MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 43 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 27.9.2022 16:05  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 105
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 67
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 480      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 147      Příspěvků Příspěvků: 4278
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Písty ČZ 250/471


 Zdravím nemáte někdo doma použitelné písty jenom samotné písty na ČZ 250/471 pravý i levý v průměru 52,00mm takže bez výbrusu? Předem děkuji    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Byla díky moc    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2022
Odpověď  škoda.Snaha byla.    [Monty]   14.09.2022
Odpověď  Tak písty vůbec nemá    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2022
Odpověď  Díky Monty, napsal jsem mu a teď počkám zda je má či ne.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2022
Odpověď  napište na mail mar.radek@seznam.cz . Já myslím, že jich měl bednu. Otázka potom je, jestli 18 nebo 16 pístní čepy.    [Monty]   12.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ nádrž


 Zdravím mám doma nádrž původně byla na ČZ 250/471 ale když se podívám na jakoukoliv jinou nádrž tak je hranatá jakoby ale ta moje má oválný hrany a je vidět že první barva je původní a byli tam vidíte i trochu linky. Potom je i videt jak kdyby to bylo už z fabriky tehdy protože ukončení tě horní "hrany" na konci je úplně přesný a jde do ostra. Tak se chci zeptat zda nevíte někdo jestli se nádrže takhle viz. foto někdy dělaly? Díky s pozdravem Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A že spodní části je normálně hranatá s ostrými hranami.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale to by porušilo původní barvu která tam je vidět.
Mě ta nádrž přijde jak kdyby tenkrát ve fabrice dělaly nějaký prototyp této nádrže protože je to opravdu jak dělané od výroby. Viz foto.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2022
Odpověď  Přijde mi jako nafouknutá mrazem/vzduchem?    [Jakub]   30.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 cross vidlice


 Dobrý den, koupím přední jedno brýlovou vidlici na Jawu 90 cross,děkuji    [Marcek]   31.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tuto vidlici mám, pošlete tel.cislo .přepošlu mms(moje číslo 604210651)    [Ota]   16.08.2022
Odpověď  Ahojte, ak by mal niekto na predaj prednu vidlicu na jawu 90 prvy typ, tak by som mal zaujem, staci len vrchná cast. Dakujem    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.09.2020
Odpověď  ahoj,shanim alespon spodni cast s pruzinou, levou stranu, kratke provedeni. nemate nekdo? diky.    [sobolman]   30.03.2014
Odpověď  Nazdar.Potřebuješ ještě tu krátkou přední vidlici na Jawu 90.Jestli ano tak se ozvi.Já sháním tu dlouhou.    [Standa]   29.11.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/639 - peracky palivovy ventil nadrze


 Ahojme,

prestal ma bavit vecne netesny ventil nadrze na 639, tak som tam napasoval repliku z peraka. Tu je video, mozno to niekomu bude na nieco.

https://youtu.be/6mvyFMn_r1g

Pekny den    [Rebuild]   16.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  K výměně gumičky- jaký je problém motorku položit šikmo na 45 stupnu,opřít o stůl přes matraci, nebo prostě opatrně na stupačku? Vyměnit gumičku je na 5 minut, to nevyteče baterka, ani žádný olej.    [Monty]   03.08.2022
Odpověď  Málokdy ventil netěsní tak, aby se nedalo někam dojet, kde se gumička vymění. Jinak stačí nějaká nádoba na odpuštění benzínu. Poslední léta mi ukazují, že netěsnost gumičky, až její rozpad, je pravidlem po zimě. Mám těch moto přes deset kusů a gumiček do zásoby. Během roku problém nebývá.    [Luboš]   03.08.2022
Odpověď  Ma napadlo tiez, ze gumickovy Jikov ak prestane tesnit niekde, tak spravidla nie je prazdna nadrz, takze len tak prehodit gumicku nepojde. Alebo ma niekto nejaky rychlonavod ako tu gumku menit bez vypustenia nadrze, teda mimo preklkopenia celej motorky?

