MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301651 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 90 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 25.8.2019 18:46  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 76
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
    Demontáž motoru u skůtru ČZ   26.06.2009 / 49
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 514      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 85      Příspěvků Příspěvků: 4128
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Barva sedla 502/02


 Zdravím jenom se chci ujistit, že barva sedla mohla být k této kombinaci barev originální. Vršek je zašlý do hněda, ale zespodu je ta koženka červená. Nikde jsem tuto kombinaci s červeným sedlem nenašel, ale super se hodí. Díky za názor nebo foto.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  ahoj mám stejný barvy, bohužel sedlo chybělo    [HonzaBK]   07.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry den, vlastnim moto v podobnych farbach, tiez ma zaujimal povod resp. originalita farieb.    [Martin motoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ROZETA 175/502


 Zdravím, musím vyměnit unašeč na rozetě, ale neví jestli není lepší koupit originál celou rozetu se slušnými zuby na unašeči. Prodávají se i z jiných motorek a já nevím z které tam rozeta pasuje. Poradí mi někdo jaké modely ČZ či JAWA mají stejnou rozetu s unašečem ? Díky moc.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za reakci, unašeč jsem už objednal, ale moc na výběr neni. Našel jsem jen na E-TOVAR a to ještě prý museli dát "upravit" po výrobci - nevešlo se ložisko !    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2019
Odpověď  Rozeta o stejném počtu zubů s unašečen z jiné jawa-čz nepasuje, zjevně proto že skutr má jen 12" kola. Viděl jsem že tam někdo měl něco jiného, ale to se zase nevlezlo do krytu řetězu. Jednině vyměnit unašeč, dá se koupit v replice o ruzné kvalitě ale i ceně, doporučuji výměnu obou kusů.    [Tomas]   24.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 175/505 rikša


 Zdravím, sháním schéma el. Instalace na riksu bez křížového spínače. Nemate někdo, nějaké foto, nebo něco. Všem moc děkuji za odpovědi. Ondra    [Ondrajs19Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na stránkách http://www.skutrcezeta.estranky.cz/clanky/cz-505/schema-zapojeni-elektriky-se-zpateckou.html je uvedeno:
" Pro stroje do roku 1962 včetně, které zpravidla nemají reversní chod je použito schéma zapojení jako je na ČZ 502 s 5-ti polovým relé.Startuje se klasicky pomocí klíčku. "
Schema je pak na http://www.skutrcezeta.estranky.cz/clanky/cz-502/schema-elektriky-na-502.html, kde je též uvedeno:
" Toto zapojení je použito i ČZ 505 bez zpátečky, tedy pro stroje vyrobené do roku 1962 včetně. Startuje se klasicky klíčkem. "    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

prasečí kola


 Potřebuji poradit, mám čtyři prasečí kola a každé je v detailu trošku jiné. Objasní mi někdo proč? Z jakého typu apod? Díky    [pz]   30.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  malá fotka, nafoť je jednotlivě. Ale nejspíš tam bude přední kolo, zadní kolo 501, zadní kolo 502...    [meela]   30.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

klikovka čz 175/501 vymněna


 dám do motoru ze skutra (bez dynamostarteru) jinčí klikovku ze 175 ? npř. 477 atd. . budou stejne zavity a kužely na ložiska děkuji...    [jarda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Chci se optat, kolega bude dávat na GO motor ČZ 501/05(dynamostartér) a co jsem koukal do katalogu tak na straně zapalování je ložisko 6304(52x20x15), myslím že by tam šlo osadit rozebíratelné NJ 304(52x20x15) podobně jako u motorů Jawa ložisko NJ 305 kde je kladně hodnoceno. V katalogu 175/356 je tohle ložisko dokonce uváděné akorát že pozdější typy(450 atd..) už mají zase kuličková ložiska tak nevím jestli změnu z válečkového na kuličkové nemělo nějaké technické zdůvodnění.    [Martin Štindl]   28.06.2019
Odpověď  356 je vždycky 356 . Nebylo víc verzí    [Monty]   31.01.2016
Odpověď  dobře takže 175/356, a musí to být čz nebo jawa , sehnal jsem totiž motor 2 výfuk a je u neho psané jawa-čz 175/356 , tak bude ta klika pasovat ? potrebuji nutně vědět ,, děkuji moc    [jarda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2016
Odpověď  Pasuje tam klika z modelu 356. U modelu 450 a 477 je kratší ojnice.    [Monty]   31.01.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ÚNIK BENZÍNU 502/00


