MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298075 příspěvků |7112 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 77 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 17.1.2019 06:56  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 450
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 216
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 731      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 13 / 167      Příspěvků Příspěvků: 7943
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 538 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za info    [spec]   10.01.2019
Odpověď  Mnohy dik pane "Arnoste". Jake nezistne sluzby Vy zde nabizite, je neuveritelne. Bez Vasi podpory bychom my, "zazrani priznivci historickych stroju", byli asi jako "telo bez duse". Mel jsem moznost Vas nedavno navstivit ve Vasem "kralovstvi" a byl jsem Vami, Vasi zapalenosti pro vec, naprosto "nakazen". Neni mnoho takovych lidi.... Vseho dobreho v 2019. Fosil    [FosilRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2019
Odpověď  Děkuji už jste o tom našem Minoru informoval níže.    [Pavel]   08.01.2019
Odpověď  Dobrý den, prosím p. Arnošta o identifikaci výrobní číslo 7537 Jawa Minor    [pavel]   08.01.2019
Odpověď  Pro Jaroslav Jawa Robot číslo motoru 593, odesláno 4. 8. 1937, zástupce Neuberger, zákazník Bojarsky. Jméno tohoto zástupce nemám v seznamu, ale je tam uvedeno podobné jméno Neugebauer Eduard Uh. Hradištrě (možná jde jen o špatně zapsané jméno, nebo to bude jiná osoba - nevím..) Jawa 175 s číslem motoru a převodovky 38045 (čísla rámů nejsou v knihách většinou uvedená, ale to vaše se zdá být odpovídající k číslu motoru) váš motocykl byl odeslán z továrny dne 21.6. 1935, zástupce Rosel (psáno s přehlasovaným o), zákazník Stuchlík k tomuto číslu motoru existuje ještě druhá evidenční kniha tam se píše - datum zhotovení 18. 6. 1935, datum dodání 22.6. 1935, příjemce Emil Rosel, Dvůr Králové n. L. ještě pro Pavel v textu o vašem Robotu číslo motoru 6501 jsem se upsal, píšu tam jednou "Kopecká" má to být jen "Kopecký" - omlouvám se.    []   08.01.2019
Odpověď  Dobrý den, pro Pavel motocykl Jawa Robot s číslem motoru 6501 byl odeslán z továrny dne 26. 4. 1939 zástupce Sýkora ( v kolonce zástupce bylo původně napsáno, s největší pravděpodobností, "Kopecký" to bylo následně vyškrábáno a přepsáno jménem Sýkora), zákazník Kopecký. Pan Sýkora prodával motocykly Jawa u nás v Německém (dnes Havlíčkově Brodě). Zajímavé je, že motocykl s číslem 6500 šel stejného dne též k panu Sáýkorovi a jako zákazník je uveden zase Kopecká, před jménem je však cosi co by mohlo být "Fr." nebo také možná "J"? Podle záznamu bych tedy soudit, že v jednom dni od Sýkory koupil dva roboty pan Kopecký, a nebo možná dva Kopečtí. Zvláštní je, že v kolonce číslo účtu je u stroje 6500 datum 26. IV. 1939 což chápu jako datum zaplacení, ale u stroje 6501 je číslo účtu 4025/39. To by mohlo naznačovat, že motocykly si koupili dva různí lidé stejného příjmení..    []   07.01.2019
Odpověď  Dobrý den, prosím vás můžete mi zjisti Jawu Robot výrobní číslo 6501. Moc vám děkuji    [pavel]   05.01.2019
Odpověď  Dobrý den, přeji panu Arnoštovi v roce 2019 pevné zdraví a hodně trpělivosti při bádání v archivních materiálech. No a všem milovníkům starého železa hodně renovátorských úspěch a kilometrů v sedle.    []   03.01.2019
Odpověď  Dobrý den, koukám, že se můj poslední příspěvek smrskl v jeden nepřerušený odstavec, a to jsem poctivě odrážel - doufám, že se v tom nějak vyznáte, netuším, kde jsem udělal chybu? pro Mirek56f Jawa 350 OHV s číslem motoru 84384 byla odeslána z továrny dne 15. 1. 1946, v kolonce zástupce je P.O - což je asi přímý odběr z továrny, zákazník Komenského ústav (což je asi pozdější Výzkumný ústav pedagogický - viz https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDzkumn%C3%BD_%C3%BAstav_pedagogick%C3%BD_Jana_Amose_Komensk%C3%A9ho )    []   03.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pane Arnošte, i když jsem nikdy nevyužil tohoto vlákna, tak Vám musím vyseknout poklonu za vaší trpělivost a nezištnou pomoc ostatním. Pokud přidáte příspěvek později - viz poslední..., není zač se omlouvat, spíše naopak - je vidět, že se snažíte na nikoho nezapomenout a dáte si práci vše napsat. V dnešním světě spíš unikum. Přeji po všech stránkách to nej do roku 2019.    [J]   30.12.2018
Zobrazeno 10 z celkem 538 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (538) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosim pana Arnošta o indetifikáciu motocyklov:


