MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308382 příspěvků |7618 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 53 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 15.1.2021 19:21  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 101
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 67
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 467      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 129      Příspěvků Příspěvků: 4152
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Rám ČZ 477


 Ahoj, dokázal by mi někdo poradit s rámem u čízy 477 ? Na krku, mám dva prolisy, v horním prolisu je závit M8 na uchycení nádrže, dolní je bez díry. Když sleduji různě po internetu fotky motorek 477, nacházím pouze horní prolis.

Koukal jsem, jestli třeba nemám rám z 487, ale zadní úchyty motoru mám správné (krátké 477) a motor sedí vzadu přesně u kyvné vidlice, u 487 je znatelná mezera. A veškeré úchyty na rámu - odpovídají typu 477.

Další zvláštností je zadní kyvná vidlice a zadní madlo, které měli 487, ovšem dle svárů vypadá originálně. Štítek mám v němčině, VIN rámu je vyraženo opačně, než 477 mají a u posledního čísla 4 mi přijde, že ta 4 je i obráceně, zkrátka tam jsou dvě.

Oslovil jsem pár lidí, kteří mají tyto dvě motorky a rám mi oměřili, rozměry odpovídají rámu 477.

Mě by tedy zajímalo, jestli ty dva prolisy byla nějaká inovace ve výrobě, nebo byl rám koupen později jako ND v Mototechně. Nebo mám prostě nějakého bastla. Díky

https://ibb.co/album/w7gw4p    [Sportkař]   09.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já bych tipoval náhradní díl z pozdější doby - už měli k dispozici jiné výlisky hlavy rámu a použili je...    [meela]   14.01.2021
Odpověď  Nikdo nic neví:-)    [Sportkař]   14.01.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po cca 2 letech práce, zde je výsledek.
V podstatě už chybí jen lišta kolem sedla.
Když by se někomu válela doma a byla by k prodeji, tak mi dejte prosím vědět.    [wartas2]   07.01.2021
Odpověď  Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou?    [Jakub]   06.02.2018
Odpověď  Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující:
barva červeno - stříbrná kombinace
Přední světlo Aprilia.
Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu?
Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza.
Díky.    [Jan Polák]   29.01.2018
Odpověď  Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže.
Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená.
A v TP to nikde není.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  ta co jsem posílal v odkaze byla v původní barvě, červená metalíza + šedivé blatníky a schránky. To si myslím že byla nejčastější barva v roce 1969. Potom bývá často vidět modrá metalíza a na fotkách jsem viděl i černou, ale naživo ne (obě také s šedivými blatníky a schránkami). Světlo skoro určitě Aprilia.

Po barvě se podívej na nepřístupná místa, třeba pod štítek nebo na vnitřní části filtrboxu a krytu řetězu - pokud tam při stříkání nechali "bordel" tak pod ním bude původní barva :-)    [meela]   29.11.2017
Odpověď  Děkuji za informaci.
Že je to ověřovací série, tak předpokládám, že potřebuji sehnat přední světlo Aprilia, přepínač Aprilia a sedlo Al lištami.
Jakou bych měl zvolit barvu?
Nikde se nedochovala ta původní.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  Pokud má motor číslo 187 jedná se o stroj z nulté, nebo ověřovací série roku 1969... bylo vyrobeno přes 200ks. Forma motoru ještě obsahovala nálitky pro UŘ - ale jáž to byl tlakový odlitek... Prototypů bylo opravdu 6, ale to byl lehce odlišný motocykl, navíc vyrobený již v roce 1967. Lišil se v rámu, nádrži, blatnky byly odlišné, motor byl hrubý odlitek, litý do písku, filtrbox také atd atd... ale to jsou opravdu odlišné motorky.    [jicha_2007]   28.11.2017
Odpověď  Tady je na prodej další, kdyby někdo chtěl:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/82367982/Cz-175-4 77.php    [Jan Polák]   27.11.2017
Odpověď  Myslím že jste tu informaci o vyrobených kusech špatně pochopil. Tam je řeč o prvních prototypech. Jinak mám taky 477 s těmi nálitky za válcem. Výrobní číslo je v první stovce. Je to klasická červená s chromy a výbavou Aprilia.    [Honza]   26.11.2017
Odpověď  Tyhle motory se nejspíš na prvních pár set kusech používaly, viděl jsem komplet stroj s podobným výrobním číslem. Bohužel nemám pořádnou fotku, takže nevím jakou měla nádrž a další díly...

