MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315704 příspěvků |8136 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 18 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 24.2.2024 00:49  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 459
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 219
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 116
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 774      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 200      Příspěvků Příspěvků: 8479
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/52 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 703 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mohu také poprosit p.Arnošta o info ke zrodu Jawa 250 speciál č.motoru 75068?
Předem moc děkuji.    [Jawamacho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024
Odpověď  Dobrý den. Prosím pana Arnošta o identifikaci dvou čísel Jawa 350SV a to 80622 a 81960 děkuji Karel    [Karel Vinc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024
Odpověď  Prosím p. Arnošta o info k J175 mot34549 rám4749, r1934 a J175 motS34354, rám5312, r1933. Děkuji pěkně.    [lpc]   14.02.2024
Odpověď  Dobrý den. Taky bych chtěl poprosit pana Arnošta o info k moto Jawa 350 sv, číslo motoru 80757. Děkuji    [jarek.73]   13.02.2024
Odpověď  Dobrý den. Pro pana Arnošta: Jawa 250, v.č. 88991. Děkuji    [Milan N.]   11.02.2024
Odpověď  Pro cefe racer
5Jawa 350 s číslem motoru 84 164 byla odesláno dne 25. 10. 1946, v kolonce zástupce je P.O. tedy asi přímí odběr z továrny, zákazník se jmenoval Vaněček, nebo Vaníček. Jméno prvního majitele bylo vyškrábáno a znovu napsáno. Ve sbírkách NTM máme pojízdný a dost původní stroj 84146, ten opustil továrnu o týden později 31. 10. 1945

Pro Radek
Jawa 250 číslo motoru 75291 odesláno 17. 3. 1938, zástupce Ložinský, zákazník Kuhn. Josef Ložinský prodával Jawy v Jihlavě, potom co na konci války Němci zastřelili Magniho z Telče, měl na starosti i jeho rajón.
Jawa 250 číslo motoru 75545 odesláno 6. 4. 1938, zástupce Komárek, zákazník Kupec. Jan Komárek prodával motocykly Jawa ve Vyšově.
obě dvěstěpadesátky jsou ze 6. série tedy model 1938 - kulisa řazení na nádrži, ta jen s nápisem a již kulaté tlumiče výfuků.
Jawa 175 číslo motoru 45 875 odesláno 16. 6. 1936, zástupce Nováček, zákazník Prášik. Zástupce by mohl být Stanislav Nováček, Malé Poříčí u Náchoda. Dle čísla by to měla být 7. série tedy Standard Special - malé brzby i motor, sedlová nádež atd viz. Marčík.    [Arnošt]   09.02.2024
Odpověď  Dobrý den, prosil bych informace o Jawa 250 special číslo 75291 a 75545 a Jawa 175 číslo 45875. Mnohokrát děkuji    [Radek]   05.02.2024
Odpověď  Dobry den,pane Nezmeskal,nemel by jste tam prosim nejake info o 350OHV cislo motoru 84164?Diky moc    [cafe racer]   05.02.2024
Odpověď  Pro jiri,
Jawa 350 s číslem motoru 80858 odesláno z továrny dne 13. 3. 1936, zástupce značky "Kraup", zákazník Říčařová. Zástupce značky bude Kraupner Miličín. Stroje s čísly motoru kolem 80800 šly z továrny v září a říjmu 1935, potom od čísla cca 80814 expedováno až od počátku března 1936.    [Arnošt]   05.02.2024
Odpověď  Dobrý večer, mohu vás poprosit o overeni výrobního čísla 80858 jawa 350 sv? Rok výroby 1936...předem děkuji za odpověď..nezdá se mi značení podle roku výroby    [Jiri]   03.02.2024
Zobrazeno 10 z celkem 703 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (703) 
Zodpovězené téma  

