Dnes jsem na aukru zahlédl popis motoru kde majitel uvádí že má v motoru přetočenou kliku a tím
pádem souběžnou dráhu pístů,asi podobně jako u jawa 500.Na mou otázku co ho k tomu vedlo, prý ho tak
nechal upravit předchozí majitel a prý se to běžně dělá.Já to dneska slyšel poprvé,setkal jste se už
někdo s tímto názorem a hlavně motorem 350 dvoutakt dvouválec souběžná dráha pístů?Zatím mi to hlava
nebre,leda by pálily taky souběžně a tím pádem z toho je vibrující motor jako 250 jen silnější a to
by musel asi být i s jiným karburátorem,puvodní by si myslím nestačil najednou připravovat směs pro
oba válce najednou.Hanz [Hanz] 29.09.2010 Přidat odpověď |
| Zdar všem,já jsem si takhle již před rokem upravil motor 638 (má podle mě nejlepší zpracování a největší výkon),nechl jsem přetočit kliku, novej výbrus a nové písty. Na motor jsem si udělal sání na dva karbeci z 250ky, aby to stíhalo dobře plnit. Při startování plánuju vypínat přepínačem jednu indučku, motor jsem chtěl dát do trampa, ale zatím mě leží na půdě, čekám až bude dost prachů. V motoopravně mě chlap říkal, že už takhle dva motory upravoval, tak su zvědavej, jak to pojede - jen tak do lesa a na polňačky.Časem sem snad dám i fotky z průběhu úpravy. [Zdeněk] 20.10.2010 |
| Dekuji za radu s predstihem. Nastavil jsem 3 mm, motor po par kopancich nastartoval. Motocykl ma dobre vlastnosti, motor nijak zlast nevibruje, krasne bere odspoda. Nemam ho zajety, tak max otacky zatim nezkousim. Je to zvlastni pocit jet s takovym motorem, je to takova silna, hutna dvaapula. Kliku mi delali v HK, vyvazit ji umi dobre. Mam ji ulozenou na loziskach NKE, to by melo vic vydrzet. Skoda, ze pocasi je nesoudne... [Luda] 20.10.2010 |
| Ja som kvôli vibráciám rozpolil motor druhý krát,prekontroloval vyváženie a vibroval aj tak.Teraz ako čítam príspevky tak som prišiel na to že som nelícoval kanále,ale to asi veľký vplyv na chvenie nemalo... [miník] 08.10.2010 |
| No a kdo jen vzal střídací kliku,udělal z ní jednohup a nevyvažoval tak pak naříká na nadměrné vibrace,nechápe chybu a svádí to na princip souběžného dvouválce. [k] 08.10.2010 |
| S tím protáčením kola je to pesně tak. A co týká vibrací: klice je to jedno / je kulatá a symetrická, takže je úplně jedno, kde jsou čepy na ojnice/, jde spíš o to, že u stříďáka se vyvažují rotujíécí hmoty u obou válců, ale jednohub je v podstatě jednoválec a vyvážit uspokojivě jednoválec je samozřejmě výrazně obtížnější. Ale jak jsem již psal, není to tak hrozné, dá se to srovnat s 250. [gryzzlik] 08.10.2010 |
| Já bych měl přpomínku k prvnímu příspěvku a dovolil bych si nesouhlasit s názorem na nadměrné protáčení kola při akceleraci.V odborné literatuře Ing.Husáka kniha Terénní motocykly se píše,že úprava na souběžný typ pístů právě tento nedostatek odstranila.Dále co se týká nadměrných vibrací,nebude to třeba tím,že se nedá jen tak jednoduše přelisovat pootočenou kliku na souběžný pohyb a že byla klika na tento systém určená jinak vyvážena? [k] 08.10.2010 |
| 3 mm. [gryzzlik] 07.10.2010 |
| Ahoj kolegove jednohupove, jaky mate nastaveny predstih. Postavil jsem si tez jednohup, karburator mam s prumerem 28 a slicovane kanaly sani. Jen predstih nevim, jaky mam nastavit. Diky za radu. [Luda] 07.10.2010 |
| Dekompresor není třeba, je to o grifu - stejně jako natáčení některých čtyčdobých jednoválců.
