MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309942 příspěvků |7710 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Ogar 7.5.2021 07:09  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Zdravím Ogaristy ! Stojím před renovací poválečného Ogara 250, model 4....   29.11.2006 / 117
    Zdravím Ogaři, jsem mezi Vámi nováček a protože jsem přivezl svůj stro....   21.04.2008 / 107
    Tak mě čeká první renovace.Čeká na mě tento Ogar r.36.A chci se Vás ze....   22.04.2008 / 98
    Ahoj ogaři na podzim jsem vám představil fotku torza mé čerstvě poříze....   08.07.2007 / 97
    Tak posílám pro znovuoživení diskuzí na Ogar foru fotečku poválečný čt....   10.04.2007 / 89
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 247      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 84      Příspěvků Příspěvků: 2931
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Nezodpovězené téma 

Pružiny spojky


 Zdravim ogaristy,nemate kluci někdo vyrobeny pružiny spojky na 4 povalku ,mam každou jinou a nevim jaka ma byt origo ,nebo aspon rozměr diky    [josef pacal]   11.04.2021 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Ogar 250 1946


 Ahoj fandové ogarů,měl bych na vás prosbu o radu od koho koupit ráfky a dráty na mého ogara..
Druhá rada jestli se dá sehnat patrona do nádrže(originál,replika,plánek na výrobu) předem děkuji za rady    [Kubaogar250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2021 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Ano, starší OGARY (jawa 350 tyo 12) takovou skřínku měly. A k tomu specielní dvojcívka, v podstatě dvě cívky z FJ vedle sebe v jednom plechovým obalu. Dnes nesehnatelný, za 25 let, co dělám do veteránů jsem to viděl 2X naživo, a nefunkční.........http://www.iveteran.cz/inzerat/vymenim/21679    [Monty]   28.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Spínací skříňka Ogar 350


 Zdrávím všechny příznivce, Znal by někdo odpověď,zda-li skutečně OGAR 350 měl spínací skříňku jako Pérák FJ? Pokud ano, jak bylo řešena zapalovací cívka ve spínačce? Foto FJ spínačky ilustrativní :D    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Tome děkuji za informace.    [gripen09Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Číslo motoru je přidělené Dopravním inspektorátem proto ta zkratka DI číselná série nijak nezapadádo série výrobní, proto nelzeurčit přesný rok výroby, ale dle znaků na motoru jde o motor z koncevýroby cca. konec roku 1947-48.    [Tomáš]   04.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je to motor ze soutěžního motocyklu, motocykly se od sériových téměř nelišily, měli jen hliníkový válec, upravený rám na zadní pérování. Dochovaly se asi jen dva kompletní motocykly a několik motorů. Mimochodem je o tom zmínka i v již zmiňované knize a dvě fotografie těchto strojů, jeden původní a jeden renovovaný. Bohužel k těmto strojům není žádná dokumentace, většinou jezdily pod hlavičkou Svazarmu.    [Tomáš]   04.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...další foto    [gripen09Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám motor na poválečnou 4ku. A má hliníkový válec (není to barva, je po chem. leštění). A netradiční výrobní číslo :
DI-5-1954-1961. Ani v poslední Tomášové knížce jsem o tomto nic moc nenašel. Víte k tomu někdo něco? Uvnitř je válec stejný jako standartní litinový. A hlavu mám taky běžnou, tak nevím....
Omlouvám se autorovi,že to píšu tady, nechtěl sem zakládat nové téma.    [gripen09Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Konec roku 1938.    [Gripen]   29.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Knížka Ogar příběh zapomenuté značky, je velice zdařilá. Z mé strany poděkování a uznání za vynaložené úsilí při jejím vytváření. Myslím si, že každý, kdo se o bicykly a motocykly ogar zajímá, by se měl do knížky podívat.    [PetrZ]   19.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takže ke knize
Nejsem Ogarista a Oragy neznám a nerozumím jim, jediné co mám tak je asi dvojice starých jízdích kol Ahoj :D Takže tu nemohu nijak hodnotit, nicméně celá kniha na mě působí, že to není a nebude nijak potřeba!
Jediným nedostatkem dle mě je sem tam kvalita fotografií! Nemyslím to, že je tam přeskenována fotka z 80-90 let, která má takovou osobitou "barevnost" a klasickou neostrost tehdejších kompaktních auto-jednocvaků. Spíše mě zaráží to, že je tam několik fotek jakoby nedostatečného tiskového rozlišení (velikost souboru v kb/mb). Fotky jsou hodně rozkostičkované nebo "zubaté" na všech hranách obrázku. Možná by bylo lepší fotky zvětšit softwarově, což tošičku rozostří, ale není to tak drsné jako zde.
Na obranu tohoto: Také stále bojuji s tím, že lidé neumí skenovat. Věta "...ale ta fotografie je maličká a nejde naskenovat" je už bohužel mainstream.
Taktéž některé přefocené listy dokumentů jsou zbytečně tmavé.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V pohodě, není nutné, knihovnu mám dost dobře zásobenou.
A ano musela se vyvinout,..jen to trvalo a trvá.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Točíme se v kruhu. Takové speciální knihy nevycházely, napsal jsem to už mnohokrát nebyli autoři, vše se teprve vyvíjelo, musí je také někdo napsat, ale vycházely jiné kvalitní odborné knihy.
Když budu mít chuť a čas, kouknu se, co mám z těch let v knihovně za odborné knihy.    [Jarda]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Cituji JB - "...Protože pamatuji dobu, kdy sice Pérák stál 2500 Kčs, ale na trhu nebyla ani jedna kniha, která by se jím zabývala. Od roku 1975 do roku 1993 nevyšla jediná kniha, která by se tématem starých motorek zabývala. "

