Páni kolegové veteránisti měl bych k Vám jeden dotaz. Kdo si kupujete pravidelně
časopis TIPRO OLDTIMER.. Nevím jestli se to nezdá jen mě, ale připadá mi že je
tam čím dál větší h ...o nebo se pletu???? Co myslíte Vy???? [Radis] 01.10.2007 Přidat odpověď |
|  Zdravím všechny příznivce i odpůrce tištěných časopisů. Od roku 2006 vydávám časopis Autoservis, který jsem převzal od pana ing. Lhotáka, chvíli jsem se snažil vydávat Motorsport-Ing. (česko-anlicky) a Autobazar. Tyto 2 časopisy jsem po několika létech zase zastavil. Malý zájem o předplatné. Od roku 2013 vydávám časopis Oldtimer. Ano, ochrannou známku a archív jsem převzal od pana Gomoly. V roce 2013 jsem vydal 4 vydání (239-242) a v dalších létech časopis vycházel jak se dálo. Teď máme hotové č. 274 tedy celkem 36 vydání v rozsahu kolem 100 stran v průměru. Jsem vydavatel-amatér a navíc to dělám ve volném čase. Ale zajímá mě technika a historie a tomu se věnuji jako znalec. Ale i tato práce mi nevynáši tolik, abych mohl uživit sebe i redakci, což má za následek kulhajícího časopisu. Když našetřím peníze, tak výjde další vydání. Časopis lze číst i přímo na webu (jen pro předplatitele). Z důvodu nepravidelnosti nemáme předplatné na rok, ale na čísla, každý obdrží všech 12 čísel (2 jsou v tom zdarma). Předplatné je za 1.190 Kč a pár informací je na webu Oldtimermagazin.cz. Osobně kupuji všechny veteránské časopisy a v každém najdu něco zajímavého. Akorát už nevím kam s tím:). Milan [oldtimermagazin] 11.06.2019 |
| jenže TiPpro už několik let p. Gomola nedělá a značku časopisu koupil někdo jinej, myslím že někdo z Prahy. Co vím tak Gomola dělá už jen Slavkovský sraz "veteránů". [HonzaBK] 04.02.2016 |
| ano, jsem ocas. Když někdo "upraví" inzerát ze znění prodám díly na Jawu 350 SV na inzerát prodám díly a Jawu 350 SV . Pravda, chybí zde pouze jedno písmenko. Je to možná krávovina, ale když máte denně dvacet telefonátů a poslední o půlnoci, asi budete mít jiný názor. Jsem jinak velice rád že gomola zkrachoval . [Evžen] 02.02.2016 |
| Evžen je vocas, za chvíli to to bude jak v pomocné škole :) jedno téma lepší jak druhé. [Jonášek] 02.02.2016 |
| Zde se jedná o soukromou inzerci a ne o nějaké PR. Co když ten inzerát budeš chtít smazat? To budeš prosit i všechny zloděje, aby ho milostivě vymazali? Možná na to mají nějaký software, ale kde máš nějakou jistotu a záruky? [Karlos] 02.02.2016 |
| Musím souhlasit s Romanem. Opravdu je někdo schopný si stěžovat, že někdo zdarma rozšiřuje jeho inzerát? Co by za to mnohá marketingová oddělení firem dala kdyby jim někdo zdarma šířil inzerci :-) [Lukáš] 02.02.2016 |
| ja teda neviem ale osobne by som bol stastny , ze niekto iniciativne rozsiruje moje inzeraty - zadarmo , bez toho aby som ci i len malickom pohol .... [roman_rk] 02.02.2016 |
| asi je tu někdo chytřejší, než já blbý. Nevím, jak jsem mohl před více než dvaceti lety uvést u inzerátu v Annonci, že si nepřeji aby ho ukrad a upravil Gomola. A použil ve svém plátku. [Evžen] 02.02.2016 |
| Nezastávám se jich ale příště si tam zaškrtni,že si nepřeješ otištění v časopise. [pavel] 02.02.2016 |
| Obdobně krade inzerci i www.eurooldtimers.com. Dnes se prostě krade úplně všechno. I inzeráty. [Karlos] 02.02.2016 |
| v dobách pradávných, když Gomola začínal tak kradl inzeráty z jiných medií a něžně je upravoval. Takže můj inzerát v Annonci ve znění "prodám díl na moto.." se objevil v Gomolovu plátku. Jen vypadlo jedno písmenko - " prodám díl a moto. Takže od počátku lumpárna. [Evžen] 02.02.2016 |
| Časopis Auto&Moto Veterán byl opravdu vydávaný na Slovensku ve VCC Bratislava, a byl distribuovaný prostřednictvím veterancarclubů. Měl české i slovenské přispěvatele a články v obou jazycích. Po 18. čísle zhynul na nedostatek peněz a špatnou platební morálku odběratelských klubů. [labkos] 02.07.2014 |
| To bude on, JB, ale nevim proc si ho pamatuji jako slovensky. Dnes s internetem je to stejne zbytecny, a kulturu tisku nam fenomenalne doplnuje Marcik [jirkam] 02.07.2014 |
| Jednou za čas vyjde i časopis Jana Čejchana Motoxpress. Právě spustil internetové strány http://www.motoxpress.cz a slibuje, že brzy vyjde 28. číslo. [JB] 01.07.2014 |
| V 80. letech vycházel časopis auto & moto veterán - minimálně od roku 1985 do roku 1987. A byl český. Články v něm uvedené jsou dnes již překonané. Úroveň tisku již tehdy nebyla nijak valná, ale ono bylo samo o sobě velikým úspěchem, že se v té době podařilo takový časopis rozjet. [JB] 01.07.2014 |
| Zacatkem se snazili, ale stejne to bylo jen o inzerci, ktera poutala. Ale nekdy v osmdesatych letech, snad 87 vysel ctvrletnik s nazvem Veteran, jen par cisel, ktery mel velmi zajimavy obsah, bez inzerce, asi patnact stran s kvalitnim plakatem uprostred. Vydavali to Slovaci, nevim proc tak rychle skoncil, na tu dobu klobouk dolu [jirkam] 30.06.2014 |
| Joo Annonce :) Dvakrát týdně jsem brzy ráno na ní stál frontu přímo u redakce Na poříčí... Některé inzeráty byly v poledne už staré a neaktuální. Obsadit telefonní budku a rychle volat. To byly časy:) Jinak s těmi časopisy o veteránech to je pravda - člověk dříve byl rád za každý článek a foto. dříve jsem kupoval cokoliv co vycházelo o veteránech a později jsem začal systematicky sbírat MotorJournal, který se mi zdál nejlepší a musím se přiznat, že z jejich prvních čísel jsem byl nadšený. Už jen tou retro stylizací. Ovšem když cenu vyšponovali na 100 Kč a i obsah už nebyl to co dříve, tak jsem od toho ustoupil. Dnes si nic nekupuji, protože je to o ničem. Naposled jsem kupoval Motocykl Classic, které mám všechny tři ročníky, bohužel jich více nevyšlo. :( Naši nakladatelé by se měli nechat inspirovat třeba v Německu. [Jirka12] 30.06.2014 |
| Máme rok 2014. Dnes je situace zcela jiná než v 90. letech. Tehdy ještě nebyl internet a mimo knížek pana Gomoly nevycházelo nic. Býval jsem k jeho knihám velice kritický, ale dnes to již vnímám trochu jinak. Jeho knihy splnily svůj účel tím, že vůbec vyšly. I přes mnoho chyb a nízkou kvalitu textů se v nich objevilo mnoho informací, které v tehdejší době prostě nebylo odkud načerpat. Dnes všeobecně známé Dočkalovy knihy o údržbě motocyklů Jawa za 70. let nebylo možné v té době vůbec získat. Kdo je měl, tak je z ruky nedal. Tyto knihy byly také to první, co bylo internetem šířeno. V hrozných kopiích, ale díky za ně. Tato diskuse je ale spíše o časopisech. Když vyšel Tip Pro Oldtimer, tak v něm nebylo NIC. Zkuste si prolistovat některé z prvních čísel. I přes to NIC je lidé kupovali. Doporučuji podívat se do obsahu kterýchkoliv časopisů z počátků 90. let a porovnat s dnešními. Tehdy by se prodal i časopis s práznými stránkami, jen kdyby jeho název začínal na Moto... Tehdy, na počátku 90. let, se kupoval časopis Svět motorů zejména pro jeho obrovskou inzerci. Inzertního boomu využila Annonce, která se četla v tak velikém objemu, jak se dnes nečtou všechny noviny dohromady. Koho by zajímaly reálie počátku 90. let u nás, vřele doporučuji kouknout na film Nahota na prodej. Ten film je kapitola sama pro sebe a je třeba jej brát s rezervou, ale i přes to o naší porevoluční historii hovoří více než kterýkoli filmový dokument. [JB] 30.06.2014 |
