MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299975 příspěvků |7190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 67 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 22.4.2019 01:11  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 182
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1104      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 150      Příspěvků Příspěvků: 14121
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa 500ohc


 Poptavam II ohc vyrobniho cisla 3143. Prodaval jsem ho nekde na moravu v roce 2016, kdyby byl majitel zde a treba uvazoval o prodeji rad bych ho odkoupil zpet. Dekuji    [P.]   09.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  někdo jezdí, někdo miluje a vystavuje leštěnky i takové veteránisty musíme brát za 100%    [Pavel]   20.04.2019
Odpověď  I když bylo toto téma úplně o něčem jiné, tak postupně zvlčelo tak, že ho již asi nijak nepokazím.
Zapalování na OHC je kapitolou samou o sobě a přiznávám se, že ani já ho moc rád neseřizují a vždy jsem hledal možnost, jak si ho upravit, abych si to zjednodušil nebo nějak obešel - třeba kontrolní otvor v kartru a značky na klikovce, jedno kladívko a dvojhrbá vačka apod.
Elektronika je výborná věc, ale má také svoje úskalí a obecně je třeba k tomuto problému přistupovat citlivě. Budou zde ortodoxní zastánci původnosti, především z řady těch, kteří na akci přivezou naleštěné OHC na vozíku, tam trochu "zakašlají", aby nebyly pochybnosti o tom, že je to vůbec funkční, naloží to na vozík a odjedou. Pak jsou tady lidi, kteří na OHC nalítají nějaké ty tisíce kilometrů a vzdálenost pro ně nehraje roli např.Jirka(pilot),Pospa a podobní exoti-další existence ať se neurazí. Tito pak budou mít jiný pohled na věc a budou především preferovat stabilní a spolehlivou funkci s nutností minimální údržby a s přimhouřením oka k nepůvodnosti řešení.
A teď k vlastní elektronice. Tu lze na OHC řešit tak, že není třeba nic měnit na kabeláži instalace a mechanika využívá stávající zástavbu s možností uvést všeho kdykoliv na původní stav. Osobně bych se však přikláněl k tomu, aby se elektrika motocyklu předělala na 12V. Má to řadu výhod, minimálně lepší dostupnost a sortiment žárovek,menší problém s úbytky napětí atd. a také elektronika zapalování se snadněji řeší, protože ta musí být navržena tak, aby fungovala od cca 8V, což není až taková komplikace. U 6V elektriky musí totiž elektronika fungovat od cca 3 - 3,5V, cože je někdy dost problém a musí se tam aplikovat řešení, která to sice umožní, ale komplikují, což může být na úkor spolehlivosti. Navíc vlastní dynamo lze bez větších problémů předělat na 12V a tím zvýšit jeho výkon na 120W. Pokud se udělá jen předělávka jinak dobrého dynama na 12V, tak náklady jsou cca 1200Kč a to je určitě stravitelné.
To jen tak v krátkosti. Teď se bude muset každý sám zamyslet a najít se v tom, co je pro něj přijatelněší.Nejlépe bude, když přijedete do Rovenska a tam se o tom můžeme bavit.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Odpověď  Když je původní dynamo kvalitně zrepasované, tak motorka jezdí a jezdí a jezdí. Od repase mám najeto přes 11.000 km a bez problémů. A to mám i klasické relé. Když se použíje moderní relé od AEV, tak to dobíjí ještě lépe.    [T-1000]   19.04.2019
Odpověď  tak ono "kladívko" není sprostý slovo,a půlitr s dynamem na starý osvědčený mechanický kontakty taky docela dobře jezdí.
Naopak, montáž bezkontaktu na původní dynamo jen zhorší závislost na dobře fungujícím dobíjení. Elektronika má větší spotřebu,a je víc citlivá na napětí baterie než normální zapalování s kontaktama,

A samozřejmě máte možnost použít http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-c788/vape-pro-jawa-500-ohc-i964/    [MOnty]   18.04.2019
Odpověď  https://imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/jawa-500-ohc-ignition-tci-v2-0

:(

a toto by neslo pouzit? http://www.trabantshop.cz/?2324,bezkontaktni-zapalovani-6v    [dodo]   18.04.2019
Odpověď  Já teda kdysi IMF koupil,a když jsem viděl, jak je to amatersky vyrobený, ani jsem se nepokoušel o montáž, a rovnou to na burze se ztrátou prodal. To prostě nebylo provedený jako elektronika do motorovýho vozidla,ale jako hračka.

