 Omluva. Nedopatřením byl námět této diskuse vymazán, ale jednotlivá diskusní témata se podařila zachránit. [JB] 21.02.2007 Přidat odpověď |
|  Další podobnou tříkolku jako je na fotce zde jsem našel na motoinzerci. Další
doklad toho, že lidová tvořivost nezná mezí. [Lukáš] 10.05.2007 |
| Tak to beru. [jwm] 19.04.2007 |
| Ahoj JWM. Omlouvám se za použití Tvé fotky,pochopitelně jsem ji nefotil
já,ale stahl jsem ji zde,na VETERANFORU.Moc se mi líbila a chtěl jsem aby ji
viděli i v jiných sekcích. Tak ještě jednou se omlouvám. Jirka z Plzně. [Jirka.PLZEN] 18.04.2007 |
| Milý Jirko z Plzně zajímalo by mě,kde jsi ve své sbírce vzal fotografii
zájezdního hostince na Zelené Lišce,která má velikost naprosto stejnou jako
fotka ale z mojí sbírky.Díky za odpověď. [jawamuzeum] 16.04.2007 |
|  To Venca- tolik jich nemám...díky za příspění.Ale možná bych nějkou stránku
vytvořit mohl... [Jirka.PLZEN] 15.04.2007 |
|  Jirka.PLZEN: Hmm... Mám moc rád staré fotešky :-)... Pár rodinných co jsem
vyhrabal mám na http://mcb.ic.cz . Neplánuješ udělat stránky s tvojí sbírkou?
:-) [Venca] 15.04.2007 |
|  Jen pozor na kolize... Doufám že se vám alespoň líbí ty dobový fotky . Sbírám je
tak jestli někdo nějakou má,prosím pošlete emailem ,díky [Jirka.PLZEN] 15.04.2007 |
|  Pérák je moc hezká motorka,také bych ho chtěl....ať je nebo není
"veterán". [Jirka.PLZEN] 15.04.2007 |
|  :-) Ahoj restaurátoři.Doufám,že používáte původní barvy a ne moderní akrylát...a
předválečné moto lakujete origo štětcema ze žíní... [Jirka.PLZEN] 15.04.2007 |
| A já bych si zase dal točenou 12° [Ferda] 27.03.2007 |
| To je samá třináctka, čtrnáctka, kluci dávejte si pozor, ať má aspoň občanku. [Jirka] 25.03.2007 |
| Nevím proč pořád někomu vadí když někdo určitou věc nezná a nedokáže si sám
udělat úsudek. Proto vzniklo veteránfórum , aby ostatní poradili. A proč nedávat
na původní místo matice a šrouby s hlavou 14mm ? Vždyť v detailu je přece krása. [Petr] 24.03.2007 |
| To xzy - názory jsou vždycky subjektivní. A k výměně tech názorů to tady slouží.
Krom mnoha případů obyčejného kydání se tu objeví i zajímavé informace - i u
tohoto tématu a ty za to stojí. A jestli tě toto téma otravuje, tak sem prostě
nelez. [yyy] 24.03.2007 |
| ...jděte už do prdele...Fotka JB tady rozjela diskusi o ničem ,neustálé
napadání, urážky a suběktivní názory. [xyx] 23.03.2007 |
| For xxx - se kterým tématem? [yyy] 23.03.2007 |
| Jděte už do prdele s tímto tématem!!!! [xxx] 23.03.2007 |
| Možná to taky bylo tak, že si někdo bral zpět to co mu bolševik ukradl, ale to
na tyhle stránky burgmane neptří. Jinak jsi nepochopil o čem je tem dobrý pocit
- o tom, že jsem to neošidil a třeba ani tam, kde se to nepozná. [Honza l] 23.03.2007 |
| For Burgmann.Nesmíš soudit lidi podle sebe.Znám jednoho pána od kterého jsem
kupoval motocykl Jawa 592,ten člověk na tom nebyl a ani není s financemi nijak
dobře ale po celou dobu co provozoval tu 592 si postupně nakoupil náhradní
díly,že z nich šla složit ještě jedna.Navíc měl ještě x kusů spojovacího
materiálu,kladívek,přerušovačů,krytů blinkrů a dalších tzv.pitomostí,které
dneska ani neseženeš.A že by chodil za bolševika krást do mototechny?Ba ne
kamaráde,Já tomu říkám když ji miluješ,není co řešit.Takže než o někom řekněš,že
krade,přemýšlej. [jwm] 23.03.2007 |
| Nemusíš mít všechno na 14.Dávej je tam kde jsou vidět.Třeba na stupačky stačí
13.Jinak se dívám třeba v kovošrotě a nedávno jsem dostal krabičku matek od
kluků ze servisu-prej když dělám ty starý motorky.Takže nemusím mít nic od
bolšánů stačí trpělivost a syslení. [standa] 22.03.2007 |
| Kdo má doma tzv. starý zásoby,ten to nekupoval, nakrad za bolševika.Souhlasím
vyrobit pro ten pocit ,aby to nebylo tak jednoduchý... [Burgmann] 22.03.2007 |
| Možná koupit šrouby 14 od těch, kteří je nepotřebují :-) Jinak Fabory
nemají. Nemají ani šrouby s půlkulatou hlavou. To bych řekl, že je stejný
problém jako 14. [Aleš] 22.03.2007 |
| na matky M8/14 jsem náhodou narazil v železářství,byly na svorkách které se
používají na spojení ocelových lanek.Po dohodě s prodavačem jsem je prohodil za
13 a platil jsem cenu normální M8. [Filip] 22.03.2007 |
| Zdavim. Zkousel jste nekdo www.fabory.cz Tom [Tomas] 22.03.2007 |
| Aleši, velmi pochybuju, že je koupíš někde v obchodě, ale ve starých zásobách
různých kutilů je jich ještě dost a přinejhorším je to na soustružníkovi.
Podobně se již nedělají šrouby 10 s hlavou 17. Sehnat je na péráka nebude tak
velký problém a ten dobrý pocit za to stojí. [Honza l] 22.03.2007 |
| Vím, že už jdu s křížkem po funusu. Ale. Dají se někde šrouby se 14 hlavou a
také 14 matice někde koupit? Možná to někomu bude připadat stupidní, ale já tam
13 nechci. [Aleš] 21.03.2007 |
| Máme tady dalšího mudrlanta. Viť Radku. [Honza l (ten co začal)] 10.03.2007 |
| Souhlas s Honzou,tak se zachovávají veteráni,všechno jinak jsou jen motorky na
každodenní ježdění,ale to dnes splní každý moderní stroj, tak proč zrovna kazit
komaxitem původní stavy? Intrudře,s barvou na šrouby si měl asi na mysli
galvanickou povrch.úpravu,nevím jestli by z výroby měly stříknutý šrouby a potom
vše dotahovali.... [Radek] 09.03.2007 |
| To máš sice pravdu.A taky sou krásný když dáš šrouby do barvy jak maj být
origo.No a to ho pak utahuj gumovym klíčem jinak je to hnus.Zas tak bych se
detailu nedržel. [intruder] 09.03.2007 |
|  Tímto příspěvkém táké ukončuji účast na toto téma. Mám péráka v původním stavu a
nebudu provádět renovaci. Jen se snažím poshánět původní díly. Např. chyběl mi
jeden šroub s 14 hlavou a tak jsem zašel za známým soustružníkem ať mi ho vyrobí
- není žádný problém. Na fotce vidíte z leva šroub 13 hlava, šroub 14 hlava
původní a šroub 14 hlava nově vyrobený. Ano souhlasím s tím, že je to každého
věc, ale já tvrdím, že v detailech je krása. [Honza] 09.03.2007 |
| Ukončuji svou účast v tomto diskusním tématu. Omlouvám se všem zedníkům za
využití termínu zednická parta pro demonstraci věci neznalých diskutujících.
