MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314108 příspěvků |8013 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 178 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostatní 6.2.2023 21:26  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jarmark - aneb napiš co sháníš a co můžeš nabídnout.   24.06.2010 / 729
    Dobrý den Dámy a Pánové.Někde na netu jsem viděl, že někteří majitelé ....   18.07.2009 / 378
    Jawetta dotaz na pamětníky znalce.   26.03.2009 / 235
    Tak další už se klube..   25.04.2011 / 211
    Zohnal som torzo vývozovej S22-ky. Ale má český štítok . Nemá niekto n....   09.10.2007 / 184
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3043      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 327      Příspěvků Příspěvků: 30561
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ROZTEČ ZADNÍ VIDLICE S11


 Zdravím všechny a žádám o změření vnitřní rozteče zadní vidlice v místě průchodu osy kola. Já mám 125mm a nejde mi tam vložit záchyt reakce. Díky moc    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Měřil jsme dva rámy, co mám zrovna v dílně, oba velice hezké a zachovalé. Oba mají 125mm +/-2. Ale záchyt reakce zadní brzdy je třeba ke štítu "vpáčit" zadní trubičky rámu jsou na rozevření celkem poddajné. Je na to takový grif, po pár demontážích si ho osvojíš. Téhle informace si važ, musel jsem slézt do dílny o dvou francouzských berlích :⁠-⁠)    [JzK]   22.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ŘETĚZOVÉ KOLO S11


 Zdravím všechny, sehnal jsem motor a tohle jsem zjistil po sejmutí řetězového kola. Podle katalogu by tam měla být podložka, ale nevím tloušťku, nebo kde je chyba ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, je to axiální zajištění převodového kola. Stejný princip jako u spojkového koše    [JzK]   10.01.2023
Odpověď  takže 26 je uvnitř převodovky, ne mezi ložiskem a řetězkou?    [JJ]   10.01.2023
Odpověď  Jedná se o nejstarší provedení převodovky, ale budiž. Tyhle kalené broušené podložky (položka 26) jsou uvnitř karteru po stranách bronzového pouzdra. Položka 32 je, tuším, gumový o kroužek.    [JzK ]   09.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě kolo    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za reakce, ložisko vypadá dobře, silentbloky v motoru nebyly, zuby nejsou opotřebované na šířku, ale jen "háky". Podle KND je tam podložka -26 opěrka, nebo je zevnitř ? Je to divné protože když se kolečko nasune tak podle šuplery se nedotýká karteru.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2023
Odpověď  samozřejmě u tak opotřebeného oubeného kola musí být vydřený i boky. Řetěz má určitou šířku, tak pokud se zmenšuje průměr kolečka vydřním, tak se řetěz dostává do místa kde zž je kolečko širší než je vnitřek řetězu.    [HonzaBK]   09.01.2023
Odpověď  Hlavně to kolečko má úplně vyjetý profil ozubení. Viz hákovitý tvar špiček zubů.
Boční opotřebení bych moc neřešil. To kolo má za sebou milion kilometrů... Pokud bylo nějak hruběji vyosené, tak 1 - 2mm podložka pod ním to vzhledem k délce řetězu asi nespraví. Namontovat rozetu, motor s tím kolečkem a dlouhou rovnou lištou zjistit, kde je chyba.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2023
Odpověď  Popravdě, v pořádku to určitě není. Když se na to dívám, vybavuje se ki, že jsem se s tímhle už setkal. V jakém stavu je ložisko, jeho uložení a silentbloky motoru?    [JzK ]   08.01.2023
Odpověď  Díky, ale proč je to ozubené kolo tak vydřené ? Nemá být výš, ale o ten hliník se asi nevydřelo, fakt nevím. Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2023
Odpověď  Jediné, co si z hlavy vybavím, je zajišťovací podložka pod maticí, která zapadá do slepé díry na vnější straně řetězového kolečka. Vespod, alespoň dle mých zkušeností, nebývá nic.    [JzK]   07.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

