MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 138 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexŽivot kolem veteránů | Diskusní téma 27.7.2024 02:24  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Páni kolegové veteránisti měl bych k Vám jeden dotaz. Kdo si kupujete pravidelně časopis TIPRO OLDTIMER.. Nevím jestli se to nezdá jen mě, ale připadá mi že je tam čím dál větší h ...o nebo se pletu???? Co myslíte Vy????    [Radis]   01.10.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny příznivce i odpůrce tištěných časopisů. Od roku 2006 vydávám časopis Autoservis, který jsem převzal od pana ing. Lhotáka, chvíli jsem se snažil vydávat Motorsport-Ing. (česko-anlicky) a Autobazar. Tyto 2 časopisy jsem po několika létech zase zastavil. Malý zájem o předplatné. Od roku 2013 vydávám časopis Oldtimer. Ano, ochrannou známku a archív jsem převzal od pana Gomoly. V roce 2013 jsem vydal 4 vydání (239-242) a v dalších létech časopis vycházel jak se dálo. Teď máme hotové č. 274 tedy celkem 36 vydání v rozsahu kolem 100 stran v průměru. Jsem vydavatel-amatér a navíc to dělám ve volném čase. Ale zajímá mě technika a historie a tomu se věnuji jako znalec. Ale i tato práce mi nevynáši tolik, abych mohl uživit sebe i redakci, což má za následek kulhajícího časopisu. Když našetřím peníze, tak výjde další vydání. Časopis lze číst i přímo na webu (jen pro předplatitele). Z důvodu nepravidelnosti nemáme předplatné na rok, ale na čísla, každý obdrží všech 12 čísel (2 jsou v tom zdarma). Předplatné je za 1.190 Kč a pár informací je na webu Oldtimermagazin.cz. Osobně kupuji všechny veteránské časopisy a v každém najdu něco zajímavého. Akorát už nevím kam s tím:). Milan    [oldtimermagazinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Odpověď  jenže TiPpro už několik let p. Gomola nedělá a značku časopisu koupil někdo jinej, myslím že někdo z Prahy. Co vím tak Gomola dělá už jen Slavkovský sraz "veteránů".    [HonzaBK]   04.02.2016
Odpověď  ano, jsem ocas. Když někdo "upraví" inzerát ze znění prodám díly na Jawu 350 SV na inzerát prodám díly a Jawu 350 SV . Pravda, chybí zde pouze jedno písmenko. Je to možná krávovina, ale když máte denně dvacet telefonátů a poslední o půlnoci, asi budete mít jiný názor. Jsem jinak velice rád že gomola zkrachoval .    [Evžen]   02.02.2016
Odpověď  Evžen je vocas, za chvíli to to bude jak v pomocné škole :) jedno téma lepší jak druhé.    [Jonášek]   02.02.2016
Odpověď  Zde se jedná o soukromou inzerci a ne o nějaké PR. Co když ten inzerát budeš chtít smazat? To budeš prosit i všechny zloděje, aby ho milostivě vymazali? Možná na to mají nějaký software, ale kde máš nějakou jistotu a záruky?    [Karlos]   02.02.2016
Odpověď  Musím souhlasit s Romanem. Opravdu je někdo schopný si stěžovat, že někdo zdarma rozšiřuje jeho inzerát? Co by za to mnohá marketingová oddělení firem dala kdyby jim někdo zdarma šířil inzerci :-)    [Lukáš]   02.02.2016
Odpověď  ja teda neviem ale osobne by som bol stastny , ze niekto iniciativne rozsiruje moje inzeraty - zadarmo , bez toho aby som ci i len malickom pohol ....    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2016
Odpověď  asi je tu někdo chytřejší, než já blbý. Nevím, jak jsem mohl před více než dvaceti lety uvést u inzerátu v Annonci, že si nepřeji aby ho ukrad a upravil Gomola. A použil ve svém plátku.    [Evžen]   02.02.2016
Odpověď  Nezastávám se jich ale příště si tam zaškrtni,že si nepřeješ otištění v časopise.    [pavel]   02.02.2016
Odpověď  Obdobně krade inzerci i www.eurooldtimers.com. Dnes se prostě krade úplně všechno. I inzeráty.    [Karlos]   02.02.2016
Odpověď  v dobách pradávných, když Gomola začínal tak kradl inzeráty z jiných medií a něžně je upravoval. Takže můj inzerát v Annonci ve znění "prodám díl na moto.." se objevil v Gomolovu plátku. Jen vypadlo jedno písmenko - " prodám díl a moto. Takže od počátku lumpárna.    [Evžen]   02.02.2016
Odpověď  Časopis Auto&Moto Veterán byl opravdu vydávaný na Slovensku ve VCC Bratislava, a byl distribuovaný prostřednictvím veterancarclubů. Měl české i slovenské přispěvatele a články v obou jazycích. Po 18. čísle zhynul na nedostatek peněz a špatnou platební morálku odběratelských klubů.    [labkos]   02.07.2014
Odpověď  To bude on, JB, ale nevim proc si ho pamatuji jako slovensky. Dnes s internetem je to stejne zbytecny, a kulturu tisku nam fenomenalne doplnuje Marcik    [jirkam]   02.07.2014
Odpověď  Jednou za čas vyjde i časopis Jana Čejchana Motoxpress. Právě spustil internetové strány http://www.motoxpress.cz a slibuje, že brzy vyjde 28. číslo.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.07.2014
Odpověď  V 80. letech vycházel časopis auto & moto veterán - minimálně od roku 1985 do roku 1987. A byl český. Články v něm uvedené jsou dnes již překonané. Úroveň tisku již tehdy nebyla nijak valná, ale ono bylo samo o sobě velikým úspěchem, že se v té době podařilo takový časopis rozjet.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.07.2014
Odpověď  Zacatkem se snazili, ale stejne to bylo jen o inzerci, ktera poutala. Ale nekdy v osmdesatych letech, snad 87 vysel ctvrletnik s nazvem Veteran, jen par cisel, ktery mel velmi zajimavy obsah, bez inzerce, asi patnact stran s kvalitnim plakatem uprostred. Vydavali to Slovaci, nevim proc tak rychle skoncil, na tu dobu klobouk dolu    [jirkam]   30.06.2014
Odpověď  Joo Annonce :)
Dvakrát týdně jsem brzy ráno na ní stál frontu přímo u redakce Na poříčí...
Některé inzeráty byly v poledne už staré a neaktuální. Obsadit telefonní budku a rychle volat. To byly časy:)
Jinak s těmi časopisy o veteránech to je pravda - člověk dříve byl rád za každý článek a foto. dříve jsem kupoval cokoliv co vycházelo o veteránech a později jsem začal systematicky sbírat MotorJournal, který se mi zdál nejlepší a musím se přiznat, že z jejich prvních čísel jsem byl nadšený. Už jen tou retro stylizací.
Ovšem když cenu vyšponovali na 100 Kč a i obsah už nebyl to co dříve, tak jsem od toho ustoupil.
Dnes si nic nekupuji, protože je to o ničem. Naposled jsem kupoval Motocykl Classic, které mám všechny tři ročníky, bohužel jich více nevyšlo. :(
Naši nakladatelé by se měli nechat inspirovat třeba v Německu.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2014
Odpověď  Máme rok 2014. Dnes je situace zcela jiná než v 90. letech. Tehdy ještě nebyl internet a mimo knížek pana Gomoly nevycházelo nic. Býval jsem k jeho knihám velice kritický, ale dnes to již vnímám trochu jinak. Jeho knihy splnily svůj účel tím, že vůbec vyšly. I přes mnoho chyb a nízkou kvalitu textů se v nich objevilo mnoho informací, které v tehdejší době prostě nebylo odkud načerpat. Dnes všeobecně známé Dočkalovy knihy o údržbě motocyklů Jawa za 70. let nebylo možné v té době vůbec získat. Kdo je měl, tak je z ruky nedal. Tyto knihy byly také to první, co bylo internetem šířeno. V hrozných kopiích, ale díky za ně.
Tato diskuse je ale spíše o časopisech. Když vyšel Tip Pro Oldtimer, tak v něm nebylo NIC. Zkuste si prolistovat některé z prvních čísel. I přes to NIC je lidé kupovali. Doporučuji podívat se do obsahu kterýchkoliv časopisů z počátků 90. let a porovnat s dnešními. Tehdy by se prodal i časopis s práznými stránkami, jen kdyby jeho název začínal na Moto...
Tehdy, na počátku 90. let, se kupoval časopis Svět motorů zejména pro jeho obrovskou inzerci. Inzertního boomu využila Annonce, která se četla v tak velikém objemu, jak se dnes nečtou všechny noviny dohromady.