Osobně si zedníků vážím, stejně jako všech dobrých řemeslníků. Rozhodně si
však nevážím lidí, kteří jsou omezeni svou vlastní malostí a nemají alespoň
trochu rozhled. Já jen stále doufám, že nastane doba, kdy zvítězí rozum nad
lží a lidskou omezeností. Doba, kdy nebude platit přísloví zlaté české ručičky,
ale zlatý český rozum. Zatím platí jen to, že, co se týče zacházení s vlastní
minulostí, se máme ještě hodně co učit. [JB] 07.03.2007 |
| Podle mě si každej se svým majetkem může nakládat jak se mu zachce, každej má
jiný cítění a schopnosti od kterých se vše odvíjí, hlavní je že je spokojenej
majitel. Komu se cizí mašina nelíbí tak at si ju sám udělá podle svýho. [honza] 07.03.2007 |
| To vymazání témata bylo asi nejlepší co se s ním mělo stát.Když čtu některé
příspěvky tak se nestačím divit.Vždyť nechte každého dělat co a jak chce,jen ať
se kluci učí.Když se zeptaj tak jim to SLUŠNĚ vysvětlíme a rozhodně nemůžu
nikomu nadávat do zedníků-kdoví co jsem sám! [standa] 07.03.2007 |
| JB můžu tě uklidnit, ale já jsem takovej vůl, že jsem si vyráběl ztracený šrouby
a matky a zachoval jsem i původní stoupání, který nikdo neuvidí (na speciálku),
nevím co máš proti zedníkům, já jen jsem si všim, že je tu spoustu
nezodpovězených témat, ale když se mluví o tom hovně, jak se tu zmiňuje Mirek,
tak je tu příspěvků hromada. Na motorce je krom jiného spoustu dílů spotřebního
charakteru, takže už nemůže být žádná předválečná pojízdná motorka 100%
originál. A to nemůže snad nikomu vadit. Nebo fakt jen těm hnidopichům. [Luboš] 07.03.2007 |
| A co jít na písek a plácat bábovičky. [Petr] 07.03.2007 |
| Zdravim Já jsem ze sekce stadionů ale co se děje tady to je hrůza.
Sám bych bejt váma sem dal každej jednu svojí fotku vašeho veterána, kterého
jste pracně renovovali. samozřejmě, že se koupený-zrenovovaný motocikl
nepočítá...... hodně zdaru [Tomáš] 07.03.2007 |
| normálně se do dikuse nepletu, ale až na tu formu s tebou Mirku souhlasím .Lepe
klukovi bez zázemí u táty poradit a fandit nežli ho hned na začátku zrazovat
takhle to nebylo,bez toho to nejde atd. [ALF] 07.03.2007 |
| Hoši bavíte se tady o hovnu, propírat pořád dokola zda použít 13 matku či 14?
Probuďte se!!! Samozřejmě je lepší, když to dáte do původního stavu, ale pokud
tam dá někdo spojovací materiál rozměrově o 1 mm jiný než byl původně, neřešil
bych to, je to každýho věc. Podstatou historických vozidel je radost ze
znovuzprovoznění a radost z vyjížďky.Víte, kluk na pionýrovi po dědovi může být
daleko štástnější než chlapík na Jawě 350 OHV. Tak žijte, spravujte a jezděte
pro radost a nezabejvejte se hovadinama, který tady Vy někteří pitomci řešíte!
Mirek [Mirek] 07.03.2007 |
| Luboši. Tady nejde o hnidopišství. Uvědom si, že ten tvůj hrad z Horní dolní
dnes musí pracně restaurovat odborníci mnoha oborů za nemalé peníze. A pokud jej
za komunistů vyztužili betonem, tak jeho historická hodnota těžce upadla a do
budoucna je nenávratně ztracen. Pro mnohé stranické funkcionáře ovšem zachráněn.
U veteránů se pohybuješ mezi lidmi, které nejen že baví staré věci, ale
mnozí chápou tento vztah na trošku vyšší úrovni. U nich, nás, s argumenty
vhodnými pro rozhovor se zednickou partou, prostě neuspěješ. Věřím, že
jednou ti dojde, že právě detail a nejlépe ten neviditelný, je znamením kvality. [JB] 06.03.2007 |
| Na místě tvrze postavili páni z Horní dolní hrad, který byl po požáru přestavěn
na barokní zámek, před válkou byl elektrifikován a dnes v jednom křídle bydlí
potomci původních majitelů... to je historie vy čtrnáctky matky. Souhlasím, aby
se motorka dala pokud možno do původního stavu, ale o původním stavu se mnohdy
můžeme jen dohadovat vlivem poněkud pionýrské doby před válkou a chaosu po ní.
Dále na veteránské akce ( i do muzeí ) se chodí lidi dívat na staré motorky
a naprostá většina si nějakého detailu ani nevšimne. A pár hnidopichů si najde
důvod rýt vždycky (viz ČZ z 5.3.)Za tu krátkou dobu co se zajímám o starý
motorky jsem si všim, že nějak přitahujou určitou skupinu lidí, do který, když
nějakej anonym píchne to se dějou věci. [Luboš] 06.03.2007 |
| Jenom pro pořádek zmiňuji to, že i já dávám 14 mm tam, kam patří. Ale neodsuzuji
toho, kdo to nedělá, protože ne každý má doma zásobu. [Petr Kropáček ml.] 06.03.2007 |
| 2 Georg: Za první republiky (a i dlouho potom) měl Karlův most asfaltový
povrch. Ale nehájím to, je to jen zajímavost. Souhlasím s tím, že se má
lakovat originálním odstínem, souhlasím s tím, že imbusy a křížáky na veterána
nepatří, ale na třináctky mi nešahejte. Kdyby dali všichni na M8 čtrnáctky
matky, tak už by na světě nezbyla ani jediná matička 14 mm (a kde bys je pak
sháněl?). Jinak pokud to vezmeme do důsledku, tak ABSOLUTNĚ JAKÝKOLIV ZÁSAH
ZNAMENÁ ZNEHODNOCENÍ vypovídací hodnoty HISTORICKÉHO VOZIDLA. Renovace, ať
už sebelépe provedená, je pouze znovuuvedení veterána do provozu a nic víc.
Polud chcete, aby Vaši potomci poznali všechno tak, jak to bylo, tak na svůj
stroj nesmíte ani šáhnout. [Petr Kropáček ml.] 06.03.2007 |
| Ale co člověk to názor,každý má tu svojí pravdu a netvrdím že moje pravda je ta
nejlepší. [TOLI.] 06.03.2007 |
| Souhlasím s Janem a žabíííííím ať si to každý dělá jak chce ale nemůže pak říkat
že to má originál a on vám to určitě potvrdí-určitě si toho je vědom a udělal to
z nějakého důvodu.A obávám se že tato diskuze dospěje do takové míry absurdity
že někteří jedinci začnou na benzínce vyžadovat 80 oktanový benzín(samozřejmě
olovnatý) a jakostní olej M2 nebo M5.¨V horším případě bdou mít doma v láhvích
schovaný vzduch z předválečných let a tím budou foukat gumy. [TOLI.] 06.03.2007 |
| hodně vysokou latku ,což je vidět na srazech a různých soutěžích motocyklových
přestaveb.Už to že se pustíte do renovace svědčí ,že přísloví zlatý český
ručičky neni daleko od pravdy. [jan] 06.03.2007 |
| Před revolucí ,když bylo pérošů a kyvaček s prominutím tři prdele,tak se každej
snažil odlišit,nikdo si těch mašin moc nevážil, různě to převařoval na čopry
atd.Podle mě doby,kdy si kluci snažili udělat z Jawy Harleye jsou pryč,ted už se
zase snažíme udělat starou jawku.Který sem tam kápne olej,občas se dotáhne
stupačka uvolněná nárazi od nakopávačky.Pro mě je to relax jít se projet na
jawce po vedlejškách,cítit benzín s olejem.A je zbytečný hrát si na chytrýho to
je a neni origoš kdo o to stojí tak po tom pátrá sám a jeho motorka pak podle
toho vypadá.Je fajn že mi češi jsme takový kutilové a dokážem si dát [jan] 06.03.2007 |
| Tato diskuse začíná být čím dál tím zajímavější. Já tvrdím stále jedno: Když tam
tyto šrouby nebo díly v době opuštění fabriky nebyly, nelze tolerovat jejich
použití při renovaci. Ovšem, míru jak dalece se chci přiblížit originálu si
každý musí nastavit o tedy i obhájit sám. O bhajovat ji nemusí před ostatními.
