MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311470 příspěvků |7811 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 21 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 29.11.2021 06:25  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 102
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 67
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 473      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 11 / 139      Příspěvků Příspěvků: 4199
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125/476 - lícovanie piest a valec


 Ahojte
dávam dokopy motor ČZ 125/476, nový originálny ČZ valec, piest, krúžky, čap.

Zarazilo ma, že pri použití 0.4mm tesnenia pod valcom piest v DÚ nelícuje s hranami kanálov (spodné hrany prefukových a výfukového kanála sú výrazne pod hornou hranou piestu). Pritom v HÚ piest lícuje pekne. Aby som dosiahol lícovanie kanálov v DU musel by som valec podložiť mega hrubým tesnením (>>1mm) ale potom zase piest bude v HÚ "utopený".
Skontroloval som to aj nahodením starého valca a piestu (tiež originály ČZ) a je to to isté!

Stretli ste sa s tým tiež? Je to "normálne"?

Pridávam foto    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nikdo nemá skúsenosť?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  HÚ    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  DÚ prefuk    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  DÚ výfukový kanál    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

výfuk čz 175 487


 Zdravím, môžete mi prosím poradiť, ako má byť uložená vo výfuku na čz 487 dlhá časť vložky? Má byť uložená tak, ako je na fotke alebo opačne? Červená šípka zobrazuje smer jazdy. Ide to zložiť aj tak, aj tak, preto neviem, ako je to správne. Ďakujem.    [vladik]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdavím jak to tedy je spravně ví to někdo?    [moto150] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Můj výfuk na ČZ 477 vypadá uvnitř takto ale zkoušel jsem to už několikrát otáčet a kombinovat zdá se to že to jede stejně.    [moto150] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2021
Odpověď  no v katalógu je vložka nakreslená zjednodušene. Ide mi o to, ako má byť otočená dlhá časť - malými dierkami dopredu alebo dozadu? Lebo malá časť vložky na obr. vpravo sa dá nasadiť aj z jednej aj z druhej strany. Ale asi to bude tak ako to je na fotke.    [vladik]   14.07.2011
Odpověď  Zdravim podle katalogu ND by to mělo být tak jak to máte na obrázku.    [SnakeCZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

