MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311470 příspěvků |7811 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 27 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 29.11.2021 06:58  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Replika rámu....   18.02.2010 / 186
    Spojka, startovací segment a hřídel řazení   20.07.2018 / 169
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1177      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 157      Příspěvků Příspěvků: 15967
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/79 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šnekove Kolo


 Zdravim Pani situacia,sehnat šnekove kolo bez poskozeni mna donutila ,že to kolo si vyrobim, je to este v testovani ale 3D model a test tisku, ukazuje ze idem dobrym smerem    [Matus]   03.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dovolím si trošku odbočit od šnekového/šroubového převodu ke kuželovému soukolí. Máte někdo informace nebo zkušenosti se záběhem těchto soukolí? Hledal jsem různě informace na internetu i v knížkách, ale nic konkrétního jsem nenašel. Byl by někdo ochotný se podělit o zkušenosti a informace?    [ma.reznicek]   27.11.2021
Odpověď  Kupte si patřičnou literaturu :-) Např. :
https://aukro.cz/globoidni-snekove-soukoli-1961-6949818915    [Richard]   27.11.2021
Odpověď  Tak to je prusvih,cele generace Jawaru ziji v domneni,ze maji doma sneka a oni pritom maji sroubka.    [.]   27.11.2021
Odpověď  Tak študuj, a nemudruj.    [Lol 😂 😂 ]   26.11.2021
Odpověď  Zdravím není to šnekový převod ale šroubový šnekové převody se počítají do 4 hodů. Chělo by to trochu nastudovat...    [ohc]   26.11.2021
Odpověď  Děkuji ,to dava logiku    [josef pacal]   26.11.2021
Odpověď  pane Pacal, jak bych vám to vysvětlil. Šnekový převod se většinou používá na pomaloběžné převody. Pokud bylo potřeba použít ten to převod pro rychlejší otáčky volil se tento profil zubu a sklon zubu, tlak od pružin se rozkládal do více zubů a do větší plochy zubu. Samozřejmě i materiál, který musel obsahovat prvky pro lepší mazání. Což bylo olovo a hliník. Ano kola jsou opotřebena díky absenci tlumiče,i když tam je taková ta pružinka, ale i celkově šnekový převod moc dlouho nevydrží. Cca 30 tisíc km pak vyměnit, je to běžný spotřební díl. Celkově je i u šneka špatně řešené mazání toho to šnekového kola. První prototypy neměli mám dojem pod kolem vaničku, další věcí v té době špatné oleje. A k té 01/02 i tato kola jsou opotřebená a natažená, ale pouhým okem to nevidíte, když nevíte na co se zaměřit. Když se motor dostane do záběru, zuby mají tendenci tlačit k jedné straně. Po opotřebení pouzder a dříku pastorku, jdou zuby mimo svou osu a zuby se také opotřebí a nesedí jak mají. Může docházet k nepříjemnému ječení. Další chyba renovátorů je, že pod hliníkové nohavice, vedení pastorků, lidi nacpou silikonové těsnění. Nohavice se pak zkroutí podle množství silikonu a je problém. Silikon do motoru NEPATŘÍ!!! Snad jsem to trochu popsal a pochopíte to :-) Klidně mne můžete opravit, doplnit, nejsem děd vševěd :-D    [Václav Šátek]   26.11.2021
Odpověď  P. Šátek já jsem vycházel z toho,ze na šnekach jsem viděl toto kolo vždy vymačkané a na 01 i když jsou tam kola obě železné a Mato tlumič tak jsou jak nové    [Josef Pacal]   24.11.2021
Odpověď  Milane děkuji za krásné popsání materiálu ;-). Před lety, když jsem s tím začínal jsme to společně probírali. Materiál bronz nemá žádný vliv na to, že to nemá tlumič rázů.
Též jsem pokročil a když budu mít v týdnu chvilku vyrobím také vzorek. ;-)
Ještě k materiálu, CuAl10Fe má tvrdos cca 70kg, původní kolo Jawy má 58 kg. Kolik má tvrdost CuSn12 nevím, ale zjistím.    [Václav Šátek]   24.11.2021
Odpověď  Bronz si myslim ,že je take z duvodu ,že šnek nema tlumič vačky tak do sebe zachytava razy ,aby to nedělalo randal    [josef pacal]   23.11.2021
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zodpovězené téma  Přátelé, zlepšovatelé Jawy OHC, nevím, kdo jste chtěl ostrou vačku na půllitra ale pozítří budou hotové. Dejte vědět, je jich pouze omezené množství. Kamarádi,co je mají slíbené jsou první na řadě.    [jwm]   18.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  SL, známe se?    [jwm]   24.11.2021
Odpověď  JWM, dobrý den,nemáte náhodou jěště na prodej ostrou vačku na 02 motor?Děkuji    [SL]   23.11.2021
Odpověď  Takže sekera zakopána a v Rovensku na viděnou.    [jwm]   07.04.2021
Odpověď  Jwm s tím pořádkem bych se měl zamyslet,jsi už jak moje ženuška:)))Šel jsme do sebe a hned jsme si objednal novou skříň na motorkářsky hadry a přilby,aby se mi to neválelo po motorkách.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Brzdu mám blíže než je Kuba ale na to je ještě čas ale jsem pro:-)))    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  A pak si dáme sraz v Neveklově u Kuby a ten nám za flašku změří výkon na zadním kole. Má brzdu. :-)    [ED250]   06.04.2021
Odpověď  Zdravím všechny kamarády a kolegy.Koukám jako blázen, pár dní jsem tu nebyl a František se nám nějak rozohnil:_)))Za sebe, nejsem nikde organizován a jak píše Milan OHC nejedná se žádné nevratné úpravy ale řekl bych spíše o výzvu,co fabrika dělala, když jsme ještě nebyli na světě a co jsem schopen realizovat, navíc když mě to baví a dělá mi to radost.Že to stojí bankovky o to tu neběží, to máte ty přípravky, formy, jaderníky, nové odlitky, klikovky, ojnice, střechové písty, válce, magnetky, vačky, karburátory .... :-))))Takže je úplně jedno, jestli s tím má kdokoliv problém a když má, tak mi může foukat pod pytlík, je to jen má věc. Nevím jak moc originál má protestují svůj stroj v pořádku a originální ale můžeme to porovnat v Rovensku bod po bodu. Co se týká garáže, mám tedy Já uklizeno o dost lépe, protože jak říkal můj děda: z bordelu nic dobrého nevzniklo:-))Ať žijí úpravy Jawa 500 OHC, když je z čeho upravovat.    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  Jojo sekeru zakopejme.Já nejvíce jezdím na tomto moto a jak se tam dá otevřený výfuk je 10koní pryč.Když to víc řve a víc se to třepe neznamená to ,že to víc jede:))
https://www.youtube.com/watch?v=9tDQ9xizrag    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Franta2776 navrhuji zakopat válečnou sekeru. Co se týká výfuků máte pravdu. Já mám jen obal a vnitřek svůj, jsou víc otevřené. Při malých otáčkách je motor neklidný, ale ve vyšších naopak ožije a krásně se vytáčí.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Milane, děkuji ti za odpověď a uvedení na pravou míru. Ono to opravdu z venčí vypadá jako dobrodružství někoho ze soustruhem,svářečkou a flexou:))

