MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309937 příspěvků |7710 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 36 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých mot | Odpověď 6.5.2021 11:42  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Californian I
Tak toto stoji za shlednuti, nema niekto moznost dovozu z ameriky ? Bral by som to hned ! Vsimnite si to svetlo bosch je nejaka ina ta spinacka, je to mozne ze to prve typy mali takto ?

http://cgi.ebay.com/ebaym otors/Other-Makes-BARN-DW ELLER-1960-JAWA-GOTTA-GO- _W0QQcmdZViewItemQQhashZi tem2c5b05c7c4QQitemZ19050 5666500QQptZUSQ5fmotorcyc les#v4-43    [vik]    02.03.2011     Zobrazit téma  
Odpověď  Californian I mela na podsedlaku plechy "vlastovky" jako jsou na sportce? Nebo byl podsedlak bez plechu jako u Californii III.    [takysportkar]   19.12.2020
Odpověď  Napodobenina Californianu 01 je na prodej.    [mirek]   05.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  škoda vysokých hlav a velkého klaksonu..    [Jarek]   28.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na bazoši Californian 1 na prodej.    [Jarek]   28.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  pouze nepůvodní nádrž...    [Jarek]   14.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .....    [Jarek]   14.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Jarek]   14.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   14.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Calif I    [Jarek]   14.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  calif I vydražený v minulosti na ebay..    [Jarek]   14.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Peknej clanek co napsal o sve Jawa Californian I

Brooks Townes and his 1967 Jawa 350 Californian.

I put thousands of trouble-free miles on my 1967 Jawa 350 Californian. I bought it new from an old high school buddy, Jawa evangelist Leonard Coffee in L.A. I flew down from San Francisco to fetch it at Coffee’s shop, then rode it home up the coast. A little south of Big Sur the engine seized. I tire-squalled to the side of the road and let it cool while I pondered my situation, then it started right up again. It never even burped after that for all the years I owned it.

Some buddies with Matchless 500s, Bonnevilles and such made fun of my goofy looking ring-a-ding motorcycle. One day those same guys wanted ego photos of themselves jumping their bikes over the top of a steep hill in Marin County. The poppers made it up and satisfyingly airborne, the Bonnies did a little worse. The fat guy on a Honda 350 couldn’t make it to the top, let alone get air. On the way out there, picking my way up a single-track, I told the guys to ride on ahead; I’d take my time since I had expensive cameras in my backpack.

After lying in the grass shooting up at my pals in the air, I put the cameras down and, not expecting much, tried the hill on my Jawa. That sucker fishtailed and dug in and shot up that hill and we lofted waaaaay up in the air at the top! I had no idea it would do that, and my pals from then on gave my Jawa new respect. We surmised it was the CZ influence that made it so good.

Then, smoking the twisties up Mt. Tam north of San Francisco one week-day afternoon, I caught up with a Gypsy Joker on his chopper. I wasn’t sure how those guys took to being passed, especially by something with big white fenders and puffing blue smoke. After awhile, I’d had enough watching him drag sparks through every turn at a snail’s pace, so I goosed it and took him on the inside of a sweeper, then kept the heat up to put some space between us. I’d just eased off when the rear tire blew in a left-hander, sending me half-sideways off into the gravel, where I put the bike on the stand and waited.

The Joker wallowed around the last bend and blatted to a stop next to me. He jerked his thumb back, indicating the pillion atop his rear fender. I shoved the Jawa’s big key into my pocket and got on. We rode two-up back down the mountain, his head lower than my chin. We passed cars on the double-yellow, the side of my right shoe brushing a couple of front fenders when we pulled back into our lane. If it was my time, it was my time, I figured, and I started enjoying the ride. A highlight was his engine seizing at about 50. He just pulled in the clutch and we coasted quietly on down the hill. Half a mile later, he popped the clutch, the flathead fired, and on we went. We went to his house at the bottom of the mountain, kicked through beer cans in the living room, grunted at a guy waking up on the couch, retrieved the keys to a Ford Ranchero, went back up the mountain, horsed the Jawa into the trucklet and drove to my house. Nice guy.

