MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315084 příspěvků |8092 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 28 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 30.9.2023 23:53  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 190
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Replika rámu....   18.02.2010 / 186
    Spojka, startovací segment a hřídel řazení   20.07.2018 / 169
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1193      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 166      Příspěvků Příspěvků: 16278
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/80 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vibrace motoru


 Ahojte,
momentálně řeším skládání motoru a chtěl bych se posunout kousek dál se svými znalostmi především v oblasti vibrací motoru. Prošel jsem zde celé fórum ohledně této problematiky, ale bohužel jsem nedošel k žádnému jednoznačnému závěru jak vibrace minimalizovat. Je tu okrajově řešeno centrování kliky, pak vliv hmotnosti pístů (originální X replika), ojnice, vliv volně ložený válečků X klece na ojničním oku, utažení motoru v rámu, seřízení. Všechny tyto vlivy byly buď částečně nebo úplně vyvráceny a těžko z uvedených komentářů říct zda to bylo ono nebo ne. Byl by někdo choten se podělit o to co dělá aby měl motor minimální vibrace? Momentálně je můj plán se zaměřit na vyvážení klikového mechanizmu, je to správná cesta? Reakce můžete klidně i na email ma.reznicek@seznam.cz. Děkuji za případnou ochotu a radu.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, mám prosím dotaz. Po repasi motoru a najetí cca 2 tisíc km se z motoru začaly ozývat nepravidelné zvuky, jako když "něco škrtne o něco", neumím to lépe popsat. Sundal jsem spojkové víko a vůle na velkém spojkovém koši byla asi 2 - 2,5 mm na obvodu(koš se na pouzdru vaklal). Koš jsem dával tehdy nový, pouzdro jsem nechal staré - moje chyba. Udělám teď nové pouzdro, ale je třeba, aby kromě volného klouzání po vnitřním ocelovém pouzdru bylo kluzně uloženo i v otvoru litinového koše? Tím bude celková vůle větší.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2023
Odpověď  Longr:Na to futro koše, jsem popravdě zvědavý, měl jsem ho špatné tak jsem ho musel celé repasovat, ještě musím prověřit ten koš v jaké je kondici co teda týká vyvážení.

Josef:S vázavostí čepů jsem měl zatím naštěstí štěstí, vždy to bylo v nějaké rozumné míře, protože když by nebylo ani bych moc nevěděl po čem jít pokud jsou kartery v pořádku(párové) a klika před montáží vycentrovaná.

boco:Souhlasím, že u dvouválce o 180° by se mohly nevyvážené (obě vyšší nebo nižší) hmoty vykompenzovat. Což u 500 OHC není a je to "jednoválec". Našel jsem procento vyvážení kliky, které považuji za směrodatné a díky kterému lze právě kompenzovat různé hmotnosti pístů a metod oprav kliky pokud se vše potom potká.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2023
Odpověď  neviem ako u 500 OHC, ale u 350 vyrazne vibracie vo vyssich otackach sposobuje klukovka, jednak vycentrovanie vsetkych 3 capov by malo byt do +/- 0.02mm (merane po montazi do motora) ale taktiez podstatne je ako "hadzu" zotrvacniky - toto malo kto riesi. Idealne po vycentrovani prebrusit..

Dnesne piesty su podstatne tazsie ako originaly, podobne ojnice maju inu hmotnost, ale zase je to 2 valec s posunom o 180 stupnov, tam by sa do mohlo do istej miery kompenzovat pokial su L/P piest a L/P ojnica rovnakej hmotnosti.

Spojkovy kos je tiez dolezity, aj ked tam su asi moznosti limitovane, nove puzdro, idelne aj novy kos. Este zevraj nieco mozu riesit lamely, zvycajne maju oznaceny jeden zaberovy vystupok (najlahsi/najtazsi bod?) a mali by sa udajne montovat tak aby boli vsetky rovnomerne pootacane v kosi na co najlepsie vyvazenie.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2023
Odpověď  Hlavní také je zkontrolovat házivost čepů klikovky na smontovaném motoru.    [Josef ]   25.07.2023
Odpověď  A zásadní je mít v pořádku futro koše. Jakmile je na něm nadměrný vakl, tak to právě může dělat vibrace. Já to futro nedávno měnil, i když se zdálo ještě jak tak, a je to výrazně lepší.    [longr]   25.07.2023
Odpověď  Longr: Správná připomínka, to jsem taky někde četl, a je pravda, že vlivem historie oprav, úprav a různých zásahů se i zde může objevit nevývažek a tím i vibrace.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2023
Odpověď  Zásadní vliv na vibrace má i spojkový koš. U některých motorek se koš s lamelami vyvažuje. U aut se to dělá běžně, ve výrobě se vyváží setrvačník i s lamelou a přítlačákem.    [longr]   24.07.2023
Odpověď  Luboš:Citlivosti motoru na vyvážení a především jeho tovární "nastavení" jsem si vědom a určitě se nechci pouštět do nějakých zásadních zásahů.Konstruktéři v Jawě určitě věděli co a proč dělají a jak píšete asi se zaměřit na maximálně původní stav. Nedělám závodní motor, ale motor na ježdění takže tovární nastavení by mělo vyhovovat. Jen mně zajímají nějaké klíčové body této problematiky, pokud teda jsou.... děkuji za reakci.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2023
Odpověď  Obecně vibrace má každý motor. Při konstrukci motoru se vždy hledá kompromis jaké vibrace, jak intenzivní a v jakém pásmu provozních otáček. To souvisí s účelem a užitím motoru. Je to poměrně složitý proces, jehož výsledkem je nějaké rozhodnutí. S tím souvisí použití určitých materiálů, rozměrů, hmotností a uložení a pod., což vytváří určitý celek.
Jakmile se laicky zasáhne do tohoto továrního celku, obvykle se to negativně projeví. Vibrace se můžou zvýšit, nebo přesunout do jiného provozního režimu.
Kdo někdy "tunil" nějaký motor, tak ví.
Abych měl jistotu, že nic nezmrším, tak je skutečně nejlepší dodržet všechna tovární nastavení, hmotnosti, rozměry, materiály atd. Je to určitá jistota, že nic nebude vybočovat z obvyklého normálu.    [Luboš]   24.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šnekove Kolo


