MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314108 příspěvků |8013 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 176 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní speciály 6.2.2023 21:06  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 Soutěžní   10.03.2010 / 118
    Jawa TK 16   16.10.2009 / 87
    trial Petrovka   08.12.2010 / 83
    Šesťdňová   27.01.2014 / 80
    Jawa-Tatrany   11.12.2008 / 78
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 436      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 93      Příspěvků Příspěvků: 4940
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Úprava vyvážení klikovky z Jawa 579 při stavbě motoru Kombajn 575


 Poradí někdo- ideálně výkresem, jak upravit/odvrtat klikovku z Jawa 579 při stavbě motoru Kombajn 575? Tedy jak velké a v jaké vzdálenosti vyvrtat další vyvažovací otvory dosetrvačníků. Vím že jí několik takových upravených motoru jezdí.    [Libor Čejka]   26.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne tak, robil som tento motor,zotrvaky sú take iste ako má libenak.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2022
Odpověď  Porovnaval som klukovky z S aj z T 575 oproti kluky zo švéda 579 a sú vyvážené rovnako.iný vyvažovací otvor tam nie je.    [Jumbo]   29.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..odpověď na Lubošovu reakci:
Také jsem se v mládí něco nastáčel setrvačníků, vyráběl z duralu mezikruží a převrtával válce až byla stěna vložky ,,jak papír"..
Stále doufám, že se mi ozve majitel ideálně originálního motoru 575 a poskytne mi udaje o rozmístění vyvažovacích otvoru.
Bohužel i přes to, že si motorky řeším jen pro sebe- tedy nekomerčně/nic neprodávám, mám pocit že sdílení informací tato doba nepřeje. Kombajn 575 bude nejspíš stejný svatý grál jako Californian I. Tam jsem také s prosbou o informaci k detailům neuspěl...    [Libor Čejka]   29.12.2022
Odpověď  Příspěvky upozorňují na poměrnou složitost úprav vyvážení a je to zcela pravdivé.
V mládí jsem se snažil experimentovat s kamarádem strojařem, protože motorů a dílů bylo za hubičku všude mraky. Něco jsme toho nastudovali a hledali rady u zkušených a mohu říci, že vyvážení je vždy nějakým kompromisem. A úplně nejlepšího výsledku se dosáhne použitím již odzkoušeného řešení.
Proto se tady přikláním k nalezení a použití stejné úpravy motoru J 575.    [Luboš]   29.12.2022
Odpověď  Pokud je píst těžší, je výhodnější odlehčit píst. Z vnitřku např. vrtákem nebo kulovou frézou vyhrabat něco materiálu. Další možností je použít odlehčený pístní čep s menší sílou stěny. Po případném dalším výbrusu píst vyměníte ale odlehčenou kliku budete špatně dovažovat zpátky.
Základní otázkou ale zůstává na jaké % vyvážení se dostat. Pokud vezmeme jednoválec, tak % vyvážení se u různých značek motocyklů budou dost lišit. Záleží to na mnoha faktorech jako uchycení motoru, tuhosti rámu, rozsahu otáček atd.    [Tomáš S]   27.12.2022
Odpověď  asi bude lepší si nastudovat , co je to statický vyvážení a dynamický a pak se rozhodnete co s tým ......    [majco]   27.12.2022
Odpověď  Ano, v principu to máte správně. Spletl jsem se v místě pokud je píst těžší, platí to opačně. Za což se omlouvám. Když tak hledím na tu kliku, by měli být ty odvrtané otvory ve stejné vzdálenosti od ojničního čepu, jako ojniční čep od klikového. Pak stačí odebrat vypočítanou gramáž na stejné kružnici mezi nimi. Pokud ne, musí se to přepočítat, kolik se má v daném místě odebrat. Ale abyste nebyl zklamán co se týká spolehlivosti a výkonu. Toto je jen teorie a v praxi záleží na vyrovnanosti chodu motoru v celém rozsahu otáček. Nějaké vibrace tam budou určitě. Klika musí být také náležitě vycentrovaná a zúhlovaná ojnice při montáži. Ať se zdaří!    [J]   26.12.2022
Odpověď  Dosud jsem žádnou klikovku nevyvažoval. Našel jsem tento návod/postup- viz níže.
Vaše doporučení odvrtávat při použití těžšího pístu setrvačníky na protější straně než je ojniční čep, popravdě moc nechápu.Pokud by se následně měla klika(doložená závažim odpovídajícímu doporučení v návodu )při odvalování zastavit v každé pozici, předpokládal bych spíše odlehčení v oblasti ojničního čepu- tam kde jsou už stávající otvory. ale jak jsem již uvedl, dosud jsem nic nevyvažovat a proto bych získal info jak to na konkrétní klice 575 mají udělané další uživatelé:
Vyvážení klikové hřídele
Na správném vyvážení motoru závisí jeho spolehlivost i výkon. Pro vyvážení kmitajících hmot si zjistíme přesnou váhu pístu, pístních kroužků, pístního čepu s pojistkami a váhu té části ojnice, která kmitá. Bude to váha horní poloviny ojnice, kterou zjistíme položením ojnice v poloze vodorovné s ojničním čepem v klice a s osou kliky. Potom v této poloze položíme pístní oko ojnice na rovnou misku váha.