Stačí si ji obhájit sám před sebou. Ona kvalita renovátora je úměrná kvalitě
jeho svědomí. K tomu pánovi, co spravoval motory. Je to stejný případ, jako
např. když chcete ušít sedačku Velorexu po člověku, co ji šije odjakživa včetně
sériové výroby. On během své praxe přišel na to, že by bylo třeba toto či ono
udělat jinak - lépe. On je v situaci neustálého zlepšování svého pracovního
procesu. ALE. My veteránisti nechceme, aby svůj proces zlepšoval. My
chceme, aby tu sedačku ušit tak, jak ji šil před 40 roky. Se všemi klady i
zápory. Zde dochází ke střetu názorů dvou oslišných světů. A kdo má vlastně
v dané situaci pravdu? Já! Já tvrdím, že staré věci se nemají dále
vylepšovat, pokud jsou již překonány. Staré věci musíme zachovat tak, aby další
generace měli z čeho čerpat. Vždyť je přeci pěkné, když místo momentálního
uspokojení dáme svému snažení vyšší smysl. [JB] 06.03.2007 |
| Ahoj, s barvou a imbusama je to každýho věc, koupit imbus nebo nebo šroub na 13
klíč dnes neni problem ,ale sehnat ten klasickej co tam byl, už je docela
pakec,je to o tom kouzlu a radosti ,že sem zas pokročil v repasi.Kdo má
trpělivost počká ,kdo ne bude to mít rychle , ale myslim si že ho to za čas bude
štvát.Já se narodil v 79 roce takže pro mě jsou kývačky a péráci
veteráni,vyrobeno jich bylo fakt hodně, takže když na vesnici se na ní zastavíte
a máte tam imbusy a křížáky tak se nemůžete zlobit že vám někdo řekne hezký ,až
na ty imbusy a křižáky. [jan] 06.03.2007 |
| Tak mi to nedá, abych se opět nezapojil do této diskuze!!! Pokud někomu vadí
taková maličkost, že místo šroubu 14mm je 13mm a podobně,... víte na 100% že se
tam z výroby dávvaly? No? Protože vím, že se na péráky dávaly díly které bylly
zrovna na skladě. Proto se můžete setkat s pérákem FJ, kterej má díly ze
zbrojovky.....ale tohle to nikomu nevadí!!! Ty imbusy jsou skvělá věc - než mít
vylámané drážky na šroubovák, tak je tam dám a z Německa si dovezu speciální
záslepky na imbusy (výška 1.4mm) a chci vidět borbce, který pozná, že pod tím
jsou imbusy...je to k neroznání perfektní kosmetická úprava. A cena za tyto
záslepky - 5-8 Euro. Každý si dělá motorku podle sebe, pro to, aby se mu
líbila. Proč si myslíte, že si chlapi teď Jawy 250 typ 353, 559, 590 nechávají
stříknout na černo? Protože se nedělaly a sluší jim to. Já měl 559 a teď budu
dělat černou 353 a ať si někdo zkusí na srazu kváknout že není origo....tak ho
pošlu......... [Žabííííííííí] 06.03.2007 |
|  jako třeba tady na té foto :)) [anonym] 06.03.2007 |
| tak pánové k těm Imbusům - chodil jsem pro rozumy k jednomu dědovi (dnes už
bohužel nežije) kterému vydal svět motorů v 70-tých letech články jak renovovat
motory JAWA 500 OHC. ještě když měl 75 roků tak je generálkoval. jezdili k němu
němci, holanďani a nevím kdo ještě a čekali na složení i dva roky. byl to mistr
motorář a všechny šrouby na stažení bloků zásadně používal
Imbusy. vyděl jsem jeho práci NSU, DKW atd... byl to chirurg
a řeknu vám že Vás chytrolíny by utloukl argumentama proč tam
dávat Imbusy a ne starý šrouby. jeho práce to tu bude navěky - s Imbusy. copak
vám říká únava materiálu atd... takovíhle řeči můžou vést jen zedníci a
ševci co si hrajou na renovátory. ta vaše práce může stát tak akorát v
obýváku vedle televize, ale motorky jsou od toho aby jezdili - ne aby se na ně
lidi čučely. na to máme obrazy. lepší pérák v provozu na ježdění po lese a do
hospody(i když ne 100% originál) než kus starýho naleštěnýho železa v obýváku!!! [anonym] 06.03.2007 |
| Když jsme se dostaly až ke Karlovu mostu tak proč ho dne opravují nejnovější
směsí betonu a ne jílem s vajíčkama? [TOLI.] 06.03.2007 |
| pro Petra: Začíná to šrouby a končí třeba jinou barvou laku a nekvalitními
replikami. Poté takovýto "renovátor" posilněn svým úspěchem začne
hanobit cenější stroj. A naše děti budou po návštěvě srazu přesvědčené, že pérák
se vyráběl ve více barvách a odstínech než Fabie. To chceš? Proč nedat na Karlův
most asfaltovou vozovku, ten kdo se zajímá o historii ví že to není původní - to
je tvoje logika. [Georg] 06.03.2007 |
| Jo jo,souhlasím ať si každej "sprzní" péráka po svým, když z toho
bude mít dobrej pocit. Nenechte si do toho kecat! hlavy 8 nebo 9mm 10,11,12mm a
13 nebo 14mm si nenechte vnutit ,když o tom nejste přesvědčeni... [Ládis] 05.03.2007 |
| Proč renovují v uvozovkách? Pokud bude mít motorka na osmičkách šrouby 14
mm, tak se jedná o zrestaurování, a ne renovaci (samozřejmě to předpokládá
takhle důsledný přístup na všechny díly a technologické postupy). Teď mi
řekněte, proč Vám tolik vadí, že si kluk dá na péráka matky na 13 klíč, když to
na první pohled prakticky není poznat a jde o naprosto jednoduše odstranitelnou
nedokolalost? Pokud se budeme bavit o vypovídací hodnotě: Člověk, který se
nezajímá o veterány do hloubky, určitě nebude zkoumat, jestli má matka 13, nebo
14 mm, tomu je to prostě šumafuk- líbí se mu, že se to hezky akrylátově leskne.
