MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311470 příspěvků |7811 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 22 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ 29.11.2021 06:32  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Gargoyle Mobiloil D cena?   31.10.2013 / 263
    zdravím všechny
mám na vás na všechny prozbu
chtěl bych ud....
   13.01.2008 / 261
    čz 98 r.v.1937   02.02.2014 / 174
    čz 250 sport   04.05.2010 / 161
    ČZ 175 1935 tachometr   12.06.2012 / 125
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 856      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 120      Příspěvků Příspěvků: 10833
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/58 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 175 svetlo


 Dobrý den,jsem tady nový a potřebuji pomoct s identifikaci svetla.Nedávno jsem si pořídil čz175 údajně z roku 1936,číslo rámu sedí z motorem a zacina13…Nezdá se mi přední svetlo a mám k tomu jiné,ale nevím jestli tam patří.Zadni též neorigo,Karburator Bing,ale mám jikov,riditka taky nevím packy jsou na objimky.Moc díky za nějaké info.Zkusím sem dat nějaké fotky    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den,bohuzel měl jsem dily jen na peraka,ale už jsou pryč,možná tam mám ještě kola.Jinak mám neco jen na Tatru 57.Tak bych jen asi koupil.L.    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2021
Odpověď  Tak už mám vše připravené. Jen dotaz. Máte případně nějaké díly na jiné motoveterány na výměnu, nebo chcete koupit?    [P.]   22.11.2021
Odpověď  Dobrý den,ozvěte se prosím.Díky    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2021
Odpověď  Dobrý den,Ja se omlouvám za to smazání,bylo to omylem.Ja vám chtěl odpovědět a klikl jsem na ten ctverecek a ono se to smazalo,nevěděl jsem to,neumím to tady moc ovládat,ještě jednou se omlouvám.Budu čekat na vas e-mail.Dekuji S pozdravem L.    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2021
Odpověď  Budu vás kontaktovat. Trochu strpení, nemám jen tohle. Nejprve chci ale vše prohlédnout, abych viděl, co tady po té dědově předválečné ČZ 175 vlastně zbylo.
Zatím jsem našel ten karburátor Graetzin, koncová světla, jedno kompletní a jedno zadní část, díl řazení, literaturu, obal předního reflektoru. Dále jsem našel kompletní řidítka,jsou ale úzká trubka a páčky ČZ motokolo, tedy budou na nějaké motokolo ČZ. Proč jste mi smazal jednu fotku? Vůbec se mi to nelíbí. Už sem žádné fotky dílů dávat nebudu.    [P.]   12.11.2021
Odpověď  luskator@seznam.cz ozvěte te se Dekuji    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2021
Odpověď  Napište mi prosím tel do e-mailu zavolám.Dekuji L.    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem i plášť předního reflektoru z ČZ. Ještě to prohledám a uvidím, co tady po ČZ 175 zbylo. Něco si nechám na památku a zbytek bude volný. Ten karburátor určitě.    [P.]   11.11.2021
Odpověď  Kdyby tak 606056064 díky [P]    [Luskator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2021
Odpověď  Michal S 774209209    [Michal Sova]   11.11.2021
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

čz 350,500 tourist


 zdravím chci se zeptat jestli nemáte někdo výkres zadní rozety na Tourista čz 350,500 nebo kdo by pujčil originál (dám zálohu) radomirfukala@seznam.cz 775664451    [rf]   07.12.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Foto    [D.K.]   17.11.2021
Odpověď  Nedaří se mi vložit toto....    [D.K.]   17.11.2021
Odpověď  Zdravím a prosím, mohl by mi někdo změřit na rámu váleček dorazu rizeni, vydlice Tourist .Délka, průměr.Děkuji    [D.K.]   17.11.2021
Odpověď  A co toto ?
https://www.motonet.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/?search[text]=rozet    [radek]   13.10.2021
Odpověď  Tak jsem tam volal na Motoveterandily.Rychlá,vstřícná domluva a neni problém udělat jiný věnec rozety s požadovaným počtem zubů.    [D.K.]   13.10.2021
Odpověď  Už jsem taky našel, ale přesto moc děkuji za odkaz a ochotu.Tak o jeden zub míň, by neměla být zase až taková tragédie si myslím ne?A na jízdě to asi taky nikdo nepozná...Nebo se pletu?    [D.K.]   12.10.2021
Odpověď  https://www.motoveterandily.cz/vymena-vence-rozety-odpichnuti-navareni-uprava-svaru/    [Richard]   12.10.2021
Odpověď  JJ, je třeba se zeptat . Tak ještě motoveterandily.cz tam ho mají a prý i navaří. Jenom je tam snad rozdíl 1 zubu.    [Richard]   12.10.2021
Odpověď  Věnec tam nemají.Jen celou rozetu..    [D.K.]   12.10.2021
Odpověď  Děkuji.Hned na to kouknu.    [D.K.]   12.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Dotaz na znalce předvál. ČZ 175 - rozdíly


