MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305761 příspěvků |7479 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 91 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 4.6.2020 06:08  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 450
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 219
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 743      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 13 / 182      Příspěvků Příspěvků: 8138
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 578 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pane Arnošte, moc Vám děkuji za vyčerpávající informaci. Děkuji.    [Gripen09]   28.05.2020
Odpověď  Pro Gripen09
Jawa 250 s číslem motoru 74443 byla odeslána z továrny dne 28. 6. 1937, zástupce značky Jánský, zákazník Luština, zástupce Eduard Jánský prodával motocykly Jawa v České skalici, Palackého 305
Dle čísla motoru má jít o motocykly 5. výrobní série. Číslo převodovky, které uvádíte tj. 75568 dle mého názoru k motoru nesedí, čísla převodovek a motorů až na výjimky bývají stejná. Ty výjimky však nejsou časté a pokud, tak jde většiou o rozníl čísel poměrně malý. V tomto případě bych spíše soudil, že převodovka je z jiného stroje ze 6. výrobní série tedy z roku 1938 (pokud by bylo sterjné číslo i motoru, tak jde o motocykl odeslaný z továrny dne 7.4.1938., zástupce Zeman a Adámek, zákazník Vybíral (Zeman a Adámek prodávali Jawy v Brně, Cejl č. 6).
Pokud jde o číslo rámu, nejsem si jistý, jak to bylo v roce 1937 u starších strojů bylo číslo rámu přibližně pořadovým číslem vyrobeného motocyklu plus mínus několik set, někdy koncem 30. let však zbrojovka přešla na pětimístná čísla rámů, která bývala podobná číslům motorů. Hodně v tom bádá Libor Marčík a v jeho knize to bude jistě správně rozřešeno. Já bych hádal, že číslo rámu by v případě motoru 74443 mohlo být něco jako 4000 plus mínus několik set, pokud by se číslovalo dle staršího postupu, pokud by to již bylo v novějším formátu, což je v tomto případě dost pravděpodobné, tak to bude něco kolem čísla motoru 74443 plus mínus několik desítek.    [Arnošt]   27.05.2020
Odpověď  Dobrý den pane Arnošte. Již jednou jste mi pomohl s identifikací motorky, ale potřebuji Vás požádat ještě jednou. Můžete mi prosím prověřit Jawu 250 Speciál,číslo motoru 74443.
Dá se něco vyčíst i z čísla převodovky 75568,zda se dá spojit s tímto motorem?? Jaké by mělo být číslo cca rámu pro tento motor?
Je toho víc. Předem Vám moc děkuji za ochotu.    [Gripen09]   26.05.2020
Odpověď  Dobrý den,
pro petr.s.
Jawa 250 s šíslem moétoru 73859 odesláno z továrny 5. 4. 1937, zástupce Vitvar, zákazník Nykl, jde o motocykl 4. výrobní série, číslo rámu, které uvádíme by dle mého názoru mělo být správné

pro Tomáš
Jawa 175 s číslem motoru 39281 jde o motocykl 6. várobní série model Lidový, odeslánoz továrny dne 22. 4. 1936, zástupce i zákazník Langer, k tomuto stroji se dochoval ještě druhá knihe, kde se píše: datum zhotovení i dodáná 22. 4. 1936, příjemce R. Langer Jaktař (Rudolf Langer prodával motocykly Jawa ještě za okupace, tehdy se adresa psala Jaktar bei Troppau). Rozdíl mezi číslem motoru a převodovky se mi zdá být příliš velký, občas se různá čísla vyskytují, ale většinou je rozdíl jen nevelký, několik desítek, pokud jde o čísla rámu, je to dosti těžké odhadnou, v evidenci jsou uváděna zcela výjimečně a běžně skáčou o několik stovek, zde by se mi zdálo, že číslo rámu sedí více k číslu převodovky, ale težko soudit, nemáme dost podkladů

Odpověď Dobrý den už pár roků mám doma Jawu 175 speciál a nevím jaká verze to je???Dost věcí mi schází a nevím jaký typy mám schránět? Číslo rámu 6447 ,motor 39281 , převodovka 36385.Patři to vůbec k sobě? Děkuji za odpověď Tomáš. [Tomáš]    [Arnošt]   21.05.2020
Odpověď  Pro pana Arnošta.
Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o identifikaci Jawy 250, č. motoru: 73859 a č. rámu:3742.    [petr.s.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.05.2020
Odpověď  Dobrý den pane Píčo Past je vidět že ste opravdu fundovaný odborník jak ste označil v tom příspěvku malinko níže tu plynovou rukojet JAWA ROBOT, myslíte si pravdu že takto vypadá plynová rukojet na JAWA Robot??? , opravdu ????, vy opravdu můžete jen dělat co Vám jde velice dobře a v čem ste fundovaný odborník a to Pomlouvání a špinění podepsaných přispivatelů na zdejším foru    [Roman Mikyna]   11.04.2020
Odpověď  Dobrý den už pár roků mám doma Jawu 175 speciál a nevím jaká verze to je???Dost věcí mi schází a nevím jaký typy mám schránět? Číslo rámu 6447 ,motor 39281 , převodovka 36385.Patři to vůbec k sobě? Děkuji za odpověď Tomáš.    [Tomáš]   27.02.2020
Odpověď  Dobrý den už pár roků mám doma Jawu 175 speciál a nevím jaká verze to je???Dost věcí mi schází a nevím jaký typy mám schránět? Číslo rámu 6447 ,motor 39281 , převodovka 36385.Patři to vůbec k sobě? Děkuji za odpověď Tomáš.    [Tomáš]   27.02.2020
Odpověď  Pro pana Arnošta:
Dobrý večer. Mockrát děkuji za ochotu při identifikaci JAWA ROBOT.
Mirek Ogi.    [Ogi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2020
Odpověď  Dobrý den,

