MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310289 příspěvků |7731 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 15.6.2021 00:06  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Replika rámu....   18.02.2010 / 185
    Spojka, startovací segment a hřídel řazení   20.07.2018 / 162
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1168      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 157      Příspěvků Příspěvků: 15716
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/78 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 162 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  (J) Já ale nic nesrovnávám,pouze jsem JWM napsal jaký motocykl mi VYHOVUJE.Srovnávat chcete často Vy Vaše BMW r 66. Jsem tady dobře v diskuzi o motocyklech? Napiši něco o moto a Vy už řešíte co jsem za člověka, že kecám že mám zcestný názory a aby mě tady brali s rezervou.Jestli chcete věnujte se tech. věcem.Na to abyste o mě takto psal se vůbec neznáme takže se laskavě mírněte    [Černý Z.]   11.06.2021
Odpověď  Podobná zkušenost jak popisuje Vulcan - malý axiální přesah kola, které pohání čerpadlo a zapalování na kuželovém kolu. Vyřešila to podložka tl.0,15mm.    [Bohumil]   07.06.2021
Odpověď  Zdravím kolegy, já jsem měl podobný problém na svém motocyklů. Po velkém a dlouhém hledání jsem zjistil, že na klice nebylo z důvodu chybějící podložky dotaženo ozubené kolo. Při běhu motoru se vyžvejkala drážka na klínek a kolo se pootáčelo. Tím se měnil předzápal. Po odstranění této závady je vše v pořádku.    [Vulcan21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  Karburátor jsem celý vyčistil, bez významného vlivu na chod. Motor na místě jede v pořádku, problém je že to dělá během jízdy náhodně a jedná se o okamžiky, takže taková závada nezávada. Ještě jsem se díval na svíčky a ty jsou dost černé, takže je možné že se zanáší a pak nepálí správně. Dal jsem tam co tam má byt N15Y (teda aspoň podle toho co jsem našel zde na fóru) a uvidím.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  ma.reznicek, jednoduše za chodu motoru vyzkoušíš která cívka vynechává, že sundáš fajfku jedné a pak druhé svíčky a poznáš hned který válec to je.Vypadá to na cívku.    [jwm]   07.06.2021
Odpověď  mohla by být i krpa v elektrice, že to po zahřátí vynechává. Na jedné moto jsem se setkal s podobným jevem. Byla jedna cívka (nová) v háji.
Ale spíš to vypadá na karburátor, vzhledem k tomu, že to i jen ztrácelo tah.    [longr]   04.06.2021
Odpověď  Pěkný pátek všem,
tak dnes tréninková jízda před Rovenskem - NIC MOC - ze začátku v klidu, potom motor náhodně ztrácel na chviličku tah (při rovnoměrné jízdě) a ke konci i sem tam vynechal vše náhodné. Vzhledem k tomu že není moc času na pokusy prosím o radu. Vyčistím karburátor (už jsem měl na jiné moto smítko v trysce, které si dělalo co chtělo). Napadá Vás ještě něco jiného co zkontrolovat? Dynamo po GO, nové indučky atd. najedu 600km.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021
Odpověď  Tohle je moc vysoká třída.Je to jak píše Monty.    [Černý Z.]   21.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle?    [Tomáš]   13.05.2021
Odpověď  vypadá to jako 350 OHV,ale větší motor    [Monty]   13.05.2021
Zobrazeno 10 z celkem 162 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (162) 
Zodpovězené téma  

