MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301630 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTématický přehled automobily 23.8.2019 14:28  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Archivní foto   23.02.2010 / 106
    TATRA 57A, stavba od nuly   30.07.2010 / 87
    Škoda Octavia rv. ???   28.04.2011 / 65
    Co říkáte na tohleto autíčko je to Z6 takzvaný Hrvínek. Uvítám jakékol....   18.05.2007 / 51
    scémata zapojení   06.02.2010 / 47
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1002      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 14 / 316      Příspěvků Příspěvků: 6500
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/67 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Pogumování tlačítek


 Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda-li se dá nějakým způsobem opravit povrch tlačítek, vlivem tepla se tyto tlačítka rozpatlají a je jen otázkou času kdy se pogumování rozdrolí, pogumování se dá posléze sundat a plastové tlačítko černou barvou přetřít ale není to originál, lancia kappa, děkuji za tip    [Pavel]   21.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.lanciaklub.cz/download/file.php?id=15403&mode=view    [Pavel]   21.08.2019
  Automobily od roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Odstranění komaxitu


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s odstraněním komaxitu z ocelových disků? Jak? Čím?
Děkuji    [pragalady]   04.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pískovat komaxit je nesmysl.    [host]   14.08.2019
Odpověď  A co opískovat, disky jsou z hodně silného plechu tak by to nemělo s ním nic udělat.    [martin]   14.08.2019
Odpověď  Nejjednodušší je to u dobré firmy která poskytuje práškové lakování, ti mají chemickou metodu jak vytvrzený prášek odstranit. Přeci jen se občas lakování nepovede na 100% a je potřeba začít odznovu.    [SWF]   04.08.2019
Odpověď  Respektive jestli je ještě nějaká možnost - přelakování komaxitu? Děkuji    [pragalady]   04.08.2019
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Skoda Octavia Combi 1970 typ 704


 Nevi nekdo jake bylo cislovani barev na octavii combi z roku 1970? Konkretne bych potreboval odstin tmave cervene - bordove barvy.

Predem dekuji za reakci!    [Karlos16] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  podivej se na pragos tam maji vzorniky    [lavaro]   11.08.2019
  Automobily od roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Škoda Rapid


 Hledám jakékoliv informace o automobilu Škoda Rapid, rok výroby 1936-37, s karoserií kupé jako je na obrázku. Dále budu vděčen za jakékoliv informace o osudech automobilu Škoda Rapid, rok výroby 1936, výrobní číslo 47315.    [Rapid]   26.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Při náhodném prohlížení tohoto veteránfora mne zaujala prosba ohledně Rapidu s karoserií
kupé. Je možné "odtajnit SPZ ? ?    [zdeněk suda]   07.08.2019
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Stará Škoda 1203, předstih.


 Dobrý den potřeboval bych poradit s motorem 1203 udělaným a vyndaným z hasičské stříkačky. Dal jsem ho do auta, ale nedovedu nastavit rozdělovač, tak aby házely svíčky jiskru kdy mají. Jinak vše ok. a funkční. Nevyznám se v ryskách na bloku. Pošlete mi když tak foto s přesným popisem na mail.    [Procházka Luboš]   23.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pane hoste druhý, pán ho má do traktůrku. Jinak odborník na stříkačky věru nejsem, ale pochybuji, že nějak lze dosáhnout jiné charakteristiky motoru, musel by mít jinou vačku, rozdělovač atd. Nevím, zda se tohle dělalo. Nicméně v traktůrku by ta stabiláková charakteristika byla spíš výhodou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2019
Odpověď  Motor ze stříkačky není vhodný do auta, má jinou charakteristiku. Obecně je to stabilák.    [host]   23.07.2019
Odpověď  Z www.spartaky.cz si stáhněte jakoukoliv příručku. Andrt, Mauerman, Cedrych... V každé je návod k základnímu nastavení rozdělovače. Pokud nedáte ani to, pak svěřit někomu,kdo tomu hoví.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019
Odpověď  1-3-4-2 počítáno od chladiče to pálí.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019
Odpověď  Zdravím, mám trakturek domácí výroby motor skoda 1203 starsi typ. Bohužel dle návodu zde. Se mi nepodařilo udelat předstih.. A jak správně mají být zapojeny svíčky jsem to vytáhnu a neoznacil. Na motoru je označení 1,4,2,3. Děkuji za radu    [Petr]   22.07.2019
Odpověď  Jen úplně laicky to nastavíš snadno, vyndej svíčky, toč motorem doprava s palcem zacpaným 1.válec a když Ti to foukne do prstu ( komprese ) vyjeď s válcem až nahoru tak cca 3 mm před horní úvrať, tady nastav jiskru otáčením rozdělovače ( palec rozdělovače musí při jiskře- odtrhávání mířit na kabel vedoucí z víčka k první svíčce).Pozor na kabely z rozdělovače ( vedou z víčka dokola postupně doprava k válcům 1,3,4,2 ).Je - li vše O.K. ( benzin,karburace, elektro,starter ) pak jak Ti motor lapne při běhu na volnoběh otáčením rozdělovače s použitím dobrého sluchu nastavíš nejlepší otáčky , staré nebo dlouho nechodilé motory musíš hodně točit,dobré je taky nalít na válce trochu oleje ke zvýšení kompresí , a dlouho točit někdy i dvěmi bateriemi.Hodně zdaru - automechanici prominou primitivnost této metody.    [herrmann]   30.12.2009
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Foto z rodinného albumu.


