Teréní motocykly podomácku dělané. Dobrý den. Chtěl bych se zeptat místních odborníků jestli se dříve vyráběli podomácku motokrosové motocykly jako třeba silniční.O ty silniční se trochu zajímám a vím že jich bylo vyrobeno spousta a také je poměrně všude dost fotografií.Mám doma taky knihu Rychlá Říditka ,která je o těchto motocyklech.Ale o motokrosu toho moc není.Našel jsem ted nějaké fotky na netu a tak bych prosil o určení jestli to mohou být motocykly dělané doma a nebo jsou fabrické výroby. [mojcek] 12.12.2012 Zobrazit téma |
| Moje stavba inspirovaná Zetkařem jen na motor ČZ 150 namontován válec a hlava z JAWY 559 a v převodovce dvojka z béčka [Karel Bartošek] 02.09.2024 |
| Ještě kryt řetězu, vyměnit zadní ráfek a bude to asi rovněž konečná podoba mé napodobeniny Scotta. [Zetkař] 30.08.2024 |
| Na "Scotta" přijde také druhé kolo z péráka včetně nové rozety a upraveného štítu. [Zetkař] 29.08.2024 |
| Zetkař - Moc pěkná!!! [J] 02.07.2024 |
| Asi konečná podoba mé "lidové tvořivosti".Je mi jasné, že to neodpovídá konkrétní době, je to mix od konce padesátých let do roku 1973 /př. blatník/, ale mi se to tak prostě líbí a dělám si to pro radost. Výfuky možná ještě budu dělat jiné, ale i tyto se kolem roku 60 používaly. [Zetkař] 01.07.2024 |
| Na mém motokrosovém veteránu ještě předělávám zadní kolo s rozetou. Původně jsem chtěl zadní kolo z péráka, nakonec ho dělám z ČZ 150 c. [Zetkař] 20.06.2024 |
| Minimotorka z mopeda koupeného v hospodě za 150 Kčs [Karel Bartošek] 02.06.2024 |
| a ještě jsem postavil mini moto ale to jsem prodal ještě před dokončením [pytrs] 10.05.2024 |
| foto 2 [pytrs] 10.05.2024 |
| podomácku dělané -- mám jen dvě fotky tu první tu mi postavil táta (byla z pařezáka a bylo mi 13) pak jich bylo asi 15 ,tu poslední ČZ 175 ,tu jsem prodal v pardubicích na burze někdy v roce 1983 [pytrs] 10.05.2024 |
| Na blatník jsem jen z boku přivařil plech, obstřihnul požadovaný tvar a na takové podomácku vyrobené signovačce to olemoval. Pak už jen přetmelil, toť vše. [Zetkař] 09.05.2024 |
| Díky za odpověď, ještě by mě zajímala úprava toho zadního blatníku. Díky [Dobeš79] 08.05.2024 |
| Tak mne to stálo kolem 4.000,-Kč ale díky tomu,že jsem asi před patnáci lety koupil za dvě stovky takové torzo ČZ 477, ze kterého jsem použil rám, sedlo, tlumiče, filtrbox a zadní blatník, který jsem upravil. Něco mám z burzy a teď jsem koupil přední blatník za 1200,-Kč a páku brzdy za 950 Kč. [Zetkař] 04.05.2024 |
| Chtěl bych se zeptat Zetkaře, na kolik vyjde taková stavba. Díky [Dobeš79] 04.05.2024 |
| Do třetice z mé "lidové tvořivosti " aby vnuci viděli, na jakých strojích jsme začínali. Akorát ještě udělat výfuky a dodělat motor. [Zetkař] 06.03.2024 |
| Trial postavený v roce 1989. Motor ČZ 477s válcem a hlavou z motokrosu, vrtání 80 zdvih 58,brzdy vlastní zadní tlumič upravený ze Škoda 1203, nádrž a podsedlo z ocelového plechu [Karel Bartošek] 20.02.2024 |
| Průběh stavby.Motor hotový základ motoru je ČZ 150 válec s hlavou Jawa 559 v převodovce dvojka z ČZ 125 B Maska, kastlíky a filtrbox svařené z 0,8 ocelového plechu, rám je inspirován úpravou od "Zetkaře" [Karel Bartošek] 20.02.2024 |
| Jedna historická z doby, kdy mi bylo 17. Škoda že šla z domu, rychlá jednička z převodovky by se dnes hodila. V té době už ale stála v garáži jednovýfuková ČZ 360. [Zetkař] 14.02.2024 |
| Pěkná mašina, nebyly by nějaké fota z průběhu stavby? [Zetkař] 13.02.2024 |
| Díky. [k] 27.01.2024 |
| Ty kratší to zn. 200 mm v síle 3,5 mm má Moto Ustí n.L. [Zetkař] 27.01.2024 |
| Od středu hlavičky. [Zetkař] 27.01.2024 |
| Tak mě ty rozměry třeba zrovna zajímají.Jen doplňující dotaz ta míra je od ohybu nebo od konce hlavičky? [k] 27.01.2024 |
