MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298815 příspěvků |7138 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 21.2.2019 22:30  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 91
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 70
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 65
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 445      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 122      Příspěvků Příspěvků: 3945
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974, motor je typ 623 (jawa bizon), chtěl bych se zeptat, zda někdo neví kolik se typu 471.0.0 vyrobilo?

předem díky    [radarRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Moc díky. Myslel jsem si to tak ;)    [kvasky]   21.02.2019
Odpověď  kvasky: ano je to tak, pohyb přepínače je ve smyslu pohybu řídítek, jakoby se palcem při zapínání blinkrů natáčela řídítka.. Tedy doleva = nahoru, doprava = dolů    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím Vás nikde jsem se nedočetl jak má být zapojená přepínač směrovek. Jeden říká tak, druhý onak. Pokud chci doprava tak přepínač dolů? Je to správně? Děkuji za upřesnění.    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2019
Odpověď  to Brno je asi nějaký divný, s jedním zdejším uživatelem jsem měl taky problém cca rok, než po výmluvách poslal díly    [panelka]   08.02.2019
Odpověď  Kdepak Wolf. Jaroslav Vlk, Rolencova, Brno. Bacha na něj, není to důvěrný prodejce.    [kvasky]   07.02.2019
Odpověď  pan Volf je myslím Jiří.... :D Už sem mu také vracel zboží.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Ještě na ní sháním pěkný (nejlépe nový) rámeček předního světla. Byl jsem napálen prodejcem z bazoše (Jaroslav VLK, Brno), kde mi tvrdil, že rámeček je TOP stavu, ale bohužel. Dále si pohrávám s myšlenkou použít dvoubarevné zadní světlo. Též kdyby se někomu doma válelo, mám zájem.    [kvasky]   05.02.2019
Odpověď  Pěkná 471.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Odpověď  Carlosi rád tě potkám a pokecám. Často brázdíme po Železných horách a Žďársku.    [kvasky]   03.02.2019
Odpověď  No gratuluju, vypada krasne. Myslim, ze tahle barevná kombinace je mezi soudobyma motorkama takova osvěžující. Podle značky soudim, ze se nase stroje nacházejí ve stejném okrese, tak se treba vyhledove potkame nekde na silnici. At ti dela radost.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (91) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  JAWA 90:hledám veškeré informace o tomto motocyklu:z výroby,počty vybených kusů,čísla motorů,Jawa 90 Roadster a Cross Aprilia počet kusů a pro koho byl vyroben,J 90 Skutr a Sprint vyráběl se nebo to byla jen úvaha? atd.Děkuji za odpověď.    [NovakRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 335 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Budu rád,když jsem foto dáte.Díky.alin64    [Aleš Novák]   15.02.2019
Odpověď  Pre Alin 64.Zohnal som dalšie Del Orto 17,tiež funglovku.A kupodivu každý z karburátorov má iné veko.Takže aj 1 aj 2 je správne.Ak by ste chcel môžem nafoťiť.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A posledný:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ečte?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže môj sen o funkčnej replike SK 50 sa o hodne priblížil.Dnešný nález fungl nového nikdy nepoužitého Del Orto 17 je predposledný diel skladačky.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Už to tu bolo pred pár rokmi,teraz lepšie foto:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.08.2016
Odpověď  Tak je to jasný č.1. Diky.    [alin64] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2016
Odpověď  Kto máte motocykle JAWA 90, s v.č. čo najbližšie 040 000?    [M.]   07.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tu je foto, ak pomôže,    [M.]   07.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [alin64] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 335 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (335) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prospekty jawa 634


 Protože jsem žádné tady neviděl,zkuste taky něco přihodit.
Přidejte i 638-640.    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle mne dostalo...:-) Americký zpěvák a komouš v jedné osobě Dean Reed a jeho "bezstarostná jízda" ulicemi Moskvy(?) myslím, že je tam vidět Lomonosova univerzita)) v hudebním klipu. A Harleye vyměnil za JAWU 634! Klobouk dolů. Já si toho blba ještě pamatuji, vystupoval s velkou slávou i u nás v Československu. Tohle video ale neznám. Dokud byl komunistům dobrý, tak byl pokud možno, propagandisticky vytěžován. Ale jeho konec už tak slavný nebyl. Zemřel ještě relativně mladý v tehdejší NDR a měla v tom údajně prsty Honeckerova tajná státní police - Stasi. Pravdu už se asi nikdo nedozví. Podle mne to byl naivka, který nevěděl co to je komunismus a neznal jeho praktiky a na to nakonec dojel a dojezdil.
Zde je klip:
https://www.youtube.com/watch?v=KdZPrkhVV5Y    [J]   10.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeden prospekt je teď na aukru

