MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315703 příspěvků |8136 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 18 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 23.2.2024 07:10  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1134      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 210      Příspěvků Příspěvků: 11986
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chlubírna


 Chlubírna proto, aby se tady zbytečně neplnila tématická vlákna fotkami sbírek a nových úlovků.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Proč pomotané na štítku vím jakej je rok ,ale otázka zněla jinak,ptal jsem se na barvu,první byly červený ,já chci bleděmodrýho ,snad to nebude s historickýho hlediska vadit    [ROSTISLAV]   17.02.2024
Odpověď  Máš to pomotané,číslo stítku neodpovídá roku 55-56.    [petr]   09.02.2024
Odpověď  zdar chlapy,mám dilema,mám pařeza v jawácké barvě rok 58 a chci skládat druhýho přechod 55-56 ,štítek 148xx -motor 117xx,štítek hliníkový špatně čitelný,no nevim jakej rok podle motoru,nebo štítku,vím že nejsou moc od sebe,nevím jak serozhodnu,ale proč píšu chtěl bych ho udělat v modré barvě jak mám kývačku s 56,nechci mít všechno červený,tak doufám ,že to bude historicky sedět,prostě se mi sešli díly na první typ,co vy na to,dík    [Natalia]   29.01.2024
Odpověď  jo v UB, oprava: ... nula do formátu UH    [jawi]   20.11.2018
Odpověď  Jawik: Jo, to je teď běžný postup. Přihlašoval jsi to v Brodě?    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.11.2018
Odpověď  ...do formátu XX    [jawik]   20.11.2018
Odpověď  Jasně, jen jsem se chtěl ujistit a raději budu jezdit zase na valachy. Chtěl jsem jen z EK na úřad bez zbytečných přejezdů, ti mongolové jsou furt stejný, pan vedoucí se mi jen smál do xichtu. Jen ještě dodám, že do původního tvaru spz mi byla doplněna do formátu XX    [jawik]   20.11.2018
Odpověď  Do Mongolska už z principu nejezdím! Tohle bych fakt vůbec neřešil. Výměna motoru zakázaná není, musí akorát odpovídat typ. No a že je to motor jiného typu chtějí jako jak dokazovat? To ti tam z toho budou sundávat válec a přeměřovat kanály, jestli jsi náhodou nesnížil výkon použitím válce z 550? S kretény bych se vůbec nebavil a příští technickou absolvoval jinde. Motor normálně vyměň a jezdi.

Že ho mají vyfocený není podstatné. Když pionýra v budoucnu přelakuješ na růžovou, taky bude podstatné to, co je zapsané v TP a ne co mají na fotkách v systému.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.11.2018
Odpověď  já tomu rozumím, výmaz č.m. znám, ale padesátky typ nemají uveden u v.č. a tlučení do hliníku je mi proti srsti, navíc když už je fotka. Už jsem si v mongolsku užil své a taky raději jezdím jinam... V registru byl taky chaos (chyběly některé údaje původního majitele a technická data byly z dvacítky), ale dali to kupodivu dohromady. Na EK mi do protokolu odmítli napsat barvu, dřív to bylo běžné, ještě budu řešit výměnu tacho, podle mongola prý stačí papír od souseda!? o provedené výměně.    [jawik]   20.11.2018
Odpověď  Jawik: Když už má druhopis TP, tak v něm není uvedené výrobní číslo motoru. No a když není v TP, tak ho technik nemá co hledat na motoru. Typ sedí? Tak není problém. Kdyby ti mongolé dělali problémy, tak bych to chtěl od nich písemně a hnal to výš.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 96 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (96) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Staré doklady: platnost, pokuty za neplacenní pojistky, neznámý či mrtvý majitel, slovenské neplatné doklady


 Zdravím,
v poslední době tady vzniklo několik vláken ohledně platnosti/neplatnosti starých dokladů, potížemi s placením pokut ("příspěvků do garančního fondu") ČKP, atd. Chtěl bych to trochu shrnout a doplnit svými „postřehy“.
V příspěvku se zabývám problematikou malých technických průkazů, dodávaných k malým motocyklům (pionýrům). Většina věcí by ale měla být stejná u všech vozidel.
Za informace NIJAK neručím, často jsou to pouze mé „domněnky“ a spekulace. V žádném případě NIKOHO nenabádám k jakýmkoli protiprávním úkonům, pouze se pokusím informovat.
Danou problematiku chci popsat podle SEBE a když to bude možné, budu se snažit pomoci.

