Ahoj mám dotaz? Byly na počátku 50tých let nutné helmy na motorky? Pokud ano tak jaký typ patří k ČZ 150c? [Michal] 23.04.2012 Přidat odpověď |
| na Mustangu jsem jezdil jen s brýlemi ještě v roce 1988 pak jsem přesedlal na 175ccm a tam už byla helma nutná [Michal] 12.02.2023 |
| a drobnost- někdy do roku 1966 nebyly přilby povinný, takže se jich vyrábělo a prodávalo málo. A potom se zaváděla povinnost postupně, napřed pouze na 350 ccm, a mimo obec. Ještě 1980 nebyla přilby povinný na Pionýrech do 50 ccm. Přesný data nevím, to si někde najdete. [Monty] 12.02.2023 |
| Jawarmaniak: Tvá přilba, tj kokos s nýty, nespadá do doby kolem roku 1960, nýbrž se tyto helmy vyráběly od roku 1966 do první poloviny 70. let. Od roku 1958 do roku 1965 se dělaly obšívané kokosy, nejprve vzadu s bílým výstražným trojúhelníkem, později bez něj a nakonec verze s kšiltem. Od roku 1966 se začla vyrábět nová generace přileb a souběžně se dělaly přilby kterou máš ty, pak nýtované,,jetky " a jako alternativa k nim i přilba, která měla lehce kryté pouze spánky jezdce a tvarem připomínala tak trochu německou vojenskou přilbu z dob druhé světové války. [Paul von Starkenbach] 12.02.2023 |
| Pája: Taky řešení :) martin S: Kokos byl ve své době pro provoz na pozemních komunikacích homologovaný. A když už něco homologované bylo, tak tomu homologaci vzít zpětně nemůžeš. Je to to samé, jako bys chtěl zakázat Š120 proto, že nemá vzadu bezpečnostní pásy. Kokos používat můžeš a švestičky ti nemůžou říct ani popel ;) [jawarmaniak] 24.04.2012 |
| jawarmaniak>Helma zacala byt povinna na m.motocyklu cca od roku 86-7. Na zaklade tohoto predpisu jsem prodal vsechny padesatky... [Pája] 23.04.2012 |
| Mě by docela zajímalo jak je to s možností jezdit v přilbě "žalud"? Myslím, že kvůli tomu, že nemá chráněný týl se v ní už jezdit nesmí. Ten kokos by už dnešní normy asi taky nezvládl, ale jezdí se v něm běžně, ale o tom žaludu mám pocit, jsem už slyšel, že je přímo zakázán. Je to tak? [martin S.] 23.04.2012 |
| Další zajímavost je,že závodníci raději jezdily v "kokosech",samozřejmě angl. zn. Cromwell apod.,než v "JETkách".Viz. konec 60.let a zač. 70.let (Hailwood,Agostini,Šťastný,Staša,Read atd.) Poté nasadily už integrálu... [Jirka12] 23.04.2012 |
| na pionýru nemusela být přilba (pokud si dobře pamatuju) snad ještě ani na počátku 80. let. [jawarmaniak] 23.04.2012 |
| Jen pro zajímavost.Designem těchto přileb "přes uši" se výrobci inspirovali u stíhacích pilotů.Proto asi dnes všeob. název "JET". Jinak o léta vzniku přileb ani moc nejde.Podstatné je,že v první polovině 50.let se přilba neřešila.Spíš se řešilo aby ti neulítla čepice :) Koneckonců i já si ještě pamatuji,že na malý motocykl(do 50ccm),se nemusila nosit přilba,nýbrž pouze brýle. [Jirka12] 23.04.2012 |
|  <- [jawarmaniak] 23.04.2012 |
|  Tak se omlouvám za mystifikaci. Ta přilba nového provedení nebyla v roce 64, ale až v roce 65 [jawarmaniak] 23.04.2012 |
|  Jedna z prvních zmínek o našich přilbách: Svět Motorů - srpen 1956.Ovšem tyto přilby přišly na trh zhruba v pol. r. 1957. Mám přesně takovou,ale již v novém laku s logem ČZ(!):) [Jirka12] 23.04.2012 |
|  První články o přilbách se objevují ve SM během roku 58. Jednalo se o tzv žaludy nejdříve bez, později se štítkem. V roce 64 pak SM uvádí jako novinku kokosy s pevnou částí, chránící uši. Tedy nejstarší je ta první z Dolinových odkazů, pak poslední a "nejnovější" ta prostřední. Já používám - viz foto - dobově spadá někdy do doby kolem roku 60. Mám jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Výhodou je, že má zadní koženou výstelku odnímatelnou, takže v létě, když chci, aby hlava víc luftovala, tak ji prostě sundám. Naopak při chladnějším počasí je to k nezaplacení a navíc na uších to dost drasticky snižuje slyšitelný hluk motoru, což u zetky není rozhodně k zahození... [jawarmaniak] 23.04.2012 |
| PS: Ono se tehdy spíše řešila branná zdatnost "...a umění střílet na té 125c ze vzduchovky" a politická organizovanost (Svazarm),..ty přilby, svícení a tak to přišlo až později se stále se nesnižujícím počtem mrtvých na silnicích,... [Dolin1] 23.04.2012 |
|
|