MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300573 příspěvků |7214 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 81 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 22.5.2019 12:07  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Zajizdeni a poruchy
Zdravim,
tak po dnesku mam prvnich 200 km za sebou. Prvnich 100 km pohodicka, zadne poruchy a motor ok. ALe poslednich 200 na volnobeh vynechava. Bud nema palivo nebo neco na zapalovani? Stredni a vysoke otacky jede krasne, ale nizke fakt vynechava. Treba zastavim na krizovatce a jsou tam takove kraticke mezery kdy motor nezapaluje.
Nejake navrhy? Jde o 350 na origo zapalovani. Vse vymenitelne je prakticky nove. Premyslim ze necham bezet motor zahraty a budu serizovat zapalovani za behu? Nikdy jsem to nedelal timto zpusobem. Zhazovat nadrz se mi nechce abych tam montoval ty meraky uvrate. Filc na vacce jsem mazal jeste pred cestou.

Druha zavada je ze zacala tyct nadrz u palivoveho kohoutu. Spendlikova dirka. Rychlou opravu vyresilo maznuti mamuta. Premyslim ze jen to misto zevnitr zapatlam dvouslozkou?    [tomtnt]    07.06.2015     Zobrazit téma  
Odpověď  To jediné dává smysl. Zkusím to přelapovat. Jestli to nebude fungovat, tak celej milej karbec umístím jediným mohutným hodem k sousedovi do kopřiv. Díky za rozpravu    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Tak zkusit ještě zalapovat jehlu plováku se sedlem ve víčku plovákovky, anebo z toho vyběhaného použít jehlu a víčko a možná to prosakování nebude tak značné.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  V zásadě jsou mi jasné principy níže popsané. Jde jen o to, že u starého karburátoru, totálně vyběhaného o šoupěti radši nemluvit jsem běžně zapomínal vypínat kohout na nádrži ať už s plnou či prázdnou nádrží a nikdy se nestalo, že by došlo k přeplavení až do této úrovně. Zkoušel jsem přeměřit a porovnat i délku uzavírací jehly, její rovinatost, velikost plováku. Vše stejné jako na starém karburátoru.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Pravidlem je že při odstavení motocyklu na delší chvíli se má uzavřít palivový kohout - pokud se nechá otevřen tak na jehlu působí tlak objemu nádrže takže nemůže zabránit prosakování, v případě uzavřeného kohoutu jehla brání prosakování malého množství paliva které je pouze v hadičce pod kohoutem a navíc v tomto případě kapalině k prosakování brání i podtlak.
Jestli to začne prosakovat až po těch cca 10 minutách tak jehla a sedlo budou v pořádku, důležité je nezapomínat zavírat palivový kohout.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  řekněme, že do deseti až patnácti minut je vidět nateklé palivo v závitu velké matice tělesa karburátoru-teče po tělese do závitu, spíš olej, benzín se stačí odpařit. U velké matice to po závitu nevzlíná. Prstem jsem zjistil, že nejvíc teče kolem šroubu volnoběhu.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
Odpověď  Ne, pod zajišťovací maticí šroubu volnoběhu těsnění není, navíc závit pro šroub volnoběhu vyúsťuje hned nad vložkou šoupátkové komory a do této výšky by hladina benzínu neměla vystoupat. Jinak mimo "závadu", za jakou dobu to vlastně začne prosakovat u těch šroubů? Jehla na plováku slouží pouze pro ustálení hladiny v karburátoru za provozu, neslouží přímo pro zastavení přívodu paliva - pokud se nechá otevřený kohout po delší dobu tak i na dobře zalapovaném sedle s jehlou dojde k prosakování a tím i pomalému přeplavení.    [Martin Štindl]   27.03.2017
Odpověď  Ještě k fotce. Je to nějaký stín nebo pod sroubem volnobehu je slabé těsnění?    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Odpověď  No to mě napadlo hned jako první, ale všemožnýma pokusama jsem vždy došel k závěru ze tesni. Myslím si ze v téhle úrovni -šroub volnobehu-šroub bohatosti by za normálních okolnosti palivo byt nemělo.    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sázel bych na netěsnost jehly na plováku, plovák by měl uzavřít přívod paliva ještě když je hladina pod úrovní šroubu bohatosti.    [Martin Štindl]   26.03.2017
