| Nalakovat celé. Mustang není žádná vzácnost. [Josef] 27.11.2020 |
|  a foto celku , kde je vidět rám. Černá je poměrně souvislá , na exponovaných místech ošoupaná... [MartyC] 27.11.2020 |
|  Tak jsem pokusničil s barvožroutem a hlavně s nitroředidlem C6000...Výsledky jsou překvapivé. Rám má zřejmě původní lak , akorát zmatnělý a oprýskaný.Barvožrout ho na jednom místě s přehledem sežral...Vzhledem k tomu , že nádrž , blatníky a kastlík budou muset jít do nové barvy , váhám , zda se pokusit rám oživit nebo jej dát na komaxit. Zajímaly by mně Vaše názory , pište , zvláště názor na původní omšelý rám a lesknoucí se nádrž a blatníky.. Nádrž po aplikaci C6000 vypadá jak papoušek z jižní ameriky..Pod červenou barvou je modrá a pod ní je zelená , na které jsou ještě pruhy černé a bílé...Každopádně se nelze dopátrat k šedé nebo žluté barvě , kterou by ročník 71 měl většinou mít...Poslední souvislá vrstva je pastelově zelená barva.Plánuji dát stroj do šedé ČSN 1089 , ekvivalent Ral je 7047...A nebo v barvě Neckermann strojů , což by měla být světlounká slonová kost - máte někdo víc informací?...Děkuji předem za Vaše názory. [MartyC] 27.11.2020 |
| Libore moc dík , dnes budu pokusničit znova s barvožrouten a C6000. Ke Stadionu břibyl ještě podobně potrefený mustang (tedy né Ford)..:-) [MartyC] 25.11.2020 |
| plus ještě je dobré vzít někdy velmi jemný smirk a původní lak decentně pod vodou srovnat. [Libor] 11.11.2020 |
| ahoj, no já mám zkušenost jen s acetonem plus houbičku na nádobí, občas sem to tím acetonem potřísnil hodil na to hadru aby to trochu zabralo a pak opatrně šudlat tou houbičku a sem tam přilít acetonu, pokud horní barva vezme za své a spodní zůstane tak je to dobrá varianta. Pokud horní barvu aceton nevezme tak je to problém. Zkusil sem nějaký gel na odstranění barvy-jakási agresivní chemie "barvožrout" ale vzalo to všechno. Pokud aceton zabere tak je dobré celý díl - původní lak rozleštit, používám klasické tempo, případně tempo s jemnýmm popelem-prachem ze spáleného dřeva, slouží to jako jemné abrazivo a zvýrazní to lesk. Pak je možno , ale není to nutnost, drobně retušovat , já si namočil hadru jemně do barvy a šudlal, tím sem zapravil největší defekty, ale není to nutnost. Finál konkor zakonzervovat. Takto sem zachránil i celou kývačku. Otázka, ale je proč to kdy kdo natřel , protože původní lak může být s korozí a dost KO už a nátěr byl ntuný, pak není moc co zachraňovat. A druhá věc čím to kdo kdy natřel. Jsou barvy na který aceton prostě nebere. Takto mi nebral na plnič. Pak je to jen o mechanice, která trvá poměrně dlouho. Přeji hodně zdaru. [LIbor ] 11.11.2020 |
|  Libore , klobouk dolů! Řeším teď stejný problém..Mám stadiona natřeného nějakou šedou barvou...Pod tím je krásná originální světlá modrá , kterou si mimochodem přeje manželka na stroji mít...Já chtěl původně zelenou mentolovou , tak jsem chtěl stroj dát do nové barvy , ale nakonec budu stroj dělat právě do té barvy , která tam už teď je... Dolakoval bych pak pouze zbytek dílů - masku , boční plechy , kryt řetězu... Rám a vidlice mám v origo modré barvě a chtěl bych se pokusit ji zachránit. První pokusy - jen natření acetonem nedělá nic moc.. Asi by pomohlo díl natřít a zabalit do strečové fólie... Na jak dlouho? Odstraňovač , který mám doma ,způsobil , že jsem mechanicky (dřevěnou násadou štětce) odestranil i modrou barvu až na základovku , naštěstí na místě pod nádrží , které není vidět. Na nosiči mám kousek oloupaný nehtem a bezva , jde to...Ale na vnitřní plochy budu potřebovat chemii , tam se s nějakým olupováním nechytnu.. Máte někdo zkušenosti s barvou na Stadionu? Doline či Libore a další, mohl by ses rozepsat jak pracuješ s Acetonem či nitroředidlem C6000? Balíš do streč folie? Kolik dáváš ředidla? Jaký čas necháváš působit? Čím následně odstraňuješ? Jak opravuješ případné defekty vzniklé odstraněním nebo provozem stroje? Koupil jsem 4l nitroředidla C6000 a jdu do toho. [MartyC] 05.11.2020 |
| Klobouk dolů, to bych psychicky nevydržel :) [Pit] 02.11.2020 |
|  foto listopad 2020 [Libor ] 01.11.2020 |
|  foto září 2019 [Libor ] 01.11.2020 |
|