Jo a vsimol som si pred par dnami, ze v CR mate Natural 95 ku len s 5 percentnym podielom biozlozky. To je super, u nas je to 10 percent a je to zradlo, ktore likviduje lambdy a napada pryze... No skoda reci. Ventil ako tak drzi, nie je to zazrak, ako sa tu uz spominalo. Este tomu dam sancu...uvidime.    [Rebuild]   02.08.2022
Odpověď  Tyto kuželove Jawa případně tahací ČZ nejsou krokem zpět, ale poplatne době. Nestojí za nic a při sebelepší údržbě vydrží chvíli, takže jsou dobré akorát na muzejní výstavu. Kdo chce jezdit a nemít neustálý smrad z benzínu v garáži, tak zvolí novější kohout s gumičkou. Pokrok nezastavis. Zde vítězí funkčnost nad nějakou původnosti.    [J]   24.07.2022
Odpověď  Vdaka za komentare. Povodna idea bola ta, ze castejsim pouzivanim by sa ventil tejto konstrukcie mal zalapovat a tesnit neobmedzene. Nic menej, predstavy su len predstavy. Ak to nebude dobre, presedlam na ventil s podtlakovym ovladanim. Spat na gumickovy Jikov uz pravdepodobne nepojdem. Pekny den    [Rebuild]   24.07.2022
Odpověď  Plnou parou vzad, bratre zpatecniku!Ten kuzelovej kohout je vecnej, to se musi uznat, jen rad tece a nebo se zakusuje.    [k.]   24.07.2022
Odpověď  Po letech praxe a vlastnictví motorek s oběma druhy kohoutů mohu konstatovat, že pérácký kohout je krokem zpět. Má smysl jako zachování originality, ale jinak je spíše zdrojem budoucích problémů, zvláště v případě montáže do nádrže, která není zaručeně bez jakýchkoliv nečistot a bude se kohoutek často používat. Jeho nevýhodou je reálně neopravitelnost. Gumička se dá kdykoliv a kdekoliv vyměnit a lze ji mít i do zásoby.
I když na druhou stranu je třeba dávat pozor, aby gumička pasovala a těsnila. V nouzi se dá i vyrobit.    [Luboš]   24.07.2022
Odpověď  Ked to videjko irituje, tak to ma mrzi. Islo len o ukazku, ze vypust nadrze je pripravena na narezanie zavitu pre peracky ventil. Nic menej, ak forma je prednejsia pred obsahom, tak to teda beriem ako poucenie, ine neostava.

K vyhradam: tych par spon v nadrzi sa vyplachovalo, zvysok zachyti filter, stary ventil som povoloval blickami, nic mu nie je, anglictinu beriem ako univerzal jazyk a v podstate ak by tam nebol ziadny komentar, bolo by to aj tak jasne. Rukavice mam vzdy, to uz je zvyk.

Ak mate niekto zaujimave video, tak dajte link, rad si pozriem. Pekny den prajem    [Rebuild]   24.07.2022
Odpověď  host úplny súhlas, a mňa ešte iritujú tie blicky, 😬😬😬    [I ]   23.07.2022
Odpověď  Bohužel si nemůžu pomoct - fuj, to je teda pra+++na! Nádrž při práci namočená v lodně v benzínu, špony od závitníku vesele padají dovnitř atd... Hlavně, že pán pracuje v rukavicích. Musí to být žůžo, mít benzínem nacucaný hadr na ruce (viz video o revizi karburátoru). A pak s nima šahá na hefty... Angličani musej čumět - proč tu pán vůbec anoncuje video v angličtině, to mi též uniká.
Sorry...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2022
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, jakou barvou mám nastříkat blatníky 477/1969 jde původně o šedo stříbrnou? má někdo číslo barvy, kterou ste při renovaci použili? Stejnou co má níže wartas2, dik    [Mirek]   02.08.2022
Odpověď  Máš to pěkný.Mám dvě.Nálitek na motoru má jedna .Číslo motoru je 178 Číslo rámu 156    [Martin Wčelař]   16.01.2022
Odpověď  Tyto rozměry sedí, blatník na 175 je užší jak píšeš...

wartas2: krásná práce, snad se podaří sehnat ty lišty    [meela]   01.02.2021
Odpověď  Mohl by mě prosím někdo změřit šířku předního blatníku na ČZ 175/477. Mám blatník se sirkou v té části než se lomí Cca 8 cm. Na 250/471 je šířka 10cm. Připadá mě strašně úzký. Všechny držáky ale jsou stejné.    [Cezetak]   23.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po cca 2 letech práce, zde je výsledek.
V podstatě už chybí jen lišta kolem sedla.
Když by se někomu válela doma a byla by k prodeji, tak mi dejte prosím vědět.    [wartas2]   07.01.2021
Odpověď  Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou?    [Jakub]   06.02.2018
Odpověď  Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující:
barva červeno - stříbrná kombinace
Přední světlo Aprilia.
Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu?
Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza.
Díky.    [Jan Polák]   29.01.2018
Odpověď  Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže.
Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená.
A v TP to nikde není.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  ta co jsem posílal v odkaze byla v původní barvě, červená metalíza + šedivé blatníky a schránky. To si myslím že byla nejčastější barva v roce 1969. Potom bývá často vidět modrá metalíza a na fotkách jsem viděl i černou, ale naživo ne (obě také s šedivými blatníky a schránkami). Světlo skoro určitě Aprilia.

