MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315080 příspěvků |8091 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 22 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 28.9.2023 02:50  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 105
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 70
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 492      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 0 / 146      Příspěvků Příspěvků: 4399
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

477 patina - projdu testací?


 Ahoj, řeším moji ČZ 477 a prosím o váš názor. Chci ji dát na veteránské značky, jedná se o docela hezkou patinovku, ale zub času se taky samozřejmě podepsal.

Mám několik problémů, začal bych tím, že byla v minulosti minimálně jednou na boku a trochu se to na ní podepsalo. Jde především o přední blatník, který se při incidentu poničil a to nevratně, jelikož přišel o polovinu vzpěry, která je u tohoto modelu pevně navařená + ji vůbec nemám. Došlo k přestříkání na šedou barvu a takto se už dostal ke mně.
Prodejce se mi za pár měsíců ozval s tím, že ještě našel náhradní blatník, který po incidentu koupil (začátek 90. let), obrousil a přestříkal, ale odstín je o něco odlišný a lak se leskne. Relativně se mu to, vzhledem k tehdejší době, povedlo a jelikož nikdy nebyl namontován a použit, tak je po umytí prachu vizuálně ve stavu, jako bych to udělal doslova včera.
To mi paradoxně trochu dělá starosti, protože mi asi na testaci řeknou, že jsem to udělal sám nedávno a do patinovky se nevlezu. Co tedy s tím? nechci kvůli blatníku renovovat celé moto, mám rád spíše dochovaný stav a to i takto nedokonalý.

Dále mám problém s předním světlem. Když někdy za minulého režimu bourala, teoreticky došlo ke zničení původního světla Aprillia (vajíčko) a náhradou se stalo klasické hranaté. A proč říkám teoreticky? Nejsem si tím totiž jistý, předchozí majitel neví, protože ji takto už dostal. Na ČZ je taky málo informací + tohle je dle EN štítku vývoz 1969 u kterého mohla být všelijaká specifika a v tomto roce se přecházelo mezi druhy světel. Najdu tedy na webu fotky identické motorky i podtypu s oběma světly. Jak se na tohle bude u testování nahlížet?
Aprillia je nesehnatelná a když už jednou za čas je, tak za neskutečné peníze. Motorka byla za necelých 30 000 a světlo za 8000+ mi přijde prostě moc. Není nějaký vzácný předválečný stroj.

Jsem z toho rozpačitý, protože bych tu motorku rád zachoval a provozoval v tomto stavu, ale nevím, jestli mi to projde. Dát na slepo X tisíc za testaci nechci, protože jsem student a i investice do jejího zprovozňování si mohu dovolit dávkovat jen po jednotkách tisíc měsíčně.

Jaký na to máte názor vy? Prošel bych?    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  No to s tím selháním posilube je spíš taková pověra, lidi to prostě zadřeli, protože jim došel olej v nádržce a hotovo :-) Záleží jak jste to probírali, to že není posilube zapojený asi nevadí, ale že tam je špatné víko a nejsou tam hadičky aspoň naoko by vadit mohlo (mně osobně by to vadilo víc než přestříkaný přední blatník, ale nejsem testační komisař :-) )
Světlo by tam tohle hliníkové asi mohlo zůstat, k aprilii by stejně patřil i italský přepínač světel. A jelikož tam vidím obyčejný přepínač, tak to takhle může být i originál.
Jinak platí co psali ostatní, nejednodušší je se zeptat u libovolného testačního komisaře    [meela]   26.09.2023
Odpověď  Přesně tak, oslov nějaký klub který testuje. Nemá smysl tady o tom dlouze psát a diskutovat. Za mě je to OK.    [vojtacz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  Ano, původně asi měla posilube, ale z rozhovoru s prodejcem vyplynulo, že to moc nefungovalo a hodně lidí, kteří kvůli selhání zadřeli si to nechali odstranit a mazali mixem. Jeho absence na 99% vadit nebude, tohle jsem si dost prověřil. Krmím to 1:40 syntetikou a bez problému.

