MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 165 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Manet 90 | Diskusní téma 27.7.2024 01:54  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Sútažný manet


 Kamarát objavil u jedneho pana, údajne vyrobených 10ks, zatial o tom nič bližšie neviem, iba že výfuky su replika.    [Šepleta] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.12.2013     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taketo nieco sa nachadzalo na povale..    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  JirkaS-tipnul bych to spíš na šoupě-100cm nebo 175cm v té době se jezdily 100,175,250,350 a neomezená.dokládám foto z Ostravy.Ale nechci se dohadovat tady o tomto stroji.Jenom na okraj,Zetky ať 125,150cm se lepší předělávaly na 175cm,no uvidíš až mrkneš do vnitřku.Ono v podstatě Zetka 150 má menší kliku jak 125,tak to převážně dělali z nich.    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2015
Odpověď  Zdravím, obsah by měl být 125cm - ale zatím jsem motor nerozebíral, tak uvidíme. Zadní kolo bohužel není z tohoto stroje, foto je tak jak jsem moto dovezl, ale to kolo tam určitě nepatří. Mluvil jsem s majitelem který má stroj od původního závodníka a když moto před lety prodával nasadil co měl po ruce... slíbil že se podívá jak po kole, tak po nádrži a měl by mít i nějaké dobové foto, tak jsem celkem zvědav. Motorka byla původně postavena s tímto motorem Manet, ale údajně na poslední závodní rok byl použit motor ČZ. Proto jsou na rámu aktuálně držáky na jiný motor a ty loga ČZ...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2015
Odpověď  Ještě k tomu to stroji-nějak špatně je vidět zadní kolo.Na levé straně rozeta a Manet má řetěz.kolečko vpravo,buď je kolo nasazeno dodatečně a nepatří tam,nebo motor je nasazen dodatečně,nebo špatně vidím ?    [Ivošek]   18.05.2015
Odpověď  Ten Manetík je hezký,pokud to budeš renovovat,tak by nebylo špatné vhodit pár foteček toho motoru.Velice by mě zajímalo jak je tam vyřešeno to šoupátko.jinak ten kryt, před tím sáním,to prostě nemá chybu!!!Držím palce ať ti to jede,sám totiž renovuji staré závoďáky.    [Ivošek]   18.05.2015
Odpověď  Veľmi zaujímavý stroj, na aký obsah to bolo prerobené?    [M.]   14.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Posílám foto krásné stavby z 50let s použitým motorem Manet90. Motor je přestavěný na jeden píst, má kompletně vyrobený válec, hlavu a úpravu nasávání přímo k pístu. Snažím se k moto získat jakékoliv další informace, pokud by jste někdo motocykl znal, předem děkuji za jakékoliv informace. Stavbu této motorky provedl pan Jan Pacovský z Kolína (značení JPK), bohužel dle info již nežije.    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2015
Odpověď  pár foto z burzy - Bánská Bystrica 29.3.2015:
http://manet90.rajce.idnes.cz/Burza_Banska_Bystric a_29.3.2015/    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2015
Odpověď  super...přeji hodně ujetých km...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2015
Odpověď  Jirka ano uz som nahodil a urobil zopar km. Za tepla to lepsie startuje no mam pocit ze sa budem musiet este pohrat s nastavenim ihly v karburatoru a do buducna tu kliku. Ma to mensie pazvuky.    [PatoRS]   01.04.2015
Odpověď  PatoRS: :-).. no tak to je škoda... třeba někdy příště...jak jsi dopadl s novým válcem... už jezdíš?    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2015
Odpověď  martin S: no máš pravdu že to je zvláštní, ale zajímavé... motor by měl být plně funkční, mám k němu i výfukový svod a výfuk, tak by měl zajímal i zvuk atd... asi ho zkusím hodit někam do rámu a otestovat... :-)    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2015
Odpověď  Jirko to snad neni pravda. Ja som tam vtedy bol v nedelu ked si tam daval dole ten motor z regalu s panom Dedinom. Jaaj keby som bol vedel mohli sme pokecat.    [PatoRS]   01.04.2015
Odpověď  no úprava je to zajímavá, zajímavý kousek, ale na pohled to ten motor dost degraduje. tak mohutné kartry a takový mini váleček. ale jinak moc zajímavé opravdu.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny,
posílám foto nového motoru Manet90 který se mi podařilo získal do mé sbírky. Jedná se o zajímavě provedenou úpravu s válcem z motocyklu Jawa Robot, která při úpravách nebyla příliš častá. Chtěl bych touto cestou poděkovat panu Ivanu Dědinovi z Veterán klubu Bánská Bystrica od kterého jsem tento motor získal. Jirka S.    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  a toto je stejný závodník dnes...zde odkaz na článek z roku 2012:
http://www.speedwaya-z.cz/view.php?cisloclanku=201 2121501    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  ano, v létě plochá dráha, v zimě ledový okruh...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2015
Odpověď  To bude dětská plochodrážka, ono se dělalo pro začínající děti cokoliv, dokonce i mota s motory FaS aj., či později motocrossové čz 125.    [Pavel]   29.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové přidávám podle mě pěkné foto které jsem našel na internetu - různých silničních nebo terénních závodních Manetů už jsem viděl celkem dost, ale Maneta upraveného pro okružní závody na ledu vidím poprvé... :-)    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2015
Odpověď  Je to Téčko, číslo přeražené není ;)    [stenley]   25.01.2015
Odpověď  No spíš je to 150C, nebo se pletu?