Je to 15 let, třeba se zlepšili...........    [Monty]   18.04.2019
Odpověď  Používám od začátku IMF Soft a funguje dobře. Instalace je trošku složitější, protože to, co dodaji v sadě, mnohdy nepasuje, takže je třeba si sehnat vlastní spojovací materiál a vše vyladit tak, aby to sedělo a šel nasadit dekl. Ještě u mne bylo nutné po čase vyměnit výkonové tranzistory a nové přišroubovat na desku, u nového bude stačit je podložit plíškem a přišroubovat. Natavení je snadné, křivku lze použít origo od výrobce, případně si podle hodnot, uvedených zde na veteranforu, nastavit vlastní.
Na dynamo jsem namontoval také regulátor AEV a spokojenost.    [longr]   18.04.2019
Odpověď  zajímavá a hezká motorka, motoveterán, ať už je spolehlivá dobře funkční nebo ne.. svoje plusy má    [JLK]   17.04.2019
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=cB4TUza4Fs0 :)
pulec je pulec kto ho ma , rad ho ma...
Ale jeden mimo misu, nahrada kladivok za bezkontaktne mi vrta hlavou celu zimu.
Neriesil niekto?    [dodo]   17.04.2019
Odpověď  pul mega je dnes nic ani to rozumné auto za to není a za 4-5roky ? zůstatek nula a samej problem    [specialek]   17.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (80) 
Zodpovězené téma  

prasklá olejovka


 Prosím o 2 rady, u dolního úchytu teče olejovka silně ve (nebo blízko) sváru 1) čím ji mohu vymýt od usazenin, abych ji mohl 2) svařit, nebo vylít pryskyřicí? Díky předem.    [Tomáš]   10.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to není až takový problém, protože to je pěkně přístupné. V každém případě tu barvu odbrus tak, aby si měl jistotu, že tam není postupující trhlina. Tu pak standarně přerušit dírkou a zavařit. Já jsem totiž měl zatím všechny případy, že prasklina byla pod držákem a to se opravovalo hůř - proto ten pásek.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  To je ta dírka, zvazuji pouhé zavaření céóčkem    [Tomáš]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, nevím jestli to máš již vyřešené, ale jak psal fikuscz, netřeba si s tím výplachem dělat těžkou hlavu. Já používám perchlor, ale dá se cokoliv a jen to nechat odvětrat.
To ale teď není podstatné. Ta nádrž je obecně problém, protože ty držáky postupně vlivem vibrací trhají plech nádrže v místě přivaření. Nejhorší pak je, když je někdo přivaří až k lemu a to pak praská až k filtru nebo nad filtrem. Vyzkoušeli jsme to obejít změnou těch držáků, které jsou teď vytvořeny jako pásek z plechu tl. 1,5mm a jsou přivařené resp. pájené(použili jsem technické Ag)na čtyřech místech cca tam, kde byly vařené ty původní, ale pozor! ne až k lemu. Výhodou je, že to namáhání se přenáší do toho pásku a není tak namáhaný plech nádrže. Montáž je velmi jednoduchá - odbrousíš ty původní držáky, opravíš praskliny, držáky přišroubuješ k rámu, nasadíš si nádrž a v podstatě s ní jen šoupeš nahoru a dolů, aby si ji správně ustavil. Uděláš si značku na držácích, které pak odšroubuješ z rámu a podle značek je přivaříš k nádrži. Přiložený je výkres, omlouvám se, že je to jen taková rychlá skica, podle které jsme vyrobili vzorky, ale napoví . Tož asi tak.    [Milan(OHC)]   17.04.2019
Odpověď  Pokud olejovku budeš svařovat, není potřeba nijak vymývat. Většinou to teče pod držákem. Je potřeba odbrousit svár, odehnout držák a pod ním to vyvařit. Je to pěkná pakárna!
S vyléváním olejové nádrže nemám zkušenost. Pokud je nádrž hodně špinavá, nechávám si ji vyčistit ve firmě, kde zinkují. Ponoří mě ji do odmašťovací lázně a zároveň i chemicky odstraní barvu. Nádržka je pak jak nová.    [fikuscz]   11.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  zdravím Vás máte někdo zkušenosti se svařováním kartrů. Mám motor který byl na traktorku a co přečnívalo je pryč jako držák chráníče řetězu. díky za případný kontakt.    [moto741Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zaslepku diery ktora tam ostala po remenici. Vid obrazok nizsie.    [Vittorio]   11.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Záslepku čeho? Na opracování svaru, aby celkový dojem vypadal jako odlitek používám technické frézy ve vrtačce. Je to o citu.    [ED250]   11.04.2019
Odpověď  Akym sposobom resp naradim potom opracujete zvar? Ja planujem z anody vyrobit zaslepku a obvarit ju castotig drotom.    [Vittorio]   10.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ta anoda vypadá zajímavě. Jen se bude muset nějak nadělit.. :-) Práce by pak mohla být levnější. Jinak s tím mnou popisovaným drátem dole, to jde perfektně.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2019
Odpověď  Ahoj Richarde. Je to tak, s tou anodou o opravdu perfektně funguje. Problém poněkud je její nadělení na pásky vhodné velikosti, aby se s tím dobře pracovalo při svařování.    [Milan(OHC)]   10.04.2019
Odpověď  Ta anoda vyzera zaujimavo. Diky za tip.    [Vittorio]   10.04.2019
Odpověď  Údaje o hořčíkové anodové ochraně - chemické složení:
AL - 5,5 - 6,5 %
Mn - min 0,15 %
Zn - 2,5 - 3,2 %
Fe - 0,005 %
Si - 0,05 %
Měď - 0,2 %
Nikl - 0,03%