Koho by zajímaly reálie počátku 90. let u nás, vřele doporučuji kouknout na film Nahota na prodej. Ten film je kapitola sama pro sebe a je třeba jej brát s rezervou, ale i přes to o naší porevoluční historii hovoří více než kterýkoli filmový dokument.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2014
Odpověď  I knihy "velice odborné" byly snůška okopírovaných článků a doplněny o řadu chyb a nesmyslů. Myslím, že největší pitomost, co se povedlo tomuto vydavateli napsat byl ceník historických vozidel (vydáno někdy ve druhé pol. devadesátých let).    [Pavel]   30.06.2014
Odpověď  Po čase jsem opět narazil na tuto diskusi - upoutalo mě to povídání o samohaně.

Nicméně diskusi nad vydávanými tiskovinami by bylo možné rozvést o nové tituly. Časopis Oldtimer vychází v nové podobě pod novým vydavatelem. Dokáže někdo okomentovat jeho přínos?
Dále vychází internetový časopis VETERÁN distribuovaný ze serveru www.simcacentrum.cz a také časopis Youngtimer a kdo ví co ještě.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2014
Odpověď  Já kdysi koupil na aukru starý svazek časopisu motor journal a mezi nimi bylo i pár čísel tipro oldtimeru a nestačil jsem se divit jak je tento časopis opravdu naprosto o ničem. Víc zbytečnej časopis jsem neviděl a po těchto pár omylem zamíchaných číslech jsem ho nikdy nevyhledával a nikdy nekoupil. Takže souhlas , je opravdu k ničemu. Nenašel jsem v něm ani pěkný obrázek aspoň na vystřižení. Prostě nic!    [martin S.]   29.04.2012
Odpověď  TIPRO OLDTIMER jsem přestal kupovat před třemi lety,jelikož jeho cenové navíšení na 119,-kč neodpovídalo obsahu časopisu a navíc,se některé články jedlotlivé roky opakovali,asi aby bylo očem psát a co vydávat!Jinak jsem si tento časopis kupoval pravidelně 0d roku 2002,měsíc co měsíc až do konce roku 2009.Nyní již čerpám veškeré informace z internetu a věřte,že je to určitě levnější a informací jsou mraky!:-)    [Jára]   29.04.2012
Odpověď  http://www.agm-press.cz/p age7/page7.html

tady jsou stránky vydavatele,a současně pořadatele Oldtimer Festivalu ve Slavkově.

Doporučuju na festivalu vyhledat přímo pana Gomolu,a vyřídit si to s ním . Já to tak udělal s jednou jeho "knihou" která za 1200,- CZk nepřinášela informaci ani na úrovni reklamního letáku. S kyselým ksichtem a milionem keců sáhnul do kapsy ,vrátil peníze a knihu si vzal zpět.Časopis jsem přestal kupovat už před několika lety,to je opravdu škoda potištěnýho papíru.    [Mira]   29.04.2012
Odpověď  Vážení přátelé, nevíte co se děje v Tip pro Oldtimeru? K Vánocím 2011 jsem dostal předplatné tohoto časopisu. Dodnes nemám časopis ani peníze, které jsem chtěl nazpět, protože časopis za nic nestojí.    [Josef Šulc]   29.04.2012
Odpověď  Prodám Tatra 600,Kopřivnická verze,rozpracovaná,možnost dokončení.Tel:733133681    [dana dvouletá]   26.10.2008
Odpověď  Náhodou,musim se serveru zastat.kdyby nebyl dobrej asi by nebyl nejužívanější-at inzerujícími tak kupujícími.No a cenu může dát každý jakou chce,aspon se občas nasmějem.jiný inzerce se do vyšší sféry nevyšvyhly a z i-veteranu už je inzerce národní.strávil sem tam mnoho hodin,utratil mnoho tisíc,VZDÁVÁM HOLD TVŮRCŮM...
zatím    [jaromír]   09.01.2008
Odpověď  Ach jo, to vše jsou důsledky stálého dalšího upřesňování pro méně chápavé spoluobčany. Původně tam žádné doplňující údaje nebyly, předpokládali jsme, že princip editace apod. musí být každému naprosto zřejmý. Nebyl...
Přiznávám se, že tento pohled mne nenapadl. Že by ten rámeček mohl někoho tak strašně zmást. Specielně kvůli Vám jsem napsal programátorovi, ať to nějak upraví, třeba ještě jedním samostatným rámečkem...
OK, omluva se přijímá.    [Vojtěch Švarc]   09.01.2008
Odpověď  Pane Švarci,
přiznávám svou nepozornost, ale podmínky pro vkládání fotografií k inzerátu a to i fotografií s textem- "foto k předchozímu inzerátu", které jsou napsány v pravidlech, jsou společně se jménem i bydlištěm ohraničeny obdélníkem s nápisem Neveřejné údaje, které po přečtení jsem přikládal k zobrazení inzerátu v MotorJournal, tudíš tyto podmínky jsem takto chápal. Podmínky vložení inzerátu na i-veteranu.cz, jsou napsány pod veřejnými údaji, tudíž o vkládání opakovaných fotografií tam bohužel není ani zmínky. Tímto již chápu, jak je to s fotografiemi a omlouvám se Vám.    [marian]   09.01.2008
Odpověď  Vážený "Hopíku",
já zírám!!! To je poprvé, co na těchto stránkách zazněla pochvala na náš server. Jsem dojat... ;-) Skoro je mi až líto, jak jsem byl na Vás odměřený, když jste psal na "admina", což jsem zajisté byl, protože tak činím u všech "provinilců".
Díky za pochvalu, vážíme si jí, a přeji Vám hodně dobrých úlovků v "nesmazané" inzerci.
Vojta    [Vojtěch Švarc]   09.01.2008
Odpověď  Tak to musím přiznat i já-myslel jsem, že mi zmizel inzerát jen tak a tak jsem nelenil psal jsem přes mail správci a opravdu se ukázalo, že je chyba na mé straně-tímto dávám poklonu správci-stránky jsou dobré až na některé ceny:-( překupníků.Stránka je opravdu vynikajícím nástucem na veterana.cz na kterém jsem si koupil svoji první motorku a díky této stránce se dozvěděl hodně a poznal také hodně lidí, kteří dokáží pomoci.Jediné jak tomu předejít je si opravdu dokonale pročíst instrukce a fakte, která dodržet.Ještě jednou dík za Vaši práci, kterou proto děláte.    [hopik=honza]   08.01.2008
Odpověď  Pane Mariane,
nedalo mi to a prošel jsem si smazané inzeráty. A ejhle, našel jsem. Je to ta kejvačka 175/356, že? No, v tom pádě bych Vám doporučil si opravdu přečíst pravidla inzerce. Ta pravidla, jejichž přečtení jste potvrdil a odsouhlasil při vkládání inzerátu. Zaměřte svojí ctěnou pozornost na stať "Editace" a na to, co se tam píše o "Foto k předchozímu inzerátu". A jestli i potom nepochopíte, proč Vám byl inzerát smazán, pokusím se Vám to vysvětlit, ač tedy opravdu nevím jak. Jednodušeji už to do pravidel opravdu napsat nešlo!    [Vojtěch Švarc]   08.01.2008
Odpověď  Pane "Mariane",
což takhle hledat chybu napřed sám u sebe? Věřte, že žádný inzerát "zničeho nic" nezmizí.
A když Vám byl inzerát smazán, co se tak zeptat na "Adminu" místo toho, abyste zde vedl takové "hospodské" tlachy?!    [Vojtěch Švarc]   08.01.2008
Odpověď  Bohužel jsem mizením inzerátů na i-veteranu.cz moc nevěřil, ale musím Vám dát za pravdu- dnes mi z ničeho nic zmizel inzerat, ktery jsem tam vložil!! opravdu pozoruhodné!    [marian]   08.01.2008
Odpověď  Naprosto souhlasím s názorem J350OHV, podepisuji se pod něj a věřím. že je to názor většiny. Musím se naopak usmívat, když tady někdo hezky hovoří o veteránech a pak napíše, že je dobré zabývat se pouze předválečnými, protože poválečné nebudou nijak zvlášť ceněny. Ono totiž těm opravdovým fandům jde i o něco jiného, co nemá smysl někomu vysvětlovat.    [Lada]   05.01.2008
Odpověď  Bohužel se musím přidat- i já mám poslední dobou potíže se sreverem i-veteran.cz. nejde mi tam absolutně vložit žádný inzerát- vždy když napíšu text inzerátu a vyplním potřebné údaje, tak se mi objeví červeně, že jsem použil nesprávné znaky, a at vše překontroluji. Ikdyž to několikrát po sobě udělám, tak systém můj inzerát stále generuje jako chybný.    [marian]   04.01.2008
Odpověď  Po důkladném přečtení celé diskuze jsem dost "udiven a možná i rozhořčen". Sám teď renovuji obyčejnou Jawu Mustang a ještě obyčejnějšího Maneta S100 a vůbec mi nezáleží na tom, za kolik bych ho mohl prodat, protože to nemám v úmyslu. Renovace mě výjde určitě na více než 10000 Kč ale mě to je jedno. Co se týče motorek všeobecně, tak můj favorit je jednoznačně Jawa350ohv, což je předvál. Ale v žádném případě bych nikomu nekritizoval pěkný stroj i kdyby to by měli být kývačky nebo pionýři nebo .....
