MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313336 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 42 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 27.9.2022 15:36  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1120      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 204      Příspěvků Příspěvků: 11902
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

klikovka


 co znamena když je na ojnici napis ckr děkuji za odpovět    [lada]   24.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Možná TAIWAN, je to stejně daleko, a stejným směrem.    [Monty]   25.09.2022
Odpověď  Pokial viem vyrabaju ich na Taiwane, ale mozno nemam spravne info, ak povazujeme Taiwan za Cinu tak je to jedno :).
Ale vseobecne su povazovane za kvalitne.
Skusal som ich porovnat velmi amaterskym sposobom, namontovane na origo kluke 350 a namonotovane CRK na druhej kluke - ked som polozil horne oko na vahu a porovnal orignal s CRK, CRK bola lahsia o par gramov. To neznamena ze cela ojnica je lahsia.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2022
Odpověď  Že ji vyrobila firma CRK . V číně. Ale obecně jsou kvalitní.    [Monty]   24.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Motor 05 lze zamenit namisto 555?


 Zdravim vsechny kutily a koumaky...

Chci se zaptat mam motor z 05...muzu ho zamenit za 555? Dle vseho tam jsou krom ulozeni kliky min rozdily.. co radicka? Bude sedet? Diky    [Uwe]   21.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nevím jak se ti vejde větší válec do tunýlku na 555. jinak zástavbové rozměry i řadička jsou sejné.    [HpnzaBK]   23.09.2022
Odpověď  Omlouvám se, příspěvek patří na vedlejší pozici.    [Luboš]   22.09.2022
Odpověď  Mám docela dost vozidel "uloženek" a tak rovněž řeším akumulátory. U moto se mi osvědčily ty nejlevnější záložní baterie. Dají se pořídit do 200 kč. Už žádná kyselina nebo jiné drahé. Moto, které nemá startér, nepotřebuje výkonnou aku. Vždyť v mládí jsem startoval jawu 350 na dvě ploché baterie.    [Luboš]   22.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Stadion S11 po GO a renovaci a jeho neduhy…


 Zdravím. Jsem spíše přes Babetty,ale dostal se mi pod ruky klenot v podobě Stadion S11. Udělal jsem celkovou renovaci i s GO motoru a tím vším okolo. A že to byla fuška… Polovina věcí chyběla, nebo byla v háji a tak jsem sháněl , opravoval ,skládal a někdy i nadával… :-D Ale podařilo se, moped svítí ,startuje a jezdí. Ale trápí mě pár věcí…
1) Jak řešíte utěsnění spoje válec-výfuk? Ve válci je osazení do kterého zapadne koleno,tudíž jsem usoudil že není potřeba to řešit,ale opak je pravdou… Stříká tudy směs na motor. Zkoušel jsem trošku těsnící šňůry, ale byl problém v tom že nešlo přitáhnout šroub na max. a ten se povolil a vypadl.
2) Mám trošku problém se spojkou.Měl jsem za to,že se neustále povoluje lanko na páce ze spodu motoru. Ale po třetím utahováním jsem zjistil že se posunuje páka,jelikož už se téměř nešlo dostat šroubovákem okolo kolena výfuku. Napadlo mne zdali nemám obráceně ten palec uvnitř… Má být tím obloukem ke spojce nebo naopak? Při skládání jsem zkoušel obojí a přišlo mi lepší dát to tím obloukem ke spojce. Spojka šla lehčeji.
3) Moped při klidné jízdě tak trochu tarokuje a citelně poškubává.Při akceleraci se to téměř vytratí ,né-li úplně
Předstih a odtrh jsem kontroloval,mělo by to být OK ,což se nedá říct o svíčce… Ta je černá,přitom po prvních jízdách byla jak má být. Chtěl jsem laborovat s jehlou,ale pak jsem si vzpoměl,že zde je jen jeden zářez. To je u tohoto stroje standartní? Hladinu taky nenastavím,tak už jedině ta jedna tryska:-D Kolikátka zde má být? Já mám 45.