 Ahojte, snažím se nastudovat rozdíly ČZ 175 předvál. Našel jsem na aukru tuto motorku - údajně ČZ 175 standard. http://aukro.cz/cz-175-st andard-1937-puvodni-stav- i2859232691.html Z toho co jsem ale nastudoval v knize od Marčíka, by toto neměl být 1937 sdandard - ale podle motoru - žebrování - Speciál a minimálně co ještě nesedí je přední světlomet, který už je pozdější ČZ výroby.
Výrobní štítek také patří na krk ? A mohli byste mě upozornit třeba ještě na další odlišnosti ? Děkuji.    [Jenda]   10.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Motorka je přešlá věkem a fotka mizerná tmavá.Začínáme s motorem standart a Special první menší boční žebro hlavy - special větší. Standard byl chudší -Special mohl mít dle přání zákazníka více chromu,vetší brzdy ,elektrický klakson,tachometr ,USA obruče ..... u toho vašeho nesedí linky,zadní světlo,a mnoho drobností.Jinak to je standart do kterého jade jako do Specialu zamontovat motor 250. Tedy mohl by to být SPOTR /Turing,štítek patří na krk.    [Ivan Sekal]   10.11.2021
Odpověď  "Především" napiš prodávajícímu, že nabízíš výměnu (ta zpráva ještě dojde).
(pokus si sám prodejce nepřihodil). :)
K "lidovému" provedení - domnívám se, že stroje bez baterie měly ještě plech na "olejovku" = 6 pacek ve spodním plechu (doprodej), bateriové provedení mělo jen 5.
Standard Lidový 15 měl 15-ti watové Magneto MK, Standard Lidový už 25W Bosch.
25B = + baterie a elektrický klakson.    [radek]   08.11.2016
Odpověď  Tak jsem nasel puvodni motor s cislem 10914..
http://aukro.cz/show_item.php?item=6580203239& msg=Váš+email+byl+odeslán.&msgtoken=9367ec1a6e d94f097964b1f5a36b56e754d9f3b3f3fada29e6c3c2b268fb d908
Jenze me nekdo prehodil, cemuz nerozumim, protoze takovou cenu ten motor nema. Pokud to o kupujici cte, nabizim motor ze stejne serie jen o 15 cisel jiny..    [faux4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2016
Odpověď  Dík, souhlasím s tebou.    [Jirka]   27.09.2013
Odpověď  "Prostě" . . .Někdo překryt vyměnil (nechal nachromovat), rovněž tak řidítka . . .    [radek]   27.09.2013
Odpověď  Jaky je rozdil mezi CZ 175 Stardard 15 a CZ 175 Standard lidovy? V nabidce z roku 1937 je uvedeno 5 modelu.. Standard lidovy, 25 a 25B, Special 25 a 25B.. dle toho mi vychazi 15 = lidovy.. Ale proc teda na mem puvodnim stroji je pak chromovany prekryt nadrze a riditka.. z vyfuku nemuzu urcit bohuzel uz nic.. :-/    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.09.2013
Odpověď  Standard 15 by měl mít zapalování jako rok 36, válec jako standard 37 tj. malé žebrování s výfuky na objímku, př. světlo Bosch, bez tlumiče řízení.    [Pavel K.]   11.01.2013
Odpověď  Osobne bych z toho taky doladil to puvodni provedeni 1937. Netusim kolik se tak cenove pohybuje svetlo Bosch, ale valec s hlavou sezenes za par. Urcite to pak bude mit i vetsi historickou hodnotu - a treba ji i jednou uvidime jako modelovy priklad dochovaleho motocyklu standard 15 v nejake dalsi publikaci o techto cezetach.    [Jenda]   11.01.2013
Odpověď  Dekuji ke gratulaci. No, s urcitosti nevim, co vse bylo puvodne. Dle cisla ramu se jedna o model Standard 15, rok 1937. Kdyz se podivam do 'Marcika', jinou dokumentaci k predval. Cezetam nemam, tak na str. 199 je popis.. motor s prirubama, ovsem drzaky sedla tvaru 'L', riditka 22mm, kryt zapalovani hlinik. Koncem roku se pak montovala kola s brzd. bubny 150mm.. Takze jak vlastne vypadal model 15?    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.01.2013
Odpověď  Gratuluji ke koupi, pěkný kousek. Jinak původně přírubová to asi nebyla, musela by mít držáky sedla ve tvaru T a hlavně řidítka širšího průřezu, tím taky i jiný vrch krku vidlice, navíc podle mě přírubové modely byly vybaveny tlumičem řízení pouze v provedení special. Podle mě je to standard s malými bubny rok 37. Já bych sehnal původní světlo Bosch, válec a hlavu s malým žebrováním, koukám kryt zapalování už je hlinikový tak ten taky vyměnit a pak zmiňované drobnosti. Ale je to samozřejmě tvoje věc, tak ať dělá radost.    [M.L.]   10.01.2013
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175 a 250 záchytky kabelů


