MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314612 příspěvků |8059 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 10.6.2023 12:16  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1126      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 211      Příspěvků Příspěvků: 11946
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 50/555 UNAŠEČ SPOJKY


 Zdravím, mám tento unašeč na 555 rok 1960 jak poznám správný moment dotažení ? Na konec závitu a jak se matky zajišťují ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pripojim se...na mem unaseci se ty koliky daji otocit...nevyklaji se, ohnuty taky nejsou, ale daji se otocit rukou...jako sroub treba..
Je to na vymenu nebo je to ok ?    [Petr]   01.05.2023
Odpověď  Ještě k dotažení matek na pružinách, jak moc je utáhnout a jak zajistit pokud se zajišťují. Kolíky nemají otvory pro závlačku. Dávají se podložky? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2023
Odpověď  Díky, pod matkou podložka je jen není vídět nebo blbě, řádně ožvejkaná tak ji vyhodím a dám novou. Díky moc.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023
Odpověď  Utáhnout "hodně" a pod matici patří speciální pojistná podložka s výstupky jak na vnějším, tak na vnitřním obvodu. Vnitřní zapadne do drážkování hřídele a jeden vnější se po dotažení přihne a přiklepne k plošce matice.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Staré doklady: platnost, pokuty za neplacenní pojistky, neznámý či mrtvý majitel, slovenské neplatné doklady


 Zdravím,
v poslední době tady vzniklo několik vláken ohledně platnosti/neplatnosti starých dokladů, potížemi s placením pokut ("příspěvků do garančního fondu") ČKP, atd. Chtěl bych to trochu shrnout a doplnit svými „postřehy“.
V příspěvku se zabývám problematikou malých technických průkazů, dodávaných k malým motocyklům (pionýrům). Většina věcí by ale měla být stejná u všech vozidel.
Za informace NIJAK neručím, často jsou to pouze mé „domněnky“ a spekulace. V žádném případě NIKOHO nenabádám k jakýmkoli protiprávním úkonům, pouze se pokusím informovat.
Danou problematiku chci popsat podle SEBE a když to bude možné, budu se snažit pomoci.

Staré doklady, platnost, pokuty za neplacení povinného ručení.
Z předešlých diskuzí vyplynulo, že staré doklady (malá knížečka) platné jsou, k nějakému samovolnému odhlášení by docházet nemělo. Podle všeho tyto doklady většinou nejsou ani vedeny v registru silničních vozidel. Byl prý pro ně nějaký zvláštní registr. Do dnešního jednotného registru se tyto doklady (asi) zapisují až při provádění nějakých změn (přepisy, změny údajů), přičemž se vždy mění i malovaná SPZ za novou prolisovanou. Starý TP se uschovává do archivu a vydává se nový skládací + OTP. Mohou být ale zrušeny, i když je máte u sebe. Při nedávném velkém humbuku, kolem pokut za neplacení povinného ručení, lidé chodili na úřady a hodně dokladů zrušili přes čestné prohlášení (dnes se ukazuje, že často zbytečně).
Jestliže v posledních letech tyto doklady pojištěny nebyly, doplácení příspěvků (tuším 30 kč/den) do „garančního fondu“ (ČKP) nehrozí. ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů) tyto doklady evidované nemá, zviditelní se pro ně teprve když je pojistíte a pak z nějakého důvodu pojistku třeba zrušíte - pak by pravděpodobně hrozilo vymáhání peněz. Setkal jsem se ale i s doklady nového formátu, na které nebylo od roku 2002 placené povinné ručení, a nikdo zatím taky nic nevymáhal. Je dost možné, že ČKP řeší prohřešky, v neplacení, vzniklé teprve po nabytí platnosti zákona (třeba já jsem měl na autě díky pochybení pojišťováka neplatnou pojistku od 12.2008 do 6.2009 a neplatil jsem NIC). Pro informaci, zákon vyšel v platnost 1.1.2009. Více se dovíte na: www.ckp.cz.

Doklady psané na neznámého, případně mrtvého, člověka.
Jestliže máte nějaké nezrušené doklady na neznámého majitele a chtěli byste je přepsat, dost záleží na konkrétních úřednících (každý si předpisy interpretuje jinak). Velká nevýhoda je, že ve starých technických průkazech malého formátu nebývalo psané rodné číslo, ba často ani datum narození (výjimečně bývá rok narození majitele). Na hodně úřadech (např. u nás) úředníkům pro přepis vozidla (kromě platné STK, evidenční kontroly na vaše jméno a zelené karty) stačí kupní smlouva a neověřená plná moc. Na některých úřadech plnou moc ověřenou ale chtějí.
Jestliže nějaké takové doklady máte a nevíte, zda ten člověk žije, můžete zkusit pátrací akci v podobě rozesílání dopisů, případně návštěvu. Jestliže dotyčný žije a byl by ochotný vám vozidlo „prodat“, stačí sepsat kupní smlouvu a plnou moc, kde vás majitel zplnomocňuje k odhlášení vozidla a k přihlášení na vás („ke všem úkonům potřebným k přepisu vozidla“?). Informujte se ale, zda na příslušném úřadě při přepisu vyžadují úřední ověření plné moci. Jestliže ano, zajděte s vlastníkem na obecní, či městský, úřad pro potvrzení. Úřad může být kdekoli. Dále by už s přepisem být problém neměl. Plnou moc nepotřebujete v případě, že s vámi majitel na úřad zajde osobně doklady odhlásit.
Může se ale stát, že doklady fyzicky zrušeny nejsou, ale vlastník, při nedávném humbuku s povinným ručením, zašel na úřad doklady pro jistotu zrušit na čestné prohlášení. Pak jsou ztraceny.
Jestliže víte, že je majitel mrtev, máte několik možností. Buď pionýra provozovat i s takovými doklady, pouze je na sebe pojistit a udělat STK (ne vždy to jde). Nebo se pokusit zfalšovat kupní smlouvu a plnou moc a přepsat to. Zatím nemám potvrzené, že by na dopravních úřadech viděli, zda je majitel živ nebo mrtev, proto je další popisovaná možnost vyloženě SPEKULACÍ. Jestliže na příslušném dopravním úřadě nevyžadují ověřenou plnou moc, tak byste se ji společně s kupní smlouvou mohli pokusit zfalšovat. Potřebujete ale znát nacionále vlastníka (rodné číslo, bydliště). Jestliže je majitel ale dlouho mrtev a měl by věk třeba přes 80 let, je tento postup dost na pováženou. Mohli byste zkusit vyhledat pozůstalé a sepsat takové smlouvy za jejich vědomí, třeba i podle originálu „obšlehnout“ podpis a případně napsat datum (před úmrtím majitele). Tyto postupy nedoporučuji, pouze je zmiňuji.

