dobrý den,už dobrej tejden přemejšlim o barvě mého stroje (kývačka) všude na internetu vídám že
odstín jawa je RAL 3003/4 ale vždy když vidím na interbetu zrenovovaný stroj tak má spíš barvu
červená corrida nebo signální červaná,tak proč všichni tvrdí že pravý odstín je RAL a pak to
stříknou tou světlejší? tak se ptám jaký je váš názor na barvy,mne osobně se na kývačkách líbí spíš
ta corrida... [panzer] 17.04.2010 Přidat odpověď |
| RAL barvy jsou mimo... Prodavač co mi míchá akrylátový barvy, mi dal vybrat tak z deseti hodně blízkých odstínů originál barvy. 2 nejbližší odstíny jsem pouhým okem nebyl schopen rozeznat od vyleštěné originální barvy. [Petan69] 27.03.2019 |
| Žádný leštění netřeba. Stačí vzít klakson, rozebrat a nechat namíchat barvu podle vnitřku klaksonu. Tam je totiž ta barva ve stavu, jako když vyjela z fabriky. [Hafik] 27.03.2019 |
| Nechapu, proc dnes nekdo vybira ze vzorniku RAL a jak dojde k 3003/4. Nejlepsi je vzit kus zachovaleho plechu, trochu ho prelestit a nechat namychat presne to same. [xhamsterr] 26.03.2019 |
| Nebral bych příčinu v "požívání alkoholických nápojů", ale spíš bych k tomu mohl něco říct jako pamětník. Ještě když byly tyto motorky jako "živé zboží" a díly bylo možné kupovat v Mototechně, bylo normální - pokud měl samozřejmě člověk v prodejně známé,že u lakovaných dílů si jich nechal na pult vyskládat několik a pak srovnával s barvou dílu, který si donesl, v mém případě horní díl světla na kývačku. Já tak třeba kupoval ten vrchní kryt světla a přední blatník - výsledek byl, že z pěti nových krytů a tří blatníků, neseděly proti sobě ani v jednom případě a totéž proti původnímu dílu. Tak z toho musel být kompromis, protože každý díl musel být stříkán patrně sice stejným odstínem ale minimálně jinačí šarží barvy. Ono se to před těma min. 50 roky až tak neřešilo. [Bohumil] 21.03.2019 |
| No a pak lakyra přišel na směnu přímo z tahu s dvojkou pod kůží, namíchal barvu která byla o poznání světlejší/tmavší a po 60 letech je tenhle počin připisován různým rarYtám a vývozním provedení. [Hafik] 21.03.2019 |
| Stejná zkušenost - před xx lety jsem měl Pincky 550 a 555 a první byl tmavší(višńový) a druhý o dost světlejší a podle schovaných míst "nevyšisovaný", obojí v původní barvě. Přesné "Jawácké" barvy se dá dopátrat jedině dobou výroby a v průběhu výroby zjiš´tovat používání odstínu dle ČSN. [J] 19.03.2019 |
| v sedmdesátých letech si dva moji sousedi koupili každý novou panelku a jedna měla jiný odstín, výrazně světlejší, křiklavější. Můj bizon 350 byl zase o něco tmavší než panelky. Měli jsme dva stejně staré pionýry a každý měl trochu jiný odstín červené. myslím si, že opravdu ten pravý a jediný odstín se najít nedá. [vintera] 15.03.2019 |
| Ta barva je vypalovací syntetika S2046. Buď ji tedy vypálíš nebo musíš do ní přidat opravárenský lak jirkolín, který zajistí jeji vyschnutí při normální teplotě. Zavolej si např. do Colorlaku na obchodní služby a oni ti poradí co s tím. [Bohumil] 15.03.2019 |
| Tady ještě kousek etikety a ten rozdíl v odstínu .... [Jiricek1] 15.03.2019 |
| Ahoj, byl jsem na nákup dílů u člověka jehož děda opravoval motorky . Mimo jiné jsem u něj našel asi 15 kg barvy označené 8850 . Barva kupodivu není zaschlá a je normálně tekutá . Mám dva dotazy jen tak z legrace jsem štětkou natřel jednu vzpěru , byl to surový plech bez zakladovky a po zaschnutí se mi nezdá odstín je tmavší než mám origo jawacky lak je možné že je to tím ,že nebyla použita zakladovky jako podklad ? Druhý dotaz je proč zasychala barva deset dní v normální pokojové teplotě a ještě stále trochu lepí , potřebuje nějaké tužidlo ? Já o barvách nic moc nevím , hledal jsem i tady ,ale .... Děkuji [Jiricek1] 15.03.2019 |
