MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303008 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 120 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 7.12.2019 07:43  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 196
    Modrá 555   24.04.2010 / 187
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1077      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 189      Příspěvků Příspěvků: 11609
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/72 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa 550 s Roku 1955


 Dobrý den mám jawu 550 s roku 55 jaké je nejmenší výrobní číslo kdo máte? děkuji všem Jirka    [Jirka]   08.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 196 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj kluci , ja mám takový náhon tachometru . Ale tachometr mám od firmy VDO ,ale jen přichycen na řidítka objímkou.    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2019
Odpověď  Foto celého by nebylo?    [Goro]   03.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, email pošlu.. ta historika nejspíš má nějaký skutečný základ, ale paní si to po těch letech nemusela dobře pamatovat a je možný že motorka byla jen vystavená někde ve výloze (kupoval jsem jí kousek od Prahy) a její muž to pak koupil nějak se slevou, už to taky v tý době zřejmě nebyl poslední model protože ty plechy a nosič jsou evidentně později namontované z 555 a proto mu to rádi prodali za dobrou cenu.. posílám ještě fotku značky a zadní lampičky, ale ta už asi taky není původní, nemá hladký sklo.. odrazka je bohužel už taky trochu uštíplá.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Odpověď  Leo: Nemohl bys mě prosím kontaktovat přes mail?

Tu historku není lehké ani potvrdit, ani vyvrátit...
Pokud byl ten doktor ze Slovenska z okolí Považských strojáren, tak by to možné bylo, nejspíš tomu ale bylo trochu jinak.

Historce nahrává to, že má motor poměrně precizně vyleštěné středy vík (na běžných kusech bývají přeleštěné jen mírně). Na druhou stranu bych u předváděcího kusu očekával chromované ráfky.

K té "nadstandardní" výbavě v podobě tachometru, nosiče a revmaplechů bych hledal vysvětlení společně s původem stroje. Dle mě tento pařez skutečně mohl fungovat jako reprezentační kus, ale spíš nějaké lokální prodejny (Mototechny), než výrobního podniku. Tam možná ve výloze skutečně nějaký ten pátek stál.

Je známo, že první série pařezů byly značně poruchové a výrobní podnik závady operativně na své náklady skrze Mototechny řešil. Konkrétně tato prodejna ale tuto příležitost zprostředkovaných oprav možná propásla a dodatečný prodej zákazníkovi by pro ni znamenal riziko reklamací, se kterými by se museli sami poprat. Pionýra tedy dost možná se slevou odkoupil přímo zaměstnanec prodejny, který měl nadále přístup (i k podpultovým) součástkám a ten ho nadále upravoval.

Ten tachometr skutečně originální není, autor úpravy si ale na její realizaci dal velmi záležet. K bicyklovému tachometru zhotovil precizní vyrovnávací převod. Když se ale podíváš na šroubky - jsou jiné, bez pochyb tato úprava proběhla někdy později. Stejně tak nosič na nádrž se vyráběl až později a byl podpultovkou, ke které mohl mít zaměstnanec snadnější přístup. Revmaplechy jsou vyrobené po roce 1962 a daly se rovněž (s obtížemi) koupit v Mototechně pro dodatečnou montáž.

To je tedy můj názor. Doktor to jistě neupravoval, dost možná to ale koupil od člověka, který to odkoupil coby vysloužilý výstavní kus. Předváděcí kus z toho udělal ale až sám tím, jak to nazdobil...

Mimo jiné je zajímavá i ta kontaktnice baterií, o vzniku této varianty mám určitou teorii a tohle je druhý kus, který jsem viděl (a do jisté míry mi domněnku potvrzuje).    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, se určitě dohodneme, jsem taky rád když se věci neprzněj a nechaj v původním stavu..k tomuhle se navíc váže zajímavá historka - je z pozůstalosti po jednom doktorovi, jeho manželka říkala že ten pařez byl 'předváděcí', fabrika ho na začátku výroby vozila prý po výstavách a veletrzích a ukazovala pracujícímu lidu, doktor se znal s někým z fabriky a prý ho pak se slevou koupil.. proto mi vrtá hlavou ten tachometr, je to tak precizně udělaný že bych věřil že je to origo.. udělal jsem zatím jen pár fotek narychlo, časem to pořádně nafotím.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Krásný pařez, zajímaly by mě detailní fotky některých částí (upřesnil bych). V případě tvého zájmu bych ho rád prezentoval na svém webu v Monografii...

Já jsem se vloni taky musel plácnout přes kapsu a pařízka zachránit. Prvního zájemce jsem sice nepřeplatil, ale trval jsem na tom, že neproběhne žádná renovace a na to prodejce nakonec dal.

Ten druhý prý chtěl slevu, protože řídítka by se musela koupit nová, plechy vyklepat, ráfky by se prý musely koupit chromované nové, kvalitní autolak stojí dardu, atp...

