MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298815 příspěvků |7138 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 88 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Ogar | Odpověď 21.2.2019 22:23  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Zdravím Ogaristy ! Stojím před renovací poválečného Ogara 250, model 46. Mám problém s koly. Ví někdo hondověrně, jaké zbarvení kol na těchto modelech bylo ? Viděl jsem už několik Ogarů, ale každý měl jiná kola. Někdo je měl komplet černá i s dráty, někdo komplet chromovaná, někdo chromované ráfky a na nich černé středy, někdo černé ráfky a chromované dráty ap. Tak kde je pravda ? Já měl přední kolo natřené stříbřenkou a zadní z péráka. Díky za odpovědi.    [Milan]    29.11.2006     Zobrazit téma  
Odpověď  Nosič 320x200mm,pružina stojanu je přišroubovaná na rámu,podložky udělat,páčku spojky vzít z jiného motoru,spinačku nachat zrepasovat-Poperník.Výfuky napasovat na stroji,klakson-čz,držák baterie-inzerát na Iveteran.Bovdeny opředené černé Náhon tachometru dělá Jíra.
Míra.    [M.Ž.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2018
Odpověď  Dobrý den, měl bych dotaz na pár drobností. Chtěl bych prvně někoho poprosit o rozměry nosiče, někdo můj nosič ořezal a já bych ho chtěl dát do puvodního stavu. Taktéž stojan mám dost posvařovaný a nevím jak tma má být připevněna pružina. Další věc je, kde se dají koupit tyto věci? Podložky matky svetla,páčka spojky na motoru, jak řešíte střeva spínačky? Myslím indukční cívku, regulátor apod. Poprosil bych o délku pacek na výfuky, někdo je uříznul, jinak mám moc pěkné puvodní výfuky. Dále jak je na tom klakson + tlačítko? Bohužel mi chybí. Také držak baterie, bowdeny a nahon nemám. Moc děkuji za rady a poučení.    [Darek]   24.09.2018
Odpověď  Ahoj, mám předrenovačního ogárka a chybí mi pár dílů, chtěl bych se zeptat z čeho jde použít cívka do nádrže??, poptávám spínací skříňku, řídítka, páčku na dekompresor, páčku na spojku na motoru a něco se ještě určitě najde :D, mám jedno světlo navíc to mohu nabídnout, děkuji za odpověď, ps co třeba schéma elektroinstalace, nemá někdo? Kola mám černé, dráty byly taky nějakou barvou opatřeny.    [Pepík]   17.06.2014
Odpověď  Mám Ogara 1946, v.č. 24. Držáky zadního blatníku nejsou prodlouženy nad blatník, nenesou držák SPZ a koncové světlo je řešeno podobně jako na péráku, přímo na blatníku. Není však shodné. Ze světla mi zůstal jenom spodní díl s paticí žárovky. Nemáte někdo montované toto světlo? Pokud ano, prosím o foto. Díky.    [kovarnik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2011
Odpověď  Jinak já chodím kolem mý čtyřky v krabici a nějak se k ne a ne dostat.. Je ještě ta nabídka rozety aktuální?    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2011
Odpověď  šrote, trochu se mýlíš... ceny šrotu šly dost nahoru, u nás dávaj za plech už 5-6 Kč, hliník je za 30 kč.. a není motor spíš z elektronu? :o))    [Beat]   22.02.2011
Odpověď  1kg železo 2.50kč alu do 7kč    [šrot]   21.02.2011
Odpověď  60tisic    [michal]   27.01.2011
Odpověď  Prodám Ogar 4 r.v.1946 250ccm, moto je před renovací z 99% kompletní.cena a bližší info po tel. 607219122. Kolik tak může mít cenu, nikdo neví?    [Jura]   27.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolik by měl stát?    [Jura]   24.01.2011
Odpověď  tak toho na i-veteranu prodava myslim paveza clovek co dela bowdeny atd. tudiz se cene ani nedivim.kdyz sem po nem chtel blatnik na cz 98 tak chtel 7500 za predni a 9 za zadni tak si o cene udelejte obrazek sami    [adam]   01.12.2010
Odpověď  No nevím nevím jestli se ten ogar na Aukru dá označit slovy po renovaci, když se zaměřím na detaily, tak bych řekl, že je to tak udělat skoro celý znovu. Dle mě ten motocykl udělal někdo před nejmíň 10 lety a je to znát, navíc např. komplet kola v chromu nikdy nebyly.    [Jíra]   30.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten samy to neni.. je tam mnoho indicii, rafky, SPZtka, sedlo, nadrz, apod. 130tis. slusny, je to trzni cena. Za 60tis. pred renovaci, min. 40tis. renovace, plus prace, cas. Nekoupil ho nekdo z veteranfora?    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.11.2010
Odpověď  http://aukro.cz/item13298 94682_ogar_250_rok_vyroby _1947.html
jen nevím, jestli je to ten samý.. nestihl jsem studovat obrázky    [Beat]   30.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na i-veteranu je cena-dohodou. Nicmene je tam u toho pekna fotka.. Tak to se muzu zas uklidnit a v klidku pokracovat v renovaci sveho mazlika z roku 1948.. ;-)    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.11.2010
Odpověď  Tak koukám, že u tý "finanční krize" viz níže, je i pěkná cena.. 189 tis.