A člověk, který se zajímá o veterány do hloubky, se určitě nebude
orientovat podle toho, co viděl na zrenovované motorce a zkrátka ví, že na
péráka patří matky 14 mm pro M8. A navíc- kdo má furt ty 14 shánět, vy
slovutní, důslední a jediní správní renovátoři? (Původně jsem se
nechtěl zapojovat, ale jste jak vosy) [Petr Kropáček ml.] 05.03.2007 |
| Jen bych chtěl vzkázat všem dobrým lidem, kteří "renovují" péráka
tímto způsobem, ať ho raději nechají např. ležet rezavého ve stodole, protože je
to lepší pohled něž se na něho dívat jak se leskne se šroubama M8 s 13mm hlavou.
Logickým uvažovánním a z historického hlediska je zřejmé, že se prostě v letech
výroby péráka nepoužívali tyto šrouby. Je to stejné jako kdybych si do svého MB
W123 z 80 let namontoval rádio na MP3. [Honza] 05.03.2007 |
| Lidem co chtějí jen jezdit na motorkách, které jsou svým vzhledem staré,
vycházejí dnes vstříc skoro všichni výrobci moto tím, že dělají tzv. retro
motocykly. Takže pokud se někdo nechce "piplat" s veteránem a chce
jen jezdit, ať si koupí takový stroj a nemusí prznit originál. [Georg] 05.03.2007 |
| Zachovávat stroj pro budoucí generace s imbusy a třeba M8 s 13mm hlavou?Chápu,že
je to jednodušší a hlavně rychlejší to poskládat,ale díky tomu pak vznikají
paskvily,ktere jenom jezdí..To je takový problém se šrouby nebo jemnými
závity,když to člověk dělá pro sebe??!Podle toho taky vypadá kvalita
replik,hlavně honem rychle sestavit,aby se to blejskalo.Fakt je,že spoustě lidí
je to jedno...bohužel,nablejskaná rychlokvaška má větší efekt než nakonzervovaný
stroj v původním stavu. [Radim] 05.03.2007 |
| Imbusy na kartery a na Jawe? To muže dát jedine pablb! Anonyme umej si prirození
vlažnou vodou a jdi se probehnout! [Standa Kvak] 05.03.2007 |
| TOLI - to je přesně ono složit, nehrát si na detaily a hlavně
jezdit. jen ty imbusy bych nezavrhoval. na kartery je to lepší než vyšťudlaný
hlavy na šroubovák. [anonym] 04.03.2007 |
| Křížáky a imbusy zavrhuji to jo,špatné repliky taky ale na 14mm šrouby ať si
hrajou v muzeu-tam by to mělo být dokonalé nebo v nerenovovaném stavu aby se
každý mohl kouknout jakže to vypadalo.Já si osobně myslím že nejdůležitější je
to že ten stroj někdo zachránil před zubem času nebo zubem kovošrotu a že sním
občas vyjede a za ním se otočí starší pán který si vzpomene jak na něm v mládí
vozil holky a řekne si jéé to je ale šikovnej člověk že jezdí na tak starym
motocyklu a jak to má pěkný.To je myslím to hlavní poslání veteránistů zachovat
stroj pro budoucí generace.Veteránista má svůj stroj rád a nevadí mu že mu do
toho někdo šťourá že tohle a támhle to tam nepatří.A když se zeptáte kohokoliv s
renovovaným strojem jaký tam má chyby tak vám určitě poví co má špatně a jak to
má být správně určitě nebude zatloukat že to má 100%originál a kdo říká že jo
ten lže. [TOLI.] 03.03.2007 |
| Můj názor k renovacím: Pokud se někdo rozhodne k renovaci, měl renovaci udělat
velice precizně a měl by vše dát do naprostého originálu do posledních detailů.
Jako například by měl používat 8mm šrouby se 14mm hlavičkou a ne s 13mm, která
se běžně používá dnes, neměl by vžádném případě používat křížové šrouby, nebo
dokonce imbusy, ale šrouby na klasický šroubovák a se stejným tvarem hlavičky,
jako je v originálu, atd. Na kývačku jsem si koupil novou sadu lanek a měla
udělané jiné štelování, než v originálu, tak jsem lanko rozletoval, vyndal toto
štelování, zrepasoval origo a s originálním štelováním jsem lanko zpět sletoval.
Co se týče replik, na méně běžné motocykly, na které se těžko shánějí origo
síly, bych chtěl říct, že replika se dá použít jen v případě, že je udělaná
naprosto podle originálu, má stejné prolisy, atd. Chci říct, že pokud někdo
renovuje aby renovoval, opravdu kvalitně a používal jen díly, které se na danou
motorku opravdu montovaly, protože jinak to není ono!! Zrenovovaná motorka,
by měla vipadat do posledního detailu přeně tak, jak vyjela před lety z výroby. [Thomas] 03.03.2007 |
| Po přečtení příspěvku pana rozumného ANONYMA doporučuji všem majitelům starých
motorek. Narovnejte je všechny za sebou a nechte je přejet tankem. A radši
dvakrát. Stejně z toho asi nikdy nic nebude. [Jarda] 03.03.2007 |
| Tak to já mám doma pouze starou motorku. Na srazy nejezdím, jelikož jsem z
těchto akcí vyléčen. Nemusím se bát neukázněných dětí které po exponátech lezou,
nemusím se bát, že mi někdo ukradne zátku od nádrže, a hlavně nemusím poslouchat
neustálé připomínky, že právě tento šroub na tento typ motocyklu nepatří atd.
Zato na motocyklu celé léto jezdím, zdravím Vás kolegy, kteří jedete proti mě na
Vašich strojích a jsem v pohodě.Takto najedu kolem 4000 km. Chci mít jen starou
morku. Tak ahoj na silnici. [Roman] 02.03.2007 |
| Dovolím si také přidat svůj názor. Já osobně vidím na srazech jiný problém a to
ten, že spousta strojů není kvalitně renovována, ale neodborně opravena. Jen
málo lidí má pro veterány ten správný cit. Takže vidíte sice motocykly v novém
laku a chromu, ale o originalitě a pečlivosti kolikrát ani stopy. O používání
nekvalitních replik kolikrát vlastní výroby ani nemluvě. Takže ano, péráků a
kývaček je na srazech spousta, také zetek, ale kolik jich vypadá stejně jako
před lety z fabriky. A kolik "renovátorů" zbytečně zničí cenný
původní stav nekvalitní renovací jenom kvůli tomu aby měl "hezký"
motocykl. Tady já vidím rozdíl mezi veteránem a starou motorkou. Ten kdo zprzní
stroj nekvalitními díly a necitlivou renovací má jen hezkou starou motorku a je
jedno jestli to je pérák nebo Harley! [Georg] 02.03.2007 |
| Zdravím všechny, původně jsem se nechtěl vyjadřovat k tomuto příspěvku, ale
řeknu svůj názor. Mám péráka už asi 7 let a sehnal jsem ho tak, že jseme s
kámošem sedli na kolo a objížděli baráky na vesnicích a ptali se lidí jestli
nemají doma starou motorku nebo díly. Najezdili jsme cca 50km a podařilo se
sehnat jen toho péráka co mám doma. Také vím o jednom péráku ve východních
čechách, ale majitel (starší ročník) nechce prodat. V tomhle bych trochu anonymu
oponoval, staří lidé umírají, mladí zdědí stodolu a v dnešní internetové době
není problém zjistit co to vlastně mám za vrak v té stodole. Už je pryč ta doba
co byl pérák za flašku. Ano jsou vyjímky, připouštím. Co se týče srazu, s
pérákem na žádné nejezdím, ale pokud jsem na nějakém byl je pravda, že péráků je
velká řada, která pokračuje kývačkama. Ano, řadu péráku projdu podívám se co
mají jiného od mého péráka a to je vše. Raději si prohlížím předválečné a méně
často vídané motocykly. Anonym má v něčem pravdu a myslím si, že zde nikoho
neurazil. Mě je srdečně jedno zda mi někdo řekne, že mám doma starou motorku,
veterána nebo nevím jak bych ho ještě nazval, každá stará motorka má své kouzlo
a postavení. [Honza Tol.] 01.03.2007 |
| ...ale rozdejchl jsem tu pěknou diskusi co:)) původně jsem chtěl jen připravit
začínající renovátory na tyhle dvě věci: 1.aby se nedívily až se svým
pokladem vyjedou někam na sraz že je místo obdivu davů čeká
jen zaparkování do té nejdelší řady stojů stejného typu které na srazu jsou.
