Konecne zacinam ozivovat vyvozku 150C. Po nekolikati vyjetich, kdy nebylo mozno ohratou masinu
natocit jsem vymenil nekolik civek - nic. Nakonec se jako vadny dil projevil novy kondenzator
(Tesla). Polsky jsem vyhodil driv, nez jsem vyjel. Ted jsem prijel z vyletu, po cca 30km jizdy opet
neslo natocit, pomohlo nekonecne roztlacovani. Doma jsem udelal opet rozborku a objevil dalsi
nepouzitelny dil - fajfka (opet nova Tesla). Dotaz je tedy jednoduchy: lze koupit nekde klasickou
neodrusenou fajfku a "normalni" kondenzator?? [Pája] 24.05.2009 Přidat odpověď |
| Dík monty, jak budu mít cestu kolem, tak se asi zastavím... [jawarmaniak] 28.06.2009 |
| Od Montyho jsou bakelitový stejný jako od SESY - ale mohu nabídnout značkový CHAMPION ,určený
původně na plochodrážní JAWU , starý zásoby z bolševických dob. [Monty] 28.06.2009 |
| Tak hlásím report: Dneska jsem se vrátil z Krucemburku - za 2 dny nalítáno přes 450 km, ale
objevila se jedna závada - fajka od Sesy mě zradila - jak psal Pája. Mám s ní nalítáno asi 1500km.
Kontakt se uvnitř ošoupal a fajka stratila kontakt. Proto doporučuju fajku od sesy nebrat. Očko ale
asi dávat nebudu, protože v dešti by probíjelo. Má někdo opravdu osvědčeného výrobce? Nechci zase
někde u benzínky připáskovávat VN kabel ke svíčce. Co ty od montyho?? [jawarmaniak] 28.06.2009 |
| Je to jak pise monty, jinak oba vyfocene jsou spatne. Nejsou ze spoda letovane. Staci se podivat na
stare komunisticke a rozdil je jasny. [Pája] 31.05.2009 |
| Pedro - podle mně č.1 lepší, č.2 (s nálepkou ) špatný. Budu muset některý z naší nabídky
rozebat a zjistit,co je uvnitř. Původní z bolševické výroby poznáte podle izolace okolo
vývodního kablíku.Na starých byly skleněné(keramické) ,u současných jsou z plasty,silikonu nebo
gumy. [monty] 31.05.2009 |
| Kondík č.2 [pedro] 31.05.2009 |
| Kondík č.1 [pedro] 31.05.2009 |
| A tohle jsou teda ty špatné, nebo ty dobré kondíky? Díkas. [pedro] 31.05.2009 |
| Pokud mají ještě někde staré zásoby tak,původní kondenzátor tesla by měl být k sehnání např. v
autodílech, kde prodávají věci na Š120. Stejný který se u těchto aut používal v bateriovém
zapalování. [Tomáš S.] 30.05.2009 |
| Dodavam foto kondiku Tesla neznameho vyrobce. Zprava - obal, pruzina, krera svitek drzi, aby uvnitr
neletal jako nudle v bande, vlastni svitek, drzak vyvodu, silikonovy tesnici krouzek, vlastni vyvod.
Nic neni sletovano, nijak radne upevneno. Takze jsem vyvod volne vytahl ven!!! [Pája] 28.05.2009 |
| Tomáš má pravdu, o tom sa ani zbytočne nebavme či vydrží 70 alebo 50 let...prvotne som sa pýtal, či
je možné aby sa odpálil po 500-700 km vplyvom napäťových špičiek alebo proste niečo či tomu nemôže
byť na príčine. To, že motorka ide 20 sezón to je v poriadku, ved to môže kľudne aj s prebitým
kondíkom...ono to ide, ale opaľujú sa kontakty a podobne... [boro] 27.05.2009 |
| Řeknu to takhle: jsem druhým majitelem té ČZ 175. Dostal jsem ji v roce 1977 ke svým patnáctým
narozeninám od souseda (1. majitele). Předtím stála min. 25 let odstavená v kůlně. Já jsem provedl
částečnou renovaci, ovšem v motoru nebylo nic měněno, pouze zběžná kontrola, setrvačník nebyl
sundaný, protože jsem tehdy pochopitelně nevlastnil stahovák. Od té doby má s pauzami ujeto těch cca
20 sezón. Nic se nikdy neporouchalo, tedy ani nerozebíralo. Připustíme-li čistě teoreticky, že těsně
před odstavením bylo v zapalování cosi vyměněno, pak ten kondenzátor a VN cívka vč. černého,
opřádaného a notně zpuchřelého kabelu bude mít ne 70, ale 57 let. I to je docela dobré číslo, myslím
si. Jinak stroj má celkem ujeto okolo 30 000 km. [host] 27.05.2009 |
| host:To snad nemyslíte vážně,že 70 let starý kondenzátor funguje? Skutečný stav kondenzátoru
zjistíte jeho přezkoušením, nikoliv pole toho,že nastartujete motor. Kondenzátor je záludný v tom,
že nevysadí naráz, ale postupně se zhoršuje izolační stav dielektrika a vzniká v něm svod,což
způsobuje zeslabení energie jiskry a již zmíněné problémy se startováním za tepla, zvláště u
magnetového zapalování. U bateriového zapalka to není tak markantní, protože cívka je napájena z
baterie(dynama) a energie jiskry je při startu dostatečná. Zmíněné přezkoušení kondenzátoru
provedete jednoduše tak, že jej zapojíte do série s doutnavkou a připojíte ke zdroji 220V
stejnosměrných.Je-li kondík dobrý, doutnavka při zapojení obvodu jen problikne a zhasne(nabíjení
kondenzátoru).Je-li vadný, dotnavka trvale svítí(kondenzátor má svod a prochází jím proud).