pro Ogi
Jawa robot s číslem motoru 4669 odesláno z továrny dne 30. 6. 1938, v kolonce zástupce se píše P.O. (tedy asi přímý odběr z továrny), zákazník se jmenoval Zelenka
k druhému číslu bohužel nemám podklady, k Robotům se dochovala jen evidenční kniha končící číslem motoru 8120    [Arnošt]   04.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 578 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (578) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor Amal


 Dostal se ke mě karburátor Amal,chci se zeptat na jaký typ motocyklu je.Nejsem překupník spíš bych jej chtěl vyměnit za nějaký jiný díl na moto.Díky předem za info.    [wlcek.k] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, čistě náhodou - máte ještě ten karburátor?    [Pavel Doležal] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2020
Odpověď  Určitě je to na ČZ 175 jednovýfuk. Ozvy se mi prosím na e-mail vidlak.lukas@seznam.cz. Měl bych pro tebe nějaké věci na výměnu, určitě se dohodnem. Díky    [Luke]   13.10.2010
Odpověď  Omlovám se spletl jsem se je to ČZ jednovýfuk    [wlcek.k]   08.10.2010
Odpověď  Jawa jednovýfuk má karburátor Villiers    [Honza]   06.10.2010
Odpověď  Číslo je 4/116/S a už jsem mluvil s jedním pánem a ůdajně by to mělo pocházet s Jawy 175 jednovýfuk s roku 1935.Jinak díky za typ.    [wlcek.k] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2010
Odpověď  Najdi nějaké císlo,typ.Možná na 250spec. nebo duplex.Ale chce to něco z ně vyčíst a on se někdo najde,kdo poradí.    [CZ]   25.09.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Začátek - jawa 175 special


 Ahoj pořídíl jsem si novou hračku a měl bych na vás zkušené prozby :-)
Rám je číslo 44509,motor 44719,převodovka 44719 patří to k sobě? pokud jsem dobře hledal tak by to měl být rok 1939.Ale nenašel jsem co na tento rok patří tak bych nerad začal skladat to co tam napatří..Děkuju    [Fisera1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 219 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zapojení vypadá v pořádku. Předně bych vyzkoušel osvětlení použitím 6v zdroje, třeba baterie. Tím se vyloučí závada na světelných cívkách. Pak je třeba vyzkoušet přepínač a zkoušečkou vývody ke světlům - zda jsou pod napětím. Tím se dostaneme až k žárovkám. Tam může být třeba závada v ukostření. Spínač světel má dva okruhy. Jeden na zadní světlo - to se spíná u obou krajních poloh a pak další u předního světla, kde krajní polohy spínají hlavní žárovku nebo parkovačku. Jeden okruh má 6v žárovky a druhý 12v.    [lipcaa]   21.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  prázdné schéma pro malování..    [Daniel22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, prosím o pomoc se zapojením kabelů. Mám jawu 250 bez baterie, klaxonu a přepínače světlometu. Kabeláž mám zapojenou dle schématu na obrázku, ale špatně - nesvítí. Prosím o pomoc elektrice vůbec nerozumím a tak přikládám prázdný obrázek pokud by chtěl někdo v malování doplnit co kam zapojit?    [Daniel22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2020
Odpověď  Kdyby nekdo schanel 4V nabijecku tak cinan ji ma. Jen je potreba tam dat ceskou vidlici.

https://www.aliexpress.com/item/free-shipping-4V-b attery-charger-4-8V-1A-vrla-lead-acid-battery-char ger-intelligent-charger-reverse/32534434055.html?s pm=2114.01010208.3.100.rfl3fb&ws_ab_test=searc hweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_ 10084_10083_10080_10082_10081_10110_10136_10137_10 111_10060_10112_10138_10113_10062_10114_10141_1005 6_10055_10054_122_10059_10099_10078_10079_10103_10 073_10102_10096_10070_10148_10123_10147_10052_1005 3_10124_10142_10107_10050_10143_10051,searchweb201 603_4,afswitch_1,ppcSwitch_5&btsid=a55fc56c-2c 0f-4d1f-aead-f08b48312781&algo_expid=ca3b9c6a- 8311-4f58-b093-f597896cfce6-12&algo_pvid=ca3b9 c6a-8311-4f58-b093-f597896cfce6    [CIJOML]   10.04.2017
Odpověď  Ahoj,

