MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301010 příspěvků |7240 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 47 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 27.6.2019 03:04  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 310
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
    JAWA 250/590 sport   16.07.2014 / 162
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4102      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 13 / 238      Příspěvků Příspěvků: 37913
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/274 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 Kývačka


 Dobrý den, žádám o radu. Renovuji tuto Jawu dle foto. V tuhle chvíli je na motoru špatný karburátor žádám tedy o rádu jestli by někdo věděl opravdu přesně typ který tam má být ze všech možných zdrojů na internetu jsem vyčetl nejspíše 2926TŘ nebo 2924TŘ. Dle foto je na motoru teď 2926SBD-15b což podle tabulky jsem se informoval že asi určitě ne. Předem děkuji za všechny informace chtěl bych to vědět abych nekupoval zbytečně díly, které tam být nemají. Děkuji s pozdravem Martin.    [marty.kuceRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vždyť to píšu - osadit jiné víčko plovákovky(viz odkaz). Provrtání stavájícího víčka by ho jen zničilo, přeplavovací kolíček potřebuje lože a osazení pro pružinku.    [Martin Štindl]   25.06.2019
Odpověď  To ano, lanko jo, ale co jehla ta je na SBD na leve strane od přívodu paliva a na TŘ je jakoby pod přívodem paliva. Jedině nejspíše navrtat asi ne ? :-)    [marty.kuce] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2019
Odpověď  Ještě doplnění, aby tam šel tento kryt usadit bez úprav tak je nutné sehnat víčko provákovky s kolíčkem přeplavování "do boku". To víčko stávajícího karburátoru 2926 SBD-15b má kolíček "v ose". Info viz tato diskuse:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=306501    [Martin Štindl]   25.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor, aby to vypadalo původně jako pro karburátor 2926TŘ tak tam lze nasadit kryt pro TŘ (viz foto), mám ho na péráku a pod krytem mám také monoblok SBD. Problém by byl jen v případě staršího krytu pro 2924H kde je bowden vyosen dozadu.    [Martin Štindl]   25.06.2019
Odpověď  Ok, tabulku jsem si uložil jen ještě tedy kryt na ten SBD je jasný že ten TŘ na to nejde. Měl by někdo foto krytu karburátoru, který jde na ten 2926SBD14b?

Děkuji    [marty.kuce] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2019
Odpověď  Jestli to je otevřené sání(motor 353/03 na 12k a původně karburátor 2926TŘ-01 ???) tak by měl sedět Jikov 2926 SBD-14b viz tato tabulka(zrovna to co je červeně podtrženo): http://www.veteranforum.cz/photos/2013/0123669001506463452.jpg
Ten karburátor co tam právě je (2926 SBD-15b je pro dvěstěpadesátku ČZ 455) by měl být použitelný, pravděpodobně tam bude hlaní tryska(92).    [Martin Štindl]   25.06.2019
Odpověď  Je tam otevřené saní a třídílné podsedlové plechy a rybiny.

Jako uplně na originalitě nebazíruji chci aby to fungovalo ;-). Tak kdyz mi poradíte který tam dát ohledně dobré funkčnosti byl bych rád teď je tam tedy namontován jak jsem již psal 2926SBD15b.

Děkuji    [marty.kuce] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2019
Odpověď  Jestli to číslo motoru sedí(353-11-6555 tedy nejspíš 353/04 s tlumičem sání) tak by podle Dočkala měl být původně karburátor Jikov 2926 M-11 a pro něj je jako adekvátní náhrada uváděn Jikov 2926 SBD-16b (tryska hlavní 96, volnoběžná 50, jehla na 4.drážce a šroub bohatosti povolen o 1/2 otáčky).
Mělo by to fungovat i v případě že by nasadil jiný monoblokový karburátor SBD (s difusorem 26) a sestavil se podle udaných kalibrací trysek - mě to takto zatím fungovalo.
A zastavám stejný postoj jako Dolin1, pokud se nebazíruje na originalitě tak je vhodnější pod kryt posadit monoblokový SBD které jsou oproti starším H a TŘ stále vcelku dostupné a také v dobrém stavu.    [Martin Štindl]   25.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ok, děkuji za názor. Jen mě naujalo to “jezdit” rád bych pak na tom jezdil ale pokudtyto karburátory H/TR/M nejsou uplně vhodné jaký tam tedy dát? Sehnat podle té tabulky tu náhradu? Což by znamenalo v případě TR (2924SBD18b) ? Nebo tam nechat ten co je tam teď 2926SBD15b?

Opravdu nejsem žádný profík no je to první moto co dělám takže bych uvítal radu od lidí kteří to znají.:-)

Jinak kryt karbecu se mi k motorce nedochoval bohuzel mam to po tátovy byla z toho ještě dělaná rykša takže plno dílů ještě scháním.