Staré doklady, platnost, pokuty za neplacení povinného ručení.
Z předešlých diskuzí vyplynulo, že staré doklady (malá knížečka) platné jsou, k nějakému samovolnému odhlášení by docházet nemělo. Podle všeho tyto doklady většinou nejsou ani vedeny v registru silničních vozidel. Byl prý pro ně nějaký zvláštní registr. Do dnešního jednotného registru se tyto doklady (asi) zapisují až při provádění nějakých změn (přepisy, změny údajů), přičemž se vždy mění i malovaná SPZ za novou prolisovanou. Starý TP se uschovává do archivu a vydává se nový skládací + OTP. Mohou být ale zrušeny, i když je máte u sebe. Při nedávném velkém humbuku, kolem pokut za neplacení povinného ručení, lidé chodili na úřady a hodně dokladů zrušili přes čestné prohlášení (dnes se ukazuje, že často zbytečně).
Jestliže v posledních letech tyto doklady pojištěny nebyly, doplácení příspěvků (tuším 30 kč/den) do „garančního fondu“ (ČKP) nehrozí. ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů) tyto doklady evidované nemá, zviditelní se pro ně teprve když je pojistíte a pak z nějakého důvodu pojistku třeba zrušíte - pak by pravděpodobně hrozilo vymáhání peněz. Setkal jsem se ale i s doklady nového formátu, na které nebylo od roku 2002 placené povinné ručení, a nikdo zatím taky nic nevymáhal. Je dost možné, že ČKP řeší prohřešky, v neplacení, vzniklé teprve po nabytí platnosti zákona (třeba já jsem měl na autě díky pochybení pojišťováka neplatnou pojistku od 12.2008 do 6.2009 a neplatil jsem NIC). Pro informaci, zákon vyšel v platnost 1.1.2009. Více se dovíte na: www.ckp.cz.

Doklady psané na neznámého, případně mrtvého, člověka.
Jestliže máte nějaké nezrušené doklady na neznámého majitele a chtěli byste je přepsat, dost záleží na konkrétních úřednících (každý si předpisy interpretuje jinak). Velká nevýhoda je, že ve starých technických průkazech malého formátu nebývalo psané rodné číslo, ba často ani datum narození (výjimečně bývá rok narození majitele). Na hodně úřadech (např. u nás) úředníkům pro přepis vozidla (kromě platné STK, evidenční kontroly na vaše jméno a zelené karty) stačí kupní smlouva a neověřená plná moc. Na některých úřadech plnou moc ověřenou ale chtějí.
Jestliže nějaké takové doklady máte a nevíte, zda ten člověk žije, můžete zkusit pátrací akci v podobě rozesílání dopisů, případně návštěvu. Jestliže dotyčný žije a byl by ochotný vám vozidlo „prodat“, stačí sepsat kupní smlouvu a plnou moc, kde vás majitel zplnomocňuje k odhlášení vozidla a k přihlášení na vás („ke všem úkonům potřebným k přepisu vozidla“?). Informujte se ale, zda na příslušném úřadě při přepisu vyžadují úřední ověření plné moci. Jestliže ano, zajděte s vlastníkem na obecní, či městský, úřad pro potvrzení. Úřad může být kdekoli. Dále by už s přepisem být problém neměl. Plnou moc nepotřebujete v případě, že s vámi majitel na úřad zajde osobně doklady odhlásit.
Může se ale stát, že doklady fyzicky zrušeny nejsou, ale vlastník, při nedávném humbuku s povinným ručením, zašel na úřad doklady pro jistotu zrušit na čestné prohlášení. Pak jsou ztraceny.
Jestliže víte, že je majitel mrtev, máte několik možností. Buď pionýra provozovat i s takovými doklady, pouze je na sebe pojistit a udělat STK (ne vždy to jde). Nebo se pokusit zfalšovat kupní smlouvu a plnou moc a přepsat to. Zatím nemám potvrzené, že by na dopravních úřadech viděli, zda je majitel živ nebo mrtev, proto je další popisovaná možnost vyloženě SPEKULACÍ. Jestliže na příslušném dopravním úřadě nevyžadují ověřenou plnou moc, tak byste se ji společně s kupní smlouvou mohli pokusit zfalšovat. Potřebujete ale znát nacionále vlastníka (rodné číslo, bydliště). Jestliže je majitel ale dlouho mrtev a měl by věk třeba přes 80 let, je tento postup dost na pováženou. Mohli byste zkusit vyhledat pozůstalé a sepsat takové smlouvy za jejich vědomí, třeba i podle originálu „obšlehnout“ podpis a případně napsat datum (před úmrtím majitele). Tyto postupy nedoporučuji, pouze je zmiňuji.

