MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303081 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 157 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 10.12.2019 18:00  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1119      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 151      Příspěvků Příspěvků: 14401
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/361 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Ano, má napomáhat větším setření z plochy válce. Odlehčení patří dolů. Všechny kroužky se montují značkou TOP nahoru.    [ED250]   02.12.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Oprava: vybrání    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Těsnící, stírací a mazací. Toto je stírací kroužek a to vibráni má jít jestli si dobře pamatuji směrem dolů.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Výbrus válců Ahra pístní kroužky.


 Včera jsem dovezl 4-tý výbrus s pístní sadou z Ahry a jeden pístní kroužek je po vnějším obvodu s vybráním do vinglu cca 0,5 mm . K čemu je to dobrý ? To je polostírací nebo tak něco ? Předtím jsem vždy dostal kroužky 2x klasického průřezu + 1x stírací s pružinou...    [Richard]   01.12.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Děkuju za odpověď. A na ročník 1957 by měly být správně jaké ?    [Randy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je to podle ročníku.    [T-1000]   29.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Velký buben s pěti a s čtyřma drážkama.


 Ahoj,
nemůžu dohledat jestli se to tu už někde řešilo . Mám buben s čtyřmi drážkami uprostřed po obvodu a teď mám možnost koupit druhý , ale má 5 drážek. Zajímalo by mě jestli je to přední a zadní kolo nebo jestli se to montovalo dle ročníku.
Děkuji za případné odpovědi.    [Randy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Nezodpovězené téma 

Výkresy


 Zdravim všechny chci se zeptat shanim vykresy pro rozvodova kola a kola prevodovky JAWA 500 OHC nemel by nekdo ? diky    [Jiři]   26.11.2019 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Ještě bych dodal. Netýká se to samozřejmě všech výrobců replik. Na trhu je řada solidních. Ta moje bajka se týká jednoho konkrétního.    [T-1000]   17.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano, a přidal bych "ať se to dobře obrábí a tvaruje".    [vintera]   17.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Od spousty dílů existují originální výkresy,kde je téměř vždy popsán materiál a případně zušlechtění a povrchová úprava. Problém je jako vždy v lidech. Když dojde majitel replikářské firmy někam do výroby, dá zakázku a na dotaz "Z čeho to máme vyrobit?", odpoví "To je jedno, hlavně ať je to levné"... A jsme doma.    [T-1000]   17.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vtip je v tom, že nikdo neví z čeho přesně se to dělalo. A to je se všemi replikami.
Díl z druhovýroby pěkně vypadá na oko, ale funkce nikoho (kromě koncového zákazníka) nezajímá. Dříve se podle ČSN válcovaly i plechy 120xx třeba i ke zušlechtění. Nevím jak dnes, ale podle přispívajících členů fóra, kteří se zde dělí o zkušenosti, tak pochybuji, že existuje nějaká náhrada místo původního dílu. Samozřejmě tento díl je extrémě namáhaný a nemůže být z obyčejného plechu. Já jsem si nikdy nedovolil nakupovat repliky - pokud byl k mání původní díl i když byl hodně drahý. Stačí vzít původní díl na zkoušku jiskrou a řeknou vám materiál.Stačí to a netřeba to zkoumat Rockwellem, Brinellem či Vickersem. Všeobecně vzato - se kvalita původních dílů dnes hodně podceňuje a to zvláště u dílů vyrobených v 50. a částečně ještě v 60.letech. V době "normalizace" už kvalita dílů rapidně klesala a to nejen u motocyklů.    [J]   16.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud je problém v materiálu, tak jeho vyřešení není vůbec jednoducha záležitost. Dovedu si přesně představit, jak se díl vyrábí v dnešní době. Pálí se to někde na laseru, pak naohýbá, zboduje. Pokud se v jakékoli firmě zpracovávající plech zeptáte na materialovelé moznosti, tak vám nabídnou jen
tloušťku, u silnějších pak nějaký se zaručenou svaritelností. 11500, 11600 nemáte šanci sehnat firmu, která by ho používala. Všude se používá Čína v nejobycejnejsi kvalitě. Ani kulatiny 11600 koupit není jednoduchý, natož plech. Materialove jsou packy z toho největšího šuntu a lepší nikdy bohužel nebudou. Ale    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mal by som záujem, písal som ti priamo na mail, ak je to aktuálne prosím ťa o kontakt.    [viloo]   07.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chce to předem prolívat MDčkem, WDčkem, petrolejem nebo červenou brzdovkou, nechat být klidně i několik dní, pak dobře předepnout stahovákem, nahřát a dávat bacha. Když to lupne dolů, pěkně to poskočí. Dá se i mírně poklepnout po středu stahováku nebo prasácky po obvodu unašeče, ale s rozumem, ať se nekazí klika a neomačká unašeč.    [longr]   07.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pomocí se dá ještě zmrazovacím sprayem např:https://www.autolaky-eshop.com/motip-zmrazovaci-sprej-500ml_z23509/    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj stred na klice drži a drži ani horkovzduška nepomohla tak jak ještě dat do mrazaku a pak pomoci stahovaku malym hořakem nahřat ??Nema nekdo nejakou radu Diky    [milda]   06.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Diky diky    [milda]   05.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Používám zásadně originální odlitky RIAL 656, skoro na každé burze je někdo prodává.    [jwm]   04.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Právě jsem je nechal dělat ale udělali mě vnitřní průmer 13.5mm, takže znovu. Podložka na start hřídel, co tlačí na ó-kroužek ve víku je silná 2 mm.    [jwm]   04.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, s kývačkou je pero shodné jen když by to byla dvoupáka. Je shodné s pérákem.    [fikuscz]   03.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj chci se zeptat pružina co vraci start paku -hodinove pero- je stejne jako u kyvačky?mam ho praskle diky    [milda]   03.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Už mám 23 tisíc km.pre zaujímavosť dám dole hlavu a valec mrknem na ty pisty, dám potom foto    [Lotr]   03.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak v tomto případě bych neřekl , že je motoren překupuje , ale že na to má svého svářeče.
Nebo polopatě , odlitek hlavy rámu a dalších dílů má někde objednaný zakázkově , čtyřhran rámu pro motoren tuším lisoval Hadrávek z trubek, proto je maličko odlišný profil a zbytek je z ferony. Jeden rám na 01 mám doma k dispozici , už nebudu potřebovat , sehnal jsem origo, tak pokud máš zájem něco změřit nebo odkoupit není problém.    [Richard]   03.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ja chcem zistiť kto ich vyrába, nie kto ich prekupuje .. :-)    [Viloo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  U vás na Slovensku.
https://www.motoren.sk/ram-motocykla---jawa-500-ohc-02-e4752    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Rám Jawa 500 teplika