bojuju s tím taky. Musel jsem použít repliku vypínače v př. světle, kdyby si potřeboval zapojení, můžu Ti ho poslat. Zatím jsem jezdil bez baterky, koupil jsem 6 V, když jsem to všechno zapojil, svítilo to. Ale pak mi to začalo přes klakson na řídítkách zkratovat, tak jsem to radši odpojil. Takže zkouška při běhu a zároveň zapojené baterky se nekonala. Kdybys to prověřil, zda 6V je schopna dobíjet, budu rád za info.
Zd.    [Hornet2130] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2016
Odpověď  Ta se částečně dobíjí pres ten usmernovac ne? A na nabíjení muzes pouzit 6v nabijecku a 2,5V zarovku    [Mates]   10.06.2016
Odpověď  a cim ji dobijet?    [CIJOML]   10.06.2016
Odpověď  asi tuhle olověnou bych tam dal https://www.topbaterie.cz/4v/bezudrzbovy-oloveny-a kumulator-4v-4ah-dhb440-pro-svitilny-p2306-%28B966 4%29.html    [Mates]   10.06.2016
Odpověď  Netusite, kde sezenu 4V baterii a 4V zarovky? Hledam po netu a jedinny co jsem nasel sou nejake baterky do zaloznich zdroju. Ani nevim, cim bych takovou baterii dobijel?    [CIJOML]   10.06.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nalezeno :)    [CIJOML] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2016
Zobrazeno 10 z celkem 219 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (219) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

jawa special přední pružina


 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat. Když jsem rozebíral rezavou kostru, tak se přední pružina nedotýkala rámu. Když jsem to opískoval a nalakoval, tak stará původní pružina drhne krk rámu a ryje do něj rýhy. Sehnal jsem novou pružinu, ale dělá to stejné. Nevíte co jsem mohl otočit, nebo špatně poskládat, že mi to takto nesedí? Přitom původní pružina předtím nedrhla a teď ano. Nebo kde kupujete přední pružiny, aby vám seděly na moto? Jednu jsem koupil a musel jí vrátit, protože neseděly ani průměry na koncích. Díky Radek    [Radek]   08.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak tak je to tedy s panem Mikinou. Ti lidé, co od pana Mikiny něco takhle zaručeně originálního koupili nemají být jen nasraní ale mají jít rovnou panu Mikinovi ty jeho zaručené originální díly, ty všelijaké kabochony, koncová světýlka, pedály na Robota a jiné omlátit o hlavu.Ale pozor! Vše značeno FJ!
V každém inzeráte zdůrazněno. A jak se ještě panáček čertí, jaký tady předvádí divadlo, místo aby v koutku tiše zpytoval svědomí tak to ještě rozviřuje. Pane Mikino , znám vás osobně, před několika lety jsme se na burze ve Zloníně bavili, taky jste tam prodával ty svoje předražené originály značené FJ, takže vím o koho se jedná.    [skutečný Past]   11.04.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [skutečný Past]   11.04.2020
Odpověď  Romane nezlob se, ale kdyz mi lide pak nosi ty tvoje zarucene originaly, abych jim je zadelal na motorku, tak jsou celkem nasrani. Bohuzel pravda boli. A radit zde na foru davno nema smysl, protoze lide si ty vyctene nesmysly z netu vyvratit nedaji.
Ty tve vybuchy a samomluva by chtely tabletku.    [k.]   11.04.2020
Odpověď  Pane Romane Mikino. Vy jste zralý na psychiatra. Na rovinu. Jestli skutečně prodáváte předražené, falešně označené raznicí FJ, díly na Jawy tak jste prachsprostej podvodník, kterej dříve nebo později narazí. Spíte dobře? Navíc vás znám i osobně. Je to jen čistě váš boj. Kdo jakou pověst si vytvoří, takovou ji bude mít. Jste mi naprosto ukradenej, já od vás nikdy nic nekoupil ani nekoupím ale pokud nemáte čisté svědomí je jen otázka času kdy narazíte. Je to věc těch, kdo od vás něco koupili. A těmi zbytečnými příspěvky nic nedokážete. Mě jste ukradenej a víc se k tomu vyjadřovat nebudu.    [skutečný Past]   11.04.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [K]   11.04.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   11.04.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [K]   11.04.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   11.04.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [K]   11.04.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   11.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zodpovězené téma  