GUMOVÉ PUKY DO VIDLICE


 Ahoj potřebuji radu . Na burze v Brně jsem zaslechl že někdo uz konečně začal vyrábět nové gumové silenbloky do prvních vidlic . Ale nemůžu to nikde najít . Nevíte kdo je má ? Rad bych je dal na mopedy se kterými jezdím . Facebook a podobné věci nemám tak nevím kde to sehnat .
Díky za radu .    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Musím smeknout, 8000km na Mopedu je skutečný sportovní výkon bez ohledu na provedení vidlice. Nechci komukoli cokoli vymlouvat nebo zakazovat, ostatně moje zdraví v sázce není. Jen jsem se ozval, neboť to osobně považuji za zbytečnou a nebezpečnou lehkovážnost a rozhodně si nemyslím, že vyztužený krk je neprůstřelným řešením problému s praskající přední vidlicí. Ale jak jsem psal, každý nechť sám za sebe provede "risk-benefit" analýzu a podle toho se zařídí. Šlo mi ponejvíc o to, aby naši mladí kolegové NEnabyli dojmu, že kus trubky jim zaručí bezpečný provoz pukové vidlice. Podle mého soudu to tak není. Přeji všem bezpečnou a klidnou jízdu následujícím rokem.    [JzK]   30.12.2022
Odpověď  No rovněž bez urážky, já myslím že se nikdo nesnaží být chytřejší než konstruktéři, kteří zprasily konstrukcí první vidlice, jen kluci hledají možnost jak ji bezpečně použít. Já si zpevnění trubky udělal asi před 20ti lety obyčejným vlisovánim nové trubky do trubky původní. Na této vidlici mám najeto skoro 8000km bez poruchy, každou zimu to kritické místo kontroluji a nic. Ale třeba zadní brzdový štít od konstruktérů mi za tu dobu praskl již 3x dal jsem ocelový a je klid. Jen můj poznatek z praxe. Možná máš naježděno na mopedech víc. V tom případě víš že teorie a praxe...... Nebe a dudy
Mimochodem přeji všem do Nového roku pevné zdraví a spoustu pěkných zážitků na moto    [Jura]   30.12.2022
Odpověď  Nerad bych se tu kohokoli dotknul, nicméně po přečtění knihy pana Hošťálka mám dojem, že problém je výrazně komplexnější, a oprava "vyztužit krk řízení" nebude to pravé řešení. Výměna vidlic za lisované měla svůj důvod. Působí to, že zdejší forum odborníků je chytřejší než konstruktéři.    [JzK]   30.12.2022
Odpověď  Díky za foto. To zpevnění se dělá zastrčením užší trubky dovnitř krku a zajištěním ?    [lichořešnice] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2022
Odpověď  Děkuji kolegovi Goro,který dodal foto,je to přesně to místo kde se to láme,mopedům zdar zd.    [zd]   27.12.2022
Zobrazit dokumentOdpověď  Tady    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2022
Odpověď  Fajn že to fachčí..    [goro]   27.12.2022
Odpověď  zd: Neměl byste fotku místa kde to praská, a v čem spočívá úprava zesílení té trubky ?
díky    [lichořešnice] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2022
Odpověď  Dal jsem to na pracovní stroj, tak prosim nekritizovat    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po akci    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zodpovězené téma  

jawetta sport


 čau mám dva motory,začínajíci trojkou a nad tím číslem a čepem kyvné vidlice je u jednoho motoru,nálitek na šroub,kčemu slouží že by speciál,díky za odpověd    [Rostislav]   01.12.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  muzes dát aspon fotku, ono na složený motorce to asi vidět není.    [Martin]   08.12.2022
Odpověď  Nikdo nemá jawettu speciál,přitom se tu sní tolik odborníků chlubilo,nonic,pomůžu si sám,zdar    [Rostislav]   07.12.2021
Odpověď  Nikdo,neví,nemyslím ten červik co drží čep kývačky ale kousek pod ním je nálitek a závit na šroub,k čemu je,uchycení pružiny stojanu na speciálce,nevím,speciálku jsem naživo,nikdy,neviděl,dík,čau    [Rostislav]   02.12.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion S 11


 Chci se zeptat jaký je to asi rok výroby? "uši nejsou",číslo na rámu žádné,
motor je k tomu s plechovým víkem    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  před tím číslem by mělo být vyraženo S58 nebo S59, je to trochu menším písmem než to výrobní číslo. No a to číslo značí ročník. Ale podle čísla to bude 1958    [meela]   29.11.2022
Odpověď  ahoj, můžu se zeptat, mám S11 s ušima, postraní stojánek a na rámu vyražené číslo 48 xxx, nevíte někdo co by to mohlo být za rok výroby? díky    [Mirek]   25.11.2022
Odpověď  to už pak bylo jenom na štítku    [meela]   21.11.2022
Odpověď  a je možné že tam není žádné číslo rámu?    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2022
Odpověď  1959 nebo 60. Pokud je plechové víko originál, což ale nikdo nezaručí, tak spíš 59    [meela]   21.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

stadion s 11


 Zdravím... rozhodl jsem se zprovoznit stadíka pro monželku na retro projíždky s kamarády. Kde kupujete nejraději gugera ložiska ale hlavně kam poslat kliku a kde pořídit výbrus?    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  výbrus mě dělal Motoservis Padalík, kliku jsem koupil Thaiwan, všichni se tomu chtěli vyhnout, že stadion se blbě opravuje a ta repliková klika funguje, mám jí tam najeto zatím 350 km a ok    [Mirek]   28.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion S11-Zapalko


