MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314106 příspěvků |8013 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 179 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 5.2.2023 21:26  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 319
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 231
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4353      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 279      Příspěvků Příspěvků: 40656
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/291 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kliková hřídel


 Prosím mohl by někdo změřit délku zalisovaných bočních čepů u klikovky na 350 kývačku / pérák. Na plochu nebo ke středovému výstupku.
Děkuji.    [Miroslav]   22.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Míro.
U zapalování 65mm a u primáru 69mm. Měřeno k výstupku na setrvačníku.    [Henry]   04.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Doklady Jawa 350/354 1956


 Zdravím hledal jsem všude možně,ale nenašel. Mám doklady na uvedený motocykl. Byl to bastl z kterého se jako původní dochovaly jen 3-dílné podsedlové krycí plechy. Jako nový byl prodán v srpnu 1956 což odpovídá modelu 354/03, ale jsou tu dvě věci, které mě drží na pochybách. První je číslo stroje 354-0035xx a druhá že dochované podsedlové plechy mají uchycení přímo ke stupačkám ( absence malých dírek pro plíšek). V případě plechů si to můžu vysvětlit starou zásobou. Motocykl bych rád vrátil do původního stavu, ale to číslo mi stále vrtá hlavou. Spíše bych ho typoval na půlbuben, ale kdo ví??? Z velkého TP toho moc nevyčtu. Není tam uveden typ pouze Jawa-ČZ 350,ani výkon jen pohotovostní hmotnost 152 kg. Dokáže někdo prosím poradit? Předem děkuji.    [PetrNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2023
Odpověď  Luboš: ano jak už jsem zmiňoval motocykl byl koupen a registrován v srpnu 1956, tedy v době kdy ve výrobě běžela 354/03.    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2023
Odpověď  Takže jednopákové 350 byly už od začátku výroby, nejspíš na export a u nás se prodávaly dvoupákové.    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tam je půlbubnová kývačka 350 s dvojdílnými plechy a v jednopákovém provedení.    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  V roce 1953, když byly nové kývačky představeny v Světě motorů    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ne, není tam nic vybroušeno. A pozor. Je to jednopákové provedení. Tedy nejspíš na export. Proto je možná číslo tam co je.    [Jarda]   31.01.2023
Odpověď  Nemají ty kartery 354-000186 před číslem vybroušené N (tj. náhradní díl)? Takto nízká čísla se totiž razila na zadní držák motoru. Taktéž přepouštěcí kanály vypadají jako klasická kývačka. Více by napověděla fotka ze strany spojkového poloautomatu.    [Jarda Š.]   31.01.2023
Odpověď  Tak poskládat půlbuben, když se sežene funkční motor. Bude to fuška, ale půlbubnů a s doklady je málo. Jen mě pořád nejde do hlavy, proč jsou jinak váhy v TP a na štítku. Na štítku správně, ale v TP váha jako pozdějšího modelu? TP by musel být vyplněn až v době, kdy se udávala váha novější. Dnes na STK všechno fotí, údaje musí sedět, včetně vah. Mám s tím neblahé zkušenosti. Co na to říkal protokol o evidenci při převodu?    [Luboš]   31.01.2023
Odpověď  Rozumím přesto ještě jednou díky.    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2023
Odpověď  Z vnějšku jsou kartery naprosto v pohodě, tam je jen jedna dírka vyvrtaná, ale vnitřek je domordovaný, je to tak spíš na statický exemplář, nebo si s tím vyhrát a opravit. Proto je nikde nenabízím. Prostor pro kliku je taky v pořádku. Na spolehlivé ježdění to asi není. Ale je to půlbuben s hodně nízkým číslem.    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 Automatická spojka - Automatic


 Pánové potřeboval bych pár informací. Mám Jawa 350 Automatic a scháním pár náhradních dílů, konkrétně: nové lamely, pružiny mezi zavažička (do zásoby, originální praskají), nebo i jiné díly spojky. Neví někdo z jaké oceli se dělaly převodové hřídele nebo startpáky, dělám totiž druhý automat a chybí mi hlavní hřídel, tak pokud by někdo věděl, dejte prosím vědět.    [YbungenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim všechny shanim podložku do spojkoveho koše automatic nabizim vyměnu za dily jawa čz nebo předvalka nebo OHC prosim kontaktujte mne na emailu Dekuji
Jiri.lapunik@seznam.cz    [Jiri]   20.01.2023
Odpověď  Ano, píšu o vložce do kluzáku. Rozpěrka, co tam mám, má délku 11 mm a vyplňuje prostor mezi ložiskem a kluzákem, to sedí.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2020
Odpověď  Píšeš asi o vložce do kluzáku, ještě existuje i rozpěrka na osu mezi kluzák a kolo o které jsem psal dole.    [kadel]   25.10.2020
Odpověď  Ahoj všem. Nejlepší řešení mi připadá ta osa kola z panelky, projde kluzákem a opře se o rozpěrku. Trubky jsou rovné, měl jsem vidlice rozebrané a měnil jsem pouzdra. Já si koupil rozpěrku na partdeck, ale blbě jsem ji vybral. Má délku si 15 mm, takže nekouká z kluzáku ani na jednu stranu. No, chybama se učím :-) A díky všem za rady.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2020
Odpověď  Taky elegantní řešení, tam mě nenapadlo hledat. Já skládal předek z X dílů a až bylo hotovo zjistil jsem mírnou křivost jedné trubky a i s jinou mě prořád nějaké mm chyběly.    [kadel]   24.10.2020
Odpověď  rozpěrky i vložky do kluzáku existují z 638, a jsou delší.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=15004