Krk řízení - Jawa Special


 Zdravím Vás pánové, mám na Vás dotaz, jaký rozdíl je mezi krkem řízení (mám na mysli t-kus pro hlavové složení) u Jawy 175 Standart, Special a u Jawy 250 Special, popř. na který z modelů se montovalo řízení se závitem 20x1,5 a na které modely se závitem 22x1,5 a popř. zda trubky v T-kuse měly stejné průměry u obou uvedených závitů? Děkuji    [DavidŠ]   14.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, mám podobný problém. Do T kusu krku řízení u mé Jawa 175 villiers mi jde zašroubovat šroub řízení jen na pár závitů a pak nejde. Podotýkám že šroub je originální z Jawy villiers pro model bez tlumiče řízení a původ T kusu nevím, už se nacházel na motorce, která byla po renovaci. Poradí někdo? Děkuji    [Roman ]   25.01.2024
Odpověď  Řeším teď stejný problém... Neví náhodou někdo? Děkuji    [Tom]   23.11.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Motocykly Jawa, nová kniha


 Premiéra 6. dílu Našich motocyklů bude na Kladně 7.10.2023
Video https://www.youtube.com/watch?v=fuUA_ZRg6r0    [libor marčík]   19.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přečteno, tolik nových informací o jawách jsem už dlouho nezískal, asi si to brzy přečtu znovu 😀    [Meela]   13.01.2024
Odpověď  Nevydržel jsem ,a mám skoro přečteno......    [Monty]   24.11.2023
Odpověď  Konečně máme jasno v číslovaní a počtu vyrobených kusů u pullitra .    [Richard]   24.11.2023
Odpověď  Dostanu to k vánocům, ale už jsem se párkrát vloupal do skříně a tajně prohlížel :-D    [meela]   24.11.2023
Odpověď  No nahlédl jsem jen letmo, ale paráda. Ale zaujalo mě že jsou Péráky v obou dílech. Já měl za to že to je postupně. Bude to zajímavé a moc se těším. Na první pohled úplně bomba!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2023
Odpověď  Já mám doma už od brněnské burzy. Stále v igelitce. Nechávám to na Vánoce.    [Monty]   10.11.2023
Odpověď  Tak vážení. Jaké jsou vaše poznatky o nové knize, respektive knihách? Nebo necháváte čtení a studování na dlouhé zimní večery jako já?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.11.2023
Odpověď  Budeš v sobotu na Soběšicích?    [Monty]   27.09.2023
Odpověď  Bude na všech burzách, kdo nevydrží, tak pošlu.
LM    [libor marčík]   20.09.2023
Odpověď  Paráda, už se těším. V listopadu v Chotusicích budete nebo mám radši objednat?    [meela]   20.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Prodejní štítky zástupců JAWA


 Zdravím, od Arnošta jsem se dozvěděl, že v Kyjově prodával motocykly Jawa pan Miroslav Frýbort. Chtěl jsem se vás zde na fóru zeptat, jestli někdo netuší zda tento prodejce měl svůj prodejní štítek (na blatník nebo nádrž). Případně kdyby někdo měl foto štítku, nebo štítek samotný na výměnu. Děkuji
PS:Rád se podívám i na fota štítků jiných prodejců motocyklů Jawa    [Michal K.]   23.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Karel Popela byl můj děda a prodával pokud vím například Indiány.    [tomarieroRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2023
Odpověď  Kdyby někdo měl fotečku štítku od zástupce Antonín Zikmund Rakovník Harderovo náměstí 108 tak prosím přiložte sem. Díky    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.05.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Konopa - České Budějovice    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zástupce Nosál    [Michal K]   10.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zástupce Kváč    [Michal K]   10.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Huleš Písek, předek našho úspěšného motocyklového závodníka Jardy Huleše z Čimelic    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2018
Odpověď  To je velmi zajímavý nápad dát sem štítky prodejců Jawa. Jen prosím v Českých Budějovicích mám v záznamech pouze prodejce Jana Konopu. Pan Popela pravděpodobně neprodával motocykly Jawa...    [Arnošt]   09.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tábor    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemček Púchov    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Popela Budějovice    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa robot


 Dobrý den poradí kde by se dalo koupit táhlo řazení na Jawu robot    [joseftRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prosím neví někdo rozměr toho táhla popřípadě nákres dík    [joseft] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Parabola