 Zdravím všechny, prosím o radu jak nejlépe zamezit úniku paliva pod plechem upevňovacího šroubu nádrže. Mám stroj pár měsíců a předchozí majitel zřejmě moc dotáhl matku jinak si to neumím vysvětlit. Je lepší lepit (čím) nebo vařit ? Díky moc.    [grif]   21.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  šroub M8 je k plechu přivařen a ten následně přibodován k nádrži, jestli ti to tam teče tak je to s největší pravděpodobností prorezlý, jak píše monty lepení nebo pájení je velice krátkodobá oprava.    [T505]   21.04.2019
Odpověď  Díky, tušil jsem to. Dík    [grif]   21.04.2019
Odpověď  Vařit, nebo ještě líp pájet natvrdo- takže stříbrem nebo mosazí. Lepidlo ani cín to neudrží.    [Monty]   21.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

PŘERUŠOVAČ BLINKRŮ NA 502/00


 Zdravím, koupil jsem přerušovač se 3 konektory označenými +, Z, P a nejde mi to nijak zapojit. Všude se píše na + proud ze sp. skříňky a na Z kabel k přepínači, ale to nefunguje. Autoelektrikář mi řekl, že to nemůže fungovat, jelikož má skutr ukostřený +pól a tím pádem nemůžu dát na + na přerušovači, - ze sp. skříňky. Jsem z toho jelen. Máte někdo zapojení které funguje ? Díky moc.    [grif]   06.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky zkusím !    [grif]   08.03.2019
Odpověď  Tady bude možná problém jinde, pokud ten přerušovač je skutečně na 12V a je bimetalový (bez polovodiče) tak v tomto provedení na 3 kontakty bude asi jeho funkce podmíněna zapojením té kontrolky, u bimetalu polarita nerozhoduje. Já to neměl nikdy rozdělané ale jejich funkce je "kyvadlová", při sepnutí přepínače se většinou nejdříve rozsvítí kontrolka a pak blikna.
Zkusit to ještě s tou kontrolkou - na + zapojit přívod, na Z přepínač světel, na P se zapojí napájená žárovka 12V/2W z kontaktu 15/54 že spínačky. Takto by to mělo teoreticky fungovat(při dodržení wataze žárovek blinkrů), pokud ne tak je závada jinde.    [Martin Štindl]   07.03.2019
Odpověď  Díky za reakce. Přerušovač je na 12V, ale od začátku to nešlo. Možná, že je fakt kaput. Jaký tam dáváte vy, aby to fungovalo, když není originál. Díky.    [grif]   07.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Elektronické přerušovače mají většinou odlišné značení kontaktů(E/31,L/49a,B/49), ty starší bimetalové na 502/00(foto) mají ale pouze dva kontakty(+,Z).
Přerušovač s kontakty +,Z,P je pro blinkry s kontrolkou, a je ten přerušovač skutečně na 12V???    [Martin Štindl]   06.03.2019
Odpověď  Pokud je elektronickej, tak nemůže fungovat. A kdoví, jestli jste ho už přepolováním nezabil.    [Monty]   06.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Závada dobíjení Tatran


 Dobrý den, byl by prosím někdo ochotný mi poradit ohledně dobíjení na tatranu ? Něco už jsem proměřoval a myslím že je špatné dynamo, přitom startér funguje jak má .Je tu někdo kdo mi poradil co a jak proměřit atd.? Měřil jsem voltmetrem minus na kostru,plus na vývod M.Hodnota nula i při zapnutém a vypnutém motoru.    [Dan551] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkus se zeptat i na TMklub.cz Já si ale myslím že nejčastěji bývá závada v relátku.    [T505] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

serizeni karburatoru cz175/502


 prosim poradi mi nekdo ohledne serizeni karburatoru delam generalku 502 a nemuzu dostelovat smes aby mi motor bezel jak ma diky za info Franta    [František]   23.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zakladní nastavení je v příručce, pro záběh jehla čtvrtý zářez zhora a šroubek bohatosti povolen o 1/4 volnoběh se doladí šroubkem na seřizování šoupěte. Ale úspěch závisí na stavu motoru a karburátoru, ne každý karburátor si rozumí s motorem a obráceně.    [T505]   23.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175/502 s dynamostartérem


