MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300056 příspěvků |7192 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 51 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 26.4.2019 17:24  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma čz sport
ahoj mám doma čz 125 sport v originál stavu a rád bych na ní v budoucnu vyjel na nějaký sraz i s přítelkyní.Jenže 125 je slabá.Chtěl bych ji s prominutím zbastlit.Půjde tam napasovat motor 250 sport?Vím, že se to tady už řešilo, ale nemohu to najít.Budou se muset sehnat druhé podsedadlové plechy, nebo převařovat přední úchyty?Nevíte někdo o nějakém zbytečném motoru 250 sport?Předem všem dík za odpověď    [jarek]    03.07.2013     Zobrazit téma  
Odpověď  ono to není ani o hodinách, ale o bovdenu a jeho nastavení. Nehledal bych v tom asi vědu.    [jawik]   25.04.2019
Odpověď  Mel bych jeste jednu otazku.Na kolikatou hodinu mate packu natocenou,aby brzda fungovala nejlepe?Podle te fotky od Martina to nejde uplne poznat.Diky    [Kudla]   25.04.2019
Odpověď  Měl jsem na mysli páčky.Já mám právě taky vepředu dlouhou a vzadu krátkou.Pokud to lépe brzí,tak to asi tak nechám a nebudu to řešit.    [Kudla]   20.04.2019
Odpověď  já dávám dopředu dlouhý a dozadu krátký vždy a všude. A přední bez vratnýho péra.

Přední brzda potom víc brzdí a jde lehčeji,

zadní je citlivější, a v noze je dost síly ......    [Monty]   20.04.2019
Odpověď  zajímavá otázka, já mám na obou sportkách čz vepředu delší stejně jak u Jawy, ale podívám se ještě na dvě co mám před renovací    [jawik]   20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kudla: otázka byla na délku klíčů(rozpěrný svorník) nebo délku páčky(ramene)? U sportky ČZ by páčky měli být kratké(menší buben).    [Martin Štindl]   20.04.2019
Odpověď  Omlouvám se, přehlédl jsem již dříve zodpovězené odpovědi    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Motory u ČZ jsou rozměrově stejné, tudíž lze zaměňovat kubatury v rámu a upravovat se nic nemusí. A motory na ČZ 250 se objevují na prodej v inzercích. Sportkové motory u 250 měly označení 455 a nebo jedny z posledních měly označení 475.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Prosím Vás,jaké brzdové klíče patří na ČZ Sport?Krátké nebo dlouhé?Mám každý jiný a nevím jaké tam patří.Dekuji    [Kudla]   19.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tajné to není, původně jsem používal na čištění karterů sprej barvožrout Mechanix CHOICE Paint and Gasket Stripper který mi byl doporučen kamarádem, akorát že jsem ho kupoval v roce 2007 a nenapadlo mě že později nebude k sehnání. S tímto přípravkem se kartery čistily snadněji protože byl na rozpouštění usazenin účinnější. Teď používám čistič disků Tectane - z bloků se demontují pokud to jde veškeré ocelové části a následuje drhnutí v nádobě(používám starý pekáč) s pomocí starých kartáčků na zuby a štětců s hrubými štětinami, na usazeniny které čistič neuvolní(zbytky starých tmelů) to chce jemný ScotchBrite nebo oškrabání jehlou. Průběžně se to oplachuje vapkou až se dosáhne výsledku k mé spokojenosti. Musí se používat gumové rukavice protože přípravek obsahuje louh(NaOH), po vyčištění se kartery rychle osuší horkovzduškou a ocelové části které nešli demontovat ošetřit(sprej na řetězy,VD-40,Konkor). Snadno se čistí kartery bez žebrování a s malým znečištěním, v případě karterů Jawa/ČZ které mají zaprasená žebra u válců to je práce na celý den.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  A jmena tech pripravku, toho uz nevyrabeneho i toho noveho, jsou tajna? Vysledek je hezky, stoji to za zverejneni.    [takysportkar]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  takysportkar: je to pravda, není to pískované ale ručně čištěné v domácí dílně. Celý postup je docela zdlouhavý a práce je to docela protivná - původní čistící přípravek co jsem používal EU zakázala a s tím dostupným je to časově o dost delší.    [Martin Štindl]   15.02.2019
Odpověď  U fi ČZ byla finální úprava hliníkových odlitků tkzv. "kuličkováním". Ze začátku byly docela lesk, ale záhy to chytlo tu správnou patinu. Jenže ČZ měla lépe udělané surové odlitky - díky modernější slévárně, kartery dávala bez těsnění (150c) a lepšímu finálnímu opracování styčných ploch. To mohu porovnat měl jsem na ponku kartery z jawy a ČZ... Jawa to lila ještě do písku a jejich finální úpravu neznám, ale lišili se na pohled. Dnes to firmy zvládnou jakkoliv, takže je mnoho motorů buď přeleštěných, kombinovaně, nebo vysloveně otryskaných na hrubo. Nejlepší je asi u nerenovovaných dílů to jen vyčistit v Arvě, nebo jiném odmašťovacím prostředku, aby to mělo autenticitu. Tak jsme to také dělali dříve, protože žádné technologie, jako dnes nebyly a vypadalo to vyčištěné - jako nové,ale ne nablýskaně. Žádný jemný glasspapír(rouno ještě neexistovalo). Jak se začne mydlit hliník rounem, nebo jinou mechanickou cestou, tak to není ono, nehledě - u těch dílů se naruší ta vrchní zhutnělá vrstva (to platí u těch kuličkovaných). Na starých odlitkách se také pozná kvalita použitého hliníku. Zrovna teď jsem měl v práci na čištění soutěžní litinový válec s nalisovaným hliníkovým, věncem, na moji 150c a po dilematu, zda to nechat otryskat suchým ledem, jsem to po hrubém ruční vyčištění od karbonu a nánosů špíny nechal hodit do pračky s chemií na hrubé čištění a poté do ultrazvukové pračky a válec naprosto nedotčený, je jak nový. Jen už tu litinovou část žeber, budu stříkat vypalovací černou. Každý na to jde po svém. Ale na hliník opatrně, ten starý a původní bych mechanicky nijak nenarušoval.    [J ]   15.02.2019
Odpověď  to opravdu nevypadá na pískování. Já čistím jen rounem, ale když je to hodně dorasovaná podokapovka opráší se pískem a pořád to vypadá lépe jak ten moderní trend ala psí kule.    [jawik]   15.02.2019
Odpověď  To nevypadá na pískování, ale na ruční čištění    [vojta]   15.02.2019
Odpověď  pro M. Stindl
Cim mate opiskovane bloky a hlavu? V porovnani s fotkou od Martin90 (o tri prispevky nize) je to vase piskovani mnohem hezci.    [takysportkar]   15.02.2019
Odpověď  Martin:tak to je přesně to,čeho jsme se bál.Zkoušel jsem ho různě natáčet,přetáčet a nakonec ho teda stejně budu muset splácnout.Imbusy hned osadím.