Tak,ať se Vám dílo podaří,včetně toho měření.(nemyslím to ironicky)    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava uchycení unašeče na bubnu


 Zdravím vespolek, mám jenom takový malý dotázek a to jakým způsobem nejlépe opravit unašeč na bubnu. Mám trošičku strach to vařit aby se celý buben nějak nezdeformoval. Dále co doporučujete vložkovat díry a nebo radši dát nýt o větším průměru. Díky moc    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, čeká mě stejná oprava obou bubnů. Stávající díry jsou jak krátery a bohužel se na nich nedá nic odměřit. Soustružník, který mi to bude dělat, by rád měl nějaké kóty, nechce to odměřovat z tisícihranu unašeče. Neměl by prosím někdo rozměry?? Jde o průměr kružnice, na které jsou díry a úhlové rozdělení, zejména těch šesti nýtů. Kdyby k tomu byly i údaje těch třech děr na pokličku, bylo by to skvělé ... Děkuju moc předem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021
Odpověď  Bývá to většinou tak vyčvachtané, že to vyjde na díru 10mm - chlapi, kteří ti to budou dělat budou mít určitě výstružník 10H7 no a vložka by měla mít tak 0,03mm do plusu a můžeš to tam klidně nalisovat i za studena. Viděl jsem to i dělané na závit M10x1 a zajištěné Loctite 270(vysoká pevnost).Díra ve vložce by pak měla mít 6H7,aby se tam musel nýt lehce nalisovat - musí to být bez vůle.    [Bohumil]   11.12.2020
Odpověď  Zdravim mam taky tento problem,tak se ptam jaky pruměr vyvrtat do bubnu na pouzdra a pouzdra s jakym přesahem,na freze mě to udelaji ale musim si zadat rozměry.Da se pak buben ohrat na zalisovani pouzder ,nezkrouti se?Unašeč je stejny jako u kyvačky?nebo monty ještě maš ?Diky za rady    [milda]   11.12.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi tri roky dozadu som rovnaký problém riešil aj ja. Otvory pre nity v bubne som mal úplne na kašu,neostávalo iné,ako ich vyvložkovať. Kamoš mi v cnc fréze urobil nové otvory,do ktorých som osadil nerezové vložky.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Odpověď  PROTAHOVANÝ tam má být.......    [monty]   10.08.2020
Odpověď  unašeče mám v regálu nový, vyrobený podle výkresu, materiál 12050. a drážkování potajovaný origo továrním trnem. Díry převrtat, vyvložkovat- to je jediný řešení.    [Monty]   10.08.2020
Odpověď  Před lety jsem otvory převrtal, dostružil na přesný pr. 8mm pro nýt a snýtoval. Drží.    [ED250]   10.08.2020
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kartery OHC


 Jiz nejakou dobu renovuji Jawu 500 ohc 02. Asi nejvetsim problemem jsou kartery. Dlouho jsem planoval, co s tim budu delat az nakonec jednou v noci behem premysleni dosla trpelivost a ja udelal zasadni rozhodnuti. Jdeme vyrobit kartery na Jawu 500 ohc 02! O sve renovaci pisu na baworackych strankach pro svoje zname, nicmene bych tento pokus rad prezentoval i zde. Spousta z vas ma s OHC letite zkusenosti a mohlo by vas napadnout co treba na karterech zlepsit. Jak tohle dopadne sam nevim...    [Michal21]   12.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ma.reznicek jde o finální výrobek ale ne na sérii.    [jwm]   02.11.2021
Odpověď  jwm: Nejsem sice odborník, ale na fotce jsou ty odlitky celkem upravené oproti originálu, jedná se jen o výrobní mezistupeň nebo konečné provedení?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Každý materiál má jinou smrštitelnost, AL 3%, elektron 1% , když se dělá model ve 3D, program si to spočítá sám.    [jwm]   01.11.2021
Odpověď  U nás taky pár lidí zjistilo, že udělat třeba odlitek krytu karbecu na 350 není jen udělat formu podle originálu. Proto obecně bývají kvalitní repliky "k nezaplacení", protože jejich vývoj a výroba v malých sériích prostě něco stojí. A kdo nemá přístup k výkresům, kde je pro odlitky a výrobu forem předepsané procento smrštitelnosti, musí to přepočítat sám.    [longr]   31.10.2021
Odpověď  To by mě zajímalo, jak mu to bude pasovat. Vypadá to, že to lije do formy podle originálu. Mosaz má podobnou smrštitelnost jako hliníkové slitiny při lití do písku.    [longr]   31.10.2021
Odpověď  Zdravím ve spolek.Jen tak pro zajímavost a pro zasmátí,možná z toho deláme až moc velkou vědu..V Pákistánu s tím nemají problém,klidně i z mosazi..
https://www.youtube.com/watch?v=8_kKcrvUzGE    [Eresák]   30.10.2021
Odpověď  Tak něco ušetřit lze,ale energetická hodnota benzínu je 9,7kWh/L a u Lpg je to 6,6-7,8kWh/L.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2021
Odpověď  viděl jsem W353 na vlastní oči v této podobě - oilmaster.
přijel s tím k nám Holanďan, a prý to je originál montáž
čerpadlo oleje bylo Bosch
bylo nad výfukovými hrdly a nádržka oleje na podběhu
asi tam stojan SPECIAL-MIX neměli    [Michal]   22.10.2021
Odpověď  Dnes jsem se bavil s chlapíkem na LPG stanici a že tam za ním dojel chlapík na skútru a pod sedlem měl nádrž, kam se mu vešlo 7 l LPG. Prý to jezdilo dobře. Stejně tak k němu přijel chlapík se starší čtyřválcovou Hondou a ten měl nádrž místo motokufru. Kdoví, třeba toho bude přibývat. Slyšel jsem, že někdo měl udělaného warťase na LPG s přímazem, podobně jako oilmaster.    [longr]   21.10.2021
Odpověď  Pospa to má již vyřešené a vyzkoušené - OHC jede spolehlivě na toluen(vyjezdil ho asi 200l). Má to jen nevýhodu, že musí jezdit sám nebo až poslední v chumlu do vyjetí nádrže a natankování benzínu, protože to, co mu jde z výfuků, nesnesitelně smrdí.    [Milan(OHC)]   21.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (68) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nový přírůstek


