MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307329 příspěvků |7555 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 172 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 25.10.2020 20:20  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4240      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 19 / 261      Příspěvků Příspěvků: 39501
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/283 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 Automatická spojka - Automatic


 Pánové potřeboval bych pár informací. Mám Jawa 350 Automatic a scháním pár náhradních dílů, konkrétně: nové lamely, pružiny mezi zavažička (do zásoby, originální praskají), nebo i jiné díly spojky. Neví někdo z jaké oceli se dělaly převodové hřídele nebo startpáky, dělám totiž druhý automat a chybí mi hlavní hřídel, tak pokud by někdo věděl, dejte prosím vědět.    [YbungenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Píšeš asi o vložce do kluzáku, ještě existuje i rozpěrka na osu mezi kluzák a kolo o které jsem psal dole.    [kadel]   25.10.2020
Odpověď  Ahoj všem. Nejlepší řešení mi připadá ta osa kola z panelky, projde kluzákem a opře se o rozpěrku. Trubky jsou rovné, měl jsem vidlice rozebrané a měnil jsem pouzdra. Já si koupil rozpěrku na partdeck, ale blbě jsem ji vybral. Má délku si 15 mm, takže nekouká z kluzáku ani na jednu stranu. No, chybama se učím :-) A díky všem za rady.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2020
Odpověď  Taky elegantní řešení, tam mě nenapadlo hledat. Já skládal předek z X dílů a až bylo hotovo zjistil jsem mírnou křivost jedné trubky a i s jinou mě prořád nějaké mm chyběly.    [kadel]   24.10.2020
Odpověď  rozpěrky i vložky do kluzáku existují z 638, a jsou delší.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=15004

a průměry sedí- použil jsem to jako polotovar, a jen zkrátil    [Monty]   24.10.2020
Odpověď  Taky jsem na jeden stroj řešil delší vložku, buď necháš vytočit delší, nebo upravíš dvě origo a delší rozpěrku (standardní je 8 a 11 mm?). Nemáš mírně křivou některou trubku vidlice? Když s ní budeš otáčet může se měnit vzdálenost od štítu případně kola.    [kadel]   24.10.2020
Odpověď  Potřebujete u předního kola bud delší vložku v kluzáku, nebo delší rozpěrku v kole,mezi ložiskem a vložkou v kluzáku.
Prostě rozsah posunutí vložky v kluzáku je nedostatečný.
Větší hlava osy je správně.
Druhá varianta(z Panelky) má hlavu osy o průměru díry v kluzáku, dlouhou cca 30 mm a dosedající přímo na rozpěrku v kole. A rozříznutá vložka tam není vubec.    [Monty]   23.10.2020
Odpověď  Ahoj a díky všem za rady, máte pravdu, já jsem už dokonce s panem Hadrávkem o tom včera odpoledne mluvil, mám asi turecký kolena. Už jsem ty podložky z kolen sundal, nechám si vypálit na laseru nové, spasuju je s trubkama kolen a tigem je nechám navařit. Celé i s kusem kolene je to schované pod maticí, tak to bude snad už v pohodě :-) A jestli ještě můžu mít jeden, asi triviální dotaz. Když utáhnu přední osu, tak se mi trochu stáhnou k sobě kluzáky. V levém kluzáku je rozříznutá vložka, je nová, vložka mezi kluzákem a ložiskem je taky nová. Připadá mi ale divný, že průměr hlavy osy je větší než průměr vložky v levém kluzáku, takže se hlava osy opírá o kluzák. Není to taky něco tureckýho?? Běžný je přeci, že se celá osa utáhne k pravému kluzáku, levým volně prochází a po propružení se utáhne šroub levého kluzáku, který kluzák utáhne na osu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
Odpověď  Milane, řešil jsem s p. Hadrávkem výrobu atypických kolen. A je na to jednoduchá finta. V tvém případě odřízni tu navařenou podložku co jde do válce a přivař jí znovu a správně. Nemusel by se ani opálit chrom, kdyby se to vařilo Céóčkem a hned ochladilo.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Odpověď  Kolena 353 a 559 jsou jiné jak bylo uvedeno, dával jsem kolena Hadrávek a doutníky Buyak na 354 a komplet Hadrávek na 559 a vždy to byl trochu boj, ale úspěšný. K dotěsnění používám jen kamnářskou šňůru a případně jí přidám až do utěsnění až si to celé sedne. Začínal jsem vždy letmým přichycením doutníku a kolena do válce a případně upravil díry v úchytů, ale já dělal šroty, kde se dovařovaly některé držáky.    [kadel]   22.10.2020
Odpověď  Máš štatně ohnutý kolena. Běžně se to stává u tureckých výrobků. Panelka má úplně jiná kolena.Kolena od Hadrávka pasují. To je alespoň moje zkušenost    [Stenly]   22.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 53 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (53) 
Zodpovězené téma  

Kdo dela dobry vyfuky?


 Zdravim,
Kdo ma ted na trhu dobry vyfuky? Jde me o zpracovani,chrom apod.diky.    [Rizeksbramborem]   14.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  buyak asi top pak hadravek a taky tady delaji kvalitni dily http://www.motovyfuky.unas.cz/    [free]   24.10.2020
Odpověď  Kdo má, nebo dělá? Buyak, Hadrávek?    [kadel]   14.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektronicke zapalovani Jawa


 Ahoj mili uzivatele veteranfora,
jak by se vam libilo vybavit svoji Jawu peraka, kyvacku, panelku, 634ku, Cezetu, Velorexe a jine podobne stroje, ktere jsou osazene dynamem Pal Megneton, elektronickym zapalovanim s promennym rizenim predstihu usandnujici start a zlepsujici vykon hlavne v nizsim spektru otacek?.
Ve vyvoji je momentalne tohle zapalovani, ktere bude umoznovat pripojeni k PC (USB, bluetooth), zmenu krivku predstihu, monitoring zapalovani a ostatnich parametru na motocyklu. Palubni napeti, diagnostika zapalovaci civky, pomocne vstupy, vystupy apod.

Pozor, nejedna se o zadnou upravu zapalovani od IMF soft ani jeho klon ci kopii. Jde ciste o uplne novy vyrobek.