 Pardon ze zakladam novu temu no akosi sa tu neviem zorientovat: Jawa robot- mam len cislo motoru 593 Jawa 175 Villiers?-č. motoru a prevodovky rovnake 38045, číslo rámu 8334. Moc krat dakujem.    [JardoslavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, dovoluji si napsat odpověď na váš dotaz do tématu "Jawa předválečná číslování rámů", kde o tom píší běžně..    []   08.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 SV, karburátor AMAL 276


 Poraďte prosím, jaký přesně typ karburátoru AMAL 276 přijde na motocykl Jawa 350 SV? Jaký průměr, jaké trysky, jaké označení? V jiných vláknech tu jsou odkazy, kde jde, pořídilt ledasco, ale co tam patří a s čím to jede? Dík    [fobos07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Stojí i s dopravou 374,60 Liber (cca 11.000,-Kč). Bez dopravy cca 333,- Liber.    [FilipS]   03.01.2019
Odpověď  Dobry den,jaka je cena karburatoru dekuji.    [Daniel]   01.01.2019
Odpověď  Psal jsem do Anglie a odpověděli mi toto: The 276AC/1A can be used as a replacement for the original carburetter for your bike. We built a carburetter for another Jawa 350cc Side valve several years ago which used a 110 Main Jet, 106 Needle Jet and a 6/4 Throttle Slide. Já si ho objednávám, kdybyste se chtěl někdo připojit dejte vědět, ať ušetříme na poštovném....    [FilipS]   07.12.2018
Odpověď  Zjistil jste něco? Jezdím léta na Jikov a chci tam dat konečně Amal. Z dostupných na amalcarb.co.uk se mi na první pohled jeví jako možný 276AC/1A    [FilipS]   26.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Tandemové stupačky


 Dovedl by mi prosím někdo poradit,kde by se dali případně i v replice sehnat tandemové stupačky na JAWA 250 Speciál r.v.1938?Děkuji!    [Jára]   19.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tandemové na ČZ 125B/T - 125/150C ?    [J]   31.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím co je toto za stupačky ? Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018
Odpověď  Děkuji za odpověď ;-)    [R]   27.01.2014
Odpověď  Ty nesklopné bych řekl že jsou správně z Jawy, mam ty samé, jen bez těch plech. kroužků, je tam přímo guma. Sklopné jsou v katalogu vyobrazené jinak.    [Tomáš]   19.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  sklopky    [81romeo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,
také bych se Vás všech chtěl poptat, zda nepoznáváte některé z těchto stupaček.
Ty nesklopné jsem sundaval z předválečné jawy 175 special, nevím, ale zda jsou origo nebo je to jen práce nějakého kutila.. ?
Ty sklopné jsem kdysi zakoupil s tím, že by měly být na speciálku, ale nikde jsem je ještě neviděl.. ? (rozměry děr sedí)
Poradí někdo ? Děkuji    [81romeo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2014
Odpověď  kluci já mám tandemové stupačky teda jiné na předválce. Fotku bohužel nemám, ale časem pořídím, jsou nesklopné a trubička je vlnitá. Snad to dobře popisuju    [Jéňa]   25.02.2011
Odpověď  Já ty stupačky na fotce měl taky na motorce    [mara]   24.02.2011
Odpověď  zdravím
Přesně takové jak jsou na fotce na kastlíku Jsem měl také že by nějaký fachman
udělal tolik stupaček .Podle mě jsou originální.Viděl jsem jich více a uplně stejné.    [franta]   24.02.2011
Odpověď  měl jsem na mysli samo levý ten pravý má každá moto standartně i když cenu už nejsou co bývaly. Ty stupačky mi hodně připomínají čz povál. na jawě ty předválečné vypadají podle katalogu jinak.    [Mirek]   24.02.2011
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