Příklad:
píst.........­.............­...........330 g
kroužky......­.............­............15 g
pístní čep s pojistkami.­.............130 g
horní polovina ojnice.......­.........150 g
_____________­________________________­______
celkem.......­.............­...........625 g

K vyvážení váhy kmitajících hmot potřebujeme hmotu o váze činící pouze 2/3 této zjištěné váhy tj. 66 %, tedy

6,25×66 = 412,5 g

O tom se přesvědčíme tak, když odečteme od výsledku 412,5 g váhu ojnice.

412,5 – 150,0 = 262,5 g

a toto (zmenšené) závaží (zvážené ocelové podložky) zavěsíme do horního oka ojnice (přidrátujeme).

Po zavěšení tohoto závaží má klikový mechanismus stát na pravítkách v každé poloze. Nestane-li se tak a klikový čep se pootočí do jiné polohy, závaží je třeba upravit. Náprava se provede odvrtáním materiálu závaží kliky.    [Libor Čejka]   26.12.2022
Odpověď  I to místo, vámi řečené "optimální" je pevně dané. Pokud je píst těžší odvrtává se materiál naproti ojničnímu čepu (180 st.) ve stejné vzdálenosti, jakou má ojniční čep od klikového čepu (klikové hřídelky). Může odvrtat (a dělá se to) i např. v dvojnásobné vzdálenosti, ale pouze polovina vypočteného materiálu. Vše je to o matematice.    [J]   26.12.2022
Odpověď  Ano, znám postup výpočtu nevyvážených hmot.Vzhledem k tomu, že jednoválcových motoru Jawa 350 už u nás několik jezdí, šel bych raději cestou již prověřeného postupu- například ověřené optimální místo kde vyvrtat další otvory. Motor upravuji pro sebe.    [Libor Čejka]   26.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosba o pomoc


 Dobrý den

jsem Dušan Šebek a zabývám se mapováním historie Čs. motocyklového sportu. Vydal jsem spolu s H. Vošalíkem knihu Katalog motocyklů ČZ - http://katalog-motocyklu-cz.cz a nyní připravuji podklady o soutěžních továrních jezdcích ČZ.

Nemohu se dopátrat bližších informacích o jezdci:

Josef Krčmář, narozen v Teplicích, bydlel Divišova 829, Hradec Králové - před válkou a i po válce provozoval obchod se strojním zařízením a zemědělskou technikou a byl zástupce značky ČZ pro Hradec Králové.

Tím, že se narodil v Teplicích, netuším, zda nemá něco společného s Krčmářem výrobcem jízdních kol z Teplic? Poslední zprávy, které jsem našel, byla jeho účast v několika soutěžích 1950-1951, ale pak definitivně zmizel… na matrice v Teplicích mi ochotná úřednice dohledala, že pravděpodobně z Hradce znovu přesídlil do Teplic, ale nic dalšího nemám a nedaří se mi najít příbuzné… V teplicích pravděpodobně nezemřel, resp. nedají se o tom dohledat žádné doklady.

Obchod mu znárodnili v roce 1948, resp 1949, co pak s ním bylo nevím.

Bohužel čas neúprosně běží a tito skvělí lidé, kteří psali historii Čs. motorismu upadají v zapomnění. Pomůže mi jakékoli informace i třeba datum úmrtí, datum přistěhování, sňatek, kontakt na žijící příbuzné, atd… Pokud by dokonce někdo vlastnil fotografii zastoupení ČZ v Hradci Králové, tak to by bylo úplně super...

