MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 52 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 27.9.2022 16:12  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4340      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 10 / 278      Příspěvků Příspěvků: 40508
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/290 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250/353 - půlbuben výrobní čísla rámů


 Dobrý den, mohou sem majitelé půlbubnových kývaček 250 nebo 350 dát fotky výrobních čísel rámů? Dle pana Krafta z jawy se výrobní číslo nerazilo na krk nad výrobní štítek, ale pouze na trubku pod sedlem. Tímto bych mu to chtěl vyvrátit.
Setkal jsem se s několika půlbubny, které mají originální výrobní číslo nad výrobním štítkem. Děkuji    [Josef]   20.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Doporučuji si projít vlákno o půlbubnech. https://ww.w.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=119412 jinak mám doma několik půlbubnů a číslo je pro roky 1954-1955 VŽDY nad štítkem více směrem doleva, koncem roku 1955 a asi i 1956 je pod sedlem (ale to už jen celobubny)...potom už klasicky na pravé straně krku. V roce 1959 mám už asi 5 motocyklů Jawa-ČZ 250 typ 353 s číslem na levé straně krku!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ČZ 250 455 žere svíčky


 Prosím o rady motorka ujede pár kilometrů při dalším startu se ozve rána a nepomůže nic jiného než dát novou svíčku mám tam n15c bohatost seřízena benzin čerství děkuji za rady    [Josef]   15.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dvěstěpadesátka 455 má uváděnou svíčku PAL 14/240 a to je převodem studenější Brisk N14C, vzdálenost elektrod tuším byla už větší cca 0,7mm.    [Martin Štindl]   15.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250


 Našel jsem jednu pěknou    [nedojed] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 134 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ta je teda pěkně rezatá..    [.]   12.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  a jedna echt, dle názvu z Ruska    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  čezetky :)    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2022
Odpověď  To že si je nepotkal, neznamená že tam nejsou.    [Pítr]   06.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní lampa je originál.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bereme i Hondu???    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ;)    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2022
Odpověď  A kto povedal že sú to Němky??    [. ]   09.12.2021
Odpověď  To nejsou Němky! 60 let tam jezdím nejmíň 30x/rok a nikdy jsem takové nepotkal. Ani na FKK , ani ve Wartburgu či na MZ. Ani Ulli Melkus takové neměl v autohausu MELKUS sport v době největší slávy.    [batoh] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2021
Zobrazeno 10 z celkem 134 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (134) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PODSEDADLOVÉ PLECHY JAWA 250/590 SPORT r.v 1966


 Ahoj.
Jdou nahradit tyto plechy z jiného typu Jawy,nebo musí být ze Sportky?

Díky za odpověd.    [gogo68Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím,prosím pánové dnes jsem získal svou vytouženou Jawu 250/590 Sport r.v.1965 sice skoro komplet ale stála 15 let ve stodole.Můžete mi prosím napsat nějaký odkaz na výrobce replik(kvalitních)-gumové díly,chromované díly,lanka,elektrika a další.
Díky moc.    [Míra]   25.01.2011
Odpověď  A samozrejme samotny vylisek blatniku ma jiny tvar. Na to nezapomente.    [honza]   05.01.2011
Odpověď  a díky tomu že je jawa má vcelku tak je ten třetí nýt umístěn v prostřední části blatníku jakoby nad kolem,to jen pro doplnění :)    [meloun]   04.01.2011
Odpověď  samozřejmě,zetka je má dělené,Jawa vcelku,omlouvám se,zapomněl jsem to uvést    [matt]   04.01.2011
Odpověď  matt - nebo taky Zetka má každou vzpěru tvaru " I " (celkem 4ks) zvlášť a u Jawy je místo dvou, jen jedna na obě strany ve tvaru " U " (celkem 2 ks)    [smradzjzd]   04.01.2011
Odpověď  ještě pro upřesnění:blatník na Zetku má úchyt brzdového lanka na levé straně,Jawa na pravé,takže by se muselo otočit kolo,a rozdíl je v nýtování vzpěr blatníku,Zetka má nýty 2 Jawa 3    [matt]   04.01.2011
Odpověď  HonzaBK: myslím, že
ad6) dávaly se páčky bez kuliček, stejné jako na panelce
ad 9) kryt na řetěz úplně stejný jako na panelce není. Tvarově ano, ale je o pár cm delší. Lze upravit z panelkového.    [vwkafer]   04.01.2011
Odpověď  súhlasím s Liborom a smradzjzdom, blatníky na čz sport sú odlišné, zadná kyvka na 590,361 má inú plošinu na konci ako ostatné kývačky, je dlhšia a hrubšia, tvar profilu je rovnaky.    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2011
Odpověď  Blatník ze zetky tam sice pasuje, ale má jinde vedení pro lanko, jinak řešený vzpěra a kapku jiný tvar. Zadní kyvky jsou stejný z 590, 361 a 362    [smradzjzd]   30.12.2010
Odpověď  Ty přední blatníky na sportky ČZ a Jawa sice na vzájem pasují, ale jsou dost rozdílné. Já osobně bych to nedělal, kdo ví o co jde to pozná na první pohled.