a průměry sedí- použil jsem to jako polotovar, a jen zkrátil    [Monty]   24.10.2020
Odpověď  Taky jsem na jeden stroj řešil delší vložku, buď necháš vytočit delší, nebo upravíš dvě origo a delší rozpěrku (standardní je 8 a 11 mm?). Nemáš mírně křivou některou trubku vidlice? Když s ní budeš otáčet může se měnit vzdálenost od štítu případně kola.    [kadel]   24.10.2020
Odpověď  Potřebujete u předního kola bud delší vložku v kluzáku, nebo delší rozpěrku v kole,mezi ložiskem a vložkou v kluzáku.
Prostě rozsah posunutí vložky v kluzáku je nedostatečný.
Větší hlava osy je správně.
Druhá varianta(z Panelky) má hlavu osy o průměru díry v kluzáku, dlouhou cca 30 mm a dosedající přímo na rozpěrku v kole. A rozříznutá vložka tam není vubec.    [Monty]   23.10.2020
Odpověď  Ahoj a díky všem za rady, máte pravdu, já jsem už dokonce s panem Hadrávkem o tom včera odpoledne mluvil, mám asi turecký kolena. Už jsem ty podložky z kolen sundal, nechám si vypálit na laseru nové, spasuju je s trubkama kolen a tigem je nechám navařit. Celé i s kusem kolene je to schované pod maticí, tak to bude snad už v pohodě :-) A jestli ještě můžu mít jeden, asi triviální dotaz. Když utáhnu přední osu, tak se mi trochu stáhnou k sobě kluzáky. V levém kluzáku je rozříznutá vložka, je nová, vložka mezi kluzákem a ložiskem je taky nová. Připadá mi ale divný, že průměr hlavy osy je větší než průměr vložky v levém kluzáku, takže se hlava osy opírá o kluzák. Není to taky něco tureckýho?? Běžný je přeci, že se celá osa utáhne k pravému kluzáku, levým volně prochází a po propružení se utáhne šroub levého kluzáku, který kluzák utáhne na osu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
Odpověď  Milane, řešil jsem s p. Hadrávkem výrobu atypických kolen. A je na to jednoduchá finta. V tvém případě odřízni tu navařenou podložku co jde do válce a přivař jí znovu a správně. Nemusel by se ani opálit chrom, kdyby se to vařilo Céóčkem a hned ochladilo.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (55) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

baterie - akumulátor


 Zdravím a chci se zeptat asi na takovou blbost, ale jaké baterie dáváte do svých starých motorek. Já jsem se snažil vždy koupit klasickou olověnou baterii s parametry, jaké udával výrobce stroje. Vzhledem k tomu, že skoro vůbec nejezdím a o baterii se nestarám, tak baterie odejde třeba už po dvou letech. Překvapilo mne proto, že v Jawě 250/559, kterou jsem koupil z Maďarska v roce 2014, je stále "původní" baterie, která se přitom nabízí jako záložní zdroj. Něco takového:https://www.penta.cz/mhpower-ms12-6_d200994.html?gclid=Cj0KCQjw7KqZBhCBARIsAI-fTKIrtxRR7ESrQM16gq41HcZJ7IPYUPfTjMnW5HwmQ6fFKzLwtC4plb8aAllaEALw_wcB#52350029s1s
Té baterie si třeba rok nevšimnu a stále si drží napětí. Ty baterie jsou přitom velmi levné, tak si říkám, jestli nehledat v tomto segmentu i baterie silnější do jiných motorek, pokud se tam vejde rozměrově. Jaký na to máte názor, nemůže to něčemu ublížit?    [solfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Oprava: do rozměrově stejného ROTORU(!!!) nelze navinout stejný počet závitů.    [Martin Štindl]   19.01.2023
Odpověď  Martin to pekne zosumarizoval a vysvetlil ;)

pre takysportkar - dávať do panelky 75W rotor je zbytočné, viz Martinove vysvetlenie. Stratíš tým dobíjanie pri nízkych otáčkach, čo je pri jednoválci obvzlášť poznať. Daj len silnejší regulátor AEV a jazdi.

Ešte jeden príklad - peraky aj kývačky so spínačkou na nádrži mali polohu v spínačke určenú na jazdu bez baterky. Po výmene za 75W rotor je to prakticky nepoužiteľné kvôli nedostatočnej energii v nižšich otáčkach. S origo 45W rotorom to fungovalo spoľahlivo, mne sa dala takto motorka (250 kývačka) štartovať aj nakopávačkou ak sa "koplo" silno. So 75W bez šance. Ja osobne som s týmto experimentoval začiatkom 90tych rokov, vtedy som ešte nevedel že je to "slepá ulička" a len to zhorší dobíjanie...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to tak, statory těchto dynam jsou v základu totožné - udávaný výkon určuje rotor: 45W,55W a 75W. Rotory jsou rozměrově stejné ale liší se podle výkonu průřezem drátu který je úměrně větší podle jmenovitého výkonu. Tím pádem do rozměrově stejného statoru nelze navinout stejný počet závitů takže s větším výkonem se počet závitů snižuje. Proto u dynama 75W je potřeba větších otáček než u 45W aby dodávalo potřebný výkon.
350/634(aj. mladší Jawy a ČZ) mají dynama na 75W protože mají o něco více el.spotřebičů a také mají i vyšší příkon, příkladně: hlavní žárovka 35/35W, brzdová žárovka 15W , blinkry 2x15W, dvě zapalovací cívky a funkce světelné houkačky. Taková výkonová zátěž v určitých momentech provozu představuje pro rotor 45W riziko proudového přetížení a poškození.
Jinak jaký je důvod dávat na panelku rotor/dynamo 75W? Jestli jde jen o použití silnější žárovky 35/35W ve světlometu tak tam může zůstat původní dynamo 45W - zvýšení o 10 wattů
pro dynamo 45W nepředstavuje hrozbu. Zároveň ale v případě regulace AEV 0358 (6V/45W) se musí regulátor vyměnit za 60W protože AEV 45W má proudové omezení na 7 Apérech a to už by nestačilo pro svícení a dobíjení.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2023
Odpověď  boco - Píšeš že 75W dynamo potřebuje vyšší provozní otáčky než 45W. Někde jsi to vyčetl nebo jen vycházíš z úvahy že 75W dynama jsou původem z 350/634 a ty mají volnoběžné i provozní otáčky vyšší než jednoválce.
Není to žádná rýpavá otázka, úplně vážně se ptám, protože mám v plánu na 250 panelce záměnu 45W za 75W.
Čachry s baterkama neřeš, předpokládejme že je tam původní olověná dolívací kyselinka.    [takysportkar]   19.01.2023
Odpověď  jj jsou dvě nekonečná témata která se řeší pořád dokola - akumulátor a mazání motoru.    [HonzaBK]   19.01.2023
Odpověď  Toto bola v minulosti a zdá sa že stále je nekonečná téma :D