No nebyla by ho škoda?    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.12.2019
Odpověď  Výborně. Tak to má být.Nechat, tak jak je. Takových motorek už bylo nenávratně poškozeno zbytečnými renovacemi.    [Past]   02.12.2019
Odpověď  O těch tachometrech více na Pajkovych stránkách..    [Goro]   01.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 196 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (196) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prachovka jawa 550


 Sháním 1ks této prachovky s rozpěrkou na jawu 550. Nemáte někdo na prodej? V replice jsdm to nikde nenašel ani na burze 😏 Diky    [gsxrfun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Psal jsi ze v replice nic neni,to je vysledek hledani asi dvou minut.Jestli se ti to nezda tak si tam zavolej. Original na profej nemám    [Goro]   28.11.2019
Odpověď  Vždyt na těch odkazech ten díl vypadá uplně jinak než ten originál který jsem sundal z pařeza. Chtěl jsem zda nemá někdo jeden originál. 3ks mám ale jeden se mi zatoulal.    [gsxrfunRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2019
Odpověď  http://motoveterandily.cz/g830.Krytka+kola+Jawa+550+++chrom.html    [Goro]   26.11.2019
Odpověď  http://motoveterandily.cz/g617.Plst%ECn%FD+krou%9Eek+prachovky+kola+Jawa+550+Pa%F8ez+.html    [Goro]   26.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Levostranná prsíčka


 Dobrý večer, mám jawu 550 z roku 1957 s levostranným karburátore a koupil jsem si prsíčka na pravostranný karburátor, nemáte nekdo doma prsíčka na levostranný karburátor a nenapsal by mi rozměr kde přesně mají být vyvrtané díry a udělaný prolis na táhlo ke karburátoru? Děkuji.    [jawa 550Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, opět tu trochu otravuji s výměnou , ale .....potřeboval bych pro změnu na Pařízka v barvě slonová kost , kryt řetězu , zadní světýlko , stupackovy kříž a stojan . Koupím nebo mohu nabídnout na výměnu díly na fotce....děkuji moc    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Tentokrát bych potřeboval vyměnit tento pravý na delux za levý . Díky    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci mám doma navíc levé dvířka z levostranných prsicek , potřeboval bych pravé . Nevyměnil by někdo??    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2019
Odpověď  http://motorky.bazos.cz/inzerat/32027718/Jawa-550- rok-1956-prvni-typ-levostranny-karburator-prsicka. php

Tady jedny jsou na prodej, ale jsou dost zbydačený, tak opatrně s cenou    [J]   07.02.2014
Odpověď  Kdybys měl levostrané,tak bych na výměnu měl.    [goro]   04.02.2014
Odpověď  Nebude lepší prsa s někým vyměnit nebo prodat a koupit správné? Myslím že by to neměl být problém,aspoň bych to napřed zkusil.    [pítr]   02.02.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Svorkovnica


 Na ktorých typoch Jawa 50 sa používala táto svorkovnica ?    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to je z 550.555 a 05 ,ne?    [Monty]   24.11.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Foto z druhej strany    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prevodovka Jawa 550


 Dobrý deň. Mám vylámané spojené ozub.koliečko prvej rýchlosti 14/24zub od štartovacieho segmentu. Vie mi niekto poradiť či toto dvojkoliesko niekto vyrába v replike? Za pomoc ďakujem.    [Pavel]   16.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kola 24/13 a 23/13 jsou až na počet zubů stejné, rozdílná šíře je u dvojkových koleček (12mm vs. 13,8mm). Na pohled stejné provedení s převodovkami J55x a J2x je důvodem, proč je tolik převodovek z nulapětek po smrti. Často jsou složeny z nekompatibilních, ale na pohled stejných dílů. Kolo s cvrčkem se vyskytuje v provedení 24/14, 24/13 a 23/13. V provedení 24/14 existuje se třemi nebo šesti dírami. Předlohová hřídel se u J05 vyskytuje ve dvou provedeních - pro kolo 24/14 je stejná s J55x, pro kolo 24/13 má nepatrně menší průměr 14z kolo na předloze. Navíc to celé musí být sladěné se startovacím segmentem - zaznamenal jsem celkem 4 typy, ozubení pro 13z a 14z cvrček je jiné.    [jirka]   18.11.2019
Odpověď  Myslím tedy 05kové, tj. 13/24 zubů    [Honza]   03.11.2019
Odpověď  Neměl byste chlapi někdo tohle kolečko doma, v zachovalém stavu? Vím že to tu není inzerce, ale nemůžu žádné pěkné nerozlisované a neočesané sehnat a v replice se nevyrábí...    [Honza]   03.11.2019
Odpověď  NE u 05 je užší převodovka - užší kolečko. Možná to menší co jde na start segment by mohlo pasovat, pokud by jsi to přelisoval, ale to jsem nikdy nezkoušel.    [HonzaBK]   21.10.2019
Odpověď  Zdravím, řeším ted taky tohle kolečko u mé 05ky, mám ho ohoblované a proto sháním nové. Je to 13 zubů a proto se chci zeptat, je tohle 13 zubé kolečko z 05ky stejné jako 13 zubé z 20/21 ?    [Honza]   20.10.2019
Odpověď  Pozior je více druhů koleček dle motoru a jsou velmi podobná!!    [HonzaBK]   07.05.2019
Odpověď  přesně toto dvojkolo řešim tet na mustangu,když ho v rukach přecvaknu tak se mě nevrati na doraz- to znam. pak ta startovaci paka zabira až v polovině drahy neř se tam vymezi ta vule k dorazu při startu,nema někdo skušenosti při GO motoru.
Co jsem se dival po staršich tak ani jedno to nedocvakne jak to řešite při opravě motoru?Napružil jsem i tu pružinu ppo rozlisovani a stale to neni schopna vratit na doraz.
A jak docilit toho aby se paka při staru nedostala zub na zub? Děkuji za rady.    [kotis] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.05.2019
Odpověď  sezenes hezke origo jiste....    [david]   16.01.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