V případě, že se vám nepodaří dohledat informace o majiteli, připravuje se nějaká novela (či co), kdy by bylo možné prý za úplatu asi 500 Kč zjistit informace přímo na dopravním úřadě. Uvidíme čím nás politici (ne)překvapí...
Jen tak mezi řečí... Mám ČÁSTEČNOU možnost zjistit podle údajů v techničáku, jak to s majiteli je, zda žijí a jaká je jejich současná adresa. Můžete mi v případě potřeby napsat na e-mail. Mohly by se dopátrat cenné informace a zachránit jinak mrtvé (hodnotné) doklady.

Neplatné slovenské doklady (nezrušené).
Na Slovensku proběhla po rozdělení federace velká výměna SPZ za nové. Kdo se této akce v daném termínu nezúčastnil, toho z registru automaticky vyškrtli. Na Slovensku je tedy mnoho vozidel, která nemají platné doklady.
Kdysi jsem tak nad tím trochu přemýšlel a něco mě napadlo. V oněch dokladech žádný zápis o vyřazení z evidence není. Při přepisování dokladů do ČR se nezjišťuje, jak dlouho jsou doklady v předešlé zemi odhlášené z registru, prověřuje se pouze registr kradených vozidel. Tudíž by teoreticky stačilo mít ony doklady v odhlášce na sebe, protokol z STK, kupní smlouvu a české povinné ručení. Doslechl jsem se (přímo ověřeno to bohužel ale nemám), že několik lidí takhle přepsalo několik, jinak dost vzácných, dokladů. Možnosti „jak na to“ jsou v podstatě dvě. Buď zkusit štěstí přímo na příslušném dopravním magistrátu (v SR stále spadá pod policii) na Slovensku a domluvit se s úředníky na ne úplně košer postupu. V techničáku totiž stačí mít potřebné razítko, (klidně vymyšlený) podpis úředníka, datum a vaše nacionále v odhlášce. Nebo si to razítko nechat někde vyrobit (je úřední kulaté, bude to celkem oříšek), či ho dotisknout tiskárnou.
Ještě bych popřemýšlel o jednom zápise, se starším datem, v TP navíc, a to o změně SPZ na nový formát (termín výměn starých SPZ by chtělo zjistit). Přece jen kdyby byl nějaký český    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 117 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den pane Milan(OHC).Měl bych vážný zájem o projektové dokumentace k malým motocyklům.    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2023
Odpověď  Prvně ověřit jejich platnost v registru. Pokud majitel nežije, pak jen spolupráce s dědici a s notářem. A pak jsou prý jakési neověřené cesty nějakého týpka na fcb, který to prý dokáže, ale už před ním varovali.    [Sam]   11.02.2022
Odpověď  Dobrý deň, rad by som sa opýtal, mám doma veľký Český TP od pioniera, je to už klasický nový typ preukazu nie historický alebo československý, posledný záznam je z roku 2005, ale spať k mojej otázke, je nejaká šanca tento technický prihlásiť respektíve prepísať na mňa? Majiteľ ktorý tam je evidovaný už nežije zopár rokov, motorka sa predala bez TP asi pred 10 rokmi. Ďakujem    [Jakub]   11.02.2022
Odpověď  Ahoj. Promiň, zapadlo mi to a z jwm mi nechodí upozornění na zprávy. Jsem na to zapomněl. Leží to v rozbombardovaném bytě, zajedu pro to a pošlu.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  To Pajka: Zdravím Laďo, využívám toho, že si zde aktivní, protože mně neodpovídáš na vzkazy na Jawamanii a připomínám se, že mně stále dlužíš vrácení projektové dokumentace k malým motocyklům. Zkus s tím něco udělat a pošli mně ji.    [Milan(OHC)]   21.01.2022
Odpověď  Jo a ještě. Vůbec nezáleží na tom, zda původní majitel žije. Podmínka je, aby doklady nebyly znehodnoceny a nebyly jinde registrované (to je splněno).    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Doklady jsou vyřazené. V ČR jsou ale normálně přihlásitelné jako dovoz. V tom případě potřebuješ motorku, absolvovat dovozovou technickou kontrolu a na úřadě přihlásit. Chvíli to potrvá, protoze dopravka bude ověřovat, zda motorka není na Slovensku stále registrovaná (není od roku 1998, kdy se měnily značky) a pak to přihlásí. Jakým způsobem odhlášení v SK proběhlo nijak neověřují.

