MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301630 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 69 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 23.8.2019 14:25  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 310
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 164
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4123      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 242      Příspěvků Příspěvků: 38138
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/275 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Napasování tureckých rybin


 Ahoj a dobrý den.:). Mám další problém se kterým si nevím rady a prosím o vaše tipy a zkušenosti. Jawa 354/03. Výfuky před více než deseti lety zakoupené v MJ, turecké. napasují mi na držáky rámu. Potřebuji poradit, zda je problém v mé montáži či Turecké výrobě, případně jak jej vyřešit. Viz fotky. Výfuk lze snadno přišroubovat v místě držáku zadní stupačky, ale potom nepasuje na držák v místě uchycení držáku páky zadní brzdy. Koleno výfuku také přesně nepřiléhá k válci, ale to by snad šlo dotáhnout maticí. Pokud máte nějakou zkušenost poraďte prosím. Mám nechat výfuk zavěšený jen na zadních stupačkách a koleni, nebo existuje nějaký způsob jak jej zavěsit i u uchycení brzdy. Ještě jeden dotaz, čím se dotěsňují kolena pod matky k válci, případně do výfuku? Díky. V    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky. Pokusím se vyfotit rybinu z čela, ale když jsem se na to díval, tak ten úchyt k brzdě úchytu k zadní stupačce v úplně podivném úhlu.    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2019
Odpověď  Tžěko radit, když se to nevidí naživo. Obecně mám z fotek dojem, že kdybys jakoby první chytil koleno matkou k válci tak, že bude volné - ale už dotažené (jakože třeba 2 odáčky před úplným dotažením), tak se tím srovná a tímpádem se vytočí i ten konec a výfuk (rybiny) by šel chytit k držáku rámu. Otázkou je i vzájemná souosost držáků (výfuk versus rám a podobně. Ono je někdy pootočený mírně i ten svislý držák zadních stupaček. A z hlavy Ti neřeknu jestli máš správně seskládané ty válečky a výfuk...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  koleno    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  uchycení u brzdy    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

ČZ 250 typ 475 Sport problémy s motorem


 Zdravím všechny místní milovníky veteránů. Dáváme s otcem do pořádku ČZ 250 typ 475 Sport a narazili jsme na tento problém:
Motorka asi 8 let stála a tak potřebuje trochu servisu. Vypláchli jsme nádrž, vyměnili sítko v nádrži i celý kohoutek a benzín teče pěkně. Vyměnili jsme hlavní i volnoběžnou trysku v karburátoru (obě kupovány novét). Ten jsme vyvařili v octové vodě, protože tam byl ucpaný kanálek. Samozřejmě máme i nové svíčky. Rovněž jsme dali i nové pístní kroužky.

A nyní máme problém, že motorka jede dobře jen když je kryt filtrboxu pod sedlem otevřený a bez filtru. I když v něm filtr není a zavřeme kryt, tak se motor rychle přechlastá - moc bohatá směs. Do filtrboxu vede přívod a ten je velký (asi 2-3cm průměr) a ten není je zcela průchodný.

Díky za radu.    [Petr P. ]   18.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za typy. Nakonec se ukázal problém v kombinaci špatného plováku a špatného těsnění...takže špatné komprese. Mohu se ještě zeptat, jak postupujete při čištění v ultrazvukové myčce? Tj. namáčíte před čištěním a jaké čistidlo? Děkuji    [Petr P. ]   23.08.2019
Odpověď  Málo vzduchu, moc benzínu, vzduch přidat nejde, takže ubrat benzín. Otázkou je, zda-li před osmi lety motorka na tento karburátor jezdila normálně. Za předpokladu že ano, tak je na vině "oživení". Výška hladiny v plovákovce, poloha jehly.
Hladinu může zvýšit i těsnění přidané pod víčko plovákovky. Je nutno nejprve seřídit směs volnoběhu. Je dost možné, že čištění odstranilo korozi z kanálků a tím se zvětšily průtoky. Jehlu je třeba posunout více dolů, tj. pojistku na vrchní zářez, tím se ochudí směs. Vyzkoušet i menší trysky.
Další věcí je výběr svíček.
Když nic nepomáhá, je dobré vyzkoušet jiné karburátory. Někdy se skutečně stane, že karburátor na dané motorce nejde seřídit a musí se vyměnit.    [vintera]   20.08.2019
Odpověď  Karburátory už 40 let čistím jen technickým benzínem pomocí injekční stříkačky bez jehly a následně vyfoukávám stlačeným vzduchem a vždy to stačilo.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2019
Odpověď  Díky, podobné zařízení mám taky ještě z dob, kdy jsem se bavil i dekektoringem a moc mi to tehdy nefungovalo a nějak jsem na to zapoměl.    [jawík]   19.08.2019
Odpověď  Prozatím jsem náplň měl jen jarovou vodu, doteď mi to stačilo. Sice jsem zvažoval koupi koncentrátu STAR 50 PN ale z opatrnosti čekám na nějaké pochvalné reference.    [Martin Štindl]   19.08.2019
Odpověď  Taky výměna trysek nemusela být ok a možná i vysoká jehla či hladina. Pane Štindl, jakou prosím používáte lázeň jestli to není tajné?    [jawík]   19.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je možnost zkusit jiný karburátor 2926SBD15? To vyvařování v octové vodě není zrovna šetrný způsob čištění a nejspíše to narušilo i kalibrované kanálky a sedla trysek v těle karburátoru, je dost pravděpodobné že tím bude nenávratně poškozen. Pro čištění karburátorů je vhodnější důkladné proláchnutí v tech.benzínu nebo ultrazvuk.    [Martin Štindl]   18.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