Předem díky za odpovědi    [Jiří]   01.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak jsem vyřešil i poslední problém. Ta trhavá jízda a tarokování byla zapříčiněna karburátorem.
Pokud budete mít někdo podobný problém a nepotřebujete to mít v originální sestavě,vyměňte vajíčko za karbec z S22. Zkoušel jsem vše. Opatřil jsem vajíčko laditelnou tryskou a beze změn. Ať člověk dělal se směsí cokoliv,nebyla jízda plynulá a dělalo to pořád to stejné.
Dokonce jsem vyřešil přehřívání tohoto karburátoru vložkou z vyrobenou z tišťáku pro elektroniku. Levné a velmi funkční řešení,karbec zůstával stále studený,bohužel to tím nebylo :-D
Pak mi to nedalo a koupil jsem na burze karbec z S22. Jde tam napasovat bez nějakých úprav,jen bowden je moc blízko rámu a je to pak v trochu nepříjemném ohybu. V mém případě by možná pomohlo v plynové rukojeti podložit ukončení lanka,aby zůstalo šroubení pro štelování vůle co nejvíc dole. Další řešení je vyrobit,nebo sehnat kolínko a karbec dostat mimo rám.
Jediný zádrhel,který nastal byla tryska. V karbecu z S22 byla 52. A v nízkých otáčkách se to uchlastávalo. Musel jsem přehodit trysku z vajíčka,která má měla průměr 45 a bylo po problému. Chci ještě zkusit alternativu a dát tam trysku o průměru 48. Každopádně teď stadion jezdí plynule a dokonce se zvedla max. rychlost. Nevím o kolik,ale je to znatelné. S kopci si to taky poradí lépe.
Ještě dodám,že by to při záměně karburátoru chtělo delší štefty.    [Jiří]   19.09.2022
Odpověď  Co se týká té spojky,asi bych se měl stydět… :-D
Kdyť já měl ten kluzák naopak. Byl v karteru nasazený pod palcem,aby nevypadl a neztratil se. Já blbec to tak nechal. Kov na kov asi dlouho fungovat nebude :-D Takže spojka byl úplně zbytečný bod. Palec jsem opravil vyvařením a dopilováním do původního tvaru,dal nový kluzák a snad bude klid…
Teď zůstal jediný problém a to je černá svíce. Odtrh mám těch 0,3 a předstih 2,9. Všiml jsem si,že mi po jízdě probublává benzín přes cupák. Že by nedovíral plovák? Nebo je to normální?    [Jiří]   17.05.2022
Odpověď  Tak výfuk jsem tedy nějak vyřešil. Dal jsem tam ten šteft. Snažil jsem se přihnout to koleno,ale to moc nešlo…
Vím že mi napíšete,že to nebude fungovat,ale prostě jsem spoj utěsnil černým silikonem na motory. Dlouho to nebydrží,ale ta šňůra je v tomto případě taky naprd.
Ale co člověk nechce při zkušební jízdě přestala fungovat spojka :-D
Tak jsem to teda rozdělal a ejhle. Ten palec byl normálně ohoblovaný od toho talíře.
Po chvilce zkoumání mi asi došlo kde byl problém. Neměnil jsem ten bronzový kluzák a nechal starý. Jenže on někdo jezdil s otočeným palcem a ta oblina udělala oblouk (jakoby hrany) do toho futra.A při přesazení do správné polohy si ten palec nesedl přes tu hranu rovně a byl nakloněn směrem ke spojce. Futro mám nové ,ale s tím palcem bude problém . Nikde to nemají…    [Jiří]   14.05.2022
Odpověď  Ano přiznávám,mám tam šroub… Šteft nebyl po ruce a bohužel jsem to neřešil a dal jej tam. Jsem zvyklý z babett. Tam by taky měly být štefty,ale minimálně na jedné mám jen šrouby a funguje to už roky bez problémů.
Tady přes jeden úchyt je nejspíše problém. Ale ten nastal až když jsem se snažil ten spoj dotěsnit šňůrou. Řekl bych že by nastal i se šteftem. Když tam člověk dá šňůru,příruba se začne křivit ke šroubu a deformovat. To jsem se snažil vyřešit podložkou, kterou jsem prostrčil přes šroub mezi přírubu a válec. Sice se nedeformovala příruba,ale šňůra tak nějak vylezla ven a jsem na tom samém co předtím. Dle příručky tam ta šňůra ani být nemá… Další věc je ta,že to koleno je druhovýroba a je to takové napružené. Ale jestli je teda problém to tak nebo tak utěsnit,tak se nebudu trápit. Dám tam pro jistotu šteft,zkusím trochu domluvit tomu kolenu a budu čekat než se to ucpe karbonem :-D
Ale co se týká té spojky… Mám pocit,že by chtěla zase dotáhnout. Není to tak strašné,ale… Není fakt možné,že si sedly ty nové lamely a po přesazení na tisícihranu už pak bude klid? Složené je vše jak má být a spojka funguje dobře…    [Jiří]   13.05.2022
Odpověď  V mládí jsem jezdil několik stadionů po cestách necestách a u všech byl víceméně problém s utěsněním kolena. Ale pokud se s kolenem nepohnulo, tak karbon spolehlivě po čase působil jako těsnění.    [Luboš]   05.05.2022
Odpověď  Jasně a to je ten zásadní problém s povolováním a časem to nepůjde ani povolit ani utáhnout protože bude závit stržen. Předpokládám, že už nyní je ten závit dost volný. Takže je zásada tam dát to co tam patří. Dát šteft - vzhledem ke stáří a tomu co mám doma, na lepidlo. Nasledně dát výfuk, podložku a matici. Na výfuk se nedává pérovka, protože vyhřátím ztratí své vlastnosti a stane se z ní pobyčejná podložka a tím se matice uvolní. Taky jsem se díval na válce co mám doma, tak některé mají tu trubku co je v něm zalisovaná současně s hranou válce, některé (asi 22 možná i nějaké 11) trubka mírně vyčnívá z válce. Těsnění jsem tam nikdy nedával, je to zbytečné. Já v tom vidím konstrukční problém - sebemenší náraz do výfukové trubky nebo i položení (šlápnutí) nohou na výfuk se koleno ve válci vyvrací, tím se ta tenká příruba na výfuku ohybá a foukat to snad začne vždy.    [HonzaBK]   04.05.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  No tak asi jednoduše, místo šteftu tam má Jiří obyčejný šroub.
Do válce dle katalogu správně patří závrtný šroub a koleno je přitažené matkou    [meela]   03.05.2022
Odpověď  znovu opakuji o jakém šroubku píšete jaký šroubek s eVám povoluje když tam žádný není!!!???    [HonzaBK]   03.05.2022
Odpověď  Jo a to škubání to dělá i na jedničku… Když chce člověk jet konstantní rychlostí na oba převody,je to jako by mě někdo přichytával za zadek. U jedničky je to řekl bych znatelnější. Teď se v tom hrabu. Výfuk jsem snad vyřešil. Dal jsem těsnící šňůru na výfuky a dal podložku mezi koleno válec prostrčenou přeš šroub,abych to mohl dotáhnout na fest. Co se týká odtrhu,je maličko větší… Asi by bylo lepší mít ho spíše menší ne?    [Jiří]   02.05.2022
Odpověď  Tak co se týká toho výfuku. Ta vložka tam je,ale nečouhá.Projížděl jsem fotky válců na internetu a nikde netrčí…
Toto obstarává samotné koleno,kde tento výstupek je,ačkoliv ani ne 1 cm… Pokusím se tam tedy podruhé a lépe nacpat tu šňůru. Dám jí tam méně,poprvé jí asi bylo moc a nedokázal jsem koleno plochou dotlačit k válci.
Tak ten palec mám tedy otočený dobře. Ona ta spojka funguje výborně,jen ji po čase prostě musím o dost přitáhnout. Ten plech mám taky dobře. Třeba si sedá to nové obložení. Ale že by až tak? Jedině že by to šlo přes ten tisícihran, to by podle mne nebylo tak postupně. Objednám pro všechny případy těsnění do zásoby a přinejhorším do toho vlezu.
Odtrh zkusím ještě potřetí překontrolovat, popřípadě jej zkusím tak nebo tak posunout.
Ale pamatuji,že mi jedna Babetta také tarokovala a vyřešil jsem to tuším větší tryskou. Z kolikátkou jezdíte Vy?    [Jiří]   02.05.2022
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Piskovani okolo Prahy


