MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311470 příspěvků |7811 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 20 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 29.11.2021 06:28  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4303      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 12 / 270      Příspěvků Příspěvků: 40138
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/287 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Vybavení dílny pro údržbu, opravy a renovace strojů Jawa a ČZ


 V tomto vláknu bych rád diskutoval o přípravcích, které používáme pro usnadnění prací na motocyklech Jawa a ČZ, ať již jde o tovární přípravky nebo vymyšlené a vyrobené doma. Podělte se o zkušenosti, které přípravky považujete za nezbytné?    [Paul von Starkenbach]   27.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Netuším sic co je to za anketu, ale všechno co jsem potřeboval jsem nakoupil u etovaru. Kvalitní provedení přípravků sice něco stojí, ale nebudu půlit motory sekerou ani při stodolové renovaci.    [AB]   27.11.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250


 Našel jsem jednu pěknou    [nedojed] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 124 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kurňa, také mechaničky z DDR mať doma, výfuky by som im čistil každý deň. 😂😂😂    [. ]   26.11.2021
Odpověď  To jsou sakra pekny kozy :))))    [Petr]   15.11.2021
Odpověď  [dolin1] copak Simsona ještě občas potkáš, ale bobr je před vyhynutím. Dnes je to samá leštěnka :-)))    [Milan]   14.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A DDR???    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2021
Odpověď  mude foto 2, ten výfuk je laděný?    [Drtikol]   12.09.2021
Odpověď  A počkej až zjistíš, že na internetu je hlavně po-no.    [ecka]   27.02.2021
Odpověď  Pánové, tohle je bezkonkurenčně nejlepší vlákno.    [Jirka]   27.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [mude]   26.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [mude]   26.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [mude]   26.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 124 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (124) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozšklebená nádrž


 Zdravím všechny, ve volném čase si opravuji kývačku, která 30 let ležela v garáži. Byla bouraná a od té doby se na ní nesáhlo. Při předním nárazu se ohnuli vidlice a rám. Díky tomu se nádrž v místě pod víčkem roztrhla. Myslím si, že je v krásném stavu, tak by stálo zato jí opravit. Mám ještě jednu, ale není v originálním laku a mírně zrezlá. Nevíte někdo o někom, kdo by byl tak šikovný mi to opravit? Případně jak to udělat doma?
Děkuji všem    [TruemanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Napište si do goglu oprava moto nádrže a něco snad vyskočí, renovátorů je plno. Třeba toto https://nadrze-matousek.cz/ a plno jiných. Já bych to neopravoval, budou hnuté držáky a možná bude nějaká prasklina kolem nich. Modrošedá??? ta je stejně bez chromu tak je jedno co se tam dá...    [AB]   24.11.2021
Odpověď  Ano je. Vyráběli se i v modro-šedé :)    [Trueman] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2021
Odpověď  zato tahle v originál laku je :-))))    [milan]   24.11.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Převodovka upravená z 634 do kulatých motorů Panelka Kývačka


 Zdar...má někdo zkušenosti s touto upravenou převodovkou z 634 do Panenek a kyvaček? Sice stojí ranec, mají ji i na fichtl krámku atd, ale zajímá mě zkušenost. Moje převodovka je nic moc a každý chce za pěkné kolečka a hřídel dost peněz pokud vůbec má.

http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=110_111&product_id=10362&sort=p.price&order=DESC    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koupeno na etovar. Průměr náboje pro uložení řetězového kola má být 20,98. Takto už vypadá i česká strojařina nebo je to jen náhodný zmetek?    [Marek]   20.11.2021
Odpověď  Ahoj
mám to isté "tuningové" kolečko. Kupoval som ho pre rovnaký účel - prevodovka zo 634 (v mojom prípade konkrétne z typu 579) do blokov 354.

S kolečkom som mal ale nemalé problémy:
1. futro bolo mosadz a nie bronz, pozor na to!! Musel som dať vyrobiť nové
2. výstupná hriadeľ bola mala 0.05mm väčší priemer ako treba - nešlo nalisovať ložisko (resp. len za tepla a pod lisom s veľkou silou), musel som ju dať obrúsiť
3. vnútorná diera bola menšia ako na originále, nepasuje ucpávka spojkovej tyčky, musel som dať vyrobiť ucpávku na mieru.

V konečnom dôsledku ma toto jedno "české" kolečko stálo ďaľších 35 EUR navyše...
Takže pozor pred montážou...