Pokud by jste mi mohli jakýmkoli způsobem pomoci, budu velmi rád.    [Dusan SebekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
pozdě ale přece. Koupil jsem puublikaci o motocyklech Triumph a na první straně je zajímavé věnování, které se do této debaty hodí.    [Petr94]   22.12.2022
Odpověď  Určitě ano, můžete mi prosím napsat na jicha@klecany.cz - Děkuji předem    [Jicha_2007Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [suvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, zajímalo by vás i tohle?    [suvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Odpověď  Pošlu to není problém, případně to i líp vyfotím. Už jsem z kastlíku myslím sundal ty nánosy žluté barvy...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Odpověď  Dobrý den
to je parádní... myslíte, že by jste mi mohl poslat fotku ve větším rozlišení prosím? Ohledně kola byl vyšetřován za války po atentátu na Heidricha. Atentátníci totiž použili kolo vyráběné Fy. Krčmář... díky předem a pokud by se Vám to povedlo mi poslat velké rozlišení - jicha@klecany.cz    [Dušan Šebek]   22.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Dušane. Pro zajímavost - tento štítek mám na jednom téčkovém kastlíku. Je z toho zřejmé, že pan Krčmář už v té době prodával jak motocykly, tak jízdní kola.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2016
Odpověď  Dobrý den. Máte něco k silničním motocyklovým závodům z let 1946 až 1952? Můj děda Rudolf Dostál z Prostějova je jezdil, především na Walteru 350. V letech 1946 a 1947 i pod svým pseudonymem Rudolf Slim. Budu rád za jakékoliv materiály k jeho závodům. Píši o něm knihu.Děkuji    [Filip Zelenský]   22.08.2016
Odpověď  Tak mi zavolej,kamarádil jsem s Josefem až do jeho smrti.Mám po něm i jeho originál medajli z 6D.    [v38]   09.07.2016
Odpověď  Dobrý den

ano jedná se o J. Krčmáře, narozeného 1913... pokud by jste měl cokoli o jeho životě, budu rád pokud mi dáte vědět... Už se mi podařilo kontaktovat příbuzné, ale budu vděčný za jakýkoli střípek jeho života.    [Dusan Sebek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2016
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350 554


 Dobrý den, mám otázku. Chystám se usadit motor jawa 350 typ 554 do normální kývačky a chtěl bych se zeptat co mě při případné stavbě čeká? Ano vím, písty jdou současně, větší vibrace.... Co se týká kolen, tak jsem se dočetl, že by šly použít replikové na libeňáka, ale nejsem si jistý... Čekají mě i nějaké změny v převodech? Je případně možnost zpřevodování vyřešit sekundárním kolečkem? Je eventuelně z technického hlediska možnost přelisovat kliku, aby šla na střídačku a jezdit s tím? Díky za reakce    [Roman]   11.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rozměrově pasuje standartní ALMET do 350. Mám pocit, že origo ojnice jsou vždy na 15mm čep(ale mnohem lepší materiál než seriový).
Já při GO nechal dát ojnice z 634,a taky písty z 634 na 16 čep a jehly.    [Monty]   14.08.2022
Odpověď  Já bych měl taky dotaz k těmto motorům, jsou písty v něčem jiné, jdou nahradit Almetem?    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2022
Odpověď  karbec 28 bych klidně nechal. Bude chtít samozřejmě zkusit správný trysky a seřízení. Při GO motoru doporučuji snížit hlavy,ty ze Švéda mají spalovací prostor 25 ccm, pro benzín BA 72. Dneska jezdíte na 95 oktanů, takže spalovák 19 ccm bude úplně v pohodě, jezdím i spalováky 17 ccm.
Kolena bych pro jistotu koupil od Hadrávka surový, dopasoval a teprve potom chromoval.    [Monty]   14.08.2022
Odpověď  Klika jednohup nebo dvojhup je na úpravci.Obojí má své plusy i mínusy Největší problém je s výfukovými koleny. Libeňácké jdou pod motor a doutníky se na ně nenapasují. Mě je vyráběl podle vzoru pan Hadrávek s tím, že jsem si je musel doladit.    [Stenly]   12.08.2022
Odpověď  Tak z mého laického pohledu se klikovka při repasi rozlisovavá a přelisovat na jednohup lze v podstatě každá a to pootočením jednoho setrvačníku o 180 stupňů, tedy se domnívám že by to škoda nemohla být, když si to může každý dle jeho přání nechat udělat. Možná se pletu, díky za opravu. Děkuji za reakci Montyho. Monty, mohu tam ponechat při úpravě kliky na střídačku karburátor 2928? Díky za reakci    [Roman ]   12.08.2022
Odpověď  A nebylo by lepší použít normální střídavou kliku a tuto zachovat pokud je dobrá a uložit nebo jí nechat někomu kdo jí využije?    [k]   12.08.2022
Odpověď  Našroubovat tam motor není problém. Kolena z Libenáka pasují. Chtělo by to pořádnej airbox,aby motor udejchal. Přelisovat kliku není problém, prostě se kuchne motor, a udělá klika na střídavý písty. Sekundární kolečko prostě vyzkoušíte, stejně na Libenáku bude na řetěz 520,ale rozeta na Kývačce je na řetěz 428. Takže musíte dát kolečko z Kývačky , začal bych na 16 zubým,a pak se uvidí........    [Monty]   11.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přestavba ČZ 175 na enduro.


