MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316084 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 156 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 17.6.2024 18:47  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

CZ 150c


 Nazdar zetkaři,nevíte jestli se už vyrabí na cz 150 c Wape, nebo má někdo s tím zkušenosti,poslední dobou mě zetka občas nechce chytnout, studená chytá dobře,když ji chcípnu a hned nastartuji chytá taky dobře,ale když je vlahá tak se ji nechce ani na roztlačení, po profesionální GO motoru jsem najel 1500 km bez problému, až teď začla zlobit, jinak jede perfektně nevynechává,táhne, ale bojím se ji chcípnout , když jsem daleko od baráku,jaká může byt příčina, už jsem tady pročet všechny možné závady, prosím poraďte jak postupovat při hledání problému. S pozdravem Kumburg.    [kumburg]   08.08.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak odpoved pro vsechny je: rysky se maj prekryvat v horni uvrati. Chytlo to hned potom co sem vyndal kolicek.    [CIJOML]   03.07.2017
Odpověď  Asi by bylo leší koupitVAPE na 6V.    [Jirka.PLZEN]   27.06.2017
Odpověď  Ne, u VAPE usměrnění a regulaci provádí příslušný regulátor v této sadě.    [Martin Štindl]   26.06.2017
Odpověď  Jsem elektrikářský laik. Když dám Vape musím mít ještě selenový usměrňovač? Dík.    [Šťíťa]   26.06.2017
Odpověď  Jeste rychlej dotaz u Cecka se ty rejhy na statoru a rotoru maj potkat v horni uvrati nebo predzapalu? Na netu sem nasel dvoje navody, oba maji stejny text ale lisi se touhle informaci:

MPS moto: v predzapalu: http://www.mps-moto.cz/parts.php?action=parts_deta il&ID=1
fichtlkramek v horni uvrati: www.fichtlkramek.cz/nahled/vape_12v_cz_125c_150c_v ape.html    [CIJOML]   25.06.2017
Odpověď  co je JC? Klidne bych nekam sjel.    [CIJOML]   24.06.2017
Odpověď  Já nevím, vyžebral jsem kdysi na montym jedno z prvnich zapalek, bylo nutné roztáhnout nádrž, protože cívka bula moc "obézní", ale jinak žádné přemýšlení, kabely zafouknuty do silné smršťovačky, černej kabel ke svíčce, chytá na první šlápnutí. Jiskra ale slabá jak čajíček, což je neduh všech starých vape. Před 3mi týdny jsem montoval vape do 350/360 a jak píšeš - jiskra že by to zapálilo kamenou stodolu :-) Já bych snad opravdu věřil, že ten rotor při nýtování pootočili o díru. Pokud máš na dosah JČ, tak by nebyl problém dojet a porovnat, dohodnu s majitelem. Pokud je to vadnej kus, vape není moc ochotné v řešení záruky, ale jde to.    [Pája]   24.06.2017
Odpověď  No tak prostě vyndejte klínek, a nasadte rotor do správné polohy. Tečka.    [Monty]   24.06.2017
Odpověď  Panove potrebuju poradit. Montuju tady kamaradovi VAPE do jeho cecka - rotor A70S-43 a stator A70S-42. Namontoval sem to vklidu, jiskra silna jako noha u prdele a presto to nejde nakopnout. Na tom rotoru a statoru jsou dve rysky. Nekde na netu sem nasel navod ze by se mely prekryvat v horni uvrati. Bohuzel kdyz mam pist nahore tak ty rysky sou cca 5cm po obvodu od sebe. Pootocit to na doury statoru nejde. Skoro mam chut si myslet ze to vape co mi ten kluk dodal je smejd, protoze ta motorka s normalnim zapalkem behala - takze klika spatne slisovana nebude. kladivkovy sem mu montoval taky ja a pred sundanim sem si zkusil ze to chytne.