 Rád bych čase názory. Jak se vám to líbí nebo ne. Díky. V jakem je to stavu atd.    [Michal Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den,bude aukce,obrovska reklamana pana Kostala a jeho stroj...,a dalsi 20 let stare renovace,ted to poleze na povrch ty starsi renovace!!!
Nechme se prekvapit    [Fj]   27.10.2021
Odpověď  Zde bych se rád zastal části garažníků, kteří to dělají srdcem a né jako kšeft. To že mám v ruce "papír" z firmy vůbec neznamená že je práce kvalitní a že je tam nějaká možnost reklamace, znám případy, kdy pak firma hraje mrtvého brouka, nekomunikuje atd. a je to tam kde jsem byl bez papíru. Ano vím jde se soudit, využít právníky ale nevím kolik z nás má na takové věci čas a chuť bez nejasného výsledku. Garážníky jde dále rozdělit na dvě skupiny, ostatně stejně jako ty papírové firmy, na poctivé a čestné a pak na šmejdy. Neupřednostňuji garážníky ani nehaním oficiální dílny, vždy doporučuji si sehnat reference na konkrétního garážníka nebo firmu a teprve pak tam zajít. Ano 1000 lidí 1000 chutí, ale aspoň pak člověk ví do čeho jde. Pak vím Franta to dělá dél ale pěknou práci levněji, Vašek to má brzo ale připlatím si, no a Adam to dělá dlouho, připlatím si ale práce je 100%. (Jména jsou čistě náhodná at nedostanu ban) A u poctivého garážníka je někdy snažší reklamace než u kde jaké renovované firmy.
Závěrem tedy, neházejme všechny na jednu hromadu všude se najdou šmejdi a všude se najdou poctivci.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2021
Odpověď  Zdravim,hlavne vy,co mate org. dily ,pozor na garazniky a podvodniky,znam nektere,kteri si na tom hezky privydelavaji... a obiraji stastlivce,jak o penize,tak o cas...,nejhorsi je,ze to jako lajci nepoznate a tito mistri Vas obehraji a jsou tu i takovi,kteri renovuji motocykly nekomu i 10 let!!!To uz zustava rozum stat!!!Priklad MIKULOV,tam se renovuje Snek v dilne Rolls Royce,to myslim jen cenove ,skoro 8 let a chudak ani nevi,kolik ho to bude stat!!!A myslite,ze tito garazovi vychytralci Vam daji zaruku,zapomente!!!Ti ani neplati dane ze sve vychytrale cinnosti.
Pokud opravdu chcete mit radost,tak bezte k firmam,kteri Vam daji zaruku,priplat te si a nechte si vse potvrdit...a podepsat,jinak z radosti bude smutek!!!Radeji si kupte jiny motocykl a usetrite si nervy a hlavne cas!!!    [Pulecohc]   27.10.2021
Odpověď  Jake "pokřivení veteránského trhu" mas na mysli??? To jako ze by firma co ty motorky v minulosti vyrabela, vyrobenim ramu - ktery byl v dobe vyroby motorky a i nejakou dobu po ukonceni jeji vyroby zcela bezne v prodeji jako ND (v nekterych privilegovanych) mototechnach, neco "pokrivila" na veteranskem trhu??
Nebude nahodou "pokřivení veteránského trhu" jakakoliv pokoutna garazova vyroba?
Mam cerstvou zkusenost z inzerci. Inzerent nabidl na vymenu dil(ktery shanim) za dily na OHC. Jelikoz ja OHC nedelam a ani zadne dily na nej nemam, nabidl jsem mu na vymenu neco z toho co doma mam. Odpovedel ze dela, a tudiz i shani jen OHC, ale kdybych mel ram z peraka tak by do vymeny sel.
K cemu asi ten peracky ram upotrebi, kdyz dela jen OHC, nenapada te nic???? Me ano. Z perak ramu se stane OHC ram.
To jen potvrzuje to co jsem tu napsal pred casem, ze motoru je mezi lidma jeste dost. Majitele pojizdnych OHC si je drzi jako zdroj ND. Majitele jen motoru + nejake hromadky dalsich dilu maji "vlhky sen" ze motorku jednou doskladaji. Tihle vsichni, pokud by JAWA jednorazove vyrobila serii nekolika desitek ci stovek ramu by byly schopni z tech uskladnenych motoru motorky doskladat, protoze zbytek dilu je sehnatelny. Budto jako puvodni(za drahy peniz), nebo druhovyroba.
A to same plati i o Peracich.    [takysportkar]   27.10.2021
Odpověď  Celé je to blbost. Jawa není závislá na veteránistech a ani jako přivýdělek. Nemá původní přípravky, materiál (?), výkresy snad jo,bude to chtít oficiálně prodávat, tak na rám to bude chtít asi novou homologaci - to jsou další prachy, výrobní náklady atd. I kdyby to dali a ze srandy zhotovili 1000 rámů, kvůli ceně, tak by to stálo ranec a kdo by to koupil? Jen 30 nadšenců, kteří neřeší peníze? A zbytek do odpisu? A co pokřivení veteránského trhu? Kdo nemá díly, tak ať je shání 2 dny, nebo také xx let. Nebo si snad ty veterány, místo sběratelství, budeme za chvíli kompletně vyrábět sami? Ano na západě od nás u renomovaných automobilek, jako je Ferrari, Mercedes, či BMW existují divize Classico - classic, ale tam se vyrábějí původní díly, podle původních výkresů a technologií, do původních aut s doložitelnou historií za pořádný "balík" s označením "made in ...... a jako náhradní díl. Ale to snad nechcete po Jawě.    [J]   26.10.2021
Odpověď  Téma opětovné výroby nedostatkových dílů je velice zajímavé. A to nejen pro veteránisty. Mám pocit, že už výrobců avizovalo, že těmto požadavkům vyjde vstříc. Ono také proč ne? Pokud dnes chybí čipy do nových aut, tak proč nevyužít některých výrobních kapacit pro výrobu starých dílů, které nejsou závislé na moderních technologiích? V dněšním divném světě může takový počin pojmout i jako velice dobrou reklamu.
Ono to může mít i jiný efekt. Vždyť se podívejte na nekvalitu neautorizovaných, a mnohdy autorizovaných, druhovýrobců. Takové díly mohou klást i špatné světlo na originálního výrobce. Když jsme o Jawy, tak seznam nekvalitních dílů z Turecka a i z Čech nebo Slovenska je zdá se nekonečný.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.10.2021
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [k.]   26.10.2021
Odpověď  Nemyslím si, že by bylo reálné chtít po Týnecké Jawě vyrábět rámy na model, který se již 63 let nevyrábí. Je to podobný nesmysl jako chtít po Škodě Kvasiny vyrobit 100 karoserií na Škodu 110R. Je to pro ně nerentabilní a nad rámec výrobní kapacity.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2021
Odpověď  Ano, myslim tu fabriku v Tynci. Byl jste tam nekdo v posledni dobe nekde ve vyrobe? Primo v halach mezi lidma v monterkach, ne v kancelarich. Co se tam vlastne jeste skutecne vyrabi a co se dovazi?    [takysportkar]   26.10.2021
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [k.]   25.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (37) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Repliky od motorenu