 Zdravím.Toto auto na foto vlastnil otcov brat.Hoci mám o autách aký-taký prehľad toto fakt neviem zaradiť.Viete niekto čo to bol za typ,Dík.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dík je to ono.    [Joski]   05.07.2019
Odpověď  Steyr 50    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2019
  Automobily od roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Octavia - dnešní alternativa barvy 515 modrozelená


 Ahoj, existuje nějaká snadno dostupná alternativa modrozelené barvy co se dávala na Octavie 196+? Ideálně v plechovce. Jde mi o to aby se nemusela barva speciálně míchat, ale aby byl odstín co nejpodobnější. Nemáte prosím někdo tipy?

Díky moc!
Láďa    [Kenny350Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nezlob se na mě, jsem trochu barvoslepej a interpretace barev na počítači je dost rozdílná, ale uváděné náhrady jsou i pro mě totálně mimo.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky jsem hledal tuto barvu a nejbližší je Škoda 4456 Modrá Škoda, nebo i Škoda 4591 Světlemodrá Sky.    [AlešRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2019
  Automobily od roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Disky Michelin


 Dobrý den,
mám na svou Pragovku připravené disky Michelin, stejné jako na fotografii. Nejsou falcové, jsou s dutým lemem, měl jsem na ně proto připravené pneu Kudrnac 4,5x18.Ale doneslo se ke mně, že tyhle gumy nejsou vhodné, protože mají tendenci se svlekat. Bylo mi doporučeno koupit motocyklové pneumatiky, že mají delší "patku" se nesvlekaji se, na fotografii je také motocyklové pneu 4,00x18 Mitas. Řešil už jste někdo takový problém? Chci se vyhnout koupi pneumatik za 6 a více tisíc.
Jedná se o litrovou Piccolu 4dv limuzína
Děkuji    [denyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Se stejným problémem jsem se setkal u Citroenu C3 5HP. Disky 450 mm. V žádném případě tam nejdou palcové pneumatiky. Musí být v milimetrech. Má je např. pan Gerža. Cena je ale dost vysoká. Myslím, že 5000/ks    [Stenly]   20.06.2019
Odpověď  Disky Bibendum jsou určitě i v palcích, v milimetrech jsou jen disky Michelin TRX. Na Tatře 57 s 18" kolama jsem jezdil Mitas 4" a NIKDY VÍC! Je to motocyklová pneu s nízkým bokem a motocyklovým profilem, naprosto nevhodná pro auta, snad kromě lehkých aerovek. Kudrnáč na tom vypadá o 200% líp a na silnici sedí, na rozdíl od smýkajících se Mitasek.    [dePorsche]   15.01.2019
Odpověď  ste nepovedali že o je Bibendum alebo ekcentrickym rafkom,ja mam taketo ale v palcoch aj z dutím lemom..    [jojo]   28.11.2018
Odpověď  Víceméně ano, na disku je rozměr 12x45 - centimetrů, to je fakt. Často se uvádí (hlavně u pneumatik) 120x450 mm. Je to jen o převodu jednotek, což nic nemění na tom, že rozměr disků Michelin bibendum není uváděný v palcích    [deny] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2018
Odpověď  Jste si jistý, že ten Francouzký disk Michelin je v milimeterech ? ?    [radek]   28.11.2018
Odpověď  Zdravím, díky za radu, ale stále se jedná pouze o palcovou pneumatiku, disky Michelin Bibendum jsou v milimetrech, takže průměr disku a průměr této pneumatiky se liší o 7,2mm, stejný problém je u Kudrnace a jiných palcovych pneumatik    [deny] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2018
Odpověď  kup si tu! priamo a nie cez českých priekupníkov, tie to sú určite dobre, mam ich na T12 takých istých diskoch
http://www.oldtimerreifen24.de/Autoreifen/Diagonal/4-50-18-71P-TT-Waymaster-4-PR-Sport.html    [jojo]   28.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [deny] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2018
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWA MINOR I rady a info


