Zobrazeno 1748x.  Kliknutím zavřete okno
Datum vložení: 09.12.2010 | Počet zobrazení: 1748   Zobrazit téma 
Ano, ano. Odborník žasne, lajk se diví :o) . Nejsem ani blbej, ani nekecám. :o) Jen to fakt beru z gruntu a detailně. Rybňo pročpak myslíš, že to není rok 1970? To by mě teda fakt zajímalo... No každopádně to rok 1970 je. Konkrétně číslo 892039. Co na tom bylo tak drahýho? Kdybych to měl všechno sakumprásk vypsat, tak by ten příspěvek byl asi hodně dlouhý a zřejmě bych si asi ani na všechno nevzpomněl. V zájmu zachování zdravého rozumu jsem to přestal počítat a dokumentovat. Zkusím napsat alespoň něco co si teď z hlavy vzpomenu nebo mám poznačeno.
Bylo potřeba sehnat hranatý tachometr - sehnal jsem postupně 3 kusy. Jeden za 400, další za 450 a poslední úplně nový nepoužitý na aukru za 300(+ jeden tachometr z 555 v ceně :-)), řekl bych dobrý kauf). Výfuky jsem sehnal taky 3(hodně poničené) myslím byly v průměru za 350 + pošta. Renovace výfuku a pochromování vyšlo na 1500Kč. Řidítka se musely nahřát autogenem(byly ohlé) a pak chrom - 820Kč. Za asi 3500Kč jsem na aukru koupil sadu nepoužitých dílů(nová klikovka+ojnice, písty a kroužky na všechny výbrusy, brzdové pakny, všemožné těsnění, koleno výfuku a mnoho dalšího). Pochromování kolena výfuku(origo chrom stál za nic)483Kč.Bylo potřeba sehnat chromovaný přepínač na řidítka(sehnal jsem 2, už nevím za kolik). Jejich pochromování 2x 145Kč. Koupě(cenu nevím) a naleštění té hlinékové trubky co kouká z filtru sání - 90Kč. Naleštění šneka - 180, bubnů kol 2x 620, páček řidítek - 200, zátek vidlice 4x50,brzdových vík 2x160, chromování páky brzdy 302, šroub řidítek 60. Koupil jsem 2 nepoužité ráfky(jeden chromovaný a druhý s barvou) dohromady za 1300. Ty jsem nechal za 2000Kč nachromovat a nakonec jsem je nepoužil, protože jsem sehnal originál kompletní nepoužitá kola za 2000Kč :oP. Koupě nepoužitého válce na aukru 1500Kč(nechal jsem se unést v zápalu boje) a nepoužité hlavy válce 381Kč. Nové pokovení paraboly 350Kč. Nepoužitý uzávěr nádrže 250Kč, nový přední blatník 350Kč. Naleštění motoru 2500Kč. Pak něco málo peněz za základní barvy a kyt(nevím kolik). Potřeboval jsem opravit stupačkový kříž(vychozený závit). Sehnal jsem za 100Kč nepoužitý z novějšího typu a potřebnou část jsem odřízl a nechal si ji navařit na ten původní. Nepoznáte že s ním něco bylo děláno. Za svařování 400Kč. Potřeboval jsem jiný kastlík(můj měl vylomený a ztracený pant). Sehnal jsem postupně 2 asi po 300Kč. Pak jsem si objednal z fichtl krámku nějaké drobnosti, co mi scházely - pružiny předních vidlic, nějaká těsnění a matice, dráty kol(pak jsem je ani nepoužil) a další za něco málo přes 1000Kč. Nedávno jsem si ze Slovenska od Miloše Dado koupil novou převodovku a pár dalších nových věcí převážně do motoru za 1786 + pošta. Koupě všech ložisek a gufer(do motoru, kol, rozety) za skoro 1000Kč. Pak jsem potřeboval sehnat originál gumy s pěkným vzorkem. Jedno komplet kolo mi dal můj bývalý učitel zadarmo a to druhé jsem koupil na aukru. Cena s poštovným něco málo přes 500Kč. Nový potah sedla - 175Kč. Koupil jsem 2 nepoužité rozety(jedna byla součástí toho balíků dílů z aukra a jedna byla tuším za 510Kč). Obě jsem nechal nově pozinkovat(cenu už netuším). Koupě nepoužité(3 kusy) a znovupochromování řadící páky. Už nevím za kolik. Ale bylo to drahý :o(. Pak jsem sháněl gumu přes nádrž. Jednu jsem vyměnil a tu druhou koupil. Už nevím za kolik. Pozinkování zadních stupaček. Koupě nových bowdenů a lanek. Zavaření nádrže. Komplet nová spojka, primární a sekundární řetěz(nepoužitá původní výroba). No a je toho jistě ještě o hodně víc, ale už je po půlnoci, tak už bych to ukončil. Většinou jsem do toho svého výčtu nezahrnoval poštu a další náklady jako cesta, telefon, koupě dílů, které mám několikrát nebo byly příliš poničené než abych je použil nebo byly pěkné ale na novější typ Mustanga atd. atd. atd...... No když jsem to vyjmenované a oceněné teď narychlo sečetl, dává mi to něco kolem 28 000Kč a to jsem nezapočetl zdaleka vše.

Omrkněte moje příspěvky. V některých jsou vyfocené už opravené díly jako řidítka, výfuk a tak... http://veteranforum.cz/in dex.php?id=10 Chystám kompletní zdokumentování a popsání celého procesu restaurace a s tím spojených potíží(opravy, shánění, rozdílnostiMustangů a tak). Ale to tak za rok či dva. Není kam spěchat.
Dlouho jsem se také zabýval rozborem odlišností Mustanga 1970 od Mustangů pozdějších. [(Například ten katalog ND Mustang 1969 co je na http://www.jawa-50.cz má Pajka ode mě.)] A rozdílů je tam požehnaně. O moc víc než je uvedeno na stránkách jawa-50.cz . Tudíž když chci mít stroj opravdu takový jaký vyjel z výrobní linky, stojí to peníze a čas.

Jinak motocykl zatím není smontovaný a lak je hudba budoucnosti.
V současnosti zatím marně sháním nepoužitou startovací páku(všechny co se dají koupit mají vymačkanou drážku - v horní části páky), levý kryt motoru(při leštění mi bohužel odbrousili nápis OLEJ :o(( ) a nejlépe nepoužité zadní tlumiče. Kdybyste někdo tyto díly měl, můžu je vyměnit za jakýkoliv díl z 555ky(mám celou kromě prsíček a spravovat ji nebudu), jakýkoliv díl z Maneta S100 a Mustanga 1981 nebo za literaturu k Jawě a ČZ. Nebo koupím za Vaši cenu.

-->> Mirek F. - tak snad jsem tě už přesvědčil :-).

Pro potěchu oka přidávám foto literatury k Mustangovi. Mátě někdo ještě jinou literaturu? Když tak prosím dejte foto.