MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299926 příspěvků |7188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 115 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTématický přehled motocykly 19.4.2019 21:16  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1142
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 795
    Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do k....   06.01.2007 / 760
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 752
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 22518      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2762      Příspěvků Příspěvků: 219713
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/5493 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  I když bylo toto téma úplně o něčem jiné, tak postupně zvlčelo tak, že ho již asi nijak nepokazím.
Zapalování na OHC je kapitolou samou o sobě a přiznávám se, že ani já ho moc rád neseřizují a vždy jsem hledal možnost, jak si ho upravit, abych si to zjednodušil nebo nějak obešel - třeba kontrolní otvor v kartru a značky na klikovce, jedno kladívko a dvojhrbá vačka apod.
Elektronika je výborná věc, ale má také svoje úskalí a obecně je třeba k tomuto problému přistupovat citlivě. Budou zde ortodoxní zastánci původnosti, především z řady těch, kteří na akci přivezou naleštěné OHC na vozíku, tam trochu "zakašlají", aby nebyly pochybnosti o tom, že je to vůbec funkční, naloží to na vozík a odjedou. Pak jsou tady lidi, kteří na OHC nalítají nějaké ty tisíce kilometrů a vzdálenost pro ně nehraje roli např.Jirka(pilot),Pospa a podobní exoti-další existence ať se neurazí. Tito pak budou mít jiný pohled na věc a budou především preferovat stabilní a spolehlivou funkci s nutností minimální údržby a s přimhouřením oka k nepůvodnosti řešení.
A teď k vlastní elektronice. Tu lze na OHC řešit tak, že není třeba nic měnit na kabeláži instalace a mechanika využívá stávající zástavbu s možností uvést všeho kdykoliv na původní stav. Osobně bych se však přikláněl k tomu, aby se elektrika motocyklu předělala na 12V. Má to řadu výhod, minimálně lepší dostupnost a sortiment žárovek,menší problém s úbytky napětí atd. a také elektronika zapalování se snadněji řeší, protože ta musí být navržena tak, aby fungovala od cca 8V, což není až taková komplikace. U 6V elektriky musí totiž elektronika fungovat od cca 3 - 3,5V, cože je někdy dost problém a musí se tam aplikovat řešení, která to sice umožní, ale komplikují, což může být na úkor spolehlivosti. Navíc vlastní dynamo lze bez větších problémů předělat na 12V a tím zvýšit jeho výkon na 120W. Pokud se udělá jen předělávka jinak dobrého dynama na 12V, tak náklady jsou cca 1200Kč a to je určitě stravitelné.
To jen tak v krátkosti. Teď se bude muset každý sám zamyslet a najít se v tom, co je pro něj přijatelněší.Nejlépe bude, když přijedete do Rovenska a tam se o tom můžeme bavit.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motory u ČZ jsou rozměrově stejné, tudíž lze zaměňovat kubatury v rámu a upravovat se nic nemusí. A motory na ČZ 250 se objevují na prodej v inzercích. Sportkové motory u 250 měly označení 455 a nebo jedny z posledních měly označení 475.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak to není až takový problém, protože to je pěkně přístupné. V každém případě tu barvu odbrus tak, aby si měl jistotu, že tam není postupující trhlina. Tu pak standarně přerušit dírkou a zavařit. Já jsem totiž měl zatím všechny případy, že prasklina byla pod držákem a to se opravovalo hůř - proto ten pásek.    [Milan(OHC)]   19.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Prosím Vás,jaké brzdové klíče patří na ČZ Sport?Krátké nebo dlouhé?Mám každý jiný a nevím jaké tam patří.Dekuji    [Kudla]   19.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  To je ta dírka, zvazuji pouhé zavaření céóčkem    [Tomáš]   19.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Když je původní dynamo kvalitně zrepasované, tak motorka jezdí a jezdí a jezdí. Od repase mám najeto přes 11.000 km a bez problémů. A to mám i klasické relé. Když se použíje moderní relé od AEV, tak to dobíjí ještě lépe.    [T-1000]   19.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Sehnal jsem origo za 1800.- ale ta otočná část není originál. je velmi nepovedená náhražka. Tak teď řeším repliku.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jestli je to stejný dotaz tak to popsal na M.cz. Škoda, že se i tady o vyřešení závady občas nedozvíme. Prý nízká hladina a jede mu to. Trochu mě inspiroval u mojí 475, kdy jí taky jako by dojde dech a asi "čtyřtaktuje", to popisoval stejně, zkoušel jsem už asi vše co zde bylo dříve uvedeno.    [jawik]   18.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jawik: Aj mna by zaujimalo, ako to riešil.Napr. vymenil plavák? A hlavne, ako na to prišiel, že má nízku hladinu v plovakovce. Dakujem.    [Miroslav]   18.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://www.motorestaurovani.cz    [Pavel]   18.04.2019
Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak ono "kladívko" není sprostý slovo,a půlitr s dynamem na starý osvědčený mechanický kontakty taky docela dobře jezdí.
Naopak, montáž bezkontaktu na původní dynamo jen zhorší závislost na dobře fungujícím dobíjení. Elektronika má větší spotřebu,a je víc citlivá na napětí baterie než normální zapalování s kontaktama,