Co vy na to. Byl by zajem ?    [Duin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nebudou se opalovat kladívka tak že o věc na údržbu míň. Přibude tam elektronka tak že o problém víc. Výhoda neopalujících se kladívek je dobrá, ale zas to chce mít minimálně jednu destičku náhradní.    [tecka]   20.10.2020
Odpověď  Diky.
Tohle je taly zajimave.
https://motorky.bazos.cz/inzerat/126243709/bezkontaktni-zapalovani-pro-jawa-a-cz.php
Libi se mi to vic tim, ze se jen vymeni desticka zapalovani.    [robertn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2020
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/126204303/prodam-bezkontaktni-zapalovani-jawa-cz-6v-12v.php    [Monty]   15.10.2020
Odpověď  Nebyl by odkaz na to rusko-ukrajinské bezkontaktní zapalování na původní dynamo? Díky. Nenašel jsem.    [robertn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
Odpověď  Proč absurdní? Mirek to neuvedl ale možná to nastavování se provádí přímo na desce. Jinak mechanicky regulovaný předstih už před válkou měly motocykly DKW viz. NZ 350-1
http://i153.photobucket.com/albums/s224/snafu_bucket/Mobile%20Uploads/2017-02/IMG_20170131_211432_zpsbhnrjjvd.jpg a bylo to i na malých kubaturách SB 200.    [Martin Štindl]   14.10.2020
Odpověď  Mít na 250tce zapalování s proměnným předstihem a někde nějaké to tlačítko co volí jízdní režim je prostě absurdní.    [tečka]   14.10.2020
Odpověď  ahoj, již se také prodává rusko-ukrajinské bezkontaktní zapalování na původní dynamo, které pracuje v rozpětí 5 až 16 Voltů. Je univerzální pro jedno i dvojválce a má též řízený předstih a tři možnosti rozsahu - jemný, střední a "sportovní". Instaloval jsem je na Jawu 350/634, ČZ 250/455 a Čezetu skůtra a fungují spolehlivě    [Mirek]   14.10.2020
Odpověď  jak kvůli proměnnému předstihu? To stačí koupit u VAPE hotový.

https://eshop.vape.cz/cs/ridici-jednotka-rj40-1-a-rj40-1

Ale do Kývačky je to k prdu,při zkouškách na brzdě byly rozdíly výkonu a točivého momentu v řádu jednotek procent.    [Monty]   17.09.2020
Odpověď  Co udelat malou tajuplnou krabicku,kera by se kamaradila s VAPE?Nabizim moznost spoluprace.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2020
Odpověď  Ahoj. Po pár letech to také zkusím oživit. Pokročilo to a prodává se to někde?    [robertnRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (77) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dielenské náradie.


 Zdravím páni.Medzi dielenským náradím čo používam sa vyskytli 4 kusy ktoré neviem zaradiť ani na čo by sa mali či dali použiť.Poznáte/používate niekto niečo z toho?Dík.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  1 a 2 stahovák na řemenice, 3 na půlení nějakýho motoru, 4 nevím    [HonzaBK]   15.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sanie s chobotom na 250/350


 Tak som až pri renovácii zistil že mám sanie s chobotom z Jawa 350 asi typ 361.Ale potrebujem na 250,typ ako je na foto.Takže ak by mal niekto opačný problém môžeme urobiť výmenu.Len 100% stav za 100% stav.Dík.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já je koupil a pak cca 2x viděl v inzerci, burzy dávno neřeším, chodí tam sprostý lidi    [kadel]   12.10.2020
Odpověď  Tož to je problém,burzy nie sú,nie je kde hľadať,na nete je malá šanca.Však ono mi to nijak neponáhľa a možno sa časom niekto na výmenu nájde.    [Joski]   12.10.2020
Odpověď  Jedině koupit draze na 250 (občas se vyskytnou) a stejně draze potom prodat ty 350 a zájem bude. Jen se nespálit, mě nutili ty z 250 na 354 a že mají mít značení jsem tehdy nemohl vědět a nakonec je koupil i za nehorázné peníze. Ty moje původní měly ustřiženou celou spodní část tunerem a byl zájem i o torza s chobotem.    [kadel]   12.10.2020
Odpověď  Aha,tak som to zle odhadol.Ale každopádne je tam zvnútra vyrazené číslo 350 a na 250 to nepasuje,je to širšie a inak tvarované vzadu okolo motoru.    [Joski]   12.10.2020
Odpověď  Chobot měla 354 nikoliv 361. Plechy na chobot problém, daly by se upravit i z otevřeného sání.    [kadel]   12.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250


 Našel jsem jednu pěknou    [nedojed] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 114 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Hezká military Panelka,jezdkyně a i její škorpion!:-)    [Jára]   02.10.2020
Odpověď  Covid asi nepomine, tak jak nezmizeli jiné další nemoci, hlavně musí pominout ta panika!!    [jj]   02.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  V době omezení je nutné se zabývat motocykly doma. Renovace panelky, to je věc. Takže nevěšte hlavy, COVID pomine, snad někdy i totální panika kolem toho a zase budeme v pohodě.
Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2020
Odpověď  I výfuk,je hezky vyleštěn!Dříve bývalo kolem výfuku černo,teď většinou je vidět bohužel stále jen vyleštěná koncovka :-)    [Jára]   30.08.2020
Odpověď  Pěkný bočnice.    [Kadel]   27.08.2020
Odpověď  Hned bych se svezl.    [Milan]   27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde foto chromových bočnic a blatníku s výztuhou    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak borci, čí to je panelka? :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2020
Odpověď  Je velice hezká slečna-paní i na ostatních fotkách!:-)    [Jára]   18.06.2019
Odpověď  Říkat stará nevadí. Vzhledem k tomu, že galerie je z roku 2013 tak už stará je. Mnohem trapnější je, když někdo říká "moje mladá" ... .    [volte28]   18.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 114 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (114) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nesprávy vzduchový filter


