MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300046 příspěvků |7191 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 41 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexHistorie výrobců automobilů, motocyklů a strojů 26.4.2019 00:54  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Julius Kubínský
Mapuje někdo tvorbu tohoto známého konstruktéra? ....
   06.11.2007 / 25
    Nemáte náhodou niekto fotografie, prípadne iné informácie o motocykli ....   02.03.2008 / 10
    Zdravím znalce předválečných moto.Nemáte někdo nějaké informace o moto....   15.02.2007 / 9
    Dobrý den,
máte někdo základní informace o motocyklech JAGUAR vyr....
   21.01.2008 / 8
    Dobrý den, hledám informace o motocyklu Hobart Coventry. Vím pouze, že....   25.09.2005 / 7
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 17      Příspěvků Příspěvků: 228
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/6 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Bol postavený v Jičíne, naozaj nikto o tom nič nevie?    [M.]   03.02.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Replika.


 Nemáte niekto viac informácii o stavbe tohto automobilu. Nejaké články, atď...    [M.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  To Charlie: pán Balác. Odpoveď na Vašu mailovú adresu sa mi vracia ako nedoručená. prosím skúste nejak inak ma kontaktovať. M.    [M.]   10.11.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, Jak jsem psal v roce 2012 máme v rodině Velorex p. Kubínského. Je po kompletní renovaci a schopen jízdy. Vystavovali jsme jej na letošní jarní motortechně a dorazil jsem i na sraz v Boskovicích. K obrázkům č 8. a 9. jedná se asi o jeden rám, který prošel dvěma evolucemi. Přátelé co prováděli rekonstrukci našli po opískování rámu stopy po předešlých úpravách. Tuto poslední přestavbu má zapsánu do TP v červenci 1976 tu předchozí ne.
Musim poděkovat všem co se na rekonstukci vozítka podíleli...    [Charlie]   16.06.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Prosím veteránisty kteří májí informace o motokolu Jaguár,aby napsali na můj email.Rád bych vystavil tento skvost v muzeu "Splněný sen" co nejkomplentnější.Děkuji.    [ivo šarlingr]   01.04.2018
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, rád bych se zkontaktoval s majitelem unikátního vozu JK 2500, s možností uvidět tento vůz a promluvit si o projektu s tímto vozem spojeným. Děkuji. Kontaktní email: rollball@email.cz    [Roman]   19.09.2017
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Prosím o identifikaci


 Zdravím,pokud nebude vadit,nechám tady odkaz kde inzeruji náhradní díly a zároveň prosím o identifikaci.
Mockrát děkuji za jakoukoliv informaci

https://auto.bazos.cz/inzerat/77997571/Identifikac e.php    [Jakub5826Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2017 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Privileg Delux - 3 min. na google.
https://www.youtube.com/watch?v=qp1iPOkPyBc    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2017
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Muzea techniky a veteránů v Anglii (jih, Londýn,...)


 Zdravím. Pánové jedeme na týden do Anglie. Je tam něco ke shlédnutí? Veteran muzea, galerie, expozice jak soukromé tak státní. neberou mě nějak města, raději si udělám svůj program.
Děkuji za info.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2017 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Je to už niekoľko rokov od prispevku v tomto vlákne, ale nemá náhodou niekto informácie, prípadne fotku dvojmiestneho autíčka pána Kubinskeho - KUBICAR? Ďakujem.    [M.]   20.12.2016
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motor pochází z požární stříkačky Stratílek.    [Radek]   09.06.2016
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Dobrý den mam doma motor juranovy závody stítek diesel dvoutakt schanim cerpadlo vstřikovací děkuji za info


 Dobrý den mam doma motor juranovy závody stítek diesel dvoutakt schanim cerpadlo vstřikovací děkuji za info    [pepinak6Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2016 
 Přidat odpověď 
Odpověď  DKW, Minor?    [Čoud]   13.04.2016
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tipujem , ze je to motor z hasicskej striekacky    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2016
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Pomoc s určením motoru


 Dobrý den,
nevíte prosím někdo co je tohle za motor? stejný jsme našli ve stodole a nevíme co to je za typ.
Děkuji    [Adam Pálka]   12.04.2016 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Erwin Tragatsch


 Erwin Tragasch je autorem mnoha knih, asi 12 z nich vlastnim. Zajima me vsak jeho plochodrazni stroj s motorem JAP, vyroben/prestaven 1945-1947. Vi nekdo o tom?

