MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304125 příspěvků |7400 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 134 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 18.2.2020 20:22  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 310
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4178      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 248      Příspěvků Příspěvků: 38778
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/970 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Stačil by jen skic.    [Jena]   18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Sešrouboval bych kartery jen s předlohovou a hlavní hřídelí, bez koleček a vidliček.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak jsem použil původní vidličky a oba kartery sesadil zase k sobě, vše fungovalo, problém ale nastal když jsem kartery sešrouboval, tak se opět točilo řetězové kolečko ikdyž byl zařazený neutrál :-( když jsem šrouby povolil tak to fungovalo jak má na neutrál se netočilo, nenapadá někoho v čem by mohl být problém?    [Tomas127] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ok, děkuji za komentář.
Myslím, že není jedno jestli je z Polska nebo USA. Z USA mi US doklady při přihlášení v ČR stejně nepomohou, protože je vozidlo starší 8 let bez předchozí registrace v EU.

Kdyby měl někdo s přihlášením vozidla dovezeného z USA staršího 8 let přes zahraničí reálnou zkušenost, tak pište.
Myslím, že zajímavých veteránských nabídek z USA je dost a soudě dle komentářů na jiných fórech, český člověk už skulinku našel.    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Funguje to tak, že se musí shodovat čísla na stroji s čísly již existujících platných dokladů a nezáleží příliš na tom, jestli z USA, nebo Polska. Prostě nějaké platné doklady musí k motorce být, podle nichž se vyhotoví nové ČR doklady. Nebo platné již ČR doklady, kde se rovněž musí čísla shodovat. Jak shodu uděláte, je na Vás. Jinak zbývá jezdit po zahradě, nebo veteránské, což není až tak špatná věc.
Buďme rádi, že ta možnost existuje. A navíc se pravděpodobně uskuteční i převoditelnost veterána a půjde kšeftovat i s nimi.

Představa, že k motorce bez TP, byť až z USA, nějaký úředník magistrátu vystaví za správní poplatek "nové EU doklady" není moc reálná.
Zkuste znovu zapátrat v USA, třeba se v jejich evidenci motorka najde a vystaví duplikát dokladů.    [vintera]   18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A mohu se zeptat jak "přizpůsobit" u dokladů z Polska? Myslel jsem, že kouzlo je v tom, že vozidlo zanesou do EU registru (vyhotoví doklady) s čísly, které jsou na reálném vozidle a pak už jen projdu procesem dovozu v ČR..    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Říká se, "za peníze v Praze dům".
Bez platných původních dokladů se stejně dalšími kroky z motorky hodnotnější kus neudělá.
Těžká rada, veteránské ne, platit ne a vyťukat číslo také ne. Nejlevnější jsou motorky s polskými doklady. Ale motorka se musí rovněž trochu přizpůsobit.    [vintera]   18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Šance že u nás koupíš papíry za rozumné peníze je téměř nula. Kdyby se to povedlo tak bych číslo na rámu přerazil a štítek vyměnil za nový.

Ale být tebou to za 1000E beru, za to je u nás nekoupíš.    [.]   17.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Někde oficielně číslo rámu změní a někde ne.Zajdi si k vám na evidenci a tam se zeptej.Případně na stk ,kde by jsi dělal dovoz a tam se zeptej.    [Franta2776]   17.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No jo, ale koupit živé papíry znamená přerazit čísla,ne? Může dojít ke změně jen jedné hlavní části vozidla (rám nebo motor). Já mám origo štítek a čísla souhlasí, příjde mi to škoda..    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V ČŘ buď koupit živé papíry nebo nic. 1000Eur není tak moc.Pokud ti dají techničák s tvým zapsaným číslem rámu.
Pokud si to v např v Polsku vyřídíš sám,tak zaleží na koho narazíš v ČR na evidenci a STK.Někde ti na evidenci ani nepřepíší číslo rámu do živých papírů.Protože to je Vin a Vin se nedá změnit.Nebo po době budou chtít doplnit nesmysly typu zatížení předního a zadního kola a budeš platit Dekru.    [Franta2776]   17.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Přihlášení Jawy přes zahraničí


