MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 150 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 27.7.2024 01:24  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Omluva.
Nedopatřením byl námět této diskuse vymazán, ale jednotlivá diskusní témata se podařila zachránit.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.02.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další podobnou tříkolku jako je na fotce zde jsem našel na motoinzerci. Další doklad toho, že lidová tvořivost nezná mezí.    [Lukáš]   10.05.2007
Odpověď  Tak to beru.    [jwm]   19.04.2007
Odpověď  Ahoj JWM.
Omlouvám se za použití Tvé fotky,pochopitelně jsem ji nefotil já,ale stahl jsem ji zde,na VETERANFORU.Moc se mi líbila a chtěl jsem aby ji viděli i v jiných sekcích. Tak ještě jednou se omlouvám. Jirka z Plzně.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2007
Odpověď  Milý Jirko z Plzně zajímalo by mě,kde jsi ve své sbírce vzal fotografii zájezdního hostince na Zelené Lišce,která má velikost naprosto stejnou jako fotka ale z mojí sbírky.Díky za odpověď.    [jawamuzeum]   16.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Venca- tolik jich nemám...díky za příspění.Ale možná bych nějkou stránku vytvořit mohl...    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jirka.PLZEN: Hmm... Mám moc rád staré fotešky :-)... Pár rodinných co jsem vyhrabal mám na http://mcb.ic.cz . Neplánuješ udělat stránky s tvojí sbírkou? :-)    [VencaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pozor na kolize... Doufám že se vám alespoň líbí ty dobový fotky . Sbírám je tak jestli někdo nějakou má,prosím pošlete emailem ,díky    [Jirka.PLZEN]   15.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pérák je moc hezká motorka,také bych ho chtěl....ať je nebo není "veterán".    [Jirka.PLZEN]   15.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  :-) Ahoj restaurátoři.Doufám,že používáte původní barvy a ne moderní akrylát...a předválečné moto lakujete origo štětcema ze žíní...    [Jirka.PLZEN]   15.04.2007
Odpověď  A já bych si zase dal točenou 12°    [Ferda]   27.03.2007
Odpověď  To je samá třináctka, čtrnáctka, kluci dávejte si pozor, ať má aspoň občanku.    [Jirka]   25.03.2007
Odpověď  Nevím proč pořád někomu vadí když někdo určitou věc nezná a nedokáže si sám udělat úsudek. Proto vzniklo veteránfórum , aby ostatní poradili. A proč nedávat na původní místo matice a šrouby s hlavou 14mm ? Vždyť v detailu je přece krása.    [Petr]   24.03.2007
Odpověď  To xzy - názory jsou vždycky subjektivní. A k výměně tech názorů to tady slouží. Krom mnoha případů obyčejného kydání se tu objeví i zajímavé informace - i u tohoto tématu a ty za to stojí. A jestli tě toto téma otravuje, tak sem prostě nelez.    [yyy]   24.03.2007
Odpověď  ...jděte už do prdele...Fotka JB tady rozjela diskusi o ničem ,neustálé napadání, urážky a suběktivní názory.    [xyx]   23.03.2007
Odpověď  For xxx - se kterým tématem?    [yyy]   23.03.2007
Odpověď  Jděte už do prdele s tímto tématem!!!!    [xxx]   23.03.2007
Odpověď  Možná to taky bylo tak, že si někdo bral zpět to co mu bolševik ukradl, ale to na tyhle stránky burgmane neptří. Jinak jsi nepochopil o čem je tem dobrý pocit - o tom, že jsem to neošidil a třeba ani tam, kde se to nepozná.    [Honza l]   23.03.2007
Odpověď  For Burgmann.Nesmíš soudit lidi podle sebe.Znám jednoho pána od kterého jsem kupoval motocykl Jawa 592,ten člověk na tom nebyl a ani není s financemi nijak dobře ale po celou dobu co provozoval tu 592 si postupně nakoupil náhradní díly,že z nich šla složit ještě jedna.Navíc měl ještě x kusů spojovacího materiálu,kladívek,přerušovačů,krytů blinkrů a dalších tzv.pitomostí,které dneska ani neseženeš.A že by chodil za bolševika krást do mototechny?Ba ne kamaráde,Já tomu říkám když ji miluješ,není co řešit.Takže než o někom řekněš,že krade,přemýšlej.    [jwm]   23.03.2007
Odpověď  Nemusíš mít všechno na 14.Dávej je tam kde jsou vidět.Třeba na stupačky stačí 13.Jinak se dívám třeba v kovošrotě a nedávno jsem dostal krabičku matek od kluků ze servisu-prej když dělám ty starý motorky.Takže nemusím mít nic od bolšánů stačí trpělivost a syslení.    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2007
Odpověď  Kdo má doma tzv. starý zásoby,ten to nekupoval, nakrad za bolševika.Souhlasím vyrobit pro ten pocit ,aby to nebylo tak jednoduchý...    [Burgmann]   22.03.2007
Odpověď  Možná koupit šrouby 14 od těch, kteří je nepotřebují :-)
Jinak Fabory nemají. Nemají ani šrouby s půlkulatou hlavou. To bych řekl, že je stejný problém jako 14.    [Aleš]   22.03.2007
Odpověď  na matky M8/14 jsem náhodou narazil v železářství,byly na svorkách které se používají na spojení ocelových lanek.Po dohodě s prodavačem jsem je prohodil za 13 a platil jsem cenu normální M8.    [Filip]   22.03.2007
Odpověď  Zdavim. Zkousel jste nekdo www.fabory.cz
Tom    [Tomas]   22.03.2007
Odpověď  Aleši, velmi pochybuju, že je koupíš někde v obchodě, ale ve starých zásobách různých kutilů je jich ještě dost a přinejhorším je to na soustružníkovi. Podobně se již nedělají šrouby 10 s hlavou 17. Sehnat je na péráka nebude tak velký problém a ten dobrý pocit za to stojí.    [Honza l]   22.03.2007
Odpověď  Vím, že už jdu s křížkem po funusu. Ale. Dají se někde šrouby se 14 hlavou a také 14 matice někde koupit? Možná to někomu bude připadat stupidní, ale já tam 13 nechci.    [Aleš]   21.03.2007
Odpověď  Máme tady dalšího mudrlanta. Viť Radku.    [Honza l (ten co začal)]   10.03.2007
Odpověď  Souhlas s Honzou,tak se zachovávají veteráni,všechno jinak jsou jen motorky na každodenní ježdění,ale to dnes splní každý moderní stroj, tak proč zrovna kazit komaxitem původní stavy?
Intrudře,s barvou na šrouby si měl asi na mysli galvanickou povrch.úpravu,nevím jestli by z výroby měly stříknutý šrouby a potom vše dotahovali....    [Radek]   09.03.2007
Odpověď  To máš sice pravdu.A taky sou krásný když dáš šrouby do barvy jak maj být origo.No a to ho pak utahuj gumovym klíčem jinak je to hnus.Zas tak bych se detailu nedržel.    [intruder]   09.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tímto příspěvkém táké ukončuji účast na toto téma. Mám péráka v původním stavu a nebudu provádět renovaci. Jen se snažím poshánět původní díly. Např. chyběl mi jeden šroub s 14 hlavou a tak jsem zašel za známým soustružníkem ať mi ho vyrobí - není žádný problém. Na fotce vidíte z leva šroub 13 hlava, šroub 14 hlava původní a šroub 14 hlava nově vyrobený. Ano souhlasím s tím, že je to každého věc, ale já tvrdím, že v detailech je krása.    [Honza]   09.03.2007
Odpověď  Ukončuji svou účast v tomto diskusním tématu.
