MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299975 příspěvků |7190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 68 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 22.4.2019 01:09  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 310
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 162
    JAWA 250/590 sport   16.07.2014 / 162
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4078      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 16 / 239      Příspěvků Příspěvků: 37474
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/272 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa 250/559 dusí se při rozjezdu, přidání plynu na volnoběh


 zdravím, měl bych na vás dotaz jestli by jste mi mohl poradit s jawou 250/559
při rozjezdu se mi začne motorka dusit a až po nějaké chvíli vyjede do otáček, ani na volnoběh se jí nechce do otáček,
karburátor a přívod paliva jsem cca 3x čistil a stále nic, mám komplet bezkontaktní zapalování, filtr jsem dával nový a i jsem zkoušel jet bez něj a pořád stejné, karburátor mám cca 3 měsíce nový značky pacco, který mi doporučily známí co také jezdí a mají ho,
motorka mi krásně jezdila ale ze dne na den to začalo zlobit, svíčka byla krásně cihlová
bohatost jsem měl na stavené na necelé dvě otáčky a jehla na druhém zářezu shora
přikládám i video ať slyšíte co to dělá https://www.youtube.com/watch?v=774dcS0YVg0    [bosyngRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Monty: Mne to s tou tryskou moc nereže. HT má vplyv na plný výkon a tazateľovi to nejde zrýchlovať.    [Miroslav]   21.04.2019
Odpověď  a co zkusit větší trysku?    [Monty]   21.04.2019
Odpověď  taky to muzes nepatrne poladit tesnenim pod vicko plovakovky treba z papiru co se z nej delaj tesneni.    [free]   21.04.2019
Odpověď  plováky stejně jako jehly taky žádný odborník či pamětník nezmapoval, půjdu taky cestou pokus omyl. O fíglu s podložkou jsem slyšel.    [jawik]   19.04.2019
Odpověď  Tak dneska jsem dneska s tím trochu laboroval. Našel jsem v dílně 6 plováků a po porovnání má každý trochu jináč naletovanou tu jehlu. Podařilo se mi vybrat jeden (a zrovna je to ten nejvíc pomačkaný), z kterého nejmíň trčí jehla a na ten to jede. Ale při delším stání na volnoběh by to chtělo ještě asi krapet vyšší hladinu, protože motoru jakoby začne docházet benzín a začnou se zvyšovat otáčky a zdechne. Když zavčas zmáčknu kolík na přeplavení tak je to zas na chvíli ok. Zkoušel někdo přeletovat jehlu v plováku? Kámoš mi radí ať zkusím dát nějakou malou podložku na plovák a tím ho zatížit, aby zavíral později, tak až zas budu mít čas, tak to vyzkouším.    [Majkl250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  jestli je to stejný dotaz tak to popsal na M.cz. Škoda, že se i tady o vyřešení závady občas nedozvíme. Prý nízká hladina a jede mu to. Trochu mě inspiroval u mojí 475, kdy jí taky jako by dojde dech a asi "čtyřtaktuje", to popisoval stejně, zkoušel jsem už asi vše co zde bylo dříve uvedeno.    [jawik]   18.04.2019
Odpověď  Jawik: Aj mna by zaujimalo, ako to riešil.Napr. vymenil plavák? A hlavne, ako na to prišiel, že má nízku hladinu v plovakovce. Dakujem.    [Miroslav]   18.04.2019
Odpověď  Jak řešil tu hladinu v plovákovce? Řeším stejný problém, dál jsem novej karbec pacco a moje kejvanice touží po vyšší hladině.    [Majkl250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Odpověď  už to vyřešil na jiných forech, špatná hladina.    [jawik]   16.04.2019
Odpověď  Aká je to 559? Je to 550/02 alebo 559/04 ? Aj keď každá Jawa chce "svoje nastavenie" tak podľa mňa je to chudobná zmes. Základné nastavenie je pri 559/02 je povoliť skrutku bohatosti o 1/2 až 3/4 a ihla 3 zárez od vrchu, HT je 96. Pri Jawe 559/04 je treba povoliť 1/2 otáčky a ihla 1. zárez, HT je 92. S veľkou pravdepodobnosťou môže byť upchatý otvor - ten väčší pod šupátkom, tzv. By-Pass. Môže v ňom byť špona po vrtaní otvoru už z výroby.
Mne sa správala panelka takto isto. Karbec som nastavil dľa návodu, povolenie skrutky 1,5, no vynechávalo to pri pridaní plynu a za studena zlý štart a po pridaní plynu zhasol motor. Povolil som o 1/2 otáčky a dobrý štart aj dobrá akcelerácia.    [Miroslav]   16.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/354