 Zdravím všechny. Započal jsem přestavbu ČZ 175 na enduro. Nemáte někdo zkušenost s takovou přestavbou. Nejlépe fotografie pro inspiraci.Děkuji Mojcek    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To není ono.    [mojmír pruch]   19.07.2022
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=eLmF2ofj2TI

tady se jeden pokouší o napodobeninu endura 988.    [Jarek]   15.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Len tak pre potesenie libenak 350 jednovalec


 Ide jak píla. Neveril som aký to má výkon kým som sa nepreviezol.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Typu 575 a 579 hovorili kombajn.mokrosovej verzii Európan.    [Jumbo]   26.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto.    [milanxx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Eso 500 monoblok


 Dobrý den, sháním nějaké dobové nebo i součastné fotky silničních motocyklů ESO 500 monoblok a ESO 350 ohc. Jsem velký fanda motocyklů Eso a udělali by jste mi velikou radost. Předem moc děkuji.    [Fandík]   20.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to staré téma ale pro Járu: kulisy vyrábí pan Oskar Duda a cena je 17 000 kč. o kvalitě nic nevím.    [jwm]   28.03.2022
Odpověď  Vydličky na eso ma ve vyrobě p. Zavadsky    [Josef Pacal]   29.04.2020
Odpověď  když Motoren prodává jednu vidličku za 2500,- ? A navíc-na slovo KVALITNÍ nezapomenete, ale platit se Vám nechce?
Já myslím, že replika za 5000,- by byla akorát, vždyt to je docela složitý,musí to být tepelně zpracovaný,docela přesný a na ty zoubky,kde bere řadící kolík to bude chtít nějaký extra lisovací nástroj. A neprodají se toho tisíce, kdo by to kupoval?

Přesně proto na výrobu replik rezignuju- ještě nic není na světě,ale už je to drahý, a vlastně možná nekvalitní?    [MOnty]   29.04.2020
Odpověď  Monty, repliku jsem nikdy neviděl ale až si cinkneme, pokecáme o tom.    [jwm]   29.04.2020
Odpověď  Járo, já to nekoupil ale vím, že se to na aukru prodalo. Hlava mi to nebere, jsem dříve narozený a celou motorku jsem kupoval za 2 tisíce a dojel jsem na ni domů:-)))    [jwm]   29.04.2020
Odpověď  TO JWM:Za 5000,-kč? To je ze stříbra? Je o něco větší než-li na Péráka nebo Kývačku a vzadu jiné uchycení,tak co je na tom tak drahého?Jesli dělá někdo kvalitní repliku,tak vemu za vděk samozdřejmě i jí.    [Jára]   28.04.2020
Odpověď  To fakt nikdo nedělá repliku? Ani Mažňák?    [Monty]   28.04.2020
Odpověď  Járo, kulisu z Jawa 500 OHC budeš shánět hodně blbě, občas se na inzerci objeví ale cena je okolo 5 tisíc, je jich fakt málo.Držím palce.    [jwm]   28.04.2020
Odpověď  To Monty:Má to být stejné jako na Jawa 500 ohc.Konec konců,vyrábělo se to ve stejné době.Tak kdyby někdo měl na prodej....    [Jára]   18.04.2020
Odpověď  to je stejný z JAWY 500 OHC, -ale jestli někdo dělá repliku, a jak funguje, to netuším.    [Monty]   18.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ-sachs?


 co je to za typ? motor je tam asi sachs 125    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Potvrdí ti len to čo som napísal.    [Jumbo]   26.02.2022
Odpověď  nevím,...možná se nekdo ozve, kdo to videl, nebo má lepší fotky ,nebo má ten motocykl...    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2022
Odpověď  Prečo ten spodok motora nemá vychádzať z968?len preto,že je tam iné veko zapaľovania +kryt reťaz.kolecka a iný valec s hlavou?    [Jumbo]   26.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  968 to asi není...    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2022
Odpověď  CZ rok 1964 typ 970,971 alebo 972.spodok motora vychádzal z motokrosu 968,bol 5kvalt.v 65 bol už veľký karter.    [Jumbo]   25.02.2022
Odpověď  Jinak podvozek připomíná cca soutěžní čz scott, nevím zda 1964, 1965 či jaký rok, ale to asi dle fotek určíte sám.    [P.]   23.02.2022
Odpověď  Máte pravdu, koukl jsem narychlo na válec s hlavou...., měl jsem hodně podobný Zündapp, ale odpovídá to opravdu sachsu co jste vložil.    [P.]   23.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  sachs k125    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022
Odpověď  Asi ne , Zündapp má sekundárni žetez (rozetu) na levo    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022
Odpověď  Motor je Zündapp.    [P.]   23.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburator 2928H