kryt primáru


 ahoj našli jsme tento kryt,poradíte přesně z čeho je ?    [PavelK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  A k tomu tyto vršky , snad to mám páry ???    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám dva kryty primáru , oba na pásek , vršky jsou stejné , ale spodky se trošičku liší. Nevíte proč ? Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018
Odpověď  Dobrý deň ak by bol kryt na predaj mám záujem Dakujem    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2017
Odpověď  jawa special, pozdější provedení    [Karel]   10.06.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapalovanie Jawa alebo CZ


 Dobrý deň hcel by som Vás požiadať o pomoc s týmto zapalovanám hlavne s magnetom neviem z akeho motocykla to presne je. Mám ho na predaj a potreboval by som presne na čo sa montoval a približne cenu za aku sa tieto veci predávajú. Ďakujem za rady    [Roman85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kulisu na Roboto poznáš od Speciálky podle toho, že kulisa na Robota je symetrická. Speciálková má jeden ,,nos,, delší.    [Ondra]   27.12.2018
Odpověď  Omlouvám se , ze to vkládám sem , ale nechtěl jsem zakládat další téma kvůli jednomu dotazu . Potřeboval bych vědět jak rozeznam kulisu řazení Jawa robot od Jawa special . Potřeboval bych na robota , ale nádrž mám v chromárně . Zítra jedu mrknout na kulisu z inzerce a nevím co pomerit . Poradil by někdo prosím ? Jde mi pouze o tu část která se šroubuje k nádrži s rychlostmi 1,2,3, . Moc děkuji . Jirka    [Jirka]   21.12.2018
Odpověď  Dakujem za rady    [Roman85] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2016
Odpověď  jasné moja chyba podľa veľkosti jawa robot    [milan]   10.02.2016
Odpověď  Specialka to neni.    [tomas]   08.02.2016
Odpověď  Tak ako teda špecial alebo robot :)    [Roman85]   03.02.2016
Odpověď  magnet bude robot    [M.]   03.02.2016
Odpověď  Ďakujem za radu a podla čoho sa to vie že to magneto je na špeciala a na aký tip?    [Roman85] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2016
Odpověď  Magneto je jawa special, zapalovanie je z čz 125 B,T.    [milanxx]   03.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ešte jedno    [Roman85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2016
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Motor 350 OHV


 Nejde mi sundat tato pruzina.Mel jsem tam stahovak,ale moc se nepohla.Je na to nejaky figl?    [Martin]   28.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jaká pružina? Primár, ventil,...    [petrPHRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

jawa 350 ohv druhý vyrobený kus.