 Přeji všem hezký den,
při skládání ČZ 250 Sport řeším několik chybějících dílů a chtěl proto poprosit o radu. Na přední vidlici mi chybí díl 50746 - Záchytka kabelu. Nenalezl jsem ani výrobce repliky. Byl by prosím některý z vlastníků ochoten tu svou oměřit a nafotit? Naopak druhou záchytku, díl 50671 Záchytka kabelu u hlavy rámu, ale nevím kde přesně a jak je umístěna. Proto bych chtěl současně požádat o snímek jejího umístění. Hledám také někoho, kdo by byl obě záchytky vyrobit v replice. Snímek záchytky 50671 přikládám pro lepší představu. Za každou pomoc uctivě děkuji. Martin Říha    [hraničářRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkus se obrátit na pana Dyttrycha s dotazem, jestli by Ti ty díly dodal. Možná je má vyrobené nebo Ti je vyrobí.
http://dilynaveterany.cz/
Václav Dyttrych - renovace veteránů
Tel.: 605 518 145
email: vasek.dyttrych@seznam.cz
Poštovní adresa: Na Stráži VI 106, 273 02 Tuchlovice    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Ložiska na kliku čz 250 sport predvalečna


 Prosím o radu kde by se dalo sehnat ložiska na kliku na predval. Čz 250 sport. Mnohokrát děkuji za radu.    [Tony]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aby bylo na straně zapalování dostatečně mazáno i vnější ložisko tak chci gufero vložit do krytky pod zapalkem a místo levého labyrintu osadit rozpěru s mazací drážkou. Přímo na čep průměru 23mm se dají použít gufera 23x35x7, u levého čepu(zapalování)by do krytky teoreticky šlo osadit gufero 22x35x5 pokud by se na čepu ložiskem místo drážek prachovky nechal průměr 22mm. Máte někdo k takovému řešení nějaké technické výhrady či připomínky? Nikdy jsem zatím u klikové hřídele obměnu těsnění neřešil.    [Martin Štindl]   28.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, pouštím se do GO motoru ČZ 250 Sport po fušérské "GO" a řeším/plánuji opravu klikovky. Klika je starší provedení(čepy v jednom kusu s ramenem) takže bude nutná drátovka, s tím si ale odborné dílny dokázají poradit. Jde ale o to že těsnění klikovky je řešeno ocelovým těsněním(labyrintem) a od toho chci já i majitel upustit a upravit to na gufera. Zeptám se jestli to už někdo máte na gufera upraveno?    [Martin Štindl]   28.09.2021
Odpověď  Před 4-5lety jsem kupoval jednotlivé válečky na Vsetíně v prodejně na ložiska vedle Lidlu, jasně, že nebyli skladem, a objednat je byl z prvu pro personál neskutečný problém, ale když jsem řekl, že chci 60 kousků a další hromadu ložisek ze švédska, tak mi je zajistili:) seženu kontakt na prodejnu až někdy pojedu kolem...    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2020
Odpověď  Ještě se vyrábí jehlová ložiska , zkoušel někdo ?    [Richard]   06.10.2020
Odpověď  Poptal jsem výrobu původních ložisek a cena vychází na cca 1500kč bez DPH za kus. Pokud máte někdo zájem, tak mi napište na email.    [lipcaa]   23.09.2020
Odpověď  Náhrada v kuličkových ložiskách neexistuje. Výška ložiska, tj. rozdíl vnitřního a vnějšího průměru ložiska děleno dvěma je (40-23):2=17:2=8,5mm a takové ložisko nezkonstruujete. Otvory s karterech se nadají zvětšit a zmenšovat čepy nedává smysl.    [lipcaa]   23.09.2020
Odpověď  Děkuji josky také jsem koupil nové válečky a klece jsem nechal staré.    [Tony]   22.09.2020
Odpověď  Špatně sem se vyjádřil mám namysli válečky 6x10 do původních kroužků ložisek
Mám na motoru z Tourista z roku 1939 už zřejmě novější klikovou která má lisované čepy i lisovaný čep pro ojnici    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2020
Odpověď  Prosimtě a kde jsi sehnal válečky? Já sem zkoušel matezu a mají válečky o délce 8 a 12 mm ale délku 10mm nevedou díky chci to na Tourista    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2020
Odpověď  Aspoň tie nové válečky sa dajú kúpiť a vymeniť.Síce to chvíľu trvalo ale nakoniec mi ich v ložiskovom obchode zohnali.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 250 sport náhrada kluzáků