 Zdarec chlapi, začínám s větší motorkou a pořídil jsem si Jawu 350 kývačku, do pionýra jsem lil tento olej do převodovky http://oleje.cz/eshop/sho w_prod.php?id=501 a chci se zeptat jestli ho můžu lít aji do té 350. Případně napište nějaký jiný. Předem Vám děkuji    [jezekondraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Martin Štindl - neublíží mu nijak...    [Felix]   21.04.2019
Odpověď  Jak uškodí polosyntetický či syntetický olej v palivové směsi starému dvoutaktnímu motoru?    [Martin Štindl]   21.04.2019
Odpověď  (J): naprosto souhlasím, mým x kývačkám chutná PP80 či 90, nic nelepí, není nic neklidné a dobře řadí. Pokud ne problém je někde jinde a motorák z nouze pojede taky. A ty super vodičky do benzínu, škoda komentovat.    [jawik]   20.04.2019
Odpověď  Obecně vzato, není spojka jako spojka... Držel bych se předepsaných olejů z návodů k obsluze motocyklu, protože určitě měli vyzkoušené jak se chová korková, nebo ferodová v olejové mlze daného oleje. Každý kdo tomu nerozumí se ptá a snaží se tam cpát "to nej", ale neví nic - ta spojka nějak fungovat bude, ale v plném zatížení to nakonec nejlépe funguje dle doporučení výrobce motocyklu. Dle mé zkušenosti... Jen tak mimochodem - do benzínu lít polo a plno syntetické sr..čky je zločin na veteránských motorech a do spojky jsou ty chyby obdobné. Tyto oleje patří do jiné kategorie dvoudobých motorů. I minerální oleje se liší. Podrobněji (oleje všeobecně a staré - nové motory) to bylo hezky a docela vědecky rozebráno i v nějaké diplomce na ČVUT. Měl jsem to v PDF ve starém kompu - dnes bohužel...    [J]   20.04.2019
Odpověď  nemáš náhodou odkaz na jawamanii kde se to řešilo    [Jirka]   20.04.2019
Odpověď  Takže klidně motorák i PP-80 či 90 . Mně třeba převodovka jede klidněji na motorový olej mám na mysli řazení , podřazování,spojka se nelepí ,motor je poměrně tepelně hodně namáhan a s převoďákem to šlo hůře.    [Jirka]   20.04.2019
Odpověď  nehledej v tom vědu, na motorák to taky pojede a nedávno se o tom hádali i na jawamanii    [jawik]   20.04.2019
Odpověď  Pánové vím že toto téma je již staré ,ale nechci zakládat nové.
Rád bych se zeptal co říkáte na starší manuály ,kde se uvádí že do převodové skříně se dává motorový olej. Něco podobného jsem našel i u Jawy 500 OHC a převodovky frčí bez poruchy a chválí si to.
Děkuji za podměty    [Jirka]   20.04.2019
Odpověď  Já liju do 350 do benzínu mogul TSF a do převodovky klasickej PP80. Toto takto liju do všech dvoutaktů Jawa i Trabant.    [HonzaBK]   12.07.2011
Odpověď  diky moc za rady    [jezekondra]   11.07.2011
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

čz sport


 ahoj mám doma čz 125 sport v originál stavu a rád bych na ní v budoucnu vyjel na nějaký sraz i s přítelkyní.Jenže 125 je slabá.Chtěl bych ji s prominutím zbastlit.Půjde tam napasovat motor 250 sport?Vím, že se to tady už řešilo, ale nemohu to najít.Budou se muset sehnat druhé podsedadlové plechy, nebo převařovat přední úchyty?Nevíte někdo o nějakém zbytečném motoru 250 sport?Předem všem dík za odpověď    [jarek]   03.07.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Měl jsem na mysli páčky.Já mám právě taky vepředu dlouhou a vzadu krátkou.Pokud to lépe brzí,tak to asi tak nechám a nebudu to řešit.    [Kudla]   20.04.2019
Odpověď  já dávám dopředu dlouhý a dozadu krátký vždy a všude. A přední bez vratnýho péra.

Přední brzda potom víc brzdí a jde lehčeji,

zadní je citlivější, a v noze je dost síly ......    [Monty]   20.04.2019
Odpověď  zajímavá otázka, já mám na obou sportkách čz vepředu delší stejně jak u Jawy, ale podívám se ještě na dvě co mám před renovací    [jawik]   20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kudla: otázka byla na délku klíčů(rozpěrný svorník) nebo délku páčky(ramene)? U sportky ČZ by páčky měli být kratké(menší buben).    [Martin Štindl]   20.04.2019
Odpověď  Omlouvám se, přehlédl jsem již dříve zodpovězené odpovědi    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Motory u ČZ jsou rozměrově stejné, tudíž lze zaměňovat kubatury v rámu a upravovat se nic nemusí. A motory na ČZ 250 se objevují na prodej v inzercích. Sportkové motory u 250 měly označení 455 a nebo jedny z posledních měly označení 475.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Prosím Vás,jaké brzdové klíče patří na ČZ Sport?Krátké nebo dlouhé?Mám každý jiný a nevím jaké tam patří.Dekuji    [Kudla]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tajné to není, původně jsem používal na čištění karterů sprej barvožrout Mechanix CHOICE Paint and Gasket Stripper který mi byl doporučen kamarádem, akorát že jsem ho kupoval v roce 2007 a nenapadlo mě že později nebude k sehnání. S tímto přípravkem se kartery čistily snadněji protože byl na rozpouštění usazenin účinnější. Teď používám čistič disků Tectane - z bloků se demontují pokud to jde veškeré ocelové části a následuje drhnutí v nádobě(používám starý pekáč) s pomocí starých kartáčků na zuby a štětců s hrubými štětinami, na usazeniny které čistič neuvolní(zbytky starých tmelů) to chce jemný ScotchBrite nebo oškrabání jehlou. Průběžně se to oplachuje vapkou až se dosáhne výsledku k mé spokojenosti. Musí se používat gumové rukavice protože přípravek obsahuje louh(NaOH), po vyčištění se kartery rychle osuší horkovzduškou a ocelové části které nešli demontovat ošetřit(sprej na řetězy,VD-40,Konkor). Snadno se čistí kartery bez žebrování a s malým znečištěním, v případě karterů Jawa/ČZ které mají zaprasená žebra u válců to je práce na celý den.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  A jmena tech pripravku, toho uz nevyrabeneho i toho noveho, jsou tajna? Vysledek je hezky, stoji to za zverejneni.    [takysportkar]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  takysportkar: je to pravda, není to pískované ale ručně čištěné v domácí dílně. Celý postup je docela zdlouhavý a práce je to docela protivná - původní čistící přípravek co jsem používal EU zakázala a s tím dostupným je to časově o dost delší.    [Martin Štindl]   15.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jaká byla povrchová úprava výpletu ČZ 125/473


