Dobrý den porate mi mám na svém perákovi orginál zelený lak ale někomu se
nelíbil a přeštětkoval na červeno. Dá se nějak ta přeštětkovaná barva sundat a
obnovit tak původní lak. Nemám z něším taokovým skušenosti. Jedná se o
vojenského peráka. [Robert] 17.05.2007 Přidat odpověď |
| chlapi netušíte jak sundat šetrně šedej plnič? Mám v podstatě původní lak a linky nad tím je plnič a nad tím vrchní štětkovka. Ta štětkovka jde dobře, jednak se loupe a případně ji bere aceton nebo takovej gel "barvožrout" na odstranění laku, ale s plničem nic moc nehne, je jakoby tvrdej hodně a když to beru mechanicky tak dostane na frak i spodní barva. Nemáte tedy nějak osvědčenej fígl na odstranění pouze plniče?? Je o dost festovnější než barva. [Libor ] 20.08.2017 |
| Čau chlapi, vzhledem k tomu, že jsem potřeboval taky sundat starý štětkový lak z motorky, tak jsem začal schánět P05, kterou tu všichni chválí. Ale bohužel, k vůli složení už se nesmí vyrábět a místo toho mi všude nabízí P07. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Obávám se, že už to nebude ono...... Díky za rady [dansson] 16.05.2016 |
| Zdravím je to deset let co jsem stavěl svého péráka a už tehdy jsme s kamarádama jelikož nás bylo
sedm co ho měly ve vojenském provedení řešily co a jak má být nastříkané.Ten tvrdil to a ten zas
tohle.Výfuky máme černé někdo stříbrné,paraboly sříbrné nebo v barvě,kluzáky stříbrné někdo v barvě
a tak.Podle dobových foto z netu je patrné že je vlastně všechno správně.Mám foto vojáka z 50-let na
moto s chromovou nádrží a výfuky.Shodou okolností děda mé manželky sloužil v letech 1953-55 si
vzpomíná jak z jakého si Borku(?) kde vojenské péráky údajně montovali rozvážel k útvarům.Podle
vzpomínek měli matnou barvu,celobarevnou nádrž,výfuky něco jako matný chrom (nedokázal vysvětlit) a
značka na blatníku měla bílý podklad s černými číslicemi.Toto info nezaručuji na 100% jelikož děda
má už své roky o)Já mám barvu lesklou za což jsem občas terčem posměchu,ale tehdy bylo těžké sehnat
někoho,kdo namíchá orig. odstín ČSLA v matu a nechtěl to řešit jako ostatní od oka o)Mám zbrojovku
48-49,byl v původním stavu po prvním majiteli krom sedla,které bylo z Jawy 500.Tlumič řízení,víčko
nádrže,šrouby kastlíků,krytky zadních kluzáků a spínací skříňku (byla kontrolková s mosazným
klíčem,ale nepoužitelná) jsem nahradil za bakelitové a sedlo dal původní.Výfuky černé,rámeček
paraboly ve stříbřence.Závěrem jelikož jsem se nikde nesetkal s předpisem pro barevné provedení
motocyklů,který by přesněji určoval jak která část má být barevně provedena a pouze s odkazem na
dobové foto a vzpomínky pamětníků usuzuju,že se to prostě "mastilo" jak podle potřeb
útvaru tak tím co bylo zrovna po ruce což byl v naší lidově demokratické armádě úplně běžný jev.S
pozdravem Petr [Petr] 04.05.2008 |
| Protože je opatrný na svůj krásný stroj, takže stojí a čeká, až se prkno pomalu
překlopí, aby mohl bezpečně pokračovat v překonávání překážky :-D [Miloň] 05.11.2007 |
| Akorát nevím proč na té fotce stojí nohama na zemi a ne ve stupačkách.?? [Hugo] 05.11.2007 |
| Moc krásná fotka! Jo, je to logický, že byly černé. Zajímavý je, že na tom
obrázku má ten perák stříbrný kryty pérování. Rámečku paraboly se nedivim.