http://aukro.cz/jawa-634-4-reklamni-prospekt-i5611 672412.html    [Luckytom]   23.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  musí to být ,jenom prospekt????    [kraken] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2015
Odpověď  Nemáte tam někdo něco o tom, jak má vypadat JAWA 634/6? já koupil po kutilovi a tak nevím co a jak.Díky ,R.    [Roman Fuchs]   27.05.2014
Odpověď  Rok 80 není 634-4 ale nějaká 634-7    [Jakub] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další reklama.. formát A4. Z druhé strany je pouze červený pruh. Text žádný.    [Jawasystem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2011
Odpověď  Petr určitě jeto dobra cena jestli je v puvodnim a pěknem stavu prodavaj se i draž tak nevahej a dej fotku.    [Zdeněk]   16.06.2010
Odpověď  Jo a rok je to 1980.
Petr    [Petr]   16.06.2010
Odpověď  Dobrý den
Měl bych dotaz na vás odborníky. Mám možnost koupit Moto Jawa 634-4 350ccm. Je v celkem slušném stavu a pojízdná. S doklady a s platnou technickou. Cena by měla být 10000kč. Je to dobrá cena za tento stroj?
Děkuji    [Petr]   16.06.2010
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 477 - světlo APRILIA


 Chtěl jsem si zase trochu rozšířit obzory a pořídil si typ ČZ477 se kterým nemám zatím žádnou zkušenost. Dnes jsem ten kousek dovezl. Je to rok výroby 1969, poměrně zachovalý po prvním majiteli, říkal že mi ho dostal nový jako student od otce za maturitu. Má kulaté světlo Aprilia (nápis aprilia je na rámečku, skle i na přepínači). Chci se zeptat, jestli se tato světla na začátku výroby montovala standardně na všechny kusy, nebo jen na některé serie. (Podle původního majitele se jednalo o motorku původně určenou na vývoz.) Díky    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mohl by prosím někdo vložit fotografii elektroinstalace uvnitř světla s detailem na spínací skříňku? Děkuji    [Michal]   08.02.2019
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=132&idtop=220493    [Jakub]   08.08.2018
Odpověď  Ahoj, měl bych prosbu, mohl by mi někdo změřit trysku u Posilube, kterou je přiváděn olej za karburátor, vyrobil bych ji podle toho, jednoduché schema rukou by stačilo. Dík    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mohl by mi prosím někdo změřit průměr kontrolky a průměr a výšku krytu spínačky na světle Arilia Bohužel mi chybí děkuji moc    [milda]   01.08.2018
Odpověď  Zdravím, mám prosbu, mohl by mi někdo poměřit rozměry díry na spínací skříňku?

Můj světlomet byl značně poškozen kutilem domácím - vypižlána díra na větší spínačku. Díra už je zavařená a zatmelená, bohužel neznám rozměry a umístění díry původní. Díky    [kajus] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2015
Odpověď  Na parabole u spodního přepínače jsou dvě vodolepky, zelená a červená s nápisy BAT a DIN. Mám to tam originál na Trialce z roku 1968.
Rámečky Aprilia se dají koupit na ebay.com, ale je to šlupka.    [Jura62]   20.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim, mam dotaz - nema nekdo z pritomnych, nebo neznate nekoho, kdo by mel na prodej predni cast svetla Aprilia? Mam na mysli ramecek,sklo, parabolu.. Mam jen plechovy hrnec a chtel bych to zkompletovat?.. da se vubec jeste naky takovy dil sehnat?    [gurekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2014
Odpověď  proto píšu" obrousíte průměr kolíčku" - je myšleno na průměr 4,5 mm.

Nebo jsem kolíček prostě vyrobil- vždyt je to kus drátu. Kde je nějakej problém?    [monty]   16.07.2014
Odpověď  provádím renovaci čz 250 Trial. Světlo Aprilia i spínač světel je stejné(alespoň to tak vypadá na foto). Řeším již diskutovaný problém s klíčkem. Nepřipadá mi, že by šel vyrobit z Bosch klíčku. Vzpomínám si, že byl viditelně delší a i průměr 4 mm mi nesedí. Do mojí spínačky totiž 4mm nevejde.    [vitoldRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2014
Odpověď  z nouze vezmete obyčejnej bošák a v ruce na brusce zmenšíte průměr kolíčku.

