MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316007 příspěvků |8172 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 32 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 17.5.2024 01:50  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

ČZ 250/455


 Zdravím všechny, moc bych potřeboval,kdyby mi někdo poslal fotku čz 250ky se sundanou nádrží s detailem na ten držák, který drží motor za hlavu potřeboval bych vědět, jak vypadá a jak je uchycen k rámu, předem díky.    [Sláva]   18.05.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Mám doma několik motorů a 3 ČZ 455. Dva motory mám z Aukra, kde vyšel jeden na 800,- (jsou na GO, ale neolámané), zbytek tak porůznu kolem 500 z netu. Motocykly mám v ceně 3000 (překupník z bazaru), 5000 s TP (sběratel motorek) a skládačku z dílů co sem sehnal po dílech (asi taky + - 3000).

Nejčastější vadou je u 455 vylomený kus karteru/stěny z pravé strany mezi zapalkem a ozubeným kolečkem. Viděl jsem to asi u deseti motorů. Opravit se to samo dá.    [Dolin]   16.08.2013
Odpověď  pokud je klika dobře udělaná, tak se může stát, že vzpěru ani nepoznáš... já měl 475 bez vzpěry, ten motor byl fakt dost dobrej, a i když jsem jí totálně roztočil, na trojku stovku tachometrovou, tak vůbec nevibrovala. Pak jsem dělal generálku a od té doby celkem vibrovala. Pak jsem sehnal hlavu na vzpěru a bylo to o 50% lepší. Jinak vždyť jí koupit můžeš a pak jen vyměnit hlavu a dát vzpěru :) Pokud teda ten rám má držák... jinak jsem měl asi šest stopětasedem a vibrace byly vždy ok, tu vzpěru jsem tam měl spíš jen jako sichr... i bez vzpěry se dá na 175 jezdit v pohodě. Rozhodně bych na tom ale nestavěl rozhodnutí, jestli koupit motorku nebo ne.    [meloun]   15.08.2013
Odpověď  Záleží na tobě, ceně motorky a jejím stavu. Vzpěra dost pomáhá, ale dá se to i bez ní. Jinak se dá dodělat i dodatečně bez zásahu do konstrukce - dá se kdykoliv navrátit do původního stavu.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.08.2013
Odpověď  Ahoj, uvažuji o koupi čz 175/470. Moc se mi líbí a tak jsem si na veteranforu o ní četl. Namanula se jedna z roku 1962, která nemá ten držák na hlavě motoru. Dočetl jsem se, že je to výrazný rozdíl při jízdě, pokud je tím držákem vybavena. Tak se chci zeptat, jestli ji koupit nebo ne a počkat na nějakou s držákem. Poraďte, jsem v koncích. Dík.    [capin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2013
Odpověď  Dělali se snad jen na 353 a 354 a Sportky - na malé 355,356 se nedělají. Co mám zákulisní info tak budou kvalitní repliky snad v roce 2013.    [Dolin1]   07.11.2012
Odpověď  dle mého názoru je origoš krytů na kyvačky např. na Aukru poměrně dost, tak nemá cenu kupovat repliku, která kolikrát ani pořádně nepasuje...    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2012
Odpověď  Napiši to sem abych nemusel zakladat nové vlakno. Kde se da na internetu koupit replika krytu řetězu na kyvačku . dik    [mara0022]   06.11.2012
Odpověď  Nejhorší ale je, že se určitě nějaký blázen, co to koupí, najde..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chudák kupec!!
http://motorky.bazos.cz/i nzerat/19191559/kryt-rete zu-sport.php

Prodám kryt řetězu na sportku "19"    [Dolin]   24.10.2012
Odpověď  Díky za odpověď. (už jsem ani nedoufal :))    [radek]   18.09.2012
Odpověď  V katalogu ND je kreslenej, takže tam asi patří ale já ho u své sportky 470 neměl (je možné že už ho někdo odmontoval).    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2012
Odpověď  Ahoj,
prosím opět o radu - Je u čz řady 450,453,455 a i sportek od této řady odvozených
takový plech, který je u modelu Jawa-čz175/356 pod sedlem a filtrem ?
