MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301637 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 65 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTématický přehled automobily 24.8.2019 08:03  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Archivní foto   23.02.2010 / 106
    TATRA 57A, stavba od nuly   30.07.2010 / 87
    Škoda Octavia rv. ???   28.04.2011 / 65
    Co říkáte na tohleto autíčko je to Z6 takzvaný Hrvínek. Uvítám jakékol....   18.05.2007 / 51
    scémata zapojení   06.02.2010 / 47
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1002      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 316      Příspěvků Příspěvků: 6500
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/163 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Nezodpovězené téma 

Rozdělovač Bosch


 Nevím si rady a ani nikdo ze známých mi neporadil, které předválečné české auta měly levotočivý rozdělovač?    [Tereza]   22.08.2019 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Ukradené erko


 Kamarádi,
asi marná snaha, ale zkusím to: včera mi ukradli erko z obce Bezděz, jednalo se o stroj před renovací, v garáži mi stálo skoro 10 let a čekalo na renovaci a tak nemám ani fotky a v hlavě ani žádné speciální poznávací znamení. Barva červená, nikoliv původní, stav v zásadě originální, žádné domácí kutění. Šla velmi špatně otevírat zadní haubna, myslím, že přední čelo dvouoko, koroze střední, tažné zařízení. Výrobní číslo A5055862 (výměna kastle), číslo motoru 79005914 (nejsem si jistý, že sedělo), SPZ 3SH4105. Děkuji, jakýkoliv tip odměním. Aleš    [A.ZERegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019 
Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  http://www.lanciaklub.cz/download/file.php?id=15403&mode=view    [Pavel]   21.08.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Pogumování tlačítek


 Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda-li se dá nějakým způsobem opravit povrch tlačítek, vlivem tepla se tyto tlačítka rozpatlají a je jen otázkou času kdy se pogumování rozdrolí, pogumování se dá posléze sundat a plastové tlačítko černou barvou přetřít ale není to originál, lancia kappa, děkuji za tip    [Pavel]   21.08.2019 
Automobily od roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Zenith 26 HAK, Praga Piccolo


 Dobrý den,
mohl by mi prosím někdo napsat hodnoty trysek pro Zenith 26 HAK na Pragu Piccolo 996? Je to napsané v návodu k obsluze, ale ten bohužel nemám k dispozici. Děkuji    [praga.piccolo ]   17.08.2019 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Praga Piccolo a Zenith 22 HAK


 Přátelé netušíte někdo jakým způsobem bylo u tohoto karburátoru řešeno ovládání páčky k plováku? Osobně jsem to viděl funkční na dvou autech, ale pokaždé jinak. Vždy lankem, které nějak podivně a evidentně formou domácí tvorby končilo pod volantem.
V katalogu ND jsem k tomu nic nenašel. Rád bych to dal dohromady, aby nebylo nutné pořád lézt do motoru.
Předem díky a rady.    [KobletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2019 
Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Odpověď  Pískovat komaxit je nesmysl.    [host]   14.08.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A co opískovat, disky jsou z hodně silného plechu tak by to nemělo s ním nic udělat.    [martin]   14.08.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  podivej se na pragos tam maji vzorniky    [lavaro]   11.08.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Při náhodném prohlížení tohoto veteránfora mne zaujala prosba ohledně Rapidu s karoserií
kupé. Je možné "odtajnit SPZ ? ?    [zdeněk suda]   07.08.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nejjednodušší je to u dobré firmy která poskytuje práškové lakování, ti mají chemickou metodu jak vytvrzený prášek odstranit. Přeci jen se občas lakování nepovede na 100% a je potřeba začít odznovu.    [SWF]   04.08.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Respektive jestli je ještě nějaká možnost - přelakování komaxitu? Děkuji    [pragalady]   04.08.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Odstranění komaxitu


 Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s odstraněním komaxitu z ocelových disků? Jak? Čím?
Děkuji    [pragalady]   04.08.2019 
Automobily do roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Pane hoste druhý, pán ho má do traktůrku. Jinak odborník na stříkačky věru nejsem, ale pochybuji, že nějak lze dosáhnout jiné charakteristiky motoru, musel by mít jinou vačku, rozdělovač atd. Nevím, zda se tohle dělalo. Nicméně v traktůrku by ta stabiláková charakteristika byla spíš výhodou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motor ze stříkačky není vhodný do auta, má jinou charakteristiku. Obecně je to stabilák.    [host]   23.07.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Z www.spartaky.cz si stáhněte jakoukoliv příručku. Andrt, Mauerman, Cedrych... V každé je návod k základnímu nastavení rozdělovače. Pokud nedáte ani to, pak svěřit někomu,kdo tomu hoví.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  1-3-4-2 počítáno od chladiče to pálí.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím, mám trakturek domácí výroby motor skoda 1203 starsi typ. Bohužel dle návodu zde. Se mi nepodařilo udelat předstih.. A jak správně mají být zapojeny svíčky jsem to vytáhnu a neoznacil. Na motoru je označení 1,4,2,3. Děkuji za radu    [Petr]   22.07.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Skoda Octavia Combi 1970 typ 704


 Nevi nekdo jake bylo cislovani barev na octavii combi z roku 1970? Konkretne bych potreboval odstin tmave cervene - bordove barvy.

Predem dekuji za reakci!    [Karlos16] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019 
Automobily od roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Dík je to ono.    [Joski]   05.07.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Steyr 50    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Foto z rodinného albumu.


