MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316009 příspěvků |8172 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 17.5.2024 14:33  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Karburátor


 Zdravím, chěl bych se zeptat... Zetka mi chytá na první šlápnutí ale jak se zahřeje tak nedrží volnoběh a když chcípne tak jí pak nenastartuji, I když přecupuji karbec tak je svíčka suchá. Muže být špatný karburátor? Když je studená tak zase chytne a drží volnoběh    [Petr]   05.04.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  No mám v tom hokej, ibaže ty si si dal vlastný gol.    [tibisz]   08.04.2009
Odpověď  tibisz: Máš v tom hokej. Samozřejmě není jedno jaký je zdvih kontaktů, ale vzhledem k tomu že u těchto typů magnet je vačka pevně nanýtovaná na rotoru s magnety a nelze s ní samostatně otáčet tak jednou z možností k dosažení správného magnetického odtrhu je změna zdvihu kontaktů. Pokud zdvih leží v rozumném rozmezí asi 0,2-0,8mm tak to celkem ničemu nevadí.
Předstih se seřizuje až následně a zcela samostatně a nezávisle, natáčením celé desky.
Celý proces zapálení a hoření směsi ve válci je mnohem složitější a vliv samotného předstihu na chod motoru je u dvoutaktů příliš přeceňován, takže pokud leží předstih v nějakém rozmezí poblíž doporučené hodnoty tak je to v pořádku.    [Tomáš S.]   08.04.2009
Odpověď  Tomaš S: to je k príspevku na www. veteranforum...    [tibisz]   07.04.2009
Odpověď  S tým veľmi nesuhlasím, že je jedno, aký je zdvih kontaktov prerušovača-0,2-0,8. Veľký pridáva predstih a zapáli ďaleko pred HU, motor klepe nemá výkon a prehrieva sa lebo tlakom palivo vzblkne samozápalom. Malý zapáli pozdejšie a palivo dohára ďaleko za HU čím sa nevyužije palivo, nemá výkon... Magnetický odtrh je správne nastavený, ale tieto motory maju pevný predstih, ktorý sa nastavuje vzdialenosťou kontaktov a natáčaním základnej dosky a nie magnetu. Točenie karburátorom nemá význam, ak nemáme v poriadku elektriku, preto je výhodnejšie prepojiť magnetoelektrické zapalko na elektrické, nastaviť karburátor a potom sa vrátiť k elektrike.    [tibisz]   07.04.2009
Odpověď  Petr:Karburátor může být špatně seřízen,ale začněte zapalováním jinak na to nepřijdete.
Proměřte odpor VN části zapalovací cívky.Měl by se pohybovat asi mezi 4-5 kiloohmy.
Přečtěte si starší příspěvky,obzvláště pozorně např.tenhle: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=14672.
Až provedete seřízení projeďte stroj.Jestli po zahřátí bude chod na volnoběh nepravidelný a motor nepůjde za plynem,obohaťte směs šroubem volnoběhu a zvednutím jehly o jeden zářez.Podle opotřebení komínku bude jehla na 2-4 zářezu od vrchu.
Použití správné hlavní trysky,nového kondenzátoru a teplé svíčky (PaL 14-7,Brisk N 19) je samozřejmé.    [Tomáš S.]   06.04.2009
Odpověď  Přesně tak, pak už jde jet na půl plynu a pak už střílí zpátky do sání a pak chcípne, je cívkou.... na 99%    [Tomáš]   06.04.2009
Odpověď  To že na vzduchu hází jiskru ještě neznamená že dává výboj i při kompresi ve válci.I proražená cívka po zahřátí dá znatelnou jiskru na vzduchu.Ještě zkusit jiný karburátor a pokud potíže nepřestanou,tak to opravdu značí na vadnou cívku.
U proražené cívky většinou motor po zahřátí začíná vynechávat a při přidávání plynu střílí.Po vypnutí světel by se měl chod motoru ještě na chvíli zlepšit-potom zase začne vynechávat a už ho ani s přidáváním plynu nelze udržet v chodu.    [Martin Štindl]   05.04.2009
Odpověď  Když by byla proražená cívka, tak by to přeci neházelo po zahřátí jiskru ? Ale mě jiskru normálně hází. Nebo jak mám poznat že to je cívkou ?    [Petr]   05.04.2009
Odpověď  Spíše je proražená zapalovací cívka,po zahřátí začne motor vynechávat a nakonec zdechne,po vystydnutí jde opět nastartovat.    [Martin Štindl]   05.04.2009
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006