 Zdravím a potřebuji poradit jaké pojistky(hodnoty) do skříňky a kde je sehnat, torpéda už se moc nevidí. Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky všem, ale když zadáte do vyhledávače "pojistková skříňka čz 175/502" vypadne přesně tahle věc takže jsem z toho jelen. Ale to může být na jiné moto čz a je fakt, že ve schema zapojení tam nic takového není. Na škodu to asi taky není, tak zatím zůstane. Díky moc.    [grif]   07.02.2019
Odpověď  Tahle ta pojistková skřínka na 4 pojistky je 100% lidová tvořivost. Skutry čezeta měli výhradně jednu pojistu, později u některých přibyla druhá na okruh ukazatelů směru. Dole je vidět držáček na tu jednu pojistku v bakelit puozdru.    [T505]   06.02.2019
Odpověď  Omlouvám se, to sem nepatří :-)    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Ahoj, do toho vnitřního rádiusu pasuje +- kruh o průměru 145mm. Rozměr X ti nedokážu změřit, protože ČZ 125T mám komlet. Ale změřeno jinak, musel bys namontovat karter s víkem zapalování. Konec oblouku venkovní hrana trubky / střed znaku ČZ (na motoru víčko zapalování) je 610mm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vilda: nejsem dvojzávorka :-) poslední dobou je problém na serveru, nemohu se přihlásit a taky mi to nezobrazuje nick. Opravdu podle schéma v manuálu a jiných publikacích je pro ČZ 175/502/00 zakreslena pouze jedna pojistka 15A mezi svorkou B(B/51 u reg.AEV) a svorkou 30 na spínačce PAL, jiné schéma skútru ČZ s dynamostartérem kde by bylo více pojistek jsem nenašel.(M.Štindl)    []   06.02.2019
Odpověď  Dvojzávorka má pravdu, má tam být pouze jedna pojistka ve dvoudílném bakelitovém pouzdru, na kterou je dole pod knoflíkem aretace řídítek přibodován držáček. Tohle je samo domo.    [Vilda]   06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dle schema http://www.skutrcezeta.estranky.cz/fotoalbum/schema-el-zapojeni/schema-el_zapojeni/#photo_34 jsou na 502 dvě pojistky. U mne na 502/05 jsou třeba obě na dně přístrojové schránky. Ostatní modely měli asi jednu pojistku na dně schránky a druhou na přístrojových dvířkách    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://www.dovavanik.cz/autozarovky---pojistky-.html?vyhledavani=&vsude=&list=&xmlid=50381#detail    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Díky za reakci, tento pojistkový panel je za dvířky pod řidítky a vypadá originálně, ale možná byl jinde, nevím. Díky za první rozumný komentář :-)    [grif]   06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na 502 s dynamostartétrem jsem dělal jenom 2x ale tam byla vždy jen jedna pojitka 15A v pouzdru za přístrojovými dvířky, akorát jsem u pouzdra pro pojitku udělal menší úpravy pro použití dněšních "torpéd" 16A. Tohle teda vidím poprvé, a dělalo se to vůbec někdy takto?    []   05.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

skůtr /502


 nemáte někdo na prodej příp.výměnu dvířka ,zavazadelník,a řadičku na 502? mohu nabídnot na 501 K:    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prase 501/05, spousta dotazů...