Po barvě se podívej na nepřístupná místa, třeba pod štítek nebo na vnitřní části filtrboxu a krytu řetězu - pokud tam při stříkání nechali "bordel" tak pod ním bude původní barva :-)    [meela]   29.11.2017
Odpověď  Děkuji za informaci.
Že je to ověřovací série, tak předpokládám, že potřebuji sehnat přední světlo Aprilia, přepínač Aprilia a sedlo Al lištami.
Jakou bych měl zvolit barvu?
Nikde se nedochovala ta původní.    [Jan Polák]   29.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 90 Roadster - barva držáku předního blatníku


 Zdravím a prosím o pomoc. Mám roadstera z roku 1969 a snažím se přijít na to, jakou mělo toto celomodré provedení barvu držáku předního blatníku. Barva se zdá původní, avšak nikde sem motorku v tomto provedení neviděl. Nemá někdo nějaké zkušenosti, znalosti či foto? Předem dík.    [mrkjawa90modra]   26.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 90 Cross r.v. 1967
výr.číslo 10291    [Ladislav Preis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Odpověď  Biela RAL 9002 farba na kostre
Modrá RAL 5012 farba nádrže a bočných krytov
V roku 1967 boli farby vypalovacie pod iným značením ale toto je identický odtieň.    [Ladislav Preis]   25.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Hlavy čz 250/471


 Zdravím, mám doma hlavy na čz 250/471 a nejsou provrtané na ty gumy tak mě zajímá zda to takhle taky dělali nebo jsou jen nevyvrtane předem díky za odpověď.    [RUSTYRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bizon měl všechny žebra stejně vysoké, bez toho výřezu    [Jakub]   04.07.2022
Odpověď  Nemal tieto nevŕtané Bizon?    [Josi]   02.07.2022
Odpověď  Takže úplně první čz to provrtané neměli Jestli to dobře chápu a děkuji.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.06.2022
Odpověď  Nejstarší ročníky díry neměly.    [Monty]   26.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

VAPE NA JAWA 350/634 - NESKOČÍ JISKRA


 Dobrý den, vážení přátelé,

PROSÍM O POMOC(!).

Řeším problém se zapalováním VAPE na Jawa 350/634 a protože jsem vyčerpal všechny své možnosti, hledám všude, kde se dá. Zajímalo by mě, jestli už se někdo setkal s podobným problémem, který zde teď popíšu:

Namontoval jsem nové VAPE přesně podle návodu a s největší pečlivostí, jaká je možná (nikdy nic neošidím a dělám to poctivě).

ZAPALOVÁNÍ NECHCE HODIT JISKRU.

Původní el. instalce byla 6V s ukostřeným + pólem. Nové VAPE je 12-voltové a má samozřejmě ukostřený mínus pól. Nejdřív jsem se informoval u kamaráda profi elektrikáře (má asi 60 starých motocyklů a těch Vapeček namontoval mnoho a vždy naprosto bez jediného problému), jestli se musí zasahovat do původní kabeláže (samozřejmě a logicky kromě výměny žárovek a klaksonu /ten není nutný/ za 12-voltové) a zda se musí např. přehodit dráty na žárovkách mezi sebou, když původní + z baterky šlo na kostru. Ptal jsem se také, jestli se musí něco měnit v bošácké skříňce. Prý rozhodně nic z toho.

Vape by mělo hodit jiskru i bez regulátoru a bez baterky. Je to tak, nebo se mýlím?

Kamarád dovezl k mé motorce úplně stejné, nové, nepoužité VAPE (TYP SZ13-2) a vyzkoušeli jsme postupně vylučovací metodou všechno. Vyměnili jsme stator, rotor, snímač, zap. cívku, VN kabely i fajfky (svíčky mám nové) za jeho a NIC (!!!). Jediné, co jsme neměnili, je regulátor, ale ten je prý pouze pro regulaci proudu do spotřebičů a na dobíjení baterky. Musí to házet jiskru i bez něj. Zkoušeli jsme z regulátoru odpojit 2 černé dráty i rozpínací relé (modrý kabel pro zhášení motoru) a výsledek opět 0.

Vím, že regulátor se nesmí přepólovat a na to jsem si dával setsakramentský pozor. Takže i kdyby byl regulátor k výrobě jiskry potřeba, určitě nebyl přepólovaný. Všechno je zapojeno správně, přesně podle schématu. Rotor i stator také správně, nikde žádný přiskříplý kabel, odtrh snímače nastaven na hodnotu 0,45 mm, nic nedrhne, nikde není nic vidět, kabely prochází volně, všechny kostry v pořádku - propískané, spoje pevné a čisté (i nové spoje preventivně stříkám kontoxem), nikde přehozený kabel, jen do sebe zasunuté svorkovnice, vlastně tam není co pokazit, jak je to jednoduché......... a nic, ani jiskřička.

Kamarád řekl, že za 30 let praxe s motocykly se s takovou záhadou ještě nesetkal.

PROSÍM, SETKAL SE UŽ NĚKDO NĚKDY S PODOBNÝM PROBLÉMEM NEBO MĚL BYSTE PRO MĚ NĚKDO JAKOUKOLIV RADU ???