Řízení Jawa special


 Dobrý den, sháním hlavní šroub řízení. Jedná se o šroub, kterým jsou přišroubovaná řídítka a zároveň tlumič řízení, kdyby měl někdo navíc, koupím. Díky    [Majkl]   01.12.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den pane Píčo Past je vidět že ste opravdu fundovaný odborník jak ste označil v tom příspěvku malinko níže tu plynovou rukojet JAWA ROBOT, myslíte si pravdu že takto vypadá plynová rukojet na JAWA Robot??? , opravdu ????, vy opravdu můžete jen dělat co Vám jde velice dobře a v čem ste fundovaný odborník a to Pomlouvání a špinění podepsaných přispivatelů na zdejším foru 11.04.2020    [Roman Mikyna]   11.04.2020
Odpověď  Tu první mám na Robotu, má mosazné koncovky , je značena FJ a oproti té druhé má menší průměr. Nevím, jak je to na speciálce, jestli nemá větší průměr než Robot, mám i stejné díly značené FJ s větším průměrem. Druhou mám na motokolu Premier, řidítka mají větší průměr než Robot, v tom prostředním dílu běhá běžec plynu. Třeba se podobná plynová rukojeť i na Robotu používala s menším průměrem, než mám já na Premieru.    [Past]   24.02.2020
Odpověď  No nechci to hrotit a je fakt že sám nemám ani robota ani premiér , ale ta první se podle mne používala na robotech a specialkach . Ta s nátrubkem je ,ale taky vidět na google ve fotkách na robotovi. A v replice prodává pan Ryšavý plynovou rukojeť na robota rovněž s netrubkem. I původní gumový návlek se mi zdá na předválečnou Jawu. Ale sám nevím , teď by mě to už taky zajímalo. Snad se ještě někdo připojí s názorem.    [Jura]   24.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jiříček 1 se ptá na tenhle    [Past]   23.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ne. Na Robota vypadá takhle    [Past]   23.02.2020
Odpověď  Já bych řekl že je to robot . Ne ?    [Jura]   23.02.2020
Odpověď  Úplně stejnou mám na motokolu Premier s motorem Fichtel&Sachs 98 z roku 1937.    [Past]   23.02.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ještě tady. Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Potřebuji poradit s rukojetí plynu. Ta přední jawa speciál dle a zadní ???? Hliníkové konce pro bovden takový nátrubek a pro mne úplně neznámý vnitřek. Pozná někdo?    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím o radu , neznáte výrobce této části(viz foto) na speciálku tuhosti řízení? Hledal jsem a nemohu najít,ale vím že na burze v Brně se nabízely. Děkuji za pomoc.    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 vodník


 Dobrý den,
Číslo rámu a motoru shodné 46823, měl by to být rok 1937 podle typového osvědčení.
Prosím o rady, co je na moto špatně, neoriginál a na kolik tento stroj dnes vyjde +-.
Prý tento kus byl vyroben jako testovací v sérii 2-3ks?
Děkuji    [nepovim4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prosím o kontakt na majitele. Děkuji va.t@seznam.cz    [vodník] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2020
Odpověď  Dobrý den,
neuvažujeme o prodeji motocyklu?
O motocykl mám zájem hmva@seznam.cz
Děkuji za odpověď T.V.    [Tomas V]   26.01.2020
Odpověď  Taky bych se přiklonil k projevu všetečných "zlatých českých ručiček", jejichž projev v oblasti veteránství je spíš k breku. Cena těžko odhadnutelná - co kdo dá - jeden uvidí raritu, jiný znehodnocený stroj. Já spíš to druhé - detaily typu topenářská zátka (nebo co to je) jsou až skoro úsměvné. Ale nemyslím si, že by se to prodalo nějak bídně - spíš naopak, lidi jsou dnes lační po všem.    [č]   05.05.2017
Odpověď  Dobrý den,
děkuji za zajímavý dotaz a obrázky pěkných motocyklů.
Vezmu to od konce - vodník je velmi zajímavý. Zatím jsem viděl 4-5 dochovaných motorů či motocyklů. Váš stroj je další v řadě. Je zajímavé, že většinou se kus od kusu liší. Váš motor je ale jiný, než jsem dosud potkal. Dle provedení válce a chladiče bych si dovolil soudit, že nepůjde o výrobu Zbrojovky Ing. F. Janeček ale spíše o individuální přestavbu. Dle dochované dokumentace dodaných motocyklů byl stroj s výrobním číslem motoru do odeslán z továrny dne 9.3. 1937, zástupce "U. a A." zákazník Odehnal. U motocyklu není žádná zvláštní poznámka.
Továrna se vodním chlazením zabývala již kolem roku 1934-35, později zájem v Jawě opadl. Váš motocykl je velice pěkný velmi zajímavé je otočení válce dozadu. Ano karburátor tam máte poválečný, ale to je dnes běžné, zvláště, pokud se na tom má jezdit.
S pozdravem
Arnošt Nezmeškal    [nepovim4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě celkový pohled    [nepovim4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 speciál


 Prosím potřebuji poradit,mam repasovat a nechat chromovat rafky které jsou rezate nebo koupit replikové ,má s replikami nekdo zkusenosti jaka je to kvalita atd ,dekuji za pomoc.    [LucieRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  www.ceskerafky.cz    [monty]   31.01.2020
Odpověď  Stávající ráfky vám nikdo pod chrom nevyleští, díry pro dráty by roztrhaly leštící kotouče.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace Jawy 175 předválečna.


 Dobrý den pane Arnošte,
s dovolením Vás také požádám o identifikaci Jawy 175 č.motoru 35331, č.přev.34795 a
č.rámu 5811. Dále o identifikaci samotného motoru č. 54004.
Moc děkuji za ochotu.    [chmelda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pro pana Arnošta

děkuji Vám za identifikaci a motor č. 54004 má opravdu malý válec a hlavu.
Děkuji ještě jednou.    [chmelda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2020
Odpověď  Dobrý den, dovoluji si odpověd na Váš dotaz napsat k tématu, kde již máme většinu podobných dotazů..    [Arnošt]   22.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 Villiers zapalování