Prostě než se naučil s tim přejet tu houpačku, párkrát s sebou švihnul a
vojenský už nezbyly, tak se tam dal civilní z hornické verze. Zajímavý je taky
to oblečení. Věřil bych, že v tom asi jezdili i normálně. [Miloň] 04.11.2007 |
| K výfukům dodávám jen tolik, že jsem po tom taky trochu pátral než jsem je hodil
na černo a od kamaráda a ještě nezávisle 2 lidí jsem se dozvěděl, že mají být
černé. No jinak je mi samému divné, že by vojáci měli stříbrné výfuky což vůbec
není barva která má hrát roli nějaké kamufláže nebo maskování. Nikdy jsem nic z
vojenských věcí na stříbrno neviděl. No jinak ta fotka se mi dost líbí to tedy
koukám co všechno se na parácích dělalo. Pokud máte ještě jiné fotky budu rád
když je pošlete třebas i mailem. [Robert] 04.11.2007 |
|  Tak tady je. [Freddie] 04.11.2007 |
| No výborně! Jsem rád, že to nemusim přestříkávat! Mohl bys tu fotku
zdigitalizovat a zveřejnit zde? Nebo poslat na mail klobrc@centrum.cz? Rád bych
si ověřil i jiné detaily. Díky! [Miloň] 04.11.2007 |
| Mám z nějaké knihy o ČSLA vystřihlý obrázek z Armádního dne v roce 1949 a na něm
voják překonává "houpačku" na péraku. Fotka je sice černobílá, ale
výfuky jsou tmavé, takže matně černá se taky používala. Asi jak u jakého útvaru,
někde to natřeli stříbřenkou, někde černě. [Freddie] 04.11.2007 |
| Takže se jdu ponořit do Světů motorů a hledat fotky s vojákem. Dneska u mě byl
Hošťálek a tvrdil mi, že je vojsko mělo stříbrné. Máš recht, červených je víc
než dost :-) [Miloň] 04.11.2007 |
| Bohužel původní výfuky i kolena byla natolik špatná, že jsem si koupil od pana
Hadrávka nové v surovém stavu a doma jsem je nastříkal černou vypalovačkou ve
spreji. Je to taková matně černá. Jinak origo výfuky které jsem s perákem koupil
byly rovněž černé ale co bylo pod nima nevím protže jsem výfuky daroval
kamarádovi. No jinak náklady jak píšeš 22.384 Kč za 350 peráka není nikterak
mnoho. Jak jsem psal člověk se alespon nějak trochu odliší od klasických peráků. [Robert] 04.11.2007 |
| Ještě jeden dotaz na Roberta. Prosím Tě, ty výfuky, co máš na tom peráku ještě
za červena, jsou původní? Domníváš se, že ta černá je původní? Není pod tím
stříbřenka nebo nějaký matný chrom? [Miloň] 04.11.2007 |
| Právě jsem sečetl všechny náklady na mého vojáčka. Dělá to 22 384 Kč. [Miloň] 04.11.2007 |
| No asi by bylo dobrý to přestříknout, když tam ta zelená není, ale opravovat tu
nádrž bych si asi sakra rozmyslel. S tim kapitánem na motorce... no souhlasim,
děda se většinou vozil ve V3S, i když v kasárnách měl svojí nablýskanou civilní
kejvačku 350 z první série. [Miloň] 04.11.2007 |
| Ja som to myslel tak, že kapitáni sa asi veľmi na motocykloch nepresúvali. [M.] 02.11.2007 |
| Co vím tak stojánek byl k mání i k obyčejným perákům za příplatek, takže barva
byla dle motorky. Jinak ten můj stojánek i levým uchycením stupačky byl natřen
nějakou bílou barvou pod kterou, ale bohužel již nebylo nic než surové železo.
Nechal jsem si tedy domíchat 1 deci barvy ve stejném odstínu jako je půdovní
barva a stojánek jsem s ním nastříkal. Odstín barvy je natolik shodný, že to
skoro nešlo poznat. Takže vlastně mám ještě zbytek té barvy a zvažuji zda
neproavti ty místa kde původní barva není nebo to radši nechat tak. Tak nevím
poradte? [Robert] 02.11.2007 |
| Roberte, prosím Tě, ten pohotovostní stojánek má taky původní khaki lak? Jde mi
o to, jestli je to typický doplněk vojenských peráků. [Miloň] 02.11.2007 |
| Pořád je lepší uniforma kapitána, než jet v civilu a k tomu moderním [pmr] 02.11.2007 |
| Mě je taky všechno kolem vojny s osobních důvodů ukradený, ale proč myslíš, že
nemůžu mít uniformu hodnosti kapitána? Možná že je už majorská, nevím to na
beton, ale bude tak z konce padesátých let. Můžu jí vyfotit, jestli máš zájem,
mám jí na originál ramínku tak, jak jí děda svlékl. Peráka jsem dělal od
minulého léta, ale tak volně. Nemám na to pořád čas, kromě toho dělám taky BMW.