Kyvná vidlice na Jawu 250/590 sport je jiná než na ostatní Jawy. Stejná je pouze na 350/361 sport. Možná je ještě stejna na Jawu Californian, ale to si nejsem jistý.    [Libor L.]   30.12.2010
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kompatibilita krytů světlometů Jawa a ČZ


 Ahoj,
mám několik dotazů k ČZ De Luxe. Jde mi o díl "dolní plášť/kryt reflektoru", kat. č. 450-41-201 a jeho možné záměně se standardní verzí ČZ (425, 450, 475) a s tím samým dílem od Jawy. Jsou díly Jawa - ČZ záměnné? U standardu možná ano, ale u De-Luxe? K čemu je na De-Luxe prolis viz obrázek?
A druhý dotaz se týká vzpěry (450-00-013) mezi hlavou válce a rámem. Od jakého roku se montovaly a na jakých verzích ČZ? Bylo to jen u De-Luxe a ještě pouze u 175 a 250ccm?
Moc děkuji. Zdeněk    [dvorda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nebo pokud má nohavice stejně dlouhé, tak je z normální 450    [Meela]   10.09.2022
Odpověď  To je z typu 356, měla by mít kratší "nohavice"    [Meela]   10.09.2022
Odpověď  Mám spodní kryt reflektoru (hliníkový), který se velmi podobá tomu z ČZ Lux, ale liší se tím, že nemá ty boční prolisy, místo otvorů pro připevnění k hornímu krytu tam jsou tři předlité výstupky (po jednom na každém boku a jeden vzadu).Když měřím rozteč pro brýle, vychází 160 mm. Zbytky původní barvy jawská červeň 8850. Není tam předlité žádné číslo dílu. Nevíte někdo, co by to mohlo být?    [R. V.]   10.09.2022
Odpověď  O těch blinkrech jsem taky někde četl taky, nakonec i přepínač deluxe má a teď ji kopletuju před renovací, sedlo mám nachystáno černočervené z Bobrové. Na patinové 473bylo origo sedlo černohnědé pokud to někdo kdysi nečelounil.    [Kadel]   25.02.2021
Odpověď  Doporučuji http://veteran-sedla.cz/
Osobní zkušenost a možnost volby jak a co udělat.    [JirkaH. ]   24.02.2021
Odpověď  Jen dodám,že mám deluxe červené barvy.nevím jestli barva laku má i vliv na barvu potahu.    [Pavel]   24.02.2021
Odpověď  Len taká malá konšpirácia-ale krásne by do toho oválu zapadlo logo JAWA.Nevyvinuli ten kryt v Týnci a potom už pre ČZ len odstránili písmenká?Tie smerovky nemajú logiku,načo taký tvar a veľkosť,bola by tam jednoduchá plošinka na dieru a nie ovál?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.02.2021
Odpověď  Měl jsem před vojnou Deluxku po tátovi, sedák byl červený a boky slonová kost.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2021
Odpověď  Ví někdo jakou barvu má mít potah sedla Deluxe 175/450? a kde sehnat kvalitní výplň sedla?
Mám původní sedlo a je to strašně nepohodlný(tvrdý).Díky    [Pavel]   24.02.2021
Odpověď  Tlumiče mají uvnitř jiné uspořádání, ale jako celky záměnné jsou. ČZ má ale jiné pružiny!    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