Odpověď  Ahoj, v současné době také zajíždím stroj. Najeto asi 300 km po vybrusu. Namontovány repasovany karburator- nova jehla, tryska, nový vybrus pro soupe a nové soupe. Karburator pretesnen, místo fibru hlinik. Z důvodu neustálého prosakovani paliva ven skrz fibrove tesneni. Jehla nastavena první zhora v soupeti a třetí na jehle. Půl otáčky na šroubu bohatosti. Až doposud vše v pořádku. Mám problém v tom, ze kolem šroubu bohatosti a kolem šroubu nastavení volnoběhu mi prosakuje palivo. Když nechám pusteny kohout nádrže. Jehla plovaku uzavírá. Jsou to jediná místa prosakovani. V čem je problém? Tyto srouby ani nejsou připravené na nějaké tesneni a utesnovani. Ani žádný katalog o případném těsnění nepíše. Jediné co mě ještě napadá je vysoká hladina paliva v plovakove komoře? Hladina tím pádem nastoupa až nad šroub volnobehu pod soupe a uniká zavitem? To samé platí i u šroubu bohatosti? Jinak všechny ostatní spoje jsou tak těsně, ze nepropusti ani mastnotu. Dik    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2017
Odpověď  Problém to není, když předem víko nahřeješ horkovzduškou.    [fikuscz]   24.03.2017
Odpověď  Rozdělat ten Váš ampérmetr a jen vyčistit a narovnat opatrně ručičku,..je to jen mechanika nic jiného tam být nemůže. Problémem je někdy vytažení těla ampérmetru ze samotné spínačky.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2017
Odpověď  zasekava se mi rucicka ampermetru. Ma nekdo zkusenost s odstranenim zasekavani?

Uvazoval jsem i o vymene za replikovy, napriklad:
http://www.motoveterandily.cz/index.php?s=product& amp;id=2773
Jak na tom jsou?    [tomtnt]   23.03.2017
Odpověď  Dneska mi praskla nebo se proste nejak vytrousila spojka na retezu. Mel jsem obrovske stesti ze jsem se zrovna rozjizdel z jednicky a navic se retez sikovne sroroloval vevnitr a spadl z rozety aniz by nejak vazne poskodil nejake plechy. Pred tim jsem jel cca 80 km po dalnici cca 90km/h...nekdo me ma rad, aspon tak to beru.
A navic teda, mel jsem dve spojky nahradni sebou.
Nicmene ta spojka vydrzela 2300 km...nic moc.    [tomtnt]   27.08.2016
Odpověď  u třistapadesátky ty NJ jsou zbytečný, poněvadž se stejně musí ohřívat kartry kvůli středovému čelu    [felix]   14.08.2016
Odpověď  dám je na obě strany, když bude potřeba motor se krásně rozhodí a klika půjde ven sama    [Mirek]   13.08.2016
Odpověď  Taky se chystám u 250 napravo dát ložisko typu NJ a myslím že klikový hřídel žádnou vůli mět nebude, protože kuličková ložiska na levé straně to nedovolí. U 350 to nedovolí středové ložisko. Ložiska NJ jsou např i na motorech 1D90 malotraktorů T4K (jednoválec, diesel, dvoutakt, ztrátové mazání) a to na obou stranách klikového hřídele a tam už nebezpečí boční vůle klik hřídele hrozí a trpěla by tím ojnice. Proto se tyto vůle vymezují distančními ocelovými podložkami na venkovním kroužku ložisek. Dělá se to ještě před naražením gufer, aby tato vůle byla pěkně zřetelná. Vůle klik.hřídele se nechává 0,25-0,35mm, vůle ojnice na ojničním čepu 0,5mm. Ten motor má 660ccm, ale princip je stejný.    [donkomposto]   12.08.2016
Odpověď  Ahoj níže jsem se dočetl, že na 350tce dává někdo na kliku válečková ložiska a má s tím dobré zkušenosti, tedy do karteru na levou i pravou stranu? Plánuju opravu 350tky a nemám zkušenost. U 250tky jsem si dal válečkové ložisko na pravou stranu a vlevo mám kuličky a obrovská výhoda je v tom, že když jsem musel nyní půlit kvůli převodovce je to snadná práce. Obával jsem se aby klika necestovala z leva do prava. Mohlo by se to stát? Nebo je to bez obav.    [Mirek]   12.08.2016
Odpověď  tomt a medzeru na sviecke mas ok?    [jan]   15.05.2016
Odpověď  Vyboj si hlada najkratsiu a najlepsiu cestu, ak nepreskoci iskra
na sviecke a ma moznost niekde inde rak to urobi. Podla mna sviecka je na najlepsej ceste odist tatam. Inac sa sprava studena, tepla, pod tlakom atd.