Pro doplnění. Takto zaniklé doklady jdou pár let obnovit i na Slovensku, stojí to tam ale celkem ranec.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Co tak zajít na registry v SK + CZ pro informaci. Nevíme zda majtel je čech či slovák a za jakých podmínek byla jejich výměna špz a dokladů. Na SK lze dokonce prý znovu registrovat vyřazená vozidla. Takže spousta neznámých moc a prostoru pro zdejší fabulátory.    [K. ]   21.01.2022
Odpověď  V SK proběhla na přelomu tisíciletí 100% výměna společných SPZ za nové, slovenské. Reálně se domnívám, že pokud je v dokladech uvedena jako poslední ještě stará ČS SPZ (okresy od 60. let), budou doklady z moci úřední aktuálně nevratně neplatné - vozidlo ztratilo registraci.
Jestli je lze nějak úředně "obnovit", netuším.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2022
Odpověď  Dobrý den chtěl jsem se zeptat na slovenské nezrušené doklady 1962 jawa 350 podle dokladu moto nebylo na stk a majitel žije chtěl bych radu zda to musím přepisovat na sk nebo zrušit na sk abych to mohl mít na mou osobu díky za info.    [jirka1994Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2022
Zobrazeno 10 z celkem 117 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (117) 
Zodpovězené téma  

Buben kola


 Zdravím všechny,
Je tenhle buben ještě ok na vypleteni? Ty oka se mě zdají na některých místech dost vytahany už    [Petrh]   31.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  křížit dráty obráceně,aby táhly na stranu, která není vytahaná. Nebo jiný buben, oprava se nevyplatí.    [Monty]   01.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Petrh]   31.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

STOJÁNEK JAWA 555


 Zdravím a mám prosbu, nechápu uchycení stojanu. Šroub prochází oky ve stojánku, držáky kříže a nálitky na karterech, pak tedy nemohu dotáhnout šroub, nebo jsou tam čepy a šroubují se do nálitků na karterech ? Omlouvám se, první pionýr a byl to nalezenec v hrozném stavu. Stačilo by foto spodku abych viděl uchycení. Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky to bude asi ono    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Odpověď  Asi tam chybí tohle https://www.4jawa.com/produkt-cz/4260/pouzdro-hlavni-stojan-otvor-pro-sroub-6-mm-mosaz-jawa-550-555    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Odpověď  Jednu fotku, nebo pár slov, dík    [grif]   27.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Spojka Jawa 550 Pařez a Jawa 20


 Zdravím vás.

Generálkujem motor na Jawu 550 Pařez a uvažujem o výmene originálnej spojky za kompletnú spojku z Jawy 20,21,23. Neviete či to všetko bez problémov pasuje, alebo či je treba niečo upravovať ? Ak áno, čo konkrétne ?
Chcem sa vyhnúť preklzovaniu spojky pri štartovaní.
Myslím, že spojka z Jawy 20 by bola lepšia aj z dôvodu 2 lamiel a aj 5 prítlačných pružín.
Neskúšali ste niekto takúto výmenu ?    [vladimir]   27.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den, musi se menit i tycka s kulickou? Prdem dik    [Tofek]   16.01.2023
Odpověď  když jsem to psal    [a]   19.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak čo sa týka tej montáže spojky z Jawy 20 do motora Jawa 550 Pařez, tak tá spojka tam bez problémov pasuje. Nič sa nemusí upravovať. Len sa musí vymeniť celá komplet spojka + primárne kolečko aj s reťazou.    [vladimirRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2015
Odpověď  Primárne kolečko na čap kľukovky pasuje, len je trochu širšie a aj spojkový koš na hlavnú hriadeľ pasuje. Aj závity sú rovnaké. Takže jediný problém môže byť ten, že by reťaz nešla v rovine. Iný problém sa tam snad nemôže objaviť.    [Vladimír]   01.12.2015
Odpověď  kurva pánové co kecáte.před dveceti léty jsem měl pařeza a měl jsem tam spojku z novějšího typu.to vím docela určitě.jakej prostor na hřídel?to mě kurva popište    [a]   01.12.2015
Odpověď  nejde protože není prostor na hřídeli    [hubohu]   01.12.2015
Odpověď  Nee,nejde to, ale bohate staci osadit ferodove lamely a nove pruziny. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/lamela_ferodo_pa rez.html    [Pája]   30.11.2015
Odpověď  nevím jaká je spojka na 20 ale na 550 tříkolík jednolamela jde spojka z 555 pětikolík dvoulamela když vyměníš vše od kolečka řetězu tak to sedí    [martin]   29.11.2015
Odpověď  Nikto nerobil takúto úpravu ?    [Vladimir]   29.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dobová výrobní dokumentace podle pana Václava Krejbicha


 Dobrý večer.Sháním dobovou výrobní dokumentaci čtyřstupňové převodovky a karterů podle pana Václava Krejbicha    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pane P.chapu,mě jde hlavně o ty vykresy    [chalupsky.v] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak letos se prodali tyto odlitky na aukru, ale opět nic levného to nebylo, nemluvě, že se museli pak celé opracovat, na kolik ten motor pak vyjde.    [P.]   27.12.2022
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím Vás, nově litý je takový. Vidíte, že jsou kartery trochu změněné, oproti původním od Krejbicha. Ale zároveň vidíte, že jsou stále na převodovku s řazením z malé kývačky, či něco samozřejmě upravené... Kdo je dříve dělal nevím, ale i tak to levné nebylo. Zkuste se optat na nějakých fórech na F., viz kdo jezdí fichtli závodně, ti by to asi vědět mohli. Jde ale o to, proč to chcete a na co, je to již dávno překonané a dnes se jezdí úplně jiné motory...., ať 4 kvalt, nebo 5 kvalt. Občas se dá najít i původní motor, ale dost jich zařvalo před lety v závodech.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.12.2022
Odpověď  a pane (P.) nevěděl bys prosím kdo ty kartery odlévá?    [chalupsky.v] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.12.2022
Odpověď  Převodovka byla z malé kývačky, plně sériová, pokud někdo nepoužil nějakou změnu, do silnice aj. Kartery se ještě nedávno lili opět cca novodobě, možná je stále někdo dělá, či má modely. Měli myslím trochu změněny tvar pod válcem aj., víko spojky měl jiné než dělali novodobě. Do původních se dával případně startovací a řadící segment ze skútra, viz oddělené.    [P.]   26.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Piskovani okolo Prahy


 Zdar borci,
Nekdo nejaky typ kde v okoli Prahy najit dobry piskovani? V Tursku me rekli na J555....3000,- coz me prijde dost teda...
Diky za postreh    [Petrh]   14.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://aukro.cz/uzivatel/JoskaDvorak/nabidky Je to tenhle týpek,ale už jsou to 4 roky co jsem od něho bral. Zkus mu napsat.    [goro]   08.12.2022
Odpověď  Nemas nahodou link?    [Petrh]   08.12.2022
Odpověď  Borec ty držáky vyrábí a prodává na aukru a bazoši. Je to k nerozeznání od originálu,jen navařit.    [goro]   23.11.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nicmene mam jinou prosbu....jsem se vsimnul, ze na ramu u sedla nemam tyto drzaky...

