MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300573 příspěvků |7214 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 82 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 22.5.2019 12:07  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Perak 350 (18)- max. rychlost
Ti co maju skusenost, aka je realna max rychost Peraka 350 (18)?
Ja mam motor 1000km po zabehu, pocitovo ide dobre, ale maximalka je cca 95, mozno 100 ak sa prikrcim na nadrz... pride mi to malo.

Chcem sa zucastnit zavodu perakov, tak potrebujem max vykon...

Inak je to standardny perak, prevod klasika 16z/47z (160mm rozeta), jedina modifikacia je VAPE 12V a karburator z kyvacky 354/04, 2924SBD-11b, hlavna tryska 95, volnobezna 50.
Pripadne, napada vas co este pozriet?

Predzapal ma este mozno rezervu, ak som to dobre zmeral stroboskopom, je cca 3mm (mam tam kolik na klukovke)

Este riesim 15z kolecko, pre lepsiu akceleraciu    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   02.09.2018     Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, to sedi s mojimi zisteniami. Ale stale nikto nevyjasnil ci ta drazka nerobi problemy - prava a lava komora su prepojene a tympadom sa ovplyvnuju...

Otazka je ci to moze byt pricinou mojej nizkej max rychlosti a problemami s naladenim zmesi...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2019
Odpověď  Půlbuben i novější 354 mají drážku taky.a poslední 354(06?)už ji nemá.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevím, je po GO a dal jsem jej do rámu minulý týden.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2019
Odpověď  Dolin1 - a aku mas maximalku s tymto motorom?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavé téma.
Drážku v karterech mám také. 1951    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2019
Odpověď  Gratulujem - máš alebo nemáš drážku v kartroch poza labyrint?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
Odpověď  Pro doplnění: já jsem také na svém péráku 350 po záběhu zkoušel maximálku a vím, že mě celkem překvapilo, jak to jelo. Tacho ukazloval něco přes 110    [dansson]   14.03.2019
Odpověď  No ale praveze ty tam tu drazku NEmas. To o com vravim je cast drazky ktorá ide "poza" labyrint. To co je na tvojich foto je mazacia drazka, ta je ok. Pozri moje foto kde je cervenym vyznačená časť čo mám na mysli    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2018
Odpověď  Je to 354 ,jen pro ilustraci že se s drážkou vyrábělo i dále..    [Beat]   21.09.2018
Odpověď  Beat - tie kartery su 18 original? Alebo 354? Lebo ty tam tu drazku poza drziak loziska nemas!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci neblázněte,můj motor oral brambory a tak jak byl šel do rámu..kolečko jsem nikdy nedával podle katalogu. Co tam bylo jsem zkusil pak p metodou pokus omyl jsem dával jiný..
Taky posílám foto projektu co tu mám od zimy-kartery jsou podobný    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  Presne tak. 16z je predpisana. Ale mne so 16z max 95 (karbec 2924SBD) -100 (karbec 2926SBD) a to sa snazim riešiť    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2018
Odpověď  BEAT - 16 zubů je pro 350 snad normálně předepsaná?    [Monty]   19.09.2018
Odpověď  No, já musel u 350 jít se zuby níž..měl jsem tam 17 zub, ten jel pěkně síly dost, ale 100 km/ h strop.. I řekl jsem si větší kolečko o zub a pojedu rychleji- ani prd velebnosti! Motor bral max. trojku, čtyřka se mi po rovině dusila..
I dal jsem 16 zubu a motor najednou ožil, jde točit a jsem někde ke 110 km/h..
Můj poznatek - aby 350tka jela musíš ji držet a točit..    [Beat]   19.09.2018
Odpověď  Ondra - Asi si necital cely text. Od zaciatku riesim maximalku s 16z koleckom. 15z som dal len teraz pre potreby zavodu, aby som aspon trocha kompenzoval zly chod motora.
Samozrejme ze teraz ide este menej..ale zatah na strednych a vyssich otackach bol dobry    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
Odpověď  čím menší kolečko ve předu, tím menší rychlost, když dáš 15z zvětšíš akceleraci, ale zpomalíš na maximálce, a obráceně :-)    [Ondra cz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
Odpověď  Hmmmm tak to je potom záhada. Rád by som pochopil načo tam tá drážka je a pripadne videl dalsie fotky inych perackych kartrov.