přední tlumiče


 Ahoj.Poradí mi někdo z Vás kde koupit kvalitní repliky předních tlumičů?    [jawař]   25.08.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 103 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím Pepo, když už jsi použil mou fotku,přiznám se Ti ale minulá série je rozdělena mezi kamarády a další budu teprve vyrábět. Pokud nespěcháš udělám.    [jwm]   07.06.2021
Odpověď  Pepa Pokud jsi nikoho nesehnal kdo to dělá, mohl bych ti podle předlohy udělat druhé, víc ale asi nepomůžu. Když tak napiš na email.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj půllitráři, chtěl bych se zeptat jestli někdo nevyrábí, nebo neprodává domečky na gufera na spodky předních trubek ? Ty moje jsou oboje naprasklé a nedrží tak na svém místě. Trubky mám původní. Po jejich srovnání bych se rád pustil do zpětné kompletace a opětovnou instalaci na mou mašinu. Děkuji za jakýkoliv tip a pětistovkám zdar !    [Pepa]   04.06.2021
Odpověď  No, to video je velice názorné. Ale výrobců replik přední vidlice je zřejmě více. Já jsem tady popisoval "repasi" repliky mojí přední vidlice a ne všechno u ní bylo tak špatné, jako je ve videu. Chybí tedy otvory v horní trubce na vazelínu z mazničky, ale plechové kryty lze montovat opakovaně, trubka je na dvou místech po obvodu rýhovaná. Chromové kryty jsou letované cínem, záchyt reakce brzdy je bez vůle, velmi fest. Trochu horší jsou tlumící vložky, nemají broušenou plochu nad závitem a spodní váleček na tyčce není ocelový, ale mosazný, materiál tlumících trubek je dost měkký. Přesto tlumí (5 kg/7 s). Spodní odlitek je k trubce letovaný mosazí, trubka má průměr 29 mm. Musel jsem ale vyměnit gufera 28/35 mm za stírací kroužky 29/36 mm a udělat na ně domečky. Připadá mi, že to vcelku funguje, crash test jsem zatím neabsolvoval :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Čímž mám na mysli motorky z replik, ne nekvalitní díly. S tím se setkávám neustále a vždy mě to naštve. Buď to nepasuje nebo prostě materiálově neodpovídá. To druhé bohužel nemusí být na první pohled zřejmé. Pořád jsou šikovní strojaři a fachmani, ale když si pak řeknou cenu, zákazníkovi se točí panenky. Proto to nechci dělat. Nemám na to nervy.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Lidé to chtějí. A proč ne. Pouze se nesmí klamat.    [longr]   08.03.2021
Odpověď  Takové repliky se kupují jak ne běžícím páse.Minulý týden v nejmenované lakovně jawa500ohc 100% nová replika daná do lakovny:)))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Chcem dať do pozornosti toto video: https://www.youtube.com/watch?v=NQlZtTdI_8w
porovnanie dvoch replík vidlíc na ohc. Osobne som tú zmetkovú vidlicu kúpil v motoren-e a je to naozaj len dekoračná vidlica,na ktorej,ak by sa jazdilo,tak je zdraviu a životu nebezpečná pre majiteľa!!! Zase na druhej strane musím napísať,že som ju tam kúpil po tom,čo som mal v rukách vidlicu od p. Daníška a bola to dosť tragédia. Keď porovnám vtedajšiu robotu s tým čo je na videu,tak stúpli kvalitou výroby o niekoľko tried a keby mi dodali vidlicu v tejto kvalite,tak nekupujem ten zmetok!    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  Díky za upozornění Míro.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
Odpověď  Máš špatně držák bowdenu, měl by být z vnitřní strany a na druhé pozici.    [fikuscz]   19.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 103 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (103) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 743 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  12. Zraz JAWA 500 OHC na Slovensku se také koná a to v termínu 3.-5.září 2021.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  XIII. Sraz JAWA 500 OHC se koná.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2021
Odpověď  Tak i Dolný Kubín je minulostí a můžeme se těšit na jeho další ročník po předchozím intenzivním tréninku v Rovensku. Velké díky Vladovi a jeho asistentovi Marianovi za perfektně připravenou akci. Klobouk dolů pak před těmi, kteří v tom nedělním dešti jeli po ose do Prahy nebo vůbec západní Čechy. Je vidět, že OHC jede a nenaplňují se vůbec katastrofické scénáře, které se zde různí "odborníci" snaží šířit.    [Milan(OHC)]   07.09.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [šejdíř Mikyna]   22.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   21.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [info]   21.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak já mezi ty závistivé zmrdy i když nejezdím na srazy 500ohc nepatřím:))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   21.06.2020
Odpověď  zdravím , pokud jsem se vás pánové tím expresívním výrazem dotkl , mrzí mne to a omlouvám se. Jen jsem chtěl okomentovat tuto debatu kterých tu v historii proběhlo nesčetně a protože mám při renovaci svého motocyklu toto forum pročtené křížem krážem , tak jsem zjistil že většinou to sklouzlo k hádkám a osočování a nikdo se příliš nového nic nedozvěděl.Možná jsem to akceleroval i svým prvním příspěvkem, kdy jsem opravdu asi nepochopil příspěvek JWM.Nicméně následovala sprška , dle mého , invektiv jako, chytrolíni,případi Franta a celá jeho rodina , a v tuto chvíli jsem měl pocit že ta úroven opět směřuje do kopru a protože tohoto fora si jinak velice vážím a odborné příspěvky, třeba i od JWM kterého považuji za praktika s obrovskými zkušenostmi s OHC,mi vydatně pomáhaly při renovaci,tak mi to přišlo nedůstojné.Tolik na vysvětlenou,takto to vidím já.Dále se do této debaty jako nezasvěcený plést nebudu.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Toto je ta pravá strana všech motorkářů, každej bude vychvalovat to svoje, proto je mám všechny z dobrého důvodu za blbce. Dobrý je když se taková banda někde osobně potká, každej motorkář chytrej jak ... :)    [Lux]   19.06.2020
Zobrazeno 10 z celkem 743 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (743) 
Zodpovězené téma  

