MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301577 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 52 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 18.8.2019 03:53  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma Půlení motoru pérák 350
Zdravím, Mám problém při půlení mého motoru 350/18. Motor byl kompletně zarezlý, takže jsem musel odvrtávat písty a další skopičiny. Nyní by měl být motor přichystaný na půlení, všech jedenáct šroubů, co drží kartery u sebe, jsem vyšrouboval nebo odvrtal. Když ale začnu stahovákem ze strany zapalování motor půlit, kartery se od sebe ani nehnou. Rozebral jsem tedy ložisko na klice ze strany zapalování, a myslel jsem si, že ted už teoreticky kartery u sebe nic nedrží... omyl, opět jsem s tím ani nehnul. Proto bych se chtěl zeptat, kde by mohla být chyba, případně co s tím. Napadlo mě, jestli nedělá problém přepážka mezi spalovacími prostory, která nejde ani za boha vysunout a také šroub držící střední hliníkový mezikus na klice, který nejde vyšroubovat. viz fotka ... Díky za každou radu a hezké svátky.    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   25.12.2018     Zobrazit téma  
Odpověď  Já u 350 obětoval ojnice - ty jsou stejně z 50% neopravitelný,a nový stojí do 1000,-. Rozvrtal jsem dna pístů, i horní oka ojnice, a vytáhnul válce i se zarezlejma zbytkama pístů. Ojnice jsem pak uřezal co nejkratší, a válce i s pístama dal do kyseliny chlorovodíkové - písty to rozpustí, litině nic neudělá - jen sammozřějmě VENKU-strašně to smrdí. Takže jsem zachránil to důležitý z motoru Bizona - válce a bloky.    [MOnty]   01.01.2019
Odpověď  Franto, jde asi o to zda píst potřebuješ, na vzor aj., či nikoliv, ono to násilí též nic moz, také jsi mohl utrhnout košili, či tě mohl někde válec prasknout aj., já volil vrtání, majzlík aj., myšleno v prípadě kdy mě nešel oúpravdu dlouho motor rozebrat, ještě by šel snadnorozpustit kyselinou, ale jde o to aby jsi si nepoškodil jinou součástku z hliníku...., jinak extrémě zarezlé motory, kliky aj., jsem měl, ale vždy jsem to zozebral cca bez poškození, krom pístů nebo ložisek, využíval jsem jakékoliv stahováky, teplo, kyselinu citronovou, čištění, vapku... a šlo to, je to ale o trpělivosti a přemýšlení, ohnout ojnice a karter viz níže, nezlobte se, to není normální.    [Pavel]   01.01.2019
Odpověď  Já bych přidal, jak se dají vytáhnout zarezlé a odvrtané písty z válců.Já jsme zkoušel všechno odrezovače,lis,nahřívání,bouchání palicí.Nakonec jsem se zoufalství vzal elektrické 5kg kango.Dát válec do svěráku na stěnu válce kousek plechu, aby se nepoškodila stěna a klasický sekáč na sekáni do zdiva.Píst byl za 20 vteřin venku:))Těch tisíce rázů udělá divy.    [Franta 2776Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2019
Odpověď  Hlavně trpělivost a žádné násili,ja bych tam nelil žádnou kyselinu, nahřál bych to v troubě nebo na elektrickém plotýnkovém vařiči a stříkal wd olejem z vrchu nechal stát den dva pak položit na levej bok na dva dny pak na pravej,můžeš i ponořit do nafty.Teplem se to roztáhne a líp dostane tam kde se dostala vlhkost která tam z oxidovala.Ono to nezrezlo za den ,tak to taky za den nepovolíš.Když budeš spěchat akorát to zkurvíš,s maximálním citem poklepávat přes bukovej špalík(na ojnice,ze spoda na stredej spalík mezi karterama atd.) čepy ojnic pořádně očisti a namaž vazelínou at po nich ložiska sklouznou .    [jan]   28.12.2018
Odpověď  Ahoj, Přidal bych se k názoru, že nejprve rozhýbat kliku - Možná postačí namočit do dešťové vody klidně i na 4-5 dnů. (S kys. citronovou nemám zkušenosti, ale i to může pomoci). Poté na malé řetězové kolečko "Primáru" bych navařil cca 1 metr dlouhou páku a tou bych se snažil zabrat střídavě na obě strany (cik-cak). Po náznaku uvolnění kliky - nalít do karteru vodu a vypláchnout a opakovat. (samozřejmě je tu možnost střídavě klepat a tahat přes ojnice). Ještě v případě navaření té páky, hned po navaření, položit motor tak, aby teplo po "vaření" prošlo přes čep kliky dále k ložiskům. Chvíli počkat (půl hodiny), a opět nalít vodu do karteru, tak aby se voda dostala k ložiskům. Střídání tepla a chladna, sucha a vlhka způsobí pohyb materiálů . . . třeba to pomůže . . Kolečko primáru si koupíš nové snadno . . .    [radek]   26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  MNOHO ŠTĚSTÍ PŘI RENOVACI    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Klika po repasy - najděte 5 rozdílů :-)    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak kliková hřídel dopadla zoufale, byly hloubkově zarostlá všechna ložiska. Pan Padalík měl ze mě radost, ale ojnice čepy se daly nové, z původní klikové hřídele zůstaly pouze setrvačníky - ALE KARTERY BYLY V POŘÁDKU :-)    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím. Ten motor zatuhl moc zajímavě - ojnice jsou téměř ve stejné výšce. Z dotazu předpokládám, že je nehybný klikový hřídel - to je u 350 velký problem, protože při půlení 350 je nezbytně nutné, aby byla jedna ojnice v dolní úvrati a druhá v horní (pořadí nevadí), protože jinak ojnice neprojde při rozlisování tím otvorem mezi kartery, co je mezi nimi ta hliníková kostka sání. Já bych postupovat takto: 1. je potřeba vytlačit i ty dva čepy, co slouží k vycentrování otvorů mezi kartery (z foto nevidím jak je máte) 2. určitě bych se snažil vymontovat ten středicí šroub M8, co fixuje hliníkovou přepážku - na předním nosníku, 3. kartery důkladně nahřát 4. zničit jednu ojnici, aby prošla přepážkou. Jen dodám že i přes veškerou snahu, jsem u svého motoru krapet ohnul pravý karter při rozlisování a pak jsem ho musel pracně rovnat - což se povedlo.    [] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Odpověď  Celkově bych prva ponořil celý motor na dva dny do roztoku kyseliny citronové. Ohřívané. Jeden motor jsem takto normálně rozhýbal! netvrdím, že to je všelék. Ale ničemu tím neublížíš. Jen to pomůže.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2018
Odpověď  na půlení takového motoru jsem jednou použil rázový šroubovák jonesway nebo tak nějak, ale ty jejich bity prý kované byly z bláta, ale nic jsem nevrtal. Jinak sada vercajku z etovaru super.    []   25.12.2018
Odpověď  Ten šroub mi taky nešel povolit. Nakonec pořádnej bit přes různý nástavce, redukce a vzduchový rázový utahovák.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2018
Odpověď  Ani jedna vec by nemela vadit, spis to bude zarostle na strednim ulozeni kliky, zkusil bych napruzit stahovak a ohrat prislusou polovinu bloku okolo toho mezikusu kliky.    [.]   25.12.2018


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006