Guma u tlumiče sání Zdravím, čím nahrazujete gumu mezi karburátorem a otevřeným tlumičem sáním ? Je to taková harmonika. U otevřené USA verzi californiana. [Jirka] 15.08.2014 Zobrazit téma |
|  Ahoj, navazuji na téma. Zná někdo více podrobností o krytu otevřeného filtru na Califa? (viz. foto z testu USA - Cycle world 1972). Na filtru je nějaká látková převlečka...? [genx] 10.10.2022 |
| Zdravim vsechny vespolek....tak jsem se podival na moje hlavy abych taky zjistil jaky mam...ale nenasel jsem na nich zadny vyrobni vyrobmi cislo. Muze me to nekdo objasnit?...stopy po vybrouseni nebo tak neco tam nemam...popr zitra zkusim udelat foto [Petr] 11.03.2021 |
| Tak nedávno jsem přehrabal stodolu a hledal zbytky z motorek Bizon 350 a 250, které jsem kdysi rozebral. Californii jsem tehdy neměl. Našel jsem mimo jiné i hlavy z 350 a značeny 20 a 21. Ale co si pamatuju, tak k výbrusu válců z Třebechovic pod Orebem (rok 75) přišli čepy bez této přepážky a písty mírně odlišného tvaru než originál vymontované. Reklamoval jsem tehdy písty i čepy a zaslal spolu s dodanými do Třebechovic a dostal jsem odpověď, že původní čepy s přepážkou uprostřed se již nemontují a jiný tvar pístů byla nějaká málo se vyskytující odlišnost a jimi zaslané, výbrusové jsou standartního provedení pasující na všechny J 350. Pamatuji si to velmi dobře, protože jsem téměř půl roku nemohl jezdit. Uvedený Bizon měl štítek anglický. [Luboš] 10.02.2021 |
|  Navázal bych na polemiku ohledně hlav. Calif USA,motor v původním stavu, hlavy 21,22. [genx] 10.02.2021 |
|  ...tu je foto-originál stav ... [standosr01] 28.01.2015 |
| MONTY-ďakujem za info a odpoveď a mal by som ešte otázku ohladom karburátora,mám na tejto calif. karburátor s koncovým číslom 2772 čo by mal byť karburátor podla KND na výkonnejšie verzie ale nemám fram ani krátke vložky výfukov,hlavy majú čísla 041,042 ďakujem [standosr01] 28.01.2015 |
| Snad OBJEM 352 ccm, ne? Bylo to proto, že do Rakouska byly dovozní kvoty na motorky do 350 ccm, a jiný kvoty pro objem přes 350 ccm. JAWA proto dodávala motorky do Rakouska s třetím výbrusem (vrtání 58,75 mm) aby se dostala do kategorie přes 350 ccm. Mám z Rakouska dovezený nový nejetý válce s vrtáním 58,75. [Monty] 28.01.2015 |
|  zdravím,prečo je na štítku californie dovezenej z rakuska výkon 352 ccm? ďakujem [standosr01] 28.01.2015 |
| tak do otevřených dejte špunty. Stačí obyčejný korkový [Monty] 25.01.2015 |
| Pistni cepy jsem ze sveho 28HP motoru vytahl uzavrene, presne v pulce cepu je prepazka. Maji 18mm. Kde je mohu sehnat? Byly mi prodany otevrene, ty tam ale nechci montovat. [jakub] 25.01.2015 |
| Zdravim,hlavy z Bizona 250 maji mensi spalovaci prostor a asi i čz 250/471,myslim,ze maji stejny spalovaci prostor jako Calif,otevrena verze,jeste by mela mit ta otevrena verze tlumic vyfuku a ten je v delce 15 cm,karburator ma trysku 118 a dulezite pisty na cep 18mm a pak to jede.Pistni cepy jsou taky atypicke,pridam foto,nikdy jsem to nevidel az jsem rozebral motor,ktery me prisel z USA.Takze pri dodrzeni tech veci,to pak jede. [Calif 1] 19.01.2015 |
| vie niekto jednoznačne určiť ako to je s číslovaním hláv- ktoré sú teda na 22 koní a ktoré na 28 kon. verziu ? [standosr01] 10.01.2015 |