| Meelo, černejch je jak nasrá-o. Zajdi si někam do obchodu a ni ti ukáží vzorník. A jinak barvu neni nutné nechávat někde posílat. Každá slušná lakovna v okolí má vzorník a míchačku a namíchaji cokoliv. jestli už nemáš žádný plech s barvou tak si kup nějakej kousek na aukru - dáš za to pár stokorun a máš originál. [vana-hb] 15.09.2014 |
| Dělám ČZ150C červenou, ale bohužel nemám už žádný použitelný lakovaný kus pro srovnání. Nějak jsem na to ve spěchu nemyslel a jsem v renovacích nováček. Původní byla taková spíše trochu "šípková" než "fialová" . Asi bych volil pro jednoduchost RAL , ale nemůžu si vybrat-3002/03 nebo 04. Bohužel dle foto to nejde. Mám ke všemu ještě nějakou poruchu barvosleposti. Děkuji za doporučení. [Dadajan] 15.09.2014 |
| Taky není :) ČZ je 9005 hluboká černá, mimo to třeba 9011 grafitová černá je černá taky, ale má šedomodré odlesky na slunci, atp. [jawarmaniak] 19.07.2013 |
| no zrovna černá je obecně vzato pořád černá, tu snad ani špatně namíchat nemohli :-) chtělo by to vidět jak namíchají klasickou javáckou červenou... [meela] 19.07.2013 |
| Vřele můžu doporučit již jednou zmíněnou firmu JPBarvy. Nechal jsem si u nich podle originálu co mi zustal kousek na nadržit namíchat černou barvu na jawu sport. Motorku již mám nastříkanou a byl jsem se podívat na tu samou sport ještě v původním stavu, též v černé barvě. Musím opravdu říct, že ta barva co mi namíchali je opravdu stéjná jako na té původní. Cena i s poštovným byla 1L barvy + 3dc tužidla něco kolem 1 000kč, takže doporučuji. [curin] 19.07.2013 |
| fidlimydli> Rozdil ceny muze byt az desetinasobny, takze jestli mne barva + redidlo + tuzidlo stoji v motipu cca 1300, tak PPG muze byt za desitku a to uz bych navidel jako zanedbatelny rozdil. [Pája] 18.07.2013 |
| Ohledně ceny: Prodávají se kvalitní akrylátové autolaky renomovaných firem, ale také mnohem levnější průmyslové laky, které stojí asi polovinu. Běžně jimi v lakovnách stříkají starší auta a díly, kde není potřeba taková kvalita. Pokud někdo dělá částečnou renovaci horkou jehlou, tak průmysl postačí. Pokud se dělá kvalitní renovace se vším všudy, je rozdíl ceny v tom celku zanedbatelný a rozhodně autolak. [fidlimydli] 16.07.2013 |
| Původní odstín Jawa číslo 8850 se pořád vyrábí, dokonce i v syntetice, nejen v akrylu [Honza] 28.05.2013 |
| Zdaleka ne všechny motorky mají zachovalé zbytky původního laku podle kterých to lze míchat, potom se číslo odstínu hodí... [Michal14] 23.05.2013 |
| kdybych ja měl renovovat motorku tak si určitě nenamicham ral barvu ale dle použiteho dilu s origo barvou a zaklad bych použil klasickou zakladku červenou dle tehdejšich technologii žadne ekstra leskle laky [kotis] 22.05.2013 |
| Přesně tak, ikdyž bych takovoto nabídku bral všemi deseti, pokud by byla solidní. Mě teď paní u nás na Bělohorské říkala cca 2500 za litrovku, takže osm set padesát by byla paráda. [miskamar] 22.05.2013 |
| 850 kč za 1,3litru je opravdu dost málo, až podezřele, já jsem posledně platil za podobné množství skoro třikrát tolik... [Michal] 22.05.2013 |