Plech, který trochu brání pronikání prachu do toho prostoru pod sedlem a myslím, že je o něj zapřená i hustilka. Je tento plech i u čz 450,453,455 ? ?
Dík za pomoc a rady.    [radek]   15.09.2012
Odpověď  Jak mažete ložisko v zadní rozetě ? ? Jak často ?    [radek]   07.07.2012
Odpověď  [radek] A jak vyřešíte ten otvor z vnitřku krytu? Pokud to tedy má být na 250/475? Tento co jste koupil je na 471/472 a zevnitř od kola má hladkou stranu s velkým průměrem. Na 475 má být vypouklá vnitření strana s malým průměrem.
Nehledě teda na pracnost tvarování těch náběhů na motor,...    [Dolin1]   04.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale se "pšonek" cukal wyslať za granicu .. . . :).
Ale poslal . ..    [radek]   29.01.2012
Odpověď  Ještě jednou Díky všem za info ... i za ty neůplné, nepřesné . . .
Pro smradzjzd : Svého času se používaly pro výrobu rozety na "houmcross"
ozubená kola z pohonu "pásu", který vyvážel hnůj z kravínů - ale to je jiná
kategorie . . .    [radek]   15.01.2012
Odpověď  Upravit to jde,na model 471/472 používali jako základ stejný výlisky jako 473/470/475. Takže dovařit plech,a schová se to v motoru a za podsedlovejma krytama.    [Monty]   15.01.2012
Odpověď  Tááák . . ., takové podrobné vysvětlení jsem ani nečekal . .. .
a kdo jiný než Monty ! Díky za info.
Potřeboval jsem ověřit či vyvrátit velikost (rozdíly) krytů řetězů u Sportek čz
typů 470,473,475. O tom, že je u motorek čz na 16-kách kolách rozeta i kryt jiný
jsem nepochyboval. A při pohledu na kryt řetězu čz typu 471,472, jsem jen odhadoval
možnost jeho úpravy, mají 18-ky kola. ČZ 175/477 měl "kdysi" bratr doma.    [radek]   15.01.2012
Odpověď  [radek] Tuto rozetu mám i na 473 a 470. Jsou stejné a né že ne!    [Dolin1]   15.01.2012
Odpověď  Přece se stačí podívat do katalogu ,ne?
Všechny jednovýfukvé "Zetky" na kolech 16" mají rozetu malou (46 zubů) a všechny na velkých kolech 19" velkou (56zubů). Proto jsou rozdílný i kryty řetězu,na Sportku mají vzadu větší rozměr na rozetu.

U Jawy Sport je to jinak - na kola 16" i 19" použila JAWA vždy rozetu 47 zubů. Kryty řetezu jsou proto téměř stejné, rozměr vzadu přes rozetu je stejný,pouze na Sportku model 590/361 je kryt prodloužený o 40mm navařením plechů tvaru "U"

Velké rozety 52 zubů(jako u Bizona a modelu 634/640) montovala JAWA pouze na modely Californian 350 typ 362. I typy Californian 250 typ 590 měly vždy rozetu malou 47 zubovou.    [Monty]   15.01.2012
Odpověď  Jestli dobře počítám, tak 56 zubů. To je tak rozeta z houmcrosu    [smradzjzd]   15.01.2012
Odpověď  Ostatní typy (470,473) nemám, proto nemohu tedy porovnat. Jestli jsou rozety všech
sportek rovnaké - díky za info a pomoc. (pak jsou mé domněnky mylné . .).    [radek]   15.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nešlo . . :), jelo by to rychleji .. .
Typ 455 tedy moto na 16-kách kolách má menší. Přikládám foto rozety na Sportku 475,
pro ni jsou tyto výřezy "tipické" .    [radek]   15.01.2012
Odpověď  A v čem jsou jiné? Mám 473,470 i 475 a všechny mají naprosto stejný kryt i rozety (co mají takové kolečka, trojůhelínky a obdélníky jako odlehčení)    [Dolin1]   15.01.2012
Odpověď  No když na tom trváš, tak připustím možnost, že má rozetu stejnou jako moto na 16" kolech. Potom kryt řetězu bude vypadat skoro stejně jako na 16" kola, jen bude kousek delší. To by šlo?    [smradzjzd]   15.01.2012
Odpověď  Opravdu ji má jinou . .    [radek]   15.01.2012
Odpověď  Já se v Zetkách moc nevyznám a nechce se mi to hledat, ale nechápu, proč by měly mít 250/475 jinou rozetu.