Předem děkuji za odpovědi a názory.    [marty.kuce] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [marty.kuceRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa 350/360 vložka sevřená mezi kartery


 Zdravím věděl by někdo, kde sehnat mezikus , ktery je sevřený mezi kartery? Popřípadě kdo děla druhovýrobu, nebo by byl někdo ochotny součást naměřit nebo měl výkres na výrobu. Děkuji    [gsxrRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  a další..    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dokáže někdo určit na jaké typy patří tyto vložky? která je pro 354?díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2019
Odpověď  oficiálně se nikdy ta vložka koupit nedá, protoani není v katalogu samostatně. Vždy by měla být spárována s kartery (vyraženo stejné párové číslo jako na karterech). Ale asi by šla napasovat i jiná z jiných karterů.    [HonzaBK]   21.01.2016
Odpověď  Hlavně nevíte někdo, jak se to jmenuje? V katalogu dílů je to označeno číslem 9, ale v seznamu je jen číslo 8 a 10. 9 tam není uvedeno.    [Codehunter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2016
Odpověď  Je ta vložka stejná u 354 i 360??díky    [Smart] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2015
Odpověď  Je to jistě motor 360, má vyražené číslo?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2015
Odpověď  já mám doma asi 2 dyštak 736743659    [caja008]   01.12.2015
Odpověď  Dotaz na Bazoš nebo sem tam sem viděl na Aukru.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Voľne ložiska na kluke, Jawa 250/559 (kluka na 2 ložiskách)


 Zdravím,
Riešim problém na motore 250/559 uloženie kluky len na 2 ložiskách. Do pravej strany (strana zapaľovania) mi ide ložisko úplne ľahko a mam pocit že ma dokonca ešte aj vôľu „vakel“. Ľavá strana je OK. Zvažujem variantu vyvložkovania, lepeniu by som sa rad vyhol. Stačí vyvložkovať len jednu stranu alebo radšej obe ? Vie mi prosím niekto poradiť niekoho kto to vie spraviť dobre a na koho sa da spoľahnúť ?
Ďakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobré reference mají tito http://www.rrkovo.cz/ - cena jednoho otvoru pro kliku je 1000Kč. Osobně bych si nechal udělat oba průměry, protože na vložku se používá lepší materiál jako je slitina karteru a má tedy větší odolnost proti otlačení. Navíc budou otvory po jejich obrobení skutečně kruhové.    [Bohumil]   25.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Kudy vést bowdeny u ČZ 175/470?


 Dobrý den, prosím o radu kudy vést bowdeny u ČZ 175/470? Bowden spojky od páčky tou bližší dírou v masce a bowden přední brzdy opět tou bližší dírou v masce? Nebo přesně naopak? A kudy prosím vedete bowden plynu? Děkuji.    [Milan]   07.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Sice nevim do je "molyka" ale v nasem kraji se namaze lanko a to se proste strci do bowdenu. Nekdo dokonce udela smes oleje a A00 ... nejake hokusy s technickym benzinem.

Jinak podud nejsou lamely roztahnout tak snad neni nic jednodussiho nez sundat viko a kouknout se jak chodi a nechodi.    [host]   24.06.2019
Odpověď  Páčka spojky - nemáte nové a moc silné lamely? Nejsou pružiny už po montáži nadoraz tak, že nejdou už více stlačit?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2019
Odpověď  Kompletní lanovody (bowden + lanko) jsem ke své spokojenosti kupoval od p. Peška. Bývá na burzách např. v Nupakách. Lepší, než promazání olejem je smíchat ve stříkačce molyku s technickým benzínem a bowden několikrát prostříknout. Benzin dopraví molyku po celé délce a pak se odpaří.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2019
Odpověď  K bowdenům třeba zde: http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=67057    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2019
Odpověď  Poloautomat mám celý nově pozinkovaný, ale mrknu na něj a zkusím tam dát jiný, původní bez zinku. Každopádně ty bowdeny bych potřeboval sehnat. Třeba bowden rychlopalu mi vyskakuje z karburátoru.. Děs běs.    [Milan]   23.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Spíš spojkový poloautomat, kamarád měl stejný problém při zprovoznění 350/360 a důvodem byla povrchová rez pohyblivých součástí automatu. A samotný bowden spojky je po celé délce promazán olejem?    [Martin Štindl]   23.06.2019
Odpověď  Mám, to už jsem odzskousel a v tom to bohužel neni. Kde sehnat kvalitní bowdeny?    [Milan]   23.06.2019
Odpověď  a máš v páčce správnou rozpěrnou trubičku? bez ní se držák na řidítkách stáhne a sevře páčku... na vyzkoušení stačí když povolíš šroubek páčky    [meela]   23.06.2019
Odpověď  Tak jsem se zase posunul a mám problém s bowdeny, je to bláto co jsem koupil, nejspis nějaký turek. Poradili byste mi prosím, kde koupit kvalitní bowdeny na ČZ 470? Nevím ani jejich původní rozměry.

No a největší problém mám se spojkovou páčkou, ta kde strašně z tuha. Je zajímavé, že přední brzda jde pěkně i přes to, že zalomení bowdenu je stejné jako u bowdenu spojky. To mě vede k úvaze, jestli nebude problém někde v poloautomatu? Nebo je to v bowdenu spojky a jeho vedení (dát tam masku i s gumami je porod!).    [Milan]   23.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, bowden spojky(vlevo) zaúsťuje do masky na levé straně a od přední brzdy(vpravo) na pravé straně ale bohužel takto kvůli řidítkám s hrazdou mají lanka dost ostrý zlom(kratší životnost). Nemám jistotu jak byly z výroby vedeny skrze masku a brýle ale to by šlo snad vyhledat na fotech v katalogu motocyklů ČZ.
Bowden od rychlopalu směřuje volně ke krku řízení a jde společně s kabeláží po pravé straně horní rámové trubky ke karburaci(foto)    [Martin Štindl]   08.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Rychlopal a zadní světlo


 Dobrý den, omlouvám se za další hloupý dotaz, ale zajímalo by mě jak je řešen rychlopal na Čaz 470? Mám řídítka a na konec mi nejde napasovat zátka - má jakoby takový zoubek, výstupek a do kulatého průřezu řídítek ji prostě nedám...