Co se týče i-veteranu, tak jsem měl podobnou zkušenost. Vložil jsem inzerát a druhý den inzerát nikde. Na i-veteranu už vícekrát inzerovat nebudu.    [jawa350ohv]   04.01.2008
Odpověď  i-veteran už není co býval, ale zdá se mi že všeobecně je nakupování veteránských věcí na internetu strašně předražené, ale když to potřebuji tak musím koupit :-(    [jawa350ohv]   04.01.2008
Odpověď  Prokousat se zadáním inzerátu na i-veteran je hrozné. Neustále mi to hlásí použití nepovoleného slova a nemohu zjistit jakého. Přitom nic závadného dle mého názoru nepíši. Chápu, že je to v rámci boje s debily, ale čeho je moc, toho je příliš. Také sledujete jak tam ubylo inzerátů obecně?    [Als]   03.01.2008
Odpověď  Přidávám jednu osobní zkušenost s inzercí na i-veterán. Před cca dvěmi měsíci jsem nabízel nějaké kolo v motodílech. Po zadání inzerátu jsem ještě zkontroloval, že inzerát je skutečně zveřejněný a vše je OK. Druhý den jsem procházel inzeráty a ono ejhle - můj inzerát nikde. Podotýkám, že inzeruji velice sporadicky, dobře jsem si pročetl podmínky pro zadání a žádný prohřešek proti pravidlům jsem neodhalil, takže?    [arny]   02.01.2008
Odpověď  K inzerci na i-veteranu,musím se zastat pana Vojtěcha Švarce.Sám občas něco prodávám,a když je má nabídka opravdu zajímavá,vzápětí se ozve dost kupujících.Inzerát poté mažu.......A DĚLÁM TO SÁM.S pozdravem Krátký    [Petr]   02.01.2008
Odpověď  A ještě něco, pane Jiří.
Pokud chcete někoho kritizovat, měl byste se především podepsat a ne se zbaběle schovávat za anonymitu internetu.
Právě jsem si prošel smazané inzeráty a hlavně "blacklist" s "banány". Všechny ty, co dělali - jak to jen říci slušně - nepořádek v inzerci se mi podařilo identifikovat. Až na jednoho ubožáka, který nejen že se nepodepsal, ale měl tu drzost pod svoje cinty podepsat mne a uvést můj e-mail. Že byste to byl Vy???
Vojtěch Švarc    [Vojtěch Švarc]   02.01.2008
Odpověď  Ach jooo,
sice jsem tady něco slíbil, ale teď tedy jako ten "webmaster"...
Vážený pane, a to Vás nenapadlo, že třeba byl onen motocykl již prodán??? A že inzerující tedy onen inzerát stáhnul, k čemuž slouží kouzelné tlačítko "EDITACE". (račte si přečísti pravidla i-veteranu!) Ono při tak vysoké návštěvnosti (a při té zmíněné ceně) to jde někdy rychle.
Jo, kdo pozdě chodí... :-))
Představa, že zrovna já bych kupoval ČZ 150 je poněkud úsměvná...
Co se týče Vašeho vyjadřování názoru - tak ten můžete vyjadřovat jak je Vám libo. Ale NE v inzerci! Od toho je "Forum"! Ostatně - na těchto stránkách jste svoji nevoli také vyjádřil ve foru. Nebo jste to nacpal ještě i do inzerce?
Vojtěch Švarc    [Vojtěch Švarc]   02.01.2008
Odpověď  Tak pánové dnes jsem se přesvědčil o tom jak je i-veteran.cz nezávislý.Jsem běžný čtenář internetu a na i-veteránu.cz se objevil inzerát o prodeji čz150 za 2.000,- Kč. Ráno 27.12. mě docela zaujal a tak jsem si uložil fotku na svůj PC.Odpoledne 27.12. se dívám opět, ale co vidím není tam a nemůžu ho najít.Asi pan webmaster (jak uvádí Frediie - p.Švarc) nechtěl být předběhnut v koupi tak si prostě inzerát smazal a nedal šanci dalším. Dovolil jsem si tedy reagovat a že prodám svůj názor na cenzuru,stejně tak jako již přede mnou jeden pisatel a ejhle co se stalo.Okamžitě mě byl zakázán přístup na i-veterán.cz .Myslím,že by bylo vhodnější vysvětlit proč se ztrácí inzeráty a ne přistupovat takto ke všem,kteří pouze vyjádří svůj názor.    [Jiří]   02.01.2008
Odpověď  Za sebe mohu říci je to, že já mlčet nebudu. Mlčením a zamlčováním nikdo nikdy ničeho nedosáhl. To, že s panem Švarcem zcela ve všem nesouhlasím neznamená, že jej budu přehlížet a že si s ním nebudu diskutovat. Právě naopak. Rád bych si s ním klidně popovídal i mimo toto fórum.
Vy, co jste zvyklí mlčet, mlčte dál. Od vás totiž nic zajímavého nečekáme.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.12.2007
Odpověď  pro JB-já si myslím,že komu se veteráni líbí,tak nehledí na to,jakou má cenu nebo jak jsou ceněny!!at je to od rumpála až k panelce!    [pavel]   26.12.2007
Odpověď  Myslím, že nemá cenu reagovat na názory pana Švarce, protože to spíš vypadá na diagnozu z přepracování, nebo něco podobného. Podobně bych doporučil poanu JB, aby se nepouštěl do hlubokomyslných úvah -mlčeti zlato.    [Lada]   25.12.2007
Odpověď  Ikdyž jsem níže uvedl, že názory p. Švarce chápu, po přečtení jeho článku na i-veteran říkám „co je moc, to je moc“. Když si zpětně pročítám články p. Švarce psané pro Motorjournal a srovnám je s tímto, vůbec bych neřekl že to psala tatáž osoba. Vzpomenu-li třeba úvodník v čísle 4 t.r., kde se dotyčný vyznává z nepochopení této doby po příhodě v hypermarketu a kde mu vadí být urážen a ponižován (ostraha po něm chtěla aby si batoh odložil do bezp. schránky), potom nechápu, proč se sám chová naprosto stejně, tedy proč ostatní uráží. Z toho všeho mě pak p.Švarc musí notně připadat jako rozdvojená osobnost, na jedné straně jako autor zajímavých článků psaných řečí gentlemana prvorepublikové doby, a na straně druhé arogantní člověk, který jedním článkem nahází do jednoho pytle všechny příznivce poválečné techniky a uráží a ponižuje je takovým způsobem, který by v době kterou tak obdivuje byl nepřípustný. O jeho rozdvojenosti nasvědčuje i více věcí, překvapil mě třeba tím, že na jedné straně jako obdivovatel předválečných strojů a člověk, jež nesnáší cokoliv novodobého, napíše na druhé straně článek o užitečnosti použití komaxitu pro renovace (MJ č.10), ale to je již tak trochu z jiného soudku. Vím že je p. Švarc velmi pracovně vytížen, neboť ihned po práci tráví patrně mnoho hodin času mazáním nevhodných inzerátů a zakazováním přístupů nepřizpůsobivým na serveru i-veteran (jehož je webmasterem), přesto by si měl ale najít chvilku, a popřemýšlet, zda by nebylo vhodnější býti trochu tolerantnější k ostatním veteránistům, neboť dle mého názoru pak zbytečně svými názory snižuje dobré jméno Motorjournalu i i-veteranu.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2007
Odpověď  Při čtení tohoto výplodu mně napadlo jediné slovo - DEMAGOGIE.

Vážený pane Š. ,takto se psaly články v Rudém Právu - vytrhnout ze skutečnosti,co se hodí,dopsat nějaký výmysl nebo polopravdu,a přidat neomezené množství jakýchkoliv argumentů.
Výsledek - hon na čarodějnice,nic jiného mně při čtení nenapadá.

Hezký Vánoce.    [MONTY]   25.12.2007
Odpověď  Škoda, že pan Švarc napsal své pojednání tak obsáhle. Těžko se potom na něj reaguje.