Je to sice primitivní,ale účinné.    [Monty]   15.06.2013
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

čz 472.4


 Tak je doma! Možná na první pohled "obyčejná hranatka zetka" - ale já vidím hodně zachovalou motorku v původním laku, najeto pouze 2500,- km po jediným majiteli.    [Monty]   07.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji. Mám motocykl ČZ 250/471 (v původním stavu) s hliníkovými ráfky a tam je 75 mm. Dále mám ČZ 175/477 Harlejka (v původním stavu) s hliníkovými ráfky a tam je 68 mm.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2019
Odpověď  Ja mám na mojej 74 mm.    [ogar]   06.01.2019
Odpověď  68 mm? 75 mm?    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímá mě tento rozměr v mm    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
Odpověď  1,85-18 přední a 2,15-18 zadní pro model 472.5 a 472.6 .

Starší modely měly oba ráfky 1,85.18    [Monty]   08.12.2018
Odpověď  Jaká je šířka hliníkových ráfků na ČZ 350/472? Prosím šířku v mm měřenou v nejširší místě.    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim zasilam foto pojistky i prerusovace v obalu.diky M    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2015
Odpověď  ok,takhle to stačí,pokud je v obalu tak nebude nikde připevněna.Díky marca    [jan]   13.08.2015
Odpověď  Pojistka je tam myslim take v obalu, buzirce. No ja to snad jeste rozeberu..    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2015
Odpověď  no jasne mam typ 4 1978. Pojistka je v bakelitovem valecku sepnuta pojistnou zeleznou sponkou, ktera to drzi pohromade. Nevim jak bych to popsal lepe :)    [marca] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2015
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

výška sedla čz 175, 350


 Prosím o informaci o výšce sedla od země u typu čz 175/477, 350/472. Nemůžeme to nikde najít a v okolí na změření motorky také nikdo nemá. Děkuji za pomoc.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Asi majú rovnako 800 mm https://www.veteranforum.cz/index.php?id=2&idkat=132&idtop=302855 , https://www.cezetmania.info/filestorage/technika/manualy/1976_navod_k_obsluze_250_471.3_350_472.3.pdf (rozmery v náčrtku)    [josi]   14.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Akumulátor ČZ 175/477.01


 Dobrý den, prosím o radu jaký typ akumulátoru patří do motocyklu čz 175/477.01 posilube rok výroby 1969? Díky, zakoupil jsem tento motocykl bez baterie. a uvítám jakékoliv info o tomto typu čz. Díky. Tomáš.    [Tomáš Novák]   25.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ja som mal v 477 (v 1973) originálnu nemeckú batériu AWS 6V 4,5 Ah ( niečo takéto: https://motocykle.bazos.sk/inzerat/93906776/Jawa-Mustang-bateria.php ). teraz mám v 471 6v 6 Ah, iná mi tam nevojde... ( http://www.akumulator.sk/motobaterie/motostart/standard-1/6n6-3b-moto-start-standard-6v-6ah.html )    [josi]   13.01.2019
Odpověď  ta 7Ah má tloušťku 5 cm což by na hloubku vyhovělo    [Mirek]   27.08.2018
Odpověď  ahoj řeším stejné téma, 477.01 do kaslíku se mi nevejde baterie, jakou používáte, 6V 11Ah se tam nevejde, kaslík by musel být širší a baterie nižší, koupil jsem 7Ah a taky je vysoká beterie by musela být vysoká myslím 10cm aby přes ní prošel držák a kryt.    [Mirek]   27.08.2018
Odpověď  Záleží jaký je tam typ držáku pod kastlíku, dělaly se na dvě velikosti baterie    [ceskemotocykly]   26.12.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

