MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316402 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 27 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 10.10.2024 07:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Dotaz + varovani


 Konecne zacinam ozivovat vyvozku 150C. Po nekolikati vyjetich, kdy nebylo mozno ohratou masinu natocit jsem vymenil nekolik civek - nic. Nakonec se jako vadny dil projevil novy kondenzator (Tesla). Polsky jsem vyhodil driv, nez jsem vyjel. Ted jsem prijel z vyletu, po cca 30km jizdy opet neslo natocit, pomohlo nekonecne roztlacovani. Doma jsem udelal opet rozborku a objevil dalsi nepouzitelny dil - fajfka (opet nova Tesla). Dotaz je tedy jednoduchy: lze koupit nekde klasickou neodrusenou fajfku a "normalni" kondenzator??    [Pája]   24.05.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Dík monty, jak budu mít cestu kolem, tak se asi zastavím...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.06.2009
Odpověď  Od Montyho jsou bakelitový stejný jako od SESY - ale mohu nabídnout značkový CHAMPION ,určený původně na plochodrážní JAWU , starý zásoby z bolševických dob.    [Monty]   28.06.2009
Odpověď  Tak hlásím report:
Dneska jsem se vrátil z Krucemburku - za 2 dny nalítáno přes 450 km, ale objevila se jedna závada - fajka od Sesy mě zradila - jak psal Pája. Mám s ní nalítáno asi 1500km. Kontakt se uvnitř ošoupal a fajka stratila kontakt. Proto doporučuju fajku od sesy nebrat. Očko ale asi dávat nebudu, protože v dešti by probíjelo. Má někdo opravdu osvědčeného výrobce? Nechci zase někde u benzínky připáskovávat VN kabel ke svíčce. Co ty od montyho??    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.06.2009
Odpověď  Je to jak pise monty, jinak oba vyfocene jsou spatne. Nejsou ze spoda letovane. Staci se podivat na stare komunisticke a rozdil je jasny.    [Pája]   31.05.2009
Odpověď  Pedro - podle mně č.1 lepší, č.2 (s nálepkou ) špatný.
Budu muset některý z naší nabídky rozebat a zjistit,co je uvnitř.

Původní z bolševické výroby poznáte podle izolace okolo vývodního kablíku.Na starých byly skleněné(keramické) ,u současných jsou z plasty,silikonu nebo gumy.    [monty]   31.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kondík č.2    [pedro]   31.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kondík č.1    [pedro]   31.05.2009
Odpověď  A tohle jsou teda ty špatné, nebo ty dobré kondíky? Díkas.    [pedro]   31.05.2009
Odpověď  Pokud mají ještě někde staré zásoby tak,původní kondenzátor tesla by měl být k sehnání např. v autodílech, kde prodávají věci na Š120. Stejný který se u těchto aut používal v bateriovém zapalování.    [Tomáš S.]   30.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dodavam foto kondiku Tesla neznameho vyrobce. Zprava - obal, pruzina, krera svitek drzi, aby uvnitr neletal jako nudle v bande, vlastni svitek, drzak vyvodu, silikonovy tesnici krouzek, vlastni vyvod. Nic neni sletovano, nijak radne upevneno. Takze jsem vyvod volne vytahl ven!!!    [Pája]   28.05.2009
Odpověď  Tomáš má pravdu, o tom sa ani zbytočne nebavme či vydrží 70 alebo 50 let...prvotne som sa pýtal, či je možné aby sa odpálil po 500-700 km vplyvom napäťových špičiek alebo proste niečo či tomu nemôže byť na príčine. To, že motorka ide 20 sezón to je v poriadku, ved to môže kľudne aj s prebitým kondíkom...ono to ide, ale opaľujú sa kontakty a podobne...    [boro]   27.05.2009
Odpověď  Řeknu to takhle: jsem druhým majitelem té ČZ 175. Dostal jsem ji v roce 1977 ke svým patnáctým narozeninám od souseda (1. majitele). Předtím stála min. 25 let odstavená v kůlně. Já jsem provedl částečnou renovaci, ovšem v motoru nebylo nic měněno, pouze zběžná kontrola, setrvačník nebyl sundaný, protože jsem tehdy pochopitelně nevlastnil stahovák. Od té doby má s pauzami ujeto těch cca 20 sezón. Nic se nikdy neporouchalo, tedy ani nerozebíralo. Připustíme-li čistě teoreticky, že těsně před odstavením bylo v zapalování cosi vyměněno, pak ten kondenzátor a VN cívka vč. černého, opřádaného a notně zpuchřelého kabelu bude mít ne 70, ale 57 let. I to je docela dobré číslo, myslím si. Jinak stroj má celkem ujeto okolo 30 000 km.    [host]   27.05.2009
Odpověď  host:To snad nemyslíte vážně,že 70 let starý kondenzátor funguje?
Skutečný stav kondenzátoru zjistíte jeho přezkoušením, nikoliv pole toho,že nastartujete motor. Kondenzátor je záludný v tom, že nevysadí naráz, ale postupně se zhoršuje izolační stav dielektrika a vzniká v něm svod,což způsobuje zeslabení energie jiskry a již zmíněné problémy se startováním za tepla, zvláště u magnetového zapalování. U bateriového zapalka to není tak markantní, protože cívka je napájena z baterie(dynama) a energie jiskry je při startu dostatečná.
Zmíněné přezkoušení kondenzátoru provedete jednoduše tak, že jej zapojíte do série s doutnavkou a připojíte ke zdroji 220V stejnosměrných.Je-li kondík dobrý, doutnavka při zapojení obvodu jen problikne a zhasne(nabíjení kondenzátoru).Je-li vadný, dotnavka trvale svítí(kondenzátor má svod a prochází jím proud).