 Ahoj
chystam sa na repas tohoto karburatora, prosim mozete niekto potvrdit spravny postup rozobrania a vybratia vlozky (polozka 3 na obrazku)? Predpokladam ze by mala ist vyklepnut smerom "dole"? Pripadne nahriat telo karburatora predtym?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Supatko je opotrebene tiez, ale uplne minimalne voci telu, je to aj dobre okom vidiet, podla opotrebenia eloxovanej vrstvy. Vlozka je opotrebena tiez. Mam nove orig. supatko aj novu vlozku, po ich vlozeni do tela je jasne ze najviac opotrebene je telo. Takze treba vyvrtat v casti kde jazdi supatko a dat abnormalne supatko. Skusim to nafotit a dat sem foto neskor.

Este jedna vec ma zaujima - aka ma byt spravna vyska hladiny v plavakovke? Ked som skusil klasicky test, naspustit benzin bez preplavenia, odpojit hadicku a otvorit plavakovku, po zatlaceni plavaku dole mam hladinu zjavne vyssie ako horna hrana plavaku. Nema to byt len po hranu plavaku? Plavak nevyzera byt deravy, medzi vikom plavakovky a komorou nie je tesnenie    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2022
Odpověď  Většinou je v čudu šoupáto, ono bylo hliníkové a to tělo se většinou tolik nevydíralo, ale měl jsem v ruce několik, kde bylo závodníkem doma dělané, jak z hliníku, tak bronzu, no já vždy našel slušné tělo, či o nové, nebo i šoupata, ale u větších difuzorů to problém už je, nejčastěji je 26 mm, ale i to lidi převrtávali.    [P.]   29.01.2022
Odpověď  Takže rozobrať sa mi to podarilo.
Bohužiaľ sa potvrdili obavy, telo treba prevrtat a dať väčšie supatko :(

Neviete či niekto takéto abnormálne supatko ponúka? (väčší vonkajší priemer)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2022
Odpověď  Případně prostříkat před rozebíráním, či nahřát a mělo by to jít....    [P.]   27.01.2022
Odpověď  Vďaka za odpoveď, skúsim to teda vyklepnúť    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2022
Odpověď  Ano, někdy vypadne sama, někdy drží tak, že se pomalu rozbije, ale poměrně často je za léta zlomená a vrchí půlka je vyhozená, stěna je prostě dost slabá a materiál na hovno.    [P.]   26.01.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Walter 350


 Dobrý den, stal jsem se vlastníkem motoru Walter 350 a nějakých dílů k motocyklu. Potřeboval bych odbornou konzultaci k tomuto motoru, určení ročníku a dílů k motocyklu, které jsou z různých ročníků výroby. Velice děkuji za reakci    [Walter]   14.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji moc. Nevěděl jsem, že mám hledat na bazoši. Hledal jsem to na tomto veteranforu.
FZ    [lander]   17.11.2021
Odpověď  Minuta hledání: https://motorky.bazos.cz/inzerat/144399822/hlava-cz-walter-350.php    [P.]   17.11.2021
Odpověď  Děkuji za tip. Bohužel se mi ten inzerát nedaří najít. Můžete mi prosím poslat odkaz?    [lander]   17.11.2021
Odpověď  Třeba v inzerci, nyní je v nabídce hlava na Walter 350. Jinak je to spíše o náhodě.    [Walter]   17.11.2021
Odpověď  Kde se takový Walter schání? Stačil by motor.... Kdybych tak věděl, kde skončil dědova 350tka motor...    [lander]   14.11.2021
Odpověď  Podívám se. Sehnal jsem ještě Walter 250, tak jestli nebudu potřebovat. S pozdravem    [Walter]   13.11.2021
Odpověď  Ahoj, nemáš náhodou mezi díly motoru řetězové kolo primárního převodu (to na klice) o 18 nebo 17 zuby pro W 250 ? Mohu ti ho vyměnit za 19 zubů pro W 350.Děkuji za odpověď.    [ Jiří Plachý]   09.11.2021
Odpověď  Zdravím.
Můj děda jezdil závodně motocykl Walter v letech 1949 až 1952. Kde se dá takový motor sehnat? Můžete mi prosím napsat na email lander@email.cz Filip Zelenský    [Filip Zelenský]   13.08.2020
Odpověď  Ahoj.Ztratil jsem na Tebe e-mail. Napiš prosím.Mirek    [Mirek]   04.08.2020
Odpověď  Díky Mirku, už jsem Ti e-mail napsal.    [Walter]   16.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Neznámá bestie


