MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316041 příspěvků |8175 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 146 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní speciály 29.5.2024 16:00  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 Soutěžní   10.03.2010 / 119
    Jawa TK 16   16.10.2009 / 87
    trial Petrovka   08.12.2010 / 83
    Šesťdňová   27.01.2014 / 80
    Jawa-Tatrany   11.12.2008 / 78
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 437      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 95      Příspěvků Příspěvků: 4970
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/125 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor lava strana    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ram    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentOdpověď  motor    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  viac foto    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

jawa 250 675 junior


 dobry den,
zhanam viac informacie, dobove fotografie ku jawa 675    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jsem postavil mini moto ale to jsem prodal ještě před dokončením    [pytrs]   10.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [pytrs]   10.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  podomácku dělané -- mám jen dvě fotky tu první tu mi postavil táta (byla z pařezáka a bylo mi 13) pak jich bylo asi 15 ,tu poslední ČZ 175 ,tu jsem prodal v pardubicích na burze někdy v roce 1983    [pytrs]   10.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  Na blatník jsem jen z boku přivařil plech, obstřihnul požadovaný tvar a na takové podomácku vyrobené signovačce to olemoval. Pak už jen přetmelil, toť vše.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za odpověď, ještě by mě zajímala úprava toho zadního blatníku. Díky    [Dobeš79] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak mne to stálo kolem 4.000,-Kč ale díky tomu,že jsem asi před patnáci lety koupil za dvě stovky takové torzo ČZ 477, ze kterého jsem použil rám, sedlo, tlumiče, filtrbox a zadní blatník, který jsem upravil. Něco mám z burzy a teď jsem koupil přední blatník za 1200,-Kč a páku brzdy za 950 Kč.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chtěl bych se zeptat Zetkaře, na kolik vyjde taková stavba. Díky    [Dobeš79] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma  Neví někdo, z jakého typu Yamahy pochází tato nádrž ?    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2024 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Do třetice z mé "lidové tvořivosti " aby vnuci viděli, na jakých strojích jsme začínali. Akorát ještě udělat výfuky a dodělat motor.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trial postavený v roce 1989. Motor ČZ 477s válcem a hlavou z motokrosu, vrtání 80 zdvih 58,brzdy vlastní zadní tlumič upravený ze Škoda 1203, nádrž a podsedlo z ocelového plechu    [Karel Bartošek]   20.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Replika soutěžní Jawy 250 rok 1954.s originálním válcem. Od serie se liší výfuky, širší kastlíky odklopná maska světlometu, tachometr napevno na horních brýlích, velký filtr sání, kratší sedlo na pantech, kratší zadní blatník, pneu 3,00-19 3,50-19    [Karel Bartošek]   20.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Průběh stavby.Motor hotový základ motoru je ČZ 150 válec s hlavou Jawa 559 v převodovce dvojka z ČZ 125 B Maska, kastlíky a filtrbox svařené z 0,8 ocelového plechu, rám je inspirován úpravou od "Zetkaře"    [Karel Bartošek]   20.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedna historická z doby, kdy mi bylo 17. Škoda že šla z domu, rychlá jednička z převodovky by se dnes hodila. V té době už ale stála v garáži jednovýfuková ČZ 360.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pěkná mašina, nebyly by nějaké fota z průběhu stavby?    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje stavba    [Karel Bartošek]   12.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky.    [k]   27.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ty kratší to zn. 200 mm v síle 3,5 mm má Moto Ustí n.L.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Od středu hlavičky.    [ZetkařRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak mě ty rozměry třeba zrovna zajímají.Jen doplňující dotaz ta míra je od ohybu nebo od konce hlavičky?    [k]   27.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po delší době jsem vylepšil mou napodobeninu scotta novým předním kolem. Trošku jsem se potrápil s délkou špic, delší vyšly na 247 mm a kratší 200 mm, kdyby to někoho zajímalo. Střed z péráka 160 mm a zkrácený o 10mm.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ČZ 125/516 MTX    [Aleš]   28.10.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawa 100UVMV


 Kolega někde vyhrabal torzo motoru 100UVMV a chce postavit komplet soutěžní motorku. Sám jsem na ní jezdil, žel veškeré fotky se ztratily při rekonstrukci baráku :-( Nemáte někdo k dokumentaci nebo foto??? Každý kus by byl vítán. Ďííík Pája.    [Pája] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2023 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Pokud stavíte motor Kombajn, můžete použít jako základ kliku ze Švéda. Jen je treba prohloubit vyvažovací otvory pr. 18mm v setrvačnících. Existuje na to origo fabrický výkres    [Libor Čejka]   29.07.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud bych stavěl vyjímečně se vyskytující motorku a chyběla mi klikovka, a přemýšlel bych o úpravách klikovky jiné, tak bych šel jednoduchou cestou výroby nové. Přeci jen klikovka je kus jednoduše obrobené oceli, žádná kosmická technologie. Předělávat a převrtávat tak jako tak vyžaduje dobré strojní vybavení a zkušenosti. Je pravdou, že ochotných sousedů soustružníků za lahev rumu je jak šafránu, ale firem je dostatek. Jen bude potřeba rumu celá bečka.    [Luboš]   29.07.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravim, chcem vas poprosiť či sa u niekoho nenájde zvyšná klika na sveda libenaka 579. Staviam jawu 579 kombajn 350 jednovalec a nemám tento posledný diel.Kludne na repas alebo len zotrvacniky.Ospravedlnujem sa za inzerciu ale už som vycerpal všetky možnosti inzercie,motoantik,e tovar alebo aspoň poradte kde ju zohnať. Vdaka Milanxx    [Milan]   27.07.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