 Zdravim Pani situacia,sehnat šnekove kolo bez poskozeni mna donutila ,že to kolo si vyrobim, je to este v testovani ale 3D model a test tisku, ukazuje ze idem dobrym smerem    [Matus]   03.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Klobúk dole.    [Roman]   18.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Otestované 5 hodín z toho 3 hodiny v 2000 otáčkach rozobrate a poškozeni není videt . Môžem povedať ze to funguje
Vyladím ešte mazani a je nachystaný do motorky. Byl to slepenec
Tu malé video

https://youtu.be/oELijYp9aDU    [MatusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2023
Odpověď  Palec nahoru.    [Luboš]   10.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsem maximálně spokojen. Povedlo se😊 Ještě se odzkouší , věřím že je to dobré👍    [Václav Šátek]   08.08.2023
Odpověď  Je to z 70% podle vykresu a 30% scan. Vykres pomohl moc ale nejsu tam 3 rozmery na to pomohl scan.
Uvidim co kolo vydrzi.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2022
Odpověď  Klobouk dolů, vzhledem k tomu, že na počátku byl sken 🙂    [longr]   20.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolo sedi na tusirovaci pastu perfektne, všetkym čo mi poradily diki za pomoc. :) :)    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Este jedna foto.    [Matus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2022
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (100) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elekroinstalace


 Prosím o radu kudy s kabelama po rámu a kde v rámu a kudy kabelama do motoru. Určitě nějaká fotka by byla také dobrá.    [nepa1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  https://www.ebay.com/itm/133801204945?fits=Year%3A1935%7CModel%3AModel+48%7CMake%3AFord&epid=673587985&hash=item1f272c5cd1:g:ZLUAAOSw0hZktw01 replika stojí 3000,- CZK . Myslíte, že výroba vyjde levněji?    [Monty]   17.08.2023
Odpověď  Je mozne vyrobit - odlitim repliku brzdoveho bubnu ktery jiz neni k sehnani nebo jej jinak repasovat (opotrebeni nad povolenou hranici )
Jedna se o Ford V8 z roku 1935 ( bubny na dratena kola)
Je nekdo kdo poradi?

Dekuji za radu

Lubomir    [Lubomir Lostak]   16.08.2023
Odpověď  Děkuji. Takhle to nevypadá na nějaký velký rozdíl, ale v reálu v kopcích to se 17 už chtělo častěji řadit a držet v otáčkách.    [Peton]   25.08.2017
Odpověď  alebo teda, pri 100km/h toci motor , pneu4x19, pri 45/16 4163ot/min, pri 45/17 toci 3919ot/min. Pre pneu 3.50 to nemam zratane...    [Brano]   24.08.2017
Odpověď  ... len v rychlosti... pri 4000 ot/min, zadné pneu MITAS 4.00x19, dyn. priemer 0,332m, je pri sekundarnom prevode 45/16 rychlost 96,1km/h, pri 45/17 je 102,1km/h...    [Brano]   24.08.2017
Odpověď  Zajímavé téma. A nemáte někdo změřeno, kolik točí sériový motor např. při rychlosti 100 km/h při použití 16-ti a 17-ti zub. kolečka? Já osobně raději používám menší, při 17 mi schází ten správný zátah odspodu.    [Peton]   24.08.2017
Odpověď  Motokrosová "jednovačka" točila 6500ot/min, ale i ta měla tříložiskovou kliku a písty stejné jako dvouvačka.    [Milan(OHC)]   17.08.2017
Odpověď  Díky tě, to jsem chtěl slyšet.    [Pavel]   16.08.2017
Odpověď  Nepochopil jsem co ti mám odpovědět na to," co se jak dá a že se v motoru asi dá" a třeba dva karburátory, to je hochu široké spektrum odpovědí a to budeš muset asi spočítat a pak vyzkoušet v praxi, to není sranda.Závodní motorka se ladí třeba jednu nebo dvě sezony než to pořádně jede.Dvouvačka s klikou ve dvou ložiskách točí 7tis a když Ti např. vypadne kvalt , tak štěkne i víc a poslední "Vysoký karter s tříložiskovou klikou 9 tis.    [jwm]   16.08.2017
Odpověď  Pokud jsi se ptal, zda se bavíme o sériovém motoru, tak ano, ale kolik může skutečně maximálně točit, případně tedy v nějaké cca závodní úpravě...... Jinak jestli by jsi věděl tedy kolik točí max. 2xOHC, tak se to rád dozvím, díky.    [Pavel]   16.08.2017
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (91) 
Zodpovězené téma  

