MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307773 příspěvků |7582 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 22 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Odpověď 3.12.2020 14:50  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Selenový usměrňovač-Nahrazení polovodičovou diodou.
Zdravím,poslední dobou mi na email chodily dotazy týkající se nahrazovaní původního selenového usměrňovače a psaní odpovědí mě zabíralo dost času.Takže abych si to ulehčil,nafotil jsem si celý postup a popíši ho zde,abych se v případě dalších dotazů už mohl odkázat na tuto diskuzi/téma.
Celý postup se bude týkat především pro nahrazování nefunkčních usměrňovačů u motocyklů ČZ 125B a T,ČZ 125/150C a Jawa-ČZ 125/150(351,352).Lze ho využít i u dalších starších typů se selenovým usměrňovačem.Prosím (případné) dotazy mi směřujte raději na email,ať se zbytečně tato diskuse nezaplňuje.    [Martin Štindl]    20.11.2009     Zobrazit téma  
Odpověď  Pro provozování bez baterie se nemusí měnit schéma, baterie se nebude zapojovat a z přepínače stačí vyjmout pojistku - zároveň ale nebudou svítit parkovací světla(!).    [Martin Štindl]   11.03.2019
Odpověď  A když budu Céčko chtít zapojit,abych nemusel používat baterku?Zatím jsem teda neašel schéma zapojení bez akumulátoru,tak doufám že to půjde. Místo klaksonu budu mít malou trumpetku.    [Nono]   11.03.2019
Odpověď  Vada na selenovém usměrňovači se projevuje věšinou vybitím zapojeného akumulátoru(do několika dnů), ke zkratu či poškození spotřebičů nedojde - odbvod dobíjení je jištěn pojistkou 1A.    [Martin Štindl]   11.03.2019
Odpověď  Prosím Vás,ted zapojuju eekjtriku na ČZ 150 C,jak se pozná že je ten usměrnovač nefunkční?Praskají žárovky,nebo co?díky nevyznám se v tom    [Nono]   10.03.2019
Odpověď  Prý lze místo tlumivky instalovat stabilizátor napětí 6V pro Babettu http://www.motokramek.cz/dily-stabilizator-napeti-6v-babetta/
Ale jen jsem o tom slyšel, bez vlastní zkušenosti.    [Martin Štindl]   02.03.2019
Odpověď  Ahoj poradíte mi prosím jak nebo čím bych mohl nahradit tlumivku?
nemám ani tlumivku ani Selenový usměrňovač ale ten dle návodu níže bych tedy nahradil. Děkuji za pomoc    [mazak11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2019
Odpověď  Vždyť je celé toto vlákno o tom, čím ten selen nahradit. To potřebuješ, aby ti to někdo přečetl nahlas?    [fikuscz]   27.11.2018
Odpověď  Dobrý den, prosím čím se dá nahradit selenový usměrňovač na ČZ 125 T a nebo jestli nevíte kde je možné zakoupit funkční.