Omlouvám se všem zedníkům za využití termínu zednická parta pro demonstraci věci neznalých diskutujících. Osobně si zedníků vážím, stejně jako všech dobrých řemeslníků.
Rozhodně si však nevážím lidí, kteří jsou omezeni svou vlastní malostí a nemají alespoň trochu rozhled.
Já jen stále doufám, že nastane doba, kdy zvítězí rozum nad lží a lidskou omezeností. Doba, kdy nebude platit přísloví zlaté české ručičky, ale zlatý český rozum. Zatím platí jen to, že, co se týče zacházení s vlastní minulostí, se máme ještě hodně co učit.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2007
Odpověď  Podle mě si každej se svým majetkem může nakládat jak se mu zachce, každej má jiný cítění a schopnosti od kterých se vše odvíjí, hlavní je že je spokojenej majitel. Komu se cizí mašina nelíbí tak at si ju sám udělá podle svýho.    [honza]   07.03.2007
Odpověď  To vymazání témata bylo asi nejlepší co se s ním mělo stát.Když čtu některé příspěvky tak se nestačím divit.Vždyť nechte každého dělat co a jak chce,jen ať se kluci učí.Když se zeptaj tak jim to SLUŠNĚ vysvětlíme a rozhodně nemůžu nikomu nadávat do zedníků-kdoví co jsem sám!    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2007
Odpověď  JB můžu tě uklidnit, ale já jsem takovej vůl, že jsem si vyráběl ztracený šrouby a matky a zachoval jsem i původní stoupání, který nikdo neuvidí (na speciálku), nevím co máš proti zedníkům, já jen jsem si všim, že je tu spoustu nezodpovězených témat, ale když se mluví o tom hovně, jak se tu zmiňuje Mirek, tak je tu příspěvků hromada. Na motorce je krom jiného spoustu dílů spotřebního charakteru, takže už nemůže být žádná předválečná pojízdná motorka 100% originál. A to nemůže snad nikomu vadit. Nebo fakt jen těm hnidopichům.    [Luboš]   07.03.2007
Odpověď  A co jít na písek a plácat bábovičky.    [Petr]   07.03.2007
Odpověď  Zdravim

Já jsem ze sekce stadionů ale co se děje tady to je hrůza. Sám bych bejt váma sem dal každej jednu svojí fotku vašeho veterána, kterého jste pracně renovovali. samozřejmě, že se koupený-zrenovovaný motocikl nepočítá...... hodně zdaru    [Tomáš]   07.03.2007
Odpověď  normálně se do dikuse nepletu, ale až na tu formu s tebou Mirku souhlasím .Lepe klukovi bez zázemí u táty poradit a fandit nežli ho hned na začátku zrazovat takhle to nebylo,bez toho to nejde atd.    [ALF]   07.03.2007
Odpověď  Hoši bavíte se tady o hovnu, propírat pořád dokola zda použít 13 matku či 14? Probuďte se!!! Samozřejmě je lepší, když to dáte do původního stavu, ale pokud tam dá někdo spojovací materiál rozměrově o 1 mm jiný než byl původně, neřešil bych to, je to každýho věc. Podstatou historických vozidel je radost ze znovuzprovoznění a radost z vyjížďky.Víte, kluk na pionýrovi po dědovi může být daleko štástnější než chlapík na Jawě 350 OHV. Tak žijte, spravujte a jezděte pro radost a nezabejvejte se hovadinama, který tady Vy někteří pitomci řešíte! Mirek    [Mirek]   07.03.2007
Odpověď  Luboši. Tady nejde o hnidopišství. Uvědom si, že ten tvůj hrad z Horní dolní dnes musí pracně restaurovat odborníci mnoha oborů za nemalé peníze. A pokud jej za komunistů vyztužili betonem, tak jeho historická hodnota těžce upadla a do budoucna je nenávratně ztracen. Pro mnohé stranické funkcionáře ovšem zachráněn.
U veteránů se pohybuješ mezi lidmi, které nejen že baví staré věci, ale mnozí chápou tento vztah na trošku vyšší úrovni. U nich, nás, s argumenty vhodnými pro rozhovor se zednickou partou, prostě neuspěješ.
Věřím, že jednou ti dojde, že právě detail a nejlépe ten neviditelný, je znamením kvality.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2007
Odpověď  Na místě tvrze postavili páni z Horní dolní hrad, který byl po požáru přestavěn na barokní zámek, před válkou byl elektrifikován a dnes v jednom křídle bydlí potomci původních majitelů... to je historie vy čtrnáctky matky. Souhlasím, aby se motorka dala pokud možno do původního stavu, ale o původním stavu se mnohdy můžeme jen dohadovat vlivem poněkud pionýrské doby před válkou a chaosu po ní.
Dále na veteránské akce ( i do muzeí ) se chodí lidi dívat na staré motorky a naprostá většina si nějakého detailu ani nevšimne. A pár hnidopichů si najde důvod rýt vždycky (viz ČZ z 5.3.)Za tu krátkou dobu co se zajímám o starý motorky jsem si všim, že nějak přitahujou určitou skupinu lidí, do který, když nějakej anonym píchne to se dějou věci.    [Luboš]   06.03.2007
Odpověď  Jenom pro pořádek zmiňuji to, že i já dávám 14 mm tam, kam patří. Ale neodsuzuji toho, kdo to nedělá, protože ne každý má doma zásobu.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2007
Odpověď  2 Georg:
Za první republiky (a i dlouho potom) měl Karlův most asfaltový povrch. Ale nehájím to, je to jen zajímavost.
Souhlasím s tím, že se má lakovat originálním odstínem, souhlasím s tím, že imbusy a křížáky na veterána nepatří, ale na třináctky mi nešahejte.
Kdyby dali všichni na M8 čtrnáctky matky, tak už by na světě nezbyla ani jediná matička 14 mm (a kde bys je pak sháněl?).
Jinak pokud to vezmeme do důsledku, tak ABSOLUTNĚ JAKÝKOLIV ZÁSAH ZNAMENÁ ZNEHODNOCENÍ vypovídací hodnoty HISTORICKÉHO VOZIDLA.
Renovace, ať už sebelépe provedená, je pouze znovuuvedení veterána do provozu a nic víc.
Polud chcete, aby Vaši potomci poznali všechno tak, jak to bylo, tak na svůj stroj nesmíte ani šáhnout.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2007
Odpověď  Ale co člověk to názor,každý má tu svojí pravdu a netvrdím že moje pravda je ta nejlepší.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2007
Odpověď  Souhlasím s Janem a žabíííííím ať si to každý dělá jak chce ale nemůže pak říkat že to má originál a on vám to určitě potvrdí-určitě si toho je vědom a udělal to z nějakého důvodu.A obávám se že tato diskuze dospěje do takové míry absurdity že někteří jedinci začnou na benzínce vyžadovat 80 oktanový benzín(samozřejmě olovnatý) a jakostní olej M2 nebo M5.¨V horším případě bdou mít doma v láhvích schovaný vzduch z předválečných let a tím budou foukat gumy.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2007
Odpověď  hodně vysokou latku ,což je vidět na srazech a různých soutěžích motocyklových přestaveb.Už to že se pustíte do renovace svědčí ,že přísloví zlatý český ručičky neni daleko od pravdy.    [jan]   06.03.2007
Odpověď  Před revolucí ,když bylo pérošů a kyvaček s prominutím tři prdele,tak se každej snažil odlišit,nikdo si těch mašin moc nevážil, různě to převařoval na čopry atd.Podle mě doby,kdy si kluci snažili udělat z Jawy Harleye jsou pryč,ted už se zase snažíme udělat starou jawku.Který sem tam kápne olej,občas se dotáhne stupačka uvolněná nárazi od nakopávačky.Pro mě je to relax jít se projet na jawce po vedlejškách,cítit benzín s olejem.A je zbytečný hrát si na chytrýho to je a neni origoš kdo o to stojí tak po tom pátrá sám a jeho motorka pak podle toho vypadá.Je fajn že mi češi jsme takový kutilové a dokážem si dát    [jan]   06.03.2007
Odpověď  Tato diskuse začíná být čím dál tím zajímavější. Já tvrdím stále jedno: Když tam tyto šrouby nebo díly v době opuštění fabriky nebyly, nelze tolerovat jejich použití při renovaci. Ovšem, míru jak dalece se chci přiblížit originálu si každý musí nastavit o tedy i obhájit sám. O bhajovat ji nemusí před ostatními. Stačí si ji obhájit sám před sebou. Ona kvalita renovátora je úměrná kvalitě jeho svědomí.