 Zdar chlapi,
když vidím, jak nenasytní překupníčci z Prahy a Pardubic zvedají ceny originálních dílů, tak vážně uvažuji o použití replik od Motorenu. Viděl jsem blatníky i rám na burze v Chotusicích a nevypadalo to zase tak zle. Jde mi hlavně o rám. Chci se zeptat jestli ho někdo z vás má už na motorce. Jak seděly díly při spasování a jestli ten rám je aspoň stejně tak tuhý jako originál. Díky za Vaše zkušenosti.    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 162 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vyměním originální Jawu500ohc za vilku u Prahy.Váš doplatek podmínkou:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2021
Odpověď  Tady se tím chlubili - http://motoveterany.sk/sluzby/    [Bohumil]   22.10.2021
Odpověď  A máte někdo kontakt nebo kdo by prodával replikove rámy.
Dekuju. A kdo je vyrábí. Děkuju m.    [Lukáš Noid]   22.10.2021
Odpověď  dalsi adept, http://aukro.cz/jawa-500-ohc-kontrolka-vyborny-sta v-i6765245110.html    [ad]   26.03.2017
Odpověď  Je, proste je, tak to je.    [Patek]   24.03.2017
Odpověď  Tak se musím omluvit, je to bohužel realita.    [fikuscz]   24.03.2017
Odpověď  To je blbost. Někdo mu zkazil aukci.    [fikuscz]   23.03.2017
Odpověď  Možné to je, dostali se k tomu lidi co to vydělají za hodinu v práci a ne za 14dní, takže možné je vše. Jen se tak neprodá každá kontrolka, což je jasné. Tahle bude navždy vyjímečná.    [jenda]   23.03.2017
Odpověď  I kontrolky mazání,hodně asi stoupají na ceně!Tohle snad ale nikdo nemůže myslet vážně!!!:
http://aukro.cz/jawa-500-ohc-kontrolka-v-super-sta vu-i6754640462.html    [Jára]   23.03.2017
Odpověď  Vše je potřeba si nějak vysvětlit, jinak kdo chce stavět, at si laskavě shání originál rám, a ať za něj dá klidně 200tisíc. Replika rámu je už opravdu drzost.    [jkl]   20.03.2017
Zobrazeno 10 z celkem 162 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (162) 
Zodpovězené téma  