 na aukru někdo inzeruje druhý vyrobený kus JAWY 350 ohv. Motor koupený před cca 14dny v Bruntále /inzerován na i-veterán/, rám dříve na Vysočině , nějak se mi to nezdá . Co vy na to?    [milan]   19.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přečetl jsem si celou diskuzi a kromě toho, ze se debata týkala druhého vyrobeného kusu jawa 350 ohv se zde jistý CZ baví o jawě 350 ohv s tlakovým oběžným mazáním z roku 1932 a jawě 250 ohc či ohv. Nikdy jsem o tomto neslyšel, natož o jawe 600 ohv o které píše. Vzhledem k faktu, který zde uvádí, ze jawe 350 ohv s pevným startem byla naměřena po 400 metrech rychlost 127 km/h mi přijde ze si z nás trošku svými příspěvky CZ střílí a tahá nás za nos... Předválky nedělám, jawa 350 ohv je hezká motorka, ale v tomhle asi jistý CZ nemá pravdu.    [Marek]   27.11.2018
Odpověď  Zůstal nakonec druhy vyrobeny kus ponechán v původním stavu či renovován? Nevíte?    [Libor]   26.11.2018
Odpověď  Nezapomnel.J.500 ohv cestovní a 500,600ohv zav.nemá v pravém smyslu mazání tlakové,oběžné.Olej je odsáván z nádrže v bloku a vtlačován do klik čepu,odkud odstřikující olej maže válec a klik.ložiska.Pak samovolně stéká zpět do vany.Chybí mazání rozvodu.Konstrukce je něco mezi nejednodušším mazáním odstrikem a částečným oběhem.Psal jsem o rozvinuté konstrukci plnohodnotného oběžného mazání se suchou skříní.Nějaké máchání poloviny součástek v oleji za současné naprosté absence oleje v rozvodu,kde se ventily musí mazat ručně před jízdou a během delší cesty,vahadla vazelínou nelze hovořit o nějakém oběhu,i když tam cosi takového probíhá.Popisoval jsem stroje které mažou stejně jako Jawa 500 ohc na kterou upozornoval Marek.    [CZ]   26.12.2010
Odpověď  CZ - tak jste nás poučil,ale zapomněl jste na první JAWU s oběžným mazáním-RUMPÁL.    [Monty]   26.12.2010
Odpověď  Marku.Mýlíš se v tom že Jawa byla okopírovaná od anglie a že přišla s oběž.mazáním až u Jawy 500 ohc.
Předně na vývoji ohv se velkou merou podílel angl.konstruktér a proto ten dojem z podobnosti.G.W.Patchett byl zaměstnanec fy.Jawa,z toho plyne že výrobky jím konstruované nesou stejné jméno i puvod.Nikdy se nikdo neptá,a to platí dodnes,na puvod konstruktéra.Dulež.je značka.
V r.1932 byla vyrobena Jawa 350ohv s oběž.mazáním.U dalších stroju jako 500 ohv,250 ohv se používalo dle potřeby bud ztrátové nebo oběž.Stroj 175 ohv r.36 a pozdější předvál.250 2xohc měly monoblok s tlak oběž.mazáním. Prostor klik.skříně a převodové byl společný a mazání převod.obstarával olej odstřikující od setrvačníku.Mimochodem konstrukce rozšířená hlavně po válce.Dalši výčet stroju než přišla 500 ohc nemá smysl.
To že toto mazání JAWA nepoužila u seriových stroju je jiná kapitola,a sice ekonom.obchodní.JAWA si po krátké,zhruba desetileté existenci nemohla dovolit to co zaběhnuté renomované cizí firmy které by případný slabý odbyt drahého modelu přežily bez těžkých následku.Výroba a obchod vždy byla a musí být nedílnou součástí každého podnikání.
Dnes posuzovat z pohledu vyznavače a sběratele uroven konstrukce desítky let starých stroju je vždy neobjektivní.Výrobci, tehdy a myslím že ani v současnosti nemají zvlášt velké rozdíly ve vývojové základně,ale v možnostech.A to teměř vždy finančních.
Takže by pro posuzování urovně,v našem případě JAWY mělo být dulež.že se to vyrobilo alespon v 1 exempl.Neposuzujeme kapitál firmy,ale konstrukční uroven stroju,a ta byla vysoká.Třeba stroje 250 ohv r.1938 na mezinár. šestidenní.Vybavení motocyklů kyvnou zadní vidlici s centrální pružinou v prostoru čepu kývačky,považuji za velmi pokrokový prvek.
kyvnou vidlicí    [CZ]   26.12.2010
Odpověď  No a je to,jak je příspěvek jiný než utočný a urážlivý už je konec zábavy.Přidejte něco o motocyklech.    [CZ]   25.09.2010
Odpověď  Rh nemám,má soused ale 130 ani náhodou,ale chtěl bych to vidět někdy od tebe,co na to jiní majitelé jaw ohv.    [jirka]   24.09.2010
Odpověď  Předmětem diskuze je 350 OHV r.1936,dřív se nedělali.Už kličkujete.Nechci test,ale znát ty 2 angl.Proč najednou 1 RH za stejnou cenu,dle min.příspěvku by byli 2 lepší.Ted už je 1"1 dobrý příměr.Mluvite podle situace co se hodí.
Na RH jsem sice nejel,ale asi před 15 lety by od mé ohv těžce jeden bit,na jízde v Opočně při rychlostní vložce.Majitel se kasal a neměl na to.Nevím jestli to bylo jezdcem, nebo byl stroj z formy ale na faktu to nic nemění.Dva zuby do rychla,dobře seřízený motor,větší tryska a násoska.K tomu jezdec a jakej byl RH,.no pomalej.Podívali se mi oba do výfuku a bylo po vytahování.
Ostatně 400m s pevným startem v Rudné s potvrzenou cílovou rych.127km svědčí o skvělé akceleraci i dobré rychlosti.I 400m Žižkov se chovala víc než svižně,několik let.
Mam s RH alespon tuto zkušenost.Co dáte do placu vy,at se to rozvine trochu zajímavě    [CZ]   24.09.2010
Odpověď  Nechtěl jsem nikoho urazit,ale prostě je,stejně jako specialka,500.Arielů,Bsa atd. je hodně,ale těchto jaw je u nás podstatně víc.Ta vysoká cena je daná pouze zájmem posledních let.Není to na srazech trochu nuda.    [jirka]   24.09.2010
Odpověď  Jirko, takto vzrušená diskuse se rozběhla mj. díky tomu, že J350 OHV není tuctová motorka, přesto že to tvrdíš a mnozí ti rádi přitakávají. Proč vás pánové zajímá téma o tuctových motorkách? Tak jak se o vrchovce vyjadřujete, řekl bych, že je pod vaší úroveň. Z jiného pohledu je ale onen Ariel RH daleko tuctovější-je jich plno. Problém je v tom, že vlastník Ariela, ač technicky skvělé motorky nemůže překousnout, že Jawa má podstatně větší cenu. Proto pan Zubek dělá Jawy a ne Ariely. Jednoduché a zcela pochopitelné.    [Honza l]   24.09.2010
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, pokud bych vás mohl poprosit také o zaslání výkresu na email: keny76@seznam.cz Předem děkuji.    [Hynek]   10.11.2018
Odpověď  Zdravím, mám doma kopii originálního výkresu dochovaného z Jawy, nevím tedy jaký typ, když píšete krátká verze.Zkusím Vám ho naskenovat a zaslat, jen bych potřeboval váš funkční mail.    [JirkaN]   09.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 175 SRDCOVKA