 Zdravím všechny prasomilce, minulý týden jsem koupil 501/05 a PAva 40 a teď se to pomalu pokouším rozhýbat, nalézt mouchy a připravit se na generálku. Asi se tedy budu ptát často. Nejprve mi prosím řekněte, jestli byly na všech 501 chromové spodní lišty (vpředu i vzadu), protože je na svém stroji nemám. Jsou tam jen ty oddělující nádrž a zavazadelník. Pak jsem objevil, že je tam nějaké samo-domo ovládání kohoutu benzinu, originál asi neseženu, že? A pak ještě má blinkry, ale ovládání je takové divné přidělané na přepínači světel. Dá se někde koupit odpovídající? Zatím dík za případné odpovědi a jistě se zase ozvu.    [capin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ba ne, v montáži 502/00 a 502/01 byly jak jsem popsal níže dva různé kondensátory. A ty rozměry budou asi ten důvod, při usazení na desku se sponou/držákem je výškový rozdíl mezi nimi cca 3mm a dnes jsem si to zkusil - při nasazení desky s normální Teslou 250V 250nF(průměr kondíku okolo 17,75mm) a s přiložením víčka přerušovače sice na pohmat není znát že by se víčko opřelo o kondensátor ale když jsem na ni dal kousek měkké plastelíny a víčko přisadil tak v krajích a u spony je světlost pod 0,5mm. Pravděpodobně pro sériovou výrobu zvolili u dynamostartéru kondensátor menšího průměru aby nehrozilo případné nadzvedávání krytky přerušovače při drobných rozdílech u vík zapalování.
Jinak spínačky starších typů 351,352 mají sponu pro kondesátor právě pro průměr 17,75mm a ten delší tam nasadit nejde, to samé u statorů pro 250/353.    [Martin Štindl]   29.11.2018
Odpověď  Rozměry asi nebude ten duvod, na skutru jsem měl oba dva tipy, spíš bych to viděl na obyčejný vývoj, starší se přestal vyrábět a tak se to nahradilo novým.    [Tomas]   29.11.2018
Odpověď  Já se k tomu zatím nedostanu ale předpokládám že důvod pro montáž toho kondensátoru budou rozměry a elektricky bude nastejno - tedy kapacitou 250-270nF napětím do 250V. Děkuji všem za příspěvky.    [Martin Štindl]   28.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zrovna jsem na jeden tenhle užší a delší kondík koukal a zespodu má vyraženo dost informací ;-)    [meela]   26.11.2018
Odpověď  Teď mě napadlo - ten delší(a zároveň užší)není tam tam kvůli krytu zapalování?    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  S kondenzátorem 250nF problém určitě nebude, pokud je v pořádku. Všechny typy kondenzátorů pro klasické indukční zapalování se motají kolem této hodnoty. Rozměry se mohou lišit podle výrobce nebo potřebných zástavbových rozměrů a
na funkci nemají vliv.    [Tomáš S.]   25.11.2018
Odpověď  Bylo to proměřováno AVR testerem a ten na to není nejvhodnější, ale teď to už nezopakuji protože brácha je v Brně. Dělal jsem instalaci AEV 0409 na jenom traktůrku s motorem ČZ 502 kde ten delší kondík byl, další stator s rotorem mám připraven doma ze kterého je ten kondík na fotce níže a před týdnem kamarád dovezl 502.00 na elektroistalaci a k tomu dvě zapalka u kterých chybí kondezátory - jenže oba mají právě objímky na menší průměr takže do nich běžný 250nF neusadím. Právě proto se vyptávám jestli používání jiného kondíku mělo nějaký důvod, aby v případě zapojení 250nF nebyly problémy.    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  Moc bych nad tím nešpekuloval. Hodnota cca 250nF +- 50nF se používá ve všech zapalovacích soustavách ať 6 nebo 12V a v magnetkách. Pokud jste naměřil něco jiného bude to asi chyba měření nebo tam někdo nabastlil něco co tam nepatří. 900nF je nesmysl. Zkontrolujte jestli ten kondík nemá svod.    [Tomáš S.]   25.11.2018
Odpověď  Oprava - v příspěvkách jsem ten standartní 250nF označoval jako Tesla, ten druhý je také Tesla ale má pouze značení B3VL takže to vyznělo že ten delší je jiného výrobce.
V manuálu pro 502/00 a 502/01 žádná podrobnější zmínka ke kondesátorům není ale v Katalogu motocyklů ČZ(Vošalík+Šebek) na straně 172 je odchykový list 175.502 Holandsko pro úpravy typu 502/05 a 502/06 kde je zmíněna úprava pro přemístění zapalovací sestavy pod sedlo - zap.cívky zn. Prüfrex 6V a 12V a také odlišné kondensátory 502 8498 45(12V) a 355-61-480(6V), v obou případech je přemístěn kondík a upravován vodič kondensátoru ale samotné kondensátory zůstavají odlišeny mezi 12V a 6V sestavou. Je to zvláštní ale z mého pohledu kdyby byly kondíky provedením stejné tak by snad upravovali jen jeden typ kondesátoru?    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  Jiné hodnoty u měření jsou zpusobeny stářím, u kondenzátorů celkem běžná věc. Tenší delší kondnzátor je starší, mám s ním horší zkušenosti izolátor u vývodu gumový. Silnější kratší, izolátor u vývodu skleněný, a z produkce ČSSR jsou mnohem spolehlivější!    [Tomas]   24.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (76) 
Zodpovězené téma  