Potom mě ještě zajímá zadní světlo - koupil jsem si repliku a asi má krátké ty svorniky, protože přes plech a gumu už z nich necouha žádný závit pro prisroubovani na držák světla. A dále jak je prosím řešeno ukostreni zadních žárovek? Děkuji.    [Milan]   10.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vyřešeno, byly krátké svorniky, koupil jsem nové delší a je to ok. Kvalita replik je vážně hrozná.    [Milan]   23.06.2019
Odpověď  A kdo nechce odírat barvu až na kov tak si natáhne ke světlu zem od baterky ... .    [volte28]   18.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Těch zátek je více typů, ta co máš ty má výstupek do drážky v řidítkách. Takže sehnat jinou nebo upravit řidítka.

U světel moc nerozumím kde je problém, fotka by pomohla. Žárovky nejsou nijak speciálně ukostřené, kostra je vlastně přes držák světla na blatník a na rám...    [meela]   10.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Jawa čz 175 450


 Zdravím potreboval by som poradiť ako zapojit zapalovanie na jawa čz 175 450? Založené ho mam. Je tam aj pôvodná elektrika ale vzhľadom na to ze som ho menil tak to potrebujem zapojiť odznova.
Ďakujem za rady.    [Lukáš ]   22.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rada je jednoduchá- podle původního schematu, je dostupný na internetu.    [Monty]   22.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Detaily Jawa 250/590 sport 1967


 Ahoj všem, jsem daty nový, ale mám starou motorku ;-) Jde o mou Jawu 250/590 sport 1967 s původními platnými doklady. Dávám jí po x letech do co nejvíce původního stavu a snažím se zatím vše bez replik. Je kompletní, ale chybí mi nějaké drobnosti a informace o detailech. Zkusím napsat v bodech co mě zajímá a jestli mi někdo znalý pomůže poradit.

1. Páčky bez kuliček jsou stejné jako na pionýra nebo nepasují? Chci koupit originální původní
2. Jak nýtujete zadní madlo?
3. Šroubek přepínače světel a horního dílu masky půlkulatý šroubek jako držák SPZ nebo kulatý placatý?
4. Dají se někde koupit lanka spojky a při.brzdy se šroubením u řídítek jako originální? Je tam závitová vložka v řidítkách
5. Zadní stupačky mám české repliky s závlačkou plechovou, ale původní mám s klasickou závlačkou..co je správně?
6. Ještě mě určitě něco napadne postupně, tak dopíšu
7. Nádrž a sedlo už mám jiné, vím že tam nepatří

Dále sháním teda páčky bez kuliček, víko filtr boxu a plech jistící, levý držák stupačky (trubku) a nějaké původní šroubky M6 a M8 vhodné na pozink, nechci repliky...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 139 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zase o kousek dále...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2019
Odpověď  Vše cca 3000kč...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  Na kolik vyšlo to vodní pískování?    [Felix]   02.06.2019
Odpověď  Snad je to pravda, nebylo zbytí ke sjednocení struktury a povrchu. Chtěl jsem motor jen zachránit. V pravém víku byla díra a v levém rýhy několik mm hluboké, žebra hlav byly dost olámané. Proto se části motoru po dovaření a rovnání oprášil pískem a přeletěl brusným rounem. Jak známo, hlavy a víka 354 se po burzách moc neválí.    [jawik]   31.05.2019
Odpověď  Je pískování a pískování no...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2019
Odpověď  Jednu 361 jsem koupil rozebranou, nekompletní bez tp, ale šla rychle pryč. K tomu nástřiku, mám 353/1960 v pěkném stavu včetně chromu a laku po jednom majiteli a ta má motor poprášený barvou a že by to udělal majitel pochybuju. Diskuse ke gulesku je marná, páni profirenovátoři říkají, že to chtěl zákazník (u jednoho jsem to na vlastní bulvy slyšel jak ho ale lanaří). Přiznám, že k písku jsem se taky jednou uchýlil u totálně rozbitého motoru 354, kde se dovařovaly hlavy a víka, a byl samý hluboký šrám.    [jawik]   31.05.2019
Odpověď  Však to jsem já a sháním 350/361 Sport ;-) kdyby kdykoliv věděl o nějaké nebo měl na prodej, tak prosím nabídněte. Děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2019
Odpověď  Vaše motorka se stává velice populární
https://motorky.bazos.cz/inzerat/105267367/Koupim-Jawa-350361-Sport.php    [onjeL]   31.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za pochvalu...povrchovou úpravu nástřikem jsem nestudoval a rád nastuduji...tento motor nebyl předtím nikdy půlený a nástřiku jsem si všiml jen okolo zadního uchycení motoru.. těžko popsat detailněji...toto je upraveno vodním pískováním... opravdu to zanechává původní struktůru a odstraňuje zoxidovanou vrstvu... samozřejmě můžeme diskutovat, ale tato Sportka už nikdy nebude původní stav, takže si myslím, že je podstatné ať to vypadá co nejvíce původní a není to leštěné jak psí koule ;-( Motor jsem si dělal sám, výpomoc u kamaráda s lisem atd. Ložiska SKF, výbrus a klika Pašalík, převodovka nová původní Uloženka..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2019
Odpověď  Zdravím. Velmi pěkná práce. Sem tam opravuju motory po opravách od některých známých renovačních dílen a je mi zle - už ani nechci vědět co to stálo-protože je to jen naleštěné hovno. Oto hezčí je pohled,když vidím pěčlivě dělanou motorku do šroubku. Chtěl bych jen vzpomenout na povrchovou ůpravu bloků motoru nástřikem jako se to dělalo původně v továrně-viz článek pana Bartuše na motomagazínu. Tato povrchová úprava skončila až po Califách a u závodních a soutěžních motorek přetrvala až do konce výroby. Dnes je inn chěmické leštění-a to je nenávratné znehodnocování věcí jako tomu bylo donedávna tak oblíbené pískování. Třeba to vzbudí diskuzi.    [Petr]   30.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 139 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (139) 
Zodpovězené téma  

zadni kyvna vidlice


 zdravim,jak poznam ochozeni zd.kyvne vidlice? ta moje chodi uplne na volno bez zadny vule.diky    [petr]   09.07.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zapomněl jsem dodat, že jde o kývačku 250/353.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.06.2019
Odpověď  Ahoj všichni,

potřebuju měnit čep a pouzdra a přemýšlím, od koho vzít. Tady jsem se dočetl na několika místech o tom, že nová pouzdra nepasovala a musela se různě upravovat. Máte někdo vyzkoušenou sadu, která byla OK na první dobrou?