Ktovie ako by si iskril za dazda a vlhka :)    [jan]   15.05.2016
Odpověď  u 350 je svicka opravdu utopena. Mezera mezi kablikem a hlavou je pak cca 5-10 mm a prave pred zahratim mi tam obcas preskakuje jiskra. Cvicne jsem vyhnul koncovky vice smerem od hlavy tak uvidim.Neznaci to uz vadne svice? Mam tam N15C a nove jsem dal "sedmicky"    [tomtnt]   14.05.2016
Odpověď  u 350 je svicka opravdu utopena. Mezera mezi kablikem a hlavou je pak cca 5-10 mm a prave pred zahratim mi tam obcas preskakuje jiskra. Cvicne jsem vyhnul koncovky vice smerem od hlavy tak uvidim.Neznaci to uz vadne svice? Mam tam N15C a nove jsem dal "sedmicky"    [tomtnt]   14.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám na 250tce také očko ale výboj jsem u ní nikdy nezaznamenal. Třistapedesátka má ale svíčky v hlavách více utopené, tím jsou i žebra blíže k očkám a proto je možnost výboje mnohem vyšší. Jestli jsou svíčky neodrušené a vzdálenost kontaktů 0,5mm tak tohle snad nebude vadit pokud to teda po zahřátí přetane.    [Martin Štindl]   14.05.2016
Odpověď  diody uz mam nandane a zmenil jsem i zarovku. Jeste jedna vec me zajima. Asi tak minutku dve mi po nastartovani preskakovala obcas jiskra mezi kabelem VN na svicku a hlavou valce. Po zahrati to prestalo. Nemam klasicke izolacni fajfky ale jen takove ty mosazne koncovky na kabelu ktere jdou primo na svicku.    [tomtnt]   14.05.2016
Odpověď  Ano, diody do série a využít úbytku napětí, dle nápadu fikuscz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=278242
Já zase vyráběl několik patic pro dvě žárovky 6V 2W kde je výhoda využití žárovek s menším příkonem 2W(patice Ba9s) oproti dnešním žárovkám 5W pro patici Ba15s, jenže výroba té patice je mnohem pracnější: http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/ 2013/0555423001425198091.jpg
Ale předpokládám že dobíjení akumulátoru pomůže především ta výměna hlavní žárovky z 25W na 15W.    [Martin Štindl]   09.05.2016
Odpověď  Martine dik, zitra jedu tam kousek do kamenictvi tak se stavim na te Chvalkovicke a cestou nazpet jeste v elektru nakoupim diody 1N4005(1A). Predpokladam ze je zapojim 3x v serii pro zadni brzdove svetlo? Mam tam ted nejaky odpor co jsem nasel a fungoval obstojne, ale asi "zere".    [tomtnt]   08.05.2016
Odpověď  Právě e-shopy jsou důvod proč nikdo nic nedrží skladem a obchody mizí, není proč, lidi se příjdou zeptat, vyzkoušet si zboží a pak si to objednají z netu u někoho kdo nemá kamennou prodejnu, nemusí ji vytápět atd ale jen doma přebaluje zboží.    [Katana]   08.05.2016
Odpověď  V Olomouci je to bohužel fakt bída jak s veteránskýma akcema, tak i s obchodama s díly. Jediný obchod, kde se něco na staré jawy dá sehnat ( a to jen maličkosti) je na ul.Chválkovická 214/76 u pana Mohapla a dle sdělení majitele, který už je v důchodu a přesluhuje, tam už ani ten dlouho nebude, protože syn to dál vést nechce. takže pak nejbližší, ale zato celkem našlapanej je pan Špička v Mohelnici cca 30 km od Olomouce. Jo v Olomouci je to bída :-(    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2016
Odpověď  V Olomouci není vůbec žádná prodejna s dílama pro motocykly a automobily? :-) Já si třeba žárovky 6V objednal v prodejně s autodíly a do týdne mi majitel SMSkou oznámil že zboží převzali a mají skladem, dneska při konkurenci e-shopů se prodejci se snaží vyjít zákazníkovi vstříc.
Dobíjení by se mělo zlepšit s použitím hlavní žárovky o 10W slabší než je předepsaná, k tomu jestli je pérák vybaven brzdovým spínačem s rezistorem tak ten odpor si těch pár Watíků také odejme na úkor dynama.    [Martin Štindl]   08.05.2016
Odpověď  S tou LEDkou to bude mít malou spotřebu,ale nic neuvidíte. Do zadních světel jsou LED v pohodě,ale do klasické přední paraboly to PROSTĚ NEFUNGUJE.