| Po delší době jsem vylepšil mou napodobeninu scotta novým předním kolem. Trošku jsem se potrápil s délkou špic, delší vyšly na 247 mm a kratší 200 mm, kdyby to někoho zajímalo. Střed z péráka 160 mm a zkrácený o 10mm. [Zetkař] 26.01.2024 |
| upravený rám [Zetkař] 07.04.2015 |
| úprava rámu [Zetkař] 07.04.2015 |
| Rám jsem předělával z ČZ 487 a na kaslíky (dvířka)jsem použil hliníkový plech, který jsem v rozích nastříhal, po ohnutí vylepil dvousložkovým lepidlem a vytmelil. Panty jsem pak zevnitř přilepil stejným lepidlem a třetí rok to v pohodě drží. [Zetkař] 07.04.2015 |
| Zetkař: Pěkná práce, jestli jsi to vyráběl celé "na koleně". Rám s kaslíky jsi vyráběl jak? [Calvera] 07.04.2015 |
| Pouze doma repasované. [oli] 10.03.2015 |
| Ale to není podomácku dělané že? [k] 10.03.2015 |
| druhá strana [oli] 09.03.2015 |
| Ještě něco z moji garáže , vzpomínka na mladá léta. [oli] 09.03.2015 |
| Zetkař , aha nějak jsem to popletl. Teď jsem viděli tu Tvoji stavbu, moc pěkné , na první pohled jak originál. Ještě dát čtyřkvalt s velkým válcem a hlavou a výfukové tlumiče s horním vybráním pro usnadněné vysouvání hřídelky kola. Jinak OK. [Olin.] 09.03.2015 |
| Tak jestli jsi se vyráběl s rámem, kastlíky, nádobkou na olej, maskou, blatníky aj., podle obrázku, je to celkem dost slušné, fakt čumím že ti to za to stálo. [Pavel] 09.03.2015 |
| Ze scotta tam bohužel nemám nic. [Zetkař] 09.03.2015 |
| Zetkař, použil jsi některé díly z původního scotta, nebo jsi vyráběl prakticky celý stroj. [Pavel] 09.03.2015 |
| Oline, nějak jsem tvůj příspěvek nepochopil. Na tom jednom snímku je přece originál pro ISDT, čili tovární scott a na tom druhém je moje napodobenina scotta, tak v čem je ten omyl? [Zetkař] 09.03.2015 |
| Hoši , myslím že jde o nějaký omyl , ČZ na spodním obrázku je tovární Scoot, které se dělaly ve 125 a 175. Měl jsem tuto motorku , ve své době bezkonkurenční v soutěžích , u 125 bylo třeba velice jemně zacházet s převodovkou. [Olin.] 08.03.2015 |
| Ahoj, nechci si dělat inzerci, ale rád bych někomu nadělil papíry ze sériové 175/470, která byla později koupena Svazarmem a upravena: kola, počet míst atd. V případě zájmu se ozvěte. Nemám pro ně využití. [lipcaa] 04.03.2015 |
| Fakt dobrý a povedený.. [Jarek] 25.02.2015 |
| Tu Trialku jsem dělal z takového šrotu Sportky s papírama, takže to na značkách mám a samozřejmě mám k tomu taky devatenáctky kola. [Zetkař] 22.02.2015 |
| Je to moc pěkná stavba taky jsem nad tím uvažoval, ale ve finále když jsem to spočítal tak vyšlo , že je lepší dát za to těch 60 litru než to doma lepit.Jinak jsem si všiml z té fotky, že tam na té Trialce máš spz...To máš na značkách? [Jarek] 22.02.2015 |
| také je vyráběl pan Berit z Hluboké nad Vltavou... [jirka] 18.02.2015 |
| Tlumiče výfuku na triala najdeš na ETOVAR.CZ, pak je dělal pan Finek, tel. 606543906. Já jsem to ale risknul a udělal jsem si ho sám. Zvuk to má pěkný, výkon těžko posoudit. [Zetkař] 18.02.2015 |
| Ahoj,nechá se pořídit tlumič výfuku na triala případně kde? [p.] 17.02.2015 |
| Ano oba motocykly představené pod značkou Zetkař jsou velmi vhodné na akce typu soutěže v Luhačovicích a podobné.Oproti běžným cestovním,jichž tam jelo poměrně hodně,jsou tyto do terénu mnohem ovladatelněší a vypadají "soutěžně" a oproti čistokrevným soutěžním mnohem levnější jak na pořízení tak i na případné opravy.Takže palec nahoru a mnoho hezkých zážitků. [k] 12.02.2015 |
| Díky za komentáře a přikládám ještě jednu čezetku z mé "lidové tvořivosti". Zároveň chci poděkovat všem přispívajícím "trialistům", od nichž jsem čerpal poznatky a inspiraci. [Zetkař] 12.02.2015 |
| Moc pěkná stavba. Stopadesátka se k tomu hodí jako nic jiného a stačí. Srandy s tím bude hodně. Zde je originál pro ISDT: (125/175 ccm) [J] 11.02.2015 |