odvzdušnění olejovka -> želva


 Prosím o vysvětlení, proč je odvzdušnění olejovka -> želva, nebo to je obráceně olejovka <- želva, nebo obojí? Nestačí dírka v uzávěru olejovky? Děkuji předem.    [Tomáš]   06.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To, že se musí zkoušet na hřídelce je mi jasné. Sundal jsem ho, abych viděl v jakém stavu jsou pružiny. Podle toho odkazu co poslal ED250 se zdá že jsou pružiny OK. Doma je změřím posuvkou. Popíšu jak se chová motor. Startuje na první šlápnutí studený i teplý. Když se rozjíždím, vypadá vše OK, ale hlavně na 3 a 4 kvalt motor nemá výkon a vypadá to jako by vynechával. Na čtyřku se skoro nedá jet. Po jízdě jsou kontakty svíček čisté (žlutohnědé), žádné černé saze.    [Mirda4444]   03.06.2021
Odpověď  Odstředivý regulátor vyzkoušíš jen namontovaný na hřídelce,jinak ti to bude vycházet nesmyslně.    [kuba]   03.06.2021
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=30687    [ED250]   03.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pružiny začínají táhnout - regulátor značně otevřený    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zavřený regulátor - volné pružiny    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Udělal jsem si přípravky podle povídání o půllitru, nalepím úhloměr na to hliníkové kolečko a dám se do toho. Ale mám ještě jeden dotaz. Zjistil jsem, že u odstředivého regulátoru jsou v zavřeném stavu obě pružiny úplně na volno a zabírají, až když je regulátor dost otevřený - viz fotky. Moc se mi to nezdá, má to tak skutečně být. Neměly by pružiny zabírat hned od počátku?    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2021
Odpověď  Udělej to podle povídání o půllitru. S úhloměrem na pohonu dynama. Je to nejméně pracné.    [ED250]   02.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem dal okruh 20 km a zatím vše v pořádku, pouze pár kapek. Už se nebojím nechat stát motorku před garáží když z ní neteče olej proudem. Jedna etapa hotová a nyní mne čeká pořádně seřídit zapalování. Jak ho seřizujete? Podle návodu k obsluze, nebo sundaváte víko spojky?    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2021
Odpověď  Tak pánové, možná se stal zázrak. Dotáhl jsem veškeré spoje, zátky, víka a ostatní šrouby. Nastartoval jsem motor, vyteklo z oddychu pár kapek oleje a pak to přestalo. Ujel jsem cca 1 km a motorku odstavil a čekal co se stane. Zatím nic neteče - hurá. Zítra se chystám na testovací vyjížďku a potom uvidím. Pokud to byla pouze nějaká netěsnost systému, tak by to bylo super. Jinak moc děkuji za vaše názory a rady. V podstatě z nich vyplynulo co je hlavním problémem a určitě mi to ušetřilo spoustu času při hledání příčiny. Dám potom vědět jak dopadla vyjížďka - teda pokud nebude celý den pršet.    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2021
Odpověď  Hlavně bych se soustředil na spojovací trubku mezi blokem a víkem rozvodu.Stačí tam skutečně malá netěsnost a dělá to tyto problémy.Podívej se,jestli někde na trubce neprasklo letování.Pokud je ta dvojka skutečně těsná,zkontroluj těsnost víček na vahadlovce.    [kuba]   28.05.2021
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (73) 
Zodpovězené téma  

baterka


 zdravím.Můžu namontovat baterku 6V 11A ?    [Mira]   10.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava rotoru 500 OHC


 Zdravím, potřeboval bych radu, kde nechat opravit rotor na OHC. Vinutí je v pořádku, potřebuji vyměnit kumutátor. Díky    [sedlar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nutné to není, pokud vím. Šikovný člověk vymění jen komutátor.    [longr]   04.05.2021
Odpověď  Obávám se, že při výměně komutátoru je nutné udělat i nové vinutí, ale nejsem odborník.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

dlouhé ventilky duší a velké bubny


 Ahoj, jak řešíte dofukování, když máte dlouhé ventilky duší a velké bubny? Já už ulomil koncovku hadice kompresoru na pumpě...    [Tomáš]   23.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Sice takový problém nemám, ale stačí si udělat redukci se zahnutou koncovkou, co se dá běžně koupit. Vleze se to do kastlíku a je po problému.    [longr]   23.04.2021
Odpověď  Nestrkám hadičku k ventilku nejkratší cestou, ale třeba o čtvrt otáčky kola jinde a podél bubnu zajedu k ventilku. Hadička se pak tolik neláme.    [Peton]   23.04.2021
Odpověď  mam nieco podobne ako toto

https://www.ferdus.sk/sk/pneuservisny-material/ventily/hadicky-a-koncovky-pre-hustenie/hustici-koncovka-ac-302-nakladni-pneu.html

:)    [jozef]   23.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Regulátor 75 W na 60 W dynamo