ČZ 250 / 471 karburátor


 Dobrý den,
Měl bych dotaz ohledně základního nastavení karburátoru.
Mám ČZ 471.0 r.v.75 původně osazenou karburátorem 2924 SBDb , který jsem nahradil z důvodu opotřebení typem 2924 SBDb/2758 z ČZ 476 , kde jsem pouze vyměnil trysky 100/50 což by měl být jediný rozdíl mezi oběma typy karburátoru.
Ohledně základního nastavení jsou v příručkách uváděny dva druhy nastavení. Manuál z roku 1974 uvádí pro záběh 2 zářez / ½ otáčky po záběhu 1 zářez / ½ otáčky.
Příručka z roku 1976 uvádí pro záběh 3 zářez / ½ - ¾ otáčky po záběhu 2 zářez / 1 ¼ otáčky . Ty samé hodnoty jsou uvedeny i na stránkách http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html
Chápu to tak že se jedná o dvě různá základní nastavení pro jeden typ karburátoru a obě jsou správná? Přesto mi ale vrtá hlavou co vedlo soudruhy k následné změně nastavení ?
Především „Smolíkáře“ bych chtěl poprosit o radu a zkušenosti. Končím záběh a jde mi hlavně o polohu jehly resp. od jakého základního nastavení po záběhu se mám odpíchnout.
Předem děkuji.    [PetrN]   04.09.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je to tak, dávat pozor, aby svíčka nebyla do běla. Lépe trochu bohatší než chudší směs. Osvědčilo se mi na zkoušení a laborování se směsí mít po ruce více druhů svíček, jak různých tepelných hodnot, tak i výrobců. Jde o to, že karburace bývají velmi různého opotřebení a vad. Někdy se nastaví celkem ideální chod motoru, kdy je svíčka v zátěži ideální barvy, ale na volnoběh, za nízkých teplot bez zátěže moc černá a může občas i vynechat. Tady někdy místo ochuzení pomůže jiná svíčka, která palivo lépe spálí.
Je třeba zkoušet a ladit podle konkrétní situace, kdy staré karburace, ale I "nové" z Číny bývají někdy problémové.    [Luboš]   12.09.2021
Odpověď  Jak pise Lubos, co kus to originalni nastaveni.
Nastaveni co mas ted si nekam napis (pro pripad ze se k nemu budes chtit vratit). Spust jehlu o jeden zarez dolu a serid volnobeh. Potom vyndej svicku, poradne ji ocisti a vyraz na zkusebni jizdu. Do kapsy si dej klic na svicku a az to v nejakem useku radne protahnes, hned zastav a koukni na svicku jakou ma barvu. Nema cenu tu svicku kontrolovat az prijedes domu, kdyz se bude motor kus cesty prevalovat jen na volnobeh. Zkontroluj to ihned po zatezi, hlavne aby nebyla sediva nebo bila - chuda smes. Cihlova barva je idealni. Kdyz to bude hodne od sazi tak klidne jeste o dalsi zarez dolu, nebo mensi hlavni trysku.    [takysportkar]   10.09.2021
Odpověď  Obecně pro záběh je vhodná bohatší směs, ale je třeba také sledovat, jak se motor chová, jaká je svíčka. Po záběhu se doporučuje směs mírně ochudit, ale stejně tak se musí sledovat chování motoru a stav svíčky. Základní nastavení uváděné v příručkách je vodítkem jak by se mělo postupovat. Ale přesnější a vhodnější nastavení je na zkušenostech motoristy, na stavu motoru, na stavu karburátoru a přesnosti jeho otvorů, trysek, na použitém filtru, mazacím oleji, druhu svíček, stavu výfuku a pod. Záleží také na druhu provozu léto/zima, zatěžování.
Zkušeností je, že dva stejné motory vyžadují jiné nastavení karburátoru. A dva různé karburátory na jednom motoru mají také různá nastavení.
Neexistuje proto přesná universální rada jak nastavit. Výsledkem musí být, že dobře startuje, má pravidelný chod ve všech režimech, nepřehřívá se a barva svíčky je správná. Svíčka do běla je špatně - moc chudá směs. Do černa také špatně - moc bohatá. Předpokladem je správný typ svíčky, který vyhovuje motoru a jeho provozu.
Někdy se podaří motor složit a jede hned dobře, jindy se mění i několik karburací, trysky se různě kombinují a stále to není ono.    [Luboš]   04.09.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cz 487 nová kľuka


 Má niekto skúseností s novou ktorú predajcovia obhajujú takto "Jedná sa o dopredaj nových kľukového hriadeľa z pôvodnej výroby ČZ Strakonice." ako sa to správa? je to vibrátor? tie vyvažovacie diery navyše sú z dôvodu vyššej váhy ojnice alebo v strakoniciach si uvedomili že to nemali nikdy správne vyvážené? ďakujem za všetky poznatky.

link na kľuku

https://www.motokramok.sk/klukovy-hriadel-cz-175-487-nova    [Bzricho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=68780

Tady píše uživatel Bakoun že to má menší vibrace.    [Vedra]   31.08.2021
Odpověď  Áno tieto základy poznám. Práve preto sa pýtam no novú údajne strakonickú kľuku. pôvodné mali na zotrvačníkoch po 2 diery a dosť to vibruje. Už z fabriky to neboli ideálne hodnoty. Preto sa pýtam či s touto kľukou ktoré má na jednom zotrvačníku 4 diery je vyvážená presnejšie alebo len preto Že ojnica je Ťažšia a bude to triasť ešte viac.    [Bzricho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2021
Odpověď  Pokud má být motor složený dobře, je zapotřebí provést kontrolu vyvážení klikového ústrojí a zajistit jeho správné vyvážení. Vzít nějakou kliku, k ní přidat nějakou ojnici a nějaký píst nezaručuje optimální vyváženost. Tak jako tak, je nutno při výměně ojnice, či pístu vyváženost zkontrolovat.    [Luboš]   16.07.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974, motor je typ 623 (jawa bizon), chtěl bych se zeptat, zda někdo neví kolik se typu 471.0.0 vyrobilo?