 Zdravím. Vlastním Jawu 250 559 (Panelku). Kúpil som ju bez airboxu. Nedávno sa mi jeden poradilo zohnať, no keď som objednal filter (http://www.motosuciastky.sk/Filter-d73.htm), tak som zistil že je moc dlhý Podla toho čo som pátral po fórach mal by tam byť tento. Vedel by niekto poradiť čo s tým resp. aký filter je správny. Ďakujem za každú odpoveď.    [Tom95Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, narazil jsem na stejný problém. Mám ten samý box se stejnou podstavou pro filtr a nemůžu najít na internetu adekvátní filtr. Jak to nakonec dopadlo? Všude nabízejí jen oválnou verzi, jako by ani jiný neexistoval. (max možný průměr je tam 85mm a výška cca 112 se zavřeným víkem)    [Henry]   30.09.2020
Odpověď  Ano, píšou panelka, mám taky takovy    [Panelka]   17.01.2018
Odpověď  Takže tento by mal byť ten správny? http://www.motoren.sk/shop/detail/1065/50    [Tom95Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Odpověď  toto je filtr do jelita na kývačku s těma packama, prolez eshopy někde panelkový bude. U motorek budu až za dva dny tak ti to nezměřím.    [panelka]   17.01.2018
Odpověď  Ten môj má 117mm.    [Tom95] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslel som že takúto vložku budem potrebovať aj ja ( http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=117&idtop=88478&page=&search=&t ema=0&aa=1 ) ... Áno je možné že je to turecká výroba... Vie mi niekto prosím odmerať dĺžku takejto vložky?    [Tom95] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2018
Odpověď  to bude možná tím, že filtrační vložka je turecká?    [Monty]   16.01.2018
Odpověď  oprava 353    [panelka]   16.01.2018
Odpověď  máš tam vložku 253 podle první fotky    [panelka]   16.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto č. 2    [Tom95] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

zapojení relé


 předpokládám, že se již řešilo, ale konkrétně můj dotaz jsem v diskuzi nenašel... opět dotaz na 354, spínačka v nádrži... předchozí majitel jezdil na novější a hlavně výkonější dynamo... já jej prozatím chci nechat, nejsem si ale jist, jak propojit s externím relé... prosím tedy o radu...Má se propojit kontakt 1 a 2 na dynamu s kontaktem D a M na relátku? Ovšem který s kterým? 1D a 2M či obráceně. A pak ještě kontakt na relé R propojit s přepínačkou s ampermetrem na pozici 51? Nic víc co se týká relé nepropojovat? A nebo nějak úplně jinak? Prosím o komentář a radu, díky.    [berni]   31.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [mara] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2020
Odpověď  Dobrý den,
dovolím si zneužít téma na můj dotaz, nevíte někdo jaký je úhel kuželu čepu klikovky u panelky na straně zapalování (pod dynamem/rotorem)? Děkuji za odpověď.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2020
Odpověď  Pokud motor poběží pěkně, bez střílení do výfuku a do karburátoru a půjde za plynem, tak by se dalo říct, že kondík je OK.
Podle Dočkala se dá funkčnost kondenzátoru ověřit pomocí střídavého napětí 230V a žárovky...
Myslím, že dnes každý druhý multimetr už umí změřit kapacitu 0,22µF    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020
Odpověď  propipnul jsem multimetrem kladivko a nebylo vodive spojeni mezi jeho kontakty... po ocisteni je uz na svicce jiskra. Otazka je, zda to opaleni kontaktu neni dano spatnou funkci kondiku, ktery nezamezuje jiskreni    [berni]   21.09.2020
Odpověď  Zkontroluj kontakty na kladívku a spojení s kabelem. Kontakty můžou být zaolejovaný, zoxidovaný, nebo orezlý. Při otáčení motoru musí mezi kladívkama při zapnutém klíčku přeskakovat jiskra. Taky může být zkrat na kladívku mezi izolačníma podložkama, nebo ve zkratu celé kladívko. Pravděpodobnost že bude kondenzátor totálně ve zkratu je malá.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2020
Odpověď  zapojil jsem konecne a testuji, nehazi ale jiskru jedna svicka. Prohodil jsem pokusmo draty na civkach (z kladivek) a zacla palit druha svicka... tedy civky, kabel, faja ani svicka vadne nejsou... Odhaduji kondik na kladivku, co myslite?    [berni]   19.09.2020
Odpověď  díky, takto to tedy zkusím napojit    [berni]   01.09.2020
Odpověď  Podle fotky statoru to vypadá že tam je osazen regulační odpor(dva žluté vodiče připojené ke svorkovnici M označené číslicí 2). Mělo by se to propojit takto:
Z kontaktu statoru označeného "1" na svorku regulátoru značenou "D"
Z kontaktu statoru označeného "2" na svorku regulátoru značenou "M"
A pak propojit regulátor se spínačkou:
Z kontaktu regulátoru označeného "D" na kontakt spínačky označeným č.61
Z kontaktu regulátoru značeného "B" na kontakt spínačky označeným č.51
Pokud není jisté jak bylo původně polarizováno dynamo tak ho pro jistotu nabudit podle toho jak se bude zapojovat akumulátor.    [Martin Štindl]   01.09.2020
Odpověď  mam ten bez odporu, 50 W. Takto to jezdilo, nez jsem pred deseti lety stroj rozebral do krabice ( tedy jen odpojil rele a spinacku, nic vic nic min tam nebylo) . Zda je kombinace tohoto rele a dynama vhodna nevim, ani netvrdim, predchozi majitel tak jezdil. Ja bych rad opet motor rozjel tak jak je, az casem treba osadil origo dynamo. Tedy D na 61 a B na 51 ? a kostrit + baterie, tedy pro jistotu rele na ukostrit propojenim na + baterie?    [Berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při zapojení této kombinace(stator dynama bez držáku regulátoru/relé PAL Magneton) je potřeba přizpůsobit k sobě stator i regulátor. Existují totiž dvě provedení Magnetonu - regulátor bez regulačního odporu a s regulačním odporem(viz na fotce vpravo). V případě že regulátor nemá regulační odpor tak rezistor musí být zapojen na statoru dynama.
Kontakty relé Magneton jsou funkcí takto:
D(61) - kontakt uhlíku a kontrolky dobíjení
M - kontakt budícího vinutí statoru
B(51) - kontak baterie    [Martin Štindl]   31.08.2020
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

Jawa 361 rok vyroby


 Poradi mi niekto prosim aky je toto rok vyroby ? Nema to stitok, a vyzera ze ani nikdy nemalo. je to pomerne nizke cislo. ram 361 - 005824 a motor 361 - 004522. Neviem zda mam pouzit kolesa s vnutornymi stitmi alebo vonkajsimi. Dakujem.    [vittorio]   18.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 88 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  OTO píšeš "Petan-odkaz dobrý i když netuším,k čemu je mi u 361 popis rozdílů 353-354"
Je to dobrý k tomu, že aspoň víš co tam nepatří :-)) A co se vyrábělo od roku 56 vejš.
Měl bys tam mít masku "s plíškama" , bohužel detail nemám vyfocený    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2020
Odpověď  meela-díky za první jasnou odpověď.Koukal jsem znovu na ten odkaz a už vím co shánět.Taky jsem tam vyčetl,že kývačka rok59, otevřené sání a rybiny je spíše vyjímka a zrovna takovou mám. Je z rodiny po prvním majiteli,ale bohužel se ho už na nic nemohu zeptat.Pak mám další 59,zavřené sání,doutníky. Obě mají spínačku v nádrži. Nevyznám se tak dobře v jednotlivých odlišnostech a taky to už nijak zvlášt neprožívám.Lépe mám zmapované Škodovky-60-90 léta.Roky jsem byl člen Felicia-110R Coupé klubu a obrážel srazy.Dnes už na srazy nejezdím,stratilo to pro mne smysl-generační výmněna osazenstva a jiný program srazu-např. sprinty,slalom na čas apod. Přijde mi to jako neuctivé zacházení a huntování veteránů. Jezdím si jen tak pro radost. Ota    [Ota]   22.09.2020
Odpověď  Ota: no zrovna 350/361 tuctová není, pokud je to vše origo. Bylo jich méně než californianů...