Dnes by som možno radšej volil cestu tam dať originál kolečko 634 a upraviť pre neho blok motora, aspoň sa vyrieši slabé miesto s jednoradovým ložiskom na týcho starých motoroch.

PS: po najazdení cca 2000km - prevodovka funguje skvele    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2021
Odpověď  Našel jsem tohle:
https://www.4jawa.com/produkt-cz/767/ozubene-kolo-prevodovky-s-nabojem-19-zubu-jawa-634-250-350-kyvacka-tuning
Akorát že jsem pořizoval tři tyto kompletní upravené převodovky a u každé jsem nechával předělat bronzové pouzdro - u těchto kol s nábojem je proti hřídeli docela velká vůle.    [Martin Štindl]   13.11.2021
Odpověď  Převodovka-předloha je na bronzová futra, takže seženu kolo s nábojem. Nějaký tip kde?    [Jakub]   12.11.2021
Odpověď  472jky mají motor Jawa 634, akorát že tam už asi byla předlohová hřídel na jehličkách (hřídel bez přimazávací drážky). když by se sehnala předlohová hřídel s drážkami a vyměnilo kolo s nábojem za zkrácené tak je to použitelné do péráka.    [Martin Štindl]   11.11.2021
Odpověď  Navázal bych na toto vlákno dotazem. Lze upravit převodovka z čz 472 do péráka 350? Co a jak upravit?    [Jakub]   11.11.2021
Odpověď  Hlavní hřídel se určitě nemusí zkracovat    [Felix]   22.11.2019
Odpověď  Našel jsem zde podobné téma http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=67336    [Felix]   22.11.2019
Odpověď  Tim MPS myslite tohto prodejce http://www.mps-moto.cz/, nebo primo vyrobce (ktereho jsem nedohledal)?

Jake prevodove pomery maji jednotlive rychlostni stupne tehle 634-kove prevodovky, mate to nekdo? 1st- Xzubu vs. Yzubu    [takysportkar]   22.11.2019
Odpověď  Také tímto způsobem uvažuji.... myslím si, že je třeba ještě zkrátit hlavní hřídel, ale fakt nemám zkušenost    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2019
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

Proč?


 Už delší čas zvažuju,zda to napíšu,ale nedá mi to a chtěl bych znát váš názor.Jde o všelijaké leštění a tryskání motorů.Vždycky když vidím na nějaké motorce otrýskaný motor do "úžasné" celistvé šedi,nebo vyleštěný,že vypadá jako pochromovaný (a to nemluvím když někdo vyleští jenom prolisy na víkách),mám chuť toho "renovátora" (schválně nepíšu veteránistu) nakopat do pytle.Souhlasí se mnou někdo,nebo jsem divný?    [basista]   12.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ale odstraňovačem rozpouštědlovým, ne louhovým! Ten louhový sežere i hliník!    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2021
Odpověď  normální odstraňovač starých nátěrů
a pak vykoupat v acetonu
tím se barva sundá i štětcem
já to dělal na kole s dráty, tohle bude legrace :-)    [Michal]   19.11.2021
Odpověď  takychemik: Na ten samotny hlinikovy povrch to zapusobilo uspokojive. Uz to neni zasle ale ani nijak extra leskle, zkratka tak akorat.
Co poradis za chemii na tu barvu mezi zebrama, abych to nemusel skrabat. Udelat ten roztok koncentrovanejsi? Nebo je ta citronovka uplne spatna volba a pouzit neco jineho?    [takysportkar]   19.11.2021
Odpověď  Rouno, to superechtblesk leštění propagované renovačními salóny a jejich spřízněnci na veterány nepatří.    [AB]   19.11.2021
Odpověď  Firma Tůma 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎    [+]   19.11.2021
Odpověď  Kyselina citronová se používá na odrezení a ne na sundávání barvy.    [takychemik]   19.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ja na to vzal Kyselinou citronovou. Nekde tady na foru je napsano ze se ma pouzit 10% koncentrace. Koupil 5kg baleni, v kvetnu stalo 370,-Kc ted za nej chteji 2x tolik.
https://www.distripark.cz/x9789/distripark-kyselina-citronova-5-kg
Do 2L vody jsem dal 20dkg kyseliny. Buben byl natren nejakou stribrnou barvou. Roztok tu barvu lehce narusil, ale ze by se sama zacala uvolnovat to ne. Musel jsem ji pomoci ocelovym kartacem a stejne jeste nejake zbytky barvy na bubnu ustaly. Nejivic je to videt mezi zebrovanim kde jsem to nejak extra nedrhnul. Takze ucinost na barvu nic moc. Na zaoxidovany povrch bez nateru to ale zafungovalo docela slusne, tam jsem s vysledkem spokojeny.    [takysportkar]   19.11.2021
Odpověď  mě se osvědčilo chemické leštění firma Tůma. Povrch zůstane takový jaký je jen je lesklý a časem trošku zajde a pak je to super.    [HonzaBK]   19.11.2021
Odpověď  ma.reznicek : díky za tip,aspoň někdo! zkusím i tu solvinu.    [Pavel]   18.11.2021
Odpověď  Strašně záleží na konkrétním stavu, taky nemám rád leštěnky. Doporučuji použít různé čistidla chemickou cestou, každý mechanický zásah půjde na struktuře vidět. Já kartery čistil solvinou pěkně rukama, krom toho že jsem měl čisté ruky pěkně se vyčistily i ty kartery.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední blatník JAWA 360/1969