V případě, že se vám nepodaří dohledat informace o majiteli, připravuje se nějaká novela (či co), kdy by bylo možné prý za úplatu asi 500 Kč zjistit informace přímo na dopravním úřadě. Uvidíme čím nás politici (ne)překvapí...
Jen tak mezi řečí... Mám ČÁSTEČNOU možnost zjistit podle údajů v techničáku, jak to s majiteli je, zda žijí a jaká je jejich současná adresa. Můžete mi v případě potřeby napsat na e-mail. Mohly by se dopátrat cenné informace a zachránit jinak mrtvé (hodnotné) doklady.

Neplatné slovenské doklady (nezrušené).
Na Slovensku proběhla po rozdělení federace velká výměna SPZ za nové. Kdo se této akce v daném termínu nezúčastnil, toho z registru automaticky vyškrtli. Na Slovensku je tedy mnoho vozidel, která nemají platné doklady.
Kdysi jsem tak nad tím trochu přemýšlel a něco mě napadlo. V oněch dokladech žádný zápis o vyřazení z evidence není. Při přepisování dokladů do ČR se nezjišťuje, jak dlouho jsou doklady v předešlé zemi odhlášené z registru, prověřuje se pouze registr kradených vozidel. Tudíž by teoreticky stačilo mít ony doklady v odhlášce na sebe, protokol z STK, kupní smlouvu a české povinné ručení. Doslechl jsem se (přímo ověřeno to bohužel ale nemám), že několik lidí takhle přepsalo několik, jinak dost vzácných, dokladů. Možnosti „jak na to“ jsou v podstatě dvě. Buď zkusit štěstí přímo na příslušném dopravním magistrátu (v SR stále spadá pod policii) na Slovensku a domluvit se s úředníky na ne úplně košer postupu. V techničáku totiž stačí mít potřebné razítko, (klidně vymyšlený) podpis úředníka, datum a vaše nacionále v odhlášce. Nebo si to razítko nechat někde vyrobit (je úřední kulaté, bude to celkem oříšek), či ho dotisknout tiskárnou.
Ještě bych popřemýšlel o jednom zápise, se starším datem, v TP navíc, a to o změně SPZ na nový formát (termín výměn starých SPZ by chtělo zjistit). Přece jen kdyby byl nějaký český    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 120 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak je už psáno a je třeba "součinnosti" eventualních dědiců, něco jim nabídnout a vzít celý proces na svá bedra. S rozhodnutím notáře lze přepsat i rovnou na nového majitele. Nejlépe si to ověřit na registru, co úřad jiný výklad.    [Lojza]   16.02.2024
Odpověď  Vězte, že nepřepíšou. Již se to tady probíralo x plus n-krát. Dědické řízení, v jeho rámci registrace na žijícího dědice a následně "prodej" s dalším přepisem na nového majitele.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2024
Odpověď  Dobrý den, koupil jsem ČZ 175 s SPZ a velkým techničakem, jenže majitel je mrtvý a nemám plnou moc na přepis.A nevím jestli mí to přepišou na mě.    [Petr ]   14.02.2024
Odpověď  Dobrý den pane Milan(OHC).Měl bych vážný zájem o projektové dokumentace k malým motocyklům.    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2023
Odpověď  Prvně ověřit jejich platnost v registru. Pokud majitel nežije, pak jen spolupráce s dědici a s notářem. A pak jsou prý jakési neověřené cesty nějakého týpka na fcb, který to prý dokáže, ale už před ním varovali.    [Sam]   11.02.2022
Odpověď  Dobrý deň, rad by som sa opýtal, mám doma veľký Český TP od pioniera, je to už klasický nový typ preukazu nie historický alebo československý, posledný záznam je z roku 2005, ale spať k mojej otázke, je nejaká šanca tento technický prihlásiť respektíve prepísať na mňa? Majiteľ ktorý tam je evidovaný už nežije zopár rokov, motorka sa predala bez TP asi pred 10 rokmi. Ďakujem    [Jakub]   11.02.2022
Odpověď  Ahoj. Promiň, zapadlo mi to a z jwm mi nechodí upozornění na zprávy. Jsem na to zapomněl. Leží to v rozbombardovaném bytě, zajedu pro to a pošlu.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  To Pajka: Zdravím Laďo, využívám toho, že si zde aktivní, protože mně neodpovídáš na vzkazy na Jawamanii a připomínám se, že mně stále dlužíš vrácení projektové dokumentace k malým motocyklům. Zkus s tím něco udělat a pošli mně ji.    [Milan(OHC)]   21.01.2022
Odpověď  Jo a ještě. Vůbec nezáleží na tom, zda původní majitel žije. Podmínka je, aby doklady nebyly znehodnoceny a nebyly jinde registrované (to je splněno).    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Doklady jsou vyřazené. V ČR jsou ale normálně přihlásitelné jako dovoz. V tom případě potřebuješ motorku, absolvovat dovozovou technickou kontrolu a na úřadě přihlásit. Chvíli to potrvá, protoze dopravka bude ověřovat, zda motorka není na Slovensku stále registrovaná (není od roku 1998, kdy se měnily značky) a pak to přihlásí. Jakým způsobem odhlášení v SK proběhlo nijak neověřují.