 Ahoj !
Koupil jsem o vikendu tuhle strakonickou bestii a at hledam jak hledam, nikde na internetu neni o tomto typu zadna zminka. Je to číza a byl to pry normalni vzduchem chazeny motor 250ccm, predelany pry Metalexem nekdy v osmdesatych letech na vodnika... Nemuzete mi nejak poradit s identifikaci tohoto stroje, jako je typ, rok vyroby a podobne ?? V pripade potreby zaslu dalsi foto.
Podle toho, co jsem dopátral podle fotek, tak by motor mohl být z motokrosové Čízy z roku 1974-77 (na motoru je vyražen typ 988, ale tvarově devětosmosmička měla plochý kryt magneta...), rám a zadní tlumiče se podobají ČZ kroskám z let 1977-79.

Nevíte nebo neznáte někdo historii tohoto pěknýho stroje ?

ČZ 250/588 ?    [FakeracerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [Pája] Dobrý den,rád bych se zeptal, co vaši spolubojovníci-našlo se nějaké foto?    [Ondra]   21.09.2021
Odpověď  Ondra> Jak je ten pán starej, že básní o věcech které nikdy nebyly? Trošku se v tom ztrácím o čem se přesně mluví, jel jsem enduro 76-93 vyjma roku 90, kdy ho prakticky zakázali ekoteroristi. MTX dělal jen 125, nechaly se do nich sehnat i lepší převodovky, origo nebylo to pravé ořechové. Jel jí kolega i na velkém mistráku, bylo to utrpení, byly nazývány "pičikolo" :-) 250tky jely pár let taky, byli to kluci přímo ze strakonic z fabriky, překrásné mašiny, samej elektron jak na výstavu, nikdy ale snad žádná nedojela. Pokud bys měl zájem, pokusím se vyhrabat fotky + převést (99% mám diáky) a až budeme moci jet za město zkusím zajet za "spolubojovníkama" jestli nemají nějaké foto které by něco dokladovaly.    [Pája]   21.03.2021
Odpověď  Ahoj odborníci,
pán tvrdí, že tohle vyrobil Mtx a čz, tohle nejspíš pravda nebude, ale na každém šprochu...
I z jiných zdrojů jsem slyšel o pokusech s vodním válcem přímo odlitým (ne použitým ze suzuki apod) na kartrech 980/513..Mělo být použito do motokrosu (ne na silnici). Já slyšel, že skládačky tohoto typu tomu ujely, ale je to zajímavá stopa...Víte o tom něco? Případně foto čz-vodníků?
díky Ondra    [Ondra]   26.01.2021
Odpověď  A po roce zas na prodej jako rarita na bazošu, třeba se zas najde nějakej debil co to koupi. https://motorky.bazos.cz/inzerat/99011391/CZ-250-9882-Enduro-vodnik.php    [Xxx]   07.01.2019
Odpověď  Nemáte všichni chtít samý raryty pak lehko skočíte na špek takovým podvodníkům!    [Hitler]   06.01.2019
Odpověď  za 20000 supr stroj...    [HIS]   08.02.2018
Odpověď  Žasnu, že někdo takový střep vůbec koupí a ani si předtím nic nezjistí ohledně toho, zda to vůbec mohlo tak být, chyba kupujícího a ponaučení, nic víc bych v tom nehledal. Ten kdo to dokázal prodat a najít tedy kupce (s prominutím onoho blbce) si zaslouží metál :) Teď otázka za kolik to bylo?    [Petr]   08.02.2018
Odpověď  Tak to jo, já nic dopředu jen na místě a bud vezmu nebo ne. Navíc dle fotky nic nekoupim.    [Tom]   08.02.2018
Odpověď  Tak ono jakmile budeš mít tu čest s prací policejního orgánu a přijdeš o nemalé finance, tak k tomu budeš přistupovat třebas jinak, často platím dopředu a vyzvedávám později, kvůli práci, vzdálenosti aj. a vždy se vyplatí mít vše nějak pojištěné.    [Pavel]   08.02.2018
Odpověď  Být pořád v takovém napětí a čekat od všeho podvod, by mě přešla chuť něco kupovat, to už raději tedy díly a udělat si sám, pokud jsem nevěřící Tomáš.    [Tom]   08.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Monark 350 typ 554 - nastavení zapalování