Jistě má pravdu v tom, že je dobré zabývat se pouze předválečnými a výjimečnými stroji z důvodu uchování ceny. Velkosériové stroje nikdy nebudou nijak zvláště ceněny a jejich poctivá renovace bude v mnoha případech ztrátová. Taktéž lze s jistotou souhlasit, že prvorepubliková doba si žádá obdiv a následování.
Bohužel nutno upozornit, že naše dějiny druhou světovou válkou neskončily. A já bych řekl, že naopak je nutné neustále se vracet k době nedávno minulé a snažit se ji správně pochopit. Lidé mají snahu rychle zapomínat, případně si historii idealizovat. A právě zde mohou sehrát svou roli právě ony péráci a kývačky a ostatně vše, co v těchto těžkých dobách vzniklo. OVŠEM jen v případě dodržení všech zásad správné renovace a nastínění všech historických souvislostí.
A zde je právě největší kámen úrazu. Tak bychom opět mohli začít diskusi na téma 14 šrouby, zda si majitel může se svým majetkem dělat co chce atd. Chyba totiž není v kývačkách, pane Švarc, ale v lidech, kteří je vlastní. Směřovat historií techniky zapálené lidi k první republice je jen strkáním hlavy do písku. Lidé musejí být vychováváni v prostředí, ve kterém se sami pohybují. A zde máme všichni veteránisté a sdružení značné rezervy.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.12.2007
Odpověď  děkuji za zastání,já vlastní také kývačku a jelikož ještě studuji,tak nemám tolik financí na to,abych si mohl pořídit předválečný motocykl!!k tomu být veteránista musí být zápal!!at je to předválečny nebo panelka!!    [pavel]   25.12.2007
Odpověď  Přestože vlastním několik motocyklů y let 1936,37,45,47,49,52,54 a také i 2 kývačky a embéčko,přečetl jsem si článek pana Švarce na jeho http://vojta.i-veteran.cz/hav.html ,i když tam výslovně stojí napsáno následující řádky NEČTĚTE.
Nejvíce mě zujala stať ,kde pan Švarc popisuje "veteránskou akci" .Nemohu se zbavit dojmu, že když nám tady do hlavy cpe jak jsou řemenové a předválečné stroje považovany za veterán ,kam že on to tedy jezdí na soutěže či srazy,kde se vyskytují tito individua co nám popsal.Já také rád vyjedu na kývačce,kterou jsem pracně uvedl do stavu pojízdného a lichoticímu oku,ale jedu na vybranou soutěž či sraz a musím říci že se mě nestalo že by se takto někdo choval.Je přece věcí pořadatelů,aby při prezenci odmítli a nepřipustili ke startu řvoucí ,či jinak nezpůsobilou kývačku,kterou sedlá právě popisovaný mladík.
Neházejte pane Švarc všechny do jednoho pytle.Jsou i kývačkáři,které můžeme považovat za veteránisty.Možná,že pro vás to jsou obyčejné motorky,ale neberte je těm ,kteří do nich něco investovali a mají je rádi a rádi na nich jezdí.
Abych ale odpověděl na otázku o časopisech.Jednoznačně na první místo musím dát Motoexpress - má jen jednu chybu, že vychází jen 4x do roka ,dál bych uvedl Motorjurnal a na chvostu TipPro Oldtimer. Ten jsem si koupil z důvodu toho abych se něco dozvěděl o "pařezu" tedy Jawě 550 ,ale musím říci že článek ,který má v názvu "Od pařeza po mustanga" aneb pionýrská odysea, se hlavně v té novodobější části vůbec nepovedl.Z čeho mají potom mladí a posléze kývačkáři čerpat?    [Jiří]   25.12.2007
Odpověď  Úvahy pana Švarce nad tématem návštěv kývaček a spol. na veteránských akcích naleznete na jeho stránkách http://vojta.i-veteran.cz/hav.html    [Als]   25.12.2007
Odpověď  Martin Samson: Měl bych na tebe Martine jednu prosbu, mohl by jsi mi poslat oscanované oba ty články z toho amerického časopisu s těmi testy jawy/čz 350 a 250? moc Ti děkuji. můj mail je jawa350typ354@seznam.cz ještě jednou díky marian    [marian]   27.11.2007
Odpověď  Plně souhlasím. Také bych ve veteránském časopise uvítal technický koutek. Vždyť například v časopisu Motoráj něco podobného existuje, bohužel však jen pro současné motocykly.
Osobně si myslím, že hlavním problémem u nás je nedostatečné povědomí o praxi okolo historických vozidel. MotorJournal barvitě a svědomitě popisuje naši historii, bohužel velice málo prostoru věnuje problematice, která se okolo veteránů točí v současnosti. To jest počínaje legislativou, třenicemi mezi kluby a jejich sdruženími, praktikami testování veteránů a konče údržbou, renovováním a provozem v současných podmínkách. Zde je jasné, že by se nestranný časopis musel vyhranit a tím by jistě u mnoha kupujících ztratil.
Nezbývá nám tedy nic jiného než tuto problematiku řešit na Internetu. Internet je bohužel pouze jen ubohý Internet.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.11.2007
Odpověď  Jak vidno, články pana Švarce vyvolaly bouřlivou diskusi, ale v podstatě zbytečně. Pan Švarc jenom napsal svůj názor i když poněkud neomaleným způsobem, což však neznamená, že jej za to musíme ukamenovat. Stačí sednout a napsat lepší články. Jenomže, jestli ona to není práce, fuj. To mi připomíná, jak jsme jednou na letišti sledovali akrobacii a místní znalec hlasitě komentoval výkony exhibujícího pilota. Tak jsme mu nabídli, ať vleze za knipl a nám troubům to předvede. Odmítl s poukazem na svoje pokročilé hemoroidy, ale nebýt toho, to bychom něco viděli. Takže pání kritici, sedněte a pište. Nebo Vám taky vadí pokročilé hemoroidy? Někomu se líbí řemenáče, jiný přísahá na Bizona, no a co. Ať se Vám to líbí nebo ne, i ta opovrhovaná stopětka bude jednou patřit ke kulturnímu dědictví. Vtip je v tom, že se toho většina z nás nedožije. Přečtětě si Tři muže ve člunu od Jerome Klapky Jerome a dozvíte se jak to je s tím sběratelstvím starožitností. A to se prosím jedná o text starý více než sto let. Jako by to psal dneska, když se posmívá diskusím tehdejších sběratelů o tom co patří do vitríny a co na smetiště.
Fakt ale je, že na trhu citelně chybí opravdu odborný časopis o veteránech, MotorJournal i Tipro jsou spíše společenské magazíny, což platí především pro MotorJournal. Nic proti tomu, alespoň se dozvím kdo je kdo na české veteránské scéně, kdo zrenovoval něco zajímavého a která akce stála za podívání. Otázka, ale je, zda by se vůbec vyplatilo opravdu odborný časopis pustit na trh. Rozměry šroubků a složení laků nejspíš nebude zajímat takový okruh čtenářů, jakým se mohou pochlubit výše zmíněné časopisy.    [Lojza]   27.11.2007
Odpověď  Dane, každý ať má co se mu líbí, nebo na co má, jiná otázka je historická hodnota, vzácnost některých strojů apod. Určitě pokud by jsi měl předválečnou motorku, tak si ji budeš cenit více než kývačku, už jen z toho důvodu, že při renovaci a uvedení do chodu musíš překonat daleko více překážek, než u motorky z 60-tých let. Záleží jenom na tobě kam se chceš zařadit, pokud máš radost z kývaček, pohybuj se ve společnosti kývačkářů a těch co si hrajou na historii a mají něco staršího si prostě nevšímej. Já mám taky jenom obyčejný motorky, ale ten pocit co máš ty, tak ten tedy nemám, dobře udělaná motorka si zaslouží pochvalu ať je před, nebo po válce.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2007
Odpověď  Kupuji jen MOTOXPRES.Mám dvě kývačky a dvě 638-VB.Podle roku výroby to jsou veteráni.Vždycky potkám chytráka co mě rád poučí,že každá rejže je lepší.Vy jste podobní jen předválečné má historickou hodnotu.Vaše scestné myšlenky a omezené názory naznačují,jak se snažíte hrát si na něco lepšího.Pro mě i když si to nebudete chtít připustit jsou nejlepší a nejkrásnější moje stroje.Rˇemenáč si nikdy nekoupím ale to neznamená,že budu jiné otravovat s tím že mají druhořadou kraksnu.Každému se může líbyt něco jiného a vy si musíte zvyknout na stroje z 50-60tých let, jsou prostě z určitých důvodů v módě.Hanit jinému jeho miláčka jen pro vaší osobní averzi k tomu či onomu modelu je podpásovka.Mnozí lidé mají ke svým strojům sylné pouto.I kdybych si motorku třeba celou pochromoval,vám to může být jedno.Nejste předurčeni k jajémukoli diktátu.Přeji všem i těm předválečným jawám starostlivého majitele a hodně sluníčka.Pokud jsem někoho nakrknul tak je to jen dobře třeba se nad sebou zamyslíte a přestanete hanit jiné stroje a názory druhých.    [dan]   25.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste v cervnu 1962 severoam. motocyklovy casopis CYCLE WORLD testoval "kyvacku" JAWA 250 a velmi se libila po vetsine strankach .