Like a dummy, I sold that bike when I ran off to sea a few years later. I still have this photo of it from that day we jumped our bikes, but I sure wish I still had the Jawa!    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Odpověď  V Čechách vím o jedné, dovezené z USA. V Čechách se vyskytuje několik Californian II, většinou těch, které byly ve službách Ministerstva vnitra.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.04.2013
Odpověď  Bohuzel zadne dalsi foto nemam, byla to zase takova spise shoda nahod a vubec jsem netusil ze do te motorky pujdu. 12000miles najeto s jawa motorkou je na usa opravdu dost. Majitel byl jeden, papiry motorka ma. Vubec jsem netusil ze tady bude takovej zajem tuhle motorku takhle videt.
Kolik se techto motorek nachazi v cesko-slovensku nevite nekdo?    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Odpověď  12000 je na Jawu v USA slušný výkon. Musela mít štěstí na majitele. Máš zmapovanou její minulost?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.04.2013
Odpověď  Ta vypada na krasny stav,vice fotek by nebylo?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Odpověď  Motorka stihla najezdit pres 12000 miles.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Motorka je jeste v usa kde prochazi celkovou renovaci, ja uz na to nemam cas. Chromy se budou jen lestit stejne jako barva. Motor potrebuje par veci a hlavne elektrika se bude predelavat, tam pry byl problem hned od zacatku presto motorka najezdit v usa pres 12000 miles.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  S15 je velmi specifický dezén. Já osobně jsem místo něj použil Avon Speedmaster 3,00/19, ale podobný mu moc není.
Fotku dezénu S15 a též všech původních dalších nalezneš v knize. Jde o fotky z katalogů Barum. Mohl bych udělat i fotku dochované pneumatiky, ale nemám ji nyní u sebe.
Nenašlo by se u tebe více fotografií té tvé Californian I? Myslím, že by zajímaly více zdejších diskutujících.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.04.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Dunlop K70    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Odpověď  (JB) nemas nahodou fotku toho vzoru S15? Vidim to asi na ty Dunlop K70 v rozmeru 3,25-19 na predni a tez na zadni ve stejne velikosti.
Martin prece jen ta prilnavost k silnici je dulezitejsi a ty original si necham do rezervy az ji nekdy zaparkuji do muzea.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Odpověď  Na můj vkus je dezén S20 v rozměru 3,25/19 na předním kole příliš hrubý. Samozřejmě pokud nehodláš jezdit jen v terénu. Czechoslovak Motor Review číslo 6/1966 uvádí, v článku představujícím Californian I, na předek variantu závodního silničního dezénu S15 3/19, nebo terénní S20 3,25/19.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.04.2013
Odpověď  marekh22 :
Proc ne ? Nakonec i Dunlopky v Jawe davali na nektere vyvozni typy .
Ted jde jiz jen o to , zda-li preferujes vzhled dezenu podobny originalnim Barumkam anebo radeji lepsi prilnavost na silnici ?    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Odpověď  A co takhle Dunlop K70 Vintage. Nasel jsem rozmer 3.25-19 dokonce i zadni v 3.50-19. Prece jenom dat na Jawu Dunlop by vypadalo lepe nez neco cinskeho i kdyz ten cinsky vzorek vypada verohodneji.
http://www.bikebandit.com /dunlop-k70-vintage-motor cycle-tire    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  marekh22:
i ostatni zdroje uvadeji pro Jawu 350 Californian I. shodny rozmer pneumatik 3,25-19" pro predni i zadni kolo .
Vyberem hrubeho dezenu jiste v Jawe chteli podtrhnout sportovnost a univerzalnost tohoto noveho odlehceneho modelu .
Pro nasledujici generace Californianu jiz v Jawe volili pro predni kolo strizlivejsi silnicni vodici dezen .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Odpověď  a doprčic- zase jsem byl moc rychlej!

tak todle?

http://www.pneumoto.cz/ch eng-shin-300-19-50n-tt-c- 186-cheng-shin-1287.html

je to sice užší,ale na předek dobrý,ne?    [Monty]   21.04.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  (monty) ta kenda guma vypada podobne az na ten rozmer, potrebuji 19" gumy a ten odkaz je na 18cky. Pak v 19ckach je maji ale dost uzsi. (JB) taky diky za informace.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Odpověď  Tak podobný,i když ne stejný je třeba tohle:

http://www.motech.cz/moto -pneu-kenda-32518-53p-k26 2-p-25549.html    [Monty]   21.04.2013
Odpověď  Použití pneumatik jsem se snažil popsat v knize Jawa Californian. Původní pneumatiky jsou dnes téměř nesehnatelné. Občas nějaké objevím na burze, ale vzhledem k jejich sáří a stavu jsou vhodné tak pro výstavní účely. Pneumatiky s dezénem M3 stále ještě vyrábí Mitas, ale na Californian se dle mého názoru nehodí a k tomu byly zřejmě použity jen výjimečně a spíše na prototypech.

