MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305761 příspěvků |7479 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 103 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 4.6.2020 06:29  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4202      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 20 / 256      Příspěvků Příspěvků: 39123
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/281 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nyty na prepinac světel 1.5mm a nyty na držák pružiny paraboly+ pruzina. Jawa CZ 175/356 1956


 Zdravím mám dotaz. Sháním nyty přepínač světel a držák pružiny paraboly. Nevíte prosím kde sehnat ty nyty ? A ještě sháním tu pružinu paraboly někde jsem jí zratil. Z čeho jsou ty nýty mosaz, ocel,?Nevím ...vím že průměr díry na přepínač je 1.5mm nevím délku viděl bych to tak 3mm a na ten držák paraboly nevím. Děkuji za rady popřípadě za info kde to mají k sehnání. Nemohu se ničeho dopatrat 5ks nýtu.    [MiranekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  No tak tuhle pružinu nesháním to vím. Sháním na starší typ    [Miranek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  Do vyhledávače napsat třeba "pružina paraboly jawa"
hned první obrázek https://www.motojelinek.cz/Pruzina-predni-paraboly-Jawa-CZ-d1749.htm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  Tak se mi zatím podařilo sehnat měděný nýt 2mm průměr opiloval jsem ho nacínoval hlavu aby byla v odstínu chromu. Titerná práce a po několika hodinach nervu se podařilo :-) To je jedna věc z krku a teď ten rámeček světla tam ale budou potřeba delší nýtky. Co ta pružina nemá někdo z nějakýho stárého poškozeného rámečku světla?    [Miranek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Nebo jinak. Kousek hliníkového či měděného drátu potřebného průměru, třeba ze starého elektrikářského kabelu, měď předem vyžíhat, upnout do svěráku do příložek s vypilovanou drážkou, aby se průměr moc nezdeformoval. Kousek (cca jako průměr drátu) nechat koukat a ten koukající kousek opatrně malým kladívkem roztemovat a následně zapilovat do půlkulata a ev. i rozleštit, aby vznikla úhledná hlavička. Vyndat, uštípnout na správnou délku a opakovat tak dlouho, dokud nemám tolik nýtků, kolik je potřeba.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Přesně tak, já sehnal s půlkulatou hlavou v hliníku jen pr.3. Vzal jsem ty nejdelší a u televize jsem si s pilníkem pohrál . Otvor jsem převrtal na pr.2
a vyřízeno. To,že je o něco málo větší hlava nýtu neřeším.    [mirda]   02.06.2020
Odpověď  predpokladam ze prevrtani na 2 mm je vylouceno tak asi nezbyva ne improvizovat kup nyty 2 mm co nejdelsi upni je za drik do vrtačky a pilníčkem zeslabit na 1.5 mm pak odříznout potrebnou delku    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Znižovaná dosadacia plocha pre valec na blokoch 250/559.


 Zdravím Pani, dostal sa mi do rúk motor na na jawa 250/559.
Bloky sú párové ale predošlý majiteľ (z akého dôvodu neviem) na nich znížil dosadaciu plochu pre valec. Tým pádom je piest príliš vysoko a narážal by do hlavy. Odhadujem, že tam chýba max 1 alebo 1,3 mm. Vie mi prosím niekto poradiť ako mam zistiť/odmerať chýbajúci materiál aby som vedel podľa toho dať správnu hrúbku tesnenia a odstrániť chybu ? P.S aký druh tesnenia je vhodne pri takejto neštandardnej hrúbke použiť ? 1 mm pre papier mi príde už dosť.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To řezání podložky by zvládli v Meraku s.r.o., vedle těsnícího materiálu SECTOR dělají i těsnění z měděného plehu viz:
https://www.merakoshop.cz/ariel-500ccm-r-v-1955.html
Snad by šlo se s nimi domluvit o výrobě podložky z hliníkového(popř. duralového) plechu. Pokud jim dodáte výkres v pdf a dxf tak si s tím poradí, plus k tomu 2x těsnění z papíru 0,5mm pod a nad podložku.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  Píst musí v HÚ dojíždět svým okrajem na okraj válce. V DÚ zase tak, aby hrana pístu lícovala se spodním okrajem otevřených kanálů (výfukový + přepouštěcí). Tedy bych doporučil tohle proměřit co možná nejpřesněji posuvkou/hloubkoměrem, ev. si vypomoci pomocnými podložkami pod válec z tenkého plechu, silného papíru... S tím nouzovým podložením na pár místech zkusit, zda píst netluče do hlavy.
Až se dopídíte k tomu, kolik tam chybí, tak obkreslit tvar dosedací plochy a nechat vypálit laserem/plasmou či vyřezat vodním paprskem podložku z plechu příslušné tloušťky (ubrat -2x tloušťka co nejtenšího těsnicího papíru na těsnění). Dělá to řada firem. Je to přesné tak, jak je přesný výkres.
Rozhodně nedávat nějak extra silné měkké těsnění - co nejvíc plechu a co nejmíň papíru ;-). Sumárně na nějaké desetině extra nezáleží, není to lunární modul.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dvojradové ložisko hlavnej hriadele prevodovky Jawa 250/353 ???