 Zdar borci,
Nekdo nejaky typ kde v okoli Prahy najit dobry piskovani? V Tursku me rekli na J555....3000,- coz me prijde dost teda...
Diky za postreh    [Petrh]   14.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Také lze využít pískování průmyslových konstrukcí, kde se s tím moc necrcají, ale je nebezpečí, že z plechů nic nezbyde.    [Luboš]   17.09.2022
Odpověď  To bs....: ha ha..pokud by bylo pro tebe 10k prijatelny za piskovani tak jsi dobra ryba teda.

Jasne ze bych to chtel za par supu a hlavne dobre udelany...to je asi normalni ne? :)
Ja jen ze pred tema cca 4 rokama me vysel kalif na 1100 tak me to to proste prislo dost ted ty 3k    [Petrh]   17.09.2022
Odpověď  Lidská práce něco stojí a energie, opotřebení kompresoru také. Před 4 roky jawa 175 byla za 1200,-. Dnes má cenu dvojnásobnou.    [Luboš]   14.09.2022
Odpověď  Za tři tisíce? To je zadarmo, za tu nimravou práci plus ty dnes drahý energie. I za 10 tis by to bylo pro mě naprosto přijatelný. Kolik by sis představoval? Aby se ti s tím někdo dělal za 500Kč?    [Bs]   14.09.2022
Odpověď  Já jsem si pořídil kompresor a další potřebné, protože jsem dělal postupně 2 auta a několik motorek.
Pokud to má být uděláno pořádně - včetně všech koutů a vnitřků plechů, tak je cena více než vynikající. Já bych do toho za míň než dvojnásobek nikdy nešel.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

JAWA 23 MUSTANG VETERÁNSKÉ PAPÍRY


 Zdravím, mám v plánu si na svého mustanga pořídit veteránské papíry, potřeboval bych se zeptat co vše na to potřebuji, a jaký je postup?
Koukal sem na internetu a všude se mi to zdá hrozně zmatené.    [Denis Soukup]   15.03.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hodne schánený a neskutečne drahý veterán ,,RIGA DELTA,, seš v blíku...    [majco]   18.08.2022
Odpověď  Ešte menšia fotka nejde vložiť?    [Ww2 ]   17.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den. Nevíte, z čeho je tento rám? Děkuji, Honza.    [Honza]   17.08.2022
Odpověď  Prostuduj si napřed ty podmínky. Jedna je, že vozidlo by nemělo být živé, odcizené atd. a to by ti na registru když budeš zdvořilý mohli sdělit dle v.č., případně i původní spz když budou moc hodní. Třeba taky nic nenajdou.    [Lojza]   16.03.2022
Odpověď  Jak mám jít na register když nemám nic co jim mám říct? ....    [Denis]   15.03.2022
Odpověď  Jaký zase email, zavolat tam a osobně vše konzultovat i když tady to bude asi těžký. Napřed něco nastudovat a pak se ptát. Jestli máš V.Č. je to trochu málo, co řekli na registru? Je to vyřazený? Viz podmínky testace HV, studuj.    [Lojza]   15.03.2022
Odpověď  Dobře děkuji, jen než mi odpoví na email, má cenu se nějak snažit když od mustanga nemám žádné papíry ? Mám jen VIN
Štítek taky nemám, ale to je asi to nejmenší ho tam když tak přidat.    [Denis Soukup]   15.03.2022
Odpověď  Přesně, kontaktuj nejbližší klub, který testuje. Seznam je na stránkách fkhv.cz    [vojta]   15.03.2022
Odpověď  Na stránkách všech vcc je to +/- stejný a zvládl to i můj mladej sotva v 18 bez zkušeností. Kontaktuj si nejbližší klub, tam ti to vysvětlí.
Tady to mají taky hrozně zmatené? :
https://honestveteranroznov.cz/clanky/testace-hv.html    [Lojza]   15.03.2022
Odpověď  Na stránkách všech vcc je to +/- stejný a zvládl to i můj mladej sotva v 18 bez zkušeností. Kontaktuj si nejbližší klub, tam ti to vysvětlí..
Tady to mají taky hrozně zmatené? :
https://honestveteranroznov.cz/clanky/testace-hv.html    [Lojza]   15.03.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Jawa 555 - informace potřebné k renovaci


