MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310058 příspěvků |7719 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 18.5.2021 22:39  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma pérák 175?
Zdar péráčníci,

viděli jste dnes na aukru tenhle motor? http://aukro.cz/jawa-perak-motor-zvlastni-cislo-i6 352456540.html není to náhodou prototyp 175 alias legendární typ 10? I konečná cena 15 356Kč by odpovídala tomu že si to nemyslím sám :-) koukněte na fotky, sériovka to není určitě - spojkové víko, pravý karter, poloautomat spojky, náhon tachometru... Jsem zvědavý jestli se tenhle motor ještě někdy někde v něčem ukáže :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   25.07.2016     Zobrazit téma  
Odpověď  Něco nového? proběhla nakonec renovace?    [Beat]   10.02.2021
Odpověď  250 jede na houby a 175 je ještě horší. Škoda práce. Já bych ho na pár let shoval a pak prodal za 30k    [jawak]   02.03.2018
Odpověď  V NTM už mají hotový tento prototyp 125, v odkazu je fotogalerie ;-)

http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/narodni-technicke-muzeum-unikatni-sbirka-motocyklu-nejen-ceske-vyroby-38523.html?fotogalerie=1    [meela]   27.02.2018
Odpověď  Zatím je to spíše zkoumání dostupných fotek, není mnoho času a musím nějak dodělat rozdělané projekty. Zatím jsem nakoukal pod spojkový dekl, kde se vše více podobá péráku, nežli budoucí kývačce, primár je 19/41 zubů, čili o něco lehčí než série, spojka o něco málo větší, je vidět, že to taky lepili z čeho mohli, například korkové lamely jsou ze dvou tlouštěk plech, našlapovací hřídel vypadá jako upravení z 250-tky, řetěz vytahaný až běda - podepsal se docela dost i na karterech. Jinak na motoru už někdo dělal výbrus a ani mu moc nevadilo použít píst, který má cca o 2 mm menší vzdálenost osa čepu dno pístu, což se muselo značně projevit na kompresi.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2016
Odpověď  ahoj Miku tak jak jsi se posunul s tou 175tkou    [Mirek]   16.11.2016
Odpověď  Já osobně, pokud bych na to neměl možnosti, dostavět kolem motoru věrnou(!) repliku, dle dokumentace a výkresů, třeba tak jak to dělá p. Samohýl. Tak než dělat něco napůl, a nechat se obdivovat laiky, raději ten motor odprodám NTM. Přeci jen už je to národní dědictví a tak by se s tím mělo zacházet. To je pouze můj názor.    [J]   26.08.2016
Odpověď  Já bych udělal to, že bych motor zprovoznil, dynamo bude asi klasika pérák, pokusil se vyřešit to víko nechal udělat kolena výfuku, celé bych to napasoval do péráka, aby se na rámu upravili jen držáky a víc nic. Na srazech to bude pro odborníky budit pozornost, laici to stejně nepoznají a není to taková investice. tedy pokud na to nemá člověk strojní dílnu, pak se do toho může pustit od podlahy. To je můj názor a někdo s ním může a nemusí souhlasit. Je každého věc jak se k tomu postaví a na co má kapacity a peníze.    [Mirek]   26.08.2016
Odpověď  Nad stavbou tohoto prototypu jsem osobně hodně přemýšlel.. Motor jsem chtěl vydražit, bohužel mi nebylo přáno, byl jsem hned pod čarou... Dnes bych určitě přihodil víc, ale už to tak je, nynějšího majitele neznám, ale věřím, že se o motor dobře postará. Co se týče konstrukce motorky, asi bude zásadní vymodelovat a nechat odlít víko zapalování, popřípadě kryt karburátoru...? Z fotky bych řekl, že rám bude mít hubenější trubky než pérák 250. Navíc se to celé podobá spíše OHC než péráku - přední vidlice určitě nepůjde použít z kejvačky... Zadní kluzáky a kastlíky budou taky spíš jak u pullitru... Na rámu si všimněte toho zalomení vertikální vzpěry, co je na ní zadní držák motoru - úplně jiné než pérák... Osobně bych použil na stavbu nějaké rámy z malé kejvačky kvůli profilu trubek.... To je tedy aspoň můj názor na věc... Každopádně by to mohl být opravdu zajímavý projekt...    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2016
Odpověď  že je to prototyp jsem tak nějak věděl, jen jsem si myslel, že ten z počátku vývoje péráka a ne z konce ... náhon vyveden z výstupu převodovky, kdy je do díry výstupní hřídele zalisováno (tedy asi původně zalisováno, dnes se to s mírným odporem v tomto spoji protáčí) šnekové kolo a odtud na druhé kolečko dál na náhon tachometru, celé to je ještě provrtané pro vypínání spojky ... určitě bych ho chtěl dát do prezentovatelné podoby a kdyby se to nějak podařilo poskládat do celé motorky, bylo by to super ... bohužel základ - rám je úplně odlišný od péráka    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  je to pěkný, co s ním plánuješ, rozebrat, vyčistit, rozpohybovat a zprovoznit? Dáš ho do rámu? podle té fotky od Anošta by to mohlo jít do rámu péráka? Ještě by mě zajímalo, jestli jsi tušil co kupuješ že to bude nějaký prototyp, nebo jsi jen tak přihazoval?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  Díky za fotky, stejně je super když se něco takového dochová :-) a pokud by se to podařilo i nějak dostavět do funkční motorky... to by byla paráda :-) jak tam je udělaný ten náhon tachometru?    [meela]   09.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -7-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -6-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -5-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -4-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -3-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  -2-    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pár fotek, když jsem ho dovezl domů.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2016
Odpověď  můžete sem dát třeba více fotek toho motoru, případně foto zbytku moto?    [Mirek]   08.08.2016
Odpověď  Pro Mik - gratuluji k získání zajímavého motoru. Pokud budete mít zájem o nějakou konzultaci napište na můj e-mail. Měl by být skryt pod jménem dole. Máme krom demontovaného motocyklu ještě nějaké obrázky. Rád bych si též váš motor zdokumentova.    [Arnošt]   28.07.2016
Odpověď  Ahoj, tak tento motor zakotvil včera u mě v garáži ... kdyby to byl válečný prototyp, byla by kompletace celé motorky možná o trochu jednoduší. V tomto případě je jiná podstatná část dílů.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2016
Odpověď  Pokud bych todle koupil, snažil bych se dostavět repliku motocyklu. Třeba by mně v NTM umožnili nakouknout na originál?????