Díky.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.06.2019
Odpověď  Ohřát, napružit a klepnout ... jen tak rvát stahovákem nemusí být úspěch.    [vana-hb]   10.10.2017
Odpověď  Pokud to není zarezlé tak bych hořákem,či horkovzduškou nahřál rám teprve stahoval. Mělo by to jít.    [Petr]   05.10.2017
Odpověď  v ramu nemas zajistovaci sroub? to je dost divny zespodu by mnel byt videt zajisteny dvema maticema , muze to byt zatuhle nekdy spis pomuze poradna rana palici podlozit si to a dat tomu ranu.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  otevírám starší téma čepu kyvky... na svém stroji před lakem jsem chtěl kyvku sundat ale výsledek je takový, že jsem s ním za pomoci stahováku ani nehnul a jediný výsledek je ten, že jsem za ohromné rány přetrhnul šroub stahováku o průměru 12 mm. Upozorňuji, že jsem zkoušel tahat z obou stran a také není žádný zajišťovací šroub v čepu (ani nebyl, jen maznice). Stalo se to už někomu, že prostě čep nešel? Je bez vůle, tak holt asi budu lakovat složitěji s kyvkou na rámu.    [berni]   01.10.2017
Odpověď  do ramu musi jit nalysovat to je jasny do pouzder suvne. jak pisou nize jinak by se to hned v ramu vymlatilo.    [Free]   13.01.2017
Odpověď  Rám se vystružovat nemá, pouze zbavit nečistot a dobře namazat. Pouzdra se mají přestružit, ale už jsem čep lisoval i bez stružení. Záleží na tom, jak dobře jsou udělaná futra a jak se sejdou tolerance. Mám stahovák, kterým si vše vylisuju i nalisuju.    [longr]   09.01.2017
Odpověď  Pája má pravdu. Čep suvně do rámu je pi.... Na natláčení čepu do rámu je stahovák.    [Marek]   06.01.2017
Odpověď  No já nevím, ty pouzdra jsou bez diskuzí, ale cep do rámu musí jít tuho. Takze bud zmrazit a ohrat ram nebo zatlacit. Pokud mi pujde čep do rámu suvně tak se za chvíli vyklepe a rám je na odpis.    [Pája]   06.01.2017
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (41) 
Zodpovězené téma  

Spojení podsedlových plechů


 Dobrý den, existuje prosím nějaký "fígl" jak spojit podsedlové plechy (ČZ 450, 470 atd.). Jde mi především o ten spodní spoj, tam snad není možné se dostat, děkuji.    [Milan]   08.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud jste si ty matky nepřivařili před lakováním, tak je přilepte MAMUTEM a než začnete s montáží tak je protáhněte závitníkem.
Já jsem si ze zadní strany přivařil kousek plechu 8 x 8 mm - síla 2 mm a vyřízl do toho závit, vše před lakem    [Jiří]   19.06.2019
Odpověď  Ano na merkur a ten dráček se samozřejmě pamatuji, dobrý nápad, vyzkouším to.    [Milan]   10.06.2019
Odpověď  To máte úplne jednoduché.Pamätáte si na stavebnicu MERKUR z detstva?Bol tam taký plechový pásik kde sa dala na konci vložiť matička a dostať ju na podobne neprístupné miesta.Ak si nepamätáte môžem vám to vyfoťiť,vyrobíte to za minútu z pásika plechu 1 cm širokého,cca 15 cm dlhého a na jednom konci dva krát zastrihnete nožnicami na plech a ten stred čo zostane vytvarujete na vhodnú matičku,v tomto prípade M4.    [Joski]   09.06.2019
Odpověď  Nevím, jak u ČZ, ale Jawy (panel, kejva) prsa sešroubuju na ponku a pak (ježek v kleci) je podvlíknu na rám. Na rámu nesmí být přišroubovaná cívka, kastlíky a na motoru karbec. Postup, který popisujete níže je trápení....    [No name] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2019
Odpověď  Dá se tam "normálně" šáhnout zleva i zprava dírou po kastlíku, ale překáží obal filtru, tak se přišroubuje až poté. V pravém kastlíku bývají jen dva vodiče a pérko, moc práce sundat nedá.    [vintera]   09.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pochybuju že by to bylo možné vzhledem k tomu že už tam musí být namontovaný motor. Když už se nebudou matice k plechu přidělávat napevno tak zkusit při nasazování plechu matičky k dírám jen fixovat lepící páskou.    [Martin Štindl]   08.06.2019
Odpověď  Zkusím to dlouhou pinzetou, třeba to půjde... Nešlo by ty plechy dole spojit ještě před montáží?a nějak to tam napasovat?    [Milan]   08.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Plech podsedláku i ty matice jsou ocel takže je potřeba pájecí pasta, na tohle používám pastu ECOCREAM. Naletovat by se to mělo před lakováním, jestli je to nově lakováno tak tam bych měl velké obavy o lak v místě kde se to bude pájet. U té Sportky na fotkách níže to byl starý původní lak(nitro?) a tam se to povedlo při maximální opatrnosti bez znatelného poškození nástřiku. Tohle ještě zvážit, ty matice v tomto případě zkusit jen nalepit epoxidem.    [Martin Štindl]   08.06.2019
Odpověď  Děkuji, líbí se mi to řešení s naletovanim matic. Kastlik se mi demontovat nechce, mám tam již elektroinstalaci a dávat to zpět by bylo peklo. Jak naletovat k již nalakovanemu plechu ty matice? Stačí když oskrabnu lak a odmastim to?    [Milan]   08.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Matici lze přisadit skrze výřez pro schránku - docela pomůže pro přidržení matice M4 dlouhá pinzeta. Jinak pokud nevadí nepůvodnost řešení spoje tak já zespodu pravého podsedlového plechu(překrývaného) k dírám přiletoval obdelníkové plovoucí matice M4.    [Martin Štindl]   08.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