vape pro 350 634. 472


 Zdravím. Jaký tip vape mám použít na moto jawa 634 a čz 472 ? Možno to samé i na jawa 350 360 ? A kde ho koupím za rozumné peníze ? Děkuji za radu.    [mirek]   15.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vypadá místo pro zapalování takhle? Se 4ma šroubama?    [Monty]   10.01.2019
Odpověď  Moto je čz 472.5 r.v.1984, je v tom origo motor, ale už ho někdo možná v minulosti dělal. V t.p. je typ motoru 634,9. Je to ještě 6 W. Mám to u technika, ten si neví rady, nevim přesně teď teda číslo motoru. Vape jsem koupil sz13-2. Je v něm ale menší díra, náběh na klice je větší. Koupit jiné vape, jaké ? Vysoustružit stávající vape podle kliky ? Nevím..    [mirek]   10.01.2019
Odpověď  Máte kliku(nebo celý motor) model 632 , původně na 12V alternátor JAWA.    [Monty]   08.01.2019
Odpověď  Tak to vape mi tam stejně nejde, klika má větší náboj, v zapalování je větší díra. Technik z Vape Kroměříž řekl že musím mít v motoru jinou klikovku. Je to vůbec možný ? Moto pochází z Polska, je možno nacpat do motoru čz ( jawa ) 350, 472 jinou klikovku ?    [mirek]   08.01.2019
Odpověď  Koukal jsem na eshop vape. Nenapadlo mne rozkliknout jednotlivé druhy, kde to pak je jasně napsaný. Už to vím.
Nejsem moc dobrej s počítačem, ale zase bych třeba vyhrál na páku.. :) Každopádně díky.    [mirek]   27.11.2018
Odpověď  to fakt nejste schopen nebo ochoten se podívat do firemního E-shopu, kde to mají jasně napsaný? https://eshop.vape.cz/z1673-souprava-zapalovani-sz13-2    [-a-]   27.11.2018
Odpověď  To tu fakt nikdo neví jaký typ vape je na 350 634 nebo 472 ?    [m.]   27.11.2018
Odpověď  A zaregistroval jsem v inzerci i bezkontaktní zapalování ( ne vape) na prodej. To je co za produkt? Předpokládám že vape je lepší. Rád bych jezdil a neřešil furt zapalování. Díky . Mirek.    [mirek]   21.11.2018
Odpověď  Cena může být určitě vyšší. Ale jestli to bude jen o trochu tak nevadí, jen abych měl srovnání. Podniková prodejna tam je. V nabídce je snad 15 druhů zapalování v cenách od 2400 po 8500. Netuším jaký typ na 472 nebo 634 patří. Do budoucna bych chtěl i 350/360. Mám domluveného známého že mi to namontuje. Nevím ale co koupit. A do Kroměříže si raději zajedu, než e-shop. Vzal bych 2 - 3. Díky za radu. Mirek.    [mirek]   21.11.2018
Odpověď  S tou nejlevnější cenou u výrobce to není vždy pravda. Jednou jsem v e-shopu podnikové prodejny Paramo v Pardubicích objednal 30 litrů oleje do soustruhu a pak objevil nedaleký e-shop kde byla cena za úplně stejný produkt o 300 Kč nižší. Tak jsem to v Paramu stornoval a objednal teda levnější. Největší paradox byl ten, že mě řekli že ho nemají skladem a musí ho objednat z Pardubic z Parama.    [Alfons]   16.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWA 90 Roadster , červeno černá varianta


 Kolegové veteránisti, hodlám renovovat motorku v tomto odstínu, mám dotaz : které díly na této motorce nejsou ve správném odstínu ? Domnívám se, že :
přední blatník má být červený s černými vzpěrami - nebo mají být v chromu ?
nádrž černá
kastlík ( filtrbox) červený
kastlík ("vanička pod sedlem") červený
zadní tlumiče - tlumič i horní kryt černý nebo tlumič červený a kryt černý ?
nosič , pokud se montoval v továrně - černý ?
Co ještě je špatně, nebo jsou nějaké varianty ? Třebas některé motorky byly dodávány s černým kastlíkem apod.
Neměl by někdo od této varianty fotku skutečně autentického původního stavu ?    [V:M:]   27.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mám roadster,červeno čierny úplne pôvodný,od nova naj.cca 2000km.Foto sa mi sem nedá vložiť,pošlem Vám ho na mail.    [Mimo]   05.01.2019
Odpověď  A ste si na 100% isty, ze tie farebne odtiene nemohli byt aj tak ako su? S urcitostou Vam mozem povedat akurat ze spodna cast zadnych tlmicov bola siva u vsetkych jawa 90. U tychto motoriek platili nejake pravidla ohladne farebnych odtienov, zvycajne boli dve farby- prva farba - kostra, fitlerbox, blatniky, kryt retaze a vidlica. druhy odtien - nadrz, kastliky a vzpery blatnika. Ale co to sledujem tak som sa stretol aj s inou motorkou co mala nardrz v takej farbe ako Vasa a inej ako zvysne dva odtiene. Preto ta moja prva otazka. V knihe o jawa 90 je farbam a odtienov venovana cela stat, tak by som vam mohol poslat sken do mailu ak je to este aktualne. A este otazka, ten kastlik s napisom roadster asi neplanujete pieskovat? Ak ano, a este ste nepieskovali tak by som vam ho vedel vymenit za podobny bez napisu. Dakujem za odpoved    [Janci]   02.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Problém so štartovaním ČZ 175/477


 Dobrý večer,

mám problém so štartovaním mojej ČZ 175/477, ročník 1971. Možno to bude trošku dlhší príspevok, ale pokúsim sa popísať problém detailne na príklade.

