MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310047 příspěvků |7716 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 17.5.2021 11:51  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1107      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 200      Příspěvků Příspěvků: 11816
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/296 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Těžko říct. Ještě se podívej na google obrázky. Tam je taky dost fotek.    [Goro]   19.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..... co vy na to bude to origo ?    [Juraj A.]   08.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Goro - dakujem za informaciu ale na odkaze co si mi poslal je viacej modra farba,
moja je viacej do zelena. pripajam este jednu foto co som nasiel na nete. toto sedsdlo sa zda byt origo ale isty si nie som.    [Juraj A.]   08.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zatím jsem všude viděl hnědou mrkni https://www.jawa-50.cz/clanek/motocykl-jawa-50-typ-555-pionyr.html    [Goro]   05.04.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Dotaz ohledně spínací skříňky


 Dobrý den, chtěl bych si na svého pionýra 20 umístit Bosch spínací skříňku ( 0-1-2) nemá někdo nějaký výkres jak zapojit elektroinstalaci( pokud je to ovšem vůbec možné), tak aby    [brambor274]   29.03.2021 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Tak co ozaj nikto nama sedadlo v povodnom stave pre toto farebne prevedenie ?    [Juraj A.]   29.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Krásná prechodová 64 mi zrovna pristála v dílne,nestačí?    [Joski]   22.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Novější revmaplech pasuje, akorát má u krku 2+2 díry pro delší držáky.    [jirka]   19.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, sháním revmaplechy na jawu 05 1962 a chci se zeptat jesti na ni pusují revmaplechy z jawy 05 1965    [Maxim kozlík]   18.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... a este jedna    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Sedlo Jawa 555, r.v. 1962 - farebne prevedenie.


 Ahojte,
Vedel by mi niekto prosím poradiť akú farbu malo sedadlo na Jawa 555 v dvojfarebnom prevedení tyrkysová modrá + hodvábna šeď . Na priloženej fotke sa zdá, že toto sedlo už nie je povodne.
Majiteľovi motocyklu a fotografie ktorú som použil sa ospravedlňujem :)    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Odpověď  http://veteran-sedla.cz/fotogalerie/brasny/jawa-550-555-05-20-21 po dohodě jistě pan Jirčík ušije i oranžový. Jen je potřeba se dohodnout.    [monty]   11.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Brašna na pionýra


 Dobrý den, celkem rád bych si pořídil brašnu na svého pionýra (Jawa 21) ,avšak potřeboval bych ji v oranžové barvě ,ale nemohu nikde najít... Nevěděl by někdo o nějakém e-shopu kde takové brašny dělají pro upřesnění myslím takovou tu mezi nohy s uchycením za věšák na prsíčku a druhou stranou k pantu ,za všechny rady /tipy bych byl vděčný    [Martin]   10.03.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Za mých mladých let jsme to nikdy neřešili a vždy vše fungovalo, dnes bych to si řešil hlavně u motoru 550, 555 a zejména 05! U motorů 20, 21 a 23 to zase není až tak důležité. Samozřejmě řeším jen předlohu.    [HonzaBK]   03.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdar!
K tématu „vůle převodovky Pionýr“ jsem se snažil po různých fórech zjisti nějaké informace, ale bohužel jen útržkovitě. Dělám hlavně velké Jawy , ale v garáži mi stojí i některé tyto „slovenské pomsty“ ( 550,20,90 ). Pokusím se popsat postup jak to dělám já.

Pro Jawy 250/350 to jasně a stručně popisuje popisuje Dočekal – vůle 0,2-0,3 mm a celý postup zkoušky ze kterého se dá vycházet i pro pionýry , avšak jasně danou hodnotu vůle pro jejich převodovky jsem nikde nenašel krom doporučení 0,3 mm maximálně 0,4 mm. Sám se držím hodnoty 0,25 -0,3 mm s úvahou že vůle se bude vlivem opotřebení pouze zvětšovat.