 Dobrý den,
skládám motor z Jawy Villiers, který se ke mě dostal již rozebraný. Nevím jakým způsobem je připevněna deska statoru zapalování ke skříni motoru. U Speciálky si vzpomínám, ze toto bylo vyřešeno třemi šrouby ve středu desky. Tady ale nejsou díry pro šrouby ani v desce, ani v pravém karteru. Deska jde nasunout na pravé pouzdro klikové hřídele, ale nikde nevidím, jak byla zajištěna proti pootočení.
Věděl by někdo? Děkuji    [Knoxville634] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dekuji za fotky upevnění zapalování u Villierse.    [Vladan]   23.01.2020
Odpověď  omlouvám s, klikl jsem vedle, prosím admina o odstranění. Dávám text na správné místo..    [Arnošt]   22.01.2020
Odpověď  pro chmelda

motocykl Jawa 175 s číslem motoru 35331, k tomuto stroji se naštěstí dochovala i druhá podorobnější evidenční kniha, kde někdy bývají uvedena i výrobní čísla rámu ve Vašem případě máme štěstí, a kniha potvrzuje, že motocykl měl číslo rámu 5811
motocykl byl odeslán z továrny dne 16. 6. 1934, zástupce je uveden zkratkou "Korm." zákazník Slauer
ona podrobnější kniha, vedle potvrzení čísla růmu ještě uvádí, datum zhotovení 8.6.1934, v kolonce datum dodání se píše 15. 6. 1934, v kolonce výbava "tandem. sedlo, nosič, stupačky", v kolonce příjemce Pavekl Slauer, Lipt. Trnovec (dnes součást Liptovského Mikuláše na Slovensku
rozdíl mezi číslem motoru a číslem převodovky je poměrně malý, a je možné, že takto to odelšlo z továrny

samotný motor s číslem 54004 je zajímavý, dle čísla totiž jde o motor z motocyklu Jawa 175 v provedení pro autoškolu. Tento kus je z poválečné cca. 50kusové série těchto "autoškol" dle evidenční knihy, odesláno dne 18. 4. 1946, v kolonce číslo rejstříku je poznámka "dvojí řízení" v koloncde zástupce stojí P.O., tedy přímý odběr z továrny, v kolonce zákazník Šulc
předpokládám, že tento motor má ještě malý válec a hlavu? V posledním týdnu už třetí autoškola, kterou jsem hledal:)    [Arnošt]   22.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [PeterB]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ja to mám takto.    [PeterB]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Byla tam taková plechová příchytka ke šroubu, který drží motor v rámu.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020
Odpověď  Mám stejný problém může někdo prosím poradit?    [Vladan Žůrek]   18.01.2020
Odpověď  To se toho za 20 dnů dozvěděl :-(. Kde jsou všichni odborníci, když někdo položí konkrétní dotaz?
¨Zapalování není anglické, ale starší typ Jawáckého.    [erik zubek]   28.04.2018
Odpověď  pokud mate karter bez děr na šrouby, tak to bude podle mě ještě na starší typ zapalovaní anglického-ten měl jeden šroub z boku odlitku myslím    [hopik honza]   28.04.2018
Odpověď  dobry večer.tiež mam ten isty problem ako vy,ak by ste to vedel dajte vediet pripadne kto vie poradit.vdaka    [robert]   26.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapalování Jawa villiers / Special


 Poradí někdo, jaké Speciálkové zapalování patří na jaký mnodel?
Mám dvě zapalování a každé je trochu jiné. Mají jiné rozložení cívek, kdy zapalovací cívka je vůči elektrosvorkovnici na opačných stranách. I tvar desky je trochu jiný.    [Ondra S.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=137&idtop=183189    [PeterB]   30.12.2019
Odpověď  Děkuju za radu. Ještě se zeptám, jak přesně vypadá anglické zapalování na první Villiersky?    [Ondra S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2019
Odpověď  Vpravo    [erik]   30.12.2019
Odpověď  To zpravo je starší model, takže na českou "Villiersku"    [erik]   30.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  z druhé strany    [Ondra S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

jawa 350 ohv druhý vyrobený kus.


 na aukru někdo inzeruje druhý vyrobený kus JAWY 350 ohv. Motor koupený před cca 14dny v Bruntále /inzerován na i-veterán/, rám dříve na Vysočině , nějak se mi to nezdá . Co vy na to?    [milan]   19.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Aby to nevypadalo, že jsem to pustil z hlavy.Předevčírem jsem hovořil s panem CZ a když jsem mu řekl o co jde, jen se usmál, prý pokud je EMka ze sériovým motorem není o čem hovořit.Otázka ovšem je, kde závod uskutečnit, jsme Praha východ a do Brna se mu asi nebude chtít jet.    [jwm]   28.11.2019
Odpověď  Já s Montym v Brně budeme, pana CZ oslovím ale nejsem si jist, jestli on v Brně bude, měl velké problémy s páteří, dlouho již nezávodí ale zkusím to.Můj stroj pokud bude zájem, bude k dispozici ale o ten primárně nešlo.Jinak schůzku mohu domluvit.    [jwm]   04.11.2019
Odpověď  Pane jwm, tak jsem na uvedený závod zvědav. Zmínil jsem se i kamarádům z klubu co OHV znají jen z fotek a z povídání a byli by nadšeni z toho být pouhými diváky a s Vámi a panem CZ hodit odbornou řeč. Doufám že jste vše dohodnul a zmiňované stroje se závodu zúčastní, zvláště jak uvádíte zmiňovanou OHV pana CZ. Jsem nadšen, že už to konečně nebude mlácení prázdnou slámou a že Vaše jawy pojedou na plný plyn a pan CZ ukáže motocyklu s obsahem 750 se svou jawou záda.    [Marek]   02.11.2019
Odpověď  Zdravím Tě Aleši, ale Já jsem se bavil o jawě 350 OHV pana CZ, ne o svojí ale když se Tvým nápadem zamyslím, proč ne, je mě jedno, jestli povezu jeden stroj nebo dva:-)))    [jwm]   01.11.2019
Odpověď  Když si spočítám jedna a jedna, tak přece spodová Emka se sajdou, která má nějakejch 22 koní podle techničáku přece nemůže JAWĚ 350 OHV solo stačit ani omylem.

