Zobrazeno 4114x.  Kliknutím zavřete okno
Datum vložení: 23.01.2007 | Počet zobrazení: 4114   Zobrazit téma 
S tím převíjením cívky bych nespěchal.Zkuste následující seřízení:

Vyšroubujte svíčku a sejměte pravý kryt motoru.
Nastavte píst přesně do horní úvrati a tuto polohu si označte čárkami proti sobě na kartru a obvodu rotoru magneta.Čárku na rotoru označte HÚ.
Pomalu otáčejte rotorem proti směru chodu motoru až ucítíte zřetelný odpor magnetů.V okamžiku kdy je odpor největší,udělejte na rotoru další čárku proti již stávající čárce na kartru a označte ji nula - 0.Zkontrolujte nahlédnutím do horního výřezu rotoru.Zjistíte,že jádro zapalovací cívky se nachází přesně mezi pólovými nástavci magnetů.
Vezměte papírové měřítko a od čárky nula odměřte na pravou stranu vzdálenosti 7mm a 10mm,udělejte další čárky.Označte je 7 a 10.
Teď máte na rotoru čtyři čárky s popisem v tomto pořadí:0 7 10 HÚ
Pootočte rotor tak,aby čárka na kartru ukazovala někam mezi čárky 7 a 10 na rotoru.V této poloze seřiďte kontakty zapalování tak,aby se začaly právě otevírat(nastal odtrh).
Celé nastavení zkontrolujte cigaretovým papírkem:sevřete jej mezi kontakty a pomalu otáčejte rotorem ve směru otáčení motoru.V okamžiku uvolnění papírku musí značka na kartru ukazovat mezi čárky 7 a 10.Pokud tomu tak není,znovu seřiďte zdvih kontaktů.
Je celkem pravděpodobné,že zdvih zdvih kontaktů už nebude výrobcem doporučovaných 0,4mm,ale tím se příliš netrapte.Pokud bude zdvih ležet v rozmezí 0,2 až 0,8mm tak je to v pohodě a klidně jezděte.Je to způsobeno opálením kontaktů a opotřebením pohyblivých součástí přerušovače.

Tímto seřízením jste si nastavil správný magnetický odtrh kotvy,který má pro funkci magnetového zapalování zásadní důležitost.Jeho špatné seřízení způsobuje vynechávání a špatné startování zvláště po ohřátí motoru,případně úplné vysazení zapalování.Jiný zdvih kontaktů než doporučený je proto celem malá "oběť".
Jo a čárku HÚ můžete využít pro snadné změření předstihu.