Nedokáži si představit, že by se pro pár vyrobených kousků měl dělat nový díl, když převod lze jednoduše změnit kolečkem    [smradzjzd]   15.01.2012
Odpověď  No, to si právě nejsem jistý u Sportek, typů 470,473 a 475, jestli není rozdíl v průměru výřezu pro štít rozety a celkovém obvodu velikosti krytu u typu 475,
protože 250-ka (typ 475) má větší rozetu než typy 470 a 473.    [radek]   15.01.2012
Odpověď  Já si myslím že tento http://www.veteranforum.c z/photos/2011/00542880013 26570395.jpg je normálně na Sportku 475,473,470 z druhé poloviny výrovního bloku. Už s těma prolisama kolem. Ten černý - http://www.veteranforum.c z/photos/2011/00933070013 26568471.jpg je na 471/472 ne?    [Dolin1]   15.01.2012
Odpověď  I na 477 existuje celokryt.Ale trošku jiný. Tohle vypadá na dvouválec 471/472    [Monty]   14.01.2012
Odpověď  Takže by měl sedět i ten výřez na rozetu, nebo použít plechový štít z typů 471/472.
ČZ typ 477/175ccm měla jen horní díl.    [radek]   14.01.2012
Odpověď  Radku, ten černý kryt je na čz 250/471 350/472 na 175/477 se celokryt nedával.    [hopik.m]   14.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Oproti tomuto krytu na této přiložené fotce se domnívám, že ten černý kryt
má větší výřez pro rozetu. (Je to jen fotka - mohu se mýlit)    [radek]   14.01.2012
Odpověď  A sportková rozeta se tam vejde?    [meela]   14.01.2012
Odpověď  Musel by jste u motoru oba díly nastavit. Není to vidět, takže stačí kus ohnutého plechu a navařit . Šířka je daná, výška podle bloku motoru a délka podle rámu. Nevidím v tom problém, práce tak na půlden.    [Monty]   14.01.2012
Odpověď  Dík za rychlé info . .
nezdálo se mi to zaslepené dolní víčko, a tvar toho spodního dílu.
Takže pasovat nebude s nějakou úpravou ?    [r]   14.01.2012
Odpověď  Není, tenhle je na ČZ 175/477 nebo ČZ 350/472.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím o pomoc s identifikací :
Pánové je to kryt řetězu na čz 250/475 (sportku)?
Zdá se mi, že je konec krytu (co je u motoru) zkrácený . . .    [radek]   14.01.2012
Odpověď  Nemáte někdo fotku toho plechu - držáku zadního světla ?    [radek]   21.08.2011
Odpověď  Já myslel že je to v Angličtině? Nuber. . . name No, .. . Year . .. Engine (motor),
Nechám si poradit .. .    [radek]   20.08.2011
Odpověď  Podle štítku to byl nějaký vývoz.Asi Do Německa?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2011
Odpověď  Na sporku patří podsedlový plech vyšší,než u klasických 16 kolech.I když ten sportkovej jde dát i na klasickou kývačku nebo panelku na 16 kolech.Ale vzhledově je to poznat.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musel jsem to vzít i s rámem z roku 1968 (asi "posrpnová" zakázka . . :))    [radek]   20.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, máte pravdu, až mám ty plechy vedle sebe, je poznat, že je u typu s 19-ky
koly ten podsedlový plech vyšší.    [radek]   20.08.2011
Odpověď  A je rozdíl v zadních tlumičích ?    [radek]   18.08.2011
Odpověď  Libor L. - dík za opravení, vycházel sem z Jawy. Zase sem o něco chytřejší.    [smradzjzd]   18.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je jasné, že časem a neodbornou údržbou ta motorečka "dosáhla" dnešního stavu,
ale myslím, že těch 700,-Kč co mě stála nemusím litovat .... .