| Tiež si myslím že je to pekná stavba.Pamätám si z mládí hodne oholených a odrapákovaných Jawa-čz 150 z tej unifikovanej rady a stíhali zarovno podobne "upravenými" Jawa-čz 175 (až na tú prevodovku). [Joski] 11.02.2015 |
| Co dodat, je to velice pěkná stavba.Na podzim jsme byly v Luhačovicích na akci Ve stopě Zlínské šestidenní a takovýchto motocyklů s tímto motorem ,možná převrtaným na 175 tam pár bylo a všechny jeli.Takže bych se toho nebál.Motocykl s tímto motorem bude jistě poměrně lehký. [mojmír pruch] 11.02.2015 |
| Ta rozeta,moturek 150, drapaky,velky ram .. s tim asi moc srandy nebude, no moc mi to k sobe nepasuje. [Honza] 11.02.2015 |
| Moje "lidová tvořivost" [Zetkař] 11.02.2015 |
| No ,..tak.... [dolin1] 04.02.2015 |
| dík mám tu ještě ryze cestovní enduro z mojí produkce projde i na stk. [honza jawamoto] 03.02.2015 |
| Moc pěkná stavba a jsem rád,že je nás víc stejně postižených.A taky se dají pěkně zužitkovat věci,které by jinak doma leželi nevyužity. [mojmír pruch] 02.02.2015 |
| tohle jsem si vyrobyl podle dobových obrázků z toho co mi doma zbylo. [honza jawamoto] 01.02.2015 |
| Dobrý den.Právě jsem dokončil tento stroj.Postavil jsem ho z dílů co mě doma leželi. [mojmír pruch] 12.06.2014 |
| 2 [matt] 04.01.2013 |
| Tenhle stroj jsem si postavil v r.1971, základ byla kývačka Jawa ČZ 150, a jela bezva,pobíjel jsem na ní kamarády s továrními 175 [matt] 04.01.2013 |
| Boční startovní čísla byly za sedlem na trubce držící zadní blatník. [Olin.] 15.12.2012 |
| Jumbo , na podobné Jawě , ale továrním podčtverci po Josefu Chárovi jsem jezdil v létech 1963-1965 motokrosy na Moravě. Měla jak píšeš lehký náboj předního kola, široké uložení spodní části kluzáků přední vidlice , jiné blatníky, expanzáky ,zadní rozeta duralová přišroubovaná přímo na náboji zadního kola a hlavně výkonný a rychlý motor.Nejrychlejší Jawa v té době na Moravě. Jen mi je líto že už ji nemám , ani se mi nepodařilo dohledat kde se dostala. [Olin.] 15.12.2012 |
| A ešte predné koleso nie je pôvodné. [jumbo] 15.12.2012 |
| Olin:nie je to žiadna replika europana.Fabrické mali takéto výfuky a je ešte vystužený krk.Motor nie je pôvodný. [jumbo] 15.12.2012 |
| Ta spodní Jawka , asi dvěstěpadesátka, podle zeleného podkladu startovních čísel si myslím že je nějaká renovace evropana , ikdyž ten měl doutníky , expanzáky měly podčtverce. Anebo je to pěkná , i když ne věrná replika . [olin ] 14.12.2012 |
| A v plném tempu. [mojcek] 13.12.2012 |
| No a ted posílám naše motocyklové eso,které závodilo u nás ve slavkově v roce 1950. [mojcek] 13.12.2012 |
| První stroj je Oldřicha Ryse a na druhém je Jaroslav Ludvík. [mojcek] 13.12.2012 |
| Tady posílám ještě dva stroje od nás ,ze Slavkova u Brna. [mojcek] 13.12.2012 |
| Dík za odpověd.Já jsem věděl ,že se všechny druhy sportovních motocyklů stavěly podomácku.Ale třeba těch silničních je vidět všude dost ,ale těch teréních tolik není.Myslím třeba fotek na netu a nebo při závodech klasiků je spousta různých domácích staveb.Například závody v Brané.No a co třeba říkáte na ty dvě jawky co jsem poslal .Je to taky domácí stavba a nebo je to do konce ted postavené? [mojcek] 12.12.2012 |
| A tady třebas jedna terénní dobovka, 6.9.1964 Bukovany, Zdeněk Míka, čz 175. [Pavel] 12.12.2012 |
| Samozřejmě, že se dělaly, ale většinu co dnes najdeš jsou již jen repliky domácích staveb, stavěli se hodně v menších kubaturách, ale dělalo se snad od 50-500 ccm vše. V různé době různé konstrukce a úpravy. Taktéž i Trialky se většinou dělali doma, protože jsi se k fabrické nedostal. [Pavel] 12.12.2012 |
| Tady je jedna s těch silničních. [mojcek] 12.12.2012 |
| Tady je ještě další foto. [mojcek] 12.12.2012 |
|