přední tlumiče


 Ahoj.Poradí mi někdo z Vás kde koupit kvalitní repliky předních tlumičů?    [jawař]   25.08.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 120 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, nikdo nezná rozměr těch kroužků do předních tlumičů??? Vychází mi to podle rozměrů vnitřní části tlumiče na dva kroužky 6 x 1,5 mm nad sebou, ale úplně jistý si nejsem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2021
Odpověď  Ahoj Alexgg, vypadá to, že tam máš tu kovovou ucpávku natočenou obráceně, drážkou dovnitř.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jak to otevřít a vyměnit gumový kroužek?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jaký kroužek se prosím používá do tlumící jednotky předního teleskopu? Stávající kroužek je úplně tvrdý a popraskaný a zápich v mosazném pouzdru odpovídá kroužku 6 x 1,5. Ale na výšku ten zápich vychází na dva kroužky nad sebou.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2021
Odpověď  Dobrý den,je otázka,jestli si nechat vyměnit vnitřnosti originální vidlice,nedostat své org. věci zpátky,dát, za to 25 tisíc a zničit si originální vidlici.To vše by se dalo vstřebat,ale pokud Vám,pak nesedí blatnik a vidlice skřípe atd...,divné...a ještě se předem nedovíte cenu...a pak 25 tisíc,nezbývá než zaplatit a tomu se říká individuální cena...,no každý to chápe jinak...moderní podnikání bez záruky...,takže v Mikulově raději víno a to,když popojedete k sousedum,tak i lepší cena a především i kvalita a servis...,má zkušenost u Rolls- Royce v Mikulově...,kde se nehledá vyřešit problém zakazníka,ale hledá se problém,jak vydělat...    [Karma]   30.09.2021
Odpověď  jj, taky poděkování pěkné video, takových zde víc. Alespoň člověk vidí jak to vypadalo v té době.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2021
Odpověď  velké díky za dokument,,,je to podívaná:)    [majco]   22.09.2021
Odpověď  Náhodou jsem narazil na YT na tento dokument , posuňte si na čas 4:26
https://www.youtube.com/watch?v=VaE2N6UEhX4&ab_channel=%C4%8Cesk%C3%A1filmov%C3%A1klasika    [Richard]   22.09.2021
Odpověď  Pošlete mně email na ma.reznicek(zavináč)seznam.cz a já kontakt přepošlu.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2021
Odpověď  Jaký je kontakt na pana Korandu?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2021
Zobrazeno 10 z celkem 120 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (120) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Závada dobíjení.


 Ahoj, poradí někdo? Po nastartování motorky nejde dobíjení a když krátce propojím na AEV360 svorky D61 a B51, dynamo začne dobíjet. Ale po ujetí cca 10 km dobíjení zase nejde a už nepomůže propojení svorek. A když dynamo vyndám na ponk, zapojím ho s baterkou a žárovkou pro simulaci odběru proudu, tak vše funguje. Dynamo je opravené a více jak rok fungovalo bez problémů. A když dynamo vyměním za druhé (stejně opravené), vše je naprosto stejné, na motorce nefunguje, na ponku ano. Už nevím, kde hledat závadu, napadlo mi, že to asi není dynamem. Nesetkal se někdo s něčím podobným? Díky ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Uhlíky jsou první věc, na které koukám. Občas zůstávají viset. Raz za čas je dobré při kontrole uhlíkama pohýbat a třeba i ofoukat vzduchem.    [longr]   07.10.2021
Odpověď  A hlavně, já když to dynamo montoval na ponk, tak jsem na něj všude sahal, zapojoval jsem si dráty, ampérmetr, voltmetr, žárovku a přitom jsem se určitě dotkl uhlíků a stačilo málo, uhlík se pohnul a fungovalo to. Já s tím laboroval čtvrt roku, už si ani přesně nepamatuju, co všechno jsem s tím dělal. Ale vyndat dynamo z motoru a zase ho tam dát už dělám za pár minut :-))    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2021
Odpověď  To bude ono. Na stole totiž neodebíráš z dynama skoro nic, ale na motorce už živíš zapalování, apod. Zatuhlý uhlík to pak nepřenese.    [ED250]   05.10.2021
Odpověď  Ahoj, už jsem na to přišel. Včera jsem motorku nastartoval, nedobíjela. A jak jsem koukal na dynamo, tak mi nějak napadlo sáhnout na uhlíky a když jsem nadzvedl pružinu plusového uhlíku a pustil ji dolů na uhlík, začalo to dobíjet. Uhlík jsem tedy vyndal a lehce za všech stan pohladil jemným smirkem. Snad to pomůže. A jak jsem vždycky předtím měřil různě napětí na svorkách dynama, určitě jsem hrotem sáhnul i na plusový uhlík a tím jsem s ním pohnul a začalo to dobíjet. Stejný problém bude určitě i na tom druhém dynamu. Na uhlíku je značka 670, mám sehnat jiné??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2021
Odpověď  skontrolu vodice z regulatora do spinacky, ci niesu uvolnene na spinacke, prelomeny vodic, zly kontakt spoj na spinacke... ak su ok moze byt zly spoj v spinacke.
Predpokladam za akumulator je ok    [jozef]   04.10.2021
Odpověď  Mám náhradní spínací skříňku, zkusím ji vyměnit, i když se mi to nezdá.... Jak jsem psal, víc jak rok jsem jezdil bez problémů. A někdy v létě se závada objevila poprvé po cca dvou týdnech stání motorky v garáži. Po nastartování nebylo napětí na svorce 61 dynama. A když jsem za chodu motoru proměřoval dynamo, najednou dobíjení naskočilo a celý den ježdění to bylo v pohodě. A za týden to samé. A pak zase. Jako kdyby dynamo ztratilo magnetismus a muselo se nabudit. Vyměnil jsem relé za AEV360 a nic se nezměnilo. Jen mi překvapuje, že to samé dělají dvě dynama jinak ve slušném stavu a obě na ponku fungují.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2021
Odpověď  Určitě teda hledat chybu na motorce, to přestalo dobíjet nebo proč se do toho šlo když rok fungovalo? Polarity jsou správné? Určitě? Zaměřil bych se na spínací skříňku. Jaký je to přesně typ? Našel jsem více typů AEV0360, AEV0360A, AEV0360P nebo AEV0360AP a mají různé zapojení s/bez ampérmetru.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.10.2021
Odpověď  Propojovat svorky D/61 s B/51 u elektronické regulace je pro regulátor nebezpečné, AEV 360 má proudové omezení na 9 Ampér takže v případě že watáž spotřebičů překročí odběrem těch 9A tak dynamo nemůže dobíjet akumulátor. Zkontrolovat nejdříve jednotlivé spotřebiče jestli třeba není zapojena nějaká žárovka s vyšší watáží nebo jestli není náhodou pro 12V. Jediná žárovka zapojená na zkoušku na ponku nemůže představovat kompletní spotřebiče motocyklu.    [Martin Štindl]   04.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Kryt krale snek


 Zdravím lidi, nemá nekdo výkres,krytu krale na sneka? Nikde ten dil nevim sehnat tak si ho chcem vyrobiť, ďakujem za každú pomoc.    [Matus]   30.09.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pardon spatne sem to napísal prirubu krale.    [Matus]   01.10.2021
Odpověď  V nabídce ho má Motoren https://www.motoren.sk/kryt-kralovskeho-hriadelachrom---500-ohc-00-e3854    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2021
Odpověď  Vyrábal a predával ich pán Ing.Čillík zo Zvolena.    [Jaro]   01.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Nepletu se?