Pro doplnění. Takto zaniklé doklady jdou pár let obnovit i na Slovensku, stojí to tam ale celkem ranec.    [Pajka]   21.01.2022
Zobrazeno 10 z celkem 120 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (120) 
Zodpovězené téma  

Doklady na JAWA 550 a 555 oboje přepsatelné rok výroby 1957


 Cenu nabídněte.Určitě se dohodneme.    [Jája]   10.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, jakou máte cenu? díky    [Roman]   14.12.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Spojkové pružiny


 Zdravím,

nevite někdo rozměry spojkových pružin na Pionýra, Jawetu, Stadiona nebo něco podobného? Tyhle stroje jdou mimo mě, ale potřebuju 3 spojkové pružiny s vnějším průměrem okolo 11mm; tak než je budu nechávat někde vyrábět, chci zjistit, jestli náhodou nejsou k dispozvci už nějaké hotové.
Díky za jakýkoli tip.

P.    [PepaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.10.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bezva, díky, to by mohlo fungovat.    [Pepa]   29.10.2023
Odpověď  Pionier má vonkajší priemer spojkových pružín 10 mm
Štadion, Jawetta má jednu centrálnu pružinou.    [J]   29.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 555 ráfky - Veteránská SPZ


 Dobrý den,
Mám v plánu dát svoji 555ku na vereránské SPZ. Nejedná se o renovaci. Chci ji nechat v původním stavu. Jde o tohle:
Ráfky jsou natřené klasicky stříbřenkou. Mám možnost koupit ráfky, které jsou stříkány zinko-hliníkovou barvou.
Projde toto veteránskou atestací? (Kdo s tím máte zkušenosti)
Nový chrom příliš svítí, oproti celé motorce
Děkuji za radu, Čihák Roman    [Roman Čihák Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vetránskou atestací to určitě neprojde, protože nic takového není, ale veteránskou testací to projde bez problémů. I když někteří testační komisaři mají zvláštní názory.    [HonzaBK]   09.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

