MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315881 příspěvků |8162 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 16.4.2024 12:51  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 76
    Pomoc s identifikací typu Čezety 175 502   13.03.2021 / 61
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 543      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 103      Příspěvků Příspěvků: 4483
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/37 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pojistné kroužky ložisek 505 Rikša


 Zdravím,

mám problém s vyndáním pojistných kroužků ložisek pro Čz 505 Riša. nejsou to standardní ségrovky, jsou pro příslušný průměr o dost tenčí.
Dotazy:
1) nemáte radu, jak nejsnáze vyndat? I když mám kroužek volný v drážce, nejde mi kleštěmi na ségrovky vyndat.
2) dá se nějkde tento typ pjistného kroužku ještě koupit! zatím jsem to neobjevil.
Díky za rady.

Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jde to kleštěmi, ale musíte mít prostě dobré, případně 2 šroubováčky proti sobě a je venku.    [P.]   07.02.2024
Odpověď  Také mi to nešlo, trošku jsem kulatým jehlovým pilníčkem prohloubil to vybrání na obou koncích, a pak už se to kleštěmi na segerovky povedlo.    [pp]   07.02.2024
Odpověď  Ještě jednou díky za pomoc. Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2024
Odpověď  Současně vyráběné segrovky brousit rozhodně na magnetce, je nutné aby pojistka po celém obvodu měla stejnou šířku - toho se rozbrušovačkou těžko docílí.
Pojistky podle původního vzoru nabízí i e-shopy, ale zatím jsem viděl jen na motory "veliké" Jawy
https://www.motokramek.cz/hledani?search=Segrovka+lo%C5%BEiska    [Martin Štindl]   05.02.2024
Odpověď  da se nahradit klasickou seger pojistkou kdyz je silna tak se da prebrousit nejlepe na magnetce ale v pohode pridrzet klestemi a liznout ji flexou neni to nic sloziteho jinak tyhle se vyndavaji stejne jako dratove pojistky pistnich cepu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2024
Odpověď  Přeji pokračovat s úspěchem.    [Luboš]   05.02.2024
Odpověď  díky za radu pánové.

takže zkoušet, až se to povede - jinými slovy.
PS pro Luboše. Foto je jenom ilustrační. Potřebuji vyměnit ložiska v předloze a v zadní nápravě. Původní majitel nijak neošetřoval, byly potrhané manžety a ložiska i po čištění "drhnou". Velké podložky jsem vyndal, ty malé vzdorují. Myslel jsem, jestli někdo nemá nějakou "fintu":-)
A novou budu potřebovat min. jednu, byla z ní jenom část."-(    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2024
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2024
Odpověď  Asi bych neměl, ale neodpustím si, s prominutím, poznámku. Pokud je foto konkrétního motoru a kroužek je nepoškozený i volný a nejde mi vyndat, tak bych vážně zvážil pokračování v rozebírání motoru vlastními silami.    [Luboš]   04.02.2024
Odpověď  Možná by pomohlo klepnout na vrchní kroužek ložiska. Vypadá to , že je vysunuté a opírá se o pojistný kroužek.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2024
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Bowden sytiče


 Prosím o radu, jak se dá oddělit knoflík sytiče od bowdenu u 502.
Díky    [Petr]   19.01.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nedá, je to jeden komplet: knoflík, bovden, lanko, demontuje se to z karoserie celý.    [Tom]   19.01.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Matice výfuku 502


 Nevíte kde se dá sehnat, případně z jaké jiné motorky pasuje matice mezi kolenem a tlumičem výfuku na 502?    [Petr]   18.01.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ČZ 125, 175, 250 jednovýfuk    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jak zrenovovat?