identofikace, výrobní číslo


 Dobrý den,

budu kupovat pionýra, zatím nevím jaký je to typ, pomůže mi ho někdo určit? Výrobní číslo je 946382, rok výroby 1970.

Děkuju    [Jarda]   02.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pro upřesnění - nejmenší množství je typu J550, něco přes 100 tisíc kusů. Nulapětek se vyrobilo něco přes 200 tisíc kusů. Nicméně J05 je zajímavá množstvím variant, neustále se něco inovovalo...    [jirka]   18.11.2019
Odpověď  Jawu 05 poznáš snadno, je to takový mezityp mezi 555 a 20 , takže má spojkové víko jako 555, /což je kulaté a malé řetězové kolečko sekundáru je uloženo letmo, a ne v ložisku , které je ve víku spojky jako u modelu 20,21,23/a má i jiné atributy/ starého modelu 555.Ve své podstatě je jich nejmenší množství a trochu rarita..    [kříž]   03.11.2019
Odpověď  Díky ;)    [Honza]   20.10.2019
Odpověď  To Honza. Začiatok roku 1964.    [M.]   14.07.2019
Odpověď  Ahoj,

nevěděl by někdo jaký ročník je můj pincek s číslem motoru 5514xx ? Je to Jawa 05, bohužel štítek se nedochoval, tak nevím. Díky :)    [Honza]   25.05.2019
Odpověď  právě, navíc je tu ještě typ 23 ;)    [rybňa]   03.01.2012
Odpověď  Jak teď koukám, typy 20 a 21 se vyráběly současně, je tak? takže asi to tedy určit nejde...    [Jarda]   02.01.2012
Odpověď  a proč?    [Jarda]   02.01.2012
Odpověď  :) tak to asi těžko.    [rybňa]   02.01.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Jawa 50/20 nejde nastavit předstih


 Dobrý den,

mám problém s mojí 20tkou, ať se snažim jakkoliv, předstih prostě nenastavim. Když pootáčim statorem, tak se tak různě viklá, že v určité poloze je u kladívka mezírka, že by ani vlas neprošel, pak se to hýbne a je tam lochna jak blázen. A když už jsem to tam nějak nastavil a začal startovat, okamžitě se to rozhodilo a mohl jsem dělat znovu jak předstih tak odtrh. Stator se tedy nehýbe pouze do stran, ale na stranách i malinko dopředu a dozadu, jakoby byl špatně usazený, ale to určitě není. Nevíte čím by to mohlo být, zda to lze nějak opravit nebo koupit rovnou nový zapalko? Díky moc za jakékoliv rady a nápady.    [Oz]   19.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jen ještě dodám, že se jedná se o 30W zapalko.    [Oz]   20.10.2019
Odpověď  Pokud tam dám stator tak, že se neviklá, nedostanu předstih níže než pod 0,3 mm, což je pořád hrozně daleko od toho jak by to mělo být. Přemýšlel jsem nad vačkou, že by byla špatně nasazená, ale ta má jenom jednu polohu, jestli se nemýlím. Nemůže být třeba celý ten stator špatně otočený? Zapalovací cívku mám vlevo nahoře, další dvě v pravo nahoře a vlevo dole. Je to takto správně?    [Oz]   20.10.2019
Odpověď  Obecně nejdřív musíte dát vše do správného mechanického stavu. Až potom lze motor seřizovat, zkoušet. Pokud se viklá stator, musíte najit příčinu a tu odstranit. Určitě není "správně usazený", jak píšete. Pokud by byl, šlo by s ním po povolení bočních šroubů pouze otáčet, nikoliv "viklat". Až tohle napravíte, potom nastavujte předstih a odtrh.
Bez prohlídky či aspoň fotky/videa se na dálku těžko radí. Něco špatně ale je.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Přihlášení Jawa 20 (1979)