TĚSNĚNÍ STARTOVACÍ PÁKY JAWA 555


 Zdravím, dávalo se sem nějaké těsnění nebo gufero ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nedávalo, až novější typy mají zvenku zápich kam se dával O kroužek a narazil se plechový kroužek aby držel ten okroužek.    [HonzaBK]   09.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 23 Mustang


 Máte někdo tuhle verzi?    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  O tom jsem někde na webu četl, určitě je to popsáno myslím že je tam válec s malejma sacíma a přefukovejma otvorama, aby byl měnší výkon při exportu do některých zemí kvůli jiným národním přepisům atd.    [HonzaBK]   16.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2023
Zobrazit dokumentOdpověď  Příspěvky jsem vymazal omlem,když jsem chtěl odepsat a pro zdejšího odborníka Honza je samolepka origo a tady máš fotky zvláštností :-)    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2023
Odpověď  HonzaBK: nálepka se používala na exportních s kapotáží do VB (možná i na jiných)

https://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-23-mustang-kapotovany-silnicni-export.html    [meela]   15.08.2023
Odpověď  A co je na něm zvláštního? Jen má jinou (samodomo?) samolepku na nádrži a chybí mu řetěz a kryt řetězu! A proč mažeš příspěvky, který nejsou neslušný a jsou k tématu??
Buď smaž celý téma, nebo ti to sem budu psát pořád když mě to smažeš!    [HonzaBK]   15.08.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [meela]   14.08.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [HonzaBK]   14.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 555 plechy


 Chci se zeptat jestli plech prsicek má být na plechu podsedloveho plechu nebo obracene dekuju za info    [Milos]   03.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prsa zvrchu na podsedlovým plechu.    [petr]   03.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Prsíčka...panty


 Čáves, chci se zeptat....panty v prsíčkách...co tam přijde za drát? Zkoušel jsem z elektrody, ale ten je moc silnej...nemá někdo typ z čeho to mám nahradit, když původní nemám? Díky    [Marcel ]   05.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ok diky    [Marcel]   12.07.2023
Odpověď  Nevšiml jsem si nějakého zajištění. Prostě jen ustřihlý kus drátu.    [Luboš]   11.07.2023
Odpověď  prosim te, nemohl by jsi me vyfotit jak mas reseni "ulozeni"? jde me o to jestli jsou na jednom konci treba rozkleply aby nepropadli, nebo jestli je tam nejaka zarazka.

Diky    [Marcel]   08.07.2023
Odpověď  Diky !    [Marcel]   07.07.2023
Odpověď  Změřil jsem origo drát a je to průměr 2mm    [Luboš]   07.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Cislo motoru


 Cau, je mozny abych mel na 555ce cislo motoru vyazeny na drzaku k uchyceni k ramu jak je na foto?    [Borekm]   06.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdá se mi to první dvojčíslí raženo jako kdyby zřetelněji. Bud samodomo nebo náhradní díl?    [petr]   26.06.2023
Odpověď  Ano, to si neodporuje, pokud to bude zaspáno v protokolu a následně v dokladech, tak to není problém.    [vojta]   17.06.2023
Odpověď  Nízké číslo zjevně znamená, že počet kusů takto značených motorů byl rovněž nízký.
Nevím sice o testacích mnoho, ale na řádné STK, kam budou všichni muset jezdit, nesoulad v číslech čehokoliv, co není odůvodněno v dokladech s patřičným kulatým razítkem, je závadou. Shovívavost bych nečekal.
Setkal jsem se opakovaně se situací, kdy vozidlo desetiletí řádně a bez vady procházelo evidenčními kontrolami napříč sítí STK s údajem, který tak úplně nebyl v souladu se skutečností a obvyklým stavem a náhle byl údaj vadou, která musela být řešena.
Proto již razím zásadu, co je psáno (vyraženo), to je dáno.    [Luboš]   17.06.2023
Odpověď  u veteránské testace není v.č. motoru důležitý, stačí stejný typ motoru    [vojta]   16.06.2023
Odpověď  Ok diky za info, ale stejne je to cislo hodne nizky...otazka ted zni...bude se to dat prihlasit na veteransky?    [Borekm]   16.06.2023
Odpověď  jo o tom se píše tady:

https://www.jawa-50.cz/clanek/pocet-vyrobenych-motocyklu-kusu-pionyr.html    [meela]   14.06.2023
Odpověď  Jednou jsem kdesi četl, že motory samostatně prodávané do zahraničí měly vlastní výrobní čísla ražená právě na držáky motorů. Ale kdy a jakých modelů si nepamatuji.
Ale jistě vím, že kamarád koupil J 05 bez motoru, která měla v TP a štítku nezvykle krátké číslo.    [Luboš]   14.06.2023
Odpověď  no na výrobní číslo je to číslo moc nízké, takže to bude asi něco jiného... ale víc neporadím    [meela]   14.06.2023
Odpověď  Nikdo neporadí?    [Borekm]   14.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 50/555 UNAŠEČ SPOJKY


 Zdravím, mám tento unašeč na 555 rok 1960 jak poznám správný moment dotažení ? Na konec závitu a jak se matky zajišťují ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pripojim se...na mem unaseci se ty koliky daji otocit...nevyklaji se, ohnuty taky nejsou, ale daji se otocit rukou...jako sroub treba..
Je to na vymenu nebo je to ok ?    [Petr]   01.05.2023
Odpověď  Ještě k dotažení matek na pružinách, jak moc je utáhnout a jak zajistit pokud se zajišťují. Kolíky nemají otvory pro závlačku. Dávají se podložky? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2023
Odpověď  Díky, pod matkou podložka je jen není vídět nebo blbě, řádně ožvejkaná tak ji vyhodím a dám novou. Díky moc.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023
Odpověď  Utáhnout "hodně" a pod matici patří speciální pojistná podložka s výstupky jak na vnějším, tak na vnitřním obvodu. Vnitřní zapadne do drážkování hřídele a jeden vnější se po dotažení přihne a přiklepne k plošce matice.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Buben kola


 Zdravím všechny,
Je tenhle buben ještě ok na vypleteni? Ty oka se mě zdají na některých místech dost vytahany už    [Petrh]   31.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  křížit dráty obráceně,aby táhly na stranu, která není vytahaná. Nebo jiný buben, oprava se nevyplatí.    [Monty]   01.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Petrh]   31.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

STOJÁNEK JAWA 555


 Zdravím a mám prosbu, nechápu uchycení stojanu. Šroub prochází oky ve stojánku, držáky kříže a nálitky na karterech, pak tedy nemohu dotáhnout šroub, nebo jsou tam čepy a šroubují se do nálitků na karterech ? Omlouvám se, první pionýr a byl to nalezenec v hrozném stavu. Stačilo by foto spodku abych viděl uchycení. Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky to bude asi ono    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Odpověď  Asi tam chybí tohle https://www.4jawa.com/produkt-cz/4260/pouzdro-hlavni-stojan-otvor-pro-sroub-6-mm-mosaz-jawa-550-555    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Odpověď  Jednu fotku, nebo pár slov, dík    [grif]   27.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Spojka Jawa 550 Pařez a Jawa 20


 Zdravím vás.