 Dobrý den,
chci Vás požádat o radu. Jak má vypadat přední blatník na panelku typ 360 z roku 1969? Mám dva kusy co vypadají jako z panelky, ale nejsem si jistý, který můžu použít. Předem děkuji za odpověď.    [steft01Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mirdo, já mám na 1970 mělký, hranatý.    [v.]   19.11.2021
Odpověď  Prosím o radu, jaký blatník patří na Panelku 350/360 z roku 1970? Ještě hluboký jak je tady na fotkách, nebo již ten mělký.    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2021
Odpověď  Měl bych blatnik na prodej nebo vyměna..Shaním nádrž na 592...    [Radek]   08.11.2017
Odpověď  Pánové sháním přední blatník hluboký na 559 "Panelku" měl by někdo na prodej?    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2017
Odpověď  Omluva. Špatně sem četl. A OK, už je mi jasné o čem se mluví.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2015
Odpověď  to Dolin1: ... možná pořádně číst, psal jsem o spodní fotce. Držáky bovdenů jsou vždy rozdílné u Jawy a ČZ. I tady, na té spodní fotce, je vidět rozdíl v držácích bovdenu - ten horní blatník má jakoby otvor pro bovden prasklý směrem k blatníku (jednodílný - Jawa) a ten spodní má pravidelnou kulatou díru (ze dvou dílů - ČZ). Takže na té spodní fotce - horní blatník Jawa, spodní ČZ. Je to poznat i podle spodního konce blatníku - spodní má širší "ploutev" (spodní konec blatníku - ČZ).

Stejně tak jsou rozdílné lemy blatníků u Jawy a ČZ. Jawa má jakoby plocý lem a ČZ kulatý. Také je jiný tvar blatníků, ČZ má jako by mohutnější, hlubší s větším zadním spodním rozšířením. Ale to už zde bylo zmíněno.    [Libor L.]   11.11.2015
Odpověď  Jak jsem psal
1 - ČZ
2 - Jawa vhodný na panelku
Mrkni se také na lemy (oba blatníky mají lemy trošičku jinak.

Zadní blatník je podle rozteče. Malé kývačky jsou užší, tudíž je zadní blatník užší. Z hlavy 21cm versus 23cm.

[Libor L.] - poprosím nějak jako info o tom rozdílu. neboť betonově je to jak sem to napsal já. Horní ČZ a spodní Jawa. Už dle uchycení držáků - zetka u lemu , Jawa kus od něj asi 1,5-2cm). Držák bowdenu mě přijde u obou fabrik úplně stejný.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2015
Odpověď  Nejjednodušší rozdělení je podle držáku bovdenu. Jawa má držák z jednoho kusu a ČZ ze dvou dílů. Takže podle spodní forky blatníků z vrchu je horní blatník na Jawu a spodní na ČZ. Nikdy to nebylo jinak. Ještě se může stát, že držák bovdenu může být v levo nebo v pravo, ale jen u ČZ - tam je to podle roku výroby. Jawa měla držák vždy v pravo.    [Libor L.]   11.11.2015
Odpověď  Děkuji, za odpovědi. Trochu mě zarazilo, že je tolik variant. Jaký je tedy vhodnější blatník pro 360 rok 1969(hranatý, kulatý)? Lepší fotky jsou na:
http://steft.rajce.idnes.cz/Blatniky