 Zdravím Vás pánové, máte někdo doma zachovalou Sportku, abyste mi mohli poradit, jakou povrchovou úpravu měly špice na Sportkách (zinek nebo chrom?) A jakou měly niple?
Předem moc díky za radu    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A ještě jedna drobnost. Když je špice chrom, tak je i niple chromový, nebo ten je vždy niklovany?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Super pánové, děkuji za pomoc. Ten nerez by mne trápil a tak tedy dám chromové. Ještě bych si potřeboval ověřit rozměr špic. V katalogu uveden není a každý prodejce tvrdí něco jiného :-(    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Já mám taky originální kolo na ČZ Sport a špice tam jsou v chromu.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Hele Jardo, pokud nebudeš lpět na "echtoriginalitě" a dáš přednost funkčnosti,tak se třeba domluv s Montym a nech si to vyplést nerezem, niple zůstavají Ni.Chrom je sice pěkný, ale pokud omastí odvodíkování, tak to praská.    [Bohumil]   19.04.2019
Odpověď  Já jsem v katalogu našel napsaný chrom, ale ze zkušenosti se ptám, protože v tomhle směru jsou katalogy někdy nepravdivé... a další věc je, že v katalogu není uveden rozměr výpletu. A repliková kola se nabízejí s různými výplety...nevíte někdo správný rozměr výpletu? Někde prodávají 4mm silný, jinde zase 3,5mm...    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Vycházím z toho, že Jawa i ČZ jedno bylo. Já měl doma originál kolo ze "sportky" JAWA 350/361 a špice byl Zn a niple Ni.    [Bohumil]   19.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 Pulbuben ráfky


 Dobrý den, renovuju jawu 250/353 Pulbuben a chtěl bych se zeptat, kdo vyrábí dobré ráfky a špice. Máte někdo nějakou dobrou zkušenost? Děkuji.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  S drátama je to jednoduchý - https://www.sroubmarek.com/draty-kol-moto-14/ todle je jedinej výrobce snad v celé Evropě.    [Monty]   20.04.2019
Odpověď  A špice a niple (klidně můžou být v zinku), ty někdo dělá v Česku?    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2019
Odpověď  Dělal to pan Hadrávek, kupovali indický ráfky, a děrovali specielně na půlbuny, Ale ted už ráfky komplet vypustili ze sortimentu.

Případně pan Klouda, www.motorafky.cz, ale tam je to s termínama katastrofa.    [Monty]   17.04.2019
Odpověď  Aha, myslel jsem, že je více výrobců ráfků na kývačku Pulbuben. Díky za informaci.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Odpověď  www. ceskerafky.cz - potřebujete ráfky typu "A" , který nikdo jinej v česku nedělá,a snad ani neprodává dovozový.    [MOnty]   14.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Výroba náhradního klíčku Jawa250/559


 Zdravím. Chtěl bych si nechat udělat rezervní klíček na panelku, a byl jsem zaskočen. U klíčníka mi paní řekla, že je to atypickej bezpečnostní klíček, kterej má pouze výrobce (FAB/Pal). Dají se někde polotovary sehnat? Díky za info.    [Henry]   14.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Treba isť k inému klučiarovi. V jednom mi povedali, že sa to nedá, v druhom (bežnom) mi to urobili bez problemov.    [Miroslav]   16.04.2019
Odpověď  Ahoj nevím odkud jsi, ale veškerý různý klíče necháváme dělat a to i na veterány v zámečnictví Novotný v Brně křižovatka Palackého - Kollárova ul. kousek od Semilasa.    [HonzaBK]   15.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Motul Transoil 10w-30 Mineral


 Ahoj, máte někdo zkušenosti s tímto olejem do převodovky? Není až příliš řídký?    [Petr Kraus]   26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dnešní replikové materiály spojek jsou odlišného složení než před padesáti lety. Proto se objevují problémy s kombinací oleje a tření. Někdy stačí koupit jiné lamely a na stejný olej se chovají odlišně. Mám to vyzkoušeno na zetkách i kývačkách.    [vintera]   15.04.2019
Odpověď  Presne tak, davat to co bylo tehdy. Nic nevymyslet.    [Tera]   15.04.2019
Odpověď  Za dob těchto kosmických technologií se do převodovek lil obyčejný motorák M6A, později M6AD - neunáší, nelepí. Leju to do všech svých jawských krámů a není s tím žádný problém. Když začal být motor olejnička, dostal hustý PP 7 nebo ještě hustší medovinu do pásáka DT 54.Myslím, že s těmi oleji (i do benzínu) se to moc přehání..:-)    [No name] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2019
Odpověď  To je zajímavé, že za dob těchto motorek se používal PP7, PP80, PP90 nic jiného nebylo a vše fungovalo, tak jak mělo. Dnes každý vymýšlí kraviny a zviditelňuje se na forech se svými moudry a skutek, utek. Já jezdím stále na PP7 a nemám jediný problém.    [Milan]   15.04.2019
Odpověď  Spojka v PP 80w90 nefunguje za tepla dobře, má sklon unášet....    [Petr Kraus]   15.04.2019
Odpověď  PP80/90 je špatný?    [jawik]   26.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Nádrž ČZ 250/475 Sport