rám na jawu 350 360


 ahoj mám zbastlený a poníčený rám na tomto motocyklu odnesla to i kyvka.Prosím vás je rám shodný s rámem z nějakého jiného typu motocyklu?Např. jawa 250 559?
Předem moc děkuji za odpověď    [jarek]   22.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ano, je uplně stejný na 559/592,a podobný (použitelný) z 353/354.

Nejde použít rám ze 175.    [MOnty]   22.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosba o pomoc s identifikací dílů


 Dobrý den,

jedna známá mě poprosila o pomoc s identifikací dílů, které našla na půdě. Je tam něco z motorky a něco z auta. Co jsem se díval a porovnával, tak stojan s blatníkem vypadá na jawu 250 typ 353, ale ten střed kola zas vypadá na jawu 352.
Kdyby někdo poznal a byl ochotný poradit, o jaké díly z jakého typu to je, byly bychom já i ona velmi rádi.

Děkuji,
P. Zajíc    [zajicpet2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Blatník malá či velká kývačka se prodá dobře. Stojan panelka a k tomu ten konvolut (soubor) a hodit na bazoš.    [jawik]   19.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 7    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 6    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 5    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto1    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [zajicpet2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

jawa kývačky 250/350 typ 04


 Rád bych se ujistil v pár dotazech, pokud někdo fundovaně ví, tak budu rád za info:
Na typ kývačka 250/350 04
1) existovala kombinace dvoudílných plechů s filtrboxem a přitom ještě s spínačkou na nádrži? Osobně jsem viděl vždy spínačku na nádrži jen v kombinaci s otevřeným sáním nebo s trojdílným uzavřeným sáním s chobotem. Dvoudílné plechy sem vždy viděl až s spínačkou na masce.
2) mohla být na kývačkách po roce 60 i sedlo lavice? Nebo vždy jen kytara?
3) schránky na nářadí po roce 60, mohly být na pružinku (tak jako u panelky) nebo vždy jen na FABku. S ohledem na to, že např. na čz 175 z roku 1960 v originále mám schránky na pružinky bych tipl, že se mohly dávat i na poslední kývačky.
děkuji za případné rady.    [L]   15.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rukojeti u nálezových kývaček jsou povětšinou soudečkové - u jawarmaniaka v sekci o odlišnostech je uvedeno že od roku 1959 se objevují i válečky. I když soudečky jsou často i na pozdějších kyvkách(viz foto, údajně rok 1961). Na řidítkách závity pro seřizování bowdenů by měli být od začátku roku 1959 - tedy v katalogu motocyklů ČZ je uvedeno že v montáži u typu 355 a 356 začali 1.1.1959 a jelikož se jednalo stále o motocykly národní/jednotné řady kde jsou řidítka(pouze samotná) stejná tak lze předpokládat že to zavedli v přibližné době i ve výrobě v Týnci.    [Martin Štindl]   18.08.2019
Odpověď  děkuji za rady i váš čas. Ještě možná jedna drobnost, mám použít rukojeti soudečky nebo válečky?    [L]   18.08.2019
Odpověď  Kastlíky na FAB jsou u provedení 04 od roku 59.měl by někdo navíc bateriový? díky    [Pavel]   17.08.2019
Odpověď  FAB na víku schránky je co vím poprvé uveden až v katalogu z roku 1960, na str.43 dole je uvedeno že se jednalo o alternativní montáž - asi tedy na vyžádání.
Rychlopal určitě na tuzemský trh se u kývačky nemontoval vyjma strojů pro armádu kde byla řidítka s hrazdou.    [Martin Štindl]   17.08.2019
Odpověď  První fotka je evidentně asi skládačka překupníka. Chobot se vykytuje nejen v 59 a že byl cca 2 roky je teda masovka, dobře.
Rychlopal na kývačku NE. Jinak znova, pana jawarmaniaka jsi stále nestudoval?    [jawík]   17.08.2019
Odpověď  děkuji velice za vyčerpávající odpovědi. Dost mi to helflo. Ještě bych se zeptal od kterého roku se začaly dávat ty schránky na FABku a rychlopal?    [L]   17.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  U tohoto provedení bych to zrovna nebral že "je jich jako šafránu", je to prostě při postupných změnách ve výrobě jedno z provedení pro toto období(r.1959). Právě můj bratr si tuto zakoupil před dvanácti lety(na foto v příloze) a já sám ji ještě určitou dobu považoval za "skládačku" i přes to že prodejce uvedl jako jediný svůj zásah tu kapotáž od Korada. Pak ale mi dílnou prošli(jen kvůli drobným opravám)v tomto provedení dvě patinové 250tky v naprosto identickém provedení - obě na štítku rok 1959, jedna v klasické červené a druhá ve zbarvení ambassador takže jsem svůj předchozí názor přehodnotil.
I na internetu jde teď objevit pár takových(r(1959), jedna 350tka tady(až na kvalitu fotek):
https://motorky.bazos.cz/inzerat/106283516/Jawa-350354.php
Pak 250tka, ta má sice sportková řidítka ale jinak vypadá že vše ostatní sedí:
https://motorky.hyperinzerce.cz/jawa/inzerat/6527460-prodam-motocykl-jawa-250-353-kyvacka-nabidka-zlin/    [Martin Štindl]   16.08.2019
Odpověď  Udělej si to tak, aby se ti to líbilo, protože sehnat 3 dílné plechy obou verzí je prakticky nemožné a budou hodně drahé, sám jsem za ně dal ranec. Já bych šel do chobotu, těch je jak šafránu a jsou maličko zajímavější jak ty tuctové dvoudílné, kterých je po burzách plno. Jinak ty kombinace nádrží a výfuků jak píše pan Štindl asi souhlasí.    [jawik]   16.08.2019
Odpověď  děkuj za informace. Takže lavici a kastlíky na pružinku na kývačku určitě tedy ne.
A co se týče těch dvoudílných plechů a nádrži s ampérmetrem, tak kolega z práce mi též tvrdil, že to tak má na motorce a bylo to na původní. Akorát já to nikdy neviděl, tak pokud to bylo tak toho bylo asi jak šafránu.    [Libor]   16.08.2019
Odpověď  Podle barevné různorodosti dílů bych řekl, že plechy nemusí být vůbec původní.    [jawik]   16.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 250 /455 05 de lux