předem díky    [radarRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 102 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit dokumentOdpověď  trochu jsem rozleštil a zkompletoval 471, tak jenom přidávám foto před a po    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2021
Odpověď  Kdepak, přesné tyhle tam patří, proto se tomuhle typu říká "harlejka" :)    [Meela]   30.07.2019
Odpověď  Na fotce opravdu rozdíl není vidět:) Chce to ještě jiný řidítka, ne?    [Kvasky]   30.07.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak jsem tou barvou stříknul boční plechy, naživo je rozdíl vidět, ale podařilo se mi to vyfotit tak, že to vypadá stejně :-) Takže díky, ale kdyby je někdo měl v původní barvě tak pořád sháním :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2019
Odpověď  Díky, zkusím.    [meela]   28.06.2019
Odpověď  Omlouvám se za zpoždění. Barva Mobihel, kód 25-99750    [kvasky]   27.06.2019
Odpověď  Barvy jsem míchal dle původní. Ladili jsme to podle zadního blatníku. Kouknu zda někde mám ještě kód.    [kvasky]   09.06.2019
Odpověď  Kvasky: barvy jsi měl namíchané podle originálu nebo se našly stejné barvy v nějakém vzorníku? Zajímá mě ta světle zelená, složil jsem z dílů 477 v téhle barevné kombinaci a chybí mi boční krycí plechy. Než je seženu v původní barvě tak bych aspoň nějaké stříknul. Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2019
Odpověď  Jiří: samozřejmě je to jedno, ale v originále to je tak jak jsem napsal. Kdysi jsem na téhle mašině absolvoval motoškolu-jízdy a ten pohyb s přepínačem byl logický ve směru pohybu řídítek. Mimochodem, pokud má auto přepínač blinkrů vpravo, některé vozy s pravostranným řízením to tak mají, tak je rovněž pravý blinkr dolů a levý nahoru. S takovým autem jsem jezdil na Maltě a v Asii.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2019
Odpověď  Jasně, ale u auta je přepínač blinkrů vlevo. Jinak je to stejný, kam točím, tak tam jde i páčka.    [Vojta]   22.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 102 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (102) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 175/487 Je spodní miska ložisek řízení neoddělitelnou součástí spodních brýlí?


 Zkoušel jsem zlehka naklepnout šroubovák a nic, nechci to zničit.    [Vedra]   19.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jo někdy je boj to sundat :-) jinak v katalogu jsou všechny 4 misky, jenom rozházené po 3 stránkách...    [meela]   20.08.2021
Odpověď  Děkuji pěkně, je to dole. Musel jsem tam natlouct čepel nože a pak to páčením dvěma velkýma šroubovákama pomalu po desetinkách šlo.

Pro pobavení v katalogu ND je JEDNA miska místo 4.    [Vedra]   19.08.2021
Odpověď  samozřejmě to jde sundat - dva šroubováky proti sobě, a jak se pohne, tak pujde.    [Monty]   19.08.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 Cross, mechanizmus brzdového spínača.


 Zdravím. Renovujem túto motorku a nie je mi jasné ako je ovládaný brzdový spínač. V katalógu je nejaký bowden s lankom, ale ten nemám. Zaujímalo by ma kde to lanko končí. Predpokladám že niekde na brzdovom pedále ale nemám tam nič. Páni poprosil by som o rady.
Ďakujem.    [Roman]   21.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny. Prosím, nemáte někdo ještě jeden kompletní plošňák (spínačku) na 90ku? Klidně nefunkční. Zoufale hledám. Už mám svého Roadstera téměř kompletního a nechci tu spínačku nějak bastlit z jiných dílů... Koukněte po garážích prosím...    [fellerinoRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.05.2021
Odpověď  Zdravím. Páni zase ja. Tá spínačka je prakticky vyriešená, teraz mám ale iný problém. Stretol sa niekto z Vás s únikom oleja pod radiacim hriadeľom? Už som tam aj vymenil ten O krúžok, ale nepomohlo to. Po každej jazde mi tam ostane pod motorkou fľak oleja.
Máte s tým niekto skúsenosť? Poradíte čo s tým? Napadajú ma nejaké riešenia, ale zaujímal by ma Váš názor. Ďakujem.    [Roman]   21.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 3. Prenitovaná spinačka s novým plošákom.    [Roman]   16.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2. Dva bakelitové diely spínačky spolu s originálnym prepojovacím hranolčekom a mnou nahradeným dlhším.    [Roman]   16.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 1. Starý plošák so spínačkou.    [Roman]   16.10.2019
Odpověď  Zdravím. Takže plošák došiel. Nanitoval som nové kontakty, rozobral a prenitoval spínačku. Chce to trošku cviku, ale dá sa to. Pri rozoberaní spinačky som si všimol také malé vylámané kúsky asi bakelitu. Zistil som prečo tá spinačka nefungovala v iných polohách ako v prvej. Spínačka obsahuje na každej strane pod tým plechovým krytom taký bakelitový jazdec s dvoma kontaktmi, dvomi pružinkami a dvomi guličkami. Tieto dva bakelitové diely sú v spínačke prepojené takým oceľovým hranolčekom cca 4x4 mm a dĺžky cca 8 mm. Ten oba tieto bakelitové diely prepája a zaručuje, že po otáčaní kľúčikom sa oba otáčajú. V skratke u mňa sa v spínačke po otočení kľúčikom otáčal iba ten vnútorný bakelit /smerom ku kľúčiku/ čo zaručovalo chod motora v každej polohe ako aj jeho vypnutie, ale ten bakelit pod vonkajšou časťou spínačky ktorú vidíme po odmontovaní schránky sa neotáčal pretože bakelitové sedlo jeho štvorhranu bolo vylámané. Ten hranolček 4x4 mm som nahradil dlhším cca 10 mm čím som dosiahol že zaberá aj táto časť spínačky zodpovedná za parkovačky a hlavné svetlá. Spinačka teraz funguje, ale musím to trochu otestovať.    [Roman]   16.10.2019
Odpověď  Joski dík. Teraz čakám na ten plošák. Potom sa ozvem.    [Roman]   08.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte schéma:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tu je tá schéma-za svet som to nedokázal lepšie odfotiť.Ale toto ti asi pomôže viac-je tam rozkreslené polohy spínačky ako prepína.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2019
Odpověď  Chlapi ďakujem pekne.    [Roman]   05.10.2019
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tesnenie vyfuku CZ 476/477