zahrdzavené všetko!


 Zdravím Vás všetkých, potrebujem pomôcť, od jedného starého pána som kúpil bloky, prevodovku, kľuku v kope na panelku 350. Len to je tak zahrdzavené že stým nejde vôbec pohnúť, ani silou ani sťahovákom, striekam nato wd40, naliaj som tam aj číry odhrdzovač. Viete mi prosím poradiť ako by sa to dalo rozhýbať? mňa už len napadá flexou odbrusiť čo najbližšie čapy a vŕtať stále väčším vrtákom, čo to je tiež somarina? Ďakujem vopred za Vaše odpovede.    [Janči]   28.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Úspech! Tá kyselina tomu naozaj pomohla a potom po troške námahy to išlo pekne rozpoliť. A po oddelení blokov som sa nestačil čudovať koľko bordelu bolo od spodu kľuky. Ďakujem za každú vašu radu borci.    [Janči]   19.06.2019
Odpověď  Chtěl jsem kdysi "zachránit" motor z péráka, který stál na zahradě několik let bez hlav a víka spojky, tedy plný vody. Dlouhodobé máčení a odrezování nepomáhalo, nahřívání nepomáhalo. Pomohla až průmyslová ultrazvuková čistička, která bordel dokázala uvolnit natolik, že po nahřátí se kartery podařilo oddělit. Ale kartery byly stejně ve všech otvorech pro ložiska tak poničené, že námaha za to ani nestála.    [vintera]   05.06.2019
Odpověď  Rozebíral jsem jich několik. A pomáhá a to hodně ta kyselina citronová. Samo není všemocná. Bordel a mechanické "problémy" neřeší. Pomáhá ohřátí (já používám PB hořák) a pomáhá i spešl povolovač od Retechu a také obyč olej!!!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2019
Odpověď  Ako uvádza pán [P.], je to pravda, bude to držať vo vnútri bodrel medzi kľukou a blokmi,alebo medzi stredovou vložkou kľuky a blokmi. Mám už aj rozbité ložisko, guličky sú von ale je ešte pod tým niečo. Tie bloky motora sú zaseknuté tak ako sú na obrázku, ja som ich nepohol ani o mm, ani von ani dnu. a po premeraní šublerou sú rozdiely na začiatku a na konci pár stotín mm.    [Janči]   05.06.2019
Odpověď  Nerad to uvádím, ale myslím si, že jen málo lidí zde opravdu rozebíralo podobný stav motorů a vlastně si dokáže představit plnou realitu, nedrží to jen na ložiscích aj., kolikrát to udrží čela kliky tak, že se to nehne ani o milimetr, i když by ložiska nebyla. Proto je dobré užití kyseliny, odškrabování a vyplachování rezu aj. bordelu odkudkoliv to jde, a postupně zkoušet stále dokola stahovák, ohřávat karter, který chcete zrovna sundat... Ložiska jsem dokonce opakovaně u podobných motorů i roztrhl.....    [P.]   05.06.2019
Odpověď  jo a ještě když se dívám na tu fotku, tak bych pravou stranu (na fotce) vylisoval cca o těch 5 mm ven a demnotoval bych středový hliníkový kruh a pak můžu klikovkou v tom zbylým karteru při uvolňování ložiska kývat i mírně do stran.    [HonazBK]   05.06.2019
Odpověď  Nevím, podle fotky (levá strana fotky) musí jít karter vylisovat - ojnice je v horní úvrati a neměla ba vadit karteru při půlení. Nebo blbě vidím? Pak bych zkusil nahřát ložisko na klikovce a na ojnici na pravé straně fotky a pootočit, aby byla ojnice taky v horní úvrati, nebo ji zkusit nějak odvrtat u klikovky (nevím jestli to jde, ještě jsem ojnicu vrtat nezkoušel), nebo ju nějak u klikovky odbrousit fortunkou apod. Já bych ale po sundání jednoho karteru zkusil autogenem napřed rozhýbat ojnicu a následně ložisko v kartru na klikovce, aby šla pootočit do horní uvratě. Taky bych možná zkusit rozbít klec ložiska na klikovce.    [HonzaBK]   05.06.2019
Odpověď  Kdyžtak nemáte možnost to nechat u těch ložisek vyjiskřit??? Je pravda že když by se to podařilo uvolnit v ložiskách tak už rozborka nebude problém.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  Tohle nejspíš nepůjde, kliku bude i po odvrtání klecí vnějších ložisek fixovat to středové ložisko a k tomu samotné čepy se mohou hnout jen co to dovolí vůle mezi setrvačníkem a stěnou karteru. Aby šlo "vysypat" kuličky je nutné po odstranění klece kuličky sesadit k sobě a vnitřní kroužek srazit k volné straně a to je možné jen pokud je vnitřní kroužek ložiska na volno - jenže teď je v něm čep.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  když vezmete vrtačku,a zničíte klec ložiska pod dynamem, pújdou pak kuličky ven, a mohlo by se podařit motor rozpúlit. Stejně tak můžete zničit ložisko z levé strany klikovky, a potom by mohla jít klika z levé půlky bloku taky ven, jen po nahřátí .    [MOnty]   04.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zodpovězené téma  