 Prosím o radu renovuji čz 250 475 sport a je tam nádrž ve předu uchycena na silenblokách, nevím jestli je to originál nebo předělaný předešlým majitele. Děkuji za každou radu.    [Petr]   14.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já mám 250/475 z roku 1962 bez vzpěry a silenbloky na nádrži.    [Milan]   14.04.2019
Odpověď  Ahoj, na mé 250/ 475 je vzpěra i silenbloky na nádrži. Rok výroby 1963.    [Marek]   14.04.2019
Odpověď  A nevíte,jak je to s ČZ 473? 125ccm přece nikdy neměla žádnou vzpěru mezi rámem a hlavou!?Mám ČZ 473 1969 a má silenbloky na nádrži a kámoš má 1968 ČZ 473 a nemá na nádrži silenbloky,ale oba nemáme původní lak,podle základu pod barvou díly vypadají,že na moto jsou celou dobu,tak nevím...    [Tomáš]   13.04.2019
Odpověď  No vidíš to, tam jsem se nepodíval :-) O nádrži tam není níc, ale jsou tam delší přední šrouby nádrže, které se podle katalogu používaly od 1.4.62 do 1.10.63 - nádrž se silentbloky bude tedy pravděpodobně ze stejného období.    [Meela]   20.02.2010
Odpověď  Dávaly se ze začátku,asi 14 měsíců.V katalogu náhr.dílů je to přesně...    [wcelar]   20.02.2010
Odpověď  No tuším že ten nápad se vztahem mezi silentbloky a vzpěrou jsem sem dával já, ale je to jenom domněnka, museli bychom sem všichni napsat jak to máme u svých motorek a zkontrolovat to...    [Meela]   15.02.2010
Odpověď  Už se to tu někdy řešilo a myslím s výsledkem, že silentbloky z počátku výroby vystřídala vzpěra k hlavě motoru.    [Honza l]   15.02.2010
Odpověď  Podle mých zkušeností se na sportkách vyskytují nádrže se silentbloky i bez. Mám původní sportku 175/470 z roku 68 (teda spíš jednu z posledních) a silentbloky tam nejsou. Slyšel jsem i názor, že silentbloky byly naopak na starších kusech, které ještě neměly tu vzpěru mezi hlavou motoru a rámem a trpěly víc vibracema, ale nevim co je na tom pravdy, možná je to blbost. V každém případě, jestli je tam máš, tak je tam klidně nech.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2010
Odpověď  Zdravím kolego. Mám ČZ 175 sport originál, nedotčenou a tam je nádrž také na silenblocích.    [Luděk]   14.02.2010
Odpověď  Je to originál,pozdější roky výroby to měly.    [Monty]   14.02.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 automatik-nejede jak má.


 Zdrar lidi.Nemáte někdo zkušenosti,nebo kontak na někoho kdo je schopen se podívat a seřídit spojku na automatika?Nějak to nejsme schopni rozjet.Buď proklutzuje,nebo nevypína.(po seřízení chvilku OK,po zahřátí KO)Jinak motor je po GO a jede jak\\\"švýcary\\\".Dík Ast.    [Lada 203]   11.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Len upresňujem. Podľa Dodatku Návodu na obsluhu, kde je súčasťou aj katalog ND, tak je tam poznačených 5 lamiel korkových. Aj niektorí predajcovia ponúkajú ako sadu počet 5 ks, napr. https://etovar.eu/cs/jawa-panelka/3339-lamela-spojky-jawa-automatic-sada.html.
Pre úplnosť dodávam, že niektoré články o Jawe Automatic, publikovaných v časopisoch, v obrázkov majú nakreslených 6 ks korkových lamiel. Myslím si, že katalóg vydaný výrobcom je nad články v časopisoch. Takže 5 ks lamiel korkových (resp. Ferodo).    [Miroslav Vavro]   13.04.2019
Odpověď  Ja mám v Automaticu 5 lamiel.A funguje to OK.    [Miroslav Vavro]   23.02.2019
Odpověď  Kdyz tu bezi debata ohledne serizovani spojky Jawa automatik, tak bych se rad zeptal majitelu, kolik lamel ve spojce vlastne maji.
Dle podkladu (plakat, knizka, dobovy pois a ilustrace) jsem narazil jednou na pet korkovych lamel a jindy zase na lamel sest. Ma pocet lamel vliv na funkcnost a na serizovani? Co si myslite, ze je lepsi ?    [Duin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2013
Odpověď  Ahoj. Můj nejosvědčenější způsob jak spojku seřídít je povolit tři šrouby tak, aby lamely byly téměř sevřeny, potom narychlo zajistit a zadeklovat. Šroubek k seřízení vůle spojky ( v pravém deklu motoru ) nadrzo utáhnout a tím zvětšit oddálení toho přítlačného talířen s třemi šrouby. tímto způsobem postupně naštelovat za chodu motoru optimální vůli. Můžete to i krátce projet a zkusit jesti spojka ještě neunáší, nebo naopak neprokluzuje. Vypínacímu mechanismu to vpodstatě nevadí, protože na rozdíl od klasické spojky naní vybaven jen kuličkou, ale malým kuličkovým ložiskem. Až dosáhneme ideálního nastavení sundáme levý dekl a dotáhneme tři šrouby ve štítu spojky klidně jen rukou tak aby se pouze dotkly štítu. Potom za pomocí hloubkoměru na šupleře zkontrolujeme, jestli jsou šrouby zašroubováný rovnoměrně. To měříme těmi třemi otvory mezi šrouby. Pozor na to, aby jsme si při tom nerozhodily tu požadovanou vůli, kterou jsme si určili vypínací tyčkou. Poté spojku zajistíme drátkem a konečně zadeklujeme. Povolíme šroub v pravém deklu a seřídíme správnou vůli jak na vypínacím mechanismu tak na lanku. Bohužel musím říct, že spojka opravdu pár moušek má a tou nejvetší jsou pružinky na závažích. Mám najeto poze 10 000 a už je budu měnit potřetí. Jsou buď vytahané a nebo jim pro jistotu uletí očko.    [Pavel]   22.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak v rozumné vzdálenosti a po dohodě, jsem ochoten na to mrknout. Nejsem sice žádnej opravář, ale Automatica pár let používám.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2009
Odpověď  Jestli problém se spojkou stále trvá, tak tady kopíruji svoje odpovědi z jawamanie a známému, možná to bude trošku zmatené, nechce se mi to rozepisovat znova. Upozorňuji, že to vychází z mých zkušeností pokus-omyl a lze to dělat lépe.