A samozřejmě máte možnost použít http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-c788/vape-pro-jawa-500-ohc-i964/    [MOnty]   18.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/jawa-500-ohc-ignition-tci-v2-0

:(

a toto by neslo pouzit? http://www.trabantshop.cz/?2324,bezkontaktni-zapalovani-6v    [dodo]   18.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Vyrobni čislo ramu jawa 125/355


 Zdravim mam jawu 125 /355 a potřebuji vyrazit čislo na ram poslal by mi nekdo fotku kde přesně ma byt ? Moc dekuji    [David213] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019 
Motocykly od roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  P.S. - ještě jsem teď přeměřil chod doto tlačítka a chodí 4 mm tak odhad že by tak 2 mm byly akorát ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já teda kdysi IMF koupil,a když jsem viděl, jak je to amatersky vyrobený, ani jsem se nepokoušel o montáž, a rovnou to na burze se ztrátou prodal. To prostě nebylo provedený jako elektronika do motorovýho vozidla,ale jako hračka.

Je to 15 let, třeba se zlepšili...........    [Monty]   18.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Používám od začátku IMF Soft a funguje dobře. Instalace je trošku složitější, protože to, co dodaji v sadě, mnohdy nepasuje, takže je třeba si sehnat vlastní spojovací materiál a vše vyladit tak, aby to sedělo a šel nasadit dekl. Ještě u mne bylo nutné po čase vyměnit výkonové tranzistory a nové přišroubovat na desku, u nového bude stačit je podložit plíškem a přišroubovat. Natavení je snadné, křivku lze použít origo od výrobce, případně si podle hodnot, uvedených zde na veteranforu, nastavit vlastní.
Na dynamo jsem namontoval také regulátor AEV a spokojenost.    [longr]   18.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak částečně vyřešeno - jako základ pertinax (pilka - pilník) a jako plíšek jsem použil kontakt ze starého ovladače na videohry. Je pružný - dá se ohnout do pravého úhlu a jde na něj letovat. Jako spoj jsem uvažoval použít trubičky z el. koncovek na dráty ale nakonec jsem tam dal 2 závitořezné šroubky. V případě prasknutí plíšku se to dá snáze vyměnit - drží to fest a pod šroubek se může dát popřípadě očko na káblík. Jen doufám že nebudou vadit ty hlavičky šroubků ale předělat se dá vždycky. Teď jen plíšek zkrátit a ohnou směrem dolů a to je můj DALŠÍ dotaz - jaká je tak nejlepší vzdálenost toho plíšku od konce tlačítka ? Jde mi o to aby to nebylo moc blízko a nechtěně to při jízdě nevypnul ALE zas na druhé straně abych při zhášení nemusel to tlačítko zamáčknout až na doraz ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 250 TOURIST RESTAURACE