Ale ta úpravu motoru a válce je velmi pěkná...jen je škoda že má motor přeražené originální výrobní číslo...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Manet jednopíst dvouvýfuk v rámu ČZ 150 T :D    [stenley]   25.01.2015
Odpověď  Ivošek: no ono přidat druhý výfukový vývod na původní válec zas tak jednoduché nebylo... četl jsem o tomto už několikrát, ale ještě jsem takového maneta nebo alespoň upravený válec neviděl... a že jich doma mám a tady na fóru jsem takový taky nezaznamenal... Stejně tak u té moto s číslem 96 není možné z této fotky poznat zda je druhý výfukový svod originál nebo dodělaný...    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.12.2014
Odpověď  Ta fotka je fakt super - je poměrně známá, ale ještě jsem jí neviděl v tak dobré kvalitě. Tato fotka je vystavená v muzeu v Povážské B. a jedná se o závodníka Karola Hajase na závodním Manetu 100.    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.12.2014
Odpověď  Ještě se opravím-myslím foto s č.96.Zde je to větší žebrování, proto to jde daleko lepší zde vevařit a zapravit,že to z povzdáli nejde rozeznat!!!Pak už se jen odvrtají dírky na druhý otvor,který se začistí fortunkou,a kouří se nám z obou výfuků.    [Ivošek]   19.12.2014
Odpověď  Nádherná fotka,to je origo záv.Manetek, ještě se starým válcem.Kdežto ta 96 tam už je použit novější typ válce.A podle této fotky, se nechal inspirovat ten kdo stavěl tu dvouvýfukovou repliku.Staří závodnící kteří jezdili třídu do 100 kubíků,upravovali buď ČZ-98 nebo, přebrušované Manety90.Někteří,zkoušeli půlit kolena na dvouvýfuky nebo používali precizně udělané tyto dvojvývody,přičemž se na kanálech válce nic nezměnilo.Tím se ale změnily tlaky ve výfuku,které měly vliv na vyplachování,nasávání,a tak dále.Klesl výkon-prostě další starosti!!!A výfuk je srdcem dvoutaktu,jak se říká.Takže to zůstalo někomu pouze pro parádu.Pokud se k tomu válci dostanu,tak ho ofotím a pořádně,to si pište!!!A hned bude tady na foru.    [Ivošek]   19.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, dnes jsem našel pěknou fotku Maneta ze závodu. Bohužel bez dalších informací.    [Strejda.BobRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové můžete mi dát někdo tip na karburátor který je použit na tomto motocyklu? Předem díky za pomoc.    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2014
Odpověď  JirkaS.Odpovede z Vašej mailovej adresy sa mi vracajú ako nedoručené.    [M.]   22.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak je vidět z foto které nafotil a poslal PatoRS, majiteli se podařilo maneta s dvěma výfuky dokončit.    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim vsechny manetaky. Protoze jsem totalne propadl motocyklum Manet90, jsem opravdu rad ze se mi podarilo rozsirit moji sbirku o tento motor ktery vam posilam k nahlednuti. Motor jsem ziskal castecne rozebrany, tak jsem ho pouze narychlo slozil kvuli nafoceni protoze jsem aktualne odhjizdel na sluzebni cestu.