zbytek Mg    [Richard]   09.04.2019
Odpověď  Vittorio : zkus si najít ve vyhledávači hořčíková anoda , dává se to bojleru , aby tak rychle nevyrezl a není zas tak drahá . Složení zhruba toto :Mg 90 % , AL 6 % , Zn 2,5 % , Mn 0,15 s tím by to možná šlo :-)    [Richard]   09.04.2019
Odpověď  Fajn,budiž ti tvá snaha připočtena k dobru.    [Milan(OHC)]   09.04.2019
Odpověď  Chcel som to tu trochu technicky ozivit tu diskusiu medzi tymi hadkami ako je ohc nahovno a aka je draha 😁. Je jasne ze budem odkazany na castotig. Chcel som zaslepku pre ulahcenie.    [Vittorio]   09.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (96) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

poloha karburátoru


 zdravím pullitráře a dovoluji se zeptat.Vložil jsem zkusmo motor do rámu a nezdá se mi poloha karburátoru vůči rámu a vzduchovému filtru,respektive přijde mi moc vysoko jelikož štelovací šroub lanka je podle mne hodně utopený v rámu a také guma sání mi nezakryje celý otvor v krytu filtru.Pro úplnnost dodávám že držáky motoru nejsou převařovány jen koleno karburátoru je replika,tak nevím.Po zkušenostech s replikami mám obavu jestli není problém právě v tom kolenu,co vy na to.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vracím se poloze karburátotu. Nezbylo mi nic jiného než ofrézovat příruby sání.Nahoře přírub necháno 6mm dole opracováno na 3mm. Moto startuje i při studeném motoru bez sytiče.Poloha karburátoru je vidět na foto.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ručně vypilovat.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Jak jsem psal já mám 1,5mm teflon a stačí to.Parohy se nejvíce ohřívají přestupem tepla z hlavy.Jestli 1,5mm nebo 4 mm není myslím podstatné.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2018
Odpověď  Poradi niekto ako na tie pertinaxove podlozky?    [Vittorio]   13.07.2018
Odpověď  Já nemusel řešit gumu sání, ale místa tam mám taky celkem málo. Nakonec jsem ale pertinaxové podložky dal, protože jinak mi při delší couravé jízdě začla jinak zlatá mašina hodně škytat a střílet do sání. Včil je to paráda.    [longr]   13.07.2018
Odpověď  Je to tak , jinak karburátor nikdy nevyndavám a matice M8 na 12 klíč dělám z nerezového šestihranu anebo kupuju ve Fabory samojistíci matice na výfukové potrubí, jsou poměděné.    [jwm]   12.07.2018
Odpověď  Franto je tam vůle. Já tam ty podložky mám. Kouzlo při vyndávání a montování karburátoru na motor v rámu je v tom, že napřed povolíš převlečnou matici víka šoupátkové komory. Pak povolíš svěrný spoj těla karbu. Sedneš si na moto, ruce dáš pod sedlo na karb a kroutíš sem tam a taháš v ose sání parohů ven k olejovce. Pár sekund a je to dole. Stejně i tak probíhá montáž. Normálně to lze dělat u krajnice na silnici. je to chvilka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  No a nedají se rohy nahřát a ohnout?Jsou originál?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  zdravim,no taky mně to napadlo,materiálu tam je dost,takže budu frézovat jelikož olejovkou už hnu tak max o milimetr.Ještě se zeptám,dělá někdo matice m8 na 12ctku klíč?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Odpověď  Já pod parohy mám 1,5mm teflonové podložky a když sundávám karburátor je to na milimetr.4mm pochybuji,že se tam vlezou.Jinak tím,že mám přidušenou díru,mám jehlu úplně dole.Startuje na první šlápnutí projet jsem pořádně ještě nebyl.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zodpovězené téma  