Skůtr ČZ 175


 Zajímalo by mě vysvětlení,které již dlouho zvažuji,kdo vymyslel a dal do oběhu ono velice hanlivé slovo ,,PRASE" a proč se tak skůtr nazývá.Já sám skůtr nemám,ale měl jsem 501 z prvé serie ještě bez startéru a ventilátoru, a po asi 4 letech jsem ji zaměnil za 501 již se startérem a ventilátorem.V době,když jsme na čezetě jezdily a tehdy byl ještě povolený dámský(boční)posaz na skůtru,tak se opravdu jenom říkalo ,, Čezeta".Čekám na nějaké smysluplné vysvětlení.    [v38]   16.01.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ten skůtr je tak šeredný,že prase je proti tomu nádherné zvíře - TWL - humáč jak prase!!    [Jarda]   05.10.2018
Odpověď  Pro 505 pokud jsi slovo prase v souvislosti se skůtrem ČZ slyšel v druhé polovině 80 let,tak jenom potvrzuješ,že to bylo v té době vymyšleno lidmi,kteří na skůtrech tohoto typu buď nejezdily vůbec a tyto skůtry se již víc jak 25 let nevyráběli.    [jirka]   21.10.2011
Odpověď  přezdívka "prase" nebude opravdu nic nového, zaslechl jsem ji již někdy v druhé polovině 80tých let, a od otce vím že se spíše užívala v čechách než na moravě.    [505]   11.10.2011
Odpověď  Mně se přezdívka prase také nelíbí. Ne kvůli oné podobnosti. Ta mi naopak připadá trefná. Spíše mi vadí ta skutečnost, že nejde o dobovou přezdívku.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.10.2011
Odpověď  Nemyslim, že přezdívka "prase" je nějaký výmysl mladých z posledních let. Kdy přesně vznikla si netroufám hodnotit, doby kdy se prodávaly skůtry nové nepamatuju, ale jsem si jistý, že v 80. letech min. století jsme jí s kamarády běžně používali. Tenkrát se nám ještě design skůtrů ČZ strašně nelíbil a vyráběli jsme čopry z 350 kývaček. V každém případě si myslim, že nemá příliš velký smysl se o tom stále dokola přít. Ať si tomu každý říká jak chce...    [Michal14]   10.10.2011
Odpověď  Děkuji panu jwm za připomínku a prosím jej,zda mi nemohl poslat svoji majlovou adresu abych se mohl,pokud to půjde jeho otce na něco zeptat.Mám také Čezetu z roku 1958.    [v38]   10.10.2011
Odpověď  Otec kupoval skútra v roce 1958,bydlel v Protivíně,kde se čezety vyráběly a má skútra doteď.Za celou dobu co na něm jezdil tuhle přezdívku nikdy neslyšel.Je to záležitost poslední doby kdy se začala zajímat o veterány mladší generacea,která vymyslela neexistující.Péráku se říká komunista,kývačce Ambasador,zetce kominíček,co dodat?    [jwm]   10.10.2011
Odpověď  Je to sice hezký pořad čt,ale T.J. připomíná spíše to čuňátko,než ten skůtr samotný.To prase se mu začalo říkat až v pozdější době,ale to nyní moc chytří stejně nepochopí,protože oni přesně vědí na rozdíl od nás,kteří jsme si skůtry kupovali přímo v Mototechně a jezdily na nich.Bohužel to jsou většinou znalci kteří se bez urážky narodily až po 20 ti letech,kdy se skůtry již nevyráběly.    [václav]   29.09.2011
Odpověď  Pro ty kdo stále nevědí, proč se čezetám přezdívalo a přezdívá "prase" doporučuji toto instruktážní video :) :
http://www.ceskatelevize. cz/porady/10266819072-vyp ravej/video/instruktazni- videa/jak-se-jezdilo-na-p raseti/    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2011
Odpověď  Tak toto ešte tu nebolo-mnoho vecí čo píše Franta mi nesedi.Skuter CZ 175 typ 501 bol vybavený motocyklovým motorom.Samozrejme aj moped je motocykel.Názov prase je záležitosť individuálna,pre tých starších v mihulosti mnoho znamenal´a tento názov sa nepoužíval,    [K.D.]   06.07.2011
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zodpovězené téma  