Olejové čerpadlo


 Ahoj všichni.
Mám problém s mazáním motoru, olej zůstává dole a netlačí se do nádržky. Umí někdo seřídit mazání, nebo mi alespoň poradit.
Díky.
Josef.    [Josef]   06.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bude potřeba znát víc souvislostí. Motorka po renovaci nebo to začalo dělat najednou? Mazací tlak je v pořádku? Je jisté, že se olej nevrací, nebo jen po delším stání steče do motoru? Čerpadlo je dvoucestné. Jedním okruhem tlačí olej skrz motor a druhým vrací olej zpátky. Čerpadlo bylo taky rozebrané? Nestalo se, že někdo třeba prohodil kola a čerpadlo tak není složené, jak bylo, a netěsní?    [longr]   13.08.2023
Odpověď  Vracení oleje do nádržky se nedá nijak seřídit. Pokud to dobře chápu, tak po nastartování motoru a oddělání pravého víčka olejové nádržky tak není vidět tekoucí olej? To začalo samo? Možná bych první zkontroloval přívod, spodní průtočné šrouby a tu propojovací trubička zda není něčím ucpaná, to samé odvod, ikdyž to muselo projít přes čerpadlo, což je nepravděpodobné si myslím, pak ještě kontrola čerpadla.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 767 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotky z XV. Srazu JAWA 500 OHC
https://www.rajce.idnes.cz/jindrich16/album/xv-sraz-jawa-500-ohc-2023    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2023
Odpověď  Prostě supr akce a velké dik    [Mirek]   15.06.2023
Odpověď  Byla to porce půllitrů, krásné výlety každý den, setkání s přáteli, zkrátka super sraz a za patří to obrovské díky Jindrovi a jeho rodině jak to každý rok zvládají.    [jwm]   14.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  XV. Sraz JAWA 500 OHC je za námi, letošní účast 98 půllitrů. Tento rok sice vyšší poruchovost, více jak 1 %, ale vše nakonec dobře dopadlo, já osobně jsem ještě nyní plný dojmů. Fotky budou k nahlédnutí jen co budou zpracovány.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2023
Odpověď  Kamarádi, přátelé. Uzavírám přihlášky na XV. Sraz JAWA 500 OHC, kdo se chce zúčastnit, neváhejte a pošlete přihlášku, kontakt je na: https://www.facebook.com/SetkaniMotocykluJawa500Ohc
Nyní je přihlášeno 89 půllitrů.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  XV. Sraz JAWA 500 OHC.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, pokud se někdo chce podívat na krátký příspěvek z našeho vystoupení v Ružomberské televizi https://www.mtr.sk/videoarchiv/ ve video archivu, 5.9., krátké správy, v druhé polovině. Bylo to prima setkání a počasí vyšlo krásně. Starší příspěvky : https://www.mtr.sk/videoarchiv/2016-08-22_SPRAVY_030_Stretnutie_motocyklovych_nadsencov/
https://www.mtr.sk/videoarchiv/2011-08-29_SPRAVY_07_Zraz_motocyklov_Jawa/    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2022
Odpověď  Zdravím,
nemáte někdo časový harmonogram srazu? Teda hlavně čas srazu v sobotu? Děkuj    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2022
Odpověď  JAWA 500 OHC na Slovensku je v termínu 2.-4.září 2022    [Bohumil]   07.08.2022
Odpověď  Zdravím všechny na fóru.
Chtěl bych se zeptat na termín rally Java 500 v roce 2022 na Slovensku.

Pozdravy
Andrew    [Madmax450Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2022
Zobrazeno 10 z celkem 767 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (767) 
Zodpovězené téma  Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahradit bezkontaktním a od kterého výrobce. Jaké jsou zkušenosti, případně jak postupovat.    [Jindřich]   21.09.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 190 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, ta příručka k dynamu JAWA 500 OHC předpokládám je ke standardnímu dynamu. Mám klasický dynamo s relátkem, jezdí to, ale příručka by možná našla uplatnění. Mohu poprosit o zaslání na mail Polaris123@seznam.cz? Děkuju předem moc a moc. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2023
Odpověď  Koukni na mail :)    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2023
Odpověď  Pěkný den všem,
najde se zde nějaký šťastný majitel Příručky k dynamu na 500 OHC a byl ochoten se o ni nějak podělit (zapůjčit, nafotit.....)? Budu rád za každou reakci na ma.reznicek@seznam.cz    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2023
Odpověď  Zdar ,prosím o radu,co mám koupit za baterku 12V s Vapéčkem.Chci co nejlevnější ,nejradši gelovku,stačí ze záložního zdroje?Dík    [Pilník.]   19.05.2013
Odpověď  Dneska by asi uz meli misto obrazu pixely :-D
To odruseni je ale dobre, aby tam nebylo dvakrat.
Proto se radsi ptam.    [Tomas Nosek]   29.04.2013
Odpověď  Tak nějaký odrušení by to mít mělo,jako každý vozidlo (aby tě sousedi nevykostili, když budou mít místo televizního obrazu šachy.......)