 Zdravím,
minulý týden se mi podařilo koupit pionýra a na úřadě jsem měl oči pro pláč... :-)
S pánem jsme sepsali kupní smlouvu, plnou moc na přepis. Měl pouze starý malý TP.
Vyřídil jsem pojištění, udělal novou technickou do 2023 a při přepisu na úřadě jsem zjistil, že pán nenahlásil a bylo vyřazeno z evidence 2015.
Vůbec mě to nenapadlo, v malém techničáku nebylo nic napsáno, pouze poslední STK 2010. Prý není možnost už normálně přihlásit. Nevíte prosím, jak je to...kdybych jí chtěl prodat př. na Slovensko, zda ten dotyčný kupec může přihlásit. popř. nějakou radu, než to zavezu do šmelcu. Předem děkuji Tomáš    [Tomáš]   27.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tomáši prosím informuj nás jak to dopadlo až to nějak dořešíš, zejména by mě zajímalo na základě jakého dokladu to vyřadili. Díky    [HonzaBK]   10.09.2019
Odpověď  No, čistě teoreticky, pokud by byl vyřazen po právu, by se dalo asi zde vyřazené vozidlo přihlásit v jiném státě jako dovoz. Máte kartičku (TP), což je platný doklad k pionýru (jiné ani nebyly).
Otázkou je, jaké jsou kde konkrétní požadavky na přihlášení. Současný rozsah technických údajů požadovaných pro vyplnění nových EU dokladů jsou velké a přesahují vždy údaje uváděné ve starých dokladech. Úřad má několik možností, jak ve kterém státě a podle ochoty úředníka. Většinou ale žádá o doplnění chybějících údajů přihlašovatele. Pokud by to mělo být v případě pionýra vyjádření výrobce, tak bohužel není nástupnická organizace za Povážské Strojírny, která by jej mohla poskytnout. Na pozdější Babety možnost existuje.

Shrnuto, se domnívám, že podstupovat nějaké přeshraniční martirium s pionýrem za pár tisíc nemá význam. I s přihlédnutím k tomu, jak je řešena současná situace s úřadem. Nehledě k tomu, že jezdit chvíli se slovenskou SPZ nedává smysl. Je zde zase lhůta, do kdy smí vozidlo s cizí SPZ po ČR jezdit.

Pokud jsem kdy něco kupoval, nebo dovážel, tak první cesta před čímkoli je na zdejší evidenci vozidel s žádostí o informace se všemi nalezenými čísly a údaji na vozidle a dokladech. Mnohokrát se mi to vyplatilo abych nenaletěl.
Mě dává smysl veteránské značky, tak bude zachována autentičnost pionýra.    [vintera]   03.09.2019
Odpověď  Pořád nám nepíšeš na základě čeho bylo zrušeno! Zjisti kdo a proč to zrušil, jasně tu psali ostatní, že to může udělat jen majitel. Jen pokud bylo moto v depozitu tak to mohl zrušit úřad. Zjisti si přesně jak to je a nenech se odbýt zajdi za vedoucím, ať ti to vše dá písemně, pak si stěžuj atd. a trvej na svém právu. Pokud to nezrušil majitel, nebo nebylo v depozitu je vozidlo "přihlášeno" a musí ti to přihlásit. je to jejich věc jak to udělají. Ať ti přesně uvede § zákona na základě kterýho to vyřadili.    [HonzaBK]   02.09.2019
Odpověď  Ahojte, tak jak psal ,slava, v roce 2015 bylo trvale vyřazeno z registru.
Původní majitel měl technickou STK do 2010. Potom odložil, neplatil pov. a nenahlásil co se s tím děje. K 1.7.2015 Zrušeno.
Někde jsem četl, že by šlo přihlásit na Slovensku, nezná někdo? Díky    [tomas]   31.08.2019
Odpověď  Nebylo sice moc běžné ukládat pionýry do depozitu, ale je možné, že se tak událo. Přeci majitel musí vědět, co nedávno činil. Otázkou ovšem je, kolik má let a jak slouží paměť.
Nejjednodušší je žádost o poskytnutí informací ze spisu, kde musí být příslušné doklady a zápisy. Jako nový majitel (stvrzeno kupní smlouvou) máte na veškeré informace právo. A bude jasno.    [vintera]   29.08.2019
Odpověď  při ulozeni do depozitu majiteli zustava TP a odevzdava se SPZ + maly technicak STK udelaji i bez SPZ jen se nemůže jet s vozidlem po silnici musí se na necem privezt tady je jen jeden zadrhel ze to nebylo napsano v TP ale je mozne ze to bylo prehlidnuto ze bylo v depozitu nasvedcuje to vyrazeni z evidence z duvodu nenahlaseni v roce 2015    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2019
Odpověď  slava: Jenže nic nenasvědčuje tomu, že vozidlo bylo uloženo do depozitu.