Pája:takže na rok 1969 od výroby tyto páčky nepatří,jen to bylo dodatečně vyměněno kvůli vyhlášce!?    [Vojta]   11.02.2019
Odpověď  Páčky zpětně - co to je za blbost?? Prosím o předložení relevantního důkazu. Nejlépe originálu textu nějaké dobové vyhlášky, která to nařizuje. Děkuji.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2019
Odpověď  Vojta>Páčky s kuličkama (resp.poloměr zakončení), zrcátko, mlhovka, dřív i zástěrky a možná ještě něco jsou věci, které musí být i zpětně pokud je vozidlo na bílých číslech.    [Pája]   11.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výměna filtru bez jeho násilnějšího deformování je asi nemožná - já montáž i demontáž prováděl tak že při demontovaném karburátoru a podsedláků jsem zkrze otvor sání v pouzdru vyšrouboval spodní šroub uchycení a natočil ho tak aby šel filtr vyjmout. Připravit se na to že to je i tak na nervy :-(, pro příští výměnu je vhodné osadit jiné šrouby pro uchycení pouzdra(imbus,torx) aby tam šlo využít nástavců na ráčnu.    [Martin Štindl]   10.02.2019
Odpověď  DOTAZ:nechci zakládat nové vlákno,tak píšu sem. Jak mám lehce vyměnit vzduchový filtr na ČZ Sport?Musím kvůli tomu rozebírat půlku motorky,nebo je to nějaký ježek v kleci?Díky moc a co ty páčky s kuličkama?Mám rok 1969 patří tam páčky s kuličkama,nebo ne?ještě jednou děkuju    [Vojta]   10.02.2019
Odpověď  Zdravim, na sportce 175 rok 68/69 mam páčky s kuličkou na konci a svetlo jako kyvačka , patří to sem ? Nakej figl jak vyklepnu promačklou nadrž ? nechci ji pulit a ani vařit na ni naky tyčky kterejma to vytrhnu potom    [Ananas]   28.03.2014
Odpověď  Ahoj,měl jsem předělanou 125 na 250 typ 455 , a nemělo to chybu !!! kam se hrabala 350 ...akorád při nízkých otáčkách skákala jak jelen :-)    [márty]   17.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím presne tento tyden me vyrazyli s dopavniho in. ze mam typ motoru v TP 450 a na motoru mam 455,jen ten typ jim vadil,tim padem jsem moto neprepsal i kdyz na technicke me to napsal do zavad ale nedelal kolem toho zadne divadlo,na inspektoratu me rekl at podam zadost o zmene v CZ Strakonicich,ale na koho se tam obratit kdyz tam zadne motorky uz nedelají? Na motoru nechci cislo přerazet chci puvodní čislo dochovat. Díky za radu.    [Martin 90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2014
Odpověď  Pokud by ve Strakonicích povolili zápis motoru 455, tak je vše v pohodě, nikdo na tebe nemůže, uděláš změnu v pojistné smlouvě (jiný motor, větší objem), necháš to zapsat na DI do TP a jezdíš.    [longr]   11.03.2014
Odpověď  A co když nabouram nebo někdo naboura mě?řeknoun že tam bxl motor 250a ze tam nema co delat, zaplatim to všechno    [Filip]   11.03.2014
Odpověď  Místo 175 motoru tam namontuješ 250 a jezdíš. Nic jiného neměníš. Na STK ti 250 motor v motocyklu ČZ 175/470 neprojde. Napsat do ČZ Strakonice a požádat o změnu motoru za motor typu 455, toto ti povolí.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2014
Odpověď  mám 175 sportku z Doklady a přemyšlím o 250 motoru ale prý jse zadíraji a potom ještě starosti s přepisem motoru nebo neřešit prepis ?    [Filip]   02.03.2014
Odpověď  Noo ono by se to udělalo asi tak že?.....Pokud motorka nemá papíry,takže by se koupil motor 250, na uřádě by se prokleplo, jestli není číslo na motoru evidované, pak by se toto číslo vyrazilo na rámu čz125, koupil by se replikový štítek vyrazily by se čísla na štítek a pak by se to hodilo na veteránské spz.Asi pěkný návod na černotu, že?Ale myslím, že by to tak šlo    [host]   07.07.2013