Aktuálně jsou ocelové distanční podložky pro pionýra k dostání v tloušťkách 0,1,0,3, a 0,5 mm.

Podložky přikládám na předlohový hřídel mezi dvojkolečko (cvrček) a průchozí bronzové pouzdro levého karteru. Tak jsem to měl na své 550 z výroby i když v manuálu je značená jako vložka , ale naopak jako distanční podložka je tam značena podložka ,která má (alespoň na obrázku) větší průměr a vypadá podle umístnění spíše jako podložka pod spojkový koš (já jí tam neměl a ani na jiných motorech). V manuálech jsou tyto podložky vyznačovány jen do modelu 05 ….. pak už ne. U velké Jawy se podložky také přikládají na levou stranu.

Při prvním měření do holých karterů (bez kliky a těsnění) vložím samotnou předlohovou hřídel na které je nasunuto pouze dvojkolečko. Přiložím kartery k sobě a srovnám. Pokud dosednou na dosedací plochu ( pozor mohlo by se stát že se opřou o hřídel! ) sešroubuju je alespoň 4 šrouby v oblasti převodovky.

Vůli neměřím posuvkou, ale supitem (hodinky) na ramínku s magnetickou základnou a upnutým motorem ve svěráku. Je dobré mít demontované ložisko v levém karteru pod spojkovým košem, aby se dalo předlohovým hřídelem pohodlněji posouvat. Pokud nechci ložisko vyrážet používám silný plochý magnet přiložený na hlavu hřídele z levé strany karteru o který opřu supito ( magnetem zatahuji a vytahuji hřídel v karterech ).
Podle prvního (suchého) měření určím další postup. Možnosti.

1) Mám štěstí a vůle je v toleranci 0,3 mm. Při skládání motoru nepoužiji papírové těsnění mezi kartery ale slabou vrstvu těsnícího tmelu za předpokladu že kartery jsou rovné ( případně srovnám na plotně + jedno měření pro sichr).

2)Pokud se těsnění dávalo z výroby ( je vyznačené v katalogu dílů) tak ho dávám jestliže ne tak tmel nebo hodně slabé. U pionýra se dávalo tak dávám. Pokud bych v případě bodu 1 chtěl dát těsnění vyberu to nejslabší dostupné ( na to originál slaboulinké z výroby jsem už nikde nenarazil a navíc mnoho prodejců tloušťky neuvádí což znamená při objednávce na internetu buď prudit dotazy nebo sázka do loterie) např. 0,3 mm. Po vložení těsnění dojde ke zvětšení vůle na hřídeli o sílu použitého těsnění a proto přiložím distanční podložku 0,3mm.Následně provedu nové měření s tím rozdílem že při sešroubování karterů použiju více šroubů ( kolem klikové skříně blíže k převodovce alespoň 3 a okolo převodovky pod víkem všechny) a kartery stáhnu na fest jako při skládání ( venku změřené těsnění posuvkou je po stažení klidně i o 0,1mm slabší – záleží na materiálu těsnění).Pokud se mi vůle na hřídeli díky stažení těsnění o zmiňovanou desetinu zmenšila tak distanční podložku 0,3mm nahradím podložkou 0,2mm ( v našem případě 2x 0,1 mm).Po opětovném stažení a změření vůle na předloze bychom měli dosáhnout stejné hodnoty jako při prvním měření tj. 0,3mm i s namontovaným těsněním.

3) Jestliže při prvním suchém měření naměřím větší vůli např. 0,6mm nebudu používat těsnění , ale lepit na slabou vrstvu tmelu. Je nesmysl zvětšovat vůli ještě o sílu těsnění a použiji pouze distanční podložky odpovídající síly. V tomto případě 0,3 mm.

4)Při prvním suchém měření nemáte žádnou (nebo minimální) vůli na předlohovém hřídeli. Požadované vůle dosáhnete použitím odpovídající tloušťky těsnění bez použití distančních podložek nebo jedné slabé pro drobnou korekci. Momentálně jsou k dostání hotová těsnění o sílách tuším 0,3 , 0,4 , 05, 08 ,1,0 mm. Kdo je trochu šikovný a má sadu výsečníků , nůžky, vhodný těsnící papír udělá si těsnění na míru sám.