Generálkujem motor na Jawu 550 Pařez a uvažujem o výmene originálnej spojky za kompletnú spojku z Jawy 20,21,23. Neviete či to všetko bez problémov pasuje, alebo či je treba niečo upravovať ? Ak áno, čo konkrétne ?
Chcem sa vyhnúť preklzovaniu spojky pri štartovaní.
Myslím, že spojka z Jawy 20 by bola lepšia aj z dôvodu 2 lamiel a aj 5 prítlačných pružín.
Neskúšali ste niekto takúto výmenu ?    [vladimir]   27.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den, musi se menit i tycka s kulickou? Prdem dik    [Tofek]   16.01.2023
Odpověď  když jsem to psal    [a]   19.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak čo sa týka tej montáže spojky z Jawy 20 do motora Jawa 550 Pařez, tak tá spojka tam bez problémov pasuje. Nič sa nemusí upravovať. Len sa musí vymeniť celá komplet spojka + primárne kolečko aj s reťazou.    [vladimirRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2015
Odpověď  Primárne kolečko na čap kľukovky pasuje, len je trochu širšie a aj spojkový koš na hlavnú hriadeľ pasuje. Aj závity sú rovnaké. Takže jediný problém môže byť ten, že by reťaz nešla v rovine. Iný problém sa tam snad nemôže objaviť.    [Vladimír]   01.12.2015
Odpověď  kurva pánové co kecáte.před dveceti léty jsem měl pařeza a měl jsem tam spojku z novějšího typu.to vím docela určitě.jakej prostor na hřídel?to mě kurva popište    [a]   01.12.2015
Odpověď  nejde protože není prostor na hřídeli    [hubohu]   01.12.2015
Odpověď  Nee,nejde to, ale bohate staci osadit ferodove lamely a nove pruziny. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/lamela_ferodo_pa rez.html    [Pája]   30.11.2015
Odpověď  nevím jaká je spojka na 20 ale na 550 tříkolík jednolamela jde spojka z 555 pětikolík dvoulamela když vyměníš vše od kolečka řetězu tak to sedí    [martin]   29.11.2015
Odpověď  Nikto nerobil takúto úpravu ?    [Vladimir]   29.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dobová výrobní dokumentace podle pana Václava Krejbicha


 Dobrý večer.Sháním dobovou výrobní dokumentaci čtyřstupňové převodovky a karterů podle pana Václava Krejbicha    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pane P.chapu,mě jde hlavně o ty vykresy    [chalupsky.v] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak letos se prodali tyto odlitky na aukru, ale opět nic levného to nebylo, nemluvě, že se museli pak celé opracovat, na kolik ten motor pak vyjde.    [P.]   27.12.2022
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím Vás, nově litý je takový. Vidíte, že jsou kartery trochu změněné, oproti původním od Krejbicha. Ale zároveň vidíte, že jsou stále na převodovku s řazením z malé kývačky, či něco samozřejmě upravené... Kdo je dříve dělal nevím, ale i tak to levné nebylo. Zkuste se optat na nějakých fórech na F., viz kdo jezdí fichtli závodně, ti by to asi vědět mohli. Jde ale o to, proč to chcete a na co, je to již dávno překonané a dnes se jezdí úplně jiné motory...., ať 4 kvalt, nebo 5 kvalt. Občas se dá najít i původní motor, ale dost jich zařvalo před lety v závodech.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.12.2022
Odpověď  a pane (P.) nevěděl bys prosím kdo ty kartery odlévá?    [chalupsky.v] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.12.2022
Odpověď  Převodovka byla z malé kývačky, plně sériová, pokud někdo nepoužil nějakou změnu, do silnice aj. Kartery se ještě nedávno lili opět cca novodobě, možná je stále někdo dělá, či má modely. Měli myslím trochu změněny tvar pod válcem aj., víko spojky měl jiné než dělali novodobě. Do původních se dával případně startovací a řadící segment ze skútra, viz oddělené.    [P.]   26.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.2.2023)
Nezodpovězené téma 

Vypadává dvojka - J555


 Dobrý den
Na mé 555 vypadává dvojka. Motor jsem rozpůlil, hřídelky vypadají pěkně, kolečka také. Po čem jít teď- pružina automatu? V příručce píšou něco o broušení středního zubu na kulise o 0,5mm… nebo vůle předlohové hřídele?
Předem děkuji    [Vlasta]   02.02.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nahrada za tlumivku


 Cau ,

Cim nahradit tlumivku na 555/50? Nekdo nejakou zkusenost? Dik    [Paja]   27.10.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Bezkontaktní zapalování


 Nemáte někdo kontakt na pana z Vlašimi co vyrábí bezkontaktní zapalování na fichtla?    [Jirka ]   03.10.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

SPÍNACÍ SKŘÍŃKA JAWA 555


 Zdravím Vás, asi už to tu proběhlo, ale mohl by prosím někdo jasně napsat jak na tuto repliku zapojit kabely ? Kam z bzučáku a magneta(55), kam z tlumivky(55) a kam z indučky(1). Díky, schema vypadá jasně, ale mate mě kostra.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006