Kdyby tomu tak bylo, tak by nový majitel neměl techničák, popřípadě by to v něm bylo vyznačeno, neměl by registrační značku a nemohl by absolvovat technickou prohlídku s platností na 4 roky.

Osobně bych to viděl na příliš velkou iniciativu úředníka - celkem běžná věc.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.08.2019
Odpověď  v roce 2015 se dělala cistka v registru majitele byli informovani v mediich ze kdo nedolozi místo pobytu vozidla tak mu bude nenavratne vyrazeno takze jesti puvodni majitel dal pionýra do depozitu a nedolozil tak se stalo vyrazeni .zbyva bud ostoupit od smlovy se vsemy naklady které do toho byli vlozeny neboť byl kupec uveden v omyl nebo zkusit prihlasit na veteranske pripadne nechat nekomu na nahradni dily    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2019
Odpověď  Dokud úřad nedoloží postup vyřazení vozidla z registru, je právo na tvé straně.

To co máš není malý TP, ale regulérní (velký) technický průkaz. K pionýrům se dřív takové vydávaly.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.08.2019
Odpověď  Velký TP nemám, malým jsem myslel ten starý původní papírový.    [Tomas ]   28.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přepis bez dědického řízení


 Zdravím. Mám Jawu 21 a zjistil jsem že je stále v evidenci, bohužel však psána na zemřelého majitele. Paní na úřadě mi řekla klasický postup, že chce usnesení o dědictví kde ta motorka je zapsána a potom to půjde přepsat. Jako ve všech případech co jsem na internetu našel, nebyla motorka zahrnuta do dědického řízení. Nové dědické řízení dědicové nechtějí otevírat. Na stránkách Jawa 50: http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-prepis-vozidla-motocyklu-po-zemrelem-majiteli-postup.html je napsáno, že přepsat moto jde i bez otevření dědického řízení. Bavil jsem se dokonce i s chlápkem, který mi říkal že to tak už udělal několikrát a pokaždé tu motorku přepsal na sebe bez otevření dědického řízení. Postup je takový: Je potřeba čestné prohlášení, že dědic se vzdává daného motocyklu ve prospěch nového majitele (v tomto případě mě), toto prohlášení je potřeba úředně ověřit. Prohlášení musí dát i případní další dědicové. Následně se zajde za notářem který řešil dědické řízení po tom zemřelém a musí se trvat na tom, že dědicové nechtějí otevřít dědické řízení a že dali prohlášení, že se vzdávají motocyklu. Následně notář vydá za nějakou částku (prý 1000 Kč) papír, že motorka je nyní vlastnictvím osoby uvedené v prohlášení od dědiců. Zabere to prý oproti dědickému řízení pakatel času. Máte někdo další zkušenost s tímto postupem? Díky za odpovědi.    [dominRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jak jsi dopadl? mám to samí    [pawka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2019
Odpověď  Ten článek jsem před nedávnem ještě trochu doplnil. Řešení těchto záležitostí je ale dost individuální...    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 23 Mustang - Golden Sport


 Mám přední světlo Aprilia, problém je v tom, že nelze vyměnit žárovku ani rozebrat sklo a parabolu. Chci světlo ale použít zpět na motorku. Ničit parabolu se mě nechce. Pátral jsem, jestli někdo nevyrábí světlo se stejným průměrem skla, že bych vyměnil parabolu se sklem a ponechal rámeček a tělo světlometu původní, no nenašel jsem. Řešil jste to někdo s rozumným výsledkem ?    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  a potom, že originál paraboly nejsou :-)
pro Pájka - něco jsem nafotil, tak to máte v úschovně. Koukal jsem na ty paraboly z odkazů, neposílají do CZ tak nic, pravda je, že jsem chtěl verzi s vyměnitelnou žárovkou.    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2019
Odpověď  Jan Polák: Díky, to by se mi hodilo. Kontaktní mail najdeš na úvodní straně mého webu: http://www.jawa-50.cz    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.08.2019
Odpověď  Kdyby byl zájem o foto, mám doma přední světlo na Goldena celé fungl nové, vč. paraboly a kontrolky.Tak jen kdyžtak napište mail a můžu taky poslat.    [Jan Polák]   06.08.2019
Odpověď  rantisek: To bys byl moc hodný. Jsem teď ještě v kontaktu s jedním klukem, co hodně ví a dává goldeny do kupy. Budu se snažit s vaším přispěním článek dotvořit k dokonalosti.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.07.2019
Odpověď  Jestli chceš, pošlu ti je v plným rozlišení a trochu líp to nafotím. Jinak moc dík za odkazy. Kouknu. Jinak přepínače světel dělá Aprilia stále, je k sehnání na ebay.it.    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2019
Odpověď  Pokud bys chtěl pasující náhradu, tak se dá koupit v zahraničí i nová. Stojí to ale šílenou raketu, pač tento rozměr nebyl moc běžný.

