MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 171 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 27.7.2024 01:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Dobrý den porate mi mám na svém perákovi orginál zelený lak ale někomu se nelíbil a přeštětkoval na červeno. Dá se nějak ta přeštětkovaná barva sundat a obnovit tak původní lak. Nemám z něším taokovým skušenosti. Jedná se o vojenského peráka.    [Robert]   17.05.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  chlapi netušíte jak sundat šetrně šedej plnič? Mám v podstatě původní lak a linky nad tím je plnič a nad tím vrchní štětkovka. Ta štětkovka jde dobře, jednak se loupe a případně ji bere aceton nebo takovej gel "barvožrout" na odstranění laku, ale s plničem nic moc nehne, je jakoby tvrdej hodně a když to beru mechanicky tak dostane na frak i spodní barva. Nemáte tedy nějak osvědčenej fígl na odstranění pouze plniče?? Je o dost festovnější než barva.    [Libor ]   20.08.2017
Odpověď  Čau chlapi, vzhledem k tomu, že jsem potřeboval taky sundat starý štětkový lak z motorky, tak jsem začal schánět P05, kterou tu všichni chválí. Ale bohužel, k vůli složení už se nesmí vyrábět a místo toho mi všude nabízí P07. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Obávám se, že už to nebude ono......
Díky za rady    [dansson]   16.05.2016
Odpověď  Zdravím je to deset let co jsem stavěl svého péráka a už tehdy jsme s kamarádama jelikož nás bylo sedm co ho měly ve vojenském provedení řešily co a jak má být nastříkané.Ten tvrdil to a ten zas tohle.Výfuky máme černé někdo stříbrné,paraboly sříbrné nebo v barvě,kluzáky stříbrné někdo v barvě a tak.Podle dobových foto z netu je patrné že je vlastně všechno správně.Mám foto vojáka z 50-let na moto s chromovou nádrží a výfuky.Shodou okolností děda mé manželky sloužil v letech 1953-55 si vzpomíná jak z jakého si Borku(?) kde vojenské péráky údajně montovali rozvážel k útvarům.Podle vzpomínek měli matnou barvu,celobarevnou nádrž,výfuky něco jako matný chrom (nedokázal vysvětlit) a značka na blatníku měla bílý podklad s černými číslicemi.Toto info nezaručuji na 100% jelikož děda má už své roky o)Já mám barvu lesklou za což jsem občas terčem posměchu,ale tehdy bylo těžké sehnat někoho,kdo namíchá orig. odstín ČSLA v matu a nechtěl to řešit jako ostatní od oka o)Mám zbrojovku 48-49,byl v původním stavu po prvním majiteli krom sedla,které bylo z Jawy 500.Tlumič řízení,víčko nádrže,šrouby kastlíků,krytky zadních kluzáků a spínací skříňku (byla kontrolková s mosazným klíčem,ale nepoužitelná) jsem nahradil za bakelitové a sedlo dal původní.Výfuky černé,rámeček paraboly ve stříbřence.Závěrem jelikož jsem se nikde nesetkal s předpisem pro barevné provedení motocyklů,který by přesněji určoval jak která část má být barevně provedena a pouze s odkazem na dobové foto a vzpomínky pamětníků usuzuju,že se to prostě "mastilo" jak podle potřeb útvaru tak tím co bylo zrovna po ruce což byl v naší lidově demokratické armádě úplně běžný jev.S pozdravem Petr    [Petr]   04.05.2008
Odpověď  Protože je opatrný na svůj krásný stroj, takže stojí a čeká, až se prkno pomalu překlopí, aby mohl bezpečně pokračovat v překonávání překážky :-D    [Miloň]   05.11.2007
Odpověď  Akorát nevím proč na té fotce stojí nohama na zemi a ne ve stupačkách.??    [Hugo]   05.11.2007