| Tak to mi přijde nějak málo. Co vím, tak kolega platil za litrovku technického akrylu asi patnáct stovek s tim, že za kvalitnější akryl přímo na auta se dostal asi na dva a půl tisíce... A s litrovkou nastříkal celé MBčko mimochodem. Ale pokud by to za ty peníze fungovalo, tak by to byla paráda myslim. [miskamar] 22.05.2013 |
| nález na inzerci: Prodám za 850 Kč Jawa-Perák,Panelka,Kyvačka Klasická červená Jawa barva. Dle norem (ČSN 8850); Jedná se moderní akrylátovou barvu dle daného odstínu.Vhodná především na celolak motocyklu. Spotřeba na celolak se pohybuje +-1L Barvy a 30ml tužidla. Barvu můžeme dodat v dobovém pololesklém ,nebo v moderním vysoce leském laku. Pokud chcete PŘESNĚ ten Váš odstín - pošlete nám poštou součástku se zbytkem barvy a my Vám jej namícháme. Cena za 1LBarvy +O,3L tužidla=1,3směsy 850Kč JPBarvy Mobil: +420 608 224 424 Pardubice 21.5.2013 [-Jára-] 21.05.2013 |
| Ta barva je vlastně takovej Yetti. Všichni o ní dlouze mluví, ale nikdo neví jak vypadá... :-D [miskamar] 21.05.2013 |
| Jo,on v tom má stejně každej hokej.Ta barva se mnění postupem času a vlivem prostředí,takže ty motorky už v originále nebyli ůplně stejné.Zvlášť když byli v syntě.To je barva která nemá stálost odstínu. [mattiazz] 21.05.2013 |
| Tak to jo, já si myslel, že to funguje trošku jinak než "fotoaparát." Každopádně co jsem dneska zkusmo nastříkal ten namíchanej sprej, tak sice to není úplně stejné, ale docela blízko a když o tom tak přemýšlím, tak vyloženě bazírovat na naprosté shodě odstínu mi přijde zbytečné. Když jsem totiž vzal několik dílů s různými zbytky origo barvy, tak byl stejně každej jinej, jak už tu někdo psal... :-D Takže se asi spokojím s tím, co mi paí namíchala jako jawu, ikdyž je to trošku světlejší... :-) [miskamar] 21.05.2013 |
| Ten spektrometr je mašinka která se přiloží na tu danou plochu vzorku s barvou a vyfotí si ho.Proto tam ta plocha min. 7 cm musí být.Na zakulacené ploše to fakt nejde.Jinak,ten spektrometr taky není ideální,nejlepší je trénované,lakýrnické oko.Vždycky jsem barvu našel. [mattiazz] 21.05.2013 |
| Zrovna dneska jsem řešil barvu na kývačku. Přesně jsem si myslel, že si to nechám změřit spektrometrem. Jenže moje motorka byla stříknutá nějakým sprejem na modro, takže bych těžko přinesl origo červenej vzorek. :-) Jediné co mám v relativně v zachovalé jawácké je vršek kapličky na světlo. Nicméně, na spoustě stránek různých lakoven a prodejen bylo psáno, že na změření odstínu potřebují 7x10cm rovné plochy s barvou a to rozhodně nemám. (Kdo je tu lakýrníkem, nechcete se trošku rozepsat o tom, co je na tom pravdy, proč atd...?) Takže jsem zkusmo přišel za paní do prodejny, ta mi řekla, že na Jawu má "takový recept." Takže jsem si to nechal zkusmo nacpat do spreje a zítra to vyzkouším na kusu plechu. Na první pohled to ale na špachtli vypadalo fakt dobře, tak jsem zvědav... :-) Fakt by mě ale zajímalo, jak je to s tim spektrometrem? Přeci to musí jít i jinak než s plochou 7x10. Vždyť spousta motorek takovou rovnou plochu ani nemá ne? [miskamar] 20.05.2013 |
| Odstíny Ral nedoporučuji,dají se použít jako vodítko,ale já osobně vyhledávám pododstíny s dalších vzorníků.Mám to štěstí,že mi čas od času přijede motorka v původní barvě,tak si pár míst vyleštím a pak hledám a to jak v dílně,tak i venku.Nejlépe pod mrakem.Mattiazz [Martin Tauš] 20.05.2013 |