nádrž ti nikdo neporadí, v roce 1966 se tenhle typ nádrže pravděpodobně objevil poprvé, ale jestli byla i na obyčejné sportce? Kdo ví...

maska světla by měla být stejná s posledníma kývačkama, a to právě uvidíš na odkaze níže    [meela]   22.09.2020
Odpověď  Že na to sereš jsi napsal ty. Ptáš se furt na nějaké světlo? A hledal jsi kde? Odkaz jsi dostal, já z něj taky čerpám léta. Zdar raketoplánům.    [Kadel]   22.09.2020
Odpověď  Kadel Gratulujeme-další příspěvek plný keců o ničem. Něco k tý nádrži a světlu by tam nebylo?? Chtěl jsem jen vědět co shánět na nějaké další burze,aby bylo moto kompletní. O papírech jsi začal sám,tak jsem to jen ujasnil- hold mnoho keců o ničem. Nemůžu za to,že jsi narazil na podvodníka. U zeťáka bude v dobrých rukou a bude z ní krásná motorka. Můj vztah k těmto vehiklům je víc než dobrý. Jsem patriot a mám jen česká historická vozidla. Je to běžná,tuctová Jawa a ne nějaký raketoplán,jak tady kdysi někdo velmi vtipně poznamenal.Ota    [Ota]   22.09.2020
Odpověď  Gratulujeme, mnoho keců a dotazů o ničem jak už to na těch forech bývá a snad ten vehikl zeťák nezašlape do země jak už to u takových projektů bez vztahu k vehiklu bývá.    [Kadel]   22.09.2020
Odpověď  Petan-odkaz dobrý i když netuším,k čemu je mi u 361 popis rozdílů 353-354. Dneska jsem to vyřešil. Dal jsem ten vehikl zeťákovi a seru na to. Budu si dál v klidu jezdit na XV-1100.Na dva dotazy, ohledně nádrže a světla nic. Nádrž tam na vývozce asi být může a dá se kdykoliv snadno vymněnit a světlo si Michal najde na netu sám.Má dílnu a lakovnu a dá si to v klidu do kupy.Já se potom na ni třeba někdy projedu. Děkuji všem za reakce na můj příspěvek i když jsem se v podstatě nic nedověděl. Vím,že tak fungují skoro všechna fora. CHodím na Škoda virt a tam je to obdobně.Ota    [Ota]   21.09.2020
Odpověď  tady to najdeš
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2020
Odpověď  Tak jsem dnes konečně viděl velký techničák. Opravdu je to rok 1966. Dokonce znám i dva předchozí majitele-jeden je můj spolužák ze základky. Vzal jsem brýle šel kouknout na štítek a asi to tedy bude 6 i když já tam stále vidím spíše tu 8. Na motu je nádrž z Califa a prý tam už byla origo - údajný vývoz-podle předchozích majitelů. Možná ji ale někdo v minulosti vymněnil, byl už pátý majitel. Nebo tam mohla být už z výroby?? Po krádeži předního světla tam namontoval přední světlo z634? i s tachometrem a tím plastem s kontrolkama a ty plechy z paraboly vyhodil, tak je musím někde sehnat. Byly stejný jako třeba z 250 kývačky,nebo se nějak lišily? Díky za rady. Ota    [Ota]   17.09.2020
Odpověď  Kadel-o papíry nejde. Já, prodejce a i majitel se známe leta. Pamatuju,jak na ní majitel jezdil. Poté stála opřená na zahradě o strom v asi metr vysoké trávě několik let. Chodil jsem okolo. Poté ji koupil soused a asi za dva roky mi ji prodal s tím ,že může zŮstat u něj v garáži. Zůstala tam asi pět let. Majitel o tom věděl, že jsem ji koupil. Já to neřešil, věděl jsem jen že je to 350 a čas plynul.Minulý týden jsem potkal majitele a on to chtěl přepsat. Druhý den jsem náhodou potkal prodejce a domluvili jsme odvoz na sobotu a tak se konečně dostala ke mně. Jsme z malého města,kde se skoro všichni znají a pořád tady platí dané slovo.Jde tedy opravdu jen o ten rok výroby. Je pravda,že až budou papíry tak se uvidí. Ota    [Ota]   13.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 88 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (88) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zámek sedla JAWA 250/353.


 Ahoj, jsem v této sekci nový. Mám ne příliš dlouhou dobu JAWU 250/353 a chybí mi zámek na sedlo. Jde koupit, třeba v mvdily.cz, ale není mi moc jasné, jak se připevní. Myslím, že mi na rámu něco chybí. Poradil by někdo? A ještě taková drobnost. Vyrábí někdo s českou precizností a věrohodností boční stojan na JAWU 250, 16" kola??? Do tureckýho výrobku se mi moc nechce ... Děkuji moc za reakci.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj a děkuju za odpověď. Koupím ho, pán píše, že je nový, nepoužitý, měl ho kdysi koupený na 250-353. Trysky přendám (mám HT 93, VT 50) a zkouknu to na svíčce. Vypadá to, že ho skutečně vyráběl Jikov, měl jsem obavy z nějaký indický repliky.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2020
Odpověď  26mm sání má, tak to natryskuj jako 2926 SBD 11 co máš na motorce. Pro jistotu zkoukni svíčku jestli směs není bohatá nebo naopak chudá.

