MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306164 příspěvků |7500 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 77 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 6.7.2020 19:32  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Těsnění kliky Jawa 12
Zdravím vespolek.
Objevil se mi na dvanáctkovém motoru nepříjemný problém. Vypadlo gufero kliky na straně zapalování. Dříve jsem to nestudoval a teď jsem zjistil, že novější 350 mají gufero pojištěné segrovkou, ale 12 motor má segrovku mezi ložiskem a guferem a gufero je jen namáčklé ze strany zapalování a je pojištěné jen rozklepnutím vývrtu ložiska na třech místech. Víc rozklepávat karter se mi nechce. Máte někdo zkušenost s tím jak zařídit aby gufero znovu nevypadlo?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   19.04.2020     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě porovnáví gufer. Hrana starého je fakt jetá.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to konečně vyměnil. Musím říct, že to nové gufero šlo víc na těsno než to staré. Dal jsem užší rozměr. Snad bude lépe držet a trochu se tím zmenší i škodlivý prostor pod válcem. Takže možná deset watů na víc :).Zkusil jsem gufero po obvodě zdrsnit šmirglem a lehce máznout Loctitem. Každopádně jde motor na volnoběh lépe. Před tím pálil pravý válec přeci jen s menší frekvencí než levý. Když jsem prohlédl staré gufero, tak se o ostré hraně rozhodně mluvit nedá. Zajímalo by mě, jestli se takhle mohlo ojet za 2500 km. (To jen narážím na tu údajnou generálku.) No Viton snáší vyšší teploty a měl by se popasovat i s mizerným mazáním. Otázka je, jak spěchat s výměnou gufera na druhé straně. To je mazané dobře.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Odpověď  z fabriky byly zajisteny tim ze se rozklepla lehce hranka osazeni pak zacaly delat kartery na zajisteni segrovkou hlevne si ty cerviky zalep at ti nevypadnou vybracema    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2020
Odpověď  Je pravdou, že se šetří a zajištění všude nebývá, ale jak vidno tady nastal problém. Ono také není gufero jako gufero. Gufera mají buďto hladký vnější povrch a ta se zajišťují, nebo na jejich gumovém povrchu po obvodu vystupuje několik kroužků. Tím gufero po obvodu skutečně těsní a dobře drží bez nebezpečí vyklouznutí. Ta se nemusí zajišťovat.    [vintera]   24.04.2020
Odpověď  nechci ti kazit radost, ale gufero se již segerovkou nejistí.. naklepne se a je to, žádná drážka:o)    [Beat]   23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Až při kompletaci motoru jsem zjistil, že nemám čím zajistit gufero, drážka byla odlomená. Gufero jsem zajistil třemi červíky M3    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Když jsem se na to teď zaměřil, tak pravý válec na volnoběh pálí trochu méně často než levý. Navíc od začátku letošní sezóny pozoruji, že mi kape karbon prakticky jen z pravého válce. Doufám, že je to vše způsobeno tím guferem.
Viton je sice drahý, ale když mi to gufero vylétlo skoro už po tmě 30 km od domova klidně bych někomu ty dvě stovky hned dal aby to jelo na dva válce :) Co se týče šířky, tak si myslím, že by to užší mělo více držet. Že to konstruktéři úplně nezvládli dokazuje to, že pozdější modely už tam tu segrovku mají. Na drhou stranu na první dobrou vyjde málo co :)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Tak mě se kdysi stalo na 250 přesně to stejné. Složil jsem motor, nové gufero a protože se mě nechtělo mlátit do bloku, tak jsem gufero přilepil silikonem. Chvilku to jezdilo a najednou to začalo chcípat a potom už nešlo nastartovat. Po demontáži dynama u Jelínka ve Vizovicích jsem provizorně zaklepnul gufero zpátky, nastartoval a 70km domů bez světel a bez zastavení skrz Zlín. Naštěstí byly v nedělu semafory vypnuté. Doma sem to už nenatočil a gufero prodřelo vinutí dynama. Jako opatření aby se to už nikdy nestalo jsem dal gufero šířky 7mm a na kraji náboje jsem udělal drážku pro vnitřní ségrovku 0,5mm širokou. Od té doby je klid. On ten okraj náboje byl už dezolátní od mnohokrát opakovaného rozklepávání, takže žádná škoda. Ségrovka jistící gufero proti vystřelení měla být provedena už z továrny. Je to jedna z věcí, kterou inženýři ojebali. Uvažovali jako by měl být motocykl na jedno použití.    [donkomposto]   20.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyžtak mě opravte - nemá náhodou motor 350/12 gufera stejně jako 250/11, tedy 25x62x8 ? V katalogu jsou sice šířkou uvedeny desítky(62/25x10) ale dávám gufera 25x62x8 NBR-WAS Dichtomatik aby se do futra vešli svojí celou šířkou, gufero má totiž plechový prstenec a pokud je širší tak má tehdenci vylézat protože čelo prstence je vně futra.