Automatic má spojku speciálně upravenou tak, aby se motorka dala rozlačit. Je tam zvláštní segment, který spojku sepne, i když nemá příslušné otáčky. Konstrukce této spojky se dá najít na netu a je dobré se s tím trošku seznámit, správně jsi to už pohledal. Teoreticky by to fungovat mělo, moje praxe potvrzuje, že to má trochu mouchy a spojka při roztlačování vždy trochu prokluzuje. Podle roztlačování se ovšem tahle spojka seřídit nedá. Moje zkušenost je taková, že je potřeba motorku roztlačit na neutrál až chytne trochu rychlost, pak na ni skočit, zároveň zařadit dvojku. Nejlíp po roztočení hned dát jedničku.

Tak jak to popisuješ, to ale vypadá, že spojka fakt prokluzuje víc. Jestli to dlouho stálo, doporučuju spojku rozebrat (je potřeba si poznačit počet otáček, jak byly ty tři šrouby dotaženy!!!), odmastit lamely, případně lehce srovnat přebroušením na desce, možná i popřehazovat (myslím, že vnitřní bývá nejopotřebenější) a uvést do původního stavu. Samozřejmě dát nový olej klasika PP90, PP80. Pokud to rozebírat nechcete, stačí jenom sundat víko a poladit přítlak těch šroubů. Podle toho, jak to popisuješ, zkotroloval bych stejné dotažení těchhle šroubů (zašroubováním a povolením o stejný počet otáček), pokud byly dotažené jinak, tak dát nějaký kompormis mezi a napoprvé bych je povolil tak o 2/3 otáčky. Smontovat, zajistit drátem, zadeklovat a zkusit projet. Nejlepší je nechat povolený řadící poloautomat a trochu i lanko, to seřizovat až potom, tak jak už jsem to popisoval v příslušných dotazech. Pokud bude dál klouzat, tak už bych povoloval o 1/3 otáčky a znovu zkusil. Je to hodně citlivé, jedna otáčka těch šroubů je někdy moc a když to přeženeš spojka nebude vypínat. Správnou funkci spojky je ale potřeba ladit, hlavně podle spínání při rozjezdu.

Pokud to pořebujete prvně zprovoznit a máte s tím problémy, povolte to víc (zase zapsat si o kolik), zprovozněte motor a až bude normálně fungovat (na našlápnutí), seřizujte spojku.

Zdarec všetci.Može mi niekto porediť,ako mám približne nastaviť spojku na automatovi?Spravil som go motora a už chyba len založiť spojku a nejak sa mi do toho nechce.Bojim sa ,že kolko krát budem musieť pretesnovať to bočné víko,kým to nadstavím.Ak by mal niekto osobnú skúsenosť,bol by som mu vďačný za poznatky.Díkes

Ten origo stav se cení, tak si toho považuj. Pružiny se vyrobit dají, je vidět, že postupuješ správně a uděláš všechny tři (přece jen by se ta nová chovala trošku jinak). Takže to, že všechny šrouby mají být stejně dotažené zdůrazňovat nemusím. Poznačení je ti na nic, protože při nových lamelách se to nastavení úplně změní, no uvidíš. Pro výchozí nastavení se to použít dá, nebudeš tolik laborovat. Jo a i pootočení o 60° je na záběru spojky dost znát. Nejdůležitější je najít tu fázi záběru, pak už se to naladit dá.

Tak předpoklady máš spávné. :-) Nachystej si těsnění na boční víko a náhradní šroub na startpáku, páč ten odrbeš a dost drátu na zajišťování šroubů. :-) Přibližně nic nenastavíš, to prostě nastavíš jak to má být nebo to nefunguje. :-) Nepřišel jsem na jiný způsob než nastavit spojku stylem pokus omyl. Existovaly snad údajně nějaké přípravky na seřizování... Pokud jsi nedával nové lamely a obezřetně sis před rozebráním spočítal otáčky šroubů, mělo by to fungovat, když to vrátíš do původního stavu. Předpokládám, že původní nastavení neznáš. Něco bylo popsáno už v minulých dotazech, použij vyhledávač. V základě bych řekl, vykašli se na spojkové lanko a povol je co nejvíc. Pak povol řadící poloautomat, tak aby začal zabírat taky později, než je předepsáno. Počítej s tím, že seřizováním spojky se ovlivňuje i seřízení řadícího poloautomatu. Šrouby spojky dotáhni tak nějak napůl a pak už musíš zkoušet, co to bude dělat, oddeklovat upravit utažení šroubů atd. Mě se to naposled podařilo seřídit až tak na podvacáté a nedávno jsem to stejně otevřel, protože spojka lehce klouzala. Ale jak to pošteluješ, máš to na furt. Lépe se to seřizuje z fáze - zabírá pořád, než když úplně prokluzuje. Až budeš mít sežízený automat, pak normálně doštěluj řadící poloautomat a spojkové lanko. Pozor na správné posládání spojky, je tam jeden bazmek-takové futro a to když dáš obráceně, spojka nefunguje. Lamely dej očištěné, to už bys vůbec nevěděl, zda prokluzuje automat, či lamely. Víc asi těžko od klávesnice poradím, když tak napiš vzkaz, napíšu ti číslo a můžeme to probrat po telefonu. [Wanderer] (14.8.2008 8:39:07)    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2009
Odpověď  Covece nejsem si jist ale nebude to v oleji??co tam mas??    [Cepak]   16.04.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