Upozorňuji, že pracujete s nebezpečným napětím a je lépe to svěřit někomu znalému elektriky.
Pokud si takto prozkoušíte kondenzátory ve svých strojích, budete překvapeni kolik jich bude
vadných. A to i přes to, že motory "normálně startují". [Tomáš S.] 27.05.2009 |
| Ke kondenzátorům: vlastním ČZ 175, r. v. 1938, kondenzátor (i zapalovací cívka)stále originál (čili
přes 70 let staré). Chytá na druhé šlápnutí, najel jsem na ní za 20 let přes 3000 km bez sebemenší
závady na zapalování. Dále Š Felicia, r. v. 1961, kondenzátor stále původní, najeto přes 15000 km za
cca 12 let. Stadion r. v. 1958, kondenzátor histroický, neznámého stáří, bezvadně funkční už 5 let
občasného provozu. "Fajfky" - na Felicii původní, s odpory, dobré, na motocyklech nějaké
časně socialistické (60. léta), všechny funkčníbez závad. Čili moje zkušenost je jednoznačná -
kondenzátor, svíčka, fajfky, pokud je vše ostatní OK, vydrží věčně. K vynechávání ČZ na málo
plynu; nedávno jsem řešil totéž, závada byla v seřízení karburátoru (jehla + šroubek). Bylo to moc
bohaté. [host] 26.05.2009 |
| No veď to aj je stará socialistická Tesla ešte nepoužitá kúpená (vzal som ich aj do zásoby viac)
pred pár rokmi v Brne na burze a aj tak mám pocit, že je kaput. 6eby to robili tie napäťové špičky,
veď tu je to predsa len hneď na tej vysokonapäťovej cievke kdežto na škodárne je to ešte pred
cievkou nie? [boro] 26.05.2009 |
| Ahoj myslím že podle katalogu je origo očko s matičkou takže já to udělal také tak jen očko, ale
řešil jsem jinou věc při volnoběhu si motorka pobrukuje pravidelně v určité poloze plynu při jízdě
cca asi necelá polovina otočení rukojeti plynu jede nepravidelně má velice nepravidelný chod když
přidám tak to zmizí ale na plný plyn se při zajíždění jezdit moc nedá, co s tím? Kondík mám
stále originál. Současně jsem v situaci, že se mi klika kousla na ojničním ložisku takže je
třeba kliku rozlisovat a udělat, nikdy se mi to nestalo, koupil jsem ji a vypadala že je opravená a
asi to někdo udělal špatně. Takže teď nejezdím. [Mirek] 26.05.2009 |
| Stará dobrá socialistická tesla vydrží několik let. A věř tomu, že spousta motorek pořád ještě jezdí
s kondíkama z komunistické éry. Sám mám ve škůdce tesláckej kondík už víc jak 15 let a je pořád
OK... U dvoutaktu je jeho životnost o něco menší vlivem vybrací. Pár tisíc kilometrů přežít ale
musí.... [jawarmaniak] 26.05.2009 |
| Zdravím, ked už spomínate kondenzátory, tak ako dlho by mal v takomto zapaľovaní kondík vydržať? asi
pred mesiacom som menl za nový, štartovanie sa samozrejme zlepšilo, motor neklepal a nedetonoval. v
priebehu mesiaca som jazdil kratšie trasy dokopy tak 300-350km, predvčerom som spravil 250km a
štartovanie za tepla je zasa problematické čiže len roztlačiť, motor troška klepe a detonuje čiže
očividne odišiel kondenzátor, je to normálne či malo by to vydržať aj dlhšie? prešiel som tých 250km
aj späť ale vždy len roztlačiť a nemal som z chodu motora najlepší pocit. Zdraví Boro [boro] 25.05.2009 |
| Stejný kondíky prodávám taky,a nebývá problém - vyskytují s eještě jedny,s nálepkama Tesla,ty jsou
špatný. [Monty] 24.05.2009 |
| Taky sem řešil problém s fajfkou, nakonec jsem na kabel naletoval mosazný očko a ke svíčce
přišrouboval matičkou s rýhováním. [Miku] 24.05.2009 |
| No bohuzel asi to bude vse cinska tesla. Taky nechapu, co se tam da zkazit, ale je to tak. Navic
fajfka se strasne obtizne nasazuje. Kondik jsem rozebral vyfotim konstrukci. Myslim, ze mnozi budou
mit vykuleny voci jeste druhej den :-) Na fajfku se dohodnem, budu posilat na predelavku ten tachak
na 150C, tak to bude stacit s nim. Zatim mne zachranilo smetiste starych zasob pod ponkem. [Pája] 24.05.2009 |
| No fajku a kondíky jsem kupoval u Sesy (objednával jsem si od něj tenkrát něco na fichtla, tak jsem
si to koupil k tomu). Zatím to vypadá OK.. [jawarmaniak] 24.05.2009 |
| Neodrušený fajfky mám skladem,vypadají jako ty starý,nápis nemají žádný(ona Tesla z číny je stejně
na prd ) - je to tak jednoduchá věc,že tam snad není co zkzit,ne? S kondíkama je to horší - jak
zaručit kvalitu netuším. [monty] 24.05.2009 |
|
|