půlbuben 1954


 Měl Jawa 250 půlbuben/ 1954 bakelitovou trojku?/ tacho , víčko , spínačku? vč 6499    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ještě bych se zeptal zda existuje nějaký korektor škrábanců na laku ..i od kamínků chci ale yůstat s motorkou v patině..    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2022
Odpověď  Obecně se hříbek sebere z hliníkovky a natře na černohnědo. Tím se také vyřeší všechno!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2022
Odpověď  Dík za odpověď...já se chystám na zelený značky Tak ať vím co tam patří..Jinak mám obě víčka..no ten bakelit ubírá krásu..Jinak Co myslíte na spínače bakelitovým klíček... Mám ulomený hřibek Atén klíček by to vyřešil    [Ziky]   31.08.2022
Odpověď  Ano, proč by nemohli? Tachometr se montoval standardně na 353 i 354, spínačka také (hliníková je jen její evoluce) a víčko,...měly jej 351/352, takže by jej mohly mít i 353/354. Ale fotograficky to doložené nemám,...takže 100% to tvrdit nebudu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2022
Odpověď  Ne, půlbuben má 4 rychlosti    [lafos]   30.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175/470sport Vidlice


 Zdravím potřebuji pomoc ohledně předních vidlic na ČZ 175/470.Vidlice mi bouchají na každém malinkatém hrbolku,zkoušel jsme vyměnit pouzdra,olej jsem měnil několikrát i jsem míchal hydraulický s motorovým i převodovým olejem a ani jedno nepomohlo k tomu přidávám fotku vnitřního pístku jestli s ním není něco špatně protože je to poslední věc co mě napadá že by mohla způsobit bouchání tlumičů.Prosím o radu.Předem díky Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, jak na první pohled poznat přední vidlici pro ČZ 470? Brejle jsou nápověda, ale co když to jsou jen šavle. Je rozdíl ve vidli mezi 450 a 470. Dočetl jsem se, že vždycky měla vnější pruziny. Jak jí nesplést s kývačkou nebo panelkou? Díky za radu.    [Mirek]   04.09.2022
Odpověď  Děkuji!    [pp]   02.08.2022
Odpověď  Na JAwě je zespodu šroub M6 s hlavou 10mm .
U vidlice ČZ, kterou hledáte je dole vždy M10x1 s šestihranem 11mm.Specielní šroub.    [Monty]   02.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám prosbu, na své ČZ470 mám v jedné noze ten plastový pístek poničený, chybí i jedna kovová planžeta, takže to musím vyměnit
V diskuzích tady jsem se dočetl, že replika se nedělá, takže budu shánět na burze.
Dotaz - je nějaké poznávací znamení, jak u nerozebrané vidlice/nohy poznám, že uvnitř je to, co potřebuji? Koukal jsem do katalogu dílů různých Jaw/ČZ, a mám pocit, že nalézt tu správnou nebude snadné ...

Děkuji    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2022
Odpověď  Vyměnit futra. Já vždy při go vidlí měním navíc i pružiny. Olej motorák a tlumičový +/- 2:1    [Homza]   14.12.2020
Odpověď  Bouchání mohou způsobit vyběhlé spodní kluzáky vs. pouzdra    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Filtrbox Jawa 350/361


 Dobrý den. Prosím o radu ohledně filtrboxu na 350/361sport. Před lety jsem koupil zbídačenou sportku. Nyní ji renovuji a na originálním rámu je pouze jedna díra pro šroub k upevnění filtrboxu. Patří tam tedy ten velký kýbl jako je na 250/590 nebo ten malý bažant. Sportka že z roku 1967. Díky za vaše názory..    [Vladimír 079]   12.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Určitě ten bažant, teď
sem kupoval filtr do mý 350/360 a na tý krabičce je pro typy 354, 360, 361 sport    [Kabanos]   02.09.2022
Odpověď  Jednoduše- zkuste tam ten veklký dostat pod plechy, a zjistíte, že se tam nevejde. Takže na 350 ccm motor jen a pouze malý airbox.    [Monty]   31.08.2022
Odpověď  Na 361 prý patří malý filtr.    [lipcaa]   31.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