A Vy tedy nějakou knihu na téma "monografie Pérák" znáte? - a to nejenom Pérák....cokoliv jiného monograficky detailně ve stylu zde recenozované knihy "Ogar".    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jistě. A on neexistuje jako u všeho nějaký vývoj veteránství v čase? Tady pan JB tvrdí, že nebylo vůbec nic. A to přece není pravda.    [Jarda]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je zajímavé to tu číst. To, že někdo řekne, že v letech x-y nebylo možné získat žádné informace o tom, jak vypadal veterán, já tedy pochopil, že JAKÝKOLIV nikoli jen Ogar/Pérák je pravda. Dokonce i v NTM několik motorek v původním stavu "renovovali" aby se líbily na nějaké to výstavě a dodnes se toho lituje,...
Otázka zní - dal se v roce LaK, Praga či další...cokoliv jiného v té době spadající do "vetrána" renovoat podle literatury? Tedy jakože renovovat tak, že otevřu knihu a vidím aha Poustka, Orion, Premier a ejhle rok 1925-27-29 vypadal takto a takto a měl tyto a takové varianty,..toto linkování.... NE TO NEEXISTUJE NIC! Případně nic takového neznám. Plně souhlasím s JB.

Literatura zde postnutá uživatelem [Jarda]je dobrá, ale jako technická pomůcka! V případě renovace pajšlu motoru, převodovek, seřízení a technického stavu je OK. Ohledně dobového originálního vzhledu stroje už minimálně.

A toto tato nové kniha obsahuje! Podrobný přehled výrobků fabriky Ogar.
https://www.facebook.com/100025583480011/videos/pcb.789273321935443/789270551935720/

Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pane JB, vás nepřesvědčí nic. Prostě nic nevycházelo a hotovo. I když vám sem dám fotku knih,já snad prolezu knihovnu a dám sem fotku, co mám za knihy z toho vašeho období, i když třeba v r. 1985 začal vycházet časopis Auto- Moto Veterán, dále třeba v 80 letech vyšel několikadílný atlas všech našich automobilů od nejstarších prostě nevyšla třeba nová knížka o pérácích tak vše špatně. A proč by měla vyjít? Mezi motoristy byl dostatek starších knížek o pérácích, byly katalogy, návody k obsluze, byl by dostatečný počet lidí, který by si jí koupil? Pokud by vyšla v malém nákladu a byla drahá, nikdo by si jí nekoupil kvůli ceně. A to že budete bojovat proti tomu, aby se to nevrátilo je sice chválihodné ale záleží to jen na nastupující mladé generaci, jak ona to bude chtít. A zatím má našlápnuto k pořádným změnám.    [Jarda]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za každou novou knihu na toto téma. Ale když tu někdo tvrdí, že renovace za minulého režimu nestály za nic a přitom se dívá na obrázky SM? To snad ne... Že se nenapsala žádná kniha? Kdo by si ji kupoval? Těch pár málo nadšenců do starých werků? To možná. Pak by ale, pokud by to vyšlo běžným nákladem, šla většina do stoupy a soudruzi by si říkali, kde se stala chyba. Předběhli by dobu o takových třicet let. Protože se z toho stala móda až v poslední době.    [J]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kniha je super počin a děkujeme, ještě ji nikdo zdejší neviděl a hned je plno plků o nějakých renovacích? Renovační (moto)salóny si utvářejí vlastní "normy" a kdo si renovuje sám to bude dělat jistě jinak.    [Homza]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ono pojem veterán dnes a před 30 lety se liší. Tehdy byl veteránem stroj pro užší skupinu zapálených nadšenců, kteří byli mnohem vstřícnější vůči sobě než dnes. Okolí je vnímalo pozitivně a někdy i s úsměvem, proč si raději nekoupí novější embéčko a leží ve své pragovce.

Velmi často, z dnešního pohledu veterána, se dalo pořídit i za odvoz, láhev myslivecké a pod. Někdy byla větším problémem samotná nakládka a převoz, než koupě. Prostě v tomto počínání nebyl vidět nějaký byznys, vidina něčího zisku, ale spíše jen koníček. Tak k tomu přistupovalo i široké vedení různých organizací, výrobních družstev a většinou široce vycházeli vstříc, protože organizovanost v různých oblastech života byla velmi podporována a mohla být také "pod kontrolou". Většinou to nikdo takto nevnímal, ničemu to nepřekáželo a tak se každý mohl plně věnovat tomu svému.

Když někomu dnes vyprávím o Renaultu 4CV v muzeálním stavu koupeného za láhev kořalky a prodaného za lahve dvě, o velorexech za odvoz, či stovku, funkčních pérácích od sousedů zdarma, o zetkách za pěkného samce králíka, tak si mladí ťukaj na čelo, jak byli lidé "hloupí".

Ještě krátce po roce 89 trvala doba vše staré do kopřiv a "nové" ze západu do garáže. To byl i jezdící spartak, kývačka, pérák za pár stovek. Potom se ve společnosti začal prosazovat buzines a ten vše změnil.