Jawa 500 OHC Bronzové pouzdro spojky


 Nemáte někdo tip, kde koupit nebo nechat vyrobit bronzové pouzdro spojky ?    [Berky]   22.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Závidíš? Moulo?    [ohc]   04.04.2019
Odpověď  Třeba tady http://www.zamecnictvikraus.cz/    [Bohumil]   23.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

teflonový bowden


 zdravím všechny příznivce jawa 500 ohc.Chtěl bych svůj stroj osadit lanky s teflonovým bowdenem a nemohu nikde najít prodejce který jej prodává v metráži.Poradí někdo?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Milane mám to na závoďáku 6 sezon a nikdy jsem to nemazal, funguje to skvěle,ještě jednou díky za doporučeni zn.Venhill:-))    [jwm]   19.03.2019
Odpověď  Je dobré i tento typ bowdenu občas přimazat. Existuje na to hodně prostředků např. Finish Line Teflon Plus(kapalina i spray), dá se použít i silikonový olej nižší viskozity. Známý,který najezdí ročně nějakou tu tisícovku km na kole maže WD40.    [Milan(OHC)]   17.03.2019
Odpověď  Bez oleje. Tam jde o co nejnižší odpor a teflon se mazat nemusí. Můžeš to máznout, třeba olejem s teflonem, ale pak to ztrácí smysl a vedení "zleniví".    [J]   16.03.2019
Odpověď  zdravím,konečně mi přišly teflonové bowdeny + nerezová lanka od níže uvedeného dodavatele a potvrzuji solidní jednání,jen bohužel všechny komponenty nemají skladem tak jsem čekal 1.5 měsíce,mám ještě jeden dotaz,čím mažete teflonový bowden,nebo nemazat vůbec?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2019
Odpověď  Jde to, používám 96 % cín ale když to udělám stříbrnou pájkou, je to jistější.    [jwm]   18.01.2019
Odpověď  ještě se zeptám,k teflonovému bowdenu tam doporučují nerezové lanko,jdou na něj klasicky naletovat koncovky cínem?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2019
Odpověď  díky za radu, už jsem na to mrknul,je tam spousta zajímavých a potřebných věcí    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2019
Odpověď  Je to tak, Venhill jezdím na závoďáku 6 let a je to to nej , co jsem kdy použil.Milane Díky.    [jwm]   15.01.2019
Odpověď  Já jsem je kupoval tady http://www.motonet.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/lanka-venhill-komponenty/?page=1 , ale najdeš toho víc. Na tohoto prodejce mohu dát dobrou referenci.Pokud nebudeš něco vědět, poradí ti.    [Milan(OHC)]   14.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Dá se v této době sehnat ještě úplně nový, původní díl do motoru Jawa 500 OHC?


 Pochlubte se, co se Vám povedlo:-)))    [jwm]   04.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Aleši, nepřestávej hrabat:-)) Ještě protikus????    [jwm]   18.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Někdy stačí hrabat v šuplíku po dědovi..........    [Monty]   17.03.2019
Odpověď  Tam žádné vyvažovací hřídele nejsou.Pouze boxer, lidské znalosti, um a přesná práce.Motor vydrží několik stovek tišící km.Jiný svět:)))

https://www.google.com/search?q=gl+1500+valkyrie+engine&tbm=isch&source=univ&client=tablet-android-acer&fir=lD6t7ezlY663mM%253A%252CK7j943tci3gnfM%252C_%253BqTBSBvEQq12geM%253A%252C4DqzaV9FYWBsdM%252C_%253BB-BjPaI_QyqEyM%253A%252CVn2gDXLsOOW9eM%252C_%253BLMAvuKsf_kxXKM%253A%252CIA7MbWcqeEfyDM%252C_%253BQy3wxZJe7q3OGM%253A%252CHhMaLvoC96MInM%252C_%253BB0ibXhLMkngdoM%253A%252CltdXruBY2xj7OM%252C_%253BbGHCy16qscVAxM%253A%252CCU8p40JhExhw1M%252C_%253BzWs-8BJA-4gbUM%253A%252CCNCLSgyKVzfZJM%252C_%253Bf6FFqBa165LGLM%253A%252CsmecDHYngW_YIM%252C_%253B6U_ZVgfaquScJM%253A%252Clv3GeQj-RVwcJM%252C_&usg=AI4_-kSeo_Ob2j5iUDIiPLaoRDPNN3pFiQ&sa=X&ved=2ahUKEwiW3unThIXhAhXImLQKHX1tCzcQ4216BAgIECQ&biw=1280&bih=800#imgrc=P_76-WkYEG-9cM:    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2019
Odpověď  Ahoj kluci, nevím jak je to dělané u té hondy, ale u motoru s vyvažovákama je zase nějaký ten zvuk navíc. 805 když jde na volnoběh tak je zvuk motoru čistější. Je fakt že je to osmivalec    [Josef Pacal]   15.03.2019
Odpověď  Medaile na krk. :-)    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Martine mám jich dost, tak kdyžtak Ti vezmu do Rovenska:-))    [jwm]   15.03.2019
Odpověď  Franto to je práce vyvažovacích hřídelů.. V době kdy se vyráběl tatrovácký motor, se vyvažováky nepoužívaly.    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Oldo já tam ten kroužek taky neměl, dnes už tam je. Hlavní nevýhodou je, že po zastavení motoru olej proteče ložiskem do prostoru ozubených kol rozvodu a steče kolem královny. Při dalším startu běží nějakou dobu vačka na sucho. S plechem tam zůstane hladinka ve které se vačka brodí i po několikadenním odstavení. Jako u šneka. Dobrá práce. :-)    [ED250]   15.03.2019
Odpověď  Pro Ed test se jmenuje Nickel test na YouTube je toho víc.
https://m.youtube.com/watch?v=-ltreXdBlC4
Honda je 6válec boxer 6 karburátorů obsah 1520 cm3 74kW ty vibrace jsou výrazně menší než u té Tatry.
U žádného jiného motoru jsem neviděl tak malé vibrace.
Ostatním se omlouvám za zaplevelení fóra.Už s tím končím.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Martine, dnešní práce, odstřikovací kroužek ložiska vačky, skoro v každém motoru chybí.    [jwm]   14.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (77) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prototyp Jawa OHC-pokračování