Nemohl by me je nekdo pomerit? At vim co tam navarit...
Diky moc    [Petrh]   02.11.2022
Odpověď  Tak mam opiskovano....10 min za prahou....1.Tousenska....1400 vc dph    [Petrh]   25.10.2022
Odpověď  Také lze využít pískování průmyslových konstrukcí, kde se s tím moc necrcají, ale je nebezpečí, že z plechů nic nezbyde.    [Luboš]   17.09.2022
Odpověď  To bs....: ha ha..pokud by bylo pro tebe 10k prijatelny za piskovani tak jsi dobra ryba teda.

Jasne ze bych to chtel za par supu a hlavne dobre udelany...to je asi normalni ne? :)
Ja jen ze pred tema cca 4 rokama me vysel kalif na 1100 tak me to to proste prislo dost ted ty 3k    [Petrh]   17.09.2022
Odpověď  Lidská práce něco stojí a energie, opotřebení kompresoru také. Před 4 roky jawa 175 byla za 1200,-. Dnes má cenu dvojnásobnou.    [Luboš]   14.09.2022
Odpověď  Za tři tisíce? To je zadarmo, za tu nimravou práci plus ty dnes drahý energie. I za 10 tis by to bylo pro mě naprosto přijatelný. Kolik by sis představoval? Aby se ti s tím někdo dělal za 500Kč?    [Bs]   14.09.2022
Odpověď  Já jsem si pořídil kompresor a další potřebné, protože jsem dělal postupně 2 auta a několik motorek.
Pokud to má být uděláno pořádně - včetně všech koutů a vnitřků plechů, tak je cena více než vynikající. Já bych do toho za míň než dvojnásobek nikdy nešel.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Stadion S11 po GO a renovaci a jeho neduhy…


 Zdravím. Jsem spíše přes Babetty,ale dostal se mi pod ruky klenot v podobě Stadion S11. Udělal jsem celkovou renovaci i s GO motoru a tím vším okolo. A že to byla fuška… Polovina věcí chyběla, nebo byla v háji a tak jsem sháněl , opravoval ,skládal a někdy i nadával… :-D Ale podařilo se, moped svítí ,startuje a jezdí. Ale trápí mě pár věcí…
1) Jak řešíte utěsnění spoje válec-výfuk? Ve válci je osazení do kterého zapadne koleno,tudíž jsem usoudil že není potřeba to řešit,ale opak je pravdou… Stříká tudy směs na motor. Zkoušel jsem trošku těsnící šňůry, ale byl problém v tom že nešlo přitáhnout šroub na max. a ten se povolil a vypadl.
2) Mám trošku problém se spojkou.Měl jsem za to,že se neustále povoluje lanko na páce ze spodu motoru. Ale po třetím utahováním jsem zjistil že se posunuje páka,jelikož už se téměř nešlo dostat šroubovákem okolo kolena výfuku. Napadlo mne zdali nemám obráceně ten palec uvnitř… Má být tím obloukem ke spojce nebo naopak? Při skládání jsem zkoušel obojí a přišlo mi lepší dát to tím obloukem ke spojce. Spojka šla lehčeji.
3) Moped při klidné jízdě tak trochu tarokuje a citelně poškubává.Při akceleraci se to téměř vytratí ,né-li úplně
Předstih a odtrh jsem kontroloval,mělo by to být OK ,což se nedá říct o svíčce… Ta je černá,přitom po prvních jízdách byla jak má být. Chtěl jsem laborovat s jehlou,ale pak jsem si vzpoměl,že zde je jen jeden zářez. To je u tohoto stroje standartní? Hladinu taky nenastavím,tak už jedině ta jedna tryska:-D Kolikátka zde má být? Já mám 45.