 dobrý den,chystám se na převaření koncovek rámu z dobově tuningových kluzáků zpátky na neodpružený rám vše potřebné již mám ale bojím se že nechytím správnou délku rámu chtěl bych tedy někoho z vás požádat o nějaké rozměry třeba od středu díry spodního úchytu motoru na střed osy zadního kola při minimálním rozvoru kol a dále podle obrázku abych se měl čeho chytit...vše samozřejmě od středu díry nebo středu nejtu prostě jak se říká rozteče    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  mam stejny problem s kluzaky, nekdo je tam kdyby natuningoval a j t chci dat do puvodniho stavu nasel by se nekde jeste planek s rozmery nebo kontakt na nekoho kdo to delal? mic dik pokud ano poorosil bych a jakoukoliv technickou radu, 727808023    [Alex]   27.09.2021
Odpověď  Byla taková "dobrá" rada pomazat kužel křídou , bohužel pak spoj nejde dobře rozebrat..    [Kříž]   30.07.2017
Odpověď  Hliníkový rotor zapalování s permanentníma magnetama ohříváte na 220 stupnu?    [MOnty]   27.07.2017
Odpověď  Mé zkušenosti jsou takové,že když není použit klínek-označím si přesnou polohu rotoru vůči klice. Dám rozor do trouby na 220stupnů a po nahřátí se tzv.,,hodí" na čep a rychle dotáhne. Naši předkové tuto metodu používali,když byli opotřebované kužely,protože lapování kuželů brusnou pastou nikdy požádného efektu nedosáhlo-ba i zhorsilo. Doufám,že vám to pomůže.    [Petr]   26.07.2017
Odpověď  souhlasim s MONTYM na stejnym principu fungujou všechby vrtačky soustruhy a frézky a tam jsou mnohem větší síly než na nějakym magnetu na klice. Taky nepotřebujou klínek aby se neprotočili :)    [Mirek F.]   24.03.2013
Odpověď  Pro Ala, jak si černil, šrouby a zátky motoru, sekundární kolečko?
Odkud jsi? Písni na mail.
Díky    [Mirek]   24.03.2013
Odpověď  Já bych kliku vyndal a poslal na reklamaci.    [M.L.]   12.11.2012
Odpověď  Sílu VŽDY musí držet kužel. Klínek je pouze a jenom na zajištění stálé pozice rotoru.

Jezdí s tím tisíce motorek už desítky let.    [Monty]   12.11.2012
Odpověď  Už jsem nad tím také uvažoval ale pořád mi příjde že když ten motor dostane pár tvrdejch rázů tak se to musí pohnout protože to magneto má v těch otáčkách obrovskou setrvačnost kvůlí své váze. Jezdí s tím takto někdo?    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2012
Odpověď  prostě zahodte klínek,a nasadte rotor bez klínku na kužel. Má to tak kdejaká anglická motorka, a předválečný JAWY taky.

Pokud je kužel OK, tak tobude držet, pokud není dobrý, stejně by se klínek ustřihnul.

A kužely je dobrý na sebe ještě lehce zabrousit pastou před montáží.    [Monty]   12.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (41) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Filter karburátoru.


 Dobrý večer! Potreboval by som poradiť z akého stroja môže pochádzať tento filter.    [Marian157Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vďaka za odpoveď, aspoň niečo som sa dozvedel.    [Marian157] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2021
Odpověď  Určitě Ti mohu říct, že filtr není z motocyklu ČZ 175 Standard nebo Special (předválečná), určitě není z ČZ 250 Sport (předválečná) určitě není z ČZ 250 Tourist, určitě není z ČZ 350 (předválečná) a určitě není z ČZ 500    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