Tady píšou, že je to karbec na 250 - Typ 353, 559, 590, 592 (Velké kývačky, panelky)
http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=65_161&product_id=13929    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, chtěl bych se prosím zeptat ... řeším výměnu karburátoru, mám velkou vůli na šoupátku. A mám možnost koupit karburátor, který má podivné označení 2654 tam, kde originál má 2926 SBD 11. Průměr sacího hrdla je 26 mm, to sedí. Neporadil by někdo?? Nemůže to být nějaká indická replika? Přikládám fotku, snad někdo něco pozná. Děkuju.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2020
Odpověď  Lemovka na kryt se dá koupit, motousti, jelinek, MVdily už nevím. Gumové vodítka normálně roztáhni na nýty, taky jsem s tím lehce bojoval.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Ahoj, pravý kryt řetězu měl stejný průměr (180 mm), ale šířka rozpěrky s plechem byla u starého 15,4 mm, u nového je cca 13,5 mm. Tím se vyřešilo dotažení matice na čepu rozety. A nový kryt řetězu je o cca 6 mm širší, takže se do něj rozeta s obouma krytama vejde (tedy lehce škrtá levý kryt rozety, ale až kryt řetězu vystředím gumovým těsněním, snad to bude dobré). Ještě bych se rád zeptal, rozteč děr pro nýty gumových vodítek je 40 mm u vnějších vodítek a 43 mm u vnitřních. Ty vodítka jsou různá?? Ty, co jsem vyndal ze starého krytu jsou stejná a rozteč nýtů je těch cca 43 mm. A ještě poslední dotaz ... těsnění do krytu řetězu se dá někde koupit? Na motokramek.cz, odkud mám ten kryt, jsem ho neviděl.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Odpověď  Gratuluji, jen pro úplnost jaký byl rozdíl v krytu rozety a rozpěrky? Pasoval ti starý kryt řetězu na nový kryt rozety? Nemohl být starý kryt jen nějak "sešlápnutý" nebo napadený tunerem? Dekuji.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Ahoj všem, tak je to vyřešeno. Objednal jsem nový kryt řetězu a vnější kryt rozety a všechno pasuje. Mělo by to být vše vyrobeno v Čechách. Ten můj původní kryt řetězu je výrazně užší, myslím, že patří na jinou motorku. Že by to někdo vyrobil (i v Turecku) tak odlišně, to se mi nezdá ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Odpověď  Ložisko rozety má určitě správný rozměr v ní bych chybu nehledal, špatná bude ta rozpěrka jejího krytu, případně jiný rozměr čepu.    [Kadel]   10.09.2020
Odpověď  Ahoj a moc děkuju za informace. Takže slisovaná rozeta s krycími plechy má šířku cca 41 mm, to sedí u mě i u tebe, tak v tom asi problém nebude. Jen je mi trochu divné, že čep rozety se nedá naplno chytit maticí, délka mého čepu je cca 54,4 mm. Buď je krátký, nebo rozpěrka na pravém krycím plechu je dlouhá (mám ji 15,4 mm). Co je ale špatně, je ten kryt řetězu. Ten tvůj se viditelně moc neliší v průměru pro vnější i vnitřní kryt, ale ten můj se liší markantně. Ještě to dneska změřím, to mi zatím nenapadlo. Kryt řetězu české výroby jsem viděl na motokramek.cz, zkusím je požádat o sdělení rozměrů toto krytu řetězu i rozpěrky s pravým kruhovým krytem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Odpověď  nebo to bude jenom rozetou, ta by asi byla na vyzkoušení nejjednodušší, je jich všude dost...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jde zapsat PAV do TP?


 Zdar..jde nějak zapsat PAV do platného původního TP Jawa 250/590 sport, když od Páva nemám žádné doklady? Děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím ve spolek, aktuální poznatek k zápisu PAV 40 na Čezetu 175/502 - není možné z důvodu, že magitrát vyžaduje doklad z STK o tažném zařízení, na STK ale vyžadují typový list tažného a jeho výrobní číslo (nic takového neexistuje). PAV tedy vlastně nelze nikdy zapsat do TP...    [Ondra]   22.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  To je úplná blbost ve vsěch směrech. Dělat rozdíl mezi závěsným a přívěsným vozíkem? S touhle logikou nemusíš mít zapsaný v tp ani závěs za autem protože kára za auto se zavěšuje na kouli. Přivěšuje se jen vlek za náklaďák ... prostě slovíčkaření a blbost.

Pak PAV má kolo, jezdí po silnici, tak že to nemůže být příslušenství jako třeba kufr.

Dej si v google hledat fotky "pav v tp" a zjistíš, že zápis závěsného zařízení neni móda posledních let. Je tam hromada origo původních tp kde je závěsné zapsané. Viz třeba fotka kterou přikládám a našel jsem jí v google. Evidentně stejný tisk celého TP z roku 1970 a máš tam závěs.    [jarda]   30.05.2018
Odpověď  Není to kvůli neznalosti úřadů. Prostě nikde nenajdeš předpis, který ti říká, že PAv musí být zapsaný v techničáku. To zapisování PAva / tažného je jen dnešní jakási móda. Na úřadech pochopitelně nemohou vědět co s tím a tak si to každý řeší po svém.
Nicméně PAv je výrobcem homogolován jako návěsný - a ne jako přívěsný vozík. Takže třeba jen to zapisování "tažného zařízení" je z principu nesmysl. Prostě PAv je chápán jen jako příslušenství motocyklu. A to stejně jako nosič, brašny, atd. zapisovat nikam nemusíš.    [Honza]   29.05.2018
Odpověď  Jak to bylo ještě nedávno: V TP musí být zapsané závěsné zařízení PAV 40/41 protože ho tam prostě domontováváš. Zapíšou ti ho až doneseš papír z technické že je to správně namontováno a odpovídá to předpisům. Nicméně pak to tažné už nesníš sundávat protože by vznikl rozpor proti TP. Na pávíka nemusíš mít specielní doložku že ho lze připojit - to je jasné tím, že máš zapsané tažné. Pávík má typový průkaz, odjakživa ho měl a bude mít.