Hledej 1/2" 6V@15/15w sealed beam

Např.:
https://www.ebay.com/itm/GENUINE-HONDA-HEADLIGHT-UNIT-6V-C70-C70-PASSPORT-33120-174-671/191992982570

https://www.lucky2strokes.com/OEM-Honda-Hobbit-6v-15w-Sealed-Beam-Headlight-Lens-p/honda-hobbit-sealed-beam-b37.htm

Jinak s dovolením bych si fotky originální paraboly uložil do PC a v budoucnu použil v článku, nebude to vadit?    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2019
Odpověď  Bosch se v té době prodával jako ND při prasklé žárovce ve světlometu Aprilia. Asi půjdu cestou rozebrání stávající paraboly a použitím skla Aprilia a paraboly z 555, je k dostání v replice a má výměnnou žárovku.    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj,
celkem dobře do toho pasuje sklo a parabola Bosch.
Jen neřeknu, z čeho to je převzatý.    [Jan Polák]   17.07.2019
Odpověď  Kupoval jsem Mustanga v roce 2005, kluk mě k tomu dal bednu věcí co z toho sundal a měnil. Já na to nešahal a jestli předchozí majitel nevím. Měl jsem za to, že je to z úplně jiné motorky, včetně elektriky a přepínačů světel. No, webovky jawa-50.cz mě informovaly, že se mýlím.    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2019
Odpověď  Opatrně odpertlovat a mírně nahřát lem, vysadit sklo. Žárovku odpájet, dát renovovat parabolu a žárovku opět zapájet. Sklo jen přilepit shora silikonem, aby šlo snadno oddělat.
Jste si jistý, že je to takto na fotkách originál? Patice (běžné) žárovky je evidentně pájená cínem a svojí zachovalostí nekoresponduje se zbytkem. V tom se musel někdo už hrabat...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2019
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cívka na Pionýra 550 !


 Viděl někdo ,nebo dokonce vlastní cívku zapalování na pařízka zmiňovanou v knize Josefa Josífa vydanou 1959,kde píše str.56 :při výměně zapalovací cívky požadujte cívku s označením 356-66-000. Pátral jsem (pouze pro zajmavost!!!!)na burzách,debatoval s některými prý odborníky,ale nic jsem nezjistil,Víte někdo něco o této cívce?Rady typu, dej tam co máš,opravdu nepotřebuji.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky,určitě se s tím netrápím,jen zvědavost.Asi nejmoudřejší vysvětlení je ten překlep.Přesto děkuji všem za vaše příspěvky.    [dido]   09.08.2019
Odpověď  Tímhle se fakt netrap a použij bakelitku, jakou najdeš.

V té knize od Jozífa je překlep. Tohle katalogové číslo součástky skutečně existuje a podle katalogu cívka měla být na prvních malých kývačkách s dynamy. Tj. jednotná řada Jawa-ČZ, typy: 125cc/355 a 175cc/356. Správné katalogové číslo té cívky je ale 355-66-0000.

Že se pod tímto číslem skutečně vyráběla ale není příliš pravděpodobné. Především se Čezety 355, 356 začaly vyrábět až v roce 1955, tedy rok po velkých kývačkách 353, 354 (které už bakelitové cívky měly). Logicky by tedy cívka měla mít označení vycházející z katalogu Jawy. I to je ale zavádějící, neboť výrobcem byl PAL, který si výrobky čísloval podle sebe a ne podle toho, co si do svých katalogů napsali jejich odběratelé...    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.07.2019
Odpověď  Ano díky ,mě spíše šlo o to jestli jste ji někdo viděl,zda skutečně byla na prvních pionýrech či jiných jak je psáno , cívek Magneton 02-9211.04 je hodně ,sám mám 3ks!!Ty co jsou zmíněny v knize se mi nepodařilo ji na burzách ani jinde vypátrat.Předpokládám že by měli být též bakelitové.    [dido]   07.04.2019
Odpověď  Pravděpodobně to bude cívka specielně pro magnetový zapalování, s mírně jinými počty závitů než pro bateriové zapalování. Jestli se vůbec vyráběla, netuším.
Ale existovaly specielní cívky pro magnetové /aleternátor/ zapalování do exportních Kývaček a Švédů , logicky to bude stejný, nebo velmi podobný.