Správně seřízený motor zase tak moc nekope /když jsem to ještě neuměl, tak mi přerazil startpáku/,
ale teď chytá jako víno, jen se to musí člověk naučit. A znovu opakuju, že i ty vibrace jsou v
pohodě - samozřejmě,že jsou větší než u stříďáka, ale jsou srovnatelné se soutěžním motorem 250. [gryzzlik] 02.10.2010 |
| To štartovanie to teda bol zážitok!Na nohe mám nadosmrti jazvu. [miník] 02.10.2010 |
| Ještě jsem koukal na nějak videa a majitel má u jednoho v popisku, že na pravém válci má umístěn
dekompresor pro snadnější startovaní a aby tolik netrpěl segment. [Lukáš] 02.10.2010 |
| Zdravím,na prelome 80.tych a 90.tych rokov som si ešte ako študent v technickom krúžku tiež upravil
motor 360 na súbežný pohyb piestov,môj motor ale trpel značnými vibráciami,dokonca som ho aj
rozpolil,lebo som sa bál že som pri montáži rozcentroval klukovku.Na motorke praskali
žiarovky,povolovali sa skrutky,na dlhšej ceste to bolo dosť unavujúce,ale motorka šla ako gula.Po
dvoch rokoch som ju vymenil za čz 475 a nový majiteľ ju prvý ťýždeň zadrel keď schádzal dolu strmým
klesaním zo zavretým plynom. [miník] 02.10.2010 |
| No ty zvuky super,přesto mému uchu víc lahodí klasické střídání,ale aspoň jsem si rozšířil obzor. [Hanz] 01.10.2010 |
| Tak reaguji ještě ke spotřebě a zvuku: spotřeba dlouhodobě něco okolo 5 litrů a zvuk hodně podobný
250ů [gryzzlik] 01.10.2010 |
| Díky za ohlasy,ten krouťák se nabízí,250 je taky v dolním rozsahu otáček silná,tak asi i ten zvuk
bude jako 250 předpokládám. [Hanz] 30.09.2010 |
| a jak ti to žere ? [zelyvel] 30.09.2010 |
| Mám tenhle motor a co se týče vibrací, tak to není tak hrozné /soutěžní motor 250 pérák je na tom
úplně stejně/. Má to proti "stříďáku" perfektní záběr odspodu a snad jediný problém je
se startováním, protože když kopne, tak dokáže přerazit startpáku.Jiank ale na jednohub nedám
dopustit! [gryzzlik] 30.09.2010 |
| A zapomněl jsem dodat, že našlápnout tenhle motor není úplně jednoduché, když kopne zpět, tak ti
zraní nohu a v neposlední řadě šíleně vibruje.. [webersinke] 30.09.2010 |
| Dělalo (a stále se dělá) kvůli mohutnějšímu nástupu kroutícího momentu. [webersinke] 30.09.2010 |
| Zapalování z J 555 se dávalo aby nebyla potřeba baterka. [Pavel] 30.09.2010 |
| Nevím proč bys tam měl dávat zapalování z Jawy 555,prostě se to zapojilo na jedno kladívko.V okolí
Přerova na tom jezdil kolem roku 1978 nějaký "JANEBA",zda to byla přezdívka nebo
jméno-nevím. [tonda88] 30.09.2010 |
| Tím pádem ale předpokládám to mělo zvuk jako jednoválec a ztratilo to ten lahodný zvuk dvou
válce.Hanz [Hanz] 30.09.2010 |
| Měly to už péráky atuhle úpravu měly myslím vojenské verze , nebo svazarmovci.. jelo to velmi dobře
s větším výkonem, ale docela to baštilo benzin.. [Beat] 30.09.2010 |
| říkalo se jí jednohupka [matt] 30.09.2010 |
| Kdysi se to provádělo ,pro jízdy v terénu,zapalování bylo z Jawy 555, ale upustilo se od
toho,protože motor měl hrozný záběr a hlavně při rozjíždění nebo naložení v zatáčce se protáčelo
kolo.... [kriz] 29.09.2010 |
|
|