Doba se ale vždy mění a s ní i lidé a jejich priority, pohled na život a rovněž tak i na veterány. A jak bude ubývat paměti, minulé se vytratí a zbude jen skvělá přítomnost, kterou po čase opět někdo zatratí a jiný vzpomene se slzou v oku.
Myslím si ale, že je skvělé, pokud veteránské nadšení stále přežívá, i když v jiné podobě. Proto každý knižní počin, i přesto, že neobsahuje výrobní výkresy a není přesným návodem na renovaci, jak někteří očekávají, je důležitý pro další veteránské snažení.    [Luboš]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Toto nemá smysl. Tématem byla nová kniha a to, zda ji zde uvádět v podstatě jako reklamu. A já tedy znovu opakuji, že vítám každý takový počin. Protože pamatuji dobu, kdy sice Pérák stál 2500 Kčs, ale na trhu nebyla ani jedna kniha, která by se jím zabývala. Od roku 1975 do roku 1993 nevyšla jediná kniha, která by se tématem starých motorek zabývala. Na tom si trvám a trvám si i na tom, že právě díky tomu jsou renovace z té doby na ne příliš dobré úrovni. To, že ty motorky jezdí, nebo jezdily, neznamená, že byly dobře renovovány.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mně to připadá, že máte přečtené jen SM z té doby, ale zážitky Vám jaksi utekly.
Mimo jiné jsem byl v rámci KHV u Aeroklubu členem oddílu parašutistů před ZVS a to bylo pro komunisty to prioritní.Úplně jiné podmínky. Branné sporty. Veteránisté - to byly pro ně jen okrajová záležitost. Bohužel. Pak přišla revoluce a vše co klub opravil na nemovitostech vlastním nákladem a prací a nebylo toho málo přišlo nazmar, protože se nemovitost musela vrátit. Vratka je ok., ale žádná kompenzace, nová doba různé názory (i politické) a klub se rozpadl. Každý si šel svou cestou. Normální vývoj.    [J]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pérák byl v té době veterán jen papírově. Zažil jste tu dobu? Kdo si mohl dovolit před rokem 89 dražší moto třeba ze zahraničí? Makal jsem ve fabrice jako strojař a každé ráno bylo parkoviště plné kývaček, zetek i péráků. Co byste chtěl aby o tom komunisté psali?    [ J]   14.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No. Komunisté tu byly do roku 1989 a to už byl Pérák a podobné pěkný veterán. Od roku 1975 do roku 1993 nevyšlo nic, co by pro veteránisu či motorkáře stálo za řeč. Na tom si trvám, protože tu dobu jsem zažil a udělám vše proto, aby se nevrátila. Ani v jiné podobě, což začíná být bohužel velice aktuální.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A nezmínil jsem se ani o tom jak to s firmou Ogar po válce dopadlo. Pro komunisty byla důležitá pouze Jawa a Čz a na ostatní zapomeňte a nač o tom psát.    [J]   13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V jaké řadě knih? A v jaké minulosti? Za komunistů byla nejmladší kategorie veteránů do r. 1955 (Past), takže Ogaři už tam spadaly, ale na poválečných se spíš jezdilo do práce, jako na péráku, nebo zetce, Manetu,pionýru, kývačce (to už byl moderní stroj). Kdo by o tom psal knihu?    [J]   13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tato a jí podobné knihy hlavně ukazují, jak původně ty motocykly vypadaly. A to bylo v řadě knih v minulosti zcela opomíjeno. nehledě na to, že motocykly Ogar byly opomíjeny celá desetiletí a ze starých knih se o nich nedozvíme takřka nic.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ty knihy nejsou v žádném případě jen o údržbě ale kompletně o opravách, rozebírání, skládání, jsou tam uvedeny podrobné návody jak např. rozebrat, opravit, složit motor a jiné, jsou tam vyobrazeny přípravky, uvedeny rozměry a jak si je vyrobit, jsou tam uvedeny i změny a modernizace ve výrobě, je tam plno, obrázků a fotografií, tedy jsou naprosto vyhovující. Kdo ty knihy má, to dobře ví a kdo nevěří, snadno mu to, když ofotím některé stránky dokážu. Většina těch knih vychází z dílenských přírůček.A kdo chtěl knížky o lakování nebo chromování, též vyšly.    [Jarda]   13.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A je tedy v té nové knize Ogar uvedeno, jak ho renovovat? Asi ne, bude to spíš výpis dat a příběhů vč. foto..    [Jan]   12.