Príkladná situácia. Ráno prídem k mašine, otočím kohút paliva nadol, nacupujem karburátor až kým preteká prebytočný benzín von, 3 - 5x naprázdno prešliapnem, zasuniem kľúčik, a na 1. alebo 2. ostrý kop motor okamžite naskočí. Žiadny problém.
Prejdem napr. takých 14 - 15km, motorku odparkujem. O nejaký čas k nej prídem, otočím kohút, šliapnem na ostro....nič. Vytiahnem kľúč, 3 - 4x šliapnem naprázdno, kľúč zasuniem, šliapnem na ostro...nič. Motorka nakoniec chytí, ale až po opätovnom manuálnom opatrnom docupovaní benzínu do karburátora a na možno 5. - 10. ostrý kop. Čím mašina stojí dlhšie, tým horšie. Toto sa stáva tak v 7 prípadoch z 10. Keď už naštartuje, ide krásne do otáčok, drží voľnobeh, príliš nedymí, akoby sa nič nestalo.
Pritom som si všimol jednu vec - keď situáciu nasimulujem v garáži bez jazdy, situácia je omnoho lepšia. Napríklad, v garáži prídem ráno k mašine, nacupujem, naštartujem, nechám chvíľu na voľnobeh bežať, po chvíli vypnem motor, vypnem prívod paliva, vytiahnem kľúč. Po hodine - hodine a pol sa vrátim, 3x šliapnem, zasuniem kľúč, štartujem, v 90% prípadov mašina hneď naskočí... Už som sa skúsil vrátiť aj s dlhším odstupom, napr. 5 - 6 hodín, v garáži spravidla stačí pár krát šliapnuť na prázdno a na prvý - druhý ostrý naskočí.
Neviete kde by mohol byť problém? Na hadičke je palivový filter, pod zapalovaním som vymenil gufero. Nádrž nie je vnútri totálne OK, v dohľadnej dobe ju budem čistiť, ale je to ešte v medziach použiteľnosti. Vo filtri veľa zachyteného "bordelu" nie je a prúd benzínu z kohúta je dostačujúci.
Napadá ma, či sa vplyvom tepla motora po odstavení mašiny po jazde nejako neodparuje benzín z karburátora. To by vysvetľovalo to, že ho často treba potom znova nacupovať aj po krátkej pauze (resp. manuálne "našlapať" opakovaným štartom)... Akurát medzi karbecom a valcom mám špeciálnu podložku ktorá by mala presne tomuto brániť.
Tesnenie plavákovej komory je už staršie - je možné, že sa benzín odparuje tadiaľ? Alebo okolo kolíka cupáku?

Ak ste dočítali až sem, tak Vám srdečne ďakujem za Váš čas a rady. Ondrej    [Ondrej]   06.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nejlepší místo těch spekulaci bude, kdys pudete k te motorce, hodite do hajzlu ten filtr a pudete to projet. Pak se můžem bavit dal.    [xxx]   09.11.2018
Odpověď  Taky mě v létě bublal benzín na 473 v záběhu    [panelka]   09.11.2018
Odpověď  za zkoušku to stojí, vyndat papírový filtr, vyměnit za jiný, třeba je to opravdu tím. Stojí málo. Papír se zanese mnohem dříve než sítko. Na zkoušku stačí i delší hadička, několikrát stočit aby se bordel nedostal do karburátoru.
S tím bubláním přehřátého benzínu v horku jsem se trápil u bizona 350, ale u jiné motorky ještě ne.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2018
Odpověď  Pokúsim sa odpovedať rad za radom.
1. Príliš chudá zmes na zapálenie byť môže, ale hlavne pri teplom motore (resp. motorom po jazde), za studena väčšinou štartuje dobre. Závada je tam odkedy motorku mám, totiž, kúpil som ju od jedného pána ktorému vyše roka stála v garáži. Motorka jazdila napodiv skutočne dobre, ale bol som upozornený na to, že v nádrži môže byť kadečo, že by sa ju patrilo vyčistiť. Tak som ju doma poriadne vytriasol s maticami, pár krát vypláchol benzínom, na hadičku dal tento filter: http://www.topmoto.sk/Palivovy-filter-moto-maly-d1470.htm s tým, že po sezóne nádrž vyčistím poriadne kyselinou, vylejem farbou a filter už tak nebude potrebný. Tá chvíľa práve prišla, zajtra si mám ísť vyzdvihnúť objednané farby. Tak či tak, pôvodný majiteľ tam filter nemal a na štart sa nesťažoval. Bola to prvá vec ktorú som doplnil ako prevenciu voči prenikaniu zvyškov, kt. sa nepodarilo odstrániť, ďalej do karburátora.
2. Karburátor som len po kúpe motorky preventívne vyčistil, doplnil o izolačnú podložku (medzi karbec a valec) a nastavil podľa príručky. Trysky ostali pôvodné. Zapaľovanie som nastavoval, menil som jeho dosku (pôvodná mala totálne zošúchaný filc), znova na hodnoty podľa príručky (tuším 0,4mm odtrh a 3mm predstih). Za studena motorka chytá dobre, na prvý - druhý kop.
3. Ohľadom toho pretlaku pár. Iste je to možné, a po vyčistení nádrže filter odstránim. Akurát píšete o urobení dierky do špičky papiera - mnou používaný filter (odkaz vyššie) žiačnu špičku nemá. Je možné, že spôsobuje problém aj tak? Je v ňom trochu hnedého nánosu z nádrže, ale nie veľa.