Poradi nekdo co s tim? Hodil by mi prosim nekdo fotku statoru s civkama jak to mate vy, kterym to chodi? Skoro mam chut si myslet ze ten kus hliniku je pootocenej proti tem civkam...    [CIJOML]   23.06.2017
Odpověď  Pro Céčko je VAPE sada SZ98-1. Rotor přesně pro céčko. 12V instalace. Jednoduchá montáž.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2016
Odpověď  Není tam právě takový rozdíl v ceně a zvlášť pokud si to člověk neudělá sám. Já do toho šel hlavně proto, že jsem tu všechny ty věci měl navíc.
S kvalitou komponent nemám žádný problém. Ostatně používám je na svojí nejčastěji ježděné motorce (Honda DAX) a nikde mě po celé Evropě nikdy nezradila.    [Fifík]   09.01.2016
Odpověď  Díky, to je krásná práce.

Kolem čínskej bezkontaktů už čuchám dávno jako náhrady VAPE, ale ve finále by to pro zákazníka stálo o čtvtinu mín,a to je lepší prodávat osvědčený VAPE.

PS: v Číně lze koupit kompletní kopii VAPE pro Kývačku,ale totální šmejd kvalita.    [MONTY]   09.01.2016
Odpověď  Je to upravené produkční zapalování z motoru konstrukce Honda Monkey. Dnes Čína, ale naprosto spolehlivé. V motoru, kam to patří jsem s tím zatím najel 40tkm a bez problému. Stator má stejný průměr jako ČZ, takže tam se jenom vyfrézujou 3 drážky a vypíchne se větší otvor, aby se tam vešel domek s guferem. Rotor má bohužel jiný kužel, ale to jsem vyřešil nalisovanou vložkou.
Cena (internetové ceny): 300 rotor, 500 stator, 150 jednotka, 150 regulátor, 150 VN cívka + pár kabelů a bužírek, fastony, bratru za 100. Trochu práce, dohromady tak dvě hodiny na soustruhu a trochu vrtání. Ta vložka stojí CNC tak 300, na klasice to zvládne soustružník za cigára v podobný kvalitě. Do dvou tisíc se to celý vleze a ještě zbyde na bublifuk.
Cenu VAPE plně respektuju, protože i když to dělám z nejlevnějších komponentů a nepočítám práci, jsem na půlce ceny. Nějaký sádlo pro výrobce a pro prodejce a ta cena je nakonec skoro nastejno.    [Fifík]   09.01.2016
Odpověď  Jak ho máš dělaný?    [Aleš R] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2016
Odpověď  Pokud ti nevyhovuje VAPE, tak si udělej vlastní, jako já. Za pár peněz, funguje bez problému už asi 2000Km. https://youtu.be/tIdrnn-A36o    [Fifík]   04.01.2016
Odpověď  Nasadit na kužel,a zapojit dva konektory. Kde je problém?