Já dávám měděný neodrušený kabely, a odrušený koncovky.    [Monty]   29.04.2013
Odpověď  Nakonec jsem to zapojil bez spinani.
Ale jeste by me zajimalo, jestli tam muzou byt odrusene fajfky na svicky.
Nebo musi byt obycejne ?
To se nikde neudava.    [Tomas Nosek]   29.04.2013
Odpověď  To přece není pod proudem, když motor stojí!!

Celé zapalování VAPE pro OHC je funkčně magnetka(proto se taky vypíná zkratováním na kostru) a když motor stojí,zdrojová cívka logicky žádné napětí do zapalovacího okruhu nedodává.

Dobíjení baterie je druhý,naprosto oddělený a nezávislý okruh. Motorka pojede i bez baterie.

Prosímtě, nešukej do toho, co ve VAPE vymysleli,a vyzkoušeli,a nechej to v originálním zapojení.    [Monty]   29.04.2013
Odpověď  Kdyby jsi chtěl ještě k Vape kontrolku dobíjení,mohu Ti dodat schéma.    [jwm]   29.04.2013
Odpověď  No jo. Ze me to hned nenapadlo :)
Relatko mam a molitan tam taky dam :)
Ale tu hlavni stavu budu mit taky spinanou.
Aby to nebylo stale pod proudem po vypnuti klicku.    [Tomas Nosek]   29.04.2013
Zobrazeno 10 z celkem 190 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (190) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 500OHC 02 číslo rámu?


 před dvěma lety jsem koupil Jawu 500OHC 02 renovovanou v roce 2005 a na technické jsme nemohli najít číslo rámu...je tam jen origo štítek s číslem.Dělá tam známej,tak mi řekl,ať si ho tam do příště vyrazím,tak se chci zeptat,kde má správně být,popřípadě,kde ho mám hledat,pokud tam není někde pod lakem...děkuji.    [stuka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jawa 500 ohc 02    [petrguzzi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2023
Odpověď  Tady se dá taky něco vyčíst: http://www.garl.estranky.cz/clanky/jawa-500-ohc--- scitani.html    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2016
Odpověď  To číslo odpovídá roku 58.    [T-1000]   18.06.2016
Odpověď  třeba máte dvojkový rám...    [x]   18.06.2016
Odpověď  zdravím všechny,nevím jestli to sem paatří ale chci se zeptat, mám na své 01 v.č.rámu 15-004028,zdá se mi hodně vysoké,je to možné?,nebo spíš přeražené...    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2016
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=116&idtop=128282    [.]   17.06.2016
Odpověď  Zobrazit fotografiiOdpověď posledna [xx] 11.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď . [xx] 11.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď . [xx] 11.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď este [xx] 11.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď ED 250 nesplietol si si strany,OHC-čka s ktorými som sa ja stretol mali číslo na pravej strane, pre nazornost posielam foto mojich ramov. [xx] 11.01.2011    [.]   17.06.2016
Odpověď  Když nebude vpravo, tak hledej vlevo. I tam jsem už pár čísel viděl. Jak psal ED.    [T-1000]   15.06.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výrobní číslo JAWA 500OHC je na rámu,
na pravé straně (ve směru jízdy),
jak již bylo řečeno [ED250],
nad pravým "kastlíkem",
na jeklu a to na horní části.
Je to i v originálu zcela zalakováno a do ztracena,
není a nebylo nikdy vidět,
musí se opravdu odškrábat lak až na železo/jekl
a kartáčem, špičkou šídla apod. lak/základovku atd.
z vyraženého čísla raznicemi do železa/jeklu.
Stejně takto jsem ho hledal a vyzvídal kdysi při koupi od původního majitele,
nebyly mobily a tak těžce po tel. z řeznictví, co nechali řezníci díky známostem s dopravákama :-), jo to byl socialismus :-),
při přepisu na dopravce a našel tesně před zavíračkou a přepasl, napsal na sebe.
Tak ať se daří odlakovat, najít a přepsat.    [Pavel]   15.06.2016
Odpověď  Je to drsné ale musiš oškrábat lak a pak teprve uvidíš.Pokud je to ulité plničem, nic jiného Ti bohužel nezbude,možná jen rentgen.    [jwm]   14.06.2016
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Netěsnost kolem červíku želvy