Možností jak zkombinovat podložky s těsněním je samozřejmě více ,ale držím se pravidla udělat to tak aby toho bylo jen opravdu potřebné množství. Je určitě hloupost tam dát 1,0 mm těsnění a doskládat to podložkami.

Po složení celé převodovky by se ta měla při zařazení všech rychlostí voně otáčet a předloha mít +- stejnou vůli jako při zkoušce. To že se vám převodovka po složení špatně točí nemusí být dáno špatnou vůlí. Doporučuji si před složením převodovky zkontrolovat zda jsou tam kolečka, která tam patří, mají odpovídající počet zubů a shodnou šířku! ( U své 550 jsem měl na předloze místo dvojkového kolečka 19z. /5k kolečko 18z./5k z Jawy 20 , které je i širší. Chvíli trvalo než jsem si toho všiml , ale předchozí majitel na tom normálně jezdil ). Ohnutá vidlička, vůle na bronzových pouzdrech aj…Převodovka pionýra má jednu nevýhodu , že si do ní člověk nemůže šáhnout tak jako do velké Jawy a zkontrolovat vůli vidličky při každém zařazeném stupni zda má drobnou vůli a nedře.

Samozřejmě nikomu svůj postup nevnucuji, každý ať si nastaví vůli jakou chce a jak chce , ale mám motorky jako koníček a nemám problém obětovat čas třeba takové věci jako je vymezení převodovky u pionýra na hodinky……..hlášky kamarádů „udělej to tak aby tam byla nějaká vůle“ neumím akceptovat i když s ohledem na konstrukci mají v podstatě pravdu     [Bein]   02.03.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://www.motojelinek.cz/Stupackovy-kriz-Jawa-550-d1178.htm nebo za půlku krásnej výrobek místo toho sesmrkance?    [-A-]   23.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/132676858/stupackovy-kriz-jawa-550-parez.php    [Machas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jak jinak, samozřejmě jsem před EK domaloval za xx    [Kadel]   15.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kadel, takže když ti změnili SPZ, tak jsi ju i přemaloval??    [HonzaBK]   15.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Můj nedávný případ při registraci doděděné 555: formát xx 12-34 opraven v TP na xx01234, na plechu je xx0 1234. Doklady celkem pracně zachráněny, knížečka zůstala doma.    [Kadel]   12.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Píšu kraviny, J05 má kola 24/14 a 24/13, 6 děr. Kolo 23/14 nebylo, logicky by musela být jiná hlavní hřídel. Volnoběžka jde přelisovat, jediné vysvětlení.    [jirka]   11.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motory jsou stejné pro J20, J21 i J23. Zaznamenal jsem tři druhy segmentů http://www.jawamania.info/Files/users/44354/CIMG8150.JPG Segment z 550/555 tam není. Kolečko se 14 zuby je nejspíš z J05 - kolo 24/14 a poté 23/14, vždy 6 děr. S kolem 23/13 se snadno spletou.    [jirka]   11.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  podle mě ta hřídelka vějíř byl jen u 550 a možná 555. Je ale pravda že to pootočení mě nikdy nenapadlo zkoumat, vždy jsme byli rádi když jsme sehnali aspoň něco, většinou se měnil jen segment. Kola vím že byli nějaké rozdíly, ale to už si nepamatuju, ale segmenty byly stejné, jen později místo odlitků už byly pouze vypálená z plocháče a byla tam daná podložka, aby byl stejně široký jako odlívaný. Takže i kola musí být zaměnný pokud je segment stejnej.    [HonzaBK]   11.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jedna pamětnická. Jestli byl nějaký předpis / norma na to, jak má vypadat základový plech pod malovanou SPZ, to nevím. Ovšem - v roce cca 1984 jsem si osobně přihlašoval fungl nového Simsona enduro z Mototechny (ano, podpultovka, z úplně první dodávky, snad je to již promlčené ;-)).
Na DIVB (Dopravní inspektorát Veřejné bezpečnosti = dneska úřad evidence vozidel) by mi bylo řečeno (a do TP, už tehdy "velkého" klasického formátu A5, napsáno): "Tohle číslo si černě napište na tuto tabulku". Tečka - žádná velikost písma, font, umístění na plechu, pomlčky atd.