 Ahojte,
stretli ste sa niekedy s montovaním dvojradového ložiska na hlavný hriadeľ prevodovky Jawa 250/353? Originál tam ma byť tuším 6205. (rozmer 52/25/15), dvojradove má šírku cez 20mm.

- Výhody/nevýhody?
..... mne sa to zdá ako blbosť, rozmerovo to nesedí......????

Ďakujem
Marek.    [MarekmarkkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bylo použito ložisko 2RS bez dalšího simerinku a po velmi dlouhém provozu bylo stále plné vazelíny, to mne překvapilo.    [vintera]   02.06.2020
Odpověď  Do panelky po posunutí drážky sa zmestí ložisko 3205+semering 7mm bez problémov,sekundárne kolo ploché+rozperka.takisto sa to dá aj v 360 motore.    [Jumbo]   01.06.2020
Odpověď  Dostaly se mi pod ruku dva pojízdné staré domácí malotraktory s motory Jawa 250 kývačka a 250 panelka. V obou byly převodovky J634. U kývačkového motoru bylo na výstupu použito dvouřadé ložisko jako u 634, ale oboustranně zakryté (2RS), v bloku udělaná nová posunutá drážka na segerku, bez simerinku. Použito rovné řetězové kolečko podložené vymezovacím kroužkem.

U panelkového motoru bylo použito rovněž dvouřadé ložisko, ale v užším provedení 4205 (2RS), drážka na segerku posunuta a vloženo úzké gufero.

Podle majitelů (dva bratři), už nikdy nebyl problém s výstupním ložiskem a převodovkou.
Rozebral jsem oboustranně zakryté ložisko a byla v něm vazelína, tedy 15 let provozu v polních podmínkách nijak neublížilo tomuto ložisku.

Tak mne napadlo, jestli někdo další vyzkoušel tuto úpravu výstupu z převodovky.    [vintera]   01.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bez násilné úpravy karteru ložisko dvouřadé nejde použít, dvouřadé ložisko 3205 má šířku 20,6mm a ve stávajícím futru by už nešlo nasadit gufero. I segerovka je nutná protože zalepení by nebylo dostačující aby zabránilo posunu ložiska při řazení 4.rychlosti.
Možná by to bylo řešitelné s vložkou ale já to prováděl pro adaptaci kompletní převodovky 634 kde je kolo s nábojem o cca 10mm delší, nevím jestli by to šlo se původním.    [Martin Štindl]   27.01.2020
Odpověď  Výhoda je, že tím opravíte vymačkanej blok.
Neváhoda je, že to musíte zprasit,protože se tam nevejde segrovka ani pořádný gufero, a ložisko se musí do karteru zalepit.    [monty]   27.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