Náklady jsem ještě nespočítal, nebude to ale velká suma. [Miloň] 01.11.2007 |
| Pekne urobený motocykel, ale uniforma s hodnosťou kapitána v tej dobe?????? [m.] 01.11.2007 |
| Opravdu moc pěkný kousek, to muselo stát asi dost práce i peněz. I když já moc
na vojenské motorky nikdy moc nebyl podařilo se mi sehnat vojenskou 250 v
původní barvě viz obrazek dole, a musím uznat že vojáci mají něco do sebe. Pokud
se tedy můžu zeptat jak jsi to dlouho dělal a na kolik tě tenhleten kousek
vyšel. No jinak já uniformu bohužel nemám, ale i tak po dědovi dlouhý kožený
mantl, kuklu a kožený kalhoty. Měj se a přeji at Ti to jezdí a snad se někde
setkáme na srazu [Robert] 01.11.2007 |
| Díky za přání, ta jízda je fakt požitek... hraje krásně! Uniformu mám taky :-)
Po dědovi z padesátých let, hodnost kapitána, lampasy, montgomeráky dokonce tři,
na hlavu asi nějakou koženou kuklu. Nevim co na hlavě vojáci tenkrát měli. Možná
plechovou přilbu. Děda už mi to neřekne. Na nohy by to chtělo holinky, ale ty
taky nemám, mám taky rajtky kopřiváky. Chtělo by to někoho kdo se v těch hadrech
vyzná, abych to nakombinoval správně. Více foto peráka najdeš na milon.modry.cz
pod odkazem pro veteránisty. [Miloň] 01.11.2007 |
| Opravdu moc hezky udělaný. Přeju spoustu šťastných chvil za řídítky. Jen ještě
skromný dotaz, máš i uniformu? [pmr] 01.11.2007 |
| Pěkně udělanej pérák,taky se chystám na jednoho vojenskýho.Civilního z r.47 už
mám.Nebylo by možno poslat více fotek,třeba na mail?? [Pérák 47] 01.11.2007 |
| Já to nastříkal černou silikonovou vypalovací. Ředí se syntetickým ředidlem.
Prodává se to v malých plechovkách, jsou tam asi dvě deci a stojí kolem 80 Kč.
Je to barva matně černá, mírně do červena a má jednu dost podstatnou nevýhodu.
Smývá se benzinem. Olej jí zdá se nevadí. Trvanlivější je Kittfort akrylátová,
ta je ale lesklá a hodně rychleschnoucí, takže se blbě stříká a ještě blbějc
natírá. [Miloň] 31.10.2007 |
| Každopádně je nádhernej. Chtěl bych se zeptat jako barvu jsi použil na výfuky,
řeším obdobný problém na ČZ 150C "kominíček" a nevím jaký by byl
nejvhodnější typ barvy. [Mirek] 31.10.2007 |
| Díky. Býval červenej a nechtělo se mi utrácet za chromy. V klasickém provedení
mám už dvěstěpadesátku. Měl jsem jen jednu původní vojenskou věc - jednu
vidlici. [Miloň] 30.10.2007 |
| Pěknej, je to originál vojenskej nebo jsi jenom nechtěl červenýho? [Meela] 30.10.2007 |
| K vojenskejm vecem mam odpor :-), vic by se mi libila klasika, ale je to moooc
pekny, zachranil jsi krasnej kousek. Zavidim ti ho, protoze jsem ujetej na
350tky. Proste dvouval je dvouval..... [Pája] 30.10.2007 |
|  Vážení kolegové, můj vojáček je hotov, budu vděčný za jakýkoliv komentář.