Tak jsem vystřihl šablonu - a bylo. Písmena nahoře, číslo dole. Jinak mám doma Pionýra (550). který doposledka jezdil s malovanou SPZ v podobě: XX-123 (všechno v lajně, napsáno od ruky štětcem černou barvou...).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj Pájo, zkusil jsem se podívat na značky co mám doma a ta malá se skosenými rohy(motocykly do 50 ccm) má černé pouze orámování a čísla s písmeny, které si majitelé byli povinni doplnit na tabulku po přidělení na DI sami černou barvou. Zezadu je bílá. Zezadu černé se skosenými rohy mám ty spz, které přidělil DI na moto nad 50 ccm - mají vystouplé čísla a písmena(černé) a nic se na ně nesmělo již psát.
Můj kolega z úřadu je technik, tak pokud si vzpomenu a on bude ochotný tak ho požádám zda by mi nevyhrabal někde ten starý předpis kde bylo uvedeno jak mají ty spz vypadat. V dnešní době to je ošetřeno v příloze zákona č. 56/2000 Sb. (tuším), kde je přesně dáno barevné provedení a rozměry RZ. Předpokládám, že to bylo stanoveno i v době, kdy se pionýry prodávaly a jiné vozidla uváděly do provozu jako nové vozidla. Vím že je to jen detail, ale dobré to aspoň vědět.    [Mica]   10.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj Honzo BK, mé tvrzení jsem si ověřil zrovna nedávno, kdy jsem řešil go motoru na mustanga, ta ploška na klínek je u mustanga pootočená vůči klínku víc dopředu u jawa 20 - to je skutečnost, u 20 je jiný startovací segment(vějíř s ozubením) s výstupkem, mustang je bez výstupku, dokonce jsem zaznamenal odlišnost mezi mustangy ve startovacím segmentu - jeden měl o 1 mm menší průměr a ozub. startovací dvojkolo na něj navazující má na volnoběžce 14 zubů tedy je tam kolo 23/14 zubů, jiné mustangy měly 23/13 zubů a o 1mm větší segment. Tyto se dají koupit v replice, kdežto 23/14 zubů jsem nikde k prodeji nenašel a potřebuji ho. Těch 14 zubů neovlivňuje převodový poměr mezi koly, slouží jen k natočení motoru. S tím natočením start. páky je to opravdu tak, je to jediný způsob jak poznat starší motor 20 od motoru na mustang novějšího provedení. Starší mustangy (okolo roku 1970) měly motory shodné s motory jawa 20 a klika byla natočená víc dopředu. Může se k tomu vyjádřit Paja vytvořil stránky o změnách pionýrů. Tyhle poznatky jsem si vytvořil při go motorů na pionýry a ověřil jsem si je na vlastní oči.    [Mica]   10.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  nechci se hádat ale podle mě to asi není pravda, podívám se do katalogů, ale myslím si že díly mají stejné číslo, možná bych souhlasil podle roků, ale určitě jak 20, tak 21 tak mustang ze stejného roku budou mít stejné motory. Kdyby se mě chtělo hrabat v bednách porovnal bych natočení kolíku a plošky na startpáku z hlediska pootočení, ale ani tady v diskuzi jsem nikdy nic takového nezaznamenal. Prosím o další názory.    [HonzaBK]   10.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pájo díky za pochvalu i kritiku - značku si nechal namalovat majitel tak jsem dál neřešil, výztuha rámu za mě asi ne to by majitel asi nesnesl, ale asi je to praktické. Mám ale dotaz na zapojení zadního světla na mustang z roku 1970 - 20 W zapalování. Po zapojení nové instalace dle schémata uvedeného v návodu na obsluhu svítí zadní světlo neustále i při vyplém předním světlometu - to tak má být? Dle toho originálního schémat to má svítit neustále - je napájeno z té menší cívky 5W přímo do zadního světla. Pokud bych chtěl zadní světlo zapínat jen s předním, musel bych přidat jeden drát do svazku a zadní světlo připojit na přepínač a ne na cívku jak je ve schématu, nebo se mýlím?    [Mica]   09.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Honza BK - motor z mustanga má startovací páku téměř kolmo k zemi, 20 má startovací páku nakloněnou víc dopředu je to dáno hřídelí startovacího segmentu.    [Mica]   09.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jawa 23 Mustang Rok výroby 1970 výr.číslo 896693