 Dobrý den,
prosím o radu,kde dělám chybu.Skládám motorku a nemůžu trefit dirku krytu spojky na dirku v převodovce-viz foto.Měl jsem to xkrát rozebrané a stále asi stejná chyba.Děkuji Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nevite nekdo, jestli 175 srdcovka rok 1946 mela profil ramu 2,0mm jako vsechny 175-dmi nebo 2,5mm jako 250-tky?    [faux4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2018
Odpověď  Prosím o info.,jaké mají mít rozměr kuličky ve spojce a kam patří/myslím tyčka k lamelám a páka spojky/.
V katalogu je spojková tyčka 68007,kulička do řetěz.kola 5103,kulička do páky spojky 5121.Nemohu to z toho vyčíst.Kuličky seženu,ale nevím přesně na který konec tyčky,která patří a jak se dá do páky spojky.

Díky Míra    [míra]   09.04.2010
Odpověď  Pro Paul,
díky za ochotu,pokud to nenajdeš,tak já to mám rozebraný a určitě ten kus plíšku najdu,hlavně že jsi poradil,že je to můstek.Pokud pojedeš někdy pře Písek,tak tě zvu za ochotu na kafe.Klidně napiš.Dík Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2010
Odpověď  Ta fotka je z mého katalogu    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Pro Paul,
děkuji,ale tam jsem to nenašel,nemáš přesnější odkaz?
Dík Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2010
Odpověď  Je to 67927.    [Paul]   28.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Alespoň toto    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Omlouvám se tam je jen starší typ. Někdo bude vědět, nebo ti ofotím.    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Zkus třeba http://jawagallery.net/?page=clanky/prirucky    [Paul]   28.01.2010
Odpověď  Pro Paul,
ještě prosím o info.,kde najdu na Webu,katalog dílů na tuto motorku.

děkuji Míra    [rapropiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2010
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

IDENTIFIKACE JAWA SPECIAL 175 KTEROU MĚL MUJ DĚDA


 AHOJ,PROSÍM ZNALCE JAWY O POMOC S IDENTIFIKACÍ MOTOCYKLU JAWA SPECIAL 175 KTEROU MĚL MŮJ DĚDA V LETECH 1946 AŽ 1956.
JDE MNĚ O TO ZDA JE VŮBEC MOŽNÉ PODLE 3 FOTOGRAFIÍ POZNAT CCA ROK VÝROBY POTAŽMO O KTEROU JDE SÉRII.    [phanomenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Můj soukromý typ je, rok 1936-37 a to 9., nebo 11. série.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  DALŠÍ FOTO    [phanomenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 special - jikov 2924TŘ