| I knihy "velice odborné" byly snůška okopírovaných článků a doplněny o řadu chyb a nesmyslů. Myslím, že největší pitomost, co se povedlo tomuto vydavateli napsat byl ceník historických vozidel (vydáno někdy ve druhé pol. devadesátých let). [Pavel] 30.06.2014 |
| Po čase jsem opět narazil na tuto diskusi - upoutalo mě to povídání o samohaně. Nicméně diskusi nad vydávanými tiskovinami by bylo možné rozvést o nové tituly. Časopis Oldtimer vychází v nové podobě pod novým vydavatelem. Dokáže někdo okomentovat jeho přínos? Dále vychází internetový časopis VETERÁN distribuovaný ze serveru www.simcacentrum.cz a také časopis Youngtimer a kdo ví co ještě. [JB] 30.06.2014 |
| Já kdysi koupil na aukru starý svazek časopisu motor journal a mezi nimi bylo i pár čísel tipro oldtimeru a nestačil jsem se divit jak je tento časopis opravdu naprosto o ničem. Víc zbytečnej časopis jsem neviděl a po těchto pár omylem zamíchaných číslech jsem ho nikdy nevyhledával a nikdy nekoupil. Takže souhlas , je opravdu k ničemu. Nenašel jsem v něm ani pěkný obrázek aspoň na vystřižení. Prostě nic! [martin S.] 29.04.2012 |
| TIPRO OLDTIMER jsem přestal kupovat před třemi lety,jelikož jeho cenové navíšení na 119,-kč neodpovídalo obsahu časopisu a navíc,se některé články jedlotlivé roky opakovali,asi aby bylo očem psát a co vydávat!Jinak jsem si tento časopis kupoval pravidelně 0d roku 2002,měsíc co měsíc až do konce roku 2009.Nyní již čerpám veškeré informace z internetu a věřte,že je to určitě levnější a informací jsou mraky!:-) [Jára] 29.04.2012 |
| http://www.agm-press.cz/p age7/page7.html tady jsou stránky vydavatele,a současně pořadatele Oldtimer Festivalu ve Slavkově. Doporučuju na festivalu vyhledat přímo pana Gomolu,a vyřídit si to s ním . Já to tak udělal s jednou jeho "knihou" která za 1200,- CZk nepřinášela informaci ani na úrovni reklamního letáku. S kyselým ksichtem a milionem keců sáhnul do kapsy ,vrátil peníze a knihu si vzal zpět.Časopis jsem přestal kupovat už před několika lety,to je opravdu škoda potištěnýho papíru. [Mira] 29.04.2012 |
| Vážení přátelé, nevíte co se děje v Tip pro Oldtimeru? K Vánocím 2011 jsem dostal předplatné tohoto časopisu. Dodnes nemám časopis ani peníze, které jsem chtěl nazpět, protože časopis za nic nestojí. [Josef Šulc] 29.04.2012 |
| Prodám Tatra 600,Kopřivnická verze,rozpracovaná,možnost dokončení.Tel:733133681 [dana dvouletá] 26.10.2008 |
| Náhodou,musim se serveru zastat.kdyby nebyl dobrej asi by nebyl nejužívanější-at inzerujícími tak
kupujícími.No a cenu může dát každý jakou chce,aspon se občas nasmějem.jiný inzerce se do vyšší
sféry nevyšvyhly a z i-veteranu už je inzerce národní.strávil sem tam mnoho hodin,utratil mnoho
tisíc,VZDÁVÁM HOLD TVŮRCŮM... zatím [jaromír] 09.01.2008 |
| Ach jo, to vše jsou důsledky stálého dalšího upřesňování pro méně chápavé spoluobčany. Původně tam
žádné doplňující údaje nebyly, předpokládali jsme, že princip editace apod. musí být každému
naprosto zřejmý. Nebyl... Přiznávám se, že tento pohled mne nenapadl. Že by ten rámeček mohl
někoho tak strašně zmást. Specielně kvůli Vám jsem napsal programátorovi, ať to nějak upraví, třeba
ještě jedním samostatným rámečkem... OK, omluva se přijímá. [Vojtěch Švarc] 09.01.2008 |
| Pane Švarci, přiznávám svou nepozornost, ale podmínky pro vkládání fotografií k inzerátu a to i
fotografií s textem- "foto k předchozímu inzerátu", které jsou napsány v pravidlech,
jsou společně se jménem i bydlištěm ohraničeny obdélníkem s nápisem Neveřejné údaje, které po
přečtení jsem přikládal k zobrazení inzerátu v MotorJournal, tudíš tyto podmínky jsem takto chápal.
Podmínky vložení inzerátu na i-veteranu.cz, jsou napsány pod veřejnými údaji, tudíž o vkládání
opakovaných fotografií tam bohužel není ani zmínky. Tímto již chápu, jak je to s fotografiemi a
omlouvám se Vám. [marian] 09.01.2008 |
| Vážený "Hopíku", já zírám!!! To je poprvé, co na těchto stránkách zazněla pochvala
na náš server. Jsem dojat... ;-) Skoro je mi až líto, jak jsem byl na Vás odměřený, když jste psal
na "admina", což jsem zajisté byl, protože tak činím u všech "provinilců".
Díky za pochvalu, vážíme si jí, a přeji Vám hodně dobrých úlovků v "nesmazané"
inzerci. Vojta [Vojtěch Švarc] 09.01.2008 |
| Tak to musím přiznat i já-myslel jsem, že mi zmizel inzerát jen tak a tak jsem nelenil psal jsem
přes mail správci a opravdu se ukázalo, že je chyba na mé straně-tímto dávám poklonu správci-stránky
jsou dobré až na některé ceny:-( překupníků.Stránka je opravdu vynikajícím nástucem na veterana.cz
na kterém jsem si koupil svoji první motorku a díky této stránce se dozvěděl hodně a poznal také
hodně lidí, kteří dokáží pomoci.Jediné jak tomu předejít je si opravdu dokonale pročíst instrukce a
fakte, která dodržet.Ještě jednou dík za Vaši práci, kterou proto děláte. [hopik=honza] 08.01.2008 |
| Pane Mariane, nedalo mi to a prošel jsem si smazané inzeráty. A ejhle, našel jsem. Je to ta
kejvačka 175/356, že? No, v tom pádě bych Vám doporučil si opravdu přečíst pravidla inzerce. Ta
pravidla, jejichž přečtení jste potvrdil a odsouhlasil při vkládání inzerátu. Zaměřte svojí ctěnou
pozornost na stať "Editace" a na to, co se tam píše o "Foto k předchozímu
inzerátu". A jestli i potom nepochopíte, proč Vám byl inzerát smazán, pokusím se Vám to
vysvětlit, ač tedy opravdu nevím jak. Jednodušeji už to do pravidel opravdu napsat nešlo! [Vojtěch Švarc] 08.01.2008 |
| Pane "Mariane", což takhle hledat chybu napřed sám u sebe? Věřte, že žádný inzerát
"zničeho nic" nezmizí. A když Vám byl inzerát smazán, co se tak zeptat na
"Adminu" místo toho, abyste zde vedl takové "hospodské" tlachy?! [Vojtěch Švarc] 08.01.2008 |
| Bohužel jsem mizením inzerátů na i-veteranu.cz moc nevěřil, ale musím Vám dát za pravdu- dnes mi z
ničeho nic zmizel inzerat, ktery jsem tam vložil!! opravdu pozoruhodné! [marian] 08.01.2008 |
| Naprosto souhlasím s názorem J350OHV, podepisuji se pod něj a věřím. že je to názor většiny. Musím
se naopak usmívat, když tady někdo hezky hovoří o veteránech a pak napíše, že je dobré zabývat se
pouze předválečnými, protože poválečné nebudou nijak zvlášť ceněny. Ono totiž těm opravdovým fandům
jde i o něco jiného, co nemá smysl někomu vysvětlovat. [Lada] 05.01.2008 |
| Bohužel se musím přidat- i já mám poslední dobou potíže se sreverem i-veteran.cz. nejde mi tam
absolutně vložit žádný inzerát- vždy když napíšu text inzerátu a vyplním potřebné údaje, tak se mi
objeví červeně, že jsem použil nesprávné znaky, a at vše překontroluji. Ikdyž to několikrát po sobě
udělám, tak systém můj inzerát stále generuje jako chybný. [marian] 04.01.2008 |
| Po důkladném přečtení celé diskuze jsem dost "udiven a možná i rozhořčen". Sám teď
renovuji obyčejnou Jawu Mustang a ještě obyčejnějšího Maneta S100 a vůbec mi nezáleží na tom, za
kolik bych ho mohl prodat, protože to nemám v úmyslu. Renovace mě výjde určitě na více než 10000 Kč
ale mě to je jedno. Co se týče motorek všeobecně, tak můj favorit je jednoznačně Jawa350ohv, což je