Lebo toto je zatiaľ jediná idea ako vysvetliť že nedokazem nastavit karburator aby motor isiel dobre v celom rozsahu a aspon sa priblížil deklarovanej max rýchlosti (115kmh)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je obrázek mého náhradního karteru pérák 350. Ta drážka tam je taky, jen je tam menší tvarový rozdíl u ložiska pokud dobře vidím.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.09.2018
Odpověď  https://m.facebook.com/pg/Miro-Pochyba-fotografie-133872316665486/photos/?tab=album&album_id=2053593624693336&ref=m_notif

neviem preco mi nejde vlozit link...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  pre tych co maju FB - foto z akcie    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  Pardon, preklep, N15C    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2018
Odpověď  Proč svíčky Brisk N15Y? - elektrody jsou zde povysunuté a hrozí propálení pístů.    [Martin Štindl]   18.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  este foto mojich kartrov    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2018
Odpověď  Geroder - som rad ze sa tu nasiel niekto kto ma zaujem z Peraka dostat to co ma dat :)

Sumar mojej "konfiguracie":
Original motor 350/18, rok 1954, bol vyrobeny ako jednopaka (export do Holandska), ja som dal dvojpaku.
- valce, hlavy original, bez uprav, prepazky som vo valcoch nechal ako boli, pod valcami aj pod hlavami su tesnenia (standardne)
- spojka a teraz uz aj automat je zo 634 (cize dvojita retaz)
- prevodovka povodna, akurat som daval novu predlohovu hriadel (orig)
- zapalovanie Vape 12V
- retazove kolecko najprv 16z, pre zavody som dal 15z aby som kompenzoval zly chod motora v nizsich otackach (16z pojde spat)
- rozeta original komunista 160mm
- karburator teraz 2926SBD-11b, hl tryska 103, volnobezna 50, zmes cca 1 otacka. Skusal som aj 2924SBD-18b (98/50, ale zmes musela byt takmer 2 otacky aby to nejako islo). Original karburator nemam a ani nechcem davat
- sviecky Brisk N15Y
- vyfuky aj kolena original, koncovky vycisteme, ale nove vlozky od Buyak (zodpovedaju vzhladovo aj zvukovo originalu, stare som musel vysekat)
- motor ma teraz 1300km po generalke (kluka, vybrus, Padalik), piesty Almet, bronzove puzdra v ojniciach, vsetky loziska FAG C3, prave klukove je valcekove

A teraz otazka - mozete potvrdit ze mate dovnaku drazku poza drziak stredoveho loziska ako na obrazku??? Toto by mohol byt tip preco ten motor nejde dobre, prava a lava komora sa navzajom ovplyvnuju. Ta drazka je tam original, motor predo mnou nebol poleny. Nechapem naco tam ta drazka je...

Pripadne mozete dat foto vasich kartrov? 354 tu drazku nemali a ani dalsie Jawy 350 pokial je mi zname (360, 361...)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2018
Odpověď  Za tohle téma jsem opravdu rád Boco, jelikož jsem letos dokončil renovaci péráka 350. Oproti 250-tce je to něco jiného a zde čerpám zkušenosti a znalosti.
Každý se snaží ze stroje do kterého investoval nějaké úsilí ať už se jedná o peníze či čas dostat maximu. Maximem myslím vše dobře seřízené, aby moto jelo v plném rozsahu a né se nějak dusilo a nevyužívalo svůj potenciál.
Mám najezděné něco málo přes 1000km, ale zůstal jsem viset, jelikož přestala fungovat jedna indukční cívka v klasické hluboké spínací skříňce na nádrži a na jeden válec i když je povolená svíčka se jet do kopce opravdu nedá. Vyřešeno dodávkou - odvozem :). Snažil jsem se přiblížit originálu i když chápu výhody VAPE a taky jsem o něm hodně přemýšlel a nejspíš i v budoucnu opět budu. Teď se ale ještě převíjí stávající klasická cívka do spínačky.
Jsem hodně překvapen Ladič tvojím výkonem na 350-tce - pokud to teda nebyl žert :D. Mohl by jsi uvést par podrobností co se týče tvojí 350-ky. Zapalování, karburátor, směs, převodové stupně v motoru, odstraněna přepážka na válcich či leštěné kanály pro lepší proudění atd?
Také bych se chtěl zeptat jaká originál hlavní tryska patří do karburátoru pro péráka 350. Někde jsem viděl, že 98 a jinde zase 105. Přijde mě logičtější ta 98 jelikož je tam menší píst než na 250-tce (menší komora) a tam je tryska 100. Zda teda vůbec ta tryska 98 je, osobně jsem na ní i když mám cca 15 karburátorů 2924H nenarazil. Možná jen smůla.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.09.2018
Odpověď  No,tak ti gratuluji:)    [Pavel]   16.09.2018
Odpověď  Samzrejme by sa nic nestalo, ale vyhral som :)

V zime sa na ten motor pozriem detailnejsie, uz mam jeden tip co by mohlo byt zle.