Neco z uvodni strany testu jez je na uvedene fotografii :"Cesti lide byli a jsou dobri technici a dobri pracovnici . Pochybujete-li o tom , podivejte se na Ceskoslovenskou Jawu , ktera nabizi celou linii modelu od 50 ccm mopedu prez 175 , 250 a 350-kove dospele motocykly."
Pro zajimavost : mimo nami zname modely meli zakaznici v USA moznost zakoupit verzi se sportovnimi riditky , melkym blatnikem a metalickym lakem . Tento model byl pouzit v uvedenem testu .
Presne o 10 let pozdeji pri testu modelu 362 Californian byli jiz k tomuto stroji skepticti a zdal se jim , jak uvedli , 10 let stary .    [Martin Samson]   16.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jisteze peraci a kyvacky ve sve dobe mimo jine na svetove urovni (a peraci dokonce i pred ni) i byli . Jde jen o to rozlisit obdobi jejich produkce na dobu kdy tomu tak bylo , na dobu kdy jiz technicky stagnovali , na dobu kdy se jiz konkurenci vzdalovali ... a treba jeste na dobu kdy jiz byli konkurenci velmi vzdalene . Na foto je neco z onoho lepsiho obdobi , z testu kyvacky Jawy \\\"354\\\" severoamerickym motocyklovym casopisem CYCLE z dubna 1957 . Redaktorum tohoto casopisu se tocily pod rukama ty nej... motocykly z celeho sveta a pro zajimavost prepisuji napr. zaverecny odstavec testu : \\\"Shrnuto , Jawa 354 je dobre vyrobeny motocykl s velmi zajimavym vzhledem . Akcelerace je excellentni , perovani dobre a detailni zpracovani vynikajici . Motorka je dobre ovladatelna , startuje snadno , je snadne udrzby a atraktivniho zevnejsku . Pro ekonomicky provoz , mimoradny vzhled a vysoky vykon ma Jawa mnoho co nabidnout . Testovany stroj byl porizen od Jawa dealera , Eddie ...\\\"    [Martin Samson]   16.11.2007
Odpověď  Mas pravdu, souhlasim    [Georg]   15.11.2007
Odpověď  TIPPROOLDTIMER jsem přestal kupovat před několika měsíci - je to o ničem. Nevím kolik z Vás si přečetlo stránky p. Švarce co má na i-veteránu, ale on tam přišel vlastně na velmi dobrý nápad - časopis Kývačkář. On by takový časopis (stačil by určitě čtvrtletník) vzhledem k množství majitelů a přízniců těchto strojů mohl být docela úspěšný. Když vidím na pultech novinových stánků to množství časopisů a to nejen motoristických (některé jsou opravdu zoufalé) a všechno se to prodává. Co Vy na to?    [SJ]   09.10.2007
Odpověď  Koukám že vznikla poměrně dlouhá diskuse, mě osobně se články pana Švarce líbí,jeho výklad jsem si pojmenoval jako "švarc systém",o tom že přestanu odebírat Tip už silně uvažuji,a Motorjournal i Motoexpress jsou fajn,ale to už tady bylo řečeno,co se přestat dohadovat a radši jít renovovat.S pozdravem Honza Z.    [Honza Z.]   08.10.2007
Odpověď  Jen pro pana Švarce. Vážený, měl by jste si uvědomit, že žijete v roce 2007, tj. množství řemenáčů a jiných předválečných veteránu se povážlivě tenčí a nebo je často v rukou překupníků a jim podobných. To, že ve svých článcích používáte větnou skladbu z dvacátých let z Vás ještě nedělá většího odborníka, neřku-li snad arbitra na veteránské dění. Nehledě na to, že příspěvek, který jste stvořil níže by byl asi v oněch letech jen těžko publikovatelný.
Za mým níže uvedeným hodnocením Vašich příspěvků MJ si stojím.    [Jarek]   08.10.2007
Odpověď  Je mi údržbáře Švarce upřímě líto,ač žehrajíce na své nuzné poměry a původ, jenom ON vlastní toho JEDINÉHO správného veterána a to řemenáč, Vše ostatní jsou jen starý motorky, popřípadě tuctové stroje nehodné jediného pohledu neřkněme zájmu. To pane Švarc, že jste odborník a pisatel článků do Motor Journalu nemění nic na tom, že z Vašich reakcí zde soudím že jste člověk arogatntní a samolibý a je jenom dobře že Vám nestojí za to, aby jste přispíval sem do veteranfóra, stejně jsme pro Vás všichni jeho čtenáři jenom zapráskaní kejvačkáři.    [Marhoul]   08.10.2007
Odpověď  Pokud se vyjadřujete k Tip Pru tak souhlasím, že je to čím dál horší - mám všechny čísla kromě č. 1 prvního ročníku. jde ot o jestli vůbec dokáží napsat něco o nových jawách. V některým letošním čísle byl článek o pionýrechale to co tam bylo bylo hrozný, hlavně ten novějčí vývoj - od 05 do 23. To by bylo lepší tam radši nc nepsat, protože pokud z tho čerpají mladí, tak potěš pánbůch. Připadlo mě to to tak, jako by uprostřed vypadlo několik odstavců při nutnoti článek zkrátit. Tak je možná lepší číst o něčem, co neznáme a tím pádem nemůžeme mít připomínky.
Motor journal je lepší, a jde jen o to najít někoho kdo článek napíše (o novějších motorkách) a dá ho p. Kupkovi ke zveřejnění (samozřejmě bez faktických chyb).    [JJ]   08.10.2007
Odpověď  Pane Švarc, v příspěvku jste předvedl nebývalou míru nafoukanosti, která Vás určitě nezdobí. Odsudek Vašeho článku měl být napsán diplomatičtěji, ale s jeho podstatou naprosto souhlasím a podporuji názor že v motorjournalu je příliš popisů veteránských akcí a málo popisů zajímavých strojů. Nikdo zatím nezpochybnil kvalitu magazínu a jestli Vám jde o čtenáře, tak se zajímejte o to co chtějí.    [Honza l]   08.10.2007
Odpověď  Pane Švarc,proč urážíte všechny na této stránce? Nezdá se Vám Vaše chování trošku povýšené a buranské?
Od člověka,který se zabývá takovými krásnými motocykly jako Vaše Sarolea bych to opravdu nečekal.

A pro doplnění : pana Kropáčka znám jen velmi letmo,ale jeho přístup k veteránům mně přijde hodně srdeční a zaujatý. A podle mého názoru je zcela nepodstané,zda jde o Bizona nebo řemenáč z roku 1909.    [MONTY]   07.10.2007
Odpověď  Nerad se do takovýchto diskuzí zapojuji, ale udělám vyjímku a přidám i svůj názor. K časopisu Tip pro oldtimer se raději ani nebudu vyjadřovat, to by bylo škoda slov. Kdežto MotorJournal, s tím jsem opravdu spokojen a vždy netrpělivě čekám na další číslo. Články p. Švarce se mě dokonce velice líbí a to nejen pro to že jsou psány řečí doby, kterou obdivuji, ale i z důvodu trochu jiného pohledu p. Švarce. Ač to ode mne, jakožto člověka jenž se zatím spíše specializuje na poválečnou historii Čs. motocyklů, bude znít divně, chápu i jeho odpor ke kývačkám nebo embéčkům. Je třeba si uvědomit, že jsou to stroje, kterých na našich silnicích je stále velmi mnoho a tudíž by rozhodně neměly být upřednostňovány před těmi předválečnými. Ale zase na druhou stranu, proč vyjadřovat odpor ke kývačkám ve veteránském časopisu takto okatě? Je jasné, že to mnoho lidí nepochopí, a nebo ani chápati nechce, ale zbytečně tak jinak úspěšný časopis přichází o některé své čtenáře. Myslím že je třeba vnésti do veteránských řad více tolerance, a hlavně se neurazit hned při prvním nesouhlasném názoru.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2007
Odpověď  A to kupodivu nemám ani jednu kejvačku :-)    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2007
Odpověď  :-)
Velice mě těší, pane Švarci, že máte radost z toho, že někdo reaguje na Vaši práci.