Dotaz ohledně náhradních dílů a oprav MANET S 100


 Dobrý den, mám možnost koupit Manet S 100, ve skoro kompletním horším stavu, a chtěl bych ho dát do dobrého plně funkčního stavu (zatím ne renovace). Vždycky se mi tento motocykl líbil ale dost mě zaráží že skoro nikde na e-shopech nejsou náhradní díly, myslíte že má smysl kupovat tento motocykl a dávat ho dokupy nebo to bude ohledně dostupností náhradních dílů velmi komplikované až nemožné. Když bych ho koupil tak na něm bude potřeba: G.O. motoru (např. výbrus válce + nová pístní sada atd.), očalounění sedla, nové lanka atd. atd. ale když tak koukám na různé e-shopy tak se nedá sehnat ani těsnění natož třeba pístní sadu. Jak je to tedy s náhradními díly? Dával jste už někdo dokupy tento motocykl?    [Manet]   26.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud někdo shání výbrus válce, tak doporučuji www.vybrusyvalcu.cz    [Study007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2016
Odpověď  Chlapi klid. Kdo někde chce problém najít, tak ho tam taky najde...

Pokud chci renovovat stroj ze Slovenska, tak je jasný, že díly asi taky nejlíp seženu tam. Když budu dávat dohromady svého rakouského Pucha, tak holt musím počítat s tím, že budu objednávat za Eura v Rakousku.....    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2015
Odpověď  Člověče, 30 objednávek? Na Maneta? To budeš každou věc objednávat zvlášť? Nebo celého Maneta v dílech? To nedokážeš vytipovat najednou co budeš potřebovat, to objednat a pak jestli ještě na něco narazíš tak doobjednat? 2 nebo max 3 objednávky musí stačit.Postup je jednoduchý, rozebrat, umýt, tužku a papír, katalog a díl po dílu prohlédnout a psát, co bude potřeba opravit a co sehnat, co není original a podle toho objednat nebo pátrat v inzerci a na burzách.    [PS]   30.01.2015
Odpověď  Bohužel zase musím - HLE! další internetovo počítačový renovátor; stavebnice Maneta bohužel ještě nebyla vyrobena, tudíž není na trhu.
Já osobně jsem zrenovoval Tatrana do šroubku a přes e-shop jsem nekoupil ani matičku. A to jsem sháněl a sehnal jiné chuťovky, než lamely - origo nové plexi, origo nový výfuk i s kolenem, origo novou krytku svíčky, gumy na stupačky, obtisk, zámeček do kastlíku, lemovku na kastlík atd. Bohužel ale ne přes e-shopy.
Dále viz p. Monty.    [host]   29.01.2015
Odpověď  Nějak to špatně počítáte, 300,- by bylo za jednu objednávku a při tak rozsáhlé generální opravě abych dal postupně celou motorku do plně funkčního stavu a sehnal každou drobnost, bych měl takových minimálně 30 objednávek a to už by poštovné ze Slovenska skoro převyšovalo cenu celé G.O. motorky. Je mi jasné když se dělá G.O veterána že je to dost drahý ale už v původním dotazu jsem se ptal jestli na Maneta jsou snadno dostupné náhradní díly (hlavně v čr) nebo se raději poohlédnout po něčem jiném kde je ta dostupnost náhradních dílů snažší ( a cena poštovného při objednávání náhradních dílů nebude převyšovat cenu celé generální opravy)    [Manet]   29.01.2015
Odpověď  No,já jsem si sepsal seznam dílú,co asi budu potřebovat a objednal jsem to z toho e shopu ze Slovenska,tak mě to poštovný moc nestálo.Jinak viz Monty.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2015
Odpověď  Pokud je Vám líto dát 300,- za poštovný ze Slovenska, tak se na to fakt vyserte. Jinou radu nemám.