Navrhuju veřejný soukromý závod v Brně na Revivalu v červnu 2020 http://www.brnogp.cz/.

JWM tam bude jistě, já mu přijedu krýt záda se svojí vrchovkou, a uvidíme........    [Monty]   31.10.2019
Odpověď  Tenhle závod byl opravdový, ne nějaká jízda veteránů, byla to Žižkovská čtvrtmíle, jíž jsem byl několikráte účastníkem a vím o čem mluvím, panu CZ vrchovka opravdu jede.Byla by tu šance nemlátit prázdnou slámu a není problém dohodnout " malý soukromý závod" pro pár nadšenců.Vaše M-ka proti jawě 350 OHV pana CZ.Mě jede také hezky ale musím sebekriticky uznat, že na pan CZ nemám ani náhodou.    [jwm]   31.10.2019
Odpověď  Je to zajímavá debata a pro mne, který na J 350 OHV nikdy nejel poučná. Je to pár let a připletl jsem se náhodou do závodu-jízdě veteránů a přede mnou jel borec právě na J 350 OHV a evidentně stíhal kolegu před sebou..Nechtěl jsem překážet tak jsem s M 72 se sajdou přidal a oba závodníky předjel..Nebylo to na rovině a ani jsem se tehdy nedivil..Budu se muset příště poučit a brát tuto motorku vážněji...    [kříž]   22.10.2019
Odpověď  Marku, to, že něco nevíte, ještě neznamená, že to neexistovalo,musíte se ještě mnoho učit.Znalec, závodník a sběratel pan CZ ví o čem mluví a na Žižkově na závodech čtvrt míle jsem byl osobně několikrát a musím potvrdit jeho slova. Ohv Jawa ujede na akceleraci i třeba Jawě 500 OHC, mám oba stroje, mohu posoudit a panu CZ jede opravdu neobvykle rychle, ještě rychleji než ta má OHV.    [jwm]   28.05.2019
Odpověď  Přečetl jsem si celou diskuzi a kromě toho, ze se debata týkala druhého vyrobeného kusu jawa 350 ohv se zde jistý CZ baví o jawě 350 ohv s tlakovým oběžným mazáním z roku 1932 a jawě 250 ohc či ohv. Nikdy jsem o tomto neslyšel, natož o jawe 600 ohv o které píše. Vzhledem k faktu, který zde uvádí, ze jawe 350 ohv s pevným startem byla naměřena po 400 metrech rychlost 127 km/h mi přijde ze si z nás trošku svými příspěvky CZ střílí a tahá nás za nos... Předválky nedělám, jawa 350 ohv je hezká motorka, ale v tomhle asi jistý CZ nemá pravdu.    [Marek]   27.11.2018
Odpověď  Zůstal nakonec druhy vyrobeny kus ponechán v původním stavu či renovován? Nevíte?    [Libor]   26.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (56) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Special - Zapalování


 Dobrý den.
Prosím,o radu jak nastavit předstih.
Jiskra je pěkná. Když dám 7mm předzápal tak to kopne až se pootočí magnet,pokud méně tak nic..
Případně dobře zaplatím za seřízení.
České Budějovice    [MilanMrzena]   24.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Woodruffovo pero, lidově "klínek" z materiálu - C45 (DIN 6888) / 12 050 (ČSN 41 2050), oboustranně broušené.    [J]   23.11.2019
Odpověď  Mam specialku 250 s kaburatorem graetzin zkoušel jsem taky 7mms odtrhem 0.3až0.45mm ale nefunguje to, tak jsem v horní úvrati dal odtrh 0.05-0.1mm a nakopnu to na první kopnutí bez sytiče.Dávejte pozor na klínek u magneta a ten kužel na hrídeli musí licovat. Klínek musí být z měkkého materialu 11 600 aby při střihnutí nepoškodil kužel.Kostˇa.    [trifonov]   23.11.2019
Odpověď  Dobrý den, mám problém s Jawa 250 speciál. Moto jsem vyčistil a zkusil nastartovat. Odtrh nastaven na 5 mm, předstih 0,3mm. Karburátor z jawa 353, rozebrán a vyčistěn. Motor ani převodovku jsem nepůlil, vše původní. Střílý do výfuku a sem tam do karburátoru. Video na konci textu. Může mi někdo poradit, kde je problém. Předem děkuji.