Zárověň prosím všechny, aby vynechali případné vtipné komentáře, které mi na náladě asi nepřidají. Jsem z toho úplně na prášky.    [Rosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mnoho povyku na x fórech pro nic, nenamontoval to jak se dušoval podle návodu a neukostřil volný vývod na svíčku.    [Lojza]   21.04.2022
Odpověď  Pokud mate chut a nebydlite moc daleko,muzete to privezt.fari-cfzavinacemail.cz    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2022
Odpověď  k jiskře potřebujete tři věci z VAPE - stator, rotor, snímač a černou krabičku s vývodama na svíčky. Modrý drát musí zustat ve vzduchu. Spojíte konektor se třema drátama(červený, žlutý, bílý) a zkontrolujte,jestli jdou barvy na sebe-setkal jsem se tím,že byly z výroby dráty v konektoru špatně. Potom musíe OBĚ svíčky na oba kabely dát, (fajfky neodrušený) ,jednu svíčku na kostrua na druhé sledujete jiskru.OBĚ svíčky MUSÍ BÝT, aby tvořily uzavřený obvod.    [MOnty]   18.04.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974, motor je typ 623 (jawa bizon), chtěl bych se zeptat, zda někdo neví kolik se typu 471.0.0 vyrobilo?

předem díky    [radarRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 105 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Aco hliníkové ráfky máte na 471,nashle    [Rostislav]   17.04.2022
Odpověď  Jojo, uz jsem hlinikovy kryty videl, mam je na tlumicich na kyvacce, mely dokonce na tom hliníku vyrazeny logo čz. Predpokladam, ze to byly tlumice z pozdější výroby a byly na motorku daný dodatecne jako nahradni dil. Nekde v dilne mam nepouzity tlumice na 634 a pod., tak se vyhledove podivam, jaky kryty jsou ma nich.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Viděl už někdo hliníkové kryty zadních tlumičů? Rok 1974    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2022
Zobrazit dokumentOdpověď  trochu jsem rozleštil a zkompletoval 471, tak jenom přidávám foto před a po    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2021
Odpověď  Kdepak, přesné tyhle tam patří, proto se tomuhle typu říká "harlejka" :)    [Meela]   30.07.2019
Odpověď  Na fotce opravdu rozdíl není vidět:) Chce to ještě jiný řidítka, ne?    [Kvasky]   30.07.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak jsem tou barvou stříknul boční plechy, naživo je rozdíl vidět, ale podařilo se mi to vyfotit tak, že to vypadá stejně :-) Takže díky, ale kdyby je někdo měl v původní barvě tak pořád sháním :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2019
Odpověď  Díky, zkusím.    [meela]   28.06.2019
Odpověď  Omlouvám se za zpoždění. Barva Mobihel, kód 25-99750    [kvasky]   27.06.2019
Odpověď  Barvy jsem míchal dle původní. Ladili jsme to podle zadního blatníku. Kouknu zda někde mám ještě kód.    [kvasky]   09.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 105 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (105) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125/476 - lícovanie piest a valec


 Ahojte
dávam dokopy motor ČZ 125/476, nový originálny ČZ valec, piest, krúžky, čap.

Zarazilo ma, že pri použití 0.4mm tesnenia pod valcom piest v DÚ nelícuje s hranami kanálov (spodné hrany prefukových a výfukového kanála sú výrazne pod hornou hranou piestu). Pritom v HÚ piest lícuje pekne. Aby som dosiahol lícovanie kanálov v DU musel by som valec podložiť mega hrubým tesnením (>>1mm) ale potom zase piest bude v HÚ "utopený".
Skontroloval som to aj nahodením starého valca a piestu (tiež originály ČZ) a je to to isté!

Stretli ste sa s tým tiež? Je to "normálne"?

Pridávam foto    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nechci otevírat nové téma kolem ČZ 125/476, tak se přifařím. Nemohu sehnat zadní levou stupačku i držákem. Dělá někdo repliku nebo máte na prodej?    [Roman]   12.04.2022
Odpověď  A to se podívej na slícování přefukových kanálů mezi válcem a kartery 🙂    [Josef]   01.02.2022
Odpověď  Jawu poznam ale toto je podla mna extrem - nesedi absolutne nic ani DU ani HU. Pri takej nepresnosti a malom objeme motora to nikdy nebude mat dostatocny vykon :(    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2022
Odpověď  Je to úplně normální, u jaw to lidi taky pořád řeší. Je to jenom dvoutakt. Důležitý bylo, aby nedocházelo ke kolizi pístu s hlavou při vyšších otáčkách a opotřebení motoru.    [Josef]   31.01.2022
Odpověď  Josef : ano toto je jasné, moja otázka skôr bola ci je to "normálne""pre tieto motory?
Vyskúšané 2 originálne valce, 2 originálne piesty, výsledok rovnaký 😒    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2022
Odpověď  A komu tím prospějete co?!    [Pacholíček]   31.01.2022
Odpověď  Slícuj píst v dolní úvrati s hranou kanálu správnou sílou těsnění. Píst bude v hú pod hranou. Bude mít sice menší kompresní poměr, ale můžeš snížit hlavu. Taky nemusíš.    [Josef]   31.01.2022
Odpověď  Ozivim tuto temu - nikto nema skusenost?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2022
Odpověď  nikdo nemá skúsenosť?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  HÚ    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 476/477 - ložiská na vývodovom kolečku


 Ahojte
pri skladaní motora som narazil na zaujímavý jav. Po nalisovaní nových ložísk 6005 a vývodového kolečkom do pravého kartra sa toto kolečko dá točiť rukou ťažko, týmpádom aj prevodovka ide veľmi stuha. Najprv som si myslel či to nie je vadnými ložiskami, dal som druhé nové (iný výrobca) a výsledok je rovnaký. Keď sú ložiská v kartroch idú ľahko, na samotnom hriadeli kolečka idú ľahko tiež..
Kolečko je originál, karter bez poškodenia.
Príde mi to akoby dochádzalo ku spriečeniu tých ložísk po nalisovaní kolečka. ložiská sú samozrejme C3.