Motor ma nekolik zvlastnosti:
1, dvojitou koncovku vyfuku original odlitou na valec manet
2, prestoze se jedna o moto s provedenim horni spojky, ma vyrazeno vyrobni cislo z protorypove serie - karter urcite neni prerazeny, navic pod cislem je znak povazskych strojaren (na teto foto bohuzel neni videt - mohu vyfotit dodatecne po navratu)
3, oba kartery jsou pro me z neznameho duvodu orazeny cislem 2 - vlastnim nekolik desitek motoru manet90 a podobne oznaceni jsem nikdy nevidel - budu rad kdyz mi napisete vas nazor

S motorem jsem ziskal jak radici a startovaci paku, tak brzdu - vse upraveno na zavodni moto. Hodlam s pomoci tohoto motoru postavit repliku zavodni moto tak jako vlastnik z uvodu tohoto clanku.

Predem diky za vase komentare.    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto2    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto3    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto4    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2014
Odpověď  Jó Luky ten funguje :-)    [Márfi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2014
Odpověď  koukám s odkazema je to tady sranda.. tak zkusím ještě jeden pokus :-)

http://tinyurl.com/mw8vjee    [Lukáš]   09.02.2014
Odpověď  No co k tomu říct.. nejvíc stejně člověk pozná z fotek :) Kartery jsou prostě snížené, originál díry na štefty jsou zabronzované a vedle vyvrtané nové na ČZ rozměry. Pár mm hluboko je vyfrézována větší díra (ČZ válec), nakonec mezi válec a kartery je takový mezikus, kde jsou vypilované vodítka na kanály... všechno je na rajčeti :-) Jsou tam přímo i fotky na porovnání (série a úprava). Joo a abych nezapomněl, klikovka má samozřejmě jen jednu ojnici (s originál to nemá nic společného.. možná ojnice z Téčka), setrváky kliky jsou série

djangi.rajce.idnes.cz/Manet_M-90_125_r.v ._1951/    [Lukáš]   09.02.2014
Odpověď  Lukáši, ale mohol by si nám viac napísať o tom motore, keď sa tu už toľko o tom "diskutovalo".    [M.]   01.02.2014
Odpověď  Jsem rád, že se do oběhu dostal i můj Manet :) ano je tam rámeček z pionýra, padne tam jak ulitý :-) Maneta jsem renovoval do toho stavu z důvodu, že opravovat rám do původního stavu už by bylo stejně nemožné, chtěl jsem udělat dědovi radost, ať si může zavzpomínat a celkově takového Maneta člověk jen tak nepotká :-) Teda další důvod by mohl být i ten, že to stojí na originál papírech se zapsanou úpravou na 2 sedla a 125ccm. V neposlední řadě bych dodal, že na tom Manetu jezdilo své doby i 5lidí tady v kopcovitých Beskydech. Když budu citovat předky: "Tož jsme na to hodili fošňu, naskákalo nás na to 5 a jeli jsme." Ono taky možná proto prasklý, křivý a opravovaný rám a podobné věci... Každopádně teď co je motor v záběhu táhne krásně od volnoběhu a do kopce to táhne líp jak pionýr (20)... asi tolik o tom :-)    [Lukáš]   30.01.2014
Odpověď  Keď sa ten valec vyfotí aj bez hlavy,tak tam nič svetoborné nebude.Rozmerovo je úplne ako klasika sériovka,sedí rovnako na bloku,výška rovnaká,slabý pokus o zlepšenie chladenia nejakým predľženým rebrom,takže tie dva frťany čo tam behajú byť aj s druhým výfukom a delortom zvýšia tak spotrebu a to čo nestihne zhorieť dohorí v kolenách a zmodrá chróm.Toto je tak psychologická úprava pre závodníka :-).    [tibisz]   05.01.2014
Odpověď  Pro pana Sepleta-pokud máte možnost ten válec z toho Maneta lépe ofotit tak to udělejte-nejlépe stáčí sundat hlavu a válec pořádně vyfotit ať už máme jasno s tím druhým laufem!!    [Ivošek]   30.12.2013
Odpověď  Plně dávám za pravdu,Pavlovi!A,co se týká těch výfuků-trombony,tak ano dávali si to tam jezdci,ale to byly ty motoristické začátky a jezdci co dělali,takzvaně na koleně to převážně kopírovali jeden od druhého.V pozdější době, každý skušený ladič musel přijít na to,že výfuk je srdcem dvoutaktu!U čtyřtaktu jsou ventily a v podstatě jestli máš Trombon,nebo rovnou rouru,výkon se tak moc nemění.U dvoutaktů stačí jenom prasklina na koleně,nebo na doutníku a výkon je v háji.Dále musím dát za pravdu Pavlovi-domácí kutilové někdy udělali takové stroje,že i Fabrika čuměla!Vím moc dobře,jak někteří soukromí jezdci proháněli fabrické jezdce,jak Šťasný,Bartoš přišli po závodě za otcem,a kroutili hlavami co to tam má za motor!Samozřejmě jak šel vývoj dopředu,tak vznikaly už propastné rozdíly hlavně zaviněné režimem a financemi!Pak se jezdilo takhle- na špici západ fabrika,soukromníci západ,potom fabrika ČSSR A NA KONCI ČSSR SOUKROMÍ JEZDCI.    [ivošek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2013
Odpověď  Mňa by zaujímalo, kto vlastne na tomto stroji pretekal. Určite to nebol nejaký Jano z Hornej Maríkovej. Ak by sa vedelo kto to bol bolo by sa čoho chytiť pri získavaní informácii.    [M.]   30.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Vás Šepleta, nezlobte se, ale Vy jste zde zrovna moc nediskutoval. Za fota jsme rádi všichni, ale informace o 10 vyrobených kusech moto s 2 výfuky a že je zbytek udělaný podle dobové fotky, kterou neuveřejníte, nejsou zrovna veliké, ještě byla tedy zmínka že existuje původní soutěžní nádrž.