 Motocykl špatně startuje, a proto jsem se rozhodl skontrolovat nastavení předstihu a celého zapalování. Ale na internetu jsem nenašel hodnoty předstihu na motor Jawa 350 typ 554 (dvouvalec jednohup) prosím o radu, jaká tam má být hodnota. Děkuji    [Jirka]   07.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na 350/554 jednohup musíš dát předstih 2,4 až 2,6 mm. Na těch 3 až 3,4 ti to nepojede.    [Mirda4444]   20.06.2021
Odpověď  Děkuji za hodnoty.    [Jirka]   08.06.2021
Odpověď  3,00 až 3,2 mm předstih a 0,4 odtrh. Je to opsané z originalního manuálu    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Soutěžák nebo domamel?


 Dostala se mi do ruk taková na první pohled šílená splácanina. Půl dílů čz 475 trial, půl sériovka. Na 90% jsem to odhadoval na domácí tvorbu z dob minulých. Pak mne ale zaujalo zpracování některých úprav, červený jawácký lak na všech dílech a začal jsem mít podezření, oč se vlastně jedná. Nejvíce mne zaujala zadní 19´´ kyvka, kde je dle mě záchyt brzdového štítu přes kulatinu. Kyvka je dle mě z dob, kdy 19´´ ještě nebyly běžné. To soudím z použití seriového držáku tlumiče- má navrtán otvor pro napínák. Dále na rámu nikde není žádné číslo-nebo jsem ho alespoň nenašel. Co víc- rám nemá ani otvory pro štítek. Z katalogu motocyklů ČZ se kyvná vidlice a použitá nádrž nejvíce podobá ČZ typ 957 nebo 958 (str. 220). Zadní blatník má taktéž původní lak, oproti sériovému má odlišný konec. Spodní rámová trubka je vystužena- ve čtvercovém profilu je ještě profil kulatiny-to ovšem mohla být až následná úprava, protože krk je vystužen. Stupačky hádám ze švéda-mají tisícihran. Děkuji za jakýkoliv názor.    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice to není fotka z mého Monarka, ale tady je vidět pěkný detail    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2021
Odpověď  U švéda to tak taky je, hadička je jen vsunuta mezi žebra a tak drží    [vojta]   03.02.2021
Odpověď  To jako ze je ten druhy konec hadicky jen tak hala-bala zastrcen mezi zebra?
Ja jsem predpokladal ze je nastrcen na nejakem naustku a vzhledem k tomu ze ta hadice vede do mista kde je prisroubovany karburator predpokladam ze ten naustek je durch blok. Proto pisu o falesnem vzduchu za karburator. Vubec me nenapadlo ze pro druhy konec hadice neni zadne uchyceni a je vrazen jen tam kde nejmin prekazi.    [takysportkar]   03.02.2021
Odpověď  Takysportkar: ale o karburátoru jsem přece nic nepsal, co je to za blbost... i na té fotce je přece vidět, že ta hadička končí před krytem karburátoru. Prostor zapalování byl lépe utěsněný proti vodě a se zahřátím motoru by tam vznikal vyšší tlak, tak tam jednoduše udělali odfuk a hadička je tam pro to, aby byl otvor co nejvýše, co je na tom divného?    [meela]   03.02.2021
Odpověď  kdepak- u dynama je schovaná lahev s rajským plynem, a ve vhodný okamžik se zvyšuje výkon motoru na dvojnásobek. Jezdec potom zařadí pětku, a vyhraje.
Za komunistů to STB tajila, ale díky tomuto vynálezu vyhrávali naši Šestidenní.    [-A-]   03.02.2021
Odpověď  meela: to jako ze do smesi za karburatorem zamerne pousti falesny vzduch aby to bylo chudsi???
Ono to zapalovani bezi v olejove lazni aby viko muselo byt specialne utesneno? A i kdyby tomu tak bylo, tak odvzdusneni se odvadi do airboxu pred karburator a ne za nej.    [takysportkar]   03.02.2021
Odpověď  Za 270tis.to mohlo byť tip-top.    [Jumbo]   02.02.2021
Odpověď  odvzdušnění prostoru zapalování    [meela]   02.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Co je to za hadici mezi sanim a deklem? Je to fotka z aukce Libenaka na aukru.    [takysportkar]   02.02.2021
Odpověď  Monty:
Pokud byl rám vyztužen ještě před navařením krku, nevěřím tomu, že by k tomu došlo ve Svazarmu. Ale nechci se hádat, kdo má 957 nebo 958 rám doma, jeden pohled do krku by stačil na správné určení.
Jirka.S:
Myslím že tu rám bez kyvky ještě zbyl, píšu Vám e-mail.    [00]   27.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

