MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316009 příspěvků |8172 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 31 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 17.5.2024 15:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

souběžný pohyb pístů jawa 350


 Dnes jsem na aukru zahlédl popis motoru kde majitel uvádí že má v motoru přetočenou kliku a tím pádem souběžnou dráhu pístů,asi podobně jako u jawa 500.Na mou otázku co ho k tomu vedlo, prý ho tak nechal upravit předchozí majitel a prý se to běžně dělá.Já to dneska slyšel poprvé,setkal jste se už někdo s tímto názorem a hlavně motorem 350 dvoutakt dvouválec souběžná dráha pístů?Zatím mi to hlava nebre,leda by pálily taky souběžně a tím pádem z toho je vibrující motor jako 250 jen silnější a to by musel asi být i s jiným karburátorem,puvodní by si myslím nestačil najednou připravovat směs pro oba válce najednou.Hanz    [Hanz]   29.09.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdar všem,já jsem si takhle již před rokem upravil motor 638 (má podle mě nejlepší zpracování a největší výkon),nechl jsem přetočit kliku, novej výbrus a nové písty. Na motor jsem si udělal sání na dva karbeci z 250ky, aby to stíhalo dobře plnit. Při startování plánuju vypínat přepínačem jednu indučku, motor jsem chtěl dát do trampa, ale zatím mě leží na půdě, čekám až bude dost prachů. V motoopravně mě chlap říkal, že už takhle dva motory upravoval, tak su zvědavej, jak to pojede - jen tak do lesa a na polňačky.Časem sem snad dám i fotky z průběhu úpravy.    [Zdeněk]   20.10.2010
Odpověď  Dekuji za radu s predstihem. Nastavil jsem 3 mm, motor po par kopancich nastartoval. Motocykl ma dobre vlastnosti, motor nijak zlast nevibruje, krasne bere odspoda. Nemam ho zajety, tak max otacky zatim nezkousim. Je to zvlastni pocit jet s takovym motorem, je to takova silna, hutna dvaapula. Kliku mi delali v HK, vyvazit ji umi dobre. Mam ji ulozenou na loziskach NKE, to by melo vic vydrzet. Skoda, ze pocasi je nesoudne...    [Luda]   20.10.2010
Odpověď  Ja som kvôli vibráciám rozpolil motor druhý krát,prekontroloval vyváženie a vibroval aj tak.Teraz ako čítam príspevky tak som prišiel na to že som nelícoval kanále,ale to asi veľký vplyv na chvenie nemalo...    [miník]   08.10.2010
Odpověď  No a kdo jen vzal střídací kliku,udělal z ní jednohup a nevyvažoval tak pak naříká na nadměrné vibrace,nechápe chybu a svádí to na princip souběžného dvouválce.    [k]   08.10.2010
Odpověď  S tím protáčením kola je to pesně tak. A co týká vibrací: klice je to jedno / je kulatá a symetrická, takže je úplně jedno, kde jsou čepy na ojnice/, jde spíš o to, že u stříďáka se vyvažují rotujíécí hmoty u obou válců, ale jednohub je v podstatě jednoválec a vyvážit uspokojivě jednoválec je samozřejmě výrazně obtížnější. Ale jak jsem již psal, není to tak hrozné, dá se to srovnat s 250.    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2010
Odpověď  Já bych měl přpomínku k prvnímu příspěvku a dovolil bych si nesouhlasit s názorem na nadměrné protáčení kola při akceleraci.V odborné literatuře Ing.Husáka kniha Terénní motocykly se píše,že úprava na souběžný typ pístů právě tento nedostatek odstranila.Dále co se týká nadměrných vibrací,nebude to třeba tím,že se nedá jen tak jednoduše přelisovat pootočenou kliku na souběžný pohyb a že byla klika na tento systém určená jinak vyvážena?    [k]   08.10.2010
Odpověď  3 mm.    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2010
Odpověď  Ahoj kolegove jednohupove, jaky mate nastaveny predstih. Postavil jsem si tez jednohup, karburator mam s prumerem 28 a slicovane kanaly sani. Jen predstih nevim, jaky mam nastavit. Diky za radu.    [Luda]   07.10.2010
Odpověď  Dekompresor není třeba, je to o grifu - stejně jako natáčení některých čtyčdobých jednoválců. Správně seřízený motor zase tak moc nekope /když jsem to ještě neuměl, tak mi přerazil startpáku/, ale teď chytá jako víno, jen se to musí člověk naučit.