 Dnes se mi vrátí renovovaná parabola hlavního světla na 250 specialku. Tak bych potřeboval poradit jak a čím ji slepit se sklem. Děkuju    [honzi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Promiňte ,máte pravdu byly stříbřené, renovaci provádí Hana Nepokojová www.nepokoj.cz    [kony]   23.10.2023
Odpověď  NIKLOVANÁ? Doted jsem žil v tom,že starý paraboly se STŘÍBŘILY. A dnes se napařují hliníkem- není to dobová technologie, ale mnohem líp odráží světlo.    [Monty]   25.09.2022
Odpověď  Parabola předního světlometu má být niklovaná, spojena se sklem je pružinovými dráty.
Pokud máte zájem přidat mezi jednotlivé díly těsnění já jsem dal od Vintage Hořice.    [kony]   25.09.2022
Odpověď  třeba něco jako Mamut??    [Honzi]   25.07.2022
Odpověď  Nějaké "neutrální" lepidlo, hlavně ne kyselý silikon    [Lojza]   22.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Rafiky kolies Jawa Special


 Ahojte, pokusam sa najst rafiky pre Jawu Special, ale narazil som na problem. Ten je v tom, ze podla technickych udajov ma rafik oznacenie 3,00/19 a na e-shopoch som nic take nenasiel, len uzsie prevedenia ( 1,85/19 ). Riesil ste uz niekto tuto situaciu?    [jurajko]   28.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  3.00/19 je rozměr pneumatiky ne ráfiku    [hugo22]   28.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stojan na moto


 Chtěl bych touto cestou poprosit o info, na jaké modely a do kdy se používal železný stojan viz foto. Děkuji za každou odpověď.    [MéťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ještě doplnění, rozměrově je stejný, jako litý na JAWA 175 a 250 special.    [MéťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, momentálně taky řeším přední blatník. Pokud máte ještě sken výkresu , mohl bych Vás poprosit o zaslání na : koldat1@seznam.cz . Nebo pokud by byl někdo ochotný oměřit přední blatník na rok 1939. Předem děkuji    [MéťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, koupil jsem si blatník na specku. Bohužel prodejce nafotil tak šikovně, že nebyl vidět úplně na papir prorezlý konec blatníku. Chtěl bych se zeptat jestli nemá někdo na prodej kousek blatníku alespoň tak 10-15 cm. Klidně i odřezek z repliky....... Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2020
Odpověď  Dobrý den, jestli máte stále výkres k dispozici tak bych poprosil o zaslání na marapokluda@gmail.com
Děkuji    [MP85] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Dobrý den, pokud bych vás mohl poprosit také o zaslání výkresu na email: keny76@seznam.cz Předem děkuji.    [Hynek]   10.11.2018
Odpověď  Zdravím, mám doma kopii originálního výkresu dochovaného z Jawy, nevím tedy jaký typ, když píšete krátká verze.Zkusím Vám ho naskenovat a zaslat, jen bych potřeboval váš funkční mail.    [JirkaN]   09.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 special elektrika - světla


 Ahoj, dokáže mi někdo změřit kolk mu dává zapalování na Speciálce?
Mělo by tam být pět cívek - zapalovací(L1), jedna samostatná na zadní světlo (L2) a tři do série zapojené na přední světlo (L3, L4,L5).


Můj problém bude v cívkách L3-L5. Hlavní světlo se rozžhaví sotva do oranžova, městské (po přepnutí jen na městské) zazáří a okamžitě zhasne (žárovky jsem dával podle manuálu 12V-25/25W a městská měla být 3V/6W, ale sehnal jsem jen 6V/3W. Zadní světlo (na L2) funguje v pohodě.

L1 jsem nechal převinout, je ok.
L2-L5 byly prý v pořádku.

Moje měření - L2: 4,4 Ohm, napětí naprázdno ca 25V, se zátěží neměřeno, nebyl důvod.
L3+L4+L5: 1 Ohm, napětí naprázdno cca 33V, se zátěží 2,5V (to celkem chápu, že pak ta velká žárovka skoro nesvítí). Podle odporu tipuju, že je tam tlustej drát, aby to dávalo větší proud.