Německy je montáž i s fotkama na www.powerdynamo.de . Tak to stačí přeložit, a dát na Fejsbúk pro celou komunitu.
Tady je montáž na Kývačku, je to skoro stejný: http://montyjawa.cz/index.php?option=com_content&a mp;task=view&id=53&Itemid=1    [Monty]   03.01.2016
Odpověď  Zdravím Vás. ČZ 150 C a VAPE to je peklo. Je možné fotografie s podrobnějším popisem dát na FACEBOOK na stránku https://www.facebook.com/%C4%8CZ-150-c-16078091428 3828/ tam totiž teď toto téma řešíme aktuálně a pro VŠECHNY Zetkaře. Hledáme někoho, kdo to má na zetce a ukázal by pár fotek a odpověděl na pár dotazů. Celkem to hoří, takže pokud tu ještě někdo z Vás je aktivní, pomozte komunitě zodpověďet VAPE dotazy a fotokomuentací zjednodušit instalaci. Díky moc všem. Kuba Svoboda    [Kuba Svoboda]   03.01.2016
Odpověď  Zdravim,bezkontaktní zapalování na čz 125/150C se už vyrábí,zkus www.vape.cz,tam ho najdeš,nabo se s nimi poraď.    [2rr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2011
Odpověď  Díky, já jsem to dneska také objevil.Tak to snad konečně zprovozním. :-)    [Jirka.PLZEN]   25.01.2011
Odpověď  je to kejva, ale princip a zapojení je stejné: http://www.montyjawa.cz/i ndex.php?option=com_conte nt&task=view&id=5 3&Itemid=1 najdeš tam i schéma    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.01.2011
Odpověď  Kdyby někdo ten návod měl, prosím pošlete ho na email: oldtimer.jawacz@seznam.cz    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2011
Odpověď  Zdravím, potřeboval bych návod zapojení VAPE na ČZ 125 T. Před časem jsem jej vymontoval z motoru a ten návod zapojení co byl tomu už nemám... Pomůže někdo? Díky.    [Jirka.PLZEN]   24.01.2011
Odpověď  Boro> Co ty fotecky? Kolega to bude resit na B, at se nevymysli vymyslene...    [Pája]   12.12.2010
Odpověď  To boro: Máš foto? Dík    [G]   01.10.2010
Odpověď  Nazdar, ja som regulátor a ind. cievku od Vape na T-éčku natlačil pod nádrž. Z bloku cez prechodku vychádza čierna bužírka(súčasťou sady) pod nádrž a odtiaľ zasa čierny vysokonapäťový kábel na sviečku. Vyzerá to akoby tam bol zatočený, samozrejme laik nič nepozná, ten kto zetku má tak si všimne, že to je nejak inak než originál ale kto Vape nepozná tak mi aj tak neverí, že tam také niečo mám a predpokladá VN kábel v bužírke.    [boro]   29.09.2010
Odpověď  Takže to znamená dát žárovky na 12 V?    [G.]   02.09.2010
Odpověď  Jenže todle je na Kejvačku,