Odpověď  Moc krásná fotka! Jo, je to logický, že byly černé. Zajímavý je, že na tom obrázku má ten perák stříbrný kryty pérování. Rámečku paraboly se nedivim. Prostě než se naučil s tim přejet tu houpačku, párkrát s sebou švihnul a vojenský už nezbyly, tak se tam dal civilní z hornické verze. Zajímavý je taky to oblečení. Věřil bych, že v tom asi jezdili i normálně.    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  K výfukům dodávám jen tolik, že jsem po tom taky trochu pátral než jsem je hodil na černo a od kamaráda a ještě nezávisle 2 lidí jsem se dozvěděl, že mají být černé. No jinak je mi samému divné, že by vojáci měli stříbrné výfuky což vůbec není barva která má hrát roli nějaké kamufláže nebo maskování. Nikdy jsem nic z vojenských věcí na stříbrno neviděl. No jinak ta fotka se mi dost líbí to tedy koukám co všechno se na parácích dělalo. Pokud máte ještě jiné fotky budu rád když je pošlete třebas i mailem.    [Robert]   04.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady je.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2007
Odpověď  No výborně! Jsem rád, že to nemusim přestříkávat! Mohl bys tu fotku zdigitalizovat a zveřejnit zde? Nebo poslat na mail klobrc@centrum.cz? Rád bych si ověřil i jiné detaily. Díky!    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  Mám z nějaké knihy o ČSLA vystřihlý obrázek z Armádního dne v roce 1949 a na něm voják překonává "houpačku" na péraku. Fotka je sice černobílá, ale výfuky jsou tmavé, takže matně černá se taky používala. Asi jak u jakého útvaru, někde to natřeli stříbřenkou, někde černě.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2007
Odpověď  Takže se jdu ponořit do Světů motorů a hledat fotky s vojákem. Dneska u mě byl Hošťálek a tvrdil mi, že je vojsko mělo stříbrné. Máš recht, červených je víc než dost :-)    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  Bohužel původní výfuky i kolena byla natolik špatná, že jsem si koupil od pana Hadrávka nové v surovém stavu a doma jsem je nastříkal černou vypalovačkou ve spreji. Je to taková matně černá. Jinak origo výfuky které jsem s perákem koupil byly rovněž černé ale co bylo pod nima nevím protže jsem výfuky daroval kamarádovi. No jinak náklady jak píšeš 22.384 Kč za 350 peráka není nikterak mnoho. Jak jsem psal člověk se alespon nějak trochu odliší od klasických peráků.    [Robert]   04.11.2007
Odpověď  Ještě jeden dotaz na Roberta. Prosím Tě, ty výfuky, co máš na tom peráku ještě za červena, jsou původní? Domníváš se, že ta černá je původní? Není pod tím stříbřenka nebo nějaký matný chrom?    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  Právě jsem sečetl všechny náklady na mého vojáčka. Dělá to 22 384 Kč.    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  No asi by bylo dobrý to přestříknout, když tam ta zelená není, ale opravovat tu nádrž bych si asi sakra rozmyslel. S tim kapitánem na motorce... no souhlasim, děda se většinou vozil ve V3S, i když v kasárnách měl svojí nablýskanou civilní kejvačku 350 z první série.    [Miloň]   04.11.2007
Odpověď  Ja som to myslel tak, že kapitáni sa asi veľmi na motocykloch nepresúvali.    [M.]   02.11.2007
Odpověď  Co vím tak stojánek byl k mání i k obyčejným perákům za příplatek, takže barva byla dle motorky. Jinak ten můj stojánek i levým uchycením stupačky byl natřen nějakou bílou barvou pod kterou, ale bohužel již nebylo nic než surové železo. Nechal jsem si tedy domíchat 1 deci barvy ve stejném odstínu jako je půdovní barva a stojánek jsem s ním nastříkal. Odstín barvy je natolik shodný, že to skoro nešlo poznat. Takže vlastně mám ještě zbytek té barvy a zvažuji zda neproavti ty místa kde původní barva není nebo to radši nechat tak. Tak nevím poradte?    [Robert]   02.11.2007
Odpověď  Roberte, prosím Tě, ten pohotovostní stojánek má taky původní khaki lak? Jde mi o to, jestli je to typický doplněk vojenských peráků.    [Miloň]   02.11.2007
Odpověď  Pořád je lepší uniforma kapitána, než jet v civilu a k tomu moderním    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2007