A nyní proč chtějí lidi jako já viděl lepší fotky, či ony dobové, nebo dostat alespoň trošku lepší informace k číslu, značkám a údajným závodům. Pokud by jste se pohyboval v těchto odvětvích více a viděl jste na vlastní oči co lidi dříve dokázali doma udělat, také by jste hned všemu nevěřil a netvrdil nepotvrzené vyprávění o fabrickém výrobku. Přikládám například foto doma dělaného válcového šoupátka a hlavy na motoru čz, v té době bylo udělané lépe než to ve Strakonicích, za které by je mohl považovat prakticky každý. A takto je to se vším, ať už se jedná o díl motoru, motocyklu, či celý motor apod. Šikovnost lidí se zapřít nedá. Ale možná to i přes toto nepochopíte. Pokud Vás toto uráží, tak se omlouvám, ale napsat jsem to musel.    [Pavel]   30.12.2013
Odpověď  M: ja sa neurazam,to vonkoncom nie, ale vedie sa tu obširna debata,ktora je viacmenej o nicom, lebo kazdi si melie svoje o nechce uverit vlastnym ociam tak sa mi zda.    [Šepleta]   30.12.2013
Odpověď  To Šepleta. Neurážaj sa, som rád, že si sem dal tento motocykel a začala o ňom takáto debata. My sa len snažíme nájsť pravdu ohľadom neho.    [M.]   30.12.2013
Odpověď  Je to odliatok, a aj keby pošlem ešte 1O fotiek, tak vidím že tomu nebudete aj tak veriť, takže tu moja debata končí.howk    [Šepleta]   30.12.2013
Odpověď  M: bohužel nemám tvůj email - ten můj najdeš u mého jména    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  Šepleta: to je velmi zajímavé a skutečně to vypadá jako originál odlitek - ale divil bych se pokud by to bylo vyráběno kdekoliv jinde než v PS - vyrobit celou novou formu by bylo velmi náročné... dalo by se zjistit výrobní číslo motoru a poslat více foto?    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  Zdravím, nešlo by tedy napsat co se ví k motoru, případně v jakých závodech to mělo jezdit apod. Jestli je dobové foto stroje aj. Případně napsat vyfotit válec z leva na s pohledem na druhý výfuk a třebas i číslo, jestli jsou ty značky TK. Z fotek bohužel opět člověk nepozná, zda jde o kompletní odlitek, nebo vsazenou trubku a jemně zakáplou mosazí. Takový válec už jsem potkal a měl i foto, no bohužel jsem je nyní nenašel a nejspíš byla v kompu o který jsem přišel. Bylo to velice jemně zakáplé a po přestříkání by člověk ani nepoznal, že je to dodělané.    [Pavel]   29.12.2013
Odpověď  Škoda,že není vidět do vnitřku,těch výfuků!Jak jsou udělány?Pokud jsou tam jenom ty trombony,tak to tak, na čtyřtakt,ale na dvoutaktu to nemohlo pořádně jet!!!    [Ivošek]   29.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Šepleta]   29.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  pre neveriacich tomášov    [Šepleta]   29.12.2013
Odpověď  M: ako som už písal iba motor je origo, ostatok je zostavaný z klasického maneta podla dobových foto, a či niekto verí alebo nie, motor je manet 90 dvojpiest s dvoma výfukovými kanálmi!!!! a karburátor je Del Orto kupený v Padove na burze.    [Šepleta]   29.12.2013
Odpověď  To JirkaS. Ak chceš pošli mi na mail tvoju adresu. Dozvieš sa niečo.    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  To JirkaS. Áno, ten som tam dal ako ukážku s valcom zo 125-tky, Pardón zabudol som napísať. Aj tento stroj sa svojho času prezentoval ako Manet 125 Vraj vojenská verzia.    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  To že sa v PS vyrábali aj valce, piesty a súčastky radenia je isté, ale do roku 1950 sa pravdepodobne nevyrobili valce pre dva výfuky. Tie valce, ktoré boli z PS boli prevŕtané na priemer 33 mm a spolu s úpravou prevodovky tie Manety jazdili na 90 km. Pokiaľ mám informácie, tak dvojvýfukový motor na Maneta bol postavený v Prahe. No a vraj je v súčasnosti na Slovensku. Bol vyrobený niekedy v rokoch 49/50. Pokiaľ by v PS robili aj takéto valce, asi by si ich dotyčný pán, ktorý si to dal vyrobiť zohnal z továrne. To ale nevylučuje, že v neskorších rokoch 51/52 sa nevyrobili. Ale údajne boli pre cestné preteky vyrobené 2 stroje. Podnikovými jazdcami boli v tých časoch páni Dolinec a Praslička, ale ani na fotkách s nimi som nevidel také stroje.