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=132&idtop=243706    [meela]   26.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

ČZ 350 472.6


 Dobry den ,chlapy neřešili jste nekdy,mam ČZ 350 472.6 a mam papiry na ČZ 350 472.5 ram mam vyřešeny, ale motor chci zachovat typ 632.2 v techničaku mam uvedeny typ 634.9. Dase přepsat diky pacal    [josef pacal]   21.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Diky monty    [josef pacal]   02.01.2021
Odpověď  Nejsou uplně stejný, liší se lehce nějakou mazací dirkou proti 638.
Ale jsou záměnný. Nový se koupit nedají, výroba v Březnici skončila před cca 15 lety. Později se dělala modernizovaná verze, která jde upravit.
Ale už asi 10 let Zbrojovka Březnice neexistuje,a továrna JAWA montuje komplet jiný ČÍNSKÝ vidlice, ze kterých nepasuje nic.
Takže schánět někde starší, nebo uloženky,případně přechromovat jetý.    [Monty]   02.01.2021
Odpověď  Dobry den chci jse zeptat na trubky přednich tlumiču s hlinikovymi spodky zda jsou stejne s jawa 638 ,anebo kde by se daly koupit jednu mam ohnutou a nevim jestli to ma cenu rovnat diky    [josef pacal]   02.01.2021
Odpověď  Dobry den chci se zeptat jakou mate zkušenost z novymi ojnicemy CRK co se tyče životnosti na motorech 632    [josef pacal]   10.12.2020
Odpověď  přerazit čísla?    [-a-]   22.11.2020
Odpověď  Děkuji za odpověd ,co dal sehnat motor    [josef pacal]   21.11.2020
Odpověď  já to zkoušel před pár rokama,ale ve Strakonicích mně odmítli dát povolení na výměnu    [Monty]   21.11.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 125/175


 Ahoj, potřeboval bych radu ohledně odkopeni sedla na čz je tam zámek a nevím jak na nej za jakoukoli radu budu rad    [Fuficek443] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Z nejakeho důvodu se mi to tady objevilo později pardon a díky moc.    [Fuficek443] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2020
Odpověď  Vždyť už vám to radili ve vlákně ČZ 150! Vyvrtat a zničit tu vložku. To je nějaký problém??    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

šasí z čz 200 čtařtakt prototyp?


 Dobrý den, chtěl bych poprosit, zda někdo z váz pozná tuto motorku? Může být toto šasí z čz 200 čtyřtaktu prototypu? Motor klasika 477 a kastlík také , ale zbytek?    [CurinPetr] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kde skončilo to torzo motocyklu?    [Petr Soukup]   22.10.2020
Odpověď  Zdravím,mohu se zeptat jak to skončilo s tímto motocyklem?Díky s pozdravem JirkaS.    [Jirka S.]   31.01.2020
Odpověď  Tak co bys nechtěl, levně koupit, draze prodat, typický Čech, je jen škoda, že se k podobným věcem pomalu nikdy nedostane konečný zákazník, ale nějakej překupníček.    [Pavel]   30.09.2017
Odpověď  JEN JSEM ZVĚDAV, KTEREJ VŮL VÁM DÁ ZA NI 200 TISÍC, POZOR NENÍ TO ČTYŘTAKT A DÍLY JSOU ITALSKÝ ITALJET A V ITÁLII BĚŽNĚ K SEHNÁNÍ, CENA TAK MAX 50 TISÍC.    [richard]   30.09.2017
Odpověď  To jsou jen dohady. Kdo měl - neměl přístup k nějakým dílům, to už se nikdo nedozví.
Spíš bych požádal, na základě čísel motoru a rámu, Strakonice aby se podívaly do archívu, pokud je to prototyp. Pokud to nevyjde, tak o tomto konkrétním motocyklu nebude nikdy nikdo vědět nic. Ale rozhodně stojí za zachování.    [J]   04.06.2017
Odpověď  Ano, sedí, spíš jde o to kdo měl přístup k dílům z vývoje a jak si motocykl upravil, dost lidí ze Strakonic mělo na svých strojích díly ze soutěžáků, či vývozek, prototypů apod., foto s panem Pudilem je mé, kdysi jsem ho tu hodil...    [Pavel]   04.06.2017
Odpověď  Na motocyklu sedí samotný skvělý Strakonický konstruktér F. Pudil.    [J]   04.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento motocykel je dosť podobný. Má klasický 2-taktný motor. Snáď mi autor fotografie prepáči za umiestnenie, ale stratil som zdroj, odkiaľ ju mám.    [vlado]   04.06.2017
Odpověď  děkuji za rady, původní barva tam je, jen blatníky byly chromové a jsou přetřeny stříbřenkou,bubna přetřeny černou a má to zavařovanou kyvku. Tak uvidím jestli dají papíry dohromady. Za par korun zrovna není. Děkuji    [CurinPetr] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.05.2017
Odpověď  Určitě to je zajímavá věc. Zrenovoval bych to podle citu, snad se na dílech pozná původní barva. Co dalšího ?    [Monty]   30.05.2017
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zodpovězené téma  