Odpověď  Mě je taky všechno kolem vojny s osobních důvodů ukradený, ale proč myslíš, že nemůžu mít uniformu hodnosti kapitána? Možná že je už majorská, nevím to na beton, ale bude tak z konce padesátých let. Můžu jí vyfotit, jestli máš zájem, mám jí na originál ramínku tak, jak jí děda svlékl. Peráka jsem dělal od minulého léta, ale tak volně. Nemám na to pořád čas, kromě toho dělám taky BMW. Náklady jsem ještě nespočítal, nebude to ale velká suma.    [Miloň]   01.11.2007
Odpověď  Pekne urobený motocykel, ale uniforma s hodnosťou kapitána v tej dobe??????    [m.]   01.11.2007
Odpověď  Opravdu moc pěkný kousek, to muselo stát asi dost práce i peněz. I když já moc na vojenské motorky nikdy moc nebyl podařilo se mi sehnat vojenskou 250 v původní barvě viz obrazek dole, a musím uznat že vojáci mají něco do sebe. Pokud se tedy můžu zeptat jak jsi to dlouho dělal a na kolik tě tenhleten kousek vyšel. No jinak já uniformu bohužel nemám, ale i tak po dědovi dlouhý kožený mantl, kuklu a kožený kalhoty. Měj se a přeji at Ti to jezdí a snad se někde setkáme na srazu    [Robert]   01.11.2007
Odpověď  Díky za přání, ta jízda je fakt požitek... hraje krásně! Uniformu mám taky :-) Po dědovi z padesátých let, hodnost kapitána, lampasy, montgomeráky dokonce tři, na hlavu asi nějakou koženou kuklu. Nevim co na hlavě vojáci tenkrát měli. Možná plechovou přilbu. Děda už mi to neřekne. Na nohy by to chtělo holinky, ale ty taky nemám, mám taky rajtky kopřiváky. Chtělo by to někoho kdo se v těch hadrech vyzná, abych to nakombinoval správně. Více foto peráka najdeš na milon.modry.cz pod odkazem pro veteránisty.    [Miloň]   01.11.2007
Odpověď  Opravdu moc hezky udělaný. Přeju spoustu šťastných chvil za řídítky. Jen ještě skromný dotaz, máš i uniformu?    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2007
Odpověď  Pěkně udělanej pérák,taky se chystám na jednoho vojenskýho.Civilního z r.47 už mám.Nebylo by možno poslat více fotek,třeba na mail??    [Pérák 47Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2007
Odpověď  Já to nastříkal černou silikonovou vypalovací. Ředí se syntetickým ředidlem. Prodává se to v malých plechovkách, jsou tam asi dvě deci a stojí kolem 80 Kč. Je to barva matně černá, mírně do červena a má jednu dost podstatnou nevýhodu. Smývá se benzinem. Olej jí zdá se nevadí. Trvanlivější je Kittfort akrylátová, ta je ale lesklá a hodně rychleschnoucí, takže se blbě stříká a ještě blbějc natírá.    [Miloň]   31.10.2007
Odpověď  Každopádně je nádhernej. Chtěl bych se zeptat jako barvu jsi použil na výfuky, řeším obdobný problém na ČZ 150C "kominíček" a nevím jaký by byl nejvhodnější typ barvy.    [Mirek]   31.10.2007
Odpověď  Díky. Býval červenej a nechtělo se mi utrácet za chromy. V klasickém provedení mám už dvěstěpadesátku. Měl jsem jen jednu původní vojenskou věc - jednu vidlici.    [Miloň]   30.10.2007
Odpověď  Pěknej, je to originál vojenskej nebo jsi jenom nechtěl červenýho?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2007
Odpověď  K vojenskejm vecem mam odpor :-), vic by se mi libila klasika, ale je to moooc pekny, zachranil jsi krasnej kousek. Zavidim ti ho, protoze jsem ujetej na 350tky. Proste dvouval je dvouval.....    [Pája] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vážení kolegové, můj vojáček je hotov, budu vděčný za jakýkoliv komentář. Několik desítek dalších fotek tohoto motocyklu najdete na mých stránkách milon.modry.cz    [Miloň]   30.10.2007
Odpověď  Co je to ten lem na masce?    [Tom]   23.10.2007
Odpověď  Masky se švem sa používali aj na peraku tyo Zbrojovka    [vlado]   17.09.2007