 Asi před rokem jsem si pořídil další skůtr ČZ 175. Stroj byl rozložený, ale zdál se být celkem zachovalý. Původně jsem jej chtěl jen složit, místně opravit lak a zachovat jako co možná v původním stavu. Letos jsem se pomalu pustil do oprav - bylo potřeba zavařit vylámané pouzdro řadící páky, oravit stojánek a jeho čep, vyvařit díru na boku a spuchřelý konec karoserie, prorezlý kastlík... Po dnešní očistě se spíše kloním k tomu, že lak bude komplet nový. Jeden skůtr jsem už kompletně zrenovaval, tj. opískováno, základ, tmel, plnič, broušení, tmelení... U tohoto červeného mi to přijde zbytečné. Výjma zádi (opraveno) není prorezlý a lak je celkem solidní. Spíše bych volil tento postup:
vyvařená místa zatmelit, zbrousit, lokálně plnič, celou karoserii lehce zbrousit jemnějším smirkem, možná lokálně znovu plnič a pak komplet do stejného odstínu červeného laku (červeň šípková).
Jaký postup by jste u takového skůtru zvolili?    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě na zvedáku.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak hlásím že hotovo. Nakonec jsem se rozhodl pro kompletně nový lak. Karoserie nebyla opískována, jen přebroušena hlavně tam, kde byl lak špatný. Kde byly vrstvy kytu dobré, jen lehce přebroušeno. Pak už tradiční postup - základovka, ktytování, plnič a finální lak. S výsledkem jsem spokojen.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Odpověď  Pokud to má za něco stát, tak barvu sundat. Zbyde tam obvykle starý hrubý tmel. Ten klidně nechat, pokud dobře drží. Základovka, dokitovat, přebrousit, plnič, přebrousit, barva. Jinak s tím bude hafo práce a nebude to stejně ono.    [longr]   06.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  levá strana    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  barva dobrá, ale na pár místech se loupe    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  pouzdro řadící páky a čep stojánku    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

přední a zadní vidlice na ČZ 502


 Zdravím,

Mám dotaz, u čezet 502 byly v průběhu výroby 2 typy přední i zadní vidlice viz foto. Podle knihy od pana Malypetra šel vývoj takto: u přední vidlice zeslabení, u zadní přechod z čtyřhrané trubky na kulatou (novejší verze by měly být na všech čezetách deluxe). Máte to tak na svých strojích? Viděl jsem pár skůtrů které to měly obráceně (kus z roku 60 "novejší" typy apod...) Díky

+ jeden dotaz, liší se něčím přední vidlice pro deluxe od "normální"? Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Podle rámu by to měl být ještě rok 1961. Viděl jsem štítek s číslem 247 a měl r.v. 1961. Motor už bude určitě vyměněný, ten je zase až z konce výroby.    [Meela]   08.11.2023
Odpověď  Dobrý den,stal jsen se majitelem ČZ 175 Rikša.Bohužel bez dokladů.Můžete mi někdo poradit jak zjistit historii ROK VÝROBY podle č. rámu a č.motoru.Rám-00250,motor-505 01 08809.
Chci rikšu připravit na testaci a veterán SPZ a budu vděčen za každou info.Děkují,Petr LIBEREC.    [Petr Zeman]   08.11.2023
Odpověď  Zadní z Pincka jistě vyjde po zkrácení, délku z hlavy nevím. Zadní 225 by měly být na Kejvačku 350.    [Monty]   02.09.2021
Odpověď  našel jsem, že přední by měla být průměr 12mm délka 157 bez hlavy, a zadní průměr 15 a délka 227, takže z pionýra by dopředu na čz šla přední nebo zadní? nemám k dispozici délky co jsou na pionýru, délky by se na soutruhu upravily.    [Mirek]   01.09.2021
Odpověď  jj já to blbě přečetl, že chcete dávat z fichtla dozadu, do předu jo.    [HonzaBK]   01.09.2021
Odpověď  Monty má pravdu, v předním kole jsou ložiska 6201 - průměr 12mm    [meela]   31.08.2021
Odpověď  jsem přesvědčenej, že PŘEDNÍ na Prase je 12 ,stejně jako na Pionýra 555 až 23.    [Monty]   31.08.2021
Odpověď  ahoj Monty nechci se hádat ale osa na fichtla je určitě menšího průměru.    [HonzaBK]   31.08.2021
Odpověď  Zadní ose na Kývačku (pokud není úplně stejná, tak možná trošku kratší) a přední ose na Pionýra (zase netuším délku,ale zadní z Pionýra tam zkrátit jistě pujde)    [Monty]   31.08.2021
Odpověď  ahoj chtěl bych se zeptat, je osa předního kola a zadního na 502 s něčím podobná, jiné moto? zatím jsem na ně nenařazil, dokompletovávám a toto mi chybí, díky    [Mirek]   30.08.2021
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zodpovězené téma  

zapisanie Druzky do TP


 Kolegovia,

kupou TP na mojho skutrika som ziskal podla mojho nazoru uzitocny dokument. Je to Technicky popis side Druzeta, kde Ministerstvo dopravy schaluje jej pripojenie k skutriku. Z dovodu datoveho obmedzenia som to neumiestnil sem. V pripade zaujmu piste maila a obratom poslem scan.