http://moto-veterani.sbaz ar.cz/ogar-praha-o4888804 .html :o)    [Beat]   16.11.2010
Odpověď  na aukru je pravy dekl na Ogara 350-12, krasnej pokud nekdo schanite berte uz takovejch moc neni. rarita. konci dnes vecer.    [martin berka]   13.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdo z vas se dostal do financni tisne, ze prodava Ogara?    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.11.2010
Odpověď  ahoj tome jak je tady brno.    [michal]   26.10.2010
Odpověď  Přesně tak je to bastl.Cena 1500-2000kč.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2010
Odpověď  je to bastl, a hlavne ten majitel za to chce 4 nebo 4.5tisice, asi blazen, vylozene prekupnicek a sponuje. ta vidla ma tak cenu 2tisice. a mozna ano to ne.    [martin berka]   26.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na i-veteranu se ted objevila vidlice, udajne na Ogara. Ty drzaky blatniku jsou ale jine. Je to z Ogara nebo nejakeho nemeckeho stroje?    [FauX]   26.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vykres casti zadni osy. Pripadne bych prosil o korekci rozmeru.    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  fotka slozene osy zadniho kola    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  fotka rozlozene osy zadniho kola    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem sehnal rozetu, taky trochu upravovanou, ale jinak. Takze mam podle ceho to opravit. Jinak jeste bych potreboval vedet, co vse ma byt na zadni ose. Zleva: osa+rozperna vlozka+vlozka stredu kola+vlozka rozety+matice? Nebo tam jeste maji byt nejaky podlozky?    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste, abyste me dobre pochopili, nekdo uriz na brzdovym stitu tu cast oznacenou cervenym kruhem.    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdo hleda najde. http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=121&idtop=28631
Tak na mym brzdovym stitu nekdo zkousel flexu.. Nemate nekdo fotku jeste z druhe (vnitrni) strany, pripadne i rozmer (prumer) toho stredu. Budu to muset dodelat..    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2010
Odpověď  Nemel by nekdo fotku zadniho brzdoveho stitu na povalku? Pravdepodobne mi tam chybi jakasi rozperna vlozka. Zbyl po ni jen obtisk.    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2010
Odpověď  Budu si nechávat vyrábět ten plech na značku co je na něm i světýlko, ale potřeboval bych ještě vědět rozměr na výšku a zhruba ten rádius, mohl bych poprosit o ty rozměry, buď Milane bo Venco,a neznáte někoho, kdo zlvládne udělat na tom plechu ten prolis kolem dokola, nebo jak moc je to náročný na výrobu??? díky Jíra    [Jíra]   01.04.2007
Odpověď  Ohledně dotazu Libora na lakování nadrže.V návodu k obsluze ke strojům z r.46 je patrné,že je obkroužen nálevový otvor.Dále přikládám výrob. č.mého šrotu zvaného Ogar ,kterého jsem se zmocnil včera a sice:2501713 r.47.Karel D.    [Karel D,]   04.03.2007
Odpověď  Zdar Ogarysti,potřebuji vědět míry hřídelky a podložky na zadní kolo na poválečnýho Ogara 4.Nemáte je někdo napsaný?Potřebuji si to vyrobit.Moc by mě to pomohlo.    [TomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2007
Odpověď  Zdar Tome já tam mam repliky ,ale na starejch fotkách taky jsou chromovaný i lakovaný tak si vyber co se ti víc líbí a je to .    [Láris]   30.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Ogaři,prosím Vás má někdo tuto nádrž na předválečnou čtyřku?Je tak o 3 cm širší.Potřebuji jak byla originál lakovaná-nemá nákolenice.Nebo má někdo celou motorku?Měl by to být Ogar z první série.Diky moc.    [Míra]   29.01.2007
Odpověď  čau Lárisi chci se zeptat na tom tvým stroji máš pružiny sedla nachromovaný origa nebo repliky taky renovuji pov.4 ,ale nevim jestli ty pružiny vůbac pudou nachromovat    [Tomáš]   29.01.2007
Odpověď  Láris díky jak tak koukám tak motocykly ogar skrývají ještě hodně nerozluštěných hádanek:)    [nikotyn]   21.01.2007
Odpověď  čau Nikotyne ta nádrž je z poválečnýho Ogara 4 model 46.Je to jedno z posledních provedení tzn.široká nádrž rok cca 47-48.Je na ní zajímavý že tam jsou dvě linky uprostřed nádrže tohle linkování jsem ještě neviděl.Že není lakovaná na bokách to jo, ale linky uprostřed?