klika cz380 514


 mohl by nekdo prosím zmerit prumer a šírku zetrvákú na klice cz 380 514    [majco]   04.02.2023 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne tak, robil som tento motor,zotrvaky sú take iste ako má libenak.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Porovnaval som klukovky z S aj z T 575 oproti kluky zo švéda 579 a sú vyvážené rovnako.iný vyvažovací otvor tam nie je.    [Jumbo]   29.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..odpověď na Lubošovu reakci:
Také jsem se v mládí něco nastáčel setrvačníků, vyráběl z duralu mezikruží a převrtával válce až byla stěna vložky ,,jak papír"..
Stále doufám, že se mi ozve majitel ideálně originálního motoru 575 a poskytne mi udaje o rozmístění vyvažovacích otvoru.
Bohužel i přes to, že si motorky řeším jen pro sebe- tedy nekomerčně/nic neprodávám, mám pocit že sdílení informací tato doba nepřeje. Kombajn 575 bude nejspíš stejný svatý grál jako Californian I. Tam jsem také s prosbou o informaci k detailům neuspěl...    [Libor Čejka]   29.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvky upozorňují na poměrnou složitost úprav vyvážení a je to zcela pravdivé.
V mládí jsem se snažil experimentovat s kamarádem strojařem, protože motorů a dílů bylo za hubičku všude mraky. Něco jsme toho nastudovali a hledali rady u zkušených a mohu říci, že vyvážení je vždy nějakým kompromisem. A úplně nejlepšího výsledku se dosáhne použitím již odzkoušeného řešení.
Proto se tady přikláním k nalezení a použití stejné úpravy motoru J 575.    [Luboš]   29.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud je píst těžší, je výhodnější odlehčit píst. Z vnitřku např. vrtákem nebo kulovou frézou vyhrabat něco materiálu. Další možností je použít odlehčený pístní čep s menší sílou stěny. Po případném dalším výbrusu píst vyměníte ale odlehčenou kliku budete špatně dovažovat zpátky.
Základní otázkou ale zůstává na jaké % vyvážení se dostat. Pokud vezmeme jednoválec, tak % vyvážení se u různých značek motocyklů budou dost lišit. Záleží to na mnoha faktorech jako uchycení motoru, tuhosti rámu, rozsahu otáček atd.    [Tomáš S]   27.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  asi bude lepší si nastudovat , co je to statický vyvážení a dynamický a pak se rozhodnete co s tým ......    [majco]   27.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano, v principu to máte správně. Spletl jsem se v místě pokud je píst těžší, platí to opačně. Za což se omlouvám. Když tak hledím na tu kliku, by měli být ty odvrtané otvory ve stejné vzdálenosti od ojničního čepu, jako ojniční čep od klikového. Pak stačí odebrat vypočítanou gramáž na stejné kružnici mezi nimi. Pokud ne, musí se to přepočítat, kolik se má v daném místě odebrat. Ale abyste nebyl zklamán co se týká spolehlivosti a výkonu. Toto je jen teorie a v praxi záleží na vyrovnanosti chodu motoru v celém rozsahu otáček. Nějaké vibrace tam budou určitě. Klika musí být také náležitě vycentrovaná a zúhlovaná ojnice při montáži. Ať se zdaří!    [J]   26.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dosud jsem žádnou klikovku nevyvažoval. Našel jsem tento návod/postup- viz níže.
Vaše doporučení odvrtávat při použití těžšího pístu setrvačníky na protější straně než je ojniční čep, popravdě moc nechápu.Pokud by se následně měla klika(doložená závažim odpovídajícímu doporučení v návodu )při odvalování zastavit v každé pozici, předpokládal bych spíše odlehčení v oblasti ojničního čepu- tam kde jsou už stávající otvory. ale jak jsem již uvedl, dosud jsem nic nevyvažovat a proto bych získal info jak to na konkrétní klice 575 mají udělané další uživatelé:
Vyvážení klikové hřídele
Na správném vyvážení motoru závisí jeho spolehlivost i výkon. Pro vyvážení kmitajících hmot si zjistíme přesnou váhu pístu, pístních kroužků, pístního čepu s pojistkami a váhu té části ojnice, která kmitá. Bude to váha horní poloviny ojnice, kterou zjistíme položením ojnice v poloze vodorovné s ojničním čepem v klice a s osou kliky. Potom v této poloze položíme pístní oko ojnice na rovnou misku váha.

Příklad:
píst.........­.............­...........330 g
kroužky......­.............­............15 g
pístní čep s pojistkami.­.............130 g
horní polovina ojnice.......­.........150 g
_____________­________________________­______
celkem.......­.............­...........625 g

K vyvážení váhy kmitajících hmot potřebujeme hmotu o váze činící pouze 2/3 této zjištěné váhy tj. 66 %, tedy

6,25×66 = 412,5 g

O tom se přesvědčíme tak, když odečteme od výsledku 412,5 g váhu ojnice.

412,5 – 150,0 = 262,5 g

a toto (zmenšené) závaží (zvážené ocelové podložky) zavěsíme do horního oka ojnice (přidrátujeme).

Po zavěšení tohoto závaží má klikový mechanismus stát na pravítkách v každé poloze. Nestane-li se tak a klikový čep se pootočí do jiné polohy, závaží je třeba upravit. Náprava se provede odvrtáním materiálu závaží kliky.    [Libor Čejka]   26.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  I to místo, vámi řečené "optimální" je pevně dané. Pokud je píst těžší odvrtává se materiál naproti ojničnímu čepu (180 st.) ve stejné vzdálenosti, jakou má ojniční čep od klikového čepu (klikové hřídelky). Může odvrtat (a dělá se to) i např. v dvojnásobné vzdálenosti, ale pouze polovina vypočteného materiálu. Vše je to o matematice.    [J]   26.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/125 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006