Pozdravujem    [Alex]   13.02.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, také bych rád poprosil o jednu kopii. Předem velice děkuji Láďa    [Láďa]   21.08.2023
Odpověď  Ahoj mohl bych také poprosit o kopii na mail matesxxx@seznam.cz dekuji    [Ondra]   05.12.2021
Odpověď  Sorry, spletl jsem si návěs se sajdou    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
Odpověď  https://www.motomagazin.cz/index.php?action=archiv&menu=4&pos=helppav#pav40    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
Odpověď  Ahojky, mohu poprosit o jednu kopii na pbalcar@tzauto.cz
děkuji Pája    [Pája]   03.11.2021
Odpověď  Mysliš, ze by šlo poslat veškere věci k Druzetě? Byych se asi pustil do vyroby ze sklolaminatu. Diky Drobek. ivan.plasty@seznam.cz    [Drobek]   23.06.2021
Odpověď  Ahoja Alex kopil jsem druzeta řeším zapsání do TP. Neposlal by si mně ten technicky popis side Druzeta, kde Ministerstvo dopravy schaluje jej pripojenie k skutriku. Už jsem jednou psal ještě mně nic nepřičlo radši posílám svúj emajl: vancis.m@seznam.cz Díky Martin moc by mně to pomohlo.    [Martin]   12.06.2012
Odpověď  Zdravim, scan mam doma v pocitaci - dostanem sa k tomu v sobotu a vsetkym vam poslem...    [Alex]   05.03.2012
Odpověď  take bych prosil jednu kopii na cijoml@volny.cz    [CIJOML]   05.03.2012
Odpověď  Prosím jednu kopii na z6hurvinekzavináčseznam.cz Díky    [j]   27.02.2012
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

nápis Vesuv


 Zdravím, v harampádí ND u skůtru čz 502 jsem našel tento nápis Vesuv , netušíte jestli patří k motorce (či k plexi nebo tak něco...?) děkuji    [L]   18.05.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  děkuji moc za info    [L ]   18.05.2023
Odpověď  To jsou či byly přenosná petrolejová kamínka;-). Lze dohledat na netu.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rikša - Silentblok ramene zadní nápravy


 Zdravím pánové,
tak jak postupně rozdělávám pro GO svoji rikšu, tak mi přibývají nejasnosti:
Rozdělal jsem zadní nápravu a z oka ramena jsem vyrazil silentblok. Na diskuzním foru jsem zjistil, že nové se dá použít z péra přední nápravy Trabantu.
Celek by to odpovídalo, ale po vyražení starého mi v oku zůstala cca 1,5 mm silná "vložka" viz foto 1. průměr oka je tedy 27 mm, s "vložkou" 24 mm.
Silentblok má však průměr také 27 mm. (foto 2 - pokud jsem našel správný díl)
Musím tu vloženou část také odstranit? (asi bohužel ano :-( )    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tome ještě jsem neviděl kameníka, kterej by používal pilku na železo a šroubovák, ale zkusím se zepatt kamaráda jek se vyrábí kamenný šrouby a matice a jak se šroubují šroubovákem a řežou plátkem pilky na železo!!    [HonzaBK]   18.05.2023
Odpověď  Zdravím pánové,

děkuji všem za obsáhlou diskuzi.
dneska mi silentbloky dorazily, opravdu jsou v ocelovém pouzdru. Na fotce to nebylo zřejmé. teď už bych se neptal.