Zde je text z knihy:
Motocykly byly výrobcem osazovány pneumatikami
Barum speciální řady, což byly malosériově vyráběné
pneumatiky vyvinuté zejména pro závodní účely.
Zadní kola byla vždy obuta pneumatikami s terénním
dezénem S20 rozměru 3,25"/19". Pneumatika Barum
s dezénem S20 byla vyvinuta pro univerzální použití
v terénu tak, aby vyhovovala předpisu FIM pro šestidenní
motocyklové soutěže.

Dezén předních pneumatik by volen dle předpokládaného
použití motocyklu. Pro lehký terén byl zvolen
terénní dezén S20 rozměru 3,25"/19". Pro případ univerzálního
použití byl zvolen silničním dezén S15 rozměru
3"/19". Pneumatika s dezénem S15 byla vyvinuta pro
přední kola silničních závodních motocyklů.
Na některých motocyklech bylo možno na předním kole
spatřit pneumatiky Barum o rozměru 3,25"/19" s již
tehdy výběhovým typem dezénu M3. Taktéž na zadním
kole bylo možno spatřit pneumatiky Barum s odlišným
dezénem, nejčastěji S18.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.04.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Je mozne ze davali stejny rozmer gum 3.25-19 a hlavne ta velikost zadni gumy? Nebo to je preklep a byla tam trosku sirsi guma vzadu. Najit gumy v tehle rozmerech se stejnym vzorem a mozna trosku sirsi dozadu je celkem orisek.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  (martin samson) hledam nejake gumy na tu californian 1. Nemas nejaky typ. Jdu do toho, zrazuji moje cezety a pridam k nim jednu jawu. Uz jsem v cechach.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2013
Odpověď  marekh22 :
Mas-li tu možnost , tak ji určitě kup . Jsou za tím všechny ty krásy , které skončily srpnem 1968 .    [Martin Samson]   15.04.2013
Odpověď  Ja by som prispel do toho vzkriesenia znaciek. Norton este nevieme ako dopadne kedze len teraz sa to rozbieha. A vzkriesenie Triumphu ? To nechapem, ved Triumph prerusil vyrobu len po velkom poziary v 2004 a stale vyrabal. Samozrejme presiel nejakymi krizami ale taketo dlhodobe. Za vzkriesenim znaciek ako MV Agusta zase stoja koncerny napr. Cagiva, ta stoji za vacsinou talianskych znovuzrodeni. A kto sa postavi za jawu ? V ramci statu sa nema kto ! Takze ja sa Jawe vobec nedivim ze sa takto zmieta. Vyvijaju vlastny motor o objeme 1000ccm, takze snazia sa. Sportard vyzera na celkom slusnu motorku. Tak uvidime. Taketo zmeny a ozivenia trvaju roky.    [Vittorio]   08.04.2013
Odpověď  Jenže v roce 1963 se jevilo, že motocykly zdrojem deviz, díky celosvětovému poklesu prodejů, přestanou být. To, že se tehdy mýlili, si sami neomylní velmi brzy přiznali. Nic s tím však už neudělali.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2013
Odpověď  Motocykly byly zdrojem deviz nejen do 60. let a nebylo mnoho odvětví a oborů, kam se investovalo tolik, jako do motocyklů. V unifikované řadě bych osobně žádné štěstí neviděl, spíše slepá ulička. A vzkříšení tak slavných značek jako Norton, nebo Triumf má mnohem lepší předpoklady než u Jawy prostě proto, že tyto značky mají jistě mnohem větší trh.    [Honza l]   04.04.2013
Odpověď  Ona restrukturalizace byla vedena předpokladem útlumu motocyklového obchodu ve světě, který nenastal. Do 60. let byly motocykly motocykly pro stát efektivním zdrojem deviz a když se jevilo, že nebudou, tak je stát dal na vedlejší kolej. Do Jawy už nepřišly potřebné investice a vniveč přišel celý projekt unifikované řady. To, společně s přijmutím navyšování objemu výroby pro Sovětský Svaz, Jawě natolik svázalo ruce, že se již na nic pořádného nezmohla.
Samozřejmě, že kořeny lze hledat dříve, ale dle mého názoru byl rozhodující rok 1964.
Zmizelo mnoho slavných značek to ano. Ale některé se také podařilo znovu vzkřísit. Viz. např. Triumph či aktuálně Norton. Proč by se to nemohlo podařit také u Jawy?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2013
Odpověď  Napíšu jinak, co se v citaci sděluje: nedávno jsme naplánovali, že předhoníme Ameriku do r. 2010. Jinak takovéto plány bruselských úředníků přece nelze brát vážně a vůbec nestojí za rozčilování se, horší je to s fiskální a měnovou politikou. Ale o to tady přece nejde.
Ještě bych ale připoměl tvrzení o začátku konce Jawy v období 1. poloviny 60. let-tzv. restrukturalizací (velmi oblíbený termín p. Bartuše) motocyklového průmyslu. Ono šlo totiž o logický krok směrem k zefektivnění výroby cestou vyšší specializace, kooperace, koncentrace.. To, že ve společnosti, která jako motor ekonomiky neuznává volnou soutěž, ale plán-plánování, bylo až s podivem, že značky nesloučila.
Jestli ale nějaká "restrukturalizace" zapříčilila postupný pád Jawy (a nejen Jawy)
tak to byla "restrukturalizace" únorem 48.
Marku, jestli měl být v Jawě někdo vyměněn, tak to byl, nebo je ředitel, protože on je hlavním manažerem. To je ale problém pouze vlastníka a jestli do této funkce obsadil někoho s platem správce budov, protože na víc nemá, tak to nemůže jinak dopadnout. Ostatně ze světla světa zmizely mnohem slavnější značky a dokonce v dlouhodobě stabilizovaných podmínkách.    [Honza l]   04.04.2013
Odpověď  Ale vždyť takové vize se v Bruselu běžně schvalují. A když se nesplní, tak se prostě jen revidují. Já zde narážím na fakt, že není vize jako vize.
V mnou uváděném případě si eurokomisaři konkrétně schválili, že do roku 2010 bude Evropa nejkonkurenceschopnější světová ekonomika. No a v roce 2004 už prostě jen konstatovali, že tomu tak prostě nebude. Viz. např. zde: http://zpravy.idnes.cz/ev ropska-unie-bitvu-s-usa-p rohrava-dtt-/zpr_archiv.a spx?c=A030114_094730_euni e_zem
K čemu jim taková vize byla?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2013
Odpověď  Musím se smát tomu, co tady čtu. Za všechno jeden postřeh: cit:"dle ne až tak starých plánů měla Evropa už dávno předstihnout USA v růstu". Co dodat...?    [Honza l]   04.04.2013
Odpověď  Kéž bys na ral ty, kterým to patří.