spojka


 Dobrý den.
Chlapi patří vypínací tyčka spojky s kuličkou do hřidele spojky čz 175 předvá. aby to odtlačovalo tu zadní lamelu?
Jak to má být prosím za sebou:
1.Páčka tlačící na váleček procházející spoj.víkem
2.Tyčka s konusem procházející kulič.ložiskem Star K8
no a za 3.ta vypínací tyčka s kuličkou v hřídely? Nebo ta už ne.Vůbec fakt nevim,a
děkuji za odpovědi.    [D.K.]   29.05.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky moc!    [Martin Štindl]   19.09.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Posielam rozmery z mojho motora    [chris7Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,snažím se zprovoznit kamarádovu ČZ 250 Sport (motor je po nedůkladné GO) a u spojky se nedohledal odtlačovací váleček. Zadal jsem na výrobu nové pouzdro ale nevím rozměry válečku, můžete mi prosím někdo změřit jen jeho přibližnou délku? Počítám že jeho průměr je 10,00mm.    [Martin Štindl]   17.07.2021
Odpověď  jelikož víko spojky na 250 a 350 je stejné, tak to asi možné je.    [michal]   26.02.2019
Odpověď  Tak to bude tedy asi jen 175 menší, jelikož kamarád dáva sportku dohromady a má tam velikostne stejne lamely i koš jako Já na 350tce...Je to mozny?    [D. K.]   26.02.2019
Odpověď  není - 175 je menší, než 250 Sport/Tourist. U 350 (tu nemám) si jistý nejsem ale asi bude stejná jako 250 Sport/Tourist    [michal]   25.02.2019
Odpověď  Zdravím všechny a jen takový dotaz.Je spojka, myslím spojkový koš a lamely 175, 250 sport a 250tourist 350tourist velikostne stejne?    [D. K.]   25.02.2019
Odpověď  Děkuju moc...    [D.K.]   03.06.2013
Odpověď  ja jsem dělal nové lamele do 250 sport a nechal jsem je taky 5mm a je to ok    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2013
Odpověď  To přesně nevím, ale to poznáš jednoduše-až lamely poskládáš k sobě tak jak mají být i s těmi plechy, tak si je přirovnej do spojkového koše a musíš tam mít mezeru, tak aby měli prostor se rozepnout. Ta šipečka co je na mém obrázku níže je vůle kde se rozepíná spojka a to už jsou původní jeté lamely, takže ta mezera může být i menší ale max o polovinu.Lamelám stačí opravdu malinké rozpojení a už prokluzují, takže to nějak zkus odhadnout-prostě tam musí chodit.Nesmí být natvrdo napasované.
těch 5mm-5,3mm by tak asi mohlo být?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2013
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zodpovězené téma  

renovace "záchrana původního laku"