 Koupil jsem Jawu 555 , z roku 1960 v původním a hlavně špatném stavu… Chci ji zrenovovat tak,aby se pokud co nejvíce blížila tomu,kdy vyjela z linky. Vyčetl jsem,že ráfky nebyly chromované,nýbrž jen lakované. Chtěl bych si tedy ověřit zda je to pravda.
Druhá věc je linkování předního blatníku. Na tom co tam je,není žádné patrné. Abych tedy nedělal něco co tam být nemá.
Nejvíce mne udivuje osazení boshackého přepínače(klíček) ,namísto bakelitového. Docela se mi tato záležitost líbí a dost možná ji tam nechám,zajímalo by mne však zda to je předělávka,nebo se našly takové kusy.    [Jiří]   11.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Samozřejmě pokud ty ráfky měly být dle originálu v chromu, nebudu řešit peníze a dám je do chromu.
On ten chrom fakt není zrovna levný,teda pokud za něco stojí. Najdou se firmy,či jednotlivci kde je to možná levné,ale už ne tak kvalitní. Beru to tak,že někde ušetřím ,pak ale zase někde připlatím.
No mne stála renovace Stadiona S11 cca. 20 000,- jen v matriálu. Nepočítám do toho lak. Motor jsem si dělal sám,leštění hliníkových prvků taky. Vlastně vše krom chromu a centrování ráfku(na to jsem fakt neměl nervy a radši je odvezl)😂
Tady tu 555 jsem měl v plánu udělat přes zimu a na jaře vyjet na trať. Ale je fakt dost dobouchaná a než to vše porovnám,povařím a zrepasuju bude jaro. :-D    [Jiří]   16.06.2022
Odpověď  Barvu na válec poradí v jejich prodejně. Zatím jsem jen kupoval černou žáruvzdornou asi na kamna na válce velkých kývaček a drží to. Finance neřešíte a chrom je drahý? Já jsem zatím ve stádiu příprav, motor po profi GO, nová chromovaná kola a pár dílů šlo do chromovny. Rozpočet bude cca do 30 tis.    [Lojza]   13.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto toho co mne čeká :-D Jen sehnat prsíčka v solidním stavu za solidní peníz. Kdyby se Vám náhodou někde nějaké válely,rád se nějak dohodnu :-D    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  No mě trochu mrzí,že na tomto stroji už je ta blbá velká SPZ. Škoda že to nejde vrátit :-D
Já tedy nemám ještě nachromováno nic, dám tedy ráfky do komaxitu v nějaké RAL podobné stříbřence…
Takže bude zbývat nachromovat řídítka a rámeček předního světla s parabolou. Rámeček možná rozleštím,ale řídítka už mají místy docela puchýře a nebylo by to ono…
Na druhou stranu čím méně chromu tím lépe,není to zrovna levná záležitost.
Mimochodem bych potřeboval poradit ohledně ošetření toho kovového válce.
Mám v plánu vyčistit veškeré kanály atd. co to půjde. Poté to asi celé hodit do kyseliny odrezit a možná na to nanést bezoplachový odrezovač,který venkovní plochu válce zakonzervuje(teda aspoň z mých zkušeností)
Pak pošlu válec na výbrus a až poté nanesu nějakou “stříbřenku” . Už teď vím,že sprejem to dělat nebudu. Dělal jsem takto tlumič výfuku na Stadion S11 a i přes dokonalou přípravu se to má tendenci koupat.
Takže dvě další otázky:
Bude tento postup dobrý?
Jakou použít barvu(výrobce) ?
Na finance nehledím,lakovací pistol mám a podmínky taktéž(štětkovat to nechci)    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  Protože si 555 dělám z vraku a má bílé původní SPZ a ke které mám i sentimentální vztah klidně si na ni dám už dříve koupená chromované kola a řeknu všem: "dobová úprava" jak to říkají ti mladí pamětníci na fcb 🤣. Jinak mám dvě 555/1960 v rodině od koupi v místní Jednotě a ani jedna nemá chromovaná kola.
Při renovaci jiných strojů na VRZ se ovšem snažím zachovat původní vzhled abych nemusel poslouchat rady odborníků.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  No tajně jsem doufal,že ten Boshák se na některých kusech mohl objevit… Proto se ptám. Ale slovo dobastlený bych nepoužil. Je přimontován na origo díry a někdo si s tím prostě pohrál. Na druhou stranu i kdybych ho tam zanechal,není problém tam za deset minut hodit originál.
Mě šlo spíše o věci,které “nejdou” vrátit zpět,popřípadě by to bylo složité. Jako třeba ty linky,ráfky,barva sedla apod.    [Jiří]   12.06.2022
Odpověď  Ano pajkovy stránky. Nechápu, chceš původní stav a necháš si dobastlený bošák. Linky na blatník samozřejmě patří. Pěkně zrenovovaných strojů je třeba na motorkari.cz i jinde plno.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  Pionýry má dobře zpracované Pajka https://www.jawa-50.cz/clanek/motocykl-jawa-50-typ-555-pionyr.html
ráfky mohly být v chromu na de luxe verzích, bošárna bude skoro určitě tuning...    [meela]   11.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

zamek briska jawa 05


 pokud vas nekoho trapi tento problem, napiste.jsem schopen dodat cely zamek i vice kusu.neni tady inzerce vim ,jen nabizim pomoc kterou jsem sam potreboval a vim ze to je problem u techto pionyru to sehnat.    [david]   18.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Má dojem že je stejný jako záímek řízení, jen se nějak upraví konec, ale to už si nepamatuju jak, mám dojem že se tam něco uřízne.    [HonzaBK]   02.05.2022
Odpověď  Dobry den, schanim zameceka na brisko jawa 05.
tel.721801273    [I.R.]   16.04.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motokolo