2.aby nekupovali díly za každou cenu protože tím že
Pérák byl velkosériová produkce je původních dílů pořád ještě dost. a inzeráty
jako zadní blatník za 3000,- tachometr 2000,- atd... s úsměvem přešli. a
nenakupovat na megaakcích s protože ty s sebou přináší i megaceny. ono úplě
stačí pokecat s pár strejcama v okolních vesnicích a ti vám s radostí
(podpíchnutou něčím ostřejším) při vzpomínání na svoje mládí vysypou kdo na
péráku v jejich vesnici jezdil, kdo z něho potom postavil frézu a zbylé součásti
uklidil nad kurník... dál už to musí každý řešit posvém - a jen ti co
jsou lenošní (nebo jsou z města) chodí nakupovat na megaburzy. tyhle
ceny potom automaticky přejímají jako normálně běžné<B/> a
následně se vztekají když jim někdo napíše že pérák není veterán, protože
převedeno na peníze tím klesá hodnotoa jejich vyjímečného stroje nejmíň na
polovinu:)) nepřipusí si že by na tom mohlo být kousek pravdy a radši nadávají
ostatním do debilů atp... jen do toho hoši však víte koho se to týká....:)) rád
si tu zase něco přečtu [anonym] 01.03.2007 |
| Ahoj všem příznivcům historické techniky. Tato stránka je ukázkou jak někdo
dokáže jednou jedinou připomímkou vše rozvrtat. Pokud budu chtít u něčeho
provést renovaci nenechám se přeci odradit. Musím sám vědět jestli se mi vyplatí
do něčeho cpát horu pěněz a strávit stovky hodin. A za ten pocit (když člověk
vidí z jakého vraku to dokázal) TO STOJÍ. [Petr] 01.03.2007 |
| Dobrý den pánové,s tím slovíčkařením je to vždycky na dlouho...přidám proto také
svůj názor.Veterán je daný rokem výroby,vlastně asi všechno,co je alespoň 25
roků staré.(dobré byly dříve kategorie veteránů,což mělo jistě vliv na úroveň
vet.akcí) Jestli je to velkoseriový stroj nebo stroj z menší předvál.serie či
zajímavý prototyp,je dle mého jedno,pořád to jsou staré stroje, samozřejmě
odlišné svoji finanční a morální hodnotou.Ne každý může mít nějak vyjímečného
veterána.Všechno a všichni stárnem a dnešní mladí nemají pomalu jinou možnost
než začít (bohudík,že jich to v dnešní době ještě pár drží) s nějakou
povál.velkoseriovou motorkou.Vždycky je to otázka svého vlastního zájmu a umu
něco rukama dokázat pro osobní potěšení.Někdo v tom vidí tohle,druhý zase obchod
s vloženými penězi.S tím nic neuděláme,ikdyž byznys lidí,kteří bez vztahu k
něčemu starýmu a zmazaných rukou od šmíru mi nevoní a nám podobným činí z tohoto
koníčka finančně nedostupnou záležitost... [Radim] 01.03.2007 |
| lidi, líbí-li se vám jak lidový tak i nelidový starší motocykl, nebo novější
veterán, nezoufejte a pište dále co vás zajímá i trápí a naopak. co víte sdělte
ostatním, těm kdo tento stroj vlastní, či se o tento stroj zajímají. já
sám vlastním "předválečnost" i "zbrojovku " a když někam
vyrážím, volím dle svého vlastního gusta a nebo jak je to stanovené, jde-li o
sraz (závod) pro motocykly do roku 1945 nebo i po tomto datu, apod.
máte-li podobný názor, tak mě to těší a jiný respektuji. [EIRI] 28.02.2007 |
| Ještě pro informaci pro ostatní, jsu Honza co jsem napsal příspěvěk, ael pak už
jsem do diskuze nezasahoval, takýe Honza co diskutuje je někdo jiný. Ale je
zajímavé, jak jedna nevinná fotka rozprodí tak velkou diskuzi o ničem, místo aby
se diskutovalo o důležitějších věcech, co patří na který rok apod. Pokud se
tu někdo chlubí, že péráků měl nekolik a zná je, tak by možná byl záslužný čin
vypracovat nějakou přehlednou tabulku změn a tu sem dát a pak k ní třeba
diskutovata poté upravit. nám co začínáme péráka renovovat by to vlmi ulehčilo
práci. Co vy na to?? [HonzaBK] 28.02.2007 |
| A ještě něco jawmuzeume, tady nejde vůbec o to, že má někdo jiný názor. Tady jde
o to, jak ho vyjadřuje. Když dělá hlupáka z těch druhých, tak přirozeně narazí.
A neotáčej to proti mně, koukni, jak to začalo. Taky nechápu, proč někdo má
potřebu lézt na stránky věnované pérákům (které jsou pod jeho úroveň) a jejich
majitelům sdělovat, že mají doma jen staré motorky.. Je to asi jen provokace,
proto ta anonymita. Ale prostě mi to nedalo. [Honza] 28.02.2007 |
| Jzk, já Ti to vysvětlím lehce. Dříve se ještě běžně udávaly kategorie veteránů:
veterán, vintage, post vintage, past (možná to neuvádím docela přesně) a pérák
byl kategorie PAST - jestli se nepletu. Jinak jawmuzeume, já jsem Tě pochválil a
Ty začínáš blbnout, protože opakuješ dokola stejné věci. Nic na tom nemění, že
jsem opravdu špatně četl, ale s tím dodatkem, který jsem přehléhl ta věta nedává
kloudný smysl - kdybych ji vyložil jinak, tak u tebe je veteran pérák i kývačka,
zatímco u mě jen pérák - a to si snad nemyslíš. [Honza] 28.02.2007 |
| Ale pánové, maličko se uvolněte. Taky jsem se ve 20ti byl ochoten bít za
svoji pravdu a ur86et oponenty v diskusi. Dneska se na to dívám trochu jinak.
Stran veteránů jde hlavně o tato témata: Co už je a co není veterán. Je
přípustné použít repliky dílů, které se běžně nevyměňovaly? Je zločin
přestavět/upravit veterána? Je nemorální vyvážet české stroje do zahraničí?