Co mě ale štve je to, že velká žárovka skoro nesvítí a malá okamžitě shoří, celkově mi nedává ani smysl to, co je v manuálu (žárovka 12V-25/25W a na stejném napájecím okruhu 3V/6W). Měli jste to někdo podobně? Na motorce není ani baterka ani usměrňovač (a nikdy tam ani nebyly). Zapojení přepínače je podle schématu a zkontrolovaný asi čtyřicetkrát.

Mohl by mi prosím někdo proměřit napětí, co mu jde dopředu se zátěží/bez zátěže a odpor cívek L3-L5, prosím? Případně nějaká jiná rada?
Díky, Honza    [Honza]   21.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Právě jsem řešil obdobnou závadu po renovaci (magneto,přepínač na světle+přepínač na řidítkách) Závady:
Hlavní světlo svítí červeně - má podpětí, žárovka 12V 35/35W.
Městské (přední) světlo (12V 2W) svítí příliš silně, po delší době žárovka praskne.
Zadní světlo (6V5W) svítí silně a vpořádku.
Nalezeno:
1) Hlavní světlo - příliš silná žárovka, cívky neutáhnou a klesne napětí.
ŘEŠENÍ:Vyměněna za 12V 25/25W, nebo 12V 15/15W a svítí normálně.
2) Městské světlo - dle schematu "bez baterie" je v návodu dodatečná "klema" z č.51a na S. Tato klema napájí denní světlo z cívek pro hlavní světlo, které nezatížené dávají příliš vysoké napětí.
ŘEŠENÍ: a) Místo klemy dát odpor 25Ohmů 10W, nebo běžnou křemíkovou diodu pro snížení napětí a ponechat žárovky. (Nejspíš je "chyba" v pochopení origo schematu, kde tlustá čára není klema, ale odpor)
b) zrušit klemu 51a/S a dát klemu 30/S + osadit žárovky vzadu + město na 6V    [mirektatra]   19.06.2023
Odpověď  Schéma které přikládají při prodeji spínací skříně není zakresleno správně . parkovačka+zadni světlo jsou na stejné cívce 6v. Přední světlo dálkové a tlumené 12v 25x25v
3 cívky.    [trifonov]   05.10.2020
Odpověď  mas tam spatne zarovky viz schema: http://www.veteranforum.cz/photos/2013/0051793001465336732.jpg    [CIJOML]   28.09.2018
Odpověď  Opravdu nikdo nemůže vytáhnout voltmetr a zajít k motorce, prosím? Dost by mi to pomohlo. Díky, Honza    [Honza]   06.08.2018
Odpověď  up (jen to pošoupnu kousek vejš, protože furt nevyřešeno)    [Honza]   13.06.2018
Odpověď  nikdo nic?    [Honza]   22.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Tachometr Jawa Speciál


 Dobrý den, můžete mi někdo poradit? Kudy máte veden náhon tachometru u Jawy Speciál? Tachometr je umístěn v krytu nádrže z něho jde náhon na převodník k převodovce. Já mám problém s tím, že jsem si koupil repliku náhonu bowden délky 500mm což by mělo být podle originálu, ale je krátký. Když jsem ho zkusil dát na Villierse tak ta délka je dostačující, náhon totiž prochází pod držákem sedla v drážce nádrže pak rovnou k přovodvce, tohle vedení umožňuje držák tachometru u villierse, ale speciálka má tachometr v jiné poloze a tak náhon nemůže jít pod držákem sedla ale okolo sedačky.

Jestli někdo máte tachometr můžete sem dát fotku jak to máte uděláno, nebo alespoň popsat.

Mám navíc problém s tím, že mám provedení s baterií a vyústění pohonu tachometru je přesně pod tím držákem takže jediná možnost jak připojit náhon tachometru je jít skrz držák baterie (je tam otvor) ale pak tam zase nedostanu baterii.

Takže co s tím? Přece to konstrukčně nemohli řešit tak že buď bude baterie nebo tachometr to je dost divné? Já došel k závěru, že délka náhonu by měla být alespoň 600mm a pak to dosáhne.