Boli postavené aj motory s vodným chladením - amatérsky a na takomto stroji ing. Mičík vraj jazdil 120 Km/hod a dokázal konkurovať aj silnejším motocyklom / 175-kám/
Jeden z vodných chladením / neznámeho povodu / existuje, a u jeho majitela by mala byť aj tá nádrž z dobovej fotky.
Budem rád, ak sa vyjasnia informácie o stroji, ktorý sem dal Šepleta.    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  M: na foto které jsi poslal ty je podle mě zcela jistě válec a hlava z ČZ... toto určitě není manet - motor od šeplety je jiný...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte jeden pretekár / ing. Nekoranec/ z Pov. strojární.    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tu je fotografia z pretekov z roku 1950, ale nevidím tam ani jeden "dvojvýfuk"    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak som sa lepšie pozrel na ten motor a v skutku to je to valec /asi/ z Maneta. Takže Pavel má pravdu. Pokiaľ by to bol prestavovaný motor s valcom z ČZ, tak by tam ten priestor medzi bočným vekom a valcom bol menší.    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  Ono je to tak, že v té době se závodilo s motocyklem, s kterým člověk jezdil do práce a často přidal jen startovní čísla, nebo změnil převody. Někteří jezdci zase jezdili s motocyklem závody od silnice až po plochou dráhu, moto upravili v týdnu před závodem dle disciplíny kterou jeli, nic jiného nebylo, tak si pomohli jak mohli. Ohledně Manetů jsou snad pokud se nepletu rady na úpravy pro závody ve Světě motorů, no nakonec jim snad odzvonilo zrušením objemové třídy a na silnici s nimi byl konec, takže se moc původních strojů určitě nenajde.    [Pavel]   29.12.2013
Odpověď  je to zajímavé z hlediska toho použitého válce, ale jinak je toto spíše ta kategorie "okresní" úpravy    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro mě je zajímavá tato úprava, jelikož jsem druhý takový motor zatím nepotkal, s Téčkovým válcem jsem jich viděl poměrně dost.    [Pavel]   29.12.2013
Odpověď  ano, bez dalších foto a info se budeme jenom zbytečně dohadovat. budu rád pokud šepleta sežene více info. já spíš obhajuji tu snahu o vytvoření repliky závodního maneta - je to podle mě lepší, než kdyby ty díly někdo hodil do šrotu... pokud je ten válec dvoupíst z nějaké malosérie a má originál dva výfuky tak je to velmi zajímavý kousek - uznávám že některé detaily bylo možné provést na moto možné lépe ale i tak je to pro mě zajímavý kus....    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  Zdravím, tak to že by se jednalo o původní válec manet přestavěný na jednopíst, zde asi nikdo nezmiňoval, či jsem špatně četl. Nezavrhuji to, ale nevěřím tomu. Vem si průměr válce na délku a na šířku, myslím tím co by jsi musel vytočit kvůli vložce, je to vzhledem k tvaru a uspořádání válce nesmyslné řešení, ale pokud jej někdo udělal, klobouk dolů, ale myslím že by to ani bez úpravy karterů, která by byla opět vidět možné nebylo. No myslím si, že by musela i vložka ve válci jít skrz a bylo by to opět vidět. Ale jak jsem již několikrát psal, bez fotky na výfuky, či dalších na motor a motorku nic nevíme a jsou to jen nesmyslné domněnky a dohady. Pokud ale ke stroji nic jistého nevíme, obhajujete opravdu jen dnešní výtvor a nic víc, i když docela pěkný. O úpravách si myslím toho docela trochu vím, tak proto si dovoluji toto tvrdit, i když dovnitř opravdu nevidíme. Mám doma případně přestavěný motor z Maneta s válcem z čz 150 c i čz 125 t, dvou výfukové válce jsem si zatím nekoupil, jelikož mě za nabízenou cenu nestáli. Mějte se a snad se dočkáme jakéhokoliv dalšího osvětlení, či fotek.    [Pavel]   29.12.2013