Dik za rady všetkým.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2018
Odpověď  A když ten závod nevyhraješ,tak se stane co ?    [Pavel]   08.09.2018
Odpověď  Dnes prebehli dalsie testy, ale najprv k vasim otazkam:
- Komresia - meral som, neviem ci dobre - sviecky von, plne otvoreny plyn, amotor som pretacal nakopavackou. Namerane hodnoty rovnake na oboch valcoch, cca 4bar. Bohuzial som si az po zmerani uvedimil ze som mal zavretu priveru na sani :( Ale uz sa mi to nechcelo opakovat
- kolesa aj prevodovka idu hladko bez odporu

Dnesne aktivity - test dalsich karburatorov a trysiek co sme nasli v garazi (2924SB, 2924S11), este horsie...
nakoniec sme dali 2926SBD11b (podla tabuliek na 250) bingo, vyzrazna zmenka k lepsiemiu v prechode, ochota ist do otacok. Na test maximalky uz nebol cas, tak zase niekedy v najblizsom case.
Minimalne co nieco zmenilo je karburator.... na ten sa budem dalej zameriavat    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2018
Odpověď  Změř si kompresi.    [J]   07.09.2018
Odpověď  Otáčejí se ti volně kola a převodovka? Kolik vážíš? Závodníci dřív řešili i prachovky, aby nekladly odpor jízdě. Jinak si myslím, že bude problém v karburátoru. Počti si třeba ze:
http://www.manet90.estranky.cz/clanky/ostatni/zavodni-upravy-motoru.html#jedno    [lipcaa]   07.09.2018
Odpověď  Tak dnes som sa hral s predzapalom. Zmeral som aktualny predzapal, bol cca 2.5mm, co je malo na Peraka. Kedze som nechcel vyhodit kolik z kluky, posunul som snimac do susednych dier (podla navodu urcenych pre 250). Takto to zase malo velky predzapal. Tak som nakoniec pilnikom zvacsil diery na snimaci a posunul snimac v polohe pre 250 max doprava - takto to ma predzapal cca 3.6mm. Co je sice mimo predpisany rozsah, ale blizko.
Urobil som testovaciu jazdu (stale karb 2924SBD-11b, hl tryska 105), vysledok rovnaky mozno este o kusok horsi :(
Este mozem skusit vyhodit ten kolik z kluky, ale neviem ci to moze nieco zasadne zmenit...

Co sa paliva tyka, nic nenasvedcuje ze by nedotekalo. Je fakt ze tam mam maly priesvitny palivovy filter, konktretne tento http://www.motomax.cz/Filtr-paliva-kulaty-HP-M-502420-d3426201?cid=16101, ale nemyslim ze to robi problem
Kohutik ja vycisteny, odvzdusnenie priechodne tam problem neni

Inak som neni spokojny ani s nastavenim zmesi na nizkych otackach, stale to nedokazem nastavit tak aby sa motor plynule zbieral z cca 45kmh na 4 stupni, motor ma stale sklon ku 4-taknemu chodu.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2018
Odpověď  Možná je to pitomost, ale teče Ti tam dost benzínu z nádrže (přicpaný kohoutek,špatné odvzdušnění) Chová se to stejně po delší jízdě i když to prdlá chvíli na místě?    [JzK]   07.09.2018
Odpověď  mně to podle svíček připadne chudý.    [Monty]   06.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prevod mam standard na 18 - 16z kolečko a 160mm rozetu vzadu
Vyfuky su ciste, su tam nove vlozky od Buyaka (prakticky identicke s originalmi)
Vape dnes pozriem (predzapal)
Karbec 2924SBD-18b,uz neviem co ide sa da spravit, je cisty, hl trysku som skusal aj 105 (bola tam 98). Filter je cisty.
Fotky sviecok prikladám (lava prava)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2018
Odpověď  S vape ten motor musí jít hodně tocit, pozor při plném plynu ti nesmí praskat kroužky v dusledku chudé směsi, 1000 km je na takové zkoušky ještě docela málo chce to najet tak 2-3 tisíce motor musíš trochu trápit a pěkně ho točit do úplných sraček, otázka je jakou rozetu tam máš, já mám 160tku a vpředu 16z předstih u vape musí být tak 3mm možná mám i trochu víc, možná ti nedává karbec možná máš ucpaný výfuky možná špatně nastavený vape možná špatný převod. Ten motor je dost slabej takže ten převod musí být víc do síly pak ti nepojede čtyřka.    [Ladic]   06.09.2018
Odpověď  Ladic - Ak si ma chcel nasrat, tak sa ti to podarilo :)