Odpověď  Ještě poznámku ke švu na masce. Včera jsem na mém peráku se švem poprvé za deset let co ho mám odmontoval knoflík seřizující parabolu. Byl tam bakelit a měnil jsem to za hliník. Předchozí majitel mi to prodal užnalakované a při lakování ten knoflík nesundal, tudíž jsem odkryl dokonale zachovalý, původní tvrdý lak, pod ním suříková základovka, zkrátka určitě originál. A byl červený. Masky s lemem tedy nemusí být nutně vojenské a z fota kolegy vyplývá, že to platí i obráceně.    [Miloň]   17.09.2007
Odpověď  Já jsem tedy nenašel žádné zvýraznění znaku nádrže takže usuzuji že ani žádné nebylo. Jinak pro Meela: Díky moc za fotku kterou jste dal. Peráka máta taky moc pěkného bude s něj krásný voják.    [Robert]   16.09.2007
Odpověď  Ještě dotázek na ty, kdož oplývají původním vojákem... byl nějak vybarven znak na nádrži? Myslím, že asi ne, ale hrozně rád bych ho nějak zvýraznil.    [Miloň]   16.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  No to maj vojáci napsaný na kolik to maj nafouknout - 1.25 atmosféry. Bývá to i na vojenských autech a náklaďácích. Jinak fotka asi moc nepomůže, je to pérák bez motoru přetřenej na černo a sem tam je vidět zelená.    [Meela]   13.09.2007
Odpověď  Na zadním nic podobného nebylo jen tedy na tom předním a to jen z jedné strany tak jak to máš na fotce, vůbec nevím co by to mohlo být. No jiank sem přidej taky fotku toho svého peráka, rád se kouknu.    [Robert]   12.09.2007
Odpověď  A nenašel jsi to i na zadním blatníku? Zajímalo by mě kde bych to měl hledat. Sem tam jsem na něm sloupal barvu ale nic jsem nenašel.    [Meela]   12.09.2007
Odpověď  Pro Meela: tak jsem se díval na číslo rámu a nemám tam žádné písmeno A ani lva ani 50. Jediná věc společná je na tom předním blatníku i když to jde vidět velice málo mám tam stejný nápis 1.25 at. Jinak čílso motoru a rámu stejné. Jinak při čištění jsem si žádných jiných odlišností nevšiml.    [Robert]   12.09.2007
Odpověď  Roberte veliká gratulace...sem rád že ten odstranovač co sme ti radil sežral jenom červenou barvu. Fakt parádní dobově zachovalej....
Tom    [Tomáš]   10.09.2007
Odpověď  Díky za radu škoda že jsem to nevěděl dříve od pana Hadrávka mám nové výfuky na svého peráka je to moc dobrá práce a jsem moc spokojený.    [Robert]   10.09.2007
Odpověď  Prodává je pan Hadrávek,co dělá výfuky.Už nevím kolik to přesně bylo peněz.Najdi si telefon a zavolej mu.    [Hugo]   10.09.2007
Odpověď  Nemáte náhodou někdo na prodej ty dlouhé vzpěry na nosič moc by jste mi pomohli díky Robert?    [Robert]   10.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky to mohli bejt zmetky co by nešly pěkně zabrousit tak je dávali vojákům. Já jí ale mám bez toho švu a vypadá původně, všude je zelená barva i zevnitř. Jinak já už původní lak asi nezachráním, je na spoustě míst úplně pryč. Roberte, chtěl bych se zeptat z jakého roku je tvůj pérák a jestli má u čísla rámu nějaké zvláštní znaky, já tam mám trojůhelník, českého lva a 50. A taky jsem na blatníku našel nápis 1.25 at., nenašel jsi při čištění něco podobného?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2007
Odpověď  Zdravím vás masky čo mali ten šev patria aj na Zbrojovku rok 1948-1949.    [vlado]   10.09.2007
Odpověď  Co vím z doslechu a od kamaráda vojenské peráky by měla mít opravdu masku se švem. Jinak asi nehorší čištění bylo rámu tam šla barva nehůř dolů ale dva dny práce a rán byl vyčištěn. Jinak vím že barva se nedochovala stoprocentně a je tedy na místech odřená asi nejíve na nádrži ale i tak si myslím že to stálo za to ji obnovit než nechat opískovat a lak udělat nový. Mě se to tahle líbí tedy více. Jo jinak nádrž je očistěna beze zbytku takže možná se opravdu jde vidět ta základovka. Jinak i po motorové stránce je velmi nevyžitý takže stačilo jen seřídit předstih a šlape jak hodinky. Jediná věc co mi chybí jsou dlouhé vzpěry na nosič. Jinak chci jej hodit na veteránské čísla abych mohl i do provozu. Takže se možná někde uvidíme s pozdravem robert    [Robert]   10.09.2007