 Zdravím kolegy,pohybuje se tu někdo kdo může poskytovat rady a všelijaké info a zajímavosti k vozům jawa minor?sám mám 1,7 kusů tohodle auta,a rád o něm s někým hodím řeč.pár věcí nevím,ale příp mohu i dost poradit.mám ho už ve vyšším stadiu repase.Např.nemá někdo proschlou bukovou fošnu by se hodila:-)    [jaromir-noskov]   30.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj kluci , nevíte o nějakých dílech na jawa minor 600. Renovuji svého minora a sháním nějaké díly.Děkuji za jakoukoli nabídku. Jirka    [Jiří]   19.06.2019
Odpověď  nakonec sem jednomu známému truhláři dal rozpis polotovarů(hranolů),které potřebuji a za 800 mi vše přivezl,což je asi rozumný.už sem se probojoval do trochu lepší fáze,ale autotruhlář ze mě fakt nebude.    [jaromir-noskov]   08.04.2010
Odpověď  Jinak vyschlé dřevo koupíš bez problémů v různých velkoobchodech pro truhláře. Je to ale většinou dřevo ze sušiček, ktré neschlo přirozenou cestou. Já asi nejraději pracuju s dubem, je to sice těžké a tvrdé dřevo, které rychle tupí nástroje (např. nože v protahovačce), ale dělá se s ním pěkně. Co se ale tehdy používalo na výdřevy nevím, z tím žádné zkušenosti nemám...    [Michal14]   08.04.2010
Odpověď  Pěkné, závidím :). Taky koukám, že Za tím Minorem na fotce vykukuje krásný Spartak ne? Jinak občas trochu truhlařím a taky máme vlastní les ze kterého používám dřevo, takže o dřevu už jsem něco málo pochytil - jasan je o trochu tvrdší a pevnější než buk, je ale křehčí. Při sušení rád podélně praská, když jsme sušili jasanové fošny klasicky venku na vzduchu, velká část jich takto podélně pukla. Křehkost se projevuje i tak, že se z jasanu při větru odlomí větve snadněji než u jiných stromů. Mám hned vedle domu dva vzrostlé asi 40 m vysoké jasany a po zkušenostech pod ně při větru už moc nechodím :). Z jasanu jsme ale například postavili konstrukci zahradního altánu a je pevná jak skála. Buk je naproti tomu houževnatější a má homogennější strukturu. Snáze se zpracovává, nemá tak výrazná léta a nemá tendenci v nich praskat. Protože se nevyštipuje, hodí se dobře i k soustružení apod.    [Michal14]   08.04.2010
Odpověď  Ahoj kluci, mám na prodej různé díly na minora (1938), v opravdu krásném stavu, kdyby měl někdo zájem, můžeme se domluvit, ozvěte se.    [MiliRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2010
Odpověď  mám také jawu minor na výdřevu jsem použil buk a dub.Mám různé šablony    [honza]   13.11.2009
Odpověď  dle všech informací,jawy byly měli kostru z buku.jasan se taky hodně používal u ostatních aut,prej je ještě o něco lepší.já sem v dřevu značný amatér.    [jaromir-noskov]   31.10.2009
Odpověď  Spíš než bukovou bych doporučil jasanovou fošnu. Zkus se zeptat u truhlářů kteří vzrábějí masivní nábytek určitě ni nějakou nechá. Mě aspoň sehnal:-)    [Pítr]   31.10.2009
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Šálky octavia