 Včera jsme s bývalým vedoucím OTS np.Jawa navšťívili Milana Chalupníka a bylo na co koukat.Dostal jsem povolení a o fotky se tudíž s Vámi rád podělím.Jeden ze 2 prototypů 250 OHC.Krásný hliníkový jednoválec.Další motor jezdil v soutěžáku a tady je silniční verze.Mrkněte na to a když bude zájem mám další fotky.Nakonec je motor o kterém se neví co to,kdo to je??Víte někdo?    [jwm]   15.02.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Info k motoru HUY, který je vyobrazen níže: http://www.motor-hist-foto.de/leichtmotorrad/Gx2/index.php?cat=c352_HUY-HUY.html    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2019
Odpověď  Prosím potřeboval bych pomoc s identifikací motoru viz
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=298382    [robert]   23.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dlouho jsem tyto stránky nenavštívil a už se tu vedou řeči o srazu.
Přátelé, X.Sraz JAWA 500 OHC je v přípravách, termín sobota 9.6.2018, (pro zájemce bude možnost ubytování již od čtvrtka, nebo pátku, dle libosti). Mohu potvrdit, že nějaké změny budou a také mohu potvrdit, že jedna z cen tomboly bude Hruškovice z Chutnovky. Jawu z Týnce již nezvu, neb jsem pochopil, že jawaři jsme my. V sobotu je hlavní program, na pátek připravuji pro zájemce také vyjížďku, poklidnou poznávačku. Zatím užívejte adventního času, včas dám všem na vědomost.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2017
Odpověď  Ti toho naslibovali a houby z toho. Já myslel právě jako smeknout klobouk, jako na funuse. Ale to se k jubileu asi ani nehodí :)    [longr]   29.11.2017
Odpověď  Doly jsou krásný, rád se tam klidně vrátím, ta atmosféra je jedinečná.Jawa slibuje 3 roky, že se na OHC srazu ukáží a nic.    [jwm]   29.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na soudobou Jawu jsem alergickej.. :-) Jindra určitě něco vymyslí. Mne napadly "Pekelné doly." Kdyby jsme v podzemí zavrkali s 50 půllitry, to by byl hukot. Na to by se dlouho vzpomínalo! :-) A je tam i hospoda, šlo by se tam najíst. 59Km od Paldy.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017
Odpověď  Já myslel vyjížďku :)    [longr]   28.11.2017
Odpověď  Jsem přesvědčen, že Jindra nebude mít, zvlášť při desátém ročníku, který si vyžaduje více nasazení, organizovat sraz někde jinde než na Paldě, kde to má "Jednodušší".    [jwm]   24.11.2017
Odpověď  Nebo do Týnce, ale otázkou je, co tam... A je to už přes 100 km.    [longr]   21.11.2017
Odpověď  ja bych jel do Prahy at je zmena kdyz je ro jubilejni....    [Miras]   16.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (68) 
Zodpovězené téma  

pouzdra předních vidlic


 Ahoj.Chtěl bych se zeptat kde seženu textitová pouzdra do předních vidlic nebo kdo je vyrábí?Děkuji.    [jawař]   14.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.mvdily.cz/vlozky-pouzdra-do-prednich-teleskopu-jawa-500-ohc-sada-4-kusu Ale co se týče kvality, to nevím..    [ED250]   15.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Renovace ohc 02