 Dobrý den všem.Prosím o pomoc.Sháním informace o vyobrazeném motokole.Výrobce,roky výroby,no prostě co se dá.Na internetu jsem našel jen jednu fotku.Tak šest let dozadu se prodávalo a.u.k.r.u a prodávající to měl i s doklady od výrobce.tudíž vím,že to není samodomo.I zpracování je velice dobré.Základ je nějaká eska a motor jednorychlostní babetta.Díky všem.    [david 30Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, mám jeden motor oliba doma.    [David ]   06.04.2022
Odpověď  Místní z fabriky by mohli něco vědět, pracovalo tam půl města.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Kola samotná byla z Oliby (Mšeno), protože jsem několik viděl s velkým nápisem Oliba na trubce. Továrnu přivedl ke krachu a rozebral nějaký německý privatizátor kolem roku 98. Takže konkurs a rozprodej kol a montáž motorů bude z této doby.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Děkuji.Jsou to zajímavé informace.Je dobře,že se nějaká kola dochovala.    [david 30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Hledal a zjistil jsem, že info bude v nepoužívané emailové adrese, kterou jsem musel přestat používat kvůli spamům a napadení PC. Nejde mi nějak se do ní přihlásit, pořád mi hlásí špatné přihlašovací údaje. Na starém PC bylo vše uložené, jen jsem odklik. Moje PC schopnosti jsou dosti omezené, delší dobu jsem tu byl jako nepřihlášený, než se mi to konečně podařilo. Ale budu nějak zkoušet.

Na kole občas jezdím, ale nemám kryt a nemám origo výfuk, tak je na vsi veselo.
Podle toho, co si pamatuju, tak to byla neprodaná obyčejná kola, která se při končící výrobě musela rozprodat. Na mém kole je "Mšeno". Někdo se chytil příležitosti a vymyslel variantu osadit motorem babeta a homelite a prodávat někam na východ. Obchod se nepovedl a montáže rychle skončily. Nějaké upravené kusy tady zůstaly.
Viděl jsem toto motokolo před lety na bazoši prodávat a prodával ho právě sám konstruktér / obchodník.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Děkuji za snahu.Doufám,že se podaří něco dohledat.    [david 30Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
Odpověď  Někdy v roce 14 jsem tu zadal stejný dotaz (bez foto) a byly dvě reakce na příspěvek. Ale ozval se mi výrobce kola a podal dosti informací o výrobě (2 motory), prodeji apod. Požádal jsem ho o technickou dokumentaci, ale neuspěl jsem. Hledám tuto komunikaci v emailové poště, ale nějak se nedaří.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Staré doklady: platnost, pokuty za neplacenní pojistky, neznámý či mrtvý majitel, slovenské neplatné doklady


 Zdravím,
v poslední době tady vzniklo několik vláken ohledně platnosti/neplatnosti starých dokladů, potížemi s placením pokut ("příspěvků do garančního fondu") ČKP, atd. Chtěl bych to trochu shrnout a doplnit svými „postřehy“.
V příspěvku se zabývám problematikou malých technických průkazů, dodávaných k malým motocyklům (pionýrům). Většina věcí by ale měla být stejná u všech vozidel.
Za informace NIJAK neručím, často jsou to pouze mé „domněnky“ a spekulace. V žádném případě NIKOHO nenabádám k jakýmkoli protiprávním úkonům, pouze se pokusím informovat.
Danou problematiku chci popsat podle SEBE a když to bude možné, budu se snažit pomoci.

Staré doklady, platnost, pokuty za neplacení povinného ručení.
Z předešlých diskuzí vyplynulo, že staré doklady (malá knížečka) platné jsou, k nějakému samovolnému odhlášení by docházet nemělo. Podle všeho tyto doklady většinou nejsou ani vedeny v registru silničních vozidel. Byl prý pro ně nějaký zvláštní registr. Do dnešního jednotného registru se tyto doklady (asi) zapisují až při provádění nějakých změn (přepisy, změny údajů), přičemž se vždy mění i malovaná SPZ za novou prolisovanou. Starý TP se uschovává do archivu a vydává se nový skládací + OTP. Mohou být ale zrušeny, i když je máte u sebe. Při nedávném velkém humbuku, kolem pokut za neplacení povinného ručení, lidé chodili na úřady a hodně dokladů zrušili přes čestné prohlášení (dnes se ukazuje, že často zbytečně).
Jestliže v posledních letech tyto doklady pojištěny nebyly, doplácení příspěvků (tuším 30 kč/den) do „garančního fondu“ (ČKP) nehrozí. ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů) tyto doklady evidované nemá, zviditelní se pro ně teprve když je pojistíte a pak z nějakého důvodu pojistku třeba zrušíte - pak by pravděpodobně hrozilo vymáhání peněz. Setkal jsem se ale i s doklady nového formátu, na které nebylo od roku 2002 placené povinné ručení, a nikdo zatím taky nic nevymáhal. Je dost možné, že ČKP řeší prohřešky, v neplacení, vzniklé teprve po nabytí platnosti zákona (třeba já jsem měl na autě díky pochybení pojišťováka neplatnou pojistku od 12.2008 do 6.2009 a neplatil jsem NIC). Pro informaci, zákon vyšel v platnost 1.1.2009. Více se dovíte na: www.ckp.cz.