retro helma


 cau lidi,mam prosbu nevite nekdo kde bych sehnal nejakou retro helmuna moji panelku?ty co jsem nasel na netu jsou extra kycovy a rad bych splasil nejakou echt retro.diky    [zbyšek]   28.08.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [petrik] proč děláš hlupáky ze všech. Stačilo napsat, že jsi také žalud, muhehe.    [lofas]   29.08.2022
Odpověď  "muhehe" .. to bude asi další slovenské slovo, kterému tady nikdo nerozumí.    [petrik]   26.08.2022
Odpověď  [xk] no a ty seš žalud, muhehe.    [lofas]   25.08.2022
Odpověď  Jasně, jen že u vás používáte hromadu slov tak, jak by je čech nikdy nepoužil. V česku je to prostě "kokos".    [xk]   25.08.2022
Odpověď  Pullebka.    [Marek]   24.08.2022
Odpověď  xk,Tak to nemáš pravdu, všade sa tomu hovorím inak,
U nás odjakživa "žaluďovka"    [Ww2 ]   24.08.2022
Odpověď  Nikdo tomu neříká a neříkal "žalud". Žalud to tak může nosit. Ale je to kokos.    [xk]   24.08.2022
Odpověď  Nevím kolik bylo velikostí skořepin s přišitým vnitřkem,ale velikost 56 má menší skořepinu. Velikost 58-61 má větší a vnitřní obvod se liší tlouštkou gumy po obvodu.    [Marek]   21.08.2022
Odpověď  Dobrý den všem, chci se prosím zeptat, zda opravdu platí, že u nejstarších kokosů - žaludů z Kovony Karviná (tj takových kde je skořepina s výstelkou spojená provázkem-nití po obvodu helmy) je pouze jedna velikost laminátových skořepin a velikost přilby byla v rozmezí čísel 56-61 dána sílou výstelky z mechové gumy?

Vím, že novější typy žaludů, kde je výstelka ke skořepině přinýtovaná sedmi sedlářskými nýty, mají skořepiny ve velikostech 1-4, to znamená, že si u nich nemůžete nechat předělat malou helmu na velkou hlavu😁

Co se píše níže, u toho prvního prošívané ho provedení by tohle šlo, pochopil jsem to správně a je to opravdu tak? Díky    [Paul von Starkenbach]   20.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  PŘÁTELÉ EX-HORNÍCI, NEMÁ NĚKDO DOMA, NEBO NEVÍ O NĚJAKÉ HORNICKÉ ŽELVĚ NĚKDE V BAZÁRKU?    [Hobo]   04.05.2013
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (79) 
Zodpovězené téma  

Nastavení zapalování jawa 350/354 r. 1960


 Ahoj, nedaří se mi nastavit zapalování na jawě 354. Pravý kontakt kladívka by měl zapalovat pravý válec, ale při nastavení předstihu a odtrhu toho nejsem, schopen dosáhnout? Nastavit lze naopak tzn. pravý kontakt na levý válec. Ale i po takovém nastavení mi motorka nestartuje. Stroj zprovozňuji po koupi jako nepojízdný, nenapadá někoho, zda někdo nemohl udělat chybu např. špatným sestavením klikovky. vačka, zajištění rotoru....vypadá v pořádku.    [Filip]   23.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podle otázky bych doporučoval v prvé řadě prostudovat nějaký návod s obrázky na seřízení zapalování J 350.    [Luboš]   24.08.2022
Odpověď  Určitě bych provedl kontrolu osazení čepu kliky, kolíku, rotoru a vačky jak píše meela. Trochu mě zaráží to označení pravý a levý kontakt, většinou se používá označení horní a spodní což mě trochu navádí jako by bylo něco pootočené o 90 stupňů. Jo a ještě, jaké máš kladívka? Jestli původní nebo nové? Taky už jsem bojoval a pak jsem nové kladívka vyhodil (špatný pertinax).    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2022
Odpověď  Myslím, že jednou jsem omylem použil vačku z pionýra a byla "obrácená", vrchol vačky byl na opačné straně než u kývačky...
Případně pokud je klika dělaná tak jí mohl někdo pokazit a nalisovat špatně čep...    [meela]   23.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/639 nehází jiskru