K tomu pánovi, co spravoval motory. Je to stejný případ, jako např. když chcete ušít sedačku Velorexu po člověku, co ji šije odjakživa včetně sériové výroby. On během své praxe přišel na to, že by bylo třeba toto či ono udělat jinak - lépe. On je v situaci neustálého zlepšování svého pracovního procesu.
ALE.
My veteránisti nechceme, aby svůj proces zlepšoval. My chceme, aby tu sedačku ušit tak, jak ji šil před 40 roky. Se všemi klady i zápory. Zde dochází ke střetu názorů dvou oslišných světů.
A kdo má vlastně v dané situaci pravdu?
Já!
Já tvrdím, že staré věci se nemají dále vylepšovat, pokud jsou již překonány. Staré věci musíme zachovat tak, aby další generace měli z čeho čerpat. Vždyť je přeci pěkné, když místo momentálního uspokojení dáme svému snažení vyšší smysl.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2007
Odpověď  Ahoj, s barvou a imbusama je to každýho věc, koupit imbus nebo nebo šroub na 13 klíč dnes neni problem ,ale sehnat ten klasickej co tam byl, už je docela pakec,je to o tom kouzlu a radosti ,že sem zas pokročil v repasi.Kdo má trpělivost počká ,kdo ne bude to mít rychle , ale myslim si že ho to za čas bude štvát.Já se narodil v 79 roce takže pro mě jsou kývačky a péráci veteráni,vyrobeno jich bylo fakt hodně, takže když na vesnici se na ní zastavíte a máte tam imbusy a křížáky tak se nemůžete zlobit že vám někdo řekne hezký ,až na ty imbusy a křižáky.    [jan]   06.03.2007
Odpověď  Tak mi to nedá, abych se opět nezapojil do této diskuze!!! Pokud někomu vadí taková maličkost, že místo šroubu 14mm je 13mm a podobně,... víte na 100% že se tam z výroby dávvaly? No? Protože vím, že se na péráky dávaly díly které bylly zrovna na skladě. Proto se můžete setkat s pérákem FJ, kterej má díly ze zbrojovky.....ale tohle to nikomu nevadí!!! Ty imbusy jsou skvělá věc - než mít vylámané drážky na šroubovák, tak je tam dám a z Německa si dovezu speciální záslepky na imbusy (výška 1.4mm) a chci vidět borbce, který pozná, že pod tím jsou imbusy...je to k neroznání perfektní kosmetická úprava. A cena za tyto záslepky - 5-8 Euro.
Každý si dělá motorku podle sebe, pro to, aby se mu líbila. Proč si myslíte, že si chlapi teď Jawy 250 typ 353, 559, 590 nechávají stříknout na černo? Protože se nedělaly a sluší jim to. Já měl 559 a teď budu dělat černou 353 a ať si někdo zkusí na srazu kváknout že není origo....tak ho pošlu.........    [Žabííííííííí]   06.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  jako třeba tady na té foto :))    [anonym]   06.03.2007
Odpověď  tak pánové k těm Imbusům - chodil jsem pro rozumy k jednomu dědovi (dnes už bohužel nežije) kterému vydal svět motorů v 70-tých letech články jak renovovat motory JAWA 500 OHC. ještě když měl 75 roků tak je generálkoval. jezdili k němu němci, holanďani a nevím kdo ještě a čekali na složení i dva roky. byl to mistr motorář a všechny šrouby na stažení bloků zásadně používal Imbusy. vyděl jsem jeho práci NSU, DKW atd... byl to chirurg a řeknu vám že Vás chytrolíny by utloukl argumentama proč tam dávat Imbusy a ne starý šrouby. jeho práce to tu bude navěky - s Imbusy. copak vám říká únava materiálu atd... takovíhle řeči můžou vést jen zedníci a ševci co si hrajou na renovátory. ta vaše práce může stát tak akorát v obýváku vedle televize, ale motorky jsou od toho aby jezdili - ne aby se na ně lidi čučely. na to máme obrazy. lepší pérák v provozu na ježdění po lese a do hospody(i když ne 100% originál) než kus starýho naleštěnýho železa v obýváku!!!    [anonym]   06.03.2007
Odpověď  Když jsme se dostaly až ke Karlovu mostu tak proč ho dne opravují nejnovější směsí betonu a ne jílem s vajíčkama?    [TOLI.]   06.03.2007
Odpověď  pro Petra: Začíná to šrouby a končí třeba jinou barvou laku a nekvalitními replikami. Poté takovýto "renovátor" posilněn svým úspěchem začne hanobit cenější stroj. A naše děti budou po návštěvě srazu přesvědčené, že pérák se vyráběl ve více barvách a odstínech než Fabie. To chceš? Proč nedat na Karlův most asfaltovou vozovku, ten kdo se zajímá o historii ví že to není původní - to je tvoje logika.    [Georg]   06.03.2007
Odpověď  Jo jo,souhlasím ať si každej "sprzní" péráka po svým, když z toho bude mít dobrej pocit. Nenechte si do toho kecat! hlavy 8 nebo 9mm 10,11,12mm a 13 nebo 14mm si nenechte vnutit ,když o tom nejste přesvědčeni...    [Ládis]   05.03.2007
Odpověď  Proč renovují v uvozovkách?
Pokud bude mít motorka na osmičkách šrouby 14 mm, tak se jedná o zrestaurování, a ne renovaci (samozřejmě to předpokládá takhle důsledný přístup na všechny díly a technologické postupy).
Teď mi řekněte, proč Vám tolik vadí, že si kluk dá na péráka matky na 13 klíč, když to na první pohled prakticky není poznat a jde o naprosto jednoduše odstranitelnou nedokolalost?
Pokud se budeme bavit o vypovídací hodnotě: Člověk, který se nezajímá o veterány do hloubky, určitě nebude zkoumat, jestli má matka 13, nebo 14 mm, tomu je to prostě šumafuk- líbí se mu, že se to hezky akrylátově leskne.
A člověk, který se zajímá o veterány do hloubky, se určitě nebude orientovat podle toho, co viděl na zrenovované motorce a zkrátka ví, že na péráka patří matky 14 mm pro M8.
A navíc- kdo má furt ty 14 shánět, vy slovutní, důslední a jediní správní renovátoři?