Např. - kryt předního levého tlumiče je "naroubovaný" :) z Jawy, špatné sedlo,
pokřivený podsedlový plech, koroze chromových částí, .. a jiné..., ale zase blatníky vypadají dost dobře, což někdy bývá problém. Kryty zadních tlumičů jsou z plastu -(to asi taky není dobře .. . ).
Pro Michal14: díky za fota - pomůžou. Já tam vidím na své fotce část rámu a
uchycení zadního tlumiče- to máš na mysli ?
Pokud vím, kryty řetězu se velice často při prvním seřizování či výměně řetězu
nevrátily na původní místo a proto dnes nejdou (horší seřizování a údržba).    [radek]   18.08.2011
Odpověď  ČZ sport mají zadní tlumiče vždy rovnoběžně s kastlíkama. U jaw sport je to jinak. Zadní kyvná vidlice je prodloužená až v místě za uchycením tlumičů.    [Libor L.]   18.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě fotka z boku. Na tvojí první fotce zpod nosníku něco na boku kouká, neni mi jasný co - blatník to neni a nic dalšího by tam být nemělo...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle má ten sportkovej podsedlovej nosník vypadat...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2011
Odpověď  Mě přijde ta Radkova motorka nějaký strašný hybrid. Z fotek to není teda úplně jasně patrné, ale podle zadních tlumičů které jsou rovnoběžné s kastlíkem, se mi zdá, že to ani nemá kyvnou vidlici ze sportky.    [smradzjzd]   17.08.2011
Odpověď  Zdravím,sportkaři ČZ nemáte někdo navíc kryt řetězu na ČZ Sport?    [Míra]   17.08.2011
Odpověď  POkud by měl radek o podsedlák na čz sport zájem, můžu jeden nabídnout. Potřebuje sice trochu poladit, ale pasoval by.    [Joska]   17.08.2011
Odpověď  Taky mi to tak z těch fotek přijde, že ten podsedlák tam nepatří. Večer pro srovnání vyfotim jak to má vypadat...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2011
Odpověď  Nemám sportkovou Zetku, ale myslím, že ten nosník sedla s madlem, by měl být podobný jak na Jawě (zvýšený). Tohle vypadá na 19" kola sportkovej blatník a nosník sedla z 16" kol, proto to nepasuje. Podložky nepomůžou.    [smradzjzd]   17.08.2011
Odpověď  Z fotky je vidět, že zadní blatník je opravdu sportkovej - je jakoby rozříznutej a nastavenej. Ten podsedlovej nosník by měl být v místě šroubů podložený kovovými válečky, na fotce je nevidim. Nafotim ti kdyžtak jak to mám já abys to moh porovnat. Mám v garáži stát zrovna jednu sportku, je to sice 175, ale tohle by mělo být stejné...    [Michal14]   17.08.2011
Odpověď  Radku,ten podsedadlový plech nemáš originál.    [Míra]   17.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motorečka jezdívala po úpatích oderských vrchů, a ještě po roce 90 vozívala
denně majitele za prací do lomu. Pak na něj čekala pod okapem dalších deset let -
bohužel marně. Já ji mám doma 5(možná 7)let, a rád bych se svezl . . . . Ale teď
vypadá spíše jako skládačka z Aukra ... . :).    [radek]   17.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  je jich více druhů ?    [radek]   17.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  A myslím, že mi nesedí plechy pod sedlem, nebo je to jen pokřivené ?    [radek]   17.08.2011
Odpověď  [Juma] Neobchoduju s ničím a nemám na prodej nic. :D Jen se to tak občas sejde...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2011
Odpověď  Zdravím pánové,prosím o informaci.Před nedávnem jsem se stal majitelem motocyklu ČZ 250/475 Sport.Mám už Jawu 250/590 Sport,která je dle mého názoru jeden z nejlepších motocyklů co jsem měl.Chtěl jsem ještě Sportku Jawu 350,ale dostala se mi do ruky ČZ 250.Po inzerci se dost objevují 125,175,ale 250 moc vidět nejsou.Kolik bylo těchto motocyklů vyrobeno?Děkuji.Míra    [Míra]   15.08.2011
Odpověď  Jé, doline kolik toho máš? Ty s tím nějak obchoduejš? Nebylo by něco na prodej?    [Juma]   15.08.2011
Odpověď  Hmm,..já nemám na naší ani motor (je tam 125/453). Je to rok 1962.