Několik desítek dalších fotek tohoto motocyklu najdete na mých stránkách
milon.modry.cz [Miloň] 30.10.2007 |
| Co je to ten lem na masce? [Tom] 23.10.2007 |
| Masky se švem sa používali aj na peraku tyo Zbrojovka [vlado] 17.09.2007 |
| Ještě poznámku ke švu na masce. Včera jsem na mém peráku se švem poprvé za deset
let co ho mám odmontoval knoflík seřizující parabolu. Byl tam bakelit a měnil
jsem to za hliník. Předchozí majitel mi to prodal užnalakované a při lakování
ten knoflík nesundal, tudíž jsem odkryl dokonale zachovalý, původní tvrdý lak,
pod ním suříková základovka, zkrátka určitě originál. A byl červený. Masky s
lemem tedy nemusí být nutně vojenské a z fota kolegy vyplývá, že to platí i
obráceně. [Miloň] 17.09.2007 |
| Já jsem tedy nenašel žádné zvýraznění znaku nádrže takže usuzuji že ani žádné
nebylo. Jinak pro Meela: Díky moc za fotku kterou jste dal. Peráka máta taky moc
pěkného bude s něj krásný voják. [Robert] 16.09.2007 |
| Ještě dotázek na ty, kdož oplývají původním vojákem... byl nějak vybarven znak
na nádrži? Myslím, že asi ne, ale hrozně rád bych ho nějak zvýraznil. [Miloň] 16.09.2007 |
|  No to maj vojáci napsaný na kolik to maj nafouknout - 1.25 atmosféry. Bývá to i
na vojenských autech a náklaďácích. Jinak fotka asi moc nepomůže, je to pérák
bez motoru přetřenej na černo a sem tam je vidět zelená. [Meela] 13.09.2007 |
| Na zadním nic podobného nebylo jen tedy na tom předním a to jen z jedné strany
tak jak to máš na fotce, vůbec nevím co by to mohlo být. No jiank sem přidej
taky fotku toho svého peráka, rád se kouknu. [Robert] 12.09.2007 |
| A nenašel jsi to i na zadním blatníku? Zajímalo by mě kde bych to měl hledat.
Sem tam jsem na něm sloupal barvu ale nic jsem nenašel. [Meela] 12.09.2007 |
| Pro Meela: tak jsem se díval na číslo rámu a nemám tam žádné písmeno A ani lva
ani 50. Jediná věc společná je na tom předním blatníku i když to jde vidět
velice málo mám tam stejný nápis 1.25 at. Jinak čílso motoru a rámu stejné.
Jinak při čištění jsem si žádných jiných odlišností nevšiml. [Robert] 12.09.2007 |
| Roberte veliká gratulace...sem rád že ten odstranovač co sme ti radil sežral
jenom červenou barvu. Fakt parádní dobově zachovalej.... Tom [Tomáš] 10.09.2007 |
| Díky za radu škoda že jsem to nevěděl dříve od pana Hadrávka mám nové výfuky na
svého peráka je to moc dobrá práce a jsem moc spokojený. [Robert] 10.09.2007 |
| Prodává je pan Hadrávek,co dělá výfuky.Už nevím kolik to přesně bylo peněz.Najdi
si telefon a zavolej mu. [Hugo] 10.09.2007 |
| Nemáte náhodou někdo na prodej ty dlouhé vzpěry na nosič moc by jste mi pomohli
díky Robert? [Robert] 10.09.2007 |
|  Taky to mohli bejt zmetky co by nešly pěkně zabrousit tak je dávali vojákům. Já
jí ale mám bez toho švu a vypadá původně, všude je zelená barva i zevnitř. Jinak
já už původní lak asi nezachráním, je na spoustě míst úplně pryč. Roberte, chtěl
bych se zeptat z jakého roku je tvůj pérák a jestli má u čísla rámu nějaké
zvláštní znaky, já tam mám trojůhelník, českého lva a 50. A taky jsem na
blatníku našel nápis 1.25 at., nenašel jsi při čištění něco podobného? [Meela] 10.09.2007 |
| Zdravím vás masky čo mali ten šev patria aj na Zbrojovku rok 1948-1949. [vlado] 10.09.2007 |
| Co vím z doslechu a od kamaráda vojenské peráky by měla mít opravdu masku se
švem. Jinak asi nehorší čištění bylo rámu tam šla barva nehůř dolů ale dva dny
práce a rán byl vyčištěn. Jinak vím že barva se nedochovala stoprocentně a je
tedy na místech odřená asi nejíve na nádrži ale i tak si myslím že to stálo za
to ji obnovit než nechat opískovat a lak udělat nový. Mě se to tahle líbí tedy
více. Jo jinak nádrž je očistěna beze zbytku takže možná se opravdu jde vidět ta
základovka. Jinak i po motorové stránce je velmi nevyžitý takže stačilo jen
seřídit předstih a šlape jak hodinky. Jediná věc co mi chybí jsou dlouhé vzpěry
na nosič. Jinak chci jej hodit na veteránské čísla abych mohl i do provozu.