 Zdravím,již musím poprosit o menší pomoc se zapalkem na S11,již se asi týden trápím s tím že nemám jiskru,vše v zapalování je nové(krom statoru a světelné cívky),kondenzátor jsem měnil třikrát,kladívko také.Nyní tam mám namontované origo v řekl bych dobrém stavu.Zapalovací cívka je nová,repliková plastová,měřil jsem jí a je ohm-micky průchozí-dobrá.Ale jiskra nikde..Dnes jsem si všimnul že ale tato cívka je jinak rozměrově udělaná a když namontuji rotor tak její polování je od něho vzdáleno cca.3mm,u světelné cca.0,1mm,tak si myslím že to může dělat i toto.Je moje teorie správná?
Díky    [Erik69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ne díky, je to nízkonákladovka, jsem zastáncem kladívka. Problém vyřešen prasklá žárovka:)    [Jarda]   28.05.2014
Odpověď  zkus bezkontakt
https://www.youtube.com/watch?v=xI_xYdhfDZI    [Martin martin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2014
Odpověď  Ahojte, já připravuju tchánovi na sezonu 11ku a při zapojování světel, mi svítí jen dvě polohy D a d ale jen přední světlo. Domnívám se správně, ze mi těče z přepínače proud jen z jednoho drátu? Zítra zkusím vyměnit komplet přepínač, tak se uvidí co s tím zmůže, kdyby měl někdo typ na něco jiného, abych to nemusel rozebírat, byl bych vděčný.