 Zdravím mám nově triapůli a nehází mi jiskru proud jde k oboum cívkám při odlepeným kladivku jde při přilepenym nejde. Je možné že by byli v pytli obě indukční cívky? Stála prý 10let a před odstavením jezdila. Dík    [Patrik]   15.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak už jede jiskra nebyla moc viděť..... Já byl zvikli na větší. Dík za radu radu    [Patrik]   15.08.2022
Odpověď  Na cívce je napětí stále, sepnuté kladívko ukostří primární vinutí, prochází proud a jádro civky se sytí. Rozepnutá kladívka, proud neprochází, ale po napětím je stále.
Jak, co a čím vlastně elektricky měříte? Máte nabitou baterii tak, že při sepnutí kladívek neklesne odběrem proudu napětí k nule? Cívka sama od sebe stáním většinou neodejde. Dvě naráz už vůbec.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175/45x vyskakuje IV rychlost


 Zdarec, jedná se o skútra 502. Po koupi a oživení yskakovala III.ka a sem tam i IV.ka. Sehnal jsem nové orig přesuvné kolečko 19.z na předloze. To druhé přesuvné na hlavní hřídeli 21.z co řadí IV.ku, jsem ale nesehnal,tak jsem tam dal jiné velice slušné. Výsledek - trojka ok, ale IV. skáče víc než předtím. Tzn.,že někdy drží.
Dal jsem tedy nová orig kolečka z 477,soukolí II a III jak na hlavní,tak na předloze, musí se měnit v páru, mají jiné zuby a i počet řadících kamenů,jinak pasují perfektně. Vystupní kolo IV s nábojem jsem sehnal origo nové. Takže vše co se posouvá a má kameny je nové. Výsledek- IV. skáče, stejně jako předtím. Někdy drží.
Páka se mi o podlážku neopírá. funkci řazení (zasunutí kol do sebe) standartně kontroluju při skládání motoru pomocí zubařského zrcátka s led diodou. Vidličky jsou rovné, nevydřené, Vše ok. Myslím si,že kolama to být nemůže.
Došly mi nápady :-(    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak závada odstraněna. Na jawamánii Monty někomu (kdo měl podobný problém na Jawě 250/353) radil, ať zkontroluje pružinky,co vrací řadící hřídel do středové polohy. Hned se mi rozsvítilo. Já je taky měnil, protože byly prasklé. Rozdíl je opravdu minimální ale vliv na funkci fatální. Orig pružina při plném zařazení,tedy v mezní poloze je téměř na 100% zmáčklá. To mě nikdy nenapadlo. Proto také tak často praská. Síla drátu 1,3-1,35mm a 7,5 závitu. Replika má sílu 1,42mm a 8 závitů. Je zapotřebí vivinout mnohem větší sílu k zmáčknutí a to i díky jejímu menšímu průměru, ale hlavně je ve stisklé poloze o 1,2mm delší. V praxi to znamená, že kulisa nemá šanci zasunout kola do sebe. Ten milimetr se znásobuje na principu páky a kolečko se konkrétně mě zasunulo jen tak z 15-20%.V podstatě se divím, že to vůbec občas drželo v záběru. Takže od teď už nebudu řadit kvalty na stole při GO jen otáčením kulisou, ale fakt je třeba tam mít tu řadící hřídel s čertíkama a pohlídat si, jestli to dořazuje do konce. A měřit pružinky už v obchodě. Díky Montymu za tip!    [Martin]   05.08.2022
Odpověď  Zdravím.
Nie je vybehané otočné uloženie radiacej kulisy? Mal som viackrát takýto prípad. Ak je uloženie opotrebené môže to umožňovať zbehnúť radiacej kulise /smerom dopredu alebo dozadu/ z aretačnej guličky ktorá je uložená v skrutke s pružinou montovanou zo spodu motora. Jawa má tú aretáciu rýchlostí inak.    [Roman]   05.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 kyvačka


 Dobrý den , chci se zeptat mám 75 w skřinkové relé mám to po renovaci aj kotvu ale stále mi to nedobíjá .Nevíte kde by mohla být chyba ? DÍKY.    [Jura]   01.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  1. Správně zapojit.
2. Nabudit/polarizovat před prvním startem.
3. Nastartovat.
Pokud jsou díly ok, a protože se zázraky nedějí, musí fungovat.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Čz 473.05