(Původně jsem se nechtěl zapojovat, ale jste jak vosy)    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.03.2007
Odpověď  Jen bych chtěl vzkázat všem dobrým lidem, kteří "renovují" péráka tímto způsobem, ať ho raději nechají např. ležet rezavého ve stodole, protože je to lepší pohled něž se na něho dívat jak se leskne se šroubama M8 s 13mm hlavou. Logickým uvažovánním a z historického hlediska je zřejmé, že se prostě v letech výroby péráka nepoužívali tyto šrouby. Je to stejné jako kdybych si do svého MB W123 z 80 let namontoval rádio na MP3.    [Honza]   05.03.2007
Odpověď  Lidem co chtějí jen jezdit na motorkách, které jsou svým vzhledem staré, vycházejí dnes vstříc skoro všichni výrobci moto tím, že dělají tzv. retro motocykly. Takže pokud se někdo nechce "piplat" s veteránem a chce jen jezdit, ať si koupí takový stroj a nemusí prznit originál.    [Georg]   05.03.2007
Odpověď  Zachovávat stroj pro budoucí generace s imbusy a třeba M8 s 13mm hlavou?Chápu,že je to jednodušší a hlavně rychlejší to poskládat,ale díky tomu pak vznikají paskvily,ktere jenom jezdí..To je takový problém se šrouby nebo jemnými závity,když to člověk dělá pro sebe??!Podle toho taky vypadá kvalita replik,hlavně honem rychle sestavit,aby se to blejskalo.Fakt je,že spoustě lidí je to jedno...bohužel,nablejskaná rychlokvaška má větší efekt než nakonzervovaný stroj v původním stavu.    [Radim]   05.03.2007
Odpověď  Imbusy na kartery a na Jawe? To muže dát jedine pablb! Anonyme umej si prirození vlažnou vodou a jdi se probehnout!    [Standa Kvak]   05.03.2007
Odpověď  TOLI - to je přesně ono složit, nehrát si na detaily a hlavně jezdit. jen ty imbusy bych nezavrhoval. na kartery je to lepší než vyšťudlaný hlavy na šroubovák.    [anonym]   04.03.2007
Odpověď  Křížáky a imbusy zavrhuji to jo,špatné repliky taky ale na 14mm šrouby ať si hrajou v muzeu-tam by to mělo být dokonalé nebo v nerenovovaném stavu aby se každý mohl kouknout jakže to vypadalo.Já si osobně myslím že nejdůležitější je to že ten stroj někdo zachránil před zubem času nebo zubem kovošrotu a že sním občas vyjede a za ním se otočí starší pán který si vzpomene jak na něm v mládí vozil holky a řekne si jéé to je ale šikovnej člověk že jezdí na tak starym motocyklu a jak to má pěkný.To je myslím to hlavní poslání veteránistů zachovat stroj pro budoucí generace.Veteránista má svůj stroj rád a nevadí mu že mu do toho někdo šťourá že tohle a támhle to tam nepatří.A když se zeptáte kohokoliv s renovovaným strojem jaký tam má chyby tak vám určitě poví co má špatně a jak to má být správně určitě nebude zatloukat že to má 100%originál a kdo říká že jo ten lže.    [TOLI.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.03.2007
Odpověď  Můj názor k renovacím: Pokud se někdo rozhodne k renovaci, měl renovaci udělat velice precizně a měl by vše dát do naprostého originálu do posledních detailů. Jako například by měl používat 8mm šrouby se 14mm hlavičkou a ne s 13mm, která se běžně používá dnes, neměl by vžádném případě používat křížové šrouby, nebo dokonce imbusy, ale šrouby na klasický šroubovák a se stejným tvarem hlavičky, jako je v originálu, atd. Na kývačku jsem si koupil novou sadu lanek a měla udělané jiné štelování, než v originálu, tak jsem lanko rozletoval, vyndal toto štelování, zrepasoval origo a s originálním štelováním jsem lanko zpět sletoval. Co se týče replik, na méně běžné motocykly, na které se těžko shánějí origo síly, bych chtěl říct, že replika se dá použít jen v případě, že je udělaná naprosto podle originálu, má stejné prolisy, atd. Chci říct, že pokud někdo renovuje aby renovoval, opravdu kvalitně a používal jen díly, které se na danou motorku opravdu montovaly, protože jinak to není ono!!
Zrenovovaná motorka, by měla vipadat do posledního detailu přeně tak, jak vyjela před lety z výroby.    [Thomas]   03.03.2007
Odpověď  Po přečtení příspěvku pana rozumného ANONYMA doporučuji všem majitelům starých motorek. Narovnejte je všechny za sebou a nechte je přejet tankem. A radši dvakrát. Stejně z toho asi nikdy nic nebude.    [Jarda]   03.03.2007
Odpověď  Tak to já mám doma pouze starou motorku. Na srazy nejezdím, jelikož jsem z těchto akcí vyléčen. Nemusím se bát neukázněných dětí které po exponátech lezou, nemusím se bát, že mi někdo ukradne zátku od nádrže, a hlavně nemusím poslouchat neustálé připomínky, že právě tento šroub na tento typ motocyklu nepatří atd. Zato na motocyklu celé léto jezdím, zdravím Vás kolegy, kteří jedete proti mě na Vašich strojích a jsem v pohodě.Takto najedu kolem 4000 km. Chci mít jen starou morku. Tak ahoj na silnici.    [Roman]   02.03.2007
Odpověď  Dovolím si také přidat svůj názor. Já osobně vidím na srazech jiný problém a to ten, že spousta strojů není kvalitně renovována, ale neodborně opravena. Jen málo lidí má pro veterány ten správný cit. Takže vidíte sice motocykly v novém laku a chromu, ale o originalitě a pečlivosti kolikrát ani stopy. O používání nekvalitních replik kolikrát vlastní výroby ani nemluvě. Takže ano, péráků a kývaček je na srazech spousta, také zetek, ale kolik jich vypadá stejně jako před lety z fabriky. A kolik "renovátorů" zbytečně zničí cenný původní stav nekvalitní renovací jenom kvůli tomu aby měl "hezký" motocykl. Tady já vidím rozdíl mezi veteránem a starou motorkou. Ten kdo zprzní stroj nekvalitními díly a necitlivou renovací má jen hezkou starou motorku a je jedno jestli to je pérák nebo Harley!    [Georg]   02.03.2007
Odpověď  Zdravím všechny, původně jsem se nechtěl vyjadřovat k tomuto příspěvku, ale řeknu svůj názor. Mám péráka už asi 7 let a sehnal jsem ho tak, že jseme s kámošem sedli na kolo a objížděli baráky na vesnicích a ptali se lidí jestli nemají doma starou motorku nebo díly. Najezdili jsme cca 50km a podařilo se sehnat jen toho péráka co mám doma. Také vím o jednom péráku ve východních čechách, ale majitel (starší ročník) nechce prodat. V tomhle bych trochu anonymu oponoval, staří lidé umírají, mladí zdědí stodolu a v dnešní internetové době není problém zjistit co to vlastně mám za vrak v té stodole. Už je pryč ta doba co byl pérák za flašku. Ano jsou vyjímky, připouštím.
Co se týče srazu, s pérákem na žádné nejezdím, ale pokud jsem na nějakém byl je pravda, že péráků je velká řada, která pokračuje kývačkama. Ano, řadu péráku projdu podívám se co mají jiného od mého péráka a to je vše. Raději si prohlížím předválečné a méně často vídané motocykly. Anonym má v něčem pravdu a myslím si, že zde nikoho neurazil. Mě je srdečně jedno zda mi někdo řekne, že mám doma starou motorku, veterána nebo nevím jak bych ho ještě nazval, každá stará motorka má své kouzlo a postavení.    [Honza Tol.]   01.03.2007
Odpověď  ...ale rozdejchl jsem tu pěknou diskusi co:)) původně jsem chtěl jen připravit začínající renovátory na tyhle dvě věci:
1.aby se nedívily až se svým pokladem vyjedou někam na sraz že je místo obdivu davů čeká jen zaparkování do té nejdelší řady stojů stejného typu které na srazu jsou.