Ještě jdnou díky za pomoc

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2023
Odpověď  Netvrdim že to pomocí této středověké kamenické pomucky nejde vydolovat, ale na opravu jakehokoliv vozidla to není ten pravej nástroj.    [Tomas]   17.05.2023
Odpověď  Na lisu nic nemusíš vyndávat jak jsme napsal nařízneš a vymlátíš majzlem a starým šroubovákme přes který se dá tlouct. Takto bez lisu jsem vyměnil v životě (od roku 1980) na Trabantech minimálně 100 silenbloků.    [HonzaBK]   16.05.2023
Odpověď  Všechny slentbloky na Trabanta mají vnější i vnitřní plechový kroužek!!    [HpnzaBK]   16.05.2023
Odpověď  Na pragosu mají nové silentbloky pasuje to i na Spartaka, nebo zadat číslo z katalogu a gugl něco najde, tu trubku musíš vyndat na lisu jinak tam novej nedostaneš.    [Tomas]   15.05.2023
Odpověď  Zdravím Honzu,
taky si myslím, že je to kroužek, který patřil k silentbloku. vyrazil jsem gumu a vnitřní kroužek.
Jenom mě zarazilo, že doporučené řešení s trabantovým silentblokem je trochu jinak, to žádný vnější kovový kroužek nemá.
Ale to by snad neměl být problém, třeba sbloky do předních a zadních tlumičů jsou taky bez vnějších kovových kroužků.
Díky za pomoc
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2023
Odpověď  a není to vnější kroužek silentbloku? vyrazil jsi silenblok i s vnějším kroužkem nebo ti vypadla jen guma avnitřní kroužek? Vtěšinou tam ty kroužky zůstanou, tak je naříznu plátkme pilky a vysekám je ven.    [HonzaBK]   15.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  nějak mi utekla foto 1    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 505 rikša


 Velevážení. Koncem května, dle plakátu, proběhne již druhý ročník festivalu dobových užitkových tříkolek Čz 505 Papas a podobných tříkolek zbytku světa. Zapracujte na technice, rádi Vás uvidíme. Kdy, kde, jak je na pozvánce a v klubovém diskuzním foru https://www.facebook.com/groups/1020668828658052    [Jirkamar]   04.04.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  plus    [jirkam] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  prvni rocnik    [jirkam] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

přívod paliva u ČZ 505/1


 Dobrý den,
repasuji si skůtr 505/1. zjistil jsem, že palivová hadička je z nějakého plastu, opletená drátěnýmm opletem.
K tomu mám dotazy:
kudy vlastně vedla, Já jí mám nad karterem a mezi dvěma spodními žebry válce za ventilátorem (ve směru chlazení ventilátoru) ?? Nevím, nějak se mi to nezdá nejvhodnější místo.
materiál hadičky (plast) je už dost degradovaný (ztvrdlý). Mám obavy o těsnost vedení. Nevíte, zda se dá někde sehnat? Nebo čím nahradit?
četl jsem diskuze na toto téma, bohužel poslední jsem našel v roce 2014 - a to už je dost dlouhá doba.
Asi nejvíc se mi zamlouvá měděná trubička s gumovými konci    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já nedávno také řešil, kudy vést hadičku na 502. Zkoušel jsem to nepjrve vrchem přes ventilátor, ale nedělalo to dobrotu. Je to moc vysoko a z nádrže špatně dotékal benzín. Dal jsem ji tedy níž za ventilátor k žebrům a je to OK. Nevím, jestli to tak bylo původně? Použil jsem průhlednou hadičku koupenou na eshopu s motoristickými díly. Žádné opletení nebo jiná izolace není, tak uvidím, snad vydrží. Výhodou je, že vidím jestli teče palivo do karburátoru.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2023
Odpověď  Díky za odpovědi pánové.
F    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2023
Odpověď  ono to jinudy ani nejde
mám tam klasiku continental v metráži, palivová, myslím vnitřní průměr 6mm
v dobách komunistického nedostatku a životnosti těch zelených opletených jsem tam měl "klasickou" zahradní
sice benzínem ztvrdla, ale taky neprohořela od tepla motoru    [Michal]   20.02.2023
Odpověď  Mezi větrákem a žebry válce je to v pohodě ostatně větrák se stará aby tam nějak dramaticky teplo nebylo, jinak moc na výběr kudy vézt není a spád z nádrže je minimální. Já používán současné černé gumové hadičky určené na palivo a funguje to spolehlivě.    [Tomas]   19.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě fot u motoru    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tatran 125 - brzdový spínač


 Prosím vás kde u Tatranu je umiestnený brzdový spínač. V katalogu ND je spínač vyobrazený ako samostatný obrázok, ale kam sa má inštalovať to som nikde nenašiel    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Brzdový spínač máš na fotografii namontovaný na podlaze před motorem a vedou k němu dva dráty v červené bužírce    [PavelRy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2023
Odpověď  Ďakujem    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2023
Odpověď  https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=77428
Pod středovým tunelem    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Způsob lakování čz175/502