tady byla řeč o 150 C - to je uplně jiný výrobek a je prostě jen na 12V.    [monty]   01.09.2010
Odpověď  MONTYJAWA.CZ
Zobrazit v plné velikosti
E001 Zapalování VAPE 6V 110W 2 válec (set)
Zapalování VAPE 6V 110W 2 válec (set)
Cena: 4490,00 Kč
Množství: ...
Dostupnost ....    [G.]   01.09.2010
Odpověď  ne, je 12V.    [monty]   01.09.2010
Odpověď  To VAPE je snad 6ti voltové né???    [G.]   01.09.2010
Odpověď  Snímač je uvnitř rotoru, toto zapalování je jiná konstrukce než pro Kývačky.

Měnit uspořádání výrobce asi těžko donutíme, pro těch pár kousků.Je použitý hotový seriový výrobek,pouze přizpůsobený motoru ČZ.Není to speciální konstrukce pro Zetky.

To jedině, až s tím přijdou Čínani.Ale to zase většina lidí nenamontuje se slovy "fuj, čína!"    [Monty]   01.09.2010
Odpověď  Chtěl bych se zeptat kde je umístěn bezkontaktní snímač,na fotce vně rotor nic není vidět.Stejně je škoda že výrobce to nemůže vyřešit sofistikovaněji a vecpat aspoň zapalovací okruh do prostoru zapalování,takto je to v jakémkoliv řešení vidět.    [Martin Štindl]   31.08.2010
Odpověď  Baterie být nemusí co jsem to konzultoval, akorat dle prodejce je potřeba mít zapnutá pořad světla i při startování, aby při nastartování a zapnutí světel nedošlo k nějakému proudové nárazu a k požkození regulátoru, jsou tam dva nezávislé okruhy, rozsvícená světla nemají vliv na startování motoru.V návodu je odběr minimálně 50 W, přední světlo 45W, zadní 10W a parkovačka 5W , při tomto zapojení svítí parkovačka stále s hlavními světly , ani při zapnutí samotné parkovačky by neměl být problém, dle prodejce , že by nebyl odběr 50 W.I houkačka troubí i když je 6v. Malá 12 V baterie by se tam vešla, a zapojit to postaru, akorát to v kaslíku jinak urovnat.Na elektriku tu jsou ,ale jiní odborníci a třeba mají jiný názor na tuto problematiku..Jinak na MPS motu je foto vape na cz 150c i podrobný návod.Při samotné montáži žádný problém nebyl ,vše dokonale pasovalo a místa pro kabeláž je dostatek a seřízení svede každý.    [kumburg]   31.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  další detail    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám fotky v o něco lépším rozlišení - na žádost autora... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2010
Odpověď  kumburg: Díky za fotky. Ty nemáš baterii? V návodu na VAPE jí doporučují...    [Jirka.PLZEN]   31.08.2010
Odpověď  Taky bych poprosil o foto na email: cabadajmachaprevratil@seznam.cz, dík.    [tom]   30.08.2010
Odpověď   http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7063/bat1.jpg

je to sice na předválečce, ale na T to musí jít stejně    [Monty]   30.08.2010
Odpověď   http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7063/inhouse1.jpg    [Monty]   30.08.2010
Odpověď  Má k tomu někdo nějakou fotku?    [Jirka.PLZEN]   30.08.2010
Odpověď  Na T ? Přece do obalu od baterie a kabely protáhnout kolem řetězovýho kolečka .