 Ahoj pánové,
Chtěl bych vas poprosit o radu a zeptat se komu svěřit zprovoznění a renovaci ohcečka. Už mi leží několik let a já ji asi dohromady sám v dohledné době nedam. Navíc se zprovozněním a seřízením mám i trochu strach. Už jsem do toho dal tolik peněz, že nechci jednou litovat, že jsem na něčem ušetřil. Veřím, že už nikdy neopustí rodinu a po tom co se na ni občas povozit já, tak až doroste syn dám ji jednou jemu.
Moto je na 98% kompletní a koupil jsem ho již v započaté renovaci(prosím nelynčovat :-) ), jelikož moto má platné doklady, tak jsem prostě tenkrat neodolal. Chrom hotov, lak sice take, ale chci nechat prestrikat a také bych mohl zařídit. Motor je po go ( pan Bedrna z Poděbrad ) a je zcela kompletní, ale chtěl bych, aby to někdo zkontroloval. Takže dá se říct vše ostatní. Jsem z Hradce Králové, takže když by to byl někdo poblíž, tak by to bylo super, ale to není rozhodující a spíš mě zajímá ten výsledek a reference.
Děkuji    [Petr Pol]   02.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já bych změřil kompresní tlaky to napoví hodně. Sundal hlavu a podíval se jestli tam jsou nový písty, změřit přesahy pístů,podíval se na to jak vypadá stěna válců.
Zkontroloval vůle na královně a rozvodech.Zkontroloval vůle na předloze.Potom bych se rozhodoval teprve rozhodoval jestli motor půlit.To by měl zvládnout běžný uživatel Jawa 500.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
Odpověď  Franta 2776, dělal jsem několik motorů, co "Někdo" renovoval a mám asi 250 fotek , co jsem tam našel.Ono to pojede i se starými písty a ložisky i s nepřesně nastaveným rozvodem a seřízeným předstihem, akorát ne tak dlouho a s modrými koleny.Kolegovi a jeho obavám se nedivím.    [jwm]   05.03.2019
Odpověď  Já jsem zprovozňoval sám a nikdy jsem ten motor rozdělaný neviděl.Pokud se motor točí, má kompresi, dobře nastavené rozvody a zapalovaní.Tak co kontrolovat? Jedině mazání a toho je tady popsáno dost. Přece nebude někdo půlit motor,aby se podíval jestli je dobře poskládaný.Pokud na tom bude chtít jezdit bude se muset to naučit opravovat to tak nějak k jawě 500 patří.Jinak ať si koupí Hondu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Tak zajistila celý ten průbeh... jinak samozrejme si to nechaji zaplatit    [ohv]   04.03.2019
Odpověď  Absolvoval jsem něco podobného.Motor mi dal dohromady kamarád co měl zkušenosti.Zbytek mimo dynama není nic složitýho.Chromy si nechej udělat o odborné firmě bez zkušeností bych to nedělal i když si to můžeš vyleštit sám a tady ušetřit největší ranec.Lak autolakyrníkovi. Linky opět někomu kdo to dělá.Elektrika elektrikář.Výfuky,ráfky,řidítka gumy koupit v replice.
Tak co vlastně by dělala renovátorská firma??Fakturovala??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Svěř stroj někomu, kdo ho sám má (jezdící) a je ochoten renovaci udělat. Nespěchej, nešetří na tom a nehledej v sousedství. Pár lidí, kteří tahle kritéria splňují tohle forum čte, zkus tu na sebe nechat kontakt a doufat v nejlepší 😀 Anebo přijeď do Rovenska, namlsáš se a potkáš ty správné nadšence.    [JzK]   02.03.2019
Odpověď  Moje rada : lepší dát dohromady sám , pokud máš motor po GO , není to tak složitý.    [Richard]   02.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 500 ohc / 02


 Jaká baterka má přijít do Jawy 500 OHC.Nemyslím značku ,ale hodnoty. Kolik a jaky olej do př. tlumičů. Dík za odpověd.    [Vašek]   22.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  6V 14Ah    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2019
Odpověď  Mozna by byly zajimavy i rozmery puvodni baterky, aby se to nechalo chytit bez nejakych mezikusu. Nevite nekdo?    [Michal]   23.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Hridel rozety rozmery


 Zdravim vespolek, mohl byste prosim nekdo omerit osu rozety na OHC? Diky    [Michal]   18.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak prece jsi ji nasel...:-) diky, hodim do vykresu...    [Michal]   18.02.2019
Odpověď  A=22-0,04, B =14,5 včetně výběhu závitu, C=65 a průměr je vůči uložení pro ložiska odlehčený na 24,9mm    [Milan(OHC)]   18.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak jeste jeden pokus s obrazkem    [Michal]   18.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Smutný příběh