Ondrej    [Ondrej]   08.11.2018
Odpověď  S předchozím souhlasím, ale pokud se stáním s teplým motorem karburátor zahřeje, benzín v plovákové komoře se začne vypařovat, a tím nad hladinou vznikne třeba jenom nepatrný přetlak par, což může stačit k tomu, že palivo (s olejem zvlášť) přes ten papír neproteče. Cupovákem rozhýbeme plovák, jeho pohyb způsobí m.j. efektem pístu nepatrnou pulsaci tlaku v plovákové komoře a palivo přiteče, nebo byv stlačeno plovákem dolů, vteče trochu do emulzní trubice, což stačí, že stroj lze natočit.
Za jízdy je karburátor relativně chladný, protože ho ochlazuje proudící vzduch a protékající palivo zevnitř. Pokud stroj stojí, zahřeje se klidně tak, že palivo v něm třeba i bublá...
Mně třeba s takovýmto filtrem vůbec nejela motorka (čtyřtakt!) na rezervu. Hydrostatický tlak malé výšky hladiny v nádrži nestačil také benzín protlačit přes filtr....
Nas++l jsem se s tím hodně do doby, než filtr letěl při opravě během jízdy do pole a byl pokoj.
Někdy pomůže do špičky toho papíru uvnitř udělat nějakou špičkou dírku přes výstupní trubičku.....    [.]   08.11.2018
Odpověď  nedostatečný přívod benzínu by se projevil spíše v zátěži při jízdě. Když je nutné zvyšovat hladinu benzínu při studeném motoru, tak se zdá být vše v pořádku. Ale nutnost zvyšovat hladinu i pro teplý start motoru znamená, že je směs příliš chudá na zapálení. Většinou bývá situace opačná. Příčin může být více.

Důležité je, jestli je závada trvalá od počátku provozu motorky, nebo se vyskytla náhle sama bez zjevné příčiny, nebo až po nějakém zásahu do motoru - karburátoru, zapalování.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2018
Odpověď  Jestli je filtr papírový, tak ho vyhoďte a máte po problémech. Je to v dodávce paliva. O papírových filtrech na moto toho najdete po fórech tuny....    [.]   08.11.2018
Odpověď  Dobrý večer,

to by ale asi nechytala vždy, nie? Totiž, pri studenom (resp. jazdou nezahriatom) motore a poriadnom preplavení nie je žiadny problém. Ak by tam nedotekal benzín tak by motorka robila problémy pri štarte v garáži aj pri štarte po X kilometroch, aspoň podľa mňa... Samozrejme, môžem sa mýliť.
Problém je hlavne v tom, že po jazde a odstavení stroja si to občas už pýta preplavenie aj keď sa stojí napríklad 15 minút. Motor ešte podľa ruky teplý, a karburátor už treba mierne preplavovať... Nie úplne, ale trochu "drcnúť" na cupák treba. Raz sa mi ju už týmto spôsobom nechtiac podarilo prechlastať. Napr. na mojej Jawe 21 je štartovanie bez problémov pri studenom aj teplom motore, bez ohľadu na dobu státia (chvalabohu).
Vo viečku je nové gumené tesnenie, pôvodné už bolo stvrdnuté a dopraskané. Keď som ale skúsil viečko prefúknuť, žiadny odpor som necítil, vzduch prúdil.
Samozrejme, že Vami uvedené veci skontrolujem (chcem poriadne vyčistiť nádrž a vyliať ju farbou, veci okolo samozrejme vyčistím tiež). Kiežby ste mali pravdu a celý problém by bol iba tam.