Prosím o identifikaci předních blatníků. A kontrolu, že jde zadní a přední (nějaký z foto) blatník použít na panelku 360 rok 1969?
Předem děkuji za odpovědi    [steft01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2015
Odpověď  ..i když jak píše meela, mohl bys dát i ten "panelkový hranatý".    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2015
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 Normandie


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli někdo neví, od kterého roku výroby ( nebo výrobního čísla) se vyráběly kývačky v barevné kombinaci Normandie? A měly tyto kývačky blatníky bez lemu jako je u starších kývaček, nebo už to bylo s lemem po celém obvodu? Díky za rady a tipy.    [Jena]   10.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nebo nemáte někdo originální kývačku z roku 1956 Normandie?    [Jena]   11.11.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sajda


 Zdravím chci se zeptat jestli má někdo zkušenost s tím když mám v tp napsanou sajdu ale chtěl bych jezdit bez sajdy tak by mě zajímalo jak se tváří policie na to když jezdím bez sajdy.Díky Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Řešil jsem to cca před 5 lety, takže je možný, že se něco změnilo. Napsal jsem do Jawy (pan Kraft), že chci k motorce Jawa 350/639 v.č. XY připojit sidecar VELOREX 562 v.č. XY, přišel papír, že lze a jak se mění rozměry. Dále jsem napsal do Velorexu a opět přišel papír + základní technický opis. Potom jsem byl myslím na Odboru dopravy, kde mi dali papír pro STK. S tím vším a motorkou jsem jel na STK. STK jsem musel chvíli hledat, protože ne každá se do toho pustí - nakonec Brandýs nad Labem. Tam udělali přestavbovou STK, opět na odbor dopravy - Rozhodnutí o povolení přestavby vozidla z kategorie L3e na L4e, zápis do TP a bylo.
Teď si přivezl známý z Německa motorku BMW R 80 G/S, kde je připojená sajda z Urala - ve starém TP vše zapsáno, v novém EU TP ne, takže s tím má docela problém, ale určitě to dá, protože v nejhoršim se lze obrátit na firmy jako Sidecarmont nebo v případě BMW CARservis.    [MALI]   10.11.2021
Odpověď  MALI - Jaky prubeh melo "urednicke kolecko" ktere jsi absoloval kvuli prestavbe? Predpokladam ze jsi mel lejstro s povolenim od JAWY a co bylo dal? Bod po bodu. Kam jako prvni, kam potom a jake lejstra kde chteli.    [takysportkar]   10.11.2021
Odpověď  Pokud máš v TP v poznámkách uvedeno, že motocykl lze provozovat bez postraního vozíku, tak nebude problém, ale pokud to tam nemáš, nemůžeš jezdit bez sajdy. Dřív to bylo možný, teď už asi ne. Před pár lety jsem připojoval sajdu k 639, dělal jsem přestavbovou STK a už to mám spojené na pořád.    [MALI]   09.11.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Moto přilba Žalud - Hříbek , n.p. Kovona Karviná


 Rád bych zde založil téma týkající se těchto přileb. Především informace typu:

- od kdy do kdy se vyráběla a prodávala.
- jaké verze v jaké časově souslednosti byly.
- v jakých barvách se vyráběla, z jakých materiálů
- návody a postřehy z renovací těchto přileb.