Odpověď  No s tím švem nevím, o víkendu jsem jednoho vojenskýho péráka přivezl a masku má normální hladkou.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2007
Odpověď  Ještě jeden dotázek... co se to červená na té ošoupané nádrži? Ten červený lak tam nešl dolu nebo je to suříková základovka?    [Miloň]   10.09.2007
Odpověď  Koukám, že ten šev na masce je asi povinnost každého vojenského peráka, že?    [Miloň]   10.09.2007
Odpověď  To jsi teda pásek, nechal jsi na tom ruce... Já bych takhle nemohl ,renovoval bych rovnou.Tak ať se svezeš.    [Ládis]   09.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  poslední    [Robert]   08.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [Robert]   08.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl jsem se váma podělit o fotografie vyčištěného peráka, odstranovač strých nátěrů P05 byl nejlepší. Takže díky za pomoc a at nám to frčí s pozdravem Robert    [Robert]   08.09.2007
Odpověď  Nazdar chlapi,
tak jsem vyzkoušel český výrobek - Odstraňovač starých nátěrů P 05 a nemohu si ho vynachválit!
Sice je na plechovce uvedeno, že po 15-20minutách se může starý nátěr oškrabat, ale po menším zlepšovášku je dole za necelých 30 vteřin!!! Stačí nanést tu bílou kašičku a starý nátěr setřít hadrou, než ho škrabat jak píše výrobce (akorát se to tou škabkou rozmatlává). Dělal jsem nádrž a byla hotová za 30minut a původní vypalovačka je netknutá!    [Pepa-Bafy]   11.06.2007
Odpověď  Nazdárek Roberte, mám taky vojenskýho peyraka, pídil jsem se po nějakých odlišnostech od standartního provedení, ale o baterce jsem nic neslyšel. Vypadá to ale docela důvěryhodně, uvidíš, co je pod lakem. Jediný co mám já jinak, je maska reflektoru, u které nebyl svár zvenčí vybroušen, takže šev se táhne od šavle k šavli okolo domečku tachometru. Ohledněvá toho tandemu, chybí ti tam na nosiči vzpěra, řek bych že u tohodle má být dlouhá venkem, tak ať si mitfára nenatluče budku.    [Calvera]   04.06.2007
Odpověď  Jo o kastlíku vím že je jiný než má být, jak píšeš je zvětšený na rozměrově větší baterii ale nevím kdo úpravy provedl jestli původní majitel nebo to předělávali vojáci. Náhodou někdo nevíte jestli vůbec takovéhle úpravy byly běžné nebo jde o napadení šikovným kutiel. Co jsem slyšel vojsko nemělo klasickou byterii z kyselinou ale takzv suché články. Ale fakt nevím jen co jsem slyšel.Budu tedy rád i za radu déky moc Robert    [Robert]   02.06.2007
Odpověď  Roberte,co to máš za kastlík na baterii?Takový jsem na Péráku ještě neviděl!Vypadá to jako úprava na rozměrově jinou baterii,ale nechce se mi věřit,že baterie nešla sehnat a někdo si dal takovou práci s kastlíkem!Jinak držím palec s renovací,at to brzo jezdí!    [Jára]   02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slibuji poslední    [Robert]   02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  S tandemem    [Robert]   02.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo opravdu ještě jednou moc dík. Nafotil jsem tedy trochu peráka jde vidět pěkný ůčinek toho přípravku. Už se těším až bude v plné kráse. Jo nemáte někdo úchyt tachometru. Díky robert    [Robert]   02.06.2007
Odpověď  Nejni zač...o tom by ten veteránismus měl být, a ne jenom jeden velikej kšeft.
Pro jistotu to ještě zneutralizuj třeba technickym beznínem. u týhlen chemie nikdy nevíš.
Sem zvědavej na fotky původního laku.
