MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306944 příspěvků |7536 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 73 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexŽivot kolem veteránů | Diskusní téma 22.9.2020 13:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Prodám nebo vyměním za moto do 350 ccm auto Bugatti 8v. r. v. 33, zachovalé


 Toto není legrace. Bohužel však jde o inzerát přesně 60 let starý...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.11.2013     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poprve jsem se setkal s vyvezeným autem v roce 1980. Šlo o Wolseley z ČR a koupil si jej vlastník muzea v Eppsteinu "Raule museum". Já na to měl opravovat oplechování. Po revoluci jsem navštívil pana Procházku a mohl s ním o vývozech hovořit a částečně jej pochopit. V loni mě volal kolega z Vídně, že jeho táta sbíral české veterány ale on k nim vztah moc nemá a mimo ČR & SR je nikdo nechce. Takže jedna Praga Alfa skončila v ČR a Tatra 12 na Slovensku. Postupně to rozprodá, třeba je prodá všechna směrem k nám? Milan    [oldtimermagazinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Odpověď  Přestavby byly rozhodně jednodušší. Měl jsem Tatru 57 - čistá, polocabrio na papírech T57b - v TP výměna karoserie za typ 57 polocab. Teď mám T75 cabrio na papírech limusímy - v TP výměna karoserie za typ otervřená. A všechny škodovky s motorem vzadu se považovaly za jeden typ. Takže dát na Š 100 kastli ze Š 105 (úzká) stálo asi 50 Kčs za kolek.    [mirek]   31.01.2013
Odpověď  Z raného mládí co si ještě za totality pamatuju, tak souhlasím s tím, že stavba vozidel byla podstatně jednodušší než nyní. Bihužel i stavba a různé úpravy v německu je jednoduší v dnešní době než v ČR.    [HonzaBK]   31.01.2013
Odpověď  Ještě bych Dolina doplnil, že bylo běžné stavět třeba vozíky za auto. Kdo měl materiál a trochu šikovny ruce si vozík svařil a bez větších problémů přihlásil. Nebo před lety jsem viděl karavan vyrobený z trabanta normálně na číslech. Majitel tvrdil, že je všechno legální, ale dnes by to už asi nešlo.    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2013
Odpověď  No tak takto:
"Kdo ti Doline nakukal, že možnosti staveb vozidel byly benevolentnější?? [Lada] 30.01.2013"

1 - Nakukal mi to můj výzkum. dle TP co mám k dispozici byla výměna motoru třeba u 175/470 za 250/455 v pohodě a udělalo se to jen na DI. Zjišťoval jsem si na DI co je k této výměně ve složce vozidla a není tam doloženo ničím. Myšleno tak že by někdo žádal fabriku o povolené té zástavby písemně jako dneska.
2 - Nakukalo mi to čtení dobové technické litaratury a následně zkoumání tehdejších zákonů a vyhlášek. Stačilo abych měl dokumentaci, doklady o nákupu a původu materiálů (asi opatření proti rozkrádání soc.majetku) a po schválení technické stránky a účelu dle zákonů si člověk mohl postavit vlastní na koleně udělané vozítko. Byly celkem hojně nabízeny inzercí, hojně o nich psal třeba Svět motorů. Dnes to nějak nevidím!
3 - Hojně jsou nabízeny přestavby DKW-motor pérák, nebo obráceně, upravené zahraniční stroje s jiným motorem,...

Ano jistěže jde, nebo by šlo všechno udělat i dnes (za peníze v Praze dům,..), jen to nejde asi tak lehce,..