Plynove lanko čz 175


 Mame čz 175 477 posilube a lanko plynu nsm vydrži cca 1500 km mate někdo zdroj na lanka, jde malinko tiž,ale neni to zase takova tragedie diky za radu    [josef pacal]   03.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Problémy s lankem vyřeší demontáž vratné pružiny kladky čerpadla. Pružina v karburátoru v pohodě zvládne vrátit kladku čerpadla i šoupátko.    [Jarek]   07.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

spojka jawa90


 rád by jsem se zeptal zda má někdo zkušenosti s replikou inzerovanou na fichltkramek.cz http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_2312.html, zda opravdu bezproblémů pasuje na jawa90, přesněji cross 68. díky za odezvu    [VB]   17.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  meela, dík za info.    [Roman.]   03.10.2020
Odpověď  Ahoj, mezi ložiskem a unašečem šoupátka žádná rozpěrka není    [meela]   02.10.2020
Odpověď  Podľa toho čo píšete to naozaj vyzerá tak že tam je len to jedno gufero. Medzi ložiskom a tým unášačom bude teda pravdepodobne nejaké oceľové puzdro. Už by to chcelo len jeho rozmery. Skúsim to zmerať. Páni, ďakujem za príspevky.    [Roman.]   02.10.2020
Odpověď  Ahoj, gufero sa naozaj nachádza v statore (držiak cievok). Tlačná pružina ako písal SJ90 sa z jednej strany opiera o rotor a tlačí na unášač šúpatka. Tento unášač je aretovaný kolíkom na čape kľuky.    [Maroš]   02.10.2020
Odpověď  Ahoj myslím, že je tam jen to jedno gufero nasazené v tom statoru (krytu šoupátka). Pružina se má opírat o rotor ne o kolík. Tu pružinu tam nemám ani u jednoho motoru a funguje to bez problému i bez té pružiny.    [SJ90]   02.10.2020
Odpověď  Zdravím. Páni fakt nikto nevie ako to má teda byť? Ďakujem.    [Roman.]   02.10.2020
Odpověď  Zdravím.
Takže objednal som si 38 zubovú rozetu z nejakého Pitbiku a dám ju upraviť na tú pôvodnú 34 zubovú rozetu. Prevodový pomer vychádza ešte o niečo lepšie ako pri použití 14 zubového reťazového kolečka. Zaujímalo by ma ale ešte niečo iné. Rozobral som pravú stranu motora teda zapaľovanie, šupátko atď. Nepozdáva sa mi jedna vec. Keď sa pozriem na pravý kľukový čap tak sú na ňom umiestnené nasledovné veci: pravé ložisko kľukového hriadeľa, simering, unášač šupátka na ňom šupátko a pružina tlačiaca tento unášač smerom do motora. Druhý koniec tejto pružiny sa opiera o kolík zaisťujúci polohu rotora na hriadeli. Veko šupátkovej komory má simering, 25/35x7 ktorý tesní valcovú plochu unášača šupátka. Porovnával som si to s katalógom náhradných dielov ako aj s dielenskou príručkou a medzi ložiskom a unášačom šupátka nevidím žiadny simering. V reze motora v dielenskej príručke vidím skôr nejaký oporný krúžok? Poprosil by som o radu ako to teda je. Ďakujem.    [Roman.]   30.09.2020
Odpověď  Zdravím. Dík za typy.Budem musieť riešiť tie prevody.    [Roman]   21.09.2020
Odpověď  S panem Lubošem souhlasím, každý jen hledá jak ošulit výkon a ono není kde brát, leta tak ty kila u sebe.    [Kadel]   21.09.2020
Odpověď  Soused vytáhl pionýra na kterém nejezdil 45 let, jen ho udržoval. Ze své původní 60kg váhy se dostal něco přes 100kg. Výsledkem bylo, že kopec ve vsi, který v mládí jezdil pěkně na dvojku vyjel pouze na jedničku. Velká váha a odpor vzduchu nejsou kamarádi slabých motůrků. Nejlepší zkouška je posadit někoho s poloviční váhou a hned bude vidět "závada".
U jawy 175 jsem měl v zadu pneu 3,5 /16 a stačil jeden hřebíček, výměna kola s pneu 3/16 a motorka ožila.
Musíme si uvědomit, že motorky byly konstruované na poválečné generace, jawy 90 spíše pro sportovnější jezdce. Dnešní jezdec je jako dva tehdejší, proto motorky netahají a musí se šáhnout do zpřevodování. Mám to také tak, co jsem vyjel zetkou v 15 letech, tak dnes o kvaltem dolů.    [Luboš]   21.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (41) 
Zodpovězené téma  