 Zdravím, nevíte zda se dá na specialku použít karburátor jikov 2924TŘ? Děkuji za odpovědi.    [mat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pojede to na to.    [CIJOML]   28.09.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 special elektrika - světla


 Ahoj, dokáže mi někdo změřit kolk mu dává zapalování na Speciálce?
Mělo by tam být pět cívek - zapalovací(L1), jedna samostatná na zadní světlo (L2) a tři do série zapojené na přední světlo (L3, L4,L5).


Můj problém bude v cívkách L3-L5. Hlavní světlo se rozžhaví sotva do oranžova, městské (po přepnutí jen na městské) zazáří a okamžitě zhasne (žárovky jsem dával podle manuálu 12V-25/25W a městská měla být 3V/6W, ale sehnal jsem jen 6V/3W. Zadní světlo (na L2) funguje v pohodě.

L1 jsem nechal převinout, je ok.
L2-L5 byly prý v pořádku.

Moje měření - L2: 4,4 Ohm, napětí naprázdno ca 25V, se zátěží neměřeno, nebyl důvod.
L3+L4+L5: 1 Ohm, napětí naprázdno cca 33V, se zátěží 2,5V (to celkem chápu, že pak ta velká žárovka skoro nesvítí). Podle odporu tipuju, že je tam tlustej drát, aby to dávalo větší proud.

Co mě ale štve je to, že velká žárovka skoro nesvítí a malá okamžitě shoří, celkově mi nedává ani smysl to, co je v manuálu (žárovka 12V-25/25W a na stejném napájecím okruhu 3V/6W). Měli jste to někdo podobně? Na motorce není ani baterka ani usměrňovač (a nikdy tam ani nebyly). Zapojení přepínače je podle schématu a zkontrolovaný asi čtyřicetkrát.

Mohl by mi prosím někdo proměřit napětí, co mu jde dopředu se zátěží/bez zátěže a odpor cívek L3-L5, prosím? Případně nějaká jiná rada?
Díky, Honza    [Honza]   21.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  mas tam spatne zarovky viz schema: http://www.veteranforum.cz/photos/2013/0051793001465336732.jpg    [CIJOML]   28.09.2018
Odpověď  Opravdu nikdo nemůže vytáhnout voltmetr a zajít k motorce, prosím? Dost by mi to pomohlo. Díky, Honza    [Honza]   06.08.2018
Odpověď  up (jen to pošoupnu kousek vejš, protože furt nevyřešeno)    [Honza]   13.06.2018
Odpověď  nikdo nic?    [Honza]   22.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

6-miestne číslo motora na Jawa Special 250


 Vedel by mi niekto prosím poradiť s číslom môjho motora ?
Na motore je 486716 = zda sa mi ako keby tam ta 4 bola dodatočne doklepnutá.(preco by to niekto robil ?)
Na prevodovke je zasa len 86716. Myslel som ze cisiel bolo vzdy len 5.
Stretol sa niekto uz s niečim podobným ?
Dakujem
Juraj    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Spíš celé číslo motoru je vybroušeno a přeraženo. Obě hvězdičky jsou a zůstanou nezvykle divně rozházené - i kdyby někdo jen přirazil tu 4 ku.    [Honza]   30.08.2018
Odpověď  4ka podle mě jednoznačně doražena.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....a este prevodovka    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

rozdíl


 Zdravím, potřebuji info pro kamaráda. Zakoupil jawu předválečnou bez motoru. Dle jakých znaků rámu a šavlí např. i jiných dílů se dá poznat jestli se jedná o 175 nebo o 250 ?? jsou nějaké jasné rozdíly obou kubatur? díky za vodítko    [libo]   26.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hynku díky za odpověď .    [Jirka]   21.08.2018
Odpověď  Ano, hokejky pro srdcovku jsou jiné.    [Hynek]   21.08.2018
Odpověď  Dobrý den, mám dotaz . Koupil jsem motor 175 tzv. srdcovka , ale nesedí mi do hokejek 175 , srdcovky měli jiné hokejky ??? děkuji za odpověď    [Jirka]   20.08.2018
Odpověď  zdravím, prosím o info. kamarád skládá speciálku, existují hokejky v replice? Případně máte kontakt? předem díky    [Libor]   25.10.2014
Odpověď  taky jsem si toho všiml pozdě    [Tomas]   06.02.2014
Odpověď  zase někdo vytáhl starý příspěvek...    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2014
Odpověď  Pokud máš v rámu hokejky tak to jde poznat hned. Hod sem foto takhle se blbě radí...    [Mirek F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2014
Odpověď  převodovku se spojkou má? záchyt brzdy na před. vidlici má vlevo, nebo v pravo?    [Tomas]   06.02.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 