Primární kolečko


 Ahoj, mám ulomený zub na primaru u 250/559 (3loziska) . Lze použít prim. kolečko z 250 kyvacky? Jsou stejné? Díky    [Henry]   15.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  První panelky(2x ložisko) je mají určitě stejné jako pérák a kyvka, u pozdějších(559/04) tam asi budou rozdíly - ale nezkoušel jsem.    [Martin Štindl]   18.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250


 Našel jsem jednu pěknou    [nedojed] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 106 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je velice hezká slečna-paní i na ostatních fotkách!:-)    [Jára]   18.06.2019
Odpověď  Říkat stará nevadí. Vzhledem k tomu, že galerie je z roku 2013 tak už stará je. Mnohem trapnější je, když někdo říká "moje mladá" ... .    [volte28]   18.06.2019
Odpověď  Dolin má pravdu, celá galerie je veřejná. http://www.teenpornjpg.com/kacenka.shtml    [JZ]   18.06.2019
Odpověď  No asi takhle. Kolegu sem oslovil a dokonce mě vygooglil jejich celou veřejně dostupnou galerku na netu......já dal jen tohle jedno "motofoto". Je asi nutné brát v potaz to co kdo dává vřejně,....
Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Odpověď  Říkat "stará" přítelkyni či manželce ať už je kohokoliv, může jen zakomplexovaný kretén a hulvát. A je jen na autorovi co sem dá a není to nijak pohoršující - naopak, dotyčná hezká slečna se nemusí za nic stydět a sedí na dece zcela veřejně, takže to asi tajné není. Mládí vpřed!    [J]   17.06.2019
Odpověď  Někoho stará nemusí být opravdu stará věkem ... to je ale spíš tvůj lingvistický rébus.    [volte28]   17.06.2019
Odpověď  Moc staře ta stará nevypadá.    [JZ]   16.06.2019
Odpověď  Jo kolegova stara by byla jiste nadsena ze nekdo cizi dava jeji fotky na internet .... .    [volte28]   16.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je léto,.....kolega mě zaslal doto panelky!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2019
Odpověď  Jawa 350 typ 361 sport pro USA trh - má masku ze švéda. Myslím že je to odchylka 361/01 nebo tak nějak, ale tím si nejsem jistý.    [meela]   17.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 106 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (106) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 353 Půlbuben NEDOBÍJÍ.


 dobrý den mám doma jawu která si vždycky vycucá baterku. problém bude v přepólovaném dynamu(voltmetr v kapce ukazuje + se zapnutými světly (nastartovaná není)). přemýšlím jestli neposlat dynamo na repasi ale moc se mi nehodí čekat těch 4-6 týdnů. Jinak zapaluje perfektně. Děkuji předem    [Vojtěch]   22.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Lze ho dát na místo původního relé s tím že se nemusí upravovat elektroinstalace na motocyklu - pokud je to raný typ(do r.1970) tak by se usadil na držák k dynamu, v případě pozdějšího umístění regulátoru pod levou schránkou ho lze posadit do krabičky regulace PAL MAGNETON ale tam je to pracnější kvůli úpravě/"likvidaci" vnitřku.    [Martin Štindl]   16.06.2019
Odpověď  Kam je nejvhodnější relé umístit? Vejde se k zapalování, nebo někam pod kastlík?    [Mičun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2019
Odpověď  Dynamo na ČZ má mínusovou regulaci a vhodný regulátor je AEV 0360 6V/60W.    [Milan(OHC)]   16.06.2019
Odpověď  Nechci zakládat nové téma, když se tu řeší regulátory AEV. Chci si ho dát na ČZ 476, dynamo 6V/50W. Na moto je ukostřen - pól, to je jasné. Ale jakou má dynamo regulaci (plusovou/mínusovou)? Děkuji za odpověď.    [Mičun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Písmeno "A" u značení regulátorů AEV neznamená že jsou pro motocykly Anglické výroby ale že je regulátor určený pro regulaci dynama v zapojení takzvané "plusové regulace" - to nemá souvislost s polaritou ukostření ale s principem regulování proudu přes budící vinutí statoru. Dynama s tzv. plusovou regulací mají i československé motocykly ČZ 250,350,500 Tourist osazené dynamem BOSCH(nevím jistě jestli i JAWA 350 OHV).
Polaritu pro ukostření dynama/regulátoru(s akumulátorem) na PLUS(+) pól u regulátorů AEV určuje písmeno "P" v označení typu a také tyto regulace mají VŽDY vodič s ukostřovacím očkem v červené izolaci. U současně vyráběných regulátorů AEV je dodatečně značeno ukostření i levém horním rohu těla, dříve vyráběné to neměly.    [Martin Štindl]   07.06.2019
Odpověď  AEV je úplně v pohodě., Mám + i - ukostření na motorkách a vždy cajk. Při nákupu pozor, mají tam i mínusové s buzením + a obráceně, značeny "A", a to jsou na Anglické motorky!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2019
Odpověď  AEV+ jezdím několik let a o víkendu jsem 475 natočil i s baterii, která měla 4,1V, jestli je to dobře či ne nevím, nejsem v elektru sběhlý AEV bylo instalováno při GO motoru odborníkem.    [jawik]   05.06.2019
Odpověď  Mě nedobíjela a teď přestala i zapalovat. Na kladívka proud normálně jde ale indukčka je asi špatná. A má někdo zkušenosti s regulátorem AEV s ukostřeným +?    [czrapide1926] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2019
Odpověď  Stejně se chovala moje kejvačka 353 z roku 1956. Po opakovaném seřízení regulátoru odborníkem dobíjení vždy fungovalo asi 300 km. Po vyčištění kontaktů regulátoru taky OK, ale jen na 300 km. Řešení: Výměna původního regulátoru za náhradu AEV pro ukostřený minus pol. Funguje bez problému už 4000 km a ampérmetr ukazuje správně. Samozřejmě výměna uhlíků a pečlivé vyčištění kolektoru.    [Václav]   26.05.2019
Odpověď  Pokud je spínačka původní(bakelit/hliník) tak by správně při neběžícím motoru a zapnutých světlech měla ručička AMPÉRMETRU (ne voltmetru) ukazovat do mínusu(!!!). Ale také je zároveň nutné aby byl akumulátor ukostřen na PLUS pól, kývačky od počátku výroby(1954) měly z výroby vždy kostřený + pól baterie.
Jestli to ale takto ukazuje do plusu tak je buď spínačka z péráka(z výroby kostřen mínus) anebo je na motorce ukostřen MÍNUS pól baterie.
Důležitá otázka - je skutečně na motorce ukostřen PLUS u baterie? Jestli je ukostřen MÍNUS tak tím vlastně ampérmetr ukazuje opačné hodnoty proudu a zároveň při chodu motoru to na kontaktech relátka jiskří(kotva vibračně připojuje a odpojuje dynamo od obvodu motocyklu)a proto to nedobíjí. Jestli to v tomto stavu bylo provozováno dlouhodobě tak bude poškozen regulátor.    [Martin Štindl]   23.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