 Zdravím.Toto auto na foto vlastnil otcov brat.Hoci mám o autách aký-taký prehľad toto fakt neviem zaradiť.Viete niekto čo to bol za typ,Dík.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2019 
Automobily od roku 1945    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Nezlob se na mě, jsem trochu barvoslepej a interpretace barev na počítači je dost rozdílná, ale uváděné náhrady jsou i pro mě totálně mimo.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.07.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky jsem hledal tuto barvu a nejbližší je Škoda 4456 Modrá Škoda, nebo i Škoda 4591 Světlemodrá Sky.    [AlešRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Se stejným problémem jsem se setkal u Citroenu C3 5HP. Disky 450 mm. V žádném případě tam nejdou palcové pneumatiky. Musí být v milimetrech. Má je např. pan Gerža. Cena je ale dost vysoká. Myslím, že 5000/ks    [Stenly]   20.06.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj kluci , nevíte o nějakých dílech na jawa minor 600. Renovuji svého minora a sháním nějaké díly.Děkuji za jakoukoli nabídku. Jirka    [Jiří]   19.06.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mam doma přebroušenou kliku a nova ložiska nepotřebuju je vyměnou na moto by to šlo    [Josef Pacal]   17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Hned to poresim.diky za tip..    [Memphis225] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  http://www.renovacelozisek.cz/
https://www.slevarna-obrabeni.cz/vylevani-kompozici/
https://brusirna-holatko.cz/nas-autoservis/nahradni-dily-aut-prodej-vyroba/    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Např.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No ja se priznam, ze ja i 2 kolegove jsme zblbli a taky jsme uvazovali, ze pouzijeme salky z druheho motoru, ktery je po prvnim vybrusu lehce jety..nez jsme logicky spocitali, ze je to nesmysl.s tim vylitim jsem nikde neuspel.stare kapacity, co to umely uz skoro vsichni poumiraly.takze jsem na motor po g.o. musel nakonec pouzit kliku a salky z toho druheho motoru.na loziskach vule 6 setin.na axialu 4 desetiny.bohuzel.ojnicni mam takze se lizla klika jen pro ojnice a snad to bude cajk.nemam rad tyto prasarny, ale jezdit to holt musi...    [Memphis225] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ono to přetočení starých pánví je spíš teoretická a nouzová možnost. Mě s tím kdysi v brusírně poslali do pr… a musel jsem sehnat nové pánve. Ta kompozice je časem už zdegradovaná.    [Tomáš S]   17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A ještě upřesnění. PŘEBRUŠUJÍ (= opracování brusným nástrojem, kotoučem...) se pouze čepy klikového hřídele. Otvory v pánvích se vyvrtávají, na ně se brusem sáhnout nesmí.
Hnidopišsky - u uložení klikového hřídele se d. f. nejedná o VÝbrus (= ve smyslu vybrousit, zvětšit), ale o PŘEbroušení (PŘEbrus) čepů (= odebrání materiálu z povrchu čepu, zmenšení jeho průměru). O výbrusu v nepřekrouceném slova smyslu lze hovořit pouze u válců, ale ne u čepů/ložisek...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak si to namalujete, a pochopíte - když uděláte 4tý výbrus KLIKY, tak se čepy zmenší- k tomu existují MENŠÍ šály. Na čtvrtý výbrus.

Takže pokud kliku opraví obroušením na třeba druhý výbrus, lze díry v šálách ZVĚTŠIT na správný průměr.    [Monty]   17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vážený kolego HonzoBK. Pán píše, že potřebuje pánve na 2. brus (to jest oproti originálu průměr změnšený o 0,50 mm).
Pánve ne 4. výbrus mají otvor oproti originálu zmenšený o 1,0 mm.
Otvor v pánvích pro 4. výbrus je tedy MENŠÍ o 0,5 mm než je potřeba pro 2. brus. O tuto míru díra, jak je všeobecně známo, zvětšit lze.
Nechcete tedy prosím ještě jednou zvážit, co jste napsal?
Děkuji.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Samozřejmě je to blbost co tu píšeš. Pánve na 4 přebrus asi nepřebrousíš na menší ale vždy jen na větší, takže by jsi musel sehnat pánve originál!! Jinak se rád nechám poučit jak se broušením zmenšuje díra (otvor).    [HonzaBK]   17.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, koupil jsem 430 z roku 1930 od pana Menharta a jsem jejim 3. držitelem. On ji nazýval "Dolinka" a je v původním stavu. Mám ještě náhradní motor. Restaurovat ji nebudu, akorát některé šroubky musím dotáhnout. Milan    [oldtimermagazinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Sundáno stačilo zabrat    [Mira]   10.06.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dekuji za odpovēdi tak jsem nakonec vyrobil novou hridel na pravostranné rizeni a funguje to👍Mira    [Mira]   10.06.2019
Automobily do roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Neseženete, neexistují.
Na Octavii se podle výbrusů dodávaly šály pouze ojniční. Pro hlavní uložení existovaly jenom hrubé odlitky, které se po namontování do bloku upraví speciálním vyvrtávacím nástrojem na správný rozměr dle čepu.
Tedy přebrousit kliku, sehnat hrubé odlitky ložisek a u někoho, kdo to umí, nechat obrobit. Jiná cesta není. Teoreticky by mělo i stačit sehnat třeba hlavní ložiska ze 4. přebrusu a ta nechat protáhnout.
Slušná firma dokáže i ta ložiska znovu vylít kompozicí, tedy stačí ji jenom ta ocelová tělesa...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019
Automobily od roku 1945    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/163 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006