Díky    [Jarda]   27.05.2014
Odpověď  Ok,díky.Pochopil jsem to tak,že když přepnu na ty velká písmena,tak zapnu potkávací světlo a když na ta malá tak se přepne na dálkové.Ale jestli má teda fungovat jen ta jedna půlka přepínače,tak už to nechám napokoji,hlavně že to funguje..    [Erik69]   04.05.2014
Odpověď  Zadní světlo Eriku musí bý túplně odkostřeno a na světle to tak má být jen jedna púlka .prohledej to tady v tématech někde to tu je...tak mnoho zdaru....    [vencalochovice]   04.05.2014
Odpověď  Co bys tam ještě chtěl za kombinace? Funguje to správně.    [Marek]   03.05.2014
Odpověď  Tak problém zapojení světla tak,aby svítilo jak klopené tak i dálkové včetně zadní žárovky vyřešen,nedostatečně odizolované zadní světlo.
Pořád mi ale fungují jen dvě levé polohy na přepínači světel..    [Erik69]   03.05.2014
Odpověď  Čau,prosím poslal byste mi někdo fotku př.světla uvnitř jak je to připojené?Mám problém s tím,že když rozsvítím,svítí mi bud dálkové se zadni žárovkou nebo jen klopené se zadní žárovkou,prostě dálkové a klopené spojené se zadní žárovkou nefunguje,bud jedno nebo druhé..Myslím že je to někde špatně ukostřené,jen nevím kde.
Problém je i se samotným přepínačem světla,lze přepínat jen mezi levou půlkou přepínače z těch všech čtyř poloh.Ty pravé dvě polohy nefungují.Čím by to mohlo být?
Díky    [Erik69]   02.05.2014
Odpověď  Tak Eriku gratulace k vyřešení problému!!!!a světla doladíš toho se neboj,,jen si nech záležet aby jazýčky na žárovku v objímce seděli jak mají a zadní světlo musíš odkostřit jestli chceš svitit na obě vlákna(tlum.dálková),,anebo neukostříš a bude Ti svítit zadní žárovka jen třeba s tlumenou....Tak mnoho zdaru...s pozdravem....    [vencalochovice]   26.04.2014
Odpověď  Tak problém vyřešen,bylo to opravdu tím rotorem,ihned po výměně parádní jiskra a motor chytl téměř na otočku.Ten původní bych rád poslal na regeneraci,našel jsem na to pána z Velimi,je snad jeden ze dvou lidí co se tímto ještě zabývá.
Moped je nyní po renovaci a již mi zbývá zapojit jeden okruh světel,nelze přepnout na dálkové,svítí jen klopené,jak prosím funguje tohle světlo?Je na něm dvakrát D d a B b..    [Erik69]   25.04.2014
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  Dobrý den Dámy a Pánové.Někde na netu jsem viděl, že někteří majitelé stadionů maj karburator z pionyra a nemůžou si to vynachvalit.Tedy rozhodl jsem si koupit také karburátor na pionýra a ejhle nepasuje.Potřebuji radu, jakým způsobem tento karburátor připevnit k válci stadiona, tak aby tam pasoval a fungoval. Mnohokráte díky. Je mi jasné, že se tam bude muset dát nějaká podložka. Já bych potřeboval poradit jaká, jestli s tím má někdo zkušenost.Ať nemusím laborovat.Podrobný návod by nebyl k zahození. Díky    [jumbok] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 378 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kartery se pokusím nějak proměřit a uvidím , případně optrně složit a zkusit volné otáčení mechanismů....Prodejcem samozřejmě neoznámeno , stejně jako mnoho dalších vad na koupeném torzu...    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2020
Odpověď  Co se týká těch karterů je to jako sázka do loterie, může to bejt OK, nebo se to bude křížit a půjde to ztěžka, nakonec odejdou ložiska, nebo se něco zadře.
Dobrý je mít alespoň kartery ze stejné série (číslo odlitku).    [Karel]   27.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím , skládám Stadion S22 a vzhledem k hmotnostnímu poměru stroj/jezdec uvažuji o výkonovém tuningu pro turistické účely.
Co byste doporučovali krom redukce váhy jezdce? :-)
Chtěl bych minimalizovat odpory v soustavě , zvětšit kanály - úprava z knížky jak tu kolovala , rozumně snížit hlavu (o kolik?) a karbec z pionýra už taky mám včetně násosky z 3D tisku.
Dále bych rád vyleštil kanály a vyrovnal přechody v karterech a válci/sání do plynula.
Mám nepárové kartery a to je další otázka - jak se to proměřuje?
Další otázka je ke klice - stačí origo nebo pro tyto účely je již nutné dát jiná ložiska?
Děkuji za rady a odpovědi.    [MartyCRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2020
Odpověď  Martin: Bylo by možné napsat typ té Husquarny? Díky předem.    [MartyC]   09.10.2020
Odpověď  Jak je to vlastně se seřízením karburátoru Walbro? Narazil jsem na nějakej návod - http://kralmotoru.cz/media/serizeni-karburatoru-wa lbro , v němž tvrděj, že to zvládne každej, tak nevím, zda do toho teda jít nebo dát raději auto do servisu. Už jen ta část - Při seřizování do základního nastavení je nutné používat vrtuli, která byla pro tyto účely určena. Jedině tak si zajistíme největší přesnost. V prvé řadě je nutné zaměřit se na jehly H a L, které jsou obvykle vyšroubované 1,5 otáčky. Následně je nutné v obou případech zašroubování na doraz (bez přesahů) a dále jejich vrácení do původního stavu. Poté stačí nastartovat motor a nechat jej zahřát na správnou teplotu, což obvykle trvá max. 5 minut - mě trochu znejisťuje.    [Emil]   23.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak přišlo další zapalko ,,jen se zeptám ,už to někdo dělal?? když najdu na prodej a volám prodejci jestli má pila vyhřívanou rukojeť tak je skoro každej nas----j co mám s tou rukojetí že se ptá každý    [Martin martin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2014
Odpověď  Já mám na mém upraveném stadáku karburátor s pionýra difuzor 17mm a v ose válce-žadné kolínko!Normálně tam pasuje-podložka mezi válcem a karburátorem-pertinax síla 8 mm. Převodovka klasika! Válec-čtyřkanál-trochu upraven a hlava upravena-spalovací prostor! Zapalování-klasika magneto,kladívka!Jinak na předu kolečko 13 zubů,vzadu klasik rozeta 35 zubů a lítato 95-100km/hod.....    [Stadion]   15.08.2013
Odpověď  Já když jsem to montoval tak jsem měl celou pilu takže jsem si zjistil kdy pálí a udělal značku a podle toho jsem to umístil abych řekl pravdu byla to pakárna ale výsledek je super    [Martin]   15.08.2013
Odpověď  Ahoj kluci.
Hodně z toho jsem zde pročetl a přemýšlím zda někdo přišel na to, kdy to bezkontaktní zapalování pílí - resp. jak naladit předstih. Implementuji to na Jawu 250 a přemýšlím jak na to. Rád bych udasil rotor na pevno a cívku měl s minimální možností seřízení (na každou stranu asi 5mm) ..... poradíte, jak na sebe cívku s rotorem natočit, aby pálili v daná moment ? Děkuji všem na radu. Pokud můžete, pište na wema@centrum.cz .... byl bych vděčný za jakoukoliv pomoc .... Vojta Prostějov    [Vojta Peterka]   15.08.2013
Odpověď  Pane kontaktujte mě na meil kukan.franta@seznam.cz a Já Vám poradím dělám si to na závosní S 11    [Kučera františek]   16.05.2013
Zobrazeno 10 z celkem 378 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (378) 
Zodpovězené téma  