Ja osobne jazdím na Péráku VAPE 12V a ako píše Martin, VAPE má samostatný zdroj na zapaľovanie a baterka nie je nutná ani pri voľnobehu. Mám tam origo VAPE kondenzátor (Martin, pamätáš kde som ho "vyhral" v tombole ;) ) + starý vykuchaný 12V accu pack z nejakej vrtačky starý snáď aj 10 rokov, stále bez problémov.
Baterka mi slúži prakticky len na ovládanie relátka na plné používanie perackej spínačky a prípadne svetlá pri vypnutom motore. Pre prípad ak by odišla prepnutím prepínača to celé vyradím a idem len na Vape. Spoľahlivé, neni problém so žiarovkami, vpredu mám 45W žiarovku a v noci celkom vidím - za mňa určite lepšie ako dynamo.
Problém s baterkami s menšou kapacitou (AGM, záložné zdroje) bude asi najväčší pri motorkách so 75W dynamom, ktoré začne dobíjať až pri výrazne vyšších otáčkach. Jazda so zapnutými svetlami, hlavne mesto môže baterku s menšou kapacitou rýchlo vybiť...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
Odpověď  Pravda, Vape nepotřebuje baterii k zapalování. Otevřené baterie se musí občas dolévat ať jsou s Vape nebo s dynamem. Na druhou stranu baterie AGM se nedolévají s Vape ani s dynamem. Jejich výhodou je velmi nízká cena, bezúdržbovost bez nebezpečí úniku. Za cenu otevřené jsou nejméně dvě, spíše tři AGM. Je také pravdou, že na výlet po Evropě s dynamem bych namontoval otevřenou a s dostatečnou kapacitou, s miniaturní AGM bych neriskoval. Na ježdění kolem komína mi malá, laciná AGM bohatě stačí i na dynamu dvouválce s krabicovým relé. I když popojíždět třeba Prahou by moc neprospívalo. Ale tam asi nikdo rozumný nepojede.    [Luboš]   17.01.2023
Odpověď  Luboš: ve většině to jsou motocykly s alternátorem Vape, ty mají v 6V instalaci regulované napětí 7-7,2V a u nich akumulátor není el.zdrojem pro zapalovací cívku. A Vape alternátor(výkon 100W) s permanentními magnety dodává příkon i na volnoběh na rozdíl od dynama - provozování s původní dynamobateriovou sestavou představuje pro AGM baterii docela nápor.
Na poválečných Jawách a ČZ(dynamo, regulace AEV 0358 a AEV 0361) používáme Yuasy 6N6-3B(6Ah) a ty celkem zvládnou 5-6 let provozu - počítaje že každá za sezonu odjede 2000 až 3000km. A u baterií se tak v polovině sezony doplňuje elektrolit, mimo ni (listopad-březen) jdou odpojené akumulátory 2x na nabíječku.    [Martin Štindl]   17.01.2023
Odpověď  Na J 354 s Vape vydržel záložní zdroj AGM 4 roky. Na ČZ 150 s Vape je AGM s kapacitou 1,3 Ah již třetím rokem a vypadá, že letošek odjezdí. Na Simsonu je také 1,3 Ah již pátým rokem a jak jsem se včera přesvědčil, rozsvítila světlo a motor chytl. Na J 634 s dynamem je třetím rokem a rozsvícením světel se zdá, že je zdravá. Na J 175 je AGM pátým rokem, 2 roky s dynamem a 2 roky s Vape. Mota jsou uskladněna v domě při 15 stupních a najedou tak 20 dní během sezony.    [Luboš]   17.01.2023
Odpověď  Dělal jsem elektroinstalace na několika strojích kde byly jak původní tak repasované kotvičkové regulátory(jeden případ právě na fotce níže). A repase původních kotvičkových regulátorů se dnes snad stále provádí(Dynama Zahradníček), to také upřednostňují veteránisté zastávající maximální původnost - je to ale také nákladnější.
V případě VAPE se často místo akumulátoru zapojuje AEV kondesátor, VAPE je nejsnadnějším řešením pro majitele kteří se strojem vyjedou "jednou za uherský rok".
Ta AGM baterie uvedená v dotazu co jsem vydedukoval má uvedené parametry: 6,8-6,9V (Floating use - provozní napětí?), 7,25-7,45V (Cycle use - nabíjecí napětí?) a 3,6A(Less than - maximální proud?). Tato baterie se rozhodně nezdá vhodná pro použití v motorce s dynamobateriovým zapalováním - ať už kotvičkové relé nebo elektronické(AEV,MRV) sice bude udržovat regulované napětí cca 7,3 V, ale při nízkých otáčkách se zapnutými světly kdy je dynamo odpojeno bude proud odebíraný spotřebiči určitě větší než 3,6A, taktéž dynamo(bez zapnutých světel) určitou chvíli nabíjí akumulátor velkým proudem než se vyrovná svorkové napětí.
Sice ta panelka z Maďarska má od roku 2014 akumulátor pro záložní zdroje a dodnes drží napětí, ale to bude proto že není takřka v provozu. Ale v případě běžného provozování bude životnost takového akumulátoru o dost kratší.    [Martin Štindl]   16.01.2023
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a kam byli urcene?    [Honza]   15.06.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 319 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motocykly model 1956-1957 (oko na rámu, víka bez znaků, štelování sklonu už v rámečku , klaxon,...) v různých barvách,..včetně dvouodstínu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
Odpověď  Martik, dej jí technicky do původního stavu a hoď na ní barvu jakou měl tatík. O nic nejde, naopak. Budeš ji mít v barvě jako on a o to tu kráčí... o vzpomínku. Jinak nic neřeš. Kývaček podle šablony je milion. A když jí dáš ten "epesní" kšiltík na světlo, tak bude super. Můj tatík si ve dvaceti postavil solo BMW R 12 s brašnami z Harleye, nechal ušít jednosic s třásněmi, tmavě modrou barvu s ručně udělanými zlatými linkami, chromovaným kšiltíkem na světle(!), kratším úzkým blatníkem kopírujícím kolo a přišroubovaným emblémem atd. No, prostě z dnešního pohledu zarytého puristy hrůza, ale kéž bych jí měl. Vypadala úžasně a taky tak jela... Srát na konvence, tak to kdysi mladí chtěli. Dnes si každý může vybrat nový motocykl podle svého vkusu a peněženky. -:(    [J]   21.03.2020
Odpověď  rekl bych ze na 99 procent se varianta modro seda v tomhle roce nedelala    [free]   21.03.2020
Odpověď  Děkuji za reakce. Ve všem máte pravdu a já to vím. Nehodlám dělat z motocyklu z roku 62 ročník starší. Špatně jsem se vyjádřil. Chci udělat pouze barevnou variantu šedo modrá s chromovanou nádrží. Právě mi šlo jen o to zdali v roce 62 mohla mít pravděpodobně jedna z posledních kývaček níže uvedené věci. O zadním světle jsem si to myslel, o hrazdě taky, jen jsem myslel, zdali třeba na posledních kývačkách už nebyla lavice, právě proto, abych nic nebastlil. Jak budu na druhém pc, kde mám ještě další fotky té kývačky, kterou jsem před pár lety pořídil, tak to sem dám.
Děkuji M.    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  martik to ses trochu sekl rok 62 uz ma zavreny sani doutniky misto rybyn spinacku v masce jina nadrz a spoustu dalsich zmen prakicky uz to je dost odlisna motorka.ta dobova foto je klasicka kejva s doutnikama spinackou v nadrzi atd
takze bud postavis poctivej rok 62 stim ze to bude odpovidat nebo to prebastlis na rybinovou kejvu ale pak musis sehnat polovinu dilu jinych nez mas na tom 62 roce
rozdily jsou k nastudovani zde
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html    [free]   21.03.2020
Odpověď  A to na prvni fotce je kyvacka, i podle krytu náhonu tachometru-panelka nema na rámu ze predu závity, takze musi mit držák náhonu chycenej za horní sroub drzaku motoru, coz je na fotce videt, ze nema.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  No v roce 1962 se objevily prvni panelky 354/06, jeste na kyvackovych kolech. Sam mam takovou, taky sedomodrou. Na tech uz byla lavice. Na prvni fotce se ale zda, ze to je jeste kyvacka, i na fotce to vypada, ze sedlo je kytara. Na kyvacky se lavice nedavala, protoze lavice se zamyka ma zamek, ktery na kyvackovym rámu nebyl, zato mely vlastni zamek kastliky. Na panelce se zamykalo sedlo a kastliky byly na pruznej plisek. Casto se pozdeji kastliky měnily za panelkovy, nebot puvodni byly prozrany (hlavne ten od baterky), klidne pak nekdo prohodil i sedlo (taky docela casto prorezlo). Hrazda je beznej dobovej tuning, byl dost popularni. Svetlo je z cezety    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě druhé foto    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj přátelé,
pracuji na 354, aby vypadala jako měl můj tatík - šedomodrá. Jeho se už bohužel dnes na nic nezeptám. Dle info od mamky ji kupoval jako novou. Údajně byla na export, ale měla nějaké lehké poškození, tak ji dali do prodeje u nás. Můj dotaz však zní. Koupil jsem 354 ročník 1962 viz foto. Jde mi o tři rozdíly, které se mi nezdají. 1. mohla se již montovat lavice, 2. zadní světlo mi připadá jako ze sportky a za 3. řidítka s hrazdou jsou asi rovněž ze sportky? viz druhé foto.
Všem díky za info M.    [Martik93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  Rybiny obecně jen s otevřeným sáním a končily cca 1958-59 s tzv. chobotem    [jawik]   03.08.2018
Zobrazeno 10 z celkem 319 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (319) 
Zodpovězené téma  