Ale vazne, to tu fakt neni nikto kto ma karburator 2924SBD na Peraku 350 a dal by info ake trysky tam ma?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2018
Odpověď  Jen ti chci říct že mě jede taky 95 ale na trojku :)    [Ladic]   06.09.2018
Odpověď  Stroboskop? Na co? Stačí obyčejná měrka do hlavy místo svíčky.
VAPE dává jiskru ,když je hrana zoubku na rotoru proti snímači. To seřídíte líp a přesněji než s kladívkama.    [monty]   06.09.2018
Odpověď  Tak dnes prebehol test so 105 tryskou, bohuzial tam nebadam zlepsenie, max stale 95.
Napada vas co este by som mal pozriet?

Pozeral som znova predzapal, tazko sa mi to meria, ale je to cca 3mm. Pokial viem Perak 350 by mal mat 3,2-3,5mm.
Myslite ze to moze byt pricina? Ak ano tak asi jednine vyhodit kolik na klukovke a pootocit rotor...
Mate niekto informaciu akemu uhlu natocenia klukovky zodpovedaju tie 3,2 - 3,5mm? Lahsie sa mi to bude merat (stroboskop s nastavitelnym uhlom)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2018
Odpověď  Presne tak som to mal doteraz.. Hlavna tryska 98 (v prvom prispevku som omylom napisal 95) a volnobezna 50.
Avsak neviem dosiahnut vyssiu rýchlosť ako 95kmh, preto sa snazim riesit ako zlepsit vykon. Prevody su standardne.
Vcera som vymenil hlavnu trysku za 105 ale este nebol cas to vyskusat a nastavit.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2018
Odpověď  Ta 105 je určena ke karburaci 2924H, v Dočkalovi je uváděn jako ideální náhrada za původní 2924H/105 kaburátor Jikov 2924 SBD 18b s hlavní tryskou 98 a volnoběžnou 50, jehlou na 3 drážce a šroub na 1/2 až 3/4. To je ale pro běžné 350tky...    [Martin Štindl]   03.09.2018
Odpověď  Este otazka - ake osadenie karburatora 2924SBD tryskami by ste pre perak 18 doporucili? Hlavna 105 a volnbezna?
Mate to niekto takto?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2018
Odpověď  Dik za odpovede.

Rychlost som meral s GPS, tachometer nemam moc presny navyse klasicky rucicka trocha "plave"
Navyse mam cyklisticky, nakalibrovany, meria takmer identicky s GPS

Co sa trysky tyka, vychadzal som z tabulky karburatorov tu http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html
Ale je fakt ze je to na 354/04 co asi bolo sanie s papierovym filtrom?
Je fakt ze Perak mal 105 hlavnu trysku s orig. karb. skusim teda toto. Diky za tip!

Otazka kde ju zohnat, daju sa este niekde kupit originalne trysky 105 pre SBD karburatory? Replikam moc neverim, mam s tym zle skusenosti, nesedia deklarovane otvory.

Co sa tyka 15z kolecka, ano ja viem ze mi klesne max rychlost, ale potrebujem to len na preteky kde sa max aj tak neda dosiahnut, skor ide o akceleraciu.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2018
Odpověď  Pokud tam dáš 15z. kolečko, tak zvýšíš akceleraci a tah do větších kopců, ale sníží se ti max. rychlost.    [J]   02.09.2018
Odpověď  Zkusil bych větší trysku- kývačka s tímto karbecem a otevřeným sáním má 105. A další otázka je přesnost tachometru, nebo jak to vlastně měříte?    [Monty]   02.09.2018


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006