Karburátor vajíčko - REPLIKA.


 Zdravím. V e shopech je poslední dobou nabízen karburátor S11. V replice. Cena je docela dobrá oproti krámům z bazoše co mají slabou prohlou přírubu. Má s tím někdo zkušenost v provozu? Funguje to? Díz    [Joska]   17.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kámoš ho má už asi tři měsíce v denodenim provozu, zatím říkal ok, problém jen že vevnitř dost oxiduje, buď to není zvyklé na, nás agresivní benzín, nebo to není úplně stejná slitina, nevím nejsem odborník. Ale ty ses ptal na funkčnost a ta je podle něj ok. Já osobně vidím spíš origo a když bych chtěl jezdit tak dat z s22.    [Jirka]   04.11.2022
Odpověď  Mě by taky zajímalo zda a jak to funguje. On je to z podstaty karburátor poměrně neobvyklé konstrukce. Nemá někdo zkušenosti z provozu?    [JzK]   18.10.2022
Odpověď  Za mě je vždy lepší zrepasovaný originál, nežli novodobá replika. Vajec je myslím dostatek, takže nevidím jediný důvod proč kupovat napodobeninu.    [Milan]   17.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Výplet stadionu s bubinkem pionýr


 Zdravím napíšete mi někdo prosím jak mají být dlouhé dráty na vypleteni kola na stadion tzn 19 se středem z pionýra popř kde je koupit děkuji djewka    [Djewka ]   18.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  184 mm https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=8340    [Monty]   18.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWETA-asi prototyp


 Na iveteranu se objevila tahle Jawetka.    [tonda88]   03.02.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nikdo tam nic nepřidělal.Takto je to přímo z výroby ze Závodu 9.Května v Praze Strašnicích.
Převzato tamtéž 9.4.1962.
A ano moped má dva výfuky.    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2022
Odpověď  Dva vyfuky?    [petr]   30.08.2022
Odpověď  A v čem je jiná ta jaweta, tím že tam někdo přidělal zadní stupačky a prodloužil sedlo místo velkýho nosiče?    [HonzaBK]   30.08.2022
Odpověď  Na štítku není nic neobvyklého.    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2022
Odpověď  Kráska, má na štítku nějaké neobvyklé údaje?    [meela]   24.08.2022
Odpověď  jooo,před 11 lety    [petr]   20.08.2022
Odpověď  krásná...    [pp]   17.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě celkové foto    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,
posílám foto zadní části dvousedadlové Jawetty    [Pierino2004Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2022
Odpověď  můžu poprosit o foto? tady na fotkách určitě nejsou standardní jawetty, zadní část je dost odlišná...    [meela]   17.08.2022
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zodpovězené téma  