Jinak k té ceně - co se vám nezdá? Na to, že je to celkem hezký zachovalý stav a stačilo ji vlastně jen rozebrat a vyčistit, přijde mi těch 27 000 adekvátních. Ano, být to 10 let zpět, tak si klepu na čelo.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  Jo, čísla sedí a to i motoru, štítek původní. V registru není o vozidle ani čárka. Prý to asi někdo při digitalizaci dat nepřenesl, protože byla už dlouho zrušená. Po právní stránce nevidím problém.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  Do hlavy testačního komisaře nevidím, ale reagovat mi to nedá. Za tohle jste dal 30 klacků?? Z mého pohledu je to dobový stav, i když fotky přidávají. Zdá se kompletní a nezbastlená letmým pohledem. Můj názor je ano, zkusit to. Nebo se pokusit pozvat komisaře "na nečisto", ať vycení svůj názor dřív, než to bude za love s ev. razítkem. Nebo bez razítka.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  A čísla na štítku sedí a motorem?
Nádržka na olej napovídá, že by tam měl být motor s čerpadlem - posilube.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stav při koupi - za posledních 30 let najeto do 500km po vesnici, neměla značky.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Původní zničený blatník    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled 3    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled 2    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 90 Roadster - barva držáku předního blatníku


 Zdravím a prosím o pomoc. Mám roadstera z roku 1969 a snažím se přijít na to, jakou mělo toto celomodré provedení barvu držáku předního blatníku. Barva se zdá původní, avšak nikde sem motorku v tomto provedení neviděl. Nemá někdo nějaké zkušenosti, znalosti či foto? Předem dík.    [mrkjawa90modra]   26.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý Den,
Pouštím se do renovace 90 cross a marně se snažím dohledat barevné odstíny z roku 1970.Neporadí mě někdo? Děkuji    [jiří Bret ]   13.09.2023
Odpověď  štítek a stejné číslo je na motoru    [vojta]   08.12.2022
Odpověď  zdravím, potřebuji informaci zda je na motorce jawa 90 vyražen VIN na krku, nebo je jen štítek.    [roman]   08.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 90 Cross r.v. 1967
výr.číslo 10291    [Ladislav Preis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Odpověď  Biela RAL 9002 farba na kostre
Modrá RAL 5012 farba nádrže a bočných krytov
V roku 1967 boli farby vypalovacie pod iným značením ale toto je identický odtieň.    [Ladislav Preis]   25.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Odfuk převodovky Jawa ČZ


 Zdravím všechny, mám otázku ohledně odfuku převodovky konkrétně na čz 471. V bloku nemám vyvrtany odfuk a motocykl kouří jako kráva tak jsem zkusil vyndat nalévací šroub a motocykl už nekouřil tolik takže asi tlak v převodovce tlačí olej přes gufero do kliky. Známý co se v tom hodně vyzná řekl že některé motory neměly vyvrtany odfuk ale měly nalévací šroub s nějakým labyrintem který fungoval jako odfuk ale nikde jsem žádný takový šroub nenašel a nikdy ani neviděl. Tak prosím o radu zda někdo někdy takový šroub viděl nebo zda někdo neví jestli odfuk nemá být vyvrtány někde jinde než u karburátoru protože, když jsem koukal na jiné motory tak j.638 ho tam taky nemá a 476 ho taky nemá ale jiné motory na Smolíka ho mají vyvrtány tak už nevím zda se to soudruhům tehdy nepovedlo a nevyvrtali odfuk nebo to tak prostě bylo a byl jiný nalévací šroub co jsem popisoval. Děkuji všem za rady. S pozdravem Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jestě otázka ty svíčky jsou bílé takže je smes chuda ale nevím proč
všechno tak jak bylo tak nechapu proč jsou najednou bíle předtím byli krasně cihlove
RADA_??    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2023
Odpověď  Nejspíše bude odfuk asi ucpaný    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady bych tedy odfuk převodovky nehledal ale musím se na to kouknout.
Dnes jsem motorku projel a vyndal svíčky viz. foto ale je zajímavé ze motorka hulí jak kráva žere taky jak kráva ale směs je podle svíček chudá tak to už nechápu:)    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
Odpověď  Toto je dobrý postreh - "stredový labyrint" (oficiálny názov čelo ložiska) musí byť v 100% stave inak je to zdrojom problémov. Achilova päta 2 valcových motorov Jawa 🤨    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odfuk je v zadni casti motoru u horniho sroubu drzaku motoru,viz foto.Nahodou jsem ted delal stejny motor se stejnymi problemy,kouril jako krava a kdyz se ohral padal volnobeh.Na vine byl opotrebeny labyrint/diky super loziskum nade in CCCP/valce si profukovaly mezi sebou pres labyrint.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Odpověď  takže radíte tedy vyvrtat dirku do karterů?    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
Odpověď  Za několik desetiletí s motory jawa/čz jsem se setkal pouze jedinkrát s tlakováním převodovky a to u motoru, který byl olejničkou. Šikovný obráběč ale dokázal dokonale utěsnit řadící páku z obou stran i výstupní kolečko s ovládací tyčkou spojky. V zimě ani kapka, ale v létě při delší jízdě vždy trochu vzduchu s olejem chtělo ven a tak se labyrintem dostávalo ke klikovce. Pomohla vyvrtaná dírka.
Přetlak by se měl dostat ven přes filcovou ucpávku výstupního kolečka, protože tudy většinou jde všeho víc než je zdrávo.    [Luboš]   11.09.2023
Odpověď  výfuky jsem také čistil takže ty by měly být čisté    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.09.2023
Odpověď  Řeknu to takhle, motor jsem koupil před rokem, když jsem motor přivezl tak jsem sundal válce a zjistil jsem že kroužky byli pouze na levém pístu, a na druhém byla jenom půlka jednoho kroužku a píst měl rejhu od kroužku takže asi někdy vyskočil.
Válce nemají ani jeden výbrus takže nultý, ale válce jsem přeměřoval šupitem a i jsem do nich zkoušel nové kroužky a všechno bylo OK tak jsem do válců koupil uloženkové písty 52,00 a kroužky značky KO a ještě jsem na motoru dělal spojku jinak jsem na motor nesáhl takže jsem ho ani nepůlil protože motor normalně funguje a samozřejmě jsem dával nové těsnění pod hlavy i válce. Samotný motor kouřil už od té dobu co jsem ho koupil a sprovoznil.