předvál. Ale v žádném případě bych nikomu nekritizoval pěkný stroj i kdyby to by měli být kývačky
nebo pionýři nebo ..... Co se týče i-veteranu, tak jsem měl podobnou zkušenost. Vložil jsem
inzerát a druhý den inzerát nikde. Na i-veteranu už vícekrát inzerovat nebudu. [jawa350ohv] 04.01.2008 |
| i-veteran už není co býval, ale zdá se mi že všeobecně je nakupování veteránských věcí na internetu
strašně předražené, ale když to potřebuji tak musím koupit :-( [jawa350ohv] 04.01.2008 |
| Prokousat se zadáním inzerátu na i-veteran je hrozné. Neustále mi to hlásí použití nepovoleného
slova a nemohu zjistit jakého. Přitom nic závadného dle mého názoru nepíši. Chápu, že je to v rámci
boje s debily, ale čeho je moc, toho je příliš. Také sledujete jak tam ubylo inzerátů obecně? [Als] 03.01.2008 |
| Přidávám jednu osobní zkušenost s inzercí na i-veterán. Před cca dvěmi měsíci jsem nabízel nějaké
kolo v motodílech. Po zadání inzerátu jsem ještě zkontroloval, že inzerát je skutečně zveřejněný a
vše je OK. Druhý den jsem procházel inzeráty a ono ejhle - můj inzerát nikde. Podotýkám, že inzeruji
velice sporadicky, dobře jsem si pročetl podmínky pro zadání a žádný prohřešek proti pravidlům jsem
neodhalil, takže? [arny] 02.01.2008 |
| K inzerci na i-veteranu,musím se zastat pana Vojtěcha Švarce.Sám občas něco prodávám,a když je má
nabídka opravdu zajímavá,vzápětí se ozve dost kupujících.Inzerát poté mažu.......A DĚLÁM TO SÁM.S
pozdravem Krátký [Petr] 02.01.2008 |
| A ještě něco, pane Jiří. Pokud chcete někoho kritizovat, měl byste se především podepsat a ne
se zbaběle schovávat za anonymitu internetu. Právě jsem si prošel smazané inzeráty a hlavně
"blacklist" s "banány". Všechny ty, co dělali - jak to jen říci slušně -
nepořádek v inzerci se mi podařilo identifikovat. Až na jednoho ubožáka, který nejen že se
nepodepsal, ale měl tu drzost pod svoje cinty podepsat mne a uvést můj e-mail. Že byste to byl Vy???
Vojtěch Švarc [Vojtěch Švarc] 02.01.2008 |
| Ach jooo, sice jsem tady něco slíbil, ale teď tedy jako ten "webmaster"...
Vážený pane, a to Vás nenapadlo, že třeba byl onen motocykl již prodán??? A že inzerující tedy onen
inzerát stáhnul, k čemuž slouží kouzelné tlačítko "EDITACE". (račte si přečísti pravidla
i-veteranu!) Ono při tak vysoké návštěvnosti (a při té zmíněné ceně) to jde někdy rychle. Jo,
kdo pozdě chodí... :-)) Představa, že zrovna já bych kupoval ČZ 150 je poněkud úsměvná...
Co se týče Vašeho vyjadřování názoru - tak ten můžete vyjadřovat jak je Vám libo. Ale NE v inzerci!
Od toho je "Forum"! Ostatně - na těchto stránkách jste svoji nevoli také vyjádřil ve
foru. Nebo jste to nacpal ještě i do inzerce? Vojtěch Švarc [Vojtěch Švarc] 02.01.2008 |
| Tak pánové dnes jsem se přesvědčil o tom jak je i-veteran.cz nezávislý.Jsem běžný čtenář internetu a
na i-veteránu.cz se objevil inzerát o prodeji čz150 za 2.000,- Kč. Ráno 27.12. mě docela zaujal a
tak jsem si uložil fotku na svůj PC.Odpoledne 27.12. se dívám opět, ale co vidím není tam a nemůžu
ho najít.Asi pan webmaster (jak uvádí Frediie - p.Švarc) nechtěl být předběhnut v koupi tak si
prostě inzerát smazal a nedal šanci dalším. Dovolil jsem si tedy reagovat a že prodám svůj názor na
cenzuru,stejně tak jako již přede mnou jeden pisatel a ejhle co se stalo.Okamžitě mě byl zakázán
přístup na i-veterán.cz .Myslím,že by bylo vhodnější vysvětlit proč se ztrácí inzeráty a ne
přistupovat takto ke všem,kteří pouze vyjádří svůj názor. [Jiří] 02.01.2008 |
| Za sebe mohu říci je to, že já mlčet nebudu. Mlčením a zamlčováním nikdo nikdy ničeho nedosáhl. To,
že s panem Švarcem zcela ve všem nesouhlasím neznamená, že jej budu přehlížet a že si s ním nebudu
diskutovat. Právě naopak. Rád bych si s ním klidně popovídal i mimo toto fórum. Vy, co jste
zvyklí mlčet, mlčte dál. Od vás totiž nic zajímavého nečekáme. [JB] 27.12.2007 |
| pro JB-já si myslím,že komu se veteráni líbí,tak nehledí na to,jakou má cenu nebo jak jsou
ceněny!!at je to od rumpála až k panelce! [pavel] 26.12.2007 |
| Myslím, že nemá cenu reagovat na názory pana Švarce, protože to spíš vypadá na diagnozu z
přepracování, nebo něco podobného. Podobně bych doporučil poanu JB, aby se nepouštěl do
hlubokomyslných úvah -mlčeti zlato. [Lada] 25.12.2007 |
| Ikdyž jsem níže uvedl, že názory p. Švarce chápu, po přečtení jeho článku na i-veteran říkám „co je
moc, to je moc“. Když si zpětně pročítám články p. Švarce psané pro Motorjournal a srovnám je s
tímto, vůbec bych neřekl že to psala tatáž osoba. Vzpomenu-li třeba úvodník v čísle 4 t.r., kde se
dotyčný vyznává z nepochopení této doby po příhodě v hypermarketu a kde mu vadí být urážen a
ponižován (ostraha po něm chtěla aby si batoh odložil do bezp. schránky), potom nechápu, proč se sám
chová naprosto stejně, tedy proč ostatní uráží. Z toho všeho mě pak p.Švarc musí notně připadat jako
rozdvojená osobnost, na jedné straně jako autor zajímavých článků psaných řečí gentlemana
prvorepublikové doby, a na straně druhé arogantní člověk, který jedním článkem nahází do jednoho
pytle všechny příznivce poválečné techniky a uráží a ponižuje je takovým způsobem, který by v době
kterou tak obdivuje byl nepřípustný. O jeho rozdvojenosti nasvědčuje i více věcí, překvapil mě třeba
tím, že na jedné straně jako obdivovatel předválečných strojů a člověk, jež nesnáší cokoliv
novodobého, napíše na druhé straně článek o užitečnosti použití komaxitu pro renovace (MJ č.10), ale
to je již tak trochu z jiného soudku. Vím že je p. Švarc velmi pracovně vytížen, neboť ihned po
práci tráví patrně mnoho hodin času mazáním nevhodných inzerátů a zakazováním přístupů
nepřizpůsobivým na serveru i-veteran (jehož je webmasterem), přesto by si měl ale najít chvilku, a
popřemýšlet, zda by nebylo vhodnější býti trochu tolerantnější k ostatním veteránistům, neboť dle
mého názoru pak zbytečně svými názory snižuje dobré jméno Motorjournalu i i-veteranu. [Freddie] 25.12.2007 |
| Při čtení tohoto výplodu mně napadlo jediné slovo - DEMAGOGIE. Vážený pane Š. ,takto se
psaly články v Rudém Právu - vytrhnout ze skutečnosti,co se hodí,dopsat nějaký výmysl nebo
polopravdu,a přidat neomezené množství jakýchkoliv argumentů. Výsledek - hon na čarodějnice,nic
jiného mně při čtení nenapadá. Hezký Vánoce. [MONTY] 25.12.2007 |
| Škoda, že pan Švarc napsal své pojednání tak obsáhle. Těžko se potom na něj reaguje. Jistě má
pravdu v tom, že je dobré zabývat se pouze předválečnými a výjimečnými stroji z důvodu uchování
ceny. Velkosériové stroje nikdy nebudou nijak zvláště ceněny a jejich poctivá renovace bude v mnoha
případech ztrátová. Taktéž lze s jistotou souhlasit, že prvorepubliková doba si žádá obdiv a
následování. Bohužel nutno upozornit, že naše dějiny druhou světovou válkou neskončily. A já
bych řekl, že naopak je nutné neustále se vracet k době nedávno minulé a snažit se ji správně
pochopit. Lidé mají snahu rychle zapomínat, případně si historii idealizovat. A právě zde mohou
sehrát svou roli právě ony péráci a kývačky a ostatně vše, co v těchto těžkých dobách vzniklo. OVŠEM
jen v případě dodržení všech zásad správné renovace a nastínění všech historických souvislostí.