 Nemám rozvod dole posunut? Přesazena královna o zub? Písty mám v HÚ a levý válec je ve střihu. Tohle asi nedoženu nahoře na drážkách kuželového kola.. Co myslíte? Díky.    [ED250]   01.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vůle v pohodě.    [ED250]   21.09.2021
Odpověď  Milane z Plzně, zítra přes den zavolej.    [jwm]   20.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, prosím o radu. Mám připravenou želvu na konečnou montáž na tmel a těsnění a při složení zkusmo jsem naměřil vůli mezi spodním kolem královny a futrem 0,1 mm. Stačí to?? Díky za případnou odpověď.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2021
Odpověď  No dodelano jeste zdaleka nemam, ale do jara snad budu pojizdnej.
Z dlouhodobejsiho hlediska by to asi slo, ale spis bych to videl tak na pristi zimu.    [Tomas Nosek]   17.02.2012
Odpověď  Tomasi, ked uz mas dodelano, kedy ti mozem priniest jedneho pollitra na GO? :)
Mam tusaka za by sa mu u teba pacilo...    [janko]   17.02.2012
Odpověď  Pekne slape :)
Vune benzinu je pro me celkem vitana zmena.
Jinak si uzivam jen smrad sestnacti litrovych dieselu :-D    [Tomas Nosek]   17.02.2012
Odpověď  Saaaakra, to až mi ujedeš, tak už tě podle čmoudu nenajdu. :-P ;-) Měl bych taky začít ladit...    [T-1000]   17.02.2012
Odpověď  http://ed250.rajce.idnes. cz/Tak_a_je_to/#P2160105. jpg Když jsme u těch videií. Mám taky hotovo. GO hlavy se zdá na jedničku. Klepot ustal a v dílně už nevoní dvoutaktní čtyřtakt. Připomnělo mi to odér dědovo žigula, když vyjížděl za mého mládí z garáže... Jen vůně spáleného benzinu :o). Gufera na ventilech makají na jedničku.    [ED250]   16.02.2012
Odpověď  Se zapalováním jsem spokojen, také jsem laboroval s křivkou, nastavoval jsem ji podle tabulky, ta bude někde v propadlišti dějin veteranfora, nakonec jsem se vrátil k výrobnímu nastavení, ale spíš nechtěně, jednou jsem nedojel a byl problém v zapalování, odeslal jsem ho a přišlo mě zpět nové a to jsem již nenastavoval.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2012
Odpověď  Prvni jsem s tim spekuloval, ale pak jsem zjistil, ze ta jejich prednastavena krivka Jawa 500 OHC
je asi nejlepsi.
Tak doporucuji pouzit tuto.    [Tomas Nosek]   16.02.2012
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Podivné přední tlumiče


 Dobrý den, dostal jsem mnoho dílů Jawy v krabici. Mezi nimi tlumiče nárazů zvláštního typu. Nějaký nápad, který model?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jam: dole by měli být stejní jako Perak...    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2021
Odpověď  Předsérie Jawa 500 OHC r.v.1950 s péráckou maskou.    [jwm]   20.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Měření horního představce, ostatní části jsou stejné jako Jawa 500OHC    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2021
Odpověď  Napiš nějaké rozměry. Celkovou délku, průměr do brýlí a délku té horní části co jde do horních a spodních brýlí.    [Mirda444]   19.09.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 750 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotka pro potěšení oka všech kamarádů. Vlado na "bedně". Branná 12 září 2021, kategorie H, jezdí ČZ Junior 250, RV.1967, závod vyrovnanosti, rozdíl mezi dvěma koly 0,07s. GRATULUJEME!! Sláva    [Sláva500OHCRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2021
Odpověď  Škola hrou.. :-)    [ED250]   07.09.2021
Odpověď  Pátek, piju s moravákama slivovici, sobota, chce se mi umřít,neděle měl jsem umřít už v pátek :-))))))    [jwm]   07.09.2021
Odpověď  O existenci toho "přírodovědného koutku" vím, ale my jsme byli na druhém konci a tak si ho spíš užili Krušinovci - ale toho vytáčeného půltóna v 11hod v noci jsme slyšeli. Ale točil se moc pěkně! My jsme zase s Pavlem provozovali to "očkovací středisko" a hlavně v sobotu ráno pak bylo naprosto jasně rozpoznatelné, kdo byl "naočkovaný" a hlavně "přeočkovaný"(několikanásobně) a kdo byl "odpírač". Karel se na mě díval jak na doktora Mengeleho a měl nějaké připomínky k použitým léčebným metodám a k reakci na "vakcínu".    [Milan(OHC)]   07.09.2021
Odpověď  Miláne pekne napísané,sme radi ze k nám chodíte,ešte si zabudol na náuku v prírode, ručiciho páva ,Jeleňa 😀    [Matúš ]   06.09.2021
Odpověď  Tak i 12.ročník Dolného Kubína je minulostí. Moc pěkná akce, podtržená krásným počasím. Vlado s Marianem to měli opět "zmáklé" a protože nás tam bylo méně, tak vyjížďka slušně odsýpala a také vyjížďka lodí po Oravské přehradě neměla chybu. Organizátorům ještě jednou velký dík a vzhůru do Rovenska.    [Milan(OHC)]   06.09.2021
Odpověď  Hurá za Vladem! Zítra ráno vyrážíme. Doufám, že dnešní předskokani měli pěkné počasí, bez problémů dojeli a správně si cestu užili. Zítra pak po našem příjezdu proběhne povinné "očkování" a celá řada následných "přeočkování"- vakcíny různých výrobců dostatek. Hans dostane přes čumák dvě roušky, aby mu nebylo líto, že nemůže být "očkován". Kamarádi, těšíme se moc.    [Milan(OHC)]   02.09.2021
Odpověď  12. Zraz JAWA 500 OHC na Slovensku se také koná a to v termínu 3.-5.září 2021.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  XIII. Sraz JAWA 500 OHC se koná.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2021
Odpověď  Tak i Dolný Kubín je minulostí a můžeme se těšit na jeho další ročník po předchozím intenzivním tréninku v Rovensku. Velké díky Vladovi a jeho asistentovi Marianovi za perfektně připravenou akci. Klobouk dolů pak před těmi, kteří v tom nedělním dešti jeli po ose do Prahy nebo vůbec západní Čechy. Je vidět, že OHC jede a nenaplňují se vůbec katastrofické scénáře, které se zde různí "odborníci" snaží šířit.    [Milan(OHC)]   07.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 750 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (750) 
Zodpovězené téma  Zdravím, koupil sem si nové pružinky do odstředivého regulátoru předstihu a když sem to dal do kupy, tak sem si všiml, že když rukou roztáhnu závažíčka na maximum, tak ta pružinka co má méně závitů je hodně dlouhá. Neví někdo jak má být dlouhá, popř. o kolik milimetrů se roztáhne při roztáhnutí závažíček? Dík za pomoc...    [dockys]   21.10.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Neříkám že nejde, ale že to nemůžu najít. Dík za pomoc.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2021
Odpověď  Proč by to nešlo najít?