Zajímavý! Láďa    [láris]   20.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám fotku nádrže Ogara co jsem kdysi mýval než jsem ji vyměnil za rám na péráka FJ 47, zajímalo by mě na jaký typ ogara byla? měla dva mezi sebou propojený výpustný kohoutky, jedno víčko a v druhém byla spínací skřínka, a dále měla gumové chraniče na kolena, děkuji za informace, prominte v ogarech se tolik nevyznám děkuji    [nikotyn]   20.01.2007
Odpověď  Zdravím vás v časopise Motocykl leden 2007 vyšel čtyř stránkoví článek o ogarovi, tak aby ste si to mohli pročíst mám to i ofocený kdyby měl někdo zájem    [nikotyn]   20.01.2007
Odpověď  Hola!Já jsem sehnal tento stroj v původním stavu,sice šrotovém,ale originál a kola mám- černé středy,chromované možná zinkované dráty a černý ráfek se zlatými linkami v.č.mám 273.Mám trochu dilema jaká má být zadní lampa,já mám typ pérák,ale viděl jsem,že se vyskytuje i váleček,nemáte nějaké poznatky?Díky.Roman Hoch    [roman hoch]   17.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna.    [Venca]   12.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto.    [Venca]   12.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Posílám fotky zadního světla co mám já.Můj kamárád má to samé světlo.Je stejné jako je v instruktážní knížce o Ogaru model 1946.Ještě fotka kusu zadní číselné tabulky na,které bylo zadní světlo přišroubované.Je to stejný jako je na fotce s tím druhým světlem.    [Venca]   12.01.2007
Odpověď  Ahoj ty vzpěry s prolisem vyrábí pan Soldán tel.603165654. To světlo jsem měl na Ogaru 2 tak bych řekl že je určitě Ogarovský. čau Láďa    [Láris]   12.01.2007
Odpověď  Šlo by ještě prosím pořádně vyfotit to světýlko, ať je zřejmé co je to za typ?? Já mám ty vzpěry na tu značku bohužel taky uřízlý, blbý je, že ty vzpěry maj prolis, nenapádá někoho jak je stvořit, nebo jen ty konce a dovařit?? Ale mám stejně pocit, že tak malosériovou výrobu stejně nikdo neuskuteční.    [Jíra]   11.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak ještě jeden pokus...    [Milan]   11.01.2007
Odpověď  Tady ještě jedna fotka-pracovní. Pokud by někdo měl zájem, nafotím to v lepší kvalitě.    [Milan]   11.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A zde je zadní světlo    [Milan]   10.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je foto    [Milan]   10.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Ogarysty,chci se zeptat jestli nahodou někdo nemáte navíc víčko na zapalování na nádrži.Vyměnil bych je za nějaké díly na poválečnýho Ogara.Třeba za blatník a doplatek.Díky    [Tom]   10.01.2007
Odpověď  Celý stroj jsem nafotil, není to žádná krása, je vytažený ze stodoly, trochu orezlý. Mám to ve foťáku, až to stáhnu do PC (snad mi to dnes vyjde), tak se pokusím to tady vyvěsit. To číslo je na rámu, na štítku i na motoru. Stroj má taky firemní štítek na zadním blatníku od prodejce, Antonína Vitvara z Nové Paky.    [Milan]   10.01.2007
Odpověď  milane suprový stav motocyklu, z příspěvku vychází, že je to moto z roku 1947, je to prosím tě uvedeno na štítku? bylo by to zatím nejnižší číslo roku 1947. Vyfoť nám tu zadní lampu, nebo celý stroj dík libor.    [libor]   09.01.2007