Znamená to jednu díru do bloku navíc.    [Monty]   30.08.2010
Odpověď  Snažím se VAPE nainstalovat na ČZ 125 T a každá inspirace je dobrá.    [Jirka.PLZEN]   30.08.2010
Odpověď  kumburg: i mně????    [Jirka.PLZEN]   30.08.2010
Odpověď  Tak jsem Ti to poslal, v tom kaslíku by to šlo líp porovnat.    [kumburg]   30.08.2010
Odpověď  Zdravím, mám také zájem o větší fotky : oldtimer.jawacz@seznam.cz
Dík moc    [Jirka.PLZEN]   30.08.2010
Odpověď  Dík za foto, ale fotky jsou hrozně malý, takže to z nich pořádně neni vidět. Neposlal bys mi je v lepším rozlišení na mail - michal@aukett.cz ? Díky    [Michal14]   30.08.2010
Odpověď  Dik za foto, zvažuju totiž taky instalaci Vape a nevím jak tahnout ty kabely.    [P.]   29.08.2010
Odpověď  Podruhé se s fotem polepším, nějak jsem na to nemohl přijít jak to poslat, jinak motorka perfektně chytá i svítí, vzledově je vidět asi 10 cm kabelu mezi pumpičkou a kaslíkem u vidlice.    [kumburg]   29.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  lepší foto    [kumburg]   29.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  VAPE    [kumburg]   29.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  VAPE    [kumburg]   29.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  VAPE    [kumburg]   29.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  VAPE    [kumburg]   29.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  VAPE CZ 150 C    [kumburg]   29.08.2010
Odpověď  O víkendu to nafotím a dám to sem.    [kumburg]   24.08.2010
Odpověď  Nemůžeš sem dat nějake foto jak a kudy jsi tahal ty kabely od toho Wape? Předem díky.    [P.]   24.08.2010
Odpověď  Tak jsem to zrealizovál ve čtvrtek jsem zavolal do MPS moto, prodejce od firmy Vape,velice ochotný prodavač, v pátek rano mě ho pošťačka přinesla ,v sobotu jsem to namontoval,jak jsem to teoreticky popisoval, akorat vývodkou na světla vedu kabel na zhašení motoru,jinak celý svazek od vape a vysokonapěť. kabel do kaslíku,ostatní propojení provedeno původní kabeláží, provedena delší zkušební jízda, vše bez problému, motor má lepší chod, perfektně chytá. Indukční cívka, nezaznamel jsem zatím, že by se se zahřívála v kaslíku.    [kumburg]   22.08.2010
Odpověď  Máš pravdu, s Vape to je absolutně bez problémů. Jinak já mám Vape na všech svých pérácích už někoik let jsem velmi spokojen, perfektně to startuje, svítí to jako ďas a hlavně žádná starost o aku.    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2010
Odpověď  Nazdar chlapy, tak jsem to teoreticky vyřešil, komunikovál jsem s technickým útvarem Vape,a s velice ochotným inženýrem jsem to řešil, civku je možné dát do kaslíku,ale nesmí být obrovnána ničím a namontována na něčem co odvádí teplo, hliníkový držák a podobně, původní kabely i kabel ke svíčce může být delší,takže moje teorie, vysokonapěťový kabel vézt od svíčky provrtanou vysoknapěť. průchodkou , provrtaným kartérem pod řetězové kolečko a k tomu do černé bužírky přidat ještě nějaký kabel, třeba na zhášení motoru a vezt pod spodkem pumpičky u vidlic do bateriového kaslíku , při zkoušce tam je vidět asi 10 cm bužírky , znalec pozná, ale nebije to do očí, ostatní zbylé kabely vézt průchodkov od světel do černé bužírky pod nádrž a do kaslíku a tam vše popropojovat, teoreticky to nevypada vůbec špatně, akorát tou průchodkou od světel táhnou co nejměně kabelu , od vape vede pět kabélu, tam to nějak rozhodit, něco vézt vrchem nelépe vše k cívce a zbytek spodem na dobíjení, aby se to nějak vešlo a to vše spojit z původní elektroinstalací.Kužel na klice je v perfektním stavu ,původní zapalování oprava by vyšla na nějakých 2500 a pořad tam budou vznikat problémy . Na posledním srazu, všichni co jsme jeli na zetkách jsme měli problémy se startováním teplého motoru a já měl problém to vůbec to nastartovat ,tak jsem se rozhodl pro vape.Možná ,že všechno není tak jak si to představuji, Pája a Grizlík mají už nějaké zkušenosti ,tak mě opravte.Zetkám a jejím dodatečným vývojům zdar.    [kumburg]   20.08.2010
Odpověď  Gryzlík - ale musíte si uvědomit, že cívka VAPE je seriový výrobek, žádný speciál pro ČZ 150. Dělat extra cívku pro asi 50 Zetkařů, co si to koupí, to je může ohrát.
A když,.tak by sada nestála 4,ale 6 tisíc - a ž slyším ty řeči, jak je to dražší než motorka.