 nazdar kamarádi veteránisti, má někdo zmáknutou technologii opravdové renovace, záchrany původního stavu? V případě že moto má původní barvu ale kdysi to někdo přetřel štětkou , jak bez úhony původního laku odstraním vrchní nátěr? Zkoušel sem to nejakým odstraňovačem starých nátěrů za 200 ale padly oba laky. Má to někdo zmáknutý? Pokud ano díky za každou dobrou radu.    [Libor ]   01.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny příznivce značky,rád bych se podělil se svoji zkušeností záchrany původniho laku na jawa 175/356, na začátku musím říct že je to pěkná drbačka.Já jsem před nekolika lety koupil 175 na ktera byla přetřená nějakou nekvalitni oranžovou barvou,místy byl vidět původní lak tak jsem se po troše zkoumání rozhodl původni lak zachranit. Použil jsem na to aceton a kde bylo miň barvy šel nepuvodní lak odstranit nitroředidlem c 6000. Nanesl jsem vždy redidlo nebo aceton na houbičku na nadobí a krouživými pohyby šla barva postupně dolu nektere mista šli hůř některe lepe nakonec jsem vše vyleštil tempem a navoskoval karnaubským voskem a vysledek je celkem k světu a mam radost z zdařile zachrany původniho stroje ješte sehnat par chybějícich dílu a hlavně nadrže a vypada holka k světu , tak at se daří 👍    [_BB-Rider_Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2021
Odpověď  Nalakovat celé. Mustang není žádná vzácnost.    [Josef]   27.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  a foto celku , kde je vidět rám. Černá je poměrně souvislá , na exponovaných místech ošoupaná...    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem pokusničil s barvožroutem a hlavně s nitroředidlem C6000...Výsledky jsou překvapivé.
Rám má zřejmě původní lak , akorát zmatnělý a oprýskaný.Barvožrout ho na jednom místě s přehledem sežral...Vzhledem k tomu , že nádrž , blatníky a kastlík budou muset jít do nové barvy , váhám , zda se pokusit rám oživit nebo jej dát na komaxit. Zajímaly by mně Vaše názory , pište , zvláště názor na původní omšelý rám a lesknoucí se nádrž a blatníky.. Nádrž po aplikaci C6000 vypadá jak papoušek z jižní ameriky..Pod červenou barvou je modrá a pod ní je zelená , na které jsou ještě pruhy černé a bílé...Každopádně se nelze dopátrat k šedé nebo žluté barvě , kterou by ročník 71 měl většinou mít...Poslední souvislá vrstva je pastelově zelená barva.Plánuji dát stroj do šedé ČSN 1089 , ekvivalent Ral je 7047...A nebo v barvě Neckermann strojů , což by měla být světlounká slonová kost - máte někdo víc informací?...Děkuji předem za Vaše názory.    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020
Odpověď  Libore moc dík , dnes budu pokusničit znova s barvožrouten a C6000. Ke Stadionu břibyl ještě podobně potrefený mustang (tedy né Ford)..:-)    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2020
Odpověď  plus ještě je dobré vzít někdy velmi jemný smirk a původní lak decentně pod vodou srovnat.    [Libor]   11.11.2020
Odpověď  ahoj,
no já mám zkušenost jen s acetonem plus houbičku na nádobí, občas sem to tím acetonem potřísnil hodil na to hadru aby to trochu zabralo a pak opatrně šudlat tou houbičku a sem tam přilít acetonu, pokud horní barva vezme za své a spodní zůstane tak je to dobrá varianta. Pokud horní barvu aceton nevezme tak je to problém. Zkusil sem nějaký gel na odstranění barvy-jakási agresivní chemie "barvožrout" ale vzalo to všechno. Pokud aceton zabere tak je dobré celý díl - původní lak rozleštit, používám klasické tempo, případně tempo s jemnýmm popelem-prachem ze spáleného dřeva, slouží to jako jemné abrazivo a zvýrazní to lesk. Pak je možno , ale není to nutnost, drobně retušovat , já si namočil hadru jemně do barvy a šudlal, tím sem zapravil největší defekty, ale není to nutnost. Finál konkor zakonzervovat. Takto sem zachránil i celou kývačku. Otázka, ale je proč to kdy kdo natřel , protože původní lak může být s korozí a dost KO už a nátěr byl ntuný, pak není moc co zachraňovat. A druhá věc čím to kdo kdy natřel. Jsou barvy na který aceton prostě nebere. Takto mi nebral na plnič. Pak je to jen o mechanice, která trvá poměrně dlouho. Přeji hodně zdaru.    [LIbor ]   11.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Libore , klobouk dolů!
Řeším teď stejný problém..Mám stadiona natřeného nějakou šedou barvou...Pod tím je krásná originální světlá modrá , kterou si mimochodem přeje manželka na stroji mít...Já chtěl původně zelenou mentolovou , tak jsem chtěl stroj dát do nové barvy , ale nakonec budu stroj dělat právě do té barvy , která tam už teď je... Dolakoval bych pak pouze zbytek dílů - masku , boční plechy , kryt řetězu... Rám a vidlice mám v origo modré barvě a chtěl bych se pokusit ji zachránit.
První pokusy - jen natření acetonem nedělá nic moc.. Asi by pomohlo díl natřít a zabalit do strečové fólie... Na jak dlouho?
Odstraňovač , který mám doma ,způsobil , že jsem mechanicky (dřevěnou násadou štětce) odestranil i modrou barvu až na základovku , naštěstí na místě pod nádrží , které není vidět. Na nosiči mám kousek oloupaný nehtem a bezva , jde to...Ale na vnitřní plochy budu potřebovat chemii , tam se s nějakým olupováním nechytnu..
Máte někdo zkušenosti s barvou na Stadionu?
Doline či Libore a další, mohl by ses rozepsat jak pracuješ s Acetonem či nitroředidlem C6000?
Balíš do streč folie? Kolik dáváš ředidla? Jaký čas necháváš působit? Čím následně odstraňuješ?
Jak opravuješ případné defekty vzniklé odstraněním nebo provozem stroje?
Koupil jsem 4l nitroředidla C6000 a jdu do toho.    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
Odpověď  Klobouk dolů, to bych psychicky nevydržel :)    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto listopad 2020    [Libor ]   01.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ 250 Tourist


 Rad by som sa spytal ci niekto nevie vyrobit nadrz na 250 Tourista. Vdaka    [chris7Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dakujem, uz som kontaktoval...    [chris7Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2021
Odpověď  Pan Dobřanský.Jednou mi volal a nabízel.Taky jsem potřeboval ,ale povedlo se mi sehnat originál.    [D.K.]   10.08.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ 250 tourist 1936 nosič


 Zdravím, nepasuje mi nosič zadního blatníku na rozteč děr v blatníku, které jsou cca 190mm. Mohl by mi někdo nafotit - změřit originální nosič z Tourist? Děkuji    [fajlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak si odpovim sam. Moje teorie:

Nosič mám správný, jen ten větší držáček má být ohnutý do tvaru L. Je to vidět i v katalogu náhradních dílů. A orientace má být tak jako na foto. Tímto nosičem s nesymetrickými pacičky se docílí toho, že nosič je vodorovně.
Teoreticky by šlo použít i nosič z 175, ale pak bude nepatrně šikmo.    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Cislo ramu


 Dobry den, kde by mnelo byt cislo na ramu u tourist 250ccm? Dekuji    [P.]   19.07.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vyraženo na levé straně krku. rok 1936    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2021
Odpověď  Pardón, vedle    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2021
Odpověď  Nemáš obráceně zapojenou baterii.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2021
Odpověď  Číslo rámu by mělo být pod krytem nádrže , na tom spodním můstku kde je uchyceno v předu sedlo.    [Richard]   24.07.2021
Odpověď  Mam cislo 16xxx a bez cisla.motocykl v puvodnim dochovanem stavu.    [P.]   23.07.2021
Odpověď  U přírubáku od v.č 15225 je na krku rámu. Ostatní nejspíš pouze na štítku.    [J]   22.07.2021
Odpověď  Cislo na ramu neni.    [Jarek]   22.07.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 500, r.1938, rady a postřehy.


 Právě začínám můj zatím největší projekt a to renovaci ČZ 500, r. 1938. Na fotkách je aktuální stav mého stroje,a rád bych Vás požádal o rady a postřehy, kde sehnat chybějící díly, jak renovovat a na koho se s čím obrátit. Tato motorka si zaslouží pečlivou a kvalitní opravu/renovaci, tak tímto žádám o pomoc. Postupně zde chci rozebírat jednotlivé kroky renovace, tak to třeba taky někomu pomůže. Předem Vám děkuji za rady.    [gripen09]   22.06.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 285 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj měl bych prosbu mám čz 500 a pořad mě zlobí tím že za studena jede a za cca 10min jízdy začne ztrácet výkon a začne se dusit. mohu někoho z vás porosit kdo mě muže pomoct tento problém vyřešit .nebo kontakt na správného člověka co ví dík Tom    [Tomáš jawaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.07.2021
Odpověď  Ahoj Gripene tak jak jsi pokročil ?    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Odpověď  na bílých značkách není.
A jediné co vím, tak že motor sehnal k rámu později.
Ale to už je tuze dávno.
Jak ho na schůzy uvidím poptám se více.    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2017
Odpověď  Pokut tě zajímá výroba dílů, měla by tě zajímat i prodejní cena daného motocyklu (auta). Těžko někdo koupí díly za 100 t na vozidlo, které je prodejné bídně za 80 t.    [Pavel]   22.06.2017
Odpověď  Sleduji toto téma, zajíma mne renovace případná výroba dílů na pětikilo. A řeči které tu vedete o tom jaká motorka má jakou cenu a zda-li je něco replika nebo není tu nepatří. Na to tu jsou jiná vlákna    [janec]   22.06.2017
Odpověď  robertissimo. A ty jsi kdo? Ty jsi nějaký administrátor nebo majitel stránek že nám chceš nařizovat nebo rozhodovat o čem tady smíme diskutovat? Nebo jsi stejná nula jako my všichni tady? Více pokory by ti neškodilo.    [PS]   22.06.2017
Odpověď  Hmm, tak to je fundovaný dotaz k věci.    [Lada]   22.06.2017
Odpověď  Běžte si "tlachat" někde na chat. Vlákno je o ČZ 500 a tu vidím na fotce od ORFa.
Máte k té ČZ 500 nějakou radu nebo komentář? Pokud ne, tak nezasírejte toto vlákno tlacháním.
ORFe: ta ČZ 500 je na bílých značkách? Má k ní majitel nějaké informace o majiteli? Zajímá mě, kdo si takové motorky v minulosti pořizoval.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2017
Odpověď  Honzo , přiznávám, že na pragovku jsem si v roce 1989 musel půjčit. Stála před renovací 8 600 Kč. Dnes bych toho Manxe zvládnul možná ne z dvou výplat ale ze tří určitě.    [Evžen]   22.06.2017
Odpověď  Rumpál je tak ceněný, protože to je první Jawa a Česko je země jawařů, Wanderer 500 K tolik nestojí.    [JAn]   21.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 285 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (285) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

https://motocz.rajce.idnes.cz/
Příručky,ceníky,letáky a jiné k ČZ.