Stadion s11 - nestartuje


 Dobrý den,

opravuji stadiona, ale narazil jsem na problém, se kterým si nevím rady, a nenašel jse mna něj odpověď ani na jiných forech, a tak prosím někoho více zasvěceného do tohoto stroje o radu. Problém je ten, že mi nechce nasát směs z karburátoru do válce. Měnil jsem těsnění u karburátoru, pod hlavou, i pod válcem, i gufero na klice u magneta. Měnil jsem píst i pístní kroužky, komprese je tam slušná. Nová svíčka, jiskru hází pěknou, odtrh i předstih seštelovaný. Celý karburátor jsem vyčistil včetně trysky, plovák je ok. Když stříknu trocha směsi pod svíčku, tak blafne. Nevěděl by někdo, kde může být zrada? Mohl by na to mít vliv špatně otočený píst? Mám ho šipkou směrem proti směru pohybu, ne k výfuku jak se všude píše, ale četl jsem, že u tyto stroje mají obrácený chod motoru a šipka na pístu má směřovat, tak jak ji mám já, ale nevím. Děkuji všech za rady i napády v čem by to mohlo být.    [Forseti]   03.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím všecky.
Pokud motor blafne, když podleješ svíčku, tzn. že tam teče málo benzínu.
Pokud ti tesni karbec a jak říkáš,zbytek by měl bejt v cajku, tak ho rozdělej
a vyfoukej si v něm pomocí stlačeného vzduchu kanálky,kompresor ideální, sou tam dva myslím, který jinak neprotahnes. Dnešní benzíny obsahujou věci, který zanasi starý karburatory hlavně u dvoutaktu.
Zdarec ludwajs`    [Horák Luděk]   09.08.2022
Odpověď  Tak po dlouhé době jsem se konečně ke stroji dostal. Nakonec pomohla výměna vrchní části vajíčka a gufera pod spojkovým košem. V čem byl ale problém u toho karburátoru, na to jsem nepřišel. Ale už jezdí jak drak, jen nedrží volnoběh, ale to už je detail :) Všem děkuji za rady.    [Forseti]   19.10.2019
Odpověď  Před startem povol trysku,cca 1 až 2 otáčky,zkus nastartovat a pokud chytne tak si šroubovakem trysku postupně přitáhni,nebo znova povoluj,dokud se motor nerozjede jak má,pak napiš.    [kolega]   11.03.2019
Odpověď  Ještě mě napadlo. Není prizdvizene šoupátko lankem?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Díky za vysvětlení ohledně toho pístu. Jak se říká, chybama se člověk učí, píst jsem měnil prvně, tak mi to nedocvaklo. Výfuk jsem čistil, takže tam by snad problém být neměl. U karburátoru je vše v pořádku, benzín to pustí, kanál pro přívod je čistý, ale prostě z tama nenasaje. Tak jedině, že by to někde sálo ten falešňák nebo už vážně nevím. Každopádně děkuji všem, kdo napsali, za rady. Když se to podaří rozjet, tak dám vědět, kde byl ten pes zakopanej.    [Forseti]   05.03.2019
Odpověď  Tipnul bych si na špatně průchodný výfuk. V mém případě podobné problémy až do doby, kdy jsem vyčistil výfuk.Miloš    [Miloš Pokorný]   04.03.2019
Odpověď  Co to je za hovadinu,s tou šipkou! Ten píst hned otočte, jinak zničíte kroužek, píst i válec! Nicméně na neochotu startovat to nemá vliv. Jsou pouze dvě možné příčiny. Palivo - neprůchodná cesta, neteče do karburátoru, nebo falešný vzduch. Zázraky se obvykle nedějí.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2019
Odpověď  Já jsem zase někde slyšel, že ta šipka má být směrem k výfuku, je to z důvodu polohy zámků pro pístní kroužky, aby se pístní kroužek nesekl ve výfukovém, nebo sacím kanálu. Pak by to bylo na výbrus, nebo rovnou na výměnu válce, možná by se ohnula i ojnice.

S tím palivem záleží na typu karburátoru, jestli máš klasické vajíčko, tak si zkontroluj polohu jehly šoupátka a průchodnost všech kanálků, taky jestli plovák otevírá přívod benzínu. Jestli tam máš karburátor z pionýra a nemáš tam tlumič sání, tak je problém zde.    [Karel]   03.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