skladani motoru 175 356


 Ahoj chtěl bych se zeptat na tuto podložku skladám motor po třech letech.Nedávno jsem rozložil motor 175 ze sportky a tato podložka tam nebyla.Myslím si, že by tam měla být tak jak je na fotce.    [host]   01.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud se nepletu, tak ten jeden šroub má na sobě osazení a patří v karteru uplně nahoru, v karteru je na něj osazení. Při skládání 356 jsem ho neměl, dal jsem tam klasický šroub s celozávitem a taky to už pár roků jezdí.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020
Odpověď  Kulisu řazení drží v bloku celkem 4 šroubky, v katalogu jsou uvedeny jako 3 + 1, ale proč, to nevím. Šroubek navíc je tím čtvrtým šroubkem kulisy.    [vintera]   27.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, při skládání motoru 502jky jsem při usazování kulisy řazení zjistil že tam je jeden zvláštní šroub, sestavoval jsem sice i 175/450 ale tento šroub tam nebyl. Prohlédl jsem teď katalogy od typu 355,356 a tento šroub mají všude uveden, víte prosím do kterého závitu se má našroubovat a také jaký je účel toho dříku u šroubku?    [Martin Štindl]   26.05.2020
Odpověď  Právě že kdyby tam nebyla ta podložka tak ozubení nejsou čelně vůči sobě a ten řetaz by byl šejdrem.To jsem zkoušel hned..Ok díkec za odpovědi    [host]   02.11.2015
Odpověď  Tahle podložka pod spojkovym košem je tam, aby byly kola v záktytu a řetěz nechodil šejdrem.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2015
Odpověď  Motor sportky 175/470 jsem zrovna teď odstrojoval, není tahle podložka náhodou pod vačku automatického vypínání spojky? Funguje zároveň jako kluzná a vymezovací.    [Martin Štindl]   01.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/354 velorex 560 sidecar praskání rámu


 Ahoj, jak řešíte praskání motorkového rámu při provozu sajdy? Děláte nějaké úpravy? Na Bazoši jsem viděl toto řešení od jednoho pána ze Slovenska. Ale 460Eur mi přijde docela darda.
https://motorky.bazos.cz/inzerat/120079178/ram-jawa-kivacka-sidecar-vystuzenie.php

V prípade realizácie na kľúč: Suma
1. Prvé rovnanie rámu: 120,00 €
2. Výstuha rámu: 14,00 €
3. Pásovina 5x25x2000mm: 10,00 €
4. Zváranie a brúsenie výstuže: 120,00 €
5. Tvarovanie, zváranie a brúsenie pásoviny: 72,00 €
6. Finálne rovnanie: 100,00 €
Celkom 436,00 €

Co si o tom myslíte? Nebo nějaký jiný nápad?    [Ogar]   27.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podaný 16.5.2020
Podla mňa je to celé pičovina.    [. ]   28.05.2020
Odpověď  Inzerát nieje zmazaný, stale je tam,    [. ]   28.05.2020
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=310041
Ten inzerát s nabídkou výztuhy z dotazu je už smazán, ale bylo to ono.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2020
Odpověď  A nemáš prosím odkaz kde se to řešilo.    [mira]   28.05.2020
Odpověď  Zničení rámu a vyhozených 12 litrů. Praskne to jinde. A nová rovnoběžná stojina se vždycky vaří proti stojině druhého profilu. Ne do příruby či volné stěny. Jestli to tedy má obecně mít vůbec nějaký smysl...
Přesně tenhle bastl se tady (nebo na Jawamanii) před nedávnem řešil.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pístní čep Jawa 350/360 - provedení


 Kdysi za mlada jsem četl něco o vyvážení celého klikového mechanismu vážění pístů a podobně,... Rozdělal jsem starý motor 350/360 a 350/361 a oba měly pístní čepy zavřené - tedy plné. Jenže zaslepení pístního čepu bylo v jeho středu, tedy v ose ojnice. Nové výbrusové, kkteré mám k dispozici, jsou zaslepeny jen na jedné straně. Ptám se - co stranové vyvážení? Má, nebo nemá to na "něco" vliv? Když je na jedné straně píst těžší,...

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Čepy z jedné strany zaslepené jsou na dvouválcích jawy a mají zabraňovat přefukování směsi skrze čep. U nové jawy 350 jsem je měl zaslepením k sobě. U některých motorů se používá i zesílení čepu a to je uprostřed. Pokud je výrobce montuje, tak má jistě vyvážení spočítané a změřené.