http://www.dolin.estranky .cz/img/original/21295/1- cz-250-455.jpg    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj,
no pro začátek bych potřeboval vědět jaký tam má být kryt karburátorové komory
(kryt karburátoru), a co tam máš za karburátor. (na burzách jsem viděl kryty
s označením 355- ... , a to si nejsem jistý).    [radek]   13.08.2011
Odpověď  Můžu nafotit co budeš potřebovat...    [Michal14]   12.08.2011
Odpověď  Pro Michal 14 : díky za info, už jsem se rozhlížel ... jestli jsem se dobře díval,
tak hlavním poznávacím znakem je "kontrolní víčko", které je téměř uprostřed spodního dílu, - ostatní "kyvky na 16-kách" jej mají hned za rozetou . . .
Je tomu tak ?
Nemáte někdo fotku jak to vypadá pod sedlem ?
Jěště jednou děkuji za rady a názory .. .(vše pomůže)
pro skvarek: prosím o fota dílů na mail - díky    [radek]   11.08.2011
Odpověď  Ještě k tomu krytu řetězu co ti chybí - dej bacha že na sportce je jinej, než na klasice z 16" kolama. Je celkově větší kvůli větší zadní rozetě a delší kyvné vidlici. Celkem blbě se shání...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2011
Odpověď  Jestli je to sportka s 19" kolama, pak by měla mít řídítka s hrazdou, normální kulatý tacho v plechovym krytu a spodní díl hliníkovej ale bez těch plošek po stranách co vypadaj jako připravený na blinkry (ale blinkry tam nebyly). Spodní díl neni s hornim nijak sešroubovanej, horní kryt je tam jen nacvaknutý na tři hliníkový výstupky a jistí to rámeček světla.
Motory byly podle mě jen s typovým označením 455, motor s číslem 475... jsem nikdy neviděl. Ona by to byla stejně jen formalita protože motor se u verzí s 16" a 19"kolama nijak nelišil, odlišný zpřevodování bylo řešeno větší rozetou na zadnim kole. I na svý sportce typ 475 mám původní motor s označením 455 souhlasí to s velkým TP, takže měněný nebyl. Někteří technici na STK s tím už měli problém, ale zatim jsem jim to vždycky nějak vysvětlil...
Dynamo by tam mělo být klasický 45W    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2011
Odpověď  Plech i proto, že to má 19"-ky kola (nevím jak mi to ušlo .. . ).
Takže typ 475 s motorem 455 ? Montovalo se to tak ?
Doklady nemám (hodily by se), takže nevím co a jak má být.
Motorka se zdá být kompletní až na karbec, zadní světlo, kryt řetězu, řetěz,
lanko plynu a chybí "deska" na dynamu. Jaké tam má být dynamo ?    [radek]   09.08.2011
Odpověď  Díky za foto, už je mi to jasné . . . Horní díl musím mít plech.    [radek]   09.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo sedla jsou stejná, jediné co se mezi jednotlivými díly liší je ten úchyt na dvou šroubech vpředu - objímka na rám - čz a jawa mají jiný systém zamykání.
Posílám fotku spodních dílů masky čz, červenej je deluxe - rozdíly jsem zakroužkoval, deluxe má plošky na bocích a vzadu a vepředu díry pro spojení s vrchním dílem.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2011
Odpověď  Sedla jsou zaměnitelníá vždy a všechna mezi sebou (lavice-kytara, Jawa-ČZ)

U Jawy jsou kryty kolem předního světla vždy z plechu.Na kulatý i oválný tacho.

U dvouvýfukové ČZ 175 napřed plechový oba díly, od roku 1958 spodní díl hliníkový odlitek, vršek plech.