Podělte se s námi o své poznatky?    [Paul von Starkenbach]   15.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Stylová přilba k motocyklu - ano , ale. Jezdil jsem žaluda docela dlouho. Pak jsem přešel na novou přilbu -sice také otevřenou. Když mě přehlédl autař a složil mě k zemi,pohled jak mám sedřenou helmu,byl jsem rád,že jsem žaluda odložil.
Takže za mne,dobrá přilba zásadně ano , nikdy nevíte co se může stát.
Starou přilbu si raději položim na sedačku a když se jdu projet, na hlavu nasadím bezpečnější.Renovaci těchto přileb pokládám za zbytečnou , já už bych v tom nejel-
táhne na uši. Samozřejmě ať si jezdí každý v čem je mu libo.To jen má zkušenost, že i kochačka na veteránu může skončit jinak než nádherným zážitkem z jízdy.    [Mirda]   27.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poradil by někdo originální barevná provedení těchto přileb? Dělala se v provedení rumělková?    [Paul von Starkenbach]   16.10.2021
Odpověď  dobraradanadzlato: Nech si své provokace a příspívej pouze přínosnými příspěvky    [Paul von Starkenbach]   16.10.2021
Odpověď  Proh: při prasklinách je dobré vylít vnitřek řídkým betonem. Přilba tak zjíská nebývalou pevnost, ale má to jednu menší nevýhodu. Špatně drží na hlavě. Ta dobrá je že posílíš krční svalstvo a když se ti jí podaří k hlavě zafiksovat, projdeš s ní i zdí (ne betonovou).    [dobraradanadzlato]   15.10.2021
Odpověď  Určitě ne. To bych neřešil. Při pádu svoji práci odvede. Nevím co je to za otvor, ale vrtané nesměli být. To bylo na pokutu.
Cromwellky byly dokonce z tvrzeného papíru (kartonu) a závodili v nich. Dnešní přilby už jsou samozřejmě jinde.    [J]   15.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsou takovéto praskliny už na opravu? Jsou teda jen zevnitř, zvenku nic...    [Proh]   15.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přilby z KOVONA Karviná předvedli v r. 1956 a na trh šla 1957.Už se o tom diskutovalo v ČZ 125/150.    [J]   15.10.2021
Odpověď  Dostal se mi do ruky žalud a chci ho zrenovovat. Zvnějšku vypadala nabarvená skořepina krásné, ale zevnitř je ve struktuře materiálu docela dost drobných prasklinek. Otázka zní, je to u takhle staré helmy normální a není potřeba to řešit, nebo to řešit mám, případně jak? Přelaminovat?    [Proh]   15.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Buben na půlbubnu


 Říká vám tohle něco? Já to viděl poprvé...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  byla i v červeném...    [Gripen]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto by měla vypadat....    [Gripen]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vracím se ke staršímu tématu. Před několika roky jsem zakoupil tuto motorku. Exportní kývyčka do Švýcarska. Motor číslo 353-0269XX. Má níže popisované přední kolo, zadní blatník bez odrazky, přední bez lemů a s držáky SPZ jako u předválek, zadní kolo mám celobuben. Na rámu je oko na sajdu, staré provedení zadních tlumičů. Výfuky jsou ale klasické - možná vyměněné, původně tam měly být Comoty. Znalci si možná všimnou dalších specifik.
Stav není nejlepší, ale myslím, že když by se vyčistila, tak nechat tak, ne? Co Vy na to. Díky    [Gripen]   18.10.2021
Odpověď  Mně by teda hlavně zajímalo, jestli to divný přední kolo je výroba JAWA, nebo něco západního? Vypadá to, že brzdový štít je stejný jako na origo půlbubnu?    [Monty]   16.11.2016
Odpověď  Podle ceny 750,- švýcarských franků to je v přepočtu za 18 881 korun, docela pálka za takový stav :-(    [Martin Štindl]   16.11.2016
Odpověď  Před chvílí jsem našel tuto stránku:
http://www.anibis.ch/de/AdvertDetail.aspx?aid=1671 5322&utm_source=criteo&utm_medium=cpc& utm_campaign=ch_/de/_ret_lowerfunnel_(leads)
Podle vzhledu by se mělo jednat o kývačku "švýcara"    [Martin Štindl]   16.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  moje kolo 1.    [ladic]   24.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  moje kolo 2.    [ladic]   24.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stránka č.2    [Michal K]   22.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stránka dovozce č.1    [Michal K]   22.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 590


 Zdravím všechny, mám Jawu typ 590 na 19" kolech s anglickým štítkem a čísla rámu a motoru začínají číslicí 559.Na sportkách začínají čísla 590 -.Můžete mi někdo vsvětlit jak to je ?