Jiná situace nastává dnes v době renovací, kdy se používají samé neoriginální součásti, kdy ojnice, její ložiska, píst s kroužky a čepem mají odlišnou hmotnost.
Vždy by se mělo vše zvážit a vyvážit celé klikové soustrojí s replikovými díly, nejen vycentrovat kliku na házivost.    [vintera]   26.05.2020
Odpověď  Tak presne toto zaujima aj mna. Sice mam Peraka 18, ale to je v principe ten isty problem    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jikov 2926SD


 Zdar chlapi, potřebuju vaši radu, pořídil jsem karburátor Jikov 2926SD-2769 a na sytiči, kde by měla být malá dírka je šroubek (viz foto) a nevím, zda tam patří nebo ne.    [Tomas127] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Napřed se podívej jestli je na jehle plováku kuželová plocha a ne osazení vlivem vibrací a opotřebení atd., pod víčky plovákovek těsnění nemám a nic mi neteče.    [Jawik]   25.05.2020
Odpověď  [Jawik] - taky si myslím. Je to stejně jak popisuje [Píst] - vytéká to nasávacím otvorem vzduchu ze strany filtru. Snížit hladinu je dost opruz - přeletovat jehlu v plováku. Takže mrknu na plováky které mám, jestli není nějaký s vyšší polohou jehly. Taky vyměním benzinový kohout, zjistil jsem, žen slabě protéká. To by mohlo doplňovat benzín v plovákovce, který vyteče.
díky    [lichořešnice] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Bude to vysokou hladinou a ne otvorem v komoře sytiče.    [Jawik]   24.05.2020
Odpověď  Byl jsem se podívat v dílně, tak ten karbík má přesně stejné označení 2926SD-2769 co Tvůj.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Mám panelku 250 r.v. 1967 originál karbík se sytičem a v té "dírce" nemám nic. Z karbíku nic neteče. Ale podobný problém jsem měl u péráka. Benzin vytíkal kanálkem na přívod vzduchu pro volnoběžný okruh u filtru. Problem byl v netěsném víčku karbíku a ve vysoké hladině benzinu - musel jsem na jehlu plováku podložit plovák (pérák má plovák oddělitelný od jehly) snížil jsem hladinu a po problému. Jak jsem vypnul benzinový kohout, už držel v trubičce a nenatíkal do plovákovky. Mě to kapalo i za provozu.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Mám tyto karburátory s otvorem i bez a aktuálně jezdím karburátor s otvorem naprosto bez potíží a nic nikde neprotéká.    [Jawik]   24.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Řekl bych, že tam má v místě, kde máš šroubek skutečně být. Bohužel tento typ nemám, abych si to na vlastním ověřil.    [David_N]   24.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Těch ucpávek je tam z výroby víc. Jsou to zaslepené kanály po výrobě.    [David_N]   24.05.2020
Odpověď  [meela] - dneska jsem to kontoloval - je to utažené, tak jsem pro jistotu vyměnil těsnění pod šroubem i pod sytičovou tryskou. budu sledovat.
[david] - kde by se měla ta ucpávka nacházet ?
díky    [lichořešnice] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  Nemohla tam spíš vypadnou ta mosazná ucpávka, kterou tam dávají po lití ve formě? Mohl jí jen někdo nahradit šroubkem. Mě se něco podobného stalo na 634    [David Neumayer]   23.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Valec nie je v osi na dosadaciu plochou na blokoch. (piest je v jednej strane)