2.aby nekupovali díly za každou cenu protože tím že Pérák byl velkosériová produkce je původních dílů pořád ještě dost. a inzeráty jako zadní blatník za 3000,- tachometr 2000,- atd... s úsměvem přešli. a nenakupovat na megaakcích s protože ty s sebou přináší i megaceny. ono úplě stačí pokecat s pár strejcama v okolních vesnicích a ti vám s radostí (podpíchnutou něčím ostřejším) při vzpomínání na svoje mládí vysypou kdo na péráku v jejich vesnici jezdil, kdo z něho potom postavil frézu a zbylé součásti uklidil nad kurník... dál už to musí každý řešit posvém - a jen ti co jsou lenošní (nebo jsou z města) chodí nakupovat na megaburzy. tyhle ceny potom automaticky přejímají jako normálně běžné<B/> a následně se vztekají když jim někdo napíše že pérák není veterán, protože převedeno na peníze tím klesá hodnotoa jejich vyjímečného stroje nejmíň na polovinu:)) nepřipusí si že by na tom mohlo být kousek pravdy a radši nadávají ostatním do debilů atp... jen do toho hoši však víte koho se to týká....:)) rád si tu zase něco přečtu    [anonym]   01.03.2007
Odpověď  Ahoj všem příznivcům historické techniky. Tato stránka je ukázkou jak někdo dokáže jednou jedinou připomímkou vše rozvrtat. Pokud budu chtít u něčeho provést renovaci nenechám se přeci odradit. Musím sám vědět jestli se mi vyplatí do něčeho cpát horu pěněz a strávit stovky hodin. A za ten pocit (když člověk vidí z jakého vraku to dokázal) TO STOJÍ.    [Petr]   01.03.2007
Odpověď  Dobrý den pánové,s tím slovíčkařením je to vždycky na dlouho...přidám proto také svůj názor.Veterán je daný rokem výroby,vlastně asi všechno,co je alespoň 25 roků staré.(dobré byly dříve kategorie veteránů,což mělo jistě vliv na úroveň vet.akcí) Jestli je to velkoseriový stroj nebo stroj z menší předvál.serie či zajímavý prototyp,je dle mého jedno,pořád to jsou staré stroje, samozřejmě odlišné svoji finanční a morální hodnotou.Ne každý může mít nějak vyjímečného veterána.Všechno a všichni stárnem a dnešní mladí nemají pomalu jinou možnost než začít (bohudík,že jich to v dnešní době ještě pár drží) s nějakou povál.velkoseriovou motorkou.Vždycky je to otázka svého vlastního zájmu a umu něco rukama dokázat pro osobní potěšení.Někdo v tom vidí tohle,druhý zase obchod s vloženými penězi.S tím nic neuděláme,ikdyž byznys lidí,kteří bez vztahu k něčemu starýmu a zmazaných rukou od šmíru mi nevoní a nám podobným činí z tohoto koníčka finančně nedostupnou záležitost...    [Radim]   01.03.2007
Odpověď  lidi, líbí-li se vám jak lidový tak i nelidový starší motocykl, nebo novější veterán, nezoufejte a pište dále co vás zajímá i trápí a naopak. co víte sdělte ostatním, těm kdo tento stroj vlastní, či se o tento stroj zajímají.
já sám vlastním "předválečnost" i "zbrojovku " a když někam vyrážím, volím dle svého vlastního gusta a nebo jak je to stanovené, jde-li o sraz (závod) pro motocykly do roku 1945 nebo i po tomto datu, apod.
máte-li podobný názor, tak mě to těší a jiný respektuji.    [EIRI]   28.02.2007
Odpověď  Ještě pro informaci pro ostatní, jsu Honza co jsem napsal příspěvěk, ael pak už jsem do diskuze nezasahoval, takýe Honza co diskutuje je někdo jiný. Ale je zajímavé, jak jedna nevinná fotka rozprodí tak velkou diskuzi o ničem, místo aby se diskutovalo o důležitějších věcech, co patří na který rok apod.
Pokud se tu někdo chlubí, že péráků měl nekolik a zná je, tak by možná byl záslužný čin vypracovat nějakou přehlednou tabulku změn a tu sem dát a pak k ní třeba diskutovata poté upravit. nám co začínáme péráka renovovat by to vlmi ulehčilo práci.
Co vy na to??    [HonzaBK]   28.02.2007
Odpověď  A ještě něco jawmuzeume, tady nejde vůbec o to, že má někdo jiný názor. Tady jde o to, jak ho vyjadřuje. Když dělá hlupáka z těch druhých, tak přirozeně narazí. A neotáčej to proti mně, koukni, jak to začalo. Taky nechápu, proč někdo má potřebu lézt na stránky věnované pérákům (které jsou pod jeho úroveň) a jejich majitelům sdělovat, že mají doma jen staré motorky.. Je to asi jen provokace, proto ta anonymita. Ale prostě mi to nedalo.    [Honza]   28.02.2007
Odpověď  Jzk, já Ti to vysvětlím lehce. Dříve se ještě běžně udávaly kategorie veteránů: veterán, vintage, post vintage, past (možná to neuvádím docela přesně) a pérák byl kategorie PAST - jestli se nepletu. Jinak jawmuzeume, já jsem Tě pochválil a Ty začínáš blbnout, protože opakuješ dokola stejné věci. Nic na tom nemění, že jsem opravdu špatně četl, ale s tím dodatkem, který jsem přehléhl ta věta nedává kloudný smysl - kdybych ji vyložil jinak, tak u tebe je veteran pérák i kývačka, zatímco u mě jen pérák - a to si snad nemyslíš.    [Honza]   28.02.2007
Odpověď  Ale pánové, maličko se uvolněte.