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=22578    [...]   08.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Věděl by někdo říct, jaká má být mezera viz obr.? (obrázek zapůjčen). Pokud jsem zkoušel roztahovat závažíčka tak se pružina dostává do tahu až tak na posledních 20% rozsahu pohybu závažíček což se mně zdá být málo, takže bych potřeboval lépe definovat moment kdy má dojít k vymezení druhé pružiny. Nemáte někdo odkaz na zmiňovaný popis funkce regulátoru od Milan(OHC) nedaří se mně ho nikde archivu najít.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2021
Odpověď  Tak jsem je změřil a zjistil, že ta krátká je ok, ale ta druhá je o cca 2,5 mm delší. Nemá někdo prosím výkres? Potřebuji zjistit, kde je problém. Jestli tam je závit navíc, nebo delší očko, ...    [Peton]   10.01.2008
Odpověď  Pokud je pružina s volným okem správná,tak se musí v určité části rozevření závažíček dostat do záběru,protože jinak nevytvoříte zlom předstihové charakteristiky(psal jsem ji tu už minimálně 2x a opakovat se nebudu). Zkuste si zkontrolovat její délku(měřeno uvnitř ok),která má být 23,7+/-0,3mm.
Pro informaci délka druhé pružiny(měřeno stejně) je 21+0,3/-0,2mm.    [Milan(OHC)]   07.01.2008
Odpověď  Já sem tam právě originální neměl, tak jsem koupil nové a nějak se mi to nezdálo, když sem ta závažíčka roztáhl.. Vidím že v tom nejsem sám.. Tak kdyby někdo věděl jak to ve skutečnosti vlastně je, byl bych vděčný, kdyby to objasnil.. Díky..    [dockys]   03.01.2008
Odpověď  No jednoduše. Originál tam byl a tak mě napadlo, jestli není vytahaná.No a když jsem v Chotusicích uviděl repliku, tak jsem po nich hned skočil. Výsledek bohužel 0.    [Peton]   03.01.2008
Odpověď  Také se mi ta pružinka s méně závity neroztahuje. Nějak se tam volně plácá. Přitom se mi zdá, že mám originální pružinky. A nevím, jak rozlišíte repliky pružinek od originálů.    [Haba]   02.01.2008
Odpověď  Připojuji se k dotazu. Mám úplně stejný problém. Ani při maximálním roztažení závažíček ta druhá pružinka vůbec nezabírá. Někdo tu psal, že by měly na sebe plynule navazovat, aby motor neměl díru. Pružiny mám originál i repliky a je to stejné. Je to tak v pořádku?    [Peton]   01.01.2008
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Označení modelu