 Zdravím, vie niekto poradiť kto vyrába rámy na Jawu 500, mal by som záujem. Ďakujem za pomoc.    [Viloo]   02.11.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Napadá mě ještě jiný způsob svaření - počet bodových svárů?    [longr]   31.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ono moc možností materiálu zase nebude- Copak takovou věc na seriový motorky dělali z 16440? TEM?
To asi fakt ne, takže maximálně něco jako 12050.
Napadá mně problém s přesností tisícihranu, pokud bude o nějakou desetinku volnější, klíč se při zatížení zkříží na hřídeli drážkovaným, a celý se to začne kurvit.    [Monty]   30.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vintera: některý ruční spektrometr ti materiál či jeho ekvivalent určí. Většinou buď Werkstoff Nr. nebo označení podle ASME. Pak se dá snadno určit ekvivalent dle staré ČSN. Akorát tyhle spektrometry bohužel nedokáží určit množství uhlíku a některé další nekovové prvky.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Třeba by něco mohl vědět Milan(OHC)? :)    [longr]   30.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Když není tovární dokumentace k dispozici, lze využít i zázemí některé moderní strojírenské výroby, kde se dá udělat rozbor materiálu a určit tak s velkou přesností jak vyrobit náhradu.
A v případě orientačního určení (složení) materiálu se dá celkem jednoduše a levně využít i nejbližší větší výkupny kovů, které většinou disponují alespoň ručním spektrometrem. Určí sice jen procentuální zastoupení jednotlivých prvků v materiálu, ale v kombinaci se znalostí vyráběných materiálů (v literatuře) se dá určit, který byl použit, případně jaká by byla současná náhrada.    [vintera]   30.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tím se problém asi nevyřeší,ale třeba zmírní...........
Musím někde ulovit origo tovární výkres na páčku brzdy, zajímalo by mně, jakej matroš a tepelný zpracování používali.......    [Monty]   29.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takže při použití páček z měkčího plechu bych se přikláněl k použití i měkčího obložení. Tím by se vyřešila nekvalita páček a ovládací síla.
Kdysi jsem takto přenýtoval svůj ŽUK a brzdil suprově i plně naložený.    [vintera]   29.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám na péráku najeto k dnešnímu dni za 3 roky 11300km. Brzdil jsem asi 4x kurv.ky na prase zadkem,..odo smyku - páka není ohnutá!! popravdě se mi ohnul ten trubkový výstupek ze štítu - oprava zalisováním a ovařením. Ale fakt sem tu páčku zatím neohnul ani nestrhnul.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Co vím, tak i auta bez posilovačů brzd s některými obloženími hlavně ze začátku brzdí hůř. Jde o to, že tvrdé obložení si sedá o dost déle, než původní. Dá se tomu pomoct spasováním paken na štítu s bubnem, třeba na soustruhu nebo i obyčejně pilníkem. Je to drbačka. Pokud se dá nechat nalepit měkčí obložení, tak se určitě vyplatí udělat víc paken a dříve měnit. Stejně na těch "krámech" málokdo jezdí velké porce kiláků, ale i ti nadšenci si určitě cení života víc, než jedněch paken navíc.
Já zas bojuju s kvalitou lanek. Dal jsem bowden venhill, a pomohlo to fest, ale stejně se kroutí a péruje i lanko. Je to brzda, tak se mi do toho nechtělo šahat, ale stejně bude bezpečnější mnou zaletovaná dolní koncovka, než tohle šmejdské.    [longr]   28.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  S paknama je to jasný- starý jsou s azbestem, nový jedině bezazbestový, ekologický, takže prd.
Já si nechávám lepit takový měkký červený obložení, a to brzdí dobře, jen se brzy ojede.Značku netuším.    [Monty]   28.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Před 40 lety jsem jezdil dva péráky 250 bez čísel, více méně po polních cestách a necestách. Takže brutální zacházení. Jeden špatně brzdil, protože bylo hodně zamaštěné obložení a u toho byla i páčka trochu ohnutá. Takže je asi možné, že při brutálním brzdění se páčka ohne.