Ovšem opět záleží, jak se k tomu postaví úřad protože v zásadě by ti neměli zapsat tažné bez homologace a vlastnoručně namontované.    [jarda]   29.05.2018
Odpověď  tak proč to řešíš tady a nejdeš rovnou ke kovářovi ...    [jawik]   29.05.2018
Odpověď  Právě že jsem pátral a názory se rozcházejí... Pochopil jsem, že většinou se řeší jen typovým listem. Podle mě to je akceptováno jen kvůli neznalosti PČR a úřadů...kdyby se stala nehoda a začlo se to řešit, tak si myslím, že to je nesprávný postup, avšak akceptovaný dokud se nic nestane. Pak že zápis jen tažného zařízení, ale hodně lidí říká že to není správně - nevím důvod. Pak zápis že je možné připojit páv 40/41, což si myslím že je nejlepší varianta,ale správná? Zkusím zavolat zítra známému co je veteranisty a dělá technické způsobilosti na DI    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2018
Odpověď  přesně tak, registr od registru to posuzují jinak a dokud to bylo pod Pach-DI bylo to všude stejně, přečti si diskuse od motorkari.cz po jawamania.cz, hledej a pátrej o tom nejen renovace jsou.    [jawik]   28.05.2018
Odpověď  Zbývá jen doplnit, že první kroky by měli jít na technickou a pak přímo na úřad kde to chceš řešit ... nikdo ti líp neporadí.    [vana-hb]   28.05.2018
Odpověď  chlape kdybys trochu hledal tak to najdeš tady, nebo na jawamanii. V podstatě ano i ne, podle toho kde a na jakém úřadě. Pav je příslušenství a nedávno na jawamanii byl i sken ze Světa motorů s vyjádřením nějakého čulibrka z STK. Jak vypadá Typový list najdeš na netu taky.    [jawik]   28.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

páčky spoka brzda


 Zdravím,
mám páčky na řidítka brzda spojka ocelové plné pochromované. V podstatě tvarem stejné jak hliníkové jen materiál je ocel s PU chrom. Dávali se též a kývačky či nikoliv? Já hádám , že hlavně na vývozová červená Céčka. Ale jist si nejsem. díky za rad.    [Libor]   20.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jo,Calif vždy s kuličkou    [Monty]   20.09.2020
Odpověď  děkuji za info. A na Californii vždy s kuličkou?    [Libor]   20.09.2020
Odpověď  Páčky s kuličkou cca od roku 1969 (JAWA 592, Bizon, ČZ 477). Před tím mohly být například na soutěžních motorkách, případně na export (když to vyžadovaly předpisy). Plechové patří na pionýry    [meela]   19.09.2020
Odpověď  rád bych se zeptal od kterého roku či typu mota se používali hliníkové páčky s kuličkou na konci? A krom hliníkových mám i plechové , též s kuličkou na konci, ty se dávali na co? díky    [Libor]   18.09.2020
Odpověď  A je po raritě    [venti]   24.09.2016
Odpověď  Tyto ocelové nebo ocelolitinové páčky byly zřejmě montovány i na motoroboty PF-61,62 a PFD-63 Agrostroj Prostějov.    [Martin]   24.09.2016
Odpověď  Já měl tyto ocelové plné na ČZ 125C z roku 1952, stejné plné mám na péráku 1949, tam jsem je dal sám. Oboje tovární výroba, žádné samo domo. Další plnou jsem dával kamarádovi, jedna ocelová mu chyběla na jeho ČZ 150 C. Viděl jsem jich spoustu. Bral jsem to jako samozřejmost, že existují. Trochu se divím, že o nich mluvíte jako o zajímavosti. Myslím, že mezi lety tak 49-52 se nějakou dobu musely na něčem montovat.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  zatím jen pro představu mám toto foto ale nafotím lépe. jde vidět, že skrz chrom prorůstá koroze. a je opravdu plná.    [Llbor]   26.04.2014
Odpověď  jak to stihnu tak sem hvízdnu foto. Též bych tipl že se jedná o seriovku. Sám mám asi 4ks. ze spodní strany je vyraženo v kolečku čz.
Díky za názory a osvětu v těchto páčkách.    [Libor]   26.04.2014
Odpověď  Jo ocelove chromovane, nejpoctivejsi provedeni pacek. Tezke opravdu jsou. Na exportnich cervenych ceckach jsou bez debat original. Dle nalezovych stavu patri i na peraka FJ a prvni zbrojovky. Studi do prstu a byly cadto vymeneny za hlinikove. Bohuzel u toho peraka se to dodnes tezko obhajuje,protoze se kseftmani snazi delat z plechovych pacek FJ packy .. ale to viz tema v peracke sekci. Jinak ty plne ocelove chromovane s jistotou na kyvacku nepatri. Pouze na prvnich pulbubnech jsou na propagacnich fotkach videt plechove packy ( ty co patri na posledni lidove peraky - a kseftmani se z nich snazi vytriskat penize s tvrzenim ze jde o FJ packy )    [Honza]   25.04.2014
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

predni tlumic


 omlouvam se, pokud se jiz resilo... skladam 354 a resim predni tlumice... zda se mi, ze jsou moc mekke ... muze to byt pouze spatnou viskozitou oleje nebo i treba pruzinami? Zda se mi totiz, ze kdyz na moto sednu, ze kluzaky zatlumi tak do poloviny chodu a zde zustanou a nejsou v zakladni pozici... nebo je to tak spravne? rikam si, zda nejsou treba spatne pruziny.... Otazka, jsou na velke a male kyvacce stejne pruziny? kdovi co tak kdy kdo namontoval a jinou velkou kejvu pro srovnani nemam...    [berni]   29.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dal jsem motorak, bez redeni    [berni]   19.09.2020
Odpověď  Co máš za olej? Dává se tlumičák + motorák, poměr dle vlastního uvážení a zkoušky, novýma pružinama nic nezkazíš a lehce je mázni vazelínou před montáží.    [Kadel]   31.08.2020
Odpověď  zkusím trochu méně vyskozni olej a ty pružiny přeměřím, případně kouknu po nových (něco už za sebou mít budou)    [berni]   31.08.2020
Odpověď  Staré měly taky cca 220, ale po polňačkách s 475 ani 473 nelítáme. Na 354 s novými origo maticemi kluzáků se to rozchodilo jak jsem už psal.    [Kadel]   30.08.2020
Odpověď  Jedna origo nepoužitá čz 232mm, staré kolem 220, nová replika 240. Repliková je měkčí než origo.
Koupil jsem panelku 250 a měla vnitřní trubky vidlice s pružinami z čz. Vypodloženo silonovými špalky. Při solo jízdě silnice bez problémů, ale na polní cestě šly nadoraz.    [Luboš]   30.08.2020
Odpověď  Originální a nepoužité? Zvláště u čz které jsem repasoval byly přední pružiny buď prasklé, nebo silně unavené. Repliky čz jsem tehdy našel tusím jen v Rožnově a zdají se mi měkké. Stejně tak u zadních tlumičů jen nové pružny po repasi a rozdíl je markantní.    [Kadel]   30.08.2020
Odpověď  opravuji, měřil jsem na čz, a jsou 230 originál, replikové naměřil 240mm.    [Luboš]   30.08.2020
Odpověď  na malou kývačku jawu jsou stejně dlouhé (280), ale měkčí. Na čz jsou kratší (220).    [Luboš]   29.08.2020
Odpověď  Není to správně a po repasi vždy nové pružiny jinak je to poloviční, zbytečná a jakoGO. Po složení se musí všechno zaběhnout (futra a matice gufer) a po pár stovkách km se mi to vždy pěkně rozchodilo.    [Kadel]   29.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Přestavba 6V na 12V - jaká pojistka?