Ono to časem člověka maličko omele, uvedu příklad: Pokud chci
zajímavou sériovou poválečnou čs. motorku, tak si opatřím pullitra. Je moc
pěkný, zajímavý a když je v pořádku, tak je na něm na pěkné cestě úžasné
svezení. Nikdy bych ovšem netvrdil, že nejsou zajímavější nebo lepší motorky své
doby. Ale pokud je pullitr a pérák veterán, co jsou potom Rudge, Vincenty,
L&K, Bohmerlany, Indiany atd.? [JzK] 28.02.2007 |
| Honzo,když říkám,aby jsi četl pečlivě tak to myslím vážně.Jde o slovíčkaření,to
nemám rád ale napsal jsem tohle.... Pro Tebe je veterán pérák,pro mne třeba
speciálka a I TEN PÉRÁK ....ale asi to nechceš vidět.Jinak znovu říkám,to co
bylo podstatou diskuze,že pokud zde někdo presentuje svůj názor,že pro něj není
pérák veterán,všichni se mohou zbláznit.To Vám to všem tak vadí,že má někdo jiný
názor než Vy a Já??????Mě to tedy nevadí,ať si každý říká co chce,mám přeci svůj
vlastní názor a nikomu ho nebudu vnucovat.Mariane Ty se asi budeš muset ZATÍM
smířit s tím,že Tvé motocykly ZATÍM nemají valnou hodnotu,budeš s nimi muset
ještě trochu zestárnout ale bohužel nezměníš to co psal ANONYM a to je
skutečnost,že Tebou vlastněné motocykly vyráběla továrna ve velkých sériích.Jen
mě zaráží,že se nad tím pozastavuješ,mě třeba nikdy nešlo o to,jakou má můj
motocykl cenu,kolik peněz v tom mám ale hlavně Tě to musí uspokojovat a
dobíjet.To je to pravé.Máš kývačku 354?No to je přeci nádhera!!Například svezení
je na ní pohodlnější než na péráku.Když Ti snažení vydrží alespoň 20 let,určitě
sbírku rozšíříš.Doufej jen,že až nastane ta doba za 20 let a někdo tu bude
hájit,že je Babetta Korado veterán,bude Ti nadávat do lesních oslů a zakazovat
Ti si ho brát do huby,že se s tím vyrovnáš.To je poslední co mám k této
diskuzi.Slunce v duši Jawám zdar a pérákům zvlášť. [jwm] 28.02.2007 |
| všem namachrovanym oslům-pérak je a bude veteran!!!!bohužel sem si myslel,že
když mam v 19-ti letech 350/354.02 rok 55,350/354.03 1957 a čz 125 T 1947,že mam
celkem hodnotne veterany a nelíbí se mi,když někdo(a ani se neumi pod své nazory
podepsat shazuje lidem to,co se jim líbí a z čeho maji radost!sice nevlastnim
péraka,ikdyž bych ho moc rad ve sbirce měl,ale určitě i ta kývačka je dnes
veteránem a ne každy ma na to,aby se hned pouštěl do předvalu,o kterych oslove
napsali že už veterany jsou!dnes i ta kyvačka,ktera je 50 let stara je doklad
vyvoje a rozvoje motorismu a určitě si zaslouží obdiv a uznání a zaslouží si i
nazev-VETARÁN.takže pánove,nikdo si laskavě neberte do huby ani péráky ani
kyvačky,díky PS.omlouvam se za ty osly,ale neda se to jina nazvat:-) [Marian] 27.02.2007 |
| Bane kolego z jawamuzea, já čtu dobře. Tys mi kousek odtud napsal, že "pro
tebe je veterán pérák, pro mne třeba speciálka". Ale s velmi drobnými
výhradami musím přiznat, že tvoje snažení je na těchto stránkách sympatické. [Honza] 27.02.2007 |
| Pepo v našem věku se už nepereme,snažíme se mít rychlejší mozek než ruce.Nejde
mi ani o žádný osobní konflikt,jen mi vadí,že někdo tu má jiný názor než
většina, v zápětí je odsouzen a všichni z toho mají osypky.Honzo jsem nevinen
:-))).Nepřiznám se,nemám k čemu protože to,že pérák je pro mne veterán jsem
napsal již v příspěvku z 22.2.2007.Musíš pečlivěji číst.Slunce v duši,Jawám zdar
a Pérákům zvlášť. [jwm] 27.02.2007 |
| Notak pánové.....Téma diskuze bylo na začátku úplně jiné, tak si to vyříkejte
pěstmi bo někde v hospodě u piva, ale už tady neobtěžujte!!! Pokud se podíváte,
jak je citován veterán, co se týká jeho stáří...tak musíte mít jasno a né to co
tady předvádíte. Mě jen připadá, že jeden tu ustavičně rýpe (že by závist, že ho
nemá?) a rýpe a rýpe a nelíbí se mu pérák jako veterán. A dost !!! [Pepa] 27.02.2007 |
| Jawmuzeume, moje věta kterou jsi odcitoval není slib, ale podmiňovací způsob,
proto mě nezkoušej chytat za slovo. Jinak jsem klidný to mi věř a dokonce se
omlouvám všem oslům, které jsem tam někde na začátku urazil. Alespoň ale
přiznej, že neuznáváš logiku, že pérák není a nikdy nebude veteránem, když jich
bylo vyrobeno 180 tis. Ani nevím, co ten dotyčnej hledá v rubrice, která je
věnovaná jenom starej motorce. [Honza] 27.02.2007 |
| Péráka jako první sériově vyrobenou motorku po válce uznávám. Taky je ale fakt
,že je poslední dobou v módě ,proto se z něho dělá možná až moc "zajímavý
motocykl". [Ládis] 26.02.2007 |
| Ahoj, zajímalo by mě proč chtěl po válce Harley-Davinson spolupracovat s
výrobcem Péráka? Nikdy k tomu nedošlo-soudruzi to zakázali. Takže mě napadá,
proč by to američani dělali když je Pérák šedivý průměr. Nebo se báli
konkurence????!!!!!!!! [Petr] 26.02.2007 |
| Honzo....Taky bych to ukončil. Věškeré řeči jsou zbytečné, protože osel zůstane
oslem. [Honza] .... Drž slovo,neurážej a hlavně se uklidni. [jawamuzeum] 26.02.2007 |
| Nikde jsem nečetl, ani neslyšel, že by u péráka geniálně vymysleli předení
pružení Tím nechci tvrdit, že do někdy někdo nenapsal. Nevymýšlej si anonyme. [Honza] 26.02.2007 |
| pro Honzu. žádná světová úroveň, jen normální šedej průměr. to si jen lidová
tvořivost domyslela v průběhu let totality aby bylo na co vzpomínat. když čtu
články jak např. geniálně vymysleli teleskopickou přední
vydlici musím se vždy zasmát. ty se u BMW používali už v roce
1936. kde byl v tu dobu slavnej Pérák??? nesmíš věřit všemu co se
povídá, ale trochu se sám rozhlídnout přes plot:)) [anonym] 26.02.2007 |
| Tak podívej jawmuzeume, tentokrát jsi opravdu ujel. Já neupírám nikomu nárok na
jakýkoli názor, pokud je takto vyjádřen. z anonymova příspěvku jasně ztaznělo,
že kdo dělá péráka, je ještě hloupý. Já jsem se samozřejmě necítil jako adresát,
proto to ani neberu osobně - to je hluboký omyl. Jako pamětník spíše podporuji
ty, kteří mají radost z takové motorky. Mimochodem péráků sice bylo vyrobeno
hodně, ale ve své době to byla sériová motorka nejvyšší světové úrovně a jestli