Dík za radu.    [Mirek]   13.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, můžu se zeptat jak velké má být ozubené kolečko náhonu k tachometru ? Klasické cca 5 cm je málo. Díky Libor.    [Libor]   07.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě celkový pohled    [Mirek]   29.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slíbená fotka, nemohl jsem to vyfotit pořád mi to blesk přesvěcoval a navíc prostor okolo toho náhonu není skoro žádná takže vidět to je docela obtížné i za normální situace.
K té situaci, převodník tachometru, který je pohánen od řetězového kola na sekundárním převodu jsem koupil v replice, je vyroben podle originálu, ale !!! asi konstruktéři nepočítali s kombinací baterie, tachometr, protože po nasazení je vyústění na bowden tachometru v ose motorky směřujícíc na horu, kdaž osadíme držák baterie tak vyústění je přesně podním, v držáku je sice díra jak je vidět na fotce, kterou když protáhnete bowden tak ho můžete připojit bez problémů, ale pak zase do držáku nedostanete baterii, protože vám ten kabel překáží. A navíc délka bowdenu je krátká protože musí obejít ještě usměrňovač.

Úprava byla následující vysunot převod tachometru doprava aby minul držák baterie, to jsem udělal tak že náhon má válcovou část za kterou je připevněn svěrně v držáku na převodovce, díru držáku jsem převrtal na větší a na náhon nasadil trubičku délky asi 70 mm ta je na náhonu zajištěna zespodu dvěma šroubky aby se axiálně neposouvala. Bylo třeba prodloužit hřídel náhonu, ten jsem udělal v délce asi 53 mm tak, že jde o hřídelku o dvou průměrech vetší má v sobě díru pro závit M10x1 a na druhém konci je průměr pro vnější závit M10x1 kam se nasazuje kolečko pohonu. Řešení vcelku jednoduché a účelné, protože bez toho by výše zmiňovaná kombinace nebyla možná. Kdyby někoho zajímalo více napište mi na mail, snad tahle informace někomu pomůže.    [Mirek]   29.05.2009
Odpověď  Protože nikdo nevíte a asi jen málo lidí má tacho, ale přeci jen dám se v nejbližší době fotku jak jsem ten problém vyřešil, stačila nějaká doba na soustruhu vyrobit prodloužení hřídelky náhonu a držákovou trubku aby bylo možno převodník tachometru posunout mimo držák baterie, a pro speciálku nechat vyrobit delší náhon tachometru, 500mm nestačilo. Jen pro upřesnění šlo o úpravu, která je vratná a po sundání dodělaných dílů je náhon neporušen.    [Mirek]   28.05.2009
Odpověď  Také jsem si domluvil výrobu nového takže snad do týdne by mohl být. Náhon od řetezu budu muset posunou víc doprava (nastavit hřídelku - tak aby se úprava dala kdykoliv odstranit) aby lanovod minul ten držák baterie.    [Mirek]   14.05.2009
Odpověď  Ahoj,tohle sem na mém villiersovi řešil taky (asi před 14 ti dny) a zjistil sem že replikový náhon je kratší,než originál,ale nechal sem si udělat delší,tak že pak nebude problém.    [Michal.V]   13.05.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dobové foto