A znovu opakuju, že i ty vibrace jsou v pohodě - samozřejmě,že jsou větší než u stříďáka, ale jsou srovnatelné se soutěžním motorem 250.    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2010
Odpověď  To štartovanie to teda bol zážitok!Na nohe mám nadosmrti jazvu.    [miník]   02.10.2010
Odpověď  Ještě jsem koukal na nějak videa a majitel má u jednoho v popisku, že na pravém válci má umístěn dekompresor pro snadnější startovaní a aby tolik netrpěl segment.    [Lukáš]   02.10.2010
Odpověď  Zdravím,na prelome 80.tych a 90.tych rokov som si ešte ako študent v technickom krúžku tiež upravil motor 360 na súbežný pohyb piestov,môj motor ale trpel značnými vibráciami,dokonca som ho aj rozpolil,lebo som sa bál že som pri montáži rozcentroval klukovku.Na motorke praskali žiarovky,povolovali sa skrutky,na dlhšej ceste to bolo dosť unavujúce,ale motorka šla ako gula.Po dvoch rokoch som ju vymenil za čz 475 a nový majiteľ ju prvý ťýždeň zadrel keď schádzal dolu strmým klesaním zo zavretým plynom.    [miník]   02.10.2010
Odpověď  No ty zvuky super,přesto mému uchu víc lahodí klasické střídání,ale aspoň jsem si rozšířil obzor.    [Hanz]   01.10.2010
Odpověď  Ahoj, tady máš ten zvuk.
http://www.youtube.com/watch?v=DubRc4adrcI&NR=1    [Lukáš]   01.10.2010
Odpověď  Ta první startující dvojice, očesaná motorka blíže kameře je jednohub
http://www.youtube.com/watch?v=Yk5JRhfEsVI    [webersinke]   01.10.2010
Odpověď  Tak reaguji ještě ke spotřebě a zvuku: spotřeba dlouhodobě něco okolo 5 litrů a zvuk hodně podobný 250ů    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2010
Odpověď  Díky za ohlasy,ten krouťák se nabízí,250 je taky v dolním rozsahu otáček silná,tak asi i ten zvuk bude jako 250 předpokládám.    [Hanz]   30.09.2010
Odpověď  a jak ti to žere ?    [zelyvel]   30.09.2010
Odpověď  Mám tenhle motor a co se týče vibrací, tak to není tak hrozné /soutěžní motor 250 pérák je na tom úplně stejně/. Má to proti "stříďáku" perfektní záběr odspodu a snad jediný problém je se startováním, protože když kopne, tak dokáže přerazit startpáku.Jiank ale na jednohub nedám dopustit!    [gryzzlik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2010
Odpověď  A zapomněl jsem dodat, že našlápnout tenhle motor není úplně jednoduché, když kopne zpět, tak ti zraní nohu a v neposlední řadě šíleně vibruje..    [webersinke]   30.09.2010
Odpověď  Dělalo (a stále se dělá) kvůli mohutnějšímu nástupu kroutícího momentu.    [webersinke]   30.09.2010
Odpověď  Zapalování z J 555 se dávalo aby nebyla potřeba baterka.    [Pavel]   30.09.2010
Odpověď  Nevím proč bys tam měl dávat zapalování z Jawy 555,prostě se to zapojilo na jedno kladívko.V okolí Přerova na tom jezdil kolem roku 1978 nějaký "JANEBA",zda to byla přezdívka nebo jméno-nevím.    [tonda88] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2010
Odpověď  Tím pádem ale předpokládám to mělo zvuk jako jednoválec a ztratilo to ten lahodný zvuk dvou válce.Hanz    [Hanz]   30.09.2010
Odpověď  Měly to už péráky atuhle úpravu měly myslím vojenské verze , nebo svazarmovci.. jelo to velmi dobře s větším výkonem, ale docela to baštilo benzin..    [Beat]   30.09.2010
Odpověď  říkalo se jí jednohupka    [matt]   30.09.2010
Odpověď  Kdysi se to provádělo ,pro jízdy v terénu,zapalování bylo z Jawy 555, ale upustilo se od toho,protože motor měl hrozný záběr a hlavně při rozjíždění nebo naložení v zatáčce se protáčelo kolo....    [kriz]   29.09.2010
 Přidat odpověď   (29) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006