Stretli ste sa s tým? Je to normálne a dá sa očakávať že sa to jazdením "zabehne"? Toto je môj prvý motor takéhoto typu takže to nemám s čím porovnať.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Stretol som sa s tym pri montazi mojho motora. Lozisko vyvodoveho kolieska, na ktore ide z druhej strany sekundarne retazove kolo, bolo nedostatocne zalisovane do kartra. Tym padom, ked sa zlozila prevodovka a bloky sa stiahli, prevodovka isla velmi ztuha. TRebalo ho doklepnut hlbsie, aby mal hriadel volu.

Vidno aj na videu v minute 5:35 https://youtu.be/cd8mbGSeOOg

R    [Rebuild]   01.03.2022
Odpověď  Chybnou montáží ložisek se myslí nesprávné lícování (tolerování), montážní příprava i samotná montáž. Lícování je dodržení výrobních rozměrů všech sovisejících součástí, dodržení předepsané souososti, rovinnosti atd.
Jak předešle poznamenáno, například větší průměr hřídele výstupního kolečka způsobil nesprávné lícování a byl proto přebroušen. To je naprosto ukázkový příklad nesprávné montáže, o které nebyla před montáží vědomost a která byla správně napravena. Tak přesně to v praxi chodí. Nadměrný přesah (lícování) výstupní hřídele byl příčinou.
Podobně toto působí i deformace, povrchové nerovnosti, různé vruby hřídelí, kdy se vnitřní kroužek ložiska roztáhne více než smí a 5 mikrometrů vůle vymezí tak, že se přestane otáčet a navíc zmenšuje nutnou mezeru pro udržení mazacího filmu. To vede k rychlejšímu opotřebení i destrukci oběžných drah i kuliček, přestože běží v oleji.
Podobně je na tom i vnější kroužek, který se přizpůsobuje deformaci montážního otvoru. S tím souvisí i druh ložiska jestli je tenkostěnné, nebo má kroužky silné. Ale to již souvisí spíše s návrhem uložení při celkovém projektování nebo úpravě. Zvláště u otvorů pro klikovou hřídel lze nalézt různě vymačkané povrchy i chybějící materiál po násilné (de)montáži. Stačí mírně vyosený tlak na ložisko a již si ocelový kroužek razí cestu měkkým hliníkem a způsobuje ovalitu otvoru. Ložiska mají mikrometry ve vůlích a potkávají se při montážích se stovkami i desetinami. Rovněž nerovnoměrné ohřátí otvoru, ložiska může způsobit špatné uložení vlivem pnutí chladnoucího materiálu. Velmi časté i klikovek. Různé dodatečné poklepání obvykle napraví.
Kdybychom zkontrolovali souosost a přesnost kruhových otvorů karterů opravdu přesně, tak by nevyhověl každý druhý motor. Příčinou je měkkost a s tím související snadné poškození otvorů při (de)montážích a především vymačkání otvorů provozem, kdy na straně spojky vlivem stranového zatížení od klikovky a na straně vývodu tahem řetězu dochází k deformacím ložiskových otvorů. Navíc hřídel je defakto dělená a tak přispívá rovněž určitou měrou. Na druhou stranu, pokud se převodovka po montáži volně otáčí, i když jsou ložiskové otvory všelijaké, tak porucha ložisek nehrozí. Tuhé otáčení převodovky ale nemusí být způsobeno ložisky, ale často osovým stažením bez vůle. Pouhé rozebrání a složení převodovky obvykle nepřinese potíže, ale jakákoli výměna součástek, nová ložiska však snadno ano. Motory nejsou složité, ale pro montáž ložisek platí stejná pravidla jako u každého jiného stroje.    [Luboš]   04.02.2022
Odpověď  Axiální vůle tam byla , to mě napadlo jako první.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2022
Odpověď  A co takhle axiální vůle mezi hlavní hřídelí a vývodovým kolečkem?    [Stenly]   04.02.2022