 Zdravim vlastnim tento motocykl a jsem docela na rozpacích co se o něm porůznu píše.Dle očitých zaměstnancú v čz se prý v roce 64 vyrobylo jen 147 ks těchto 250 ccm jinak jen 175 ccm kterých se vyrobylo spousty.Jaké máte vy info o ťěchto čz 250 455 de lux rok 64.asi to tu již bylo probýráno, ale rád bych znal váš názor a zkušenosti .    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Samozřejmě se ta raYta tady probÝrala. Zkušenost je taková, že na na akcích a srazech není De luxe tak jako i ostatní čezety moc vidět. Všichni chtějí jen tuctovky (353 a 559) a že existuje nějaká xxx.05 De luxe kolikrát ani neví. Skoro každá .05 nemá tu origo krytku spínačky, nebo jen tu plastovou část, nedávno jsem je vidël na bazoši.    [jawik]   14.08.2019
Odpověď  Vy musíte bejt fakt tvrdej motorkář. Tvl., češťyn, braň se, čím můžeš 😬.    [.]   13.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nepasující řídítka Jawa 354/03


 Ahoj. Před léty jsou zakoupil řídítka na kývačku a včera když jsem se je snažil napasovat pod Horní kryt světlometu, zjistil jsem, že jsou asi jinak tvarovaná než původní. Vpředu se opírají o velmi těsně o vrchní kryt světlometu - prostě nepasují. To jsou ještě v takové pozici, že páčky spojky a brzdy směřují téměř vodorovně. Pokud bych je, tedy řídítka, naklopil více dopředu, kryt by již nešel nasadit. Mátě někdo podobnou zkušenost? Případně pokud máte pozitivní zkušenost s nákupem řídítek poraďte. Děkuji. Současný stav viz foto.    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky všem za radu. Zkusím to dám vědět o výsledku. V.    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2019
Odpověď  Ano, je to tak, tyhle vysoký gumy s drazkou jsou na panelku, na kyvacku patri ten L-profil. Kyvackovy bryle jsou tlustsi a pak to takhle tlaci na masku. Zkusil bych to nejdriv se správnýma gumama (i složení bez gum napoví).    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2019
Odpověď  ¨Na zkoušku bych to složil bez těch gum    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2019
Odpověď  Nepatří na kývačku spíš tahle guma do spod http://www.mvdily.cz/g-krouzek-teleskopu-jawa-cz-2 ? Myslím že tahle vyšší s drážkou se dávala na panelky s lisovanými brejlemi.    [Felix]   09.08.2019
Odpověď  Ano máte pravdu. Měnil jsem je a skutečně se zdá že dolní část masky není v ose. To b, mohlo dělat neplechu. Děkuji, mrknu na to.    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2019
Odpověď  A vy jste měnil i ty gumy mezi spodníma brejlema a spodní maskou? Nejsou vysoké?
To by mohlo být příčinou, že se maska vpředu nadzvedává...
Některý replikový ložiska do krku řízení jsou taky rozměrově vyšší.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Zdravím,