U jednovýfukové 125/175/250 řady 450 je spodek krytu VŽDY hliníkový, odlišný od hliníkového z typu 356. Verze standart s kulatým tacho mají horní díl z plechu.

Verze DeLuxe (s oválným tacho) mají vršek i spodek z hliníku, (spodek je odlišný od typu standart).    [Monty]   09.08.2011
Odpověď  Nedávno jsem kamarádovi pomáhal spojízdnit 175 sport-spodek masky byl hliník a vršek plech. Moc se mu to nezdálo ale pasovali k sobě-hlavně ve středu u nádrže kde u Jawy bývá šroubek tak tam byl spoj průřez podélného tvaru(u horního) který se nasadil na výstupek spodního dílu. Pokud máš Luxku(co máš v dokladech ?)tak oba díly masky+tacho mám doma a jsou k mání. Pokud máš zájem ozvi se na mejla-radši než prodej bych měnil za něco na péráka nebo 150c s tuhým zadkem.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2011
Odpověď  Myslim že se liší minimálně uchycení na rám - jawa má hranatou trubku, kdežto ČZ kulatou. Alespoň já mám na ČZ ten úchyt zakulecenej (vepředu co je zámek sedla), takže na hranatou trubku Jawy by asi napasovat nešel. Ale je k sedlovému plechu jen přišroubovanej.    [Michal14]   09.08.2011
Odpověď  Díky Díky . ..
A ještě dotaz na sedlo . Je tedy sedlo zaměnitelné mezi Jawou a ČZ ?
("kytara" jako "kytara", "lavice" jako "lavice")    [radek]   09.08.2011
Odpověď  Včera jsem napsal blbost, ty pomlčky v čísle jsem teď viděl na jawách, tak mě to zmátlo... na motorech 45X jsou ty tečky - třeba 450.03.xxxxx
Jinak podle motoru nejde poznat jestli je to deluxe - mám motor 450.03 na sportce - ty čísla jsou spíš podle roku výroby.
A všechny 455 určitě nebyly panelky, jak říká radek tak ze začátku měly normální kulatou masku.
Jo a sedlo je stejné, jenom u sportky je jiný ten podsedlový díl s madlem    [meela]   09.08.2011
Odpověď  Díky za Vaše názory. trochu jsem se díval na fotky, co jsou na webu čezetmánia
a domnívám se, že první typ 455 měl vrch plechový (jestli to byl plech ?),
a typ 455-03 má vrch již odlitek slitiny hliníku (a tu předpokládám, že i spodek byl
"hliník"). Ale ten spodek jestli byl u všech hliníkový, a už se jen "kombinovalo"
s horním dílem ? Já mám spodek hliníkový a na motoru vyznačeno 455-03 , asi bych měl shánět i vrch z "hliníku".
A jěště dotaz na sedlo - Tvat plechu sedla je jiný než u typů s 16-ky koly ?
(někde jem se dočetl, že ano. Ale nějak mi to není jasné ... )    [radek]   09.08.2011
Odpověď  meela: No nevím. Typ 455 je právě čezeťácká panelka, tam má být hliníkový spodek i vršek. Řídítka u tohoto typu jsou součástí vrchního hliníkového dílu masky s oválným tachometrem. ČZ-ty nedělám, ale podle mě to tak je. Jawa=plechová maska, ČZ 455 deluxka=hliníková (obě poloviny).    [vwkafer]   09.08.2011
Odpověď  ve výrobním čísle nejsou tečky, ale pomlčky...
masku máš správně, hliníkovej vršek má jenom čz panelka    [meela]   09.08.2011
Odpověď  Díky za každou odpověď. Díval jsem se na fotku, co je kousek níže, kterou sem vložil dolin1 a tam jsem ty "dělící " tečky viděl (tečky, co oddělují typ od vlastního výrobního čísla)... musím se podívat i na jiné motory jak to vlastně je. .. .
A mám ještě jeden dotaz - Spodní díl krytu světla je odlitek (slitina hliníku ),
horní díl je plech . . . Má to tak být ? (např. u typu 353 je obojí plech)    [radek]   08.08.2011
Odpověď  radek: na to číslo ses asi ptal všeobecně, ne mě. Ale podle mě se žádný tečky nikdy do karteru v č. motoru nevyrážely. Řekl bych, že ten formát je v pořádku.    [vwkafer]   08.08.2011
Odpověď  Pro vwkafer : jj, myslel jsem si to, ale nemám se čeho "chytit" . .