Odpověď  V mém případě převodovka ztuhla, až po stažení šroubů. Do té doby se ložiska točily bez problémů.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2022
Odpověď  Nesouhlasím s tím že u spárovaných karterů je nesouosost futer ložisek, v tom případě by to byl jednoduše výrobní zmetek.
V uvedeného problému bych spíše sázel na větší průměr osazení u kola s nábojem, u 250/553 (s výstupem upraveným pro dvouřadé ložisko) jsem měl problém že ložisko zatuhlo po vsazení kola s nábojem, po demontáži se ukázalo že průměr náboje nového kolečka je o 0,01mm větší než u původního takže tím se vnitřní kroužek po nalisování roztáhl více než by měl. Vyřešilo se to jednoduše - předal jsem kolečko nástrojárně na přebroušení podle originálu.    [Martin Štindl]   03.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pane Luboši co myslíte tím "Zato chybná montáž ložisek" když je motor uplně prázdný jen s hlavní hřídelí převodovky. Kartery před osazením ložisek nahřátý na 90st... Po dotažení karterů se hřídel přestává volně točit.
Jasně je tam nějaká nesouosost a tu vyřešili ve výrobě ložiskem C3. Píšu tady o UŘ 623, kde se na vývodovém kole používalo, taktéž u dalších motorů jako Jawa 362 Californian, Bizon, 634, 638, 639, 640, Libeňák, ČZ 471, 472, ČZ Motokros.
Přeji panu BOCO, aby si jeho převodovka "sedla" a nemusel motor znovu půlit.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2022
Odpověď  Jo tolerance a lícování byl ve škole docela oříšek ale vy jste to hezky vysvětlil i pro laiky.    [k]   01.02.2022
Odpověď  Je nutno si uvědomit, že rozdíly v radiální vůli ložisek převodovky v normálním provedení a C3 jsou pouze v jednotkám a desítce mikrometrů a překrývají se. Tedy radiální vůle je vždy od - do pro každé provedení. Příklad - normální vůle 5-20, u C3 13-28 mikrometrů. Může se tedy stát, že hodnota vůle spodní tolerance C3 je v konkrétním výrobku menší než horní tolerance normálního provedení u jiného výrobku. V praxi tedy normální provedení může být s větší vůlí než provedení C3. Rozdíly radiální vůle mezi normálním a C3 provedením jsou velmi, velmi malé na to, aby způsobily nějaké zablokování chodu převodovky, která si o montáži a rozměru v mikrometrech může leda nechat zdát.
Zato chybná montáž ložisek a celé převodovky, poškozené bloky způsobují velmi často poruchy převodovky. Mírné předpětí ložisek většinou na škodu ložisek není a dokonce se i využívá.
Ložiska C3 se dávají na klikovku pro jistotu, kde se provozem může zmenšit radiální vůle vlivem teplot a případná radiální vůle ložiska na spodní hranici tolerance někde kolem 5 mikrometrů by přinesla potíže. Ale ani tady pro překrývání tolerance radiální vůle z poloviny není použití normálního ložiska nic nemožného.
Ale je nemožné, aby ložisko, které není vadné, samo o sobě bránilo v otáčení hřídele převodovky. Vadná montáž však ano.    [Luboš]   01.02.2022
Odpověď  Já to výstupní dvouřadé lolžisko 3205 u Bizona nedal v proveedení C3. Po ujetí asi 10Km jsem znovu půlil! Motor vydával zvláštní zvuky v souvislosti s otáčením zadního kola. Zadní kolo se unášelo i přes nezařazenou rychlost. Obě hřídele jsem měřil, měli míň jak 0,05mm házivost. Nejhorší co na tom bylo, že motor před rozebráním toto nedělal. Prohrabal jsem vyhozený ložiska a našel jsem C3.
Etovar ho nabízí...
https://etovar.eu/cs/jawa-californian-a-sport/3178-ddol3205zkl.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2022
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