mazací kanálky


 V mých karterech na jawu 354 jsou jen 3 mazací kanálky stejně jako na foto je to tak správně nebo ten chybějící na pravém karteru by jste nechali dovrtat.Koukal jsem na bazoši a tam v nových karterech na 554 libenáka jsou čtyři kanálky.Díky za radu.    [Jan]   06.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rozumím Peťane dík za odpověd.    [Jan]   08.04.2019
Odpověď  Taky mám 3. (3 kanály 3 ložiska). Kanálky jsem měl asi 1cm ucpaný. Jde to docela dobře vyčistit ocelovým lankem. Lanko upnut do akuvrtačky a levý otáčky.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

blatník čz


 zdravím mohl by my prosím někdo potvrdit že na foto je blatník čz? díky    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jawa čz má úchyt vždy vpravo (to je blatník v dotazu). Po roce 1960 je pouze čz, ty mají z počátku úchyt vpravo a cca od dubna 62 je úchyt vlevo ( a někdy v té době se zkrátily i svislé vzpěry - na jednu díru)    [meela]   08.04.2019
Odpověď  není pravidlem pro čz úchyt vlevo    [jawik]   08.04.2019
Odpověď  Tohle bude určitě z malé kývačky, to s těmi nýty se mi nezdá... co jsem viděl tak většina má dva, jak malá, tak velká kývačka...    [meela]   04.04.2019
Odpověď  Dej prosím foto z pravé strany. Kde je ůchyt bowdenu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019
Odpověď  nejspíš jawa, úchyt bovdenu je v pravo.    [vintera]   04.04.2019
Odpověď  První malé kyvky mají nýtované vzpěry určitě po dvou nýtech.    [Martin Štindl]   03.04.2019
Odpověď  Já bych spíš řekl, že je to JAWA - vzpěry jsou na dvou nýtech, ČZ měla jen jeden.    [Bohumil]   03.04.2019
Odpověď  Ano.Měl by to být čz.Blatník čz se pozná podle kulatého lemu.    [jawař]   30.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa/čz 250 r.v. 56
vaš nazor


 Zdravim, chci si pořidit jawu 250 v puvodnim stavu rok 56, chci se zeptat o vaš názor originality,stavu a ceny na tenhle inzer.:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/102791585/Prodam-Jawa-250-rok-vyroby-1956.php    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To zdrejme je,timhle zpusobem ale nekoupis nic...    [Bali]   06.04.2019
Odpověď  inzerat odstraněn ,zřejmě prodane :(    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.04.2019
Odpověď  Odkaz nepremava    [Hafik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019
Odpověď  Přijde mi bez větších zásahů(vyjma rychlopalu), přední blatník je exportní provedení ale provedením odpovídá(výroba do roku 1956).    [Martin Štindl]   04.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Balotina


 Ahoj,
mám na balotině prakticky všechny věci co jsou hliníkové nebo ze slitiny. Po otryskání menších dílů jsou tyto díly čísté, matné, ale bohužel mají vzhled jak kdyby byly nastříkány stříbrnou matnou barvou. Když to srovnám s původním vzhledem tak to nevypadá moc dobře. Původní vzhled je sice tmavý, ale lesklý a povrch původních dílů je hladký. Díly po balotině jsou naomak lehce drsné. Po lehkém přeleštění brusnou pastou dostávají původní vzhled, i když povrch není hladký a úplně lesklý. Problém je v tom, že i kdybych otryskané díly přeleštil, tak se rozhodně nedostanu všude a nebude to vypadat jednotně. Otázka je, zda se na balotinu vykašlat a vyčistit díly např. ocelovou vlnou a přeleštit nebo otryskat. Nejedná se mi o vzhled chromu, jako spíš o původní úpravu.
Díky.
Na fotkách zleva doprava původní stav,balotina po přeleštění, balotina bez úpravy.    [tomas21Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  tohle se tu řeší furt čoveče, ale s tím lakem jsem se setkal i u kejvaček.U Péraka jsem to věděl, když jsem ho renovoval, ale nedokázal jsem vybrat vhodný lak.Ono bohužel jednoduší je to nějakým způsobem vyčistit, vylaštit atd.Dnes bych to udělal jinak no.    [jarek]   05.04.2019
Odpověď  chemické leštění je OK, protože po cca 2 letech to vypadá jako nový když to šlo z výroby, protože ten lesk trošku zešedne. takže doporučuji ruční čištění nebo chemické leštění, určitě ne tryskání čímkoliv. Ale např u péráků by měly být motory lakovány stříbřenkou, nevím do kterýho roku se motory lakovaly.    [HonzaBK]   28.03.2019
Odpověď  Hlavně netryskat, chemicky nelestit... prostě jen benzin, kartáček a potom mechanicky prelestit do požadovaného lesku.
Tryskanim a chem. Leštěním se povrch nenávratně změní a již není cesty zpět. .    [Jarda]   28.03.2019
Odpověď  teorie kuličkování např. zde: http://www.techpark.sk/technika-9102014/Prvni_tousenska_povrchove_upravy_tryskani_casopis_Technika.html    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Ešte pozor na frakciu tej balotiny.Na hliníkové diely čím jemnejšia tým lepší výsledok.Čiže frakciu 100-200 ,to jest 0,1 až 0.2 mm.    [Joski]   27.03.2019
Odpověď  Vypadá to hezky, ale ne moc originálně no. Holt ruční práci nic nenahradí. Já to vždycky nechal den dva namočené v benzínu, pak to nahrubo očistil dřevěnou stepinkou, pak kartáčkem na zuby no a na závěr jsem na tom nechal spoustu ruční práce s brusnou vlnou. Čištění a leštění je prostě voser.    [Hafik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa-ČZ 175-356 export


 Dobrý den, jak se lišily motocykly Jawa-ČZ 175-356 určené na export (nejlépe Německo r.v. 1957)?    [RicardusRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak knihu Katalog motocyklů čz mám již doma, je opravdu velmi obsáhlá, přehledná.    [vintera]   05.04.2019
Odpověď  Díky.    [Ricardus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2019
Odpověď  Tu knihu jsem viděl, je hodně tlustá a budu si ji také pořizovat.    [vintera]   20.03.2019
Odpověď  Také mne to zajímalo, protože jednu 356 jsem kdysi dovezl a zrovna skládám. A na tuto otázku asi nikdo nedá vyčerpávající a přesnou odpověď. Vyrábělo se ve statisícových sériích a exportovalo doslova do celého světa. U tzv. vývozních provedení byly na základě požadavků odběratele ve výrobě prováděny změny podle odchylkových listů, a těch bylo.