| Míra - dík za odpověď a omlouvám se. Já to nepotřebuji, jen mě zaujala tvá odpověď a tím kam si se snažil zařadit. Pokud dobře čtu, řešil se zde jen odstín a ne druh barvy. Jak teď píšeš, vlastně na 98% není problém namíchat původní odstín 8850 i bez přinesení vypršeného originálu. Tak proč by to nemělo jít i jinde? [smradzjzd] 19.02.2013 |
| Zdravím,půjčím si vzorník ČSN a kouknu na to,ale na 98% tam najdeme shodu. [Míra] 19.02.2013 |
| Míra - měl bych dotaz. Když si donesu starý papírový vzorník s nalepenými vzorky barev ČSN, dá se podle toho namíchat akrylát? [smradzjzd] 19.02.2013 |
| Zdravím,nedá mi to nezareagovat.Pokud tady Martin nazývá lakýrníky slovy "debilové",tak uráží mě a také mé kolegy.Mám autolakovnu a renovační dílnu na veterány a vzorník ČSN nemám protože je mi na nic.Pokud by jsi Martine trochu této problematice rozuměl,tak by si věděl,že barvy v ČSN normě jsou barvy syntetické a to Ti žádný lakýrník nevezme do lakovacího boxu,protože syntetická barva zničí filtry v boxu a to za nalakování žádné kývačty nestojí.Pokud si budeš lakovat v garáži,tak je to jedno,tam si zašpiníš akorát tak podlahu a vrata.Za další mají lakovny předepsané určité normy a VOC limity pro provoz,které musejí splňovat pří stříkání barev.A tyto limity barvy syntetické,nitrokombinační a další rozpouštědlové nesplňují. Takže nejlepší zpusob je zajít na lakovnu s původním dílem a podle vzorníku vždy najdeme identický odstín. Není to problém máme jich od každého odstínu stovky. Dá se to také změřit spektroskopem. [Míra] 18.02.2013 |
| No třeba v lakovně co si nechávám míchat barvy já mají vzorníky snad na všechny auta a barvy co existují a nemaji čsn vzorník ... a to je to velká lakovna a neřekl bych že její majitel je debil. Jen prostě v jejich programu barvi podle čsn nejsou. [vana-hb] 13.02.2013 |
| Jak tady už několikrát zaznělo ČSN 8850 a jestli je to pro lakovnu nebo lakýrníka problém, tak je prostě debil. (není nic jednodušího než namíchat čsn 8850. ) [Martin] 13.02.2013 |
| Taky bych řekl, že nejlepší je vzít starý díl a dojít s nim do lakovny. nechápu co všichni řeší ... . [vana-hb] 08.02.2013 |
| Vážení fandové a přátelé Jawy.V dnešní době existuje v každé lepší lakovně spektrometr barev,tudíž pokud máte starý originál barevný díl máte vyhráno bud vám barvu namíchají a nebo motorku nalakují.S pozdravem a hodně ůspěchů v renovacích přeje Honza [Honza] 07.02.2013 |
| a abych udělal veteranský TP tak musim mít přesně tu barvu podobnou originálu? [panzer] 19.04.2010 |
| Jedna věc je co se ti líbí, druhá jestloi se chceš přiblížit původnímu originálu. na kývačkách byl
používán odstín červené ČSN 8850, kterému bohužel přesně neodpovídá žádný z novodobě používané
stupnice RAL. Ty RAL 3003-3004 se tomu jen nejvíc blíží. Podle fotek na internetu nejde odstím
posuzovat, foťáky a monitory často obrovsky zkreslují, tmavočervená a vínová na fotkách často vypadá
mnohem světlejší... [Michal14] 19.04.2010 |
| diky..je fakt super [pepe61] 18.04.2010 |
| Ani se mi nechce veřit že je ten lak i ten chrom původní [rohlicimuz] 18.04.2010 |
| pepe61:to druhé není VN kabel na svíčku,ale bowden plynu.Jinak to ja malá kyvka Jawa-ČZ 150 typ 352. [Martin Štindl] 18.04.2010 |
| panzer: prosim ta co to je za typ ked ma dve sviecky? diky [pepe61] 18.04.2010 |
| Nehledě nato, že fotka zkresluje sama o sobě, tak na odstín má velký vliv i sluníčko. Pokud si
vemete díl na slunce, tak bude světlejší a jasnější, ale pokud s ním zajdete do stínu nebo se na něj