Veľmi pekne Vám ďakujem za ochotu a odpoveď.    [Ondrej]   07.11.2018
Odpověď  Nějaký problém v ceste benzinu do karburatoru, odvzdusneni víčka, kohout nebo otocenej filtr benzinu. Kohout nech furt otevtenej ten se zavira jen kdys se sdelava nadrz. Nějaký zbytek odparenim blbost, hladinu reguluje jehlovwj ventil ve vicku plovakovky.    [xxx]   07.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 180 487 jakou má cenu


 Dobrý den.
Měl bych na prodej cizu originál 11000km najeto po druhým majiteli. Kolik se může pohybovat cena? Děkuji za radu..    [zdex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Stále jí prodáváš?    [Petr Soukup]   20.10.2018
Odpověď  Vyřešeno. Klidně smazat děkuji    [Zdex ]   18.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [zdex] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

jawa 634


 Zdravím,nemáte někdo zkušenost,mohu dovézt jawu 634 z ukrajiny,bez motoru,takže spíš díly,i s ukrajinskýma dokladama,co to všechno obnáší,clo a tak dál,dík za odpověd    [rosta]   15.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravim,nikdo neví    [rosta]   16.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 složení motoru


 Zdravím, vyzná se někdo v převodovce jawa 90? Mám problém, složil jsem motor, jede krásně, ale jdou zařadit pouze liché rychlosti - 1,3,5. Dvojka i čtyřka se chová jako neutrál. Předtím jsem složil ještě jeden motor a ten je v pořádku a myslím že jsem to složil stejně :-) Skládal jsem to ze dvou motorů, není možné že jsou u některých koleček nebo u řadícího válce různé varianty? Nebo co se mohlo stát, nejdou třeba prohodit kolečka, řadící vidličky... motor už mám rozpůlený a ničeho nestandardního jsem si nevšiml.    [meela]   12.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  mě volnoběh nešel ze dvou důvodů - jeden byl špatný karbec, který nešel seřídit (ale vypadal jako nový). Druhý byl špatný předstih - ale to bylo způsobené omačkáním vačky, v krajních polohách do kterých se vačka na osce mohla dostat tvořil rozdíl předstihu 1mm... ale psal jsi že máš motor nový tak spíš jenom přeměř předstih    [meela]   03.08.2018
Odpověď  Tak jsem vyměnil gufero u rotačního šoupěte mezi čepem kliky a hliníkovým krytem šoupěte a dal tam nové těsnění. Benzín už nekape. Motor jde i ve vysokých otáčkách, ale volnoběh nejde. Pořád musím mít šoupě přizvedlé na bovdenu.    [vojta]   03.08.2018
Odpověď  Meela: to je nejběžnější problém devadesátek. Klínek je potřeba udělat z radeka, jinak se střihne znova.    [Pája]   21.07.2018
Odpověď  Tak jsem asi zjistil příčinu. Z pravého víka při nastartování ukapává benzín. Když vypnu motor, ukápne na zem pár kapek benzinu a v prostoru mezi pravým víkem a karterem je mokro. Někde tam něco netěsní, asi pod magnetem, nebo kolem rotačního šoupěte - nevím. Zatím jsem neměl čas to rozdělat.    [ vojta]   18.07.2018
Odpověď  No nevím jak se to může chovat s tímto typem zapalování, ale kdysi jsem omylem dal na ČZ 175/477 12V cívku místo 6V, no a tu motorku jsem prostě nedokázal naladit tak aby jela. Po výměně cívky bylo všechno v pořádku...    [meela]   16.07.2018
Odpověď  Indučka je teda 12V, může to být problém?    [vojta]   16.07.2018
Odpověď  To jsem zkusil, motor je nový, takže vačka bez vůle, kondenzátor, cívka OK, se svíčkama už jsem taky laboroval. Jsem bezradný :-)    [vojta]   16.07.2018
Odpověď  Tak bych asi zkusil projít elektriku - předstih (co jsem zatím viděl tak je vačka dost na volno a předstih proto není "konstanta"), vyměnit kondenzátor, cívku (zda je správně na 8V), svíčku...    [meela]   16.07.2018
Odpověď  Karburátor jsem dal i jinej, funglovku, a byly ty samý příznaky.    [vojta]   16.07.2018
Odpověď  Tam bych rovnou zkusil jiný karburátor - měl jsem něco podobného, 90ka jela jenom se zavřenou clonou vzduchu, karbec vypadal jako novej ale prostě to s ním nejelo. Dal jsem jinej a v pohodě...    [meela]   16.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

zdar chlapi mám motor závodu Vodňany


 Potřeboval bych radu. Mám motor typu BD-TS72-A/05 A NEHÁZÍ MI JISKRU. PROSIM O RADU A PREDEM DEKUJI.    [František Bouda]   16.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Příčin může být více. Vadná svíčka,nesprávná svíčka, kabel, slabý magnet, střižený klínek,cívka, chybně seřízené zapalování - to zn. odtrh - předstih, někde se to může zkratovat atd. Zkontrolovat od jednoduchých závad.
Jinak více o tomto motoru toho bude v sekci stabilních motorů nebo přímo na stránkách motorobot, PF62 atd.

http://pf62.wz.cz/forum/index.php?topic=7    [J]   16.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kde udělají veteránské značky na ČZ125/476 Praha nebo Středočeský kraj?