Odpověď  Tak jsem objevil pána, který má doma poválečnou 250, v originálním stavu, nepředělanou včetně zadního světla. Tak ráfky jsou černé s linkou, dráty v chromu a bubny + náby rovněž černé. Zadní světlo je hliníkový váleček s jakousi přírubou a toto je přišroubováno k spz., která má zvláštní tvar, nahoře je zaoblená podle toho světýlka. Takže zadní světla typu pérák nebyla alespoň do roku 1947 montována. Dále má, stejně, jako já, rámeček předního světla plechový, v chromu, později byly hliníkové. Na levém krytu motoru má také ještě šroub na olej. Výrobní číslo má 323.    [Milan]   08.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám fotku černé nádrže na poválečného Ogara.    [Míra]   02.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  čau Tome rukojeti nikdo na Ogara nevyrábí tak jsem koupil na burze od nějakejch poláků takový nějaký.Jinak ten červenej ,,OGAR,, ten je strašně domršenej.Nevím vůbec jestli bych něco takhle dojebanýho chtěl dělat.Podle těch rozvlněných trubek ke kluzáku soudím že ho vlastnil nějakej autogenovej král.
Hezkej novej rok.Láďa    [Láris]   01.01.2007
Odpověď  Něco tak hrozného už jsem dlouho neviděl.    [Venca]   31.12.2006
Odpověď  Láďo co jsi tam použil za rukojetě?    [Tom]   31.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  co tendle ogar s kluzáky    [Vašek]   31.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě možná jednu.Vkládejte taky někdo něco ať je na co čučet.Láďa    [Láris]   29.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj Ogaři
Posílám fotečku z mojí renovace čtyřky.Je to radost.
Láďa    [Láris]   29.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  No clověče ještě jsem tam našel fotečku Ogara 2.Taky pěkná.Láďa    [Láris]   27.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím tuto fotografii poválečného Ogara 4 s jeho majitelem Františkem Daškem jsem objevil na jedněch Anglických stránkách.
Jak se ty kurvy šikmooké dozvěděli že mam cihelňu(...hoši,Gutentag)
Mějte se fajn a hodně zdraví do roku 2007.Láďa Holinka    [Láris]   27.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj,taky vlastním Ogara z roku 47 v.č.250698 a určitě tam byly černé náboje, chromované dráty a černé ráfky se zlatými proužky. Vlastníme ho již od roku 1947, proto jsem si jistý.    [Dušan]   20.12.2006
Odpověď  Ja stavím Ogara a sehnal jsem original kola,jsou teda trochu vyrezla a vypadají takto:středy-naboje černé,draty chrom,rafky chrom uprostřed černy pruh,linka mezi barvou a chromem už není znat ale patrně byla.Rok z jakého jsou nevím.Schaním orig. vyfuky a kolena i špatný.Ogarum zdar Martin    [Martin]   16.12.2006
Odpověď  čau Milane na stránkách www.ogaryunás v galerii je fotka poválečný 4 z nějaké výstavy a má chromovaný ráfky s černým pruhem to foto je určitě origo    [Tomáš]   14.12.2006
Odpověď  Ahoj Milane linka je široká 5mm.Je vedle prolisu.Múj Ogar je z roku 1947 a má číslo motoru a rámu M2501053.Fotku jsi vlastně viděl na fóru.Ahoj    [Venca]   14.12.2006
Odpověď  Ahoj Venco. Díky za reakci, právě se rozhoduju, jak to vlastně udělám, protože skutečně hodnověrně není nikdo schopen říci, jak to v roce 1946 dávali do prodeje. Asi se přikloním k verzi černé středy, chromované dráty a černé ráfky se zlatou linkou. Původně jsem chtěl chromované dráty a ráfky, ale asi to v roce 46 do výroby takto nešlo. Ogarům zdar!    [Milan]   13.12.2006