Odpověď  Také zdravím, z čeho hodnotíš jestli je uvnitř válce jeden nebo dva písty? Nic takového není přece z těchto foto možné poznat? nebo pokud ano, tak podle čeho? já nic takového nevidím. Hlava je evidentně z maneta1951 verze bez dekompresoru a vše velmi dobře pasuje, ale z těchto foto není možné přeci poznat počet pístů uvnitř hlavy. stejně tak není možné poznat, zda druhý svod pro výfuk je na válec dovařený nebo je to originál. Pokud to originál je, tak klobouk dolů protože to je opravdu rarita a budu rád když nám Šepleta sežene a pošle více foto a info jako třeba výrobní číslo motoru.    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2013
Odpověď  Zdravím, no pokud se koukneš prosím tě pořádně, tak asi jako já uvidíš úplně normální válec s hlavou z maneta, nezlob se, ale čz to není ani v nejbujnějším snu. Jediné zajímavé může, jak jsem již psal, být vyřešení výfuku, rozdvojení kolena, dovaření druhého výfuku na válci, jak už jsem několikrát viděl, či možná onen odlitek z fabriky, o kterém se tu už někdo zmiňoval, ale nikdo jej asi neviděl. Jen pro zajímavost, ta fota jsem ti zasílal.    [Pavel]   28.12.2013
Odpověď  To Pavel: chtěl bych se zeptat na to stejné... z čeho usuzuješ že se jedná o dvouválec? já bych si takto tipoval že je to upravený jednoválec válec z čz125...    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2013
Odpověď  To Pavel. A podľa čoho vidíš, že ide o dvojpiestový jednovalec?    [M.]   28.12.2013
Odpověď  Že jde o dvoupíst je vidět dobře, no není již vidět ono druhé vyústění výfuku a chtělo by to jeho foto, případně i zda je na karterech nějaká ta značka TK, ale přikláním se k tomu, že takto to závody určitě nejezdilo, s těmito výfuky soutěže jen ztěží a též i tu silnici bych vyloučil, tam navíc překáží světlo a stojan, ohledně řidítek jsem opět skeptický, původní se jen dost pokládala, či přiohla k obrazu jezdce v dobrém posazu.    [Pavel]   28.12.2013
Odpověď  Jo a origo nádrž ku sútažnému je tiež, len ju má iný majiteľ, ale majtiel tohto maneta a majitel nádrže sú dobrí kamaráti tak sa snáď raz dohodnú :)    [Šepleta]   28.12.2013
Odpověď  ku tomu dvojvýfukovému motoru. určite nieje zo 125ky, nakolko robili GO motora tak aj výbrus a je to dvojpiest, ved koniec koncov v septembri 2014 máme už asi 8 ročník zrazu Manetov 90, tak sa prídte presvedčiť ;)    [Šepleta]   28.12.2013
Odpověď  Myslim, ze je to klasika z pionyra - a ani bych se nedivil,ze tak pasuje - prece jen povazske strojirny. A to mi pripomina,ze jsem ted u povazsk. strojiren byl a vypada to, ze ta slavna budova z propagacnich letaku bude brzo srovnana se zemi :(    [Honza]   27.12.2013
Odpověď  ano ten rámeček určitě z maneta není a přiznám se že netuším z čeho je...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  Myslím že měl na mysli asi ten hluboký rámeček na djangiho fotkách toho dvouvýfukového maneta co renovoval.Ten rámeček mi přijde nějaký hlubší, ale z čeho je???    [martin S.]   27.12.2013
Odpověď  Honza: stroj kterým začal tento příspěvek já nepovažuji za dobový tuning, ale o celkem úspěšnou snahu vytvořit repliku závodního maneta kterých po oficiálních závodech jezdilo dost.... nerozumím na kterém foto je podle tebe světlo z pionýra...?    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  přiznám se že tento příspěvek jsem na foru přehlídnul - před koncem roku jsem moc nestíhal. ale nesouhlasím s tím že se jednalo o běžnou úpravu - je k tomu potřeba být už trochu víc zručný a provést dost úprav. běžnější úpravou byla výměna celého motoru jako měl děda. mám doma víc jak 20manet motorů a 6 celých manetů a poslední 2roky jsem po všech burzách hledal díly na renovaci - a i právě motor s úpravou na jednoválec o kterém jsem několikrát četl - za celou dobu jsem viděl 2 a oba ve stavu totálního nepoužitelného torza - stejně tak na všech možných srazech jsem zahlédl pouze jeden dvouvýfukový stroj...    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  V dnešní době je to takové neobvyklé - renovovat do stavu dobového tunningu. Motor z Čízy to je jasný zlepšovák, ale to světlo z pionýra tomu tolik nesluší jako origoš.    [Honza]   27.12.2013