 Ahoj, vadí něčemu regulátor 75 W na 60 W dynamu?    [Tomáš]   28.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tiez by som mal zaujem o ten vykres    [Jozef]   21.04.2021
Odpověď  Kolegove,nemel by nekdo vykres hridele rotoru dynama?Diky    [cafe racer]   21.04.2021
Odpověď  Klasický šroubovák si lehce upravíš jehlovým pilníkem - drážka uprostřed břitu.    [ED250]   01.04.2021
Odpověď  PS.: na spodku svorkovnice byl asi také špatný kontakt, jsou tam kulaté matky s drážkou, které byly dost volné, zakápnuté červenou barvou. Na ty matky nemám šroubovák...    [Tomáš]   31.03.2021
Odpověď  Díky za pomoc! Výměna zpuchřelých (rozteklá izolace, snad guma?) kablíků mezi regulátorem a svorkovnicí dynama pomohla. Ale nevěřím, že bych dynamo přetížil, jezdím s 25 W žárovkou v reflektoru (25+5 koncové+10 zapalování+kontrolky+brzda=max. 50 W), dobíjí teď krásně...    [Tomáš]   31.03.2021
Odpověď  1)Dynamo nejen Jawy 500 se dá vyzkoušet,tak že se zapojí přímo na baterku a musí se točit jako elektromotor.
2)Na jawach(250-350)zkouším dynamo tak, že zapojím stator a rotor jedním drátem na kostru zbylé vodiče spojím a přiložím žárovku 24V 20W mezi spojené vinutí a kostru.Dynamo funguje bez jakékoliv regulace.Po nastartování opatrně s plynem to napětí rychle bez regulace vyletí přes 20V.Ty staré izolace vinutí to nemusí vydržet.Není důvod proč by stejně nefungovalo u Jawy500.

Dynamo ke své činnosti potřebuje permanentní magnetismus,který se ztratí třeba rozděláním dynama.Několikrát se mi stalo,že dynamo ztratilo permanetní magnetismus po pár dnech v tom případě je v dynamu zkrat většinou v kotvě. Dynamo je potřeba po poskládání většinou nabudit.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2021
Odpověď  Jak se tady píše, silnější relé zatěžuje dynamo a kotva se může"vyletovt"..nedělal bych to..    [križ]   29.03.2021
Odpověď  Pri polohe kluca jazda bez baterky ak ide motor a svieti vsetko malo by byt dynamo OK, respektive staci zivit zapalovanie a spotrebice, otazne je ci ma este kapacitu a dokaze este aj dobijat AKU. Moze byt vadny regulator alebo dynamo uz nieje v kondicii. Mozno by este pomohlo nabudit dynamo... Ale bez merania to nezistis.    [jozef]   29.03.2021
Odpověď  Baterie plně nabitá a OK. Motor běží i na polohu klíčku "jízda bez baterie".    [Tomáš]   29.03.2021
Odpověď  franto, dynamo by pretazil ak by tam navesal spotrebice > 60W.
tomas, kontroloval si stav baterie, uhliky?
mne prestalo dynamo dobijat koli uhlikom, novee replikove a vydrzali 2000km    [jozef]   29.03.2021
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pružina pod startovací segment.


 Nemohl by mi prosím někdo oměřit pružinu pod číslem 20? Stačí průměr drátu a počet závitů. Taky mi chybí k doskládání. Díky moc.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dej ji do zářezu aby její volný konec byl na stejném místě jako na obrázku. Přetočil jsem jí jednou.    [ED250]   14.04.2021
Odpověď  Jasně díky, jo hřídel mám od hadrávka. Prosimtě ještě si nejsem jistej do jaký polohy má být zasunutá ta pružina vracení a jak moc se má při montáži předtočit (předpružit)...    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2021
Odpověď  Funguje to normálně, už jsem to jednou dělal. Nechtěl jsem čekat na pružinu a chtěl jsem zavřít dekl. Udělal jsem jí delší a montoval víko spojky na sucho a zkoušel. Postupně jsem zkracoval trubičku až to přesně vyšlo. Ta pružina tam je jen kvůli axiálnímu těsnění. Když máš nový typ hřídele s drážkou pro "O" kroužek tak pružina není potřeba.    [ED250]   13.04.2021
Odpověď  Ještě jsem to vlákno s pružinou našel tady. Ten mezikus místo té pružiny se vám někomu osvědčil?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2021
Odpověď  Diky diky    [milda]   05.11.2019
Odpověď  Právě jsem je nechal dělat ale udělali mě vnitřní průmer 13.5mm, takže znovu. Podložka na start hřídel, co tlačí na ó-kroužek ve víku je silná 2 mm.    [jwm]   04.11.2019
Odpověď  Ahoj, s kývačkou je pero shodné jen když by to byla dvoupáka. Je shodné s pérákem.    [fikuscz]   03.11.2019
Odpověď  Ahoj chci se zeptat pružina co vraci start paku -hodinove pero- je stejne jako u kyvačky?mam ho praskle diky    [milda]   03.11.2019
Odpověď  Jasný. To je pravda. Bude tam repliková hřídel se zápichem. Musím tedy změřit jak silná podložka tam přijde.    [ED250]   11.08.2014
Odpověď  Pokud tam bude použita hřídel se zápichem na těsnící kroužek z kývačky a né originál axiální těsnění,doporučoval bych spíše než pružinu tam dát distanční kroužek vytočený na míru,protože při startování má startpáka tendenci zajíždět dovnitř.Tím se stává u hliníkových odlitků levého víka motoru,že naráží stahovací šroub startpáky ve spodní pozici doběhu o víko motoru a dělají se tam otlaky.    [kuba]   11.08.2014
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pruzina pod Startovaci segment