A zde je právě největší kámen úrazu. Tak bychom opět mohli začít diskusi na téma 14 šrouby, zda si
majitel může se svým majetkem dělat co chce atd. Chyba totiž není v kývačkách, pane Švarc, ale v
lidech, kteří je vlastní. Směřovat historií techniky zapálené lidi k první republice je jen strkáním
hlavy do písku. Lidé musejí být vychováváni v prostředí, ve kterém se sami pohybují. A zde máme
všichni veteránisté a sdružení značné rezervy. [JB] 25.12.2007 |
| děkuji za zastání,já vlastní také kývačku a jelikož ještě studuji,tak nemám tolik financí na
to,abych si mohl pořídit předválečný motocykl!!k tomu být veteránista musí být zápal!!at je to
předválečny nebo panelka!! [pavel] 25.12.2007 |
| Přestože vlastním několik motocyklů y let 1936,37,45,47,49,52,54 a také i 2 kývačky a
embéčko,přečetl jsem si článek pana Švarce na jeho http://vojta.i-veteran.cz/hav.html ,i když tam
výslovně stojí napsáno následující řádky NEČTĚTE. Nejvíce mě zujala stať ,kde pan Švarc
popisuje "veteránskou akci" .Nemohu se zbavit dojmu, že když nám tady do hlavy cpe jak
jsou řemenové a předválečné stroje považovany za veterán ,kam že on to tedy jezdí na soutěže či
srazy,kde se vyskytují tito individua co nám popsal.Já také rád vyjedu na kývačce,kterou jsem pracně
uvedl do stavu pojízdného a lichoticímu oku,ale jedu na vybranou soutěž či sraz a musím říci že se
mě nestalo že by se takto někdo choval.Je přece věcí pořadatelů,aby při prezenci odmítli a
nepřipustili ke startu řvoucí ,či jinak nezpůsobilou kývačku,kterou sedlá právě popisovaný mladík.
Neházejte pane Švarc všechny do jednoho pytle.Jsou i kývačkáři,které můžeme považovat za
veteránisty.Možná,že pro vás to jsou obyčejné motorky,ale neberte je těm ,kteří do nich něco
investovali a mají je rádi a rádi na nich jezdí. Abych ale odpověděl na otázku o
časopisech.Jednoznačně na první místo musím dát Motoexpress - má jen jednu chybu, že vychází jen 4x
do roka ,dál bych uvedl Motorjurnal a na chvostu TipPro Oldtimer. Ten jsem si koupil z důvodu toho
abych se něco dozvěděl o "pařezu" tedy Jawě 550 ,ale musím říci že článek ,který má v
názvu "Od pařeza po mustanga" aneb pionýrská odysea, se hlavně v té novodobější části
vůbec nepovedl.Z čeho mají potom mladí a posléze kývačkáři čerpat? [Jiří] 25.12.2007 |
| Martin Samson: Měl bych na tebe Martine jednu prosbu, mohl by jsi mi poslat oscanované oba ty články
z toho amerického časopisu s těmi testy jawy/čz 350 a 250? moc Ti děkuji. můj mail je
jawa350typ354@seznam.cz ještě jednou díky marian [marian] 27.11.2007 |
| Plně souhlasím. Také bych ve veteránském časopise uvítal technický koutek. Vždyť například v
časopisu Motoráj něco podobného existuje, bohužel však jen pro současné motocykly. Osobně si
myslím, že hlavním problémem u nás je nedostatečné povědomí o praxi okolo historických vozidel.
MotorJournal barvitě a svědomitě popisuje naši historii, bohužel velice málo prostoru věnuje
problematice, která se okolo veteránů točí v současnosti. To jest počínaje legislativou, třenicemi
mezi kluby a jejich sdruženími, praktikami testování veteránů a konče údržbou, renovováním a
provozem v současných podmínkách. Zde je jasné, že by se nestranný časopis musel vyhranit a tím by
jistě u mnoha kupujících ztratil. Nezbývá nám tedy nic jiného než tuto problematiku řešit na
Internetu. Internet je bohužel pouze jen ubohý Internet. [JB] 27.11.2007 |
| Jak vidno, články pana Švarce vyvolaly bouřlivou diskusi, ale v podstatě zbytečně. Pan Švarc jenom
napsal svůj názor i když poněkud neomaleným způsobem, což však neznamená, že jej za to musíme
ukamenovat. Stačí sednout a napsat lepší články. Jenomže, jestli ona to není práce, fuj. To mi
připomíná, jak jsme jednou na letišti sledovali akrobacii a místní znalec hlasitě komentoval výkony
exhibujícího pilota. Tak jsme mu nabídli, ať vleze za knipl a nám troubům to předvede. Odmítl s
poukazem na svoje pokročilé hemoroidy, ale nebýt toho, to bychom něco viděli. Takže pání kritici,
sedněte a pište. Nebo Vám taky vadí pokročilé hemoroidy? Někomu se líbí řemenáče, jiný přísahá na
Bizona, no a co. Ať se Vám to líbí nebo ne, i ta opovrhovaná stopětka bude jednou patřit ke
kulturnímu dědictví. Vtip je v tom, že se toho většina z nás nedožije. Přečtětě si Tři muže ve člunu
od Jerome Klapky Jerome a dozvíte se jak to je s tím sběratelstvím starožitností. A to se prosím
jedná o text starý více než sto let. Jako by to psal dneska, když se posmívá diskusím tehdejších
sběratelů o tom co patří do vitríny a co na smetiště. Fakt ale je, že na trhu citelně chybí
opravdu odborný časopis o veteránech, MotorJournal i Tipro jsou spíše společenské magazíny, což
platí především pro MotorJournal. Nic proti tomu, alespoň se dozvím kdo je kdo na české veteránské
scéně, kdo zrenovoval něco zajímavého a která akce stála za podívání. Otázka, ale je, zda by se
vůbec vyplatilo opravdu odborný časopis pustit na trh. Rozměry šroubků a složení laků nejspíš nebude
zajímat takový okruh čtenářů, jakým se mohou pochlubit výše zmíněné časopisy. [Lojza] 27.11.2007 |
| Dane, každý ať má co se mu líbí, nebo na co má, jiná otázka je historická hodnota, vzácnost
některých strojů apod. Určitě pokud by jsi měl předválečnou motorku, tak si ji budeš cenit více než
kývačku, už jen z toho důvodu, že při renovaci a uvedení do chodu musíš překonat daleko více
překážek, než u motorky z 60-tých let. Záleží jenom na tobě kam se chceš zařadit, pokud máš radost z
kývaček, pohybuj se ve společnosti kývačkářů a těch co si hrajou na historii a mají něco staršího si
prostě nevšímej. Já mám taky jenom obyčejný motorky, ale ten pocit co máš ty, tak ten tedy nemám,
dobře udělaná motorka si zaslouží pochvalu ať je před, nebo po válce. [Drahonovsky] 25.11.2007 |
| Kupuji jen MOTOXPRES.Mám dvě kývačky a dvě 638-VB.Podle roku výroby to jsou veteráni.Vždycky potkám
chytráka co mě rád poučí,že každá rejže je lepší.Vy jste podobní jen předválečné má historickou
hodnotu.Vaše scestné myšlenky a omezené názory naznačují,jak se snažíte hrát si na něco lepšího.Pro
mě i když si to nebudete chtít připustit jsou nejlepší a nejkrásnější moje stroje.Rˇemenáč si nikdy
nekoupím ale to neznamená,že budu jiné otravovat s tím že mají druhořadou kraksnu.Každému se může
líbyt něco jiného a vy si musíte zvyknout na stroje z 50-60tých let, jsou prostě z určitých důvodů v
módě.Hanit jinému jeho miláčka jen pro vaší osobní averzi k tomu či onomu modelu je podpásovka.Mnozí
lidé mají ke svým strojům sylné pouto.I kdybych si motorku třeba celou pochromoval,vám to může být
jedno.Nejste předurčeni k jajémukoli diktátu.Přeji všem i těm předválečným jawám starostlivého
majitele a hodně sluníčka.Pokud jsem někoho nakrknul tak je to jen dobře třeba se nad sebou
zamyslíte a přestanete hanit jiné stroje a názory druhých. [dan] 25.11.2007 |
|  Jeste v cervnu 1962 severoam. motocyklovy casopis CYCLE WORLD testoval "kyvacku" JAWA
250 a velmi se libila po vetsine strankach . Neco z uvodni strany testu jez je na uvedene
fotografii :"Cesti lide byli a jsou dobri technici a dobri pracovnici . Pochybujete-li o tom ,
podivejte se na Ceskoslovenskou Jawu , ktera nabizi celou linii modelu od 50 ccm mopedu prez 175 ,
250 a 350-kove dospele motocykly." Pro zajimavost : mimo nami zname modely meli
zakaznici v USA moznost zakoupit verzi se sportovnimi riditky , melkym blatnikem a metalickym lakem
. Tento model byl pouzit v uvedenem testu . Presne o 10 let pozdeji pri testu modelu 362
Californian byli jiz k tomuto stroji skepticti a zdal se jim , jak uvedli , 10 let stary . [Martin Samson] 16.11.2007 |
|  Jisteze peraci a kyvacky ve sve dobe mimo jine na svetove urovni (a peraci dokonce i pred ni) i
byli . Jde jen o to rozlisit obdobi jejich produkce na dobu kdy tomu tak bylo , na dobu kdy jiz
technicky stagnovali , na dobu kdy se jiz konkurenci vzdalovali ... a treba jeste na dobu kdy jiz
byli konkurenci velmi vzdalene . Na foto je neco z onoho lepsiho obdobi , z testu kyvacky Jawy
\\\"354\\\" severoamerickym motocyklovym casopisem CYCLE z dubna 1957 . Redaktorum
tohoto casopisu se tocily pod rukama ty nej... motocykly z celeho sveta a pro zajimavost prepisuji
napr. zaverecny odstavec testu : \\\"Shrnuto , Jawa 354 je dobre vyrobeny motocykl s velmi
zajimavym vzhledem . Akcelerace je excellentni , perovani dobre a detailni zpracovani vynikajici .