Předem díky za odpovědi    [Jiří]   01.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak jsem vyřešil i poslední problém. Ta trhavá jízda a tarokování byla zapříčiněna karburátorem.
Pokud budete mít někdo podobný problém a nepotřebujete to mít v originální sestavě,vyměňte vajíčko za karbec z S22. Zkoušel jsem vše. Opatřil jsem vajíčko laditelnou tryskou a beze změn. Ať člověk dělal se směsí cokoliv,nebyla jízda plynulá a dělalo to pořád to stejné.
Dokonce jsem vyřešil přehřívání tohoto karburátoru vložkou z vyrobenou z tišťáku pro elektroniku. Levné a velmi funkční řešení,karbec zůstával stále studený,bohužel to tím nebylo :-D
Pak mi to nedalo a koupil jsem na burze karbec z S22. Jde tam napasovat bez nějakých úprav,jen bowden je moc blízko rámu a je to pak v trochu nepříjemném ohybu. V mém případě by možná pomohlo v plynové rukojeti podložit ukončení lanka,aby zůstalo šroubení pro štelování vůle co nejvíc dole. Další řešení je vyrobit,nebo sehnat kolínko a karbec dostat mimo rám.
Jediný zádrhel,který nastal byla tryska. V karbecu z S22 byla 52. A v nízkých otáčkách se to uchlastávalo. Musel jsem přehodit trysku z vajíčka,která má měla průměr 45 a bylo po problému. Chci ještě zkusit alternativu a dát tam trysku o průměru 48. Každopádně teď stadion jezdí plynule a dokonce se zvedla max. rychlost. Nevím o kolik,ale je to znatelné. S kopci si to taky poradí lépe.
Ještě dodám,že by to při záměně karburátoru chtělo delší štefty.    [Jiří]   19.09.2022
Odpověď  Co se týká té spojky,asi bych se měl stydět… :-D
Kdyť já měl ten kluzák naopak. Byl v karteru nasazený pod palcem,aby nevypadl a neztratil se. Já blbec to tak nechal. Kov na kov asi dlouho fungovat nebude :-D Takže spojka byl úplně zbytečný bod. Palec jsem opravil vyvařením a dopilováním do původního tvaru,dal nový kluzák a snad bude klid…
Teď zůstal jediný problém a to je černá svíce. Odtrh mám těch 0,3 a předstih 2,9. Všiml jsem si,že mi po jízdě probublává benzín přes cupák. Že by nedovíral plovák? Nebo je to normální?    [Jiří]   17.05.2022
Odpověď  Tak výfuk jsem tedy nějak vyřešil. Dal jsem tam ten šteft. Snažil jsem se přihnout to koleno,ale to moc nešlo…
Vím že mi napíšete,že to nebude fungovat,ale prostě jsem spoj utěsnil černým silikonem na motory. Dlouho to nebydrží,ale ta šňůra je v tomto případě taky naprd.
Ale co člověk nechce při zkušební jízdě přestala fungovat spojka :-D
Tak jsem to teda rozdělal a ejhle. Ten palec byl normálně ohoblovaný od toho talíře.
Po chvilce zkoumání mi asi došlo kde byl problém. Neměnil jsem ten bronzový kluzák a nechal starý. Jenže on někdo jezdil s otočeným palcem a ta oblina udělala oblouk (jakoby hrany) do toho futra.A při přesazení do správné polohy si ten palec nesedl přes tu hranu rovně a byl nakloněn směrem ke spojce. Futro mám nové ,ale s tím palcem bude problém . Nikde to nemají…    [Jiří]   14.05.2022
Odpověď  Ano přiznávám,mám tam šroub… Šteft nebyl po ruce a bohužel jsem to neřešil a dal jej tam. Jsem zvyklý z babett. Tam by taky měly být štefty,ale minimálně na jedné mám jen šrouby a funguje to už roky bez problémů.
Tady přes jeden úchyt je nejspíše problém. Ale ten nastal až když jsem se snažil ten spoj dotěsnit šňůrou. Řekl bych že by nastal i se šteftem. Když tam člověk dá šňůru,příruba se začne křivit ke šroubu a deformovat. To jsem se snažil vyřešit podložkou, kterou jsem prostrčil přes šroub mezi přírubu a válec. Sice se nedeformovala příruba,ale šňůra tak nějak vylezla ven a jsem na tom samém co předtím. Dle příručky tam ta šňůra ani být nemá… Další věc je ta,že to koleno je druhovýroba a je to takové napružené. Ale jestli je teda problém to tak nebo tak utěsnit,tak se nebudu trápit. Dám tam pro jistotu šteft,zkusím trochu domluvit tomu kolenu a budu čekat než se to ucpe karbonem :-D
Ale co se týká té spojky… Mám pocit,že by chtěla zase dotáhnout. Není to tak strašné,ale… Není fakt možné,že si sedly ty nové lamely a po přesazení na tisícihranu už pak bude klid? Složené je vše jak má být a spojka funguje dobře…    [Jiří]   13.05.2022
Odpověď  V mládí jsem jezdil několik stadionů po cestách necestách a u všech byl víceméně problém s utěsněním kolena. Ale pokud se s kolenem nepohnulo, tak karbon spolehlivě po čase působil jako těsnění.    [Luboš]   05.05.2022
Odpověď  Jasně a to je ten zásadní problém s povolováním a časem to nepůjde ani povolit ani utáhnout protože bude závit stržen. Předpokládám, že už nyní je ten závit dost volný. Takže je zásada tam dát to co tam patří. Dát šteft - vzhledem ke stáří a tomu co mám doma, na lepidlo. Nasledně dát výfuk, podložku a matici. Na výfuk se nedává pérovka, protože vyhřátím ztratí své vlastnosti a stane se z ní pobyčejná podložka a tím se matice uvolní. Taky jsem se díval na válce co mám doma, tak některé mají tu trubku co je v něm zalisovaná současně s hranou válce, některé (asi 22 možná i nějaké 11) trubka mírně vyčnívá z válce. Těsnění jsem tam nikdy nedával, je to zbytečné. Já v tom vidím konstrukční problém - sebemenší náraz do výfukové trubky nebo i položení (šlápnutí) nohou na výfuk se koleno ve válci vyvrací, tím se ta tenká příruba na výfuku ohybá a foukat to snad začne vždy.    [HonzaBK]   04.05.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  No tak asi jednoduše, místo šteftu tam má Jiří obyčejný šroub.
Do válce dle katalogu správně patří závrtný šroub a koleno je přitažené matkou    [meela]   03.05.2022
Odpověď  znovu opakuji o jakém šroubku píšete jaký šroubek s eVám povoluje když tam žádný není!!!???    [HonzaBK]   03.05.2022
Odpověď  Jo a to škubání to dělá i na jedničku… Když chce člověk jet konstantní rychlostí na oba převody,je to jako by mě někdo přichytával za zadek. U jedničky je to řekl bych znatelnější. Teď se v tom hrabu. Výfuk jsem snad vyřešil. Dal jsem těsnící šňůru na výfuky a dal podložku mezi koleno válec prostrčenou přeš šroub,abych to mohl dotáhnout na fest. Co se týká odtrhu,je maličko větší… Asi by bylo lepší mít ho spíše menší ne?    [Jiří]   02.05.2022
Odpověď  Tak co se týká toho výfuku. Ta vložka tam je,ale nečouhá.Projížděl jsem fotky válců na internetu a nikde netrčí…
Toto obstarává samotné koleno,kde tento výstupek je,ačkoliv ani ne 1 cm… Pokusím se tam tedy podruhé a lépe nacpat tu šňůru. Dám jí tam méně,poprvé jí asi bylo moc a nedokázal jsem koleno plochou dotlačit k válci.
Tak ten palec mám tedy otočený dobře. Ona ta spojka funguje výborně,jen ji po čase prostě musím o dost přitáhnout. Ten plech mám taky dobře. Třeba si sedá to nové obložení. Ale že by až tak? Jedině že by to šlo přes ten tisícihran, to by podle mne nebylo tak postupně. Objednám pro všechny případy těsnění do zásoby a přinejhorším do toho vlezu.
Odtrh zkusím ještě potřetí překontrolovat, popřípadě jej zkusím tak nebo tak posunout.
Ale pamatuji,že mi jedna Babetta také tarokovala a vyřešil jsem to tuším větší tryskou. Z kolikátkou jezdíte Vy?    [Jiří]   02.05.2022
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Plášť Jawa 50/550