 Ahoj, pořídil jsem si ČZ 175/502, je dovezena z Německa, kam byla i dle štítku prodána jako nová. Na karoserii potřebuji lokálně opravit nějterá místa a při očištění jsem narazil na cca 3-5mm vrstvu tmelu. Můj dotaz zní, zda je možné, že karoserii přímo ve výrobě tmelili z důvodu klempířských nedokonalostí - nic na laku nenasvědčuje, že by nebyl původní. Případně se mohlo jednat o lokální opravu. Ještě, prosím, pokud by se našel někdo ochotný, kdo má původní elektroinstalaci verze dynamostarter a nafotil my jak vypadá ve schránce pod řídítky. Díky.    [VF]   29.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kastle na prase je skutečně tmelená od výroby tlustou vrstvou kytu. Kyt byl buď bílý, nebo červený.    [longr]   09.02.2023
Odpověď  Monty červený olejový tmel to už nejspíš nějaká oprava, ale z továrny byl na hrubé vyrovnání nějaký epoxid, alespoň u skutru co mě kdy prošli rukama to tak bylo.    [Tomas]   05.01.2023
Odpověď  Ano, potvrzuji, na 502, celá boční plocha po větrným štítem až dolů možná 8 mm tmelu, pouze na levé straně. Tmel ale bez prasklin, kvalitní.    [Carlos.old] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2022
Odpověď  Diky Monty za odpoved, opravuji jen lokalne, jinak je kastle slusna a prave tmel je v mistech bez vnejsi deformace a vypada to tak, ze jim vyrovnavali nedokonalosti plachariny.    [VF]   29.12.2022
Odpověď  Jednou jsem kastli z Prasete opískoval do holýho plechu, a nestačil jsem valit bulvy, jak to pod tmelem vypadalo. Sváry, body zvenku ,prostě hodně hrbatý to bylo.

Takže ano, podle mně byl skútr Čezeta už z fabriky tmelený celkem silnou vrstvou červený olejovýho tmelu.    [Monty]   29.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tatran 125 - renovace. Základní dotazy na tento stroj...


 A - je nějaké literatura k opravám těchto strojů?? Je někde ke stažení? (koupím si ji jestli existuje mám doma všechny dostupné na kývačky a pod - pro rýpaly asi 50ks -, jen nyní potřebuju rychlé informace,..)

Zatím tohle :
1 - jak vypadá víčko kontrolního otvoru krytu řetězu? Je replika?
2 - jak vypadá jištění víčka krytu zapalka? Je replika?
3 - jak se sundá pravá rukojeť od plynu.
4 - jak sundat ten sdružený spínač blinkrů?
5 - jak vypadá uložení osy v zadní kyvce - levá strana? Mám tam jen osu a nic více.
6 - který .... vymyslel brzdové bubny s tím vnitřním stelováním!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Provedení 2 pružiny a tlumič je starší provedení, tak už to měly skútry Manet 100. Dva motocyklové tlumiče jsou novější, měnilo se to myslím právě v tom roce 68. S exportem to nemá nic společného, ani ten štítek nejspíš neznamená, že by to byl exportní stroj, cizojazyčné štítky jsou na těchto skútrech dost časté. A sklíčka blinkrů byla minimálně ve třech provedeních, dej foto jaké tam máš.    [meela]   03.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhý s motocyklovými tlumiči.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Též jsem pořídil Tatrana S 125 původně pro export s maďarským štítkem, který údajně uchvátili v jako nový v roce 68 naši ruští osvoboditelé, a tak se dostal do jendé zapadlé vesničky na Moravě, odkud jsem jej v dosti bídném stavu koupil. Potřeboval jsem sehnat nějaké náhradní díly a za dobrou cenu se mi naskytlo torzo druhého Tatrana s českým štítkem. Po porovnání obou strojů jsem si všiml určitých rozdílů. Maďarský měl zadní pérování vyřešeno dvěma motocyklovými tlumiči, zatímco český měl dvě pružiny a jeden menší tlumič. Napadlo mě, že je to něaké domácí vylepšení, ale nikde jsem nenašel žádné známky domácího kutění, lak je neporušený, žádné zbytky držáků a navaření nových. Vše vypadá, že to tak bylo z výroby. Může někdo potvrdit, jestli se to tak dělalo? Také tvar předních i zadních platových blinkrů je jiný. Přitom oba stroje byly podle štítků vyrobeny v roce 1968.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Odpověď  Ahoj.Kompletný naskenovaný návod na obsluhu Tatran 125 je na www.fitomoto.sk v rubrike Rôzne.zaujímavosti    [Joski]   11.01.2015
Odpověď  Ano tato guma přijde na zadní blatník,braníto stříkaní vody a bordelu.    [marek]   05.01.2015
Odpověď  Děkuji za odpovědi.
Ano myslel jsem to tak že je potřeba nasadit lanko zevnitř na klíč...není to tak pohodlné jako kývačky. Navíc jsem musel odšroubovat držák předního lanka, abych vůbec mohl kolem jako takovým vyjet ven z vidlice. Praktického na tom není zhola nic teda!