----------------
Dolin-když měniš jinej typ motoru tak musiš napsat bumážku (žádost o povoleni) do ČZ Strakonice.Myslim že ten pán dělá v tom muzeu.Pak na STK a pak na DI. Možná se pletu..??? [k.b.] 30.01.2013

Ano, ale ČZ údajně nevydává moc ráda povolení na změnu kol, motorů a tak. Jawa zatím jo.    [Dolin1]   31.01.2013
Odpověď  Dolin-když měniš jinej typ motoru tak musiš napsat bumážku (žádost o povoleni) do ČZ Strakonice.Myslim že ten pán dělá v tom muzeu.Pak na STK a pak na DI. Možná se pletu..???    [k.b.]   30.01.2013
Odpověď  Kdo ti Doline nakukal, že možnosti staveb vozidel byly benevolentnější??    [Lada]   30.01.2013
Odpověď  No pokud měním motor 453 za 455??? Tak asi ne,..teda na DI ne.    [Dolin1]   30.01.2013
Odpověď  Funguje to i teď . . . Číslo motoru se v T.P. vymaže, nechá se jen typ motoru.    [radek]   30.01.2013
Odpověď  Dolin-motor je dneska veden jako N.D.za pár korun ho vypišou na měs.úřadě. Před cca10 lety to tak fungovalo..    [k.b.]   30.01.2013
Odpověď  Zajímavé články. Ono se ale jen nevyváželo. Ve velkém se i likvidovalo domácím kutilstvím, hlavně v oblastech kde se "uživily" domácí traktorky, frézy a malotraktory,.. Unás doma to bylo :
Jawa 250 typ 11 1948
Jawa 350 typ 18 1950
Opel Admiral Cabrio 1937
a na naší ulici "padly", co jsem k tomuto účelu tak baj voko spočítal:
Jawa 350 OHV, Jawa 500, 4x 125/150 Zetka, 11 kývaček... :D
Ve vesnici obecně co jsem zjišťoval od "machaniků" tak z těch vzácnějších dvě 500 OHV, motocykl BMW (typ nevím)..o Oktávich , Spartacích a tak ani nemluvím,..



CO bylo ale asi rozhodně benevolentnější byly ty možnosti staveb a přestaveb. Záměny motorů, rámů a tak nedělaly nikomu tehdy nějaké prolémy. Dnes je asi víceméně nemožné, nebo dosti problematické přepsat a zaměnit motor v obyčejné kývačce od ČZty... Stavby vozidel a vozítek sice byly podmíněny snad asi třemi paragrafy a hlavně účelností (experimentální vozidlo, invalidní vozidlo a tak co si pamatuji), ale šlo to..    [Dolin1]   30.01.2013
Odpověď  tady může nějaký nadšenec přivézt veterána zpět domů :-)