Motorka je dobre ovladatelna , startuje snadno , je snadne udrzby a atraktivniho zevnejsku . Pro
ekonomicky provoz , mimoradny vzhled a vysoky vykon ma Jawa mnoho co nabidnout . Testovany stroj byl
porizen od Jawa dealera , Eddie ...\\\" [Martin Samson] 16.11.2007 |
| Mas pravdu, souhlasim [Georg] 15.11.2007 |
| TIPPROOLDTIMER jsem přestal kupovat před několika měsíci - je to o ničem. Nevím
kolik z Vás si přečetlo stránky p. Švarce co má na i-veteránu, ale on tam přišel
vlastně na velmi dobrý nápad - časopis Kývačkář. On by takový časopis (stačil by
určitě čtvrtletník) vzhledem k množství majitelů a přízniců těchto strojů mohl
být docela úspěšný. Když vidím na pultech novinových stánků to množství časopisů
a to nejen motoristických (některé jsou opravdu zoufalé) a všechno se to
prodává. Co Vy na to? [SJ] 09.10.2007 |
| Koukám že vznikla poměrně dlouhá diskuse, mě osobně se články pana Švarce
líbí,jeho výklad jsem si pojmenoval jako "švarc systém",o tom že
přestanu odebírat Tip už silně uvažuji,a Motorjournal i Motoexpress jsou
fajn,ale to už tady bylo řečeno,co se přestat dohadovat a radši jít renovovat.S
pozdravem Honza Z. [Honza Z.] 08.10.2007 |
| Jen pro pana Švarce. Vážený, měl by jste si uvědomit, že žijete v roce 2007, tj.
množství řemenáčů a jiných předválečných veteránu se povážlivě tenčí a nebo je
často v rukou překupníků a jim podobných. To, že ve svých článcích používáte
větnou skladbu z dvacátých let z Vás ještě nedělá většího odborníka, neřku-li
snad arbitra na veteránské dění. Nehledě na to, že příspěvek, který jste stvořil
níže by byl asi v oněch letech jen těžko publikovatelný. Za mým níže
uvedeným hodnocením Vašich příspěvků MJ si stojím. [Jarek] 08.10.2007 |
| Je mi údržbáře Švarce upřímě líto,ač žehrajíce na své nuzné poměry a původ,
jenom ON vlastní toho JEDINÉHO správného veterána a to řemenáč, Vše ostatní jsou
jen starý motorky, popřípadě tuctové stroje nehodné jediného pohledu neřkněme
zájmu. To pane Švarc, že jste odborník a pisatel článků do Motor Journalu nemění
nic na tom, že z Vašich reakcí zde soudím že jste člověk arogatntní a samolibý a
je jenom dobře že Vám nestojí za to, aby jste přispíval sem do veteranfóra,
stejně jsme pro Vás všichni jeho čtenáři jenom zapráskaní kejvačkáři. [Marhoul] 08.10.2007 |
| Pokud se vyjadřujete k Tip Pru tak souhlasím, že je to čím dál horší - mám
všechny čísla kromě č. 1 prvního ročníku. jde ot o jestli vůbec dokáží napsat
něco o nových jawách. V některým letošním čísle byl článek o pionýrechale to co
tam bylo bylo hrozný, hlavně ten novějčí vývoj - od 05 do 23. To by bylo lepší
tam radši nc nepsat, protože pokud z tho čerpají mladí, tak potěš pánbůch.
Připadlo mě to to tak, jako by uprostřed vypadlo několik odstavců při nutnoti
článek zkrátit. Tak je možná lepší číst o něčem, co neznáme a tím pádem nemůžeme
mít připomínky. Motor journal je lepší, a jde jen o to najít někoho kdo
článek napíše (o novějších motorkách) a dá ho p. Kupkovi ke zveřejnění
(samozřejmě bez faktických chyb). [JJ] 08.10.2007 |
| Pane Švarc, v příspěvku jste předvedl nebývalou míru nafoukanosti, která Vás
určitě nezdobí. Odsudek Vašeho článku měl být napsán diplomatičtěji, ale s jeho
podstatou naprosto souhlasím a podporuji názor že v motorjournalu je příliš
popisů veteránských akcí a málo popisů zajímavých strojů. Nikdo zatím
nezpochybnil kvalitu magazínu a jestli Vám jde o čtenáře, tak se zajímejte o to
co chtějí. [Honza l] 08.10.2007 |
| Pane Švarc,proč urážíte všechny na této stránce? Nezdá se Vám Vaše chování
trošku povýšené a buranské? Od člověka,který se zabývá takovými krásnými
motocykly jako Vaše Sarolea bych to opravdu nečekal. A pro doplnění :
pana Kropáčka znám jen velmi letmo,ale jeho přístup k veteránům mně přijde hodně
srdeční a zaujatý. A podle mého názoru je zcela nepodstané,zda jde o Bizona nebo
řemenáč z roku 1909. [MONTY] 07.10.2007 |
| Nerad se do takovýchto diskuzí zapojuji, ale udělám vyjímku a přidám i svůj
názor. K časopisu Tip pro oldtimer se raději ani nebudu vyjadřovat, to by bylo
škoda slov. Kdežto MotorJournal, s tím jsem opravdu spokojen a vždy netrpělivě
čekám na další číslo. Články p. Švarce se mě dokonce velice líbí a to nejen pro
to že jsou psány řečí doby, kterou obdivuji, ale i z důvodu trochu jiného
pohledu p. Švarce. Ač to ode mne, jakožto člověka jenž se zatím spíše
specializuje na poválečnou historii Čs. motocyklů, bude znít divně, chápu i jeho
odpor ke kývačkám nebo embéčkům. Je třeba si uvědomit, že jsou to stroje,
kterých na našich silnicích je stále velmi mnoho a tudíž by rozhodně neměly být
upřednostňovány před těmi předválečnými. Ale zase na druhou stranu, proč
vyjadřovat odpor ke kývačkám ve veteránském časopisu takto okatě? Je jasné, že
to mnoho lidí nepochopí, a nebo ani chápati nechce, ale zbytečně tak jinak
úspěšný časopis přichází o některé své čtenáře. Myslím že je třeba vnésti do
veteránských řad více tolerance, a hlavně se neurazit hned při prvním
nesouhlasném názoru. [Freddie] 07.10.2007 |
| :-) Velice mě těší, pane Švarci, že máte radost z toho, že někdo reaguje na
Vaši práci. Skutečně si nemyslím, že byste se svým řemenem byl zbohatlý
snob, ani mě nezajímá Váš měsíční příjem. Tím, že o mně napíšete, že jsem
neschopný, nebo že nemám na "pořádný" veterán, mě fakt nenaštvete,
protože se přece osobně neznáme (což mě těší) a nevíme o sobě navzájem zhola
nic. Jenom jsem psal, že se mi Váš článek hrubě nelíbí a za tím si stojím.