si to ještě dnes mnoho lidí plně neuvědomuje, tak je to jen otázka času. [Honza] 24.02.2007 |
| Chlapi, jezdím na zrenovované Zbrojovce a když projíždím Českým rájem, lidé
chodí na hrady a zámky, připadá mě to jako vrácení času o několik let zpátky, je
to motorka, která měla svou dobu, nemyslím si že mám veterána, ale prima stroj
na kterém mohu klopit zatáčky a mít radost z jízdy. I když přijedu na nějaký ten
sraz, nemám pocit nezájmu, prostě i tady má své postavení, není to však stroj
který ukazuje bohatsví majitele, což mě je úplně šumafuk. [Jindřich] 23.02.2007 |
| Myslím, že bych se měl také vyjádřit. Jsem rád, že se najdou lidé kteří se
nebojí rýpnout do, jak se říká, vosího hnízda. Bohužel pokud zůstávají v
anonymitě, snižuje to jejich důvěryhodnost. Asi jako každá otázka, nelze
najít jednoznačnou odpověď. Myslím, že pokud někdo začíná, má málo peněz, nebo
chce více jezdit než leštit, je Pérák a dnes i třeba Kývačka dobou volbou. Ten
kdo, se chce ukázat jednou ročně na srazu, případně hledá ve veteránech archivní
či finanční hodnoty, by se měl orientovat na stroje starší, případně historicky
zajímavější. A to, že se na srazech objevuje hodně Péráků či Kývaček, je
prostě přímý odraz jejich velkosériové produkce. S tím nic nenaděláme. Spíše se
snažme, aby všechny vypadaly jak vypadat mají a ne jak majitelé chtějí, aby
vypadaly. [JB] 23.02.2007 |
| To co napsal Vita je asi nejrozumnějším shrnutím celé diskuse. Nikdo tu nehaněl
péráky, anonym nám jen připomněl, že bychom je neměli přeceňovat. Doufám že se
všichni shodneme alespoň na tom, že vidět v provozu (ne na
srazu) projet péráka zkrátka potěší. [JzK] 23.02.2007 |
| Honzo,myslím si,že jsi nic nepochopil právě Ty a bereš to moc osobně. Pleteš
dohromady hrušky z jablkama.Tak za prvé,každý člověk má právo na svůj názor a Ty
ani nikdo jiný ho nemá právo upírat nikomu,byť se ani nepodepsal a navíc ho
urážet.Za druhé,ve většině případů ze sebe dělá hlupáka každý sám,třeba tím, jak
se tu chová.A za třetí,nejsme v Číně abychom měli všichni všechno stejné,včetně
zálib a vkusu.Pro Tebe je veterán pérák,pro mne třeba speciálka a i ten
pérák,pro ministerstvo dopravy všechna vozidla kterým od skončení výroby
uplynula doba 20 let a pro někoho je třeba veteránka teprve 30 letá ženská. [jawamuzeum] 22.02.2007 |
| zdar nehodlám diskutovat zda je či není pérák veterán je to moje druhá motorka
kterou renovuji,první byl pařez,a na zbírání zkušeností s renovací sy myslím
super.Je nesmysl koupit na poprvé 350 OHV a chtít super stroj.Po pérákovi už
čeká tourist a ty zkušenosti jsou k nezaplacení a proto i díky tomuto fóru jsem
o něco chytřejší díky Víta [vita] 22.02.2007 |
| Good, dobra diskuze, kua tak to mam v garazi samej srot, kdyz nemam nic
predvalecnyho...jeste ,ze sem za to vic nez za srot nedal...to me po nekterych
nazorech tady muze uklidnitale sucha garaz udela svoje a mozna lidi po me, az
nas vsechny budou zrat cervi mi budou blahorecit jakej, ze to stroj nasli, mozna
to budou zrovna stejny "pitomci" jako vetsina z nas :))) [JESE] 21.02.2007 |
| Toto je ten smazanej příspěvek, který jsem sem vložil, tak ho když tak dej na
začátek kam patří. Ahoj tak jsem o víkendu koupil péráka - tříkolku za 3
tis. Kč. Předek OK, nádrž z jedné strany promáčklá, zadek chybí, ale rám je
komplet, zadní náprava je přišroubována místo zadních tlumičů. Nic není uřezáno. [Honza] 21.02.2007 |
| Že se nad tým rozčilujete, vždyť ano pro "anonyma" ktetý stvořil
tuhle trojkolku to taky nebyl veterán, a když Honda chce s tým neco ďelat preč
mu v tom bránit? Už se renovujou i Pionýry a učit se na HD? Tým nechci říct že
Honza se učí, nevím. [DoDo] 21.02.2007 |
| Zdravím všechny, nedá mi abych se nepřidal k tak krásné a místy emotivní
diskusi. K tématu co je a co není veterán: můj názor je ten, že Pérák pro
kluka jemuž je 20 je plnohodnotný veterán, protože jeho éru nikdy nezažil. Pro
pantátu co na něm jezdil 30 let do práce a 30 let se ,, nasíral“ (promiňte mi
ten výraz ) s čištěním trysek ,kontaktů a dalších drobností, je pérák opravdu
jen ,, stará motorka“ i když při vzpomínce může nostalgicky zamáčnout slzu
(většinou jen ze ztraceného mládí). Já tedy nejsem ani pantáta , bohužel mi není
ani 20 ale myslím si že pérák je na svou dobu mimořádně povedená a krásná
motorka, která o době svého vzniku vypovídá mnohé, ať už ji prohlásíme za
veterána či nikoliv. PS: Za dobu svého vývoje a vzniku nepovažuji padesátá
léta kdy už se na slávě přiživovali také jiní než jen autoři. [tomas] 21.02.2007 |
| Panu anonymovi a jeho nechápavým advokátům bych chtěl jen sdělit, že si leckdo
může dělat kývačku prostě pro radost a nikdo nemá právo z něj proto dělat
hlupáka. Když z druhého dělá hlupáka někdo, kdo si evidentně nevidí na špičku
nosu, je prostě osel, za tím si stojím. [Honza] 21.02.2007 |
| Souhlasím že pérák není zas tak super veterán ale není pérák jako pérák pro mě
se pérák dělí na FJ a na péráka jestli jsi měl opravdu ortodoxně udělaný FJ což
pochybuji tak se tady můžeš bavit o pérákách a navíc držte se toho že motorka je
od ježdění a né od koukání. [milda] 20.02.2007 |
| Ahoj všem,projíždím občas tyto stránky ze zvědavosti,co se nechá vytvořit z
trosek. Ale když jsem si přečetl příspěvek PANA ANONYMA který má rozum, napadlo
mě, proč se tedy vůbec namáhal ztrácet zbytečně čas sháněním náhradních dílů a
následnou montáží starých motorek jako je PÉRÁK aby se jich pak zbavil. Vím že
sběratelství je dnes velice módní záležitost,každý chce něco vlastnit, ale
nebudu nikoho odrazovat od něčeho co chce někdo vlastníma rukama dokázat. Chlapi
nenechte se odradit blbejma kecama. Vím o čem mluvím, skládám Zetory 25 a taky
to nejsou veteráni(jsou jich taky mraky)ale něco mi to říká a proto se tím
zabývám. [Petr] 20.02.2007 |
| pro Pepu, Tomáše, Honzu, Radise a jim podobným péraků mě prošlo rukama
hafa, takže vím o čem tu mluvím a proč jsem se jich zbavil to už jsem tu popsal.