 Poraďte někdo prosím.
Koupil jsem nový plášť na pařeza MItas H-04 2.50-16.Nemůžu ho vystředit.Na straně ventilku je z ráfku patka vysazené asi o půl centimetru,než na protější straně.Patka u ventilku už více dovnitř vsadit nejde.Plášť mi nasazovali v pneuservise,protože jsem nebyl schopen kvůli tvrdosti patky ho na ráfek vůbec dostat.I tam to nasadili se stejným výsledkem.Ráfky jsou původní,na kterých byl stejný rozměr.Je to normální,setkal se s tím někdo?Co mi poradíte?    [Zbyněk]   26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mám duše Mitas a Rubena, celkem na 6 moto a všechny ucházejí. Jediné, které mi vydrží celou sezonu jsou staré, již i záplatované původní Barum a právě Heidenau.
Existují také duše zesílené pro motokros, jednu jsem měl vzadu na kývačce se sajdou. Nikdy nebyl defekt.    [Luboš]   19.11.2022
Odpověď  Heidenau mám na několika velkých Jawách a ani s jednou není problém.    [. ]   18.11.2022
Odpověď  Zdravím, nechci zakládat nové téma, proto píšu můj dotaz sem. Poraďte, prosím, kde koupit (jakou značku) kvalitní duši na 550, abych nemusel každý víkend dofoukávat? Teď mám Heidenau a je to katastrofa. Duše nepíchnutá, ventilek OK a pořád trochu uchází … Díky za radu.    [ladasim] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2022
Odpověď  jj ještě drobný dodatek. když nasazuju poslední část pláště (u ventilku) tak ventilek před tím zamáčknu dovnitř, právě abych no skřípl- matičku mám úplně na konci. Pokud je k dispozici třetí ruka, který ho podrží zastrčenej tak je to výhoda. To zda není duše u ventilku přiskříplá je jednoduchá zkouška tím, že při prázdném kole jde ventilkem lehce pohybovat dovnitř i ven. Pro přezouvání používám kované kulaté montérpáky se sploštělýma koncama - byly jako příslušenství u mustanga a používám je od té doby na všechny motorky. Plechový nepoužívám, protože jima jsem několikrát duši přiskříp.    [HonzaBK]   28.03.2019
Odpověď  souhlas s kolegy níže, zrovna minulý týden jsem s tím bojoval u kola na kývačku, duše u ventilku byla skříplá pod pláštěm a ten proto neseděl. Postup co píše Honza BK fungoval (ale byla to makačka, tvrdej plášť a nepoddajná duše :-) )    [meela]   27.03.2019
Odpověď  jj od nepaměti (za totality) náš učili, u biciklů i u motorek máme nasadit plášť, pak zamáčknout ventilek dovnitř (samozřejmě ale ne úplně, abych ho zase mohl vytáhnout), srovnat plášť po obvodu a ventilek zase vytáhnout ven. Samozřejmě na závěr v žádném případě neutahovat tu matici na ventilku k ráfku. ta slouží pro montáž. Pokud je matice utažena a dojde k pootočení pláště vlivem brždění a podhuštění pneumatiky, tak se ventilek utrhne. Když je matice povolena (já ji tam ani nedávám), tak se ventilek pouze nahne a tím poznám, že musím kolo vyfouknout, plášť pootočit zpět a znovu nafoukat. Toto je základní chyba o které mladí motoristé nevědí a utahují matici ventilku napevno k ráfku a ještě se hádají že je to tak správně!    [HonzaBK]   27.03.2019
Odpověď  občas se mi to stávalo a dělala to duše u ventilku bylo tam jakoby tvrdší kolečko a přes to to nešlo,,,nasaď plášť a pak zasuň ventilek srovnej a pak foukni    [martin]   26.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 05 rám


 Ahoj může mi někdo poradit, jak vypadá rám na první modely Pionýra 05 roky 62, 63, v čem se liší od pozdějších, třeba vyfotit, jak vypadá doraz otáčení přední vidlice na rámu, jak to vypadá na rámu v místě okolo air boxu, jak je airbox přidělán k rámu, je na rámu nějaký držák na nářadí? tyto rámy mají kryt se zámečkem, díky    [Mirek]   28.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nemá zámek řízení, je jiný držák revmaplechu, zámek prsíček, jiná podsedlová výztuha, nemá držáky nářadí, jednodušší sedlový pant.    [posta111]   14.10.2022
Odpověď  díky, nějak tam nemůžu najít rám, ale motor a ostatní tam je popsané pěkně    [Mirek]   08.10.2022
Odpověď  Jawa 50 Pionýr – Stránky věnované malým motocyklům ...https://www.jawa-50.cz    [petr]   06.10.2022
Odpověď  ahoj měl by někdo k tomuto tématu nějakou fotku díky    [Mirek]   03.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Chromovny ceny vs. Novy dily


 Zdar,
Ma nekdo postrehy jak je to ted s cenama chromovych dilu?
Mam nejaky veci co bych si chtel nechat pochromovat, ale nemam vubec tucha jak to ted je...koukal jsem, ze riditka stoj okolo 1000,- objimky brzd myslim 300 apod.

Dalsi vec, rafky...vim, ze maji byt ve stribrence, ale lb se me v chromu.udelaji me to? Jak kdyztak postupovat do steibrenky...nechat opiskovat a pak striknout?