Upozorňuji, že pracujete s nebezpečným napětím a je lépe to svěřit někomu znalému elektriky.
Pokud si takto prozkoušíte kondenzátory ve svých strojích, budete překvapeni kolik jich bude vadných. A to i přes to, že motory "normálně startují".    [Tomáš S.]   27.05.2009
Odpověď  Ke kondenzátorům: vlastním ČZ 175, r. v. 1938, kondenzátor (i zapalovací cívka)stále originál (čili přes 70 let staré). Chytá na druhé šlápnutí, najel jsem na ní za 20 let přes 3000 km bez sebemenší závady na zapalování. Dále Š Felicia, r. v. 1961, kondenzátor stále původní, najeto přes 15000 km za cca 12 let. Stadion r. v. 1958, kondenzátor histroický, neznámého stáří, bezvadně funkční už 5 let občasného provozu. "Fajfky" - na Felicii původní, s odpory, dobré, na motocyklech nějaké časně socialistické (60. léta), všechny funkčníbez závad. Čili moje zkušenost je jednoznačná - kondenzátor, svíčka, fajfky, pokud je vše ostatní OK, vydrží věčně.
K vynechávání ČZ na málo plynu; nedávno jsem řešil totéž, závada byla v seřízení karburátoru (jehla + šroubek). Bylo to moc bohaté.    [host]   26.05.2009
Odpověď  No veď to aj je stará socialistická Tesla ešte nepoužitá kúpená (vzal som ich aj do zásoby viac) pred pár rokmi v Brne na burze a aj tak mám pocit, že je kaput. 6eby to robili tie napäťové špičky, veď tu je to predsa len hneď na tej vysokonapäťovej cievke kdežto na škodárne je to ešte pred cievkou nie?    [boro]   26.05.2009
Odpověď  Ahoj myslím že podle katalogu je origo očko s matičkou takže já to udělal také tak jen očko, ale řešil jsem jinou věc při volnoběhu si motorka pobrukuje pravidelně v určité poloze plynu při jízdě cca asi necelá polovina otočení rukojeti plynu jede nepravidelně má velice nepravidelný chod když přidám tak to zmizí ale na plný plyn se při zajíždění jezdit moc nedá, co s tím?
Kondík mám stále originál.
Současně jsem v situaci, že se mi klika kousla na ojničním ložisku takže je třeba kliku rozlisovat a udělat, nikdy se mi to nestalo, koupil jsem ji a vypadala že je opravená a asi to někdo udělal špatně. Takže teď nejezdím.    [Mirek]   26.05.2009
Odpověď  Stará dobrá socialistická tesla vydrží několik let. A věř tomu, že spousta motorek pořád ještě jezdí s kondíkama z komunistické éry. Sám mám ve škůdce tesláckej kondík už víc jak 15 let a je pořád OK... U dvoutaktu je jeho životnost o něco menší vlivem vybrací. Pár tisíc kilometrů přežít ale musí....    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.05.2009
Odpověď  Zdravím, ked už spomínate kondenzátory, tak ako dlho by mal v takomto zapaľovaní kondík vydržať? asi pred mesiacom som menl za nový, štartovanie sa samozrejme zlepšilo, motor neklepal a nedetonoval. v priebehu mesiaca som jazdil kratšie trasy dokopy tak 300-350km, predvčerom som spravil 250km a štartovanie za tepla je zasa problematické čiže len roztlačiť, motor troška klepe a detonuje čiže očividne odišiel kondenzátor, je to normálne či malo by to vydržať aj dlhšie? prešiel som tých 250km aj späť ale vždy len roztlačiť a nemal som z chodu motora najlepší pocit.
Zdraví Boro    [boro]   25.05.2009
Odpověď  Stejný kondíky prodávám taky,a nebývá problém - vyskytují s eještě jedny,s nálepkama Tesla,ty jsou špatný.    [Monty]   24.05.2009
Odpověď  Taky sem řešil problém s fajfkou, nakonec jsem na kabel naletoval mosazný očko a ke svíčce přišrouboval matičkou s rýhováním.    [Miku]   24.05.2009
Odpověď  Kouknul jsem - fajfky co ma na foto sesa je ta spatna, kondik ma takove foto, ze se prd pozna. Je to kazdopadne tento: http://www.emototechna.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=14&products_id=101    [Pája]   24.05.2009
Odpověď  No bohuzel asi to bude vse cinska tesla. Taky nechapu, co se tam da zkazit, ale je to tak. Navic fajfka se strasne obtizne nasazuje. Kondik jsem rozebral vyfotim konstrukci. Myslim, ze mnozi budou mit vykuleny voci jeste druhej den :-) Na fajfku se dohodnem, budu posilat na predelavku ten tachak na 150C, tak to bude stacit s nim.
Zatim mne zachranilo smetiste starych zasob pod ponkem.    [Pája]   24.05.2009
Odpověď  No fajku a kondíky jsem kupoval u Sesy (objednával jsem si od něj tenkrát něco na fichtla, tak jsem si to koupil k tomu). Zatím to vypadá OK..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.05.2009
Odpověď  Neodrušený fajfky mám skladem,vypadají jako ty starý,nápis nemají žádný(ona Tesla z číny je stejně na prd ) - je to tak jednoduchá věc,že tam snad není co zkzit,ne?
S kondíkama je to horší - jak zaručit kvalitu netuším.    [monty]   24.05.2009
 Přidat odpověď   (24) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006