V Oldtmeru 2/2016 jsem predstavil jeho literarni dilo, ve 4/2016 chci napsat jeho biografii a uvitam cokoli k tomuto tematu.    [oldtimermagazin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2016 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

identifikace mopedu


 Zdravím, doufám že se tu najde někdo kdo mi poradí co by to mohlo být za stroj, nemohu nikde najít žádný štítek,ze samolepek je k přečtení jen Deluxe 40.Jediný co jsem našel je číslo na rámu. za rady budu dost vděčný děkuji.    [fidosix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2016 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  zdravím
možná myslíš tohle, https://www.youtube.com/watch?v=7xYq6QdLp4c    [pytrsmotors]   24.02.2016
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Motocykl Porsche


 Dnes se mi donesla informace, že Prosche vyrobil dva motocykly na elektronových kolech. Údajně je jeden u Kolína/Rýnem. Je blbost nebo na tom něco je ? Slyšel jsem to poprvé.    [Mirek]   24.02.2016 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  The End    [PS]   29.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale abych to nějak ukončil, zpět k zbourané budově. Nejsou mi známy důvody, proč byla budova zbourána, tedy nevím , jaké má Škoda Auto úmysly s uvolněným prostorem. Budu to sledovat. Jen doufám, že zde nevznikne další parkoviště. Ať je to jak chce, té budovy rozhodně škoda je. Byla historická, zajímavá, opravená, v dobrém stavu. Měla výbornou polohu, byla nádherně vidět z frekventovaných míst, jak od muzea, Zákaznického centra, Bondy centra, autobusového nádraží a vypínala se i nad právě dokončenou magistrálou, nebyla zastrčená někde uprostřed závodu. I v noci nasvícená by dobře vypadala. Bohužel byla zbourána a ten krok je nevratný.    [PS]   28.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A tak by se dalo pokračovat i dále. A to dalším stavebním růstem po fůzi s Plzeňskou Škodovkou za první republiky, kdy se továrna rozšířila směrem na východ, řada budov z té fáze se dochovala- mimo jiné karosárna, kde nyní sídlí učiliště, něco bylo též zbouráno, dále v 60 letech, kdy byl na zelené louce postaven úplně nový závod na výrobu Š 1000 MB, v 80 letech, no a pochopitelně po spojením s VW, kdy stále probíhá mohutné rozšiřování závodu.    [PS]   28.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Boleslavský hrad za oběma fotkami je stále na stejném místě. Zde foto dílny, kde to všechno začalo a došlo až sem, kde dnes Škoda Auto je.    [PS]   27.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takhle vypadala tenkrát    [PS]   27.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je zajímavé, že se dochovala i budova v Pražské ulici, kde oba pánové začali v přilehlé dílně v roce 1895 vyrábět jízdní kola. Její současný stav je na foto    [PS]   27.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slévárna Dobrý vypadala původně takhle, před ní je nádraží Mladá Boleslav -město. Za ní Laurin& Klement.Jedna její příčná budova stojí dodnes, vzorně opravená, za Zákaznickým centrem    [PS]   27.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na letecké fotografii z r. 1992 jsou vyznačeny jednak budovy bývalé slévárny Dobrý a jednak červeně přeškrtnuty budovy, které již nestojí, byly zbourány. Opět pouze konstatuji, nekritizuji za zbourání.Slévárna Dobrý neměla nic společného s firmou Laurin & Klement, byla to samostatná továrna vedle ní. Ke Škodovce byla připojena až mnohem později. Budovy slévárny Dobrý byly zbourány v souvislosti s vznikem nového muzea v roce 1995 a na uvolněné části je jednak parkoviště před muzeem a jednak nové Zákaznické centrum.    [PS]   27.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  V blízkosti muzea se nachází budova, v které je v dolní části zachován zbytek úplně první továrny L&K z roku 1899. Na leteckém snímku z map na Seznamu je označena šipkou, Jedná se o spodní řadu 5 oken.    [PS]   27.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  http://elearning.historickededictvi.com/zobraz/mat erialy/odborne-texty/prumyslove-dedictvi    [J]   27.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  idealista - v naší zemi - společnosti neexistují jasná pravidla natož zákony.