Olej míchám 1:33 motorový olej 15W40, ale zkoušel jsem i kvalitnější oleje modrý, červený ty jsem míchal 1:50 a motorka kouřila furt stejně takže olej v benzínu jsem z kouřivosti vyloučil.

Na svíčky už jsem delší dobu nekoukal, ale když jsem na motorce začal s tímhle motorem jezdit tak jsem svíčky kontroloval po každé jíždě a vždy byli téměř stejné obě svíčky byli téměř docihlova nikdy nebyli černé po jízdě. Pokud to zítra vyjde možná bych jí mohl projet a kouknout na svíčky a vyfotit a by jsi je viděl.

Na to bublání se ještě podívam, ale když jsem jezdil bez napouštěcího šroubu na olej tak už to nikde nesičelo ani nebublalo protože se převodovka netlakovala.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.09.2023
Odpověď  Zdravím. Nemáte zasr..té výfuky a nevypaľujú sa Vám počas jazdy?    [Roman]   10.09.2023
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dvouklíč 634


 Ahoj ve spolek,
ví někdo proč se Jawa rozhodla montovat přední brzdové štíty v provedení dvouklíč na levou stranu, místo na pravou jako u ostatních moto? Nějak na to nemůžu furt přijít.

Děkuji za odpověď    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Důvod nevím, ale zeptal bych se v Jawě, třeba to vědí.    [Luboš]   02.09.2023
Odpověď  Napsal jsem blbost - pro dvouklíč musela být nová forma.
Takže otázka proč je na levé straně zůstává nezodpovězena.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.09.2023
Odpověď  Třeba proto, že forma na odlitek není levná a přehození lanka skoro nic nestojí.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.08.2023
Odpověď  Ano, princip náběžné a úběžné hrany chápu, jde mně o to proč je ten štít vlevo a ne vpravo. Snad kdybych udělal ten brzdový štít zrcadlený, dal jej napravo, zachoval princip náběžné a úběžné hrany tak výsledek je stejný ne? A nemusím vést lánko na druhou stranu kola. Jde mně o to proč ten čtít neudělali konstrukčně jako pravý, místo levý.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2023
Odpověď  Aby to brzdilo musi byt na lavej strane. Vysvetlenie aj tu na fore http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=243075    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ477 - reťazové kolečko


 Ahojte

Potrebujem sa dopátrať ku správnemu rozmeru reťazového kolečka na 477. Podľa katalógu ND bolo originál obyčajné ploché kolečko plus rozperný krúžok neznámeho rozmeru.
Kupované nové s osadením (ževraj ČZ originál) nepasuje, má príliš veľké-dlhé osadenie, nedá sa tam dať matica.