výrobní číslo Jawa 250/353


 Dobrý den. Mám k dispozici odkup jawy, která má v TP r.v. 1957 a výrobní číslo 05886. Číslo se mi zdá nízké na tento rok výroby.
Dále se chci zeptat, jestli stroj z r.v. 1955 může mít výrobní číslo 125 tisíc něco?    [Martin Viktora]   28.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podívejte se na štítky Tomáše Musila - jde dohledat na google. Uvidíte tam, že na začátku výroby kývaček bylo číslo motoru shodné s číslem rámu, ale od 1957 už nesedělo číslo rámu s číslem motoru.    [Pepe]   12.06.2019
Odpověď  Zdravím mám techničák z roku 1956 a je tam číslo 056 tisíc Josef    [aaaaaa]   26.05.2019
Odpověď  Ano mohou.
Obecně existují pro mě nevysvětlitelné kusové čísla mimo obecné řady motocyklů.

Mám rok 1955 s číslem nad 9000
Mám rok 1958 s číslem kolem 8000
Mám rok 1961 s číslem motoru nad 800000!!!!! Ne 80tis, ne 8tiscíc,..s číslem osmset tisíc!!
Mám rok 1961 s číslem rámu roku 1957
Mám Sportku 590 komplet raženou 559.....

Ano kusově je možné cokoliv. Nevidím v tom jakýkoliv problém.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2016
Odpověď  Mám r.v. 1956 v.č.062xxx    [Marek]   06.03.2016
Odpověď  Kývačka z roku 1955 má číslo 036xxx, tak závěr si udělej sám.    [stanislav menšík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 250/455 píst


 Zdravím, jak má být vysoký píst na jendovýfukovou čz 250/455, mám ho nový z brusírny a má nějakých 87mm, jenže v dolní úvrati se zasekává o kliku.    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Možná bych ti mohl pomoct-řešil jsem kdysi tento problém. Motorku už nemám,ale zjistil jsem, že můj skoro soused má nějaké almet písty-zkusím se zeptat jaké by našel průměry samotných pístů a také záleží na průměru čepů.    [Petr]   11.06.2019
Odpověď  Už tři roky řeším stejný problém.Píst je kratší cca o 2,5mm. Nemůžu za boha sehnat jinej než maďarskej. Poradí mi někdo prosím,kde se dá píst sehnat? Stojí mi kvůli tomu dva motory.    [RavenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  Pokud píst dojíždí k horní hraně válce a hlavně také jestli sedí kanály, pak je to v pořádku a stačí v těch čtyřech místech, kde se píst dotýká setrváků, pilníkem hrábnout do hrany tak, aby to spolehlivě (s nějakou rezervou) vycházelo protočit. Na mé třípade bylo třeba takto písty upravit.
Pokud k horní hraně nedosáhne nebo nesedí hrany kanálů, je to horší, protože se snižuje komprese, příp. zhoršuje plnění.    [longr]   09.01.2017
Odpověď  ... někdy je vzdálenost od středu čepu po spodní okraj pístu správná, jenom stačí srazit vnitřní hranu na spodním okraji pístu ...    [jc]   09.01.2017
Odpověď  Toto se mě stalo také. Nechal jsem si udělat výbrus,protože válec i píst byl nadměrně opotřebený. Brusič mě řekl,ze české písty nejsou a nebudou,tak jsem mu odkýval madarský píst-s tím,že se můžu spolehnout na 100%kvalitu. Při montáží jsem zjistil,že naráží do setrváků-inu odsoustružil jsem cca 3mm-namontoval a zjistil,zě píst nedochází cca 2,5mm do horní uvratě. Opět jsem píst demontoval a zjistil jsem,že díra pro čep je o více jak 2mm mimo. Potom jsem ten nový 100% píst rosekal kladivem a sehnal český. Tož tak    [Petr]   07.01.2017
Odpověď  Tak těch 30 mm to mám taky od spodní hrany čepu dolů.. Tak nevím    [rohlicimuz]   24.12.2016
Odpověď  celková výška 87,4 a od čepu dolů 30mm měřeno na původním jetém pístu    [mk64]   19.12.2016
Odpověď  tak sem včera hledal asi hodinu a nemůžu ten píst najít. našel sem 175dmovej, ale ten 250 zatím nic. Tak se omlouvám.    [Libor ]   18.12.2016
Odpověď  sem trochu marod, tak se omlouvám, oměřím to hned jak budu fit. Není důležitá jen výška celýho pístu, ale délka od čepu dolů. Já měl takto na kývačce replikovej píst (delší) a celý se to rozsekalo o setrváky. Na toto bacha. Blbý je, že jen protočením rukou se to nemusí zjistit, vůle a dynamika dělá taky svoje. Mě se to rozletělo až při startu.    [Libor ]   11.12.2016
Odpověď  Nic nového . . .Taky jsem to měl a ptal se . . . Bez odpovědi . . .
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=117&idtop=191581
Ale musím přiznat, že píst od začátku "nezlobil" . . .    [radek]   09.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 