Dík za info. A jak je to s tím výrobním číslem ?    [radek]   08.08.2011
Odpověď  radek: karbec se sytičem patří na panlku JAWA. Ne na ČZ.    [vwkafer]   08.08.2011
Odpověď  Jestli jsem se dobře díval na obrázek co jsem dal dolin1, tak výrobní číslo
se skládá z typového označení a pěti čísel . ... pak by to odpovídalo tomu, že
někdo tam nedorazil ty tečky a pak by to číslo mělo vypadat *455.03.03899* takto ? Byl u toho karbec se sytičem .. myslel jsem si, že to patří až na "panelku".    [radek]   08.08.2011
Odpověď  A ještě dotaz . ..
to číslo mám brát jako 455.03 Typ De Luxe ? Nebo už ty čísla 03 patří do výrobního čísla ?    [radek]   07.08.2011
Odpověď  Je to na kolách 19", řidítka jsou bez hrazdy, vzpěru na motoru nemá,a ani hlava válce není k tomu uzpůsobena, rám je taky asi měněný a ten už konzolu na vzpěru má.
Na pravém kastlíku je "logo" Lesní Správy, tak odhaduji, že jezdila u nich a tam v
jejich dílnách asi docházelo k výměnám . ..
Na stránkách čezetmánia jsem si všiml (doufám, že jsem se díval dobře), že i sportky neměly hrazdu.    [radek]   07.08.2011
Odpověď  radek: máš pravdu v tom, že číslo na motoru už je přeražené. Toto číslo odpovídá roku 1964. Motorka ale bude asi min. o dva roky starší (sedlo, vzpěra). Jestli je to sportka není z fotek poznat, záleží zda má 19" kola, pak by měla být ale řídítka s hrazdou.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám jěště jednu fotku . . .    [radek]   07.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslím, že motor byl měněný a číslo bylo raženo dodatečně . .. (špatně)
Dá se dohledat rok ?    [radek]   07.08.2011
Odpověď  Zdravím,
mám doma moto s výrobním číslem 45503 03899 (takto je to vyraženo na levém karteru),
odhaduju, že je to ČZ 250-ka Sport. Nevíte do kterého roku ji mám zařadit ? Štítek
na rámu není - rám byl asi vyměněn.
Motor je bez vzpěry na hlavě válce, sedlo "kytara" (patří tam?), nádrž se středovým prolisem a klasickým znakem "křídlo", přední brzda na levé straně. Řidítka bez hrazdy. Nemáte někdo fotky tohoto stroje ?    [radek]   05.08.2011
Odpověď  přesně tak,už nikdy tam nechci hlavu bez vzpěry.ikdyž je fakt že jeden motor mi vůbec nevibroval,ale to byl jeden z 10.    [meloun]   17.02.2011
Odpověď  Zkuste si odmontovat vzpěru k hlavě a uvidíte, co to s vibracemi udělá, to se budete divit. Já to mám vyzkoušené.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2011
Odpověď  U sportek ČZ (470, 475,473) myslím v převodovce žádná změna není a motory jsou stejné jako na typech 450,455,453. Zpřevodování na větší devatenáctipalcová kola bylo řešeno zvětšením zadní rozety, proto i ten rozměrný kryt řetězu.
Hlavní rozdíly mezi sportkou a klasickým typem jsou : větší 19" kola, jiné oba blatníky (přední mělčí, zadní prodloužený nastavením uprostřed), delší zadní kyvka, větší rozeta a kryt řetězu, zvýšené sedlo podložením podsedlového plechu, řídítka s hrazdou, rychlopal.
Vzpěra mezi hlavou motoru a rámem je kvůli vibracím a nebyla tam od začátku. Zrovnatak byly některé nádrže vpředu uchycené přes silentbloky, jiné natvrdo.