Přínos této specielní cívky proti standartní 6V z Kývačky budou lepší starty, lepší jiskra při malých otáčkách.
Ale o kolik lepší? To netuším, nikdy jsem to na Pincku nezkoušel.    [MOnty]   06.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Rozdíl mezi karburátory Jikov 2914 a 2916


 Zdravím, chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl mezi karburátory Jikov 2914H a 2916.    [Karel]   16.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U karburátorů jsou označeny 4mi číslicemi:29 -motocyklový, ..14 nebo 16 udává
průměr hrdla-difuzoru.    [Josef Hebík]   13.07.2019
Odpověď  Výborně, děkuji moc za odpověď.    [braun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2018
Odpověď  Dělá to rovné 2cm od špičky po jediný zářez. Ty zbylé dva mezi origo zářezem a špičkou jehly jsou dodělávané.Jinak celá jehla má 6cm.    [goro]   14.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci zakládat nové téma, dávám to sem. Jedná se mi o jehlu na uzavírání přítoku paliva karburátor 2914H. Potřebuju změřit rozměr A od konce jehly po zářez kde je plíšek co se opírá o plovák. Sehnal jsem karburátor, kde jsou dodělávané nějaké zářezy tak nevím, do kterého to umístit. Prosím kdo můžete zkuste mi to odměřit. Děkuji.    [braun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2018
Odpověď  jo poslední dvojčíslí je průměr difuzoru, i u větších motorek (2924, 2926). 2916 se používal na ČZ 125B a T a na manetu 90, prostě pro větší kubatury než 50. Tryska asi bude odlišná, asi by se to našlo v katalogu k těm motorkám    [meela]   18.08.2018
Odpověď  Aha, díky. Takže to poslední dvojčíslí označuje průměr difuzoru, takže 2916 bude pro vyšší výkon a asi tam bude i větší tryska.    [Karel]   17.08.2018
Odpověď  no úplně základní rozdíl je ten že 2914 má průměr 14mm a 2916 má 16mm :-) potom tam můžou být i jiné odlišnosti - třeba na 2916 bývá šroubovací víčko plovákovky, ale jsou i takové kde je víčko na dva šroubky jako u ostatních karburátorů    [meela]   17.08.2018
Odpověď  odpověď patří do jiného dotazu sorry    [HonzaBK]   17.08.2018
Odpověď  JJ přesně tak jak se tu píše, napřed musíš seřídit samostatně rukojeť vycentrovat hliníkovou objímku tak aby se rukojeť volně otáčela. Nasadíš rukojeť, dotáhneš ten špunt na konci řídítek, povolíš tu hliníkovou objímku a posuneš na řídítkách tak by šla rukojeť volně. Pak nasadíš lanko pouze do karburátoru a vyzkoušíš zda jde voně šoupátko v karburátoru, zda se vrací, není někde zmáčknutý, nebo nějaká rýham, která by bránila volnému posuvu šoupátka. Určitě nenamáčej lanko do oleja, jinak pak pokaždé když sedneš na fíka, tak budeš jak prase od oleje. Já mažu lanka tak, že lanko s bovdenem pověsím za lanko, kolem bovdenu vymodeluju trychtýř z plastelíny, do něj naliju olej a počkám až proteče a odkape přebytečný olej (přes noc). Pak ho namontuju.    [HonzaBK]   17.08.2018
Odpověď  Nikdo neví ?    [Karel]   17.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Rozpěrka nosiče 555


 Kluci, neoměřil by mi někdo rozpěrky pod ty dva zadní upevňovací šrouby staršího čtyřpříčkovho nosiče Jawa 555? Koupil jsem stroj bez nich :(    [Me2T]   17.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nedal by sem někdo fotku té rozpěrky?    [Pavel]   08.06.2019
Odpověď  Díky moc :)    [Me2T]   26.09.2017
Odpověď  Je to kousek obarvené trubky. Délka 1,9cm, venkovní průměr 1,6cm,síla stěny 2mm.Z jedné strany (co jde na nosič) je zevnitř po obvodu zkosení,tak aby rozpěrka dobře dosedla na obloučky na spodku nosiče.    [goro]   18.09.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Odrezení příprava pod lak jawa 555