 Omlouvám se jestli někoho tímto příspěvkem urazím, ale já jsem si taknějak myslel, že by tu někoho mohl zajímat. Pokud ne, nechť ho admin smaže. Nicméně dneska jsem neodolal a vytáhnul z garáže svojí "třipade" (půllitra stále nemám hotového)a s kámošem na pérákovi se jel projet. Skončili jsme v Týnci,kde jsem strávil většinu svého života a mě nedalo se "tam" nezajet podívat. To co jsem viděl mě nemile překvapilo a stále nechápu, jak podnik takového věhlasu se podařilo zahubit. Jsem patriot a myslím, že JAWA a lidí v ní něco dokázali, jsem na ně hrdý a nikdy by mne nenapadlo, že to takhle skončí. Připojím několik fotek toho co jsem viděl.    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 182 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ideální u nás je si na své miláčky postavit tedy co nejdokonalejší vězení a hlavně se dívat jestli někdo nejde kolem když otevřu bránu. No typicky české ale nevidím v tom moc velkou výhru.    [petr]   09.02.2019
Odpověď  to je napsano jak do filmu monty    [spec]   08.02.2019
Odpověď  Kamoš odstavil svoji 25 let starou KAWASAKi za bílého dne na parkoviště před TESCO v centru Brna. Po hodině se vracel, a parta Ukrajinců motorku se zamknutým řízením a řetězem v zadním kole právě strkala do dodávky. Po malé strkanici a volání 158 si motorku vybojoval zpět. PČR dojela, když byly UK pryč, a vamalováno    [Monty]   07.02.2019
Odpověď  Skútr není motorka. :-)    [T-1000]   07.02.2019
Odpověď  Po té co na moravě parkuji třetím rokem celosezonně skůtr před domem, sdílím názor že čím je motorka více po ruce a za co nejméně dveřmi tím nabývá její používání větší rozměr. Dříve jsem žil v takové hlídací bublině a Při průjezdu Vídní jsem litoval ty motorky co stály venku přes noc, dnes už mě to naštěstí napadlo také. Ale kdo nezkusil bude si myslet bůhví co a nedivím se tomu.    [petr]   07.02.2019
Odpověď  Souhlasím, dnes je nutné mít zabezpečeno i doma. Ne tak venku.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2019
Odpověď  Pane anonyme, Já Vaše názory nesdílím, protože v čechách nelze nechat bez dozoru ani kolo takže si majitel musí zabezpečit a hlídat vše a je jedno o jaký motocykl jde.    [jwm]   07.02.2019
Odpověď  To je pravda, ale kdo hledá čtyřtatktní retro jakojawu kterou může nechat stát v létě i kdesi za rohem když s ní dojede na koupaliště a né pořád hledat parkování na dohled, pro toho by to hohla být velmi dobrá volba. Patrně i tak bude jistě vzbuzovat obdiv okolí i když asi ne tak masivní jako u jiných jawiček takže nasednout a odjet nebude pro vykoupaného majitele problém.    []   06.02.2019
Odpověď  Moje řeč, půllitr je půllitr:-))    [jwm]   06.02.2019
Odpověď  Chlapi, uvědomte si, že u nás takovou motorku v ceně cca 120 tis. i s dovozem, clem a homologací Jawa nevyrobí. Vždyť i 350 OHC stojí skoro 100 litrů a to je to až na plechy a nádrž celé čína, co přijede v kontíku a jen se na to nastrojí plechy. Aby se práce u nás zaplatila, mmuselo by to stát aspoň 200 tyček. Kdo z vás si koupí novou jawu za 200 tyček? Když za sto je nová čína nebo slušná ojetina s výkonem a svezením úplně jinde? I kdyby Jawa náhodou něco takového sama vypotila, pak než si kupovat nějaké na koleně ubastlené a drahé retro, radši si koupím jetou rejži nebo špageťáka. ČínoJawa se mi celkem líbí a nejede úplně špatně. Je trochu měkká na přidání plynu, holt stříkačka a emise. IndoJawa nevypadá zle, ale naživo jsem ji neviděl a ani na ní nejel, tak nebudu soudit. Já stejně zůstanu u jawích veteránů a do nové čistě Jawy se nepohrnu, i kdyby ji nakrásně někdy vyráběli. A to mám k Jawě silný nostalgický vztah. Když našlápnu půllitra a ozve se charizmatický, okouzlující dunivý zvuk, sednu, zařadím, pustím spojku a jen tak se nechám unášet kouzlem dvouválcové půllitrové krásy.    [longr]   03.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 182 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (182) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