Díky za reakce. Řídítka jsem zakoupil na Montyjawa a nevím kde byly vyrobeny. Teď postupně k níže popsaným typům. Horní díl masky byl na motocyklu vždy (stejná barva - žádná skládačka, motocykl má stejné číslo motoru a rámu), tak předpokládám, že je z velké kývačky. Zasílám i pár foto k posouzení správnosti montáže dolního dílu masky. Podle mne tam ale není možnost namontovat jinak. Chci mít je jistotu, že jsem někde neudělal chybu dříve než budu případně shánět jiná řídítka.

Díky

V.    [schizo_free_nick] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Detaily Jawa 250/590 sport 1967


 Ahoj všem, jsem daty nový, ale mám starou motorku ;-) Jde o mou Jawu 250/590 sport 1967 s původními platnými doklady. Dávám jí po x letech do co nejvíce původního stavu a snažím se zatím vše bez replik. Je kompletní, ale chybí mi nějaké drobnosti a informace o detailech. Zkusím napsat v bodech co mě zajímá a jestli mi někdo znalý pomůže poradit.

1. Páčky bez kuliček jsou stejné jako na pionýra nebo nepasují? Chci koupit originální původní
2. Jak nýtujete zadní madlo?
3. Šroubek přepínače světel a horního dílu masky půlkulatý šroubek jako držák SPZ nebo kulatý placatý?
4. Dají se někde koupit lanka spojky a při.brzdy se šroubením u řídítek jako originální? Je tam závitová vložka v řidítkách
5. Zadní stupačky mám české repliky s závlačkou plechovou, ale původní mám s klasickou závlačkou..co je správně?
6. Ještě mě určitě něco napadne postupně, tak dopíšu
7. Nádrž a sedlo už mám jiné, vím že tam nepatří

Dále sháním teda páčky bez kuliček, víko filtr boxu a plech jistící, levý držák stupačky (trubku) a nějaké původní šroubky M6 a M8 vhodné na pozink, nechci repliky...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 164 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jezdit s jakousi napodobeninou značky se muže dle zákona šeredně prodražt a ty případy jsou, doporučuji nastudovat.
Když už bych si nechal dělat na přání europlachtu tak bych vyšel třeba ze tvaru znaků původní spz a případně něco doplnit do jejich povinného počtu. Ale to pro někoho nebude za ty peníze moc originální.
Kdysi za starých spz jsem dostal místo ztracené "XY 12-34" novou "XYZ 12-34" podobně jako nedávno při přepisu Jawy 50/550 byla stará spz tvaru "AB 12-34", ale pro duplicitu s jiným vozidlem úřadem opravena na "AB01234" a patřičně domalována na starém formátu spz.    [jawik]   10.08.2019
Odpověď  Upřímně je mi úplně jedno, jakou značku tam kdo má, původní, plachta, žádná, na přání. Na značku to nejezdí. Stejně to většina zde “naštěstí” nějak vždycky vyřeší, že?    [Milan]   10.08.2019
Odpověď  Takto by to asi proveditelné nebylo - nové SPZ na přání jsou podmíněny že u vozidel musí být 8 znaků, u motocyklů 7 znaků a mopedů 5 a také platí že znaky mohou být jen písmena a číslice, ne pomlčky(diakritiku).
Ty SPZ vyráběné etovarem lze použít jako náhrady za poškozené původní staré originální RZ - ale i v tomto případě je to vlastně obcházení zákona protože při ztrátě či nevratném poškození značky je majitel vozidla povinen si na DI zajistit novou.    [Martin Štindl]   10.08.2019
Odpověď  Není lepší si dát spz na přání původního typu?Například BN 52-66 na tuhle europlachtu,tu následně doma šoupnout do skříně a nechat si tady https://etovar.eu/cs/jawa-cz-250-350-kyvacka/1988-zadni-spz-razena-na-prani.html vyrazit požadované číslo a jezdit s původní malou SPZ?Nikdo nic nemůže poznat.    [Vojta]   10.08.2019
Odpověď  Značky na přání jsou diagnóza ... .    [jawák]   07.08.2019
Odpověď  Říká se "proti gustu žádný dišputát". Mimo několika strojů z mládí mám také na všem EU plachty. Na pionýrech i zetce mi připadají hrozné, na kývačkách si již zvykám. Cena 5000 není nejmenší, ale když to udělá někomu radost, proč ne. Myslím, za mne dobrý.    [vintera]   07.08.2019
Odpověď  A jako co, nejsi sám co je postižen euplachtami, nic novýho. Më teď naštěstí zůstala malá na 555 a s plachtou by to bylo rogalo.    [jawik]   07.08.2019
Odpověď  EU značku jsem bohužel dostal při přepisu před 5lety, tudíž bohužel s tím nic neudělám, proto jsem šel aspoň touto cestou... samozřejmě bych byl nejraději za původní SPZ. Mám ještě 361 Sport s původními doklady a původní SPZ psané na mě, tak aspoň že u této se mi to podařilo zachránit..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2019
Odpověď  Za mě taky ne, ale je to jeho věc. Malou chvíli jsem o podobném uvažoval jako o daru, ale nakonec jsem tu "snobárnu" zavrhnul. Obávám se Milane, že diktátu molochu nebude konec a přinese další a horší prasárny, dobře nám tak, jsme furt jen něčí "ovčani".    [jawik]   06.08.2019
Odpověď  Abych ti řekl pravdu, je to katastrofa a to nemyslím ve zlém nebo proti tobě. Nedávno jsem viděl u kámoše předválku ČZ 175 Standart po renovaci. Nádherná práce, kterou naprosto zdegradovala tato nesmyslná EU značka. Dnešní doba je prostě taková. Logika musí ustoupit nařízením a zákonům molochu EU. Snad se nám jednou zase podaří osamostatnit a vrátit se alespoň v některých věcech zpátky na zem.    [Milan]   06.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 164 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (164) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motory JAWA/ĆZ