Já bych to rozdělil do více rovin.
Nejprve byla privatizace na počátku 90. let. Jawa na konci 80. let byla fabrikou na odstřel. Na rozdíl třeba od Škody, která měla ve výrobě poměrně moderní automobil což jí zajistilo dobrou pozici pro hledání strategického partnera, neměla Jawa nic, co by strategickému partnerovi nabídla. Ano, měla značku, ale to bylo tak vše. Určitě se s tím dalo něco dělat, ne ale v porevolučním Československu, kdy všem šlo jen o to co nejvíce si přihrát domů a po mě potopa.

A situace dnes. Občas v Jawě hoří, občas je celý areál v Týnci na prodej. Asi bude muset celá lehnout popelem, aby odpovědní pochopili, že takto to dál nejde. Já bych navrhnul poučit se v Itálii. Nejen v tom jak to dělat, ale i v jejich patriotismu. Naše země má hodně milionářů, kteří naší společnosti hodně co dluží.
Do toho všeho tu máme dotační kapitalismus. Myslím, že nejen v Evropě, ale i v USA mohou žít výrobní firmy jen z dotací do vývoje bez prokázání výsledků. A vize do budoucna? S těmi máme v Evropě velmi dobré zkušenosti. Dle ne až tak starých plánů měla Evropa už dávno předstihnout USA v růstu. Naštěstí jdou vize snadno revidovat a vše svalit na nějakou tu krizi.