Diky za nazory    [Fanda]   02.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ráfky mají být ve stříbřence proč?    [Luboš]   03.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

klikovka


 co znamena když je na ojnici napis ckr děkuji za odpovět    [lada]   24.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Možná TAIWAN, je to stejně daleko, a stejným směrem.    [Monty]   25.09.2022
Odpověď  Pokial viem vyrabaju ich na Taiwane, ale mozno nemam spravne info, ak povazujeme Taiwan za Cinu tak je to jedno :).
Ale vseobecne su povazovane za kvalitne.
Skusal som ich porovnat velmi amaterskym sposobom, namontovane na origo kluke 350 a namonotovane CRK na druhej kluke - ked som polozil horne oko na vahu a porovnal orignal s CRK, CRK bola lahsia o par gramov. To neznamena ze cela ojnica je lahsia.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2022
Odpověď  Že ji vyrobila firma CRK . V číně. Ale obecně jsou kvalitní.    [Monty]   24.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Motor 05 lze zamenit namisto 555?


 Zdravim vsechny kutily a koumaky...

Chci se zaptat mam motor z 05...muzu ho zamenit za 555? Dle vseho tam jsou krom ulozeni kliky min rozdily.. co radicka? Bude sedet? Diky    [Uwe]   21.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nevím jak se ti vejde větší válec do tunýlku na 555. jinak zástavbové rozměry i řadička jsou sejné.    [HpnzaBK]   23.09.2022
Odpověď  Omlouvám se, příspěvek patří na vedlejší pozici.    [Luboš]   22.09.2022
Odpověď  Mám docela dost vozidel "uloženek" a tak rovněž řeším akumulátory. U moto se mi osvědčily ty nejlevnější záložní baterie. Dají se pořídit do 200 kč. Už žádná kyselina nebo jiné drahé. Moto, které nemá startér, nepotřebuje výkonnou aku. Vždyť v mládí jsem startoval jawu 350 na dvě ploché baterie.    [Luboš]   22.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

JAWA 23 MUSTANG VETERÁNSKÉ PAPÍRY


 Zdravím, mám v plánu si na svého mustanga pořídit veteránské papíry, potřeboval bych se zeptat co vše na to potřebuji, a jaký je postup?
Koukal sem na internetu a všude se mi to zdá hrozně zmatené.    [Denis Soukup]   15.03.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hodne schánený a neskutečne drahý veterán ,,RIGA DELTA,, seš v blíku...    [majco]   18.08.2022
Odpověď  Ešte menšia fotka nejde vložiť?    [Ww2 ]   17.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den. Nevíte, z čeho je tento rám? Děkuji, Honza.    [Honza]   17.08.2022
Odpověď  Prostuduj si napřed ty podmínky. Jedna je, že vozidlo by nemělo být živé, odcizené atd. a to by ti na registru když budeš zdvořilý mohli sdělit dle v.č., případně i původní spz když budou moc hodní. Třeba taky nic nenajdou.    [Lojza]   16.03.2022
Odpověď  Jak mám jít na register když nemám nic co jim mám říct? ....    [Denis]   15.03.2022
Odpověď  Jaký zase email, zavolat tam a osobně vše konzultovat i když tady to bude asi těžký. Napřed něco nastudovat a pak se ptát. Jestli máš V.Č. je to trochu málo, co řekli na registru? Je to vyřazený? Viz podmínky testace HV, studuj.    [Lojza]   15.03.2022
Odpověď  Dobře děkuji, jen než mi odpoví na email, má cenu se nějak snažit když od mustanga nemám žádné papíry ? Mám jen VIN
Štítek taky nemám, ale to je asi to nejmenší ho tam když tak přidat.    [Denis Soukup]   15.03.2022
Odpověď  Přesně, kontaktuj nejbližší klub, který testuje. Seznam je na stránkách fkhv.cz    [vojta]   15.03.2022
Odpověď  Na stránkách všech vcc je to +/- stejný a zvládl to i můj mladej sotva v 18 bez zkušeností. Kontaktuj si nejbližší klub, tam ti to vysvětlí.
Tady to mají taky hrozně zmatené? :
https://honestveteranroznov.cz/clanky/testace-hv.html    [Lojza]   15.03.2022
Odpověď  Na stránkách všech vcc je to +/- stejný a zvládl to i můj mladej sotva v 18 bez zkušeností. Kontaktuj si nejbližší klub, tam ti to vysvětlí..
Tady to mají taky hrozně zmatené? :
https://honestveteranroznov.cz/clanky/testace-hv.html    [Lojza]   15.03.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Jawa 555 - informace potřebné k renovaci