Přední LED světla do moderních aut jsou uplně jiné konstrukce. V principu každý čip má svoji malou parabolu, takže jeden reflektor je složený třeba z 10 malých parabol vedle sebe. A většinou ještě nuceně chlazený malým větrákem.    [MOnty]   08.05.2016
Odpověď  co tohle:
http://aukro.cz/led-zarovka-6v-do-predniho-svetla- jawa-cz-perak-i6114824013.html
jestli to nechladi ty cipy, tak vydrzi malo. Jezdi s tim nekdo?
Je v Olomouci nejaky obchod kde lze koupit tu 15/15 Ba20d? Z internetu si k tem 30kc pripoctu dalsich 100 kc a ted nic navic k te objednavce nepotrebuji.    [tomtnt]   08.05.2016
Odpověď  Jen dodám moji zkušenost s 15/15W. Při přepínání dálkové/tlumrené mě občas vyhazovala pojistku. Dobíjelo to sice trošku dříve ale ne o moc. Po změření ampermetrem proud čistě mezi baterií a žárovkou byl asi jen o pul ampery menší. Toť praxe, hezký den :)    [Jirka123]   08.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Péráka lze nastartovat i bez baterie a to na polohu klíčku "jízda bez akumulátoru". Jenže to je využit zbytkový magnetismus v jádrech statoru kdy spínačka propojí naostro svorku "61" a "54" (tedy +uhlík dynama se zapalovací cívkou) a beží pouze motor - světla zapnout nelze. Možným řešením při potížích s dobíjením by byla zástavba elektronického regulátoru AEV 45W ale to už nelze využít polohu klíčku "jízda bez akumulátoru" a pro provoz je baterie nutná(nabitá i jen částečně). Ještě jistou možností by bylo dát do předního světlometu hlavní žárovku 15/15W místo předepsané 25/25W, žárovka slabšího příkonu nemá tak velký proudový odběr.    [Martin Štindl]   07.05.2016
Odpověď  jak se projevi slaba nebo temer vybita baterie na jizde? Lze na peraku jezdit s vybitou baterii na orig zapalovani s regulatorem? pred tydnem jsem jel 160 km v terenu kde jsem musel jezdit hodne pomalu, kolem 40-50 km max a zadne toceni a ke konci jizdy motor jakoby jel uz jen na jeden valec. zastavil jsem, proveril svicky,kondiky ale zavada porad, pak se mi podarilo motor vytocit bez svetel a uz jsem pelasil domu. po celou dobu bez svetel a bez porblemu, pak jsme je na poslednich 15 km zapnul a tesne pred domem opet motor slabnul. Doma jsem dobil baterii a bez problemu.
za jizdy se svetly pokud jedu tech 40-50 tak rucicka na ampermetru ve stredu, velmi mirne dobiji. Pri 60 a vic dobiji uz hezky a pokud zapnu jen to malicke svetlo tak dobiji velmi dobre, jenze s tim jezdit asi nemuzu?
PS, pal. kohout s kuzelikem proste tesnit nikdy nebude ale motex s korkem tesni fakt dobre. Osvedcil se mi korek z granuli nez rostly korek, ktery vzdy obsahuje nejake vady.    [tomtnt]   07.05.2016
Odpověď  mam ted jeden kus karburatoru a nejak si s nim nevim rady. Motorka za studena nastartuje normalne a bezi na volnobeh, ale jakmile pridam plyn chcipne. Kdyz ji ale necham bezet minutku na volnobeh tak prohrata uz jde hezky za plynem, stejne jako jizda. Za studena ale po pridani plynu chcipne.
Laboroval jsem s polohou jehly, ale tezko se to zkousi protoze to musim zkouset jen u studeneho motoru takze mam malo pokusu za den.
Je to v tom kuse karburatoru, s jinym bezi krasne. Co s tim? Samozrejme komplet rozebrany pred montrazi. Novy difuzor i jehla s tryskou.    [tomtnt]   25.04.2016
Odpověď  Dej vedet jak jsi dopadl. Ja mam dva karburatory, jeden puvodni s puvodnimi dily, jen zatahle soupe od Zamazala a ten jede supr, ale zda se mi ze spotreba je velmi nadmerna. Tachometrove dam konstantne 110, max 115 po rovine.
Druhy ted zrepasovany soupe od Krause a uplne nova jehla, tryska a emulzni komora a musim rict, ze vic jak 90 na tom tachometru to neda na rovine ale spotreba dle tabulek. Proste od skoro vysokych to nechce jit do vysokych otacek. laboroval jsem jehlu a dojmy rozpacite zatim. Prislo mi ze se to dusi bohatou smesi, coz je mozna pravda, ale kdyz jsem snizil jehlu tak sice do vysokych otacek sla mnohem lepe, ale zase z nizkych nechtela jit.