 Zdravím ve spolek,
kamarád mně poslal provokativní fotky z Národního technického muzea, a nejsem si jistý tím linkováním olejové nádrže a označení 01 je to tak v pořádku?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  kdyby NTM zaměstnávalo JEDNOHO mechanika na všechny vystavený auta a motorky, tak to musí mít za rok ZLATÝ........    [Monty]   02.09.2021
Odpověď  No problém asi bude v tom, že v NTM mají plný depozit motorek v podstatně horším stavu než je tento půllitr. Faktem ale je, že každý , kdo začíná to bere v muzeu jako vzor.    [jwm]   02.09.2021
Odpověď  To je fakt hrůza. NTM by mělo být etalonem a né odpadem. Přeškubnout 2 pásky a namontování držáku je otázka chvilky.    [ED250]   02.09.2021
Odpověď  To mě neříkejte, že není v jejich silách dopilovat takové detaily. Ty spony a plastové pásky jsou jako pěst na oko.    [ondrejj1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2021
Odpověď  Pro Fikusz a ty zadní rozšířené tlumiče sériový šnek nikdy neměl ale mají ve sbírce šneka a to je pro ně důležité,detaily rozpozná pouze odborník ale lidem je to fuk:-))    [jwm]   01.09.2021
Odpověď  Přesně,teď jedu odtud, peníze jsou problém, jakékoli schvalování podléhá komisi ministerstva kultury a je to na dlouhé lokte.Právě jsem si tam byl vyzvednout motocykl a s nadšením jsem sledoval startování a jízdu na Orion 500 OHV,jež je majetkem NTM, kterého dnes po 14 letech oživili.Žádný tlumič výfuku, pouze ROURA 60 mm v průměru.Prostědhera.Sorry nesouvisí to s příspěvkem.    [jwm]   01.09.2021
Odpověď  Arnošt Nezmeškal mi říkal, že tuto motorku dalo muzeum někdy v devadesátých letech renovovat. Výsledek je vidět... Oni dobře vědí, že je to špatně, ale nemají tak velký rozpočet, aby to nechali předělat. A hlavně mají v depozitáři mnohem zajímavější kusy které potřebují investice.    [T-1000]   01.09.2021
Odpověď  Ten šnek, typ 00 označený v NTM jako 01 je celý nějaký dojebaný. Koukněte na to dvojité uchycení výfuků, zinkovaný replikový nosník sedla, brzdový spínač na fastony, klakson z kývačky, matice na sání se silonem, plus to co tu již je napsáno. To zrovna nedělá muzeu dobrou vizitku :(    [fikuscz]   01.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na šneku by to mělo být nějak takto.    [jwm]   01.09.2021
Odpověď  Oznaceni ma byt 15/00 a linky takto urcite ne.    [.]   01.09.2021
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  Zdar,pulitráři,doslechl jsem se od několika známých a kamarádů,že vyndavají vnitřní tedy malé ventilové pružiny a jezdí jen na velkých.Motor se prý výrazně ztiší a zklidní.Nikdy se jim nestalo že by pružina praskla a tedy ventil padl do válce.Navíc to je možné i u klasického uspořádání s dvěma pružinami,protože mají stejný směr vinutí,takže se může jedna zaseknout do druhé.Jaký je názor na jedny pružiny lidí co mají s pulitry letité zkušenosti jako je jawamuzeum,orava,milan OHC urbis atd...doufám že jsem nikoho neurazil    [doktor]   15.01.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj Michale, tak jsem je objednal. Pošlou je obratem a ty vnitřní pružiny mají obrácený směr točení. Díky za pomoc.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2021
Odpověď  Mluvil jsem s nima a pruziny maji a bez problemu je prodaji samostatne.    [Michal21]   09.08.2021
Odpověď  Podle me ti ty pruziny klidne jen prodaj. Zkus tam zavolat.    [Michal21]   09.08.2021
Odpověď  Ahoj Michale21, děkuju za informaci, ale já už mám hlavu chemicky vyčištěnou, mám nalisovaná nová vodítka a objednané ventily. Tady v Plzni mi udělali opravu sedel, chybí jen zabroušení ... a ty pružiny. Mohl bych tam dát samozřejmě ty původní pružiny, o tolik se rozměrově neliší, ale chtěl jsem to mít v cajku. Nějak to snad dořeším, stejně ještě jednou díky.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2021
Odpověď  Ahoj Milane, dej hlavu udelat do auto Pejšek. Maji vyrobene pruziny presne dle originalu a udelaji ti to i s novyma ventilama komplet. O kvalite netreba diskutovat.    [Michal21]   06.08.2021
Odpověď  Ahoj Milan(OHC), napsal jsi tu asi nejzasvěcenější příspěvek o ventilových pružinách na 01 a 02. Protože si je teď budu muset nechat vyrobit, chtěl jsem Tě požádat ještě o malé upřesnění (budeš-li se k tomu tématu ještě chtít vrátit). V posledním příspěvku jsi popsal počet závitů, ale u 00. Platí to i pro 01 a 02 ?? Já jsem totiž vyndal pružiny rozměrů: velká průměr 37mm/29mm, 5,75 závitu a délky od 49 do 52mm, malá průměr 27mm/21mm, 6,75 závitu a délka od 50 do 53mm. Nesedí mi hlavně ty moje délky ... Díky za odpověď. Milan    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2021
Odpověď  Vnější pružina má celkem 6závitů/4+(1+1)závěrné a vnitřní 7závitů/5+(1+1)závěné.Materiál je 14260.8. Mluvím o pružinách na 00.    [Milan(OHC)]   28.02.2010
Odpověď  Bohuzial nemam momentalne snekove pruziny pri rukach, ale podla mojich starsich poznamok by vnutorna pruzina mala mat celkovo aj so zavernymi zavitmi 8,5 zavitov a vonkajsia pruzina celkovo 7,5 [taktiez aj so zavernymi zavitmi) podla prispevku od Milana OHC som asi meral varinatu spred 1953. Bohuzial pocet cinnych zavitov som si nezaznamenal, cez vikend sa na to mozem mrknut.    [Brano]   25.02.2010
Odpověď  Chtěl bych si udělat nové ventilové pružiny na šneka , ale potřeboval bych vědět ještě počet závitů , poradí někdo ?    [jawař]   25.02.2010
Odpověď  Ventilové pružiny 01 a 02 mají tyto rozměry,velká-vnější průměr 37+/-0,3,vnitřní průměr 29,4,délka 54+/-0,8,směr vinutí pravý,malá-vnější průměr 27mm,vnitřní průměr 21mm,délka 51,5,směr vinutí pravý.Ventilové pružiny 00 mají tyto rozměry,velká-vnější průměr 34(34,2),vnitřní průměr 26(25,8),údaje v závorkách jsou před změnou v roce 1953,kdy byl zmenšen průměr drátu ze 4,2mm na 4mm,délka 52+/-1,směr vinutí pravý,malá-vnější průměr 24,vnitřní průměr 18,délka 46+/-1,směr vinutí levý.    [Milan(OHC)]   29.11.2009
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
 Strana 1/79 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 29.11.2020)
Nezodpovězené téma 

Historie světových značek,jak šel čas. od 1955-2020


 https://fb.watch/5UfNRvCYeH/    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

olejové čerpadlo


 Ahoj.Chci se zeptat jak funguje replikové čerpadlo.Jezdí na něj někdo?Máte někdo zkušenosti?    [jawař]   02.02.2021
   Přidat odpověď 

 Strana 1/79 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006