 Zdravím Pani,
Riešim práve problém na jawa 250/559 s kolmosťou valca na dosadaciu plochu na blokoch.
Ako je vidieť na fotke, piest je v jednej (ľavej) strane čo znamená, že valec nie je kolmo na dosadaciu plochu. (piest je zatiaľ bez kružkou) Ojnica bude na 100% v poriadku, nebude krivá. Kľuka bola na repasi u P. Padalika. Stretol sa už niekto s takýmto problémom, ako by som to vedel vyriešiť ? za každú radu vopred ďakujem.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pre FJ: nedokažeš opísať ani jedno posrané slovo,
Napísal som mudrlant, nie mdrlant    [. ]   24.05.2020
Odpověď  Vyuhluj ojnici a jezdi.    [k.]   11.05.2020
Odpověď  Ďakujem všetkým za rady.
Môj dalši postup bude :
Rozoberiem motor a odnesiem kľuku aj valec späť na kontrolu.
V prípade, že firma zisti, že niečo je predsa len v neporiadku môj problém by mal byt tým pádom vyriešený.
V prípade, že všetko bude OK budem hľadať problém v dosadacej ploche na blokoch.
Dám vedieť ako to cele dopadlo.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.05.2020
Odpověď  zaden mdrlant,jen kontrolni cinnost,protoze fuseracka prace renovatoru a znamych firem leze na povrch...,cas ukaze,lide nemeli moc casu na tech strojich jezdit,ted ho maji...zdravim vsechny...RENOVACE BEZ ZARUKY!!!Bud rad,ze to nekdo dela...,pomalu Vam odzvoni...    [FJ]   10.05.2020
Odpověď  Je třeba všechno přeměřit než se začnou vynášet soudy. Mám někde doma zmetkový píst, ten nechtěl ani do válce.    [vintera]   10.05.2020
Odpověď  Tušim je tu ďalší mudrlant.    [. ]   10.05.2020
Odpověď  souhlasim,co pisete,ale chtel bych videt,jakym zpusobem renovuji ojnice...,to bude zase jeden velky maler...,nejlepsi je sehnat ze straych zasob puvodni ojnici novou a nechat si udelat klikovku,samozrejme musite stat za zady toho,co to bude delat a pak dobre vycentrovat a uvidite vysledek a ne pridirani,samozrejme prehrivani atd...a svezete se,opravdu,musite najit firmu,co Vam da zaruku,ma pripravky a presne merici masinky,ne vyrazene masiny,ktere jsou 50 let stare,protoze na tech masinach dneska skoro nikdo neumi delat,jen kecat...,takze si priplatte a najdete opravdu dobrou firmu,ne tuctovky,co maji pouze lis a zbytek nechavaji delat buhvi,kde...napr.Polsko,Madarsko,tim myslim repasi ojnic,a pak je vysledek znam,pro firmu ekonomicky vyhodne,ale pro zakaznika bohuzel smutne a argument,u nas je vse profesionalni,my to delame 20 let,no pak vidime ty vibratory atd...,skoda,ze neni moznost,takove firmy kontrolovat prostrednictvim COI a pokutovat za vznikle skody zakaznikovi,nebo,at to delaji pouze pro vystavni ucely    [FJ]   09.05.2020
Odpověď  klidne muže být i špatne vybroušený válec, os neni kolmo na dosedací plochu , je potreba všechno skontrolovat ...    [majco]   09.05.2020
Odpověď  Nelze obviňovat firmu bez prokázání, v případě že klikovka nebyla vyzvednuta osobně majitelem tak může být provinění na straně dopravce a to už je na docela problém se to s nimi snažit vyřešit.    [Martin Štindl]   09.05.2020
Odpověď  Ojnice neni vyuhlovana,tzn. spodni oko ojnice neni v ose s vrchnim okem ojnice pro pistni cep,to je cely problem!!!Dneska pri generalkach to nedelaji,navic nemaji na to ani vybaveni,mel jsem ten sam problem,pak se zacne motorka pridirat...,nejste prvni ani posledni,klasicka fuserina od firmy...,ted by Vam meli zaplatit cas za rozebrani a dalsi vase vydaje...s tim spojene...    [FJ]   09.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Horný kryt svetla


 Ahoj každému. Vedel by niekto povedať na ktoré typy sa montovalo tento kryt svetla? Podľa rozmerov to pasuje to na panelku.    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vyzkoušel již někdo jak do sebe pasují replikové kryty světel, kývačka, panelka, případně jak pasují horní replikové do spodních originálních krytů?    [vintera]   21.05.2020
Odpověď  https://www.motojelinek.cz/Maska-svetlometu-HORNI-TUR-JAWA-Panelka-d5761.htm    [.]   11.01.2020
Odpověď  Replika čeho?    [Jawík]   04.01.2020
Odpověď  Tým pádom to bude novodobá replika?    [Tommib]   04.01.2020
Odpověď  Na nějakým tureckým videu to bylo taky.    [Jawík]   30.12.2019
Odpověď  Už to tady bylo, můžeš si to dát jak na panelku tak na kývačku. Já jsem to hodil jako domácí úpravu do šrotu, nicméně si to mohl někdo vyrobit pěčlivěji i s olemováním díry.    [.]   29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto4    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

rok výroby jawy 559


 Prosím, dal by se určit rok výroby jawy 559 čísla rámu 144 87x, motoru 144 98x. Děkuji    [vintera]   20.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji, štítek je v místě roku poškozený. Poslední číslice má trochu vidět spodní oblouček, tedy 1966 bude asi ono.    [vintera]   21.05.2020
Odpověď  r.v. leden-únor 1966    [No name]   20.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

