MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301982 příspěvků |7298 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 22.9.2019 08:41  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Poloha startovacího segmentu
Ahoj. Chtěl bych se zeptat na správnou polohu startovacího segmentu vůči ozubenému kolu pod spojkovým košem. Po rozebrání spojky jsem zjistil, že při simulaci startování se zuby vzájemně dotýkají tak zhruba 1/3 své šířky, což se mi jako laikovi zdá divné. Na ose řadičky mám navlečen váleček, který mi právě vymezuje vůli startovacího segmentu vůči tomu ozubenému kolo. Napadlo mě si pomoci nasunutím na hřídel další podložky, čímž by se následně zuby dotýkaly v celé šíři. Vše jsem nafotil, tak by to z obr. snad mohlo být patrné. Díky moc za rady.    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   08.08.2019     Zobrazit téma  
Odpověď  Já ju tam dávám vždy i u starším motorů. nic se tím nezkazí a aspoň to líp těsní.    [HonzaBK]   12.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Starší provedení(bez pružiny) by mělo být u motorů 250ccm do výr.čísla 11-61120 a 350ccm do čísla 12-9110(údaj z literatury), u mladších je těsnění provedeno s přítlačnou pružinou a pryžovým kroužkem.
Ta pružina na MOTO Jelínek by měla být ta správná, jen mi podle fota na té stránce přijde vzhledově odlišná.    [Martin Štindl]   09.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem ještě zapátral a tohle by mělo být ono, že?    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2019
Odpověď  Díky moc za vyčerpávající odpovědi :) Prvotní problém bude ten, že mi tam nedali tu přítlačnou pružinu. Zde na fóru jsem se dočetl, že někdy byla a někdy zase ne, pak se v tom má člověk vyznat. Nevíte někdo, kde by se dala ta pružina sehnat? prošel jsem pár jawáckých eshopů a nikde jsem jí neobjevil :(    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2019
Odpověď  Jednoduše- pokud se Vám to podaří zlepšit tak,aby místo 1/3 zubů zabíralo 3/4 šířky do sebe, bude to dostatečný.
Raketoplán z Péráka asi nevyrobíte.    [Monty]   09.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Segment lze vypodložit tak aby zuby zabíraly pokud možno(v určitém rozmezí) svojí šířkou. Podle fotek se zdá že je to provedení mladší(s přítlačnou pružinou) takže je potřeba počítat s funkcí pružiny a také jakým způsobem se bude těsnit víko spojky(tmel nebo papírové těsnění). Na vymezení segmentu je vhodné mít motor venku a položený na pravý bok(viz foto) a pak vypodkládat startovací hřídel(bez přítlačné pružiny) tak aby zuby segmentu a spouštěcího kola v momentě záběru byly pokud to jde proti sobě - nejspíš to nebude zcela ideální protože unašeč přinýtovaný ke koši je lisovaný a spouštěcí kolo ho při dosednutí kopíruje takže ve většině případech to trochu "šmajdá". Tu samotnou rozpěrku(označená jako modrá 2) při konečné montáži není vhodné vypodkládat jako při vymezování ale nechat vystružit novou na danou šířku.
Poté co je segment vymezen proti spojce je nutné tomu přizpůsobit i sestavu nad segmentem - podložku,těsnění u hřídele a víko spojky. Teď nejde odhadnout co bude potřeba, možná bude stačit tenčí podložka anebo bude nutné i upravit osazení na pouzdru ve spojkovém víku. Je potřeba to přizpůsobit tak aby se při zkoušení se spojkovým víkem(stále bez přítlačné pružiny a také bez vratné pružiny segmentu) startovací hřídel protáčela volně a na axiální posun měla minimální vůli.
Na popis to je docela dlouhé a také nelze obsáhnout zcela vše(axiální vůle u spojky a určitá stranová vůle u startovací hřídelel) ale počítejte že na provedení to je ještě zdlouhavější ale lze to provést. Důležité je aby před vymezováním segmentu byla také správně sestava primáru(!!!) to jest řetězové kolo s řetězovým kolem spojky(spojkový koš).    [Martin Štindl]   09.08.2019
Odpověď  ale vždyť to nejde zjistit jak ti budou zuby segmentu zabírat do zubů na koši spojky. to by jsi musel změřit výšku dosedací plochy o levého víka, odečíst gumovou podlož, odečíst železnou podložku a začít počítat. Pokud vím tak pod segmentem je pružina, která při nasazení levého víka dotlačí segment zcela vlevo a tím přes gumovou a ocelovou podložku utěsní hřídel o levé víko. Nebo jak jsi to měřil a zkoušel? Kam jsi vkládal podložky?    [HonzaBK]   09.08.2019
Odpověď  Omlouvám se to patří jinam :-)    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Odpověď  A vy jste měnil i ty gumy mezi spodníma brejlema a spodní maskou? Nejsou vysoké?
To by mohlo být příčinou, že se maska vpředu nadzvedává...
Některý replikový ložiska do krku řízení jsou taky rozměrově vyšší.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Odpověď  Díky za odpověď, i jako laikovi krz motory mi to přišlo divné. Bohužel takto mi přišel motor z celkové GO od firmy Jawarenovace ze Čtyřkol u Benešova :( Už jsem to tu psal, že nejsem s jejich prací spokojen, těch nepovedených věcí je víc, takže osobně nemůže doporučit :(    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Odpověď  Pokud to ničemu jinému nevadí, určitě vypodložit tak, aby se zuby dotýkaly po celé ploše.    [fikuscz]   08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto hřídele    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Karel12345] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2019


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006