takže otázka, vie prosím niekto poskytnúť správny rozmer originál rozperného krúžku alebo alternatívne rozmer kolečka s osadením (kraj ozubenia - kraj osadenia). To čo mám kúpené nové je necelých 28mm. Na motore bolo kolečko s osadením s rozmerom cca 22mm ale vyzerá že bolo upravované flexou (skracované osadenie..). originál rozperný krúžok nemám...
ešte foto - vlavo nové kolečko, vpravo kolečko čo bolo na motore, rozmery fixou (celková šírka, šírka osadenia)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vyriešené, na Jawa Korda majú uvedený rozmer tak snáď bude správny    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2023
Odpověď  jasný, no záleží jaké rozměry jsou nabízeny, ale orientačně to bude vzdálenost mezi ložiskem a vnějším okrajem gufera (pokud je zároveň s karterem) + 1-2mm. Originál bohužel nikde po ruce nemám.    [meela]   23.08.2023
Odpověď  To by som rád ale o to práve ide, potrebujem vedieť čo presne (rozmer) tam má ísť. V eshopoch je veľa nepasujucich dielov ktoré deklarujú na daný typ motora..    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2023
Odpověď  no ale pokud se nepletu tak ploché s rozpěrkou a osazené kolečko nejsou záměnné. To osazené má ozubení dál od bloku motoru, takže když tam nepatří, tak není sekundární řetěz v rovině (kolečko a rozeta nejsou v zákrytu). Dejte tam to co tam patří podle katalogu a je po problémech...    [meela]   23.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Převodoka J 90


 Dostal se ke mě dost zanedbaný a poškozený motor J 90 a po demontáži se objevil rozdíl na převodovce viz. foto.Hnaná hřídel má sekundární kolečko uložené na tisícihranu a chybí šnek pro náhon tachometru.Pro porovnání je na fotu dole standardní hřídel s kuželem a klínkem.Ani v knize od Zd. Metzkera jsem nic takového nenašel.Věděl by někdo o co se jedná?    [k]   11.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě to foto převodovky J 90    [k]   11.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 350 typ 472


 Zdravím vospolok.Mám otázočku pre pamätníkov.Známy kúpil túto ČZ a dáva ju do pôvodného stavu,hľadáme rôzne podklady.Mám v pamäti že na tento motocykel bol svojho času urobený test asi v Světe motorú ale za svet to neviem nájsť.Len si pamätám že ten článok mal v nadpise Test ČZ 350 Žralok-reportéri ho tak nazvali asi kôli spotrebe pri teste ak sa dobre pamätám.Možno to ale bolo v inom časopise.Nespomínate si niekto kde a kedy to bolo?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Že "mohutný motor" 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂    [Xy]   15.07.2023
Odpověď  Zdravím,
chcel by som sa opýtať znalcov,že keď sa porovná Čz350/472 a Jawa 350/634,ktorá z nich vyjde lepšie,čo sa týka jazdných vlastností. Bol na čz dosť tuhý rám na ten mohutný motor a nekrútilo ho? Lebo čo viem tak na 634 boli s rámom problémy...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2023
Odpověď  Tú dvojstranu z toho Sveta motorú mám,stále by som potreboval aspoň upresniť to číslo STOPu kde to bolo uverejnené.Alebo čakať až na moto burzy a tam si to dohľadať,zviazaný STOP je bežný.    [Joski]   29.06.2020
Odpověď  Take se teto 472/4 rikalo Rusky ohar 😁 paradni masina..    [Marek]   28.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bylo ve SM srovnání 472/3 s 634/8. Nemám originál, takže nevím číslo/ročník. pro ilustraci 1.dvojstránka.    [batoh] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2020
Odpověď  Dík za ochotu.J    [Joski]   18.05.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Brano]   17.05.2020
Odpověď  Ďakujem za stopu k STOPU,už som o sebe začínal pochybovať.Prehľadával som Svety notorov.Ak by sa vám to podarilo nájsť a upresniť prípadne oskenovať bol by som vďačný.Ale ešte raz dík za pomoc.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.05.2020
Odpověď  Ten test bol zverejneny v STOP-e v roku 1977 alebo 1978. Ten vytlacok by som mal mat doma.
Ano zralok , kvoli dost vysokej spotrebe, ktora im tam vysla. Inak ten test myslim napisal znamy novinar Cvengros. Dost ju tam "zvozil", na socialisticke pomery dost, aj ked si myslim ze objektivne. Podla mojho nazoru, dnes by si asi novinar testovanu motorku nedovolil takto zvozit..., dnes by sa mohlo stat nasledovne: 1.zeby redakcii uz nepozical nikto motku na test, alebo za 2. - by mal na krku pravnikov...    [Brano]   16.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