Ted mi lezi na stole a ceka na zkontrolovani volnobezneho kanalu kde citim take problem, protoze volnobezny sroub mel pramaly vliv na volnobeh. Dneska ho rozdelam tak uvidim.    [tomtnt]   06.04.2016
Odpověď  Freebiker ladil jsem ladil a nic, furt stejná písnička. Tak jsem se na... a zkusil jiný karbec ze záložního motoru 2924VZR. Hůř to startuje, ale jinak se to zdá být dobrý včera jen kolem komína 5km. A jela si z vesela. Už jsem si objednal emulzní komoru, jehlu a šoupě a zkusím ten původní "repásnout". Každopádně díky.    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  takze mam dva krouzky na radici hridely tam kde je zobacek na automat a pak dalsi v miste startovaciho segmentu. Radicka se vraci v pohode...Po projizdce vyrazne zlepseni kapani oleje z prave casti motoru ale stejne jsem si vsiml ze mi to jeste trosku proteka mezi blokem a futrem predlohove hridele. A s tim uz nic bez puleni neudelam. Pristi zimu...
Daval jsem take prestruzeny karburator od Krause. Rekl bych spasovani soupete perfektni prace. Technika pana Zamazala je v tomto znacne limitovana. Volnobeh v pohode, ale myslim v nejvetsim otevreni plynu ma moc bohatou smes. Spustim jeste jehlu.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2016
Odpověď  asi celkem zbytecny stim nekam jezdit cerny svice je bohata smes pustit niz o zarez jehlu a pripadne povolit sroub na karbu co reruluje bohatost smesy projet se a podle svicek pripadne opet resit jehlu nebo sroub bohatosti    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2016
Odpověď  Tak jsem to včera ještě projížděl, jde o to když se nastartuje tak si přede pěkně, že by se to hádalo se nezdá ale dusí se to od spodu. Koukal jsme na svíčky jsou jak uhel, zajedu k p. Sommerovi, aby mi to sešteloval, už jsem se s tím natrápil dost, to bude asi ta hlavní závada. Každopádně díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2016
Odpověď  Na Vaši otázku je velmi těžké odpovědět, záleží na spoustě drobností, které ovlivňují správný chod motoru u 2-T zvlášť, protože každá nětěsnost = nejede to. Před rokem jsem byl v úplně stejné situaci jako vy.Čili úplně syrový motor. Ten se docela obstojně hřeje. Než jsem svého péráka vyladil (doteď 1200 km) měl jsem tyto závady: motor jsem měl spasovaný "moc natěsno", když jsem otáčel za studena klikovkou bez pístů, tak se otáčela velmi ztuha - problem byl v uložení levého ložiska v karteru - čep klikovky neseděl, 2 problem byl v labirintové přepážce mezi válci - zkrátka nětěsnila - musela se vyměnit za novou, další závada byla v přílišné bohatosti směsi prvních 500 km jsem měl nasazenou jehlu podle Dočkala a motor se mi "ulejval" za tepla ve vyšších otáčkách, pomohlo laborování s karburátorem. Asi nemá cenu polemizovat, že u karbecu je potřeba mít vynikající jehlu, emulzní trubici, trystu a samozřejmě šoupátko. Určitě bych začal - směsí, elektrikou a teprve když oboje selže, tak motor na ponk a zjistit, co je špatně.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2016
Odpověď  To se mi nezdálo, že by se přidíral. Když byl v otáčkách tak jel celkem pěkně. Prostě nešel od spodu. Zkusím nejprve ten karbec.    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2016
Odpověď  vyzkousej to znovu za studena jestli se to bude opakovat. Ale nevim jestli to zjisteni je k necemu dobre. Ja bych zacal prve vymenou karbiku za jiny kus pokud mas nahradni, pak se podival jestli se nepohlo zapalovani a sel dal v EL, indukcni civky, kondik...Netesnost gufer?
Nepridiral se?    [tomtnt]   29.03.2016
Odpověď  Zdravím všechny, mohl by mi někdo poradit. Mám čerstvě zrenovovaného péráka 350. Teď o víkendu jsem se chtěl projet. Za studena celkem vše sedělo, jak se motor více ohřál vůbec to netáhlo na dvojku kopec, co vylítnu na stadionu za dvě jsem musel jet na jedničku. Po rovině, z mírného kopečku, to frčelo normálně na dvojku trojku čtyrku. K závěru se tomu nechtělo chvílema ani na jedničku. Myslíte špatný předstih, karbec...?