Gufera VITON jsou dost drahé, běžné NBR mi zatím stačila u těchto motorů a také používám polosyntetiku TSF v poměru 1:25 a bez potíží.    [Martin Štindl]   20.04.2020
Odpověď  Z raného mládí pamatuji, že klasika byla 25x62x8. Ale ze zkušenosti - šířka není kritická. Změřit zahloubení a pokud se vejde šířka 10, dal bych tu. Aspoň bude mít širší stykovou plochu. A co nejlíp odmastit, hranu díry lehce strhnout šábrem (udělat trochu náběh) a zalepit Loctitem, viz praktik "monty". Loctite sice vytvrzuje stykem s kovem v úzké mezeře, ale z mých zkušeností jsem zjistil, že stačí i jenostranný kovový kontakt k vytvrzení. Pokud ta díra není brutálně vymletá, tak by mělo držet i tak samo. Nová gufera jsou vyráběna s poměrně značným přesahem proti udávanému jmenovitému rozměru. Při opakované montáži už je vše ale jinak, přesah mizí...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Díky za rady. Šlo mně o to, jestli se mám gufero pokusit případně zalepit, nebo jsem vymýšlel nějakou neinvazivní příložku. Dnes mě napadlo, že do benzínu liju polosyntetiku a NBR ji asi nesnáší dobře. Gufero mohlo ztvrdnout a horký karter se roztáhl a píst gufero vyfoukl. (Jeli jsme ve dvou do kopce po třiceti kilometrech cesty když to vypadlo). Na syntetické oleje jsem vždy předepisoval Vitonová gufera. Takže se chystám objednat Viton. Jen jsem si nebyl jistý tím silikonem. S tím zkušenost nemám.
Jen bych se ještě zeptal - nezměřil jsem si gufero když bylo venku a koukám, že se nabízí ve dvou rozměrech 25x62x8 a 25x62x10. Víte někdo které patří na dvanácku? (Jakmile se ho pokusím záměrně vyndat tak ho jako naschvál určitě zničím a budu nepojízdný)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Silikon určitě ne! Obvykle nebývá trvale odolný benzínu a časem (= brzo) degeneruje. Lze dohledat i v dalších diskuzích a fórech.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  tak prostě přilepit. Stalo se mně na 12 to samý, nalepil jsem to nějakým Loctitte, který jsem doma našel, a odjezdila motorka další 3 sezony v pohodě.    [Monty]   20.04.2020
Odpověď  Upřímně - nevím. Koupil jsem motor po údajné GO. Vcelku na to vypadal a přišlo mi hloupé motor jen tak pro kontrolu půlit. Gufero vypadá poměrně zánovně, ale můj názor je, že ona GO se mohla odehrát klidně před dvaceti lety. (Gufero je černé, všude hladké a je na něm Made in Poland :-) ) Zpět šlo natlačit docela fest. Rozklepnutí karterů vypadá docela i fabricky. Je ovšem tak mělké, že myslím postrádá jakoukoliv funkčnost. Pokud to v tomhle montážním uspořádání má spolehlivě fungovat, tak koupím nové gufero a příležitostně vyměním i to na druhé straně. NBR nějak nevěřím. Je lepší silikon, nebo Viton?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  A to vypadlé gufero bylo nové? Normálně se gufera jen vtlačila do futra bez zajišťování a to rozklepávání se továrně neprovádělo.    [Martin Štindl]   19.04.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006