Na zadním baltníku mám takové držáky - patří tam mezi kastli a ten blatník tohle? -
http://files.skutermanet.sk/200003222-3278833729-p ublic/IMG_6286.JPG    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2015
Odpověď  Jestli nemá na mysli,že lanko s válečkem se strká ze vnitř štítu.Jinak mě překvapuje,že tam má ještě kulatý pedály,co se dávali na první manety?.i plechový kryt na motoru je manetácký,na tatranech byl víc hranatější,ale možná se dávali,nevím jistě.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  Jaké vnitřní štelování, vždyť se to šteluje z venku...    [Tomas]   04.01.2015
Odpověď  Zdravím a přeji ti hodně zážitku s renovací tohoto vyjímečného stroje,já jsem loni zrenovoval maneta 125 a klidně bych se pustil i do tatrana.
1.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#img-8829-jpg
2.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#pero-krytky-zapal ovania-do-skutra-tatran-125-jpg
3.viz kolega dole,jen si ted nejsem jist,jestli tam nejsou m5.hlavně sundej tu závlačku s tím držákem na lanko/bachaje z hliníkutak at se ti neulumí da drrážka na lanko,jak mě/po odělání těch šrroubků to možná pudě blbě sundat z toho panelu,pomohlo mě trochu poklepat dovnitř a z venku,až se ta trubka začne v tom panelu hýbat.Pak už to jde samo.
4.z vrchu by měla být M5 skrůtka,když se sundá,tak by měl jít sundat,bacha na dráty do přepínače,při sundání přepínače si je ustřihni dost dlouhý,nebo nejlíp sundat i s odpojenými dráty od blinkrů,přerušovače,blbě se tam dávaj nový.
5.uložení,měli by tam být gumy a v ní čep,nebo jestli myslíš osu kola,tak klasicky kyvka az venku napínák.
6.To je taková lahůdka od soudruhů ze slovenska,já myslím,že to má i výhodu a když dáš nový obložení na pakny,tak nemusíš řešit nějaký štelování,ono to obložení je dost velký.Má to výhodu,že při sundání kola,máš štít furt v hromadě,trochu větší zápřah je tam dávat kolo zpátky i s tím štítem,nedovedu si představit ve tmě tam dávat zadní kolo.Musíš přijít na tu správnou polohu nandání,jinak si poškrabeš štít.
Jinak příručky koupíš taky tady:http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#!
Případně stáhneš tady:http://www.tmklub.cz/downloads.php?cat_id=1
P.S.,klidně se ptej,co můžu poradím.celkem mě to bavilo,jo a už vím,proč manetům a tatranům říkají slovenská pomsta.Zdarec.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  jinak bod 3. plynova rukojet se sunda tak že musíš sundat cely ten panel (odšroubuješ dva šrouby M6 a našroubuješ dva šrouby M8 místo těch M6,drží to na silonovym konusu) a zespoda je zajištená zavlačkou.
A bod 4. až sundaš rukojet od plynu tak povoliš šroub co drží páčku přední brzdy a měl bys ho normalně sundat.    [marek]   04.01.2015
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Problem s lakovanim skutru cezeta