 Dobrý den,

rád bych se přeptal zkušených zdejších machrů na zkušenosti s únikem oleje kolem červíku u spodního holendru želvy. Podle všeho by zde měly vedle holendru být dva kanálky vedoucí k čerpadlu. Jeden má červík, který je zalepený a druhý má pak pouze jakousi zátku. Vypůjčil jsem si obrázek z internetu, kde je hezky vidět o jaké místo se mi jedná. Nejdříve jsem myslel že olej teče kolem holendru, ale pak jsem jej asi 4x přetěsňoval, přelapoval, tmelil a zkoušel asi 4 druhy těsnění (měděné, USIT, fibr a spec. guma) a nic z toho nezabralo. mám zato, že prolíná olej, který steče od čerpadla kolem zátky viz obrázek.    [OndraOHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pánové, nechci to zakřiknout, ale vše vypadá, že měděná propojovací trubička byla sama o sobě řešením a netěsnost nezpůsoboval červík, prasklina apod. Skutečně šlo s největší pravděpodobností o pnutí materiálu, kdy ocelová trubička zkrátka měla po dotažení tenzi. To zřejmě stačilo k tomu, aby těsnění nedolehlo dokonale a olej prosakoval. Měďěnou jsem vyžíhal, dotáhnul a jedno místo, kde se lehounce opírala o spodek želvy jsem zlehka zabrousil. Zatím několik dnů drží a pod motorkou ani kapka. Snad tento stav bude už trvalý. Ještě jednou moc děkuji všem za pomoc a třeba diskuze pomůže i dalším badatelům jak deolejničkovat jawu 500 OHC v budoucnu.    [OndraOHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2023
Odpověď  Hliníkové těsnící kroužky se normálně nežíhají jako Cu kroužky. Jsou vyrobené z hliníku, který je měkký až až. Rozpouštěcí žíhání a stárnutí se týká slitin hliníku, ale to je speciální proces s řízeným chladnutím. Slitin hliníku je obrovské množství, některé jsou skutečně tvrdé, proto se v procesu tváření žíhají a vytvrzují, ale takové slitiny se na těsnění proto nepoužívají.    [Luboš]   03.03.2023
Odpověď  Jinak se dá vyžíhat i hliníkové těsnění, ale to se musí vážně opatrně s plamenem, protože troška neopatrnosti a těsnění hoří jako papír.    [longr]   01.03.2023
Odpověď  Když jsem se ještě díval na tu titulní fotku, tak se mi zdá, že proti jiným želvám máš díru pro průtokáč vyvrtanou moc vlevo ke kraji. Proto tam zbývá málo plochy na dobré dotažení těsnění. Pak stačí, aby propojka nebyla dobře udělaná a nesedla celou plochou a problém s průsakem je na světě.    [longr]   01.03.2023
Odpověď  Majco, leju tam 20W50 minerál motorák, speciálně jawě 500 OHC prý chutná. Je celkem hustý, žádná moderní syntetická vodička. Vzhledem k tomu, že klikovku mám od převodovky na guferu, tak dávám převoďák/motorák. Někdo, kdo má plsť dává všude motorák, že se to smíchá. Já si myslím, že gufero tomu zabrání.    [OndraOHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2023
Odpověď  jaký olej tam ted leješ?    [majco]   26.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chlapi, VŠEM Vám moc děkuji za názory a příspěvky a ani strojařská vložka v tomto ohledu není dle mého zbytečná. zcela se ztotožňuji s tím, že místo je celkově dost mizerně vymyšleno. nic jiného na OHC mi neteče, jen tento propoj. Všude jinde mam USIT ten má mimochodem na toto konkrétní místo nevýhodu v tloušťce ocel. kroužku.

Za mne ED250 velmi dobře radí ohledně trubičky, která musí být alespoň částečně poddajná aby dilatovala a benža se přizpůsobila při dotažení - tzn. měď + trubičku vyžíhat. Shodně by bylo řešením přetěsnit plošku celou a vyrobit měděnou planžetu a celé to přelepit. Bohužel to však zcela neřeší samo o sobě problém s dilatací toho propojení, které mám ocelové aktuálně. Tak jsem si objednal to propojení přímo měděné od MV Dílů z Rožnova (doma se mi to bastlit nechce a nemám ani vybavení), které si vyžíhám a hezky si tvarově sedne. Jestli to poteče i potom, budu řešit měď podložku a přelepím celou plošku, která by vyřešila případně netěsnost kolem zátky nebo prasklý materiál, který jsem ani lupou při dotažení šroubu nezaregistroval.