Takže se možná někde uvidíme s pozdravem robert [Robert] 10.09.2007 |
| No s tím švem nevím, o víkendu jsem jednoho vojenskýho péráka přivezl a masku má
normální hladkou. [Meela] 10.09.2007 |
| Ještě jeden dotázek... co se to červená na té ošoupané nádrži? Ten červený lak
tam nešl dolu nebo je to suříková základovka? [Miloň] 10.09.2007 |
| Koukám, že ten šev na masce je asi povinnost každého vojenského peráka, že? [Miloň] 10.09.2007 |
| To jsi teda pásek, nechal jsi na tom ruce... Já bych takhle nemohl ,renovoval
bych rovnou.Tak ať se svezeš. [Ládis] 09.09.2007 |
|  poslední [Robert] 08.09.2007 |
|  další [Robert] 08.09.2007 |
|  Chtěl jsem se váma podělit o fotografie vyčištěného peráka, odstranovač strých
nátěrů P05 byl nejlepší. Takže díky za pomoc a at nám to frčí s pozdravem Robert [Robert] 08.09.2007 |
| Nazdar chlapi, tak jsem vyzkoušel český výrobek - Odstraňovač starých
nátěrů P 05 a nemohu si ho vynachválit! Sice je na plechovce uvedeno, že po
15-20minutách se může starý nátěr oškrabat, ale po menším zlepšovášku je dole za
necelých 30 vteřin!!! Stačí nanést tu bílou kašičku a starý nátěr setřít hadrou,
než ho škrabat jak píše výrobce (akorát se to tou škabkou rozmatlává). Dělal
jsem nádrž a byla hotová za 30minut a původní vypalovačka je netknutá! [Pepa-Bafy] 11.06.2007 |
| Nazdárek Roberte, mám taky vojenskýho peyraka, pídil jsem se po nějakých
odlišnostech od standartního provedení, ale o baterce jsem nic neslyšel. Vypadá
to ale docela důvěryhodně, uvidíš, co je pod lakem. Jediný co mám já jinak, je
maska reflektoru, u které nebyl svár zvenčí vybroušen, takže šev se táhne od
šavle k šavli okolo domečku tachometru. Ohledněvá toho tandemu, chybí ti tam na
nosiči vzpěra, řek bych že u tohodle má být dlouhá venkem, tak ať si mitfára
nenatluče budku. [Calvera] 04.06.2007 |
| Jo o kastlíku vím že je jiný než má být, jak píšeš je zvětšený na rozměrově
větší baterii ale nevím kdo úpravy provedl jestli původní majitel nebo to
předělávali vojáci. Náhodou někdo nevíte jestli vůbec takovéhle úpravy byly
běžné nebo jde o napadení šikovným kutiel. Co jsem slyšel vojsko nemělo
klasickou byterii z kyselinou ale takzv suché články. Ale fakt nevím jen co jsem
slyšel.Budu tedy rád i za radu déky moc Robert [Robert] 02.06.2007 |
| Roberte,co to máš za kastlík na baterii?Takový jsem na Péráku ještě
neviděl!Vypadá to jako úprava na rozměrově jinou baterii,ale nechce se mi
věřit,že baterie nešla sehnat a někdo si dal takovou práci s kastlíkem!Jinak
držím palec s renovací,at to brzo jezdí! [Jára] 02.06.2007 |
|  Slibuji poslední [Robert] 02.06.2007 |
|  S tandemem [Robert] 02.06.2007 |
|  Jo opravdu ještě jednou moc dík. Nafotil jsem tedy trochu peráka jde vidět pěkný
ůčinek toho přípravku. Už se těším až bude v plné kráse. Jo nemáte někdo úchyt
tachometru. Díky robert [Robert] 02.06.2007 |
| Nejni zač...o tom by ten veteránismus měl být, a ne jenom jeden velikej kšeft.