Pokud si čtu článek o konkrétní soutěži, tak chci vědět, jaké zajímavé stroje
tam byly a kdo vyhrál. Až napíšete článek o chybách renovátorů, pochopím, že
alespoň většina statě bude věnována konkrétním vozům s konkrétními chybami.
Navíc mě dost udivuje, že jste letos objevil Piccolu, která v tomto stavu obráží
velké veteránské akce už minimálně pět let. Jinak, pokud byl automobil
prezentován jako výrobek z roku 1923, bylo to jistě nedopatření- ujišťuji Vás,
že majitel tohoto vozu ví přesně, co doma má a nikdy se nesnažil vůz prezentovat
jinými ciframi, než mu náleží. Ne, ta Piccola není moje (jak jste si jistě teď
vydedukoval), majitele však znám. Ani mně se nelíbí přehršel leštěné mosazi
(nikoli pozlacení, jak jste psal v článku), ale na druhou stranu úpravy
neznehodnotily žádné originální díly a je na vkusu každého, jak si vůz vyzdobí.
Pokud chcete dělat renovační policii, tak hodně štěstí, zřejmě máme oba stejný
názor na to, co je správné a co ne, ale způsob, jakým Vy svoje názory
prezentujete, mi připadá minimálně nevhodný. Opakuji: 1) Motor Journal se
mi líbí, píšu o tom, co mě na něm zklamalo. 2) To, že něco napsat
dá hodně práce, není přece argument. Kvůli jednomu článku, co mi hnul žlučí, si
fakt nehodlám zakládat svůj vlastní časopis. Howg. [Petr Kropáček ml.] 07.10.2007 |
| Husa se musí nejprve potrefit, aby se ozvala. Jsem rád, že naše fórum navštěvují
i redaktoři MotorJournalu. Doufám, že se nenechají odradit narážkami a odlišnými
názory, které prostě k diskusím patří. Jistě si všichni rádi přečteme o
strojích, které v provozu mohli znát jen naši pradědové. Ale taktéž si
jistě rádi přečteme o strojích, se kterými jsme se běžně setkávali, zvláště
pokud se najde někdo, kdo je dokáže zasadit do souvislostí. Troufnu si tvrdit,
že právě problematika mladších veteránů, díky mnoha faktorů, může být
složitější, než problematika strojů například předválečných. Čím dříve vždy
začneme do jejich problematiky pronikat, tím lépe. A bude hůř. Věkové
hranici veteránů se blíží zase jiná generace motocyků a automobilů. Jsme
připraveni je přijmout mezi veterány? Dokážeme motivovat majitele k důsledným
renovacím či lépe restauracím? Vykázáním je na okraj našeho zájmu můžeme
způsobit nezájem majitelů o dosažení a udržení originality jehož výsledkem budou
další pozlacení a kdo ví jak ještě jinak znetvoření němí svědci naší historie. [JB] 07.10.2007 |
|  Pepo díky, ale nemyslím si, že zdejšímu osazenstvu má cenu odpovídat nebo něco
vysvětlovat. Oni ve své malosti nedohlédnou dál než na špičku své kejvačky. Pro
ně budem oba se svými řemeny zbohatlí snobi, co se válejí v penězích, ač oba
žijeme od vejplaty k vejplatě a třeba já, jako prostý údržbář nemám ani zdaleka
průměrný plat v ČR. Těmito bláboly se jen snaží zamaskovat svoji neschopnost, to
že zkrátka na pořádný veterán nemají. A tím nemyslím peníze, ty jsou druhořadé,
ale schopnosti vědomosti atd. Páně Kropáčkův duševní průjem mne natolik pobavil,
že jsem si jej jednak dal na stránky a druhak zarámoval a pověsil nad monitor.
Což byla chyba! Následkem toho nyní nejsem schopen verbálně onanovat, neb
pokaždé když o to zavadím pohledem, začnu se děsně tlemit. Myslím, že zde pány
necháme v klidu jejich kolektivní kejvačkové samohaně a já se s chutí vrhnu na
další svoji onanii. Verbální ovšem! Bohužel, musím zde přítomné zklamat, neb to
bude o Benzu z roku 1909, tedy nic, co by místní omezené publikum mohlo zajímat,
jelikož takový auťák si fakt nikdy nepořídí. Ale historie je to velmi
pozoruhodná, zvláště ve spojení s kladenskou Poldi. Vojtěch Švarc
P.S.: To bylo poprvé a také naposledy, co jsem sem něco psal. Tak přísahám! [Vojtěch Švarc] 07.10.2007 |
| Kol. Švarc je sice trochu grafoman (promiň Vojto!:), ale nepřipadá mi, že by
zmiňovaný článek o Vidrholci byl nějak negativní, ba naopak, je to jeden z jeho
pozitivnějších :-) Někdo tady dole psal o tom, že subjektivní názory na věc
jsou vítaným zpestřením a myslím, že je jedno, zda se jedná o test stroje či
názor na nějakou soutěž. Reportáže ze soutěží jsou obyvkle jako přes kopírák,
počasí nám přálo, přijelo 150 motorek, první byl ten a ten, blablabla. Kol.
Švarc prostě píše o tom co se mu líbí a co nikoliv (opravdu je tak důležité, kdo
vyhrál?) , a takovou možnost máme všichni..... Třeba ta kritika pozlacené
lidové piccoly 1923(!) - otázka, co tím chtěl majitel/renovátor sdělit světu mě
fascinuje též; o vytuněném embéčku si myslím zrovna totéž co kol. Švarc a
jednoho spíkra na soutěži jsem nedávno taky poslouchal.... Když se někomu
nelíbí, co tiskne Motorjournal, nechť zajde za p.Kupkou a přinese mu lepší
články, nebo si dělá ten časopis sám, ono dělat to měsíc co měsíc v takovém
rozsahu zase není taková sranda, viz Motoexpress-klobouk dolů. Aby bylo jasno,
taky myslím, že je překejvačkováno, ona ta stará/předválečná historie je přece
jen mnohem pestřejší a zajímavější....... [Pepa] 07.10.2007 |
| jsem již starý veteránista a i když vlastním předválečného čtyřtakta/350 sv/,tak
si na rozdíl od pana Kuldy/MOTOJOURNAL/myslím že pérák a kývačka jsou krásné
veterány jen trošku mladší.V současné době vlastní tyto stroje absolutní většina
mladých a začínajících veteránistů.PŘEDVÁLEČNÉ STROJE vlastníme my staří a nebo
postarší zarytí veteránisté a potom několik bohatších takyvetránistů kteří si
tyto čtyřtakty za cca 100-200tisíc +tisíce za renovaci mohou dnes dovolit.A až
my staří odjedeme do božího ráje /asi na ostrov man za frantem štastným/ bude
99% ČTENÁŘŮ DNEŠNÍ KÝVAČKÁŘI.Tak nevím jestli pan Kulda stojí víc o to 1%!!!
Jinak je motojournal o 100% lepší než oldtimer a pan Kulda vynikající odborník a
veteránista jakých opravdu moc není!!!!! [jan novotny] 06.10.2007 |
| JB to co píšeš je tvůj názor, nic víc. Jawa neměla ambici vzrábět motocykly pro
fajnšmekry (nebylo jí to dovoleno), ale měla vyrábět dobrou užitnou hodnotu za
dobrou cenu a ve velkých seriích a v tomto segmentu výrobců si určitě vedla
velmi dobře až do 70tých let. Svedčí o tom mj. hodnocení Angličana Hugo Wilsna v
jím vydané Velké encyklopedii motocyklů, kde poposuje J634 takto: "stroj
350 Twin Oilmaster byl velmi moderní, měl dokonce oddělené mazání dvoutaktního
motoru a pevný dvojitý rám. Reprezentoval vynikající hodnotu, ale dostal se do
nepopulární objemové třídy a neprodával se dobře." JB - píše o medelu z
roku 1974 !! [Lada] 06.10.2007 |
| On je to celkem ověřený obchodní model - nabízet čtenářům možnost snění, když už
se to jejich života netýká. A platí o všech časopisech, nejen o autíčkářských.
