Zdravím, chěl bych se zeptat... Zetka mi chytá na první šlápnutí ale jak se zahřeje tak nedrží
volnoběh a když chcípne tak jí pak nenastartuji, I když přecupuji karbec tak je svíčka suchá. Muže
být špatný karburátor? Když je studená tak zase chytne a drží volnoběh [Petr] 05.04.2009 Přidat odpověď |
| No mám v tom hokej, ibaže ty si si dal vlastný gol. [tibisz] 08.04.2009 |
| tibisz: Máš v tom hokej. Samozřejmě není jedno jaký je zdvih kontaktů, ale vzhledem k tomu že u
těchto typů magnet je vačka pevně nanýtovaná na rotoru s magnety a nelze s ní samostatně otáčet tak
jednou z možností k dosažení správného magnetického odtrhu je změna zdvihu kontaktů. Pokud zdvih
leží v rozumném rozmezí asi 0,2-0,8mm tak to celkem ničemu nevadí. Předstih se seřizuje až
následně a zcela samostatně a nezávisle, natáčením celé desky. Celý proces zapálení a hoření
směsi ve válci je mnohem složitější a vliv samotného předstihu na chod motoru je u dvoutaktů příliš
přeceňován, takže pokud leží předstih v nějakém rozmezí poblíž doporučené hodnoty tak je to v
pořádku. [Tomáš S.] 08.04.2009 |
| Tomaš S: to je k príspevku na www. veteranforum... [tibisz] 07.04.2009 |
| S tým veľmi nesuhlasím, že je jedno, aký je zdvih kontaktov prerušovača-0,2-0,8. Veľký pridáva
predstih a zapáli ďaleko pred HU, motor klepe nemá výkon a prehrieva sa lebo tlakom palivo vzblkne
samozápalom. Malý zapáli pozdejšie a palivo dohára ďaleko za HU čím sa nevyužije palivo, nemá
výkon... Magnetický odtrh je správne nastavený, ale tieto motory maju pevný predstih, ktorý sa
nastavuje vzdialenosťou kontaktov a natáčaním základnej dosky a nie magnetu. Točenie karburátorom
nemá význam, ak nemáme v poriadku elektriku, preto je výhodnejšie prepojiť magnetoelektrické zapalko
na elektrické, nastaviť karburátor a potom sa vrátiť k elektrike. [tibisz] 07.04.2009 |
| Petr:Karburátor může být špatně seřízen,ale začněte zapalováním jinak na to nepřijdete.
Proměřte odpor VN části zapalovací cívky.Měl by se pohybovat asi mezi 4-5 kiloohmy. Přečtěte si
starší příspěvky,obzvláště pozorně
např.tenhle: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=14672. Až
provedete seřízení projeďte stroj.Jestli po zahřátí bude chod na volnoběh nepravidelný a motor
nepůjde za plynem,obohaťte směs šroubem volnoběhu a zvednutím jehly o jeden zářez.Podle opotřebení
komínku bude jehla na 2-4 zářezu od vrchu. Použití správné hlavní trysky,nového kondenzátoru a
teplé svíčky (PaL 14-7,Brisk N 19) je samozřejmé. [Tomáš S.] 06.04.2009 |
| Přesně tak, pak už jde jet na půl plynu a pak už střílí zpátky do sání a pak chcípne, je cívkou....
na 99% [Tomáš] 06.04.2009 |
| To že na vzduchu hází jiskru ještě neznamená že dává výboj i při kompresi ve válci.I proražená cívka
po zahřátí dá znatelnou jiskru na vzduchu.Ještě zkusit jiný karburátor a pokud potíže
nepřestanou,tak to opravdu značí na vadnou cívku. U proražené cívky většinou motor po zahřátí
začíná vynechávat a při přidávání plynu střílí.Po vypnutí světel by se měl chod motoru ještě na
chvíli zlepšit-potom zase začne vynechávat a už ho ani s přidáváním plynu nelze udržet v chodu. [Martin Štindl] 05.04.2009 |
| Když by byla proražená cívka, tak by to přeci neházelo po zahřátí jiskru ? Ale mě jiskru normálně
hází. Nebo jak mám poznat že to je cívkou ? [Petr] 05.04.2009 |
| Spíše je proražená zapalovací cívka,po zahřátí začne motor vynechávat a nakonec zdechne,po
vystydnutí jde opět nastartovat. [Martin Štindl] 05.04.2009 |
|
|