Pro jistotu to ještě zneutralizuj třeba technickym beznínem. u týhlen
chemie nikdy nevíš. Sem zvědavej na fotky původního laku. Tom [Tomáš] 02.06.2007 |
| Chtěl bych Ti moc poděkovat Tomáši dnes jsem skusil ten přípravek co jsi
doporučil a krásně jsem vyčistil jednu polovinu zadního blatníku, takže ta
naštětkovaná barva jde dolů a původní zůstává. Je to supr teď jen si udělat čas
a všechno pěkně očistit a co nevjíce zachovat původní zelený lak. Moc jsi mi
pomohl už jsem fakt myslel že to bude muset jít dolů celé. Fotky určitě sem
nějaké dám. Jěště jednou tedy moc díky Robert [Robert] 01.06.2007 |
| U tohodle barvožrouta záleží, jakou dáš vrstvu a jak dlouho to necháš působit.
Já mám na tohle osvědčený nitroředidlo, případně aceton (ale ten je moc ostrej),
a opatrně šmudlat. [Miloň] 01.06.2007 |
| Musíš to brát tak že se jim nechtělo mít tuctovou věc....bylo to spotřební
zboží. Lidi se chtěli odlišit a dívali se na to úplně jinak než mi dneska.
Koupil jsme ho normálně v barvy-laky prodejna. Tom [Tomáš] 23.05.2007 |
| Moc nechápu že se chtělo těm lidem něco přetírat fakt tohle mě může opravdu vždy
dostat. No ale asi jim ten původní lak nelíbil a když už měli tu štětku v ruce
tak přeci proč trochu nevylepšit třeba motorku, pava nebo cokoliv. Je to fakt
velká škoda. No jinak doufám že ten odstranovač co Tom píše bude k sehnání. No
mějste se zatím zdraví Robert [Robert] 23.05.2007 |
| Řeším tu samou věc,akorat na PAvovi 40.Nějakej dobra original červenej lak
přetřel černou.Myslite že i nä PAvech je lak vypalovanej?Já jen aby mi to
neslezlo komplet i s original barvou.Díky [marian] 23.05.2007 |
|  Odstraňovač starých nátěrů P8201. Vyrábí chemlak.Tom [Tomáš] 21.05.2007 |
| Supr Tomáši to právě potřebuji prosím napiš jméno výrobku. Jinak opravdu takový
ten klasický odstraňovač nátěrů odstraní všechnu barvu. [Robert] 20.05.2007 |
| Když už jsme u toho. Nevíte někdo čím sundat stříbřenku, zřejmě ze spreje?
Někomu se nelíbil chrom na nádrži, tak ji překryl.Díky. [lipcaa] 20.05.2007 |
| Já mám teda opačnou zkušenost. Včera jsme ostranovačem starých nátěrů chtěl
sundat barvu z nádrže na péráku. Slezla mi jenom ta barva kterou to bylo
přestříkaný, ale původní vypalovaná tam zůstala. Název ted nevim toho přípravku,
ale můžu to sem dodat. Tom [Tomáš] 20.05.2007 |
| No právě s odstraNovačem náterů to půjde právě všechno dolů, to bych moc
nechtěl. Měl jsem v ůmyslu zachránit ten původní orginál lak ale když to nijak
nepůjde budu muset sundat asi všechno ted perák vypadá fakt dost škaredě. [Robert] 20.05.2007 |
| Hehe,tady se člověk neustále baví-prý předválečný akrylát:-)).A za války už se
normálně lakovalo vodou ředitelnými barvami,páč aceton byl drahej,co?Ach jo,proč
radši nemlčíš,když o tom houby víš..Ale k věci-na prvních pérácích byla acetonka
nic moc kvality(po válce byl nedostatek prakticky všeho),na pozdějších
vypalovaná syntetika.Pokud to vezmeš přípravky,jak Ti radí Filipp,půjde dolů asi
dost rychle oboje až na plech..Osobně si myslím,že buďto mechanicky(což je asi
dost šílený) anebo vůbec.. [David.1] 20.05.2007 |
| Jde to odstraňovačem starých nátěrů na bázi nitrocelulózy.POkud na veteránu je
starý předválečný akrylát, pak se osvědčuje odstraňovač na bázi hydroxidu
sodného, což ale není tento případ. [Filip P.] 19.05.2007 |
|
|