Skutečně si nemyslím, že byste se svým řemenem byl zbohatlý snob, ani mě nezajímá Váš měsíční příjem.
Tím, že o mně napíšete, že jsem neschopný, nebo že nemám na "pořádný" veterán, mě fakt nenaštvete, protože se přece osobně neznáme (což mě těší) a nevíme o sobě navzájem zhola nic.
Jenom jsem psal, že se mi Váš článek hrubě nelíbí a za tím si stojím. Pokud si čtu článek o konkrétní soutěži, tak chci vědět, jaké zajímavé stroje tam byly a kdo vyhrál. Až napíšete článek o chybách renovátorů, pochopím, že alespoň většina statě bude věnována konkrétním vozům s konkrétními chybami.
Navíc mě dost udivuje, že jste letos objevil Piccolu, která v tomto stavu obráží velké veteránské akce už minimálně pět let. Jinak, pokud byl automobil prezentován jako výrobek z roku 1923, bylo to jistě nedopatření- ujišťuji Vás, že majitel tohoto vozu ví přesně, co doma má a nikdy se nesnažil vůz prezentovat jinými ciframi, než mu náleží. Ne, ta Piccola není moje (jak jste si jistě teď vydedukoval), majitele však znám. Ani mně se nelíbí přehršel leštěné mosazi (nikoli pozlacení, jak jste psal v článku), ale na druhou stranu úpravy neznehodnotily žádné originální díly a je na vkusu každého, jak si vůz vyzdobí. Pokud chcete dělat renovační policii, tak hodně štěstí, zřejmě máme oba stejný názor na to, co je správné a co ne, ale způsob, jakým Vy svoje názory prezentujete, mi připadá minimálně nevhodný.
Opakuji: 1) Motor Journal se mi líbí, píšu o tom, co mě na něm zklamalo.
2) To, že něco napsat dá hodně práce, není přece argument. Kvůli jednomu článku, co mi hnul žlučí, si fakt nehodlám zakládat svůj vlastní časopis.
Howg.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2007
Odpověď  Husa se musí nejprve potrefit, aby se ozvala. Jsem rád, že naše fórum navštěvují i redaktoři MotorJournalu. Doufám, že se nenechají odradit narážkami a odlišnými názory, které prostě k diskusím patří. Jistě si všichni rádi přečteme o strojích, které v provozu mohli znát jen naši pradědové.
Ale taktéž si jistě rádi přečteme o strojích, se kterými jsme se běžně setkávali, zvláště pokud se najde někdo, kdo je dokáže zasadit do souvislostí. Troufnu si tvrdit, že právě problematika mladších veteránů, díky mnoha faktorů, může být složitější, než problematika strojů například předválečných. Čím dříve vždy začneme do jejich problematiky pronikat, tím lépe.
A bude hůř. Věkové hranici veteránů se blíží zase jiná generace motocyků a automobilů. Jsme připraveni je přijmout mezi veterány? Dokážeme motivovat majitele k důsledným renovacím či lépe restauracím?
Vykázáním je na okraj našeho zájmu můžeme způsobit nezájem majitelů o dosažení a udržení originality jehož výsledkem budou další pozlacení a kdo ví jak ještě jinak znetvoření němí svědci naší historie.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pepo díky, ale nemyslím si, že zdejšímu osazenstvu má cenu odpovídat nebo něco vysvětlovat. Oni ve své malosti nedohlédnou dál než na špičku své kejvačky. Pro ně budem oba se svými řemeny zbohatlí snobi, co se válejí v penězích, ač oba žijeme od vejplaty k vejplatě a třeba já, jako prostý údržbář nemám ani zdaleka průměrný plat v ČR. Těmito bláboly se jen snaží zamaskovat svoji neschopnost, to že zkrátka na pořádný veterán nemají. A tím nemyslím peníze, ty jsou druhořadé, ale schopnosti vědomosti atd. Páně Kropáčkův duševní průjem mne natolik pobavil, že jsem si jej jednak dal na stránky a druhak zarámoval a pověsil nad monitor. Což byla chyba! Následkem toho nyní nejsem schopen verbálně onanovat, neb pokaždé když o to zavadím pohledem, začnu se děsně tlemit. Myslím, že zde pány necháme v klidu jejich kolektivní kejvačkové samohaně a já se s chutí vrhnu na další svoji onanii. Verbální ovšem! Bohužel, musím zde přítomné zklamat, neb to bude o Benzu z roku 1909, tedy nic, co by místní omezené publikum mohlo zajímat, jelikož takový auťák si fakt nikdy nepořídí. Ale historie je to velmi pozoruhodná, zvláště ve spojení s kladenskou Poldi.

Vojtěch Švarc
P.S.: To bylo poprvé a také naposledy, co jsem sem něco psal. Tak přísahám!    [Vojtěch Švarc]   07.10.2007
Odpověď  Kol. Švarc je sice trochu grafoman (promiň Vojto!:), ale nepřipadá mi, že by zmiňovaný článek o Vidrholci byl nějak negativní, ba naopak, je to jeden z jeho pozitivnějších :-)
Někdo tady dole psal o tom, že subjektivní názory na věc jsou vítaným zpestřením a myslím, že je jedno, zda se jedná o test stroje či názor na nějakou soutěž. Reportáže ze soutěží jsou obyvkle jako přes kopírák, počasí nám přálo, přijelo 150 motorek, první byl ten a ten, blablabla. Kol. Švarc prostě píše o tom co se mu líbí a co nikoliv (opravdu je tak důležité, kdo vyhrál?) , a takovou možnost máme všichni.....
Třeba ta kritika pozlacené lidové piccoly 1923(!) - otázka, co tím chtěl majitel/renovátor sdělit světu mě fascinuje též; o vytuněném embéčku si myslím zrovna totéž co kol. Švarc a jednoho spíkra na soutěži jsem nedávno taky poslouchal....
Když se někomu nelíbí, co tiskne Motorjournal, nechť zajde za p.Kupkou a přinese mu lepší články, nebo si dělá ten časopis sám, ono dělat to měsíc co měsíc v takovém rozsahu zase není taková sranda, viz Motoexpress-klobouk dolů. Aby bylo jasno, taky myslím, že je překejvačkováno, ona ta stará/předválečná historie je přece jen mnohem pestřejší a zajímavější.......    [Pepa]   07.10.2007
Odpověď  jsem již starý veteránista a i když vlastním předválečného čtyřtakta/350 sv/,tak si na rozdíl od pana Kuldy/MOTOJOURNAL/myslím že pérák a kývačka jsou krásné veterány jen trošku mladší.V současné době vlastní tyto stroje absolutní většina mladých a začínajících veteránistů.PŘEDVÁLEČNÉ STROJE vlastníme my staří a nebo postarší zarytí veteránisté a potom několik bohatších takyvetránistů kteří si tyto čtyřtakty za cca 100-200tisíc +tisíce za renovaci mohou dnes dovolit.A až my staří odjedeme do božího ráje /asi na ostrov man za frantem štastným/ bude 99% ČTENÁŘŮ DNEŠNÍ KÝVAČKÁŘI.Tak nevím jestli pan Kulda stojí víc o to 1%!!! Jinak je motojournal o 100% lepší než oldtimer a pan Kulda vynikající odborník a veteránista jakých opravdu moc není!!!!!    [jan novotny]   06.10.2007
Odpověď  JB to co píšeš je tvůj názor, nic víc. Jawa neměla ambici vzrábět motocykly pro fajnšmekry (nebylo jí to dovoleno), ale měla vyrábět dobrou užitnou hodnotu za dobrou cenu a ve velkých seriích a v tomto segmentu výrobců si určitě vedla velmi dobře až do 70tých let. Svedčí o tom mj. hodnocení Angličana Hugo Wilsna v jím vydané Velké encyklopedii motocyklů, kde poposuje J634 takto: "stroj 350 Twin Oilmaster byl velmi moderní, měl dokonce oddělené mazání dvoutaktního motoru a pevný dvojitý rám. Reprezentoval vynikající hodnotu, ale dostal se do nepopulární objemové třídy a neprodával se dobře." JB - píše o medelu z roku 1974 !!    [Lada]   06.10.2007
Odpověď  On je to celkem ověřený obchodní model - nabízet čtenářům možnost snění, když už se to jejich života netýká. A platí o všech časopisech, nejen o autíčkářských. Nemyslím, že na tom je něco v nepořádku. Osobně bych si v časpoise raději početl o závoďácích, nebo prorotypech i přes to, že doma nemám Manxe.    [JzK]   05.10.2007
Odpověď  Petr Kropáček : Jasně , pak jsou , ale takové časopisy akorát těžká snobárna.Proto to nečtu ani nekupuju a radši se přehrabuju v 50 let starých Světech motorů , kde se aspoň dočtu něco zajímavého o stroji co mám doma.Ano , osmičky s 13 hlavou , hotová katastrofa .To taková sedmnáctka se čtyřkama je daleko lepší :-)))    [jawař]   04.10.2007
Odpověď  Teď jsi mi vnukl myšlenku pro námět další diskuse. Od kdy a na základě jakého rozhodnutí se začaly používat osmičky šrouby s 13 hlavou? To by bylo téma pro veteránský časopis...