karburátor


 zdravim, potřeboval bych pomoct s jikovem 2914 na S11. Palivo se dostane do přeplavovací komory, po stisknutí kolíku už palivo přetejká, protočim ho, ale když se pak kouknu na svíčku tak ta je suchá jak trout a po rozebraní je i šoupátková komora nepoznamenaná benzínem. Tryska čistá, dotáhlá, plovák dle mího názoru je z S22. Díky moc    [murfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdarec jak srovnat prirubu karburatoru --sklo a smirek- to by mohlo jit    [milda]   08.08.2022
Odpověď  no to není :D ale tak to co se prodává jakožto plovák do S11, tak má trochu jinačí tvar než je na tom výkresu...    [murf]   15.08.2012
Odpověď  A jak víš,že na výkresu je plovák z S22?On je tam i s kótami a vahou?    [matt]   15.08.2012
Odpověď  Tak jsem zpět, šroub u příruby přidělanej, příruba zbroušená, těsnění jsem zatim neměnil, ještě jsem kouknul na trysku a prošťouchnul ji drátkem trochu.. a naskočil! :) Takže další problém co jsem po projížďce zjistil že, při výjezdu do delšího kopce to jede jede a po chvíly to na 2 začne vynechávat, tak přeřadim na 1 a jede to teda příšernym krokem, někdy teda pomohlo že sem to na neutrál protočil, ale jako volnoběh to nedrží ani náhodou, ždycky to postupně zhasne. A nevim jak s tim plovákem, protože na takovym tom výkresu vajíčka je normálně ten plovák z S22...    [murf]   15.08.2012
Odpověď  no co sem koukal tak do pionýra by měla bejt N17C, ale zas takovej rozdíl to nebude asi    [murf]   30.07.2012
Odpověď  teda nevim jak ty, ale já do pincka i staďáka používám stejnou svíčku..    [...]   30.07.2012
Odpověď  výborně! tak jeden problém vyřešen...chtěl sem ještě nastartovat pionýra se svíčkou ze staďáku, protože sem neměl po ruce náhradní, jiskru házela ale celkem slabou a za boha nechtěl chytnout a tam právě byla už směs s olejem a jakože celkem dloooouuhoooo    [murf]   30.07.2012
Odpověď  Taky podstatná informace.Ten rovnou zlikviduj!!! Po tak dlouhé době už bude benzín vyprchanej a mix s olejem je na stáří ještě náchylnější a kratší dobu použitelnější. Kup nový benzín a smíchej ho s novým 2T olejem a po té co dotáhneš ten karbec a pokud ti hází jiskru jak má, tak musí chytnout ;-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2012
Odpověď  Hele a teďka jsem zjistil...jak je to s trvanlivostí benzínu? On tam je myslim speciál v asi 20L uzavřenym kovovym kanystru cca. prej 15 let starej :D ...    [murf]   30.07.2012
Odpověď  Tak dobře dobře, to bylo jen provizorní řešení :D tak jako zkoušel sem jestli se to aspon nahodí :D jinak díky moc za rady...polepším se :D    [murf]   29.07.2012
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Brzdový štít zadního kola Jaweta typ 551 rok 1960


 Včera se mi při zabrzdění bohužel rozlomil brzdový štít zadního kola, došlo i k poškození zadního obložení. Chtěl bych se Vás zde zeptat, zda je zadní štít brzdy na Jawetě typ 551 stejný jako u Stadionu S22. Děkuji za odpověď. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Praskání zadního štítu brzdy se tu už rozebíralo. Vzhledem ke staárnutí materiálu bych to asi řešil výrobou ocelového štítu (voz starší diskuze), pokud už ho někdo nevyrábí a neprodává.    [HonzaBK]   25.07.2022
Odpověď  Já nikdy neměl Jawettu, ale tohle opravdu vypadá jako zadní štít na Stadion. Vahadla vidlice jsou mezi Stadiony a Jawettami záměnná, Jawetta má ovšem na náhonu tachometru a na vahadlech staufferovu maznici, Stadion nikoli. Vyměň štít a zkontroluj orientaci brzdového klíče, pokud je o 180° otočený, změní se úběžná a náběžná hrana a obyčejně to skončí takovouhle havárií. Někde to tu je popsáno.    [JzK]   22.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl bych se tedy zeptat, předpokládám, že přední vidlice Jawetty a S22 jsou shodné, je to tak? Když se podívám na brzdový štít předního kola své Jawetty, tak tam právě chybí hliníkový nálitek na aretaci lanka a lanko je aretováno na kluzáku. Štít tak z předního kola u Jawetty nelze použít na zadní kolo. Já stadíka nikdy neměl, proto se ptám. Děkuji za info. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2022
Odpověď  Stadion má táhlo, tenhle štít je na lanko. Je spíš shodný s předním štítem že Stadionu    [JzK]   21.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jak rozebrat tlumice na bábu


 Cau borci,

Poradi me nekdo jak rozebrat tyhle tlumice? Potrebuju je nalakovat.
Diky    [Petr]   30.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Babetu neznám, ale u fichltů se tomuselo silou stlačit a byla tam napříš vyvrtaná dírka pod miskou a v ní byl zaražen kolík.    [HonzaBK]   12.07.2022
Odpověď  Ok diky...zkusim    [Petr]   08.07.2022
Odpověď  Tipují, neznám. Ale u všech tlumičů je to+- stejné. Stlačit pružiny a u horního oka v místě toho talířku bude nějaký pojistný kroužek,segerka, půlměsíce, které po odlehčení lze vyjmout. Potom vyvléknout vše z pružiny ven.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2022
Odpověď  Babeta 207    [Petr]   07.07.2022
Odpověď  Neviem čo je bábu    [Martin ]   07.07.2022
Odpověď  Nikdo neporadi?    [Petr]   04.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 6.2.2022)
Nezodpovězené téma 