6V baterie


 Hezky den všem, potřebují se zeptat zda nevíte někdo o jiné baterii než je obyčejná kyselinová s přepadem? Protože ta to baterie už mi dvakrát vytekla do kastlíku u čz 477 a samozřejmě je všechno rozleptané. Prosím vás o radu jakou baterií použít aby nemohla vytéct a aby mohla normálně fungovat na origo zapalování a aby se tam vešla. Díky moc s pozdravem Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Luboš.H> Přesně tak, veškeré problémy vyřeší AEV které není problém namontovat i do "velkého" relátka. Jako baterku používám vyřazené baterky z UPS které vydrží cca 5 let.    [Pája] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2023
Odpověď  Kde je problém ?
V tobě protože už Ti tady všichni napsali, že to přebíjí a že si máš seřídit, (u tebe asi nechat seřídit) regulátor, nebo ho vyměnit (asi spíš nechat vyměnit) za AEV.
To je tak složité pochopit?    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.06.2023
Odpověď  Baterka mi dvakrát vytekla. Jednou přes hadičku která asi tlakem vypadla protože tam dávám i drátek a uchycení a podruhé přes nalévací víčka které se prostě povolí a když je chci utáhnout tak nejsou protože jsou strhlé.
Dobíjení jsem na motorce nikdy neměřil kolik dobíjí nebo jestli přebijí. Ale měl jsem tam jednu baterku a pak jsem kupoval druhou obě se nafoukly a dvě boční strany byli obě bez kyseliny vytekle a prostřední byla úplně plná až po okraj baterky. Tak nevím kde je problém. Díky za odpověďi.    [Rusty]   10.06.2023
Odpověď  Dej tam AEV Kroměříž a na dobíjení zapomeneš dokud nesjedeš uhlíky    [(.)]   10.06.2023
Odpověď  V první řadě opravdu důkladně zkontrolovat dobíjení. Původní opotřebený regulátor je skutečně vhodné vyměnit za modernější AEV, než riskovat problémy s dobíjením a vytékající kyselinou, která je známkou špatné regulace.
Opravdu seřídit originální opotřebený regulátor někdy ani nejde. V případě nového, nebo málo "jetého" bych se toho nebál, ale pokud není k dispozici, tak jednoduše namontovat AEV.
Jinak na ježdění kolem komína používám léta s úspěchem obyčejné nejmenší záložní baterie, které jsou laciné, nevytečou. Ale ani taková baterie nemůže mít špatně regulované dobíjení.    [Luboš]   10.06.2023
Odpověď  Môžeš napísať okolností ako ti tá baterka vytiekla? Za normálnych okolností by sa to stať nemalo. Baterky mávajú hadičku na odvod odpareneho elektrolytu mimo motorku, ak je všetko ako má byť nič by nemalo tiecť do kastliku. Ak sa ti to stalo už 2x odporúčam kontrolu dobíjania,či ti neprebija dynamo. Moje overené zapojenie s origo dynamo je jeho kontrola, vyčistenie, správne uhlíky a držiak a k tomu regulátor AEV na príslušný výkon dynama. Je to veľmi spoľahlivé. K baterke sa vyjadriť neviem, inú ako štandardnú som zatiaľ neriešil    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, mám 471.0. a originál přední blatník (byl originál světle a tmavě zelený) a nevšiml jsem si, že tam má být dle TP pneu 3 x 18 (zadní pneu je 3,15 x 18) tak jsem tam nemohl kolo 3,15 x 18 dostat. Blatník má zúžený profil mezi vidlicemi. Co jsem se díval na jiné blatníky 471, tak jsou po celí délce rovné. Mají ale vepředu pneu 3,15 x 18. Je to ten samý blatník co má 175 477 a ta má ve předu také kolo 3x18.    [mirocz2002Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2023
Odpověď  Ahoj,
pro častý dotaz:
Celou motorku jsem lakoval červeno-hnědou základovou barvou.
Byla to základovka kombinovaná rovnou s plničem.
Červené věci byl míchaný odstín dle původního dílu - kód tedy neřeknu.
Ale blatníky a kaslíky jsou lakované RAL 9006.
Snad vám to pomůže.    [honzapolak]   08.10.2022
Odpověď  Ahoj, jakou barvou mám nastříkat blatníky 477/1969 jde původně o šedo stříbrnou? má někdo číslo barvy, kterou ste při renovaci použili? Stejnou co má níže wartas2, dik    [Mirek]   02.08.2022
Odpověď  Máš to pěkný.Mám dvě.Nálitek na motoru má jedna .Číslo motoru je 178 Číslo rámu 156    [Martin Wčelař]   16.01.2022
Odpověď  Tyto rozměry sedí, blatník na 175 je užší jak píšeš...