Ráfek 1,60 A (J. 351,352) místo 1,85 na přední kolo na Jawě 250/353 půlbubnu?


 Mám přední půlbuben 160 mm na 250 kývačku, sháním k němu ráfek.Teď mám možnost
koupit ráfek 1,60 A z malého půlbubna.Půjde do něj zaplést ten 160 mm buben?Je sklon prolisů pro nyple stejný? Nepotřebuju nový ráfek, půjde do laku. Obuju na něj plášť 3,25? Díky.    [Rosťa]   30.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To Rosťa: měl bych zájem o velkou foto Vašeho středu emaile. Když tak se ozvěte. Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní kolo mám kde je střed ve světle šedé, odstín asi jako nádrž a blatníky Stadiona.Výplet a dráty chrom.Zdá se vše původní. Ten chrom není nic moc,takže pokud bych vše lakoval,tak v tomto odstínu? Mám ale pocit, že ráfky bývají tmavší šedá. A dráty? Lak, chrom? Nebo varianta přechromovat ráfky a středy ráfků lakovat? Stříbrnou nebo červenou barvou se zlatou linkou? To mi přijde moc barev na jednom kole..střed(buben)světle šedá,dráty a ráfek chrom,střed ráfku barva (stříbrná nebo červená),zlatá linka...    [Rosťa]   08.07.2015
Odpověď  chce to vzít do ruky ,a položit vedle sebe.