Odpověď  Ahoj Milane já myslím,že poválečný Ogary měly černý bubny a černý ráfky se zlatou linkou.Dráty byly chromovaný.Některé stroje asi měly i chromované ráfky a uprostřed měly černý lak a zlatou linku.To je můj názor.Udělej si to jak se ti to líbí.Je to tvůj Ogar.    [Venca]   13.12.2006
Odpověď  Tak chlapi, moc jsem se toho nedozvěděl. Jdu do chromu! Ogarům zdar!    [Milan]   12.12.2006
Odpověď  s TÍM obloučkem okolo zátky úplně nesouhlasím já si mislím že je jen u užších nádrží u širší nádrže jsem ho neviděl a právě černé nádrže jsou většinou široké    [Tomáš]   10.12.2006
Odpověď  Libore,všimni si jak jsou lakovány červené nádrže a zjistíš,že okolo zátky je to vždy do oblouku,ale pod nápisem je vždy chromovaný pruh a to u té černé není.Jinak v popisu poválečné čtyřky v literatuře je vždy psáno s červenou nádrží- a to je dáno.Ne že někdo povídal,neb se domnívá.Pokud se týká zadního pérování,byly jim 100% vybaveny tovární motocykly s kterými se továrna zúčasňovala motocyklových soutěží.    [Vladimír]   10.12.2006
Odpověď  Ahoj Libore moc se mi nezdá,že na té čérné nádrži není pod nápisem Ogar nelakovaný kus.Já měl také černou nádrž,ale pod ní byla červená.Takže jí někdo lakoval.On je totiž Ogar celý černý také krásný motocykl.Ahoj    [Venca]   09.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar Libore,mě se zdá že se dělali Ogaři i v černým provedení jak říkáš.Já mám taky takovou nádrž.Sice v horším stavu ale barva tam vidět je.    [Tom]   09.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny a mám prosbu, zda se někdo nesetkal na poválečný čtyřce s původní černou nádrží. Na snímku od Toma je černá, ale motocykl byl zřejmě už přelakován. Mám zde však snímek, viz foto, starého motocyklu, u kterého je nádrž černá? Taky to však nemusí být původní - zvláštní je lakování do rádiusu u nálevního otvoru?    [libor]   09.12.2006
Odpověď  Ahoj Tome
asi tam patří jak říká Venca přepínač jako je na Jawě special.Já mam taky tenhle přepínač a nechám ho tam.Tenhle přepínač je z poválečných let a viděl jsem ho na hodně ogarech tak to neřeším.Dokonce jsem ho měl na vraku co jsem koupil tak kdo ví.
Měj se Láďa    [láris]   08.12.2006
Odpověď  Ahoj Tome já mám také tento přepínač.Origo to,ale asi nebude.V instruktážní knížce je přepínač na světla na pravé straně řidítek a tlačítko houkačky na levé.Pak jsem také viděl na novějších strojích hliníkový přepínač co měl pérák.    [Venca]   08.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,mám tenhle tip přepínače na Ogarovi.Je to origo?Nebo na jaký tip motocyklu to patří díky.    [Tom]   08.12.2006
Odpověď  Zdar Ogaři
Benzinové hodiny super.Nic podobného jsem neviděl.Ale s tím že je to bez úprav po prvním majiteli s tím nesouhlasím a přidávám se k Vencovi.Nebudeme tu dokola psát že je divné půl rámu s základovkou a půl bez.Na tom stoprocentním černým Ogaru bez renovace sne taky našli spoustu nesrovnalostí i když se nám snažil majitel namluvit 6tis.najeto,původní lak a stav,atd.Víte co ,na tom se dějiny stavět nedají.Zjišťujme to je v maximálním pořádku,ale nesmíme se spokojit s tím že jedna bába povídala.To by zachvíli mohla jezdit poválečná 4 s péráckým předkem.A budem tomu věřit a rvát se za to?
Zkusme se držet historie.I když bych z důvěryhodných podkladů rád přiznal že nějaké speciály existovali už z továrny.I když kdo ví,,krásnej benzinoměr,,to dokazuje že nevíme vše?