 Dobry den. Chtel bych poprosit o radu. Nedari se mi sehnat salky na kliku na oktavku 2hy vybrus. Vsude maji jen na 1203ku. Ja potrebuji ty tluste kompozitni, prostredni vcelku s axialem. Diky za rady.    [Memphis225Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mam doma přebroušenou kliku a nova ložiska nepotřebuju je vyměnou na moto by to šlo    [Josef Pacal]   17.06.2019
Odpověď  Hned to poresim.diky za tip..    [Memphis225] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Odpověď  http://www.renovacelozisek.cz/
https://www.slevarna-obrabeni.cz/vylevani-kompozici/
https://brusirna-holatko.cz/nas-autoservis/nahradni-dily-aut-prodej-vyroba/    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Např.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Odpověď  No ja se priznam, ze ja i 2 kolegove jsme zblbli a taky jsme uvazovali, ze pouzijeme salky z druheho motoru, ktery je po prvnim vybrusu lehce jety..nez jsme logicky spocitali, ze je to nesmysl.s tim vylitim jsem nikde neuspel.stare kapacity, co to umely uz skoro vsichni poumiraly.takze jsem na motor po g.o. musel nakonec pouzit kliku a salky z toho druheho motoru.na loziskach vule 6 setin.na axialu 4 desetiny.bohuzel.ojnicni mam takze se lizla klika jen pro ojnice a snad to bude cajk.nemam rad tyto prasarny, ale jezdit to holt musi...    [Memphis225] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Odpověď  Ono to přetočení starých pánví je spíš teoretická a nouzová možnost. Mě s tím kdysi v brusírně poslali do pr… a musel jsem sehnat nové pánve. Ta kompozice je časem už zdegradovaná.    [Tomáš S]   17.06.2019
Odpověď  A ještě upřesnění. PŘEBRUŠUJÍ (= opracování brusným nástrojem, kotoučem...) se pouze čepy klikového hřídele. Otvory v pánvích se vyvrtávají, na ně se brusem sáhnout nesmí.
Hnidopišsky - u uložení klikového hřídele se d. f. nejedná o VÝbrus (= ve smyslu vybrousit, zvětšit), ale o PŘEbroušení (PŘEbrus) čepů (= odebrání materiálu z povrchu čepu, zmenšení jeho průměru). O výbrusu v nepřekrouceném slova smyslu lze hovořit pouze u válců, ale ne u čepů/ložisek...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Odpověď  Tak si to namalujete, a pochopíte - když uděláte 4tý výbrus KLIKY, tak se čepy zmenší- k tomu existují MENŠÍ šály. Na čtvrtý výbrus.