Hlavni světlo


 Dobry den chlapy, skoušel jste někdo hl.žarovku halogen 12v 55w je tam zapalovani vape 12v 200w diky    [josef pacal]   01.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za odpověd draty mame nove 1.5mm    [josef pacal]   02.10.2020
Odpověď  Určitě se patice neroztečou, při 12V elektrice se zachováním původní watáže poteče obvody poloviční proud oproti původní elektrice 6voltové. Při dvojnásobné watáži (55W) u předního světla bude proud v obvodu zhruba stejný oproti původní watáži (25-35W). Halogen o trochu více hřeje, ale patice i celá přední lampa je odolná dost. Důležité je dodržet odpovídající průměry vodičů, zkontrolovat jejich stav. Po 50 letech může původní instalace vypadat vizuálně v pořádku, ale uvnitř vodičů pod izolací se občas nachází jen zelený prášek namísto mědi.    [Luboš]   02.10.2020
Odpověď  Děkuji zapoměl jsem dodat čz 125 476 , aby se mě neroztekly patice    [josef pacal]   01.10.2020
Odpověď  200 W utáhne halogen 55W snadno, vzadu je pár watů. Blinkry mají 2 x 15 nebo 2 x 21. Spíše je potřeba dát pozor, aby kabeláž byla v odpovídajícím stavu bez vad.    [Luboš]   01.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 cross vidlice


 Dobrý den, koupím přední jedno brýlovou vidlici na Jawu 90 cross,děkuji    [Marcek]   31.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahojte, ak by mal niekto na predaj prednu vidlicu na jawu 90 prvy typ, tak by som mal zaujem, staci len vrchná cast. Dakujem    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.09.2020
Odpověď  ahoj,shanim alespon spodni cast s pruzinou, levou stranu, kratke provedeni. nemate nekdo? diky.    [sobolman]   30.03.2014
Odpověď  Nazdar.Potřebuješ ještě tu krátkou přední vidlici na Jawu 90.Jestli ano tak se ozvi.Já sháním tu dlouhou.    [Standa]   29.11.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Olejové čerpadlo netesní (tečie) 175/477.1