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nijak nechci snižovat hodnotu a úroveň odborných knih o udržbě. To rozhodně ne. jde ale o to, že je veliký rozdíl v tom, zda chci o vozidlo pečovat a udržet v chodu, nebo zda chci vozidlo zrenovovat dle pravidel renovace. Při renovaci se samozřejmě hodí vycházet z knih o údržbě, ale to na dobré provedení renovace nestačí. Fotografie renovovaných vozidel na zadní straně časopisů Svět motorů jsou toho jasným důkazem. A že tyto fotografie ovlivnily stav renovací v 80. a 90. letech je více než jasné. V té době prostě nebylo z čeho čerpat. Jedna paní povídala, jedna fotka ve Světě motorů a černobílý katalog dílů či příručka. Tu dobu jsem zažil a proto ihned jak se objevil internet jsem nelenil a začal zveřejňvat své poznatky o tom, jak by měly, alespoň ty motorky co mě zajímaly, vypadat.
Vzpomínám, jak jsem navštěvoval veřejné knihovny a tam hledal knihy, kde se jen objeví známka o starých motorkách. A když se tam objevilo i pár řádek o japonských motorkách, tak jsem to považoval za zázrak. A když vyšel poprvé časopis Tip pro Oldtimer a i když v něm vůbec nic nepsali, tak jsme byli rád, že vůbec něco takového se tu objevilo. Stačilo to zažehnuté světlo naděje, že se doba začíná měnit. MotorJournal byl již jen třešničkou na dortu tohoto pokroku.
Dodnes u nás nevychází nic o japonských klasických motorkách. Ani na internetu skoro nic není. V této kategorii jsme stale na úrovni počátku 90. let. Takže já jsem rád za cokoli, co vyjde. Knih není nikdy dost.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Takže shrnuto. Nebyly takovéto veteránské specializované knihy o pérácích, Zetkách, Ogarech, byly jiné odborné knihy o nich, ale zase byly naprosto dostupné ty Jawy, Zetky a Ogary a original díly na ně. Sice sis nemohl pořídit tu specializovanou knihu, ale mohl sis bez problému pořídit místo knihy ty motocykly skutečně.
Záleželo jen na tom, kolik máš na ně místa doma.    [Jarda]   11.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  J. Naprostý souhlas. Lidé byli šikovní, vzájemně si pomáhali, byl dostatek originálních dílů, nebyly žádné repliky. Poválečné ale i předválečné naše motocykly byly za pár kaček. Péráky, kývačky, Stadiony, Pionýry včetně 550 byly za na dnešní poměry za naprosto směšné ceny. Po vyučení jako automechanik jsem měl 2 200 Kčs platu a vystřídal sem v té době obrovské množství motorek. Např. Jawu 550 za 180 Kč, dodnes ji mám, kolik jsem si jich mohl koupit za svůj plat? Stadiony ty se kupovaly 100-400 Kč, péráků jsem měl několik, do 1 000Kč atd. Tak by se dalo pokračovat i o dalších motorkách. Cennější byly zahraniční čtyřtakty. Pamětníci ví. Literatura byla též dostupná a kdo chtěl, dokázal. Na veteránství to byly zlaté časy, než dnes, kdy se s tím akorát spekuluje, všude jsou kopie, vše je ukrutně předražené. Ale samozřejmě vznikají i kvalitní knihy, jako je tato o Ogarech.    [Jarda]   11.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Byl jsem členem KHV již za minulého režimu a pokud mohu posoudit, tak renovace vozů a moto byly v lecčems lepší než dnes. Pod různými družstvy bylo dost šikovných řemeslníků, včetně čalouníků, byl dostatek originálních dílů, neexistovaly repliky, barvy (aceton, syntetika atd.) a odstíny byly k mání také originální (ČSN) a nanášely se dobovou metodou. Povědomí o původním vzhledu veteránů bylo jasné, díky snadno sehnatelné literatuře výrobců.Pravda že bylo hodně renovováno, ale v klubu bylo i hodně kousků jen tak vytažených ze stodoly s pod sena a tak ponechány. Literatura od SNTL a jiných nakladatelů byla dobrá věc ke vzdělávání a dodnes jsou tam věci, které se nikdo na netu nedočte a díky tomu, že jich mám dost přečtených se jen divím, jak na int. fórech můžou různí přispěvatelé překrucovat, psát vyložené nesmysly, nedodržovat strojařské zákonitosti a omílat klišé, které kdysi nějaký chytrák napsal na netu. Ono totiž tuto technickou literaturu psali vystudovaní odborníci na danou problematiku, kdežto na internetu může rozdávat moudra každý kdo má dí.u do z..ku. :-)    [J]   11.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jarda> mám podobnou knihovnu a už několikrát jsem vyvrátil nesmysly mladých vykladačů a překrucovačů historie.