Díky    [domazlickyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V týždenníku je súťažný Európan.    [Jumbo]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Spínačka u švéda 553(foto).
Jinak v týdeníku r.1962 (v čase 0:42 až 0:44) je záběr na řízení sportovního typu kde je spínačka a ampérmetr v pozdrech na krku rámu, ale pravděpodobně se takové provedení ve výrobě nemontovalo.
https://www.youtube.com/watch?v=WsXmM0fqMfY    [Martin Štindl]   16.10.2021
Odpověď  Na plechovým trojuhelníku na levé straně masky. Jen přišroubovaným. https://etovar.eu/cs/jawa-libenak/1336-drzak-spinaci-skrinky-jawa-553-554-libenak-sved.html    [Monty]   16.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kde mela sportka spinacku kdyz mela masku svetla ze Sveda?    [takysportkar]   16.10.2021
Zobrazit dokumentOdpověď  .    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  1966 cast Jawa/CZ ceniku.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  V roce 1966 ji v US nabizeli za 535 USD. Model 590 Swedish headlight.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Odpověď  Mám doloženo více jak 5 motorek Jawa 590 Sport s doklady , rámem i motorem 559. Mám také jednu takovou doma. Doklady jsou dokonce přeškrtané, původně natištěné pro z 353 1955!!!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  Měl jsem kdysi od souseda sportku a také měla motor i v TP předtištěno 559, přeškrtnuto, opraveno na 590. Na štítku byl typ 590 vyražen.    [vintera]   15.09.2019
Odpověď  Dnes už je možno vymýšlet konspirační příběhy. Různě doškrtaných TP existuje plno a dřív v tom nikdo nehledal nic zvláštního. V inzercích se důležitě zdůrazňují "exportní rarity" s cizojazyčními štítky a každý ví, že třeba "dávali co bylo skladem".    [Jawik]   15.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motor 350/354 a350/360


 Zdravím motorkáře a prosím o radu.Mám doma kompletně rozebraný motor 360 a teď jsem dostal kartery na 354.Kdybych chtěl poskládat motor 354 budou mi do těch karterů pasovat díly z 360?díky    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nikdo neví ? díky    [Pavel]   17.10.2021
Odpověď  Zdravím.
1) podle čeho se pozná původ kliky 350? je klika 354 a 360 stejná? mám kliku a má čep 15mm a nevím z čeho je.
2) je normální,že válec jde zasunout do karteru ztěžka? kartery 354(první) a válce 360.
3) kde koupit KVALITNÍ středový labyrint na 354 ?

Díky za názory:)    [Pavel]   10.10.2021
Odpověď  Nikdo neví? nikdo se s tím nesetkal? díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na tomto válci je vidět rozdíl kanálu oproti fotce níže.oba válce Panelka.je z inzerce..
https://motorky.bazos.cz/inzerat/89597090/Levy-valec-Jawa-350.php

Setkal se s tím někdo?? Díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2018
Odpověď  taky sem jezdil kazda hlava jina a nepoznal sem rozdil dokud sem motor nerozdelal tak sem to ani nevedel panelkovy valce na kejve v poho obracene by to melo mensi vykon jelikoz kejva ma mendsi kanaly    [free]   24.04.2018
Odpověď  No, myslim, ze by to fungovat melo bez problemu. Zrovna panelkovy valce se vyskytujou casto i na starších motorech. Nedavno jsem rozdelaval motor-kartery kyvacka, valce panelka, hlavy kazda jina, rozdilna komprese, misto vsech tesneni kila silikonu a taky zjevne jezdil, nevim jak dobre, ale fungoval    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Odpověď  Carlos : Asi jsem se spletl,u těch z odkazu mi ten kanál připadá jinačí-víc ve tvaru obdelníku.ale je to tím nafocením.
Jinak chci ty válce na kartery 18(354)+poslední hlavy 354,snad to bude fungovat:)    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Ahoj,stavěl jsem si motor na Velorexe a kartery co jsem měl (Velorex mechanika r.v. 1968) byly pro válce s nižším kanálem. Kartery jsem upravil na válce co jsem měl s vyšším kanálem. Pro úpravu jsem si udělal šablonu podle jiného motoru 350/360, který měl kanály větší.    [jankloub] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Zdar, no ja teda mezi valcema na fotce a v odkazu nevidim rozdil. Panelkovy valce maji delsi vyčnívající žebro hned nad vyfukovym kanálem. A na spodni strane kolicek zapadajici do diry v karterech (s tim si nejsem uplne jistej, kdy se zacalo). Ty valce na bazosi jsou panelkovy, ale připadají mi docela drahy, vzhledem ke stavu.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím.vyráběly se válce na Panelku 350/360 ve více variantách? v inzerci jsou dva druhy a rozdíl je jen v kanálech,dle foto (zde širší).v odkazu zase užší.nevím který válce koupit.díky
https://motorky.bazos.cz/inzerat/88642923/Jawa-350360-Panelka-valce.php    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kliková hřídel Jawa 350-354