 Zdravím Pani,
Chcel by som sa spýtať ako riešite vytekanie oleja z čerpadla.
Mam pocit, že to vyteká z miesta ktoré som označil. V bode kde prechádza regulačná tyčka tesnením. Da sa niekde kúpiť ? Nikde som ho nenašiel.
Ďakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den toto čerpadlo z foto je na 125 ,na 175 je koncove čislo 400,ale tečeni oleje na to nema vliv    [josef pacal]   24.08.2020
Odpověď  Ahoj, měl by jste někdo rozměry lanek a bowdenů mezi plynem a čerpadlem a ke karburátoru. Díky    [Mirek]   24.08.2020
Odpověď  Je to slabé místo těchto čerpadel, společně s dosedací plochou k levému víku. Nechal jsem si udělat toto těsnění nové a olej vydržel neunikat cca. 200 km provozu. Pak se situace opakovala. Našim konstruktérům v MOTORPALU se bohužel nepodařilo okopírovat japonské čerpadlo Yamalube. Pro lepší ovladatelnost plynové rukojeti doporučuju odstranit pružinku z čerpadla. Pružinka v karburátoru zvládne kladku vrátit nazpět.    [Jarek]   22.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 350 typ 472


 Zdravím vospolok.Mám otázočku pre pamätníkov.Známy kúpil túto ČZ a dáva ju do pôvodného stavu,hľadáme rôzne podklady.Mám v pamäti že na tento motocykel bol svojho času urobený test asi v Světe motorú ale za svet to neviem nájsť.Len si pamätám že ten článok mal v nadpise Test ČZ 350 Žralok-reportéri ho tak nazvali asi kôli spotrebe pri teste ak sa dobre pamätám.Možno to ale bolo v inom časopise.Nespomínate si niekto kde a kedy to bolo?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tú dvojstranu z toho Sveta motorú mám,stále by som potreboval aspoň upresniť to číslo STOPu kde to bolo uverejnené.Alebo čakať až na moto burzy a tam si to dohľadať,zviazaný STOP je bežný.    [Joski]   29.06.2020
Odpověď  Take se teto 472/4 rikalo Rusky ohar 😁 paradni masina..    [Marek]   28.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bylo ve SM srovnání 472/3 s 634/8. Nemám originál, takže nevím číslo/ročník. pro ilustraci 1.dvojstránka.    [batoh] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2020
Odpověď  Dík za ochotu.J    [Joski]   18.05.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Brano]   17.05.2020
Odpověď  Ďakujem za stopu k STOPU,už som o sebe začínal pochybovať.Prehľadával som Svety notorov.Ak by sa vám to podarilo nájsť a upresniť prípadne oskenovať bol by som vďačný.Ale ešte raz dík za pomoc.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.05.2020
Odpověď  Ten test bol zverejneny v STOP-e v roku 1977 alebo 1978. Ten vytlacok by som mal mat doma.
Ano zralok , kvoli dost vysokej spotrebe, ktora im tam vysla. Inak ten test myslim napisal znamy novinar Cvengros. Dost ju tam "zvozil", na socialisticke pomery dost, aj ked si myslim ze objektivne. Podla mojho nazoru, dnes by si asi novinar testovanu motorku nedovolil takto zvozit..., dnes by sa mohlo stat nasledovne: 1.zeby redakcii uz nepozical nikto motku na test, alebo za 2. - by mal na krku pravnikov...    [Brano]   16.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 477 - světlo APRILIA


 Chtěl jsem si zase trochu rozšířit obzory a pořídil si typ ČZ477 se kterým nemám zatím žádnou zkušenost. Dnes jsem ten kousek dovezl. Je to rok výroby 1969, poměrně zachovalý po prvním majiteli, říkal že mi ho dostal nový jako student od otce za maturitu. Má kulaté světlo Aprilia (nápis aprilia je na rámečku, skle i na přepínači). Chci se zeptat, jestli se tato světla na začátku výroby montovala standardně na všechny kusy, nebo jen na některé serie. (Podle původního majitele se jednalo o motorku původně určenou na vývoz.) Díky    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ahoj nema nekdo na čz 175/477 jak je svetlo s aprilie chyby me klicek a na spinacku ten vrchni chromovy kulaty kryt a nevim jak ta origo spinacka tam drzi dekuji za foto a info popripade jak zapojit elektriku dekuji radek    [RADEK]   26.06.2020
Odpověď  Ano, je to správně.
První typy měly tohle světlo z Aprilie.
Kolega jí měl novou z Mototechny, bylo to stejné.    [Tonda]   05.11.2019
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0773736001432706439.jpg