 Zdravím, prosím o pomoc s identifikací, rokem a hodnotou těchto 3 motorů. Jsou to pravděpodobně 250 všechny 3, ale jeden má jen jeden výfuk.

http://www.image-share.com/ijpg-3982-125.html
http://www.image-share.com/ijpg-3982-126.html
http://www.image-share.com/ijpg-3982-127.html    [Duhen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Takže dva jsou 353 a ten ČZ je 473.    [Duhen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2019
Odpověď  Shoď hlavu a hned vidíš, jaká je tam “díra”.    [Milan]   07.08.2019
Odpověď  Milan: ...Ale tak to jestli by to mohl být motor ČZ 250/455 poznám podle vyraženého čísla na bloku, je tak? Ještě jsem se právě ke kontrole těch čísel nedostal....    [Duhen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2019
Odpověď  250 ČZ to není skoro určitě. Hlava tam nesedí protože je z 356    [meela]   05.08.2019
Odpověď  Zkus se ještě víc zaměřit na ten ČZ motor! Ta hlava je na tom válci nějaká malá... Nejedná se náhodou o motor ČZ 250/455? To by totiž byla jiná písnička...    [ Milan]   05.08.2019
Odpověď  OK, pak dám vědět za kolik jsem vydražil či prodal. Díky všem za názory.    [Duhen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2019
Odpověď  Ty trosky à 1000,- ks a budeš rád, kdybys měl kompletní motory to by byla jiná.    [jawik]   04.08.2019
Odpověď  Jj, díky za info, takže dejme tomu 1500-2000 za ty dvojvýfuky a za ČZ 1500. Pokud by někdo vzal vše tak dejme tomu 4000-5 tis? No ještě teda omrknu v.čísla, kde asi najdu přesný typ. Měl by někdo zájem?    [Duhen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2019
Odpověď  15.000 za všechny ani náhodou, dal bych max. tak polovic ve slušném stavu včetně zapalování, karburace a jeho krytu.    [jawik]   03.08.2019
Odpověď  Samozřejmě soudím jen podle fotky, neviděl jsem to zblízka.
1500,- za kus by odpovídalo 5000,- za vše, ne?    [MOnty]   03.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

Pístní kroužky


 Vážení kolegové,

prosím sdělte mi adresu (kontakt) na firmu, kde bych mohl koupit pístní kroužky
na JAWU ČZ 175ccm typ 356 rok výroby 1957.
Děkuji za jakoukoliv odpověď.

Karel    [Karel]   04.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  … nebo https://www.komapistonrings.com/cz/vyrobni-program/pistni-krouzky v Komárově. Mají prodejnu a vždy tam byli velmi ochotní.    [Bohumil]   05.08.2019
Odpověď  Kdekoliv ,kde prodávají kroužky na 350- SESAmoto, Motojelinek, Motoustí, Motoveterandíly.