Odpověď  http://djangi.rajce.idnes.cz/Manet_M-90_125_r.v._1 951/    [Honza]   27.12.2013
Odpověď  nějak mi to nejde zkopírovat    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  http://djangi.rajce.idnes.cz/Manet_M-90_125_r.v._1 951/    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  lépe, tady je odkaz z djangiho dotazu
http://djangi.rajce.idnes.cz/Manet_M-90_125_r.v._1 951/    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  tady je ten dotaz, je to tam nefocené
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=2&idka t=115&idtop=235535    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  na dvou výfucích není nic moc složitého. Na manety se často montovali dvouvýfukové válce z čz 125/150? a tím pádem nic jiného než dva výfuky nezbylo. tato úprava je celkem běže k vidění.
o práci na tomto stroji strávené není pochyb, práci to jistě dalo a jistě dělá majiteli radost, otázka je nakolik je majitel sám přesvědčen o unikátním závodním kusu, nebo jestli je to jen zajímavá verze pro návštěvy a sám ví své. Já osobně bych tomuto manetu takto výstavní místo na piedestálu neudělil, osobně mě moc neoslovuje, ale proti gustu.....

Jinak tu někde byla v nezodpovězených dotazech celá galerie jak někdo rozebíral právě maneta s válcem z čz.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  Souhlasím s komentářem "okresní" úpravy jako měl děda - zde se opravdu použilo cokoliv co bylo po ruce a dalo se s větší nebo menší úpravou napasovat - pokud se takové moto nerenovuje z nějaké vlastní nostalgie, tak to větší význam nemá. Stejně tak souhlasím, že ty výfuky na zrenovovaném továrním manetu jsou hodně nízko a pro závody asi nepoužitelné - ale celkově to považuji za velmi pěknou práci a hlavně nápad - to že se na manetech závodilo je fakt a zde někdo odvedl kus solidní práce aby to moto dostal do tohoto stavu - můžeme diskutovat zde to či ono by nemělo být trochu jinak, ale ten člověk na tom odpracoval možná stovky hodiny a celkově je ta motorka velmi zajímavá a upřímně bych jí rád viděl "naživo" - už jen za to napasování dvou výfuků má ode mně respekt (z foto nepoznám jestli má "pouze" přidělaný druhý výfuk, nebo je vyměněný válec za jednopíst - v každém případě je to manet motor se zajímavou úpravou o které jsem vždy jenom četl, ale funkční motor neviděl). Co se týká dvojsedla, tak bych tak kritický nebyl - mě se nelíbí pouze ta výška - je jak na tom historickém závodním s číslem 96, tak vím že i děda ho tam jeden čas měl - říkal že se na tom dalo lépe "zalehnout" na delších přejezdech... :-)    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2013
Odpověď  Tak tak, ten manet z nadpisu možná soutěžil, ale závody co jezdil děda každého druhého z nás tady na foru mezi dědinami přes kopec a zpátky. jezdilo se na amatérsky upravených a slátaných motorkách a takovou je i tento manet. O závodním desetikusovém manetu bych pochyboval už kvůli použítí dílů z konkurenčních značek a hlavně nechápu na co dvojsedlo a proč to má světlo, které každý závodník dal hned pryč, protože je to zbytečná zátěž. To dokazují i poslední 3 fotky kde světlo není. Řekl bych že je to asi tak závodní manet, jako jsou dnes závodní fichtly na fichtl-cupu, kdy jim kluci odmontují světla, blatníky, kapotáž a na zadní nádrž nad kolem dají molitan a hurá do terénu na závody.