Doklady psané na neznámého, případně mrtvého, člověka.
Jestliže máte nějaké nezrušené doklady na neznámého majitele a chtěli byste je přepsat, dost záleží na konkrétních úřednících (každý si předpisy interpretuje jinak). Velká nevýhoda je, že ve starých technických průkazech malého formátu nebývalo psané rodné číslo, ba často ani datum narození (výjimečně bývá rok narození majitele). Na hodně úřadech (např. u nás) úředníkům pro přepis vozidla (kromě platné STK, evidenční kontroly na vaše jméno a zelené karty) stačí kupní smlouva a neověřená plná moc. Na některých úřadech plnou moc ověřenou ale chtějí.
Jestliže nějaké takové doklady máte a nevíte, zda ten člověk žije, můžete zkusit pátrací akci v podobě rozesílání dopisů, případně návštěvu. Jestliže dotyčný žije a byl by ochotný vám vozidlo „prodat“, stačí sepsat kupní smlouvu a plnou moc, kde vás majitel zplnomocňuje k odhlášení vozidla a k přihlášení na vás („ke všem úkonům potřebným k přepisu vozidla“?). Informujte se ale, zda na příslušném úřadě při přepisu vyžadují úřední ověření plné moci. Jestliže ano, zajděte s vlastníkem na obecní, či městský, úřad pro potvrzení. Úřad může být kdekoli. Dále by už s přepisem být problém neměl. Plnou moc nepotřebujete v případě, že s vámi majitel na úřad zajde osobně doklady odhlásit.
Může se ale stát, že doklady fyzicky zrušeny nejsou, ale vlastník, při nedávném humbuku s povinným ručením, zašel na úřad doklady pro jistotu zrušit na čestné prohlášení. Pak jsou ztraceny.
Jestliže víte, že je majitel mrtev, máte několik možností. Buď pionýra provozovat i s takovými doklady, pouze je na sebe pojistit a udělat STK (ne vždy to jde). Nebo se pokusit zfalšovat kupní smlouvu a plnou moc a přepsat to. Zatím nemám potvrzené, že by na dopravních úřadech viděli, zda je majitel živ nebo mrtev, proto je další popisovaná možnost vyloženě SPEKULACÍ. Jestliže na příslušném dopravním úřadě nevyžadují ověřenou plnou moc, tak byste se ji společně s kupní smlouvou mohli pokusit zfalšovat. Potřebujete ale znát nacionále vlastníka (rodné číslo, bydliště). Jestliže je majitel ale dlouho mrtev a měl by věk třeba přes 80 let, je tento postup dost na pováženou. Mohli byste zkusit vyhledat pozůstalé a sepsat takové smlouvy za jejich vědomí, třeba i podle originálu „obšlehnout“ podpis a případně napsat datum (před úmrtím majitele). Tyto postupy nedoporučuji, pouze je zmiňuji.

V případě, že se vám nepodaří dohledat informace o majiteli, připravuje se nějaká novela (či co), kdy by bylo možné prý za úplatu asi 500 Kč zjistit informace přímo na dopravním úřadě. Uvidíme čím nás politici (ne)překvapí...
Jen tak mezi řečí... Mám ČÁSTEČNOU možnost zjistit podle údajů v techničáku, jak to s majiteli je, zda žijí a jaká je jejich současná adresa. Můžete mi v případě potřeby napsat na e-mail. Mohly by se dopátrat cenné informace a zachránit jinak mrtvé (hodnotné) doklady.

Neplatné slovenské doklady (nezrušené).
Na Slovensku proběhla po rozdělení federace velká výměna SPZ za nové. Kdo se této akce v daném termínu nezúčastnil, toho z registru automaticky vyškrtli. Na Slovensku je tedy mnoho vozidel, která nemají platné doklady.
Kdysi jsem tak nad tím trochu přemýšlel a něco mě napadlo. V oněch dokladech žádný zápis o vyřazení z evidence není. Při přepisování dokladů do ČR se nezjišťuje, jak dlouho jsou doklady v předešlé zemi odhlášené z registru, prověřuje se pouze registr kradených vozidel. Tudíž by teoreticky stačilo mít ony doklady v odhlášce na sebe, protokol z STK, kupní smlouvu a české povinné ručení. Doslechl jsem se (přímo ověřeno to bohužel ale nemám), že několik lidí takhle přepsalo několik, jinak dost vzácných, dokladů. Možnosti „jak na to“ jsou v podstatě dvě. Buď zkusit štěstí přímo na příslušném dopravním magistrátu (v SR stále spadá pod policii) na Slovensku a domluvit se s úředníky na ne úplně košer postupu. V techničáku totiž stačí mít potřebné razítko, (klidně vymyšlený) podpis úředníka, datum a vaše nacionále v odhlášce. Nebo si to razítko nechat někde vyrobit (je úřední kulaté, bude to celkem oříšek), či ho dotisknout tiskárnou.
Ještě bych popřemýšlel o jednom zápise, se starším datem, v TP navíc, a to o změně SPZ na nový formát (termín výměn starých SPZ by chtělo zjistit). Přece jen kdyby byl nějaký český    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 116 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prvně ověřit jejich platnost v registru. Pokud majitel nežije, pak jen spolupráce s dědici a s notářem. A pak jsou prý jakési neověřené cesty nějakého týpka na fcb, který to prý dokáže, ale už před ním varovali.    [Sam]   11.02.2022
Odpověď  Dobrý deň, rad by som sa opýtal, mám doma veľký Český TP od pioniera, je to už klasický nový typ preukazu nie historický alebo československý, posledný záznam je z roku 2005, ale spať k mojej otázke, je nejaká šanca tento technický prihlásiť respektíve prepísať na mňa? Majiteľ ktorý tam je evidovaný už nežije zopár rokov, motorka sa predala bez TP asi pred 10 rokmi. Ďakujem    [Jakub]   11.02.2022
Odpověď  Ahoj. Promiň, zapadlo mi to a z jwm mi nechodí upozornění na zprávy. Jsem na to zapomněl. Leží to v rozbombardovaném bytě, zajedu pro to a pošlu.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  To Pajka: Zdravím Laďo, využívám toho, že si zde aktivní, protože mně neodpovídáš na vzkazy na Jawamanii a připomínám se, že mně stále dlužíš vrácení projektové dokumentace k malým motocyklům. Zkus s tím něco udělat a pošli mně ji.    [Milan(OHC)]   21.01.2022
Odpověď  Jo a ještě. Vůbec nezáleží na tom, zda původní majitel žije. Podmínka je, aby doklady nebyly znehodnoceny a nebyly jinde registrované (to je splněno).    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Doklady jsou vyřazené. V ČR jsou ale normálně přihlásitelné jako dovoz. V tom případě potřebuješ motorku, absolvovat dovozovou technickou kontrolu a na úřadě přihlásit. Chvíli to potrvá, protoze dopravka bude ověřovat, zda motorka není na Slovensku stále registrovaná (není od roku 1998, kdy se měnily značky) a pak to přihlásí. Jakým způsobem odhlášení v SK proběhlo nijak neověřují.