Nebylo jednodušší zadat dotaz do Googlu?????????    [Monty]   04.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

MATICE TELESKOPU 250/590


 Zdravím všechny, můj dotaz se týká matice teleskopu a jeho těsnění. Dají se sehnat a vyměnit ? Našel jsem jen gufero,(http://www.doktormoto.cz/cs/gufero-matice-kluzaku-jawacz-6v-d-5369.html), ale ten kroužek pod závitem a kůži nad simerinkem ne. Má s tou výměnou někdo zkušenosti ? Díky    [grif]   04.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Matice se prodávají komplet v replice, příkladně:
http://shop.jawacz-dily.cz/kyvacky-panelky-c1/tesnici-matice-vidlice-jawa-cz-i106/
https://www.dum-motocyklu.cz/matice-s-guferem-predni-vidlice-jawa/p-6490/
V dílně lze zrepasovat původní, středící kroužek(pod plechovým obroučkou) vyrobit ze silonu(polyamid) rozměry("asi" přibližné) 42 x 47,5 x 2,5 - uvedené rozměry jsou u nově vyrobených kroužků k teleskopům 250/553. Horní prachovku jsem si nechával udělat z hověziny, popř. by šla i z té plsti jako mají repliky. K závitům na zatěsnění kluzáků patří ještě O-kroužek NBR (katalogově by měl být 36x2)    [Martin Štindl]   04.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

plech sedla


 Ahojky nevíte náhodou kdo v CZ lisuje plechy moto sedadel ?

Díky    [demo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Určitě je lepší zrepasovat starý plech, než použít repliku. Potřeboval jsem sedlo kytaru, takže na burze jsem koupil rozpadlé, plech obrousil, nepískoval. Ošetřil odrezovačem a barvou. U Reků ušili sedlo a jezdím.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2019
Odpověď  turci..........    [Monty]   31.07.2019
Odpověď  Nevím kdo je vyrábí, ale je to tragédie, stejně jako většina replik. Koupil jsem na sportku plech - lavici a nedostal jsem ho na zadní blatník. Měl menší rádius a byl posunutý z osy motorky, tak jsem ho vrátil a dal si práci s opravou starého (pískování, odrezovač, cínování, komaxit). Už je hotové a znovu se mi potvrdilo heslo: Lepší opravit starou věc nežli pořídit repliku a mít s ní problémy. Sice to dá práci, ale s vysledkem jsem spokojený.    [milan]   31.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozebrání pístu přední vidlice na 353


 Ahoj Jawisti, může mi někdo poradit, jak rozebrat tlumič v přední vidlici na 353 r.v. 1960. Jde o povolení koncovky na pístu viz. foto. Předem díky.    [ORSABACRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za radu. Mám to povolené.    [ORSABACRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Závit je normální pravotočivý a mělo jít povolit ve svěráku přes měkké čelisti. U typů 553 a 554 je to u závitů dodtatečně letováno(foto) ale u běžné kyvky to je zpravidla jen dotaženo.    [Martin Štindl]   30.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Je ta barva origo.? nebo jen hezky a s citem udělané?


 https://www.ebay.com/itm/1965-Other-Makes-Jawa-250-model-559/113835412660?hash=item1a811e8cb4:g:AwYAAOSwuW9dPvtU    [honďas]   30.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Citace: "I started this project over twenty years ago and never finished."

... no za 20 let to moc daleko nedotáhl.    [jawak]   30.07.2019
Odpověď  červený linky, vejfuky nahoru,ustřižený uši panelu, a divně ušitý jasně nepůvodní sedlo - to všechno podle mně znamená nepůvodní provedení.    [MOnty]   30.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Vidličky jawa 250 nová výroba