 Zdravím chtěl bych se zeptat koupil jsem motor rozebraný na Jawu 350-354 a je středový díl na klice (hliník) volný v kartrech když se složí dá se motor nastartovat nebo to musí být těsný? děkuji Josef    [rekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na spravnu funkciu motora to musi byt tesne (toto je velky problem na 350 motoroch). Nastartovat to mozno pojde ale predpokladam ze nepojde dobre a mozno tam bude aj klepat
Nejako nechapem naco to skladat ked to nie je dobre? Treba to opravit aby to bolo tesne    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Netěsnící palivový kohout


 Mám dotaz k špatně těsnícímu palivovému kohoutu Jawa kývačka, r.v. 1956.
Špatně těsní, benzín protéká do karburátoru i po uzavření. Ne moc, ale stále.
Kuželová plocha kohoutu i dutina nemají zjevné poškození, pružina kohoutu je OK. Dá se to nějak "zabrousit", či opravit?
Díky za radu.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Po lapování to chvilku chodilo, ale po čase začal protékat. Koupil jsem replikový, ten těsnil asi 10 let, ale nyní taky lehce sákne.    [vojta]   15.10.2021
Odpověď  Rozebrat a kužel kohoutu ve vrtačce jemně zalapovat jemnou leštící pastou nebo zubní pastou. Kdysi jsem to takhle dělal, ale výsledek nic moc.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Držák zámku sedla Jawa 350/360


 Zdravím.Mohla by mi prosím nějaká dobrá duše změřit délku trubky,a její vnitřní průměr do které přijde zasunout zámek sedla?Mám totiž rozebranou do šroubku celou motorku a na rámu mám jenom samotný držák zámku sedla,bez ty trubky.Tak at to nemusím kupovat celé a vařit na novo.Dovařil bych tam jen tu trubku než půjde rám do laku.
kuji.Pro lepší představu přikládám foto o co mi jde    [Tony]   07.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji.To jsem přesně potřeboval.    [Tony]   09.10.2021
Odpověď  Delka 34mm, vnejsi prumer 18mm, delka zarezu 21mm.    [takysportkar]   09.10.2021
Odpověď  Jde mi hlavně o tu délku. Když ji tam nemám tak těžko poznám jak daleko bude vlozka a samotný otočný zajistovak v držáku sedla. Je mi jasné ze vložka pak musí byt zarovno s tou trubkou-teda vlastně stocenym plechem😁    [Tony]   08.10.2021
Odpověď  Není to trubka, ale stočenej pásek plechu.
Průměr vnitřní je jasnej- podle vložky zámku,s vůli spíš větší,třeba 4 desetinky. Délka taky podle vložky- aby otočná část zámku byla ve správném místě, a čelo trubky zhruba v rovině čela vložky.    [Monty]   07.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/287 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 29.11.2020)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zadní světlo na vývozní ČZ 175/450.


 Koupil jsem vývozní ČZ 175/450 řada 01, rok 1961 - motorka má ještě železný stojan a kryt karbu s výřezem na filtr, jinak je v naprosto úžasnym původním stavu. Na zadním blatníku jsou však nad světlem dvě díry navíc - světlo už je tam klasické jako měla 250/353. K motorce jsem dostal světlo Hella jako se dávalo na BMW R 50/2. V knize Katalog motocyklů ČZ se na straně 64 píše zadní blatník speciálně upravený s předvrtanými otvory pro německou svítilnu, nedodává se zadní svítilna. Moje otázka tedy zní, viděl jste někdo ČZ 175/450 s německou zadní svítilnou, případně přímo se světlem Hella? Předpokládám, že když jsem světlo k motorce dostal, tak tam opravdu bylo, ale pokud by měl někdo fotku, budu rád. Za foto světla se omlouvám, cvaknul jsem to jen v rychlosti, ale aspoň pro představu. Děkuji    [MALI]   07.11.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kryt motoru Jawa 350


 Zdravím všechny, můžete mi pls poradit? Mám dva motory Jawa 350, kdy jeden má na levém, spojkovém krytu motoru jen prázdný "prolis", tedy bez nápisu JAWA a pro změnu druhý má rovněž na levém víku takový hranatý nálitek kolem otvoru řadící/start páky. Nemáte někdo zkušenost z čeho přesně by to mohlo být? Děkuji za odpověď.    [PesiJRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava derave nadrze


 Zdar chlapi,

Nejakej tip, kdo me opravi deravou nadrz? Mam ji po chromu a uz i v laku, rez minimalne...