 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.1.2018)
Nezodpovězené téma 

Stojan 350 ohv


 Dobry den neporadil by mě prosim někdo vyšku stojanu, děkuji    [Pacal Josef]   31.12.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojka Jawa 250 special


 Ahoj, nema nekdo navic vnitrek dvoulamelove spojky na 250 specialku? Vypadava mi trojka a kdyz se to rozebralo tak vevnitr je totalne vyjeta.    [CIJOML]   27.12.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kola Jawa 250 Speciál


 Zdravím, je nějaký rozdíl mezi koly na Jawu 175 a 250 Speciál? Případně nemá někdo nějaká na 250ku na prodej? Předem díky za odpovědi.    [Standa H.]   03.10.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Karburátor Graetzin H 25/62 jawa 350 OHV r.v. 45


 Zdravím všechny ,nemáte někdo OHV s tímto karburátorem, mám jej nekompletní, potřeboval bych informace o plovákovce a šoupátkách. případně foto.

Děkuju Přemek    [přemekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 Villiers seřízení


 Dobrý den,
oživuji Villiersku a nikde jsem nenašel, jaké jsou hodnoty nastavení odtrhu a předstihu. Předstih lze asi regulovat jen tím, jak je nasazen rotor na čepu kliky, že? Když to složím tak, aby mi předstih vycházel 4-5mm před HÚ při odtrhu 0,4mm, tak mi to sice hází jiskru, ale motor blafne maximálně na pár otáček a chcípne. Přisuzuji to spíš karburátoru, ale přesto bych chtěl mít v zapalování jisto.
Další věc, se kterou se potýkám je karburátor. Nechápu úplně přesně, jak funguje regulace bohatosti. Páčku a všechny díly, které s tím souvisí podle katalogu mám. Přesto mi nejde do hlavy, jak by pootočením páčky mělo dojít ke změně výšky zavěšení jehly. Kdybyste někdo měl kvalitní fotku rozebraného karburátoru, byl bych vděčný. Ještě by mi pomohlo, kdyby mi někdo změřil celkovou délku jehly.    [Martin]   10.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sidecar Praga 500


 Scháním majitele sidecaru Praga k mocyklu Praga 500,za účelem konzultace.Dík Michal    [Michal]   20.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa speciál175


 Prosím o identifikaci a roku výroby motociklu jawa speciál175 č. motoru46138 č. rámu12218 . děkuji Milan    [milannovak]   15.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodník tachometru Jawa special


 Zdravím Vás a žádám i o radu. Koupil jsem válečkový tachometr na Jawa special a k tomu i dva převodníky a to 1:1 a druhý 2:1. Může mi prosím někdo osvětlit rozdíly? Mám ho na jawu 250 special přírubová. Děkuji Roman    [Roman]   25.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa villiers brzdovy stit a kluc brzdy


 Dobrý den
nepoznate niekoho kto vyraba repliky stitov na jawu villiers resp. special s malymi bubnami? kedysi sim videl inzerat na bazosi ale nepodarilo sa mi ho dohladat.

dakujem za pomoc.    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa robot


 Na jawa robot Zapoměl jsem napsat    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vidlice


 Zdravím potřeboval bych jestli někdo může nakreslit plánek na přední vidlice boční vílisky vidlic dík chci si je vyrobit    [Petr]   26.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ram jawa 350 ohv


 Dobry den nevite někdo silu plechového ramu je možne že 2.5 mm dik    [Josef Pacal]   25.01.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kastlik jawa


 Dobry den našel jsem kastlik na jawu podle velikosti na 350,ale napis jawa není v prolisu tak nevim jestli to není dodo.Byly všechny s prolisem dik    [Josef Pacal]   23.01.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/49 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006