Nemyslím, že na tom je něco v nepořádku. Osobně bych si v časpoise raději početl
o závoďácích, nebo prorotypech i přes to, že doma nemám Manxe. [JzK] 05.10.2007 |
| Petr Kropáček : Jasně , pak jsou , ale takové časopisy akorát těžká
snobárna.Proto to nečtu ani nekupuju a radši se přehrabuju v 50 let starých
Světech motorů , kde se aspoň dočtu něco zajímavého o stroji co mám doma.Ano ,
osmičky s 13 hlavou , hotová katastrofa .To taková sedmnáctka se čtyřkama je
daleko lepší :-))) [jawař] 04.10.2007 |
| Ale takováhle situace je obecně ve většině dnešních motoristických časopisů.
Všechny ty Autocar, Speed nebo Autorating obsahují články hlavně o vozech pro
normálního smrtelníka nedosažitelných. Podle mě pánové z redakcí těchto časopisů
nikdy nejeli v ničem rychlejším, než v načipovaném pasátovi, ale píší velmi
fundovaně o tom, jestli na dráze sedí lépe Enzo nebo Murcielago. Stejné je
to u veteránistů. Ty drahé staré kousky jsou prostě zajímavější a lidé je
neznají- tak se píše o nich. Kdyby se někdo pokoušel dát dohromady článek o
kývačkách a panelkách, tak by pak přišly do redakce hromady dopisů od lidí,
kteří na 100% vědí, že 356 v roce 1958 dostala na upevnění krytu zadního světla
šroubek s šestihrannou hlavou a ne ten šroubek na šroubovák, jako to je vidět na
fotce. Kdo to má zapotřebí? (s tím šroubkem to byl příklad, fakt si
nemyslím, že tam patří šestihranná hlava :-))))) [Petr Kropáček ml.] 04.10.2007 |
| Myslím , že toto jsou zbytečné dohady i když z nich možná vyplývá proč je
situace taková jaká je . Za veterána se považuje vozidlo starší 25 let a pokud
chce nějaký časopis zaujmout širší veteránskou i neveteránskou veřejnost měl by
zařadit do programu i ty péráky , kývačky , velorexy atd. Jsou daleko
přístupnější a rozšířenější mezi veřejností než předválečné modely o
zahraničních značkách ani nemluvě.A rozhodně si nemyslím , že by starší
veteránisté nad péráky a kývačkami ohrnovali nos , jen se podívejte jaká je
sháňka po prachobyčejném pařezovi.Stůjme nohama na zemi , né každý si může
dovolit ,,opravdového,, oldtimera za statisíce. [jawař] 04.10.2007 |
| Tak na tohle už reagovat nebudu. Jenom upřesním -těmi zeměmi, kde kývačky dodnes
jezdí v a těžkém běžném provizu jsem vůbec nemyslem -"zejména u
nás", ale zejména v Indii, Turecku a Egyptu .. [Honza l] 04.10.2007 |
| Kývačkami Jawa doháněla konkurenci v 50. letech. V 60. letech už právě přestával
být zájem o levné jednoduché dvojtakty a lidé požadovali výkonné sportovně
stavěné stroje. Mluvíme tedy o západních zemích s tržním hospodářstvím. A v této
době již Jawa neměla zde co nabídnout. V této době tak začínají experimenty s
motokrosovými deriváty jako Jawa Super Sport, později Jawa Californian, ale to
bylo vždy jen východisko z nouze. Armádní motocykly je kapitola sama pro sebe. [JB] 04.10.2007 |
| No jo- jsou dva druhy lidí- jedni potřebují, aby jejich motorka měla aspoň 180
koní a maximálně 180 kg a druzí dají tak nějak na svůj instinkt. Když jsem
viděl nadávno u Hošťálka v muzeu stroje Herkules, musel jsem se při pomyšlení na
péráka pousmát. Jawy skutečně nebyly příliš pokrokové. Ale je pokrok zárukou
úspěchu? Podívejme se na nejklasičtější motocykly na světě, Harley- Davidson. Já
osobně, jako naprostý laik, absolutně nepoznám, jestli H-D, na které koukám, je
z roku 1930, nebo 1960. Ty motorky jsou prostě pořád stejné a přesto přitahují
takovou spoustu lidí... U motorek to tedy není tak, že moderní= dobré. Jawa
nebyla moderní, ale byla dobrá. Když přijel otec s Velorexem do Anglie, tamější
motofandové při pohledu pod kapotu spolehlivě poznali Jawu a mluvili o ni bez
posměšků, jaké tam mají pro Škodovky 120 a jaké jsme měli my například pro
Trabanty. Jo, co se týče časopisů- Motor Journal je skutečně zatím to
nejlepší na československé scéně (nevyjímaje VETERÁN.SK, který je velmi
kvalitní), ale právě o to víc mě zaskočil onen nepříjemný článek, o kterém jsem
se níže tak vášnivě rozepsal... [Petr Kropáček ml.] 04.10.2007 |
| Já přeci netvrdím, že by jejich kvalita byla nějak zlá, ale to že někde (zejména
u nás) jezdí dodnes, je spíše výsledek podmínek na trhu. A ty byly u nás a v
zemích kam vesměs byly Jawy exportovány tragické. Kdyby se musela Jawa utkat s
přímou konkurencí, tak už by v 60. letech vypadaly její výrobky zcela jinak a
lidé by neměli snahu je udržovat 40 let v chodu. [JB] 04.10.2007 |
| A ještě něco -kam jinam se ubírala světová produkce v době kývaček? Naopak
kývačky šly v duchu doby-bavíme se o první polovině 60tých let -cenově dostupné,
lehlé a spolehlivé motocykly -dvoutakty. V tomto směru právě kývačka přispěla k
tehdejšímu vývoji narozdíl třeba od anglických a amerických značek. A poslední
námitka -názor si určitě udělá každý sám, ale takový názor je přirozeně
subjektivní, nikoli objektivní. [Honza l] 04.10.2007 |
| JB -jestli není důkazem kvality, že dodnes jezní v některých částech země v
běžném provozu a v těžkých podmínkách mnoho kývaček a to již 40 let, tak
skutečně kapituluju. Samozřejmě k posouzení světovosti to nestačí, ale můžu
přidat. Proč si tyto motorky vybrala švédská armáda? [Honza l] 04.10.2007 |
| To, že jich dnes mnoho jezdí není až tak důkazem kvality a už vůbec ne světové
konkurenceschopnosti. Jisté je, že Pérák na světové úrovni minimálně do
roku 1948 ve své kategorii byl. V roce 1955 už rozhodně ne. Kývačka již jen
doháněla ztráty způsobené mnoha faktory po roce 1948. Je třeba si uvědomit, že
světová produkce se postupně začala ubírat úplně jiným směrem a tak naši výrobci
paběrkovali ve svých omezených kategoriích. JZK měl dle mého názoru na
mysli spíše přínos světové konstrukci motocyklu. Zde bych však Péráka vyzdvihl,
protože jeho designová myšlenka čistých linií prostě neměla konkurenci.
Myslím, že je důležité se na toto téma bavit. Ono totiž bylo popsáno mnoho
papíru, který je však ideologicky a nacionalisticky značně zabarven. A ve
zmíněných časopisech na kvalifikované zhodnocení marně čekáme. Objektivní názor
si musí udělat každý sám. Bohužel. [JB] 04.10.2007 |
| Velmi se pleteš Jzk. Kývačky skutečně snesly srovnání se světem (stejně jako
péráky) a že obstály, o tom svědčí, že jich ještě dnes jezdí mnohde mnoho. A
není ješitnost si to myslet, je spíš malost to vyvracet. [Honza l] 04.10.2007 |
| Když se vrátím k otázce v ůvodu. Dle mého názoru je pořadí časopisů v Čechách
takovéhle. ... 1. Motoxpress 2. Motor journal .... 9. Tipro Oldtimer. V
Oldtimeru si počíst o Českém veteránovi je dnes skoro zázrak .... Hlavně
že je tam spousta stránek věnovaných cizím automobilům který v Čechách nikdy
nejezdili a jezdit nebudou protože jsou na světě jen tři kusy a ty mají v
garážích šejkové v emirátech... No jo oni cizí časopisy moc o českých strojích
nepíšou tak pan Gomola nemá co překládat. Ještě že Motorjournal se občas
pochlapí a něco se tam dá přečíst. Je jen škoda že nejvíce článků o českých
veteránech je v časopise který se spíše zabývá motorkami s mnohem mnohem mladším
rokem výroby a vychází pouze 4x do roka. :-( a ke všemu ten časopis je
nejlevnější a nestojí ani polovinu co zbývající dva!!!!!!! [Radis] 03.10.2007 |
| Asi jsem to špatně napsal. Koukněte kolik článků a jakých stačí k naplnění
jednoho čísla čtvrtletníku. Motoxpress je prací dvou lidí, kteří prostě nemohou
zabrat příliš široké spektrum témat. Nelze tedy tyto periodika ničím srovnávat.