 Ahoj všichni.Rád bych vás požádal o radu.Mám Tourista v původním stavu.Nechci renovovat,ale potřebuji poradit jak co nejšetrněji a nejúčiněji motocykl konzervovat.Potřebuji ho vyčistit(čím,jak?)a potom nějak ošetřit.Na několika místech je barva oprýskaná a plech lehce orezlý,ale zjistil jsem,že rez pokračuje a barva se i trochu odlupuje dál.Jak to zastavit,jak ošetřit samotný plech,jak ošetřit lak,aby nepokračoval jeho úbytek.Snad jsem to napsal srozumitelně.Moc děkuji za rady,poznatky,zkušenosti,návody.    [darkinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019 
Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Jak řešil tu hladinu v plovákovce? Řeším stejný problém, dál jsem novej karbec pacco a moje kejvanice touží po vyšší hladině.    [Majkl250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Půlbuben i novější 354 mají drážku taky.a poslední 354(06?)už ji nemá.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dělal to pan Hadrávek, kupovali indický ráfky, a děrovali specielně na půlbuny, Ale ted už ráfky komplet vypustili ze sortimentu.

Případně pan Klouda, www.motorafky.cz, ale tam je to s termínama katastrofa.    [Monty]   17.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Aha, myslel jsem, že je více výrobců ráfků na kývačku Pulbuben. Díky za informaci.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Rozdíl v krku řízení Jawa 350/634 a 350/638