 Ahoj
prosim viete mi niekto poradit ake tesnenie patri na koleno vyfuku? V katalogu sa pri polozke 3 uvadza len tesnenie. Mne pripada ze jedina moznost je tesniaci spagat?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Neviem, čo tam má byť originál ale ja som kúpil v domácich potrebách niečo ako azbestovú šnúru na tesnenie komína. Rozplietol som ju na tenké pramienky a jeden dva pramienky som tam napchal. Vydrží to tam celkom dlho a keď už to prepúšťa, vyčistím a vymením za nové a zase to nejaký čas vydrží.    [Vlado]   13.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/633 Bizon filtr sání


 Dobrý den,
jaký typ vzduchového filtru patří do jawy bizon?
Předem díky za odpovědi.    [Miroslav Černý]   25.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  co mají v MOTOMAXU, to netuší- jestli je správně dlouhý. Byla to první fotka, která měn padla pod ruku..........    [MONTY]   26.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  *    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2021
Odpověď  Ano ten tam patří co popisuje Monty, ale současná replika co jsem kdesi koupil byla růžová a o 5 mm vyšší!!! Takže ten filtrbox nezavřeš. Ale třeba v Motomax mají ten správný. Nakonec jsem filtr uřízl o půl centimetru a zaslepil víčkem od okurek motorovým silikonem.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2021
Odpověď  https://www.motomax.cz/-d2732001 todle    [Monty]   25.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tyto rozměry sedí, blatník na 175 je užší jak píšeš...

wartas2: krásná práce, snad se podaří sehnat ty lišty    [meela]   01.02.2021
Odpověď  Mohl by mě prosím někdo změřit šířku předního blatníku na ČZ 175/477. Mám blatník se sirkou v té části než se lomí Cca 8 cm. Na 250/471 je šířka 10cm. Připadá mě strašně úzký. Všechny držáky ale jsou stejné.    [Cezetak]   23.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po cca 2 letech práce, zde je výsledek.
V podstatě už chybí jen lišta kolem sedla.
Když by se někomu válela doma a byla by k prodeji, tak mi dejte prosím vědět.    [wartas2]   07.01.2021
Odpověď  Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou?    [Jakub]   06.02.2018
Odpověď  Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující:
barva červeno - stříbrná kombinace
Přední světlo Aprilia.
Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu?
Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza.
Díky.    [Jan Polák]   29.01.2018
Odpověď  Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže.
Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená.
A v TP to nikde není.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  ta co jsem posílal v odkaze byla v původní barvě, červená metalíza + šedivé blatníky a schránky. To si myslím že byla nejčastější barva v roce 1969. Potom bývá často vidět modrá metalíza a na fotkách jsem viděl i černou, ale naživo ne (obě také s šedivými blatníky a schránkami). Světlo skoro určitě Aprilia.