Mějte se Láďa    [Láris]   05.12.2006
Odpověď  Zdravím pánové zkoušel si někdo na fotkách kde jsou Ogaři z navařenými kluzáky protáhnout zadní části rámu aby jste našli střed osy zadního kola?Myslím u pevného rámu.Uvidíte,že kluzáky mají osu kola posazenou dolu.Takže Ogar nestojí v rovině.Na fotce Tomova stroje nesedí ani zadní blatník.Je samozřejmě jasné,že každý chce mít toho svého miláčka origo.Nevím jestli,ale musíme trvat na tom,že náš Ogar je zakázkový nebo speciální výrobek.To je můj názor.    [Venca]   04.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdraví všechny.Jsem předchozí majitel odpérovaného rámu na Ogara co má Tom.Když jsem tento motocykl před lety získal byl od syna prvního majitele a prý ho takto koupil jako nový stroj.Bohužel neměl už kola.Ze zadního zůstal jenom štít s rozetou v chromu,páka brzdy jiného tvaru,světlo,pružiny sedla a další díly v chromu a měl benzínové hodiny.Podle mne to byl nějaký stroj vyrobený na zakázku dle přání zákazníka.Držák zadního kluzáku je z jednoho kusu a pokud vím tak Pérák,ČZ ho májí svařovaný z několika dílů.Po dlouhém rozhodování jsem to dal na pevný rám.Přidávám fotku ben.hodin.Míra    [Míra]   04.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nazdar Tome, je ten tvůj suprový ogar renovovaný? Jestli to není tajný - odkud jsi. Velmi rád bych ten tvůj stroj vyfotil do připravovaného III dílu Našich motocyklů, ozveš se mi na e mail? dík Libor    [libor]   04.12.2006
Odpověď  Co se dá dělat,hlavně že ho mám doma.Jinak s tím adminem to bude shoda jmen.S pozdravem Tom    [Tom]   03.12.2006
Odpověď  čau Tome
tak to ten zadek někdo předělával dodatečně.Z toho to vyplívá.
Hele tome ty děláš admin. na oldmobile.cz ?Nebo je to jen shoda jmen?
Měj se Láďa    [Láris]   03.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je ještě základovka.Nahoře to samé.    [Tom]   03.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to zkouše dráťákem na víc místech.Základovka byla jen v zadní části kterou posílám na na fotce.Na ostatních místech byla barva a hned kov.    [Tom]   03.12.2006
Odpověď  No Tome
je fakt že je divná ta základovka.Já bych řekl že podklad barvy nikdo z českých výrobců v těchto letech nedával ani na blatníky, natož na rámy(vyjímkou asi byli náhradní díly) .Ta výztuha je celkem profi, ale sváry jsou divoký.I když já sem na rámu měl taky takový hnusný sváry dole jak jsou ty trubky na plechy motoru.Je to vůbec takový podivný.Trubky do fitinek jsou na rámu krásně,čistě zavařený mosazí a u těch trubek sváry na dostatečnou.Jediný vysvětlení přijde najde-li se ještě někdo co to má stejně provedený.Ale ta základovka mi taky nejde pod fous.Podívej se jak radí Venca ještě nekam ke krku.
Měj se Láďa    [láris]   03.12.2006
Odpověď  Ahoj Tome já myslím,že to je přidělané dodatečně.Skus ještě oškrabat barvu výše na rámu jestli tam je také ta červená barva co je na pérování.Moc bych ti přál aby to bylo origo já,ale nevěřím,že se to vyrábělo v serii.    [Venca]   03.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Tom]   03.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Tom]   03.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Láďo tady jsou ty fotky těch mějch kluzáků.Co na to teda říkáš?    [Tom]   03.12.2006
Odpověď  Ahoj Tome
je sice pravda že za 6tis.km motorku nezničíš,ale taky za tyhle kilometry neošoupeš stojánek tak že na spodek musíš navařit kusy železa.Taky se nemusí strkat náhon tacho. do bužírky a nemluvím o tý schránce a linkách kde nemají být(kryt řetezu).A teď koukám že na nádrži na levé straně písmeno ,,g,, leze z barvy do chromu a na pravo je to správně.Že by to stříkal jen tak?Nebo je to retuš.A nebo si trochu majitel vymýšlel.Nebylo by to poprvé co lidi krmí.
Je mi to divný třeba je to částečně retušlí.