Taky jsem se ve 20ti byl ochoten bít za svoji pravdu a ur86et oponenty v diskusi. Dneska se na to dívám trochu jinak. Stran veteránů jde hlavně o tato témata: Co už je a co není veterán. Je přípustné použít repliky dílů, které se běžně nevyměňovaly? Je zločin přestavět/upravit veterána? Je nemorální vyvážet české stroje do zahraničí? Ono to časem člověka maličko omele, uvedu příklad: Pokud chci zajímavou sériovou poválečnou čs. motorku, tak si opatřím pullitra. Je moc pěkný, zajímavý a když je v pořádku, tak je na něm na pěkné cestě úžasné svezení. Nikdy bych ovšem netvrdil, že nejsou zajímavější nebo lepší motorky své doby. Ale pokud je pullitr a pérák veterán, co jsou potom Rudge, Vincenty, L&K, Bohmerlany, Indiany atd.?    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2007
Odpověď  Honzo,když říkám,aby jsi četl pečlivě tak to myslím vážně.Jde o slovíčkaření,to nemám rád ale napsal jsem tohle.... Pro Tebe je veterán pérák,pro mne třeba speciálka a I TEN PÉRÁK ....ale asi to nechceš vidět.Jinak znovu říkám,to co bylo podstatou diskuze,že pokud zde někdo presentuje svůj názor,že pro něj není pérák veterán,všichni se mohou zbláznit.To Vám to všem tak vadí,že má někdo jiný názor než Vy a Já??????Mě to tedy nevadí,ať si každý říká co chce,mám přeci svůj vlastní názor a nikomu ho nebudu vnucovat.Mariane Ty se asi budeš muset ZATÍM smířit s tím,že Tvé motocykly ZATÍM nemají valnou hodnotu,budeš s nimi muset ještě trochu zestárnout ale bohužel nezměníš to co psal ANONYM a to je skutečnost,že Tebou vlastněné motocykly vyráběla továrna ve velkých sériích.Jen mě zaráží,že se nad tím pozastavuješ,mě třeba nikdy nešlo o to,jakou má můj motocykl cenu,kolik peněz v tom mám ale hlavně Tě to musí uspokojovat a dobíjet.To je to pravé.Máš kývačku 354?No to je přeci nádhera!!Například svezení je na ní pohodlnější než na péráku.Když Ti snažení vydrží alespoň 20 let,určitě sbírku rozšíříš.Doufej jen,že až nastane ta doba za 20 let a někdo tu bude hájit,že je Babetta Korado veterán,bude Ti nadávat do lesních oslů a zakazovat Ti si ho brát do huby,že se s tím vyrovnáš.To je poslední co mám k této diskuzi.Slunce v duši Jawám zdar a pérákům zvlášť.    [jwm]   28.02.2007
Odpověď  všem namachrovanym oslům-pérak je a bude veteran!!!!bohužel sem si myslel,že když mam v 19-ti letech 350/354.02 rok 55,350/354.03 1957 a čz 125 T 1947,že mam celkem hodnotne veterany a nelíbí se mi,když někdo(a ani se neumi pod své nazory podepsat shazuje lidem to,co se jim líbí a z čeho maji radost!sice nevlastnim péraka,ikdyž bych ho moc rad ve sbirce měl,ale určitě i ta kývačka je dnes veteránem a ne každy ma na to,aby se hned pouštěl do předvalu,o kterych oslove napsali že už veterany jsou!dnes i ta kyvačka,ktera je 50 let stara je doklad vyvoje a rozvoje motorismu a určitě si zaslouží obdiv a uznání a zaslouží si i nazev-VETARÁN.takže pánove,nikdo si laskavě neberte do huby ani péráky ani kyvačky,díky
PS.omlouvam se za ty osly,ale neda se to jina nazvat:-)    [Marian]   27.02.2007
Odpověď  Bane kolego z jawamuzea, já čtu dobře. Tys mi kousek odtud napsal, že "pro tebe je veterán pérák, pro mne třeba speciálka". Ale s velmi drobnými výhradami musím přiznat, že tvoje snažení je na těchto stránkách sympatické.    [Honza]   27.02.2007
Odpověď  Pepo v našem věku se už nepereme,snažíme se mít rychlejší mozek než ruce.Nejde mi ani o žádný osobní konflikt,jen mi vadí,že někdo tu má jiný názor než většina, v zápětí je odsouzen a všichni z toho mají osypky.Honzo jsem nevinen :-))).Nepřiznám se,nemám k čemu protože to,že pérák je pro mne veterán jsem napsal již v příspěvku z 22.2.2007.Musíš pečlivěji číst.Slunce v duši,Jawám zdar a Pérákům zvlášť.    [jwm]   27.02.2007
Odpověď  Notak pánové.....Téma diskuze bylo na začátku úplně jiné, tak si to vyříkejte pěstmi bo někde v hospodě u piva, ale už tady neobtěžujte!!! Pokud se podíváte, jak je citován veterán, co se týká jeho stáří...tak musíte mít jasno a né to co tady předvádíte. Mě jen připadá, že jeden tu ustavičně rýpe (že by závist, že ho nemá?) a rýpe a rýpe a nelíbí se mu pérák jako veterán. A dost !!!    [Pepa]   27.02.2007
Odpověď  Jawmuzeume, moje věta kterou jsi odcitoval není slib, ale podmiňovací způsob, proto mě nezkoušej chytat za slovo. Jinak jsem klidný to mi věř a dokonce se omlouvám všem oslům, které jsem tam někde na začátku urazil. Alespoň ale přiznej, že neuznáváš logiku, že pérák není a nikdy nebude veteránem, když jich bylo vyrobeno 180 tis. Ani nevím, co ten dotyčnej hledá v rubrice, která je věnovaná jenom starej motorce.    [Honza]   27.02.2007
Odpověď  Péráka jako první sériově vyrobenou motorku po válce uznávám. Taky je ale fakt ,že je poslední dobou v módě ,proto se z něho dělá možná až moc "zajímavý motocykl".    [Ládis]   26.02.2007
Odpověď  Ahoj, zajímalo by mě proč chtěl po válce Harley-Davinson spolupracovat s výrobcem Péráka? Nikdy k tomu nedošlo-soudruzi to zakázali. Takže mě napadá, proč by to američani dělali když je Pérák šedivý průměr. Nebo se báli konkurence????!!!!!!!!    [Petr]   26.02.2007
Odpověď  Honzo....Taky bych to ukončil. Věškeré řeči jsou zbytečné, protože osel zůstane oslem. [Honza] .... Drž slovo,neurážej a hlavně se uklidni.    [jawamuzeum]   26.02.2007
Odpověď  Nikde jsem nečetl, ani neslyšel, že by u péráka geniálně vymysleli předení pružení Tím nechci tvrdit, že do někdy někdo nenapsal. Nevymýšlej si anonyme.    [Honza]   26.02.2007
Odpověď  pro Honzu. žádná světová úroveň, jen normální šedej průměr. to si jen lidová tvořivost domyslela v průběhu let totality aby bylo na co vzpomínat. když čtu články jak např. geniálně vymysleli teleskopickou přední vydlici musím se vždy zasmát. ty se u BMW používali už v roce 1936. kde byl v tu dobu slavnej Pérák??? nesmíš věřit všemu co se povídá, ale trochu se sám rozhlídnout přes plot:))    [anonym]   26.02.2007
Odpověď  Tak podívej jawmuzeume, tentokrát jsi opravdu ujel. Já neupírám nikomu nárok na jakýkoli názor, pokud je takto vyjádřen. z anonymova příspěvku jasně ztaznělo, že kdo dělá péráka, je ještě hloupý. Já jsem se samozřejmě necítil jako adresát, proto to ani neberu osobně - to je hluboký omyl. Jako pamětník spíše podporuji ty, kteří mají radost z takové motorky. Mimochodem péráků sice bylo vyrobeno hodně, ale ve své době to byla sériová motorka nejvyšší světové úrovně a jestli si to ještě dnes mnoho lidí plně neuvědomuje, tak je to jen otázka času.    [Honza]   24.02.2007
Odpověď  Chlapi, jezdím na zrenovované Zbrojovce a když projíždím Českým rájem, lidé chodí na hrady a zámky, připadá mě to jako vrácení času o několik let zpátky, je to motorka, která měla svou dobu, nemyslím si že mám veterána, ale prima stroj na kterém mohu klopit zatáčky a mít radost z jízdy. I když přijedu na nějaký ten sraz, nemám pocit nezájmu, prostě i tady má své postavení, není to však stroj který ukazuje bohatsví majitele, což mě je úplně šumafuk.    [Jindřich]   23.02.2007
Odpověď  Myslím, že bych se měl také vyjádřit. Jsem rád, že se najdou lidé kteří se nebojí rýpnout do, jak se říká, vosího hnízda. Bohužel pokud zůstávají v anonymitě, snižuje to jejich důvěryhodnost.