výměna ložisek


 Ahoj. Chlapy,jakpak měníte ložiska v kolech,zkoušim je vyrazit trubičkou hlazenkou 8mm(jinou sem doma nenašel),vůbec to nejde.. Máte na to nějakej fígl? Nebo čim to jde dobře..? Diky za radu..    [mira]   14.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Sice starý dotaz na rozpěrnou trubku mezi ložiska v malém bubnu, ale před nedávnem jsem trubku na honem řešil. Našel jsem starší origo klíče na kola aut VW/OOOO, což je kus ohnuté trubky se šestihranem. Průměr dobrý, jen krátit. A materiál je to skutečně pevný.    [vintera]   20.05.2020
Odpověď  Panové, náhodou tu rozpěrnou trubku mezi ložiska, včetně vymezovacích kroužku na malou kyvačku někdo navic nemate?? Popř kde koupit? a ještě tam bude nějaky maly valeček pod hlinikovym vičkem. Potřebuji to na předek 175/470.    [sobolman]   17.05.2015
Odpověď  Přesně tak.jedíně za tepla!! A klepnéš o špalek a je venku.někdy mi dokonce po otočení směrem dolů vypadlo samo!!    [Ivošek]   17.05.2015
Odpověď  Docela jednoduše mi šly vyndat, vzal jsem horkovzdušnou pistoli a hliník jsem nahřál pak stačilo jemně poklepat a šly ven. Stejným způsobem jsem je tam i naklepal nové, nezničí jse stím vnitřní průměr díry v bubnu.    [kejva350] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2015
Odpověď  Možná porádím podle odborníků blbost, ale mě se osvědčilo toto. Ložiska měníme proto, že jsou špatná, proto nepřemýšlíme zda je poškodíme nebo ne. Při mém způsobu je ale nepoškodíme ani tak. Najdeme si šroub, který průměrem odpovídá vnitřnímu průměru ložiska a ten podélně kousek nařízneme, šroub vložíme do ložiska a z druhé strany do zářezu natlučeme šroubovák, tím se šroub roztáhne a další ranou již nepodloženého šroubu vyrážíme i ložisko.Snad můj návod pomůže.    [stanislav menšík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prachovky a segerovka jsou demontovány? Vyrážení ložisek u kola kývačky je dost obtížné protože tomu brání středící kroužky rozpěry ložisek - trubka nejde posunout tak aby se mohlo kulatinou zapřít o vnitřní kroužek ložiska a vyrazit ho.
Stará ložiska lze to demontovat jinak než vyrážením, ale dojde přitom k jejich zničení. Já to dělám tak že nejdříve vypáčím klec ložiska které je naproti brzdovému víku(jištěné segerovkou), nejdříve se hlavy nýtků spojující klece před vypáčením odvrtají, po odstranění klece lze kuličky přisunou k sobě a vnitřní kroužek se vyklepne směrem do uvolněné mezery. Tím se ložisko rozpadne a rozpěra ložisek už jde vysunout natolik aby šlo přes kulatinu vyrazit protější ložisko.    [Martin Štindl]   15.05.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250/592 řidítka