 Mohu požádat o radu/zkušenost s přihlášením Jawy 362 na bílé značky? Nechci veteránské a nechci přerážet čísla. Moto mám z USA (nikdy nebyla v ČR v registru), nemám US techničák, jen doklad o proclení a asi by maximálně šlo získat prohlášení výrobce. Vím, že v jiných zemích EU jsou "volnější" přístupy jak lze vozidlo dostat na EU značky. Bylo mi nabízeno, že to lze přes zahraničí přihlásit, a že k tomu není celkem nic (z dokladů) potřeba, cena 1000 euro za to že budu mít v ruce EU doklady, se kterými v ČR projdu technickou a přihlášením. To se mi nechce dávat. Zkušenosti, tipy?    [genxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (8) 
Odpověď  Zdravím nevíte jaký odstin je šedá brava použitá u kyvacky r.56 na nádrži rafcich a rybinach?    [alci]   17.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Není to supersport? https://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=dodatek04    [Banjokid]   16.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 250/353 pulbuben zadní osa


 Zdravím, mám takovou prosbu, mohl by mi někdo okotovat originální osu zadního kola na 250/353 pulbuben? Abych si mohl osku vyrobit, popřípadě kdyby měl někdo tuto osku s matkou na prodej, tak bych koupil. Předem děkuji.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Mirda444]   15.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem kvůli montáži sidecarů troch upravil tu svoji plošinu. Akorát, když to dávám dolu potřebuji asistenta.    [Mirda444]   15.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na jaře plánuji stavbu grilu na Rapida.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě nakládání bez pomocníka.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zvedám podle toho co dělám abych měl pohodnou výšku. Protože jsem už starej,pupkatej a bolavej, tak u toho často i sedím.Proti moto na stojanu je to vždy pohodlnější. Zvedák používám jako montážní stůl i na ostatní práce ,se dřevem, natírání... i stěhování a nakládání bez pomocníka (stěhoval jsem motor Š110 sám v pohodě). Kvůli větší stabilitě těžších břemen jsem uvažoval o ramenech do strany (jako autojeřáb /plošina), ale to by překáželo.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chtěl bych se zeptat, nepřekáží ten spodní rám nohám? Nestojíte od motorky daleko. Něco dělat s nataženýma rukama a ještě být v předklonu.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Určitě mohla být delší o 100mm (horní rám je zde 1825mm) a zvedání udělat na trapézovou závitovku (točit akučkou), více poloh aretace "pojistné nohy". Zvedal jsem na tom sekačku 250kg a šlo to.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to stou vyndavaci casti je dobrej napad skoda ze mne to nenapadlo drive nez sem dal svuj    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Udělal jsem si přední a zadní příčnou vzpěru sundavací na křídlové M8 a dělenou podlážku po1/3. Když přední/zadní podlážku vyndám, přední/zadní kolo snadno "podvléknu"spodem z blatníku. Mám svahovanou zámkovku, tak podkládám. Jinak 4 kola a převážím to i s přikurtovanou motorkou z garáže ven a zpět.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Zapalovací svíčka