Pro doplnění. Takto zaniklé doklady jdou pár let obnovit i na Slovensku, stojí to tam ale celkem ranec.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Co tak zajít na registry v SK + CZ pro informaci. Nevíme zda majtel je čech či slovák a za jakých podmínek byla jejich výměna špz a dokladů. Na SK lze dokonce prý znovu registrovat vyřazená vozidla. Takže spousta neznámých moc a prostoru pro zdejší fabulátory.    [K. ]   21.01.2022
Odpověď  V SK proběhla na přelomu tisíciletí 100% výměna společných SPZ za nové, slovenské. Reálně se domnívám, že pokud je v dokladech uvedena jako poslední ještě stará ČS SPZ (okresy od 60. let), budou doklady z moci úřední aktuálně nevratně neplatné - vozidlo ztratilo registraci.
Jestli je lze nějak úředně "obnovit", netuším.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2022
Odpověď  Dobrý den chtěl jsem se zeptat na slovenské nezrušené doklady 1962 jawa 350 podle dokladu moto nebylo na stk a majitel žije chtěl bych radu zda to musím přepisovat na sk nebo zrušit na sk abych to mohl mít na mou osobu díky za info.    [jirka1994Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2022
Odpověď  co vím tak na žádné vozidlo nejde "udělat" techničák, pokud nemáš původní nebo není vozidlo v evidenci. Takže pokud někdo ztratí malou knížečku, u pincka který není zapsán v evidenci a nenajde se původní spis na dopravce tak TP asi nezískáš. Pokud máš SPZ, můžeš poprosit - požádat na příslušném MěU zda toto vozidlo mají v papírové evidenci archívu zapsáno.    [HonzaBK]   02.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 116 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (116) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 550


 Zdravím, poprosil bych o pomoc jaký karburátor(pravostrannýxlevostranný) patří na moji jawu 550, typ prsíček a jestli má mít vzadu madlo? Rok výroby 1957 výrobní číslo 802xx. Díky    [Hans ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ještě jsem dohledával informace, k té změně sedla/madla došlo v polovině roku 1957 a někde mezi výrobními čísly 80 000 a 90 000...    [Paul von Starkenbach]   09.02.2022
Odpověď  Ahoj, díky za pomoc určitě pomohlo. Po madlu nemám žádné zbytky na kyvce.    [Hans ]   08.02.2022
Odpověď  Ahoj, karburátor jednoznačně levostranný Jikov 2912, prsíčka tedy na tento typ karburátoru.

Co se týče madla, to se v roce 1957 lámalo kolem výrobního čísla 70 000, orientací může být sedlo, jelikož změna sedla a madla šla dle toho, co jsem vypozoroval, ruku v ruce. Mělo by platit, že madlo se objevuje až s novějším sedlem výklopným dopředu, zatímco na starších provedeních se sedlem vyklopným do boku madlo chybí. Snad Ti to pomůže.    [Paul von Starkenbach]   08.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Řídítka vlaštovky


 Dobrý den, nevíte, jestli někdo vyrábí v replice řídítka na J 550 "Pařez", takzvané vlaštovky? Nikde je nemohu najít a docela bCh je potřeboval pro pokracovani renovace. Děkuji.    [Dave99Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji Monty.    [Dave99] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2021
Odpověď  dělá to http://www.vyrobamotoreplik.cz/riditka.html .Ale počítejte s termínem tak na VELIKONOCE.    [Monty]   01.12.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Problem řazení 555


 Dobrý den
Po půlení motoru J555 jsem motor složil a bohužel mám problém s řazením. Ve směru 1-2-3 nezařadím dvojku, jenom 1-N-N-3, ale ve směru 3-2-1 dvojku v pohodě zařadím, a ani nevypadne. Poradili byste čim to může být? DÍk předem    [Vlasta]   18.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zapomněl jsem upřesnit, že když motor neni nastartovaný, tak vše řadí jak má, i ve směru 1-2-3 tam dvojku zařadím bez problému.    [Vlasta]   18.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Silonová futra přední vidlice.


 Zdravím a mám jednoduchý dotaz : jakým způsobem nalisovat nová silonová futra do přední vidlice ? Bylo mi řečeno,že je tam mám nahnat kladivem .... no asi existuje lepší a profesionálnější způsob. Nebo ne ??
Poraďte,díky Mirin    [mirin3]   19.07.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dík za radu.    [mirin3]   01.10.2021
Odpověď  Pouzdra nejdřív povařit ve vodě, potom nalisovat - narazit kladivem. Možná by to šlo nalisovat pomocí podložek a dlouhé závitové tyče. Bohužel, lisování je ta nejsnažší část...
1) Doporučuju nejprve proměřit kluzáky, aby nebyly v místě dotyku s pouzdrem "projeté". Pokud není průměr kluzáku v celé délce stejný, nová pouzdra to nezachrání.
2) nová pouzdra mají příliš velký přídavek ve vnitřním průměru - ten se pak musí odstranit výstružníkem.
3) originální kluzáky jsou broušeny na 21,7mm, kdežto replikové kluzáky mají průměr 22mm a jejich (ne)opracování je ještě horší než u původních kluzáků. Z pouzder se pak musí odebrat o to více materiálu. Při použití replik kluzáků doporučuju zvážit staré a nové provedení, repliky bývaly (stále jsou?) lehčí - tj. ošizené.    [jirka]   30.08.2021
Odpověď  někde historicky v této diskuzi jsem tu popsal podrobný návod nalisování včetně vystružení.    [HonzaBK]   20.07.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vyskakující rychlost u 555..?!