 Dobry den,prosim o vase rady a zkusenosti,nechal jsem nalakovat cezetu u lakyrnika a zaplatil 31500kc,karoserie a dily mi byly predany ve stinu stromu,a vse se jevilo v poradku.po prijezdu domu jsem na kazde veci objevil velke zavady,nektere vnitrni casti byly dokonce nastrikany se zbytkem pisku a stare barvy,kastle nedostrikana v hranach,kola to same,na podsedaku videt promacklina po odklopeni sedla,jelikoz jsem cekal na kompletni praci 10mesicu,nechtel jsem prijmout nabidku lakyrnika ,ze vse predela znovu a bojuju s tim sam,chci vsak po nem 10tis zpet,protoze toto neni poctiva prace za 31500,to urcite ne,pisu to aby nenaleteli dalsi kluci,kteri s laskou a poctivosti skladaji veterany,jmeno lakyrnika zverejnim pozdeji.PROSIM O VAS NAZOR,nekvalitni ,draha prace a bez papiru,dik za nazory    [Adam Bernau]   07.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já tomu nerozumím. Chceš aby nikdo další nenaletěl, ale komu?? Pokud údaje zveřejníš později, tak již teď může někdo naletět. Jak jsi přebíral zakázku? Přece si při přejímce vše zkontroluju a hned řeším. Pokud jsi měl práci bez "papíru", tak se sice obtížněji vše prokazuje, ale na druhou stranu jsi to měl asi levnější, než by byla klasická zakázka s dokladem. Mimochodem, to jsi přebíral díly venku v tomhle počasí a nikoliv v dílně??    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2022
Odpověď  a na co si vlastně stěžuješ? nejde vůbec o to jestli je to s papírem nebo bez. I zakázky bez papíru se dají reklamovat - což vlastně v přípěvku potvrzuješ. Jde o to na čem jste se dohodli, ústně nebo to sepsali při přijímání zakázky. A už vůbec nechápu pokud to není tvoje první renovace, systém přebírání hotové zakázky. To jsi tam rovnou mohl poslat cvičenou opici, aby to převzala dovezla ti to, když si to ani neprohlédneš.    [HonzaBK]   07.12.2022
Odpověď  Zvláštní, "Zeus" alias "FJ" si vybral nový nick a to "Adam Bernau" - poprvé jako nejvyšší z antických bohů, podruhé jako významný český konstruktér a nyní jako fiktivní geniální matematik a držitel Nobelovy ceny.... Hmm. Zeptám se, je to dopad nějakého traumatu že si ze své osobní flustrace udílíte jména "velikánů" a máte až chorobné nutkání si svá zklamání a neúspěchy ventilovat v diskusích veteranfora? A to tak že ta infantilita z jakéhokoliv vašeho příspěvku přímo čiší?
Mimo to, představovat se anonymně ve skrytu nějakého dětského nicku a v diskusi uvést že "jmeno lakyrnika zverejnim pozdeji" je už trochu na hraně zákona.    [Martin Štindl]   07.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Silentbloky u 502


 Renovuji ČZ 175 502 05 (panelvá říditka) a rád bych si udělal více jasno gumových silentblocích na skůtru na přední vidlici a tlumičích. Na tlumiče není problém silentbloky sehnat např. tady:
https://www.motokramek.cz/silenblok-zadnich-tlumicu-kyv-pan-s-vlozkou
Zatím jsem však nenašel silentblok na třmen přední vidlice (v seznamu náhradních dílů díl č. 18). Co mě však nejvíce mate, je skutečnost že moje pouzdro, kterým je spojena vidlice s vahadlem má úplně jiné složení než podle seznamu náhradních dílů - více fotografie. V díře vahadla je guma, pak mosazné pouzdro (má oválný otvor, proto bych jej chtěl vyměnit a pak kovový čep. Podle seznamu by tam mělo být jen pouzdro vahadla (28) a čep (11). Nebo, že by to bylo u modelu 05 jinak? Věděl by někdo. Ještě je varianta, že je to nějaká domácí úprava. Klidně to vyměním, ale kde sehnat nové?
Díky za rady.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kontaktoval jsem motoservis Ondra a třmen vidlice je už na cestě na repas. Standardně se to pouzdro asi ani nedá kupit. S touto fimou už mám dobrou zkušenost, renovovali mi zadní kyvku.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2022
Odpověď  Nic proti, ale čep vahadla na přední vidlici udělat z bronzu je naprosto nevhodný materiál. Kdyby to stačilo, tak by si už tenkrát nekomplikovali život s kalením a broušením na kulato.    [Tomas]   30.07.2022
Odpověď  Zkus to tady http://motoservis-ondra.cz/2017/10/24/vyrobky-cz-175501-502-skutr/    [Meela]   30.07.2022
Odpověď  To je možné, že ta guma je zbytek těsnícího kroužku 15. Materiál jsem nezkoumal. Ale čím to pouzdro nahradit? To co jste našel na etovar.cz je na dolní čep předního tlumiče (délka 21,7 mm, to co mám ve vahadle je delší 28 mm), v katalogu díl č. 18 - pouzdro s pryží. Bhohu-žel nikde jsem nenašel to pouzdro vahadla. Přece nejsem první, kdo to má vymlácené a musel to nahrazovat? Pokud se to nedá sehnat, tak jedině vysoustružit?    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2022
Odpověď  Já myslím že nemáte jiné složení jen jste přehlídl položku 15, a ta guma co tam máte je jen zbytek těsnícího okroužku. A to pouzdro je originál "samomazná" litina, bronz pokud tam je tak je již náhrada.    [Tomas]   25.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
 Strana 1/37 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.4.2023)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Určení 502 podle rámu