Po barvě se podívej na nepřístupná místa, třeba pod štítek nebo na vnitřní části filtrboxu a krytu řetězu - pokud tam při stříkání nechali "bordel" tak pod ním bude původní barva :-)    [meela]   29.11.2017
Odpověď  Děkuji za informaci.
Že je to ověřovací série, tak předpokládám, že potřebuji sehnat přední světlo Aprilia, přepínač Aprilia a sedlo Al lištami.
Jakou bych měl zvolit barvu?
Nikde se nedochovala ta původní.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  Pokud má motor číslo 187 jedná se o stroj z nulté, nebo ověřovací série roku 1969... bylo vyrobeno přes 200ks. Forma motoru ještě obsahovala nálitky pro UŘ - ale jáž to byl tlakový odlitek... Prototypů bylo opravdu 6, ale to byl lehce odlišný motocykl, navíc vyrobený již v roce 1967. Lišil se v rámu, nádrži, blatnky byly odlišné, motor byl hrubý odlitek, litý do písku, filtrbox také atd atd... ale to jsou opravdu odlišné motorky.    [jicha_2007]   28.11.2017
Odpověď  Tady je na prodej další, kdyby někdo chtěl:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/82367982/Cz-175-4 77.php    [Jan Polák]   27.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zodpovězené téma  

Rám ČZ 477


 Ahoj, dokázal by mi někdo poradit s rámem u čízy 477 ? Na krku, mám dva prolisy, v horním prolisu je závit M8 na uchycení nádrže, dolní je bez díry. Když sleduji různě po internetu fotky motorek 477, nacházím pouze horní prolis.

Koukal jsem, jestli třeba nemám rám z 487, ale zadní úchyty motoru mám správné (krátké 477) a motor sedí vzadu přesně u kyvné vidlice, u 487 je znatelná mezera. A veškeré úchyty na rámu - odpovídají typu 477.

Další zvláštností je zadní kyvná vidlice a zadní madlo, které měli 487, ovšem dle svárů vypadá originálně. Štítek mám v němčině, VIN rámu je vyraženo opačně, než 477 mají a u posledního čísla 4 mi přijde, že ta 4 je i obráceně, zkrátka tam jsou dvě.

Oslovil jsem pár lidí, kteří mají tyto dvě motorky a rám mi oměřili, rozměry odpovídají rámu 477.

Mě by tedy zajímalo, jestli ty dva prolisy byla nějaká inovace ve výrobě, nebo byl rám koupen později jako ND v Mototechně. Nebo mám prostě nějakého bastla. Díky

https://ibb.co/album/w7gw4p    [Sportkař]   09.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, je to jak říkáš, ověřeno i z jiného zdroje, je to ND z doby, kdy už se dělali 487, takže má krk z 487 a zadní madlo, jinak rozměrově a úchytama je to rám 477.    [Sportkař]   25.01.2021
Odpověď  Tak shodou okolností jsem dnes kouknul na jeden rám na půdě a je to stejný typ, má madlo a prolis navíc na hlavě rámu. Ale bohužel nemá štítek ani číslo takže to nijak neobjasní...    [meela]   20.01.2021
Odpověď  Já bych tipoval náhradní díl z pozdější doby - už měli k dispozici jiné výlisky hlavy rámu a použili je...    [meela]   14.01.2021
Odpověď  Nikdo nic neví:-)    [Sportkař]   14.01.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