 Zdravim ve spolek nevi nekdo z vas mi porad jake rozmery ma pruzina pod Startovacim segmentem ? ta moje puvodni je totiž na padrť dekuju    [Vinkovic] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zrovna předevčírem jsem pružinu od Motorenu montoval a nebyl problém. Jestli tam máš novou hřídel již s drážkou pro těsnící kroužek, tak tam být pružina ani nemusí. Stačí vysoustružit trubičku správné délky a dát jí místo pružiny.    [ED250]   13.04.2021
Odpověď  Mohu se zeptat jaký má tato pružina rozměry? A má někdo zkušenost s pružinou od motoren? Dik    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2021
Odpověď  A co tohle http://www.motoren.sk/shop/detail/4084/36. Kvalitu nepoznám, ale snad na tom nemůžou nic pokazit.    [Milan(OHC)]   11.09.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  Přátelé, zlepšovatelé Jawy OHC, nevím, kdo jste chtěl ostrou vačku na půllitra ale pozítří budou hotové. Dejte vědět, je jich pouze omezené množství. Kamarádi,co je mají slíbené jsou první na řadě.    [jwm]   18.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Takže sekera zakopána a v Rovensku na viděnou.    [jwm]   07.04.2021
Odpověď  Jwm s tím pořádkem bych se měl zamyslet,jsi už jak moje ženuška:)))Šel jsme do sebe a hned jsme si objednal novou skříň na motorkářsky hadry a přilby,aby se mi to neválelo po motorkách.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Brzdu mám blíže než je Kuba ale na to je ještě čas ale jsem pro:-)))    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  A pak si dáme sraz v Neveklově u Kuby a ten nám za flašku změří výkon na zadním kole. Má brzdu. :-)    [ED250]   06.04.2021
Odpověď  Zdravím všechny kamarády a kolegy.Koukám jako blázen, pár dní jsem tu nebyl a František se nám nějak rozohnil:_)))Za sebe, nejsem nikde organizován a jak píše Milan OHC nejedná se žádné nevratné úpravy ale řekl bych spíše o výzvu,co fabrika dělala, když jsme ještě nebyli na světě a co jsem schopen realizovat, navíc když mě to baví a dělá mi to radost.Že to stojí bankovky o to tu neběží, to máte ty přípravky, formy, jaderníky, nové odlitky, klikovky, ojnice, střechové písty, válce, magnetky, vačky, karburátory .... :-))))Takže je úplně jedno, jestli s tím má kdokoliv problém a když má, tak mi může foukat pod pytlík, je to jen má věc. Nevím jak moc originál má protestují svůj stroj v pořádku a originální ale můžeme to porovnat v Rovensku bod po bodu. Co se týká garáže, mám tedy Já uklizeno o dost lépe, protože jak říkal můj děda: z bordelu nic dobrého nevzniklo:-))Ať žijí úpravy Jawa 500 OHC, když je z čeho upravovat.    [jwm]   06.04.2021
Odpověď  Jojo sekeru zakopejme.Já nejvíce jezdím na tomto moto a jak se tam dá otevřený výfuk je 10koní pryč.Když to víc řve a víc se to třepe neznamená to ,že to víc jede:))
https://www.youtube.com/watch?v=9tDQ9xizrag    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Franta2776 navrhuji zakopat válečnou sekeru. Co se týká výfuků máte pravdu. Já mám jen obal a vnitřek svůj, jsou víc otevřené. Při malých otáčkách je motor neklidný, ale ve vyšších naopak ožije a krásně se vytáčí.    [JiKo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Milane, děkuji ti za odpověď a uvedení na pravou míru. Ono to opravdu z venčí vypadá jako dobrodružství někoho ze soustruhem,svářečkou a flexou:))

Tak,ať se Vám dílo podaří,včetně toho měření.(nemyslím to ironicky)    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Tak asi takto. Celá věc s klikovkou a vačkou je v podstatě stavba továrního motoru 500OHC/TE podle originální dokumetace Jawy. Nejedná se tedy o žádný počin maníků s rozbruskou a svářečkou. Všechny úpravy nejsou v podstatě pro neznalé na motoru poznat a jsou vratné - výsledek 37k/6500ot. Ještě k těm výfukům - např. Buyak je má podle originálu. U Hadrávka nevím,protože ty jsem rozdělané neviděl. Svoje tvrzení mohu podpořit na základě vlastnictví výkresů.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jiko,když jsem před lety renovoval, dal jsme si na moto staré cívky viz foto a jednou na zpáteční jízdě jsem jel cca 10km k baráku z občas vynechávajícím válcem domů.Nevyhořelé palivo mi dohořívalo v tom koleni, proto je zlaté.S předstihem ani karburátorem to nemá nic společného.Jinak samozřejmě na 100% originalitě a blbostech nelpím.(proč začít zrychlování zrovna u vačky a kliky????)