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2016
Odpověď  Omlouvám se. Popletl jsem to :)    [Standa]   28.03.2016
Odpověď  Počkej, s tou manžetou si pleteš řadící a startovací.    [fikuscz]   28.03.2016
Odpověď  S těma pružinkama , mají přesně daný rozměry. Při řazení je stiskneš nadoraz a pokud bys měl třeba silnější drát tak stejně musíš dodržet celkovej průměr a dýlku. Důležilá je i dýlka stlačené pružiny nebo nedořadíš.
Měl jsem s tím problémy u kupovanejch replik.
Ty O kroužky musíš vybrat přesně. Nešlo by tam udělat zápich na tu kývačkovou manžetu??    [Standa]   28.03.2016
Odpověď  Ten telefon....., samozřejmě jsem chtěl napsat do řadícího automatu.    [fikuscz]   28.03.2016
Odpověď  Člověče,ty o-kroužky na řadící hřídeli se mě moc neosvědčily. Zůstává viset řadící páka. Řešením by bylo možná dát silnější pružinky do řídícího automatu.    [fikuscz]   28.03.2016
Odpověď  tak je to uz venku. Podle obrazku z dockala jsem si udelal i ten plech na udrzeni pruzinek takze mi nic nevystrelilo do motoru. Oska je u soustruznika na zapich a pristi weekend snad dam O krouzky a uz nepotece.

Jinak sekundar a spojkova tycka dvakrat v minulosti overovana a pretesnovana a bez uspechu. Ted jsem pred jizdou zamazl i srouby silikonem jestli mi netecou a bylo pod tim silikonem nakonec sucho. Takze zbyva uz fakt jen ta radici oska.    [tomtnt]   27.03.2016
Odpověď  A neteče to u sekundárního kolečka kolem dírky na spojkovou tyčinku?    [Jarda]   27.03.2016
Odpověď  Zvládneš , ale budeš muset sundat spojkové víko a tudy osu vyndat,popis viz Jiří Dočkal nebo na www.velorexy.cz Betonova rukovět o rozebírání motoru.Máš gumové ěsnění v sekundárním kolečku?    [jan]   27.03.2016
Odpověď  Zvladnu demontaz a montaz hridele razeni bez puleni s nasazenym motorem v ramu? Rad bych udelal zapich na konci osy ve futru a dal O krouzek, protoze myslim ze mi tama tece ven olej.    [tomtnt]   27.03.2016
Odpověď  po sobotni projizdce opet resim unik oleje z bloku motoru. Asi to unika z pod jednoho sroubu ktery svira blok motoru. Konkretne sroub/y kolem sekundarniho retezoveho kolecka v pravem bloku motoru.
Cim to utesnit a jak?
Jinak jsem zarovnaval taktez na skle spojkove viko a taktez mi sklenar udelal specialni sablonu na zabrouseni i bloku aniz bych ho pulil a stejne prosakuje papirove tesneni. Takze tady uz jenom silikon :(    [tomtnt]   08.03.2016
Odpověď  Zapalko mi taky občas vynechávalo a bylo to tím že jsem moc napustil plst olejem a přebytek stekl na spodní kladívko zapalka a zaolejoval je po vyčistení už šel ,motor pravidelně,přírubu bych olepil plastovou elektrikářskou páskou tím vymezíš vůli a karbík bude držet.    [Jan]   19.09.2015
Odpověď  Ty nepotřebuješ repliku stahovacího kroužku (i když možná taky), ty potřebuješ hlavně celou přírubu protože když je to vpořádku tak je karbec nasunutý na těsno ... a stačí ho dotáhnout jen opravdu lehce.    [vana-hb]   11.09.2015
Odpověď  Tu repliku má tuším v nabídce Monty okolo stovky - sice tvarově jiná než origo ale snad bude funkční. Záleží jak moc karb je na tom hrdle volný - mám dva karby a každej potřebuje svoje hrdlo na které jde nasadit spíš natěsno. Pokud by ti tvá stará objímka dotáhla karbec aby se neotáčel tak v pohodě jen bych možná dal pro jistotu ještě Okroužek mezi hrdlo a karbec. Pokud už to musíš utahovat fest (pak hrozí to prasknutí) aby se to neprotáčelo tak bych se snažil spíš sehnat jiný hrdlo.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2015
Odpověď  resim problem s pootacenim celeho telesa karburatoru a nekdy to ma ten vliv, ze se zasekne plovak a motorka chcipne. Zatim tam nemam kryt karburatoru.
Bud bych potreboval koupit repliku toho stahovaciho krouzku - kde? nebo omotat hrdlo sani necim aby bylo natesno - cim?