 Zdar draci, jaký je rozdíl mezi řidítky na jawu 250/559 a jawu 250/592. Případně nevíte kde sehnat řidítka na 592. Díky    [Miroslav]   22.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdar, tak vyřešeno. Nakonec jsem sehnal původní. Jinak jsem to porovnával kývačka X panelka. A rozdíl byl pouze u páček. Jinak jsem si objednal i fungl nové s kratší drážkou přímo na panelku, ale rozměr byl uplně jiný. Ty nové byli o dost delší, takže vůbec nepasovali pod masku.    [Mira]   20.05.2020
Odpověď  Porovnal jsem řidítka 559 s kývačkovými a je to jak píšeš, drážka je o cca 1 cm delší. Kdybys jí zavařil tak budeš zase mít plynovou rukojeť dál od držáku páčky. Takže pokud chceš ty řidítka zachovat tak asi jak říkají ostatní, uříznout konec řidítka, nezapomenout předělat díru na šroubek zátky řidítka, dát je na střed a jezdit...    [meela]   24.04.2020
Odpověď  Tak si je o pár mm posuneš    [Zdenda]   23.04.2020
Odpověď  Tak to budu mit kazdou stranu jinak dlouhou a bude to znat na rizeni    [Mira]   23.04.2020
Odpověď  nebo zvenku uříznout?    [Monty]   23.04.2020
Odpověď  No cca 10mm. Proto mě zajímá jestli řidítka na 592 a 559 jsou stejně dlouhý? Případně zda je rozdíl pouze v té drážce. Zatím přemýšlím, že ji vyvařím a až to pujde na chrom tak to nebude vidět.    [mira]   23.04.2020
Odpověď  to je pravda, to mě nenapadlo... o kolik to nevychází?    [meela]   23.04.2020
Odpověď  Z 559 tam mám namontovaný ted, ale nesedí mi objímka pomalopalu, drážka je totiž delší, a přijde mi, že je delší kvůli ovládání sytiče, který se na 559 montoval. Začínám přemýšlet, že drážku vyvařím.    [Mira]   23.04.2020
Odpověď  řidítka 592 by se od 559 měla lišit asi jenom dírkou na přišroubování přepínače blikačů, jinak by snad měla být stejná. Kde sehnat nevím, ale v nejhorším vzít 559 a díru vyvrtat sám    [meela]   23.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Příprava na chrom


 Zdravím, otázka, co s díly, které mám pripravené na chrom, aby mi nezrezivěly. Díky.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  WD40 ... i když 100 procent chromoven ti řekne, že preferuje když na ty díly kutil vůbec nešahá "nepřipravuje jim je".    [x]   11.05.2020
Odpověď  otřu mastným hadrem. WD nebo silikon NEEEEE.    [MONTY]   07.05.2020
Odpověď  Na delší dobu namazat vazelinou a omotat třeba papírovou kuchyňskou utěrkou. V rámci týdne bohate stačí striknout Konkorem, nebo WDckem. V galvanovna to odmastuji.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020
Odpověď  Já si to po leštění hodím do roztoku modré skalice, vyloučí se měď, beztak to jako první pomědí, někdy dávají nikl a naposled chrom.    [Vlk]   06.05.2020
Odpověď  Vlivem vzdušné vlhkosti korozi u surového kovu těžko zabráníš. Proto se díly po opískování musí co nejdříve opatřit ochranným nátěrem, podle normy myslím do 4 nebo 6 hodin. Existují ochranné laky, podrobnosti neznám. Možná vy šlo ošetřit konzervačním olejem, zabalit do PE pytle, vysát vzduch a hermeticky uzavřít. Ovšem pak bys musel důkladně odmastit.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250/kejvačka r.v1968


 Ahoj ve spolek.
Potrebovala bych poradit. Po zimni pauze chci zase jezdit na motorce. Pred nastartovanim, vymenen prevodovy olej podle norem. Vycisteni karburator, nadrz, benzinovy ventil. Trysky apod. Pri nastartovani slape jako hodinky a na prvni nakopnuti naskoci.
Jediny problme nastava pri jizde po cca 100 metrech po zahrati se zacne dusit a ztraci vykon. Motorka se zpomaly a chcipne. Nasleduje opetovne naslapnuti na poprve a rozjeti, po par metrem opet to same. Zacne se dusit a ztracet vykon a pomalu chcipne. Co je tedy spatne? Co jsem prehledla. Muze mi nekdo poradit? Diky    [Eliška]   09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dekuju moc, zamerim se na to. Pripadne napisu dalsi info co se deje. Motorce se budu venovat opet za 14 dni.    [Eliška]   10.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ovzdušnění nádrže přes dírku ve víku nádrže je v pořádku?    [Martin Štindl]   09.05.2020
Odpověď  asi nedoteka benzin pokud je v soustave filtrik skusit to bez nej staci udelat smycku s delsi hadickou a taky skusit jet bez utazeneho palivoveho vicka kdyz je ucpana odvetravaci dirka netece benzin z nadrze taky muze byt spatny replikovy tesneni v kohoutu to nabobtna a pak netece benal.
smycka mysleno jako zde na foto
https://www.motojelinek.cz/Benzinova-hadicka-5mm-50-cm-d392.htm    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

rozdíl zapalování 354 vs 353


 Je rozdíl v zapalování 350/354 oproti 250/353? Mám zrepasovaný stator na 353 a potřebuji ho použít v 354. Stačí vyměnit pouze desku zapalování z jednoválce za dvojválec??    [Petr]   29.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přesně tak, musíš akorát vyměnit základní desku za desku se dvěma kladívkama.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/281 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 5.6.2019)
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 350 kývačka panelka vymezovací válečky nádrže


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Předpokládám, že kývačka i panelka mají stejný rozměr nebo se pletu?