nezdědil jsem bohužel žádné skvosty, ale všechno co jsem měl doma jsem pozháněl
na burzách a po stodolách a půdách od dědů co jsem s nima v mém okolí poseděl v
hospodě. nebylo to za hluboké totality-to jsem jestě tahal kačera, ale asi tak
10 roků nazpátek. zabralo mi to dost času(roků) abych nakonec zjistil
žepérák není veterán. chtěl jsem jen objasnit mladým
začínajícim klukům aby si nedělali iluze o tom že skládají veterány, ale že
budou mít doma jen hezké staré motorky Pánům JzK a
jawamuzeum děkuji za podporu. je vidět že jim to myslí narozdíl od
jiných co se tu začali vztekat když si přečetli jak se věci mají. podívejte se
na tuhle diskusi za 5 roků až trošku dospějěte (myslím
rozumově) a pak můžete hodnotit [anonym] 20.02.2007 |
| Neurazil, protože urazit normálního člověka nemůže. Každopádně se mu podařilo
odstartovat jednu z řady hloupých a nechutných debat. To se oslům občas podaří. [Honza] 20.02.2007 |
| Anonyme docela Ti rozumím ale budeš se s tímto stavem muset smířit.Vlastnit
vzácného veterána můžeš buď z dřívější doby kdy ceny a hlavně zájem o vše staré
byl jinde než dnes neb ho zdědíš anebo pokud máš dost peněz si ho koupíš.A to v
dnešní době fakt není pro většinu mladých sběratelů začátečníků
uskutečnitelné.Osobně se moc rád podívám na pěkného péráka ale na druhé straně
dokážu také pochopit pořadatele veteránských akcí kteří se brání účasti orezlých
kývaček,které mají místo krytu řetězu chromovaný blatníček ze starého kočárku
jejichž majitelé mají tolik sebevědomí,že by ho mohli rozdávat.Ať je to jak to
je,pořád budu osobně radši když můj mladej bude dělat do veteránů,byť zatím
neuměle,než aby lemtal do zavíračky v hospodě pivo a nadával na poměry. [jawamuzeum] 20.02.2007 |
| Pro JzK : Děkuji za Váš prezentovaný rozumný názor. [Karel] 20.02.2007 |
| Pánové, dodržujte etiketu! Na vlastní úsudek máme právo všichni a anonym nám
sdělil, co měl na srdci. Na rozdíl od podepsaných nikoho
neurazil. Proč vás ten názor tak provokuje? Když se na mou motorku
bude s despektem dívat chlápek co má opodál zaparkovanou ČZ-Walter, Vincenta
nebo Nortona Manxe tak mu přece nevynadám. [JzK] 20.02.2007 |
| Pro anonyma : Je každýho věc co chce renovovat a je jednoznačné, že pérák
veteránem je. Jen se podívej, že se po renovaci dá bez problémů prodat přes 40
000,-.Tak tady nepiš bláboly a běž otravovat někam jinam. [mira] 20.02.2007 |
| Pánové ,pánové nač ta silná slova - "osel","zamindrákovaný
chudák" .... , já taky se vším co píše -anonym- nesouhlasím,ale musím
říct ,že některé věci co píše, stojí minimálně za zamyšlení ! [Robert] 20.02.2007 |
| Taky bych to ukončil. Věškeré řeči jsou zbytečné, protože osel zůstane oslem. [Honza] 20.02.2007 |
| Pánové ukončil bych tuto diskuzi slovy slyšeli jsme slovo boží. Další
zamindrákovaný chudák co jezdí na kole a nemá tolik slušnosti napsat svoje jméno
si tu zase ulevil. Beztak si v ruce nikdy neměl šroubovák a nevíš o čem ty
veteráni jsou. Pane Bartuš smažte to, když to uznáte za vhodné. Díky
Tom [Tomáš] 20.02.2007 |
| Hele ty anonyme tak bych chtěl vidět tu tvoji garáž kde máš ty svoje super
veterány.. Jo a jen tak pro informaci, veteráni se dělaji pro svoji vnitřní
radost a ne na obdiv cizích kecalů.... To je rozdíl!!!! [Radis] 20.02.2007 |
| Pro anonyma: Mluví z tebe závist. Beztak chodíš pěšky a jěště k tomu bos
:o))) [Pepa] 20.02.2007 |
| for Tom Časem to pochopiš až přijedeš na nějakou veteránskou akci a bude
tam pejrošů že bez problému vytvoříte fotbalovou
jedenáctku... a poslouchat pořád dokola řeči: tahle součástka byla z typu xy a
ty máš typ yx, a tadyhle ti chybí tohle.... veteráni konči s koncem II. sv.
války a podle mě by se na veteránské akce neměly pouštět žádné
velkosériově vyráběné stroje. je k smíchu když tam vidím péráka, Škodu
Oktávii, embéčka, Š100... vyjímkou je snad jen JAWA 500 OHC 01, Felicie a
dvoudveřová 1000MB. všechno ostatní jsou a vždycky budou jen
staré motorky a auta. nikdy!!! veteráni [anonym] 20.02.2007 |
| Pro Anonyma. Tak to jseš asi velikej kluk když si ty péráky prodal. Seš
dobrej když se ti podle tebe povedlo prodat něco bezcenýho. Uznávám že jich
bylo hodně ale to snad neznamená že je nemůžem mít vz sbírce ne??? Tom [Tomáš] 19.02.2007 |
| pokud máš místo kde to zaparkovat tak to nech tak jak to je. jen to zpojízdni.
když s tím vyrazíš někam za stodolou do terénu tak s tím užiješ víc zábavy než
na nejakém srazu veteránů. a když na to naložíš 4 kamoše a vyjedete do vedlejší
vesnice do hospody na pár kousků.... péráka totiž nemá smysls renovovat. když s
nim přijedeš někam na sraz je jich tam plná prdel. uděláš to
2x a přejde tě chuť na něm někam jezdit. každej kolem něj projde bez povšimnutí.
hold pérák není veterán. vyrobylo se jich celkem 180.000ks takže ho má opravdu
každej druhej. je a pořád to bude jen STARÁ MOTORKA ne
VETERÁN. (složil jsem tři tak vím o čem píšu 350typ18 250typ11 a 250FJ
a všech jsem se zbavil). [anonym] 19.02.2007 |
| Jo to je hezký, taková ukázka lidové tvořivosti, do hromady to bez problímů dáš,
ale bude to ctít novej rám podle mě je určitě skříženej ale renovace je radost.
a jen si představ až přijedeš na sraz a ukážes fotku jak to vypadalo a co
si sním udělal [Tom] 19.02.2007 |
| Nevite čislo barvy použivané na velorexech?Origo hněda Díky [P.H] 17.02.2007 |
| Tyyy we na tom neni jeden dil dobrej :D [honza] 17.02.2007 |
| Ahoj, gratuluju ke koupi, já koupil Péroše taky za trojku,rok to trvalo trvalo
chybějící díly mě vyšli na dalších deset a ted už ho mám komplet.Hlavně to
nevzdej a dáš ho taky do cajku a radost bude o to větší čím těší to máš.Hlavně
to nafot ,at se pak mužeš pochlubit ,jak si zamakal.Nejdůležitější je ,že ho
máš, co kluků o něm sní a ne ne ho sehnat nebo jim chybí kačky.Takže se radujem
s tebou.Tak hodně štestí při renovaci a dej vědět až pokročíš. [jan] 15.02.2007 |
| žádnej blázen nejseš, neboj.Máš tam blatník s vidlicí to je dnes tak 1000 -
1500, pokud tam máš tachometr to je dalších cca 1000,- dále tam máš motor a
nádrž to máš taky zhruba po tisícovce. Rám bude asi na odpis ale tak ten koupiš
bez problému na burze. Vychází mi z toho solidní zaklad na renovaci. Dneska
koupit péráka před renovací do deseti je kumšt... jen se toho nebát... [Radis] 15.02.2007 |
| Já osobně bych to moc na renovaci neviděl, na tomhle už není moc originálních
dílů v použitelném stavu. [Petr Kropáček ml.] 15.02.2007 |
| Mam jen trochui strach zda, ten ram nebude zkrivenej, tj po predelani na motorku
to asi moc stopu drzet nebude. Bejt tebou, tyk by se poohlidnul jeste po ramu.
Ale jinak proc ne? Renovuji se horsi zverstva, zvlaste pote u starych
automobilu.... [JESE] 15.02.2007 |
| Náhodou, super bastard. To bych si nechal jako doklad o české vynalézavosti.
Vypadá to na dokonalý stroj- má to i nucený chlazení :-) [Petr Kropáček ml.] 14.02.2007 |
| že seš blázen [Filip] 14.02.2007 |
|
|