 jaká má být zapalovací svíčka pro jawa 175/502(skutr)Někdo říká že dlouhé šroubení někdo že to je jedno (krátké i dlouhé)U dlouhého prý jde motor lépe.Ví někdo jak to je kdo má skutra a jakou svíčku používá.Díky.    [RudolfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Já jsem zase spokojený s tím otáčecím ramenem.Když ho nepotřebuju otočím ho ke zdi a je to.Nikde mi nic nezavazí.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  franta v pohode. ja tenhle tip zvedaku mam kvuli skladnosti mam malou a nizkou dilnu a mit tam nejakou napevno stlucenou lavici nemuzu uz bych se tam nehnul ale samozdrejmne to je prvni co mne napadlo a asi i nejlepsi reseni .    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak to se ti omlouvám, špatně jsem ty fotky pochopil.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  franta nechapu tvoji narazku na barvu jsou to fotky s prubehu vyroby na konci je natreny. nemam to jen na jawu ale i na tezzsi moto to ze tam pisou ze to zvedne 350 kg muze a nemusi byt pravda ze to bude pouzitelne. pisu tady osobni skusenost ne to co se nekde na netu vyčte.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přesně tak, několik dní práce s taninem a výsledkem je nádrž bez reznutí. Důležité je předem důkladně odmastit a vytřást a vypláchnout zbytky rezu. Případná oprava jednoduchá - opět tanin.    [vintera]   12.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já používám tenhle.
https://hrabacek.com/odrezovac-s-taninem-0-5l-worko-cz?gclid=CjwKCAiAvonyBRB7EiwAadauqfhxriZiPAJIVIhbWu5rvnQ8G0I5Uqm9JX93jjtEYRQ6ZILVTuNCoRoCjqYQAvD_BwE

Mechanicky očistím zde :-) https://www.youtube.com/watch?v=ems_YvB-b6M a pak dle návodu při správném počasí opakovaně vylívám nádrž, po zaschnutí ( po cca 2 dnech ) znovu a znovu a znovu.... Cca 5 x. Žádnou další barvu nedávám.    [mv]   12.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jeste dotaz,
ma nekdo typ na nejaky dobry odrezovac?    [petr]   11.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  posledné foto.    [Roman]   11.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ďalšie foto.    [Roman]   11.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám svoje roky a tak ma už prestalo baviť zohýbať sa pri opravách a renováciach motoriek. Chcel som si preto kúpiť nejaký motozdvihák. Cena okolo 400 € by nebol až taký problém, ale ani jeden mi nevyhovoval hlavne kvôli jeho výške v základnej polohe okolo 17-18 centimetrov. Motozdvihák chcem totižto v čase keď nebude využívaný uskladňovať v garáži pod autom ktoré má svetlú výšku cca 14 cm. Keďže motozdvihák takýchto parametrov som nenašiel tak som sa pustil do jeho výroby. Nemám ho ešte hotový ale už sa to rysuje. V zloženom stave s vyňatým hydraulickým zdvihákom má motozdvihák max. výšku 10 cm, pri max. zdvihnutí cca 60 cm. Skúšobne som zdvihol cca 250 kg pretože mi ide o to aby to zdvihlo nielen bežnú JAWU, ale aj 500 OHC, alebo Rusov M72/K750. Prikladám zopár foto.    [Roman]   11.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  Rameno v akci k tomu dvě malý kozy a dvě fošny.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám ten čínskej zvedák(lavici) asi 5 let. Tenkrát jsem ji kupoval asi za 4,500,- bez daně v nějaký akci. Je to bytelný, neviklá se to, je to na kolečkách, který se nechaj i vysouvat, motorka z toho nikdy nespadla. Z heveru olej neblije. Pro domácí potřebu je to za mě OK.    [vojta]   10.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jinak na obrazku u mého příspěvku níže mám rameno na kterém si motorku přizvednu celou a mám ji trvale zajištěnu..Dělá se to na trubku na zvedání břemen na lešení a nosnost je až jedna tuna.Jawu to zveden jako malina.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  No nevím co máš za motorky,ale píší nosnost 360kg a samotná váha zvedáku je 110kg železa.Běžná jawa má 150kg.Takže tento zvedák uzvedne těžky cruiser.
Škoda ,že stavitelé domácích zvedáků nešetřili trochu na železe a nezbyly jim peníze na trochu barvy.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  franto jenom vidim z ceho je to vyrobeny a motorku bych si na to nepostavil ten co tu je v ruznych verzich vyfocenej je fortelnej ale tohle se bude klatit na vsechny strany nejhlede na to ze kdyz budes chtit tak si to sam udelas za nizzsi cenu kvalitnejsi    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/970 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006