elektrika jawa 500 ohc


 potřebuji vyměnit elektriku na svém pulci-máte náké zkušenosti z výrobcema-kde koupit a neprohloupit?:-)díky    [hdRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  kupoval jsem na bazoši sice na jiné typy a nebyl problém    [[]]   04.02.2019
Odpověď  vacsinou som sa stretol jak na OHC, tak na prvych kyvackach, tak vodice s cervenou farbou a s cervenou buzirkou...    [Brano]   22.11.2018
Odpověď  Vodič 1,5 mm, barva černá, bužírka černá.    [fikuscz]   22.11.2018
Odpověď  zdravím pánové,chystám se na elektriku a chci se zeptat jaké používáte vodiče-barva,průměr.A jakou bužírku na kabelové svazky.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hotovo a drží to navždy.    [jwm]   13.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Popisky    [jwm]   13.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tak je to bohužel i s bowdeny a proto je lepší si vše udělat na míru a sám. Smršťovací popsané návlečky,lisovací koncovky dle průměru, 20 bm vodiče a několik hodin práce samozřejmě s kávou.    [jwm]   13.10.2015
Odpověď  díky za rady kluci-natáhnu jí sám když to slyším.....    [hdRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2015
Odpověď  Opravdu jsem i já tak hluboce klesl a použil jsem vyrobenou kabeláž, kterou jsem dostal jako dárek a bylo mně ji líto vyhodit. To jsem si dal!! a již v životě nikdy. Elektriku je nutné si natahat sám, je to bez problémů a min. 2x rychlejší.    [Milan(OHC)]   12.10.2015
Odpověď  Tak. A kupovaná je krátká. Nevychází na délku motorky.    [ED250]   12.10.2015
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  zdravim pulitraře potřeboval bych zjistit mam 02 když dlouho stoji v garaži a p.ak nastartuji tak z odychu vyteče dost oleje co s tim dřív to nedělalo.    [libor]   02.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pravděpodobně netěsní ventilky v čerpadle před klikovkou.Olej přes zimu nimi proteče ke klikovce o při startu se vzniklým tlakem u klikové hřídele vytlačí ven.Podle mne buď vyčistit nebo vyměnit ventilky nebo na jaře vypustit olej od klikové hřídele.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 

 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.4.2018)
Nezodpovězené téma 

Výroba rozety


 Pěkný den,
nemá tu někdo výkres rozety na 500OHC typ 02? Jedná se mně o výrobu ozubení.    [Martin]   16.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Motoren pistky...


 Zdravim vymontoval jsem pistky z motoru...a rozsypali se chci se zeptat jake s nima mate skusenosti...je to hrozny ty repliky nevite kde sehnat originaly?    [Jan]   08.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozvody


 Ahoj. Není tu někdo z okolí Litoměřic nebo České Lípy, kdo by mi za úplatu půjčil servisní sadu na nastavení rozvodů? Případně rozvod nastavil?    [Berky]   03.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zraz jawa 500 Ohc v dolnom kubine


 Jak sa vám páčilo na slovenskom zraze?    [Model ]   19.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění hadiček


 Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně utěsnění hadiček olejového hospodářství. Dle katalogu ND jsou označovány těsnění např. "Těsnění pr.19/16,5x1" což je asi hliníkové těsnění předpokládám. Další tam jsou ale jen "Těsnění" což bude asi papírové těsnění? Budu si je vyrábět průměry dle šroubků a tloušťka 0,5mm nebo tam dat raději 2x hliník?
Děkuji za radu    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

šnek přestane mazat


 Ahoj poradte prosim mam šneka r.v.53 a po cca 3km přestane mazat.Po nastartovani tlak 0,8 baru přidam trošku plynu ručička klesne na 0,5 baru.Prutokove šrouby hlavy spodni 3,5mm horni 2,5mm po jedne dirce, motor je po Go .Po ujeti cca 2 km tlak klesne na 0,2baru při 70 Km/h po zastaveni 5 mimut nastartuju tlak je 0,7baru olej v nadržce zhruba 40 stupnu olej motul SAE 50.    [Jirka]   22.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nesouhlasí hodnoty seřízení předstihu.


 Dobrý večer pánové,
prosím zkušenější o radu. Na 02 seřídím předstih s kotoučkem na dynamu a vloženým klínkem přeně na 45 st před horní úvratí na obou válcích.Pokud klínek vyjmu mám na jednom válci 10st a na druhém 2st. Měřil jsem to asi 10x s voltmetrem na kladívku.
Nikde žádnou chybu nemohu najít.Máte to podobně? Řešil jste někdo něco podobného?
Mám sundanou hlavu a než ji dám zpět pořeboval bych vědět,jestli to řešit nebo ne.
Děkuji Franta    [Franta 2776Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006