Koho toto téma zajímá, ať podiskutuje zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=2&idkat=108&idtop=29830    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.10.2007
Odpověď  Ale takováhle situace je obecně ve většině dnešních motoristických časopisů. Všechny ty Autocar, Speed nebo Autorating obsahují články hlavně o vozech pro normálního smrtelníka nedosažitelných. Podle mě pánové z redakcí těchto časopisů nikdy nejeli v ničem rychlejším, než v načipovaném pasátovi, ale píší velmi fundovaně o tom, jestli na dráze sedí lépe Enzo nebo Murcielago.
Stejné je to u veteránistů. Ty drahé staré kousky jsou prostě zajímavější a lidé je neznají- tak se píše o nich. Kdyby se někdo pokoušel dát dohromady článek o kývačkách a panelkách, tak by pak přišly do redakce hromady dopisů od lidí, kteří na 100% vědí, že 356 v roce 1958 dostala na upevnění krytu zadního světla šroubek s šestihrannou hlavou a ne ten šroubek na šroubovák, jako to je vidět na fotce. Kdo to má zapotřebí?
(s tím šroubkem to byl příklad, fakt si nemyslím, že tam patří šestihranná hlava :-)))))    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.10.2007
Odpověď  Myslím , že toto jsou zbytečné dohady i když z nich možná vyplývá
proč je situace taková jaká je . Za veterána se považuje vozidlo starší 25 let a pokud chce nějaký časopis zaujmout širší veteránskou i neveteránskou veřejnost měl by zařadit do programu i ty péráky , kývačky , velorexy atd. Jsou daleko přístupnější
a rozšířenější mezi veřejností než předválečné modely o zahraničních značkách ani nemluvě.A rozhodně si nemyslím , že by starší veteránisté nad péráky a kývačkami ohrnovali nos , jen se podívejte jaká je sháňka po prachobyčejném pařezovi.Stůjme nohama na zemi , né každý si může dovolit ,,opravdového,, oldtimera za statisíce.    [jawař]   04.10.2007
Odpověď  Tak na tohle už reagovat nebudu. Jenom upřesním -těmi zeměmi, kde kývačky dodnes jezdí v a těžkém běžném provizu jsem vůbec nemyslem -"zejména u nás", ale zejména v Indii, Turecku a Egyptu ..    [Honza l]   04.10.2007
Odpověď  Kývačkami Jawa doháněla konkurenci v 50. letech. V 60. letech už právě přestával být zájem o levné jednoduché dvojtakty a lidé požadovali výkonné sportovně stavěné stroje. Mluvíme tedy o západních zemích s tržním hospodářstvím. A v této době již Jawa neměla zde co nabídnout. V této době tak začínají experimenty s motokrosovými deriváty jako Jawa Super Sport, později Jawa Californian, ale to bylo vždy jen východisko z nouze. Armádní motocykly je kapitola sama pro sebe.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.10.2007
Odpověď  No jo- jsou dva druhy lidí- jedni potřebují, aby jejich motorka měla aspoň 180 koní a maximálně 180 kg a druzí dají tak nějak na svůj instinkt.
Když jsem viděl nadávno u Hošťálka v muzeu stroje Herkules, musel jsem se při pomyšlení na péráka pousmát. Jawy skutečně nebyly příliš pokrokové. Ale je pokrok zárukou úspěchu? Podívejme se na nejklasičtější motocykly na světě, Harley- Davidson. Já osobně, jako naprostý laik, absolutně nepoznám, jestli H-D, na které koukám, je z roku 1930, nebo 1960. Ty motorky jsou prostě pořád stejné a přesto přitahují takovou spoustu lidí... U motorek to tedy není tak, že moderní= dobré. Jawa nebyla moderní, ale byla dobrá. Když přijel otec s Velorexem do Anglie, tamější motofandové při pohledu pod kapotu spolehlivě poznali Jawu a mluvili o ni bez posměšků, jaké tam mají pro Škodovky 120 a jaké jsme měli my například pro Trabanty.
Jo, co se týče časopisů- Motor Journal je skutečně zatím to nejlepší na československé scéně (nevyjímaje VETERÁN.SK, který je velmi kvalitní), ale právě o to víc mě zaskočil onen nepříjemný článek, o kterém jsem se níže tak vášnivě rozepsal...    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.10.2007
Odpověď  Já přeci netvrdím, že by jejich kvalita byla nějak zlá, ale to že někde (zejména u nás) jezdí dodnes, je spíše výsledek podmínek na trhu. A ty byly u nás a v zemích kam vesměs byly Jawy exportovány tragické. Kdyby se musela Jawa utkat s přímou konkurencí, tak už by v 60. letech vypadaly její výrobky zcela jinak a lidé by neměli snahu je udržovat 40 let v chodu.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.10.2007
Odpověď  A ještě něco -kam jinam se ubírala světová produkce v době kývaček? Naopak kývačky šly v duchu doby-bavíme se o první polovině 60tých let -cenově dostupné, lehlé a spolehlivé motocykly -dvoutakty. V tomto směru právě kývačka přispěla k tehdejšímu vývoji narozdíl třeba od anglických a amerických značek. A poslední námitka -názor si určitě udělá každý sám, ale takový názor je přirozeně subjektivní, nikoli objektivní.    [Honza l]   04.10.2007
Odpověď  JB -jestli není důkazem kvality, že dodnes jezní v některých částech země v běžném provozu a v těžkých podmínkách mnoho kývaček a to již 40 let, tak skutečně kapituluju. Samozřejmě k posouzení světovosti to nestačí, ale můžu přidat. Proč si tyto motorky vybrala švédská armáda?    [Honza l]   04.10.2007
Odpověď  To, že jich dnes mnoho jezdí není až tak důkazem kvality a už vůbec ne světové konkurenceschopnosti.
Jisté je, že Pérák na světové úrovni minimálně do roku 1948 ve své kategorii byl. V roce 1955 už rozhodně ne. Kývačka již jen doháněla ztráty způsobené mnoha faktory po roce 1948. Je třeba si uvědomit, že světová produkce se postupně začala ubírat úplně jiným směrem a tak naši výrobci paběrkovali ve svých omezených kategoriích.
JZK měl dle mého názoru na mysli spíše přínos světové konstrukci motocyklu. Zde bych však Péráka vyzdvihl, protože jeho designová myšlenka čistých linií prostě neměla konkurenci.
Myslím, že je důležité se na toto téma bavit. Ono totiž bylo popsáno mnoho papíru, který je však ideologicky a nacionalisticky značně zabarven. A ve zmíněných časopisech na kvalifikované zhodnocení marně čekáme. Objektivní názor si musí udělat každý sám. Bohužel.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.10.2007
Odpověď  Velmi se pleteš Jzk. Kývačky skutečně snesly srovnání se světem (stejně jako péráky) a že obstály, o tom svědčí, že jich ještě dnes jezdí mnohde mnoho. A není ješitnost si to myslet, je spíš malost to vyvracet.    [Honza l]   04.10.2007
Odpověď  Když se vrátím k otázce v ůvodu. Dle mého názoru je pořadí časopisů v Čechách takovéhle. ... 1. Motoxpress 2. Motor journal .... 9. Tipro Oldtimer.
V Oldtimeru si počíst o Českém veteránovi je dnes skoro zázrak ....