http://www.ebay.de/itm/Ja wa-175cc-special-baujahr- 1937-motor-und-getriebe-s chon-uberholt-/2611558722 75?pt=Motorr%C3%A4der& ;hash=item3cce1a5e13    [v.l.]   20.01.2013
Odpověď  Rád bych něco doplnil -
Nelze souhlasit s názorem, že v minulých dobách tu nešlo provádět náročné renovace.
Domnívám se, že když někdo chtěl - udělal to.
Takový pan Samohýl sbíral a renovoval veterány již tehdy . ...
To jméno jsem znal už tehdy . . . Dokonce nabízel osobní vozidlo za "kaďoura".
Jen je třeba přiznat, že tito sběratelé byli v očích veřejnosti považováni přinejmenším za jakési "podivíny". A nebylo jich mnoho . . .
A některé renovace byly přinejmenším svérázné, stejně jako dnes,
např. chromovaly se díly, které byl dříve jen v laku.
Když jsem tehdy loudil od jednoho sběratele NSU 350 - odopoveď zněla "kluku Ty na to nemáš". Neprodal . . .
A je třeba přiznat, že i v zahraničí to některé sběratelé veteránů "položilo " i s jejich firmou.    [radek]   07.01.2013
Odpověď  JB, zajímavé čtení a uvažuji asi podobně jako ty. Napřed jsem v těch "odborných prodejcích" viděl lumpy co prodají vše co má cenu a v tichosti a že jim jde o peníze a né o veterány. Ono to tak také asi bylo.
Na druhou stranu dospívám k názoru v tvém druhém příspěvku, kdy ač nerad, musím uznat, že v rukou zahraničních sběratelů, asi veteránci dopadli lépe.
příklady našich "sběratelů" jsou k vidění i zde na foru. jako rozprodáná kompletní motorka po dílech, či prototipové čz B, které od svého objevení, což není ani rok, je už na prodej :-( Kolik z těch 1900ks prodaných tenkrát do zahraničí, by přežilo do dnes? Toď otázka.
Umím si to však představit, při znalosti podmínek většiny našich sběratelů, kteří mají své unikáty, kolikrát i ve vlhké, plechové, řadové sídlištní zástavbě garaží narozdíl od cizinců, kteří si své mazlíčky hýčkají v klimatizovaných halách, kde by se dalo jíst z podlahy, nebo je mají přímo v obýváku.
Tím nijak neschvaliji ten tahdejší prodej, ale aspoň ty stroje nejspíš dosud někde žijí.    [martin S.]   07.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Otázkou opravdu nakonec zůstává, zda vývoz do zahraničí nakonec přeci jen nebyl veteránům ku prospěchu. Na tuto otázku nelze odpovědět jednoznačně.
Záleželo na majiteli. Náročné vozidlo vyžadovalo náročnou renovaci, kterou v podmínkách reálného socialismu, bylo těžké provést. Na druhou stranu, mnoho vyvezených vozidel zase žádnou zásadní renovaci nepotřebovalo.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Nakonec jsem ten článek o vývozu veteránů do zahraničí našel. Vyšel v časopise Svět motorů č. 29 rok 1979. Co lze říci po jeho přečtení? Prodej probíhal tak, že podnik PZO IMEX, později PZO Artia, zajistil povolení k vývozu a též zajistil prodej v zahraniční aukci. Tehdejší prodejce neměl možnost se takové aukce osobně zúčastnit. Získané peníze prodejce také nemohl získat přímo, ale byly mu vyplaceny prostřednictvím tuzexových poukázek, což byla tehdy jediná oficiální možnost. Jak výhodný byl asi tehdy kurz? Přečtěte si knihu Míly Urbana 12 nesmrtelných koní, která tuto problematiku velmi dobře osvětluje.
Jak z článku vyplynulo, soudruzi vyvezli prakticky vše, co jim bylo nabídnuto. Přiznali, že roku 1969 do roku 1979 vyvezli na 1900 vozidel. Ano.
Tehdy byla jiná doba, ale již tehdy se moc dobře vědělo, že vůbec nejde o bezcenná vozidla a také o bezcenná vozidla nešlo. Důležité je si uvědomit, že největší zájem na prodej do zahraničí měl tehdy stát, který takto snadno získával nedostatkovou cizí měnu. Což je rozdíl oproti 90. létům a současné době, kdy jde čistě o zájem prodejce.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2013
Odpověď  "Obchodník se sny" bylo super čtení!!!    [HonzaBK]   07.01.2013
Odpověď  o tom, jak se zacházelo s veterány v dobách minulých vím i něco z osobní zkušenosti. Tatra 75 cabrio se zakázkovou karoserií - odhlášena a určena na výrobu traktůrku - po nějaké době přesvědčování se mi ji povedlo koupit. Norton ES 2 - přeřezané závity na metrické a přední vidlice zalepené epoxidem.    [Mirek]   07.01.2013
Odpověď  OK, já to srovnání Felicie s Jaguarem / MG etc. myslel spíš v rovině toho, že se jedná o RELATIVNĚ četné / dostupné auto, které se dá provozovat jako "daily driver", s dostupnými náhradními náhradními díly ale s "fun factorem", prostě "klasik". Ale uznávám, že Jaguar je ještě poněkud jinde :-)    [Pepa]   05.01.2013
Odpověď  Srovnávat Pepo Jaguára s Felicíí je hodně přitažené a kdybys pozorněji četl, tak jsem napsal, že o MG, Austinech.. vůbec není řeč. Jinak naprostý souhlas včetně posledního odstavce. Ještě bych dodal, že dle mého názoru je v Čechách nebývale maniaků postižených veteránstvím a určitě se víc vozidel dováží, než vyváží-dlouhodobě.    [Lada]   05.01.2013
Odpověď  Zkrátka je dobře vidět, jak bolševik zdeformoval hodnoty..... "Obchodník se sny" vyšel taky knižně, tuším u p, Gomoly; "A přece se točí" od p. Králíka nelze než doporučit; řada vozů tu stále je např. ve Zlíně u p. Samohýla (nevím, zda je jeho muzeum veřejně přístupné), jedna RAFka Mirka Kratochvíla stále jezdí i když zbytek jeho sbírky je bůhvíkde.