Jinak na mojí sportce 470 je podle papírů původní motor a jeho číslo začíná 450. Jestli to tak bylo u všech nedokážu říct, ale motor s číslem 470/*** jsem zatím neviděl.    [Michal14]   17.02.2011
Odpověď  Ano je to kvůli vybracím. Proto se začaly dělat až později, když si začaly lidi stěžovat. 250 ze začátku výroby vzpěry opravdu neměla. Rozdíly mezi typy 453/473 , 450/470 , 455/475 jsou především ve velikosti kol a k tomu poříslušných dílů, v motoru je změna v převodovce ale hlava je stejná, tedy až na provedení s držákem a bez držáku.    [Libor L.]   16.02.2011
Odpověď  Tom: ČZ víc vibruje, tak proto. Ale jistě někdo víc fundovaný odpoví, proč to tak je.    [vwkafer]   15.02.2011
Odpověď  a proc tam vlastne je ta vzpera? napadlo mne jestli to neni kvuli tomu zvonivymu zvuku co delaj zebra na hlave protoze jako vyztuha ramu proti krouceni se mi to zda dost poddimenzovany vzhledem k tomu jakej to je plisek    [tom]   15.02.2011
Odpověď  Podle vyhlášky č.32/1972 o provozu vozidel... dle §44 ods. 7 může být brzdové světlo namontované výrobcem před působností této vyhlášky oranžové. Takže toto světlo je v pořádku.    [hanz]   14.02.2011
Odpověď  A není lepší sklo světla vyměnit za celý červený?    [Monty]   14.02.2011
Odpověď  I sportky 250 do roku 1963 držák na hlavu neměly. Typy na motoru 473, 470, 475 měly jen trialy a to z důvodu rozlišení motorů, které měly převodovku z rikši, která je trochu rozdílná. Zadní světlo na STK neřeš, mně to prošlo vždy. Meloun: Sežeň si hlavu na vzpěru. Jde tam dát vzpěra i z hranatých motorů ČZ, je stejná.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.02.2011
Odpověď  S těma vzpěrama na hlavu je to tak. 125/473 neměly vzpěry po celou dobu výroby. 175/470 ze začátku neměly pak ano. 250/475 vždy. Motor pro sportky byl shodnej, jen se lišil hlavou. Označení motoru např. 473 jsem nikdy neviděl, vždy 453.

Ale možná se pletu.    [CZK]   14.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trošku jinak - jak řešíte v provozu toto světýlko?????? Oranžová asi nemůže být ne?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano tak jsem to myslel....já jen že jestli je opravdu jiné značení u typu motoru a na štítku. Kývačka 250/353 je vždy 353 jak motor tak rám,...stejně i 175/450 nesportka :DD

Dík    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2011
Odpověď  dolin : nevím přesně jak to myslíš ale je to takto - čz 473:natuknutej typ motoru 453,rám 473 - čz 470:motor 450 rám 470 - čz 475:motor 455 rám 475.ale párkrát jsem již četl že některý čízy sportky měly typ motoru 473/470/475,nevím v čem byl rozdíl ale u motoru 475 je to (prý) jiná hlava a převodovka.snad jsem objasnil na co se ptáš.    [meloun]   14.02.2011
Odpověď  Jaké má na motoru 125/473 označení typu? Je to stejné jako u 175/470 Sport? Tedy 453 a na štítku typ 475?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2011
Odpověď  473 rv 1964 - hlava nemá šroub na vzpěru ale rám uchycení má. Mimochodem nezkoušel jste někdo ten šroub na hlavě dodělávat ? konkrétně přemýšlím u motoru 455.    [meloun]   14.02.2011
Odpověď  Mám pocit že 1960-62 držáky nemají. A že se montili od roku 1963. Naše 175/450 z roku 1962 jej nemá. Sportka 175/470 s motorem 250/455 z roku 1965 už ano.
Zajdu vyfotit a pošlu další foto.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2011
Odpověď  Né všechny ČZ téhle řady měli tento držák. Příšel do výroby později.    [Libor L.]   14.02.2011
Odpověď  Díky moc, určitě to pomůže    [slava]   14.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale je to 175/470    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2011
 Přidat odpověď   (112) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006