výfuk čz 175 487


 Zdravím, môžete mi prosím poradiť, ako má byť uložená vo výfuku na čz 487 dlhá časť vložky? Má byť uložená tak, ako je na fotke alebo opačne? Červená šípka zobrazuje smer jazdy. Ide to zložiť aj tak, aj tak, preto neviem, ako je to správne. Ďakujem.    [vladik]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdavím jak to tedy je spravně ví to někdo?    [moto150] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Můj výfuk na ČZ 477 vypadá uvnitř takto ale zkoušel jsem to už několikrát otáčet a kombinovat zdá se to že to jede stejně.    [moto150] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2021
Odpověď  no v katalógu je vložka nakreslená zjednodušene. Ide mi o to, ako má byť otočená dlhá časť - malými dierkami dopredu alebo dozadu? Lebo malá časť vložky na obr. vpravo sa dá nasadiť aj z jednej aj z druhej strany. Ale asi to bude tak ako to je na fotke.    [vladik]   14.07.2011
Odpověď  Zdravim podle katalogu ND by to mělo být tak jak to máte na obrázku.    [SnakeCZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

ČZ 250 / 471 karburátor


 Dobrý den,
Měl bych dotaz ohledně základního nastavení karburátoru.
Mám ČZ 471.0 r.v.75 původně osazenou karburátorem 2924 SBDb , který jsem nahradil z důvodu opotřebení typem 2924 SBDb/2758 z ČZ 476 , kde jsem pouze vyměnil trysky 100/50 což by měl být jediný rozdíl mezi oběma typy karburátoru.
Ohledně základního nastavení jsou v příručkách uváděny dva druhy nastavení. Manuál z roku 1974 uvádí pro záběh 2 zářez / ½ otáčky po záběhu 1 zářez / ½ otáčky.
Příručka z roku 1976 uvádí pro záběh 3 zářez / ½ - ¾ otáčky po záběhu 2 zářez / 1 ¼ otáčky . Ty samé hodnoty jsou uvedeny i na stránkách http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html
Chápu to tak že se jedná o dvě různá základní nastavení pro jeden typ karburátoru a obě jsou správná? Přesto mi ale vrtá hlavou co vedlo soudruhy k následné změně nastavení ?
Především „Smolíkáře“ bych chtěl poprosit o radu a zkušenosti. Končím záběh a jde mi hlavně o polohu jehly resp. od jakého základního nastavení po záběhu se mám odpíchnout.
Předem děkuji.    [PetrN]   04.09.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je to tak, dávat pozor, aby svíčka nebyla do běla. Lépe trochu bohatší než chudší směs. Osvědčilo se mi na zkoušení a laborování se směsí mít po ruce více druhů svíček, jak různých tepelných hodnot, tak i výrobců. Jde o to, že karburace bývají velmi různého opotřebení a vad. Někdy se nastaví celkem ideální chod motoru, kdy je svíčka v zátěži ideální barvy, ale na volnoběh, za nízkých teplot bez zátěže moc černá a může občas i vynechat. Tady někdy místo ochuzení pomůže jiná svíčka, která palivo lépe spálí.
Je třeba zkoušet a ladit podle konkrétní situace, kdy staré karburace, ale I "nové" z Číny bývají někdy problémové.    [Luboš]   12.09.2021
Odpověď  Jak pise Lubos, co kus to originalni nastaveni.
Nastaveni co mas ted si nekam napis (pro pripad ze se k nemu budes chtit vratit). Spust jehlu o jeden zarez dolu a serid volnobeh. Potom vyndej svicku, poradne ji ocisti a vyraz na zkusebni jizdu. Do kapsy si dej klic na svicku a az to v nejakem useku radne protahnes, hned zastav a koukni na svicku jakou ma barvu. Nema cenu tu svicku kontrolovat az prijedes domu, kdyz se bude motor kus cesty prevalovat jen na volnobeh. Zkontroluj to ihned po zatezi, hlavne aby nebyla sediva nebo bila - chuda smes. Cihlova barva je idealni. Kdyz to bude hodne od sazi tak klidne jeste o dalsi zarez dolu, nebo mensi hlavni trysku.    [takysportkar]   10.09.2021
Odpověď  Obecně pro záběh je vhodná bohatší směs, ale je třeba také sledovat, jak se motor chová, jaká je svíčka. Po záběhu se doporučuje směs mírně ochudit, ale stejně tak se musí sledovat chování motoru a stav svíčky. Základní nastavení uváděné v příručkách je vodítkem jak by se mělo postupovat. Ale přesnější a vhodnější nastavení je na zkušenostech motoristy, na stavu motoru, na stavu karburátoru a přesnosti jeho otvorů, trysek, na použitém filtru, mazacím oleji, druhu svíček, stavu výfuku a pod. Záleží také na druhu provozu léto/zima, zatěžování.
Zkušeností je, že dva stejné motory vyžadují jiné nastavení karburátoru. A dva různé karburátory na jednom motoru mají také různá nastavení.
Neexistuje proto přesná universální rada jak nastavit. Výsledkem musí být, že dobře startuje, má pravidelný chod ve všech režimech, nepřehřívá se a barva svíčky je správná. Svíčka do běla je špatně - moc chudá směs. Do černa také špatně - moc bohatá. Předpokladem je správný typ svíčky, který vyhovuje motoru a jeho provozu.
Někdy se podaří motor složit a jede hned dobře, jindy se mění i několik karburací, trysky se různě kombinují a stále to není ono.    [Luboš]   04.09.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cz 487 nová kľuka


 Má niekto skúseností s novou ktorú predajcovia obhajujú takto "Jedná sa o dopredaj nových kľukového hriadeľa z pôvodnej výroby ČZ Strakonice." ako sa to správa? je to vibrátor? tie vyvažovacie diery navyše sú z dôvodu vyššej váhy ojnice alebo v strakoniciach si uvedomili že to nemali nikdy správne vyvážené? ďakujem za všetky poznatky.

link na kľuku

https://www.motokramok.sk/klukovy-hriadel-cz-175-487-nova    [Bzricho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=68780

Tady píše uživatel Bakoun že to má menší vibrace.    [Vedra]   31.08.2021
Odpověď  Áno tieto základy poznám. Práve preto sa pýtam no novú údajne strakonickú kľuku. pôvodné mali na zotrvačníkoch po 2 diery a dosť to vibruje. Už z fabriky to neboli ideálne hodnoty. Preto sa pýtam či s touto kľukou ktoré má na jednom zotrvačníku 4 diery je vyvážená presnejšie alebo len preto Že ojnica je Ťažšia a bude to triasť ešte viac.    [Bzricho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2021
Odpověď  Pokud má být motor složený dobře, je zapotřebí provést kontrolu vyvážení klikového ústrojí a zajistit jeho správné vyvážení. Vzít nějakou kliku, k ní přidat nějakou ojnici a nějaký píst nezaručuje optimální vyváženost. Tak jako tak, je nutno při výměně ojnice, či pístu vyváženost zkontrolovat.    [Luboš]   16.07.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 175/487 Je spodní miska ložisek řízení neoddělitelnou součástí spodních brýlí?


