MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306162 příspěvků |7500 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 64 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 6.7.2020 18:31  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Motor 350/18-N
Zdarvím.

Mám doma kartery na 350ku výrobním číslem N18-010XX-58*. Našel jsem, že se jedná o motor vyrobený jako náhradní pro péráka 18ku v roce 1958. Zajímalo by mě, jestli se třeba takovéhle motory už neobjevovali z výroby s kývačkovskými válci a hlavami a krytem zapalování s logem JAWA. Přeci jen to bylo už dva roky po ukončení výroby 350ky péráka. Chtěl bych ho poskládat do funkčního motoru, a rád bych, aby to aspon trochu "historicky" sedělo. Dík    [Honza]    04.04.2020     Zobrazit téma  
Odpověď  Tak to fakt netuším, předpokládal bych že ten motor to měl postaru(klikovka s velkými otvory vyvážení, stejně tak válce i hlavy) aby byl nastejno výkonem jako sériové. 350/18 a první kyvky 354,354/02 mají uveden výkon 14k, od 354/03 je navýšen na 16k.    [Martin Štindl]   04.04.2020
Odpověď  Ahoj, to že se pérák 350 vyráběl do roku 1956 jsem čerpal odsud: https://www.motomagazin.cz/index.php?action=perak&menu=28&pos=350

V podstatě mě u mého motoru zajímá, jestli je možné na něj pověsit kývačkovské díly jako jsou válce, víko zapalování atd, aniž bych stvořil nějaký bastl který nikdy z Jawy nevyjel.    [Honza]   04.04.2020
Odpověď  Já bych spíše předpokládal že ten rok výroby je skutečně 1958. Jawa vyráběla nějakou dobu zkompletované náhradní motory označené jejich systémem číslování včetně uvedeného roku kde je dodatečně ražené N které ho definuje jako náhradní(v katalogu je motor uveden jako komplet pod kat.614-0101 ozn. 151000), oproti tomu Strakonice u ČZ 125/150C a 351/352 se náhradní motory zkompletované továrně značily běžným sériovým číslem (bez dodatečného písmene N) i po ukončení výroby typu(ČZ nemá u v.č. uveden rok výroby).
Náhradní motory které už nejsou továrně sestavené mají vyražené číslo podle systému tehdejších DI, nejedná se o obdobu výrobního čísla ale je to tvar kódu viz:
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0253029001469211105.jpg
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0763863001549144583.jpg
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0157436001556521753.jpg
Mimo ty výrobní a přidělovaná čísla, já jsem dosud nezaznamenal 350tku péráka která by podle původného štítku bylo vyrobená v roce 54,55 a 56. Vyráběli se pro vývoz? Přijde mi dost problémové aby při sériové výrobě kompletovali dva odlišné typy.    [Martin Štindl]   04.04.2020
Odpověď  Aha, díky za info. Takže dopátrat se data výroby asi nepůjde, Zajímalo by mě do jakého roku výroba těchto náhradních motorů probíhala, jestli probíhala i po ukončení výroby péráka v roce 56 nebo ne.    [Honza]   04.04.2020
Odpověď  To si myslím nebude motor vyrobený v roce 58, ale koupený v mototechně jako náhradní díl a v roce 58 mu bylo přiděleno toto náhradní číslo.    [fikuscz]   04.04.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006