webmaster> úroveň renovací v minulosti? A ty dnešní jsou lepší? Co si už renovátoři dílny nazývají dokonce salóny o tom silně pochybuju. Vyleští kdeco, vymýšlejí dobové barvy a používají kvalitnější materiál?    [Homza]   11.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vůbec si nerozumíme. Veteránství jako vše má svůj vývoj v čase. Tenkrát byla naprosto odlišná situace. Na dnešní dobu neuvěřitelná dostupnost předválečných a poválečných našich i jiných dvoutaktů a dílů na ně za mizivé ceny, kdy se šlo hlavně po zahraničních předválečných čtyřtaktech, kdy se na to hledělo jako na koníček ne jako investici, tedy si většina veteránistů doma skládala pro radost ty stroje. Informací bylo málo, nebyl internet, kde si dnes každý vyhledá co potřebuje, vše se celkem bezhlavě renovovalo, strojů byl dostatek. Proto docházelo k chybám, ale největší chyba, která trvala do nedávna, bylo bezhlavé renovování i těch strojů, kde to nebylo potřeba. Rovněž literatura pro veteránství prodělala vývoj v čase. V té době žádné specializované knihy pro veteránství skutečně nevycházely,jednak nebyli autoři, veteránské kluby si pomáhaly tiskem různých periodik, v Světě motoru byly články, vzadu fotka nějakého veterána se stručnými údaji, ale vycházelo plno odborných knih. A že ty knihy z té doby vůbec nepomůžou? To přece není pravda. Je tam mnoho informací, obrázků, fotografií, společně s katalogy a přírůčkami kdo chtěl, tak dokázal.    [Jarda]   11.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ty zobrazené knihy vám s renovacemi nijak nepomohou. Četl jste je vůbec? Většina těch knih je psáno jako pomoc pro uživatele. Renovace je úplně ničeho jiného. Možná proto byla kvalita renovací v minulosti tak slabá.    [webmaster] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jarda: Moje řeč. Jediná kvalitní literatura o technice vyšla za socíku. Dnešní renovátoři ale na nějakou technickou úroveň a spolehlivost svých strojů z vysoka pečou. Pro ně je životně důležitý správný odstín laku a který šroubek byl v chromu.    [Tomáš S.]   10.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen malinká ukázka z mé knihovny, to všechno za zlých komančů vyšlo. Vytáhnul jsem jen pár knížek, nebudu roztahovat celou knihovnu. Určitě všichni takových knížek máte také plno. Mám i na zahraniční u nás vyšlé knihy, např. Fiaty, Polské Fiaty, Moskviče , Žiguli atd. Nejsou tam žádné katalogy nebo návody k obsluze, to je jiná kapitola, pouze ukázka knížek.    [Jarda]   10.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ale proboha. To je trochu velmi úzce zaměřené jen na veteránské hnutí, nikoliv na
odbornou literaturu a konkrétní stroje, kde snad ke všem odborné přírůčky vyšly. A k veteránskému hnutí. Jednak v té době se veteránům věnovalo mnohem méně lidí než dnes. Dále za veterány se považovaly opravdu letité stroje, nikoliv Zetky a Ogary, které mezitím zestárly. A navíc. Pokud by takové přírůčky vyšly, jak velký by byl o ně zájem? Vše se tisklo ve velkých nákladech a kolik tenkrát bylo veteránistů a hlavně mezi nimi vhodných autorů takové knihy psát? Navíc vše má svůj vývoj v čase. Tenkrát nebylo tolik informací, nebyl internet, kde si vše můžeš dohledat, kde kolektivně přispívají miliony lidí, včetně tohoto fóra. Jenom co je tady informací. Tedy závěrem. Ano, k veteránskému hnutí žádné knihy nevycházely, kromě článků ve Světech Motorů. Ale ke konkrétním strojům ano.    [Jarda]   10.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/74 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006