 Ahoj, při přestavbě jawy na 12V (VAPE) mě napadlo, jestli je třeba měnit i hodnotu pojistky u baterky.
Původně se např. na 634 dávala při 6V 15A pojistka. Díky za rady elektrikářů.    [Martin]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  co vím tak na Velorexech 350 při Vape 12 V necháváme všechny pojistky 8A.    [HonzaBK]   17.09.2020
Odpověď  Co vím tak u VAPE 12V(ZS13-1 a ZS13-2) majitelé ponehávají původní pojistky, vzhledem k tomu že je dvojnásobné napětí sestavy tak se k baterii může dát i slabší pojistka. U této zdrojové soupravy odpadá napájení zapalovací cívky a pokud se použije silná hlavní žárovka(12V 45W/40W což je proudově přibližně pod 4A) tak i stávající pojistka 15A je dostačující. Původní klaxon 6V to většinou také zkousne ale musí se prý doladit, anebo pořídit 12V.    [Martin Štindl]   16.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jak donutit panelku (kejvačku) brzdit.


 Zdravím vás všechny.
Chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s touto úpravou na brzdovém obložení.
Tenhle článek jsem našel na internetu. Předem děkuji za váš názor na tuto úpravu.

Bubnove brzdy aneb jak donutit Panelku (Kejvačku) brzdit:

Čelisti bubnové brzdy jsou zakotveny ve viku brzdy a rozeviraji se brzdovým klíčem. Vlastni brzdicí učinek určuje tření brzdového obloženi ve vložce bubnu. Silove poměry obou čelisti můžeme nejlépe sledovat na obrázku1 a obrazku2. Směr otačeni kola je na obrázku vyznačen šipkou, neboť je pro silovy rozbor rozhodujici. Čelist je uložena na kotevnim cepu a je pritlačována k bubnu kličem silou oznacenou P1, popr. P2. Jde o tlačnou sílu, a proto je její směr kolmy na rovinu opěrne plochy brzdove čelisti. Přesné určeni vysledne normální síly tlaku obloženi na buben je velmi složite. V naši úvaze se vyhneme použiti vyšší matematiky a vyjdeme z předpokladu, který platí jen přibližně, že směr normalni sily půli celkovy uhel obloženi. Vysledna sila z tlaku obloženi musi jestě zahrnout tečnou silu T1 (T2). Tečna sila je kolma na normalni a jeji velikost je dana součinem součinitele třeni mezi obloženim a bubnem a normalni sily. Součtem vektoru těchto dvou sil dostaneme vyslednou silu V1. Ta musi byt v rovnovaze s rozevirajici silou P1 a třeti, dosud neznamou silou, prochazejici osou kotevniho čepu. Pro rovnovahu sil plati, ze tři sily mohou byt v rovnovaze jen tehdy, prochazeji-li jejich vektory jednim bodem. Sila reakce kotevniho čepu musi tedy prochazet prusečikem paprsku vyslednice a paprsku rozevirajici sily. Velikosti jednotlivych sil vychazeji z trojuhelniku sil na obr.1 a obr.2. Porovname -li trojuhelniky sil pro prvni a druhou čelist, zjistime, že při stejne rozeviraci sile bude mit prvni - nabežna - celist mnohem větši brzdici učinek než druha - ubežna - čelist. Je to zpusobeno tim, že vznikajici tečna sila pomaha při bržděni u nabežne čelisti rozevirajici sile a naopak u ubežne čelisti pusobi proti ni. Tj. tzv. svorny učinek brzdove čelisti. Učinek zavisi dale na poloze obloženi. Přibližujeme-li obloženi směrem ke klice, měni se směr normalni i vysledne sily a brzdovy učinek čelisti vzrusta. V krajnim připadě se naběžna čelist stane samosvornou a dojde k zablokovani brzdy. U uběžne čelisti neni poloha brzdoveho obloženi nebezpečna, neboť k blokovani teto čelisti nemůže dojit. Vhodnym umistěnim brzdoveho obloženi na čelistech (obr. 3) i změnou polohy opěrnych čepu mužeme podle potřeby zvyšovat, nebo snižovat brzdici učinek i bezpečnost proti blokovani. U brzd zavodnich, terenich i soutěznich motocyklu (pozn.: članek je z roku 1972) se proto často setkavame s ruznym usporadanim naběžne i uběžne čelisti. Shodnost čelisti se u seriovych motocyklu voli pouze z vyrobnich duvodu. Jednoduche zvyseni učinnosti brzdy, které může lehce udělat každy, spočiva pouze v zkrácení, nebo zužení obloženi na ubežne části.    [kejva350Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  jak je to správně ukazují obrázky se silami - T1 , P1 atd. platí pro náběžnou čelist , dvojky pro úběžnou čelist.    [MartyC]   16.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor , na obrázcích na Jeníkovomísto http://jenikovo.wz.cz/upravy/10.htm jsou fotky , podle kterých když si to orientujete , bude to opačně - tedy zkrácení náběžné čelisti.    [MartyC]   16.09.2020
Odpověď  ja to taky mam na dvou strojich a urcite to brzdi lip hlavne bacha at si to neudelas obracene. :-)    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2016
Odpověď  Mám to na panelce a je to znát, doporučuju i srazit hrany na začátcích obložení.    [Milan]   15.12.2016
Odpověď  Paja.. kdyby se ti do toho skenování chtělo..měl bych velký zájem,    [Arpi]   14.04.2009
Odpověď  Tom> nevymyslej vymyslene a nesnaz se oklamat fyziku. Klasicka klicova brzda je obyc prace na pace. Z jedne strany jednozvratna z druzhe dvojzvratna. Vzdy plati F*b=Fa*a Takze zkracovanim b nebo prodluzovanim a se zvetsi sila F. Vic pomuze v danem pripade zmensit b (=klic). Bohuzel klic k celisti je opet vzdy paka dvouzvratna a jeho zkracovanim zenes b pri brzdeni k nule a ejhle ono to nefunguje. Muzes proto udelat elipticky klic, jako to mela treba Jawa90, ale tim opet prodluzujes rameno b a kruh se uzavrel. Rezume: tvoje upravy budou fungovat perfektne pri minimalnim opotrebeni paken (s temer nulovym pootocenim klice) + prodluzovanim paky do te miry, kdy je jeste unosny krok na druhe strane (packa/paka P/Z brzdy).
Jinak zdroj stale omylaneho clanku je kniha "Upravujeme motocykl pro zavod" od Ing Husaka (doufam, ze jsem to nezkomolil), ktera vysla nekdy v 70tych letech. Pro ty, kteri bez toho nemuzou zit, muzu knizku vyhrabat a oskenovat :-)    [Paja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2009
Odpověď  s predni brzdou si hraju uz asi 14 dni ta zkracena pakna mi moc nepomohla ale docela pomohlo prodlouzeni paky Asi o 1 cm no ted jsem jeste improvizoval se skracenim klice ale skratil jsem ho moc a on se ted prestal vracet ale zacalo to konecne brzdit jen musim doladit to vraceni    [tom]   13.04.2009
Odpověď  Já to zkoušel na zadní brzdě 634 a na obou na kývačce. Na té zadní 634 se to projevilo. Brzdí líp, ale na kluzkým povrchu se hodně kouše a je třeba brzdit dost s citem...na přední mám dvouklíček. V kombibaci mi brzdí vážně solidně i ve dvou. Na té kývačce se mi to ale nějak nezdá, resp. nepoznal jsem většího rozdílu. Tak nevím jestli doporučit nebo ne..    [Arpi]   10.04.2009
Odpověď  Zdravím chlapi, opravdu nikdo jste to ještě nezkoušeli?    [kejva350] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2009
Odpověď  Jestli se ti to chce delat, tak to udelej ja pouzival na soutezaku uzsi paknu a zlespseni se dostavilo cca v radech jednotek procent. Pokud chces experimentovat je podstatne lepsi vymena oblozeni za mekci.    [Pája]   17.03.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
 Strana 1/283 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 26.10.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Náhon tachometru určení na jakou motorku je.