Ale existují země, které mají demokracii zavedenou velmi dlouho a mají to dovedené skoro k dokonalosti - při uvědomění si, že na tomto světě není nic dokonalé. Např. Švýcarsko, či Švédsko, kde je sociální cítění velké.
Dřívější velikáni naší ekonomiky, jako již zmiňovaní Baťové, Škodové atd., byli jinak vychováni a znali práci od píky.
Dnešní zbohatlíci, jsou buď bývalí za komunistů defraudanti ( Rittig), nebo lobbisté napojení na bývalé Stbáky a novodobé zlatokopy a vyžírky. Tito pánové neznají práci. Ale bez práce obyčejných lidí a dobrých řemeslníků to nikdy fungovat nebude. Opět je to jen o morálce lidí a hodně by mne zajímalo, komu co říká slovo Vlast a co mi zanecháme po sobě naší budoucí generaci. Krom zbořených památek a vytunelovaných státních zakázkách. Ale já s tím sám bohužel nic neudělám.
Vážím si X našich lidí za to, že se snaží s tím něco udělat a vzepřít se dnešnímu českému pojetí demokracie. Ať jsou to renomovaní architekti, filozofové atd. To je pro mne nová česká naděje.    [J]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A co se týká památkové ochrany historických objektů - no to je až úsměvné, jak absurdně a arogantně se umí chovat památkáři vůči běžným lidem a jak dokáží nevidět neslyšet, když se jedná o velkolepé přestavby cenných historických objektů pány podnikateli. Jako příklad - náš dům není památkově chráněn, pouze je chráněn historický půdorys města - chápal bych, že památková ochrana se zaměří z tohoto úhlu pohledu na přístavby budov atd. Památkáři nám dovolili před léty provést výměnu oken (na historicky bezcenné budově) za plastové, teď jsme potřebovali provést výměnu vchodových dveří a památkářka z ničeho nic řekla, že jen přes její mrtvolu, tak máme bílá plastová okna a shnilé barevné dřevěné dveře (je to jako pěst na oko) a čekáme až ta baba nad hrobem fakticky zemře. No a nedávno jsem byl na na nejmenovaném zámečku vlastněném stavebním podnikatelem a divil jsem se, co všechno je v jeho případě tolerováno, jakou brutální přestavbu lze povolit a jaké nevratné stavební úpravy lze provést. Prostě není stejný metr. To stejné je v té Mladé Boleslavi, patřit ta budova Vám, tak bez souhlasu památkářů nevyměníte ani prasklou střešní tašku...a jiný ji může poslat k zemi.    [idealista]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opět detailní pohled, naše již neexistující budova stále značena šipkou, komín teplárny a chadící věž pryč, stará teplárna vzorně opravena.    [PS]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Snadno můžete srovnat podle dnešních leteckých map na Seznamu, jak se starý závod za těch 23 let změnil. Skanzen zanikl, řada budov byla zbourána, zbytek je vzorně opraven, všude přibyla parkoviště, bylo nově postaveno Zákaznické centrum    [PS]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detailní pohled    [PS]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nyní letecký pohled na starý závod- púvodně továrnu Laurin & Klement z roku 1992, tedy těsně před fůzí z VW. Všechny budoby ještě stojí, včetně té nyní zbourané, opět značená šipkou, v původní barvě, včetně komínu staré teplárny a mohutné chladírenské věže.    [PS]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Když už jsme u těch dilemat ohledně společenských systémů, tak to fakt není jednoduché. Já jsem třeba příznivcem větší svobody, tedy spíš kapitalismu, ale pravda je, že ten přeje té schopnější části populace (což je v pořádku), ale i té části bez skrupulí a s ostrými lokty (což je kapánek horší). Část naší rodiny pocházela po generace z prosperujících statků a mezi předky bylo několik starostů a stejně to bylo houby platné, neboť jak bývalo zvykem statek po smrti rodičů získal nejstarší syn a ten bez jakéhokoliv vyrovnání vyštval sourozence - vlastní 13ti letou sestru poslal k jinému statkáři do služby. No to že mu po převratu komunisti stanovili nesplnitelné potravinové odvody a on nakonec měl volbu mezi vstupem do JZD a kriminálem, to z tohoto úhlu pohledu byl spíš spravedlivý zásah osudu. Podle mého by ideální systém měl zaručit maximální míru spravedlnosti a vymáhání pravidel, měl by být schopen zaručit, že řádné práci odpovídá adekvátní odměna (které matka samoživitelka dokáže z jednoho platu uživit rodinu? ) a měl by umožnit diferenciaci bohatství spravedlivě na základě schopností a výkonu - to se taky né úplně vždycky daří - obzvášť když si uvědomíme, že mezi našimi finančními velikány není žádných Baťů, Kolbenů a Křižíků, ale jsou to spíš kriminálníci, co parazitují na státu. Bakalové, Romanové, Rittigové a jim podobní.    [idealista]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nyní malá fotomontáž, takhle to mohlo vypadat. Znak pochopitelně by nebyl takhle barevný a ani původně nebyl    [PS]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Skanzen- myšleno budovy, nikoliv vybavení, moderní továrna byla dávno od 60 let za kolejemi.    [PS]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  PS - ještě k tvému poslednímu příspěvku - jsem strojař a učil jsem se v továrně Bati, kterou komunisté znárodnili. A bylo to jak píšeš - skanzen. Spousta strojů Baťu pamatovala, kalibry, měřidla se používala, které nechal udělat on systém práce byl od něho, budovy též. A to právě proto, že komunisté neinvestovali a pouze využívali a těžili se zavedených postupů a materiálu.
Ale to dnes nejde. Je třeba si uvědomit, že díky socialistickému plánování práce nám za těch 40 let prostě ujel vlak a něco se muselo radikálně změnit, včetně přestavby továren. Na západě je běžné, že jsou uvnitř velkých a starých fabrik chráněné budovy, na které nikdo nesmí šáhnout. A jsem u toho co se zanedbalo u nás a píši to v prvním příspěvku. Je to velká škoda, že když prodávala vláda Mladou Boleslav, tak toto nebylo jako jedne z podmínek. Němci by to akceptovali, protože jsou na to zvyklí a místa okolo mají dost.    [J]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  PS - v pořádku, jen se mi nezdá, že by to pan Jirka zhodnotil objektivně.
Nicméně většina národa si v roce 1989 zvolila jinou cestu, než cestu socialismu (a nejen u nás), to je demokracie a hlas lidu. VOX POPULI, VOX DEI! A tak je to dobře. Minulost je od toho, abychom se z ní poučili.
Uvítal bych zde (samozřejmě s se souhlasem admina) kdyby sem přibylo od jiných, foto poničených, či právě k demolici určených industriálních staveb. Určitě je to zajímavé téma.
Svaz architektů občas otevřou kauzu těchto - řekl bych novodobých "zločinů" a snaží se v tom jednat. Někdy i s dobrým výsledkem. Bohužel dnes i když je stavba památkově chráněna, není to záruka jejího přežití. Magistrátní úředníci v jednání s památkovým úřadem, mohou tyto stavby kdykoli vyškrtnout se seznamu. (proč asi?)    [J]   26.11.2015
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   

 Strana 1/6 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006