 Zkoušel jsem zlehka naklepnout šroubovák a nic, nechci to zničit.    [Vedra]   19.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jo někdy je boj to sundat :-) jinak v katalogu jsou všechny 4 misky, jenom rozházené po 3 stránkách...    [meela]   20.08.2021
Odpověď  Děkuji pěkně, je to dole. Musel jsem tam natlouct čepel nože a pak to páčením dvěma velkýma šroubovákama pomalu po desetinkách šlo.

Pro pobavení v katalogu ND je JEDNA miska místo 4.    [Vedra]   19.08.2021
Odpověď  samozřejmě to jde sundat - dva šroubováky proti sobě, a jak se pohne, tak pujde.    [Monty]   19.08.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.9.2021)
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 - prerabka palubnej dosky na original


 Ahojme,

kedze som mal od kupy palubnu dosku zo 640, rozhodol som sa ju prerobit naspat na 639, ak je niekomu po chuti obzriet ako to slo, tu je video:

https://youtu.be/KnS9rgvTGMw

Ide len o inspiraciu, evtl. zabavku, toto nie je navod ako na to, len jedno domace...
Pekny den
R    [Rebuild]   28.08.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pístní kroužky polské


 Zdravím, je možný že už to tady taky bylo ale já teď řeším kroužky na ČZ 250/471 a mám ještě původní výbrus a nemám k tomu kroužky tak by mě zajímalo jaké máte zkušenosti s polskýma Kroužkama. Zda ty kroužky má cenu tam vůbec dávat jestli to vydrží. Předem vám všem děkuji. S pozdravem Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 - ihlovy ventil karburatora


 Ahojme,

tak tuna male obcerstvnie ihloveho ventilu v plavakovej komore na Jawe, ak to niekoho zaujima teda:

https://youtu.be/VjT5WVr4huM

Pekny den
R    [Rebuild]   22.07.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Možná sháníte věci na ČZ 175 477.1


 Prohlédněte si prosím inzerát na Motomagazínu.
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=burza&menu=11&pos=burzainz&page=0&idinz=46999&search=doklady&druh=&typ=
Na požádání pošlu více fotek.    [Jindra477Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Identifikace jawy 638-5


 Dobrý den, vážení jawisti. Poradili byste mi, prosím, svými znalostmi a zkušenostmi, jak udělat více jasno v pátrání po původu mojí jawy? Jawa pochází z Maďarska a je k ní původní technický průkaz, ve kterém je uvedený rok výroby 1986, typ 638/5, číslo motoru 638, číslo rámu 634. Motorka vykazuje znaky původní vývozní 638-5 -> štít, nádrž bez šroubků, zadní světlo, černá vidlice atd. A teď ta záhada. Získal jsem výpis z Jawy, kde je k uvedenému číslu rámu v době výroby zapsaný motor 638, ale typ není 638-5, místo toho je tam napsaný typ 634 s rokem výroby 1974. Takže podle Jawy by to měla být 634-4, ale to zcela jistě není. v té době motor 638 neexistoval. A teď nevím, co s tím? Rád bych ji přihlásil na CZ doklady, jenže se správnými údaji. Předem velmi děkuji.    [Modrej]   06.04.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 - skladanie motora


 Ahojme,

tak takto dopadlo moje skladanie motora 350/639: https://youtu.be/cd8mbGSeOOg

Este predtym donho isli vyplne: https://youtu.be/EN0mwc6PQFw

Len pre pobavenie
Dakujem

Pekny den
R    [Rebuild]   01.03.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rukoveť plynu / rýchlopal Jawa 638 640 Čz 487 488


 Môžete mi prosím vysvetliť veľmi polopate alebo dobre nafotiť ako je pripevnené lanko plynu v "rýchlopale" jedná sa o ten plastový z jednostranným záchytom. Lanko sa tam nemá ako udržať vyskakuje a ak ho tam zafixujem červíkom tak sa presne v tom mieste láme. Ďakujem    [Bzricho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

cz 250/471 uchycení stojanu.


 Ahoj,neřešil někdo z vás uchyceni stojanu na cz 250 471?Jelikož bylo na mém motocyklu nabastlené uplne něco jiného,pátral jsem jak je to řešené,zjistil vše potřebné ale je to asi nedostatkové zboží,nemuzu to nikde sehnat.Nemá nekdo na prodej nebo nákres s rozměrama,nechal bych to udelat a nebo udelal sám.Příkládam foto.    [kolmis1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Koupím trysku k ČZ 476


 Dobrý den,
Uvádím do provozu svou ČZ 476 a chybí mi tryska oleje. Nemáte někdo jednu navíc, nepřekáží někomu?

Moc děkuji za nabídky
AB

Prosím případné nabídky pište na e-mail
letec.ab@seznam.cz    [Adam]   15.11.2021
   Přidat odpověď 

 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006