Diky    [PH]   29.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Interkom


 Cau, asi to sem moc nepatri, ale chci poridit nejakej dobrej a ne moc drahej interkom at si muzem s moji drahou polovickou behem cesty povidat a ne na sebe hulakat pres helmy :)
Nekdo nejaky zkusenosti...? Diky moc :)    [Jamon Cerrano]   02.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Drátěnka vzduchového filtru


 Krásný víkend všem! Poradil by někdo, kde sehnat filtrační drátěnku do vzduchového filtru přímo k tomu určenou v odpovídající kvalitě? Předem moc děkuji za postřehy.    [Paul von Starkenbach]   17.07.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přihlášení na bílé RZ v zahraničí


 Ahoj, mám doma jawu 250/590 sportku a TP odstřihnutým rohem. Majitel je sice po smrti, ale dědic bydlí pár vesnic ode mě a s plnou mocí taky nebude problém. Motorka byla vyřazena v roce 2000 a doklad o likvidaci prý neodevzdával. Zajímá mě jestli jde zlegalizovat v zahraničí jako vývoz a přihlásit zpět do Česka na dovoz na EU TP.    [BondgondRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dejte si pozor na podvodníky na FB


 Přeji příjemný večer, dejte si pozor na pochybné osoby.. kamarád má neblahou zkušenost s jedním panem co na fb se hlásí na skupině že vyřeší pozůstalost dokladů, ale poté si je nechá. Nerad bych veřejně uváděl jméno, ale pokud někdo toto bude řešit a nalezne můj příspevěk, rád mu poskytnu více info aby se alespoň tomuto individuu vyhnul obloukem...
Hodně zdaru a síly    [vordaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Testace veteran.spz


 Zdravim vsechny,
Muze me prosim nekdo rict kolik +/- stoji testace v Praze? Delal ted nekdo testaci? Jde me o to jestli jsou ceny tak nejak podobne nebo napr ve stredoceskem kraji to je napr o x% lacinejsi...V praze me byla sdelena cena 5000,-    [PH]   25.05.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Karburator zo 638 na 360


 Ahojte

pripravujem si mierne "vyladeny" hybridny motor 360 (zaklad je 354/04 bloky, valce a hlavy 360, kanaly zlicovane, valce upravene ala 634, piesty 634 Almet). Sanie je mierne zvacsene (cca 30mm na vstupe), kanaly zlicovane s valcami. Vo vysledku ocakavam vykon cca 20-22k so standardnym karburatorom 2926.

Mate niekto skusenosti s karburatorom zo 638 na takyto motor (360)? Ak ano, ake su skusenosti a pripadne ake otryskovanie?

preco nad nim uvazujem - mam jeden doma, daju sa lahko menit trysky pootocenim karburatora priamo na motore - jednoduchsie ladenie a ocakavam teoreticky vyssi vykon (?) vdaka vacsiemu difuzeru. Ale nemam s tymto karburatorom ziadne skusenosti...

Puristi veteranisti - prosim neriesme originalitu takehoto motora (originalny motor mam, bez zasahov kutila)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250 + Velorex 560 + PAV40


 Udělal jsem si sestavičku Jawy se sajdou a PAVem, v měřítku 1:18 a 1:43. Model ve 3D a poté vytisknut na 3D tiskárně. Trochu broušení a barvení.
vice foto: https://ibb.co/album/BnNbpf    [mochr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky.


 Potřebuji poradit s barvou linek na Jawa Sport 250 rok výroby 1968, originál černá barva. Byly zlaté nebo bílé. Děkuji za odpověď. M.    [Miramirek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor ČZ 175 předválečná


 Zdravím vespolek, mám takovýto dotaz.
dělám motor na ČZ 175 předálečnou rok 1938. V katalogu jsou psaná na převodovce 4 ložiska SKF 6203, z toho jsou tři uzavřená a jendo otevřené. Při rozebírání jsem si vše fotil, ale toto jsem asi nezdokumentoval dobře. Všiml jsem si, že nekteré jsou kryté jen z jedné strany. Máte někdo povědomí, jak by to mělo být a kam které přijde? moc děkuji za rady. Petr Hanzal    [Petr Hanzal]   02.12.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/287 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006