Další varianta je nějaký zapalování z motorové pily, jak to tady řešili mopedáři.    [Monty]   15.08.2010
Odpověď  Zdar zetkaři,
ač jawista, předělával jsem teď kamarádovi magneto na Vape a řešil jsem to malinko jinak: původním vedením, kde byl kabel osvětlení jsem protáhl vedení kabelů od Vape /+ přidaný kabel na propojení zkratovače na víku motoru/, do průchodky je nasazen falešný kabel. Ten jde pod nádrž, kam jsem po mnoha zkouškách dal cívku, že není vidět a kabel od Vape vychází zpod nádrže ke svíčce. Na první pohled to vidět není /vypadá to, že někdo namontovalhodněš dlouhý kabel od magneta... Je fakt, že ve Vape mohli více přemýšlet - úprava té cívky by pro ně měla být hračkou...    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2010
Odpověď  Dík za radu, kontakty nové prodává Motoren a možná i někdo u nás, máš pravdu ,že v návodech se jím to popisuje, ale motor na céčku nikdo asi neviděl, jedině jak psal Monty tu cívku dát do kaslíku a nějak to tam protáhnout kolem krytu na řetěz, ale dle návodu to nedoporučují.Ještě jednou všem děkuji za odpověď.    [kumburg]   15.08.2010
Odpověď  kumburg> Co se tyce origo zapalka, tak toho najdes v teto sekci tuny. Ted ale me posledni poznatky odzkousene na nekolika motocyklech, kde se projevovala stejna zavada. Nechali jsme previnout 5 civek (u toho pana nekde u Zlina 1800,-/ks) vine vic zavitu, takze by mela byt dle jeho vyjadreni spolehliva jiskra i s slavym magnetem, po namontovani se situace zlepsila, ale horka motorka ktera cca 10-15 minut stala se musela roztlacit. Pred mesicem jsme nechali cvicne posilit 2 magneta. Po namontovani chyta jakkoliv tepla motorka na prvni slapnuti, staci smrdlat magnetem sem-tam kolem uvrate a mydli to krasne jiskry. Toto bylo vyzkouseno na 2 motorkach prohazovanim dilu, aby se vyloucila nahoda, ze se sesly dobre komponenty. Resume - sezen dobrou civku (nech previnout), dej posilit magneto a pokud mas kvalitni kontakty (trosku problem) a kondik, masina pojede a bude vse origo.
Vape - kupoval jsem hned prvni od montyho, pro kamarada. Instalace probehla teprve letos na jare. Rotor je tezsi nez origo, takze se docili pravidelneho chodu, vse funguje bez problemu, zel u Vape nikdo nevidel asi CZ ceckovej motor, takze je treba prekuchat kabelaz, aby se motor vypinal na viku (u 351/352 bude vse OK). Problemem je civka - pod nadrz se nevejde !! (jde tam ale ztuha, coz neni pro provoz to prave orechove) Kontaktoval jsem Vape, jinou nedelaji, udelat drzak alespon v ose nejde. Vzhledem k tomu, ze nadrz byla uz hotova (pred renovaci by nebyl problem o par mm zvetsit tunel na miste civky. Jsme nakonec vyrobili z zav. tyce a platli rozpinak, kterym jsme tunel v miste civky roztahli o 5mm (nadrz je kupodivu jak sejra). Drzak civky je formou objimky, aby sla vycentrovat. Vedeni kabelu je jasne - jak psal monty provrtat pruchodku, kabely do hadicky + zafouknout do smrstovacky a pod nadrz. Zpet od civky. Vypada to pak jako by byl hodne dlouhej kabel od civky. Neni to idealni, ale jde to "zkousnout" S Vape chyta motorka vzdy nepatrne hur, zato spolehlive.
Muj ciste osobni nazor je u C (B,T..) zachranit puvodni zapalko v soucasnosi nejsou akorat kontakty, zbytek se necha relativne snadno poresit. Az bude nejhur a nebude kde brat, dat Vape. U motorek s civkou pod nadrzi (resp dynamobateriovym zapalkem) typu Jawa, perak, CZ 4xx atp. nepremyslet a dat 12V Vape.
Howgh    [Pája]   15.08.2010
Odpověď  Fajfky neodrušené úplně nové jsem koupil v Chotusicích , svíčku tam mám super 17-7, ty jsem koupil úplně nové na kladně, s partou vymetáme burzy tak se ještě něco nového sežene.    [kumburg]   15.08.2010
Odpověď  Oni se ještě prodávají svíčky odrušené rezistorem?Staré svíčky pro ČZ 125 a 150 byly nejpoužívanější PAL Super 14-7,dnes nejpoužívanější jsou asi BRISK Super N17C,já upřednostňuju japonské NKG B7HS(ty jsou ale docela drahé).Je důležité aby byl zapalovací okruh neodrušen,odrušovací rezistory snižují intenzitu jiskry a zatěžují zapalovací cívku.
Jinak u těch světelných cívek může být problém v izolačním válečku na svodovém trnu,originál je z vrstveného papíru.Já ten váleček při generálkách raději vyměnuji za válečky vyrobené z plastové izolace kabelů.Ještě můžou být cívky pouze otočené a tím se jedna přes druhou vybíjí.    [Martin Štindl]   14.08.2010
Odpověď  S tou sponou perfektní nápad,fajfku mám uplně novou neodrušenou, akorát svíčka je asi odrušená, a ty náhradní cívky mam některé z téčka.    [kumburg]   14.08.2010
Odpověď  Cívka se do tunelu nádrže vejde,sice těsně,ale vejde. Kabely k cívce protáhnete vysokonapětovou průchodkou,a červenou bužírkou .
Pokud bude kabel ke svíčce stejné barvy, na první pohled nebude nic vidět,jen dlouhý kabel z motoru ke svíčce s obloukem pod nádrží.

