MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298802 příspěvků |7137 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 69 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Odpověď 21.2.2019 12:05  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma ČZ 150 C, nechytá motor
Ahoj, potřebuji poradit. Při projížďce na mé ČZ 150 C mi z ničeho nic začal vynechávat motor a pak rychle zdechl. Od té doby ho nemohu nastartovat. Několikrát jsem prošel karburátor a přívod benzínu, také jiskru hází, ale začínám mít pocit, že je to v elektrice, protože: motor si ani neškytne, a to náhlé úmrtí na konci jízdy....Nevím v čem by to mohlo být, někde jsme zahlédl, že by to mohlo být ve světelných cívkách. Jak je tedy přeměřit? Díky za další návrhy a nápady. Marty    [Marty]    29.01.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  Původní zapalovací cívky by měly na VN snímači vykazovat odpor na vinutí přibližně 6,5-7,8 kiloOhm, pokud je odpor nezměřitelný tak je cívka najisto KO ale přesto by za studena měla dokázat vytvořit výboj. Svíčka je většinou nejpoužívanější Brisk N17C(s elektrodami na 0,5mm) a není vhodné používat fajfku(koncovku) s odrušovacím rezistorem. Ještě je možné že se u vodiče od kondensátoru(pokud je původní) teplem od motoru narušila zpuchřelá izolace a zafungovalo to jako zkratovač.    [Martin Štindl]   20.02.2019
Odpověď  Zkusil jsem svíčku z jiné motorky a nic. Pero na klikovce ok. Předstih seštelován. Tak teď ještě projít dráty, zda to někde není vyzkratované. A pak zkusit vyměnit tu cívku..    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Já s motorem nic nemám, ten startuje bez problémů aniž bych musel nabudit magneto. Byl to tip na předchozí dotaz    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Odpověď  Pokud motor leží x let ladem, základní předpoklad krom jiné údržby, je nechat znovu nabudit magneto.    [J ]   15.02.2019
Odpověď  Před měsícem jsem se dostal do trochu podobné situace, ale doteď nevím, kde byla chyba..X krát jsem zetku nastartoval bez problémů, na to že x desítek let motor ležel ladem na půdě stačilo vyčistit karbec a na 3 nakopnutí motor ožil...ale jednoho odpoledne ani za boha nešla nastartovat. Ani roztlačit, ani opakované čištění, osušení, svíčky, zmenšení či zvětšení mezery mezi kat a anod. Už jsem to vzdával a tak zkusil novou svíčku a v podstatě na drc motor chytl. Ihned jsem vyměnil zpět předešlou svíci a doteď opět bez problémů. ???    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Odpověď  Cívka u zetek je pro všechny jako zaklínadlo. Pokud by prorazil cívku, tak po dvou hodinách to znovu nakopne, ale on píše - OD TÉ DOBY ji nenastartuje a jiskru hází. Jasně - svíčka pod tlakem to dát nemusí, ale při slabém výboji. Když strčí prst do fajfky, tak hned pozná sílu výboje - potažmo magneta a jestli se to někde neztrácí. Je to nepříjemné, ale já jsem zvyklý a hlavně u toho poznám jak je jiskra silná. Když to dá pořádnou šupu, až necítím prst, tak to hází i pod tlakem ve válci. Opačně je někde chyba a je třeba jít kontrolou zpět od svíčky přes kabely atd...až k zapalování. Nikdy ne naopak. Vždy od nejjednodušší možné závady. V tomto případě bych udělal znovu a pořádně odtrh, předstih (přitom se samozřejmě zjistí poloha magneta), dal novou svíčku a musí jít. Někteří neumí dotáhnout pořádně magneto. Já na to mám fígl, že zas má co dělat stahovák aby šlo dolů. Přesně na sebe sedící, neorvané (neprotočené) a odmaštěné kužely jsou základ. Už jsem někde slyšel, že je nějací "mechanici" namázli vazelínou. I tací "strojaři" asi existují:-)    [J ]   11.02.2019
Odpověď  Osobně bych hned cívku neodepisoval Monty. Za studena háže ve válci jiskru i proražená. Přestává fungovat až po ohřátí. Spíš bych se zaměřil na rozhozený předstih pohnutým rotorem. Taky koukni na kabeláž, jestli ti nechytá někde kostru.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2019
Odpověď  Ahoj. Díky za rady a podměty. Já se na to pak podívám, teď řeším druhou motorku 125 C...    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
Odpověď  Marty> Malá technická - klínek je shodnej s vodní pumpou S1000-120, těch se všude povaluje mraky. Rozebrat hrubou silou silou a hotovo.    [Pája]   09.02.2019
Odpověď  Cívka nejde ZMĚŘIT - tu prostě musíte vyměnit za jinou, a zkusit . Jinak to nejde! A pokud se protočil setrvačník po kuželu kliky, nestačí dát novej klínek,ale opravit kužely,aby na sobě držely. Aspon zkusit zabrousit pastou na sebe,ale líp vyměnit čep klikovky,pokud je poškozený. Sebelepší klínek rotor neudrží na špatným kuželu prostě.    [MOnty]   30.01.2019
Odpověď  Já se na to pero kouknu. Zrovna jsem jich pár objednal...Pokud to nebude perem, zkusím přeměřit cívky. Někde jsem viděl hodnoty odporu pro jednotlivé cívky. Nemáte někdo ty hodnoty? Možná Dočkal...kouknu po tom.    [Marty]   30.01.2019
Odpověď  jo, klínek samozřějmě taky.........    [Monty]   30.01.2019
Odpověď  Přesně jak píše Monty. Notorická závada poválečných Zetek.    []   30.01.2019
Odpověď  A klínek(Woodrufův klín) u magneta je v pořádku? I s probitou zapalovací cívkou jde zpravidla po vychladnutí motoru bez problémů nastartovat, ale tady podle popisu by to spíše vypadalo na střihnutí klínku a protočení magneta na čepu klikovky - postupně se měnila pozice předstihu až se to dostalo mimo a svíčka dává výboj daleko za úvratí(bez komprese). Nejdříve zkontrolovat předstih, pokud ten je v pořádku tak pak už hledat problém v cívce jak psal Monty.(M.Štindl)    []   29.01.2019
Odpověď  umřela zapalovací cívka - nejbežnější závada Zetek. Venku jiskru dává,ale pod tlakem ve válci ne    [Monty]   29.01.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006