ČZ 350 472.6


 Dobry den ,chlapy neřešili jste nekdy,mam ČZ 350 472.6 a mam papiry na ČZ 350 472.5 ram mam vyřešeny, ale motor chci zachovat typ 632.2 v techničaku mam uvedeny typ 634.9. Dase přepsat diky pacal    [josef pacal]   21.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Výkres na to nemám, střelil jsem vůli od oka...........    [Monty]   24.01.2021
Odpověď  Monty neni to moc dostanu to tam tu desetinu diky    [josef pacal]   24.01.2021
Odpověď  Diky    [josef pacal]   21.01.2021
Odpověď  číslo nevím, bude to stejný jako na Jawě 634.
Ale logicky bude přesah něco 0,10,možná 0,15.Za studena to nejde složit,po nahřátí volně.    [Monty]   21.01.2021
Odpověď  Chlapy nevite prosim s jakym přesahem je uloženo prostředni uloženi klikovky v kartru jawa 632rozměr kartru je 152mm a kruh je tak dobitej že se změřit ani neda,diky    [josef pacal]   21.01.2021
Odpověď  Diky monty    [josef pacal]   02.01.2021
Odpověď  Nejsou uplně stejný, liší se lehce nějakou mazací dirkou proti 638.
Ale jsou záměnný. Nový se koupit nedají, výroba v Březnici skončila před cca 15 lety. Později se dělala modernizovaná verze, která jde upravit.
Ale už asi 10 let Zbrojovka Březnice neexistuje,a továrna JAWA montuje komplet jiný ČÍNSKÝ vidlice, ze kterých nepasuje nic.
Takže schánět někde starší, nebo uloženky,případně přechromovat jetý.    [Monty]   02.01.2021
Odpověď  Dobry den chci jse zeptat na trubky přednich tlumiču s hlinikovymi spodky zda jsou stejne s jawa 638 ,anebo kde by se daly koupit jednu mam ohnutou a nevim jestli to ma cenu rovnat diky    [josef pacal]   02.01.2021
Odpověď  Dobry den chci se zeptat jakou mate zkušenost z novymi ojnicemy CRK co se tyče životnosti na motorech 632    [josef pacal]   10.12.2020
Odpověď  přerazit čísla?    [-a-]   22.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 125/175


 Ahoj, potřeboval bych radu ohledně odkopeni sedla na čz je tam zámek a nevím jak na nej za jakoukoli radu budu rad    [Fuficek443] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Z nejakeho důvodu se mi to tady objevilo později pardon a díky moc.    [Fuficek443] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2020
Odpověď  Vždyť už vám to radili ve vlákně ČZ 150! Vyvrtat a zničit tu vložku. To je nějaký problém??    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

šasí z čz 200 čtařtakt prototyp?


 Dobrý den, chtěl bych poprosit, zda někdo z váz pozná tuto motorku? Může být toto šasí z čz 200 čtyřtaktu prototypu? Motor klasika 477 a kastlík také , ale zbytek?    [CurinPetr] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kde skončilo to torzo motocyklu?    [Petr Soukup]   22.10.2020
Odpověď  Zdravím,mohu se zeptat jak to skončilo s tímto motocyklem?Díky s pozdravem JirkaS.    [Jirka S.]   31.01.2020
Odpověď  Tak co bys nechtěl, levně koupit, draze prodat, typický Čech, je jen škoda, že se k podobným věcem pomalu nikdy nedostane konečný zákazník, ale nějakej překupníček.    [Pavel]   30.09.2017
Odpověď  JEN JSEM ZVĚDAV, KTEREJ VŮL VÁM DÁ ZA NI 200 TISÍC, POZOR NENÍ TO ČTYŘTAKT A DÍLY JSOU ITALSKÝ ITALJET A V ITÁLII BĚŽNĚ K SEHNÁNÍ, CENA TAK MAX 50 TISÍC.    [richard]   30.09.2017
Odpověď  To jsou jen dohady. Kdo měl - neměl přístup k nějakým dílům, to už se nikdo nedozví.
Spíš bych požádal, na základě čísel motoru a rámu, Strakonice aby se podívaly do archívu, pokud je to prototyp. Pokud to nevyjde, tak o tomto konkrétním motocyklu nebude nikdy nikdo vědět nic. Ale rozhodně stojí za zachování.    [J]   04.06.2017
Odpověď  Ano, sedí, spíš jde o to kdo měl přístup k dílům z vývoje a jak si motocykl upravil, dost lidí ze Strakonic mělo na svých strojích díly ze soutěžáků, či vývozek, prototypů apod., foto s panem Pudilem je mé, kdysi jsem ho tu hodil...    [Pavel]   04.06.2017
Odpověď  Na motocyklu sedí samotný skvělý Strakonický konstruktér F. Pudil.    [J]   04.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento motocykel je dosť podobný. Má klasický 2-taktný motor. Snáď mi autor fotografie prepáči za umiestnenie, ale stratil som zdroj, odkiaľ ju mám.    [vlado]   04.06.2017
Odpověď  děkuji za rady, původní barva tam je, jen blatníky byly chromové a jsou přetřeny stříbřenkou,bubna přetřeny černou a má to zavařovanou kyvku. Tak uvidím jestli dají papíry dohromady. Za par korun zrovna není. Děkuji    [CurinPetr] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.05.2017
Odpověď  Určitě to je zajímavá věc. Zrenovoval bych to podle citu, snad se na dílech pozná původní barva. Co dalšího ?    [Monty]   30.05.2017
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zodpovězené téma  