 Zdravim. Mám motor z čezety 125. Má označení 473.05.xxxxx. nejde mi to do hlavy, protože co vím, tak sportky s označením 473 měli motory s označením 453. Bohužel jsem před lety sehnal motor a neni možné zjistit z čeho byl. Díky za radu...    [Jaromír Vodehnal]   29.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  průměr sání do karteru je 25mm i v sérii, před chvílí jsem to měřil... takže tam rozdíl nebude, spíš v jiných částech. Karburátor by měl být 2924 jak píše J. Ale zajímalo by mě jestli byly změny jenom v motoru a karburátoru nebo třeba i
ve filtru sání nebo výfuku.
Jinak jedna 175 se zvýšeným výkonem je zrovna v inzerci, číslo motoru tam není ale pán také píše že začíná 470
https://motorky.bazos.cz/inzerat/154923352/vyvozni-cz-175-typ-450-puvodni-original.php    [meela]   31.07.2022
Odpověď  Já našel 2924SBD20b, hl. tryska 85, volnoběžná 50, možno zaměnit za 2924SBD17b.Sport. (Zdroj: Jawarmaniak - karburátory)    [J]   30.07.2022
Odpověď  Tenhle karburátor jsem našel taky že by tam měl být. Ale je mi to divný když vezmu v úvahu že to má průměr sání 25mm. Třeba u typu 476 se už dával 2924.    [Jaromír Vodehnal]   30.07.2022
Odpověď  Karburator 2922SBD11.Trysky 85/45.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2022
Odpověď  Moc děkuji za odpověď. Mám ho doma asi už osmnáct let. A pořád mi to vrtalo hlavou z čeho to může být. Ještě nechápu kde se teda u nás mohl vzít. V tu dobu to mělo cenu šrotu. Měřím průměr sání a opravdu má 25mm. Zkusím ho zprovoznit. Ale nemám k němu karburátor. Netušíte který by tomu měl patřit?. Díky moc.    [Jaromír Vodehnal]   30.07.2022
Odpověď  Byl to motor se zvýšeným výkonem, pro vývoz.    [Monty]   29.07.2022
Odpověď  To je docela zajímavé, pokud vím tak označení 473 měly na motorech pouze typy Trial, jenže ty měly číslo 473.04...    [meela]   29.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