Renovace takové motorky přijde v materiálu MINIMÁLNĚ na 10 000,- czk +10 000,- za pěknej lak. Jestli se Vám do takovýho rozpočtu nevejdou 300,- , tak je raději prochlastejte, to je 15 piv nebo 4 krabičky cigaret!    [Monty]   29.01.2015
Odpověď  Máš dvě možnosti, buď sedneš na nějakej povoz a budeš objíždět burzy a inzeráty abys něco sehnal, a nebo si to necháš poslat dom, ale ani jedna varianta není levná. A tady se hodí jedno moudro jednoho starého Pana Veteránysty. Tehdá známému chybělo už ani nevím na jakej vehikl jedno sklíčko na blinkr, hodnota 20 - 30Kčs a on mu říká "i kdybys nakrásno chtěl tu pštisetkorunu tam místo toho nenašroubuješ".    [Tomas]   29.01.2015
Odpověď  Rači si nic nekupuj a věnuj se něčemu co tě nepříjde tak draho.    [Valouč]   29.01.2015
Odpověď  Kdybych vše objednával ze Slovenska tak by kvůli poštovnému ta generálka (nebo renovace) vyšla asi hodně zbytečně draze. Ten fichtlkramek jsem prohledával ale tam skoro nic na Manet 100 není, tam mají pár součástek na Tatran 125 a pak univerzální díly co se používají pro většiny motocyklů jako např. svíčky, žárovky, zapalovací kabely, benzínový hadičky atd., tam bych vpodstatě nic na větší generálku nesehnal. A ještě bych se zeptal když bych toho Maneta S 100 Kupoval tak kolik mám za něj max. dát, moc se v těch cenách neorientuju a nerad bych zbytečně přeplatil. Je to Manet S 100, v původním omšelém stavu, skoro kompletní předrenovační stav, prý momentálně nepojízdné ale neměl by být větší problém to zpojízdnit, delší dobu odstaveno, chromy k.o., bez TP a SPZ. Poraďte děkuji.    [Manet]   29.01.2015
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Skutr Tatran 125 S


 Dobry den potřeboval bych vědet jakou má prodejní hodnotu Tatran 125 S r.v. 1966    [Zdeněk]   24.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  OD    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
Odpověď  Od    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 25.8.2018)
Nezodpovězené téma 

TYČKA VYPÍNÁNÍ SPOJKY


 Zdravím, poradí někdo jak dlouhá má být tyčka vypínání spojky do ČZ 175/502 r.v.1962 (ta od štelovacího šroubu), prodávají 3 délky (od 100 do 140 mm) a u všech píší, že se hodí. Díky.    [grif]   19.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

čz 502 prase


 nemá někdo na prodej dvířka ,přední kryt, + zavazadelník na 502? mohu nabídnou i výměnou na 501... +sháním ovl. páčku řazení na motor a páky.. díky K.    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výrobní čísla ČZ 175/501


 Dobrý mam takový dotaz.Mam možnost koupit skútra ,ale neshodují se mu čísla motoru a rámu na štítku je to asi cca o 1800 kusů.Je možné že to je originál z výroby ?Děkuji za odpověď.    [Martin ]   27.11.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

přední vidlice ČZ 175 505 rikša


 Ahoj,mám dotaz.Jaké těsnění přide do přední vidlice na ČZ 175 505 rikša.Někde jsem vyčetl ale nemůžu to najít,že je to O-kroužek ale jaký rozměr?O co přesně jde je vidět na fotografii.Děkuji za info.Pavel    [kolmis1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz rikša


 Ahoj,nemáte někdo detailní fotky od bantu zadního čela korby.potřebuju je udělat podle original.Děkuji.    [david]   26.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz rikša


 Ahoj,scháním spínačku na dynamostarter nevite o něčem.Děkuji    [david]   05.09.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006