vzhledem k tomu, že jsem chem. kartery nečistil, tak s červíky jinak problém není, sákl jen jeden a to vyřešila teflonová páska - nechtěl jsem to patlat silikonem a těsní dokonale. Určitě hodím zpětnou vazbu jak to nakonec dopadne. nechci pod motorkou ani kapku a nevěřím, že když je zdravý elektron tak 500 musí být olejnička. Pardon, že jsem se tak rozepsal.    [OndraOHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2023
Odpověď  Místo měděného či hliníkového kroužku lze použít i USIT kroužky. S mikrotrhlinou v závitu v bloku už jsem se setkal dvakrát. V jednom případě byl stržený závit a na trhlinku jsem přišel až při řezání závitu pro helicoil. Nakonec jsem dal helicoil na loctite, zavzlínal do póru a neukápne ani kapka. V druhém případě to bylo vidět hned a to řešil svářeč, zavařením trhliny a opravou závitu.
Občas se stane, že díly po chemickém čištění sáknou přes červíky a zátky. Je dobré nejen kanály pečlivě vypláchnout a vyfoukat, ale i znovu zatěsnit červíky a zátky.    [longr]   25.02.2023
Odpověď  Ano, toto je hezká práce!! Ovšem nikdo mi nevymluví, že navrženo/zkonstruováno je to místo v principu špatně! Těmi dvěma šrouby při utahování šponuju tu trubičku do čistého tahu či "vyvracení" banja u ohybu. Dotáhnu šroub na svislé ploše, vložím těsnění pod druhou koncovku, bude náhodou tenčí nebo měkčí a bude se chtít poddat, nemá se kam ta dosedací plocha pohnout, přizpůsobit. Trubička namáhaná tahem ji nikam jinam nepustí, než vyvrátit tu koncovku v ohybu. Vše pochopitelně v řádu max. desetin milimetru. Dtto pokud budou ta těsnění tlustší či trubka nepatrně delší než má být. Na netěsnost a důkaz nevhodného navržení uzlu je to podle mě ale dost.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stačí jednoduchý přípravek.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2023
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kohout olejové hadice


 Zdravím vás kolegové,
Nemáte náhodou někdo tip na elegantní řešení zastavení oleje na hadici.
Děkuji Vladimír.    [Vladimír ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jednoduché.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Povídání o půllitru


 Ahoj.
Často zminovaná "bible" pro nadšence do Jawy 500 OHC.
Nevím proč jsem to tu na fóru nenašel v kompletní podobě, ale i já jsem se setkal se situací, kdy jsem potřeboval nějakou informaci z onoho článku.
Nahrávám proto svoji fotokopii, mnou upravenou a trochu graficky sjednocenou.
Pro zájemce o sehnání originálu přidávám info, že se jedná o Svět motorů, ročník 1957, čísla 18 (258), 19 (259), 21 (261), 22 (262), 24 (264) a 26 (266) - číslování v závorkách odpovídá celkovému číslovaní jednotlivých čísel, nehledě na rok. Čísla před závorkami označují dané číslo v daném ročníku 1957.
Snad to někomu novému pomůže, aby nemusel hledat a ostatní mu tak tajně neodpovídali.. "napiš mi na mail", "pošlu ti to mailem...". Proboha, vždyt je to 70 let starý článek a někteří z toho dělají nepochopitelnou vzácnost... a přitom je to vcelku zajímavý, poučný a potřebný článek :)    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pepo, jsi borec. Konečně se toho zhostil někdo se vším všudy ;-)    [OndraOHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  6/6    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  5/6    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  4/6    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  3/6    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  2/6    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pôvodná výplň sedla na 15/02? Filcová alebo klasika molitan/pena ako má panelka?


 Ahojte, akú výplň malo sedlo na OHC-ecko 15/02?

Obe sedlá čo sú v inzercii majú - klasika dve farby - vrch čierny boky sivé.
Jedno sedlo má ale vpredu dieru a cez ňu je vidieť takzvanú "filcovú výplň"
Druhé sedlo má výplň molitan/pena - klasika ako na panelke.

Ktorá výplň je pôvodná? Či filcové sa používali na skorších modeloch 15/01 a 15/02 a ku koncu už prešli na "molitan" ako má panelka?
Dík za pomoc.    [Maty] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  [T-1000] : Ďakujem za info. Máte nejaké zachovalé na predaj?    [Maty] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2023
Odpověď  Sedel na 02ku mám doma snad patnáct. V žádném jsem zatím nenarazil na jinou výplň než pěnovou (řekněme molitan).    [T-1000]   01.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  Přátelé, zlepšovatelé Jawy OHC, nevím, kdo jste chtěl ostrou vačku na půllitra ale pozítří budou hotové. Dejte vědět, je jich pouze omezené množství. Kamarádi,co je mají slíbené jsou první na řadě.    [jwm]   18.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vačka je prodaná.    [jwm]   23.01.2023
Odpověď  Pro SL, jednu poslední ostrou vačku ještě mám, když tak se ozvěte.    [jwm]   03.01.2023
Odpověď  SL, známe se?    [jwm]   24.11.2021
Odpověď  JWM, dobrý den,nemáte náhodou jěště na prodej ostrou vačku na 02 motor?Děkuji    [SL]   23.11.2021
Odpověď  Takže sekera zakopána a v Rovensku na viděnou.    [jwm]   07.04.2021
Odpověď  Jwm s tím pořádkem bych se měl zamyslet,jsi už jak moje ženuška:)))Šel jsme do sebe a hned jsme si objednal novou skříň na motorkářsky hadry a přilby,aby se mi to neválelo po motorkách.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Brzdu mám blíže než je Kuba ale na to je ještě čas ale jsem pro:-)))    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  A pak si dáme sraz v Neveklově u Kuby a ten nám za flašku změří výkon na zadním kole. Má brzdu. :-)    [ED250]   06.04.2021
Odpověď  Zdravím všechny kamarády a kolegy.Koukám jako blázen, pár dní jsem tu nebyl a František se nám nějak rozohnil:_)))Za sebe, nejsem nikde organizován a jak píše Milan OHC nejedná se žádné nevratné úpravy ale řekl bych spíše o výzvu,co fabrika dělala, když jsme ještě nebyli na světě a co jsem schopen realizovat, navíc když mě to baví a dělá mi to radost.Že to stojí bankovky o to tu neběží, to máte ty přípravky, formy, jaderníky, nové odlitky, klikovky, ojnice, střechové písty, válce, magnetky, vačky, karburátory .... :-))))Takže je úplně jedno, jestli s tím má kdokoliv problém a když má, tak mi může foukat pod pytlík, je to jen má věc. Nevím jak moc originál má protestují svůj stroj v pořádku a originální ale můžeme to porovnat v Rovensku bod po bodu. Co se týká garáže, mám tedy Já uklizeno o dost lépe, protože jak říkal můj děda: z bordelu nic dobrého nevzniklo:-))Ať žijí úpravy Jawa 500 OHC, když je z čeho upravovat.    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  Jojo sekeru zakopejme.Já nejvíce jezdím na tomto moto a jak se tam dá otevřený výfuk je 10koní pryč.Když to víc řve a víc se to třepe neznamená to ,že to víc jede:))
https://www.youtube.com/watch?v=9tDQ9xizrag    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (69) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