Takového fichtla, když pak naši vnukové zrenovují a mi jim k tomu řekneme příběh o závodním fichtlu, tak to bude asi to samé co tento manet. Tak to vidím já, ale mohu se mílit...????    [martin S.]   27.12.2013
Odpověď  JirkaS - Samozrejme,každý nech si zrenovuje čo chce,ako chce,iba nech netára o x kusových sériách,alebo nech to niečím doloží.No to pozitívne hodnotenie - sprav si na fotke kde je moto zozadu horizontálu pod kolesom,prilož uhlomer a uvidíš pri koľkých stupňoch náklonu odpadnú výfuky a pri koľkých chytne stúpačka o zem.Takáto motorka sa musí trochu aj vedieť postaviť,nielen namontovať a vraj to tak bolo.Pozri na svojich fotkách,ako sú namontované výfuky blízko pri kolese a čo najvyššie.Děda bol macher,ale ja tam vidím zetku s maneťáckym predkom a postavenú do terénu :-).    [tibisz]   27.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  na závěr manet z té okresní úrovně - toto je stroj na kterém závodil můj děda. zde už kompletně vyměněný motor i nádrž z ČZ, ale ten "manet" základ je tam stále vidět... děda byl na tomto stroji celkem úspěšný a následně spolu s kamarády založil okresní závody z kterých se postupně stal sraz a závody veteránů - dnes už mají za sebou několik desítek ročníků...    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [JirkaS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  já nesouhlasím - podle mého názoru je to velmi dobře provedená práce...a až bude hotový, bude super. nevidím důvod proč by nebylo možné zrenovovat (nebo vyrobit repliku) moto tak jak se používala pro závody - at už podle "oficiální" úpravy pro tovární jezdce nebo závodníky z okresních závodů. sice mi tam nesedí to sedlo, ale jinak hodnotím velmi pozitivně... pro info pár foto dobových moto - naleznete tam jak ty rovná řídítka, tak trombonový tvar výfuku...    [JirkaSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2013
Odpověď  Samotného by mě toto dost zajímalo, po válce určitě ano a někteří komisaři mě tvrdili, že i před válkou, no já žádné tyto stroje nemám a tudíž by jsme museli asi projít muzea, či požádat majitele s předválečnými závodními motocykly a shlédnout jejich stroje, motory a rámy. Jinak bylo dost čísel dle krajů, snad TK 1-20, tři stupně (kolečko, trojúhelník, čtvereček), jejich různé velikosti dle doby, pak již jen razítka apod. Je toho opravdu hodně.    [Pavel]   26.12.2013
Odpověď  No keď sa tu už spomenula tá značka TK, od ktorého roku vlastne museľ byť motocykel na preteky schválený technickým komisárom?    [M.]   26.12.2013
Odpověď  Zdravím, no pokud by byla dobrá fotografie válce s druhým výfukem, bylo by to dobré, jelikož snad všechny které jsem viděl, byly doma dovařené a na soutěžích tyto výfuky snad asi nejezdili, možná tak na silnici, ale to by na karterech motoru mělo být vyraženo TK.    [Pavel]   26.12.2013
Odpověď  takže som zisťoval niečo okolo toho, motor je origo a ostatok urobili podla dobových fotografíí, tak ako sa dakedy jazdili, čiže v podstate je to skladačka ale nie je to výmýsel niekoho...    [Šepleta]   26.12.2013
Odpověď  Nemá to náhodou válec z ČZ 125 T ?    [Monty]   25.12.2013
Odpověď  No neměl jsem odvahu to napsat tak natvrdo jako tibisz, ale v podstatě to vidím stejně. Přijde mi to jako splácanina z toho co zbylo po renovaci jiných motorek (čz 150c, jawa 555, sedlo z fichtla či samo domo, uříznutej zadní blatník z maneta a výfuky z rumcajzovy bambitky :-) )    [martin S.]   25.12.2013
Odpověď  S čím toto mohlo závodiť v r.1958?Veď keď to zhodíš zo stojana a trochu naklopíš,tak máš hneď v čudu výfuky a spadneš na stúpačke.To sú tie rýchle stroje,ktoré sa niekomu nechce kompletovať lebo má iba pár súčiastok,tak si postaví súťažák s rozprávkou 10kusov,namontuje na Maneta 2 predné blatníky a riadidla z 555ky(r.58) nádrž so zavareným znakom a ešte musí doriešiť rýchlostnú páku :-).    [tibisz]   25.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Šepleta]   25.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Šepleta]   25.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Šepleta]   25.12.2013
 Přidat odpověď   (108) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006