Doufám,že až někdo dokončí tu ostru vačku a třetí ložisko na klice to postaví s ostaními na dynamometr a ukáže nám výsledky a křivky té přestavby:)))

Ono postavit 500 ohc na dynamometr s těmi dnešními replikovými výfuky by bylo zajímavé,každý výfuk má ty střeva trochu jiné a klade jiný odpor a z jiných motocyklů můžu dokladovat z dynamometru 10% výkonu pryč ,jak nic.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (65) 
Zodpovězené téma  

Motor 01


 Ahoj skupino, heldm tad ymezi vámi nekoho, kdo by me pomohl složit kompletně rozbrany motor, kde se me před pul rokem jak jsem tady psal vysipalo ložisko na klice. měl bych mít vše připravene ke složení. Jsem z Prahy východ, a představa je že by na nekolikrát prijel ke mně domu a vždy po koukach neco složily, a řekl jak mam postupovat dal, co zařídit ,opravit a pak by se zase pokracovlo nejaky den.. zrejme o vikendech,ale mohu se prispusobit casove.. naklady na cestu+pohosteni+ praci samozřejme zaplatím... pomuže tu nekdo ?    [roman]   31.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Romane S, má nabídka platí, je to jednoduché, prostě zavolej, telefon máš.    [jwm]   06.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde bych začal prvním přečtením bible "Povídání o půllitru" a pokud se nebude něco dařit až pak konkrétní otázku. Olejovou trasu??? to je co? Možná pomůže dokument. Kotouč třeba zde https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=144556 (asi 2 minuty hledání na fóru) někde je tu i ten popis složení pěkně popsaný, jen pohledat.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  Zdravim skupino,po dlouhe dobe planuji opet delat na motoru..Mohu poprosit o zaslani toho diagramu a postupu jak slozit rozvody ,zapalovani a olejovou trasu? snad se s tim nejak poperu a podari se me to slozit a dat uz konecne do rsmu a ozivit pulitrika..dekuji za jakekoliv info.    [Roman]   03.04.2021
Odpověď  Pro RS, dragstery jsou mnohem složitější, tak motor OHC bude sranda, rozvodový diagram Ti dám.    [jwm]   22.01.2021
Odpověď  To RS: Jen tak pro zajímavost - na jaký rozměr máš ty válce teď vybroušené a kolik váží holé písty?    [Bohumil]   22.01.2021
Odpověď  Tak po dlouhé době mám taky dobré zprávy.. 10.ledna jsem tu psal že musím řešit vybrus válcu a u toho jsem se ještě rozhodnul nechat udelat nové sedla, vodítka a ventily v hlavě.. A světe div se, po cca 12 dnech je hotový jak výbrus tak je komplet GO hlava voddítka,sedla,ventily, pružiny..zítra si vyzvednu válec a hlava by měla přijít oštou v pondělí, tak budu moci začít finálně skládat.. Jen bych potřeboval trochu pomoct. Není někde na netu jakoby manuál nebo postup pro - amatery jako jsem já, kde by se přesně zjednosušeně popisovalo jak nastavit časování a zapalování? s tím si zatím nevím rady..    [RSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2021
Odpověď  Putna dělá dobrou práci. Ta dynama, která se v nerepasovaném stavu dožila dnešních dnů už nevyhoří..    [ED250]   19.01.2021
Odpověď  To cafe racer: Radek Putna z Trboušan - radek.putna@seznam.cz    [Bohumil]   19.01.2021
Odpověď  Tak zustanu teda jeste u dynama,ale potrebuju vyresit rotor,mate nekdo tip kde dokazou previnout rotor a vymenit komutator?Zajimave je,ze se ten vyrobek jmenuje Vape,kdyz to firma Vape vlastne nevyrabi a asi ani nema moznost ovlivnit kvalitu celku jako takoveho.    [cafe racer]   18.01.2021
Odpověď  Ede díky, tak jsme minimálně dva co mají problém se zástavbovou šířkou Vape. Za mne jedině staré poctivé na Moravě repasované dynamo.    [jwm]   18.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (73) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní kluzáky