Při opravě brzd minulý rok jsem si všiml, že nové moderní obložení brzdilo hůře (velký tlak na pedál). Čekal jsem, že si sedne, ale moc se brzdění nezlepšilo. Vyměnil jsem nové moderní pakny za původní ze starých zásob a hned byl znát rozdíl v menším tlaku na pedál.
Původní obložení brzdí lépe než replikové, takže není nutno tolik tlačit na pedál.

Ale že většina replik je nekvalitních, jak rozměrově, tak materiálově je pravdou. Zrovna jsem řešil ohnutou přední stupačku na kývačce. Replikový trn i poměrně tlustý plech jde narovnat velmi snadno, kdežto originál vyžaduje mnohem větší sílu.
Udělal jsem včera proto pokus a ohnul replikovou páčku a páčku originální o kterých se pojednává. Repliková se ohýbá i rovná snadněji.
Jé lépe se vyhýbat neoriginálním dílům na místech týkajících se bezpečnosti.
A pokud mám díl, který je zeslabený korozí, nebo jinak narušený - tedy nevhodný, tak ho nemontuji, nerenovuji, ale odložím a sháním jiný dobrý. Nejde za každou cenu renovovat každý díl, pokud není účelem pouze muzeální využití.    [vintera]   28.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Presne.Chcel by som vidieť pérakovú páčku ktorá by nepovolila pri brutálnom stlačení pedálu - šlápnutí na zadnú brzdu.Dôvod môže byť rôzny ale výsledok bude ako na foto.    [Joski]   25.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  no, já si myslím že když se sejdou faktory,jednak zbortí se tvar páčky vlivem špatného materiálu,potom vlivem vůlí mezi průměrem táhla a válečku,no a nakonec ještě jednostranné uchycení táhla v pedálu brzdy může způsobit táhnutí celé sestavy mimo osu,nevím třeba.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/361 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006