https://m.youtube.com/watch?v=BF-tmkoR87c    [TomasskybaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  Zdravím. Myslím si, že tých 7 mm predzápalu môže pravdepodobne súvisieť s najväčším magnetickým odtrhom. Nemám síce špeciálku, ale podobné to je u ČZ aj Ogara 2, proste u zapaľovaní zotrvačníkovým magnetom.    [Roman]   22.05.2018
Odpověď  Zalapování pomohlo. Teda, trochu pomohlo i modrý lepidlo na závity, magnet drží.
Nicméně - musím říct, že to mám naprosto stejný jako Milan Mrzena - předzápal 7mm a motor jede. Dám o fous míň (zkoušel jsem od 4 do 6mm) a nenakopnu to ani kdybych se zbláznil - to jsem na každým milimetru laboroval s karburátorem - trysky od 85 do 105, první, druhá, třetí poloha jehly.. Prostě ani neslíbí. Nastavím sedm a jde na kopnutí. Akorát ten motor pak jde hodně natvrdo.    [Honza]   21.05.2018
Odpověď  To zalapování není blbej nápad, zkusím. Štve mě, že jsem akorát ten motor složil, zavrčel si jen pár sekund a měl bych to zase rozebírat. Jen mi není úplně jasný provedení, když to vlastně na sebe začne dosedat až dotažením té matky v magnetu. No, až k tomu přijdu, budu chytřejší.
Díky!    [Honza]   03.04.2018
Odpověď  A ještě startovat s dekompresorem přesně podle manuálu. Chce to cvik a je to v pohodě.    [Pavel]   03.04.2018
Odpověď  Tak hlavně zabrousit kužely. Pokud se střihnul klínek, není to ničím jiným, než špatným kuželem. Starší JAWY specky žádnej klínek nemají(ani angličany) a jezdí taky. Jemnou brusnou pastu, a zabrousit kužely na sebe,pokud je to málo, nebo rozebrat a přebrousit na brusce.

Sebelepší klínek Vám nepomůže.    [Monty]   03.04.2018
Odpověď  Panove, dovolim si ozivit tohle tema. Dneska jsem byl v podobny situaci. Poskladal jsem, natahnul benzin, slapnul a dostal takovej kopanec, ze nejen, ze se ten magnet protocil, ale strihnul i ten klinek normalne po dylce. Dotazeny to bylo fest, otazka je, co ted. Bez klinku motor bezi asi tri sekundy, pak se to pootoci a je vymalovano. Dotazeny to bylo docela fest. Nevite, jestli ty klinky nekdo vyrabi? :) nameril jsem 3x3,5x16mm, doma tyhle presnosti asi tezko dosahnu.    [Honza]   02.04.2018
Odpověď  Karburátor z péráka by neměl hrát roli. Osobně si ho na Speciálku dam taky, do tý doby než seženu origo. Jeden muj známej ho na speciálce má a tvrdí, že jede suprově    [DaPe]   04.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 OHV / odkrytý ventil / přepákování zadní brzdy


 Zdravím všechny vespolek, dokáže mi někdo pomoct s přepákováním zadní brzdy u prvního typu vrchové Jawy? Mám tam příplatkové nožní řazení (kulisa jako u Speciálky), brzdový pedál je na levé straně, štít kola na pravé.
Jak vypadá mechanizmus přepákování? Jaku ten na Speciálku? Pak ale jak a kam se připevní? Dělá ho někdo?
Můžete mi prosím toto téma osvětlit, případně poslat fotografie přepákování?
Předem děkuji za rady.    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dej telefon.Poslu fotku,eventuálně půjčím origo díl.Kdysi podle mého dílu vyráběl repliku Eri    [Jawa 24]   17.11.2019
Odpověď  Děkuji Jawa24 za upřesnění. Máte i fotku jak tento díl vypadá? Nebo nevíte, kdo by tento díl prodával nebo měnil za jiné? Nebo nevíte jestli se vyrábí replika? Předem děkuji.    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
Odpověď  Místo spodní příčky v rámu která drží konec blatníku,je odlitek ve kterém je uložena ta převaděči hřídel    [Jawa 24]   13.11.2019
Odpověď  Mě právě mechanizmus přepákování chybí a nevím jak vypadá, proto se po něm pídím. Můžete mi ho prosím vyfotit ??    [JH]   13.11.2019
Odpověď  Takhle je to dobře jinak by se muselo vyměnit zadní kolo s té novější ale to není
originální.Nechat tak .    [milan]   13.11.2019
Odpověď  Ahoj toto na třistapadesátku rozhodně nepatří.    [milan]   13.11.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přepákování pro Jawa Speciál - používalo se i na OHV?    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

6-miestne číslo motora na Jawa Special 250


 Vedel by mi niekto prosím poradiť s číslom môjho motora ?
Na motore je 486716 = zda sa mi ako keby tam ta 4 bola dodatočne doklepnutá.(preco by to niekto robil ?)
Na prevodovke je zasa len 86716. Myslel som ze cisiel bolo vzdy len 5.
Stretol sa niekto uz s niečim podobným ?
Dakujem
Juraj    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry den, chcel by som sa opytat či niekto nema rozobratu prevodovku z JAWA 175/250 SPECIAL potreboval by som vediet rozmery tohoto operneho kružku čislo 62207 . Dakujem [Jan] 07.10.2019    [janikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2019
Odpověď  Dobry den, chcel by som sa opytat či niekto nema rozobratu prevodovku z JAWA 175/250 SPECIAL potreboval by som vediet rozmery tohoto operneho kružku . Dakujem    [Jan]   07.10.2019
Odpověď  Spíš celé číslo motoru je vybroušeno a přeraženo. Obě hvězdičky jsou a zůstanou nezvykle divně rozházené - i kdyby někdo jen přirazil tu 4 ku.    [Honza]   30.08.2018
Odpověď  4ka podle mě jednoznačně doražena.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....a este prevodovka    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