wartas2: krásná práce, snad se podaří sehnat ty lišty    [meela]   01.02.2021
Odpověď  Mohl by mě prosím někdo změřit šířku předního blatníku na ČZ 175/477. Mám blatník se sirkou v té části než se lomí Cca 8 cm. Na 250/471 je šířka 10cm. Připadá mě strašně úzký. Všechny držáky ale jsou stejné.    [Cezetak]   23.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po cca 2 letech práce, zde je výsledek.
V podstatě už chybí jen lišta kolem sedla.
Když by se někomu válela doma a byla by k prodeji, tak mi dejte prosím vědět.    [wartas2]   07.01.2021
Odpověď  Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou?    [Jakub]   06.02.2018
Odpověď  Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující:
barva červeno - stříbrná kombinace
Přední světlo Aprilia.
Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu?
Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza.
Díky.    [Jan Polák]   29.01.2018
Odpověď  Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže.
Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená.
A v TP to nikde není.    [Jan Polák]   29.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zodpovězené téma  

634-4


 Zdravím. Mám dvojdotaz. Kolik se cca vyrobilo Jaw 350-634-4 /ten typ s plastovou maskou jako měl californian/ ? A z jakých typů lze použít airbox na tento model? Díky    [1974]   04.06.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To [Jawasystem] : Byl by jste ochoten poskytnout použitelný sken Vašeho letáku "1.000.000"? Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..zadní strana dokumentu..    [Jawasystem]   20.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
Tak jsem se nechtěně dopustil mystifikace. Milion nebylo vyrobeno přímo typu 634 (kolik jich bylo nevím), ale v době výroby čtyřek- přesně 8.června 1976 byl oslaven milióntý motocykl dodaný do SSSR od roku 1945.Stala se jím jawa 350/634/16.    [Jawasystem]   20.10.2011
Odpověď  Doplňující info...do Sovětského svazu se vyrobilo MINIMÁLNĚ 1000 000 těchto motorek s původním plastovým krytem světla. Takže až ho někdo bude zase shánět na kalifa.....dalo by se jich dovézt celý kamion :-)
Info čerpám z letáku, který byl u této příležitosti vydán a je tam i foto stroje..    [Jawasystem]   28.05.2011
Odpověď  Ještě k dotazu kolik se vyrobilo těchto Jaw..
S tímto plastovým krytem světla byly vyváženy do bývalého Sovětského svazu ještě x let poté co u nás se již dělaly s plochám světlem typ 634-05. Tzn. bude jich hodně :-)    [Jawasystem]   27.05.2011
Odpověď  nějak nevím co myslíš.. nechceš sem dát třeba foto?    [Jawasytem]   27.05.2011
Odpověď  Do kterého roku má rám na 634 ten lisovaný střed výzduhy na boku a odkdy jen rovný plech? Naše 634 jej má vyměněný a na burze sem viděl dva rámy které měly ty prolisy....    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2011
Odpověď  Nevím kolik se jich vyrobilo, ale řekl bych, že v "origo stavu" jich jezdí asi tak jako prostů na ruce. Airbox z kterékoliv 634. Elektrika bych řekl že 6V ... zdálky to poznáš podle širšího kaslíku na baterii (6V baterie jsou nacatější).    [vana-hb]   09.05.2011
Odpověď  zdravim potřeboval bych se zeptat která beterie patří na jawu 350 tip 634 r.v.1981 zda tam patří 6v nebo 12V baterie děkuji    [jarda provazekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Originál barva ČZ 350/472.4