A problém dnešních managerů? To je kapitola sama pro sebe. Koukni kam dnešní manageři přivedli Jawu Divišov. Během několika málo let po ní zbyly jen oči pro pláč. A že v dnešní době si někdo klidně dokáže tvrdit, že změnit zavedenou značku není problém. To snad hovoří za vše.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2013
Odpověď  (JB) Nemohu s timto tvrzenim na 100% souhlasit. Nejaka pravda tam urcite je, ze do socialismu na motorkach nepojedeme atd. Nicmene ty nase auta v 60-70 letech taky nestala za moc,ale to je trosku jine tema.
Vsechny motorkarske fabriky at uz v Evrope nebo Japonsku prosly nebo jeste prochazi kryzi, ale zadna netrva tak dlouho jako v Jawe. To je jen o tom jestli chteji neco delat a jaky maji k tomu pristup. Jen se podivejme jak vypadaji Jawa web stranky, to neni nic tak sloziteho udelat. To by zvladl kdejaky highschool student tady v Las Vegas za par dni aby se na to dalo divat. At mi nikdo nerika ze se v Jawa nenajde nekdo kdo by navrhl motorku podle Jawa vzoru z mynulosti a dat tam agregat treba z Kawasaki. Jawa si taky v historii brala motory mimo republiku.
Komu ti lide odpobvidaji? A co dela reditel a jeho navrhari a sefkonstrukter?
Reknu Vam jedno z moji zkusenosti. Ridil jsem firmu s obratem pres 10milionu USD rocne a delal jsem sest dni v tydnu 10-12 hodin dene za svoji karieru jsem minimalne vyhodil z prace 20 manageru protoze nepodavali vysledky. Je to jen o tom jak se k tomu Reditel POSTAVI a jake ma zkusenosti. Bohuzel co slysim co se deje v Cesku ze se prace davaji jen znamym nebo synackum je proste spatne a pak to tak dopadne. Je to na dlouhe tema.
Managers se musi divat do budoucna a ne jen se vymlouvat ze to a tohle a bla bla to jsou jen kecy, nikdy neni pozde postavit Firmu s Tradici zpatky na nohy!!!
Doufam ze jsem timto moc lidi nena ral.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2013
Odpověď  Jawa Californian I a přidal bych i Californian II v sobě mají kouzlo jisté syrovosti. Na jejich designu je vidět snaha o maximální možnou změnu za cenu minimálních nákladů.

Privatizace Jawy byla jen dokonáním procesu, který začal restrukturalizací motocyklového průmyslu v roce 1964 viz. můj článek zde: http://www.motomagazin.cz /index.php?action=califor nian&menu=21&pos= dodatek03
Tehdy Jawa dostala ráno pod pás, ze které jí nebylo umožněno se vzpamatovat.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.04.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Mam ted nejak spadeno na tenhle typ Jawa Californian. Mynulej tyden jsem ji videl na vlastni oci a tak trochu si to nechavam v hlave brumlat jestli jo nebo ne. Prece jenom k tem CZ mam takovej jineh pohled a Jawa jeste doma nemam???
Nejak porad nemuzu prekousnout jak ta slavna Jawa dopadla diky te slavne ,,privatizaci,, a co ted delaji za prvotridni motorky na ktere stoji lidi fronty aby uz je meli doma.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pěkný kousek :)

http://cgi.ebay.com/ebaym otors/Other-Makes-Jawa-/1 81110605726?pt=US_motorcy cles&hash=item2a2b088 79e#ht_500wt_1182    [Tomas]   26.03.2013
Odpověď  Cena je to opravdu chlapská, asi ji někdo moc chtěl.    [jheavy]   04.03.2011
Odpověď  no cena super za takyto unikatni stroj. zaujimalo by ma ci to pride do europy alebo ostava v USA    [vik]   04.03.2011
Odpověď  Vydrazila se za 1700 USD . Co na to rikate ?    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2011
Odpověď  mne sa ale npaci prave ta spinacka je taka trialovska ne califovska ale kontrolky jsou zase bosch    [vik]   02.03.2011
Odpověď  Myslim ,ze na nemecky svetlomet BOSCH byla naroubovana italska chromovana obroucka APRILIA . A vysledek je velmi pekny .    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2011
Odpověď  Světlomet Bosch je napaden uživatelem    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z druhé strany    [JzK]   02.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto zm9n2n0ho stroje. Kam se asi vyhoupne cena. Do konce je jeden den a jedna hodina a moto je zatím na 414,-    [JzK]   02.03.2011


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006