 Zase jedno dobové foto pro zajímavost. Poznáte někdo přesně typ a rok výroby? A myslíte, že na tom mohl jezdit bez výfuků... :) ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Napsal jsem to zle, moje foto-kopie je z 90tek... origonál je určo z 30 let. A je to titulní strana časopisu. Už sem se dozvěděl více.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023
Odpověď  Dolin, za mě jsou to 30 léta, možná je to přímo fabrická fotografie.    [P.]   17.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  V archivu mám toto foto (pravděpodobně vzniklé v 90 letech???) a chtěl bych se zaptat, jestli někdo nemá info odkud originál snímek pochází? Byl někde otištěn? Má jej v archivu nektrá redakce? Rád bych jej použil v knize a netuším na koho se obrátit.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2023
Odpověď  dvojsedla byla uz v anglii v polovine 30 let. Vyrabela je firma Lycett a byli vyvinuty na zavodnich motorkach pro TT. Byli jen na par strojich, ale fotky nekde mam. Je to jine nez tohle, tohle si netroufam rict jestli ho vyrabela nejaka firma ci sikovny remeslnik. Rozhodne krasne fotky.
Jeste poznamka ke scanum, nemohl by si to naskenovat i s lidma? Nebo je fotka takhle blbe orizla? Mimochodem, i podle obleceni se da hadat doba. Nevyznam se v tom, ale urcite sou lidi kteri sou schopni to urcite presnejc. Skusil bych kontaktovat Umprum muzeum v Praze, budou tam kuratori prez dobove obleceni.    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  K těm stupačkám - prošel jsem různé jiné fotky a tohle je například stupačka "ala kývačka" na předválečném fotu motorky ČZ [Michal14)...
Potvrzuji, ´přesně ty samé mám na ČZ 175/1938    [host]   14.12.2011
Odpověď  No jasně GOODYEAR to bude ono, myslím že to je určitě ten nápis nahoře, že mě to nenapadlo...    [Michal14]   14.12.2011
Odpověď  Ta pneumatika je asi Godyer.    [j]   14.12.2011
Odpověď  jestli sem dobre koukal na netu, tak RZ co je na motorce se davali v letech 1932-1940    [Foglik]   14.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a tohle je pro srovnání zadní část sedla z 500OHC. Je o dost širší a zadek je rovný, žádné vykrojení na blatník nemá.
Proto si myslim, že sedlo i stupačky sice na první pohled připomínají poválečné jawy, ale jde spíš o něco jiného...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, podle mě ten nápis začíná CO..., to by sedělo (ale zdá se mi delší)
Jinak k tomu sedlu - tohle je detailtoho tuningového sedla. I když si odmyslím ty řemeny pro přidělání k blatníku, sedlo z OHC to není. Všimněte si, že je zhruba stejně široké jako blatník (na li užší) a vzadu má obloukové vykrojení kopírující tvar blatníku...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Držáky předního světla JAWA 250 Special 1939


 Dobrý den, rád bych touto cestou poprosil, zda by někdo měl rozměry, nebo mohl oměřit držáky předního světla na JAWA 250 special 1939.
Děkuji    [Méťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Super, děkuji.    [Méťa]   19.02.2023
Odpověď  Dobrý den.Delší držáky mám 176 mm , kratší 145 mm ,oba jsou široké 16,5 mm a tloušťka je 2 mm. Z vnitřní strany je značení FJ.    [Zdenda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

ŠROUBY RÁMU JAWA SPECIAL


 NEVÍTE NĚKDO KDE SE DAJÍ SEHNAT REPLIKY ŠROUBŮ RÁMU NA JAWA SPECIAL??    [P.T]   06.04.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Remot je dělají a jsou drahé.v Praze je firma která dělá nerezové šroubky za petinovou cenu.staci přelestít hlavičky pokud je ještě zájem pošlu kontakt.dost lidi co je prodávají ve velkém kromě remontu jsou prekupnici    [Jarda]   15.02.2023
Odpověď  Tady je muj kontakt veteran315@seznam.cz. dík moc    [P.T]   08.05.2011
Odpověď  AHoj, BYL jsem v Brně na burze a tam je nabízel pan Míča z Pardubic. Zkusím najít telefon.    [Luke]   06.05.2011
Odpověď  mám nějaký šroub co zbyl zrenovace, pošli kontakt, zašlu Ti foto. Jinak mám někde telefon na pána co všechny Jawa šrouby vyrábí    [Honza]   06.05.2011
Odpověď  Díky moc!!    [P.T]   06.05.2011
Odpověď  Na Slovensku ich vyrába http://www.remot.org/    [Milanxx]   05.05.2011
Odpověď  Opavdu je nikdo nevirábí??? Kdyby jste je náhodou někdo měl tak je koupím    [P.T]   05.05.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 Spec. Repase motoru