Tom    [Tomáš]   02.06.2007
Odpověď  Chtěl bych Ti moc poděkovat Tomáši dnes jsem skusil ten přípravek co jsi doporučil a krásně jsem vyčistil jednu polovinu zadního blatníku, takže ta naštětkovaná barva jde dolů a původní zůstává. Je to supr teď jen si udělat čas a všechno pěkně očistit a co nevjíce zachovat původní zelený lak. Moc jsi mi pomohl už jsem fakt myslel že to bude muset jít dolů celé. Fotky určitě sem nějaké dám. Jěště jednou tedy moc díky Robert    [Robert]   01.06.2007
Odpověď  U tohodle barvožrouta záleží, jakou dáš vrstvu a jak dlouho to necháš působit. Já mám na tohle osvědčený nitroředidlo, případně aceton (ale ten je moc ostrej), a opatrně šmudlat.    [Miloň]   01.06.2007
Odpověď  Musíš to brát tak že se jim nechtělo mít tuctovou věc....bylo to spotřební zboží. Lidi se chtěli odlišit a dívali se na to úplně jinak než mi dneska.
Koupil jsme ho normálně v barvy-laky prodejna.
Tom    [Tomáš]   23.05.2007
Odpověď  Moc nechápu že se chtělo těm lidem něco přetírat fakt tohle mě může opravdu vždy dostat. No ale asi jim ten původní lak nelíbil a když už měli tu štětku v ruce tak přeci proč trochu nevylepšit třeba motorku, pava nebo cokoliv. Je to fakt velká škoda. No jinak doufám že ten odstranovač co Tom píše bude k sehnání. No mějste se zatím zdraví Robert    [Robert]   23.05.2007
Odpověď  Řeším tu samou věc,akorat na PAvovi 40.Nějakej dobra original červenej lak přetřel černou.Myslite že i nä PAvech je lak vypalovanej?Já jen aby mi to neslezlo komplet i s original barvou.Díky    [marian]   23.05.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odstraňovač starých nátěrů P8201. Vyrábí chemlak.Tom    [Tomáš]   21.05.2007
Odpověď  Supr Tomáši to právě potřebuji prosím napiš jméno výrobku. Jinak opravdu takový ten klasický odstraňovač nátěrů odstraní všechnu barvu.    [Robert]   20.05.2007
Odpověď  Když už jsme u toho. Nevíte někdo čím sundat stříbřenku, zřejmě ze spreje? Někomu se nelíbil chrom na nádrži, tak ji překryl.Díky.    [lipcaa]   20.05.2007
Odpověď  Já mám teda opačnou zkušenost. Včera jsme ostranovačem starých nátěrů chtěl sundat barvu z nádrže na péráku. Slezla mi jenom ta barva kterou to bylo přestříkaný, ale původní vypalovaná tam zůstala. Název ted nevim toho přípravku, ale můžu to sem dodat.
Tom    [Tomáš]   20.05.2007
Odpověď  No právě s odstraNovačem náterů to půjde právě všechno dolů, to bych moc nechtěl. Měl jsem v ůmyslu zachránit ten původní orginál lak ale když to nijak nepůjde budu muset sundat asi všechno ted perák vypadá fakt dost škaredě.    [Robert]   20.05.2007
Odpověď  Hehe,tady se člověk neustále baví-prý předválečný akrylát:-)).A za války už se normálně lakovalo vodou ředitelnými barvami,páč aceton byl drahej,co?Ach jo,proč radši nemlčíš,když o tom houby víš..Ale k věci-na prvních pérácích byla acetonka nic moc kvality(po válce byl nedostatek prakticky všeho),na pozdějších vypalovaná syntetika.Pokud to vezmeš přípravky,jak Ti radí Filipp,půjde dolů asi dost rychle oboje až na plech..Osobně si myslím,že buďto mechanicky(což je asi dost šílený) anebo vůbec..    [David.1]   20.05.2007
Odpověď  Jde to odstraňovačem starých nátěrů na bázi nitrocelulózy.POkud na veteránu je starý předválečný akrylát, pak se osvědčuje odstraňovač na bázi hydroxidu sodného, což ale není tento případ.    [Filip P.]   19.05.2007
 Přidat odpověď   (74) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006