Plynove lanko čz 175


 Mame čz 175 477 posilube a lanko plynu nsm vydrži cca 1500 km mate někdo zdroj na lanka, jde malinko tiž,ale neni to zase takova tragedie diky za radu    [josef pacal]   03.10.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Problémy s lankem vyřeší demontáž vratné pružiny kladky čerpadla. Pružina v karburátoru v pohodě zvládne vrátit kladku čerpadla i šoupátko.    [Jarek]   07.10.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 29.11.2020)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Koupím trysku k ČZ 476


 Dobrý den,
Uvádím do provozu svou ČZ 476 a chybí mi tryska oleje. Nemáte někdo jednu navíc, nepřekáží někomu?

Moc děkuji za nabídky
AB

Prosím případné nabídky pište na e-mail
letec.ab@seznam.cz    [Adam]   15.11.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Orientace pouzder přední vidlice ČZ 175/487


 Ahoj,

všiml jsem si že nová hliníková pouzdra která jsem koupil mají zkosenou jednu hranu, spodní pevná pouzdra jsem namontoval zkosením směrem do kluzáku to je snad správně, ale zkosené je i to horní pohyblivé, na bronzu co tam byl původně žádné zkosení nebylo.

Má ho namontovat taky zkosením směrem do kluzáku nebo naopak?

Děkuji    [Vedra]   21.08.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pojistka pístnice novovýrobních trubek přední vidlice ČZ 175/487, karburátor Jikov 2836 stržená drážka hlavní trysky.


 Ahoj koupil jsem nové trubky na přední vidlici a chybí tam zevnitř zápich na segerovku.

Jsou tam jenom dva výřezy skrz-naskrz do drážky pro vnější pojistku pouzdra viz. foto. To má být na tu atypovou pojistku co má 477?

Druhá věc je že mi nejde povolit sežvýkaná hlavní tryska na jikovu 2836 koupil jsem si novou ale nemůžu tu starou dostat ven.. Dá se nějak vyklepnout emulzní trubice abych to mohl pořádně chytit do kleští? Děkuji    [Vedra]   20.08.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 250/485 Egypťan


 Prosím o radu jak drží odrazky na tomto motocyklu děkuji.....    [milda]   17.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor jawa 632


 Dobry den, chtěl jsem se zeptat dorazily mě valce z vybrusu a jsou tam otevřene pistni čepy ,stare byly zavřene,zkoušel je někdo montovat je to vubec znat samozřejmě vykonově,jestli se tam ta směs honi diky    [josef pacal]   02.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Katalog náhradních dílů na ČZ 477 z roku 1969


 Zdravím, nemá někdo scan, případně odkaz na stránky se seznamem nd na 477 z roku 1969 - 1.vydání? Zatím jsem našel nejstarší jenom z roku 1970. Díky    [meela]   16.06.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Originál barva ČZ 350 472.6


 Mám prosbu.
Nevěděl by někdo RAL nebo ČSN barev na tuto motorku ČZ 472.6    [Knečný Zdeněk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nářadí ČZ 476


 Nemáte někdo fotografii původního nářadí k ČZ 476? Díky.    [kovarnikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Záměna nádrže a kyvky


 Dobrý den,tuší někdo,zda jde použít nádrž a kyvka z modelu 487 do 477ky?děkuji    [bandit06] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 350/638-5


 Dobrý den mám tuto jawu a chtěl bych na ni provedení zvednutych výfuku a chtěl jsem se zeptat na rady jak toho docílit. Pokud jsem pochopil správně tak budu muset převrátit držák stupacek a výfuku? Za každou radu či typ dekuji    [robmaisterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

CZ 125 476 - plynove lanko


 Ahoj
pre kamarata robim repas (nie renovaciu) 476. Ma to posilube olejove cerpadlo, ale chcem ho vyradit minimalne pocas zabehu motora.
Neviete niekto ale dlhe plynove lanko ma original 476 bez olejoveho cerpadla?

Dik    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/32 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006