 Pořídil jsem si rám 502, ze kterého bych chtěl postupným doplněním dílů poskládat celý skútr. Rám bohužel nemá vyražené číslo (náhradní díl). Protože i během výroby 502 byly nějaké změny na rámu, chtěl bych aby rámu odpovídal i zbytek skútru (např. pozdější hranatá zadní kyvná vidlice, zpevněný přední třmen ...). Těch znaků, podle kterých by bylo možno rám přibližně zařadit k roku výroby není mnoho. Zatím jsem přišel na tyto:
otvor pro trubku přední vidlice řízení - malý = 502 00 a 01
velký = 05 panelka, zahájení výroby 502/05 a 06 červenec 1963 cca od v.č. 42500 (Kusý str. 257).
Od počátku výroby 502 byly jako u 501 prolisy v místě bývalých schránek pod řídítky. Ty byly zrušeny (na skútru z r. 1962, provedení 02, číslo rámu 35 884 už nejsou - kdyby někdo věděl přesněji, uvítám informaci), stejně jako na posledním typu 05 (panel).
Dalším znakem jsou vzpěry u krku řízení ve schránce pod řídítky. Ty byly později též zrušeny (pokud by někdo věděl kdy, budu rád).
Potom, když byly tyto vzpěry zrušeny, byl do schránky zřejmě přemístěn držák pojistkového pouzdra, který byl dříve na dvířkách. V červenci 1962 byla zahájena montáž druhé pojistky 5A do okruhu blinkrů (podle knihy Kusý str. 257), typickým příkladem je moje 05, kde jsou 2 držáčky pojistkových pouzder ve schránce vpravo a vlevo od krku řízení. Možné je, že se před tím nějakou dobu používala varianta 1 pojistka ve schránce, 1 pojistka na dvířkách?
To je zatím vše, na co jsem přišel.
Můj rám nemá prolisy pod řídítky, nemá vzpěry ve schránce a má jeden držák pojistky.
Podle toho, co jsem výše napsal by vyplývalo, že tento rám by měl odpovídat skútru vyrobenému před možná r. 1961 až červencem 1962.
Uměl by někdo upřesnit? Má někdo skútr v této variantě rámu?    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 501 z roku 1958 provedení?


 Ahoj,
našel by se zde nějaký znalec skútrů, který by mi poradil, jak by ten můj měl doopravdy vypadat?
Mám ČZ 501 z roku 1958 - podle štítku, vč.: 1152XX.
Z pramenů, které jsou dostupné (Katalog motocyklů ČZ od pánů Vošalíka a Šebka a Skútr Čezeta od p. Malypetra), tak ten můj moc neodpovídá jejich sepsaným poznatkům.
Třeba barva, navrchu mám sice štětko lak, ale pod ním je černá barva s bílou a pod těmito již je jen plech/ základovka.
Jako další - můj skútr má již větrák, kontrolky v háčku pro zavazadla, a dvířka s ,,vlaštovkami´´, naproti tomu ještě má spínačku s ampermetrem a již nemá hodiny, ani prolis pro ně, nebo úložné prostory před nohami.
Prostě bych potřeboval poradit, jak má vypadat.
V naší rodině je cca 25 let a předtím od 1 majitele - ten již nežije.
U nás s tím nikdo nic nedělal a ani 1 majitel se do toho moc nehrnul.
Děkuji za rady.    [wartas2]   31.12.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/37 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006