http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0239039001432704011.jpg schema zapojení světla Aprilia.    [Jarek]   26.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě z druhé strany    [jirka]   24.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  zatím se mi nepodařilo najít klíček Aprilia podobný Boschu,ale našel jsem originál klíč ze světla na triál 250/475.04    [jirka]   24.04.2019
Odpověď  773046460    [Franta]   27.03.2019
Odpověď  Kolik je cena klíčku?    [franta]   26.03.2019
Odpověď  Klicek original mam na prodej    [jakub]   18.03.2019
Odpověď  Sorry ještě mail jawa.cz@centrum.cz    [Wčelař]   17.03.2019
Odpověď  Michal: mam tu eletriku ve světle rozebranou.Jestli chceš napiš mi na mail ,pošlu ti fotky.není to nic jednoduchého a je to značně nepřehledný.jestli myslíš ,že to vyrobíš tak na to zapomeň    [Wčelař]   17.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 80 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (80) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lubi ale este nikdy som to nevidel v inzercii.Dalo by sa to spravit pomocou 487/471 a motorom napr.455/475 ale original je original.Neviete kam to bolo urcene na vyvoz?Prepacte kvlitu fotky.    [Jawak]   02.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  52 zubů , jako všechny Zetky na 18 kolech    [MOnty]   04.05.2020
Odpověď  Dobry, chcem sa opytat na cz 250 typ 485 kolko zubov ma mat rozeta. V katalogu nahradnych dielov nie je uvedeny pocet zubov a mne rozeta chyba,neviem aku mam kupit.    [Milanxx]   04.05.2020
Odpověď  Ahoj potřeboval bych ložiska do krku asi s i misky. Poradte Prosím kde koupit.    [Anty26]   27.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pája, Meela: Děkuji Vám za odpovědi, je to tak že se musí pootočit tou spodní maticí a stáhnout pružinu, je tam bajonet, který pak vypadne. Ty tlumiče co myslel Monty mám na jiné motorce, tam je opravdu ten vrchní kroužek ze dvou polovin a ty jdou rozdělat, ale toto je ještě asi starší provedení nebo co.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2017
Odpověď  Nee, musel to být nějakej atyp nebo domácí vývoj. Je to uzavřenej kruh, vyndavá se horem.    [Pája]   23.06.2017
Odpověď  ale ta spodní miska na seřizování tuhosti jde přece vyndat, v jedné poloze je průchozí a vysune se ven - potom je už rozebrání jednoduché. Nebo jsem měl nějaký atyp?    [meela]   22.06.2017
Odpověď  Ty tlumiče jsou každej jinej a oba špatný. Pokud je to 47x, tak nemá seřizování tuhosti, horní miska je přivařená a rozebírá se, jako jawskej. Pokud je to z 48x, tak má seřizování tuhosti, zmačkne se pero vycvakne se horní půlená hliníková miska a "vysype" se vše vrchem jak píše Monty. Pokud je zmaštěnej, tak lze zrepasovat, je to stejné jako na Jawě. Já odpáral na 477 horní misku, koupil novou pístnici s okem, na šabloně bodnul misku a stříknul kladívkovou barvou. Foto mohu dodat. Na tlumičích nemají být ty plastový kryty. Olej tlumičovej 50 ccm, nebo 1:1 s motorákem. Věc vkusu, chce to zkusit. My máme vyzkoušeno, že dopředu jen motorák.    [Pája]   21.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji Ti za radu Monty, ale nemůžu ten tlumič stlačit tak, abych vytáhl ty půlkulaté spony, u kývačky nebo 477 mi to rozdělat šlo, ale tady ne, možná jestli to není kvůli tomu seřizování tuhosti.
Ještě dotaz na svorník stupaček a stojanu, jaká je správná délka? Když jsem motorku rozebíral tak byl z obyčejné závitnice, pak jsem sice sehnal jiný s jemným stoupáním, ale ten je kratší, hádám že ze 634 a pak taky s jemným závitem, ale moc dlouhý, ten je asi na 472. Mohl bych ho kdyžtak zakrátit, ale potřeboval bych vědět délku. Je to jako na 477? Ale radši bych jeden z nich vyměnil za původní.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2017
Odpověď  Stlačíte pružinu, a ten horní kroužek je ze dvou půlek - ty se potom rozpadnou, a pružina jde sundat. Potom vyšroubujete hlavní matici, vyměníte těsnícího "slavíka" a nový olej. Myslím, že 50 ccm do jednoho.    [Monty]   12.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pája: Děkuji Ti za typ, zámek je už venku, koupím si pak oba nové. Už se mi povedlo sehnat i druhý tlumič. Teď bych se chtěl zeptat, jak se rozdělávají tlumiče, abych mohl vyměnit olej. Ještě se chci zeptat na tu podložku co je na tom spodním tlumiči pod horním okem, ta tam asi být nemá, že? Ještě se chci zeptat jaký olej a kolik patří do jednoho tlumiče.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2017
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