podívate za šera, budete mít zase jiný odstín. Je to hodně individuální, jak už taky psali ostatní. [Láďa_2] 18.04.2010 |
| jo a prví kejvačky měly taky železný stojany stojany [jawa] 18.04.2010 |
| Tohle je také původní(kategorie FIVA A-2),barva na fotce je jak už bylo popsáno níže dost zkresluje
pravý odstín.Když jsem zkoušel se vzorníkem RAL najít odpovídající odstín,tak ho v tom vzorníku
nelze nalézt.K původní barvě lze najít pouze nejbližší odstíny RAL.RAL 3004 má oproti originálu
šedavě narůžovělý nádech,RAL 3003 je zase odstín jakoby do hněda.Původní nátěr se zase také vlivem
stáří a podnebí určitě trochu změní.Pokud se obravdu bazíruje na co nejlepší barvě,tak prostě vzít
součástku s kloudným původním nátěrem a nechat si barvu podle ní namíchat u odborníka. [Martin Štindl] 17.04.2010 |
| ano i chrom je původní,tento stroj dostal na veteránské testaci nejvišší ohodnocení A-1 stroj v
absolutně autentickém dochovaném stavu,lepší dochovaný stroj sem jakživ neviděl !!! je vážně
super... [panzer] 17.04.2010 |
| zdar, když vám příjde z chromovny nádrž, tak jí stříknete hned vrchní barvou, nebo děláte taky
základ? [jelen] 17.04.2010 |
| Původní lak? Takže to je na nádrži i původní chrom? Prostě to chce vzít kus k lakýrníkovi ať umíchá
stejnou. Já jsem s převodní tabulkou dopadl taky špatně. [xbedla] 17.04.2010 |
| upozornuju ze je to original puvodni lak !!! [panzer] 17.04.2010 |
| a jaká je tohle barva dle vás? je to original,dle me je to cervena corrida nebo neco tomu blizkeho [panzer] 17.04.2010 |
| Nehledě na fakt, že v míchárně barev pro Jawu se odstín měřil plus mínus podle oka, takže každá
várka barva je originál. A všechny byly červená. Tehdejší vzorník neměl 200 druhů červené jako
dnes... [Luk] 17.04.2010 |
| Taky je potřeba mít probarvenej podklad.Barvu a červenou zvlášť prosvěcuje špryckit a když je
světlej tak je červená jak říkám "veselá":)Orginál podklad býval červeno hnědý skoro
hnědý,bývá to vidět na orginálních kastlíkách a podobně. [Standa] 17.04.2010 |
| jo,barva kolem tý sou největší fámy.furt se tady řešej fiktivní čísla,ale pokud chcete orig,vemte
orig díl a nechte si to míchnout.stejně když si vedle sebe stoupne 5původních jaw,každá bude jinej
odstín.navíc v těch čsn vzorníkách už většina lakýrníků nemíchá ani to neumí převést. [jaromir-noskov] 17.04.2010 |
| Barvy podané monitorem nejsou reálné a už sama fotka nemusí odpovídat skutečnosti. S lakýrníkem jsme
došli taky k RAL 3004, namíchal mi kilovku v syntetice. Doma jsem pak zkoušel něco stříknout a
oproti staré jawácké je jakoby vyšisovaná a do šedo-fialova. Potřeboval jsem jenom opravit pár míst
aby to nebilo do očí. Pustil jsem se do "míchání" doma sám - vždycky jsem barvu upravil
a stříkl proužek pro srovnání se starou. Ppřidáním trošky černé a asi třetiny objemu
"karmínové" (jakýsi syntetický email S2013)jsem došel po mnoha pokusech k docela
uspokojivému výsledku. Fotky jsou mizerné ale snad to půjde poznat. [xbedla] 17.04.2010 |
| To záleží na Tobě, jakou chceš mít barvu... Obecně je nejlepší vzít starej díl s nevybledlým lakem
(například zadní blatník - část pod sedlem), zajít do prodejny nebo k lakýrníkovi a porovnat to
podle vzorníku, který zrovna má. A nebo srovnat starej vzorník ČSN s novým RAL nebo jiným. A podle
toho vychází právě ty odstíny, o kterých píšeš... Fotky odstín dokážou silně zkreslit, takže podle
fotek jít nemůžeš... [mr.Mic] 17.04.2010 |
|
|