Láďa    [láris]   03.12.2006
Odpověď  Pokud si dobře pamatuju,tak majtel v inzerátu měl napsáno že má ten Ogar najeto 5-6 tis. kilometru.Tak kdo by takovej stroj renovoval??Za 6 tis. se nedá zničit tak aby se musel renovovat...    [Tom]   03.12.2006
Odpověď  Na té fotce je videt,že Ogar má širokou nádrž ze,které jde vytáhnout zapalování spodem.Na víku spojky není napouštěcí šroub na olej.Páku brzdy už jsem také viděl myslím,že to bude jeden z poslednich vyrobených strojů.Co takhle číslo motoru a rámu?Zdravím    [Venca]   03.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  z jiný strany    [Tom]   03.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar Láďo,právě že se mě to s těma kluzákama nejde do hlavy.Proto jsem v předchozím článku žádal o víc fotografií kdo má taky kluzáky,aby se vědělo jestli je něco upravovaný stejným způsobem.Jinak jsem si toho křídla na pravé straně taky nevšiml.Mám z toto Ogara uložený fotky tak je sem hodím.Zkusím si s tím pohrát,vyfotit a hodit to jsem.To je právě na Ogarech to nejlepší,že člověk objevuje pořád něco novýho....    [Tom]   03.12.2006
Odpověď  no to jo Venco toho jsem si nevšimnul.Ale už jsem ho na pravo viděl na jedný fotce, možná to mam někde v compu.Mrknu na to.
Tome díval jsem se na fotku toho tvojeho kluzáku.Připadá mi zvláštní ta výztuha nahoře.Je to takový profi.Můžeš to třeba očistit drátěným kartáčem a vyfotit zevnitř rámu?Vrtá mi to hlavou jestli to třeba nemá víc lidí předěláno ztejným způsobem.Pak by se dalo pátrat dál.Víte co, kolem Autfitu je velkej otazník a třeba se ještě budem divit.
Pěknou neděli Láďa    [Láris]   03.12.2006
Odpověď  Ahoj ještě se vracím k tomu černému Ogaru.Je zajímavé,že má na pravé straně nádrže křídlo na nápisu Ogar.    [Venca]   03.12.2006
Odpověď  V každým případě musím za sebe říct, že kdybych na svých Ogarech vzadu kluzáky měl,asi bych to tak nechal.Nepředělával bych to,je to hrozná práce to zameřit a uvést zpět na pevný zadek.Kámoš tohle měnil u Jawy350ohv a vlní a šmajdá mu to je to prostě vývoj.Jsem rád že jsem to nemusel řešit.Asi bych to opravdu nechal.Nevím!
Ahoj Láďa    [Láris]   03.12.2006
Odpověď  čau Jíro
to máš pravdu že v katalogu na elana jsou.Ale v katalogách na 2 a 4 před válkou nejsou.A taky jsem nikdy neviděl ani dvojku ani čtyřku s kluzákama.Elán má montovanej rám tak výměna je v podstatě snadná ,ale u svařovanýho rámu si nedovedu představit jak by ten díl nabízeli.Ale jak jsem psal Jawa to vyráběla k dodatečné koupi tak třeba to někdo upravoval v nějaký dílničce.
Zdar Láďa    [láris]   02.12.2006
Odpověď  S těma kluzákama je to sporný a rozhodně bych oponoval, že Autfit na 100% kluzáky dával, alespoň před válkou, má je v nabídce v katalogu na Elána, za příplatek,to je nevyvratitelný, tak proč je nemohl za příplatek dávat i po válce???    [Jíra]   02.12.2006
Odpověď  Ahoj Tome
Já si myslím že ten Ogar z veteran.cz je na 90 procent renovovanej.Jak už psal Venca schránka čz,páka zadní brzdy pérák,kabel do spínačky má být taženej dozadu,přepínač světel na řídítkách pérák(nebo kyvka),řekl bych že je tam nějak podivně potažený sedlo(nově),péro na stojan tam taky nepatří,štíty brzd stříbřenka,linky na krytu řetězu a na schránce jsou podivný,samozřejmě vzadu kluzáky a kdyby to otočili tak by se tam taky asi něco našlo.Ohledně zadních kluzáků jsem přesvědčen o tom že je Autfit nedělal.Ale měl jsem doma uplně novou sadu zadních kluzáků včetně úchytů a ty se daly po válce zakoupit na vylepšení stroje.Vyráběla to Jawa a myslím že to tam dokázal navařit každej zručnější mechanik.