Díky    [Mira]   21.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka panelka


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Díky    [Mira]   08.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí boční pružiny a vylítnou. Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí pružiny a vylítnou (viz.foto). Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/592 silentblok přerušovače blinkrů


 Zdar draci, nevíte někdo kde koupit ten gumový silentblok na uchycení přerušovače blinkrů? Je to takový gumový váleček do držák přerušovač a je uchycený na tachometru pomocí takového oka.    [Miroslav]   22.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění výstupního kola převodovky ČZ


 Je někde v prodeji těsnění výstupního kola ČZ? Potřebuji na jawu i čz 175.    [Luboš]   14.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 125/175 453/450 DE LUXE přepis na 175


 Zdravím mám ČZ 125 453 s motorek 175/450 chci udělat veteránské SPZ bude s țím problém?Dá se to vyřešit?
Díky za info.    [Jan]   06.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Proč tam sakra nedořazuje druhej kvalt


 Lidičky mám takový nemilý problém který přímo souvisí s nadpisem nedořazuje mi na Jawa 350/354 druhej kval ale jinak tam jdou všechny nádherně. Motor mám celej po GO vidličky, pružinky a podobný blbosti tam jsou nové. Pomalu mě to začíná srát tak se vás táži nevíte co s tím krámem může být?    [Burian]   05.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zapalovací svíčka


 jaká má být zapalovací svíčka pro jawa 175/502(skutr)Někdo říká že dlouhé šroubení někdo že to je jedno (krátké i dlouhé)U dlouhého prý jde motor lépe.Ví někdo jak to je kdo má skutra a jakou svíčku používá.Díky.    [RudolfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase tacho smolik


 Cau,
Kdo me dobre zrepasuje tacho smolika? Za normalni penize...diky    [Petr]   03.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Převodovka 175/356 - 250/455


 V meziačase se bavím chystáním si generálek na zimu. Včera jsem seskládal převodovky co mám doma na malou kývačku. Nějak nechápu, navyknutý z péráka, 353 a tak že je všechno stejné,..mám na ponku asi 4-5 typů a druhů převodovek na malou kývačku. Jak to skládat? Kolečka mají průměr jiný až o 0,5mm. Některé mají jen kulaté díry pro kolíky co do mnich zapadají, některé mají oválné díry. Co je novější, co patří do 355, co do 455 a jak se pozná třeba skůtr?
Je na to nějaký klíč k určování????

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lanka u Kývačky


 Dobrý den.
Může někdo vložit fotku,jak jsou vedeny lanka u Kývačky?
Děkuji    [renatik]   13.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

nádrž Jawa/ČZ 175/356


 Zdravím,
mám prosbu - nemáte náhodou někdo kotované linkování a pozici barvy na nádrži na Jawa/ČZ 175/356?

Děkuji

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seznam šroubů jawa-cz 175/356 rok 1959


 Dobrý den,chtěl jsem se zeptat zda někdo nemáte kompletní seznam všech šroubů, matek a podložek včetně rozměrů a kusů. Předem moc děkuji za odpověď    [Tomáš]   07.07.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250, 592 elektroschema


 Ahoj všem, sháním elektroschema na 250, 592, r.v.1974 s regulátorem napětí a mínusovým kostřením.díky za případné info    [martingreyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Californian IV - kudy vést el.kabely k dynamu?


 Zdravím,byl by někdo ochotný mi vyfotit kudy přesně vede ten svazek shora po rámu k motoru??? Byl bych moc vděčný.Bije se mi to s filtrem,někdo to přede mnou dal špatně. Je ale třeba sundat pravý plechový kryt. Filtr mám plastový jako má např.panelka,moc díky Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/281 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006