 Kde nejlépe nechat udělat veteránské značky na moto ČZ 125/476? Já je před pár lety dělal na Jawu 250/353 u takového starého pána v Mělníce, tomu stačila technická (taková ta veteránská od servisu) a vyplněný formulář a fotky, ale ten už je KO, a jinde mi připadá podle reakcí když jsem se ptal ,že mě budou dusit i kvúli neoriginální matičce    [bpohludka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  DÍKY TYHLE STRÁNKY JSEM NEZNAL    [bpohludka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2018
Odpověď  Koukni se na stránky fkhv.cz, tam je aktuální seznam testovacích komisí a zkus to obvolat. Jinak pravidla pro testace jsou u všech komisí stejná.    [Vojta]   11.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.2.2018)
Nezodpovězené téma 

Barva podsedlového plechu Jawa 350/638


 Ahoj, nevíte jaký odstín barvy má podsedlový plech na Jawě 350/638?    [tomas21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 634


 Zdravím, budu nechávat lakovat svoji 634 do červené metalízy a zajímalo by mě, jaká barva byla z vnitřní strany kastlíků? Děkuji    [Maxmilian] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 634-7


 Zdravím, nemáte prosím někdo náhodou vypsaný spojovací materiál (šrouby, matky, segrovky, podložky) na Jawa 634-7. Děkuji    [Maxmilian] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Plexi + polepky Cassida Rally


 Nedokázal už někdo z vás vyřešit polepky a štít na helmu CASSIDA RALLY? Díky moc za odpovědi.    [JjendaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/476 se dusí a další problémy


 Zdravím.

Řeším problémy se svojí čezetkou. Nemůžu ji pořádně seštelovat. Karburátor mám nový, baterii a elektriku také. Ať jí seřizuji jak chci, tak po přidání plynu se přidusí a až po tom se vytočí do vyšších otáček. Zlobí mi také regulátor - nedobíjí mi baterii, tak ho nahrazuji regulátorem AEV. Máte někdo zkušenosti?

Děkuji za odpovědi, opravdu jsem v koncích...    [linedemRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/362 Californian


 Vzhledem k tomu,že není téma o Californianech,tak píšu zde.
Potřeboval bych zjistit,jak dlouhé má být lanko tachometru na Californiana typ 362?
Můžete někdo poradit?Díky.Pavel    [BlahoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 problem z pravym valcom


 Zdravim lavy valec mi na volnobeh zapaluje menej ako pravy prehodil som ich medzi sebou aj sviecky aj elektriku a stale len pravy zapaluje menej krat.....motor po komplet go gufera kluka stredove labirinty proste vsetko...gufera su ok valce idu do kartrou tazko pravy sice trocha lahsie....neviem co stym uz som precital vsetky fora.....sviecky maju rovnaku farbu a mam pocit ze pravy ma menej zmesi ked som vytiahol fajku pravrho valca motor utiahol lavy valec ak vyhodim fajku laveho valca tak pravy valec nevladze zapaluje menej a motor chcipne kompresne tlaky su rovnake    [Juraj 634]   19.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 problem s pravym valcom


 Zdravim mam taky problem ze mam komplet GO motoru novy stred kluka vybrusi tlaky rovnake semeringi komplet vsetko......problem je ze pravy valec na volnobeh zapaluje menej ako lavy ma ako keby chudobnejsiu zmes.....lavy ide krasne pravidelne pravy sem tam zapali pozor-sviecky maju rovnaku farbu.....ked som prehodil komplet cievky medzi sebou aj kabli na zapalovani stale ide lavy valec slabsie ked vytiahnem jednu fajku praveho valca tak lavy valec utiahne motor ak vytiahnem fajku laveho valca tak pravy valec ho neutiahne a zachvilju zdochne motor....gufera su ok lavy valec ide do kartrou tazko lavy trosku lahsie ale nieje moc volny...uz som precital vsetky fora a neviem co stym.....    [Juraj 634]   19.04.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Řidítka a přepínače na JAWA 634-4 (1974)


 Věděl by někdo o řidítkách na 634-4 (1974) + přepínače na řidítkách...

kolja1@centrum.cz    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006