KABELÁŘ NA JAWU SPECIÁL


 Zdravím. Poradí někdo jaký průměr mají mít opředené vodiče na Jawu Speciál, případně kde je sehnat? Předem děkuji. Lumír    [LUMÍR]   12.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, chtěl bych se poptat zda by někdo neměl k odprodeji původní opletený vodič opletený vodič. Všechny mám původní jen k zadnímu světlu je natažená černá licna. Nechci, aby mi tam "svítil" vodič nový.
Předem děkuji    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2019
Odpověď  firma Dratek http://i-veteran.cz/forum/forum_userpictures/4_dra tek_1.jpg    [gsxrfun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 5.6.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Přepínač a patice


 Paradi někdo, prosím, z čeho je přepínač a patice?
Děkuji.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Nemáte prosím v přebytku na Jawu 175 speciál


 můžete někdo nabídnout pro JAWU 175 speciál z přebytků:

spouštěcí segment kat. č.62214 (obr. 1)
pružina řadící páky kat. č. 62329 (obr.2)
nabídněte    [František]   04.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 speciál palivové potrubí


 Ahoj neznate prosim vas nekoho kdo dela repliky palivoveho potrubi na jawu 175 specil s karburatorem williers MK2.Dekuji za info.    [hasiasi]   14.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA 100 ROBOT - ROK VÝROBY..?


 Zdravím, tátovi se podařilo sehnat robota, bohužel k němu nebyly už žádné papíry a není na něm výrobní štítek. Dá se dohledat rok výroby podle čísla na motoru? Popřípadě kde?
Díky za odpovědi!    [Ondřej]   12.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozeta Jawa Robot


 Zdravím - nevíte někdo, jakou povrchovou úpravu měla v originále rozeta u Jawy Robot. (černění, barva??)
Děkuji za zprávu. František    [František]   08.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Robot renovace


 Potřeboval bych poradit ohledně renovace Robota. Číslo rámu je 7982. Má to být 2. série rok 1938. Jde mi o linkování a držák spz na předním blatníku. Moc děkuji za odpovědi    [mrmlikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Gumové tlumiče rázů


 Jawa speciál,kde mohu sehnat gumové segmenty spojky,motoren.sk je má vyprodané.Díky Vamel    [melichar]   08.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Special


 Dotaz pro pana Arnošta: Stal jsem se majitelem Jawy 250Special, chtěl bych vás poprosit o identifikaci čísla rámu a motoru. Číslo rámu 8551 a motor s převodovkou 79634. Pak mám ještě rozebranou Jawu 175 Special, číslo motoru s převodovkou 48890, rám je 48786.A poslední rozebraná Jawa 175 Special,číslo motoru 35831, převodovka 37796,rám 50431. Moc vám děkuji za váš čas a ochotu.    [JulieRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tachometr Jawa Special


 Po 10 letech ježdění na Jawa 250 Special se mi dostal do rukou tachometr. Než jsem tachometr namontoval byl odzkoušen (tachometr, náhon, převodník 2.1, tak jak to má být na motorce). Narazil jsem na problém v tachometru. Počítadlo funguje jak má, ale netočí se dostatečně rychle ukazatel rychlosti. Pokud to dám na aku vrtačku, tak se to stejně točí málo a pokud to dám na klasickou vrtačku tak vše funguje. Jen mě znepokojuje to množství otáček. Je možné, že by mohl byt unaven magnet co je pod ukazatelem? Nemáte někdo podobný problém?    [mrmlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175-250 speciál


 Dobrý den, chci si postavit Jawu speciál a vlastním rám,nádrž a pár drobností. Nevím jestli je to ze 175 nebo 250, může mi někdo poradit, jak se to pozná.Děkuji V.D.    [Václav Diviš]   11.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa speciál 250 elektrické schéma


 Dobrý den prosím nemá někdo schéma na zapojení el.na Jawa speciál 250. Děkuji    [Luděk]   25.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

JAWA 175 speciál - Těsnění ložiska v převodovce


 Dobrý den pánové,

mohl by mi někdo poradit, jak bylo utěsněno kuličkové ložisko v převodovce směrem k prostupu hřídele ke spojce? Převodovka je podle výr. čísla z roku 1938.
podle katalogu je tam jenom plstěný kroužek kat. č. 62108, který rozměrem zapadá do ložiska a těsní vlastně klec s kuličkami. Bylo pak mezi ložiskem s plstěným kroužkem a stěnou převodovky ještě něco?

Děkuji za odpovědi.

franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodovka jawa 350 ohv


 dobry den chci poprosit zda by někdo oměřil pružinu aretace rychlosti jawa 350 ohv nožni řazeni diky    [Josef Pacal]   15.07.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006