Bohužel, je to jen teorie, ale třeba to koupil někdo, kdo má zbytek doma?    [Monty]   26.07.2016
Odpověď  no tak to je ještě větší paráda :-) já koukal že to vypadá malinko jinak než fotky válečného prototypu, ale myslel jsem že je to jenom nějaká odchylka kus od kusu...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2016
Odpověď  No a máte to. Není to Raryta ale skutečná rarita    [PS]   26.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
dle provedení motoru i výrobního čísla je to motor do připravované modernizace Péráka, které se říkalo Národní řada I. nebo též jen NŘ I. Tento kus je z roku 1951, tedy nikoliv původní prototyp Jawa 175 z doby okupace. Je to vlastně zmenšený Pérák s přední vidlicí jako Kejvačka, ve sbírkách NTM máme obdobný stroj, ale s motorem 125, bohužel náš motocykl je ale rozebraný na prvočinitele a bude trvat ještě nějaký rok, než se ukáže světu. Obrazek motocyklu je z brožury Věčně mladá Jawa    [Arnošt]   26.07.2016
Odpověď  a jen tak ze zvědavosti, nechal bys to na poličce nebo to zkusil rozběhat třeba v FJ rámu? :-)    [meela]   26.07.2016
Odpověď  Tak vypadá to tak. Už jen podle čísla P175-10 , i podle dalších znaků,který odpovídají výkresům na 175. Typuju, že by to mělo mít tříkvalt převodovku.Škoda, taky bych přihodil, todle mít doma ...........    [MOnty]   26.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě 3 :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006