Inspirovat se navzájem by ovšem pro ně mohlo být přínosem. [JB] 03.10.2007 |
| Přijde mi to taková národní ješitnost - vydávat Péraky za konstrukční avantgardu
a tvrdit, že kývačky držely krok se světovou produkcí. Z českých strojů by ve
světovém měřítku obstály Čechie pro svoji jinakost, možná Pragovky BD a
nanenjvýš tak ještě Premiery, ačkoli ty velmi přísně kopírovaly anglickou
konstrukční školu (napadá mě cosi o poturčencích). Vrchovka nesnese srovnání se
svými současníky ani omylem o pullitru nemluvě. Jediný důvod proč je ctíme je,
že jsou "naše" [JzK] 03.10.2007 |
| Moc se omlouvám Motorjournalu. Tím výlevem jsem v předchozím příspěvku měl na
mysli p.Gomolu a Oldtimer. Přesto -pane Bartuš, Vaše logika je podivná
-čtvrtletník může rozpitvávat a měsíčník nikoli? A JzK, věřím, že Tvůj názor
není osamocený, ale je určitě menšinový. Rozhlídni se na burzách, jaký je podíl
mladých a straých fandů a jaký je asi podíl veteránistů kejvačkářů a OHVčkářů. A
např. já ač starší ročník fandím kývačkám taky (mimochodem to srovnání se Š120
hodně kulhá, protože kývačky něly ve své době světovou úroveň). Takže já bych
doporučil Motorjournalu nepřehlížet domácí produkci -ani poválečnou, protože ta
tady ná nejvíc fandů (čtenářů) a narozdíl od JB si myslím že chybí především
technické informace. [Honza l] 03.10.2007 |
| Pár slov na obhajobu záběru Motorjournalu, a to prosím při vší úctě ke Kývačkám
a Pérákům. Předválečné čtyřtakty mají mezi veterány přednost. Spousta starších
veteránistů ná kývačkách v mládí jezdila a dost dobře nerozumí tomu, co na nich
může být tak přitažlivého. Představte si že vaše děti budou jednou obdivovat
Škody 105 a budou je tvrdošijně vydávat za kulturní dědictví. [JzK] 03.10.2007 |
| Vážení. Časopis úrovně MotorJournalu nemá v našich končinách žádnou konkurenci.
Kolem jeho redakce se sešlo mnoho renomovaných redaktorů a přispěvovatelů. Já
osobně jej odebírám od prvního čísla a ještě mě žádné číslo vážněji nezklamalo.
Trochu mi v něm chybí trocha té informovanosti o dění v klubech a politika kolem
veteránů obecně, ale absenci tohoto, vzhledem ke snaze o nestrannost časoupisu,
chápu. Motoxpress vychází jednou za čtvrt roku a tak si může dovolit
rozpitvat jednoho vetrána na několik stran a neřešit otázku jak zajímavě naplnit
12 čísel do roka. Jinak uznám, že testy historických vozidel mají něco do sebe.
Subjektivní pocity vnesou do strohého popisu novou dimenzi. [JB] 03.10.2007 |
| Ten zmíněný výlev v Motorjournalu si nezaslouží ani zmínku. Jenom bych doplnil,
že když sečtu vše zajímavé co přináší tento specializovaný časopis a dám to
proti několika pravidelným stránkám v Motoexpresu -při zhodnocení ceny časopisu-
pak je volba jasná. [Honza l] 03.10.2007 |
| Souhlasím s Petrem Kropáčkem ml., MOTOJOURNAL mě už po několikáté opravdu
zklamal právě příspěvky pana Švarce, který vypadá, že snědl všechnu moudrost
světa. Osobně ho neznám, takže nesoudím, doufám ale, že ne všechny jeho názory a
rady budou uvedeny do praxe. [Jarek] 02.10.2007 |
| Též musím pochválit časopis motoxpress,na nový motorky se taky rád podívám a
navíc jsou tam veteráni a to ne jen tak okrajově celá rubrika testujeme
historii, v posledním čísle jsou tu čechie asi na 8 stranách s velmi pěknými
obrázky,dále pak galerie motocyklů taky výborný nápad a dá se koupit samostatně
takže kdo nemá minulá čísla má šanci poskládat celou galerii. [venca] 02.10.2007 |
| Musím si s Vámi zanotovat a taky si postěžovat. Nedávno v Oldtimeru otiskli
dloooouhý článek, ve kterém reagoval zavilý obdivovatel vydavatelství AGM na
kritiku knížky o Jawách od pana Gomoly, která vyšla právě v MotoXpressu- to byla
sranda! Nejčastější argument byl ten, že napsat takovou knížku dá hrozně moc
práce. Nejvíc mě dostalo, že prý kdybychom se ve svých Jawách nevyznali, tak ani
nepoznáme, že jsou v knize chyby. Tak jsem odložil Oldtimer a vrhnul se s
chutí na MotorJournal. Tam mě čekalo další hodně nemilý překvapení: Článek o
jízdě "Okolo Vidrholce" od pana Vojtěcha Švarce. Tedy to je síla-
pan Švarc na třech stránkách zvládl zkritizovat úplně všechny okolo sebe, sdělil
nám, že on by na své soutěži nějaká vytuněná erka nestrpěl, že by radši nestrpěl
ani kejvačky, že se mu udělalo mdlo, když poslouchal spíkra na letošních 1000
milích a věnoval dva dlouhé odstavce a čtyři fotografie tomu, že se na několika
(slovy třech) veteránech vyskytla zlatá barva. Takže ve výsledku jsem se po
přečtení této autorovy verbální onanie pouze dozvěděl, že je to nelítostný
odpůrce prakticky čehokoli, ale nedozvěděl jsem se kdo vyhrál, jaké zajímavé
auto kromě Buicka a Minervy tam bylo,... Vím, že dneska je cenzura hodně
ošemetná věc a že pan Švarc toho píše do MotorJournalu opravdu hodně, takže by
nebylo vhodné o něj přijít, ale pokud budu já čítat podobné články v
MotorJournalu i nadále, tak s tím asi taky brzy přestanu. [Petr Kropáček ml.] 02.10.2007 |
| mám ještě jeden typ - časopis MOTOXPRESS, má dokonce svoje stránky
www.motoxpress.cz Není toveteránský specialista,ale o poválečných českých
motorkách je tam hodně čtení. [MONTY] 02.10.2007 |
| Musím zareagovat. V neděli jsme se byli s kamarádem projet s našimi veterány -
Jawičkami a zdravili jsme se s dalšími motorkáři na "poněkud"
novějších motorkách a skoro všichni odpověděli /zajímavé je, že nejmíň
odpovídají skůtristi a majitelé čínských motocyklů nižších kubatur /to nejsou
motorkáři???/ Jeden harleyák skoro spadnul, jak mával! [gryzzlik] 02.10.2007 |
| Čtenáři časopisů -potvrzuješ to co jsem já napsal nedávno, když řada mudrců na
techto stránkách tvrdila, ža poválečné motocykly nejsou vataráni. Samozřejmě, že
by se těch témat našlo dost, ale musel by je ale někdo zpracovat a to je
problém. A jestli je Němců 8x víc, nežli nás, mají zjednodušeně řečeno 8x
víc témat a 8x víc lidí ochotných tato témata zpracovat, tak to musí být někde
vidět a my se s tím musíme smířit. A ještě jedna věc. Od jisté doby na
těchto stránkách postrádám angažovanost jwm, což považuju za škodu. Proto tě jwm
vyzývám, abys přehlédl hloupé invektivy, protože je tu určitě drtivá - mlčící
většina, která tvoje příspěvky dokáže ocenit. [Honza l] 02.10.2007 |
| Tys na to přišel až teď? Od začátku tam nic moc nebylo. Ale vzhledem k absenci
jakékoli konkurence to každý stejně upoval. S nástupem MotorJournalu pro mě
nebylo co řešit. Ostatně i MotorJournal také tak trochu upadá. Když
kouknete do obdobných časáků na západě, budete šokováni kvalitou zpracování a
tamnějšími tématy. Většinovými tématy jsou zde 50.-70. léta kdy vzikalo
nepřeberné množství zajímavých vozidel. Bohužel z této doby se u nás nevyskytuje
nic a tedy není o čem povídat, pokud nechceme tyto časopisy kopírovat. Možná
kdyby v redakci MotorJournalu nebyly zaujati proti Kývačkám atd. tak bychom se
nějaké té změny k lepšímu dočkali. [Čtenář časopisů] 02.10.2007 |
|
|