klikovou hřídel


 Dobrý den, mám dotaz - jak rozdělit klikovou hřídel? Děkuji    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Udělal jsem to - viz foto. Druhá strana potřebuje tlak 12 tun. Nyní otázka - kde koupit ložiska?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2023
Odpověď  [castentroy] - Děkuji!
O výsledcích napíšu po zhotovení stahováku.    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2022
Odpověď  alexgg - vy máte kliku z prvních šneků, ta se rozebírá speciálním stahovákem který se nasune do drážek na pravém uchu. Přeji příjemnou zábavu:)    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2022
Odpověď  rozdelal jste tu kliku ?    [majco]   28.11.2022
Odpověď  druhá možnost je ,: jedna pulka kliky, muže mít menší díru ojničního čepu, pro trn na rozlisování    [majco]   17.11.2022
Odpověď  v dírách ojničních čapú by meli být závity,do kterých se našroubuje šroub z druhý strany trn a pak se to rozlisuje...jedna púlka, pak prohodit a druhá púlka    [majco]   17.11.2022
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  můj klikový hřídel je jiný    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já klikovku z OHC nikdy nerozebíral, ale dle mého se pro demontáž používají odtlačovací otvory se závity.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2022
Odpověď  Jde mu o přípravek, kterým podepře klikovku aby při se při tlačením lisu nenahýbala. V překladu je, že díl klikovky nemá kruhový tvar jako J350 a tudíž nejde dobře podložit.    [ED250]   16.11.2022
Odpověď  Ok, I will write in English. I want to split the crankshaft but there is not enough flywheel space around conrod big ends to use metal bars to retain it in the press machine. For example Jawa 350 has completely circular flywheels and two metal bars between wheels work fine to split the crank. Its not the case for Jawa 500, side flywheels are not circular but pear shaped.    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2022
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozperka medzi rozetu a klzak jawa 500 OHC 02


 Dobry den, viete mi prosim niekto poradit kde by sa dala zohat ta rozperka (na fotke diel c.7)? Pripadne ake ma mat rozmery ? Dakujem    [5oRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, 14mm je spravne.    [5o]   20.01.2023
Odpověď  Ahoj, řeším teď stejný problém. Nejsem si jistý, jestli mám správnou rozpěrku. Moje má výšku 14mm. Je to správně? Díky za pomoc.    [Boril] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2023
Odpověď  ano, ten gmail je spravny. Velmi pekne dakujem.    [5o] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2022
Odpověď  Chceš ten náčrt výkresu poslat na tu adresu p.k@gmail.com nebo jinou?    [Milan(OHC)]   14.10.2022
Odpověď  Dakujem, ano tento diel:

https://etovar.eu/cs/jawa-500-ohc/78-rozperka-zadniho-kola-jawa-500-ohc-02.html

vyzera, ze je to presne ono.

Tento diel:

https://www.motoveterandily.cz/rozperka-cepu-zadni-rozety-jawa-ohc-02/

vyzera, ze je nieco ine.