Existuje sice provedení Motokov Standart a Motokov Popular, ale i přesto si každá destinace určovala změny a to různě i dle jednotlivých dodávek. U kombinací lak/chrom je proto velmi individuální každá destinace i změny dle požadavku odběratele (prodejce).

U "německých" se objevují panceřované benzínové hadičky, na předním blatníku nebývají bílé, či černé pruhy pro značku, pro Švýcarsko běžná modrá barva s tmavomodrým linkováním a černým sedlem.
Často se nedodávala zadní lampa a v blatníku byly navrtané díry níže pro montáž jiné lampy u prodejce. Navíc bez odrazky. Pokud má motorka původní doklady, tak lze trochu věřit původu, ale původnosti všech dílů již moc ne. Mně se povedlo dovézt motorku vyvezenou prvně do Švýcarska, poté převezenou do Polska a nyní je zpět v ČR.

Německé štítky se mohou objevit v mnoha zemích Evropy, mimo jiné i třeba v Polsku, Jugoslávii, Rumunsku, Beneluxu, Švédsku, Finsku, Norsku. A nebylo neobvyklé, že do některých destinací montovaly štítky německé, nebo anglické.
Bylo obvyklé, že štítky neměly vůbec vyraženy 195 pro rok výroby, nebo jen 195 a čtvrtá se vyrážela až u prodejce. Do Norska se červeně rámovalo číslo motoru a bíle rámu.

A co málokdo ví, tak do některých zemí se se na zvláštní přání dodávala řídítka s hrazdou, ačkoli se na tyto kývačky 355/356 nikdy nedávala, ale páčky vždy bez kuliček. Boční schránky na zámek, konkrétně do Norska. Dříve bývala motorka jediným dopravním prostředkem v rodině, nebo i na vsi a podle toho se i užívala a opravovala.
I v cizině na nich jezdili a opravovali, a to díly, které byly k dispozici. V zahraničí to bylo ještě složitější, takže použité díly nemusí vůbec odpovídat původnímu stavu modelu, nebo jsou i z úplně jiných strojů. Typicky Polsko, SSSR.

Přesně určit ten jediný "správný vývozní" model pro tu kterou destinaci a rok prostě asi už nejde, jedině snad, že by motorka stála leta bez pohybu u původního bezdětného majitele a nebylo tak potřeba oprav. Proto skládání "vývozního modelu" není jednoduchá věc.    [vintera]   20.03.2019
Odpověď  Doporučuji knihu Katalog motocyklů ČZ 1930 - 1997 od autorů Jan Vošalík a Dušan Šebek. Je tam kompletní možný přehled všech úprav exportních výnimek k "běžným" motocyklům ze Strakonic.
Pokud nechceš kupovat, zajdi do knihovny. Pokud ji u Vás nemají,tak Ti ji objednají na zápujčku z té knihovny kde ji mají. Cena je asi 100,- za to.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

trojdílné plechy 354 - replika


 Má s těmito replikovými trojdílnými plechy někdo osobní zkušenost? Jak sedí, podoba originálu? Na inzerci v bazoši    [berni]   07.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V každém společenství se najdou závistiví, škodolibí a i zlí lidé...    [Hafik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
Odpověď  Borci proč se tohle řeší? Je to opravdu jen zášť? Závist? Opravdu by mě zajímaly důvody diskutujících po sobě hned vyskočit. Sám jsem byl několikrát napaden tímto způsobem, jakože by mě zmlátili pokud bych prolézal u "nich" ve vsi stodolu a podobně. Já jsem tento měsíc koupil od sběratele veteránů Maneta 90 s platným TP v hezkém stavu za 20,000.- a krásnou hezkou ČZ 150C za 12.000,-. Osobně jsem viděl člena VCC (mám svědky, fotky) prodávat v roce 2015 3,..slovy TŘI péráky (FJ, Z, i kolečko) v kompletním stavu za 24.000,- dokopy! Jen to byl rovný člověk a na moji nabídku 30.000,- nechtěl přistoupit. Takže jsem od něj vzal jen 250/455 za 3000 (koupenou Aukrem) a jel domů. Stejně tak jsem koupil ČZ 125C na bazoši v roce 2016 za 15000 s platným TP!!! Pán byl ještě rád že jsem to odvezl. Předválku 500SV jsem koupil v roce 2014 za 15000, byla mi nabídnuta jestli to nechci...
Prostě ano dá se a není to problém. Jen chce nebýt závistlivý a škodolibý.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
Odpověď  Jawik: Tak změn okruh lidí nebo z tebe bude zatrpklej dědek. Já potkavam vesměs v pohodě lidí, lulany výjimečně.    [Hafik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  aha, další husa. Co jsem se před pěti lety k jawám vrátil potkal jsem jen dva slušné lidi, oba byli 70+. Jinak vylulánci.    [jawik]   27.03.2019
Odpověď  To je ono..., předražený krámy na Jawu a závistivci. Hafik dobře nakoupil ale je to špatně, protože měl říct - za 500,- Kč to nechci, dám 5000,-Kč:-), jinak vás okradu. Přitom všichni co melou o "okrádání" důchodců o takových obchodech sní a pokud se jim podaří, tak raději drží hubu. A někteří mají i máslo na hlavě, protože moralizují, ale ve skutečnosti by okradli vlastní babičku. Není radno se tu svěřovat s dobrým nákupem. Nemá to smysl.    [J]   26.03.2019
Odpověď  Co to meleš?    [Hafik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2019
Odpověď  Tak hlavne si to obyrani dhcbodcu dobre zduvodnit ... .    [xhamsterr]   26.03.2019
Odpověď  O výdělku srotaku jsem ale nepsal.    [Hafik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Odpověď  Neboj vydělal by šroťák a jinak než za plech    [jawik]   14.03.2019
Odpověď  To je dost relativní, protože ten známý na tom ještě vydelal. Nabídl mi, jestli nechci něco u těch krámu, jinak že to druhý den veze na srotak... Takže buď 10Kc za šrot nebo 500Kc ode mě.    [Hafik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 