Takže pokud kliku opraví obroušením na třeba druhý výbrus, lze díry v šálách ZVĚTŠIT na správný průměr.    [Monty]   17.06.2019
Odpověď  Vážený kolego HonzoBK. Pán píše, že potřebuje pánve na 2. brus (to jest oproti originálu průměr změnšený o 0,50 mm).
Pánve ne 4. výbrus mají otvor oproti originálu zmenšený o 1,0 mm.
Otvor v pánvích pro 4. výbrus je tedy MENŠÍ o 0,5 mm než je potřeba pro 2. brus. O tuto míru díra, jak je všeobecně známo, zvětšit lze.
Nechcete tedy prosím ještě jednou zvážit, co jste napsal?
Děkuji.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Odpověď  Samozřejmě je to blbost co tu píšeš. Pánve na 4 přebrus asi nepřebrousíš na menší ale vždy jen na větší, takže by jsi musel sehnat pánve originál!! Jinak se rád nechám poučit jak se broušením zmenšuje díra (otvor).    [HonzaBK]   17.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Automobily od roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  Zdravim, sháním kolegy vlastnící Škodu 430 k výměně zkušeností s tímto vozem    [Honza]   03.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, koupil jsem 430 z roku 1930 od pana Menharta a jsem jejim 3. držitelem. On ji nazýval "Dolinka" a je v původním stavu. Mám ještě náhradní motor. Restaurovat ji nebudu, akorát některé šroubky musím dotáhnout. Milan    [oldtimermagazinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Odpověď  Zdravim,mam skodu 104 s motorem 430D a rad bych konzultoval veci o motoru s nekym kdo prosel stejnou cestou.Pokud jste ochotny se se mnou spojit dejte vedet .Diky MILAN    [Milan Hrncal]   30.01.2015
Odpověď  MARSI6mars@seznam.cz    [štěpán]   06.01.2009
Odpověď  tady je,děkuju za odpověd...    [štěpán]   06.01.2009
Odpověď  nech na sebe mail    [Honza]   06.01.2009
Odpověď  prosím o zaslání seznamu náhradních dílu ke škodě 430 děkuji    [štěpán]   05.01.2009
Odpověď  Praga Lady,6. až 8. série (1938-47) čtyřválec SV, 1,66 l, 35 k, hydraulické brzdy, podlaha plechová, ne dřevěná.    [HP]   11.12.2008
Odpověď  Zdravim prave pracuji na Skode 430D,karoseriu mam uz v laku teraz pracuji na podvozku co by Vas zaujimalo    [rajo]   13.11.2008
Odpověď  Pro ty co by měly zájem můžu okopírovat seznam náhradních dílů.    [Honza]   10.11.2008
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Převodovka Tatra 57


 Prosim o radu, jak sundat mosazne pouzdro na fotogarii Dekuji Míra    [Mira]   21.12.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Sundáno stačilo zabrat    [Mira]   10.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Mira]   21.12.2018
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Tatra 57b


 Ahoj koupil jsem tatru 57b s pravo straným řízením má motor 57a a převodovku která se nechá dát na áčko a béčko má elekrický startér nevíte jaký to může být rok?štítek nejni ale máme doma áčko a je tam spoustu shodných věcí kolem motoru celého podvozku a stejná palubovka akorát má béčko pojistky na palubce.Může to být z první série béček?Díky zbyněk    [zbyněk]   14.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dekuji za odpovēdi tak jsem nakonec vyrobil novou hridel na pravostranné rizeni a funguje to👍Mira    [Mira]   10.06.2019
Odpověď  Čistá žehlička má nejenom jinak pedály, ale i jiné uspořádání převodových kol, jiný kardan, rouru i diferák. Na tu se z béčka nedá použít téměř nic. Viděl jsem ale pár žehliček na áčkových podvozcích a tam už se dá použít i dost dílů z béčka.    [KF]   21.05.2019
Odpověď  U ,,čistokrevných,, převodovek to nejde, ale existovaly ,, univerzální,, které měly otvory na brzdový vyrovnávač na obou stranách.    [KF]   21.05.2019
Odpověď  Dobrý den,

dají se pedály na převodovce u Tatry 57B/UMÍSTĚNÍ VLEVO/ předělat na Tatru
čistou/UMÍSTĚNÍ VPRAVO/. Je uložení hřídele pro brzd. páku a spojku stejné?

děkuji Míra    [Míra]   20.05.2019
Odpověď  pro vlaci:
výborně:) díky moc to si mě potěšil určitě si tam vyberu a ostatní třeba taky    [zbyněk]   23.02.2010
Odpověď  to zbyněk
gumy na prahy by se možná našly v sortimentu Gumexu, viz http://www.gumex.cz/prumyslove-podlahoviny-s-desenem-24653.html
vlaci    [vlaciRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Odpověď  To bohužel nevím.    [Karel 2]   23.02.2010
Odpověď  no ty čísla jsou divný taky sem na to koukal a nechápal nic. a ten kastlín na baterku je origo u motoru má tam i držák přes baterku a podlaha je origo bez ůprav ale jak sem na to koukal tak asi postavym vedle týhle výdřevy celou novou to snad bude jednoduší to je děs,nevíš o někom kdo by měl nějaký věci na béčko hlavně zadní blatníky Díky    [zbyněk]   23.02.2010
Odpověď  Ta čísla jsou divná.
Gumu na stupačky jsem dostal před (25) lety od jednoho elektrikáře. Údajne jimi podkládaly transformátory. Kde ji sehnat dnes ale netuším.    [Karel 2]   23.02.2010
Odpověď  jo a prosimtě Karle nevíš kde sehnat gumy na stupačky ,,na prahy" díky    [zbyněk]   22.02.2010
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