klakson na poslední model Jawa 90, jaký tam patří?


 Poradí někdo jak přesně má vypadat klakson na poslední model Jawy 90? Držák klaksonu je nasměrován tak, že klakson nebude směřovat čelní stranou dopředu ale na levou stranu. Má to tak být? Konektory ke klaksonu jsou připraveny na plochý jazýček - ne jen holý drátek co se zašroubuje do klaksonu jako u standartního klaksonu z Jawy 50.    [Janek]   16.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bzučák je 12V AC, není tedy shodný s 6V Jawama.    [arapara] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

posilube vzduch v hadičce


 Zapojil jsem posilube na čz 477,a dělají se mě bublinky v hadičce,v čerpadlu jsem vyměnil gufera i kroužky.Proč?    [mart-x] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den nevite prosim někdo kde by se dala sehnat tryska mazani ,která je natočena do sani před karbec, nebo rozměry diky    [Josef Pacal]   04.03.2020
Odpověď  Tak vyřešeno výměnou hadičky a objímky.    [mart-x] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2015
Odpověď  ještě doplním-čerpadlo jsem odvzdušnil,hadičky naplněné olejem bez bublin,bublinky se tvoří při přidání plynu.    [mart-x] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 16.1.2020)
Nezodpovězené téma 

CZ 125 476 - plynove lanko


 Ahoj
pre kamarata robim repas (nie renovaciu) 476. Ma to posilube olejove cerpadlo, ale chcem ho vyradit minimalne pocas zabehu motora.
Neviete niekto ale dlhe plynove lanko ma original 476 bez olejoveho cerpadla?

Dik    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Drziak vyfuku Jawa 90 cross


 Ahojte, prosim o pomoc, nemate niekto skresleny drziak vyfuku na Jawa 90 cross? Mam ram na roadster, tak si to nemam kde pomerat, aby som ho vyrobil. Dakujem za pomoc.    [pista170Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Plynove lanko čz 175


 Mame čz 175 477 posilube a lanko plynu nsm vydrži cca 1500 km mate někdo zdroj na lanka, jde malinko tiž,ale neni to zase takova tragedie diky za radu    [josef pacal]   03.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ráfky Jawa 90 poslední modely, chrom / stříbřenka, šířka ráfků ?


 Ahojte, mám dotaz na znalce motocyklů Jawa 90. Mohly by být na posledních vyrobených Jawách 90 ráfky ve stříbřence ? A mohly by tam být i o něco širší ráfky než je klasika tj. 18 x 1,6 ? Mám tam totiž ráfky 18* 1,85. Jsou ve stříbřence, špice niklované. Motorka je v zachovalém původním stavu, výrobní číslo odpovídá posledním vyrobeným kusům. Je to jediná věc, která mě na motorce nesedí. Ještě teda i pneumatiky nejsou původní Barum a jsou tam místo 2,75-18 pneu s rozměrem 3.00 - 18. Myslíte si, že by ty kola mohly být původní, nebo to spíš bude inovace majitele a mám sehnat klasické ráfky? Děkuji za odpovědi.    [Janek]   26.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 125/476


 Dobry den nevite někdo v čem se liši motory 9k a 11 k podle knižky je kom. poměr stejny diky    [Josef Pacal]   23.02.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006