 Koupil jsem Jawu 555 , z roku 1960 v původním a hlavně špatném stavu… Chci ji zrenovovat tak,aby se pokud co nejvíce blížila tomu,kdy vyjela z linky. Vyčetl jsem,že ráfky nebyly chromované,nýbrž jen lakované. Chtěl bych si tedy ověřit zda je to pravda.
Druhá věc je linkování předního blatníku. Na tom co tam je,není žádné patrné. Abych tedy nedělal něco co tam být nemá.
Nejvíce mne udivuje osazení boshackého přepínače(klíček) ,namísto bakelitového. Docela se mi tato záležitost líbí a dost možná ji tam nechám,zajímalo by mne však zda to je předělávka,nebo se našly takové kusy.    [Jiří]   11.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Samozřejmě pokud ty ráfky měly být dle originálu v chromu, nebudu řešit peníze a dám je do chromu.
On ten chrom fakt není zrovna levný,teda pokud za něco stojí. Najdou se firmy,či jednotlivci kde je to možná levné,ale už ne tak kvalitní. Beru to tak,že někde ušetřím ,pak ale zase někde připlatím.
No mne stála renovace Stadiona S11 cca. 20 000,- jen v matriálu. Nepočítám do toho lak. Motor jsem si dělal sám,leštění hliníkových prvků taky. Vlastně vše krom chromu a centrování ráfku(na to jsem fakt neměl nervy a radši je odvezl)😂
Tady tu 555 jsem měl v plánu udělat přes zimu a na jaře vyjet na trať. Ale je fakt dost dobouchaná a než to vše porovnám,povařím a zrepasuju bude jaro. :-D    [Jiří]   16.06.2022
Odpověď  Barvu na válec poradí v jejich prodejně. Zatím jsem jen kupoval černou žáruvzdornou asi na kamna na válce velkých kývaček a drží to. Finance neřešíte a chrom je drahý? Já jsem zatím ve stádiu příprav, motor po profi GO, nová chromovaná kola a pár dílů šlo do chromovny. Rozpočet bude cca do 30 tis.    [Lojza]   13.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto toho co mne čeká :-D Jen sehnat prsíčka v solidním stavu za solidní peníz. Kdyby se Vám náhodou někde nějaké válely,rád se nějak dohodnu :-D    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  No mě trochu mrzí,že na tomto stroji už je ta blbá velká SPZ. Škoda že to nejde vrátit :-D
Já tedy nemám ještě nachromováno nic, dám tedy ráfky do komaxitu v nějaké RAL podobné stříbřence…
Takže bude zbývat nachromovat řídítka a rámeček předního světla s parabolou. Rámeček možná rozleštím,ale řídítka už mají místy docela puchýře a nebylo by to ono…
Na druhou stranu čím méně chromu tím lépe,není to zrovna levná záležitost.
Mimochodem bych potřeboval poradit ohledně ošetření toho kovového válce.
Mám v plánu vyčistit veškeré kanály atd. co to půjde. Poté to asi celé hodit do kyseliny odrezit a možná na to nanést bezoplachový odrezovač,který venkovní plochu válce zakonzervuje(teda aspoň z mých zkušeností)
Pak pošlu válec na výbrus a až poté nanesu nějakou “stříbřenku” . Už teď vím,že sprejem to dělat nebudu. Dělal jsem takto tlumič výfuku na Stadion S11 a i přes dokonalou přípravu se to má tendenci koupat.
Takže dvě další otázky:
Bude tento postup dobrý?
Jakou použít barvu(výrobce) ?
Na finance nehledím,lakovací pistol mám a podmínky taktéž(štětkovat to nechci)    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  Protože si 555 dělám z vraku a má bílé původní SPZ a ke které mám i sentimentální vztah klidně si na ni dám už dříve koupená chromované kola a řeknu všem: "dobová úprava" jak to říkají ti mladí pamětníci na fcb 🤣. Jinak mám dvě 555/1960 v rodině od koupi v místní Jednotě a ani jedna nemá chromovaná kola.
Při renovaci jiných strojů na VRZ se ovšem snažím zachovat původní vzhled abych nemusel poslouchat rady odborníků.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  No tajně jsem doufal,že ten Boshák se na některých kusech mohl objevit… Proto se ptám. Ale slovo dobastlený bych nepoužil. Je přimontován na origo díry a někdo si s tím prostě pohrál. Na druhou stranu i kdybych ho tam zanechal,není problém tam za deset minut hodit originál.
Mě šlo spíše o věci,které “nejdou” vrátit zpět,popřípadě by to bylo složité. Jako třeba ty linky,ráfky,barva sedla apod.    [Jiří]   12.06.2022
Odpověď  Ano pajkovy stránky. Nechápu, chceš původní stav a necháš si dobastlený bošák. Linky na blatník samozřejmě patří. Pěkně zrenovovaných strojů je třeba na motorkari.cz i jinde plno.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  Pionýry má dobře zpracované Pajka https://www.jawa-50.cz/clanek/motocykl-jawa-50-typ-555-pionyr.html
ráfky mohly být v chromu na de luxe verzích, bošárna bude skoro určitě tuning...    [meela]   11.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 10.6.2022)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Cislo motoru


 Cau, je mozny abych mel na 555ce cislo motoru vyazeny na drzaku k uchyceni k ramu jak je na foto?    [Borekm]   06.06.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

SPÍNACÍ SKŘÍŃKA JAWA 555


 Zdravím Vás, asi už to tu proběhlo, ale mohl by prosím někdo jasně napsat jak na tuto repliku zapojit kabely ? Kam z bzučáku a magneta(55), kam z tlumivky(55) a kam z indučky(1). Díky, schema vypadá jasně, ale mate mě kostra.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

BRZDOVÝ ŠTÍT, ZADNÍ KOLO JAWA 555


 Zdravím, jsou rozdíly mezi průměrem brzd. štítu nebo náboje kola u 555, 550, 20, 21 ? Mám 555, je normální, že štít nezapadne do náboje ? Díky moc.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

TĚSNĚNÍ STARTOVACÍ PÁKY JAWA 555


 Zdravím, dávalo se sem nějaké těsnění nebo gufero ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 555 ráfky - Veteránská SPZ


 Dobrý den,
Mám v plánu dát svoji 555ku na vereránské SPZ. Nejedná se o renovaci. Chci ji nechat v původním stavu. Jde o tohle:
Ráfky jsou natřené klasicky stříbřenkou. Mám možnost koupit ráfky, které jsou stříkány zinko-hliníkovou barvou.
Projde toto veteránskou atestací? (Kdo s tím máte zkušenosti)
Nový chrom příliš svítí, oproti celé motorce
Děkuji za radu, Čihák Roman    [Roman Čihák Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Bantam kola s brzdou


 Ahoj
Chtěl bych pro syna postavit nějakou mini motorku z přebytečných dílů na fichtla. Nemá někdo zkušenosti jak se dělají brzdy na bantamových kolech? Díky.    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dokumentace Jawa 50 pionýr z bývalého Svazarmu


 Sháním jakoukoliv dokumentaci k motocyklu Jawa 50 pionýr z bývalého Svazarmu    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 21


 Zdravím mezi 1a2 mi hrozně něco šrotuje v převodovce.nevi někdo?díky    [Michal]   11.07.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006