zápis 11.5.1970    [Antonin Peprna]   06.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  klikovka musí jít určitě zlehka, poklepat dřevěnou nebo měděnou paličkou lehce klikovku aby si sedla. Pokud nepomůže taka si znovu půlit. Já bych to neriskoval, i když i fichtla demontovat znovu motor je o pár minutách.    [HonzaBK]   03.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

dotaz ohledně GO motoru jawa 21


 Dobrý den,dnes jsem dodělal GO motoru u mého pionýra a po složení se převodovka točí a nakopávačka funguje... zkrátka vše jak má ale kliková hřídel nejde úplně z lehka ,je to problém a nebo to bude stačit zajet/nechat si to "sednout"?    [Marťa]   02.02.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Zadní tlumiče


 Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s replikou zadních tlumičů na jawu Pionýr typ 20? Já mám zadní prorezlé a budu kupovat nové.
Děkuji za odpovědi    [Libor]   18.01.2021 
 Přidat odpověď 
Odpověď  HonzaBK>Mezi resp. pod ten "kozlík" na nádrž a krk se vevaří jakl který zamezí pružení rámu při zatížení statnějším jezdcem nebo špatném povrchu které má za následek prasknutí nádrže vzadu u držáku. Musí být tak, aby nevadil nádrži a filtru. Myslím, že jsem dával 20x20. Vyztužení kříže je jasný, asi dělá každej.    [Pája]   15.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pokud si vzpomenu najdu karter od 12 zubového kolečka který je opotřebený ale ještě se dá použít. Kdyby se někomu chtělo, určitě by se to dalo i nakreslit jako sestava, před 35 lety jsem se učil kreslit sestavy ale od té doby jsme to nepotřeboval. Dnes už by to asi nebyl problém v nějakém CADU nakreslit po oměření všech součástek.    [HonzaBK]   14.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Máte někdo nějaké nové poznatky ohledně menších koleček 12z, 11z, 10z a 9z ohledně poškození karteru při jejich použití? Zajímalo by mě zda tvrzení Honzy BK , že i 11z ničí karter je pravdivé anebo má v motoru třeba opotřebení tu distanční podložku nebo něco jiného špatně.... Jaké máte nové zkušenosti?    [Uhlíř]   13.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  " Z držáku nádrže vevařil bych výztuhu na tu je ale už pozdě" Pajo jakou výztuhu, čeho výztuhu?? Díky    [HonzaBK]   11.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nech to zavařit,běžně se to dělá. Ale někoho kdo to umí,ne nějakého prasáka. Pak to bude držet jak židovská víra.    [Pitr]   09.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Kartery JAWA 50 Pionýr typ 21


 Mám kartery a jeden z nich je prasklý u spodního oka jak to nějaký mladík půlil kladivem. Mám dotaz ohledně opravy, mám to zavařit nebo mám kartery vyměnit za nové a vyrazit na ně čísla? Je to veterán a proto mně zajímá zda je lepší zanechat staré původní kartery. Děkuji    [Libor]   09.01.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Najdeš na stránkách tohoto borce Ladislav Ševčík („Pajka“)    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/296 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006