Odpověď  Jak už bylo řečeno, nic se předělávat nemusí. Já nemusel ani měnit koleno, pasuje mi to... Jinak motory 455 jsou celkem v ceně, do 1500 bývají na GO. Pokud je 125 v pěkném původním stavu, tak je to škoda ji bastlit. Ale motor můžeš vrátit vždycky. Dalším problémem jsou papíry... Ta 250 má už celkem velkej hrnec, ta rozhodně jako 125ka nevypadá a každej policista, kterej se jen trochu vyzná, to pozná. Já bych do toho asi nešel, kdybys ten motor měl doma, tak asi jo, ale takhle bych raději koupil motorku 250ku nebo 350ku, když chceš jezdit s přítelkyní.    [meloun]   05.07.2013
Odpověď  Pozor, přesně tak, mluvíme každý o něčem jiném. Proto jsem taky psal o jakém typu se předpokládám bavíme.
Pokud jde o zmiňované záměry motorů, řeč je o typech ČZ (ne JAWA ) 125/453, 125/473 Sport, 175/450, 175/470 Sport, 250/455, 250/475Sport. Všechny tyhle typy mají stejný rám (sportky mají větší kola, tím pádem delší zadní kyvku atd.) a motory všech tří kubatur mají stejné uchycení a jdou zaměňoval.
Netýká se to samozřejmě motorů JAWA a JAWA-ČZ. Motor JAWA250 do rámu ČZ samozřejmě nepasuje, zrovnatak je rozdíl mezi rámy dvouvýfukových "malých"(125,175) a "velkých" (250,350) kývaček.
Dotaz byl na "ČZ 125 Sport", a motor "ČZ 250", všichni jsme to proto pochopili tak, že se jedná o motorku typu ČZ 125/473 a motor 250/455. Tam je záměna bez problému možná.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  Pozor, nemíchat hrušky s jabkama! Motory ČZ, dvouvýfukové pro JČZ 355/356 a jednovýfukové 125, 175 a 250 (tzv. kulaté malé) mají všechny +- stejný spodek a shodné rozteče kotevních otvorů.
Motory JAWA (kulaté velké) 250 a 350 od péráka po panelku jsou větší (delší) a do rámu ČZ nejen nesedí otvory, ale ani se tam nevejdou na délku, protože vadí uložení zadní kyvné vidlice. Pro malé motory je kyvka širší, pro velké užší. To širší uložení dává tužší vedení vidlice, ale motoru JAWA prostě překáží.    [host]   04.07.2013
Odpověď  já měl teda trošku jiný poznatek. Když jsem stavěl tu svou stavbu s motorem jawa 250, tak jsem měl k dispozici rám ze 175ky a právě kvůli tomu, že jsem tam nemohl ten 250 motor dostat, tak jsem ten rám vyměnil za 250sátkový. nepasovaly mi rozteče děr.Možná jsem to jen nějak špatně zkoušel, ale prostě to tam nešlo. Takže se od té doby domnívám, že rám na 125 a 175 je menší než na 250 a 350. Teď už jen nevím, jestli ten 175 rám nebyl z kulatých trubek (asi čz?) leda jestli v tom není rozdíl, ale fakt tam ten motor nešel, jinak bych to neměnil?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2013
Odpověď  Je to jak píše Monty, motory 125,175 a 250 jsou vzájemě zaměnitelné, rám je stejný. Motory sportek byly přitom stejné se základním modelem na 16" kolech. Takže vlastně kombinací dvou typů podvozků (kola 16"a 19") a třech typů motorů (125,175,250) vyráběla ČZ šest typů motorek. (Předpokládám , že je řeč o typu 125/473 - přívlastkem "sport" se označovaly i novější modely 125/476 a175/477)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2013
Odpověď  Motor tam prostě jen našroubujete,a vyměníte koleno výfuku.

Jiný rozdíl tam není,pokud budete mít kompletní motor typu 455(žáený specielní sportkový motory neexistovaly)

Ale podle mně škoda veterána, kupte raději další motorku 250 ccm.    [monty]   03.07.2013


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006