 Ahoj

máte někdo zkušenost s generálkou motoru na Jawu 250 speciál rv. 1938 . Respektive má někdo kontakt na šikulu který to nezprasí a zároveň má rozumné ceny .
Díky Petr    [Petr Burian]   29.09.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Bloky motoru by měly být stejné, zkoušel jsem jednou přehodit válec mezi sebou a přepouštěcí kanálky pasují. Ale v praxi netestováno.    [petrPH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2023
Odpověď  Dobrý den, mám lajcký dotaz. Dají se použít bloky obyčejné 250tky na přirubovou 250tku? Děkuji    [Jura ]   17.04.2022
Odpověď  To zapalování je stejné tak to mužeš namontovat.    [luděk]   02.01.2010
Odpověď  Chystám se na opravu motoru JAWA 250 Speciál - přírubová. Mám funkční motor - Speciálkový s maticemi na výfukových kolenech. Pasuje z tohoto motoru zapalování na ten přírubový? Předem děkuji za odpovědi.    [J*]   02.01.2010
Odpověď  a nebo použít klasický stahovák na ozubená kola, který je běžne dostupný, jde to tím krásně a nic se nepoškodí a nemusí se někde bouchat kladivem...    [Mirek]   28.12.2009
Odpověď  Nasadit měděný plocháč do mezery mezi zuby a kladivem bouchnout a je dole.    [josef]   28.12.2009
Odpověď  Zdravím, rozebírám motor z jawy 250 (1936) a zastavil jsem se na tom, že mi nejde stáhnout řetězové kolo z klikovky. Samotný motor má slušnou kompresi a zřejmě nebude potřebovat opravu, ale potřebuju vydolovat aspoň kryt řetězu. Je na to nějaký fígl nebo jak to děláte ostatní?    [Luboš]   28.12.2009
Odpověď  Na tom motoru snad není co zkazit je tak jednoduchý, že to zvládne každý kdo alespoň jednou rozebral a udělal jakýkoliv jiný motor. jediné na co je třeba dát pozor jsou ložiska na klice u novějšího motoru jsou válečková a běhají přímo po hřídely. Výbrus i kliku udělá Ahra v Hradci, kdo chce chemické leštění tak najde na internetu. Hlavně k téhle motorce nepřistupujte tak, že opravit co nejlevněnji výsledek nestojí obvykle za nic a stejně to budete časem předělávat.    [Mirek]   19.10.2009
Odpověď  ???    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2009
Odpověď  Zdar tady Lukáš Ostřížek. Napiš mně prosimtě kontakt na sebe. Potřebuju info o pár věcech na jawce.dík    [strigRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2009
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
 Strana 1/52 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 24.2.2023)
Nezodpovězené téma 

Linkování


 Měly všechny specialky linkování?? Prošel jsem všemožné fotky a hlavně ty v původním laku vypadají že nejsou linkované.Stejně jako ta moje. Nebo je to tím že linkovací barva byla míň oddolná nežli lak.Přitom ta moje je s držákem na baterku a tachometrem.Děkuji za odpověď.    [honzi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2024
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Tandemové sedlo Jawa?


 Ahojte.
Poprosím o určenie tohto tandemoveho sedla.
Sú na ňom zbytky jawackej červenej farby.
Dakujem    [KlincacikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma  Rád bych požádal pana Arnošta o historii mého motocyklu Jawa 350 ohv (1939) č. 83268.
Je černá a údajně byla objednána do Anglie. Děkuji.    [Miloš BrunclíkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Výměna rozpěrky přední vidlice Jawa 250 special


 Zdravím, chci se zeptat jak je přichycena rozpěrka přední vidlice k plechům? Je přinýtovaná? má někdo zkušenosti s výměnou? Děkuji    [Jozef]   10.09.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojka Jawa Robot - seřízení


 Zdravím,
mám následující problém se spojkou na mém Robotu :
při pouštění páčky spojky mi sojka zabere až při téměř úplném vypuštění páčky spojky na řídítkách a vždy "najednou". Motorka hrkne a často chcípne. lanko je OK, vůle páky na motoru proti spojkové tyčce podle návodu na používání. Co mám ještě zkusit? Měnit délku spojkové tyčky?
Poz. Mám víc veteránů a u žádného nemám problém s plynulým rozjezdem !!
Děkuji za radu.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/52 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006