Hlavně že je tam spousta stránek věnovaných cizím automobilům který v Čechách nikdy nejezdili a jezdit nebudou protože jsou na světě jen tři kusy a ty mají v garážích šejkové v emirátech... No jo oni cizí časopisy moc o českých strojích nepíšou tak pan Gomola nemá co překládat. Ještě že Motorjournal se občas pochlapí a něco se tam dá přečíst. Je jen škoda že nejvíce článků o českých veteránech je v časopise který se spíše zabývá motorkami s mnohem mnohem mladším rokem výroby a vychází pouze 4x do roka. :-( a ke všemu ten časopis je nejlevnější a nestojí ani polovinu co zbývající dva!!!!!!!    [Radis]   03.10.2007
Odpověď  Asi jsem to špatně napsal. Koukněte kolik článků a jakých stačí k naplnění jednoho čísla čtvrtletníku. Motoxpress je prací dvou lidí, kteří prostě nemohou zabrat příliš široké spektrum témat. Nelze tedy tyto periodika ničím srovnávat. Inspirovat se navzájem by ovšem pro ně mohlo být přínosem.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.10.2007
Odpověď  Přijde mi to taková národní ješitnost - vydávat Péraky za konstrukční avantgardu a tvrdit, že kývačky držely krok se světovou produkcí. Z českých strojů by ve světovém měřítku obstály Čechie pro svoji jinakost, možná Pragovky BD a nanenjvýš tak ještě Premiery, ačkoli ty velmi přísně kopírovaly anglickou konstrukční školu (napadá mě cosi o poturčencích). Vrchovka nesnese srovnání se svými současníky ani omylem o pullitru nemluvě. Jediný důvod proč je ctíme je, že jsou "naše"    [JzK]   03.10.2007
Odpověď  Moc se omlouvám Motorjournalu. Tím výlevem jsem v předchozím příspěvku měl na mysli p.Gomolu a Oldtimer. Přesto -pane Bartuš, Vaše logika je podivná -čtvrtletník může rozpitvávat a měsíčník nikoli? A JzK, věřím, že Tvůj názor není osamocený, ale je určitě menšinový. Rozhlídni se na burzách, jaký je podíl mladých a straých fandů a jaký je asi podíl veteránistů kejvačkářů a OHVčkářů. A např. já ač starší ročník fandím kývačkám taky (mimochodem to srovnání se Š120 hodně kulhá, protože kývačky něly ve své době světovou úroveň). Takže já bych doporučil Motorjournalu nepřehlížet domácí produkci -ani poválečnou, protože ta tady ná nejvíc fandů (čtenářů) a narozdíl od JB si myslím že chybí především technické informace.    [Honza l]   03.10.2007
Odpověď  Pár slov na obhajobu záběru Motorjournalu, a to prosím při vší úctě ke Kývačkám a Pérákům. Předválečné čtyřtakty mají mezi veterány přednost. Spousta starších veteránistů ná kývačkách v mládí jezdila a dost dobře nerozumí tomu, co na nich může být tak přitažlivého. Představte si že vaše děti budou jednou obdivovat Škody 105 a budou je tvrdošijně vydávat za kulturní dědictví.    [JzK]   03.10.2007
Odpověď  Vážení. Časopis úrovně MotorJournalu nemá v našich končinách žádnou konkurenci. Kolem jeho redakce se sešlo mnoho renomovaných redaktorů a přispěvovatelů. Já osobně jej odebírám od prvního čísla a ještě mě žádné číslo vážněji nezklamalo. Trochu mi v něm chybí trocha té informovanosti o dění v klubech a politika kolem veteránů obecně, ale absenci tohoto, vzhledem ke snaze o nestrannost časoupisu, chápu.
Motoxpress vychází jednou za čtvrt roku a tak si může dovolit rozpitvat jednoho vetrána na několik stran a neřešit otázku jak zajímavě naplnit 12 čísel do roka. Jinak uznám, že testy historických vozidel mají něco do sebe. Subjektivní pocity vnesou do strohého popisu novou dimenzi.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.10.2007
Odpověď  Ten zmíněný výlev v Motorjournalu si nezaslouží ani zmínku. Jenom bych doplnil, že když sečtu vše zajímavé co přináší tento specializovaný časopis a dám to proti několika pravidelným stránkám v Motoexpresu -při zhodnocení ceny časopisu- pak je volba jasná.    [Honza l]   03.10.2007
Odpověď  Souhlasím s Petrem Kropáčkem ml., MOTOJOURNAL mě už po několikáté opravdu zklamal právě příspěvky pana Švarce, který vypadá, že snědl všechnu moudrost světa. Osobně ho neznám, takže nesoudím, doufám ale, že ne všechny jeho názory a rady budou uvedeny do praxe.    [Jarek]   02.10.2007
Odpověď  Též musím pochválit časopis motoxpress,na nový motorky se taky rád podívám a navíc jsou tam veteráni a to ne jen tak okrajově celá rubrika testujeme historii, v posledním čísle jsou tu čechie asi na 8 stranách s velmi pěknými obrázky,dále pak galerie motocyklů taky výborný nápad a dá se koupit samostatně takže kdo nemá minulá čísla má šanci poskládat celou galerii.    [venca]   02.10.2007
Odpověď  Musím si s Vámi zanotovat a taky si postěžovat.
Nedávno v Oldtimeru otiskli dloooouhý článek, ve kterém reagoval zavilý obdivovatel vydavatelství AGM na kritiku knížky o Jawách od pana Gomoly, která vyšla právě v MotoXpressu- to byla sranda! Nejčastější argument byl ten, že napsat takovou knížku dá hrozně moc práce. Nejvíc mě dostalo, že prý kdybychom se ve svých Jawách nevyznali, tak ani nepoznáme, že jsou v knize chyby.
Tak jsem odložil Oldtimer a vrhnul se s chutí na MotorJournal. Tam mě čekalo další hodně nemilý překvapení: Článek o jízdě "Okolo Vidrholce" od pana Vojtěcha Švarce. Tedy to je síla- pan Švarc na třech stránkách zvládl zkritizovat úplně všechny okolo sebe, sdělil nám, že on by na své soutěži nějaká vytuněná erka nestrpěl, že by radši nestrpěl ani kejvačky, že se mu udělalo mdlo, když poslouchal spíkra na letošních 1000 milích a věnoval dva dlouhé odstavce a čtyři fotografie tomu, že se na několika (slovy třech) veteránech vyskytla zlatá barva. Takže ve výsledku jsem se po přečtení této autorovy verbální onanie pouze dozvěděl, že je to nelítostný odpůrce prakticky čehokoli, ale nedozvěděl jsem se kdo vyhrál, jaké zajímavé auto kromě Buicka a Minervy tam bylo,...
Vím, že dneska je cenzura hodně ošemetná věc a že pan Švarc toho píše do MotorJournalu opravdu hodně, takže by nebylo vhodné o něj přijít, ale pokud budu já čítat podobné články v MotorJournalu i nadále, tak s tím asi taky brzy přestanu.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.10.2007
Odpověď  mám ještě jeden typ - časopis MOTOXPRESS, má dokonce svoje stránky www.motoxpress.cz
Není toveteránský specialista,ale o poválečných českých motorkách je tam hodně čtení.    [MONTY]   02.10.2007
Odpověď  Musím zareagovat. V neděli jsme se byli s kamarádem projet s našimi veterány - Jawičkami a zdravili jsme se s dalšími motorkáři na "poněkud" novějších motorkách a skoro všichni odpověděli /zajímavé je, že nejmíň odpovídají skůtristi a majitelé čínských motocyklů nižších kubatur /to nejsou motorkáři???/ Jeden harleyák skoro spadnul, jak mával!    [gryzzlik]   02.10.2007
Odpověď  Čtenáři časopisů -potvrzuješ to co jsem já napsal nedávno, když řada mudrců na techto stránkách tvrdila, ža poválečné motocykly nejsou vataráni. Samozřejmě, že by se těch témat našlo dost, ale musel by je ale někdo zpracovat a to je problém. A jestli je Němců
8x víc, nežli nás, mají zjednodušeně řečeno 8x víc témat a 8x víc lidí ochotných tato témata zpracovat, tak to musí být někde vidět a my se s tím musíme smířit.
A ještě jedna věc. Od jisté doby na těchto stránkách postrádám angažovanost jwm, což považuju za škodu. Proto tě jwm vyzývám, abys přehlédl hloupé invektivy, protože je tu určitě drtivá - mlčící většina, která tvoje příspěvky dokáže ocenit.    [Honza l]   02.10.2007
Odpověď  Tys na to přišel až teď? Od začátku tam nic moc nebylo. Ale vzhledem k absenci jakékoli konkurence to každý stejně upoval. S nástupem MotorJournalu pro mě nebylo co řešit.

Ostatně i MotorJournal také tak trochu upadá. Když kouknete do obdobných časáků na západě, budete šokováni kvalitou zpracování a tamnějšími tématy. Většinovými tématy jsou zde 50.-70. léta kdy vzikalo nepřeberné množství zajímavých vozidel. Bohužel z této doby se u nás nevyskytuje nic a tedy není o čem povídat, pokud nechceme tyto časopisy kopírovat. Možná kdyby v redakci MotorJournalu nebyly zaujati proti Kývačkám atd. tak bychom se nějaké té změny k lepšímu dočkali.    [Čtenář časopisů]   02.10.2007
 Přidat odpověď   (102) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006