neznámy velky motor


 Zdravim vas.
Obracim se na znalejší o jaký by mohlo jít motor. Hned ze startu upozorním že motor není na prodej
Jedná se o pomněrně velký 4válcovy motor s rozvody sv hnany řetězem a na vačkovém kole nějakým regulátorem? vrtaní je 82mm zdvih cca 130-140 tedy objem motoru bude nekde mezi 2,5 az 3 litry
fotky jsem vlozil na rajce, znacky nenalezeny pouze nejake cisla na bloku. Myslim si ze to nebude ceskoslovensky stroj spis mi kontrukci pripada jako motory od ADLERA. poradi nekdo?    [Ondra]   01.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jsem opet na zacatku v mlade boleslavi byli ochotni koukli a zdedlili ze motor nebyl zkoro jiste vyroben v mlade boleslavy.
Nejaky tip na vyrobce?    [ondra]   27.05.2019
Odpověď  Je to origo    [Josef Pacal]   16.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, skoda asi mi to moc nepomuze mohl projit nejakou generalkou..? pridam foto dna zvrchu. zespoda je u znaku jeste odlito cislo 8031 to bude asi cislo odlitku/dilu    [ondra]   16.05.2019
Odpověď  Dobry den ten znak na pistu je jednoho z největšich vyrobcu pistu v německu KOLBEN SHCMIDT    [Josef Pacal]   16.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  nikdo neporadi? Dle meho se bude jednat o nejakou nakladni škodovku okolo roku 28-38.
Odstredivy regulator na vackovem kole byl pouzit na skoda typ 304 a 306 a retez se domnivam ze taky byl pouzivan. vyzne se nekdo v techno nakladnich vozech?

na foto je jediny znak na dne pistu, co to je?    [ondra]   16.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  https://janec1.rajce.idnes.cz/neznamy_motor    [Ondra]   01.05.2019
Odpověď  cislo zbytek na rajceti https://janec1.rajce.idnes.cz/neznamy_motor/?utm_source=notification&utm_medium=email&utm_campaign=album-created    [Ondra]   01.05.2019
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tatra 77


 Dobry den ,
na aukre sa teraz drazi fotografia Tatry 77 - zaujali ma na nej tie dva valce vpredu - vie niekdo na co to bolo?    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  je to rozmrazovanie cesty pred kolesami auta v zime pri poladovici    [tatrosman]   24.05.2019
Odpověď  Nic jiného mě taky nenapadá, ale nemělo by to být spíš u hnané nápravy? Třeba to bylo jenom kvůli brzdění...    [meela]   24.05.2019
Odpověď  Taky bych to tak typl okopírovaný z lokomotiv.    [HonzaBK]   24.05.2019
Odpověď  Předpotopní ASR?    [.]   23.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2019
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/67 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.8.2018)
Nezodpovězené téma 

Rozdělovač Bosch


 Nevím si rady a ani nikdo ze známých mi neporadil, které předválečné české auta měly levotočivý rozdělovač?    [Tereza]   22.08.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ukradené erko


 Kamarádi,
asi marná snaha, ale zkusím to: včera mi ukradli erko z obce Bezděz, jednalo se o stroj před renovací, v garáži mi stálo skoro 10 let a čekalo na renovaci a tak nemám ani fotky a v hlavě ani žádné speciální poznávací znamení. Barva červená, nikoliv původní, stav v zásadě originální, žádné domácí kutění. Šla velmi špatně otevírat zadní haubna, myslím, že přední čelo dvouoko, koroze střední, tažné zařízení. Výrobní číslo A5055862 (výměna kastle), číslo motoru 79005914 (nejsem si jistý, že sedělo), SPZ 3SH4105. Děkuji, jakýkoliv tip odměním. Aleš    [A.ZERegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zenith 26 HAK, Praga Piccolo