Dovozy Jaguárů, MG, Triumphů apod. bych neuvažoval, to jsou normální "klasici" tak asi na úrovni "západní" Felicie i když samozřejmě svezení bude jiné. Je pravda, že se ale vozí i pěkné věci, Delage, Hispany, Bugatti, ale i třeba Tatra 80 a jiné, vyvezené v minulosti se zase vracejí...

Řadu pěkných vozů, které by dneska měly krásný český "rodokmen" už asi neuvidíme, ale jak někdo napsal níže, vyvezením bylo spoustu věcí zachráněno před šrotem nebo shnitím někde v koutě pozemku či kopletní předělávkou - nebyly pneumatiky, náhradní díly a s krámem, který bral 25 litrů a na první pohled vybočoval z potřeb socialistického člověka se taky moc jezdit nedalo. Krásný příklad je popsán zde.

http://www.automuzeum.cz/ motorismus-liberecka-z-hi storie-motorismu-region/f rancouzsky-slechtic-z-cec h-delahaye-135-m-figoni-f alaschi.html

Pamatuju se taky na slova z toho zmiňovaného článku ve Světě Motorů, kde zpovídali členy expe(o)rtní komise NTM, která schvalovala vývozy; bylo řečeno, že pro zájemce o vozy Bugatti jistě není problém zajet si do zahraničního specializovaného muzea (to byla 80. léta!) zatímco Aero 30 je krásný český vůz, který je škoda vyvézt.....