 Ahoj,
jak poznám rozdíl v krku řízení se spodními brýlemi na 634 a 638?
Díky.    [tomas21Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019 
Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Přidat odpověď 
Odpověď  zajímavá a hezká motorka, motoveterán, ať už je spolehlivá dobře funkční nebo ne.. svoje plusy má    [JLK]   17.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, nevím jestli to máš již vyřešené, ale jak psal fikuscz, netřeba si s tím výplachem dělat těžkou hlavu. Já používám perchlor, ale dá se cokoliv a jen to nechat odvětrat.
To ale teď není podstatné. Ta nádrž je obecně problém, protože ty držáky postupně vlivem vibrací trhají plech nádrže v místě přivaření. Nejhorší pak je, když je někdo přivaří až k lemu a to pak praská až k filtru nebo nad filtrem. Vyzkoušeli jsme to obejít změnou těch držáků, které jsou teď vytvořeny jako pásek z plechu tl. 1,5mm a jsou přivařené resp. pájené(použili jsem technické Ag)na čtyřech místech cca tam, kde byly vařené ty původní, ale pozor! ne až k lemu. Výhodou je, že to namáhání se přenáší do toho pásku a není tak namáhaný plech nádrže. Montáž je velmi jednoduchá - odbrousíš ty původní držáky, opravíš praskliny, držáky přišroubuješ k rámu, nasadíš si nádrž a v podstatě s ní jen šoupeš nahoru a dolů, aby si ji správně ustavil. Uděláš si značku na držácích, které pak odšroubuješ z rámu a podle značek je přivaříš k nádrži. Přiložený je výkres, omlouvám se, že je to jen taková rychlá skica, podle které jsme vyrobili vzorky, ale napoví . Tož asi tak.    [Milan(OHC)]   17.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=cB4TUza4Fs0 :)
pulec je pulec kto ho ma , rad ho ma...
Ale jeden mimo misu, nahrada kladivok za bezkontaktne mi vrta hlavou celu zimu.
Neriesil niekto?    [dodo]   17.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pul mega je dnes nic ani to rozumné auto za to není a za 4-5roky ? zůstatek nula a samej problem    [specialek]   17.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jo ale zde ani není moc co závidět za půl mega si toho dnes už moc nekoupíš , je to tak na hezký mladý ojetý osobní auto, a nebo novýho korejce.    [honďas]   17.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  už to vyřešil na jiných forech, špatná hladina.    [jawik]   16.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Treba isť k inému klučiarovi. V jednom mi povedali, že sa to nedá, v druhom (bežnom) mi to urobili bez problemov.    [Miroslav]   16.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Aká je to 559? Je to 550/02 alebo 559/04 ? Aj keď každá Jawa chce "svoje nastavenie" tak podľa mňa je to chudobná zmes. Základné nastavenie je pri 559/02 je povoliť skrutku bohatosti o 1/2 až 3/4 a ihla 3 zárez od vrchu, HT je 96. Pri Jawe 559/04 je treba povoliť 1/2 otáčky a ihla 1. zárez, HT je 92. S veľkou pravdepodobnosťou môže byť upchatý otvor - ten väčší pod šupátkom, tzv. By-Pass. Môže v ňom byť špona po vrtaní otvoru už z výroby.
Mne sa správala panelka takto isto. Karbec som nastavil dľa návodu, povolenie skrutky 1,5, no vynechávalo to pri pridaní plynu a za studena zlý štart a po pridaní plynu zhasol motor. Povolil som o 1/2 otáčky a dobrý štart aj dobrá akcelerácia.    [Miroslav]   16.04.2019
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jo,jo,neschopnost a závist je sviňa.    [Stopl]   16.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jasně že dá, proto existují lidé chytří a chytřejší    [Mkl]   16.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  šikovnej zedník má dnes plat jak ředitel, to nevíš :)    [Jan]   16.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tvl, co celý život děláš, nekupuj si auto za mega, byt ok, rodina ok, sám živím deti na VŠ, ale nebrečím a mohu si koupit co chci (a ohc to pravdu není), a to dělám zedníka.    [k.]   16.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  www.bolder.cz    [barbora07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2019
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já jel s přítelkyní pro Nortona do Dánska - cesta cca 2x800 km, šestiválec CDI 3,2 spotřeba s vlekem do 8 l/100 km. Nocleh 2x v autě (combi), jinak hotel vychází na cca 50-60 E za noc, párkrát nějaké jídlo - cca 10 E za jedno, nějaké pivo (kulturní země tolerují). Tak si to spočítej dle svých požadavků. A jestli chces moto oblečení , tak se podívej tady https://www.bolder.cz/moto-obleceni    [barbora07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2019
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ceny se pohybují u běžných typů od 3000 do 5000 EUR, podle stavu a typu. Většinou jou v dobrém stavu a je značná šance, že i motorka BMW s více než 60.000 km,Tě přežije bez větších oprav. Motorky z téhle doby jsou ještě stavěny na dlouhou životnost a při patřičné péči (olj) jsou prakticky nesmrtelné. Jinak ND nejsou problém a jejich cena je přijatelná -např.sada píst.kroužků na oba válce je cca 1800 Kč.Co se obsahu týká , tak z v téhle době to bylo 500, 600 a 750 ccm.Rozdíl je jen ve výkonu, celé motorky jsou jinak naprosto stejné (v jedné typové řadě, např R xx/5). Můj názor je , že za cenu Péráka získáš vemi kvalitví čtyřtaktní dvouválcový stroj, který u nás až tak moc vidět není. A co se týče moto oblečení, tak se podívej tady https://www.bolder.cz/moto-obleceni    [Roman]   16.04.2019
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tohle je důležité a týká se nás všech: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/cesko-prumerna-dustojna-mzda-plat-prace-zamestnani.A190415_183020_ekonomika_mato    [Vejmola]   16.04.2019
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím,máte někdo zkušenost s tímto podsedlákem? jak to sedí? díky https://motorky.bazos.cz/inzerat/102622396/bizon.php    [Pavel]   16.04.2019
Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   

 Strana 1/5493 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006