| Jen se vrátím k číslování odlitků hlav, před rokem jsem řešil vývozní typ, dopracoval jsem se k tomu,že dvacítky jsou určené na vývoz a čtyřicítky tuzemák. Mám doma dvacítky, originál vývoz do Belgie - zvýšený výkon na štítku, další dvacítky mám z USA z ebay, čtyřicítky jsem sehnal u nás na burze, momentálně jsou další dvacítky k mání v USA na ebay, český katalog se zmiňuje pouze o čtyřicítkách. Je pravda, že jsem objem hlavy neměřil ani žádné průměry ale mám za to, že jsem si ověřoval podle vývozního katalogu v USA, nemáte někdo katalog ND pro USA ověřit tuto skutečnost? Nehledě na to, že valná většina hlav co se kde ukáže v inzerci nebo na burzách jsou čtyřicítky, s dvacítky jsem se u nás ještě nesetkal. S pozdravem, ať se daří. [Tomas] 18.09.2014 |
| Ano. Vložky zkrátit na 150 mm a nedat tam koncové ucpávky. Také je třeba správně seřídit karburátor. [JB] 19.08.2014 |
| Jarek: omrknul jsem hlavy, mám díky bohu správné pro otevřenou verzi a te%d výfuky, mám nové od Hadrávka. Vyndal jsem vložku a má 29 cm. Mohu dyštak přiložit foto. Jakou délku má mít origo ? Díky [Jirka] 19.08.2014 |
|  Přidávám detail úchytu otevřeného filtru a hadice [JB] 19.08.2014 |
| dobrá, předpokládám že hlavy už jen tak neseženu, případně máte někdo k prodeji ? [Jirka] 18.08.2014 |
| Jarku, dobrá práce. Zvýšení kompresního poměru se v sériové výrobě dělá během odlévání hlav zcela běžně. A dělala to tak i Jawa. [JB] 18.08.2014 |
| z fotky rozdíl nepoznáš. 28k verze měla zvýšený stupeň komprese. Jak by jsi ho zvýšil? Snížením hlavy nebo menším spalovacím prostorem. Ve slévárně mohli vyměnit jádra odlitku-spalovací prostor tak snadno změnit. Levnější varianta, než hlavu obrábět. [Jarek] 18.08.2014 |
| Jarek: mohl by si mě spíš vyfotit ty dva typy spalovacího prostoru ? Je mi divný, že by se v jawě zabývali dvěma typy hlav.. [Jirka] 17.08.2014 |
|  021 [Jarek] 17.08.2014 |
|  1a [Jarek] 17.08.2014 |
|  041 [Jarek] 17.08.2014 |
|  ze Států mám doma Califa (11/1972), otevřený filtr a čísla odlitků hlav souhlasí s KND., tj. 25-633-041 resp.042. Napsal jsem to špatně. Porovnal jsem tuzemské hlavy 25-633-021 resp.022 s hlavama exportníma 25-633-041 resp. 042 a liší se vnitřním průměrem. Tuzemské mají vnitřní průměr 40mm, exportní mají 39mm a navíc značku 1A levá hlava [Jarek] 17.08.2014 |
| Můžu ty hlavy vyfotit, mám doma dvoje. Čísla jsou 25-633-13-021 a 022 (levá a pravá). [Jakub] 17.08.2014 |
| jarek: máš nějaké fotografie těch hlav ? měl jsem za to že jsou na všech kalifech IV. stejný. Díky [Jirka] 17.08.2014 |
| a nechat si u p. Hadrávka udělat výfuky uvnitř jinak uspořádané. Jinak přestavba nemá smysl a nedosáhneš požadovaného efektu. Už se to tu řešilo, mrkni dále. [Jarek] 16.08.2014 |
| jen ti doporučuju sehnat hlavy 350 s jiným koncovým číslem, než jsou v KND. To jsou ty, které se dávaly na exportní Californiany. Mají myslím koncové číslo odlitku 022 resp. 021. tzn. i jiný (menší) spalovací prostor. [Jarek] 16.08.2014 |
| jak ten filtr vůbec drží na dámu z boku se to nechá nějak přidělat ? Nebo za klakson ? [Jirka] 16.08.2014 |
|  a harmonika je ze starého splachovače. Zeptej se starších instalatérů. [Jarek] 16.08.2014 |
| Jestli sme se dobŕe pochopili,nahrazuje se to z gumou sani z mustanga,trochu uprav,a sedi to. [Jozo] 15.08.2014 |
| a ještě jestli bych mohl poprosit o detailní foto uchycení otevřeného filtru, děkuji [Jirka] 15.08.2014 |
|