Jawetta standart púzdra na kývnej vidlici


 Pozdravujem Vás, prosím o radu,stalo sa vám že po nalakovaní a výmene púzdier na kývnej vidlici došlo k tomu že nevojde nasadiť na bloky? Je tam nejaká desatina čo potrevuje zbrúsiť, len čo bude múdrejšie zobrať z púzdra alebo z blokov? Ďakujem za rady    [J@nči]   21.01.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Demontáž a montáž čepu kyvné vidlice Jawetta


 Dobrý den. Prosím o praktické rady, jak a čím správně vylisovat/nalisovat ten čep zadní vidlice. Bude stačit dílenský lis 6t? Nebo raději nějakou závitovkou a trubkou? Jak odstranit kovové krytky čepu? V čem mohu očekávat úskalí? Nechci zbytečně něco poškodit, tak prosím o radu od někoho, kdo to skutečně na Jawettě dělal, případně odkaz na nějaké informace.
Děkuji    [PeVeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zaseklé zadní kolo


 Dobrý den
Potřebuji pomoct. Mám stadion s11 myslím. Když mám spojku na    [Jakub]   06.08.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Gumove dorazy prednich tlumicu babeta 27


 Cus borci, poradi me nekdo kde sehnat gumove dorazy do prednich tlumicu na 207? Nikde jsem je na webu nenasel...popr muze me nekdo zmerit vysku, ze bych je zkusil vyrobit

Diky    [Tonda]   23.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWETA 551


 Zdravím ,může mi někdo poradit z vyndáním nádrže na Jawetě? Stačí sundat hlavu nebo musím celý motor popustit dolů.Potřebuji ji vypucovat, stála několik let bez náplně.Díky. Hledal jsem to na diskusi ale nějak se mi to nepovedlo.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

řazení S 11


 Zdravím a požádám o radu. Nedaří se mi seřídit řazení rychlosti na S 11. Při vypnutém motoru zařadím 1. rychlost a zpět na neutrál to jde v pohodě. Když to stejné chci udělat když motor vrčí , tak tam neutrál nedám. Rukojetí otočím , ale páčku nepustím do neutrálu. Štelovací šroub nepomáhá. Poraďte , díky    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

olámané úchyty motoru Stadion S11, má někdo šablonu v měřítku 1:1 ?


 na kostře stadionu S11 mám olámané spodní úchyty motoru, který pravděpodobně předchozí majitel odřízl. Úchyty bych chtěl doplnit, ale nejdřív bych se chtěl zeptat, jestli nemá někdo šablonnu v měřítku 1:1, že bych podle ní úchyty vyhotovil a přivařil...Asi by to ulehčilo a vyřešilo můj problém, jasne, že mohu nasadit motor a šablony dokreslit. Díky    [Pavel Bíža]   30.05.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pístní kroužky


 Dobrý den, koupil jsem pístní kroužky na babettu a oni mají po celém obvodu vnitřní vybrání. Proč to tam teď dělají? Nikdy jsem se s tím nesetkal. Jak to patří, vybránim nahoru nebo dolů?
Díky za Vaši radu    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Babetta volnoběh


 Dával jsem dotaz na babetta forum,ale zatím bez odpovědi tak to zkusím i zde Teď mi kamarád dovezl babettu a z ní jsem již na provaz.
Babetta nedrží volnoběh, mám pocit jako by byl motor neustále spojený s převodovkou. Nastudoval jsem Ďurkoviče a prostě nevím. Když je přidaný plyn , moto na stojánku tak se zadní kolo točí a vrčí. Když zabrzdim zadní brzdou, moto ihned chcípne jakoby přes motor. Rozjezdové čelisti mají nové pružinky a vrací se. Jediný problém se mi zdá u dvojkových čelisti těžkých, kde je hodně vymačkaný ten plech co roztahuje čelisti. Zdá se mi, že zůstávají trvale sepnuté. Mohl by to být ten problém?
Jinak Karburátor dellorto origo Ital. Rok starý a doposud bezproblémový, komplet vyčištěný.    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006