Ale v principu - otvory pro dráty na jedné straně ráfku jsou obráceně šikmo,takže dráty jsou naopak vzájemně překřížený .
Na bubnu z Panelky, nebo na jedné straně Péráckýho středu lze drát natáhnout oběma směry.Proto lze použít ráfek "A" i "B" na takový střed.

Ale buben z Kývačky, nebo zadní střed z Půlbubna to neumožní,proto musíte mít spravný ráfek, podle toho,jak je střed vyrobený.    [MOnty]   06.07.2015
Odpověď  Kdyz uz jste to tady nakousli jaky je rozdil mezi rafkem A a B?    [takysportkar]   06.07.2015
Odpověď  Podle mých pozorování byly půlbubnový kola lakovaný celý komplet s drátama,logicky až po vypletení to namočili do kádě s barvou.

Nebo chrom celý.

Pokud budete vyplétat předek tak se samozřejmě můžete držet jako vzoru Péráka. Jen boční vyosení musíte vymyslet přímo na motorce, pérácký střed je jinak široký.

Rozdíl mezi ráfkem "A" a "B" bude na straně brzdy, dráty budou překřížený opačně . Druhá strana zůstane stenjná.    [Monty]   05.07.2015
Odpověď  Monty: ve vláknu http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=117&idtop=119412 4.3.2012 píšete, že "při troše přemýšlení" lze zaplést běžný ráfek 1,85B s půlbubnem. Ráfek 1,85A tedy nezbytně nepotřebuju? Nemám k dispozici vypletené přední kolo půlbubna jako vzor,ale podle péráckého to udělám?
V kombinacích lak/chrom(Zn,Ni) nemám jasno-rád bych ji udělal dobově věrně, na "čím víc chrom, tím víc veterán" neslyším . Takže: středy/dráty/ráfky = lak/CR(Zn,Ni)/lak ? Nebo jen ráfky lak(myslím tím tmavá šedá, né stříbřenka) a dráty chrom(Zn,Ni) a střed taky chrom?Nebo v laku jen středy a zbytek Cr??
Zadní střed snad ani nejde rozlisovat a leštění by bylo dost obtížné.Mám zadní kolo vypletené,ale celé v laku včetně drátů se asi nedělalo, nebo by to šlo?
Nádrž mám v chromu, ale mám i jednu na lak,takže "lidová" verze je možná, za málo chromu se stydět nebudu a mám to na číslech, takže žádný testační komisař to nebude hodnotit.Fora a protichůdné názory jsem pročetl,rozhodnout se budu muset sám,ale díky všem za radu.    [Rosťa]   04.07.2015
Odpověď  Nedovedu si představit, jak pneumatika vyklouzne z ráfku..........To jsem za 40 let, co do motorek dělám,ještě neviděl...

Já ano...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2015
Odpověď  S p.Hadrávkem jsem mluvil , bude v dohledný době dělat várku 1,85 A x 16 ,
asi lepší než tam nabastlit za 500 Kč ten ráfek na který se ptám(1,60 x 16) a který jsem viděl jen na fotkách,nevím jestli neháže apod., kvůli stk tam dávat pneu co nebude sedět, zbytečně přezouvat atd..    [Rosťa]   30.06.2015
Odpověď  Nedovedu si představit, jak pneumatika vyklouzne z ráfku..........To jsem za 40 let, co do motorek dělám,ještě neviděl.

Ale jinak souhlas,pneu 3,25 bude na ráfku 1,6 blbě sedět, bude deformovaná, a celkově to je naprd .

Koupit jakýkoliv starší ráfek na Kývačku 1,85-16 nemůže být přeci problém,raději správně široký ráfek, kde nebudou ideální uhly děr na dráty, než todle.
Nebo od Hadrávka koupit nový bez chromu 1,85A-16 přední na půlbuben, typuju, že bude stát do 1000,- ,    [Monty]   30.06.2015
Odpověď  Malý půlbuben měl ráfky 1,60Ax16" (přední) a 1,85Ax16" (zadní). Velký půlbuben 1,85Ax16. Na 1,60 pneu 3,25 dáš, ale ideální to nebude. Pokud nebude mít ráfek perfektní lemy a guma dobré patky, tak klidně může z toho ráfku po nafouknutí vyklouznout.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2015
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

BARVA SPORTKA


 Zdravím nikde nemohu v diskuzích najít jaký dnešní odstín odpovídá bílé na sportce. nemáte někdo zkušenost ? Díky    [grif]   09.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Takové písty bez okének, ale s čepy 18mm jsem vyndal z mého Bizona (nového) v sedmdesátých letech. Od té doby jsem je ze žádného motoru Bizon nevyndal.    [Luboš]   14.01.2023
Odpověď  Mam dotaz na odborniky sundal jsem valce na jawa 634 rv 81 dovezena z rakouska dle rakouskych dokladu 26 koni a ma jine pisty dole nemaji okenka ale jsou otevrene kdo o tom neco vi ?    [Petr Hencl]   14.01.2023
Odpověď  Já bych díl přeleštil a donesl do autolakovny kde ti barvu namíchaji naprosto jakoukoliv.    [.]   09.01.2020
Odpověď  Protože nikdo takový vzorník nemá...zkus motokeny zda má v databázi nebo původní díl mu pošleš a on ti namíchá i v pololesku..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ľavý dekeľ 250/559 na 3x


 Vedel by niekto definovať na tom pravom kryte tú, nazvem to predprípravu na chladenie, alebo čo tým Jawa myslela?
Inak len na tom ľavom, asi poslednom modele sa dá vylisovať púzdro radiacej, nakopávacej páky, tie staršie sú v kryte zaliate.    [J-Mt] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím pánové,
je to trošku jinak.