Asi jako každá otázka, nelze najít jednoznačnou odpověď. Myslím, že pokud někdo začíná, má málo peněz, nebo chce více jezdit než leštit, je Pérák a dnes i třeba Kývačka dobou volbou. Ten kdo, se chce ukázat jednou ročně na srazu, případně hledá ve veteránech archivní či finanční hodnoty, by se měl orientovat na stroje starší, případně historicky zajímavější.
A to, že se na srazech objevuje hodně Péráků či Kývaček, je prostě přímý odraz jejich velkosériové produkce. S tím nic nenaděláme. Spíše se snažme, aby všechny vypadaly jak vypadat mají a ne jak majitelé chtějí, aby vypadaly.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.02.2007
Odpověď  To co napsal Vita je asi nejrozumnějším shrnutím celé diskuse. Nikdo tu nehaněl péráky, anonym nám jen připomněl, že bychom je neměli přeceňovat. Doufám že se všichni shodneme alespoň na tom, že vidět v provozu (ne na srazu) projet péráka zkrátka potěší.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2007
Odpověď  Honzo,myslím si,že jsi nic nepochopil právě Ty a bereš to moc osobně. Pleteš dohromady hrušky z jablkama.Tak za prvé,každý člověk má právo na svůj názor a Ty ani nikdo jiný ho nemá právo upírat nikomu,byť se ani nepodepsal a navíc ho urážet.Za druhé,ve většině případů ze sebe dělá hlupáka každý sám,třeba tím, jak se tu chová.A za třetí,nejsme v Číně abychom měli všichni všechno stejné,včetně zálib a vkusu.Pro Tebe je veterán pérák,pro mne třeba speciálka a i ten pérák,pro ministerstvo dopravy všechna vozidla kterým od skončení výroby uplynula doba 20 let a pro někoho je třeba veteránka teprve 30 letá ženská.    [jawamuzeum]   22.02.2007
Odpověď  zdar nehodlám diskutovat zda je či není pérák veterán je to moje druhá motorka kterou renovuji,první byl pařez,a na zbírání zkušeností s renovací sy myslím super.Je nesmysl koupit na poprvé 350 OHV a chtít super stroj.Po pérákovi už čeká tourist a ty zkušenosti jsou k nezaplacení a proto i díky tomuto fóru jsem o něco chytřejší díky Víta    [vita]   22.02.2007
Odpověď  Good, dobra diskuze, kua tak to mam v garazi samej srot, kdyz nemam nic predvalecnyho...jeste ,ze sem za to vic nez za srot nedal...to me po nekterych nazorech tady muze uklidnitale sucha garaz udela svoje a mozna lidi po me, az nas vsechny budou zrat cervi mi budou blahorecit jakej, ze to stroj nasli, mozna to budou zrovna stejny "pitomci" jako vetsina z nas :)))    [JESE]   21.02.2007
Odpověď  Toto je ten smazanej příspěvek, který jsem sem vložil, tak ho když tak dej na začátek kam patří.
Ahoj tak jsem o víkendu koupil péráka - tříkolku za 3 tis. Kč. Předek OK, nádrž z jedné strany promáčklá, zadek chybí, ale rám je komplet, zadní náprava je přišroubována místo zadních tlumičů. Nic není uřezáno.    [Honza]   21.02.2007
Odpověď  Že se nad tým rozčilujete, vždyť ano pro "anonyma" ktetý stvořil tuhle trojkolku to taky nebyl veterán, a když Honda chce s tým neco ďelat preč mu v tom bránit? Už se renovujou i Pionýry a učit se na HD? Tým nechci říct že Honza se učí, nevím.    [DoDo]   21.02.2007
Odpověď  Zdravím všechny, nedá mi abych se nepřidal k tak krásné a místy emotivní diskusi.
K tématu co je a co není veterán: můj názor je ten, že Pérák pro kluka jemuž je 20 je plnohodnotný veterán, protože jeho éru nikdy nezažil. Pro pantátu co na něm jezdil 30 let do práce a 30 let se ,, nasíral“ (promiňte mi ten výraz ) s čištěním trysek ,kontaktů a dalších drobností, je pérák opravdu jen ,, stará motorka“ i když při vzpomínce může nostalgicky zamáčnout slzu (většinou jen ze ztraceného mládí). Já tedy nejsem ani pantáta , bohužel mi není ani 20 ale myslím si že pérák je na svou dobu mimořádně povedená a krásná motorka, která o době svého vzniku vypovídá mnohé, ať už ji prohlásíme za veterána či nikoliv.
PS: Za dobu svého vývoje a vzniku nepovažuji padesátá léta kdy už se na slávě přiživovali také jiní než jen autoři.    [tomas]   21.02.2007
Odpověď  Panu anonymovi a jeho nechápavým advokátům bych chtěl jen sdělit, že si leckdo může dělat kývačku prostě pro radost a nikdo nemá právo z něj proto dělat hlupáka. Když z druhého dělá hlupáka někdo, kdo si evidentně nevidí na špičku nosu, je prostě osel, za tím si stojím.    [Honza]   21.02.2007
Odpověď  Souhlasím že pérák není zas tak super veterán ale není pérák jako pérák pro mě se pérák dělí na FJ a na péráka jestli jsi měl opravdu ortodoxně udělaný FJ což pochybuji tak se tady můžeš bavit o pérákách a navíc držte se toho že motorka je od ježdění a né od koukání.    [milda]   20.02.2007
Odpověď  Ahoj všem,projíždím občas tyto stránky ze zvědavosti,co se nechá vytvořit z trosek. Ale když jsem si přečetl příspěvek PANA ANONYMA který má rozum, napadlo mě, proč se tedy vůbec namáhal ztrácet zbytečně čas sháněním náhradních dílů a následnou montáží starých motorek jako je PÉRÁK aby se jich pak zbavil. Vím že sběratelství je dnes velice módní záležitost,každý chce něco vlastnit, ale nebudu nikoho odrazovat od něčeho co chce někdo vlastníma rukama dokázat. Chlapi nenechte se odradit blbejma kecama. Vím o čem mluvím, skládám Zetory 25 a taky to nejsou veteráni(jsou jich taky mraky)ale něco mi to říká a proto se tím zabývám.    [Petr]   20.02.2007
Odpověď  pro Pepu, Tomáše, Honzu, Radise a jim podobným
péraků mě prošlo rukama hafa, takže vím o čem tu mluvím a proč jsem se jich zbavil to už jsem tu popsal. nezdědil jsem bohužel žádné skvosty, ale všechno co jsem měl doma jsem pozháněl na burzách a po stodolách a půdách od dědů co jsem s nima v mém okolí poseděl v hospodě. nebylo to za hluboké totality-to jsem jestě tahal kačera, ale asi tak 10 roků nazpátek. zabralo mi to dost času(roků) abych nakonec zjistil žepérák není veterán. chtěl jsem jen objasnit mladým začínajícim klukům aby si nedělali iluze o tom že skládají veterány, ale že budou mít doma jen hezké staré motorky Pánům JzK a jawamuzeum děkuji za podporu. je vidět že jim to myslí narozdíl od jiných co se tu začali vztekat když si přečetli jak se věci mají. podívejte se na tuhle diskusi za 5 roků až trošku dospějěte (myslím rozumově) a pak můžete hodnotit    [anonym]   20.02.2007
Odpověď  Neurazil, protože urazit normálního člověka nemůže. Každopádně se mu podařilo odstartovat jednu z řady hloupých a nechutných debat. To se oslům občas podaří.    [Honza]   20.02.2007