Sikovneho sustruznika mam k dispozicii, uz iba rozmery chybaju. Ak by niekto vedel pridat rozmery, dal by som si vyrobit. Ak nie, skusim objednat ten diel z eshopu. Dakujem.    [5o] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2022
Odpověď  Máš namysli tento díl?

https://etovar.eu/cs/jawa-500-ohc/78-rozperka-zadniho-kola-jawa-500-ohc-02.html

nebo toto

https://www.motoveterandily.cz/rozperka-cepu-zadni-rozety-jawa-ohc-02/

Nejsem v dílně a hned tak se tam nedostanu tak bohužel nedodám rozměry. Tohle by i pro méně zručného soustružníka byla práce na pár minut. Nemáte ji prosím někdo po ruce k oměření?    [JzK]   12.10.2022
Odpověď  Kde prosim ? Asi som zle hladal, ale tento diel som tam nenasiel. Dakujem    [5o] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2022
Odpověď  No a co motoren.sk? Tam to máš i s rozměry.    [Bohumil]   12.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vůle převodovky


 Dobrý den, rád bych našel vhodnou převodovou mezeru pro dynamo. Jelikož je proti směru hodinových ručiček, musím posunout kolo doprava. To je správně? Jak velká vzdálenost je potřeba?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prikláňam sa k Montymu. Nehľadal by som v tom žiadnu extra vedu. Podstatné je, aby tie čelné ozubené kolá mali určitú vôľu. Základnú polohu dynama voči kartru určuje do značnej miery čelná upevňovacia skrutka M6.    [Roman]   13.01.2023
Odpověď  Myslím,že tak,jak to myslíš,to asi fungovat nebude.Máš pravdu v tom,že mezizubní vůli je potřeba nastavit,ale je tam i několik jiných faktorů,na které je potřeba se dívat.Namontuj na dynamo chromovaný kryt a přilož ho na motor.Kryt,pokud dynamo hodně natočíš,tak bude problém sundat a následně namontovat.Spodní vybrání v chomovaném krytu by mělo +- kopírovat motor.Potom bych se teprve díval na vůli a co by to chtělo.Většinou je to ale naopak-musíš pootočit dynamo proti smyslu otáčení ze záběru.    [Kuba]   13.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta hruška s talířem je Ural/Dněpr, tam platí jiný pravidla..... Ale vážně. U téhož stroje se pootáčením dynama s excentrickou polohou hřídele také šteluje vůle v hnacích ozubených kolech. Konkrétní hodnotu neznám, ALE. Píše se, že poloha té excentricity by ve srovnání se smyslem otáčení měla být taková, aby při případném pootočení celého dynama ve směru otáčení jeho hřídele nedošlo ke zmenšení vůle, ale naopak k jejímu zvětšení. Dává to strojařsky smysl - nechtěné uvolnění dynama za chodu motoru - jeho neřízené pootočení ve směru jeho otáček - zmenší se vůle tak, že se kola do sebe zakousnou - neřízená destrukce.
Já osobně bych celé dynamo pootočil nejdřív ozubeným kolem doprava od toho kola většího a potom vůli vymezoval pootáčením ve směru modré šipky (omluva za ten primitivní nákres). Ale jinak tenhle motor vůbec neznám...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nedávno jsem instaloval hrušku vs. talíř u moto z r.53 tam je předepsaná vůle 0,2mm    [jirkap61]   12.01.2023
Odpověď  [Monty]: minimální vůle = zlomená náprava    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2023
Odpověď  Jednoduše tak, aby vůle byla minimální.    [Monty]   12.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
 Strana 1/80 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.9.2022)
Nezodpovězené téma 

kastlik


 Zdravím,scháním poličku na baterii na Jawu 500 ohc 02 do kastlíku.Nebo foto a rozměry,které bych moch použít k výrobě.Díky    [david]   23.08.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Olejové čerpadlo


 Ahoj všichni.
Mám problém s mazáním motoru, olej zůstává dole a netlačí se do nádržky. Umí někdo seřídit mazání, nebo mi alespoň poradit.
Díky.
Josef.    [Josef]   06.08.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vidlice - original - replika


 Zdravím, nesehnal jsem originální vidlici na ohcéčko, uvažuji o nákupu repliky. Někde jsem se dočetl, že bývá, nebo že je dvojí kvalita, že jsou vidlice dělány z nedostatečně tvrdého materiálů. Má s tím někdo zkušenosti. Mám 02 a při jízdách pozoruji že vidlice se celkem třese, tak nevím jak se budou chovat ty trubky z měkšího materiálu.    [Honza]   28.07.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Předni tlumiče Jawa 500 OHC


 Chtěl jsem poprosit zdejší dobře duše o nějakou dokumentaci k přední vidlici. Protože princip je trošku jiný než u kyvackové a moc dokumentace na internetu k dohledání není, pomůže mi cokoli. Předem děkuji!    [OndraOHCRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Vidlice


 Dobrý den, mám dotaz: jak správně oddělit 9 od 10 a zda je nutné toto dělat při renovaci. Děkuji    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Unaseci deska


 Dobrý den, kde najdu repliku náhradní díl jako na fotce (1619123) nebo vykres vyrobit sám, děkuji    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Problem s motorem J500 Ohc-divny zvuk


 prosim o radu.Mam problem s motorem resp. jak jedu rychlosti vice jak 70km/h
jde z motoru divny zvuk (klepajici- jak zvuk rotoru vrtulniku).Do kopce(zatez) a nebo po pripojeni sidecaru -je to vyrazne lepsi.Nevi nekdo co by to tak mohlo byt? .Diky vsem Michal    [Michal Km] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/80 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006