 Zdravím, chci lakovat motorku do původní barvy. Vím, že se dělaly oranžové, tmavě červené, ale takovéhle světle červené jsem viděl až 472.5 a 6. Je tenhle odstín originál?    [Motey] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak ČZ250/471 je hotová,    [Jiří]   19.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívejte se do knihy "Katalog motocyklů ČZ" od pánů Vošalík-Šebek. Tam určitě najdete podle typu odstín, ve kterých se to dělalo a dále i odchylky pro jednotlivé trhy.
Právě teď jsem se dal do 471.    [Jiří]   18.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívejte se do knihy "Katalog motocyklů ČZ" od pánů Vošalík-Šebek. Tam určitě najdete podle typu odstín, ve kterých se to dělalo a dále i odchylky pro jednotlivé trhy.
Právě teď jsem se dal do 471.    [Jiří]   18.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívejte se do knihy "Katalog motocyklů ČZ" od pánů Vošalík-Šebek. Tam určitě najdete podle typu odstín, ve kterých se to dělalo a dále i odchylky pro jednotlivé trhy.
Právě teď jsem se dal do 471.    [Jiří]   18.04.2018
Odpověď  Dělala se i černá. A mám doma origo kanárkově zelenou.. Barev bylo jistě víc..    [mira]   14.04.2018
Odpověď  Přestříkaný to je určitě, ale zajímalo by mě, jestli aspoň ten odstín odpovídá. Mně se ta tmavá nelíbí. Když to nezjistím, tak pujde asi na oranžovo. Tam vím snad i RAL.    [Motey] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Před renovací    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Odpověď  Přijde mi, že není. Nemá to linky a lak je moc zachovalý na svojí dobu, asi to někdo už přestříkal. Nyní renovuju tuhle a nevím jako barvu zvolit, asi zase tmavou červenou.    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [MoteyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Několik dotazů na ČZ 175/477 r. 1971 posilube


 Ahoj pánové, mám na Vás pár dotazů.
Jsou kontrolky na přiložené foto originál? Viděl jsem je už na více kusech, ale jsou tak hnusné, že tomu nemohu uvěřit. (viděl jsem i jiné, ale nevím jestli nepoužívali více typů).
Zároveň by mne zajímal hliníkový nesmysl mezi kontrolkami, je to originál? k čemu je to dobré? vypadá to provedené výborně.
Další dotaz je na povrchovku zadních stupaček.. Byly jen pozinkované?
Jaké na motocyklu mají být použité žárovky. V předním světle 6V 25/25W a v zadním? a na brzdu?
poslední dotaz je na přední vidlici. Byly dva typy? bez prachovek a s prachovkami? Já mám s prachovkami a nevím, jestli je to originál. Mám ročník 1971 posilube    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Krytka olejoveho cerpadla: Matna cerna a napisy stribrenkou.    [Vaclavjr]   26.04.2023
Odpověď  Krytka stribrenka a klíče pozink. Pokud kecam, opravte mě    [Jakub]   08.06.2018
Odpověď  Ještě by mne zajímala povrchová úprava krytky olejového čerpadla a klíčů brzd....pozink?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2018
Odpověď  Kontrolky ani to mezi nimi původní není. Prachovky měly vývozní typy a čz 482 trail. Kontrolky vypadají takto :
http://www.motospicka.cz/46-kontrolky-cz-476-477.html    [Jakub]   07.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě foto zevnitř    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 250/471