Ten s jakoby nalitkem na řemenici - první panelky a nízký spojkový koš z kývačky.
Ty zbylé kryty jsou pro 559/04 - vyšší spojkový koš (novější provedení spojky.)    [Brtniček]   12.01.2023
Odpověď  to už budou jen dohady a teorie a myšlenka použití motoru s přídavným chlazením do něčeho užitkového, sněžného skůtru, pohon čerpadla, čehokoliv ....    [jawik]   03.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  Zdravim kolegové.Marně se snažím vyřešit problem na moji 350/354.rok 1957.nemůžu vůbec seřídit spojku-pořad klouže a jde přes zuby.mam tam nove lamely i novy převodovy olej,preventivně jsem dal podložky pod pružinky,spokju povoluju a utahuju,ale stejně nic:-(když už se zda,že by mohla solidně tahnout,tak zas když jedu po rovině,tak z ní vic jak 80 Km/h nedostanu a to je přeci jen na třiapůlu docela malo.když ji šteluju,tak někdy když zmačknu spojku,tak motorka stejně popojíždí,ale pak když se rozjedu tak se zdá že by zase jela...vážně už nevim co dělat-sezona začla a ja nemůžu jezdit:-(    [Marian]   10.04.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, jen pro upřesnění spojkových košů JAWA 250/350.
2 mazací drážky - pérák a kývačka
3 mazací drážky - první panelky (starý typ spojky kývačka)
3 mazací drážky a vyšší koš - panelky 559/04 (nový typ spojky) nutné vyšší víko spojky.    [Brtniček]   11.01.2023
Odpověď  Rozumíš tomu správně. A podíval bych se ještě jak je na tom koš, zda nemá vymačkané nebo zkřivené unášecí ozuby - ty je třeba zarovnat pilníkem do roviny, aby tam nebyly hrboly od lamel, na kterých se můžou lamely zasekávat, nebo je třeba je přihnutím srovnat, aby lamely nevázly v chodu, to může být problém toho vystavování spojky.    [ladis]   06.06.2012
Odpověď  Takže jestli tomu rozumim dobře tak když budou pružiny unavené tak má spojka tendenci prokluzovat? Jenže co když spojka neprokluzuje ale špatně vypíná, pomohou ty nové pružiny?    [kejva350] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2012
Odpověď  Pokud řekneš v krámě, že chceš pružiny na kejvačkovou spojku, tak by ti měli dát na kejvačkovou, pokud je to aspoň trochu solidní kšeft. Panelkový mají trochu jiný rozměr, bacha na to, kdyžtak kup oboje s tím, že jedny jim vrátíš. Nebo si tam vezmi tu komplet spojku s sebou a uvidíš přímo na place, to poznáš, neboj. Pružiny by měly přesahovat zajištění tak o 2-3mm. Ovšem otázka taky je, co tam máš po těch letech za spojku, jestli je tam původní nebo měněná... Každopádně - moje unavené pružiny měly v klidovém stavu skoro o 2mm méně než nové. Sakrapes rozdíl. Ty unavený jsem pohodlně zmáčknul dvěma prstama skoro o půl cenťáku, ty nový ani omylem, tak o milimetr, a to bůhví jestli.    [ladis]   06.06.2012
Odpověď  Zdravím, nikdo jste to neměřili chlapi?
V obchodě je jich spousta s různými délkami a podle strých nevím jestli jse to dá nějak doměřit.    [kejva350] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2012
Odpověď  Ježišmarja, pružiny jsou korunová záležitost, neřešit, rovnou koupit nové, staré zahodit do kopřiv a vyměnit.    [ladis]   05.06.2012
Odpověď  Mám ferodo spojku a chci dát zpátky korek nebo když ji trochu přitáhnu tak hned klouže a když ji povolím tak jdou slišet zuby .Korek se mě zdá že výc tlumí když se řadí .    [Milan]   05.06.2012
Odpověď  Zdravím, chlapi chci se zeptat jak poznáte ,že jsou pružiny na spojce moc unavené.
Nemáte to někdo nějak změřené kolik by měly mít při rozebraném stavu?
A jaký mají význam když budou víc unavené, spojka mi zatím nikdy neklouzala jen někdy jde řadit tiše a někdy to řadí dost hlasitě.
Předem moc děkuji za odpověďi.    [kejva350] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2012
Odpověď  No, jestli máš ještě staré pružiny, tak bych především začal jejich výměnou. Kvůli tomu jsem loni spálil 2 spojky. Když jsem pak dával nové pružiny, tak jsem si je porovnal a ty starý byly pomalu o 2 mm kratší, jak už byly vymačkané. Nepomohlo jim už ani podkládání.    [ladis]   17.01.2012
Odpověď  Tak lamely ferodo super spojka jde pěkně, klasocké cvaknutí se občas ozvě u dvojky to občas lehounce zavrčí ale to může být buť řadícím mechanismem nebo možná vyrachtanou převodovkou i když se při vandání nejevila poškozená, teď se mi to nechce vyndavat protože bych musel půlit až se ta převodovka rozpadne tak to rozpůlím motor byl totiž před 2 lety dělán a jde docela pěkně.

teď budu řešit ještě výkon zdá se mi že to nejde moc na plný plyn (350+lodička pastorek 17zubů) mám tam karburátor 2924 sbd 18b volnoběžná tryska 50 a hlavní není moc čitelná asi 98 měla by tam být asi 105 ale kde ji sehnat? Je to tryska našroubovaná zespodu svisle do trubičky. Mám ještě volnoběžnou 55 tak ji tam zkusím co to udělá.

Kdyby měl někdo nápad tak uvítám.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2010
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (41) 
Zodpovězené téma  

SPATNI A NEPOCTIVI RENOVATORI A VYROBCI REPLIK!!!!


 Zdravim Vas,
nasel jsem tady na foru nejlepsi citat a vsichni,kdo si nechate delat motorku,nenechte se osalit tzv. renovatory,kteri namisto,aby predali motocykl k jezdeni,tak ho akorat znici a motorka nenabizi to,co ma...,jen poslouchate vymluvy,ze je to Jawa a jak to bylo spatne a,ze to neni na jezdeni atd...,od takove dilny utikejte nebo,kdyz Vam zameni dily,to je dneska moderni....POZOR na ne a sem s nima na forum,at se dovime,o tech nepoctivcech a garaznicich,kteri si mysli,ze budou milionari!!!
PODELTE SE S NAMI O VASE ZAZITKY A DEJTE VSEM VEDET,KDO UMI A KDO NE!!!
SEM S NIMI!!!!