Cívka se tak nezahřívá,aby nemohla být ve schránce, a kabel vedený v krytu řetězu ochrání panceřová trubka(nebo obyčejná ocelová trubička 12X1)    [Monty]   14.08.2010
Odpověď  Civka je původní, nikdy nepřevíjena,světla ,nešel proud od cívek k průchodce, asi chyba u propojení cívek na tom čepu.vysokonapěťová průchodka se zdá uplně nová, né žádná replika, akorát ta cívka, když k ní čichnu, tak cítím jako spáleninu.Mám ještě jedno kompletní zapalování, tak to namontuji a uvidím co to udělá, vape by bylo perfektní ale cívka by měla být pod nádrží z duvodu chlazení ne v kaslíku a to bude blbě vypadat z kabelem z vrchu,ke svíčce.V navodu na zapalování se to pěkně píše, ale jak to udělat je horší,aby kabely nenarušily vzhled.    [kumburg]   14.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak zapalovací i světelné cívky jdou zaměnit i z Téčka na Céčko a naopak,rozdíl je jen v šířce jáder.To že škrtají o magneto bude možná ohnutými stahovacími šrouby,nebo nejsou dostatečně přitlačené k ose.Před utažením šroubů se nejlépe přitáhnou kroužkovou sponou(foto).Jestli ani tohle nepomůže,tak jsou na magnetu špatně usazené pólové nástavce.    [Martin Štindl]   14.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nesvítilo to z jakého důvodu?světelné cívky jsou oproti zapalovacím spolehlivé.Navíc na ježdění je lepší mít funkční okruh světla/dobíjení,takto jen nutné akumulátor často dobíjet.Jinak předstih může být větší,u Céčka by měl být 4 - 4,5mm,u ČZ 125 B/T je dokonce 5mm.Lépe zkontrolovat ten VN snímač,ohmetrem změřit přechodový odpor okouknout trn a pružinku kontaktu - já těm celobakelitovým snímačům moc nedůvěřuji a raději je předělal na připájení s vodičem(foto).Zapalovací cívka je původní nebo převíjená?Fajfka je bez odrušení?    [Martin Štindl]   14.08.2010
Odpověď  Ďekuji za odpověď. Světla mě od generálky nešlý,to jsme tady rešili, tak jsem svítil diodama na akumulátor a svítivost je dost velká, kdyby mě čapli tak jsem měl propojený hlavní světla též na baterku, tak jsem se v tom nechtěl vrtat, protože zetka jela, chytala, až teď mám potíže jak jsem psal, odtrh 0,4, předstih 3,50, svíčka správná,pruchodka bakelitová, vypadá jako nová, odtrh na svíčce dle návodu,jezdím po veteránských soutěžích, tak potřebuju aby to šlapalo, protože jsem dost daleko od baráku a poslední dobou to začlo zlobit jak jsem psal a to vape je asi spolehlivý,a tak se o to zajímám, ale nerad něco objevuji co ostatní již mají vyzkoušený,nahradních dílu na zapalování mám dost,ale nerad bych dělal mechanika na cestě.    [kumburg]   14.08.2010
Odpověď  Já to VAPE pro jem neměl možnost so prohlédnout,nevím jestli by se jeho cívka vešla pod nádrž.U Jawa-ČZ 150/352(125/351) by to určitě problém nebyl,tam by se vešla do šachty spínací skříňky,u ČZ 125/150C je pod nádrží mezera o šířce 48-50mm - chtělo by to rozměry té cívky VAPE.Umístit cívku do schránky by šlo,ale zase by se musela udělat díra pro VN kabel a vést kabel vnitřkem krytu řetězu je riskantní - tam kmitá řetěz a ten by rozerval izolaci.
Ty potíže snad proraženou cívkou nebudou,to by motor po zahřátí začal vynechávat motor.Podle popisu ty potíže souvisí se zahřátím motoru - možná špatně zvolená svíčka,zvětšení mezery mezi jádrem cívky a magnetem.Odtrh je v pořádku 0,4mm a předstih 4,5mm? VN snímač je celobakelitový?Žárovky 25/25W svítily za jízdy dostatečně?    [Martin Štindl]   14.08.2010
Odpověď  Chlapy jaký máte názor dát do cečka vape, nebo jestli to někdo realizoval, poraďťe, včera jsem původní zapalování rozebral,šachoval s cívkama, nakonec jsem tam musel tam dát tu původní, ostatní mě škrtaly o rotor, vyhazel jsem světelný cívky,zetka jede, chytá,dal jsem místo žárovek diody a ve předu svítím přez parkovačku, ale je to dočasný řešení.Poprosil bych pana Martina , ten mě už několikrát poradil,jak by to řešil, to vape bych tam rád namontoval,ale jak jsem psal něják inteligentně.    [kumburg]   14.08.2010
Odpověď  hodně blbě - bud cívku dát pod nadrz a privod protáhnout vysokonapetovou pruchodkou .

Nebo cívku dát do zadni schránky a kabel ke svicce táhnout vnitřkem krytu řetězu.

Nic z toho neni jednoduchy,ani dokonaly,ale lepší nápad nemám.    [monty]   10.08.2010
Odpověď  Dík za odpověď, ale jak to tam inteligentně udělal, aby to vypadalo původně, a nikdo nic na první pohled nepoznal.    [kumburg]   10.08.2010
Odpověď  tak lépe http://www.montyjawa.cz/components/com_virtuemart/shop_image/product/ba5afd6f52433b2aec21fb47cd4350f 5.jpg    [Monty]   08.08.2010
Odpověď  ano, ada VAPE pro 150 existuje, tady je nabídka

http://www.montyjawa.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id= 382&category_id=10&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26    [Monty]   08.08.2010
 Přidat odpověď   (78) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006