Na druhou stranu si myslím, že v dnešním globálním světě je tenhle "nacionální" pohled dávno překonán a historická vozidla jsou prostě globální tržní komoditou jako cokoli jiného ať se nám to líbí nebo ne....    [Pepa]   05.01.2013
Odpověď  Sice mě tehdy ten vývoz veteránů taky štval, ale dnes s odstupem času musím uznat že spousta strojů tak byla zachráněna před likvidací. U nás by mnohé z nich skončily ve šrotu (po totálním doježdění do roztrhání těla), nebo jako různé samodomo traktory. Když jsem v polovině 80tých let scháněl veterána, dost často mi bylo bývalými majiteli sděleno že ,,zrovna včera,, ho odvezli do šrotu, či na skládku. Viděl jsem i několik vraků po nedávné totální ,,zábavné,, destrukci. Někteří ,,majitelé veteránů,, dokonce když nedostali od případného zájemce požadovaný (dosti nadhodnocený) obnos, raději stroj vlastnoručně rozmlátily, aby z něj opravdu nic nemohlo být použito (osobní zkušenost ze začátku 90tých let).    [Hadi]   05.01.2013
Odpověď  Když Petře použiješ hlavu dojde ti, že znám možná 10 majitelů nově dovežených řemenáčů. A je otázka kolik jich neznám (mě moc neberou). Když třeba přijedeš do Chotusic, zkus odhadnout kolik lidí tam znáš.. A znova opakuju, že je řada dovezených věcí, s kterými se majitel záměrně nechlubí. Je tady sposta sběratelů, o kterých se moc neví a kteří si nechávají dovézt opravdové cennosti. A to vůbec nemluvím o nových majitelích MG, Austin, Jaguar... kterých je tu sposta.    [Lada]   05.01.2013
Odpověď  určitě se nějaké stroje přivezly zpět ale také se domnívám, že je to jen slabý odvar toho, co tu bylo. Před lety, v časopise Oldtimer vycházely úryvky z knihy Obchodník se sny o člověku, který obchodoval z auty. Zážitky z nákupů v Českoslovesku jsou tu zmiňovány několikrát - vždy se jednalo o velmi zajímavé vozy. Ve sbírce bratří Schlumpfů by se několik vozů, které se od nás vyvezly také našlo. A kdo četl knihu A přece se točí od Jana Králíka, možná si také říká, kde jsou ty auta, o kterých se tam píše, dnes...    [michal]   05.01.2013
Odpověď  samozřejmě že přes tu ohradu ty pořádné stroje ven nešly, podle posledního příspěvku Lady už chápu co myslel tím desitky řemenáčů, to je k usmání.    [Petr]   04.01.2013
Odpověď  V té ohradě žádné skvosty nebyly, stály tam pod širým nebem aspoň 15 let. Jinak ne každý se hned pochlubí, když něco přiveze. Vím z posledních let o dovezených minimálně 2 Douglasech, 2 Rudge, NSU, Harley a řada motorek jejichž značky jsem dosud ani neznal. Věřím, že když dáte heslo řemenový motocykl, tak najdete nejednoho k prodeji a za cenu mnohem přijatelnější, než třeba Jawa 361.    [Lada]   04.01.2013
Odpověď  Laďo sleduji inzerce už léta a za poslední roky se tu z remenáčů,ve větším objevuje tak akorát řemenové kolo motobecane, což žádná šupa není, zato odsud mizí vše co má hodnotu, protože to v zahraničí umí ocenit a hlavně na to mají peníze.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2013
Odpověď  V 80-tých letech byla za Plzni- směr Klatovy plechová ohrada a taky šmelili veterány do zahraničí.Ohrada bývala stále zavřená-kdykoliv jsem jezdil kolem. Až jednou byla otevřena a tak jsem tam vlezl.Nikde nikdo a tak jsme si s ženou a dcerou prohlíželi veterány o jakejch se nám mohlo jen zdát. Asi po dvaceti minutách se objevili naprosto neskuteční debilové a začali řvát co tam děláme a kde jsme se tam vzali a ať koukáme honem vypadnout. Tak jsem je nechal vyřvat a potom jsem jim naschvál řekl, že chci prodat nějaké veterány,ale že s takovýma volama žádný kšefty nebudou. Potom jsme znechuceni odjeli. Stejný zvěrstva se ale děly i v letech 90-93. KDF-vodník za šrot VW-mikrobus, Tatra 57A cabrio-za mařeny.Ota.    [Ota]   04.01.2013
Odpověď  Rozhodně se sem zpět nevozí ve velkém Laurin & Klement, Walter apod.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.01.2013
Odpověď  Lada si děláš srandu, nebo fakt nevím...    [Petr]   04.01.2013
Odpověď  Tak zrovna řemenáčů se za poslední roky dovezly určitě taky desítky a to jak zvučných, tak i málo známých značek.    [Lada]   04.01.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Článek o Bugatti Jiřího Šilhy vyšel v roce 1984 v časopise Motoristická současnost.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z ČSSR se vyvezly opravdové skvosty. To by byl námět na celý román. Kam se například poděly ty desítky řemenových motocyklů, se kterými se běžně závodilo na veteránských akcích v 60. letech?