NEJLEPSI VZKAZ A CITAT,BOHUZEL ANONYM!!!!!!CTETE VSICHNI...

tak pánové k těm Imbusům - chodil jsem pro rozumy k jednomu dědovi (dnes už bohužel nežije) kterému vydal svět motorů v 70-tých letech články jak renovovat motory JAWA 500 OHC. ještě když měl 75 roků tak je generálkoval. jezdili k němu němci, holanďani a nevím kdo ještě a čekali na složení i dva roky. byl to mistr motorář a všechny šrouby na stažení bloků zásadně používal Imbusy. vyděl jsem jeho práci NSU, DKW atd... byl to chirurg a řeknu vám že Vás chytrolíny by utloukl argumentama proč tam dávat Imbusy a ne starý šrouby. jeho práce to tu bude navěky - s Imbusy. copak vám říká únava materiálu atd... takovíhle řeči můžou vést jen zedníci a ševci co si hrajou na renovátory. ta vaše práce může stát tak akorát v obýváku vedle televize, ale motorky jsou od toho aby jezdili - ne aby se na ně lidi čučely. na to máme obrazy. lepší pérák v provozu na ježdění po lese a do hospody(i když ne 100% originál) než kus starýho naleštěnýho železa v obýváku!!!    [Zeus]   02.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  zalité písmo barvou.    [Jarek]   02.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  detail..    [Jarek]   02.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  kdyby někdo sháněl štítek v angličtině na Jawu Californian apod., tak pozor. Dodržet rozteč 82mm, dělá slovenskému výrobci leptaných štítků problém. Pokud už chci za něco peníze, tak to má být pro koncového zákazníka bez problémů.

Obecně se všem výrobcům typových štítků nedaří z originálu okopírovat ani font písmen a ani font přetištěných čísel. Je to pro mě překvapující, že v době skenerů a grafických programů tomu tak je.    [Jarek]   02.01.2023
Odpověď  Kupuju tady a vždycky spokojenost : http://www.zamecnictvikraus.cz/repliky.php?typ=perak    [Richard]   15.01.2022
Odpověď  https://www.tkmoto.cz/podvozek/32-osa-predniho-kola-chrom.html    [-A-]   15.01.2022
Odpověď  jednoduše- origo osa je BROUŠENÁ. Jenže dneska to TK Moto dělá soustružený. Je to sice šmejd,ale LACINÝÝÝÝÝÝÝÝ. A když začne někdo nabízet pořádně udělaný osy(a jakýkoliv jiný díly) za dvojnásobek, tak to nikdo nekoupí.A ještě bude po FB v řečech, jaký je zloděj.    [-a-]   15.01.2022
Odpověď  Poslední nákup 3 hřídelí do kola na Péráka byl děs. Kdo to vyrábí??? Na jedné ložiska volné, na jedné jde nasadit do poloviny, pak už neproleze a na třetí nejde nasadit vůbec. (Možná šichta po silvestru???)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2022
Odpověď  Hádám, že neni replika jako replika a i u stejného prodejce můžeš koupit pokaždé jinou.

Já mám letos novou (druhovýroba surová bez chromu) a s mýma 105kg zatím 300km drží. Na dokladu je "DoktorMoto".    [tečka]   26.09.2021
Odpověď  Nově jsem našel http://www.jawamarkt.cz/cz/motor-2/pruziny-do-kulisy-razeni-2ks-novy-vyrobek objednával již někdo?


Jo a pružina/y na/pod sedlo řidiče Pérák 11/12/18 - stále se ty repliky vytahují????    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2021
Odpověď  [Bohumil] 02.09.2021 - to je hezké no, dík za info. Jen sem bohužel zatím u replik nenašel vyhovující,...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2021
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Neznámé světlo


 Parabola+rámeček+sklo

Prosím nevíte někdo na jaký veterán to pasuje??
Cz 98?
Jawa robot?? 125??
Nikde sem nic nenašel
Nemá to ani parkovací žárovku.
Sklo je hladké
Parabola vroubkovaná.
Díky za pomoc    [Fildaas ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá to na světlomet pozdějších ČZ 98 a 125A.    [Martin Štindl]   29.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Fildaas ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

dotaz o tp


 dobry den mam tp na jawu 05 daji se dat papiry na jawu 555?    [karel]   02.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jedině přepsat typ    [Jan]   23.12.2022
Odpověď  Má, Jaguára, dají se dát papíry na Škodovku? Co myslíte, na STK že by to nepoznali?    [-a-]   03.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Revmaplech na kývačku


 Zdravím.Sehnal jsem tento revmaplech a nevím,jestli ho můžu použít.Stavím kývačku 350/354 s otev.sáním a ryb. r.v.58.Popravdě,ještě jsem se s takovým nesetkal.Dík.    [baculka49]   14.04.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nevíte, v jakém období se tento typ revmaplechu vyráběl? Je starší, než ten s hliníkovou lisovanou mřížkou, který je nejrozšířenější?    [Paul von Starkenbach]   14.12.2022
Odpověď  Pokusím se zítra ho nafotit a poslat.    [baculka49]   14.04.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano použít jej můžeš. Na fotce 350/354-01 1954 jej mám. Přesně tento.
Snad to helfne.