Mějte se fajn Láďa    [láris]   02.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jeden.    [Venca]   02.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě Ogar.    [Venca]   02.12.2006
Odpověď  Jako origo to vypadá až na ty kluzáky vzadu a schránku na nářadí z ČZ 125.Taková,ale byla doba šlo hlavně o pohodlnou jízdu.Zdar.    [Venca]   02.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Tom]   02.12.2006
Odpověď  Třeba tady ten ogar,prodával se na veteránovi.Řekl bych že celá motorka je origo.    [Tom]   02.12.2006
Odpověď  čau Láďo,
jen sem si chěl v tom udělat pořádek,proto jsem sem umístil fotku.Teďka v tom mám jasno.Jen mě zajímají ty kluzáky.Jestli to nedělali náhodou někomu na zakázku.Ogarům zdar    [Tom]   02.12.2006
Odpověď  čau Tome
souhlasím s Vencou.Vem si kolik jsi viděl nachromovaných masek,schránek,blatníků,.... na kývačkách a jiných motorkách.Já mraky.Prostě to světlo ,,pravděpodobně,, někdo sundal a dal ho strejdovi do galvy pochromovat,nebo si to zákazník přál aby mu ho nechal Machek pochromovat a připlatil si.Víš jak to za socialismu fungovalo.I tehdá se různě tunilo jen se to jinak jmenovalo.Je mi prostě divný, že když v roce 46 představovali na veletrhu novou 4 jako bombu, že by jí nepředstavili v nejlepším provedení,ale základní s lakovaným světlem??Viděl si tu fotku z této výstavy v Marčíkově knížce čz?Tam je to jasný.
No nechme toho není to asi důležitý hlavně že nám to pojede.Ne?
Čau Láďa    [Láris]   02.12.2006
Odpověď  Ahoj Tome myslím,že ten kdo si dal práci předělat zadní část rámu na pérácké kluzáky mohl si nachromovat světlo aby se trochu odlišoval od ostatních Ogarů.    [Venca]   01.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím a co tady ten Ogar má chromovou parabolu.To není originál.?    [Tom]   01.12.2006
Odpověď  Ahoj,souhlasím s Lárisem ohledně teorie o široké nádrži.Co se týče kol,mám černé bubny a ráfky mají zlatou linku.Dráty jsou v chromu.Ogarům zdar.    [Venca]   01.12.2006
Odpověď  Zdar Ogaři
nechci zpochybňovat standardní a tvz.luxusní verzi poválečný 4 ,ale podle mě začal dávat Autfit větší nádrž jen kvůli tomu, že se patrona zapalování z úzké nádrže nedá vyndat spodem, takže se musí odpojit všechny dráty aby se sundala nádrž.Kdežto z té větší jde spodem.To samé chromované světlo.Viděl jste někdo víc než jednoho Ogara s chromovaným světlem??Já tedy ne a myslím, že už jsem viděl dost světel.Všechny černé!Jen myslím že za dva roky co se vyráběla tahle čtyřka, Autfit nevyráběl jiné provedení než to jedno co máme všichni.Vždyť nestihli vydat ani katalog náhradních dílů.Natož tvz.luxusnější verzi.Nezlobte se ,ale to je nejen můj názor.Renovaci zdar.Láďa    [láris]   01.12.2006
Odpověď  Moje výrobní číslo je 1005, pokud chceš pošlu Ti víc kvalitnějších fotografií na mail.    [Jíra]   01.12.2006
Odpověď  Kluci, díky za odpovědi. Jíro, jaké výrobní číslo má ten Ogar na té fotce ? Já mám č. 105, r.v. 1946.    [Milan]   30.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já viděl jenom dvě provedení, to co popisuje kolega Tomáš, ale tohle provedení s širokou nádrží, chromový pružiny podsedlo a i jsem viděl chromovej hrnec světla, takže spíš luxusnější, no a pak co mám já viz foto, úzká nádrž, kola+dráty v černý b. a zlatá linka, zbytek výše zmiňovanýho taky černý.    [Jíra]   30.11.2006
Odpověď  Zdar Milane viděl jsem fotku z výstavy motocyklů z roku 1946 jsou tam dva ogaři a maji kola chrom s černým pruhem ve středu ráfku    [Tomáš]   30.11.2006


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006