 Strana 1/272 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.4.2018)
Nezodpovězené téma 

Výfuk Pionýr


 Zdravím, nevíte, jak jsou uchycené závity na uchycení kolena výfuku v hlavě? Jeden se mi zalomil a nevím, jak ho dostat ven.    [Adam]   06.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

go klikovky jawa 354


 Ahoj chlapi nevíte o někom na go klikovky na 354 kývačku ze západních čech.Díky za každý tip.    [Jan]   04.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodovka 634 upravená


 Prodává se upravená převodovka 634 pro montáž do kulatých motorů. Dle info prodejce je upravena tak, že žádné další úpravy nejsou potřeba. Po zkušenostech s různými replikami nemám moc důvěru. Potřebuji namontovat do panelky 559. Kdysi dávno jsme ji s bráchou také montovali a upravovali.
Máte někdo, prosím, zkušenost s montáží a provozem této prodávané, již upravené převodovky 634?    [vintera]   04.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/487


 Zdravím. Nevíte kde se dají koupit silentbloky na uchycení nádrže ČZ 175/487? Nikde na stránkách jsem je nenašel. Tak nevím jestli se to tedy dá ještě sehnat.
Děkuji za odpovědi.    [Tom]   05.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice


 Rovnali jsme přední vidlice (trubky s pouzdry) a u dvou kusů (z různých jaw) byly trubky vyrobené z měkčího materiálu. Nemá někdo povědomí z jakého druhu materiálu byly trubky vyráběny?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Californian


 Zdravim, potreboval by som poradit. Mam californian a aj Slovensky TP dokonca aj platnu STK :) mam ale trosku nejasnosti v TP kde sa uvadza obchodny nazov 350/360 (predpokladam chyba pri prepise). Prva evidencia 1.1.1968 v CR - podla TP. Cislo motora 362. Viem si niekde overit presny typ motorky pripadne VIN cislo a rok vyroby? Napr archivy atd. Dakujem za pomoc    [Michalt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 354 válce


 Zdravím, můžete mi poradit který z těchto válců přijde na kývačku? Ten opískovaný byl na původní motoru, ale bohužel je poškozený a pak se mi povedlo koupit další jiné válce, ale bohužel některé věci jsou jiné oproti původním např. nové mají mezi některými žebry výztuhy. a navrchu mají odlitá čísla. Můžete mi tedy říct zda jsou na kývačku 354 rok 1958 https://ogar69.rajce.idnes.cz/Jawa_350_valce/    [ogar]   12.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

kryt řetězu


 Chci poprosit o radu od koho koupit kryt řetězu na 350 kývačku,na e shopu mají bud turecký nebo český,máte někdo na svém stroji?Děkuju za radu.    [jan]   06.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

zapalování MA 358 na 250 californian


 Dobrý den.Mohl by mi někdo prosím zaslat fotku popřípadě i výkres distančních sloupků na zapalování MA 358.Tady ve fóru 25.12 2014
je náčrt i fotka ale v knize od J.Bartuše na straně 111 je fotka na které je jeden ze sloupků jiný.Potřeboval bych upřesnění k vyrobení sloupků.Děkuji za pomoc.    [Zdenall]   25.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

misky rizeni


 zdravim,
misky rizeni v krku na panelce nahore jak maji prijit? tou silnejsi sranou dovnitr krku?
diky za postrehy    [cenda]   19.11.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

plech sedla


 Ahojky nevíte náhodou kdo v CZ lisuje plechy moto sedadel ?

Díky    [demo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/559 panelka


 Ahoj už si nevim rady s elektrikou po 20km jizdy se mi rosvítí dobíjení ale motorka najezdí klidne dalších 100km a nic se neděje když jsem chtěl změřit dobíjení vyndal jsem pojistku a moto běží stále dál Nevíte někdo co s tím?    [Milan]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kliková hřídel Jawa 175/356


 Dobrý den, potřeboval bych vědět hodnoty házivosti a tolerance klikové hřídele na Jawu 175/356 kvůli repasi. Na forech jsem našel různé hodnoty a nevím které z nich jsou ty správné...... mohl by jste mi někdo prosím poradit?? Předem děkuji    [Karel177] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

délka tyčinek spojky čz 250 455


 Ahoj nevíte někdo délku tyčinky s kalíškem a vypínací tyčinky spojky u tohoto motoru?Jsou různé delky tak potřebuji poradit ať vím jakou koupit.Pak bych ještě potřeboval rozměry spojkových pružin.Předem moc děkuji za odpověď    [Jarek]   03.07.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

kartery


 Ahoj kluci na aukru ted beži aukce (nové kartery),tak at se někdo nenapálí,bez futer z výrobním číslem a opraveným poškozením od pádu na pravou stranu za mě nové ani omylem.

https://aukro.cz/jawa-350-360-nove-kartery-6930210322l    [jan]   21.06.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175 typ 450-05 deluxe rok výroby


 Pozná někdo prosím rok výroby dle čísla rámu: 450-03-063*8
a čísla motoru : 450-03-046*1.

děkuji    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/272 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006