 Strana 1/274 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.6.2018)
Nezodpovězené téma 

Výfuk Pionýr


 Zdravím, nevíte, jak jsou uchycené závity na uchycení kolena výfuku v hlavě? Jeden se mi zalomil a nevím, jak ho dostat ven.    [Adam]   06.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

go klikovky jawa 354


 Ahoj chlapi nevíte o někom na go klikovky na 354 kývačku ze západních čech.Díky za každý tip.    [Jan]   04.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/487


 Zdravím. Nevíte kde se dají koupit silentbloky na uchycení nádrže ČZ 175/487? Nikde na stránkách jsem je nenašel. Tak nevím jestli se to tedy dá ještě sehnat.
Děkuji za odpovědi.    [Tom]   05.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice


 Rovnali jsme přední vidlice (trubky s pouzdry) a u dvou kusů (z různých jaw) byly trubky vyrobené z měkčího materiálu. Nemá někdo povědomí z jakého druhu materiálu byly trubky vyráběny?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Californian


 Zdravim, potreboval by som poradit. Mam californian a aj Slovensky TP dokonca aj platnu STK :) mam ale trosku nejasnosti v TP kde sa uvadza obchodny nazov 350/360 (predpokladam chyba pri prepise). Prva evidencia 1.1.1968 v CR - podla TP. Cislo motora 362. Viem si niekde overit presny typ motorky pripadne VIN cislo a rok vyroby? Napr archivy atd. Dakujem za pomoc    [Michalt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 354 válce


 Zdravím, můžete mi poradit který z těchto válců přijde na kývačku? Ten opískovaný byl na původní motoru, ale bohužel je poškozený a pak se mi povedlo koupit další jiné válce, ale bohužel některé věci jsou jiné oproti původním např. nové mají mezi některými žebry výztuhy. a navrchu mají odlitá čísla. Můžete mi tedy říct zda jsou na kývačku 354 rok 1958 https://ogar69.rajce.idnes.cz/Jawa_350_valce/    [ogar]   12.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

kryt řetězu


 Chci poprosit o radu od koho koupit kryt řetězu na 350 kývačku,na e shopu mají bud turecký nebo český,máte někdo na svém stroji?Děkuju za radu.    [jan]   06.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

zapalování MA 358 na 250 californian


 Dobrý den.Mohl by mi někdo prosím zaslat fotku popřípadě i výkres distančních sloupků na zapalování MA 358.Tady ve fóru 25.12 2014
je náčrt i fotka ale v knize od J.Bartuše na straně 111 je fotka na které je jeden ze sloupků jiný.Potřeboval bych upřesnění k vyrobení sloupků.Děkuji za pomoc.    [Zdenall]   25.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

misky rizeni


 zdravim,
misky rizeni v krku na panelce nahore jak maji prijit? tou silnejsi sranou dovnitr krku?
diky za postrehy    [cenda]   19.11.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

plech sedla


 Ahojky nevíte náhodou kdo v CZ lisuje plechy moto sedadel ?

Díky    [demo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/559 panelka


 Ahoj už si nevim rady s elektrikou po 20km jizdy se mi rosvítí dobíjení ale motorka najezdí klidne dalších 100km a nic se neděje když jsem chtěl změřit dobíjení vyndal jsem pojistku a moto běží stále dál Nevíte někdo co s tím?    [Milan]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kliková hřídel Jawa 175/356


 Dobrý den, potřeboval bych vědět hodnoty házivosti a tolerance klikové hřídele na Jawu 175/356 kvůli repasi. Na forech jsem našel různé hodnoty a nevím které z nich jsou ty správné...... mohl by jste mi někdo prosím poradit?? Předem děkuji    [Karel177] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

délka tyčinek spojky čz 250 455


 Ahoj nevíte někdo délku tyčinky s kalíškem a vypínací tyčinky spojky u tohoto motoru?Jsou různé delky tak potřebuji poradit ať vím jakou koupit.Pak bych ještě potřeboval rozměry spojkových pružin.Předem moc děkuji za odpověď    [Jarek]   03.07.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/274 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006