 Ahoj všem. Máte někdo zkušenost s vidličkami české novodobé výroby na jawu 250? Konkrétně bych je kupoval asi z motokrámek.cz protože s nimi mám dobré zkušenosti.
Avšak bojím se co mi dorazí. Měl jsem kdysi v ruce pár replik( ale tuším že nebyly CZ) a to byla tragédie, volné na osičce( měli hroznej vakl) a i tvar rádiusu byl myslím trošku jiný.
Minule to skončilo tak, že se mi podařilo sehnat jednu původní a druhou slušnou jetou a fungují dobře. Jenomže teď už nějak nemám kde.    [Henry]   02.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 58 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nepochopils co se tady píše. Otázka neni "Prečo by museli byť vystavené len výnimočné a vzácné stroje?". Otázka je, proč ušetři 10k a odfláknout renovaci ...    [jawák]   30.07.2019
Odpověď  Prečo by museli byť vystavené len výnimočné a vzácné stroje?V tom národnom múzeu-prosím.Ale to je len jedno.Ale pomaly v každej rodine ČR či SR sa nájde nejaký motorista-zväčša dedo a dnes už vnuci vytiahnu ten jeho motocykel a dajú si ho zrenovovať ako pamiatku na dotyčného a niekde vystaviť,často doslova v obývačke,jazdiť s tým veľmi nemienia.Alebo je tu veľa zberateľov čo skúpili všetko čo má dve kolesá a teraz majú na regáloch zrenovovaných 10 rovnakých štadiónov,10 Jawičiek 175,10 Pionierov,5 paneliek atd.Nikdy už to asi z regála dolu na jazdenie dávať nebudú.To už nedáva zmysel ani mne.Možno len ako investícia.    [Joski]   30.07.2019
Odpověď  Jako jak by u péráka mohla renovace na vzhled přijít "výrazně levněji"? Vape je u takové motorky pošetilost - dynamo je spolehlivé a není absolutně důvod ho nahrazovat. To není o ceně ale o tom že chce prachy utratit. TOP vnitřek motoru vyjde na zhruba na 10k. A jinde se u Jawy ušetřit nedá.

Tak že nepojízdnej pérák na okrasu by vyšel asi 10k levnějc ... tomu říkáš "výrazně levněji"?    [xhamsterr]   29.07.2019
Odpověď  Ještě doplním, že ho má na platných bílých značkách.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.07.2019
Odpověď  Ono je to co člověk, to jiná nátura.
Kamarádovi jsem poctivě renovoval péráka, včetně výbrusu, udělání kliky...a chtěl dokonce Vape. Přitom předem věděl, že nebude jezdit. Má ho v bytě, kochá se a ví, že když naleje benzin a olej do převodovky , může kdykoliv sednout a jezdit. To ale nemá v plánu udělat.
Renovace na vzhled by přišla podstatně levněji, ale to bych ho s tím vyhnal.
Když už se něco musí renovovat, musí to být co nejlepší (alespoň u mě a cením si i přístup kamaráda).    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.07.2019
Odpověď  Já bych se taky přikláněl k dělení veteránů na provoz a výstavu. ALE za ty na výstavu bych bral něco co je vyrobeno v jednom kusu a stojí to za sklem v Národním muzeu.

Řešit v rubrice "Kývačka, Panelka" stroje na výstavu se kterýma se nebude jezdit je prostě debil-í. A podobně bych se vyjádřil i o lidech to tato moudra šíří. Jediný u koho se to dá pochopit je ten renovátor který prostě maximalizuje zisky na úkor zákazníka - je to zloděj.    [xhamsterr]   29.07.2019
Odpověď  No, když bych měl být úplně přesný a konkrétní pro pochopení příspěvku, tak při shánění dílů jsem několikrát narazil na použité součástky v podstatě nepoužitelné do provozu. Typicky kolečka a hřídelky převodovky,spojkové koše. Ne každý prodávající je ale schopen stav dílů posoudit.

Narazil jsem ale na "renovátory", kteří díly na hranici použitelnosti montují.
Dostalo se mi vysvětlení, že přeci drahý renovovaný stroj nebude nikdo ničit ježděním a tak kolečka přežijí majitele. A je mnoho renovací, kdy motor nikdy neběží.
Koupil jsem z dědictví dva motory po "renovaci", kdy byl motor uvnitř nekompletní, pouze vyleštěný. Byla to zakázka na péráka a zetku na vystavení.

A že je asi častá situace renovací na vystavování jsem zjistil po prodeji více jak 150 kg vyřazených kývačkových, panelkových převodovek a košů z mých starých přebraných zásob, které jsem chtěl vyhodit. A já než něco vyhodím, tak to je už skutečný šrot.
Kupec mi vysvětlil, že je mnoho lidí, kteří nikdy jezdit nebudou, ale nějakého "veterána" vlastnit musí. A těm taková kolečka stačí. Je třeba se zákazníka vždy napřed zeptat.
Jezdilo a jezdí ke mně dost různých sběratelů všeho myslitelného i nemyslitelného a nově často slýchám požadavek spíše na dobrý vzhled, ale funkčnosti netřeba. To, že je nově poptávka i po opotřebených kolečkách, koších, nepoužitelných karburátorech a dalších dílech na běžné jawa-čz svědčí o nějaké situaci. Dokonce i vytahaný a orezlý primární řetěz je dobrý. Toť má letitá zkušenost.