Odpověď  Anonyme docela Ti rozumím ale budeš se s tímto stavem muset smířit.Vlastnit vzácného veterána můžeš buď z dřívější doby kdy ceny a hlavně zájem o vše staré byl jinde než dnes neb ho zdědíš anebo pokud máš dost peněz si ho koupíš.A to v dnešní době fakt není pro většinu mladých sběratelů začátečníků uskutečnitelné.Osobně se moc rád podívám na pěkného péráka ale na druhé straně dokážu také pochopit pořadatele veteránských akcí kteří se brání účasti orezlých kývaček,které mají místo krytu řetězu chromovaný blatníček ze starého kočárku jejichž majitelé mají tolik sebevědomí,že by ho mohli rozdávat.Ať je to jak to je,pořád budu osobně radši když můj mladej bude dělat do veteránů,byť zatím neuměle,než aby lemtal do zavíračky v hospodě pivo a nadával na poměry.    [jawamuzeum]   20.02.2007
Odpověď  Pro JzK : Děkuji za Váš prezentovaný rozumný názor.    [Karel]   20.02.2007
Odpověď  Pánové, dodržujte etiketu! Na vlastní úsudek máme právo všichni a anonym nám sdělil, co měl na srdci. Na rozdíl od podepsaných nikoho neurazil. Proč vás ten názor tak provokuje? Když se na mou motorku bude s despektem dívat chlápek co má opodál zaparkovanou ČZ-Walter, Vincenta nebo Nortona Manxe tak mu přece nevynadám.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2007
Odpověď  Pro anonyma : Je každýho věc co chce renovovat a je jednoznačné, že pérák veteránem je. Jen se podívej, že se po renovaci dá bez problémů prodat přes 40 000,-.Tak tady nepiš bláboly a běž otravovat někam jinam.    [mira]   20.02.2007
Odpověď  Pánové ,pánové nač ta silná slova - "osel","zamindrákovaný chudák" .... , já taky se vším co píše -anonym- nesouhlasím,ale
musím říct ,že některé věci co píše, stojí minimálně za zamyšlení !    [Robert]   20.02.2007
Odpověď  Taky bych to ukončil. Věškeré řeči jsou zbytečné, protože osel zůstane oslem.    [Honza]   20.02.2007
Odpověď  Pánové ukončil bych tuto diskuzi slovy slyšeli jsme slovo boží. Další zamindrákovaný chudák co jezdí na kole a nemá tolik slušnosti napsat svoje jméno si tu zase ulevil. Beztak si v ruce nikdy neměl šroubovák a nevíš o čem ty veteráni jsou.
Pane Bartuš smažte to, když to uznáte za vhodné.
Díky Tom    [Tomáš]   20.02.2007
Odpověď  Hele ty anonyme tak bych chtěl vidět tu tvoji garáž kde máš ty svoje super veterány.. Jo a jen tak pro informaci, veteráni se dělaji pro svoji vnitřní radost a ne na obdiv cizích kecalů.... To je rozdíl!!!!    [Radis]   20.02.2007
Odpověď  Pro anonyma:
Mluví z tebe závist. Beztak chodíš pěšky a jěště k tomu bos :o)))    [Pepa]   20.02.2007
Odpověď  for Tom
Časem to pochopiš až přijedeš na nějakou veteránskou akci a bude tam pejrošů že bez problému vytvoříte fotbalovou jedenáctku... a poslouchat pořád dokola řeči: tahle součástka byla z typu xy a ty máš typ yx, a tadyhle ti chybí tohle.... veteráni konči s koncem II. sv. války a podle mě by se na veteránské akce neměly pouštět žádné velkosériově vyráběné stroje. je k smíchu když tam vidím péráka, Škodu Oktávii, embéčka, Š100... vyjímkou je snad jen JAWA 500 OHC 01, Felicie a dvoudveřová 1000MB. všechno ostatní jsou a vždycky budou jen staré motorky a auta. nikdy!!! veteráni    [anonym]   20.02.2007
Odpověď  Pro Anonyma.
Tak to jseš asi velikej kluk když si ty péráky prodal. Seš dobrej když se ti podle tebe povedlo prodat něco bezcenýho.
Uznávám že jich bylo hodně ale to snad neznamená že je nemůžem mít vz sbírce ne???
Tom    [Tomáš]   19.02.2007
Odpověď  pokud máš místo kde to zaparkovat tak to nech tak jak to je. jen to zpojízdni. když s tím vyrazíš někam za stodolou do terénu tak s tím užiješ víc zábavy než na nejakém srazu veteránů. a když na to naložíš 4 kamoše a vyjedete do vedlejší vesnice do hospody na pár kousků.... péráka totiž nemá smysls renovovat. když s nim přijedeš někam na sraz je jich tam plná prdel. uděláš to 2x a přejde tě chuť na něm někam jezdit. každej kolem něj projde bez povšimnutí. hold pérák není veterán. vyrobylo se jich celkem 180.000ks takže ho má opravdu každej druhej. je a pořád to bude jen STARÁ MOTORKA ne VETERÁN. (složil jsem tři tak vím o čem píšu 350typ18 250typ11 a 250FJ a všech jsem se zbavil).    [anonym]   19.02.2007
Odpověď  Jo to je hezký, taková ukázka lidové tvořivosti, do hromady to bez problímů dáš, ale bude to ctít novej rám podle mě je určitě skříženej ale renovace je radost.
a jen si představ až přijedeš na sraz a ukážes fotku jak to vypadalo a co si sním udělal    [Tom]   19.02.2007
Odpověď  Nevite čislo barvy použivané na velorexech?Origo hněda Díky    [P.H]   17.02.2007
Odpověď  Tyyy we na tom neni jeden dil dobrej :D    [honza]   17.02.2007
Odpověď  Ahoj, gratuluju ke koupi, já koupil Péroše taky za trojku,rok to trvalo trvalo chybějící díly mě vyšli na dalších deset a ted už ho mám komplet.Hlavně to nevzdej a dáš ho taky do cajku a radost bude o to větší čím těší to máš.Hlavně to nafot ,at se pak mužeš pochlubit ,jak si zamakal.Nejdůležitější je ,že ho máš, co kluků o něm sní a ne ne ho sehnat nebo jim chybí kačky.Takže se radujem s tebou.Tak hodně štestí při renovaci a dej vědět až pokročíš.    [jan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2007
Odpověď  žádnej blázen nejseš, neboj.Máš tam blatník s vidlicí to je dnes tak 1000 - 1500, pokud tam máš tachometr to je dalších cca 1000,- dále tam máš motor a nádrž to máš taky zhruba po tisícovce. Rám bude asi na odpis ale tak ten koupiš bez problému na burze. Vychází mi z toho solidní zaklad na renovaci. Dneska koupit péráka před renovací do deseti je kumšt... jen se toho nebát...    [Radis]   15.02.2007
Odpověď  Já osobně bych to moc na renovaci neviděl, na tomhle už není moc originálních dílů v použitelném stavu.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2007
Odpověď  Mam jen trochui strach zda, ten ram nebude zkrivenej, tj po predelani na motorku to asi moc stopu drzet nebude. Bejt tebou, tyk by se poohlidnul jeste po ramu. Ale jinak proc ne? Renovuji se horsi zverstva, zvlaste pote u starych automobilu....    [JESE]   15.02.2007
Odpověď  Náhodou, super bastard. To bych si nechal jako doklad o české vynalézavosti. Vypadá to na dokonalý stroj- má to i nucený chlazení :-)    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.02.2007
Odpověď  že seš blázen    [Filip]   14.02.2007
 Přidat odpověď   (121) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006