Posledne kdyz jsem dotahoval tu sponu vice, tak praskla. Mel jsem v zasobe jeste jednu, ale uz o ni nechci prijit.    [tomtnt]   08.09.2015
Odpověď  Řešíte hloupost - druh ložisek na klice nemá na zahřívání motoru žádný vliv (nebo má vliv rovnající se téměř nule)    [vana-hb]   31.07.2015
Odpověď  Moje 350 ve Velorexu se hřeje tak, že přes opěradlo v těch vedrech to cítím jak je vřelej, a to tam máme chlazení vrtulema. Jezdím jen na válečkových ložiskách na klice cca 40 tis. km. Kuličkový ložiska na klice jsem ještě neměl.    [HonzaBK]   29.07.2015
Odpověď  no moje 350 take hreje uplne stejne. Na karterech dlouho ruku udrzet urcite nejde. Mam najeto 600 km v techto silenych vedrech.    [tomtnt]   28.07.2015
Odpověď  Chlapy chtěl bych se Vás také zeptat na zkušenosti s motory 350. Právě jsem dokončil renovaci. Motor je syrový, má najeto cca 200 km. Po krátké jízdě cca 10 km se mi rozpálí kartery tak, že na nich nejde udržet ruka. (Válce a hlavy vychladnou rychle, kolena výfuků vlažná ale kartery jak žehlička).Na radu kamaráda jsem ho ještě pro sichr rozebral a zjistil jsem, že je klika hodně na fest, toto se podařilo vyřešit tak, že po smontování karterů bez pístů se motor otáčí zcela volně rukou, to samé je u převodovky. Klika je uložena v rozebíratelných válečkových ložiskách NJ 305 C3. Ty mají určitě větší třecí plochu než klasika kuličky 6305. Hřejí se tak i Vaše motory 350? Děkuji za odpověďi.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2015
Odpověď  samozřejmě že vyndáš bez půlení, pokud ti dovnitř při vyndávání nebo nandávání nespadnou pružinky.    [HonzaBK]   22.07.2015
Odpověď  tak jak panove? vyndam hridel razeni nebo ne bez puleni?    [tomtnt]   21.07.2015
Odpověď  Tím nechci říct, že teď je motor zespodu suchej :). Ale lehkého prolínaní papírem je v pohodě.

A pak mi taky uniká olej na 350 kolem volného mosazného převodovkového pouzdra na pravém bloku. Tam je to docela zákařné protože je to tam může sáknout i někde kolem hřídele ale težko se to poznává. Hiodně jsem se u toho naklečel s hadrem :)    [Michal]   20.07.2015
Odpověď  Mě třaba unikal olej kolem hřídelí-vyřešeno gumovým kroužkem a kovovou podložkou která mi tam chyběla.
Pak mi to unikalo kolem spojkového víka(víko bylo v jednom místě křivé..asi od výroby)-vyřešeno plošným přebroušením a srovnáním na kovové zabrušovací desce desce.

Ale než jsem tohle odhalil tak jsem s olejem na podlaze docela natrápil.    [Michal]   20.07.2015
Odpověď  mam stale pretrvavajici problem s unikem oleje pravdepodobne nekde v miste bloku kolem sekundarniho retezoveho kolecka. Uz jsem vymenil nove gufero, nove pretesnil tycku spojky pomoci silonu a o krouzku, dal novou gumovou podlozku na sekundarni kolecko a vysledek je nulovy. Unik je stale stejny. Posledni moznost kde mi muze unikat olej je srouby nebo kolem hridele radici tyce, ktera jak se domnivam je ulozena jen v bronzovem futru?
Lze vyndat osku-radici tyc bez puleni? Udelal bych na ni zapich pro o-krouzek.    [tomtnt]   19.07.2015
Odpověď  supatkom asi nie, ak ho pridrzim palcom veselo klepoce dalej,
ked som ho pridrziaval prstom a trosku ho nadvihol (zvysili sa otacky), citil som riadne narazy na supatko, asi sa tak prenasaju vibracie z klukovky...