Takže bych se přikláněl k dělení součástek Na provoz/ Na výstavu i u oficiálních prodejců nových dílů.
Je ale zapotřebí být trochu nad věcí a zamyslet se, proč se ironie stává skutečností.    [vintera]   29.07.2019
Odpověď  Jen že s tim jaký sem choděj a kolem motorek se motaji "experti" se ironie od hlouposti v podstatě nedá poznat.    [xhamsterrr]   28.07.2019
Odpověď  ano, nebrat všechno smrtelně vážně.    [vintera]   26.07.2019
Odpověď  Volte...ste nepochopili ironiu...    [Brano]   26.07.2019
Zobrazeno 10 z celkem 58 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (58) 
 Strana 1/275 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.8.2018)
Nezodpovězené téma 

Lanka u Kývačky


 Dobrý den.
Může někdo vložit fotku,jak jsou vedeny lanka u Kývačky?
Děkuji    [renatik]   13.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

kolena kývačka


 Ahoj,chci se zeptat na kvalitu koleno od tohoto výrobce http://www.motovyfuky.unas.cz/ jestli nemáte někdo zkušenost?Díky za odpovedi.    [Jan]   10.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

nádrž Jawa/ČZ 175/356


 Zdravím,
mám prosbu - nemáte náhodou někdo kotované linkování a pozici barvy na nádrži na Jawa/ČZ 175/356?

Děkuji

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seznam šroubů jawa-cz 175/356 rok 1959


 Dobrý den,chtěl jsem se zeptat zda někdo nemáte kompletní seznam všech šroubů, matek a podložek včetně rozměrů a kusů. Předem moc děkuji za odpověď    [Tomáš]   07.07.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250, 592 elektroschema


 Ahoj všem, sháním elektroschema na 250, 592, r.v.1974 s regulátorem napětí a mínusovým kostřením.díky za případné info    [martingreyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Californian IV - kudy vést el.kabely k dynamu?


 Zdravím,byl by někdo ochotný mi vyfotit kudy přesně vede ten svazek shora po rámu k motoru??? Byl bych moc vděčný.Bije se mi to s filtrem,někdo to přede mnou dal špatně. Je ale třeba sundat pravý plechový kryt. Filtr mám plastový jako má např.panelka,moc díky Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výfuk Pionýr


 Zdravím, nevíte, jak jsou uchycené závity na uchycení kolena výfuku v hlavě? Jeden se mi zalomil a nevím, jak ho dostat ven.    [Adam]   06.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

go klikovky jawa 354


 Ahoj chlapi nevíte o někom na go klikovky na 354 kývačku ze západních čech.Díky za každý tip.    [Jan]   04.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/487


 Zdravím. Nevíte kde se dají koupit silentbloky na uchycení nádrže ČZ 175/487? Nikde na stránkách jsem je nenašel. Tak nevím jestli se to tedy dá ještě sehnat.
Děkuji za odpovědi.    [Tom]   05.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice


 Rovnali jsme přední vidlice (trubky s pouzdry) a u dvou kusů (z různých jaw) byly trubky vyrobené z měkčího materiálu. Nemá někdo povědomí z jakého druhu materiálu byly trubky vyráběny?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Californian


 Zdravim, potreboval by som poradit. Mam californian a aj Slovensky TP dokonca aj platnu STK :) mam ale trosku nejasnosti v TP kde sa uvadza obchodny nazov 350/360 (predpokladam chyba pri prepise). Prva evidencia 1.1.1968 v CR - podla TP. Cislo motora 362. Viem si niekde overit presny typ motorky pripadne VIN cislo a rok vyroby? Napr archivy atd. Dakujem za pomoc    [Michalt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 354 válce


 Zdravím, můžete mi poradit který z těchto válců přijde na kývačku? Ten opískovaný byl na původní motoru, ale bohužel je poškozený a pak se mi povedlo koupit další jiné válce, ale bohužel některé věci jsou jiné oproti původním např. nové mají mezi některými žebry výztuhy. a navrchu mají odlitá čísla. Můžete mi tedy říct zda jsou na kývačku 354 rok 1958 https://ogar69.rajce.idnes.cz/Jawa_350_valce/    [ogar]   12.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

kryt řetězu


 Chci poprosit o radu od koho koupit kryt řetězu na 350 kývačku,na e shopu mají bud turecký nebo český,máte někdo na svém stroji?Děkuju za radu.    [jan]   06.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

zapalování MA 358 na 250 californian


 Dobrý den.Mohl by mi někdo prosím zaslat fotku popřípadě i výkres distančních sloupků na zapalování MA 358.Tady ve fóru 25.12 2014
je náčrt i fotka ale v knize od J.Bartuše na straně 111 je fotka na které je jeden ze sloupků jiný.Potřeboval bych upřesnění k vyrobení sloupků.Děkuji za pomoc.    [Zdenall]   25.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

misky rizeni


 zdravim,
misky rizeni v krku na panelce nahore jak maji prijit? tou silnejsi sranou dovnitr krku?
diky za postrehy    [cenda]   19.11.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/275 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006