jawa 250 soutezni(bi-track) r.v. 1988.pístní kroužky


 Prosím o radu, kde sehnat pístní kroužky na tento motocykl.
Rozměry: průměr 70,75x1,5x2,9 (2 kusy) materiál ocelove chromovane. Udajne se dovacely z nemecka kvuly vysce. Chci jet v září ve stopach zlinske šestidenní.
Dekuji za rady    [Daniel Svozil]   12.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den,
nejsem autor příspěvku, ale kroužky hledám. Pokud máte ozvěte se.
Rosťa.    [Rosťa]   09.01.2021
Odpověď  nesháníte ještě kroužky bna soutěžní jawu 250?    [Polcar]   01.01.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWA 250 S353 ISDT


 Poprosím bližšie info o Jawa 250 S353, počet kusov, a ake odlišnosti mali roky 1956/57    [Peter]   23.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobré ráno! Je možné určit, ze kterého motocyklu (modelu, roku) pochází motor s číslem S353-000128? Moc děkuji za pomoc.    [sebaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2020
Odpověď  Oslovte si asi někoho, kdo má kopie knihy prototypů, jakmile cca skončily, asi se začla dělat tato rádoby sériová řada, jinak nevím, či ěnkoho, kd ví jistě kdy se začalo číslovat již klasicky.    [P.]   21.08.2020
Odpověď  To jde těžko říct, ty motory se lišily rok od roku. Motorka na fotce je z roku 1954, na motoru ještě neměla označení 353 ale pouze 250. o žádné dochované jsem neslyšel, takže ani nejde říct jak byl kryt řetězu přidělaný...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2020
Odpověď  A jak by měl vypadat celý motocykl, když má ještě nálitek na pevný kryt řetězu. Takto? http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2009/1008230219.jpg Případně jaký to bude tak rok?    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2020
Odpověď  Dokonce i kartery, které mají již odfrézovaný držák na kryt řetězu měli ještě válec klasický, výfuky ven s vnější, či i vnitřní matkou a teprve poté cca klasický libeň, takže u těchto by asi měl být cca určitě jeden ze starých, no dle čísla osobně nevím, to by museli uvést jiní.    [P.]   19.08.2020
Odpověď  Ano, to je on.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2020
Odpověď  Není to náhodou ten co se naposledy prodal na aukru, kartery cca pérák, číslo co uvádíte a válec cca klasický libeň.    [P.]   18.08.2020
Odpověď  Nevíte někdo jak to bylo s válci u prvních kusů. Mám blok s výrobním číslem S-353-00000x a hliníkový válec s vnitřními závity na výfuky, který jsem k tomu dostal, má jinou rozteč svorníků a nejde nasadit, vnější průměr vložky na válci i v bloku je 72 mm. Roztečí pasuje sériový válec.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020
Odpověď  Peter,pokud budeš chtít nějaké informace,tak se ozvi na můj majl.    [v38]   29.10.2012
Odpověď  to v 38: mam pripravene originaly, nestihol som nafotit, ale potreboval by som detail bočneho stojanku, vedel by ste mi s tym pomocť? aspon nejaka foto a rozmery by stačili, dik    [Peter]   28.10.2012
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Terénní jízda - J. Okrouhlický a J. Poustka


 Ahoj,
mám zapůjčenou knihu Terénní jízda - J. Okrouhlický J. Poustka. Budu si ji kopírovat. Má asi 230 stran. Chci ji nakopírovat A4 tzn. cca 115 stran plus plastová vazba. Chce ji někdo taky, když už ji budu kopírovat?

Joe477, joes.webgarden@email.cz    [Joe477] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je to již hodně dávno. Ale zkopíroval jste tu knihu Terénní jízda? Ota    [Ota Kmínek]   09.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 6.2.2022)
Nezodpovězené téma 

klika cz380 514


 mohl by nekdo prosím zmerit prumer a šírku zetrvákú na klice cz 380 514    [majco]   04.02.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

počet vyrobených kusú čz 513 a 514


 nevíte kde jsou tabukly o počtu vyrobených crossových strojú čz? dekuji za vaši odpoved    [majco]   18.04.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006