ČZ 175 505 Rikša špatně řadí


 Zdar draci. Dělal jsem generální opravu motoru na své rikši a po nasazení jde zařadit pouze druhý rychlostní stupeň. Hraju si s nastavením táhla řazení a řadicí pákou, včera jsem to měl nastavené tak, že šla jednička a dvojka, při zařazení trojky po chvíli vyskočila a čtyřka nešla zařadit vůbec. Myslíte, že budu muset půlit motor kvůli převodovky nebo opravdu si stačí vyhrát s nastavením řadicí paky a táhla nebo něco jiného?    [Rikša]   18.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To fakt spíš vypadá na nějakou závadu v převodovce a ne na skutru. I když u Velorrexe se taky stává že nejde zařadit 4. Tam je to ale dáno tím, že pokud je špatně natočená ta páčka na tisícihranu na mootoru, tak naráží tato páčka do kyvky a stačí ji pootočit na tom tisícihranu. Ale pokud vypadává i 2 to už je divné. V první chvíli bych s ezaměřil na to, jestli něco z řazení do něčeho nenaráží na skutru - jestli je to dobře vše nastaveno. Ale spíš to vidím na rozborku motoru a repasi převodovky a mechansmu řazení - zjistit co je špatně. Ale pokud šla zařadit 4 na stoje proč nejde na skutru? zařaď trojku, sundej táhlo a zkus na skutru zařadit 4 rukou. Pokud půjde hledej v nastavení co omezuje pohyb mechanismu zařazení (páky a táhla) na skutru.    [HonzaBK]   29.07.2022
Odpověď  A jedničky...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2022
Odpověď  Předesílám, že systém táhel řazení na rikše neznám. Ovšem - převodovka motoru řadí každý stupeň dvojicí úplně stejných pohybů řadicí páky. Jedním nahoru a druhým dolů (kromě čtyřky pochopitelně...). Ty pohyby jsou vždy stejné, vymezené vnitřními koncovými polohami v motoru. Čertíci překlapnou kulisu na jeden kývavý pohyb vidlice buď o jeden "zářez" vlevo - nebo vpravo. A je řadicí páce úplně jedno, který kvalt v dané poloze kulisa právě zařazuje. Ovšem v případě, že v motoru je vše OK.
Tedy za mě - pokud se skutečně vidlice s čertíky pohybuje ve správném rozsahu doraz-doraz, tedy kulisa je pootáčena do definovaných kuličkou jištěných poloh (a to asi ano, když píšete, že některé stupně zařadit jdou), pak nemůže logicky nastat situace, že jedna rychlost zařadit jde a jiná TÝMŽ OPAKOVaNÝM POHYBEM (zařadím dvojku "dolů", drží, ale už nezařadím dále trojku STEJNÝM POHYBEM DOLŮ) ne či je nedořazená. Proto tipuji na problém v motoru.
Takto se projevující problémy nemohou způsobovat nesprávné pozice nějakého (jakéhokoliv) táhla!
Nemáte píchnutý ten kolík vidlice s čertíky do některé z vratných pružin? Nemáte volné ty 4 šrouby se zápustnou hlavou, co drží ten plechový výlisek s vratnými pružinami? Nevyskočila při montáži některá vratná pružina a nezdeformovala se?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2022
Odpověď  Nyní je taková situace, že jsem si pohrál s táhlem řazení a řadicí packou na tisícihranu. Už to řadí všechny rychlosti kromě 4, ale když se člověk zařadit 3, tak ji musí pořádně došlápnout, aby tam skočila. Když chci zařadit 4, tak řadicí páka místo má, ale nejde tam. Ještě je divné, že při podřazení z 3 na 2, ta 2 vypadává.    [Rikša]   27.07.2022
Odpověď  Řadicí hřídel musí být ve správné poloze, aby čertíci v kulise zapadali do žlábků. Podle toho se pak podložkou vymezí případná mezírka pod vačkou poloautomatu. Pokud byla převodovka složena dobře, kvalty byly plně dořazeny (nevisely na vidličkách) a na neutrály ani při zařazených kvaltech o sebe kolečka neštrejchaly, tak to musí chodit. Někdy bývá problém doladit správnou délku táhla (buď řadí jen dolů nebo jen nahoru), ale pokud páka nezůstává viset, tak to na vnitřek v motoru vliv nemá.    [longr]   20.07.2022
Odpověď  Během skládání motoru jsem převodovku zkoušel dvakrát a vždy šly všechny rychlosti bez problému. Problémy začaly až po nasazení motoru na rikšu. Snažím se nastavit polohu řadicí paky a táhla, tak jak to má být, ale buď to je tak, že jde zařadit pouze jednička a dvojka a trojka vyskakuje a čtyřka nejde vůbec nebo teď mi tam jde jen dvojka a žádná jiná rychlost. Ještě se mi celkově zdá, že rychlosti jdou zařadit ztěžka (je nutno vyvinout větší sílu) už jsem přemýšlel, jestli s tím nemá něco společného vymezení váčky pod řadícím automatem podložkou. Je to se mnou špatný, už jsem zoufalý.    [Rikša]   20.07.2022
Odpověď  Po složení motoru před namontováním řazení fungovalo? Šly zařadit všechny kvalty nahoru i dolů? Nebo nastal problém až v rikše? Napadá mě třeba jestli nějak nekoliduje řazení s nakopávačkou...    [meela]   19.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
 Strana 1/290 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.9.2021)
Nezodpovězené téma 

baterie - akumulátor


 Zdravím a chci se zeptat asi na takovou blbost, ale jaké baterie dáváte do svých starých motorek. Já jsem se snažil vždy koupit klasickou olověnou baterii s parametry, jaké udával výrobce stroje. Vzhledem k tomu, že skoro vůbec nejezdím a o baterii se nestarám, tak baterie odejde třeba už po dvou letech. Překvapilo mne proto, že v Jawě 250/559, kterou jsem koupil z Maďarska v roce 2014, je stále "původní" baterie, která se přitom nabízí jako záložní zdroj. Něco takového:https://www.penta.cz/mhpower-ms12-6_d200994.html?gclid=Cj0KCQjw7KqZBhCBARIsAI-fTKIrtxRR7ESrQM16gq41HcZJ7IPYUPfTjMnW5HwmQ6fFKzLwtC4plb8aAllaEALw_wcB#52350029s1s
Té baterie si třeba rok nevšimnu a stále si drží napětí. Ty baterie jsou přitom velmi levné, tak si říkám, jestli nehledat v tomto segmentu i baterie silnější do jiných motorek, pokud se tam vejde rozměrově. Jaký na to máte názor, nemůže to něčemu ublížit?    [solfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

film slavných šest dnů


 Dobrý den,

nevíte kde by se dal sehnat tento film JAWA - ČZ - slavných šest dnů ( XXVIII. ISDT 1953)? Na youtube.com je pouze část filmu, potřebovala bych film celý- jde mi o pátý den.
Předem děkuji es    [Eva]   29.07.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 150 352 - rozmer predniho kola pro vyplet