Děkuji Švédík Ondřej    [Švédík Ondřejj]   27.11.2018
Odpověď  Řekl bych to tak. Věřit 60 let starému selénovému usměrňovači, že bude fungovat, je jako věřit, že ti nosí dárky Ježíšek. Vyměň a nevymýšlej.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.11.2013
Odpověď  Pokud se jedná o původní selen tak je prostě nefunkční - při měření na multimetru se může chovat jako funkční dioda ale multimetr při proměřování využívá velmi malé hodnoty proudu. Po připojení zpět do instalace motocyklu už je selen opětově vystaven plnému zatížení a prostě se projeví jeho nefunkčnost.    [Martin Štindl]   30.11.2013
Odpověď  Čauec,
jak poznám, že je můj usměrňovač v čudu? Mám problém s tím, že když ho vytáhnu, tak se chová normálně jako dioda (při měření závěrný a propustný směr), ale v obvodu se chová při každém zapojení propustně a neusměrňuje :(    [Lukáš]   30.11.2013
Odpověď  Diodu KY 708 (100 V, 10 A) prodává v Brně na Vranovské 14 Jaromír Buček (elektrosoučástky) za 18,- Kč, nebo na dobírku přes www.bucek.name    [Zdeněk]   12.09.2013
Odpověď  To je v podstatě jedno. Třeba toto: http://www.ges.cz/cz/mbr7 45-GES04900202.html    [Pajka]   09.01.2012
Odpověď  Jakou hodnotu té schottkyho diody si použil mám nějaké doma ale nevím kterou tam mám dát díky.    [Petr]   09.01.2012
Odpověď  Můžu doporučit schottkyho diody - mají menší úbytek napětí (vyšší účinnost). Dají se běžně koupit nebo to můžete udělat jako já - kuchnul jsem ji z počítačového zdroje. Tam vypadá jako tranzistor (3 nožičky). Jako chladič jsem použil odpojený původní selenový usměrňovač, do kterého jsem provrtal dírku a přišrouboval to k němu. Nevím, zda je to nejlepší postup, ale mně to takto funguje už 5 let.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2010
Odpověď  Můžete sem dat schema zapojení na TÉČKO r.v. 1948? !!!s diodami a replikovým přepínačem(modernější verze)!!!??? Mohl byjste ho někdo podrobně nakreslit a dat ho sem?A mam tam dat 1 diodu nebo 3? Děkuji    [Milan]   08.03.2010
Odpověď  Milan:Ten výkres byl jen na ukázku pólovaní diody,samozřejmně ve schématu je to postupně takto: magneto - tlumivka - usměrňovač(dioda) - pojistka - baterie.    [Martin Štindl]   18.01.2010
Odpověď  Chcel by som sa opýtať či náhodou nemá byť jeden ampérová poistka na plus póle od baterky k dióde, lebo mi to nesedí s elektrickým zapojením ako je na schéme.    [Milan]   18.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  9:Jednocestný usměrňovač lze použít i u malých kývaček Jawa-ČZ 125/150 typu 351,352.
Zde už mají tyto kývačky ukostřený kladný(+)pól baterie,dioda je tedy zapojena opačně než u předchozích Čezet B,T,C.
Při výrobě je nutné samotnou diodu umístit co nejníže k desce spínací skříňky,aby se dal nasadit vrchní kryt spínačky(viz,foto).    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  8.Na pevné verzi C a odpružených Céčkách se do podzimu roku 1951 montoval vícecestný usměrňovač.V tomto případě lze použít tři diody usazené na odizolované desce(jednotlivé vývody na anodách,katody propojeny v jeden svod).Přehlednější schéma tohoto zapojení si můžete prohlédnout na stránkách Michala Čtrnáctého.
http://www.michalovyzetky.cz/index.php?obsah=technika&clanek=elektricke-zapojeni    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  7.krok: hotový usměrňovač se zapojí podle el.schématu.U této diody je anoda na těle,katoda vývod – vodič z vývodu je směřován ke kladnému pólu baterie(viz.obrázek).Takto sestavený jednocestný usměrňovač jde použít pro motocykly ČZ 125B,T a mladší motocykly ČZ 125/150C s jednocestným usměrňovačem (u 150tky od výrobního čísla 307 528).    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  6.krok: následně se smontuje celý usměrňovač – na držák s izolačním válečkem se uchytí plíšek s diodou mezi izolační podložky.    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  5.krok: k výrobě náhrady je potřeba si obstarat polovodičovou diodu odpovídajících hodnot – v tomto případě se mi osvědčila KY 708 (cena cca 9Kč).Vyrobit držák diody – nejlépe střihnout z hliníkového plechu a odvrtat uchycovaní otvory.Pak připájet vodiče k očku(kontak anody) a k vývodu samotné diody(katoda).    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  4.krok: zůstanou použitelné části součásti – samotný držák,dvě izolační podložky,izolační váleček a izolační kroužek(není nutný,lze použít na vypodložení).    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  3.krok: po odvrtání lze samotný usměrňovač rozebrat – nepoužitelné části(očka s vodiči,deska se selenovou vrstvou,růžice)můžeme vyhodit.    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.krok: k rozebrání usměrňovače je potřeba odvrtat roznýtovanou horní část(červená šipka).    [Martin Štindl]   20.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  1.krok: k nahrazení se nejlépe dá využít nefunkční původní selenový usměrňovač.    [Martin Štindl]   20.11.2009


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006