Já bych poprosil na mail velkou fotku toho krytu z obou stran. Šlo by to?
Děkuji    [dolin1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa-ČZ 175/356,1957


 Zdravím,chci se optat,po očištění ráfku jsem objevil na zbytku chromového podkladu zlaté linky.Myslíte,že je to kutilská úprava,či původní.Děkuji za postřehy.    [dejvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mám JČ 175/356 z roku 1958. Štítek v češtině. Ráfky jsou původní chromované s červeným pruhem lemovaným z obou stran zlatou linkou.    [ZRI]   13.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale aby som neodbocoval od temy, pridavam fotku kolesa, ktore mam tiez doma. Neviem povedat, ci je to originalna farba...    [pali.v]   13.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Niet sa s cim chvalit, momentalne je to len kopka plechu.    [pali.v]   13.04.2010
Odpověď  s tímhle ti neporadím ale nechceš se pochlubit fotkou?? :)    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.04.2010
Odpověď  Zdravim, mam 175 - 356 r. v. 1956 so smerovkami, predny stit (bohuzial bez skla) a kryty zadneho kolesa v bielej farbe so zlatymi linkami, nadrz v striebornej farbe s cervenymi linkami, ostatne klasicka cervena + zlate linky. Motorka pochadza zo zeleznice - civ. obrana ... a vraj je na nej vsetko povodne. Nema vsak kolesa, tak by som sa chcel spytat ake by ste odporucali rafky vzhladom na farebnu kombinaciu? Chrom, alebo cerveny stred so zlatymi linkami, prip. nieco ine?    [pali.v]   11.04.2010
Odpověď  Jak na to koukám tak se jenom zlaté linky objevují na Jawách a i s červeným pruhem na čz-tách (národní řadě Jawa-čz jak chcete..faktem je že sou zapletený s malejma bubnama)    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky mám Jawu 250 r.v.1961 v původním stavu a nakolech jsem také našel zbytky zlatého linkování...    [MAX]   11.04.2010
Odpověď  Moje 250 panelka r.v. 68 má na ráfcích linky bez červeného středu.Je v původním stavu,od prvního majitele.    [Lordmekrašlej]   11.04.2010
Odpověď  na modrošedé 354 mám středy ráfků modré s linkama    [danny]   11.04.2010
Odpověď  sám také vlastním kola které maji červeně lakované středy a linko okolo    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.04.2010
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

čz prasátko atrapa hodin


 Zdravím,kdysi byly k mání atrapy hodin Prim, dělal je myslím Monty. Nikde jsem je na netu nenašel. Než se sám pustím do její výroby,nemáte ji třeba někdo doma nebo poraďte, kde ji sehnat. Díky M.    [Martin]   06.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  a co zkusit zadat např. na seznam - záležitost hledání Montyho webu je cca 10 sekund, určitě je to rychlejší a podstatně jednodušší než tady psát otázky na veteránforum. Ale na druhou stranu aspoň se tady něco děje.    [HonzaBK]   07.12.2022
Odpověď  Tak to by bylo úplně skvělé, můžem si napsat na mail?    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2022
Odpověď  Ideálně Vám prodám balíček stupnic, a zbytek si uděláte sám....    [Monty]   06.12.2022
Odpověď  bohužel nemám kontakt    [Márty]   06.12.2022
Odpověď  a zeptal se Montyho?    [HonzaBK]   06.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/291 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 5.2.2022)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

CZ 981-80


 Zdravim,

Potreboval by som pomôcť - nepodarilo sa mi nikde zistiť koľko bolo vyrobených kusov z typu ČZ 981-80 s motorom 412. Ďakujem za akékoľvek info/nasmerovanie.

Matúš    [Matúš ]   03.02.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lze přihlásit živé doklady psané na neznámou osobu?


 Dobrý den, prosím o radu zda lze přihlásit živé doklady psané na neznámou (eventuálně na nežijící) osobu. Pokud s tím má někdo zkušenost ocením jakoukoliv radu. Děkuji.    [Milan]   28.01.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rámeček tachometru


 Ahoj, kde koupit kvalitní rámeček na tachometr na pozdější kývačku? zalisovaný lem ( tacho s černým středem)

Koupil jsem jeden na motokrámku a je vyrobený špatně.. Jednak má menší průměr průzoru, takže vypadá robustně a navíc správně nedoléhá ke sklu jako originál a je tam tak 1-2mm vůle... prostě šunt

Prosím pouze osobní zkušenosti. Děkuji.    [Henry]   26.01.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

film slavných šest dnů


 Dobrý den,

nevíte kde by se dal sehnat tento film JAWA - ČZ - slavných šest dnů ( XXVIII. ISDT 1953)? Na youtube.com je pouze část filmu, potřebovala bych film celý- jde mi o pátý den.
Předem děkuji es    [Eva]   29.07.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 150 352 - rozmer predniho kola pro vyplet


 Ahoj vsem, nevi prosim nekdo rozmer mezi rafkem a stred kola. Jedna se mi o vyplet kol. jestli kolo nema byt pri vypletu posunuto trosku k jedne strane, kde se nachazi brzda. Byl by nekdo ochotny mi zmerit mezeru mezi rafkem a stred kola z kazde strany?
Predem diky.    [JJ68] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 oprava rýchlomeru (video)


 Dobry den prajem,

rad by som prispel do fora postupom opravy rychlomeru, ak niekto bude hladat nieco v tomto zmysle, tak to hadam dobre posluzi. Robil som to sam.

https://youtu.be/_plgsOAn5X8

Prijemnu nedelu prajem
R    [Rebuild]   27.02.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zámena podsedadlovych plechov Jawa Panelka 360 za plechy 354 kyvacku.


 Chcem sa opýtať ci plechy z panelky 350 typ 360 sa dajú prerobiť a zamenit za plechy 354 kyvacka zavreté sanie.Viem že diera na zámok panelkovych je väčšia a aj držiak hustilky.Zaujima má ci vzhľadom a rozmermi su rovnake a budú sedieť na kyvacke. Kyvackove nemôžem zohnať a panelkovych je dosť.    [Milanxx]   13.02.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Renovace tachometru


 Ahoj, nemá někdo příručku k seřízení tachometru na kývačku? Jedná se mi především o axiální vůli hřídelky ručičky a jestli její konec, který zapadá do magnetu mírně máznout vazelínou. Díky    [Henry]   13.02.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/291 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006