 Dobrý den,
mohl by mi prosím někdo napsat hodnoty trysek pro Zenith 26 HAK na Pragu Piccolo 996? Je to napsané v návodu k obsluze, ale ten bohužel nemám k dispozici. Děkuji    [praga.piccolo ]   17.08.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Praga Piccolo a Zenith 22 HAK


 Přátelé netušíte někdo jakým způsobem bylo u tohoto karburátoru řešeno ovládání páčky k plováku? Osobně jsem to viděl funkční na dvou autech, ale pokaždé jinak. Vždy lankem, které nějak podivně a evidentně formou domácí tvorby končilo pod volantem.
V katalogu ND jsem k tomu nic nenašel. Rád bych to dal dohromady, aby nebylo nutné pořád lézt do motoru.
Předem díky a rady.    [KobletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Dotaz k automobilu Morris 8 r.v. 1939


 Dobrý den,
chci se zeptat, zdali někdo z vás nezná motor automobilu Morris 8 r.v. 1939. Našel jsem pod vozidlem větší množství chladící kapaliny, která vytekla z chladícího systému. Podle hledání místa závady to vypadá, že voda vytekla přímo z přední části bloku motoru (viz obrázek). Nevěděl by někdo, zdali u těchto motoru byla mrazová zátka nebo nějaká matka v přední části motoru. Nad závadou je dynamo a tak se přímo k místu nelze dostat a zatím jsem neprováděl žádnou demontáž. Rád bych měl nějaké informace, než se obrátím na odborný servis. Voda vytekla v době, kdy nemrzlo. V systému navíc byla nemrznoucí směs.

Díky
TS    [Tomáš SvětlíkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Renovace Škoda Sparta


 Zdravím,

chtěl bych si od někoho šikovného nechat zrenovovat Škodu Spartak, neporadili by jste mi někoho rozumného. Nejlépe ze středních Čech.

Děkuji Chochola    [Martin Chochola]   18.03.2019
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Ramena přední nápravy


 Dobrý den pomůžete mně prosím identifikovat tyto ramena? Děkuji Lukáš    [Lukáš]   17.03.2019
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Hydraulický tlumič pérování.


 Chlapi, nevíte z čeho by mohl být tento tlumič pérování? Potřeboval bych jeden, ale nevím kde shánět, jestli to je vojenská technika, nebo nějaký pracovní stroj, … M.M.    [M.M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozdělovač Bosch


 Prosím s identifikací rozdělovače Bosch s označením VA6B600, na jaký automobil se používal? Rozdělovač se šestiválcový. Děkuji za každou informaci    [mrmlikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tatra


 Nevíte, prosím, o někom, kdo je schopen vyrobit rám předního okna na Tatru 54/30? Díky    [pp]   17.01.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

AERO 50 klíč lankových brzd


 Kolegové chtěl jsem vás požádat jestli mi někdo nemůžete poměřit klíč na lankové brzdy AERO 50, jedná se mi o klíč, který je v bubnu. Postačí mi rozměry kroužků mezi kterými je sevřena pakna ?    [Petr]   16.01.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nehází jiskru


 Zdravím, musel jsem kvůli spojce vyndat motor z Pragy Piccolo a kvůli vyčištění vany jsem musel vše rozebrat, tedy i vyndat přední víko s rozdělovačem. Před rozebráním vše bez problémů fungovalo, ale teď, když jsem všechno složil, nehází jiskru. Jiskru hází pouze na kladívku. Vyměnil jsem civku, kondenzátor, ale bezezměny. Neřešil jste někdo podobný problém?    [Mrpraga ]   22.12.2018
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

EKO Dan


 zdravím,chci kupovat forda z roku 1961 na klasických spz...od druhého majitele..chci se zeptat dá se nák obejít EKO dan?předem díky    [petr]   13.11.2018
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Spínač brzd světel 1203


 Ahoj, na 1203 r.v. 1981 mi praská při sešlápnutí brzdového pedálu pojistka č.1. Chtěl bych proměřit, která část elektroinstalace se šlusuje. Nevíte někdo jak fungují ty čidla na hl brzdovém válci? V dílenské příručce je sice jednoduché schéma, ale tohle tam rozkresleno není, tak nevím, který drát kam vede a nechce se mi rozholovat celý svazek. Díky.    [TuzemákRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2018
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 

 Strana 1/67 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006