 Dobrý den, snažím se pochopit, jaký je rozdíl mezi zadní kluzáky modelů 00/01 a 02. Vím, že se liší, ale jak je poznat? Fotografie v obchodech neukazují rozdíl. Děkuji za vaší pomoc.    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Oprava , měl jsem na mysli , že nelze vyměnit levý kluzák u 01 s pravým u 02 , oba jsou sice bez drážek , ale problém by byl s napínáním řetězu. Jinak na aukru jsou teď kluzáky na 02 a velice pěkně nafocené https://aukro.cz/jawa-500-ohc-typ-02-zadni-kluzaky-6986463513    [Richard]   29.03.2021
Odpověď  00 , 01 - pravý kluzák má vystouplou drážku na záchyt reakce na levé straně - zapadá do štítu brzdy , levý kluzák je bez drážky- po obou stranách hladký. 02 - pravý kluzák hladký , levý kluzák má vystouplou drážku na záchyt reakce na pravé straně -zapadá do kostky. Ač by se mohlo zdát , že lze zaměnit levý kluzák 02 s pravým u 01 není tomu tak , protože z vnější strany mají kluzáky seřizovací matku na napínání řetězu. Jinak je pravda , že v obchodech to mají nafoceno všelijak..    [Richard]   29.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

dynamo jawa 500 ohc


 videli ste už takéto dynamo na jawe 500 ohc?Chcel by som ho skompletizovať a uviesť do činnosti.Chýbajú nejaké súčiastky.    [marian]   10.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  taky bojuji s pružinami a nevím jaké a kde jsou namontovany.Mám taky repliky.    [Mira]   01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vďaka za odpoveď, ešte by som sa chcel spýtať aká má byť vzdialenosť tých úchytov pružiniek pri úplnom zavretí závaží?Ja som nameral niečo okolo 19,5mm na jednej strane a o 1mm menej na druhej strane?A ešte o meraní tej charakteristiky predstihu, ja som v tomto laik, viete my to bližšie vysvetliť ako by sa to dalo zmerať?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2021
Odpověď  Pružina I(větší počet závitů) celková délka uvnitř ok 21+0,3/-0,2, pružina II (s volným okem)celková délka uvnitř ok 23,7+0,3.Průměr drátu obou pružin je 1mm. Minimálně dát si pozor na uvolněné nebo vyhnuté čepy v unášecí desce regulátoru. Pro laické nastavení musí být při uzavřeném regulátoru pružina I lehce v tahu, pružina II musí být volná a začít zabírat za polovinou plného rozevření závaží. Jinak pro nastavení charakteristiky potřebuješ minimálně kruhové jiskřiště.
Jestli je ta fotka tvého regulátoru, tak pružinu II máš namontovanou obráceně.    [Bohumil]   01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, mám otázku ohľadom pružiniek regulátoru, mámm repliky pružiniek a neviem či majú správnu veľkosť? Tá s menším počtom závitov má 27mm a tá druhá 24mm celkovej dĺžky je to správne, alebo je to treba upraviť?Bude to správne regulovať predstih aj pri týchto rozmeroch a načo si dať pozor aby to fungovalo? Vie niekto presný rozmer pružiniek?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2021
Odpověď  Když jsem si kdysi dělal dynama sám, používal jsem vrtačku s regulací, na kontrolu návaznosti otevírání závažíček to stačilo.Dnes mě dynama dělá na standu jedem kamarád, něco jako rodinný přítel, bratr ve zbroji :-))    [jwm]   23.10.2019
Odpověď  Pánové Kubo,Jwm a další.Existuje nějaký způsob jak ověřit ,že odtředivý regulátor předstihu funguje správně?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2019
Odpověď  Pokud motor nevibruje ve vyšších otáčkách na půl plynu,ale začne vibrovat po přidání od 3/4 do maxima,myslím,že už bude moc velký předstih.    [kuba]   23.10.2019
Odpověď  Ne nedostatečně, to je dáno dorazem ale prostě než se závaží č.1 naplno otevře, současně se musí začít otevírat druhé, pokud je tam prodleva, v "plynu" je pak díra.    [jwm]   23.10.2019
Odpověď  Hlavná tryska je 105.Ak som dobre rozumel tvojej odpovedi tak závažíčka regulátora sa nedostatočne rozovieranú pri zvýšení otáčok pri pridávaní plynu?Aká môže byť príčina?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
Odpověď  Od poloviny zdvihu šoupátka směrem nahoru je teprve v akci hlavní tryska, jakou tam máš? Jinak Ti na sebe nenavazuje proporcionálně funkce závažíček regulátoru.    [jwm]   22.10.2019
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zodpovězené téma  

Zalapování palivového kohoutu (kužel)