 Zdravím, chtěl bych požádat o pomoc určit na jakou motorku je tento náhon tachometru.    [Sak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 350/360 - nefunknčí tachometr.


 Zdravím všechny Jawávky,

mám motor po GO, už jsem vyjel a zajíždím. Jen mám nefunkční tachometr a nevím, kde je chyba proto jdu pro radu, jaké hmaty použít nebo kde vyčíst v literatuře vyčíst postup montaže. Před montaží jsem "zkoušel funkčnost" tachometru vrtačkou. Ručička se hezky zvedla a ciferník najetých km se také hýbal. Zastrčil jsem druhý konec do karteru a nic.. Osobně si myslím, že vím kde je chyba.
Kdosi mi při GO řekl, že to malé gufero pastrorku přijde naklepnout zvenku do karteru trubičkou a až potom nastrčit náhon - myslím si, že náhon "nedosáhne" do pastrorku.
Byl bych rád, kdyby někdo poradil, jak to má být správně. Třeba to mám dobře, ale mám tam ten náhon špatně strčený... Předem díky za info.

Přijde mi tento způsob provedení takový neštastný. Na kývačce našroubuji a jedu. Tady člověk aby si pod to pomalu lehnul.    [Kornuss] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Barva Jawa kývačka


 Zdravím příznivce veteránů. Na své jawě 350 kývačka z roku 1959 bych potřeboval vyretušovat nějaká místa, kde je odlouply lak. Chtěl bych k tomu použít originální barvu z jiného dílu a to tak, že bych chtěl barvu nějakým přípravkem rozleptat (rozpustit) a pak jí použít na opravu motorky. Chci se zeptat, jestli existuje nějaké vhodné rozpouštědlo na lak z uvedeného období? Děkuji Roman    [Roman]   27.08.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Zajímavost z inzerce


 Nedávno byla v inzerci zajímavá nádrž - viděl to někdo někdy na nějakém letáku, dobové fotce? Pokud dobře koukám tak nemá středový prolis, takže rok cca 1960?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 175/470sport Vidlice


 Zdravím potřebuji pomoc ohledně předních vidlic na ČZ 175/470.Vidlice mi bouchají na každém malinkatém hrbolku,zkoušel jsme vyměnit pouzdra,olej jsem měnil několikrát i jsem míchal hydraulický s motorovým i převodovým olejem a ani jedno nepomohlo k tomu přidávám fotku vnitřního pístku jestli s ním není něco špatně protože je to poslední věc co mě napadá že by mohla způsobit bouchání tlumičů.Prosím o radu.Předem díky Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

delka drátů a průměry vodičů


 Kamaradi poradte.Potřebuju zjistir délku vodičů na350tku panelku.Chci to udělat origo.Tak potřebuji i barvy vodiců.Jsem s díky Oťas.    [Oťas]   28.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 350 kývačka panelka vymezovací válečky nádrže


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Předpokládám, že kývačka i panelka mají stejný rozměr nebo se pletu?


Díky    [Mira]   21.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka panelka


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Díky    [Mira]   08.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí boční pružiny a vylítnou. Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí pružiny a vylítnou (viz.foto). Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/592 silentblok přerušovače blinkrů


 Zdar draci, nevíte někdo kde koupit ten gumový silentblok na uchycení přerušovače blinkrů? Je to takový gumový váleček do držák přerušovač a je uchycený na tachometru pomocí takového oka.    [Miroslav]   22.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění výstupního kola převodovky ČZ


 Je někde v prodeji těsnění výstupního kola ČZ? Potřebuji na jawu i čz 175.    [Luboš]   14.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 125/175 453/450 DE LUXE přepis na 175


 Zdravím mám ČZ 125 453 s motorek 175/450 chci udělat veteránské SPZ bude s țím problém?Dá se to vyřešit?
Díky za info.    [Jan]   06.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Proč tam sakra nedořazuje druhej kvalt


 Lidičky mám takový nemilý problém který přímo souvisí s nadpisem nedořazuje mi na Jawa 350/354 druhej kval ale jinak tam jdou všechny nádherně. Motor mám celej po GO vidličky, pružinky a podobný blbosti tam jsou nové. Pomalu mě to začíná srát tak se vás táži nevíte co s tím krámem může být?    [Burian]   05.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase tacho smolik


 Cau,
Kdo me dobre zrepasuje tacho smolika? Za normalni penize...diky    [Petr]   03.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/283 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006