pravdepodobne su loziska KO... ak vydrzi este par sto km, na zraze predvediem osobne co to robi :)    [jan]   22.06.2015
Odpověď  Neklepe šoupátko v karburátore?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2015
Odpověď  tiez sa pripojim: po nastartovani peraka na stojane pri volnobehu v motore nieco klepoce, ak motorku naklonim na pravu stranu klepot prestane... je to perak 250,
co to moze sposobovat? (volny primarny retaz? sekundar som menil, bol vytahany a nedal sa uz napnut)    [jan]   21.06.2015
Odpověď  Mel bych dotaz. Jak moc zahrate be melo byt behem jizdy spojkove viko. Posledne se mi zdalo, ze mozna nekdy prokluzovala spojka. Nebyl jsem si jist. Sahal jsem na spojkove viko a melo takovou teplotu, ze bylo tezke na nem udrzet ruku po celou dobu. Je to normalni? Jizda po rovinach, obcas mirny kopecek a jizda po mestech. Jo bylo to v tech vedrech o weekendu.    [tomtnt]   19.06.2015
Odpověď  Jasně.    [fikuscz]   15.06.2015
Odpověď  Vymenim nove tesneni na hrideli kolem spojkove tycky bez puleni?    [tomtnt]   15.06.2015
Odpověď  2)1/ při konstantní rychlosti motor "čtyřtaktuje" - to je normální.
2)2/ jestli je "očouzená" svíčka, stačí povolit šroubek bohatost směsi - zpočátku bych zkusil o 1/2 otáčky a pak překontroloval. Samozřejmě po předchozím vyčištění svíčky měděným kartáčem.    [J]   14.06.2015
Odpověď  Olej většinou teče kolem spojkové tyčky nebo kolem ozubeného kola. Jestli kolem tyčky, tak dát tyčku novou a udělat nové těsnění v hřídeli. Pokud je to kolem kolečka, může být špatně gufero nebo chybí těsnění pod maticí.    [fikuscz]   14.06.2015
Odpověď  tak vyscistil jsem kontakty a karbik a jede ok. Dnes najeto 80km
Nicmene mam dalsi dva problemy:
1) na prave strane motoru, nekde u spojkoveho poloautomatu a sekundarniho kolecka blije olej. Ten se pak dostane na zadni rafek atd. Nemuzu najit odkut to blije. Nejake napaday? A hlavne, muzu na teto strane vse pretesnit bez puleni?

2) motor ma krasny volnobeh, v zatezi jde krasne za plynem, ale kdyz chci udrzovat konstantni rychlost 50 km, tak mi prijde takovy divny. Jakoby nevedel jestli bude zrychlovat nebo naopak pojede bez plynu. Takova jakoby sekacka. Pri 50 se ozyva i divny zvuk z vyfuku. Nevim jestli je to normalni u peraka, nebo mam laborovat s karbem pripadne zapalovanim.
Kontroloval jsem svice a mam je tmave, neco jako barva sazi. To znamena priliz bohatou smes. Ted mazu 1:20 a najeto 300km. Jehlu mam na druhem zarezu od zhora. Jde o 350 na origo zapalku.    [tomtnt]   14.06.2015
Odpověď  na 350 peráku jsem jednou namazal filc a steklo mi to na spodní kladívko tak rozepni kontakty a dej mezi hadřík na močenej v benzínu a odmasti to a mel bys mít klid od vynechavání,jinak by to mohl bejt kondík poškozené gufero na klice špatně seřízenej předstih karbík.Řetez napínám tak že vezmu moto opřu o stěnu aby mi nepřekážel stojánek vezmu rovnou lat přiložím ze strany ke kolům k přednímu ti doleha k obema stranám ráfku a u zadního dám pod lat list A4 šteluju tak aby držel mezi latí a gumou pak zkontroluju na druhe straně moto a nakonec dotahnu matici rozety i matku osičky a znova zkontroluju obě strany popřípadě povolim a znovu doladím.Napnutí zkouším prsty po citu měřit to pravítkem se mi prostě nepovedlo i když manuál udává 3 cm.Napnutím řetězu vlastně nastavuješ geometrii mota a když jí uděláš dobře tak to opravdu krásně drží stopu nikam netáhne a šetříš tim i zuby hřídele v převodovce.Nezapoměn po jízdě dotahnout matky hlav šrouby co stahujou kartery a matice kolen vyfuků.    [Jan]   13.06.2015
Odpověď  jo a jeste jak poznam spravne napnuty retez? Najel jsem 200 km zatim, tak myslim ze si uz sednul a mohl bych ho pripadne dotahnout, ale nevim jak moc. Ted kdyz zatlacim zespod u spinace zadniho brzdoveho klice tak ho prohnu tak o 3 cm nahoru.    [tomtnt]   13.06.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kudy by melo vest lanko od plynu? Tak jak jej mam ja, nebo tak jak je naznaceno zelenou barvou?    [tomtnt]   13.06.2015
Odpověď  No, kdybych měl začít od toho nejjednoduššího, tak bych vyčistil kontakty. (odmastil a přetáhl je pilníčkem na kontakty)
Jestli jsi mazal filc...    [J]   08.06.2015


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006