 Prosím o radu se zalapováním kohoutu. Mám na mysli mosazný kohout kužel do kuželové díry. Snažím se ho zalapovat a nedaří se mi to. Pravděpodobně i jemná brusná pasta je na to moc hrubá a olejem už to pak nespravím. Můžete mi prosím někdo poradit jaké jemné abrazivo by se dalo ještě použít? Už jsem na tom skoro nechal ruce a pořád to netěsní..díky moc    [Arpi]   14.06.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tyto ventily se musí mazat mýdlem aby těsnily, vím to ještě od dědy, normálně potřít suchým obyčejným klasickým mýdlem! Mě to těsní.    [Tomáš]   27.02.2021
Odpověď  Zdravim vas taky sem to resil asi 7-8krat nakonec sem skoncil u vyrobeni noveho stredu z Bronzu ne mosadz Bronz pouzita CuSN12 znizil tlak pruziny a 3 rokem bez uniku benzinu . Urcite Bronz tolik nevydrzi jak mosadz ale lepe tesni a to je hlavne A funguje to to je moja rada.    [Lotr]   20.04.2020
Odpověď  Řeším ten samý problém, máte někdo nějaké nové postřehy?    [Pavel]   17.04.2020
Odpověď  Tolerance je tady zbytečná. Pro výrobu jednoho kusu je lepší systém "uřízni a zkus". Prostě jen zadat velký a malý průměr kužele, jeho délku a dodat současně s tělem kohoutu s požadavkem aby kužel těsnil. Běžný soustruh stejně nejde nijak přesně nastavit na výrobu kuželů. Prakticky bych to viděl tak, že se vyrobí nějaký kužel a zkusí se na barvu nebo měkkou tužkou jak sedí na protikus a případně se upraví. Další problém bych viděl v tom, že vyrobit takovou titěrnost je dost pakárna s nejistým výsledkem a nikdo se do toho nepohrne. Taky se mi válí v šuplíku pár kohoutů na opravu a zatím jsem se k nim nedostal, i když soustruh mám.    [Tomáš S.]   14.09.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  hoj, snažím se vyřešit kohout. Ten mosaznej kužel je uplně v háji, zapluje do ocelového těla kohoutu až po kouli s páčkou. Tak jsem se rozhodl oměřit díry v tom ocelovém těle kohoutu, protože tam se to zdá být OK, a nechat vysoustružit kužel novej, s plusovou toleranci pro zabroušení. Poprosil bych vás tedy o kontrolu výkresu, jestli to takhle můžu šoupnout soustružníkovi. Jsem v tomhle těžký amatér, tak každá připomínka výtána. Hlavně si nejsem jist s označením tolerance té kuželovité plochy.    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2013
Odpověď  Já jsem právě slyšel spoustu názorů typu: není nad zalapovaný kohout apod.. Už jsem na tom ztrávil x hodin ale jen s jemnou brusnou pastou a pak samotným řídkým olejem. Zkusím tomu ještě něco dát s tou jemnou diamantovou nebo křídou, zubní pastou apod. Uvidíme. Pokud to bude marný boj..originály půjdou do šuplíku a koupí se repliky s gumou. Italové dělají pasující kohout který je funkčně podobný našemu jikovu s gumičkou. http://t0.gstatic.com/ima ges?q=tbn:ANd9GcReIuVIROe xi9vSadyASrBRMcaXuD0UHy2j sq8x-USpoaW7WnYsUkCFlVpCH g ale jak říkám..moc stojím o to mít krásné originály ale jedině 100% funkční..mám hrůzu z toho že moto někde postavím na srazu kde je motocyklů spousta, lidi se mezi nimi tlačí a někdo s cigárem...    [Arpi]   15.06.2012
Odpověď  Přidám se také k Jindrovi a ostatním.Nikdy se mi nepodařilo zabrousit kohout jak pomocí diamantové pasty nebo popelu s cigaret tak aby po jednom otočení těsnil.Kromě použití kuželového výstružníku,který srovná kužel do roviny nic nefunguje,pouze kopírujete nerovnosti a kužel se jen propadává.Mohu jich několik poskytnout někomu kdo mi chce dokázat,že to neumím:-))))Klasika s čelní gumičkou je jistota.    [jwm]   15.06.2012
Odpověď  netěsnost u kohoutu,který má oba těsnící materiály z kovu určitě není problém jestli přes něj protéká ředidlo nebo benzín nebo něco jiného,ale mechanické nečistoty způsobující zadírání při vniku mezi obě poloviny kohoutu.U nádrže to je na 90% způsobeno uvolněnou rzí.časem se vyhoblujou drážky a protéká to.Já jsem taky upustil od originality dávno a kohout s gumičkou vděčně slouží už řádku let.    [kuba]   15.06.2012
Odpověď  Jenže se do benzínu nedával kvasný líh nebo jak se ten prevít jmenuje. Váže hodně vody a je to pak vcelku agresivní.    [T-1000]   14.06.2012
Odpověď  Já si myslím že to musí jít. Vždyť to fungovalo tolik let..    [Arpi]   14.06.2012
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
 Strana 1/78 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 15.6.2020)
Nezodpovězené téma 

Historie světových značek,jak šel čas. od 1955-2020


 https://fb.watch/5UfNRvCYeH/    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

olejové čerpadlo


 Ahoj.Chci se zeptat jak funguje replikové čerpadlo.Jezdí na něj někdo?Máte někdo zkušenosti?    [jawař]   02.02.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zásuvka PAV


 Ahoj ve spolek,
našla by se tu nějaká hodná osůbka, která vlastní originální zásuvku na PAVa a byla ochotna mně ji oměřit a nafotit?

Předem děkuji za pomoc.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dobré náhradní díly


 Ahoj, hledám dobré písty a ventily pro motor Snek. Nějaké návrhy, kde koupit? Děkuju    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/78 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006