 Ahoj nechal jsem všechno otryskat křemíkem, nebo nějakým podobným bordelem.Problém byl, že jsem byl v práci a mohl jsem si to vyzvednout až za 4 dny.Takže to chytlo takový rezatý pigment.Namáčel jsem to do odrezovače rez vystoupla, ale bohužel k obroušení ocelákem jsem se k tomu dostal až po měsíci tudíž dneska.Problem je, že se kartáčem u 555 do zákoutí rámu všude nedostanu.Udělal jsem opět dnes po broušení odrezení odrezovačem.Myslíte, že kdybych to nechal aspoň ten rám znovu otryskat tak to sundá pěkně ten vzniklý prášek rzi na povrchu?Ostatek je v poho s trpělivostí člověk ty plochy ocelákem ve vrtačce pěkně očistí, ale ten rám je horší.Máte někdo zkušenost, nebo radu?Předem dík za odpověď    [jarek]   10.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je třeba nespěchat a nechat tanin na vzduchu dlouho působit, 1 nátěr klidně den. Otírat čistým hadrem, znovu natřít. Barvit jen důkladně zaschlý, zreagovaný a otřený povrch. Do doby barvení skladovat v suchu.    [vintera]   28.05.2019
Odpověď  Kup si "Odrezovač s taninem" od firmy Worko a.s., je to ekvivalent socialistického "T-odrezovače". 2x to natři a po zaschnutí nalakuj.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.05.2019
Odpověď  Je to tak, po otryskání okamžitě kov oxiduje, i když to není vidět. Léta používám na stabilizaci rezu tani. Jako základ nedávat akrylátové barvy (propouští vlhkost). Mám to leta vyzkoušené. Pokud se nebude pincek používat na ježdění do práce a nebude ve vlhkém prostředí, ale někde doma v pokoji, tak se zaručeně rez nerozjede.    [vintera]   11.05.2019
Odpověď  Všechno špatně, po otryskání je nutné udělat povrchovou úpravu do několika hodin v případě suchého počasí nebo v řádu několika minut v případě že venku je deštivo/mlhavo a jinak zvýšená vlhkost. Surové železo začne okamžitě po otryskání rezavět a veškerá práce přijde vniveč.
Tryskání je účinné čištění ale velmi abrazivní, měl bys to zvládnout na poprvé, jinak při opakování zeslabuješ materiál.    [Petr]   11.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

opět Mustang


 Zdravím po čase, jak byly řešeny linky na blatnících a nápis na nádrži Mustang Golden? Ručně malované barvou ,nebo samolepkama? Díky za info,nebo odkaz kde se to už řešilo.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jo a nápis mě připadal jak kdyby byl udělanej štětkou (možná stříknutej) přes šablonu, až novější mustangy měli samolepku.    [Honza BK]   08.04.2019
Odpověď  Díky!!!!    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2019
Odpověď  Samozřejmě malované!    [HonzaBK]   04.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/72 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 7.12.2018)
Nezodpovězené téma 

Nádrž Jawa 550


 Sháním modrou nádrž bez prolisovaného loga jawa v modré barvě, měl bych na výměnu červenou také bez prolisů na první typ.    [Roman]   20.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Opět Golden


 Prosím odbornou radu,odrazky u světla a zadní lampy ,oranžové barvy ale nevíte někdo průměr v cm,a zda byly v plasu či AL, nebo plechový?    [dido]   16.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Hmotnost pístu java 550 / 555 pařez / pařízek


 Přátelé, kamarádi můžete prosím někdo být tak ochotný a zvážit originální tříkroužkový píst na pařízkovi jawa 550.    [Láďa 74Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 50 mustang


 Dobrý den,
mam dotaz možná zde už bylo řešeno potřebuji radu jak na mustangu oddělit sklo světlometu od paraboly. Dík    [EDA]   29.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

O-kroužek u automatu


 Jaký je rozměr O-kroužku, který těsní automat v karterech? Asi jsem slepej, ale v žádném katalogu ND není rozkreslenej.    [Pája]   09.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky na Jawa Pionýr 20. Kde?


 Zdravím
Poradí někdo zda mají být zlaté linky u Pionýra 20 i na masce světla a na třech prolisech na prsíčkách (revmaplech)?
Na blatnících a horním plechu nad motorem mám jasno, tam jsou ještě znát původní, ale maska a revmaplech byly už v minulosti přestříkány.
Barevná kombinace je červená a slonovina.
Ideálně kdyby byla nějaká fotka.
Díky    [Honza]   27.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nádrž Jawa 550 bez prolisu modrá


 Mám modrou 550-tku pařeza řídítka vlaštovky první typ a sháním originální modrou nádrž bez prolisu loga Jawa na bocích. Měl bych na výměnu červenou originální taky bez prolisovaného loga.    [Roman]   20.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pant sedla Jawa 550 - vyklápění do boku, podložky nosiče Jawa 555


 Hezký den všem, neudělal by mi někdo z vás výkres pantu sedla Jawa 550 starší typ- vyklápění do boku, s rozměry? Koupil jsem repliku podsedloveho plechu, bohužel bez pantu a nemám mustr. Poradil by někdo i jak ten pant k sedlu chytnout? V replice podsedloveho plechu jsou jen dvě dírky, asi na nýty? Jinak bych uvítal i výkres podložek, co se dávají pod zadní dva šrouby staršího provedení nosiče Jawa 555. Pokud by byl někdo ochotný to odměřit a nakreslit, budu moc vděčný, děkuji Vám moc...    [Paul Von Starkenbach]   01.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 550 pařízek


 Ahoj příznivci historických vozidel, potřebuji poradit jakým odstínem barvy byl lakován podsedlový plech na pařízkovi 1957.    []   02.01.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/72 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006