 Ahoj vsem, nevi prosim nekdo rozmer mezi rafkem a stred kola. Jedna se mi o vyplet kol. jestli kolo nema byt pri vypletu posunuto trosku k jedne strane, kde se nachazi brzda. Byl by nekdo ochotny mi zmerit mezeru mezi rafkem a stred kola z kazde strany?
Predem diky.    [JJ68] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 oprava rýchlomeru (video)


 Dobry den prajem,

rad by som prispel do fora postupom opravy rychlomeru, ak niekto bude hladat nieco v tomto zmysle, tak to hadam dobre posluzi. Robil som to sam.

https://youtu.be/_plgsOAn5X8

Prijemnu nedelu prajem
R    [Rebuild]   27.02.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kliková hřídel


 Prosím mohl by někdo změřit délku zalisovaných bočních čepů u klikovky na 350 kývačku / pérák. Na plochu nebo ke středovému výstupku.
Děkuji.    [Miroslav]   22.02.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zámena podsedadlovych plechov Jawa Panelka 360 za plechy 354 kyvacku.


 Chcem sa opýtať ci plechy z panelky 350 typ 360 sa dajú prerobiť a zamenit za plechy 354 kyvacka zavreté sanie.Viem že diera na zámok panelkovych je väčšia a aj držiak hustilky.Zaujima má ci vzhľadom a rozmermi su rovnake a budú sedieť na kyvacke. Kyvackove nemôžem zohnať a panelkovych je dosť.    [Milanxx]   13.02.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Renovace tachometru


 Ahoj, nemá někdo příručku k seřízení tachometru na kývačku? Jedná se mi především o axiální vůli hřídelky ručičky a jestli její konec, který zapadá do magnetu mírně máznout vazelínou. Díky    [Henry]   13.02.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Díly tachometr kývačka.


 Ahoj. Chtěl bych dát dohromady svůj tachometr na kývačce a zajímalo by mne, zda-li jsou díly například z novějších tachometrů na J 640 kompatibilní. Ptám se, než tacho rozpertluju. Budu rád i za cenně rady, např jakou vůli hřídelky ručičky nastavit. Díky    [Henry]   17.01.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zadní světlo na vývozní ČZ 175/450.


 Koupil jsem vývozní ČZ 175/450 řada 01, rok 1961 - motorka má ještě železný stojan a kryt karbu s výřezem na filtr, jinak je v naprosto úžasnym původním stavu. Na zadním blatníku jsou však nad světlem dvě díry navíc - světlo už je tam klasické jako měla 250/353. K motorce jsem dostal světlo Hella jako se dávalo na BMW R 50/2. V knize Katalog motocyklů ČZ se na straně 64 píše zadní blatník speciálně upravený s předvrtanými otvory pro německou svítilnu, nedodává se zadní svítilna. Moje otázka tedy zní, viděl jste někdo ČZ 175/450 s německou zadní svítilnou, případně přímo se světlem Hella? Předpokládám, že když jsem světlo k motorce dostal, tak tam opravdu bylo, ale pokud by měl někdo fotku, budu rád. Za foto světla se omlouvám, cvaknul jsem to jen v rychlosti, ale aspoň pro představu. Děkuji    [MALI]   07.11.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kryt motoru Jawa 350


 Zdravím všechny, můžete mi pls poradit? Mám dva motory Jawa 350, kdy jeden má na levém, spojkovém krytu motoru jen prázdný "prolis", tedy bez nápisu JAWA a pro změnu druhý má rovněž na levém víku takový hranatý nálitek kolem otvoru řadící/start páky. Nemáte někdo zkušenost z čeho přesně by to mohlo být? Děkuji za odpověď.    [PesiJRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2021
   Přidat odpověď 

 Strana 1/290 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006