 Zdravím všechny, potřebuji poradit čz 471 krásné pálí všechno funguje jak má ale prostě to nemá tah a vytáhnu z ní max 90km/h. Nevíte co třeba poštelovat aby šla více od spoda protože 4.rychlost nemůžu vytočit.prosim o radu na čz 175 477 jsem schopnej vytáhnout 120km/h bez problému. Děkuji všem moc za rady.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je pravda, že 471 je těžší a netočí tolik co 477 a je i pravda že 477 na rychlost vyhrává ale do kopce ztrácí .    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.04.2023
Odpověď  Jako kluci jsme si porovnávali výkony našich mašin celkem často. Mohu potvrdit, že točivější čz 175 byla často vítězem, s výjimkou výdrže do kopce, kde ztrácela na vyšší objemy.    [Luboš]   23.04.2023
Odpověď  A jak jsou na tom váhově jezdci? :-) Přece jenom samotná 471 má o 30 kilo víc než 477 :-) Podle návodů má 471 maximálku 110-120km/h, 477 má 110km/h. Pokud vám 175 jezdí vážně 120 a 250 z vládne třeba jenom těch 110, tak by to dávalo smysl...    [meela]   20.04.2023
Odpověď  Ano kolečko jsem vyměnil za 15z. Už to je lepší než to bylo ,ale i tak to nejede líp jak 175.
A jak jsem už psal motor pálí krásné svíčky jsou téměř cihlové vše funguje krásně ale prostě 175 mi ujede.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2023
Odpověď  A jak to vypadá s řetězovým kolečkem na motoru? Bylo vyměněno za origo 15z?    [Luboš]   19.04.2023
Odpověď  Válce ano mám po výbrusu ale s původními písty    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.04.2023
Odpověď  Dobrý deň, máte valec po výbruse? Pokiaľ áno, tak dajte dolu hlavu a skontrolujte, či je piest v hornej úvrati presne zároveň valca. Ja som mal podobný problém na ČZ 472.Nič nepomáhalo a nakoniec som zistil, že piest mi končí cca 0,7 mm pod hornou hranou valca, čiže je úplne iný kompresný pomer. Takže ja mám takúto skúsenosť s novými piestami.    [ogar]   26.03.2023
Odpověď  Po zoufalých zkušenostech od různých takyopravářů už dávám tachometry jen k Montymu. Sice už moc nechce dělat Péráky a předválky, ale cokoli novějšího bylo vždycky na 100%    [JzK]   22.03.2023
Odpověď  meela> to je taky možnost, protože mi právě odešel už druhý a shodou okolností od jednoho jejich "renovátora" z Mohelnice. S prvním mě poslal do hajzlu osobně na burze, papír mi k nim samozřejmě nedal, když jsem je oba obržel poštou. Další co mám od něj po repasi na panelce taky měří podivně.    [Kadel]   22.03.2023
Odpověď  Jo některé tachometry jsou začarované, třeba kamarád mi tvrdil že na panelce nejezdí víc než 70... a já mu v 90 skoro nestačil :-) a na druhou stranu mám tachometr na panelku který ukazuje cca dvojnásobek :-)    [meela]   22.03.2023
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Zodpovězené téma  

Seřízení karburátoru ČZ 471


 Prosím o radu - povolují se mě při jízdě šroubky víčka plovákové komory. Je to starší karburátor a nechci utáhnout a strhnout chatrný závit. Existuje nějaká hmota, kterou bych potřel závit a šrobek se nepovoloval?    [Koudelnik]   03.04.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Taky se mi nestalo, že by se šroub s kuželovou hlavou povolil    [vojta]   23.04.2023
Odpověď  Pokud jsou použity originální šrouby, tak se těžko mohou povolit. Proto jsou kuželové, aby tam vzniklo tření větší jak u plochých šroubů.    [Kluk]   04.04.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Brašna


 Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací této brašničky na jawu 90. Jsem třetí majitel, takže jí tam mohl někdo dát dodatečně.
V brašničce byla i lékárnička. Prosím o odpověď a předem za ní děkuji.    [Ruzhovi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Není to tak dlouho, co jsem prodal dvě podobné brašny ze zetky, kterou měli strýc s tetou po válce, se kterou vozili máslo a smetanu do města na trh. Do brašen dávali máslo a do ruksaku smetanu, aby ji neodpružená zetka neutloukla na máslo také. Teta vzpomínala na čalouníka, p. Havlíčka, který po válce tyto brašny na motorky šil.
Jestli se někde objevily nějaké dvě stejné párové, z dvojí kůže šité, zaručeně vývozní brašny na pevnou zetku, tak vývozní skutečně byly. Vyvážely máslo do města.    [Luboš]   02.04.2023
Odpověď  No tak si evidentně někdo tu brašnu nechal ušít. Jakou identifikaci bys ještě chtěl? :-D    [Jakub]   01.04.2023
Odpověď  Před padesáti lety existovalo ještě mnoho sedlářů, brašnářů, čalouníků a podobných řemeslníků, kteří ochotně a profesionálně zhotovili na míru cokoliv. Dnes aby je lupou hledal.    [Luboš]   31.03.2023
Odpověď  No já jen že tam na tu vzpěru (toho výfuku) sedí jako když je na to dělaná. Je tam jen jedna přezka na tu vzpěru a na tom nosiči to je taky jako na tu udělaný motorku. Ještě pošlu foto.    [Ruzhovi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2023
Odpověď  Prostě někdo vzal koženou brašnu, jakou našel, a připevnil k motorce.    [Monty]   29.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 



Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006