Stát si z veteránů, prostřednictvím Tuzexu, udělal pračku na valuty. Kdysi, v 80. letech, ve Světě motorů, který bohužel nemohu najít, řešili, jak je možné, že komise, která měla na starost povolování vývozu veteránů do zahraničí, povolí vše, co ji přijde pod ruku. Docela by mě zajímala jména členů této komise.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.01.2013
Odpověď  Ono se ale dováží třeba i z Itálie a Anglie opravdové cennosti, z USA a Švédska se vracejí české stroje .... Navíc to, co se dováží je určitě pestřejší směs znašek a modelů, řekl bych, že je tu dnes vyšší kvalita.    [Lada]   04.01.2013
Odpověď  Mirku, to co se dnes dovezlo je v drtivé většině, oproti tomu co se vyvezlo uplně jiná liga. To co se vyvezlo se už nikdy nedá dovést, to je nenávratně pryč, ale i tady jsou vyjímky. To co se dnes dováží třeba Ford T, všehochut francouzů to je bohužel slabota.    [Petr]   04.01.2013
Odpověď  Pamatuji se,že kdysi byla v Praze nalezena u chodníku Bugatti s motorem z Octávie, mám dojem, že majitelem již zrenovované byl potom p.Šilha z Roztok    [matt]   04.01.2013
Odpověď  padesátá léta nikdo zbytečně nedramatizuje. Stačí se podívat, kolik vzniklo "zajímavých" přestaveb. Pamatuji KdF 166 s karoserií Octavie, DKW 350 v pérácké rámu a jiné.Vše řádně otypované a zapsané v TP. Lidé chtěli jezdit a nebylo na čem. Vše na příděl a za zásluhy. Bohužel dnešní generace to nepochopí. V šedesátých letech se vyvezlo spousty veteránů a lidé za ně dostali tuzexové auto. Z jejich hlediska je zcela chápu. Mít Simku nebo nějaký předválečný krám byl rozdíl. Naštěstí v dnešní době se dovezlo určitě několikatinásobně více veteránů, než se kdysi vyvezlo.    [Mirek]   04.01.2013
Odpověď  oba ty 50 léta zbytečně dramatizujete a jste chytrý jak rádia    [Standa]   03.01.2013
Odpověď  Jenže na motocyklu se nechalo normálně jezdit a člověk nevyčníval z davu. Kdysi dávno jsem potkal člověka, který odvezl kompresorového mercedesa do šrotu (pojízdného, kompletního).    [Mirek]   03.01.2013
Odpověď  Zadarmo? Zadarmo nebylo nikdy nic.
V té době si mohli vybrat. Buď koupí nového péráka na volném trhu, nebo se pokusit získat přídělový lístek na péráka za zvýhodněnou cenu na trhu vázaném, avšak ten nešlo získat jen tak. K jeho získání musel mít žadatel patřičně ideologicky čistý původ a musel vykázat patřičné zásluhy. Pro ty nejaktivnější byly skutečně k dispozici i motocykly zdarma u závodních rad tehdejších národních podniků. Slovo zdarma je zde však velice zavádějící. Na to, aby získal motocykl zdarma se musel člověk pěkně nadřít a ještě hodně sklonit hlavu.
V praxi to bylo mnohdy tak, že lidé, kteří měli peníze a neměli šanci získat přídělový lístek, kupovali zboží od těch, kterým se nákup na příděl podařil.
A ani takto to nebylo zcela snadné, protože kupující měl úředně zakázán další prodej po dobu jednoho roku.
A proč byl vlastně takový zájem o nové motocykly československé provenience?
Protože na nich se dalo jezdit. Předválečným zahraničním motocyklům a automobilům stačila jedna závada na to, aby se z nich stal nepotřebný šrot.
Dostupnost náhradních dílů byla tehdy nulová.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2013
Odpověď  ČZ150C od kt. mám učet Mototechny z 2/4/1952 stála 61 000.- , Pérák 350 tedy jistě mohl odpovídat hodnotě 80 000.-    [jirkap61]   02.01.2013
Odpověď  martin asi chtěl být chytrý, no a trochu si popletl kdy se pérák vyráběl    [petr]   02.01.2013
Odpověď  martine, nechápu tvůj příspěvek. Jaký-petáky ??? Co je peták? Jestli myslíš péráky,kde jsi slyšel a kdo dával v padesátých letech péráky zadarmo?    [PS]   02.01.2013
Odpověď  Když za tu Bugatku v 50tých letech chtěl 80tis. tak by ji těžko měnil za pétáka který se tenkrát dávaly zadarmo!    [Martin]   02.01.2013
Odpověď  Ano, mít tak stroj času, to by se to sbíralo veterány- za třeba 250 péráka mít Bugatti    [PS]   22.12.2012
 Přidat odpověď   (46) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006