 Ahoj na jedná z 555 co mám, vyskakuje rychlost a to 3jka. Převody jsou krásné, skoro jako nové, ale z aboha nemůžu přijít čím je způsobené vyskakování. Nedělá to řadící automat? Opravdu né a né, přijít na to co to dělá :). Díky za pomoc.

Standa    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj da se ten tisicihran prenastavit bez puleni motoru? Mam to spatne vycentrovane… dik predem    [Vlasta]   20.09.2021
Odpověď  Podívej se do katalogu tam je to napsaný jaký kde mají šrouby hlavy    [HonzaBK]   10.05.2011
Odpověď  ještě bych se zeptal na šrouby, mám verzi s plechem pro nohy, jsou blatníky, plech stupaček, kryt pod nádrží připevněny šrouby s hlavou na šroubovák válcová, půlkulová hlava nebo na šestihran, dávám ho dohromady a šrouby jsou na něm všechny vyměněny takže nepoznám jaké kde byly.    [Mirek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2011
Odpověď  Ano pokud vyskakuje jen trojka, v 90 procentech je to tím že kolíky na přesuvném kolečku an hlavní hřídeli (to větší) má opotřebované kolíky a výstupní kolečko má opotřebované díry. toto byl problém zvláště u 05 a proto se tato část překonstruovala u 20 a dále a jetam již hřídelka s pomocným ložiskem v pravém víku.    [HonzaBK]   05.05.2011
Odpověď  Na své 555 r.v58 mám stříbřenku i špice,na dvou r.v59 už je chrom.    [goro]   04.05.2011
Odpověď  Já bych se zeptal ještě na to byly na 555tkách ráfky lakované stříbřenkou? A Jaké pak byly dráty?. Všechny co byly zrenovovány byly většinou celo chrom.    [Mirek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2011
Odpověď  mě rychlost vyskakovala také a dal jsem nové přesuvné kolečko trojky a je to lepší domnívám se že to bylo tím, že kolíky a dírky na čelech kol byly ošmajdané a tím kolečko vyklouzlo, automat to už pak asi neudrží zařazené.    [Mirek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2011
Odpověď  starší typ řadicího mechanismu má pod těma zpětnejma pacičkama vinutý pružinky (vypadají jako do propisovačky) a novější mechanismy mají místo těchto dvou vinutých pružinek jednu plechovou tvaru omegy s dlouhejma nožičkama. Když jsou tam ty vinutý pružinky, tak jsou v těch packách vyfrézovaný drážkly na ty pružinky, když je ta plechová jsou ty pacičky jen rovné (ale to se týká až nejnovějších mustangů a 20 a 21. Samozřejmě že i celý mechanismus řazení včetně všech koleček je užší. někde jsem to tu podrobně dříve dopsal.    [HonzaBK]   04.04.2011
Odpověď  HonzaBK : A já si celou dobu myslel, že je ten starší typ řadiciho mechanismu a že to je "normalni". Až zas někdy budu pulit, tak nato kouknu, díky. Jinak na ten šroubek jsem zapoměl napsat. Ten mě kdysi taky dost potrápil ...    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2011
Odpověď  děkuji za rady. šroubek mám přesně ten co tam má být. S tisícihranem jsem taky laboroval i na motorce, dostal jsem ho tam bez problému zpátky, ale nic.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2011
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Jawa 23 Mustang r.v. 1977 prasklá pružinka v automatu řazení


 Dobrý den, můj Mustng přestal řadit a po rozpůlení motoru jsem zjistil, že v automatu jedna ze dvou pružinek podobná té v propisovací tužce, ale slabšího průměru je prasklá a vylétla z uložení v otočném těle a třmínku,který drží zvednutý. Mám prosbu, zda mně můžete poradit, kde se dá sehnat nová originál, nebo čím jde adekvátně nahradit. Nemohu uvěřit, že kvůli takové minisoučástce by byl automat k zahození. Děkuji všem, kteří mně poskytnou radu a zdravím vás Jarek.    [Jarek]   30.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jj za mých mladých let to byla dost častá závada, bohužel pozdější "vylepšení" ve výrobě vedlo ještě ke zhoršení kvality a praskání plechové pružiny ještě více než této motané z drátu. Doporučuju vyměnit obě zároveň.    [HonzaBK]   10.09.2021
Odpověď  Není to ono? https://www.fichtlkramek.cz/nahled/pruzina_vidlicek_radice.html    [jirka]   30.08.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.9.2021)
Nezodpovězené téma 

Jawa 21


 Zdravím mezi 1a2 mi hrozně něco šrotuje v převodovce.nevi někdo?díky    [Michal]   11.07.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Riga Mini


 Zdravím, musím se pochlubit dnešním přírůstkem :). Nalil se benzin a běžel. Chybí jenom nádrž :(    [Hans ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

První krytky předních tlumičů Jawa 23 mustang


 Zdravím chtěl bych poprosit někoho kdo má doma první provedení krytek na přední tlumiče mám na mysli ty hliníkové jestli by mi je důkladně vyfotil a posla fotky nejlépe i s rozměry. Předem díky    [RUSTYRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006