 Snad se vám to bude hodit. Budu dále doplňovat o fotografie a jiné dokumenty.Pokud máte něco dalšího a chcete se o to podélit jako já na jednom místé, tak mi to prosím zašlete v dobrém rozlišení a já to tam přidám. email : motocz175@post.cz

https://motocz.rajce.idnes.cz/    [MotocyklCZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pozdravujem, nemate nahodou aj Seznam a cennik na CZ 250 Sport a aj Tourist?
Alebo je 250 totzna s 350?    [chris7Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2021
Odpověď  Dík za fotky a scany. Postupně je budu přidávat.    [MotocyklCZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175 speciál rv. 1937


 Zdravím.
Mám speciálku z 1937 na níž mám poškozené kartery a mám možnost koupit motor z 250 sport z roku 1937. Nevíte náhodou zda je rám stejný? Děkuji za odpověď.    [StandaZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nazdar ! Túto mašinu som vlastnil ,asi pred 30. rokmy. Ako dnes vyzerá ?    [Seszo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2021
Odpověď  roman_rk : děkuji Ti mhohokrát za odkaz, opravdu hezké věci - máš nebo máte někdo zkušenost s díly ?jsou hezké na živo ?detaily ?chci jezdit a tohle mi přijde jako nejlepší varianta než jezdit na zeslabeném originálu, který bude jednou vedle televize v obýváku:)    [Rosta ]   21.05.2013
Odpověď  http://lisak.fsid.sweb.cz /    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2013
Odpověď  Dobrý Pánové Takhle Rám na čz250sport39 by k prodeji byl ?nebo dobrý odkaz na povedené repliky ?už moc dlouho zůstávám vyset na rámu...a chci jezdit !:)    [Rosta ]   21.05.2013
Odpověď  Taky jsem řešil předělání kostry 175 na 250 sport. Na 250 jsem měl kluzáky a mám ještě pěknou kostru 175. Ale nakonec jsem se rozhodl pro opravu poškozené replikovým zadkem. Stálo to 4 000 i s novým plechem pod baterku a poštovným a nemusel jsem ničit kostru 175. Jsou opravdu úplně jiné a nemá to cenu.    [Jirka B] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2013
Odpověď  To nic Zbyšku. Já bych je stejně musel hledat.    [RR]   12.05.2013
Odpověď  A jak máš poškozené ty kartery ?    [Honza]   12.05.2013
Odpověď  RR- nevšiml jsem si žes už nabízel :-(    [zbyšek]   12.05.2013
Odpověď  kdybys chtěl kartery mám a nechám levně ...,klidně napiš na mail    [zbyšek]   12.05.2013
Odpověď  U 250 je jiné zadní kolo. Je tam uplně jiný střed a brzdový buben je na straně rozety. To znamená i výměnu celého brzdového pedálu i s osou. Dále má 250 navíc vzpěry mezi hlavou a rámem, na krytu řetězu má navíc jeden úchyt atd...pokud jde o rám tak je jiný docela v dost věcech tak jak už bylo psáno a to i v zadní části právě kvůli té brzdě na druhé straně. Do toho bych teda taky nešel a to i z toho důvodu že to každý pozná že to je bastl na 250 a s tím jde samozřejmě dolů i hodnota stroje. Pokud to řešíš cistě kvůli poškozeným karterům tak věř že přestavba na 250 by tě stála dalších minimálně 15000 a to nepočítám cenu motoru. Zato sehnat motor na 175 je otázkou cca 2500- 3000kč a na každé větší burze jich potkáš třeba i 5 za ten den    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2013
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
 Strana 1/58 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 29.11.2020)
Nezodpovězené téma 

CZ 250 tourist 1936


 Zdravím,
byl by někdo ochotný a nafotil středové chromované víčko starého typu zapalování F1LT z vnitřní strany, jak tam jsou udělané ty pružinky?

Jaké mají být šrouby na přírubě výfuku? M7? 6hranná hlava? na jaký klíč?

děkuji    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Karburátor GREATZIN kf 20/32


 Nevite prosím,ne které typy motocyklů-motorů, se používal karburátor Greatzin kf 20/32?Děkuji za informaci.    [Jára]   27.09.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Maznicky


 Jaka byla povrchova uprava maznicek M8 na kyvne vidlici?
Mosaz nebo nikl?

Dekuji    [Pepa]   03.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Bovden tachometru


 Ahoj, nevite zda-li je nekde k dostani bovden tachometru je to na cz tourist a tachometr veigel. Dekuji    [P.]   22.07.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kulový spoj


 Zdravím, sháním na čz 98 a čz 125A tyto části kulového spoje. Klidně druhovýrobu ale doteď jsem nenašel výrobce. Jde o díly s pravým a levým závitem. Díky za jakékoli info.    [vaclav]   26.01.2021
   Přidat odpověď 

 Strana 1/58 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006